Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Αθήνα: Πάνω από 70% των ρύπων οξειδίου του αζώτου προέρχεται από οχήματα

    Sign in to follow this  

    Η Αθήνα και το Μιλάνο είναι δύο πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου σχεδόν τα τρία τέταρτα (πάνω από το 70%) των επιβλαβών ρύπων οξειδίου του αζώτου προέρχονται από τα οχήματα και τις μεταφορές. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από το μέσο όρο (47%) σε 30 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ σε κάποιες όπως η Λισαβόνα είναι μόνο 20%.

    Αυτό προκύπτει από μελέτη του Κοινού Κέντρου Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που εκτιμά ότι οι συγκεντρώσεις του μονοξειδίου και του διοξειδίου του αζώτου στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης όπως η Αθήνα θα μπορούσαν να μειωθούν έως 40% με τα κατάλληλα μέτρα, όσον αφορά τη μετακίνηση των οχημάτων. Περίπου το 15% της μείωσης μπορεί να προέλθει από τους περιορισμούς στα παλαιότερα πετρελαιοκίνητα ΙΧ, το 13% στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά και 6% στα βαν με ντίζελ.

    Η ατμοσφαιρική ρύπανση -στην οποία συμβάλλουν σημαντικά τα οξείδια του αζώτου- είναι ο μεγαλύτερος περιβαλλοντικός κίνδυνος για την υγεία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις υποφέρουν ακόμη από μέτρια ποιότητα αέρα.

    Μόνο του το διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2) ευθύνεται για τουλάχιστον 68.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ ετησίως, ενώ αρκετές πόλεις -μεταξύ των οποίων η Αθήνα- τακτικά ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά όρια και ασφαλείας για το συγκεκριμένο ρύπο (40 μικρογραμμάρια Νο2 ανά κυβικό μέτρο αέρα). Περίπου το 10% των σταθμών μέτρησης της ποιότητας του αέρα στην Ευρώπη -κυρίως μέσα σε πόλεις (και στην Αθήνα)- καταγράφουν κάθε χρόνο παραβίαση του επιπέδου των ρύπων σε ετήσια βάση.

    Οι ερευνητές του JRC δημιούργησαν έναν «Αστικό 'Ατλαντα Νο2», με στόχο να βοηθήσουν τις αρμόδιες αρχές να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν πιο αποτελεσματικά μέτρα, ώστε να μειωθούν τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου. Μεταξύ άλλων, προτείνεται ο αυστηρότερος περιορισμός της κίνησης των μεγαλύτερης ηλικίας και πιο ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο κέντρο της πόλης ή ακόμη και η επιβολή περιβαλλοντικών τελών στους μεγαλύτερους ρυπαντές. Ακόμη, προτείνεται η ενθάρρυνση και τα κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, η ευρύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, των ποδηλάτων και του περπατήματος, έτσι ώστε να βελτιωθεί και άλλο η ποιότητα του αέρα, αλλά επίσης να μειωθούν ο θόρυβος και τα τροχαία.

    Πηγή: ΑΜΠΕ

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Στην Ολλανδία για να αντιμετωπίσουν το ιδιο προβλημα (που το ονομασαν Nitrogen Crisis) αρχικα πρότειναν να μειώσουν την κτηνοτροφική παραγωγή τους κατα 50% και να μιεώσουν καθε είδος κατασκευαστικο έργο. Μετα απο πολυ μεγαλές αντιδρασεις εκ μέρους των αγροτών αλλα και κατοίκων απο περιοχές που αντιμετωπίζουν προβλήματα με έλλειψη σπιτιών αποφάσισαν να μειώσουν το όριο ταχύτητας απο τα 130 στα 100 χλμ/ωρα απο τις 6.00 έως τις 21.00 σε ολη τη χώρα, να μειώσει πολυ λιγότερο την κτηνοτροφικη παραγώγη, να αλλάξουν την διατροφή των ζώων ώστε να παράγουν λιγότεερς εκπομπές αζωτούχων ενώσεων και να καθυστερήσουν σε βάθος πολλών ετών μεγάλα κατασκευαστικα πρότζεκτ και λιγοτερο αυτα που αφορουν νέες κατοικίες.
    Γενικά όσο περισσότερο αφήνουμε ένα πρόβλημα να κακοφορμίζει, τόσο πιο επίπονες λύσεις καλούμαστε να εφαρμόσουμε.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Στην 22η θέση των αεροδρομίων της ΕΕ κατατάσσεται το «Ελ. Βενιζέλος», σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το έτος 2018.
      Το αεροδρόμιο της Αθήνας, το εξεταζόμενο έτος, διακίνησε 24,13 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 11,1%.
      Άνοδος 6% στις αερομεταφορές το 2018
      Σύμφωνα με τη Eurostat, το 2018, συνολικά 1,1 δισεκατομμύρια επιβάτες ταξίδεψαν αεροπορικώς στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), αριθμός ενισχυμένος κατά 6%, σε σύγκριση με το 2017 και κατά 43% σε σύγκριση με το 2010.
      Το 2018, οι ενδοκοινοτικές μεταφορές αντιπροσώπευσαν σχεδόν το ήμισυ (46%) των συνολικών αεροπορικών επιβατικών μεταφορών στην ΕΕ και οι εκτός ΕΕ μεταφορές το 1/3 (37%), ενώ οι εθνικές μεταφορές αντιστοιχούν σε λιγότερους από 1 στους 5 επιβάτες (16%).
      Το “Top 5” των χωρών
      Το 2018, ο μεγαλύτερος αριθμός αεροπορικών επιβατών κατεγράφη στο Ηνωμένο Βασίλειο (272 εκατομμύρια), τη Γερμανία (222 εκατομμύρια), την Ισπανία (221 εκατομμύρια), τη Γαλλία (162 εκατομμύρια) και την Ιταλία (153 εκατομμύρια).
      Όπως παρατηρεί η Eurostat, ο αριθμός των επιβατών, που επέλεξαν να ταξιδέψουν αεροπορικώς, κατά το εξεταζόμενο έτος, αυξήθηκε σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ εν συγκρίσει με το 2017.
      Οι μεγαλύτερες αυξήσεις συναντήθηκαν σε Λιθουανία (19%), Λετονία, Πολωνία και Σλοβακία (16%), Εσθονία και Ουγγαρία (14%), Μάλτα (13%), Λουξεμβούργο (12%) και Φινλανδία (11%).
      Αντιθέτως, οι μικρότερες αυξήσεις σε Σουηδία (1%), Ηνωμένο Βασίλειο (3%), Βέλγιο, Δανία και Ολλανδία (4%).
      Μεταξύ των 5 πρώτων κρατών-μελών όσον αφορά τους αεροπορικούς επιβάτες, το 2018, η μεγαλύτερη άνοδος σημειώθηκε στην Ιταλία (6%).
      Συνολικά, στην Ευρώπη, ο αριθμός επιβατών στις αεροπορικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 62,8 εκατ. (6%) μεταξύ 2017 και 2018, λόγω της ανόδου των εκτός ΕΕ (9%) και εντός ΕΕ μεταφορών (5%).
      Το “Top 3” των αεροδρομίων
      Κατά το εξεταζόμενο έτος, το Heathrow του Λονδίνου ήταν το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της ΕΕ, με 80 εκατομμύρια επιβάτες.
      Ακολουθεί, το Charles de Gaulle/Παρίσι (72 εκατομμύρια, +4%), το Schiphol/Άμστερνταμ (71 εκατομμύρια, 4%), το Main/Φρανκφούρτη (69 εκατομμύρια, 8%) και το Barajas/Μαδρίτη (56 εκατομμύρια., 9%).
      Αξιοσημείωτη ήταν η αύξηση και στα αεροδρόμια El Prat/Βαρκελώνη (50 εκατομμύρια, 6%), Μόναχο/Γερμανία (46 εκατομμύρια, 4%), Gatwick/Λονδίνο (46 εκατομμύρια, 1%) και Orly/Παρίσι (33 εκατομμύρια, 3%).
      Στα μόνα αεροδρόμια της ΕΕ που σημειώθηκε αρνητικό πρόσημο ήταν στου Αμβούργου (-2%) και του Ντίσελντορφ (-1%).
      Οι υψηλότερες αυξήσεις μεταξύ των 30 κορυφαίων αερολιμένων της ΕΕ καταγράφηκαν σε Βουδαπέστη/Liszt Ferenc Int. (11%), Βαρσοβία/Chopina (13%), και ακολουθούν Αθήνα/Ελ. Βενιζέλος, Βιέννη/Schwechat και Ελσίνκι/Vantaa (11%), Μιλάνο/Malpensa (10%), Πράγα/Ruzyne, Λισσαβόνα και Μαδρίτη/Barajas (9%).
      Τέλος, το 2018, το αεροδρόμιο του Heathrow (48 εκατομμύρια) χειρίστηκε το μεγαλύτερο μέρος των αεροπορικών επιβατών εκτός ΕΕ και το Schiphol (42 εκατομμύρια) το μεγαλύτερο μέρος των εντός ΕΕ μεταφορών, ενώ το Bajaras (16 εκατομμύρια) το μεγαλύτερο ποσοστό των εθνικών αεροπορικών μεταφορών.
      Της Βάσως Βεγιάζη

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στην 22η θέση των αεροδρομίων της ΕΕ κατατάσσεται το «Ελ. Βενιζέλος», σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το έτος 2018.
      Το αεροδρόμιο της Αθήνας, το εξεταζόμενο έτος, διακίνησε 24,13 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 11,1%.
      Άνοδος 6% στις αερομεταφορές το 2018
      Σύμφωνα με τη Eurostat, το 2018, συνολικά 1,1 δισεκατομμύρια επιβάτες ταξίδεψαν αεροπορικώς στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), αριθμός ενισχυμένος κατά 6%, σε σύγκριση με το 2017 και κατά 43% σε σύγκριση με το 2010.
      Το 2018, οι ενδοκοινοτικές μεταφορές αντιπροσώπευσαν σχεδόν το ήμισυ (46%) των συνολικών αεροπορικών επιβατικών μεταφορών στην ΕΕ και οι εκτός ΕΕ μεταφορές το 1/3 (37%), ενώ οι εθνικές μεταφορές αντιστοιχούν σε λιγότερους από 1 στους 5 επιβάτες (16%).
      Το “Top 5” των χωρών
      Το 2018, ο μεγαλύτερος αριθμός αεροπορικών επιβατών κατεγράφη στο Ηνωμένο Βασίλειο (272 εκατομμύρια), τη Γερμανία (222 εκατομμύρια), την Ισπανία (221 εκατομμύρια), τη Γαλλία (162 εκατομμύρια) και την Ιταλία (153 εκατομμύρια).
      Όπως παρατηρεί η Eurostat, ο αριθμός των επιβατών, που επέλεξαν να ταξιδέψουν αεροπορικώς, κατά το εξεταζόμενο έτος, αυξήθηκε σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ εν συγκρίσει με το 2017.
      Οι μεγαλύτερες αυξήσεις συναντήθηκαν σε Λιθουανία (19%), Λετονία, Πολωνία και Σλοβακία (16%), Εσθονία και Ουγγαρία (14%), Μάλτα (13%), Λουξεμβούργο (12%) και Φινλανδία (11%).
      Αντιθέτως, οι μικρότερες αυξήσεις σε Σουηδία (1%), Ηνωμένο Βασίλειο (3%), Βέλγιο, Δανία και Ολλανδία (4%).
      Μεταξύ των 5 πρώτων κρατών-μελών όσον αφορά τους αεροπορικούς επιβάτες, το 2018, η μεγαλύτερη άνοδος σημειώθηκε στην Ιταλία (6%).
      Συνολικά, στην Ευρώπη, ο αριθμός επιβατών στις αεροπορικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 62,8 εκατ. (6%) μεταξύ 2017 και 2018, λόγω της ανόδου των εκτός ΕΕ (9%) και εντός ΕΕ μεταφορών (5%).
      Το “Top 3” των αεροδρομίων
      Κατά το εξεταζόμενο έτος, το Heathrow του Λονδίνου ήταν το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της ΕΕ, με 80 εκατομμύρια επιβάτες.
      Ακολουθεί, το Charles de Gaulle/Παρίσι (72 εκατομμύρια, +4%), το Schiphol/Άμστερνταμ (71 εκατομμύρια, 4%), το Main/Φρανκφούρτη (69 εκατομμύρια, 8%) και το Barajas/Μαδρίτη (56 εκατομμύρια., 9%).
      Αξιοσημείωτη ήταν η αύξηση και στα αεροδρόμια El Prat/Βαρκελώνη (50 εκατομμύρια, 6%), Μόναχο/Γερμανία (46 εκατομμύρια, 4%), Gatwick/Λονδίνο (46 εκατομμύρια, 1%) και Orly/Παρίσι (33 εκατομμύρια, 3%).
      Στα μόνα αεροδρόμια της ΕΕ που σημειώθηκε αρνητικό πρόσημο ήταν στου Αμβούργου (-2%) και του Ντίσελντορφ (-1%).
      Οι υψηλότερες αυξήσεις μεταξύ των 30 κορυφαίων αερολιμένων της ΕΕ καταγράφηκαν σε Βουδαπέστη/Liszt Ferenc Int. (11%), Βαρσοβία/Chopina (13%), και ακολουθούν Αθήνα/Ελ. Βενιζέλος, Βιέννη/Schwechat και Ελσίνκι/Vantaa (11%), Μιλάνο/Malpensa (10%), Πράγα/Ruzyne, Λισσαβόνα και Μαδρίτη/Barajas (9%).
      Τέλος, το 2018, το αεροδρόμιο του Heathrow (48 εκατομμύρια) χειρίστηκε το μεγαλύτερο μέρος των αεροπορικών επιβατών εκτός ΕΕ και το Schiphol (42 εκατομμύρια) το μεγαλύτερο μέρος των εντός ΕΕ μεταφορών, ενώ το Bajaras (16 εκατομμύρια) το μεγαλύτερο ποσοστό των εθνικών αεροπορικών μεταφορών.
      Της Βάσως Βεγιάζη
    • By Engineer
      Όλη η Αθήνα θα διατρέχεται υπογείως από το Μετρό σύμφωνα με τον σχεδιασμό της νέας γραμμής.
      Η Γραμμή 4
      Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η Γραμμή 4 του Μετρό Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, σχήματος «U», θα περιλαμβάνει δύο προεκτάσεις: (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό.
      Αποτελείται από δύο σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας. Έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ., περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
      Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
      Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
      Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
      Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
      Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
      Το Α τμήμα

      Αναλυτικά, οι 15 από τους σταθμούς του Α τμήματος θα βρίσκονται στα εξής σημεία:
      Ο Σταθμός Βεΐκου χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τράλλεων στον Δήμο Γαλατσίου. Ο Σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας με την Λεωφόρο Γαλατσίου στον Δήμο Γαλατσίου. Ο Σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος στον Δήμο Αθήνας, παρά τον λόφο Ελικώνος. Ο Σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στη νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη στον Δήμο Αθήνας, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού. Ο Σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των πρώην κτιρίων της σχολής Ευελπίδων (κτήρια) Δικαστηρίων στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη. Ο Σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Αλεξάνδρας με την οδό Μουστοξύδη στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Ακαδημίας χωροθετείται στην οδό Ακαδημίας, μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας (πλατεία Κολωνακίου) στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη και Κανάρη. Ο Σταθμός Ευαγγελισμός χωροθετείται στο πάρκο της Ριζάρη στον Δήμο Αθήνας, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και διαγώνια σε σχέση με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3. Ο Σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως με την Λεωφόρο Βασ. Αλεξάνδρου στον Δήμο Καισαριανής, μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ. Ο Σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στον χώρο της Πανεπιστημιούπολης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας στον Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας. Ο Σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στη οδό Ινδού και στις πλατείες Αόρνου και Κύπρου στον Δήμο Ζωγράφου. Ο Σταθμός Ζωγράφου χωροθετείται επί της πλατείας Αλεξανδρή (πλατεία Γαρδένιας) στον Δήμο Ζωγράφου, στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Ο Σταθμός Γουδή χωροθετείται στην πλατεία Ελευθερίας και την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου στον Δήμο Ζωγράφου.
      View full είδηση
    • By Engineer
      Όλη η Αθήνα θα διατρέχεται υπογείως από το Μετρό σύμφωνα με τον σχεδιασμό της νέας γραμμής.
      Η Γραμμή 4
      Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η Γραμμή 4 του Μετρό Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, σχήματος «U», θα περιλαμβάνει δύο προεκτάσεις: (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό.
      Αποτελείται από δύο σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας. Έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ., περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
      Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
      Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
      Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
      Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
      Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
      Το Α τμήμα

      Αναλυτικά, οι 15 από τους σταθμούς του Α τμήματος θα βρίσκονται στα εξής σημεία:
      Ο Σταθμός Βεΐκου χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τράλλεων στον Δήμο Γαλατσίου. Ο Σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας με την Λεωφόρο Γαλατσίου στον Δήμο Γαλατσίου. Ο Σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος στον Δήμο Αθήνας, παρά τον λόφο Ελικώνος. Ο Σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στη νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη στον Δήμο Αθήνας, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού. Ο Σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των πρώην κτιρίων της σχολής Ευελπίδων (κτήρια) Δικαστηρίων στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη. Ο Σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Αλεξάνδρας με την οδό Μουστοξύδη στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Ακαδημίας χωροθετείται στην οδό Ακαδημίας, μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας (πλατεία Κολωνακίου) στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη και Κανάρη. Ο Σταθμός Ευαγγελισμός χωροθετείται στο πάρκο της Ριζάρη στον Δήμο Αθήνας, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και διαγώνια σε σχέση με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3. Ο Σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως με την Λεωφόρο Βασ. Αλεξάνδρου στον Δήμο Καισαριανής, μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ. Ο Σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στον χώρο της Πανεπιστημιούπολης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας στον Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας. Ο Σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στη οδό Ινδού και στις πλατείες Αόρνου και Κύπρου στον Δήμο Ζωγράφου. Ο Σταθμός Ζωγράφου χωροθετείται επί της πλατείας Αλεξανδρή (πλατεία Γαρδένιας) στον Δήμο Ζωγράφου, στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Ο Σταθμός Γουδή χωροθετείται στην πλατεία Ελευθερίας και την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου στον Δήμο Ζωγράφου.
    • By Engineer
      Τα σχολεία της πρωτεύουσας που ιδρύθηκαν με την ανακήρυξη της Αθήνας ως πρωτεύουσα του Νέου Ελληνικού Κράτους είναι στην πλειοψηφία τους εγκατεστημένα σε παραδοσιακά και εντυπωσιακά κτίρια που ακόμη και σήμερα σώζονται. Άλλα σε καλύτερη και άλλα σε χειρότερη κατάσταση, παραμένουν στις γωνιές της πόλης για να μας θυμίζουν μνήμες μιας άλλης εποχής.
      Ποια ήταν όμως αυτά;
       
      Αρσάκειο – Τοσίτσειο Σχολείο, οδός Πανεπιστημίου 47-49
       
      Δεύτερο (2ο) Γυμνάσιο Αθηνών, οδός Αχαρνών 82 και Χέυδεν
      42ο Γυμνάσιο Αθηνών, οδός Μιχαήλ Βόδα 12

      Σχολείο «Δημήτρης Πικιώνης», 14ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών-14ο Νηπιαγωγείο Αθηνών, οδός Σίνα 70
       
      Το Ή (Όγδοο) Γυμνάσιο Αθηνών, οδός Νικοπόλεως 33, Πλατεία Κολιάτσου (Σήμερα συστεγάζεται με το 8ο Λύκειο Αθηνών, το 24ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και το 4ο Ειδικό Σχολείο.)
       
      15ο Λύκειο Αθηνών, οδός Κυψέλης 46 και Παξών

      37ο Νηπιαγωγείο Αθηνών, οδός Κύπρου 43, Πλατεία Αμερικής
      Πρότυπο Λύκειο Αναβρύτων, Λεωφόρος Κιφησίας 184 Αμαρούσιον
       
      46ο Γυμνάσιο Αθηνών, οδός Ασκληπιού 183

      Ένα παλιό κτήριο του Αρσακείου (Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία) στη συμβολή των οδών Αχαρνών και Σουμερλή

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.