Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Effispray: Διαδραστικός χάρτης υπολογισμού καιρικών συνθηκών για ψεκασμούς

    Sign in to follow this  

    Το EffiSpray είναι ένα εργαλείο το οποίο υπολογίζει, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες (θερμοκρασία, υγρασία κτλ), την ιδανική ημέρα και ώρα για τον ψεκασμό, για τις επόμενες πέντε ημέρες. Με την βοήθεια του EffiSpray, μειώνεται το ρίσκο αποτυχίας του ψεκασμού, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση των αριθμών ψεκασμών ανά καλλιεργητική περίοδο.

    Με την χρήση του διαδραστικού χάρτη του EffiSpray, μπορείτε να βρείτε εύκολα τη περιοχή που σας ενδιαφέρει, και κάνοντας κλικ στη περιοχή αυτή να δείτε το ημερολόγιο με τις ημερομηνίες που οι καιρικές συνθήκες είναι ιδανικές για ψεκασμό.

    Δείτε αναλυτικά εδώ: https://www.effispray.gr/

    Edited by Engineer


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Απαράδεκτο να δίνουν ώρες ψεκασμού πριν το απόγευμα. ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΛΙΣΣΑ.

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    από ότι βλέπω οι φωτεινές ώρες της ημέρας γενικά βγαίνουν ακατάλληλες για ψεκασμό. μήπως το έχουν λάβει υπόψη; 

    γιατί δε τους στέλνεις ένα mail να μάθουμε;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    1 ώρα πριν, georgios_m said:

    από ότι βλέπω οι φωτεινές ώρες της ημέρας γενικά βγαίνουν ακατάλληλες για ψεκασμό. μήπως το έχουν λάβει υπόψη; 

    γιατί δε τους στέλνεις ένα mail να μάθουμε;

    τότε έχουμε υψηλές  θερμοκρασίες και κάποια φυτοφάρμακα απενεργοποιούντε , οι σωστές ώρες είναι πολύ πρωί και αργά το απόγευμα η ακόμα και τις βραδυνές  ωρες

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ε άρα είναι οκ και για τις μέλισσες.. άσε που δε θα είναι και όλα τα φάρμακα βλαβερά για τα έντομα. υπάρχουν κι άλλα, για μύκητες κλπ.

    καλή παρατήρηση πάντως.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Σε περιόδους ανθοφορίας επικονίασης από μέλισσες δεν ψεκάζουμε ή αν απαιτείται μόνο με εγκεκριμένα σκευάσματα που δεν είναι επικίνδυνα για τις μέλισσες και έχουν σήμανση χρήσης στη βιολογική γεωργία. Τα φυτοπροστατευτικά σκευάσματα έχουν στην ετικέτα οδηγίες στα ελληνικά, αριθμό έγκρισης κλπ και αναγράφουν δε προφυλάξεις, δοσολογία και αν είναι τοξικά για μέλισσες και υδρόβιους οργανισμούς. Οι ψεκασμοί δεν πρέπει να θεωρούνται παιχνίδι στα χέρια όποιου ερασιτέχνη. Το Υπουργείο Γεωργίας όρισε ένα ελάχιστο επίπεδο γνώσεων και επιβλήθηκε (αν και στην πράξη καταστρατηγείται ακόμα) η αγορά φυτοφαρμάκων που προορίζονται για επαγγελματίες να μπορούν να χορηγούνται και να αγοράζονται μόνο από αυτούς που  έχουν την πιστοποίηση διάρκειας 5 ετών για ορθολογική χρήση φυτοφαρμάκων. Οι σωστή ώρα για τον ψεκασμό δεν έχει να κάνει μόνο με τον ήλιο (πολύ σωστά το αναφέρει συνάδελφος παραπάνω ότι με τον ήλιο δεν ψεκάζουμε και προτιμούμε πολύ πρωί ή αργά το απόγευμα), αλλά και με τον αέρα, διότι ο ψεκασμός πρέπει να αναβάλλεται όταν πνέουν ισχυροί άνεμοι, για να μη γίνεται αλόγιστη διασπορά ψεκαστικού υγρού στο έδαφος και μόλυνση αυτού (δηλαδή εκτός στόχου) και φυσικά και για την υγεία του χρήστη όπου βεβαίως θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο (και εδώ στην πράξη έχουμε δει δυστυχώς ανεπαρκή έως και καθόλου μέσων ατομικής προστασίας) η χρήση μέσων ατομικής προστασίας τηρώντας τόσο τις οδηγίες χρήσης και επιλέγοντας κατάλληλα μέσα (με σωστή σήμανση σύμφωνα με τα ΕΝ) για κάθε μέσο που χρησιμοποιείται (γάντια, μάσκα με κατάλληλα φίλτρα, φόρμα ψεκασμού, μπότες κλπ). Μιας και διαβάζει κόσμος στο φόρουμ να πούμε ότι η μεγαλύτερη απορρόφηση (άρα και κίνδυνος δηλητηρίασης για τον χρήστη) φυτοφαρμάκου γίνεται πρωτίστως από το δέρμα όχι ότι θα πρέπει για το λόγο αυτό να μην φοράμε μάσκες. Απαραιτήτως από τη στιγμή που κάποιος ξεκινάει την διαδικασία παρασκευής του ψεκαστικού υγρού ήδη θα έχει φορέσει τα μέσα ατομικής προστασίας του.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσιοποίησε έναν χάρτη με τις χώρες που προσφέρουν κίνητρα στους πολίτες τους για την αγορά οχημάτων μηδενικών ρύπων.
      Από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε πως θα επιβληθεί με κάθε τρόπο η στροφή στην ηλεκτροκίνηση, μοιραία αυτή συνοδεύτηκε σε πολλές χώρες από ανάλογα κίνητρα για την αγορά τους.
      Αυτά ως επί το πλείστον προβλέπουν κάποιες φοροαπαλλαγές, αλλά το ισχυρότερο κίνητρο ως τώρα αναδεικνύεται η επιδότηση αγοράς τους. Από τη μια οι υψηλότερες τιμές απόκτησης σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα, από την άλλη οι όποιοι περιορισμοί προκύπτουν στη χρήση τους (αυτονομία, περιορισμένοι σταθμοί φόρτισης, μεγάλος χρόνος αναπλήρωσης των μπαταριών), κάνουν τον κόσμο διστακτικό στο να τα προτιμήσει, έτσι το χρηματικό κίνητρο μπορεί να είναι αυτό θα γείρει τη ζυγαριά του υποψήφιου αγοραστή προς τη μια ή την άλλη πλευρά.
      Όπως βλέπουμε στον χάρτη, μόλις 12 από τις 28 χώρες-μέλη της Ε.Ε. έχουν θεσπίσει οικονομικά κίνητρα, ενώ οι υπόλοιπες είτε δεν έχουν κανένα σχετικό μέτρο σε ισχύ, ή απλά περιορίζονται σε μικρές φοροαπαλλαγές – όπως στην Ελλάδα, όπου τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν μάλλον το μοναδικό κίνητρο που έχει κανείς για να προτιμήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ένα συμβατικό.
      Ίσως γι’ αυτό στη χώρα μας ο αριθμός των πράσινων οχημάτων δεν ξεπερνά το 0.1% του συνολικού στόλου σε κυκλοφορία, γεγονός που ακούγεται μάλλον ανατριχιαστικό αν συγκριθεί με άλλες αγορές – αλλά και αν αναλογιστούμε στο ίδιο κάδρο τη δέσμευση της Ελλάδας το 10% του στόλου της να αποτελείται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως το 2030.
      Στα τέλη του 2018 το υπουργείο Μεταφορών, στα σχέδια του Εθνικού Ενεργειακού Σχεδιασμού, παρουσίαζε ένα σχέδιο δημόσιας διαβούλευσης για να οριστούν τα απαραίτητα κίνητρα, ωστόσο η προθεσμία έκλεισε τον Δεκέμβριο του 2018 και μέτρα δεν ακούσαμε. Ως είθισται στην πατρίδα της γραφειοκρατίας, η σχετική απόφαση θα πρέπει να περάσει από κάμποσα υπουργεία – Οικονομικών, Μεταφορών και τελειωμό δεν έχει – ενώ αν προσθέσουμε και το γεγονός πως από νωρίς το 2019 η χώρα πήρε γραμμή για εκλογές καταλαβαίνουμε γιατί ποτέ δεν μάθαμε τι απέγινε αυτή η διαβούλευση και ποια τα επόμενα βήματα.
      Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων έχει προτείνει συγκεκριμένα μέτρα που χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, οικονομικά και κυκλοφοριακά. Τα μεν πρώτα αφορούν την οικονομική ικανότητα απόκτησης ενός ηλεκτρικού ή υβριδικού οχήματος, ενώ τα δεύτερα θα μπορούσαν να κάνουν τη ζωή του ιδιοκτήτη του πιο εύκολη, με πρόσβαση σε ειδικούς χώρους στάθμευσης, εξαίρεση από δακτύλιο κ.ο.κ. Επιπλέον, προτείνονται και ανάλογα μέτρα για τους εταιρικούς στόλους οχημάτων, ένα ζήτημα εξίσου, αν όχι πιο, σημαντικό.
      Στο σημείο αυτό να προσθέσουμε και ένα άλλο πρόβλημα στη χώρα μας, την απουσία επαρκούς δικτύου σταθμών φόρτισης, γεγονός που επίσης θα παίξει κρίσιμο ρόλο στην απόφαση να ξεχάσει κανείς τα ορυκτά καύσιμα και να στραφεί στις μπαταρίες και τις πρίζες. Και σε αυτό το πεδίο βρισκόμαστε ακόμη και βρεφικό επίπεδο συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη.
      Το άρθρο της ACEA αναδεικνύει πως έχει η κατάσταση στην Ε.Ε. και ομολογουμένως είμαστε ακόμη πολύ μακριά από την επίτευξη οποιουδήποτε βασικού στόχου σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.
      Αν και η εν λόγω έρευνα έχει γίνει αναφορικά με τα αυτοκίνητα, είναι προφανές πως ό,τι ισχύσει για τα τετράτροχα, θα συμπεριλάβει και τα πάσης φύσεως δίτροχα. Ή τουλάχιστον έτσι θέλουμε να ελπίζουμε.
      Εδώ ο χάρτης: https://localfocus2.appspot.com/5d3021620e4b2 ή εδώ: https://www.acea.be/statistics/article/interactive-map-electric-vehicle-incentives-per-country-in-europe-2018
    • By Engineer
      Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσιοποίησε έναν χάρτη με τις χώρες που προσφέρουν κίνητρα στους πολίτες τους για την αγορά οχημάτων μηδενικών ρύπων.
      Από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε πως θα επιβληθεί με κάθε τρόπο η στροφή στην ηλεκτροκίνηση, μοιραία αυτή συνοδεύτηκε σε πολλές χώρες από ανάλογα κίνητρα για την αγορά τους.
      Αυτά ως επί το πλείστον προβλέπουν κάποιες φοροαπαλλαγές, αλλά το ισχυρότερο κίνητρο ως τώρα αναδεικνύεται η επιδότηση αγοράς τους. Από τη μια οι υψηλότερες τιμές απόκτησης σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα, από την άλλη οι όποιοι περιορισμοί προκύπτουν στη χρήση τους (αυτονομία, περιορισμένοι σταθμοί φόρτισης, μεγάλος χρόνος αναπλήρωσης των μπαταριών), κάνουν τον κόσμο διστακτικό στο να τα προτιμήσει, έτσι το χρηματικό κίνητρο μπορεί να είναι αυτό θα γείρει τη ζυγαριά του υποψήφιου αγοραστή προς τη μια ή την άλλη πλευρά.
      Όπως βλέπουμε στον χάρτη, μόλις 12 από τις 28 χώρες-μέλη της Ε.Ε. έχουν θεσπίσει οικονομικά κίνητρα, ενώ οι υπόλοιπες είτε δεν έχουν κανένα σχετικό μέτρο σε ισχύ, ή απλά περιορίζονται σε μικρές φοροαπαλλαγές – όπως στην Ελλάδα, όπου τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν μάλλον το μοναδικό κίνητρο που έχει κανείς για να προτιμήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ένα συμβατικό.
      Ίσως γι’ αυτό στη χώρα μας ο αριθμός των πράσινων οχημάτων δεν ξεπερνά το 0.1% του συνολικού στόλου σε κυκλοφορία, γεγονός που ακούγεται μάλλον ανατριχιαστικό αν συγκριθεί με άλλες αγορές – αλλά και αν αναλογιστούμε στο ίδιο κάδρο τη δέσμευση της Ελλάδας το 10% του στόλου της να αποτελείται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως το 2030.
      Στα τέλη του 2018 το υπουργείο Μεταφορών, στα σχέδια του Εθνικού Ενεργειακού Σχεδιασμού, παρουσίαζε ένα σχέδιο δημόσιας διαβούλευσης για να οριστούν τα απαραίτητα κίνητρα, ωστόσο η προθεσμία έκλεισε τον Δεκέμβριο του 2018 και μέτρα δεν ακούσαμε. Ως είθισται στην πατρίδα της γραφειοκρατίας, η σχετική απόφαση θα πρέπει να περάσει από κάμποσα υπουργεία – Οικονομικών, Μεταφορών και τελειωμό δεν έχει – ενώ αν προσθέσουμε και το γεγονός πως από νωρίς το 2019 η χώρα πήρε γραμμή για εκλογές καταλαβαίνουμε γιατί ποτέ δεν μάθαμε τι απέγινε αυτή η διαβούλευση και ποια τα επόμενα βήματα.
      Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων έχει προτείνει συγκεκριμένα μέτρα που χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, οικονομικά και κυκλοφοριακά. Τα μεν πρώτα αφορούν την οικονομική ικανότητα απόκτησης ενός ηλεκτρικού ή υβριδικού οχήματος, ενώ τα δεύτερα θα μπορούσαν να κάνουν τη ζωή του ιδιοκτήτη του πιο εύκολη, με πρόσβαση σε ειδικούς χώρους στάθμευσης, εξαίρεση από δακτύλιο κ.ο.κ. Επιπλέον, προτείνονται και ανάλογα μέτρα για τους εταιρικούς στόλους οχημάτων, ένα ζήτημα εξίσου, αν όχι πιο, σημαντικό.
      Στο σημείο αυτό να προσθέσουμε και ένα άλλο πρόβλημα στη χώρα μας, την απουσία επαρκούς δικτύου σταθμών φόρτισης, γεγονός που επίσης θα παίξει κρίσιμο ρόλο στην απόφαση να ξεχάσει κανείς τα ορυκτά καύσιμα και να στραφεί στις μπαταρίες και τις πρίζες. Και σε αυτό το πεδίο βρισκόμαστε ακόμη και βρεφικό επίπεδο συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη.
      Το άρθρο της ACEA αναδεικνύει πως έχει η κατάσταση στην Ε.Ε. και ομολογουμένως είμαστε ακόμη πολύ μακριά από την επίτευξη οποιουδήποτε βασικού στόχου σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.
      Αν και η εν λόγω έρευνα έχει γίνει αναφορικά με τα αυτοκίνητα, είναι προφανές πως ό,τι ισχύσει για τα τετράτροχα, θα συμπεριλάβει και τα πάσης φύσεως δίτροχα. Ή τουλάχιστον έτσι θέλουμε να ελπίζουμε.
      Εδώ ο χάρτης: https://localfocus2.appspot.com/5d3021620e4b2 ή εδώ: https://www.acea.be/statistics/article/interactive-map-electric-vehicle-incentives-per-country-in-europe-2018

      View full είδηση
    • By georgegaleos
      Το επόμενο στάδιο είναι να λειτουργεί η διαδικασία με την σκέψη.... προχωρημένο.
      Για το προηγούμενο όμως στάδιο ... που είναι υπό την σκέψη ... στο αποτέλεσμα του ο Ελληνας "να πατάει ένα κουμπί" .... και να βγαίνει ... τι;
      Το παρακάτω από ομιλία του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνιδος Γεωργιάδη,  στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση επί των προγραμματικών δηλώσεων της Kυβερνήσεως.
      "....Θέτουμε όμως και δύο μεγάλους πιο μακροπρόθεσμους στόχους. Ο πρώτος είναι η δημιουργία, σε μερικούς μήνες, ενός κεντρικού ηλεκτρονικού συστήματος αδειοδοτήσεων. Θέλουμε όποιος Έλληνας επιθυμεί να πάρει άδεια για οτιδήποτε θέλει να κάνει σε αυτή τη χώρα,  να πατάει ένα κουμπί, να μπαίνει σε μία βάση δεδομένων. Αυτή η βάση δεδομένων να ενώνεται με όλες τις βάσεις δεδομένων του ελληνικού κράτους, από το Υπουργείο Υποδομών, από τα Επιμελητήρια, από τις υπηρεσίες κοινής ωφελείας, από τα πάντα, και να ξέρει με ένα κουμπί πως θα παίρνει γρήγορα την άδεια που θέλει. Αυτό θα γίνει πολύ γρήγορα. Ξέρουμε πώς να το κάνουμε. Αυτό όμως θα έχει την οριστική του κατάληξη όπως πρέπει, για αυτό θα χρειαστούμε περίπου 2 χρόνια από σήμερα. Θα σχεδιαστεί από τώρα , σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 5 πόλεις της Ελλάδας αν είναι δυνατόν και μέσα στο 2019. 

      Το πλήρες σύστημα θα είναι έτοιμο σε περίπου 2 χρόνια. Ποιο είναι αυτό;  Ο ενιαίος ψηφιακός χάρτης. Με το πάτημα ενός κουμπιού, όταν θα θέλει κάποιος να σκεφτεί αν θα αγοράσει ένα οικόπεδο για να κάνει μία επένδυση στο παραμικρό κομμάτι αυτής της χώρας, θα πατάει το κουμπί και θα βλέπει όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης, σχέδια πόλεων, ρυμοτομικές και οικοδομικές γραμμές, γεωτεμάχια κτηματολογίου, δάση και δασικές εκτάσεις, περιοχές του δικτύου Natura, ζώνες αιγιαλού, παραλίες, υδατορέματα, υγροτόπους, όχθες, αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους, παραδοσιακούς οικισμούς και προστατευόμενους χώρους. Με ένα κουμπί θα ξέρει τι όρους παραλαμβάνει  για αυτό που θέλει να αγοράσει και να επενδύσει. Θα ξέρει πως θα παίρνει την άδεια. Θα ξέρει αμέσως τα προβλήματα που θα βρει μπροστά του και θα σταθμίσει ο ίδιος το επιχειρηματικό ρίσκο για το αν θέλει να προχωρήσει ή όχι. 
          
      Κάθε επενδυτής το πολύ σε δύο χρόνια από σήμερα, όταν θα φτάνει σε αυτή τη χώρα, θα ξέρει ακριβώς ποιο είναι το επιχειρηματικό περιβάλλον που δρα. Δεν θα έχει εκπλήξεις. Δεν θα τον ταλαιπωρεί η γραφειοκρατία. Αυτή είναι η κατεύθυνση που έχει δώσει το Υπουργείο μας, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε. 
          
      Ολόκληρη η ομιλία στο ακόλουθο link
       
       

      View full είδηση
    • By georgegaleos
      Το επόμενο στάδιο είναι να λειτουργεί η διαδικασία με την σκέψη.... προχωρημένο.
      Για το προηγούμενο όμως στάδιο ... που είναι υπό την σκέψη ... στο αποτέλεσμα του ο Ελληνας "να πατάει ένα κουμπί" .... και να βγαίνει ... τι;
      Το παρακάτω από ομιλία του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνιδος Γεωργιάδη,  στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση επί των προγραμματικών δηλώσεων της Kυβερνήσεως.
      "....Θέτουμε όμως και δύο μεγάλους πιο μακροπρόθεσμους στόχους. Ο πρώτος είναι η δημιουργία, σε μερικούς μήνες, ενός κεντρικού ηλεκτρονικού συστήματος αδειοδοτήσεων. Θέλουμε όποιος Έλληνας επιθυμεί να πάρει άδεια για οτιδήποτε θέλει να κάνει σε αυτή τη χώρα,  να πατάει ένα κουμπί, να μπαίνει σε μία βάση δεδομένων. Αυτή η βάση δεδομένων να ενώνεται με όλες τις βάσεις δεδομένων του ελληνικού κράτους, από το Υπουργείο Υποδομών, από τα Επιμελητήρια, από τις υπηρεσίες κοινής ωφελείας, από τα πάντα, και να ξέρει με ένα κουμπί πως θα παίρνει γρήγορα την άδεια που θέλει. Αυτό θα γίνει πολύ γρήγορα. Ξέρουμε πώς να το κάνουμε. Αυτό όμως θα έχει την οριστική του κατάληξη όπως πρέπει, για αυτό θα χρειαστούμε περίπου 2 χρόνια από σήμερα. Θα σχεδιαστεί από τώρα , σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 5 πόλεις της Ελλάδας αν είναι δυνατόν και μέσα στο 2019. 

      Το πλήρες σύστημα θα είναι έτοιμο σε περίπου 2 χρόνια. Ποιο είναι αυτό;  Ο ενιαίος ψηφιακός χάρτης. Με το πάτημα ενός κουμπιού, όταν θα θέλει κάποιος να σκεφτεί αν θα αγοράσει ένα οικόπεδο για να κάνει μία επένδυση στο παραμικρό κομμάτι αυτής της χώρας, θα πατάει το κουμπί και θα βλέπει όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης, σχέδια πόλεων, ρυμοτομικές και οικοδομικές γραμμές, γεωτεμάχια κτηματολογίου, δάση και δασικές εκτάσεις, περιοχές του δικτύου Natura, ζώνες αιγιαλού, παραλίες, υδατορέματα, υγροτόπους, όχθες, αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους, παραδοσιακούς οικισμούς και προστατευόμενους χώρους. Με ένα κουμπί θα ξέρει τι όρους παραλαμβάνει  για αυτό που θέλει να αγοράσει και να επενδύσει. Θα ξέρει πως θα παίρνει την άδεια. Θα ξέρει αμέσως τα προβλήματα που θα βρει μπροστά του και θα σταθμίσει ο ίδιος το επιχειρηματικό ρίσκο για το αν θέλει να προχωρήσει ή όχι. 
          
      Κάθε επενδυτής το πολύ σε δύο χρόνια από σήμερα, όταν θα φτάνει σε αυτή τη χώρα, θα ξέρει ακριβώς ποιο είναι το επιχειρηματικό περιβάλλον που δρα. Δεν θα έχει εκπλήξεις. Δεν θα τον ταλαιπωρεί η γραφειοκρατία. Αυτή είναι η κατεύθυνση που έχει δώσει το Υπουργείο μας, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε. 
          
      Ολόκληρη η ομιλία στο ακόλουθο link
       
       
    • By Engineer
      Δασικές εκτάσεις που άλλαξαν χρήση και σήμερα έχουν αγροτική μορφή, οι οποίες στον δασικό χάρτη απεικονίζονται και αναρτώνται ως ΔΑ (Δασικής μορφής το έτος 1945, άλλης μορφής σήμερα) είναι μια πραγματικότητα διασπαρμένη σε όλη τη χώρα, και αντικατοπτρίζουν έναν μεγάλο αριθμό εκτάσεων. Ο νομοθέτης, με τoν ν.998/1979 ρύθμισε το θέμα, δίνοντας τη δυνατότητα εξαγοράς της έκτασης από τον κάτοχο είτε κατά κυριότητα, είτε κατά χρήση.
      Με βάση τη νομοθετική ρύθμιση, οι κάτοχοι των εκτάσεων αυτών, εφόσον καλλιεργούνταν και ήταν δηλωμένες στο ΟΣΔΕ, μπορούσαν να υποβάλουν το αίτημα εξαγοράς, σε διαφορετική περίπτωση, μπορούσαν να υποβάλουν αίτημα εξαγοράς μετά από υποβολή μελέτης βιωσιμότητας της γεωργικής καλλιέργειας και έγκρισή της από το αρμόδιο δασαρχείο.
      Η ρύθμιση είναι οριζόντια και αφορά όλες τις εκτάσεις ΔΑ που εντάσσονται στις ρυθμίσεις των άρθρων 47 και 47 Β του ν. 998/1979, και έτυχε ευρείας αποδοχής από το σύνολο των κατόχων των εκτάσεων αυτών. Μετά την προσφυγή του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και της Πανελλήνιας Ένωσης Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων στο ΣτΕ , για την ακύρωση σειράς υπουργικών αποφάσεων του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος, το Ε΄ τμήμα του ΣτΕ εξέδωσε την υπ’ αριθμ. 645/2019 απόφαση, σύμφωνα με την οποία άγεται στην κρίση ότι οι διατάξεις του άρθρου 47 παρ. 5 του ν. 998/79, κατά το μέρος που αναφέρονται σε εκχερσώσεις που έγιναν αυθαιρέτως, και του άρθρου 47 Β του ίδιου νόμου, αντίκεινται στο Σύνταγμα και δεν μπορούν να παράσχουν νόμιμο έρεισμα στις παραδεκτώς προσβαλλόμενες πράξεις, οι οποίες θα πρέπει να ακυρωθούν. Η απόφαση παραπέμφθηκε στην ολομέλεια του ΣτΕ.
      Κατηγορίες εκτάσεων ΔΑ
      Τι σημαίνει αυτό με απλά λόγια; Ότι αν επικυρωθεί η απόφαση του τμήματος από το ΣτΕ, κρίνεται άκυρη η όποια ρύθμιση, δεν μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία των εξαγορών και οι εκτάσεις τίθενται εκτός ΟΣΔΕ. Τι είναι όμως οι εκτάσεις αυτές; Πρόκειται όντως περί αυθαίρετα εκχερσωμένων εκτάσεων στο σύνολό τους; Διέπονται όλες από το ίδιο νομικό πλαίσιο;
      Αν διερευνηθεί το καθεστώς αλλαγής χρήσης των εκτάσεων αυτών, σε συνδυασμό με τα δεδομένα, βάσει των τεχνικών προδιαγραφών που συντάσσονται οι δασικοί χάρτες θα διαπιστωθούν τα ακόλουθα:
      ✱ Ως ΔΑ εκτάσεις (αγροτικής μορφής σήμερα – δασικής μορφής στο παρελθόν) περιλαμβάνονται στον δασικό χάρτη εκτάσεις που είχαν νόμιμη άδεια εκχέρσωσης, η οποία δεν συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα και δεν μπορούν να ταυτοποιηθούν στο έδαφος.
      ✱ Εκτάσεις με νόμιμη άδεια εκχέρσωσης, οι οποίες δε μπορούν να ταυτοποιηθούν γιατί έχουν καταστραφεί τα αρχεία του δασαρχείου (π.χ. Δασάρχης Αλμυρού).
      Κτηνοτροφικές εκτάσεις
      Ν.Δ. 2185/1952 «Περί αναγκαστικής απαλλοτριώσεως κτημάτων προς αποκατάσταση ακτημόνων καλλιεργητών και κτηνοτρόφων». Άρθρο 28 παρ. 2 «Κτηνοτροφικές εκτάσεις νοούνται οι ανεπίδεκτοι γεωργικής, πλην δασικής και μόνον κτηνοτροφικής εκμεταλλεύσεως εντός της δασώδους η μη μορφής μετά των απαραίτητων δια την συντήρηση της κτηνοτροφικής παρακολούθησης (ποδιές, γεννολείβαδα κ.λπ.). Τυχόν παρεμβαλλόμενες μικρές καλλιεργήσιμες ή καλλιεργούμενες εκτάσεις δεν αναιρούσιν τον χαρακτήρα του κτήματος ως κτηνοτροφικού.
      Κτηνοτροφικές εκτάσεις δασώδους μορφής νοούνται οι εκτάσεις περί ων οι παρ. 2 και 3 του άρθρου 45 του ν. 417β/1929 (περί δασικής έκτασης).
      Εκτάσεις
      Ν.Δ. 25801/1953 Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως εννοιών διατάξεων των περί Δασών Νόμων. (ΦΕΚ 200 Α)
      Άρθρο 46 παρ. 10 «Ιδιωτικαί δασικαί εκτάσεις εκχερσωθείσαι και καλλιεργηθείσαι άνευ αδείας της Δασικής Αρχής υπό των ιδιωτών κατά την εμπόλεμη περίοδο και μέχρι την 1 Ιανουαρίου 1950 θεωρούνται ως νομίμως καλλιεργούμεναι. Αι δε μέχρι τούδε εκτός εις αι απαγορευτικαί της καλλιέργειας διάταξης παύουν να ισχύουν»
      Νομολογία: Απόφαση 241/2004 του Ε΄ Τμήματος του ΣτΕ.
      Το Συμβούλιο της Επικρατείας στην υπ άριθμ. 241/2004 απόφαση του Ε. τμήματος, επισημαίνει ότι «Επειδή στο άρθρο 46 παρ. 10 του Ν.Δ. 2501/1953 (ΦΕΚ 200/Α) οριζόταν ότι «Ιδιωτικαί δασικαί εκτάσεις εκχερσωθείσαι και καλλιεργηθείσαι άνευ αδείας της Δασικής Αρχής υπό των ιδιοκτητών κατά την εμπόλεμη περίοδο και μέχρι την 1 Ιανουαρίου, θεωρούνται ως νομίμως καλλιεργούμεναι».
      Στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης αυτής εμπίπτουν κατά την έννοιά της οι δασικές εκτάσεις, οι οποίες είχαν εκχερσωθεί κατά την εμπόλεμη περίοδο και συνέχιζαν να καλλιεργούνται μέχρι την 1/1/1950, εφόσον δεν πληρούνται οι εν λόγω προϋποθέσεις εφαρμογής της, οι εν λόγω εκτάσεις νομίμως συνεχίζουν να καλλιεργούνται. Εν όψει αυτών δεν ασκεί επιρροή η μεταγενέστερη κατάργηση της παραπάνω διάταξης με το άρθρο 317 παρ. 48 του Ν.Δ. 86/1969.
      Νόμος 4061/2012: Διαχείριση και προστασία ακινήτων Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων – Ρύθμιση εμπράγματων δικαιωμάτων. Σύμφωνα με την παρ. γ του άρθρου 22 το ελληνικό Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας σε ακίνητα που ο ιδιώτης νέμεται πριν την 1/1/1965 για γεωργική χρήση, η οποία εξακολουθεί να ασκείται μέχρι σήμερα.
      Εγκύκλιος 1204/51539/2-5-2012 (ΦΕΚ 66/Α/2012) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων « Οδηγίες για την Εφαρμογή του ν. 4061/2010». Στην παρ. 1 εδαφ. 8 αναφέρεται ότι «αν ο ενδιαφερόμενος αποδείξει ότι εκτελεί γεωργικές εργασίες στο αυθαίρετα κατεχόμενο ακίνητο, με χρονικό σημείο αναφοράς πριν από την 1/1/1965 και εξακολουθεί να ασκεί χρήση μέχρι σήμερα, δεν απαιτείται η καλή πίστη, ως προϋπόθεση για την μη προβολή δικαιωμάτων του δημοσίου. Στον χρόνο αυτόν προσμετράται και ο χρόνος που κατέχεται από τον δικαιοπάροχο του , με την προυπόθεση ότι αυτός άσκησε συνεχώς τη γεωργική χρήση.
      Ν.4280/2014 Άρθρο 36, τροποποίηση Άρθρου 47 του ν.998/1979 παρ. 5 «για λόγους δημοσίου συμφέροντος». Δάση, δασικές εκτάσεις και εκτάσεις με τη μορφή της περ. α της παρ. 5 του άρθρου 3 του παρόντος που εκχερσώθηκαν για γεωργική χρήση, πριν τεθεί σε ισχύ το Σύνταγμα του 1975 και διατηρούν τη χρήση αυτή μέχρι σήμερα, δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας απαγορευόμενης κάθε άλλης χρήσης από τον κάτοχο τους.
      Ν. 4664/2017 τροποποίηση – συμπλήρωση του άρθρου 3 του Ν. 998/79 με την παρ. 7 όπου «εκτάσεις που έχουν απολέσει τον δασικό τους χαρακτήρα προ της 11/6/1975 για επεμβάσεις που έλαβαν χώρα με βάση σχετική διοικητική πράξη, η οποία καλύπτεται από το τεκμήριο νομιμότητας, δεν χαρακτηρίζονται ως δάση ή δασικές εκτάσεις μετά τη διαδικασία του άρθρου 14 του ν. 998/1979 και δεν κηρύσσονται αναδασωτέες».
      Όπως γίνεται αντιληπτό, υπάρχει διαχρονικά ρύθμιση των εκτάσεων που αλλάζουν χρήση από δασική σε γεωργική, την οποία όμως διατηρούν μέχρι σήμερα και δεν υπάρχει αλλαγή της χρήσης τους. Με τις ρυθμίσεις να εστιάζονται στις εξής καθοριστικές ημερομηνίες:
      1/1/1950, νομιμοποίηση βάσει του Ν.Δ. 2501/1933 όλων των εκχερσωθείσων και καλλιεργηθείσων δασικών εκτάσεων.
      Την απόφαση 241/2004 του Ε. τμήματος του ΣτΕ με την οποία επιβεβαιώνεται η ρύθμιση του Ν.Δ. 2501/1953.
      1/1/1965 (Ν. 4061 και εγκύκλιος 1204/51539/2-5-2012), βάσει των οποίων αν ο ενδιαφερόμενος αποδείξει ότι εκτελεί γεωργικές εργασίες αυθαίρετα σε ακίνητο μέχρι την 1/1/1965 […] το δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα επί των εκτάσεων αυτών.
      11/6/1975, παρ. 7 άρθρου 3 του Ν. 998/1979, εκτάσεις όπου αλλάζουν χρήση με νόμιμο διοικητικό τρόπο προ της 11/6/1975 δεν χαρακτηρίζονται ως δάση ή δασικές εκτάσεις.
      Κατά συνέπεια, υπάρχουν νόμοι, Νομοθετικά Διατάγματα και Υπουργικές Αποφάσεις που τις εκτάσεις αυτές, που παρανόμως εκχερσώθηκαν μέχρι και την ψήφιση του Συντάγματος, τις έχουν νομιμοποιήσει ως αγροτικές. Επίσης, μια ειδική κατηγορία αποτελούν οι κτηνοτροφικές εκτάσεις, οι οποίες αλλάζουν χρήση και διέπονται διαχρονικά μέχρι και το 1975 από ένα ιδιαίτερο νομικό καθεστώς.
      Όπως γίνεται αντιληπτό, υπάρχει ένα κομβικό χρονικό όριο, η 11η Ιουνίου 1975, ημερομηνία ψήφισης του Συντάγματος, όπου η γεωργική χρήση των εκτάσεων αυτών έχει τακτοποιηθεί και έχει παραγάγει νόμιμα αποτελέσματα, διότι επί των εκτάσεων αυτών έχουν δημιουργηθεί υποδομές γεωργικών καλλιεργειών (γεωτρήσεις κ.λπ.), το οποίο πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε οποιαδήποτε τακτοποίηση.
      Τι πρέπει να γίνει
      Όλες αυτές οι ρυθμίσεις δεν αποτυπώνονται στον δασικό χάρτη, καθ’ όσον τα δεδομένα που λαμβάνονται υπόψη στη διαδικασία κατάρτισης του δασικού χάρτη είναι οι αεροφωτογραφίες του έτους 1945, οι πρόσφατες αεροφωτογραφίες (2007 ή 2015 για τους χάρτες που συντάσσονται τώρα), οι τελεσίδικες πράξεις της διοίκησης (πράξεις χαρακτηρισμού, αποφάσεις κήρυξης αναδασωτέων εκτάσεων) και τα στοιχεία που χορηγούνται από το Ελληνικό Κτηματολόγιο όπως σχέδια πόλης, όρια οικισμών, διανομές.
      Χρήζει περαιτέρω συμπλήρωσης και επεξεργασίας ο δασικός χάρτης πριν αναρτηθεί, αν ακολουθηθεί αυτή η λύση δεν θα αποκτήσει η χώρα κυρωμένους δασικούς χάρτες ποτέ.
      Η πρότασή μας είναι να αντιμετωπιστεί το θέμα της τακτοποίησης με δύο ταχύτητες, δηλ. η μία να αφορά τις εκτάσεις που εκχερσώθηκαν μέχρι τις 11/6/1975 και η άλλη μετά το 1975. Να ρυθμιστεί το θέμα των κτηνοτροφικών εκτάσεων και να επιλυθεί το ζήτημα των αδειών εκχέρσωσης που δεν συνοδεύονται από τοπογραφικό διάγραμμα, καθώς και αυτών που έχουν χαθεί τα αρχεία.
      Είναι πολύ μεγάλο θέμα και χρήζει λεπτομερούς έρευνας και ρύθμισης, για να μη βρεθούν εκτός ΟΣΔΕ εκτάσεις γεωργικές.
      του Νίκου Χλύκα, δασολόγου – περιβαλλοντολόγου

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.