Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Τρίτη θέση για το ΑΠΘ στον διεθνή διαγωνισμό αγωνιστικών αυτοκινήτων

    Sign in to follow this  

    Τη 2η θέση στον Διεθνή Διαγωνισμό Formula Student Class 2 στην κατηγορία της κοστολόγησης (Cost Competition) και την 3η θέση στη γενική κατάταξη κατέκτησε, ανάμεσα σε 24 πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο, η νεοσύστατη Φοιτητική Ομάδα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης «ARISTURTLE». Ο Διεθνής Διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο Silverstone της Αγγλίας, από 9/7/2015 έως 12/7/2015. Ο Διεθνής Διαγωνισμός αφορά το σχεδιασμό, τη μελέτη, την κοστολόγηση και την προώθηση ηλεκτρικού αγωνιστικού αυτοκινήτου και διοργανώθηκε από το «Institute of Mechanical Engineers» του «Kingston University London».

     

    Οι έπαινοι των κριτών και των παρευρισκομένων στον Διεθνή Διαγωνισμό ήταν πολλαπλοί ειδικά όταν διαπιστώθηκε ότι η βαθμολογία στην κοστολόγηση υπολείπονταν μόνο κατά 1 μονάδα από την πρώτη θέση.

     

    Ο Διεθνής Διαγωνισμός, ο οποίος θεωρείται από τους μεγαλύτερους της Ευρώπης, ξεκίνησε πολύ ενθαρρυντικά για την «ARISTURTLE», αφού από το πρώτο κιόλας αγώνισμα (Design), αποκόμισε ιδιαίτερα ενθαρρυντικά σχόλια για το σχεδιαστικό μέρος και την πολύ οργανωμένη σύνθεσή της. Αφού τελείωσε ο εξονυχιστικός έλεγχος των κριτών του πρώτου αγωνίσματος ακολούθησε το «Cost Analysis» που αποτελεί την τεχνοοικονομική μελέτη της ομάδας. Σε αυτό το αγώνισμα, η Ομάδα ήταν μία από τις δύο συνολικά που είχε ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη μελέτη, λαμβάνοντας υπ' όψιν όλες τις διεργασίες και τα στάδια κατασκευής των εξαρτημάτων του μονοθέσιου. Η παρουσία της Ομάδας ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του Επιχειρηματικού Σχεδίου όπου και πάλι εντυπωσίασε τους κριτές ο τρόπος προσέγγισης και η οργάνωση του πλάνου παραγωγής.

     

    Η ομάδα ARISTURTLE ιδρύθηκε το 2013 και είναι η δεύτερη συμμετοχή της στο διαγωνισμό. «Αυτό καταδεικνύει την εξαιρετική δουλειά που έγινε στο προηγούμενο διάστημα ώστε να μπορέσει να επιτύχει τη συγκεκριμένη διάκριση» υποστηρίζει ο Επιστημονικός Υπεύθυνος της Ομάδας, Αν. Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, Χρήστος Μαδεμλής και επισημαίνει «Οι προσπάθειες αυτές είναι αξιέπαινες και χρειάζονται υποστήριξη από όλους γιατί καταδεικνύουν την αστείρευτη δυναμική του Ελληνικού Πανεπιστημίου και την ικανότητα των Ελλήνων φοιτητών να προσπερνούν δυσκολίες και να διαπρέπουν, ακόμη και όταν συναγωνίζονται με φημισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού και ακόμη περισσότερο πανεπιστήμια της Ευρώπης».

     

    formula-student-mesa.JPG

     

    Η ομάδα απαρτίζεται από τους φοιτητές των Τμημάτων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Φυσικής και Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ και είναι οι Σωτήρης Αντωνιάδης, Αχιλλέας Γεωργιάδης, Ορέστης Γιάνγκας-Μπελτράτης, Κωνσταντίνος Γιοβανόπουλος, Γιώργος Δαρίκας, Λάμπρος Ζυγλάκης, Κατερίνα Ηλιάδου, Δημήτρης Ιακωβάκης, Γιώργος Καλιακούδας, Κωνσταντίνος Κανδύλας, Σταύρος Καρασαββίδης, Σοφία Μπουτσούκη, Ιωάννης Μυρσινιάς, Μιχάλης Στεργίδης, Λάμπρος Τερζόπουλος. Αρχηγός της ομάδας είναι ο φοιτητής Δημήτρης Παπαγιάννης.

     

    Επόμενος στόχος της ομάδας είναι η κατασκευή του μονοθέσιου ηλεκτρικού αγωνιστικού αυτοκινήτου που θα εκπροσωπήσει το ΑΠΘ τα επόμενα χρόνια σε Διεθνείς Διαγωνισμούς στοχεύοντας σε μεγαλύτερες διακρίσεις.

     

    Περισσότερες πληροφορίες για την ομάδα μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.

     

    Πηγή: http://www.thestival.gr/society/paideia/item/183140-akomi-mia-diethnis-diakrisi-gia-foititiki-omada-tou-apth


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Εργο που συνεχίζει να περνά από «χίλια κύματα» παραμένει η αξιοποίηση του Θριάσιου.
      Το πρωτοποριακό έργο για τα ελληνικά δεδομένα λόγω του μεγέθους του (δυνατότητα δόμησης περίπου 240.000 τ.μ) θα συμβάλει δυναμικά στον εκσυγχρονισμό και στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών. Ωστόσο, όπως φαίνεται η δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου και η αξιοποίηση του σχετικού ακινήτου της ΓΑΙΑΟΣΕ έχει «βαλτώσει» με τον διαγωνισμό για το λεγόμενο «Θριάσιο 2» να παίρνει νέα παράταση αυτή την φορά για τον Ιανουάριο του 2020.
      Στις 18 Νοεμβρίου έληγε η προθεσμία για τις προσφορές του διαγωνισμού επιλογής αναδόχου για το έργο εκμετάλλευσης του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής στο Θριάσιο Πεδίο, ωστόσο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε την παράταση του διαγωνισμού λόγω της εξέλιξης στον διαγωνισμό «Θριάσιο 1», αλλά και σχετικού αιτήματος που υπέβαλαν ορισμένοι εκ των υποψηφίων επενδυτών. Υπενθυμίζεται ότι στο «Θριάσιο 2» συμμετέχουν η Pearl που ανήκει στην Cosco, η Goldair και η κοινοπραξία της Foodlink με τον όμιλο Κοπελούζου.
      Η ευρωπαϊκή «καμπάνα»
      Προ των πυλών φαίνεται πως είναι και ο κίνδυνος επιστροφής ευρωπαϊκών κονδυλίων εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα του πρώτου διαγωνισμού τα οποία έπρεπε να ολοκληρωθούν έως το τέλος Μαρτίου 2019. Σύμφωνα με την έκθεση της Κομισιόν «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε τις διαδικασίες για την ανάκτηση των πόρων από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε» γεγονός που σημαίνει ότι θα απαιτηθεί η επιστροφή χρηματοδότησης ύψους €180 εκατ. για την ανάπτυξη υποδομών στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Παράλληλα, στο «μικροσκόπιο» της Κομισιόν βρίσκεται το έργο για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στα 588 στρέμματα της ΓΑΙΑΟΣΕ  που έχει «παγώσει» από τις αρχές του 2019.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Εργο που συνεχίζει να περνά από «χίλια κύματα» παραμένει η αξιοποίηση του Θριάσιου.
      Το πρωτοποριακό έργο για τα ελληνικά δεδομένα λόγω του μεγέθους του (δυνατότητα δόμησης περίπου 240.000 τ.μ) θα συμβάλει δυναμικά στον εκσυγχρονισμό και στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών. Ωστόσο, όπως φαίνεται η δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου και η αξιοποίηση του σχετικού ακινήτου της ΓΑΙΑΟΣΕ έχει «βαλτώσει» με τον διαγωνισμό για το λεγόμενο «Θριάσιο 2» να παίρνει νέα παράταση αυτή την φορά για τον Ιανουάριο του 2020.
      Στις 18 Νοεμβρίου έληγε η προθεσμία για τις προσφορές του διαγωνισμού επιλογής αναδόχου για το έργο εκμετάλλευσης του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής στο Θριάσιο Πεδίο, ωστόσο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε την παράταση του διαγωνισμού λόγω της εξέλιξης στον διαγωνισμό «Θριάσιο 1», αλλά και σχετικού αιτήματος που υπέβαλαν ορισμένοι εκ των υποψηφίων επενδυτών. Υπενθυμίζεται ότι στο «Θριάσιο 2» συμμετέχουν η Pearl που ανήκει στην Cosco, η Goldair και η κοινοπραξία της Foodlink με τον όμιλο Κοπελούζου.
      Η ευρωπαϊκή «καμπάνα»
      Προ των πυλών φαίνεται πως είναι και ο κίνδυνος επιστροφής ευρωπαϊκών κονδυλίων εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα του πρώτου διαγωνισμού τα οποία έπρεπε να ολοκληρωθούν έως το τέλος Μαρτίου 2019. Σύμφωνα με την έκθεση της Κομισιόν «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε τις διαδικασίες για την ανάκτηση των πόρων από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε» γεγονός που σημαίνει ότι θα απαιτηθεί η επιστροφή χρηματοδότησης ύψους €180 εκατ. για την ανάπτυξη υποδομών στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Παράλληλα, στο «μικροσκόπιο» της Κομισιόν βρίσκεται το έργο για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στα 588 στρέμματα της ΓΑΙΑΟΣΕ  που έχει «παγώσει» από τις αρχές του 2019.
    • By Engineer
      44 αιτήσεις για 148 μεγαβάτ στα φωτοβολταϊκά και 16 αιτήσεις για 491 μεγαβάτ στα αιολικά υποβλήθηκαν στη ΡΑΕ ενόψει των νέων δύο διαγωνισμών που θα πραγματοποιηθούν στις 12 Δεκεμβρίου.
      Υπενθυμίζεται ότι η ΡΑΕ "πρόσφερε" 225 μεγαβάτ για αιολικά (πάρκα με ισχύ έως 50 μεγαβάτ) και 287 μεγαβάτ για φωτοβολταϊκά (πάρκα με ισχύ έως 20 μεγαβάτ).
      Με βάση τις αιτήσεις, θα δοθεί στο διαγωνισμό το σύνολο της αιολικής ισχύος που έχει προκηρύξει η ΡΑΕ, καθώς υπερκαλύπτεται ο κανόνας ανταγωνισμού του +40%. Αντίθετα, στα φωτοβολταϊκά θα δοθούν το πολύ 106 MW, λόγω ακριβώς του συγκεκριμένου "κόφτη" ανταγωνισμού.
      Η υψηλή δυναμικότητα που εμφανίζεται στις αιτήσεις για αιολικά αποτελεί μάλλον έκπληξη, ενώ η χαμηλή δυναμικότητα των φωτοβολταϊκών που κατεβαίνουν στο διαγωνισμό (παρά το γνωστό πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον που κάνει να σωρεύονται αιτήσεις πολλών GW στη ΡΑΕ για άδειες παραγωγής) αποδίδεται στο γεγονός ότι υπάρχει συμφόρηση στην αδειοδοτική διαδικασία και συνεπώς δεν υπάρχουν πολλά έργα που να είναι ώριμα, να έχουν πάρει όρους σύνδεσης κ.λπ., ώστε να μπορούν να κατέβουν στο διαγωνισμό (βλέπε και εδώ).
      Για τα φωτοβολταϊκά η ανώτατη επιτρεπόµενη τιµή υποβολής προσφοράς στο πλαίσιο της Ανταγωνιστικής Διαδικασίας καθορίστηκε στα 66,02 €/MWh, ενώ στα αιολικά στα 68,25 €/MWh. Το επίπεδο ανταγωνισμού τοποθετείται στο 40% για τις δύο δημοπρασίες.
      Ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής και για τις δύο ανταγωνιστικές διαδικασίες είχε ορισθεί η 4η Νοεμβρίου 2019.
      Η ανακοίνωση της ΡΑΕ
      Με την παρούσα, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργεια ανακοινώνει το πλήθος των αιτήσεων που υποβλήθηκαν και την συνολική δηλωθείσα εκ μέρους των συμμετεχόντων ισχύ, ανά κατηγορία έργων ως εξής:
      Προκήρυξη 4/2019
      Κατηγορία Ι (Φ/Β εγκαταστάσεις ισχύος PPV≤20 MW)
      Αριθμός έργων: 44
      Συνολική Ισχύς: 148,64 MW
      Προκήρυξη 5/2019
      Κατηγορία ΙΙ (Αιολικές εγκαταστάσεις ισχύος Pwind≤50 MW)
      Αριθμός έργων: 16
      Συνολική Ισχύς: 491 MW
      Η διαδικασία εξέτασης των αιτημάτων των συμμετεχόντων, όπως και τα υπόλοιπα στάδια των ανταγωνιστικών διαδικασιών, θα ακολουθήσουν σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στην υπ’ αριθ. 828/2019 Απόφαση της Αρχής.
      Θυμίζουμε, τέλος, ότι πρόσφατα η Αρχή είχε δημοσιεύσει σειρά ερωταπαντήσεων σχετικά με τους διαγωνισμούς.

      View full είδηση
    • By Engineer
      44 αιτήσεις για 148 μεγαβάτ στα φωτοβολταϊκά και 16 αιτήσεις για 491 μεγαβάτ στα αιολικά υποβλήθηκαν στη ΡΑΕ ενόψει των νέων δύο διαγωνισμών που θα πραγματοποιηθούν στις 12 Δεκεμβρίου.
      Υπενθυμίζεται ότι η ΡΑΕ "πρόσφερε" 225 μεγαβάτ για αιολικά (πάρκα με ισχύ έως 50 μεγαβάτ) και 287 μεγαβάτ για φωτοβολταϊκά (πάρκα με ισχύ έως 20 μεγαβάτ).
      Με βάση τις αιτήσεις, θα δοθεί στο διαγωνισμό το σύνολο της αιολικής ισχύος που έχει προκηρύξει η ΡΑΕ, καθώς υπερκαλύπτεται ο κανόνας ανταγωνισμού του +40%. Αντίθετα, στα φωτοβολταϊκά θα δοθούν το πολύ 106 MW, λόγω ακριβώς του συγκεκριμένου "κόφτη" ανταγωνισμού.
      Η υψηλή δυναμικότητα που εμφανίζεται στις αιτήσεις για αιολικά αποτελεί μάλλον έκπληξη, ενώ η χαμηλή δυναμικότητα των φωτοβολταϊκών που κατεβαίνουν στο διαγωνισμό (παρά το γνωστό πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον που κάνει να σωρεύονται αιτήσεις πολλών GW στη ΡΑΕ για άδειες παραγωγής) αποδίδεται στο γεγονός ότι υπάρχει συμφόρηση στην αδειοδοτική διαδικασία και συνεπώς δεν υπάρχουν πολλά έργα που να είναι ώριμα, να έχουν πάρει όρους σύνδεσης κ.λπ., ώστε να μπορούν να κατέβουν στο διαγωνισμό (βλέπε και εδώ).
      Για τα φωτοβολταϊκά η ανώτατη επιτρεπόµενη τιµή υποβολής προσφοράς στο πλαίσιο της Ανταγωνιστικής Διαδικασίας καθορίστηκε στα 66,02 €/MWh, ενώ στα αιολικά στα 68,25 €/MWh. Το επίπεδο ανταγωνισμού τοποθετείται στο 40% για τις δύο δημοπρασίες.
      Ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής και για τις δύο ανταγωνιστικές διαδικασίες είχε ορισθεί η 4η Νοεμβρίου 2019.
      Η ανακοίνωση της ΡΑΕ
      Με την παρούσα, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργεια ανακοινώνει το πλήθος των αιτήσεων που υποβλήθηκαν και την συνολική δηλωθείσα εκ μέρους των συμμετεχόντων ισχύ, ανά κατηγορία έργων ως εξής:
      Προκήρυξη 4/2019
      Κατηγορία Ι (Φ/Β εγκαταστάσεις ισχύος PPV≤20 MW)
      Αριθμός έργων: 44
      Συνολική Ισχύς: 148,64 MW
      Προκήρυξη 5/2019
      Κατηγορία ΙΙ (Αιολικές εγκαταστάσεις ισχύος Pwind≤50 MW)
      Αριθμός έργων: 16
      Συνολική Ισχύς: 491 MW
      Η διαδικασία εξέτασης των αιτημάτων των συμμετεχόντων, όπως και τα υπόλοιπα στάδια των ανταγωνιστικών διαδικασιών, θα ακολουθήσουν σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στην υπ’ αριθ. 828/2019 Απόφαση της Αρχής.
      Θυμίζουμε, τέλος, ότι πρόσφατα η Αρχή είχε δημοσιεύσει σειρά ερωταπαντήσεων σχετικά με τους διαγωνισμούς.
    • By Engineer
      Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΥΠΕΝ υπέγραψε απόφαση τροποποίησης της με Α.Π.οίκ. 26804/16.06.2011 Απόφασης Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. «Νέο πλαίσιο διενέργειας των αρχιτεκτονικών διαγωνισμών και γενικά των διαγωνισμών μελετών με απονομή βραβείων» (Β΄1427), όπως αυτή τροποποιήθηκε με την με Α.Π. 22186/04.05.2012 Απόφαση Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. (Β΄ 1494).
      Δείτε παρακάτω το περιεχόμενο της απόφαης:

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.