Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Μάχη τιτάνων στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων

    Sign in to follow this  

    Ξεχάστε τις παλιές κόντρες, όπως Chevrolet εναντίον Ford ή Honda εναντίον Toyota. Αυτές δεν είναι τίποτα μπροστά στον νέο πόλεμο που ετοιμάζεται να ξεσπάσει μεταξύ General Motors και Tesla Motors. Σύντομα και οι δύο εταιρείες θα ξεχυθούν στο κυνήγι των καταναλωτών που είναι έτοιμοι να δώσουν 30.000 δολ. ή και περισσότερα για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα: η GM λανσάρει στα τέλη του έτους το Chevy Bolt και η Tesla ξεκινά να πουλά το Model 3 το 2017. Η GM παρουσίασε το Bolt τον Ιανουάριο, ενώ τα αποκαλυπτήρια του Model 3 της Tesla έγιναν στις 31 Μαρτίου.

     

    Η GM προορίζει το Bolt για μαζικές πωλήσεις, κάτι που θα βοηθήσει την εταιρεία να πιάσει τους στόχους των ρυθμιστικών Αρχών για τις πωλήσεις οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων και να αναδείξει την τεχνολογία που ανέπτυξε με το πρώτο ηλεκτρονικό αυτοκίνητό της, το EV1, που κυκλοφόρησε το 1996. Όταν η GM σταμάτησε την παραγωγή του EV1, το 2002, η Toyota έγινε η αγαπημένη μάρκα των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων αγοραστών με το υβριδικό της Prius. Στο μεταξύ, η Tesla θέλει να αποδείξει ότι το Model 3 μπορεί να πουλήσει μαζικά αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρία και να αποφέρει κέρδος.

     

    Και τα δύο αυτοκίνητα θα έχουν τιμή εκκίνησης τα 30.000 δολάρια ή και λιγότερα, εάν συνυπολογιστεί η έκπτωση φόρου 7.500 δολαρίων. Και τα δύο μπορούν να διανύσουν τουλάχιστον 320 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Το Bolt διαθέτει πέντε θέσεις επιβατών, ένα ευρύχωρο πορτμπαγκάζ και προσφέρει περισσότερη άνεση στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, αφού η πλάτη των μπροστινών καθισμάτων είναι μία ίντσα πιο λεπτή απ' ό,τι στα περισσότερα αυτοκίνητα. Η Tesla δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες, αλλά το Model 3 αναμένεται να είναι περίπου στο μέγεθος της BMW 3 Series.

     

    Στην Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων του Λας Βέγκας τον Ιανουάριο, η διευθύνουσα σύμβουλος της GM, Mary Barra, περιγράφοντας τα πλεονεκτήματα του Bolt, είπε πως "οι αγοραστές του Bolt δεν θα χρειάζεται να μεταβαίνουν σε άλλη πολιτεία για να αγοράσουν, να επισκευάσουν ή να βρουν υπηρεσίες υποστήριξης για τα οχήματά τους". Οι ιδιοκτήτες οχημάτων Tesla εκτός Καλιφόρνιας πρέπει κάποιες φορές να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις για συντήρηση και επισκευές – η Tesla διαθέτει λιγότερα από 100 καταστήματα σε όλη τη χώρα, ενώ η Chevy έχει 3.000 αντιπροσωπείες.

     

    Τον Φεβρουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Elon Musk καλωσόρισε το Bolt στην αγορά, αλλά διευκρίνισε πως δεν το θεωρεί αντίπαλο. "Το Model 3 θα πρέπει να θεωρηθεί ευθέως ανταγωνιστικό της BMW 3 Series και του A4 της Audi", εξήγησε. Ο Musk στόχευσε με επιτυχία σε πολυτελείς μάρκες όπως η Audi, η ΒΜW ακόμη και η Porsche, όταν λάνσαρε το Model S, το πρώτο τετραθέσιο ηλεκτρονικό αυτοκίνητο της Tesla που κυκλοφόρησε στους αμερικανικούς δρόμους το 2012. Η τιμή του σήμερα ξεκινά από τα 75.000 δολ. και μπορεί να ξεπεράσει τα 100.000 δολάρια.

     

    Περιττή πολυτέλεια;

     

    H Τesla περπατά σε τεντωμένο σκοινί, προσπαθώντας να γίνει μια μαζική παραγωγός αυτοκινήτων.

     

    "Από τη μια πλευρά, εάν η Tesla ακολουθήσει ένα λιγότερο φιλόδοξο και πιο περιπετειώδες μονοπάτι με το Model 3, θα επωφεληθεί από την ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση στην παραγωγή", σχολίασε πρόσφατα σε σημείωμα προς τους πελάτες του αναλυτής της Barclays. "Από την άλλη, όμως, θα δημιουργήσει πιθανότατα ένα λιγότερο διαφοροποιημένο όχημα – ένα εύλογο ρίσκο, δεδομένου του σημαντικού ανταγωνισμού σε αυτά τα επίπεδα τιμών".

     

    Η Chevy θα διαφημίσει τις αξίες και τις πρακτικές ευκολίες του Bolt. "Τα ανούσια gadgets δεν κάνουν τη διαφορά", εξηγεί o Darin Gesse, διευθυντής μάρκετινγκ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της GM. Είναι οι φουτουριστικές πόρτες του Model Χ, που ανοίγουν κάθετα σαν φτερά γερακιού, περιττές; "Τείνουν να είναι", απαντά. Ο Musk υποστηρίζει ότι οι πόρτες δεν είναι απλώς για φιγούρα, καθώς το άνοιγμα προς τα πάνω διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο από το όχημα.

     

    H Tesla αρχικά προώθησε τα αυτοκίνητά της ως σπορ και μοναδικά και μετά ως ηλεκτρικά και "πράσινα", λέει ο Alexander Edwards, πρόεδρος της Strategic Vision, η οποία παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες μάρκετινγκ με έδρα το Σαν Ντιέγκο. Γι' αυτό οι πωλήσεις της κινούνται ανοδικά, παρά το γεγονός ότι τα φθηνά καύσιμα σφυροκοπούν τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Prius.

     

    Παρά τις διαφορετικές προσεγγίσεις μάρκετινγκ των δύο εταιρειών, ο Edwards δηλώνει ότι το 8% των νέων αγοραστών αυτοκινήτου που ενδιαφέρονται για ένα ηλεκτρικό αμάξι θα στραφούν τόσο στο μοντέλο της Tesla όσο και της Chevrolet.

     

    *Αναδημοσίευση από το "Κεφάλαιο" της 21ης Απριλίου

     

    Πηγή: http://www.capital.gr/story/3122840


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    μαχη τιτανων μονο για τιτανες

    για τις υπολοιπες τρυπες του ζουρνα,τι γινεται?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Δωρεάν στάθμευση και διέλευση από τα διόδια για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, περιλαμβάνονται στα κίνητρα που εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
      Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών προωθεί και φορολογικά κίνητρα (εκπτώσεις στα τέλη ταξινόμησης, κυκλοφορίας κ.ά.), ενώ με την ανάπτυξη της αγοράς οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχουν όφελος και από τη συμμετοχή τους στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, πουλώντας ρεύμα στο δίκτυο τις ώρες αιχμής (αποφορτίζοντας τις μπαταρίες τους) και αγοράζοντας (φορτίζοντας τη μπαταρία) τις ώρες χαμηλής ζήτησης που οι τιμές είναι φθηνότερες.
      Εκτός από τα ΙΧ, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα δώσει έμφαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα (ταξί και εταιρικά οχήματα) που διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα και το όφελος από τον περιορισμό της ρύπανσης είναι μεγαλύτερο.
      Το πλάνο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, όπως επισήμανε η γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, σε σχετική ημερίδα του ΚΑΠΕ (Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας), θα αποτυπωθεί στο αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώς το τέλος του χρόνου. Οι στόχοι που θα περιλαμβάνονται σε αυτό θα είναι φιλόδοξοι αλλά πιο ρεαλιστικοί σε σχέση με το υπάρχον ΕΣΕΚ, οι προβλέψεις του οποίου θεωρούνται υπερβολικές. Συγκεκριμένα το ΕΣΕΚ που συνέταξε η προηγούμενη κυβέρνηση το 2018 θέτει ως στόχο το 2030 να κυκλοφορούν 600.000 ηλεκτροκίνητα ΙΧ ενώ πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 315 (η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στον «στόλο» των κυκλοφορούντων είναι σήμερα μόλις 0,23%), ενώ -ανάλογα με τις εκτιμήσεις καθώς δεν υπάρχει επίσημη καταγραφή- τα σημεία φόρτισης σε όλη τη χώρα είναι λιγότερα από 140.
      Στις αιτίες για τις χαμηλές επιδόσεις της χώρας τις οποίες θα επιχειρήσει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση- περιλαμβάνονται οι υψηλές τιμές αγοράς των αυτοκινήτων καθώς και η έλλειψη θεσμικού πλαισίου και υποδομών φόρτισης των αυτοκινήτων. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σκοπεύει να αξιοποιήσει κοινοτική χρηματοδότηση για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τομέας στον οποίο προβλέπεται να δημιουργηθούν νέες αγορές και ευκαιρίες για επιχειρήσεις και καταναλωτές, ενώ η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νέες προοπτικές και στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
      Για παράδειγμα:
      - Η φόρτιση του οχήματος θα μπορεί να γίνεται με χρεώσεις τύπου roaming κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, ένας οδηγός που έχει συμβόλαιο με την «Α» εταιρεία προμήθειας ρεύματος θα μπορεί να αγοράζει ενέργεια, εφόσον χρειάζεται, από φορτιστή της «Β».
      - Η χρέωση του οδηγού μπορεί να γίνεται για την ενέργεια που αγόρασε ή/και για το χρόνο που χρησιμοποίησε τον φορτιστή.
      - Οι χρεώσεις θα είναι διαφορετικές στη διάρκεια του 24ώρου ώστε να δίνονται κίνητρα φόρτισης των μπαταριών σε ώρες μη αιχμής. Η μαζική φόρτιση των αυτοκινήτων π.χ. νωρίς το βράδυ κατά τη χειμερινή περίοδο, οπότε αυξάνεται η ζήτηση ρεύματος λόγω θέρμανσης, είναι ανεπιθύμητη έως και επικίνδυνη για την ευστάθεια του δικτύου. Για την εφαρμογή πολυζωνικών τιμολογίων είναι προϋπόθεση η εγκατάσταση έξυπνων μετρητών.
      - Οι κάτοχοι των αυτοκινήτων θα μπορούν να πωλούν ρεύμα στο δίκτυο κατά τις ώρες αιχμής, αποφορτίζοντας τις μπαταρίες τους και εξασφαλίζοντας πρόσθετο οικονομικό όφελος.
      - Η φόρτιση των αυτοκινήτων θα μπορεί να γίνεται αποκλειστικά με ενέργεια που θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, με την αγορά των λεγόμενων πράσινων πιστοποιητικών.
      Τέλος, για την εγκατάσταση φορτιστών στα σπίτια και ιδίως στις πολυκατοικίες θα χρειαστεί θεσμικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει τα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και τα θέματα ιδιοκτησίας, χρήσης των χώρων στάθμευσης κ.ά.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Δωρεάν στάθμευση και διέλευση από τα διόδια για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, περιλαμβάνονται στα κίνητρα που εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
      Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών προωθεί και φορολογικά κίνητρα (εκπτώσεις στα τέλη ταξινόμησης, κυκλοφορίας κ.ά.), ενώ με την ανάπτυξη της αγοράς οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχουν όφελος και από τη συμμετοχή τους στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, πουλώντας ρεύμα στο δίκτυο τις ώρες αιχμής (αποφορτίζοντας τις μπαταρίες τους) και αγοράζοντας (φορτίζοντας τη μπαταρία) τις ώρες χαμηλής ζήτησης που οι τιμές είναι φθηνότερες.
      Εκτός από τα ΙΧ, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα δώσει έμφαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα (ταξί και εταιρικά οχήματα) που διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα και το όφελος από τον περιορισμό της ρύπανσης είναι μεγαλύτερο.
      Το πλάνο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, όπως επισήμανε η γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, σε σχετική ημερίδα του ΚΑΠΕ (Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας), θα αποτυπωθεί στο αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώς το τέλος του χρόνου. Οι στόχοι που θα περιλαμβάνονται σε αυτό θα είναι φιλόδοξοι αλλά πιο ρεαλιστικοί σε σχέση με το υπάρχον ΕΣΕΚ, οι προβλέψεις του οποίου θεωρούνται υπερβολικές. Συγκεκριμένα το ΕΣΕΚ που συνέταξε η προηγούμενη κυβέρνηση το 2018 θέτει ως στόχο το 2030 να κυκλοφορούν 600.000 ηλεκτροκίνητα ΙΧ ενώ πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 315 (η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στον «στόλο» των κυκλοφορούντων είναι σήμερα μόλις 0,23%), ενώ -ανάλογα με τις εκτιμήσεις καθώς δεν υπάρχει επίσημη καταγραφή- τα σημεία φόρτισης σε όλη τη χώρα είναι λιγότερα από 140.
      Στις αιτίες για τις χαμηλές επιδόσεις της χώρας τις οποίες θα επιχειρήσει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση- περιλαμβάνονται οι υψηλές τιμές αγοράς των αυτοκινήτων καθώς και η έλλειψη θεσμικού πλαισίου και υποδομών φόρτισης των αυτοκινήτων. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σκοπεύει να αξιοποιήσει κοινοτική χρηματοδότηση για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τομέας στον οποίο προβλέπεται να δημιουργηθούν νέες αγορές και ευκαιρίες για επιχειρήσεις και καταναλωτές, ενώ η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νέες προοπτικές και στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
      Για παράδειγμα:
      - Η φόρτιση του οχήματος θα μπορεί να γίνεται με χρεώσεις τύπου roaming κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, ένας οδηγός που έχει συμβόλαιο με την «Α» εταιρεία προμήθειας ρεύματος θα μπορεί να αγοράζει ενέργεια, εφόσον χρειάζεται, από φορτιστή της «Β».
      - Η χρέωση του οδηγού μπορεί να γίνεται για την ενέργεια που αγόρασε ή/και για το χρόνο που χρησιμοποίησε τον φορτιστή.
      - Οι χρεώσεις θα είναι διαφορετικές στη διάρκεια του 24ώρου ώστε να δίνονται κίνητρα φόρτισης των μπαταριών σε ώρες μη αιχμής. Η μαζική φόρτιση των αυτοκινήτων π.χ. νωρίς το βράδυ κατά τη χειμερινή περίοδο, οπότε αυξάνεται η ζήτηση ρεύματος λόγω θέρμανσης, είναι ανεπιθύμητη έως και επικίνδυνη για την ευστάθεια του δικτύου. Για την εφαρμογή πολυζωνικών τιμολογίων είναι προϋπόθεση η εγκατάσταση έξυπνων μετρητών.
      - Οι κάτοχοι των αυτοκινήτων θα μπορούν να πωλούν ρεύμα στο δίκτυο κατά τις ώρες αιχμής, αποφορτίζοντας τις μπαταρίες τους και εξασφαλίζοντας πρόσθετο οικονομικό όφελος.
      - Η φόρτιση των αυτοκινήτων θα μπορεί να γίνεται αποκλειστικά με ενέργεια που θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, με την αγορά των λεγόμενων πράσινων πιστοποιητικών.
      Τέλος, για την εγκατάσταση φορτιστών στα σπίτια και ιδίως στις πολυκατοικίες θα χρειαστεί θεσμικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει τα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και τα θέματα ιδιοκτησίας, χρήσης των χώρων στάθμευσης κ.ά.
    • By Engineer
      Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσιοποίησε έναν χάρτη με τις χώρες που προσφέρουν κίνητρα στους πολίτες τους για την αγορά οχημάτων μηδενικών ρύπων.
      Από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε πως θα επιβληθεί με κάθε τρόπο η στροφή στην ηλεκτροκίνηση, μοιραία αυτή συνοδεύτηκε σε πολλές χώρες από ανάλογα κίνητρα για την αγορά τους.
      Αυτά ως επί το πλείστον προβλέπουν κάποιες φοροαπαλλαγές, αλλά το ισχυρότερο κίνητρο ως τώρα αναδεικνύεται η επιδότηση αγοράς τους. Από τη μια οι υψηλότερες τιμές απόκτησης σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα, από την άλλη οι όποιοι περιορισμοί προκύπτουν στη χρήση τους (αυτονομία, περιορισμένοι σταθμοί φόρτισης, μεγάλος χρόνος αναπλήρωσης των μπαταριών), κάνουν τον κόσμο διστακτικό στο να τα προτιμήσει, έτσι το χρηματικό κίνητρο μπορεί να είναι αυτό θα γείρει τη ζυγαριά του υποψήφιου αγοραστή προς τη μια ή την άλλη πλευρά.
      Όπως βλέπουμε στον χάρτη, μόλις 12 από τις 28 χώρες-μέλη της Ε.Ε. έχουν θεσπίσει οικονομικά κίνητρα, ενώ οι υπόλοιπες είτε δεν έχουν κανένα σχετικό μέτρο σε ισχύ, ή απλά περιορίζονται σε μικρές φοροαπαλλαγές – όπως στην Ελλάδα, όπου τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν μάλλον το μοναδικό κίνητρο που έχει κανείς για να προτιμήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ένα συμβατικό.
      Ίσως γι’ αυτό στη χώρα μας ο αριθμός των πράσινων οχημάτων δεν ξεπερνά το 0.1% του συνολικού στόλου σε κυκλοφορία, γεγονός που ακούγεται μάλλον ανατριχιαστικό αν συγκριθεί με άλλες αγορές – αλλά και αν αναλογιστούμε στο ίδιο κάδρο τη δέσμευση της Ελλάδας το 10% του στόλου της να αποτελείται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως το 2030.
      Στα τέλη του 2018 το υπουργείο Μεταφορών, στα σχέδια του Εθνικού Ενεργειακού Σχεδιασμού, παρουσίαζε ένα σχέδιο δημόσιας διαβούλευσης για να οριστούν τα απαραίτητα κίνητρα, ωστόσο η προθεσμία έκλεισε τον Δεκέμβριο του 2018 και μέτρα δεν ακούσαμε. Ως είθισται στην πατρίδα της γραφειοκρατίας, η σχετική απόφαση θα πρέπει να περάσει από κάμποσα υπουργεία – Οικονομικών, Μεταφορών και τελειωμό δεν έχει – ενώ αν προσθέσουμε και το γεγονός πως από νωρίς το 2019 η χώρα πήρε γραμμή για εκλογές καταλαβαίνουμε γιατί ποτέ δεν μάθαμε τι απέγινε αυτή η διαβούλευση και ποια τα επόμενα βήματα.
      Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων έχει προτείνει συγκεκριμένα μέτρα που χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, οικονομικά και κυκλοφοριακά. Τα μεν πρώτα αφορούν την οικονομική ικανότητα απόκτησης ενός ηλεκτρικού ή υβριδικού οχήματος, ενώ τα δεύτερα θα μπορούσαν να κάνουν τη ζωή του ιδιοκτήτη του πιο εύκολη, με πρόσβαση σε ειδικούς χώρους στάθμευσης, εξαίρεση από δακτύλιο κ.ο.κ. Επιπλέον, προτείνονται και ανάλογα μέτρα για τους εταιρικούς στόλους οχημάτων, ένα ζήτημα εξίσου, αν όχι πιο, σημαντικό.
      Στο σημείο αυτό να προσθέσουμε και ένα άλλο πρόβλημα στη χώρα μας, την απουσία επαρκούς δικτύου σταθμών φόρτισης, γεγονός που επίσης θα παίξει κρίσιμο ρόλο στην απόφαση να ξεχάσει κανείς τα ορυκτά καύσιμα και να στραφεί στις μπαταρίες και τις πρίζες. Και σε αυτό το πεδίο βρισκόμαστε ακόμη και βρεφικό επίπεδο συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη.
      Το άρθρο της ACEA αναδεικνύει πως έχει η κατάσταση στην Ε.Ε. και ομολογουμένως είμαστε ακόμη πολύ μακριά από την επίτευξη οποιουδήποτε βασικού στόχου σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.
      Αν και η εν λόγω έρευνα έχει γίνει αναφορικά με τα αυτοκίνητα, είναι προφανές πως ό,τι ισχύσει για τα τετράτροχα, θα συμπεριλάβει και τα πάσης φύσεως δίτροχα. Ή τουλάχιστον έτσι θέλουμε να ελπίζουμε.
      Εδώ ο χάρτης: https://localfocus2.appspot.com/5d3021620e4b2 ή εδώ: https://www.acea.be/statistics/article/interactive-map-electric-vehicle-incentives-per-country-in-europe-2018
    • By Engineer
      Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσιοποίησε έναν χάρτη με τις χώρες που προσφέρουν κίνητρα στους πολίτες τους για την αγορά οχημάτων μηδενικών ρύπων.
      Από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε πως θα επιβληθεί με κάθε τρόπο η στροφή στην ηλεκτροκίνηση, μοιραία αυτή συνοδεύτηκε σε πολλές χώρες από ανάλογα κίνητρα για την αγορά τους.
      Αυτά ως επί το πλείστον προβλέπουν κάποιες φοροαπαλλαγές, αλλά το ισχυρότερο κίνητρο ως τώρα αναδεικνύεται η επιδότηση αγοράς τους. Από τη μια οι υψηλότερες τιμές απόκτησης σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα, από την άλλη οι όποιοι περιορισμοί προκύπτουν στη χρήση τους (αυτονομία, περιορισμένοι σταθμοί φόρτισης, μεγάλος χρόνος αναπλήρωσης των μπαταριών), κάνουν τον κόσμο διστακτικό στο να τα προτιμήσει, έτσι το χρηματικό κίνητρο μπορεί να είναι αυτό θα γείρει τη ζυγαριά του υποψήφιου αγοραστή προς τη μια ή την άλλη πλευρά.
      Όπως βλέπουμε στον χάρτη, μόλις 12 από τις 28 χώρες-μέλη της Ε.Ε. έχουν θεσπίσει οικονομικά κίνητρα, ενώ οι υπόλοιπες είτε δεν έχουν κανένα σχετικό μέτρο σε ισχύ, ή απλά περιορίζονται σε μικρές φοροαπαλλαγές – όπως στην Ελλάδα, όπου τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν μάλλον το μοναδικό κίνητρο που έχει κανείς για να προτιμήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ένα συμβατικό.
      Ίσως γι’ αυτό στη χώρα μας ο αριθμός των πράσινων οχημάτων δεν ξεπερνά το 0.1% του συνολικού στόλου σε κυκλοφορία, γεγονός που ακούγεται μάλλον ανατριχιαστικό αν συγκριθεί με άλλες αγορές – αλλά και αν αναλογιστούμε στο ίδιο κάδρο τη δέσμευση της Ελλάδας το 10% του στόλου της να αποτελείται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως το 2030.
      Στα τέλη του 2018 το υπουργείο Μεταφορών, στα σχέδια του Εθνικού Ενεργειακού Σχεδιασμού, παρουσίαζε ένα σχέδιο δημόσιας διαβούλευσης για να οριστούν τα απαραίτητα κίνητρα, ωστόσο η προθεσμία έκλεισε τον Δεκέμβριο του 2018 και μέτρα δεν ακούσαμε. Ως είθισται στην πατρίδα της γραφειοκρατίας, η σχετική απόφαση θα πρέπει να περάσει από κάμποσα υπουργεία – Οικονομικών, Μεταφορών και τελειωμό δεν έχει – ενώ αν προσθέσουμε και το γεγονός πως από νωρίς το 2019 η χώρα πήρε γραμμή για εκλογές καταλαβαίνουμε γιατί ποτέ δεν μάθαμε τι απέγινε αυτή η διαβούλευση και ποια τα επόμενα βήματα.
      Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων έχει προτείνει συγκεκριμένα μέτρα που χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, οικονομικά και κυκλοφοριακά. Τα μεν πρώτα αφορούν την οικονομική ικανότητα απόκτησης ενός ηλεκτρικού ή υβριδικού οχήματος, ενώ τα δεύτερα θα μπορούσαν να κάνουν τη ζωή του ιδιοκτήτη του πιο εύκολη, με πρόσβαση σε ειδικούς χώρους στάθμευσης, εξαίρεση από δακτύλιο κ.ο.κ. Επιπλέον, προτείνονται και ανάλογα μέτρα για τους εταιρικούς στόλους οχημάτων, ένα ζήτημα εξίσου, αν όχι πιο, σημαντικό.
      Στο σημείο αυτό να προσθέσουμε και ένα άλλο πρόβλημα στη χώρα μας, την απουσία επαρκούς δικτύου σταθμών φόρτισης, γεγονός που επίσης θα παίξει κρίσιμο ρόλο στην απόφαση να ξεχάσει κανείς τα ορυκτά καύσιμα και να στραφεί στις μπαταρίες και τις πρίζες. Και σε αυτό το πεδίο βρισκόμαστε ακόμη και βρεφικό επίπεδο συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη.
      Το άρθρο της ACEA αναδεικνύει πως έχει η κατάσταση στην Ε.Ε. και ομολογουμένως είμαστε ακόμη πολύ μακριά από την επίτευξη οποιουδήποτε βασικού στόχου σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.
      Αν και η εν λόγω έρευνα έχει γίνει αναφορικά με τα αυτοκίνητα, είναι προφανές πως ό,τι ισχύσει για τα τετράτροχα, θα συμπεριλάβει και τα πάσης φύσεως δίτροχα. Ή τουλάχιστον έτσι θέλουμε να ελπίζουμε.
      Εδώ ο χάρτης: https://localfocus2.appspot.com/5d3021620e4b2 ή εδώ: https://www.acea.be/statistics/article/interactive-map-electric-vehicle-incentives-per-country-in-europe-2018

      View full είδηση
    • By Engineer
      Με περισσότερους από 600 φορτιστές που θα εγκαταστήσει σε δημόσιους χώρους (ΣΕΑ Εθνικών Οδών, βενζινάδικα και εγκαταστάσεις της ΔΕΗ), σε εμπορικά σημεία, όπως malls, parking, ξενοδοχεία αλλά και με την μεταπώληση πάνω από 58.000 φορτιστών σε νοικοκυριά, επαγγελματίες και επιχειρήσεις, η ΔΕΗ σκοπεύει να πιάσει το 2040 το 40% της πώλησης ρεύματος για την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων.
      Οι πωλήσεις όλων των προμηθευτών ρεύματος για τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναμένεται σε περισσότερα από 2 δις. ευρώ το 2040, ενώ ο τζίρος της αγοράς μαζί με τη χρονοχρέωση των δημόσιων φορτιστών και την αξία κι εγκατάσταση των φορτιστών θα είναι σε 20 χρόνια στα 4 δις. ευρώ.
      Με αυτά τα δεδομένα όπως επίσης και με την πρόβλεψη ότι στο βάθος της 20ετίας τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Ελλάδα θα αγγίξουν τις 500.000 από μόλις 580 το 2018 η δημόσια εταιρία εκπόνησε το επιχειρησιακό της σχέδιο για την είσοδο στην ηλεκτροκίνηση, που αποκαλύπτει το energypress, για την περίοδο 2019 – 2040.
       Για όλες τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ηλεκτρικής ενέργειας συμπεριλαμβανομένης της ΔΕΗ, η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες αφού συνδυάζεται με αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας, ανάπτυξη υποδομών φόρτισης και μεγαλύτερη αξιοποίηση των ΑΠΕ.
      Οι ρόλοι που αναδεικνύονται στην αλυσίδα αξία της αγοράς είναι η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, η εγκατάσταση υποδομών φόρτισης, η παροχή υπηρεσίας εξισορρόπησης φορτίου και η παροχή επικουρικών υπηρεσιών με τη φόρτιση κι εκφόρτιση μπαταριών των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης και η καθετοποίηση των μεγαλύτερων εταιριών της Ευρώπης σε αυτές τις δραστηριότητες.
      Ευκαιρίες ανοίγονται και στην εγχώρια αγορά ηλεκτρισμού αφού από το 2020 και μετά η αυτοκινητοβιομηχανία για να ικανοποιήσει τις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις για μείωση των εκπομπών CO2 προγραμματίζει την εισαγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρα σε κάθε σειρά προϊόντων (μικρά, επαγγελματικά και οικογενειακά).
      Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο η ΔΕΗ θα δραστηριοποιηθεί στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης αναπτύσσοντας επιχειρηματικό μοντέλο που θα συνδυάζει πολλές από τις προαναφερόμενες δραστηριότητες που ήδη τρέχουν ευρωπαϊκές εταιρίες.
      Το πελατολόγιο
      Η δημόσια εταιρία με βάση τις προβλέψεις των εισαγωγέων αυτοκινήτων ως προς το target group των πρώτων πελατών της ηλεκτροκίνησης, θα στραφεί με προϊόντα της στους εταιρικούς πελάτες που θα προμηθευτούν ηλεκτροκίνητα οχήματα για επαγγελματικούς σκοπούς ή για την κάλυψη στόχων ΕΚΕ, παράλληλα με τους ιδιώτες κατόχους ηλεκτροκίνητων οχημάτων που αγοράζουν ως αυτοκίνητο πόλης ή ως δεύτερο αυτοκίνητο. Οι οδηγοί αυτοί έχουν την ανάγκη προϊόντων και υπηρεσιών φόρτισης στο σπίτι και σε επαγγελματικούς χώρους.
      Η ΔΕΗ θα εστιάσει αρχικά σε παροχή υπηρεσιών σε αυτούς τους πελάτες και παράλληλα θα αναπτύξει ένα δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών, το οποίο θα παρέχει την κάλυψη σε αυτονομία και ανάγκες φόρτισης εκτός οικίας ή και χώρου εργασίας. Σταδιακά τοποθέτηση σε όλους τους ρόλους.
      Σκοπός είναι:
      Η διεκδίκηση μεριδίου αγοράς στις υπηρεσίες και τα προϊόντα ηλεκτροκίνησης που θα προσφέρουν και οι ανταγωνιστές της. Η κάλυψη αναγκών των υπαρχόντων πελατών της ΔΕΗ σε υπηρεσίες και προϊόντα ηλεκτροκίνησης. Η δυνατότητα προσφοράς συνδυαστικών πακέτων ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών (ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο, ενεργειακές υπηρεσίες, ηλεκτροκίνηση) Η απόκτηση τεχνογνωσίας για την επιτυχή διεκδίκηση μεριδίου αγοράς στην ηλεκτροκίνηση και των μέσων μαζικής μεταφοράς. Τα προϊόντα
      Όπως προκύπτει από το επιχειρησιακό σχέδιο της περιόδου 2019 – 2040 η ΔΕΗ θα δραστηριοποιηθεί στις υπηρεσίες φόρτισης, όπως η ανάπτυξη δικτύων υποδομών φόρτισης, η μεταπώληση συσκευών φόρτισης, η μελέτη και εγκατάσταση φορτιστών, οι υπηρεσίες συντήρησης φορτιστών, η λειτουργία και διαχείριση σημείων φόρτισης, η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για φόρτιση και η παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης και εξυπηρέτησης πελατών.
      Βασικές κατηγορίες φόρτισης είναι η δημόσια φόρτιση σε ιδιωτική γη (ΣΕΑ Εθνικών Οδών, Βενζινάδικα, εγκαταστάσεις ΔΕΗ), η ημι-δημόσια φόρτιση σε εμπορικούς χώρους (ξενοδοχεία, πάρκινγκ και εμπορικά κέντρα) και η ιδιωτική φόρτιση σε κατοικίες και επαγγελματικούς χώρους (οικιακοί πελάτες επαγγελματίες πάρκινγκ εταιριών – γραφειων).
      Ουσιαστικά θα παρέχει, με βάση το business plan, τέσσερα προϊόντα:
      1.Υπηρεσίες χρονοχρέωσης της υπηρεσίας φόρτισης σε δημόσιας πρόσβασης υποδομές φόρτισης ιδιωτικής γης.
      2.Υπηρεσίες χρονοχρέωσης της υπηρεσίας σε χρήστες ηλεκτροκίνητων οχημάτων με πρόσβαση σε εμπορικούς χώρους.
      3.Προϊόντα μεταπώλησης φορτιστών μαζί με μελέτη και εγκατάσταση σε οικιακούς χρήστες, επαγγελματίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
      4.Προϊόντα μεταπώλησης φορτιστών μαζί με μελέτη, εγκατάσταση και συντήρηση αλλά και υπηρεσίες διαχείρισης τους σε επιχειρήσεις.
      Με τις υπηρεσίες χρονοχρέωσης η ΔΕΗ εκτιμά ότι θα έχει μερίδιο αγοράς 30% για κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για φόρτιση σε δημόσιο και ημι-δημόσιο δίκτυο για τα έτη 2019 – 2025, μερίδιο 25% στην πενταετία 2026-2030 και 20% στη δεκαετία 2030 – 2040. Το μερίδιο υποχωρεί λόγω της έντασης του ανταγωνισμού.
      Από την πώληση φορτιστών το μερίδιο υπολογίζεται στο 13% για το ιδιωτικό και 17% για εμπορικό κομμάτι της αγοράς.
      Την περίοδο 2019 – 2025 το επενδυτικό κεφάλαιο που θα απαιτηθεί θα είναι 2,5 εκ. ευρώ και αφορά την εγκατάσταση 275 συσκευών φόρτισης. Νέες επενδύσεις σε εγκατάσταση φορτιστών θα ακολουθήσουν από το 2030 και μετά με επενδύσεις της τάξης των 2,9 εκ. ευρώ έως τ0 2040. Τα έσοδα συνολικά της περιόδου 2019 – 2040 από πώληση ηλεκτρικής ενέργειας για φορτίσεις το επιχειρησιακό σχέδιο τα υπολογίζει σε 800 εκ. ευρώ και το πρόσθετο σωρευτικό όφελος θα είναι της τάξης των 25 εκ. ευρώ 

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.