Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Νέος τύπος μπαταρίας από το Πανεπιστήμιο του Stanford φορτίζει σε ένα λεπτό

    Sign in to follow this  

    Ένα από τα μεγαλύτερα παράπονα των χρηστών smartphones σήμερα είναι η αυτονομία της μπαταρίας τους. Οπότε είναι φυσικό πολλές ερευνητικές ομάδες να εργάζονται πάνω στον συγκεκριμένο τομέα, σε μία προσπάθεια να προσφέρουν καλύτερες μπαταρίες, δηλαδή ασφαλέστερες, οικονομικότερες και με μεγαλύτερη αυτονομία.

     

    Το Πανεπιστήμιο του Berkeley εργάζεται πάνω σεSupercapacitors ενώ η εταιρεία Sοlid Energy θέλει να κατασκευάσει μία μπαταρία που να διαρκεί πολύ για το αρθρωτό smartphone της Google, που έχει την κωδική ονομασία Project Ara ενώ κατά καιρούς έχουμε δει πολλούς ερευνητές να έχουν κάνει ανακοινώσεις πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Από το 2011 μάλιστα διαβάζουμε για την… αιώνια μπαταρία. Σήμερα, έχουμε κολλήσει στις μπαταρίες Ιόντων Λιθίου και στις… γνωστές χωρητικότητες.

     

    Το Πανεπιστήμιο του Stanford πάντως έκανε πρόσφατα μία σπουδαία ανακοίνωση. Ερευνητές κατάφεραν να δημιουργήσουν μία μπαταρία Ιόντων Αλουμινίου, η οποία σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται είναι ασφαλέστερη από τις σημερινές και μπορεί να φορτιστεί μέσα σε ένα λεπτό.

     

    Η μπαταρία σχεδιάστηκε για να είναι ασφαλέστερη από τις σημερινές αλκαλικές μπαταρίες ή τις μπαταρίες Ιόντων Λιθίου (υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης). “Η νέα μας μπαταρία δεν θα πιάσει φωτιά ακόμα και αν την τρυπήσετε” (με τρυπάνι) λέει ο Καθηγητής Χημείας Hongjie Dai του Πανεπιστημίου του Stanford.

     

    Ο κύκλος ζωής (αριθμός φορτίσεων) της μπαταρίας είναι επτά φορές μεγαλύτερος από αυτόν μίας μπαταρίας Ιόντων Λιθίου (7500 κύκλους φόρτισης χωρίς απώλειες στην χωρητικότητα, σε σχέση με τους 1000 κύκλους μίας μπαταρίας Ιόντων Λιθίου).

    Χάρη μάλιστα στα ευέλικτα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της, μπορεί να λυγίζει ή ακόμα και να διπλωθεί, οπότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ηλεκτρονικές συσκευές με κυκλικό σχήμα.

     

    Η μπαταρία του Πανεπιστημίου του Stanford θέλει βεβαίως ακόμη δουλειά αφού βρίσκεται στα 2V την ώρα που οι μπαταρίες Ιόντων Λιθίου μπορούν να παράγουν 3.5V. Παρόλα αυτά, ο καθηγητής Hongjie Dai πιστεύει ότι αν βελτιώσουν το υλικό στην κάθοδο θα καταφέρουν να αυξήσουν τα volts.

     

     

    Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B7/%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%82-%CF%84%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-st-r8962


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By GiannisR
      Στο ΦΕΚ 2040/Β/04.06.2019 δημοσιεύτηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) (υπ’ αριθμ. 42863/438) «Καθορισμός των όρων, των προϋποθέσεων και των τεχνικών προδιαγραφών για την εγκατάσταση συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων (σημεία επαναφόρτισης), στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων, σε δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης κατά μήκος του αστικού, υπεραστικού και εθνικού οδικού δικτύου καθώς και σε χώρους στάθμευσης δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων».
      Στο κείμενο, μεταξύ άλλων, καθορίζονται επίσης, νέες τεχνικές προδιαγραφές σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και κανονισμούς, στην κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2014/94/ΕΕ για την «Ανάπτυξη Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων». Ταυτόχρονα, απλοποιείται η διαδικασία αδειοδότησης της εγκατάστασης των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
      Τεχνικές προδιαγραφές φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων.pdf

      View full είδηση
    • By GiannisR
      Στο ΦΕΚ 2040/Β/04.06.2019 δημοσιεύτηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) (υπ’ αριθμ. 42863/438) «Καθορισμός των όρων, των προϋποθέσεων και των τεχνικών προδιαγραφών για την εγκατάσταση συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων (σημεία επαναφόρτισης), στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων, σε δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης κατά μήκος του αστικού, υπεραστικού και εθνικού οδικού δικτύου καθώς και σε χώρους στάθμευσης δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων».
      Στο κείμενο, μεταξύ άλλων, καθορίζονται επίσης, νέες τεχνικές προδιαγραφές σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και κανονισμούς, στην κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2014/94/ΕΕ για την «Ανάπτυξη Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων». Ταυτόχρονα, απλοποιείται η διαδικασία αδειοδότησης της εγκατάστασης των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
      Τεχνικές προδιαγραφές φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων.pdf
    • By Engineer
      Μετά την απόφαση να ανοίξει τις παραγγελίες του Model 3 για την Ευρωπαϊκή αγορά, ακολουθεί η επιβεβαίωση ότι η Tesla σχεδιάζει να καλύψει όλη την Ευρώπη με ένα πυκνό δίκτυο φορτιστών που θα κάνουν την κίνηση των πελατών της απρόσκοπτη. 
      Όπως γίνεται συνήθως, το πλάνο της εταιρίας αποκαλύφθηκε μέσω tweet του Elon Musk, ο οποίος αναφέρει συγκεκριμένα ότι η κάλυψη της γηραιάς ηπείρου θα φτάσει το 100%, ενώ όσες μονάδες φόρτισης υπάρχουν ήδη θα αναβαθμιστούν σε “Superchargers”.
      Η Ευρωπαϊκή έκδοση του Model 3 θα είναι εξοπλισμένη με θύρες CCS (Combined Charging System), οπότε το πρότζεκτ των αναβαθμίσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν τα Χριστούγεννα του 2019, όταν θα καταφτάσουν και οι πρώτες παραγγελίες του Model 3. 

      Όπως έγραψε χαρακτηριστικά ο Elon Must απαντώντας σε σχετικό ερώτημα άλλου χρήστη: “Η κάλυψη του δικτύου superchargers θα φτάσει το 100% στην Ευρώπη τον επόμενο χρόνο. Από την Ιρλανδία μέχρι το Κίεβο, και από την Νορβηγία μέχρι την Τουρκία.” Σε πρόσθετη ερώτηση από άλλο χρήστη για την κάλυψη της Ελλάδας, επιβεβαίωσε ότι η χώρα μας βρίσκεται κανονικά στο πλάνο της Tesla.
      Αυτό ήταν κάτι που ήδη γνωρίζαμε, αφού η Tesla απέκτησε επίσημη παρουσία στην Ελλάδα από τον Φεβρουάριο, ενώ το σάιτ της εταιρίας αναφέρει πέντε σταθμούς φόρτισης (ως coming soon/προς εγκατάσταση), σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Σπάρτη, Λαμία, και Ιωάννινα. 

      Λόγω της συμβατότητας που έχουν οι φορτιστές CCS με αρκετά ηλεκτροκίνητα στην Ευρώπη, αρκετοί αναρωτιούνται αν οι σταθμοί της θα είναι ανοιχτοί και για αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών, αλλά αυτό ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί. Προφανώς, η Tesla θα πρέπει πρώτα να αξιολογήσει θετικά την επάρκεια των σταθμών για τους δικούς της πελάτες και στην συνέχεια θα αποφασίσει τα περιθώρια εκμετάλλευσής τους και από άλλους. 
      https://www.engadget.com/2018/12/27/teslas-supercharger-europe-expansion/

      View full είδηση
    • By Engineer
      Μετά την απόφαση να ανοίξει τις παραγγελίες του Model 3 για την Ευρωπαϊκή αγορά, ακολουθεί η επιβεβαίωση ότι η Tesla σχεδιάζει να καλύψει όλη την Ευρώπη με ένα πυκνό δίκτυο φορτιστών που θα κάνουν την κίνηση των πελατών της απρόσκοπτη. 
      Όπως γίνεται συνήθως, το πλάνο της εταιρίας αποκαλύφθηκε μέσω tweet του Elon Musk, ο οποίος αναφέρει συγκεκριμένα ότι η κάλυψη της γηραιάς ηπείρου θα φτάσει το 100%, ενώ όσες μονάδες φόρτισης υπάρχουν ήδη θα αναβαθμιστούν σε “Superchargers”.
      Η Ευρωπαϊκή έκδοση του Model 3 θα είναι εξοπλισμένη με θύρες CCS (Combined Charging System), οπότε το πρότζεκτ των αναβαθμίσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν τα Χριστούγεννα του 2019, όταν θα καταφτάσουν και οι πρώτες παραγγελίες του Model 3. 

      Όπως έγραψε χαρακτηριστικά ο Elon Must απαντώντας σε σχετικό ερώτημα άλλου χρήστη: “Η κάλυψη του δικτύου superchargers θα φτάσει το 100% στην Ευρώπη τον επόμενο χρόνο. Από την Ιρλανδία μέχρι το Κίεβο, και από την Νορβηγία μέχρι την Τουρκία.” Σε πρόσθετη ερώτηση από άλλο χρήστη για την κάλυψη της Ελλάδας, επιβεβαίωσε ότι η χώρα μας βρίσκεται κανονικά στο πλάνο της Tesla.
      Αυτό ήταν κάτι που ήδη γνωρίζαμε, αφού η Tesla απέκτησε επίσημη παρουσία στην Ελλάδα από τον Φεβρουάριο, ενώ το σάιτ της εταιρίας αναφέρει πέντε σταθμούς φόρτισης (ως coming soon/προς εγκατάσταση), σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Σπάρτη, Λαμία, και Ιωάννινα. 

      Λόγω της συμβατότητας που έχουν οι φορτιστές CCS με αρκετά ηλεκτροκίνητα στην Ευρώπη, αρκετοί αναρωτιούνται αν οι σταθμοί της θα είναι ανοιχτοί και για αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών, αλλά αυτό ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί. Προφανώς, η Tesla θα πρέπει πρώτα να αξιολογήσει θετικά την επάρκεια των σταθμών για τους δικούς της πελάτες και στην συνέχεια θα αποφασίσει τα περιθώρια εκμετάλλευσής τους και από άλλους. 
      https://www.engadget.com/2018/12/27/teslas-supercharger-europe-expansion/
    • By Engineer
      Η Arsenal τοποθέτησε στο γήπεδο της, Emirates Stadium, μία εγκατάσταση μπαταρίας, ικανή να τροφοδοτήσει το 60.000 θέσεων στάδιο τη μέρα του αγώνα.
      Σύμφωνα με το Bloomberg, η 2-megawatt μπαταρία λιθίου, η οποία τοποθετήθηκε από την Pivot Power LLP, θα επιτρέψει στον ποδοσφαιρικό σύλλογο να αγοράζει πιο φθηνά ηλεκτρική ενέργεια και να την χρησιμοποιεί σε ώρα "αιχμής" για το στάδιο. Η Arsenal έχει σκοπό να προσθέσει 1 megawatt επιπλέον το ερχόμενο καλοκαίρι.
      Η ομάδα του Λονδίνου είναι από τις πρώτες πρωτοκλασσάτες ομάδες που έκανε την μετάβαση για 100 τοις εκατό "πράσινη" ηλεκτρική ενέργεια, αφού με την βοήθεια της Octopus Energy τοποθέτησε LED προβολείς, οι οποίοι καταναλώνουν 30 τοις εκατό λιγότερη ενέργεια.
      Ο Matt Allen, Chief Executive Officer της Pivot Power δήλωσε: "H Arsenal δείχνει με ποιον τρόπο μπορούν οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι και οι λοιποί χρήστες υψηλής ενέργειας, να εξοικονομήσουν χρήματα και να βοηθήσουν στην κλιματική αλλαγή του Ηνωμένου Βασιλείου."
      Για του ποδοσφαιρόφιλους, η Arsenal βρίσκεται στην 5η θέση της Αγγλικής Premier League και αντιμετωπίζει την επόμενη αγωνιστική (2/12) την Tottenham Hotspurs, στο κλασσικό Λονδρέζικο ντέρμπι.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.