
Τι ορίζει το Αρμόδιο Γνωμοδοτικό Όργανο σε περιπτώσεις τροποποίησης σχεδίου περιοχών με προστατευόμενα κτίρια
Με αφορμή ερωτήματα υπηρεσιών σχετικά με το αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο κατά την προώθηση πολεοδομικών ρυθμίσεων σε Ο.Τ ευρισκόμενα εκτός των περιοχών προστασίας του άρθρου 6 του ΝΟΚ, στα οποία όμως υφίστανται προστατευόμενα κτίρια (διατηρητέα και μνημεία) με ταυτόχρονη ή χωρίς κήρυξη και του περιβάλλοντα χώρου των οικοπέδων τους, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Σύμφωνα με το άρθρο 154 του ν. 4951/2022 το οποίο τροποποίησε το άρθ. 25 του ν. 2508/1997, σε συνδυασμό με το άρθ. 31 του ν. 4067/2012, δεν προβλέπεται ότι το ΚΕΣΥΠΟΘΑ είναι αρμόδιο να γνωμοδοτεί για περιπτώσεις τροποποιήσεων ρυμοτομικών σχεδίων σε περιοχές που δεν αποτελούν χαρακτηρισμένους παραδοσιακούς οικισμούς / αρχαιολογικούς χώρους / ιστορικούς τόπους (με την εξαίρεση βέβαια θεμάτων που παραπέμπονται από τον αρμόδιο Υπουργό).
Η διαδικασία καθορισμού συμπληρωματικών ειδικών όρων και περιορισμών δόμησης ή χρήσης σε διατηρητέα κτίρια κατά τα οριζόμενα στην παρ.3 του άρθρου 6 του ΝΟΚ, συνιστά ειδική, αυτοτελή και εντοπισμένη ρύθμιση για την προστασία και την ανάδειξη των προστατευόμενων κτισμάτων και δεν θα πρέπει να συγχέεται με τις διαδικασίες και το θεσμικό εν γένει πλαίσιο που αφορά σε τροποποιήσεις ρυμοτομικών σχεδίων.
Επομένως, κατά την τροποποίηση σχεδίων πόλεων περιοχών μη διεπομένων από καθεστώς προστασίας (παραδοσιακού οικισμού, αρχαιολογικού χώρου και ιστορικού τόπου) αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο εξακολουθεί να είναι το ΣΥΠΟΘΑ, ακόμη και εάν στα περιλαμβανόμενα στην τροποποίηση Ο.Τ υφίστανται προστατευόμενα κτίρια. Επισημαίνεται ωστόσο, ότι για την πληρότητα του φακέλου της τροποποίησης θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται σύμφωνη γνώμη του κατά περίπτωση αρμόδιου για την προστασία του κτιρίου φορέα (ΥΠΕΝ, ΥΠΠΟ).
Recommended Comments
Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Συνδεθείτε τώρα