Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Το κόστος φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων


    Τα έξοδα χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σίγουρα χαμηλότερα από αυτά ενός συμβατικού. Ωστόσο καλό είναι να τα γνωρίζουμε.

    Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να είναι πιο ακριβά στην αγορά αλλά είναι σίγουρα πιο οικονομικά στη χρήση αφού δεν χρειάζονται αναλώσιμα και σέρβις με την κλασσική έννοια. Πόσο όμως κοστίζει η φόρτισή τους; Πήραμε τα ηλεκτρικά της ελληνικής αγοράς, τα βάλαμε στην πρίζα και απαντάμε για το καθένα ξεχωριστά.

    Για να υπολογίσουμε το κόστος μία πλήρους φόρτισης, πήραμε τη χωρητικότητα της μπαταρίας στο 100% και τη χρέωση της ΔΕΗ στο νυχτερινό τιμολόγιο, τιμολόγιο που λογικά θα χρησιμοποιούν όλοι οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων, φορτίζοντας το βράδυ στο σπίτι τους.

    Αυτό που δεν μπορεί να υπολογιστεί, είναι η επιβάρυνση στη συνολική κατανάλωση του νοικοκυριού που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των λοιπών χρεώσεων του λογαριασμού, είτε ο κάτοχος ηλεκτροδοτείται από τη ΔΕΗ είτε από κάποιον εναλλακτικό πάροχο.

    Εστω κι έτσι, οι αναγνώστες θα αποκτήσουν μία εικόνα για τα έξοδα οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

    Nissan Leaf 3.1€

    upl5daed7fd3b2d7.jpg

    Το Nissan Leaf το εμπορικά πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο, έρχεται στην βασική του έκδοση με κόστος 33.900 ευρώ, ισχύ 150 ίππων και αυτονομία 270 χιλιομέτρων. Για μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των  40kWh  απαιτούνται 3,1 ευρώ στο νυχτερινό τιμολόγιο.

    VW e-Golf 2€

    upl5daed83c9c5cc.jpg

    To VW e-Golf με τα 136 άλογα, και την μπαταρία των 35,8 kWh, προσφέρει επίσημη αυτονομία 231 χιλιομέτρων και έχει κόστος αγοράς των 39,950 ευρώ.

    Το δημοφιλές μοντέλο στην ηλεκτρική του εκδοχή απαιτεί 2.8 ευρώ για μία πλήρη φόρτιση, σε νυχτερινό ρεύμα και με αυτό το «καύσιμο» καταναλώνει με τα συμβατικά πρότυπα κάτι περισσότερο από 1 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.

    BMW i3 3,3€

    upl5daed88c71982.jpg

    Το τελευταίο BMW i3, ένας από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση, αποδίδει 170 ίππους και βελτιωμένη αυτονομία στα 260 χιλιόμετρα. Για να επιτύχει τα νούμερα αυτά, πρέπει να φορτιστεί πλήρως η μπαταρία των 42.2 kWh. Αν η φόρτιση γίνει με νυχτερινό ρεύμα, η διαδικασία θα κοστίσει 3,3 ευρώ.

    Jaguar i-Pace 7,1€

    upl5daed8ca39f8a.jpg

    Η πολυτελής Jaguar i-Pace είναι από τα πιο πρόσφατα μοντέλα της αγοράς με εντυπωσιακές αυτονομίες που φτάνουν τα 370 χιλιόμετρα. Οι 394 ίπποι που καθιστούν ιδιαίτερα σπορ το μοντέλο, χρειάζονται όμως πολύ ρεύμα. Ετσι, για μία πλήρη φόρτιση του συστήματος των  90kWh, θα απαιτηθούν 7,10 ευρώ.

    Audi e-Tron55 quattro 7,50€

    upl5daed956341fd.jpg

    Στην πολυτελή κατηγορία, διαπρέπει και το Audi e-Tron55 quattro προσφέροντας επίσημα νούμερα αυτονομίας στα 428 χιλιόμετρα! Με το πακέτο μπαταρίας των 95 kWh που απαιτείται, μία πλήρης φόρτιση για το εντυπωσιακό μοντέλο της Audi, πάντα σε νυχτερινο τιμολόγιο, θα χρειαστείτε 7,50 ευρώ.

    Mercedes EQC 400 4Matic 6,8€

    upl5daed9ce22291.jpg

    Το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό της Mercedes, ακούει στο όνομα EQC 400 4Matic. Με 408 ίππους υπόσχεται «φορτισμένες» ηλεκτρικές συγκινήσεις αλλά και αυτονομία 417 χιλιομέτρων που δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Οι ευτυχείς ιδιοκτήτες που θα παρκάρουν και θα φορτίζουν μία EQC στο γκαράζ τους, θα χρειάζονται μόλις 6,8 ευρώ για κάθε πλήρη φόρτιση.

    Φυσικά, όπως αναφέραμε στην αρχή, αυτό που δεν μπορεί να υπολογιστεί είναι η επιβάρυνση του ισοζυγίου του λογαριασμού ρεύματος ενός νοικοκυριού από την προσθήκη αυτής της ημερήσιας φόρτισης που θα επιβαρύνει και τις επιμέρους χρεώσεις του λογαριασμού ρεύματος.

    Τέλος, για κάθε φόρτιση που δεν γίνεται στο σπίτι, θα πρέπει να υπολογίζετε και τα τέλη στάθμευσης σε ένα γκαράζ αλλά και κόστος ανά λεπτό φόρτισης.


    Πηγή: https://www.thetoc.gr/auto/article/poso-kostizei-i-fortisi-twn-ilektrikwn-autokinitwn-sto-spiti



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Τοποθετώντας το άρθρο στο φαντασιακό σκέλος της γνώσης μου δημιουργήθηκε μια πρακτική απορία.

    Αυτά τα π.χ. 40kWh που απαιτούνται για την φόρτιση τι παροχή ρεύματος απαιτούν;

    Δηλαδή τα προσφέρει μια οποιαδήποτε πρίζα μιας συνηθισμένης κατοικία ή μιλάμε για παροχή ρεύματος όμοια με το καλώδιο του ηλεκτρικού θερμοσίφωνα και της ηλεκτρικής κουζίνας;

    Link to comment
    Share on other sites

    Έτσι θα πρέπει να είναι φτιαγμένο για να τύχει ευρείας κατανάλωσης.

    Από π.χ μία γραμμή των 20Α με παραγόμενη ισχύ ((20Αχ220Vx(cosf=0.9))=3960W ....

    μπορείς να φορτίσεις τα 40000Wh σε 40000Wh/3960W = 10,1 ώρες.

    Οπωσδήποτε σε δημόσιους χώρους θα υπάρχει δυνατότητα ταχυφόρτισης  με πολύ μεγαλύτερη ένταση (amperage) σε λιγότερο χρόνο ......

    Περαιτέρω φαντάζομαι στις νέες κατοικίες θα μπορεί να προβλέπεται γραμμή με μεγαλύτερο φορτίο από βασικά τριφασική παροχή.

    EDIT:

    Πάντως τα ηλεκτροκίνητα είναι πολύ παλιά ιστορία:

    image.png.ec3d60153694cdb44b9ef51795abfb13.png

    ενώ βασικό πρόβλημα στην εξέλιξη τους υπήρξε η αντιοικονομική δυνατότητα συσσώρευσης ηλεκτρικής ενέργειας :

    image.png.5007dbd5f99ddc503ed8b77f67972767.png

    που κατέληξε και σε κανιβαλλισμό τους :

    image.png.4e2b227808ce3576a17efea6ccf9e2da.png

     

     

    Edited by Anton_civeng
    Link to comment
    Share on other sites

    40kWh σε 8 ώρες (καλοκαίρι) ή 6+2 (χειμώνας), δηλαδή 5kWh την ώρα είναι ok από μια οικιακή παροχή, συγκριτικά το θερμοσίφωνο καίει 4kWh την ώρα.
    Με παλιές τιμές οι 40kWh (νυκτερινές) κοστίζουν από 4.324€ έως 7.856€ ανάλογα αν είναι 0-1,600 ή 1,601-2,000 ή >2,000, δεν ξέρω αν άλλαξε κάτι.
    Το efficiency του TESLA charger (νομίζω ότι) είναι 92% και των Li-ion ~88%, όποιος παρακολουθεί τα ηλεκτρικά ας μας φωτίσει.

    Edited by AMHxaNos
    Link to comment
    Share on other sites

    ναι, αλλάαα,

    σε εναν πρόσφατο λογαριασμό ΔΕΗ, διαβάζω:

    Αξία ρευματος 57,18 ευρω

    Λοιπες χρεωσεις [πασης φυσης και ειδους.] 110 ευρω:twisted:

    [μεσα σε αυτα,  να και το ενα ευρω για τον αξια του "εγχαρτου" λογαριασμου...

    παρα τις αντιθετες γνωμοδοτησεις του ΣτΠ]

     

     

     

    Edited by dimitris GM
    Link to comment
    Share on other sites

    ο χρόνος φόρτισης είναι ιδιαίτερα σημαντικός αν συζητάμε για υπεραστική χρήση του αυτοκινήτου.

    π.χ. ένα ταξίδι Αθήνα Θεσσαλονίκη κανένα από τα διαφημιζόμενα μοντέλα δεν έχει την αυτονομία να το κάνει

    οπότε τι? θα θέλει 5 ώρες ταξίδι και μια στάση 10 ωρών για ενδιάμεση φόρτιση??? ή δεν κατάλαβα κάτι??

    Edited by imhotep
    Link to comment
    Share on other sites

    4 ώρες πριν, AMHxaNos said:

    40kWh σε 8 ώρες (καλοκαίρι) ή 6+2 (χειμώνας), δηλαδή 5kWh την ώρα είναι ok από μια οικιακή παροχή, (!!!!!!!!!) συγκριτικά το θερμοσίφωνο καίει 4kWh την ώρα.
    .....................

    Αν εννοείς ότι σε μία υφιστάμενη κατοικία (και ειδικά με μονοφασικό) θα πάρει ρεύμα από την κουζίνα ή το θερμοσίφωνα :shock:...

    που έχουν ασφάλεια 25Α για να καλύψει αναγκαστικά την ισχύ των 5KW που επικαλείσαι,  θα πρέπει να είναι κανείς ηλεκτρολόγος που  κάνοντας αυτή τη ΣΤΡΑΒΗ...  θα πρέπει μετά να του πάρουν το δίπλωμα... :o

    Οι υπόλοιπες παροχές του σπιτιού απ΄όπου ο κάτοχος μπορεί π.χ με κάποια μπαλαντέζα να πάρει ρεύμα,  δεν ξεπερνούν τα 20Α άρα η φόστιση θα χρειαστεί όπως ανέλυσα παραπάνω τις 10 περίπου ώρες......:)  

    imhotep,

    σωτός ο προβληματισμός σου όμως, όπως είπα, οι δημόσιες παροχές ρεύματος είναι με ταχυφόρτιση μεγάλου amperage.  Επί του παρόντος έχει φτάσει ο χρόνος πλήρωσης σε σταθμό εμπρός του Δημαρχείου Ραφήνας σε 1,5 ώρες, ενώ στην Ευρώπη έχουν φτάσει σε χρόνους 8-10 λεπτά  ...!!!!!

    https://www.kathimerini.gr/948852/article/epikairothta/ellada/sta8mos-fortishs-ix-sto-layrio

     

    Edited by Anton_civeng
    Link to comment
    Share on other sites

    Anton τώρα με την δεύτερη τό΄πιασα. Κοίταξα τον πίνακα και όντως 25Α έχει μόνο η κουζίνα, 20Α το μπόίλερ και όλες οι άλλες 16Α σε ενισχυμένο μονοφασικό.

    Θα κλάψουμε μανούλες.

    Link to comment
    Share on other sites

    Για Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα χρειάζεται η μεγαλύτερη μπαταρία που μπορεί να φορέσει το κάθε μοντέλο.
    πχ αυτό έχει 373 mi ή 315 mi ή 310 mi (ανηφόρες) αυτονομία με την 100kWh συστοιχία.
    .
    Στο προηγούμενο ποστ οι τιμές για 40 kWh είναι μόνον ενδεικτικές, από 01-01-2019 ισχύουν άλλα:
     Τιμοκατάλογος Οικιακού Νυχτερινού Τιμολογίου Γ1Ν
    Επίσης δεν είναι δυνατόν ο ακριβής υπολογισμός διότι υπάρχει και Ρήτρα Αναπροσαρμογής CO2 και χρηματιστήριο εκπομπών.
    Οι υπολογισμοί που κάναμε πρόπερσι στα ηλεκτρολογικά δεν ισχύουν.
    .
    KEPATIATIKA-NYXTAS-1.jpg
    .
    GAMH-NYXTAS-1.jpg
    .
    Ο λογαριασμός της Δεής είναι μία απ'όλα: 
    • Με βάση το νομοθετικό πλαίσιο ως ισχύει, η ΔΕΗ συνεισπράττει με τους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας τέλη,
    φόρους [Φ.Π.Α., Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) και Ειδικό Τέλος 5‰] και ποσά υπέρ τρίτων (ΔΤ, ΔΦ, ΤΑΠ, ΕΡΤ), όπως
    ορίζονται από την Πολιτεία.
    .
    Για τα 5kW θα χρειαστεί ανεξάρτητη παροχή από τον πίνακα, μπορεί να μην γίνεται σε όλα τα σπίτια.
    Η ταχεία ή η super φόρτιση και τα 40A ή τα 60A ή 75Amp και που θα βρεθούν είναι άλλο θέμα, επιταχύνει την γήρανση της μπαταρίας.
    .
    Το κράτος θα κάνει χρυσές δουλειές με τα ηλεκτρικά.

    Edited by AMHxaNos
    Link to comment
    Share on other sites

    Αν τραβήξει  ανεξάρτητη μεγαλύτερη παροχή  (αντικανονικό), τότε ας βάλει και γραμμή-ασφάλεια σαραντάρα  (ίσον με δύο εικοσάρες που τραγουδούσε και η παμμέγιστη Ρίτα), ......:smile:

    που θα είναι όλη κι όλη η παροχή του μονοφασικού (I=40Α),....:o

    οπότε η φόρτιση θα γίνεται σε 5 ώρες αντί για10. !!!! ;)

    Μόνο θα πρέπει, αν σέβεται λίγο  την ηλεκτρολογική του υπόσταση, να βάλει και ρελέ αυτόματης διακοπής ΟΛΩΝ των άλλων παροχών του σπιτιού του, :o για όταν θα φορτίζει με 40Αmperes το ηλεκτρικό του  .......boy toy.....   🤔

    Όσο για τις μπαταρίες έχουν εξελιχθεί για την δυνατότητα ταχυφόρτισης, γι αυτό και οι σταθμοί στην Ευρώπη πλήρωσης σε 8-10 λεπτά...

    Edited by Anton_civeng
    Link to comment
    Share on other sites

         @Anton_civengαν το δούμε λογικά θα πρέπει να κάνει επαύξηση ισχύος  της ηλεκ παροχής από τον ΔΕΔΔΗΕ κ να πάει σεNo2 ( 3φ 25kva)  την 1 φάση θα την αφήσει για την μπαλαντέζα φόρτισης.... κ αν εγώ μένω σε όροφο, το τροφοδοτικό φόρτισης που θα μπει ? αν κ τώρα  τελευταια διαβάζω πολλά για την εξόρυξη του Λυθιου 

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.