Jump to content
  • Novatron
  • dimitris GM
    dimitris GM

    Αρση της απαλλοτρίωσης στο 18μηνο, αν δεν έχει αποζημιωθεί ο ιδιοκτήτης

    Sign in to follow this  

    Συνταγματική επιταγή συνιστά για τη Διοίκηση, η άρση κάθε κηρυχθείσας απαλλοτρίωσης μετά την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας των 18 μηνών, από τη δημοσίευση της απόφασης για τον προσωρινό προσδιορισμό της αποζημίωσης.

    Τα παραπάνω αναφέρονται σε έγγραφο του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή μετά από ερώτηση, του βουλευτή Γιώργου Βλάχου, για τις πολλές αποφάσεις δέσμευσης χώρων και οικοπέδων από Δημοτικές ή Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις ή άλλους φορείς του Δημοσίου χωρίς όμως να καταβάλλονται οι αποζημιώσεις σε εύλογο χρόνο στους ιδιοκτήτες.

     

    Στην ερώτηση του κ. Βλάχου, αναφερόταν ότι ότι είναι πολλές οι περιπτώσεις κατά τις οποίες, Δημοτικές και Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις ή άλλοι φορείς του Δημοσίου, προχωρούν στη δέσμευση χώρων και οικοπέδων για μελλοντική αξιοποίησή τους και κατασκευή υποδομών. Ωστόσο, παρότι οι αποφάσεις για τη δέσμευση των ανωτέρω χώρων και οικοπέδων είναι σχεδόν άμεσες, δεν ισχύει το ίδιο για τις αποφάσεις, οι οποίες αφορούν στις αποζημιώσεις αλλά και στις τελικές απαλλοτριώσεις, οι οποίες εκκρεμούν για πολλά χρόνια, με αποτέλεσμα τα συγκεκριμένα οικόπεδα να παραμένουν ανενεργά, δίχως να μπορούν να αξιοποιηθούν, αλλά και χωρίς να αποζημιώνονται οι ιδιοκτήτες τους που θα κληθούν να πληρώσουν και φόρο για οικόπεδα που ουσιαστικά δεν κατέχουν.

     

    Στην έγγραφη απάντησή του, ο υπουργός Οικονομικών επισημαίνει ότι το υπουργείο Οικονομικών συμπράττει στην κήρυξη της απαλλοτρίωσης, κατόπιν σχετικής πρότασης που του απευθύνουν άλλοι φορείς του Δημοσίου και υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι αφενός ακολουθήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται από τον Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων και αφετέρου εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον. Συνεπώς, το υπουργείο Οικονομικών δεν «δεσμεύει» ακίνητα ιδιωτών για αξιοποίηση, καθώς η επιλογή αυτών γίνεται από τους συμπράττοντες στην κήρυξη λοιπούς φορείς που υποχρεωτικά προηγουμένως σταθμίζουν το δημόσιο συμφέρον, λαμβάνοντας υπόψη και την αρχή της αναλογικότητας.

     

    Παράλληλα, ο κ. Στουρνάρας ξεκαθαρίζει πως για όσες περιπτώσεις μετά την κήρυξη της απαλλοτρίωσης δεν ολοκληρωθεί αυτή με τη παρακατάθεση της επιδικασθείσης αποζημίωσης, η διαδικασία οδηγείται αυτοδίκαια σε άρση. "Η άρση της κηρυχθείσας απαλλοτρίωσης, μετά την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας των 18 μηνών από τη δημοσίευση της απόφασης για τον προσωρινό προσδιορισμό της αποζημίωσης, συνιστά συνταγματική επιταγή για τη Διοίκηση, καθώς ρητά προβλέπεται από την παράγραφο 4 του άρθρου 17 του Συντάγματος που προστατεύει το δικαίωμα της ιδιοκτησίας", αναφέρει ο υπουργός Οικονομικών.

     

    Τέλος, προσθέτει ότι «η συνταγματική αυτή πρόβλεψη έχει θεσπιστεί πρωτίστως για την προστασία του καθού η απαλλοτρίωση ιδιοκτήτη, διότι σε διαφορετική περίπτωση θα κινδύνευε να στερηθεί επ΄ αόριστον την ιδιοκτησία του, χωρίς να του έχει καταβληθεί η αποζημίωση που του επιδίκασαν τα αρμόδια δικαστήρια».

     

    Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=10941


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Δυστυχώς το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι να φτάσεις στην δημοσίευση της απόφασης για τον προσωρινό προσδιορισμό της αποζημίωσης

    Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων των ήδη κηρυγμένων απαλλοτριώσεων οι ωφελούμενοι φορείς (δήμοι, ΓΓΑ, κ.ο.κ) λόγω έλλειψης χρημάτων και προσωπικού δεν προχωρούν στη σύνταξη των σχετικών πράξεων αναλογισμού και αυτή η διαδικασία βαρύνει τους ιδιοκτήτες που ενδιαφέρονται να "επεναποκτήσουν" την ιδιοκτησία τους

    Και εκεί αρχίζει ο Γολγοθάς των τοπογραφικών, των ενστάσεων από τους εμμέσως ωφελούμενους "παρόδιους" κλπ κλπ, ο προσδιορισμός δικασίμου για την άρση, ο προσδιορισμός δικασίμου για την αναγνώριση δικαιούχων και φυσικά ο κίνδυνος επαναδέσμευσης και μετά την άρση της απαλλοτρίωσης

    Και σαν να μην φτάνουν αυτά η διαδικασία επανένταξης σε σχέδιο πόλης απαιτεί τροποποίηση του σχεδίου, πάλι με ενστάσεις κλπ. κλπ.

    Ο εύλογος χρόνος δέσμευσης χωρίς τις διαδικασίες αυτές για αυτοδίκσιη άρση ήταν πριν τον 1337 η επταετία, που καταργήθηκε, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις η εφορία τον θεωρεί δεδομένο και μετά (αλλά και πριν από αυτόν) ζητά βεβαίωση της πολεοδομίας ότι το οικόπεδο παραμένει ρυμοτομούμενο.

    Δεν ξέρω αν και τότε του επιβάλλει και φόρο καθώς στον αντικειμενικό προσδιορισμό η μείωση δεν είναι 100% αλλά μόνο 50% της αξίας

    Αρα οι απαντήσεις του Υπ.Οικ. δεν φέρνουν καμμιά διαφοροποίηση από τα -απαραδέκτως- ισχύοντα.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Έντεκα μεγάλα έργα τρέχουν στο ΕΣΠΑ 2014-2020 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, σε απάντηση ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ, Σταύρου Καλογιάννη.
      Πρόκειται για έργα τα οποία τρέχουν μέσω του Ε.Π.ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ (Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη). Συνολικά από τα 22 μεγάλα έργα στα οποία έχουν υποβληθεί οι Φάκελοι Μεγάλου Έργου, οι 14 αφορούν έργα-γέφυρες, δηλαδή έργα τα οποία έρχονται από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ 2007-2013). Μόλις 8 αφορούν έργα της τρέχουσας περιόδου.
      Από τα 22 μεγάλα έργα, έχουν εγκριθεί οι φάκελοι των 20 και υπολείπονται άλλοι δύο που υπεβλήθησαν πρόσφατα. Αξίζει να αναφερθεί απο έξι από αυτά έχουν ολοκληρωθεί και ένα ακόμα οδευει προς ολοκλήρωση. Απομένουν ακόμα 15 που πρέπει να ολοκληρωθούν από τους υποβληθέντες φακέλους μεγάλων έργων.
      Πιο αναλυτικα πρόκειται:
      – 6, στο ΕΠ Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία
      (ΕΠΑΝΕΚ)
      – 1, στο ΕΠ Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα (ΕΠ-ΜΔΤ)
      – 11, στο ΕΠ Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη
      (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ)
      – 3, στο ΠΕΠ Αττικής (ΠΕΠ ΑΤΤ)
      – 1, στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΠ ΚΜ)
      ΠΟΙΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ
      Τα έργα που αφορούν το επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ είναι:
      -Κάθετος Άξονας Εγνατίας Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, τμήμα Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή Φάση Β`
      -Επέκταση Γραμμής 3 Μετρο, τμήμα Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο και Συρμοί (ολοκλήρωση και λειτουργία -Φάση Β`)
      -Κατασκευή οδικής σύνδεσης Ακτίου με το Δυτικό Άξονα (Άκτιο-Αμβρακία)
      -Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά- Κύριες εργασίες και προμήθεια συρμών- Φάση Β`
      -Μετρό Θεσσαλονίκης, Βασική Γραμμή- ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών – Φάση Β`
      -Τηλεθέρμανση Φλώρινας
      -Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) – Πάτρας, τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη (τμήμα Β`)
      -Βελτίωση/αναβάθμισης της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (από Κ16 έως Κ5)
      -Κατασκευή αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
      -Κατασκευή του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)
      -Δυτική επέκταση Τραμ στον Πειραιά

      View full είδηση
    • By Engineer
      Έντεκα μεγάλα έργα τρέχουν στο ΕΣΠΑ 2014-2020 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, σε απάντηση ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ, Σταύρου Καλογιάννη.
      Πρόκειται για έργα τα οποία τρέχουν μέσω του Ε.Π.ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ (Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη). Συνολικά από τα 22 μεγάλα έργα στα οποία έχουν υποβληθεί οι Φάκελοι Μεγάλου Έργου, οι 14 αφορούν έργα-γέφυρες, δηλαδή έργα τα οποία έρχονται από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ 2007-2013). Μόλις 8 αφορούν έργα της τρέχουσας περιόδου.
      Από τα 22 μεγάλα έργα, έχουν εγκριθεί οι φάκελοι των 20 και υπολείπονται άλλοι δύο που υπεβλήθησαν πρόσφατα. Αξίζει να αναφερθεί απο έξι από αυτά έχουν ολοκληρωθεί και ένα ακόμα οδευει προς ολοκλήρωση. Απομένουν ακόμα 15 που πρέπει να ολοκληρωθούν από τους υποβληθέντες φακέλους μεγάλων έργων.
      Πιο αναλυτικα πρόκειται:
      – 6, στο ΕΠ Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία
      (ΕΠΑΝΕΚ)
      – 1, στο ΕΠ Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα (ΕΠ-ΜΔΤ)
      – 11, στο ΕΠ Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη
      (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ)
      – 3, στο ΠΕΠ Αττικής (ΠΕΠ ΑΤΤ)
      – 1, στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΠ ΚΜ)
      ΠΟΙΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ
      Τα έργα που αφορούν το επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ είναι:
      -Κάθετος Άξονας Εγνατίας Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, τμήμα Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή Φάση Β`
      -Επέκταση Γραμμής 3 Μετρο, τμήμα Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο και Συρμοί (ολοκλήρωση και λειτουργία -Φάση Β`)
      -Κατασκευή οδικής σύνδεσης Ακτίου με το Δυτικό Άξονα (Άκτιο-Αμβρακία)
      -Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά- Κύριες εργασίες και προμήθεια συρμών- Φάση Β`
      -Μετρό Θεσσαλονίκης, Βασική Γραμμή- ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών – Φάση Β`
      -Τηλεθέρμανση Φλώρινας
      -Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) – Πάτρας, τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη (τμήμα Β`)
      -Βελτίωση/αναβάθμισης της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (από Κ16 έως Κ5)
      -Κατασκευή αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
      -Κατασκευή του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)
      -Δυτική επέκταση Τραμ στον Πειραιά
    • By Pavlos33
      Πρόκειται για εκτίμηση ενός ισόγειου καταστήματος 70 περίπου τ.μ, το οποίο καταλαμβάνει ολόκληρο οικόπεδο ίσης έκτασης. Η ιδιοκτησία είναι αυτοτελής (χωρίς κάποια σύσταση) και βρίσκεται σε οικισμό με ρυμοτομικό σχέδιο. Το πρώτο διάταγμα ρυμοτομίας είναι το έτος 1902 και επ αυτού έγινε τροποποίηση  το 1984 αναφορικά με την οικοδομική  γραμμή (ταυτίζονται όλες οι γραμμές με τις ρυμοτομικές-δεν υπάρχει πρασιά) ΒΓ όπως αυτή φαίνεται στο συνημμένο σκαρίφημα.
      Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μερικά ακίνητα να ρυμοτομούνται εξ ολοκλήρου. Ένα από αυτά είναι και το ακίνητο ενδιαφέροντος για εκτίμηση αξίας του. Ο σκοπός της εκτίμησης αφορά εκτίμηση αγοραίας αξίας ακινήτου για τραπεζική χρήση (εγγραφή βάρους για ρύθμιση οφειλών). Προς το παρόν δεν έχει συντελεστεί καμία απαλλοτρίωση (δεν έχουν δοθεί αποζημιώσεις και δεν έχει γίνει κάποια άλλη ενέργεια σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχω). Οι ισχύοντες όροι δόμησης παρακείμενων ακινήτων  αλλά και ολόκληρου του οικισμού προκύπτουν από το ΒΔ 25.8.1969 ΦΕΚ 164 Δ (ΣΔ=1,0/ ΠΚ=50%, ΥΨΟΣ 11Μ, αρτιότητα 150/8 κατά κανόνα για οικόπεδα μετά τον γοκ 85 400/15).  Σύμφωνα με πρόσφατο τοπογραφικό διάγραμμα, ο συντάξας τοπογράφος μηχανικός δηλώνει ότι το παρόν οικόπεδο είναι μη άρτιο και δεν μπορεί να οικοδομηθεί καθώς αυτό προβλέπεται από το ρυμοτομικό σχέδιο για κοινόχρηστο χώρο. Συμβολαιογραφικά το ακίνητο έχει περάσει από αγορά στον σημερινό ιδιοκτήτη με συμβόλαιο αγοράς το έτος 1998, όπου σε αυτό το συνημμένο τοπογραφικό αναπαράχθηκε από τοπογραφικό σε παλιότεροσυμβόλαιο και δεν έλαβε υπόψη την τροποποίηση του ρυμοτομικού και έτσι στο προσαρτημένο στον τίτλο τοπογραφικό, δηλώνεται από άλλο μηχανικό ότι το οικόπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο. Οικοδομική άδεια δεν υπάρχει στο ακίνητο και αναμένω τεχνικά έγγραφα από συνάδελφο για το αν αυτό είναι προ 55 ή θα προχωρήσει σε υπαγωγή Ν. 4495. Αυτά ήταν τα πολεοδομικά στοιχεία που είναι διαθέσιμα.
      Κατά τη γνώμη μου η εκτίμηση του ακινήτου θα πρέπει να βασιστεί στην ίδια θεώρηση που γίνεται για εκτίμηση απαλλοτριούμενου ακινήτου κατά  τη συζήτηση στο Δικαστήριο για τον καθορισμό τιμής μονάδος.
      Δηλαδή η αξία του θα πρέπει να ισούται με την αξία που θα είχε ως να ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο με όρους δόμησης αυτούς που προϋπήρχαν της δέσμευσης (απαλλοτρίωσης) ή αυτούς  που ισχύουν για παρακείμενα-μη δεσμευμένα ακίνητα, ήτοι με αυτούς του ΒΔ 25/8/69.
      Σκέφτομαι ότι θα πρέπει να γίνει χρήση δυο μεθόδων και συγκεκριμένα:
      (α) μέθοδος εισοδήματος με την τεχνική της άμεσης κεφαλαιοποίησης (εφόσον βρεθούν πληροφορίες μίσθωσης παρακείμενων καταστημάτων) καθώς  μιλάμε για μικρό οικισμό με όχι ιδιαίτερα διαμορφωμένη αγορά (λίγα καταστήματα γύρω από μια πλατεία). Το συγκεκριμένο κατάστημα είναι κάποια χρόνια κλειστό (ίσως 3-4 χρόνια). Σε κεντρική θέση και χρήζει μερικής ανακαίνισης και συντήρησης.
      και
      (β) μέθοδος αποσβεσμένου κόστους (d.r.c) με την παραδοχή ότι η αξία του οικοπέδου θα είναι ως αυτό να ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο με πρόσθεση της απόσβεσμένου κόστους για το κτίσμα και τελικά στάθμιση των αποτελεσμάτων δίνοντας μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας σε μια από τις δυο μεθόδους (ανάλογα με τα αποτελέσματα της έρευνας). 
      Ως βάση εκτίμησης για το σκοπό της εκτίμησης που αναφέρω αρχικά, σκέφτομαι ότι θα παραμείνει η αγοραία αξία με ειδική παραδοχή (ως να ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο) και αναγραφή και της εθνικής νομοθεσίας περί απαλλοτριώσεων (άρθρο 13 Ν 2882/01) καθώς η αγοραία αξία επί της ουσίας για ένα αναγκαστικώς απαλλοτριούμενο ακίνητο πριν τη συζήτηση στο δικαστήριο θα ισούται με την παρούσα αξία του (θα αφορά πλήρη αποζημίωση) που θα καθοριστεί δικαστικά για την  συντέλεση της απαλλοτρίωσης.
      Διευκρινίζω για να μην δημιουργήσω σύγχυση ότι ο σκοπός της εκτίμησης δεν αφορά καθορισμό τιμής μονάδος, αλλά εκτίμηση αγοραίας αξίας ακινήτου για εσωτερική τραπεζική χρήση (εγγραφή βάρους για ρύθμιση οφειλών δανειολήπτη).
      Συνάδελφοι όσοι  έχετε ασχοληθεί εκτιμητικά με το αντικείμενο αυτό θα ήθελα τις απόψεις σας. Ευχαριστώ
       
      ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΟΥΜΕΝΟ.pdf
    • By Techman
      Θα ήθελα να σας κάνω μία ερώτηση σχετικά με την αρτιότητα ενός γηπέδου. Το συγκεκριμένο γήπεδο εκτός σχεδιου μέχρι πρότινος ήταν άρτιο καταπαρέκκλιση (με 3,5 στρέματα πριν το '78 ). Πλέον έχει γίνει απαλλοτρίωση στην πρόσοψη από επαρχειακή οδό, με την οποία το εμβαδό μειώθηκε περισσότερο (στα 3,0 στρέματα). Η απορία μου είναι αν συνεχίζει να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο; Σϋμφωνα με το ΠΔ του 1985 για την εκτός σχεδίου δόμηση (άρθρο 1, παρ. 2,γ), μετά από απαλλοτρίωση τα γήπεδα αυτά είναι άρτια και οικοδομήσιμα εάν πληρούν τους όρους του άρθρου 1 παρ. 2 - περίπτωση α και β (δηλαδή τα κατά παρέκκλιση όρια) . Συμπεραίνω λοιπόν, πως το συγκεκριμένο γήπεδο συνεχίζει να παραμένει άρτιο και οικοδομήσιμο, καθώς ακόμα και μετά την απαλλοτρίωση συνεχίζει να πληρεί τους όρους της περίπωσης β (καταπαρέκκλιση αρτιότητα). Σωστά;
    • By Engineer
      Με ρυθμούς που πρέπει να φτάνουν το 1 δισ.ευρώ κάθε χρονιά, θα πρέπει να τρέχει τα επόμενα χρόνια το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ, που αφορά έργα υποδομών και περιβάλλοντος, για να καταφέρει να απορροφήσει όλα τα διαθέσιμα κονδύλια
      Τα «καμπανάκια» χτυπάνε από τα στοιχεία που έχει συλλέξει η διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, DG Regio για όλα τα κράτη-μέλη. Πιο αναλυτικά για τα στοιχεία για την Ελλάδα φανερώνουν χαμηλά ποσοστά απορρόφησης σχεδόν σε όλους τους τομείς.
      ΤΑ ΚΑΜΠΑΝΑΚΙΑ ΕΙΧΑΝ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ
      Τα ανησυχητικά στοιχεία για την υλοποίηση των έργων με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ είχαν ήδη επισημανθεί από τον Ιούνιο. Στην πρόσφατη σύγκληση της επιτροπής παρακολούθησης του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) 2014–2020, στις 12 Ιουνίου 2019 ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ.Βύρωνας Καμπαράκης, είχε εκφρασει τις ανησυχίες της Ευρ.Επιτροπής για τον έως τότε χαμηλό βαθμό υλοποίησης του προγράμματος. Είχε επισημάνει πως υπό τον τρέχοντα ρυθμό απαιτούνται ετήσιες επενδύσεις 1 δις ευρώ για να αξιοποιηθούν πλήρως οι πόροι του προγράμματος.
      Μάλιστα όπως είχε πει «προς το παρόν τουλάχιστον υλοποιείται μόνο ό,τι είχε προγραμματισθεί και δρομολογηθεί στις προηγούμενες περιόδους». Η καθυστέρηση και η αδυναμία να επιτευχθούν οι στόχοιπου η χώρα είχεθέσει για το 2018 αποτυπώνονται και στα Πλαίσια Επίδοσης (Π.Ε.) του Προγράμματος, τα οποία κατ’ελάχιστον έχουν επιτευχθεί,ενώ δεν έχουν λυθεί επιμέρους προβλήματα που επανειλημμένα έχουν εντοπισθεί.
      ΑΓΧΩΝΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ
      Στο πεδίο των Yποδομών, ένας από τους δείκτες μέτρησης είναι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, οι οποίοι σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ελληνικού EΣΠA φτάνουν στα 370 km. Aπό αυτούς έχουν υπογραφεί συμβάσεις για τα 275 χιλιόμετρα δρόμων ενώ έχουν παραδοθεί 41 χιλιόμετρα (δηλαδή το 11%). Aντίστοιχα σε κοινοτικό επίπεδο έχει παραδοθεί το 16%, ενώ έχουν υπογραφεί συμβάσεις για το σύνολο των διαθέσιμων κονδυλίων.
      Xαμηλότερες είναι οι επιδόσεις στην ανακατασκευή και στις βελτιώσεις σε οδικά δίκτυα. O στόχος είναι να καλυφθούν επενδύσεις σε 354 χιλιόμετρα, ενώ έχουν αναληφθεί συμβάσεις για 121 χιλιόμετρα και έχουν υλοποιηθεί τα 18 χιλιόμετρα.
      Mικρές σχετικά είναι οι επιδόσεις που καταγράφονται στα στοιχεία της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής και στα έργα κατασκευής γραμμών του τραμ και του μετρό στην Eλλάδα, καθώς φαίνεται ότι έχουν σχεδιαστεί 39 χιλιόμετρα εκ των οποίων δεν έχει παραδοθεί ούτε ένα (σ.σ. προφανώς λόγω των καθυστερήσεων στο μετρό Θεσσαλονίκης που προϋπήρχαν, αλλά και των νέων συμβάσεων τις γραμμές μετρό στην Aθήνα οι οποίες θα ολοκληρωθούν αργότερα).
      ΑΙΩΝΙΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ- ΑΦΑΝΤΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
      Μεγάλη αρνητική συμβολή στην παρούσα κατάσταση έχουν παίξει οι διαγωνισμοί για έργα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, που είτε καθυστερούν απελπιστικά να βγουν στον αέρα είτε μπλοκάρουν δικαστικά με αποτέλεσμα να μην μπορούν να οδεύσουν προς υλοποίηση.
      Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις των έργων ΕΣΠΑ της ΕΡΓΟΣΕ. Δύο σημαντικοί διαγωνισμοί για την ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (που έχει χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Θεσσαλίας) που έχουν δημοπρατηθεί από το πρώτο εξάμηνο του 2018, έχουν κολλήσει λόγω δικαστικών προσφυγών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καθυστερεί η απορρόφηση των πολύτιμων κονδυλίων του ΕΣΠΑ.
       
      Τουλάχιστον άλλοι δύο διαγωνισμοί, για την Β`φάση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμου της Αθήνας και της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λάρισας-Βόλου έχουν καθυστερήσει σημαντικά πηγαίνοντας πολύ πίσω την απορρόφηση των κονδυλίων.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.