Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φθηνότερα από τα συμβατικά το 2022

    Sign in to follow this  

    Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι φθηνότερα από τα συμβατικά αυτοκίνητα μέχρι το 2022, σύμφωνα με έκθεση δημοσίευσε πρόσφατα το Bloomberg New Energy Finance (BNEF).

     

    Μοχλός αυτής της εξέλιξης που θα αλλάξει άρδην την εικόνα του κλάδου του αυτοκινήτου θα είναι η κατακόρυφη πτώση του κόστους των μπαταριών.

     

    Η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μεγάλη κλίμακα θεωρείται κρίσιμος παράγοντας για τη μείωση των ρύπων του θερμοκηπίου και την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα μεγάλα αστικά κέντρα, μιας από τις βασικές αιτίες πρόωρων θανάτων σε όλο τον κόσμο.

     

    Όμως, παρά τις επιδοτήσεις σε πολλές χώρες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβότερα από τα συμβατικά και έχουν περιορισμένη αυτονομία που τα καθιστά αποκλειστικά «αυτοκίνητα πόλης». Αυτή τη στιγμή μόλις το 1% των πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως αντιστοιχεί σε ηλεκτροκίνητα.

     

    Η ανάλυση του BNEF που δημοσιοποιήθηκε στις 25 Φεβρουαρίου 2016 δείχνει ότι το συνολικό κόστος κατοχής -κόστος αγοράς και λειτουργικά κόστη- των αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα είναι χαμηλότερο από αυτό των συμβατικών οχημάτων με μηχανές εσωτερικής καύσης ως το 2022, ακόμα κι αν τα συμβατικά αυτοκίνητα μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων κατά 3,5% ετησίως.

     

    Η ανάλυση βασίζεται στις εκτιμήσεις της αμερικανικής κυβέρνησης για τιμές του αργού πετρελαίου μεταξύ 50 και 70 δολαρίων ανά βαρέλι κατά την επόμενη δεκαετία.

     

    —Το κόστος των μπαταριών

     

    Το κόστος των μπαταριών ιόντων-λιθίου έχει ήδη μειωθεί κατά 65% από το 2010 στα 350 δολάρια ανά Κιλοβατώρα το 2015. Σύμφωνα με τους αναλυτές του BNEF θα διαμορφωθεί κάτω από τα 120 δολάρια ανά Κιλοβατώρα ως το 2030.

     

    Το κόστος των μπαταριών και κατ” επέκταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συμπιέσουν επενδύσεις όπως το Gigafactory της Tesla Motors που θα παράγει μπαταρίες με κόστος κατά 30% χαμηλότερο από τις υπόλοιπες. Άλλωστε η μπαταρία αντιστοιχεί στο 25%-50% του κόστους ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος.

     

    Η έκθεση υποστηρίζει ότι ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα πωλούνται το 2040, περίπου 41 εκατομμύρια κομμάτια, θα είναι ηλεκτρικά.

     

    Αυτό μεταφράζεται σε μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου κατά 14% και στο 8% της καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας.

     

    —Η εικόνα των πωλήσεων

     

    Οι νέες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αντιστοιχούν στο ήμισυ των συνολικών το 2040 εάν διαδοθούν σε στόλους εταιρικών οχημάτων και σε προγράμματα βραχυπρόθεσμης ενοικίασης. Αντιθέτως, θα αντιστοιχούν στο 25% των συνολικών εάν οι τιμές του πετρελαίου παραμείνουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα για πολλά χρόνια.

     

    Οι προηγούμενες εκτιμήσεις ήταν υπερφιλόδοξες, όπως αυτή του προέδρου Μπαράκ Ομπάμα περί ενός εκατ. ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2015 έναντι 280.000 EVs που πωλήθηκαν.

     

    ev-sales.jpg

     

     

    Αυτές οι αστοχίες οφείλονταν σε περιορισμένα στοιχεία πάνω για τις πραγματικές πωλήσεις και στο μειούμενο κόστος των μπαταριών, ενώ παράλληλα θεσπίζονται αυστηρότερα μέτρα καταπολέμησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και αύξησης της αποδοτικότητας στην κατανάλωση καυσίμων.

     

    Από το 2009 και μετά το πλέον ευπώλητο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το Nissan Leaf με 186.000 κομμάτια με το Tesla model S να ακολουθεί με 79.000 κομμάτια. Στα υβριδικά ηγείται το Chevrolet Volt με 87.000 τεμάχια.

     

    Πηγή: http://www.econews.gr/2016/03/24/ilektrika-autokinita-poliseis-129268/


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου μετέθεσε για μια πενταετία νωρίτερα την αρχική δέσμευσή της για πλήρη απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες, βενζίνης, πετρελαίου ή υβριδικής τεχνολογίας. Έτση η καταληκτική χρονική προθεσμία ορίζεται για το 2035 από το 2040 που ήταν το αρχικό χρονοδιάγραμμα, όπως ανακοίνωσε προ ημερών Βρετανός πρωθυπουργός, Μπόρις Τζόνσον. Ωστόσο, αρκετοί ειδήμονες για ζητήματα κλιματικής αλλαγής αντέτειναν πως ο κ. Τζόνσον, δεν γνωρίζει ούτε ποιό είναι το διακύβευμα, αλλά ούτε έχει επιδείξει προθυμία να χρηματοδοτήσει την αναγκαία δράση.
      Η μεταφορά της προθεσμίας το 2035, όπως αναφέρει το BBC, έγινε διότι οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας ότι για να εκπληρωθεί ο στόχος του Ηνωμένου Βασιλείου για μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2050, η διορία για το 2040 δεν θα επαρκούσε.
      Η αλλαγή προγραμματισμού εντάχθηκε στην εκδήλωση που έγινε στο Λονδίνο και αφορά στην προαναγγελία της ετήσιας διεθνούς διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Κλίμα, που θα πραγματοποιηθεί, φέτος, στην Γλασκώβη (COP 260.) Ο κ. Τζόνσον δήλωσε ότι το 2020 θα αποτελέσει έτος-σταθμό για την ανάληψη δράσης κατά της κλιματικής αλλαγής και τόνισε ότι, εάν είναι εφικτό, θα μετατεθεί για ακόμη νωρίτερα η προθεσμία για την απαγόρευση των πωλήσεων συμβατικών οχημάτων στη χώρα. Και ενώ αρχικά, όταν έγινε η πρώτη ανακοίνωση, τον Ιούλιο του 2017, δεν είχαν συμπεριληφθεί στην απαγόρευση τα υβριδικά αυτοκίνητα που συνδυάζουν καθαρή και συμβατική τεχνολογία κίνησης, πλέον έχουν ενταχθεί και αυτά στον κατάλογο της απαγόρευσης.
      Τούτο σημαίνει πως από τη στιγμή που τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση, οι Βρετανοί καταναλωτές θα μπορούν να αποκτούν όχημα το οποίο θα κινείται, είτε με υδρογόνο, είτε με ηλεκτρική ενέργεια. Και ενώ ο Μπόρις Τζόνσον αναφερόταν, προ ημερών, στην ευθύνη των χωρών απέναντι στον πλανήτη, μόλις στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας απέλυσε την πρώην πρόεδρο της επιτροπής για τη διοργάνωση της διάσκεψης COP 26, Kλερ Ο’ Νιλ. Σε επιστολή που απηύθυνε στον Μπόρις Τζόνσον, αναφέρει με πικρία, ότι δεν έλαβε τη στήριξη που ανέμενε από την κυβέρνηση, ώστε να διεκπεραιώσει το έργο της, ούτε σε επίπεδο στελεχών, ούτε σε επίπεδο χρηματοδότησης. H κα. Ο’ Νιλ επισήμανε ακόμα ότι ο πρωθυπουργός της είχε εξομολογηθεί πως δεν κατανοούσε ακριβώς το τί σημαίνει κλιματική αλλαγή, αναφέρει το BBC.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου μετέθεσε για μια πενταετία νωρίτερα την αρχική δέσμευσή της για πλήρη απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες, βενζίνης, πετρελαίου ή υβριδικής τεχνολογίας. Έτση η καταληκτική χρονική προθεσμία ορίζεται για το 2035 από το 2040 που ήταν το αρχικό χρονοδιάγραμμα, όπως ανακοίνωσε προ ημερών Βρετανός πρωθυπουργός, Μπόρις Τζόνσον. Ωστόσο, αρκετοί ειδήμονες για ζητήματα κλιματικής αλλαγής αντέτειναν πως ο κ. Τζόνσον, δεν γνωρίζει ούτε ποιό είναι το διακύβευμα, αλλά ούτε έχει επιδείξει προθυμία να χρηματοδοτήσει την αναγκαία δράση.
      Η μεταφορά της προθεσμίας το 2035, όπως αναφέρει το BBC, έγινε διότι οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας ότι για να εκπληρωθεί ο στόχος του Ηνωμένου Βασιλείου για μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2050, η διορία για το 2040 δεν θα επαρκούσε.
      Η αλλαγή προγραμματισμού εντάχθηκε στην εκδήλωση που έγινε στο Λονδίνο και αφορά στην προαναγγελία της ετήσιας διεθνούς διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Κλίμα, που θα πραγματοποιηθεί, φέτος, στην Γλασκώβη (COP 260.) Ο κ. Τζόνσον δήλωσε ότι το 2020 θα αποτελέσει έτος-σταθμό για την ανάληψη δράσης κατά της κλιματικής αλλαγής και τόνισε ότι, εάν είναι εφικτό, θα μετατεθεί για ακόμη νωρίτερα η προθεσμία για την απαγόρευση των πωλήσεων συμβατικών οχημάτων στη χώρα. Και ενώ αρχικά, όταν έγινε η πρώτη ανακοίνωση, τον Ιούλιο του 2017, δεν είχαν συμπεριληφθεί στην απαγόρευση τα υβριδικά αυτοκίνητα που συνδυάζουν καθαρή και συμβατική τεχνολογία κίνησης, πλέον έχουν ενταχθεί και αυτά στον κατάλογο της απαγόρευσης.
      Τούτο σημαίνει πως από τη στιγμή που τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση, οι Βρετανοί καταναλωτές θα μπορούν να αποκτούν όχημα το οποίο θα κινείται, είτε με υδρογόνο, είτε με ηλεκτρική ενέργεια. Και ενώ ο Μπόρις Τζόνσον αναφερόταν, προ ημερών, στην ευθύνη των χωρών απέναντι στον πλανήτη, μόλις στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας απέλυσε την πρώην πρόεδρο της επιτροπής για τη διοργάνωση της διάσκεψης COP 26, Kλερ Ο’ Νιλ. Σε επιστολή που απηύθυνε στον Μπόρις Τζόνσον, αναφέρει με πικρία, ότι δεν έλαβε τη στήριξη που ανέμενε από την κυβέρνηση, ώστε να διεκπεραιώσει το έργο της, ούτε σε επίπεδο στελεχών, ούτε σε επίπεδο χρηματοδότησης. H κα. Ο’ Νιλ επισήμανε ακόμα ότι ο πρωθυπουργός της είχε εξομολογηθεί πως δεν κατανοούσε ακριβώς το τί σημαίνει κλιματική αλλαγή, αναφέρει το BBC.
    • By Engineer
      Τα έξοδα χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σίγουρα χαμηλότερα από αυτά ενός συμβατικού. Ωστόσο καλό είναι να τα γνωρίζουμε.
      Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να είναι πιο ακριβά στην αγορά αλλά είναι σίγουρα πιο οικονομικά στη χρήση αφού δεν χρειάζονται αναλώσιμα και σέρβις με την κλασσική έννοια. Πόσο όμως κοστίζει η φόρτισή τους; Πήραμε τα ηλεκτρικά της ελληνικής αγοράς, τα βάλαμε στην πρίζα και απαντάμε για το καθένα ξεχωριστά.
      Για να υπολογίσουμε το κόστος μία πλήρους φόρτισης, πήραμε τη χωρητικότητα της μπαταρίας στο 100% και τη χρέωση της ΔΕΗ στο νυχτερινό τιμολόγιο, τιμολόγιο που λογικά θα χρησιμοποιούν όλοι οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων, φορτίζοντας το βράδυ στο σπίτι τους.
      Αυτό που δεν μπορεί να υπολογιστεί, είναι η επιβάρυνση στη συνολική κατανάλωση του νοικοκυριού που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των λοιπών χρεώσεων του λογαριασμού, είτε ο κάτοχος ηλεκτροδοτείται από τη ΔΕΗ είτε από κάποιον εναλλακτικό πάροχο.
      Εστω κι έτσι, οι αναγνώστες θα αποκτήσουν μία εικόνα για τα έξοδα οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
      Nissan Leaf 3.1€
      Το Nissan Leaf το εμπορικά πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο, έρχεται στην βασική του έκδοση με κόστος 33.900 ευρώ, ισχύ 150 ίππων και αυτονομία 270 χιλιομέτρων. Για μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των  40kWh  απαιτούνται 3,1 ευρώ στο νυχτερινό τιμολόγιο.
      VW e-Golf 2€
      To VW e-Golf με τα 136 άλογα, και την μπαταρία των 35,8 kWh, προσφέρει επίσημη αυτονομία 231 χιλιομέτρων και έχει κόστος αγοράς των 39,950 ευρώ.
      Το δημοφιλές μοντέλο στην ηλεκτρική του εκδοχή απαιτεί 2.8 ευρώ για μία πλήρη φόρτιση, σε νυχτερινό ρεύμα και με αυτό το «καύσιμο» καταναλώνει με τα συμβατικά πρότυπα κάτι περισσότερο από 1 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.
      BMW i3 3,3€
      Το τελευταίο BMW i3, ένας από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση, αποδίδει 170 ίππους και βελτιωμένη αυτονομία στα 260 χιλιόμετρα. Για να επιτύχει τα νούμερα αυτά, πρέπει να φορτιστεί πλήρως η μπαταρία των 42.2 kWh. Αν η φόρτιση γίνει με νυχτερινό ρεύμα, η διαδικασία θα κοστίσει 3,3 ευρώ.
      Jaguar i-Pace 7,1€
      Η πολυτελής Jaguar i-Pace είναι από τα πιο πρόσφατα μοντέλα της αγοράς με εντυπωσιακές αυτονομίες που φτάνουν τα 370 χιλιόμετρα. Οι 394 ίπποι που καθιστούν ιδιαίτερα σπορ το μοντέλο, χρειάζονται όμως πολύ ρεύμα. Ετσι, για μία πλήρη φόρτιση του συστήματος των  90kWh, θα απαιτηθούν 7,10 ευρώ.
      Audi e-Tron55 quattro 7,50€
      Στην πολυτελή κατηγορία, διαπρέπει και το Audi e-Tron55 quattro προσφέροντας επίσημα νούμερα αυτονομίας στα 428 χιλιόμετρα! Με το πακέτο μπαταρίας των 95 kWh που απαιτείται, μία πλήρης φόρτιση για το εντυπωσιακό μοντέλο της Audi, πάντα σε νυχτερινο τιμολόγιο, θα χρειαστείτε 7,50 ευρώ.
      Mercedes EQC 400 4Matic 6,8€
      Το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό της Mercedes, ακούει στο όνομα EQC 400 4Matic. Με 408 ίππους υπόσχεται «φορτισμένες» ηλεκτρικές συγκινήσεις αλλά και αυτονομία 417 χιλιομέτρων που δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Οι ευτυχείς ιδιοκτήτες που θα παρκάρουν και θα φορτίζουν μία EQC στο γκαράζ τους, θα χρειάζονται μόλις 6,8 ευρώ για κάθε πλήρη φόρτιση.
      Φυσικά, όπως αναφέραμε στην αρχή, αυτό που δεν μπορεί να υπολογιστεί είναι η επιβάρυνση του ισοζυγίου του λογαριασμού ρεύματος ενός νοικοκυριού από την προσθήκη αυτής της ημερήσιας φόρτισης που θα επιβαρύνει και τις επιμέρους χρεώσεις του λογαριασμού ρεύματος.
      Τέλος, για κάθε φόρτιση που δεν γίνεται στο σπίτι, θα πρέπει να υπολογίζετε και τα τέλη στάθμευσης σε ένα γκαράζ αλλά και κόστος ανά λεπτό φόρτισης.
    • By Engineer
      Τα έξοδα χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σίγουρα χαμηλότερα από αυτά ενός συμβατικού. Ωστόσο καλό είναι να τα γνωρίζουμε.
      Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να είναι πιο ακριβά στην αγορά αλλά είναι σίγουρα πιο οικονομικά στη χρήση αφού δεν χρειάζονται αναλώσιμα και σέρβις με την κλασσική έννοια. Πόσο όμως κοστίζει η φόρτισή τους; Πήραμε τα ηλεκτρικά της ελληνικής αγοράς, τα βάλαμε στην πρίζα και απαντάμε για το καθένα ξεχωριστά.
      Για να υπολογίσουμε το κόστος μία πλήρους φόρτισης, πήραμε τη χωρητικότητα της μπαταρίας στο 100% και τη χρέωση της ΔΕΗ στο νυχτερινό τιμολόγιο, τιμολόγιο που λογικά θα χρησιμοποιούν όλοι οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων, φορτίζοντας το βράδυ στο σπίτι τους.
      Αυτό που δεν μπορεί να υπολογιστεί, είναι η επιβάρυνση στη συνολική κατανάλωση του νοικοκυριού που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των λοιπών χρεώσεων του λογαριασμού, είτε ο κάτοχος ηλεκτροδοτείται από τη ΔΕΗ είτε από κάποιον εναλλακτικό πάροχο.
      Εστω κι έτσι, οι αναγνώστες θα αποκτήσουν μία εικόνα για τα έξοδα οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
      Nissan Leaf 3.1€
      Το Nissan Leaf το εμπορικά πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο, έρχεται στην βασική του έκδοση με κόστος 33.900 ευρώ, ισχύ 150 ίππων και αυτονομία 270 χιλιομέτρων. Για μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των  40kWh  απαιτούνται 3,1 ευρώ στο νυχτερινό τιμολόγιο.
      VW e-Golf 2€
      To VW e-Golf με τα 136 άλογα, και την μπαταρία των 35,8 kWh, προσφέρει επίσημη αυτονομία 231 χιλιομέτρων και έχει κόστος αγοράς των 39,950 ευρώ.
      Το δημοφιλές μοντέλο στην ηλεκτρική του εκδοχή απαιτεί 2.8 ευρώ για μία πλήρη φόρτιση, σε νυχτερινό ρεύμα και με αυτό το «καύσιμο» καταναλώνει με τα συμβατικά πρότυπα κάτι περισσότερο από 1 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.
      BMW i3 3,3€
      Το τελευταίο BMW i3, ένας από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση, αποδίδει 170 ίππους και βελτιωμένη αυτονομία στα 260 χιλιόμετρα. Για να επιτύχει τα νούμερα αυτά, πρέπει να φορτιστεί πλήρως η μπαταρία των 42.2 kWh. Αν η φόρτιση γίνει με νυχτερινό ρεύμα, η διαδικασία θα κοστίσει 3,3 ευρώ.
      Jaguar i-Pace 7,1€
      Η πολυτελής Jaguar i-Pace είναι από τα πιο πρόσφατα μοντέλα της αγοράς με εντυπωσιακές αυτονομίες που φτάνουν τα 370 χιλιόμετρα. Οι 394 ίπποι που καθιστούν ιδιαίτερα σπορ το μοντέλο, χρειάζονται όμως πολύ ρεύμα. Ετσι, για μία πλήρη φόρτιση του συστήματος των  90kWh, θα απαιτηθούν 7,10 ευρώ.
      Audi e-Tron55 quattro 7,50€
      Στην πολυτελή κατηγορία, διαπρέπει και το Audi e-Tron55 quattro προσφέροντας επίσημα νούμερα αυτονομίας στα 428 χιλιόμετρα! Με το πακέτο μπαταρίας των 95 kWh που απαιτείται, μία πλήρης φόρτιση για το εντυπωσιακό μοντέλο της Audi, πάντα σε νυχτερινο τιμολόγιο, θα χρειαστείτε 7,50 ευρώ.
      Mercedes EQC 400 4Matic 6,8€
      Το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό της Mercedes, ακούει στο όνομα EQC 400 4Matic. Με 408 ίππους υπόσχεται «φορτισμένες» ηλεκτρικές συγκινήσεις αλλά και αυτονομία 417 χιλιομέτρων που δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Οι ευτυχείς ιδιοκτήτες που θα παρκάρουν και θα φορτίζουν μία EQC στο γκαράζ τους, θα χρειάζονται μόλις 6,8 ευρώ για κάθε πλήρη φόρτιση.
      Φυσικά, όπως αναφέραμε στην αρχή, αυτό που δεν μπορεί να υπολογιστεί είναι η επιβάρυνση του ισοζυγίου του λογαριασμού ρεύματος ενός νοικοκυριού από την προσθήκη αυτής της ημερήσιας φόρτισης που θα επιβαρύνει και τις επιμέρους χρεώσεις του λογαριασμού ρεύματος.
      Τέλος, για κάθε φόρτιση που δεν γίνεται στο σπίτι, θα πρέπει να υπολογίζετε και τα τέλη στάθμευσης σε ένα γκαράζ αλλά και κόστος ανά λεπτό φόρτισης.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.