Jump to content
  • Novatron
  • Didonis
    Didonis

    Στο διαχωρισμό ανάμεσα στην ασφάλιση και στην ιδιότητα Μηχανικού, προωθεί το υπουργείο Εργασίας.

    Sign in to follow this  

    Η ρύθμιση αυτή αναμένεται να ενταχθεί σε σχέδιο νόμου που θα καταθέσει η ηγεσία του υπουργείου στη Βουλή προς ψήφιση το αργότερο έως τις αρχές Σεπτεμβρίου. Γίνεται λόγος για «αδικία» σε βάρος των μηχανικών, που με αυτή τη ρύθμιση πρόκειται να εξαλειφθεί. Ουσιαστικά επιχειρείται να πάψουν οι μηχανικοί να καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές, χωρίς να έχουν εισόδημα.

     

    Σημειώνεται ότι οι μηχανικοί, με που εγγράφονταν στο μητρώο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), ήταν υποχρεωμένοι να καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές, ανεξάρτητα εάν είχαν κάποια επαγγελματική – οικονομική δραστηριότητα ή όχι. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν δεν εισέπρατταν έσοδα ή δεν είχαν ανοιχτά βιβλία, έπρεπε να καταβάλλουν απρόσκοπτα τις ασφαλιστικές τους εισφορές. Αυτό τοκαθεστώς προτίθεται να αλλάξει το υπουργείο Εργασίας, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση. Έτσι θα προταθεί οι μηχανικοί που δεν έχουν βιβλία ανοιχτά, άρα δεν ασκούν το εν λόγω επάγγελμα και συνεπώς δεν εισπράττουν κάποιο έσοδο, να μην υποχρεώνονται να καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές.

     

    Το μέτρο αυτό εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια που καταβάλλει το υπουργείο Εργασίας να διορθώσει αδικίες του παρελθόντος, οι οποίες δεν διορθώθηκαν στο τελευταίο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, που έμεινε ως «νόμος Κατρούγκαλου». Η αρμόδια υπουργός, κ Έφη Αχτσιόγλου έχει προαναγγείλει ότι θα κατατεθούν μια σειρά από ανάλογες ρυθμίσεις που θα τακτοποιούν τα κακώς κείμενα προηγούμενων ετών και παλαιότερων νομολογιών.

     

    Πηγή: dikaiologitika.gr


    Sign in to follow this  


    User Feedback




    Ναι οκ δεν αδικία. Επιλογή είναι, του κλάδου για να έχει ένα επίπεδο το ταμείο και να παίρνουμε μία καλή σύνταξη και να υπάρχει μία ρευστότητα για εγγυητικές. Όπως συμβαίνει και με άλλα ταμεία, νομικοί, γιατροί, δημοσιογράφοι κτλ. 

     

    Τώρα αν γίνει αυτό πας στην λογική ΙΚΑ να βάζεις ένσημα δηλαδή ? Ε χαιρέτα μου τον πλάτανο. Κανείς δεν θα δηλώνει τίποτα και το ταμείο θα καταρρεύσει.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Για ποιά λογική ΙΚΑ μιλάς; Στην λογική του ΟΑΕΕ θα πάει και πολύ καλώς θα το κάνουν.

     

    Τερματισμός επαγγέλματος στην ΔΟΥ; Παύση πληρωμής εισφορών και στο ταμείο.

     

    Επίσης επιλογή του κλάδου δεν είναι, επιλογή των γενεών προ του 50 ήταν που αποφάσισαν κάτι με βάση την τότε οικονομική κατάσταση στο επάγγελμα του μηχανικού και κανένας δεν επιχείρησε να το αλλάξει.

     

    Μόνο στην Ελλάδα συμβαίνει να πληρώνει υποχρεωτικές εισφορές και να υπάρχει ασφάλιση ιδιότητας είτε εργάζεσαι είτε οχι, οπότε μετά θα πρέπει να βρει ο άλλος μια οποιαδήποτε δουλειά για να κάθεται να πληρώνει το ΤΣΜΕΔΕ, χώρια που δεν ενδιαφέρονται οι εργοδότες για αυτό το θέμα και σου λένε χέστηκα αν εσύ ασφαλισμένος στο ΤΣΜΕΔΕ εγώ ΙΚΑ θα σου πληρώνω να είμαι καλυμμένος και κάτσε βρες τα εσύ τι πρέπει να κάνεις.

     

    Επίσης κακώς συμβαίνει και στα άλλα ταμεία, πρέπει να αλλάξει και εκεί αυτό. Επιδότηση ασφαλιστικών ταμείων και αναδιανεμόμενο σύστημα για να έχουν σύνταξη οι σημερινοί συνταξιούχοι και να κάθεται να πληρώνει ο άλλος εισφορές ενώ είναι άνεργος ή έχει βρει μια άλλη άσχετη δουλειά που εμπίπτει στο ΙΚΑ.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Το ταμείο θα καταρεύσει αν απαιτείς να παίρνεις σύνταξη/ ασφάλιση χωρίς να καταβάλεις εισφορές. Διαφορετικά θα γίνει απλά μικρότερο και θα εξυπηρετεί μικρότερο πληθυσμό, συνεχίζοντας να είναι βιώσιμο στον ίδιο βαθμό.

     

    Επίσης όταν έχεις ανοιχτά βιβλία, είσαι υποχρεωμένος σε εισφορές, όπως όλοι που ήταν παλιά ΤΕΒΕ. Το να πάρεις ένα πτυχίο και να δώσεις εξετάσεις για έχεις δικαίωμα στην εργασία, δεν σημαίνει ότι εξάσκησες αυτό το δικαίωμα.

    Επίσης αν δεν υπήρχε μαύρη εργασία, το ΙΚΑ θα ήταν μια χαρά βιώσιμο. Μην κρίνεις ένα νομοθέτημα στην βάση της παραβατικότητας και μη τήρησής του.

     

    Ας μην δηλώνουν. Να μεγαλώσουν τα capital control, να γίνουν όλες οι πληρωμές ηλεκτρονικές και να μην χρειάζεται να κάνουμε δήλωση. Το κράτος θα ξέρει τι εισόδημα έχουμε, έτσι κι αλλιώς.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Επιτέλους κάτι το οποίο έπρεπε να εφαρμοστεί από την περίοδο έναρξης της κρίσης.Αδιανόητο να μην έχεις εισόδημα, να κλείνεις βιβλία και να πληρώνεις Εφκα..

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Απορώ με κάποιους σχολιαστές που περιμένουν από τους άνεργους μηχανικούς να συντηρήσουν το ταμείο... απογοήτευση.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μόνο στην Ελλάδα πρέπει να διεκδικείς το αυτονόητο.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Απορώ με κάποιους σχολιαστές που περιμένουν από τους άνεργους μηχανικούς να συντηρήσουν το ταμείο... απογοήτευση.

    Αν δε ζήσεις μια κατάσταση - ανεργία - ανέχεια - οικονομικά αδιέξοδα δε μπορείς να τα κατανοήσεις... δικαιολογούνται επομένως από τη μία..

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    @body125z δεν χρειάζεται να ζήσεις κάποια πράγματα για να τα κατανοήσεις.
    Δέχομαι ότι αν δεν έχουν βρεθεί σε αυτή τη θέση δεν θα είναι το πρώτο πράγμα που θα σκεφτούν. Αλλά είναι αυτονόητο ότι αν κάποιος είναι άνεργος δεν μπορεί να διαθέσει +1.000 ευρώ για το ταμείο του. Και δεν ξέρω και αν υπάρχει κάποια άλλος κλάδος που να ισχύει κάτι τέτοιο (μπορει να υπάρχει, απλα δεν το ξέρω).

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δυστυχώς "άργησαν" και τώρα μας μιλάνε πάλι για αδικίες του παρελθόντος για να το παίξουνε καλοί!

    Η ζημιά έχει γίνει, οι περισσότεροι χρωστάνε, έχουν μείνει συνάδελφοι χρόνια ανασφάλιστοι την στιγμή που οφείλουν τις εισφορές και με προσαυξήσεις ενώ οι λάθρο κυριλέ.

    Πάρτε το χαμπάρι, σύνταξη κανείς δεν θα πάρει στο μέλλον, ίσως κουπόνια σισιτίου, όλα τ'αλλα είναι λόγια για ν'αγαπιόμαστε.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Θα περιλαμβάνεται στο πακέτο θεσμικών μέτρων που ετοιμάζουν στο υπουργείο Υποδομών. Στόχος να περιοριστούν οι παράλογες εκπτώσεις και να παραδίδονται ποιοτικά έργα.
      Η επίβλεψη δημόσιων έργων και μελετών και από πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρείες που θα επιλέγονται με συγκεκριμένα κριτήρια, μέσω ηλεκτρονικού διαγωνισμού, τη γενική εποπτεία και ευθύνη του οποίου θα έχει το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνεται στο πακέτο των θεσμικών αλλαγών που θα καταθέσει στις αρχές του νέου έτους το υπουργείο Υποδομών. Το πακέτο θα περιλαμβάνει θεσμικές αλλαγές, ώστε να σταματήσει ο φαύλος κύκλος των υψηλών εκπτώσεων στα δημόσια έργα, που ενίοτε φτάνουν το 70%-80% του προϋπολογισμού.
      Εξαιτίας των παράλογων εκπτώσεων έχει δημιουργηθεί ένα σπιράλ καταστροφής στον κατασκευαστικό κλάδο αφού οι υγιείς επιχειρήσεις βλέπουν θρασείς ανταγωνιστές τους να παίρνουν τα λιγοστά δημόσια έργα με παράλογα υψηλές εκπτώσεις. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας τις τρύπες του θεσμικού πλαισίου και τις αδυναμίες των κρατικών υπηρεσιών, διεκδικούν αυξήσεις του κόστους. Ετσι ένα έργο που δημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό ένα εκατ. ευρώ, ανατίθεται με έκπτωση 60% (δηλαδή με κόστος 400.000 ευρώ) και τελικά μπορεί να κοστίσει 1,2 ή 1,5 εκατ. ευρώ!
      Η ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, υπό αυστηρό θεσμικό πλαίσιο παρακολούθησης, αποτελεί μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες της ΝΔ και του τότε τομεάρχη Υποδομών (και σήμερα υπουργού) Κώστα Καραμανλή. Θα λειτουργήσει συμπληρωματικά σε άλλες πρωτοβουλίες όπως η επικαιροποίηση των τιμολογίων και των προδιαγραφών κ.ά.
      Η είσοδος ιδιωτών στην επίβλεψη των έργων (για να μην παραδίδονται στην κατάσταση που βλέπουν σήμερα οι δημότες σε πολλά έργα των ΟΤΑ) και των μελετών (ώστε το κόστος και οι προδιαγραφές να βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα...) θεωρείται πως θα αντιμετωπίσει και ένα άλλο πρόβλημα. Την αδυναμία των τεχνικών υπηρεσιών τόσο των ΟΤΑ όσο και διάφορων οργανισμών του δημοσίου, να προετοιμάσουν (με τις απαραίτητες μελέτες) και στη συνέχεια να επιβλέψουν την κατασκευή ενός δημόσιου έργου. Μέσω της συνεργασίας με ιδιώτες θα αναβαθμιστούν οι τεχνικές υπηρεσίες του δημοσίου, εκτιμούν όσοι προτείνουν το συγκεκριμένο μέτρο.
      Σήμερα, παρά το βουνό νομοθετημάτων ώστε να παράγονται ποιοτικά έργα, η κατάσταση είναι δυσάρεστη σε όλα τα επίπεδα. Από το τελικό κόστος ενός έργου μέχρι το χρονοδιάγραμμα και την ποιότητα. Στελέχη όπως ο πρώην γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Οικονομίδης υποστηρίζουν εδώ και χρόνια πως απαιτείται «νέα στρατηγική για τις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες», οι οποίες πρέπει «να καθορίζουν τους κανόνες και τις προδιαγραφές, να τηρούν τις βάσεις δεδομένων και τα Μητρώα, να διενεργούν ελέγχους και να εποπτεύουν την τήρηση των κανόνων».
      Στη νέα στρατηγική, οι Δημόσιες Τεχνικές Επιτελικές Υπηρεσίες θα πρέπει, πρώτον, να «προβαίνουν στον στρατηγικό σχεδιασμό και διαχείριση των έργων με τη βοήθεια τεχνικών συμβούλων». Δεύτερον, «να προκηρύσσουν μελέτες και να δημοπρατούν έργα υποστηριζόμενες από "τρίτους" όπως ελεγκτές μελετών, τεχνικούς συμβούλους που παρέχουν τεχνική υποστήριξη και διενεργούν εποπτεία κατασκευών (Construction managers), διαπιστευμένους φορείς Επιθεώρησης/ Πιστοποίησης και Διαπιστευμένα Eργαστήρια Δοκιμών» και τρίτον, «να εποπτεύουν, ως project managers, την τήρηση των κανόνων και των προδιαγραφών».
      Ετσι θα υπάρχει «σοβαρή διευθύνουσα υπηρεσία με υποστήριξη συμβούλων, σοβαρή εποπτεία κατασκευής με την υποστήριξη construction managers και διαρκή παρουσία και συμμετοχή του μελετητή στην εξέλιξη και πορεία της κατασκευής, ικανή μελετητική ωριμότητα με σοβαρό έλεγχο της παραδιδόμενης μελέτης και διενέργεια σοβαρών ελέγχων». Επιπλέον, «καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπόνησης της μελέτης καθώς και κατά την παραλαβή της από τις αναθέτουσες αρχές θα διενεργείται έλεγχος σε όλα τα στάδια της μελέτης από ελεγκτή μελέτης».
      Φώτης Κόλλιας

      View full είδηση
    • By Engineer
      Θα περιλαμβάνεται στο πακέτο θεσμικών μέτρων που ετοιμάζουν στο υπουργείο Υποδομών. Στόχος να περιοριστούν οι παράλογες εκπτώσεις και να παραδίδονται ποιοτικά έργα.
      Η επίβλεψη δημόσιων έργων και μελετών και από πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρείες που θα επιλέγονται με συγκεκριμένα κριτήρια, μέσω ηλεκτρονικού διαγωνισμού, τη γενική εποπτεία και ευθύνη του οποίου θα έχει το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνεται στο πακέτο των θεσμικών αλλαγών που θα καταθέσει στις αρχές του νέου έτους το υπουργείο Υποδομών. Το πακέτο θα περιλαμβάνει θεσμικές αλλαγές, ώστε να σταματήσει ο φαύλος κύκλος των υψηλών εκπτώσεων στα δημόσια έργα, που ενίοτε φτάνουν το 70%-80% του προϋπολογισμού.
      Εξαιτίας των παράλογων εκπτώσεων έχει δημιουργηθεί ένα σπιράλ καταστροφής στον κατασκευαστικό κλάδο αφού οι υγιείς επιχειρήσεις βλέπουν θρασείς ανταγωνιστές τους να παίρνουν τα λιγοστά δημόσια έργα με παράλογα υψηλές εκπτώσεις. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας τις τρύπες του θεσμικού πλαισίου και τις αδυναμίες των κρατικών υπηρεσιών, διεκδικούν αυξήσεις του κόστους. Ετσι ένα έργο που δημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό ένα εκατ. ευρώ, ανατίθεται με έκπτωση 60% (δηλαδή με κόστος 400.000 ευρώ) και τελικά μπορεί να κοστίσει 1,2 ή 1,5 εκατ. ευρώ!
      Η ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, υπό αυστηρό θεσμικό πλαίσιο παρακολούθησης, αποτελεί μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες της ΝΔ και του τότε τομεάρχη Υποδομών (και σήμερα υπουργού) Κώστα Καραμανλή. Θα λειτουργήσει συμπληρωματικά σε άλλες πρωτοβουλίες όπως η επικαιροποίηση των τιμολογίων και των προδιαγραφών κ.ά.
      Η είσοδος ιδιωτών στην επίβλεψη των έργων (για να μην παραδίδονται στην κατάσταση που βλέπουν σήμερα οι δημότες σε πολλά έργα των ΟΤΑ) και των μελετών (ώστε το κόστος και οι προδιαγραφές να βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα...) θεωρείται πως θα αντιμετωπίσει και ένα άλλο πρόβλημα. Την αδυναμία των τεχνικών υπηρεσιών τόσο των ΟΤΑ όσο και διάφορων οργανισμών του δημοσίου, να προετοιμάσουν (με τις απαραίτητες μελέτες) και στη συνέχεια να επιβλέψουν την κατασκευή ενός δημόσιου έργου. Μέσω της συνεργασίας με ιδιώτες θα αναβαθμιστούν οι τεχνικές υπηρεσίες του δημοσίου, εκτιμούν όσοι προτείνουν το συγκεκριμένο μέτρο.
      Σήμερα, παρά το βουνό νομοθετημάτων ώστε να παράγονται ποιοτικά έργα, η κατάσταση είναι δυσάρεστη σε όλα τα επίπεδα. Από το τελικό κόστος ενός έργου μέχρι το χρονοδιάγραμμα και την ποιότητα. Στελέχη όπως ο πρώην γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Οικονομίδης υποστηρίζουν εδώ και χρόνια πως απαιτείται «νέα στρατηγική για τις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες», οι οποίες πρέπει «να καθορίζουν τους κανόνες και τις προδιαγραφές, να τηρούν τις βάσεις δεδομένων και τα Μητρώα, να διενεργούν ελέγχους και να εποπτεύουν την τήρηση των κανόνων».
      Στη νέα στρατηγική, οι Δημόσιες Τεχνικές Επιτελικές Υπηρεσίες θα πρέπει, πρώτον, να «προβαίνουν στον στρατηγικό σχεδιασμό και διαχείριση των έργων με τη βοήθεια τεχνικών συμβούλων». Δεύτερον, «να προκηρύσσουν μελέτες και να δημοπρατούν έργα υποστηριζόμενες από "τρίτους" όπως ελεγκτές μελετών, τεχνικούς συμβούλους που παρέχουν τεχνική υποστήριξη και διενεργούν εποπτεία κατασκευών (Construction managers), διαπιστευμένους φορείς Επιθεώρησης/ Πιστοποίησης και Διαπιστευμένα Eργαστήρια Δοκιμών» και τρίτον, «να εποπτεύουν, ως project managers, την τήρηση των κανόνων και των προδιαγραφών».
      Ετσι θα υπάρχει «σοβαρή διευθύνουσα υπηρεσία με υποστήριξη συμβούλων, σοβαρή εποπτεία κατασκευής με την υποστήριξη construction managers και διαρκή παρουσία και συμμετοχή του μελετητή στην εξέλιξη και πορεία της κατασκευής, ικανή μελετητική ωριμότητα με σοβαρό έλεγχο της παραδιδόμενης μελέτης και διενέργεια σοβαρών ελέγχων». Επιπλέον, «καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπόνησης της μελέτης καθώς και κατά την παραλαβή της από τις αναθέτουσες αρχές θα διενεργείται έλεγχος σε όλα τα στάδια της μελέτης από ελεγκτή μελέτης».
      Φώτης Κόλλιας
    • By Engineer
      Στον επανυπολογισμό των εφάπαξ που έχουν δοθεί σε 2.000 μηχανικούς και είναι αυξημένα σε σχέση με αυτά που έπρεπε να πάρουν προχωράει το ΕΤΕΑΕΠ.
      Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες αυτή την στιγμή στο πρώην Ταμείο Πρόνοιας των Μηχανικών και Εργοληπτών εκκρεμούν 2.000 εφάπαξ καθώς δεν έχει βγει ακόμη η σχετική εγκυκλιος ενώ θα επανεξεταστούν τα ποσά των 2.000 εφάπαξ που δόθηκαν με την εγκύκλιο της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας η οποία ακυρώθηκε από την νυν ηγεσία του υπουργείου Εργασίας καθώς δεν είχε καμία νομική βάση.
      Συγκεκριμένα αυτή την στιγμή για τη συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλισμένων δεν υπάρχει τρόπος υπολογισμού των ποσών, καθώς ακυρώθηκε η μέθοδος που προέβλεπε η εφαρμοστική εγκύκλιο της προηγούμενης κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Νότη Μηταράκη η εγκύκλιος έδινε την δυνατότητα στους συγκεκριμένους επαγγελματίες να λαμβάνουν μεγαλύτερο ποσό εφάπαξ από το προβλεπόμενο, χωρίς καμιά νομική βάση. Το ΕΤΕΑΕΠ θα πρέπει να επανυπολογίσει περίπου 2.000 παροχές που δόθηκαν αυξημένα και στη συνέχεια να προχωρήσει στην αποπληρωμή επιπλέον 2.000 εφάπαξ.
      Ωστόσο, μέχρι σήμερα εκκρεμεί η έκδοση νέας εγκυκλίου. Συγκεκριμένα, όπως έχει τονίσει ο κ. Μηταράκης, με το Νόμο Κατρούγκαλου, καθορίστηκε ένας ενιαίος τρόπος για τον υπολογισμό των εφάπαξ, τόσο των μισθωτών όσο και των επαγγελματιών.
      Την ίδια στιγμή όμως με μια εγκύκλιος καθορίστηκε μια διαφορετική φόρμουλα για τον υπολογισμό των εφάπαξ των μηχανικών του ταμείου Πρόνοιας Μηχανικών και Εργοληπτών, με συνέπεια αυτοί οι επαγγελματίες να πάρουν αρκετά μεγαλύτερο ποσό εφάπαξ από το προβλεπόμενο, χωρίς καμιά νομική βάση.
      Τι όριζε η επίμαχη εγκύκλιος
      Υψηλότερα εφάπαξ σε σύγκριση με τα ποσά που θα έπαιρναν με βάση το νόμο 4387/2016 πληρώθηκαν σε συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων του ΤΣΜΕΔΕ, με εγκύκλιο της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας, την οποία ανακάλεσε με απόφαση που υπέγραψε στις 2 Αυγούστου ο νέος υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Νότης Μηταράκης.
      Το σχετικό έγγραφο του υφυπουργού ήρθε μετά τις παρατηρήσεις του Συνηγόρου του Πολίτη (20/4/2019) και τις ενστάσεις του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (25/6/2019), τις οποίες γνώριζε και η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, αλλά τις αγνόησε.
      Οι ενστάσεις είχαν να κάνουν με το ότι ο νόμος παρακάμφθηκε και αλλοιώθηκε με απλή εγκύκλιο που ευνοούσε μερίδα ασφαλισμένων ενώ θα έπρεπε οι όποιες αλλαγές να γίνουν με νέα -τροποποιητική- διάταξη νόμου που να ισχύει για όλους.
      Αρνητική, μάλιστα, στην αλλαγή νόμου με εγκύκλιο ήταν και η εισήγηση που είχε κάνει η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου, η οποία δεν εισακούστηκε. Η εγκύκλιος (με ΑΔΑ ΩΙΙ0465Θ1Ω-6ΦΣ και ημερομηνία 13.3.2018), την οποία είχε υπογράψει ο πρώην υφυπουργός Τάσος Πετρόπουλος, μετέβαλε τον κανόνα του άρθρου 35 παρ. 4 του νόμου 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου) και εισήγαγε ειδικά για τους πριν από το 1993 ασφαλισμένους του πρώην ΤΣΜΕΔΕ έναν διαφορετικό τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ, που οδηγούσε σε ποσά κατά πολύ υψηλότερα έναντι των μετά το 1993 ασφαλισμένων του ίδιου φορέα.
      Το αποτέλεσμα ήταν να πληρωθούν υψηλά εφάπαξ σε συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλισμένων (με εισφορές πριν από το 1993 στον κλάδο Πρόνοιας του ΤΣΜΕΔΕ) ενώ την ίδια στιγμή για τους μετά το 1993 ισχύουν οι περιορισμοί του νόμου που «κουρεύει» σημαντικά το εφάπαξ. Στην πράξη, οι πριν από το 1993 έχουν διαφορετικό υπολογισμό από τους μετά το 1993 ασφαλισμένους στον ίδιο φορέα. Η αλλαγή αυτή έγινε γιατί οι μηχανικοί είχαν διαφορετικά καθεστώτα εισφορών από το 1979 ως το 2006 και από το 2007 και μετά. Όμως, τελικά, όπως αποδείχθηκε, η εφαρμογή της εγκυκλίου δημιούργησε και νέες στρεβλώσεις καθώς προέκυψαν μικρότερα εφάπαξ για ορισμένους ασφαλισμένους σε σύγκριση με αυτά που θα είχαν αν τελικώς εφαρμοζόταν ο νόμος.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στον επανυπολογισμό των εφάπαξ που έχουν δοθεί σε 2.000 μηχανικούς και είναι αυξημένα σε σχέση με αυτά που έπρεπε να πάρουν προχωράει το ΕΤΕΑΕΠ.
      Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες αυτή την στιγμή στο πρώην Ταμείο Πρόνοιας των Μηχανικών και Εργοληπτών εκκρεμούν 2.000 εφάπαξ καθώς δεν έχει βγει ακόμη η σχετική εγκυκλιος ενώ θα επανεξεταστούν τα ποσά των 2.000 εφάπαξ που δόθηκαν με την εγκύκλιο της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας η οποία ακυρώθηκε από την νυν ηγεσία του υπουργείου Εργασίας καθώς δεν είχε καμία νομική βάση.
      Συγκεκριμένα αυτή την στιγμή για τη συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλισμένων δεν υπάρχει τρόπος υπολογισμού των ποσών, καθώς ακυρώθηκε η μέθοδος που προέβλεπε η εφαρμοστική εγκύκλιο της προηγούμενης κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Νότη Μηταράκη η εγκύκλιος έδινε την δυνατότητα στους συγκεκριμένους επαγγελματίες να λαμβάνουν μεγαλύτερο ποσό εφάπαξ από το προβλεπόμενο, χωρίς καμιά νομική βάση. Το ΕΤΕΑΕΠ θα πρέπει να επανυπολογίσει περίπου 2.000 παροχές που δόθηκαν αυξημένα και στη συνέχεια να προχωρήσει στην αποπληρωμή επιπλέον 2.000 εφάπαξ.
      Ωστόσο, μέχρι σήμερα εκκρεμεί η έκδοση νέας εγκυκλίου. Συγκεκριμένα, όπως έχει τονίσει ο κ. Μηταράκης, με το Νόμο Κατρούγκαλου, καθορίστηκε ένας ενιαίος τρόπος για τον υπολογισμό των εφάπαξ, τόσο των μισθωτών όσο και των επαγγελματιών.
      Την ίδια στιγμή όμως με μια εγκύκλιος καθορίστηκε μια διαφορετική φόρμουλα για τον υπολογισμό των εφάπαξ των μηχανικών του ταμείου Πρόνοιας Μηχανικών και Εργοληπτών, με συνέπεια αυτοί οι επαγγελματίες να πάρουν αρκετά μεγαλύτερο ποσό εφάπαξ από το προβλεπόμενο, χωρίς καμιά νομική βάση.
      Τι όριζε η επίμαχη εγκύκλιος
      Υψηλότερα εφάπαξ σε σύγκριση με τα ποσά που θα έπαιρναν με βάση το νόμο 4387/2016 πληρώθηκαν σε συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων του ΤΣΜΕΔΕ, με εγκύκλιο της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας, την οποία ανακάλεσε με απόφαση που υπέγραψε στις 2 Αυγούστου ο νέος υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Νότης Μηταράκης.
      Το σχετικό έγγραφο του υφυπουργού ήρθε μετά τις παρατηρήσεις του Συνηγόρου του Πολίτη (20/4/2019) και τις ενστάσεις του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (25/6/2019), τις οποίες γνώριζε και η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, αλλά τις αγνόησε.
      Οι ενστάσεις είχαν να κάνουν με το ότι ο νόμος παρακάμφθηκε και αλλοιώθηκε με απλή εγκύκλιο που ευνοούσε μερίδα ασφαλισμένων ενώ θα έπρεπε οι όποιες αλλαγές να γίνουν με νέα -τροποποιητική- διάταξη νόμου που να ισχύει για όλους.
      Αρνητική, μάλιστα, στην αλλαγή νόμου με εγκύκλιο ήταν και η εισήγηση που είχε κάνει η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου, η οποία δεν εισακούστηκε. Η εγκύκλιος (με ΑΔΑ ΩΙΙ0465Θ1Ω-6ΦΣ και ημερομηνία 13.3.2018), την οποία είχε υπογράψει ο πρώην υφυπουργός Τάσος Πετρόπουλος, μετέβαλε τον κανόνα του άρθρου 35 παρ. 4 του νόμου 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου) και εισήγαγε ειδικά για τους πριν από το 1993 ασφαλισμένους του πρώην ΤΣΜΕΔΕ έναν διαφορετικό τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ, που οδηγούσε σε ποσά κατά πολύ υψηλότερα έναντι των μετά το 1993 ασφαλισμένων του ίδιου φορέα.
      Το αποτέλεσμα ήταν να πληρωθούν υψηλά εφάπαξ σε συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλισμένων (με εισφορές πριν από το 1993 στον κλάδο Πρόνοιας του ΤΣΜΕΔΕ) ενώ την ίδια στιγμή για τους μετά το 1993 ισχύουν οι περιορισμοί του νόμου που «κουρεύει» σημαντικά το εφάπαξ. Στην πράξη, οι πριν από το 1993 έχουν διαφορετικό υπολογισμό από τους μετά το 1993 ασφαλισμένους στον ίδιο φορέα. Η αλλαγή αυτή έγινε γιατί οι μηχανικοί είχαν διαφορετικά καθεστώτα εισφορών από το 1979 ως το 2006 και από το 2007 και μετά. Όμως, τελικά, όπως αποδείχθηκε, η εφαρμογή της εγκυκλίου δημιούργησε και νέες στρεβλώσεις καθώς προέκυψαν μικρότερα εφάπαξ για ορισμένους ασφαλισμένους σε σύγκριση με αυτά που θα είχαν αν τελικώς εφαρμοζόταν ο νόμος.
    • By Engineer
      Αύξηση του αριθμού των απασχολούμενων προβλέπει το 20% των εργοδοτών για το διάστημα Οκτωβρίου Δεκεμβρίου σύμφωνα με την έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης της ManpowerGroup
       
      Στον αντίποδα το 8% να προβλέπει μείωση και το 70% να μην αναμένει κάποια αλλαγή
      Οι καλύτερες προοπτικές προσλήψεων καταγράφονται στο εμπόριο, χονδρικό και λιανικό, τον Ηλεκτρισμό, Φυσικό Αέριο και Ύδρευση αλλά και τις Κατασκευές.
       
      Προοπτικές προσλήψεων καταγράφονται επίσης  στους τομείς των Χρηματοοικονομικών, Ασφαλειών, Ακίνητης Περιουσίας και Παροχής Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις και Βιομηχανίας / Παραγωγής.
       
      Ειδικότερα σύμφωνα με την έρευνα της ManpowerGroup, οι εργοδότες στο εμπόριο καταγράφουν τις ισχυρότερες προοπτικές προσλήψεων εδώ και 11 χρόνια, με αισιόδοξες προοπτικές απασχόλησης της τάξης του +27% για το τέταρτο τρίμηνο του 2019.
       
      Ο δείκτης αυτός είναι 7 μονάδες πάνω από τον αντίστοιχο δείκτη του τρίτου τριμήνου του 2019 και 6 μονάδες πάνω σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2018. Την ίδια στιγμή, οι εργοδότες στον κλάδο «Ηλεκτρισμός, Φυσικό Αέριο και Ύδρευση» προβλέπουν σταθερή αύξηση του αριθμού απασχολουμένων, καταγράφοντας προοπτικές της τάξης του +22%, εκτίμηση που υπερβαίνει κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018, αλλά υπολείπεται κατά 6 μονάδες από το τρίτο τρίμηνο του 2019. Αντίστοιχα, οι προοπτικές στον τομέα των Κατασκευών ανέρχονται σε +20%, δυο μονάδες πάνω από το τελευταίο τρίμηνο του 2018 και 8 μονάδες κάτω από το τρίτο τρίμηνο του 2019.
       
      Στον τομέα του Δημοσίου και Κοινωνικών Υπηρεσιών, οι εργοδότες αναφέρουν τα πιο εξασθενημένα σχέδια προσλήψεων, με συνολικές προοπτικές απασχόλησης της τάξης του +8%.
       
      Μείωση των προσλήψεων, της τάξης των 14 ποσοστιαίων μονάδων, αναφέρεται και στον τομέα των Μεταφορών και Επικοινωνιών.
       
      Οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης διαμορφώνονται στο +18%, παραμένοντας σχετικά σταθερές σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο αλλά και το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Με το 20% των εργοδοτών να προβλέπει αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων, το 8% να προβλέπει μείωση και το 70% να μην αναμένει κάποια αλλαγή, οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης διαμορφώνονται στο +18%.
       
      Τα σχέδια προσλήψεων παραμένουν σχετικά σταθερά σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο αλλά και το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Θετική εξέλιξη του ρυθμού προσλήψεων κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2019 αναμένουν οι εργοδότες στην Ευρύτερη Περιφέρεια Αττικής και Βόρεια Ελλάδα. 
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.