Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Μάχη τιτάνων στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων


    Ξεχάστε τις παλιές κόντρες, όπως Chevrolet εναντίον Ford ή Honda εναντίον Toyota. Αυτές δεν είναι τίποτα μπροστά στον νέο πόλεμο που ετοιμάζεται να ξεσπάσει μεταξύ General Motors και Tesla Motors. Σύντομα και οι δύο εταιρείες θα ξεχυθούν στο κυνήγι των καταναλωτών που είναι έτοιμοι να δώσουν 30.000 δολ. ή και περισσότερα για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα: η GM λανσάρει στα τέλη του έτους το Chevy Bolt και η Tesla ξεκινά να πουλά το Model 3 το 2017. Η GM παρουσίασε το Bolt τον Ιανουάριο, ενώ τα αποκαλυπτήρια του Model 3 της Tesla έγιναν στις 31 Μαρτίου.

     

    Η GM προορίζει το Bolt για μαζικές πωλήσεις, κάτι που θα βοηθήσει την εταιρεία να πιάσει τους στόχους των ρυθμιστικών Αρχών για τις πωλήσεις οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων και να αναδείξει την τεχνολογία που ανέπτυξε με το πρώτο ηλεκτρονικό αυτοκίνητό της, το EV1, που κυκλοφόρησε το 1996. Όταν η GM σταμάτησε την παραγωγή του EV1, το 2002, η Toyota έγινε η αγαπημένη μάρκα των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων αγοραστών με το υβριδικό της Prius. Στο μεταξύ, η Tesla θέλει να αποδείξει ότι το Model 3 μπορεί να πουλήσει μαζικά αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρία και να αποφέρει κέρδος.

     

    Και τα δύο αυτοκίνητα θα έχουν τιμή εκκίνησης τα 30.000 δολάρια ή και λιγότερα, εάν συνυπολογιστεί η έκπτωση φόρου 7.500 δολαρίων. Και τα δύο μπορούν να διανύσουν τουλάχιστον 320 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Το Bolt διαθέτει πέντε θέσεις επιβατών, ένα ευρύχωρο πορτμπαγκάζ και προσφέρει περισσότερη άνεση στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, αφού η πλάτη των μπροστινών καθισμάτων είναι μία ίντσα πιο λεπτή απ' ό,τι στα περισσότερα αυτοκίνητα. Η Tesla δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες, αλλά το Model 3 αναμένεται να είναι περίπου στο μέγεθος της BMW 3 Series.

     

    Στην Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων του Λας Βέγκας τον Ιανουάριο, η διευθύνουσα σύμβουλος της GM, Mary Barra, περιγράφοντας τα πλεονεκτήματα του Bolt, είπε πως "οι αγοραστές του Bolt δεν θα χρειάζεται να μεταβαίνουν σε άλλη πολιτεία για να αγοράσουν, να επισκευάσουν ή να βρουν υπηρεσίες υποστήριξης για τα οχήματά τους". Οι ιδιοκτήτες οχημάτων Tesla εκτός Καλιφόρνιας πρέπει κάποιες φορές να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις για συντήρηση και επισκευές – η Tesla διαθέτει λιγότερα από 100 καταστήματα σε όλη τη χώρα, ενώ η Chevy έχει 3.000 αντιπροσωπείες.

     

    Τον Φεβρουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Elon Musk καλωσόρισε το Bolt στην αγορά, αλλά διευκρίνισε πως δεν το θεωρεί αντίπαλο. "Το Model 3 θα πρέπει να θεωρηθεί ευθέως ανταγωνιστικό της BMW 3 Series και του A4 της Audi", εξήγησε. Ο Musk στόχευσε με επιτυχία σε πολυτελείς μάρκες όπως η Audi, η ΒΜW ακόμη και η Porsche, όταν λάνσαρε το Model S, το πρώτο τετραθέσιο ηλεκτρονικό αυτοκίνητο της Tesla που κυκλοφόρησε στους αμερικανικούς δρόμους το 2012. Η τιμή του σήμερα ξεκινά από τα 75.000 δολ. και μπορεί να ξεπεράσει τα 100.000 δολάρια.

     

    Περιττή πολυτέλεια;

     

    H Τesla περπατά σε τεντωμένο σκοινί, προσπαθώντας να γίνει μια μαζική παραγωγός αυτοκινήτων.

     

    "Από τη μια πλευρά, εάν η Tesla ακολουθήσει ένα λιγότερο φιλόδοξο και πιο περιπετειώδες μονοπάτι με το Model 3, θα επωφεληθεί από την ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση στην παραγωγή", σχολίασε πρόσφατα σε σημείωμα προς τους πελάτες του αναλυτής της Barclays. "Από την άλλη, όμως, θα δημιουργήσει πιθανότατα ένα λιγότερο διαφοροποιημένο όχημα – ένα εύλογο ρίσκο, δεδομένου του σημαντικού ανταγωνισμού σε αυτά τα επίπεδα τιμών".

     

    Η Chevy θα διαφημίσει τις αξίες και τις πρακτικές ευκολίες του Bolt. "Τα ανούσια gadgets δεν κάνουν τη διαφορά", εξηγεί o Darin Gesse, διευθυντής μάρκετινγκ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της GM. Είναι οι φουτουριστικές πόρτες του Model Χ, που ανοίγουν κάθετα σαν φτερά γερακιού, περιττές; "Τείνουν να είναι", απαντά. Ο Musk υποστηρίζει ότι οι πόρτες δεν είναι απλώς για φιγούρα, καθώς το άνοιγμα προς τα πάνω διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο από το όχημα.

     

    H Tesla αρχικά προώθησε τα αυτοκίνητά της ως σπορ και μοναδικά και μετά ως ηλεκτρικά και "πράσινα", λέει ο Alexander Edwards, πρόεδρος της Strategic Vision, η οποία παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες μάρκετινγκ με έδρα το Σαν Ντιέγκο. Γι' αυτό οι πωλήσεις της κινούνται ανοδικά, παρά το γεγονός ότι τα φθηνά καύσιμα σφυροκοπούν τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Prius.

     

    Παρά τις διαφορετικές προσεγγίσεις μάρκετινγκ των δύο εταιρειών, ο Edwards δηλώνει ότι το 8% των νέων αγοραστών αυτοκινήτου που ενδιαφέρονται για ένα ηλεκτρικό αμάξι θα στραφούν τόσο στο μοντέλο της Tesla όσο και της Chevrolet.

     

    *Αναδημοσίευση από το "Κεφάλαιο" της 21ης Απριλίου

     

    Πηγή: http://www.capital.gr/story/3122840





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.