Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Τεχνητοί ύφαλοι από βαγόνια του Μετρό προσελκύουν ψάρια και εκατομμύρια

    Sign in to follow this  

    Βαγόνια από το Μετρό της Νέας Υόρκης θα ήταν το τελευταίο πράγμα που θα περίμενε να συναντήσει κάποιος στις αχανείς υδάτινες εκτάσεις του Ατλαντικού Ωκεανού.

     

    Και όμως, κατά μήκος της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ, από το Ντέλαγουερ ως τη Νότια Καρολίνα, ένα υποθαλάσσιο δίκτυο τέτοιων βαγονιών έχει μετατραπεί σε κατοικία για εκατομμύρια ψάρια.

     

    Οι φωτογραφίες που θα δείτε πιο κάτω ανήκουν στον Στέφεν Μάλλον ο οποίος συνέλαβε με την κάμερά του τη μετάλλαξη των βαγονιών σε τεχνητούς υφάλους.

     

    “Όταν είδα αυτούς τους τεράστιους μηχανισμούς να ρίχνονται στον ωκεανό σαν παιδικό παιχνίδι σε μπανιέρα σκίρτησε η καρδιά μου” γράφει ο Μάλλον.

     

    “Αρχικά ένιωσα έκπληξη, ήταν οι στιγμές αυτής της βίαιης ανακύκλωσης, η θέα του νερού που προσαρμόστησε γρήγορα στις νέες υποθαλάσσιες κατοικίες”.

     

    “Αφού πρώτα στριμώχτηκα σαν σαρδέλα μέσα σε αυτά τα υπόγεια βαγόνια κατά την τελευταία δεκαετία, είναι ωραίο να ξέρω ότι πραγματικές σαρδέλες χρησιμοποιούν αυτό το μεταλλικό συγκρότημα κατοικιών σαν το σπίτι τους ”.

     

    Το έργο κατασκευής των τεχνητών υφάλων μέσω της επαναχρησιμοποίησης των βαγονιών έχει ονομαστεί ‘Next Stop Atlantic’ (Επόμενη Στάση ‘Ατλαντικός’).

     

    Όπως ενημερώνει ο φωτογράφος, στο πλαίσιο του προγράμματος ανακύκλωσης του οργανισμού διαχείρισης του Μετρό της Νέας Υόρκης έχουν αποσυρθεί πάνω από 2.500 βαγόνια βάρους 18 τόνων το καθένα -χωρίς τις πόρτες, τους τροχούς και τα παράθυρα- με σκοπό την κατασκευή τεχνητών υφάλων στον πυθμένα της ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ.

     

    Οι ύφαλοι προσελκύουν ψάρια διότι τους παρέχουν προστασία από τους θηρευτές και λειτουργούν ως σημεία αναζήτησης τροφής καθώς όστρακα, γαρίδες και καβούρια κατακλύζουν γρήγορα τη δομή.

     

    Ο πυθμένας του μέσου της ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ είναι αμμώδης σε ποσοστό 95%, με συνέπεια να μην προσελκύονται ψάρια.

     

    Οι Αρχές ελπίζουν ότι οι νέοι ύφαλοι θα φιλοξενήσουν ψάρια όπως λαβράκια και καλκάνια που με τη σειρά τους θα προσελκύσουν ζαργάνες, τόνους και δελφίνια.

     

    Σε οικονομικούς όρους οι ύφαλοι αναμένεται να προσφέρουν στην αμερικανική οικονομία 200 εκατ. δολάρια ετησίως.

     

    Έκθεση με τις φωτογραφίες του Μάλλον θα πραγματοποιηθεί από τις 6 Φεβρουαρίου ως τις 15 Μαρτίου στις γκαλερύ Κίμμελ του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.

     

    metro-yfaloi-usa-120114-1.jpg

     

    metro-yfaloi-usa-120114-7.jpg

     

    metro-yfaloi-usa-120114-8.jpg

     

    metro-yfaloi-usa-120114-11.jpg

     

    metro-yfaloi-usa-120114-14.jpg

     

    metro-yfaloi-usa-120114-15.jpg

     

    metro-yfaloi-usa-120114-4.jpg

     

    Πηγή: http://www.econews.gr/2015/01/22/metro-yfaloi-usa-120114/


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Μήπως τρώμε παπά; Και αρχίσουμε να γεμίζουμε και τις θάλλασες με σαβούρα;

     

    (Δε ξέρω καθόλου, μία σκέψη κάνω.)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Κοίτα να δεις που την ίδια σκέψη κάνω κι εγώ.  :rolleyes: Γιατί να είμαστε τόσο "καχύποπτοι" άραγε;

    Edited by Konstantinos IB

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Τα επιχειρήματα του άρθρου δεν δείχνουν ικανά να πείσουν τον αναγνώστη. Δηλαδή μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν ψάρια; Το οικοσύστημα του ωκεανού δεν είχε αυτορυθμιστεί; Δεν έχουν δώσει και συγκριτική μελέτη, όσο αφορά στο κόστος ανακύκλωσης υλικών από τα βαγόνια, ούτε χρονικό ορίζοντα αντοχής των βαγονιών στο βυθό, λόγω οξείδωσης, αλλά και δε λένε πως εξασφαλίζεται η θέση των βαγονιών. Αρκούν οι 18 τόννοι βάρους ώστε αυτά να παραμένουν στις θέσεις τους;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Οποιος εχει επαφη με υποβρυχιο ψαρεμα ξερει, οτι ναυαγια κτλ, πραγματι δημιουργουν τετοια οικοσυστηματα.

    Ψαρια ασφαλως και υπηρχαν πριν, αλλα τωρα τους δινεται χωρος να αναπαραχθουν, να κυνηγησουν, να ζησουν.

     

    Αυτο που ειχα παντα απορια ηταν οι συνεπειες απο τα βαρεα μεταλλλα, τα οξειδια, τα χημικα των χρωματων, τα λαδια κτλ.

    Edited by terry
    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αν διαβάσεται ολόκληρο το άρθρο θα δείτε πως γράφει ότι "πυθμένας του μέσου της ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ είναι αμμώδης σε ποσοστό 95%, με συνέπεια να μην προσελκύονται ψάρια."

    Οι τεχνητοί ύφαλοι δεν είναι κάτι καινούριο και υπάρχουν εκατομμύρια "κατά λάθος" παραδείγματα σε όλη τον κόσμο, αφού όλες οι πλατφόρμες εξόρυξης, τα ναυάγια, οι λιμενοβραχίονες και οι κυματοθραύστες λειτουργούν ως τεχνητοί ύφαλοι.

    Η αλήθεια είναι πως σε καθαρά αμμώδεις βυθούς το μόνο καταφύγιο για τα ψάρια είναι τα φύκια ενώ με την ευθήνη του ανθρώπου, έχουν χαθεί τεράστια δάση φυκιών, στερώντας το καταφύγιο και τον τόπο αναπαραγωγής και ενηλικίωσης στα ψάρια.

    Τα μέχρι σήμερα δεδομένα μας δείχνουν πως οι τεχνητοί ύφαλοι μπορούν να ξαναδώσουν ζωή σε "νεκρωμένους" βυθούς. Αρκεί να έχουν ληφθει τα απαραίτητα μέτρα όπως η απομάκρυνση όλων των πιθανών ρυπαντών και η τοποθέτηση τους σε σημεία που δεν θα δημιουργούν πρόβλημα κλπ.

    • Upvote 5

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Κακώς τα πετούν, μια χαρά τα βλέπω για τον Ο.Σ.Ε..

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Η αλήθεια είναι πως σε καθαρά αμμώδεις βυθούς το μόνο καταφύγιο για τα ψάρια είναι τα φύκια ενώ με την ευθήνη του ανθρώπου, έχουν χαθεί τεράστια δάση φυκιών, στερώντας το καταφύγιο και τον τόπο αναπαραγωγής και ενηλικίωσης στα ψάρια.

    Η ευθύνη του ανθρώπου είναι προφανής. Η καταστροφή των δασών των φυκιών έχει προέλθει κυρίως από τη ρύπανση των θαλασσών. Τα φύκια δε σύμφωνα με νεώτερες έρευνες είναι πολύτιμος σύμμαχος του ανθρώπου στην μάχη εναντίον της κλιματικής αλλαγής. Εκείνο που δεν μπορώ να καταλάβω είναι το εξής: Αντί να σταματήσει η θαλάσσια ρύπανση πρέπει να πετάμε παλιοσίδερα στο βυθό; Μόνο σε μια περίπτωση θα το δικαιολογούσα, σε αυτήν που οι τεχνητοί αυτοί "ύφαλοι" δημιουργήσουν θαλάσσια χλωρίδα ή βοηθήσουν στην ανάπτυξή της. Τότε μόνο αλλάζει το θέμα.  

    Edited by Konstantinos IB

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν νομιζω να πεταξαν τα βαγονια ετσι στην θαλασσα, χωρις να αφαιρεσουν τις βλαβερες ουσιες πρωτα... ψυκτικα υγρα, λαδια, βαρεα μεταλλα, δεν ξερω τι αλλο.... αμερικη ειναι, φανταζομαι τα βαγονια ειναι απαλλαγμενα απο οτιδηποτε βλαβερο

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Όλη η Αθήνα θα διατρέχεται υπογείως από το Μετρό σύμφωνα με τον σχεδιασμό της νέας γραμμής.
      Η Γραμμή 4
      Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η Γραμμή 4 του Μετρό Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, σχήματος «U», θα περιλαμβάνει δύο προεκτάσεις: (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό.
      Αποτελείται από δύο σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας. Έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ., περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
      Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
      Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
      Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
      Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
      Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
      Το Α τμήμα

      Αναλυτικά, οι 15 από τους σταθμούς του Α τμήματος θα βρίσκονται στα εξής σημεία:
      Ο Σταθμός Βεΐκου χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τράλλεων στον Δήμο Γαλατσίου. Ο Σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας με την Λεωφόρο Γαλατσίου στον Δήμο Γαλατσίου. Ο Σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος στον Δήμο Αθήνας, παρά τον λόφο Ελικώνος. Ο Σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στη νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη στον Δήμο Αθήνας, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού. Ο Σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των πρώην κτιρίων της σχολής Ευελπίδων (κτήρια) Δικαστηρίων στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη. Ο Σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Αλεξάνδρας με την οδό Μουστοξύδη στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Ακαδημίας χωροθετείται στην οδό Ακαδημίας, μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας (πλατεία Κολωνακίου) στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη και Κανάρη. Ο Σταθμός Ευαγγελισμός χωροθετείται στο πάρκο της Ριζάρη στον Δήμο Αθήνας, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και διαγώνια σε σχέση με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3. Ο Σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως με την Λεωφόρο Βασ. Αλεξάνδρου στον Δήμο Καισαριανής, μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ. Ο Σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στον χώρο της Πανεπιστημιούπολης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας στον Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας. Ο Σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στη οδό Ινδού και στις πλατείες Αόρνου και Κύπρου στον Δήμο Ζωγράφου. Ο Σταθμός Ζωγράφου χωροθετείται επί της πλατείας Αλεξανδρή (πλατεία Γαρδένιας) στον Δήμο Ζωγράφου, στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Ο Σταθμός Γουδή χωροθετείται στην πλατεία Ελευθερίας και την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου στον Δήμο Ζωγράφου.
      View full είδηση
    • By Engineer
      Όλη η Αθήνα θα διατρέχεται υπογείως από το Μετρό σύμφωνα με τον σχεδιασμό της νέας γραμμής.
      Η Γραμμή 4
      Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η Γραμμή 4 του Μετρό Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, σχήματος «U», θα περιλαμβάνει δύο προεκτάσεις: (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό.
      Αποτελείται από δύο σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας. Έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ., περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
      Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
      Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
      Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
      Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
      Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
      Το Α τμήμα

      Αναλυτικά, οι 15 από τους σταθμούς του Α τμήματος θα βρίσκονται στα εξής σημεία:
      Ο Σταθμός Βεΐκου χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τράλλεων στον Δήμο Γαλατσίου. Ο Σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας με την Λεωφόρο Γαλατσίου στον Δήμο Γαλατσίου. Ο Σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος στον Δήμο Αθήνας, παρά τον λόφο Ελικώνος. Ο Σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στη νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη στον Δήμο Αθήνας, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού. Ο Σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των πρώην κτιρίων της σχολής Ευελπίδων (κτήρια) Δικαστηρίων στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη. Ο Σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Αλεξάνδρας με την οδό Μουστοξύδη στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Ακαδημίας χωροθετείται στην οδό Ακαδημίας, μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας (πλατεία Κολωνακίου) στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη και Κανάρη. Ο Σταθμός Ευαγγελισμός χωροθετείται στο πάρκο της Ριζάρη στον Δήμο Αθήνας, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και διαγώνια σε σχέση με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3. Ο Σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως με την Λεωφόρο Βασ. Αλεξάνδρου στον Δήμο Καισαριανής, μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ. Ο Σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στον χώρο της Πανεπιστημιούπολης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας στον Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας. Ο Σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στη οδό Ινδού και στις πλατείες Αόρνου και Κύπρου στον Δήμο Ζωγράφου. Ο Σταθμός Ζωγράφου χωροθετείται επί της πλατείας Αλεξανδρή (πλατεία Γαρδένιας) στον Δήμο Ζωγράφου, στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Ο Σταθμός Γουδή χωροθετείται στην πλατεία Ελευθερίας και την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου στον Δήμο Ζωγράφου.
    • By Engineer
      Την υλοποίηση τριών νέων έργων τα οποία θα αναβαθμίσουν σημαντικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους πολίτες εξετάζει η Αττικό Μετρό σε συνεργασία με τη ΣΤΑΣΥ και το υπουργείο Υποδομών. 
      Σύμφωνα με πληροφορίες, τα νέα έργα αφορούν στην αναβάθμιση περίπου 15 συρμών της γραμμής 1 των ΗΣΑΠ με κόστος που θα κυμανθεί κοντά στα 75 εκατομμύρια ευρώ, την προμήθεια έξι ή επτά διρευματικών συρμών, οι οποίοι θα συνδέουν απευθείας το λιμάνι με το αεροδρόμιο όταν ολοκληρωθεί η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά και την επέκταση του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό. 
      Το συνολικό κόστος για την υλοποίηση των τριών έργων αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 180 εκατομμύρια ευρώ, καθώς εκτός από τα 75 εκατομμύρια για την αναβάθμιση των συρμών των ΗΣΑΠ, θα απαιτηθούν περίπου 80 με 90 εκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια των διρευματικών τρένων και 10 με 15 εκατομμύρια ευρώ για την επέκταση των εγκαταστάσεων του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό. 
      Αναβάθμιση συρμών ΗΣΑΠ
      Η συζήτηση για την αναβάθμιση περίπου 15 συρμών των ΗΣΑΠ, οι οποίοι κατασκευάστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 1980, έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες. Οι εργασίες αναβάθμισης είναι απαραίτητες δεδομένου ότι τα εν λόγω τρένα έχουν φτάσει στα όρια της επιχειρησιακής τους ικανότητας και αρκετά από αυτά είναι καθηλωμένα για τεχνικούς λόγους. 
      Η έργο αυτό περιλαμβάνει εργασίες αναβάθμισης σε περίπου 75 βαγόνια, καθώς ο κάθε συρμός των ΗΣΑΠ αποτελείται από πέντε ή έξι βαγόνια. Το κόστος αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 75 εκατομμύρια ευρώ. 
      Η ολοκλήρωση του έργου θα οδηγήσει σε σημαντική ενίσχυση του διαθέσιμου στόλου των ΗΣΑΠ στη γραμμή 1 του μετρό. Από το σύνολο των 45 συρμών, μόλις 21 επιστρατεύονται καθημερινά για την εκτέλεση των δρομολογίων, ενώ δύο ακόμα είναι σε εφεδρεία σε καθημερινή βάση. 
      Προμήθεια διρευματικών τρένων
      Η αγορά νέων διρευματικών τρένων θεωρείται απαραίτητη ενόψει της ολοκλήρωσης των έργων της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά. 
      Η ΣΤΑΣΥ διαθέτει επτά διρευματικούς συρμούς οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να κινούνται στο μετρό αλλά και στο υπέργειο τμήμα του δικτύου και πραγματοποιούν δύο δρομολόγια την ώρα από και προς το αεροδρόμιο.
      Όταν ολοκληρωθούν τα έργα της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά, οι ανάγκες για διρευματικούς συρμούς θα αυξηθούν δεδομένου πως η γραμμή 3 θα συνδέει απευθείας το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». 
      Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι στις έως τώρα συζητήσεις που έχουν γίνει στο υπουργείο Υποδομών με την ηγεσία της Αττικό Μετρό και της ΣΤΑΣΥ, έχει εξεταστεί το ενδεχόμενο αύξησης των δρομολογίων από και προς το αεροδρόμιο από δύο σε τρία την ώρα. Για να ευοδωθεί το σενάριο αυτό απαιτείται η προμήθεια έξι ή επτά νέων διρευματικών τρένων. 
      Κατά τις ίδιες πηγές, το κόστος για κάθε συρμό ανέρχεται σε 13 εκατομμύρια ευρώ. Οι τελικές αποφάσεις σε ό,τι αφορά την αγορά νέων τρένων θα ληφθούν αφού πρώτα εκπονηθούν οι σχετικές μελέτες. 
      Επέκταση του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό
      Έως το τέλος Νοεμβρίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί από την Αττικό Μετρό η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για το έργο της επέκτασης του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό. 
      Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, το έργο είναι απαραίτητο δεδομένου ότι εντός των επόμενων μηνών και αφού ολοκληρωθούν πρώτα οι απαραίτητες δοκιμές, θα ξεκινήσει η παραλαβή των περίπου 25 νέων συρμών του ΤΡΑΜ, οι οποίοι θα δρομολογηθούν στην επέκταση προς τον Πειραιά που είναι σχεδόν έτοιμη. 
      Για να ολοκληρωθούν τα τεύχη δημοπράτησης θα πρέπει να αποσαφηνιστεί σε ποιον φορέα ανήκει η έκταση στην οποία επιθυμεί η Αττικό Μετρό να επεκτείνει το υπάρχον αμαξοστάσιο. Αρχικά η έκταση είχε παραχωρηθεί στην Αττικό Μετρό από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ), η οποία πλέον δεν υφίσταται. 
      Σύμφωνα με πληροφορίες, ο χώρος ανήκει στην Ελληνικό Α.Ε., οι μετοχές της οποίας θα μεταβιβαστούν στη Lamda Development όταν πληρωθεί η πρώτη δόση ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ. 
      Πηγές του economix αναφέρουν ότι το θέμα του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ θα συζητηθεί στην καθιερωμένη σύσκεψη για το Ελληνικό που πραγματοποιείται κάθε Τετάρτη υπό την εποπτεία του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκου Παπαθανάση. Το έργο αναμένεται να έχει κόστος που θα κυμανθεί μεταξύ 10 και 15 εκατομμυρίων ευρώ.
    • By Engineer
      Την υλοποίηση τριών νέων έργων τα οποία θα αναβαθμίσουν σημαντικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους πολίτες εξετάζει η Αττικό Μετρό σε συνεργασία με τη ΣΤΑΣΥ και το υπουργείο Υποδομών. 
      Σύμφωνα με πληροφορίες, τα νέα έργα αφορούν στην αναβάθμιση περίπου 15 συρμών της γραμμής 1 των ΗΣΑΠ με κόστος που θα κυμανθεί κοντά στα 75 εκατομμύρια ευρώ, την προμήθεια έξι ή επτά διρευματικών συρμών, οι οποίοι θα συνδέουν απευθείας το λιμάνι με το αεροδρόμιο όταν ολοκληρωθεί η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά και την επέκταση του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό. 
      Το συνολικό κόστος για την υλοποίηση των τριών έργων αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 180 εκατομμύρια ευρώ, καθώς εκτός από τα 75 εκατομμύρια για την αναβάθμιση των συρμών των ΗΣΑΠ, θα απαιτηθούν περίπου 80 με 90 εκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια των διρευματικών τρένων και 10 με 15 εκατομμύρια ευρώ για την επέκταση των εγκαταστάσεων του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό. 
      Αναβάθμιση συρμών ΗΣΑΠ
      Η συζήτηση για την αναβάθμιση περίπου 15 συρμών των ΗΣΑΠ, οι οποίοι κατασκευάστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 1980, έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες. Οι εργασίες αναβάθμισης είναι απαραίτητες δεδομένου ότι τα εν λόγω τρένα έχουν φτάσει στα όρια της επιχειρησιακής τους ικανότητας και αρκετά από αυτά είναι καθηλωμένα για τεχνικούς λόγους. 
      Η έργο αυτό περιλαμβάνει εργασίες αναβάθμισης σε περίπου 75 βαγόνια, καθώς ο κάθε συρμός των ΗΣΑΠ αποτελείται από πέντε ή έξι βαγόνια. Το κόστος αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 75 εκατομμύρια ευρώ. 
      Η ολοκλήρωση του έργου θα οδηγήσει σε σημαντική ενίσχυση του διαθέσιμου στόλου των ΗΣΑΠ στη γραμμή 1 του μετρό. Από το σύνολο των 45 συρμών, μόλις 21 επιστρατεύονται καθημερινά για την εκτέλεση των δρομολογίων, ενώ δύο ακόμα είναι σε εφεδρεία σε καθημερινή βάση. 
      Προμήθεια διρευματικών τρένων
      Η αγορά νέων διρευματικών τρένων θεωρείται απαραίτητη ενόψει της ολοκλήρωσης των έργων της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά. 
      Η ΣΤΑΣΥ διαθέτει επτά διρευματικούς συρμούς οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να κινούνται στο μετρό αλλά και στο υπέργειο τμήμα του δικτύου και πραγματοποιούν δύο δρομολόγια την ώρα από και προς το αεροδρόμιο.
      Όταν ολοκληρωθούν τα έργα της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά, οι ανάγκες για διρευματικούς συρμούς θα αυξηθούν δεδομένου πως η γραμμή 3 θα συνδέει απευθείας το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». 
      Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι στις έως τώρα συζητήσεις που έχουν γίνει στο υπουργείο Υποδομών με την ηγεσία της Αττικό Μετρό και της ΣΤΑΣΥ, έχει εξεταστεί το ενδεχόμενο αύξησης των δρομολογίων από και προς το αεροδρόμιο από δύο σε τρία την ώρα. Για να ευοδωθεί το σενάριο αυτό απαιτείται η προμήθεια έξι ή επτά νέων διρευματικών τρένων. 
      Κατά τις ίδιες πηγές, το κόστος για κάθε συρμό ανέρχεται σε 13 εκατομμύρια ευρώ. Οι τελικές αποφάσεις σε ό,τι αφορά την αγορά νέων τρένων θα ληφθούν αφού πρώτα εκπονηθούν οι σχετικές μελέτες. 
      Επέκταση του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό
      Έως το τέλος Νοεμβρίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί από την Αττικό Μετρό η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για το έργο της επέκτασης του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό. 
      Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, το έργο είναι απαραίτητο δεδομένου ότι εντός των επόμενων μηνών και αφού ολοκληρωθούν πρώτα οι απαραίτητες δοκιμές, θα ξεκινήσει η παραλαβή των περίπου 25 νέων συρμών του ΤΡΑΜ, οι οποίοι θα δρομολογηθούν στην επέκταση προς τον Πειραιά που είναι σχεδόν έτοιμη. 
      Για να ολοκληρωθούν τα τεύχη δημοπράτησης θα πρέπει να αποσαφηνιστεί σε ποιον φορέα ανήκει η έκταση στην οποία επιθυμεί η Αττικό Μετρό να επεκτείνει το υπάρχον αμαξοστάσιο. Αρχικά η έκταση είχε παραχωρηθεί στην Αττικό Μετρό από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ), η οποία πλέον δεν υφίσταται. 
      Σύμφωνα με πληροφορίες, ο χώρος ανήκει στην Ελληνικό Α.Ε., οι μετοχές της οποίας θα μεταβιβαστούν στη Lamda Development όταν πληρωθεί η πρώτη δόση ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ. 
      Πηγές του economix αναφέρουν ότι το θέμα του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ θα συζητηθεί στην καθιερωμένη σύσκεψη για το Ελληνικό που πραγματοποιείται κάθε Τετάρτη υπό την εποπτεία του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκου Παπαθανάση. Το έργο αναμένεται να έχει κόστος που θα κυμανθεί μεταξύ 10 και 15 εκατομμυρίων ευρώ.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας καθώς σύμφωνα με πληροφορίες απορρίφθηκαν από το ΣτΕ οι προσφυγές εναντίον του διαγωνισμού.
      Μετά την πρόσφατη εξέλιξη ο διαγωνισμός θα προχωρήσει κανονικά. Αρχικά θα εξετασθούν οι τεχνικές προσφορές των δύο κοινοπραξιών που έχουν προκριθεί και στη συνέχεια οι οικονομικές τους προσφορές και να αναδειχθεί ο ανάδοχος.
      Το έργο διεκδικούν οι κοινοπραξίες Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy και Άβαξ-Ghella-Alstom.
      Εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή είναι μήκους 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή. 
      Η απόφαση του ΣτΕ αναμένεται να καθαρογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.