Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Υποβρύχια ρομπότ στην υπηρεσία των ερευνών

    Οι έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους της Malaysia Airlines παραμένουν άκαρπες. Τρεις εβδομάδες μετά, οι έρευνες επικεντρώνονται στον Ινδικό Ωκεανό, 2.500 χλμ. νοτιοδυτικά των αυστραλιανών ακτών.

     

    Νέες ελπίδες για τον εντοπισμό του μοιραίου αεροσκάφους, στο οποίο επέβαιναν 239 άνθρωποι, έδωσαν χθες λήψεις από γαλλικό δορυφόρο, οι οποίες δείχνουν περισσότερα από 100 τμήματα συντριμμιών σε μία θαλάσσια έκταση 400 τ.χλμ.

     

     

     

    Αν οι μονάδες ερευνών διαπιστώσουν ότι τα συντρίμμια προέρχονται όντως από το σώμα του αεροσκάφους, θα μπορέσουν να περιορίσουν ακόμη περισσότερο την ακτίνα των ερευνών. Τις έρευνες θα μπορέσουν να συνδράμουν στη συνέχεια και αυτόνομα, μη επανδρωμένα υποβρύχια ρομπότ τύπου Abyss. Παγκοσμίως υπάρχουν μόλις τρία τέτοια ρομπότ. Το ένα ανήκει στο ινστιτούτο ωκεανογραφικών ερευνών GEOMAR στο Κίελο και τα υπόλοιπα στο ίδρυμα ωκεανογραφίας Woods Hole στη Βοστόνη των ΗΠΑ.

     

    Επιτυχής εντοπισμός του αεροσκάφους της Air France

     

    Όπως εξήγησε στην DW ο Πέτερ Χέρτσιχ, διευθυντής του ινστιτούτου GEOMAR: «Αυτό είναι ένα μηχάνημα που έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλές περιπτώσεις και στο οποίο μπορούμε κατ’ αρχήν να βασιζόμαστε. Ωστόσο, δεν μπορούμε να είμαστε 100% σίγουροι ότι θα αναδυθεί και πάλι από το βυθό».

     

    Τα τρία ρομπότ έχουν τη δυνατότητα να ερευνήσουν τον πυθμένα της θάλασσας σε βάθος έως και 6.000 μέτρων και να χαρτογραφήσουν λεπτομερώς την περιοχή που ερευνούν, ενώ είναι σε θέση να εντοπίσουν αντικείμενα με μέγεθος που δεν ξεπερνά αυτό ενός κουτιού για παπούτσια. Η αποτελεσματικότητα των τριών υποβρύχιων ρομπότ αποδείχθηκε περίτρανα και στην περίπτωση του αεροσκάφους της Air France, που συνετρίβη τον Ιούνιο του 2009 στον Ατλαντικό Ωκεανό. Μετά από ενδελεχή χαρτογράφηση, τα τρία ρομπότ ανακάλυψαν τελικά τον Απρίλιο του 2011 τα συντρίμμια του αεροσκάφους σε βάθος 4.000 μ.

     

    0,,17517728_404,00.jpg

     

    Ο διευθυντής του ινστιτούτου GEOMAR τονίζει ότι η χρήση των υποβρύχιων ρομπότ είναι πολύ σημαντική, πέρα από τις ανάγκες εντοπισμού συντριμμιών ενός αεροσκάφους, και για τη διεύρυνση των επιστημονικών γνώσεων. Όπως εξηγεί: «Με τη βοήθειά τους έχουμε δει ότι υπάρχουν πολύ περισσότερα υψώματα και ρήγματα στο βυθό. Όλα είναι πολύ διαφορετικά από ό,τι φαίνεται από τη χαρτογράφηση που γίνεται από ένα σκάφος, το οποίο πλέει τέσσερα χλμ. πάνω από το βυθό».

     

    Fabian Schmidt / Άρης Καλτιριμτζής /dpa

     

    Πηγή: http://www.dw.de/%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B2%CF%81%CF%8D%CF%87%CE%B9%CE%B1-%CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%80%CF%8C%CF%84-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CF%8E%CE%BD/a-17523545




    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By ahilpoul
      Καλησπέρα σας, θα ήθελα την γνώμη σας σχετικά με μια έρευνα αγοράς που κάνω για μια κατασκευή που επιθυμώ να κάνω. Πρόκειται για έναν όροφο περίπου 110 Τ.μ. με πιλοτη χωρις υπόγειο απο οικόπεδο περίπου 170 μέτρα στην Αττικη. Αρχικά απευθύνθηκα σε 3-4 εργολάβους της περιοχής οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία αρνήθηκαν να αναλάβουν την δουλειά από την περιγραφή της και μόνο. Ο ένας που συναντήθηκα μου ανάφερε ένα ποσό το οποίο ήταν εκτός μπάτζετ. Σε δεύτερη φάση βρέθηκα με κάποιους μηχανικούς οι οποίοι άλλοι δεν μπορούσαν να μου δώσουν ούτε μια εκτίμηση άλλοι δεν μπορούσαν να αναλάβουν την επίβλεψη του έργου παρά μόνο την άδεια οικοδομής και ένας δύο μου είπαν για 1000 ευρώ και πάνω ανάλογα τι θέλω να φτιάξω.
      Από τις συναντήσεις και τις συζητήσεις συμπεραίνω ότι οι μεν κατασκευαστές δεν αναλαμβάνουν τέτοιου είδους δουλειές γιατί το κέρδος που θα αποκομίσουν στο τέλος θα είναι μικρό σε σχεση με τον χρονο και κοπο τους ενώ οι μηχανικοί (αυτοι που συναντηθηκα εγω τουλαχιστον) δεν εχουν πλήρη γνώση και καθαρή εικόνα της αγοράς σε όλο της το φάσμα για να μου απαντήσουν ούτε με μια απόκλιση 10 0/0 πόσο θα μου στοιχίσει αυτό που θέλω να φτιάξω.
      Με αυτές τις συνθήκες για έναν πολίτη με 3 παιδιά(σχεδόν καθόλου χρονο) που έχει να διαχειριστή ένα μπάτζετ συγκεκριμένο Πώς είναι εφικτό να ξεκινήσω μια οικοδομή χωρίς τον κίνδυνο να μείνει μισοτελειωμένο ? Πώς πρέπει να κινηθώ για να πετύχω μια καλή τιμή και μια συμφωνία που θα μπορέσουν και οι δύο πλευρές να τηρήσουν ως το τέλος? Τα χρηματα που διαθετω δεν ειναι άπειρα αλλά νομίζω με κάποιους συμβιβασμούς φτάνουν να κάνω την δουλειά μου, όμως πρέπει να ξέρω πριν ξεκινήσω μια οικοδομή.
      Ευχαριστώ για την φιλοξενία.
    • By Engineer
      Διαγωνισμό προκήρυξε ο ΔΕΔΔΗΕ με σκοπό την ανάδειξη αναδόχου για την προμήθεια Υποβρύχιων Καλωδίων Μέσης Τάσης, συνολικού μήκους 42 χλμ.
      Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 6.981.750,00 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ, ποσό συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ: 8.657.370,00 ευρώ) και κατανέμεται ως εξής:
      1) Υποβρύχιο τριπολικό καλώδιο 20KV, κοινού μολύβδινου μανδύα, μόνωσης εμποτισμένου χάρτου (NON DRAINING), απλού οπλισμού, διατομής 3Χ35 mm2 Al, σύμφωνα με την Τεχνική Προδιαγραφή ΔΕΗ GR 214A/Αναθεώρηση 10ος/2010, με συνολικό μήκος 24.800 μέτρων και προϋπολογισμένη αξία 2.604.000 ευρώ.
      2) Υποβρύχιο τριπολικό καλώδιο 20KV, κοινού μολύβδινου μανδύα, μόνωσης εμποτισμένου χάρτου (NON DRAINING), απλού οπλισμού , διατομής 3Χ35 mm2 Cu, σύμφωνα με την Τεχνική Προδιαγραφή ΔΕΗ GR 214A/Αναθεώρηση 10ος/2010, με συνολικό μήκος 14.500 μέτρων και προϋπολογισμένη αξία 1.870.500 ευρώ.
      3) Υποβρύχιο μονοπολικό καλώδιο 20KV, μολύβδινου μανδύα, μόνωσης εμποτισμένου χάρτου (NON DRAINING), απλού οπλισμού, διατομής 1Χ95 mm2 Cu, σύμφωνα με την Τεχνική Προδιαγραφή ΔΕΗ GR 214A/Αναθεώρηση 10ος /2010, με συνολικό μήκος 3.000 μέτρων και προϋπολογισμένη αξία 180.000 ευρώ.
      Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 4.654.500 ευρώ ενώ συμπεριλαμβάνει και το δικαίωμα προαίρεσης (50% επί της προϋπολογισμένης αξίας). Η συνολική ενδεικτική προϋπολογισμένη αξία: του δικαιώματος προαίρεσης 50% και για τα 3 καλώδια  είναι 2.327.250 ευρώ.
      Η προθεσμία υποβολής των προσφορών έχει οριστεί για την 1η Απριλίου 2019. Περισσότερες πληροφορίες για τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό και τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου μπορούν να ανακτηθούν στον ιστότοπο του ΔΕΔΔΗΕ.
    • By Engineer
      Διαγωνισμό προκήρυξε ο ΔΕΔΔΗΕ με σκοπό την ανάδειξη αναδόχου για την προμήθεια Υποβρύχιων Καλωδίων Μέσης Τάσης, συνολικού μήκους 42 χλμ.
      Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 6.981.750,00 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ, ποσό συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ: 8.657.370,00 ευρώ) και κατανέμεται ως εξής:
      1) Υποβρύχιο τριπολικό καλώδιο 20KV, κοινού μολύβδινου μανδύα, μόνωσης εμποτισμένου χάρτου (NON DRAINING), απλού οπλισμού, διατομής 3Χ35 mm2 Al, σύμφωνα με την Τεχνική Προδιαγραφή ΔΕΗ GR 214A/Αναθεώρηση 10ος/2010, με συνολικό μήκος 24.800 μέτρων και προϋπολογισμένη αξία 2.604.000 ευρώ.
      2) Υποβρύχιο τριπολικό καλώδιο 20KV, κοινού μολύβδινου μανδύα, μόνωσης εμποτισμένου χάρτου (NON DRAINING), απλού οπλισμού , διατομής 3Χ35 mm2 Cu, σύμφωνα με την Τεχνική Προδιαγραφή ΔΕΗ GR 214A/Αναθεώρηση 10ος/2010, με συνολικό μήκος 14.500 μέτρων και προϋπολογισμένη αξία 1.870.500 ευρώ.
      3) Υποβρύχιο μονοπολικό καλώδιο 20KV, μολύβδινου μανδύα, μόνωσης εμποτισμένου χάρτου (NON DRAINING), απλού οπλισμού, διατομής 1Χ95 mm2 Cu, σύμφωνα με την Τεχνική Προδιαγραφή ΔΕΗ GR 214A/Αναθεώρηση 10ος /2010, με συνολικό μήκος 3.000 μέτρων και προϋπολογισμένη αξία 180.000 ευρώ.
      Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 4.654.500 ευρώ ενώ συμπεριλαμβάνει και το δικαίωμα προαίρεσης (50% επί της προϋπολογισμένης αξίας). Η συνολική ενδεικτική προϋπολογισμένη αξία: του δικαιώματος προαίρεσης 50% και για τα 3 καλώδια  είναι 2.327.250 ευρώ.
      Η προθεσμία υποβολής των προσφορών έχει οριστεί για την 1η Απριλίου 2019. Περισσότερες πληροφορίες για τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό και τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου μπορούν να ανακτηθούν στον ιστότοπο του ΔΕΔΔΗΕ.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σε ποσοστό 97% οι πολίτες θεωρούν την ανακύκλωση σημαντική προτεραιότητα. Το 92% δηλώνει πως πραγματοποιείται ανακύκλωση στο νοικοκυριό του.
      Τα ευρήματα αυτά προκύπτουν από έρευνα ευρείας κλίμακας για την ανακύκλωση συσκευασιών, που διενήργησε πρόσφατα η εταιρεία ALCO, για λογαριασμό της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ). Το δείγμα ήταν 1.000 πολίτες (50% άνδρες, 50% γυναίκες, ηλικίας 25-65 ετών) σε ολόκληρη τη χώρα, όπου λειτουργεί ανακύκλωση συσκευασιών – μπλε κάδος.
      Εκτός από τους πολίτες, διερευνήθηκε και η άποψη που έχουν τόσο οι συνεργαζόμενοι δήμοι, όσο και οι συμβεβλημένες με το σύστημα της ΕΕΑΑ επιχειρήσεις.
      Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά τόσο για την προοπτική της ανακύκλωσης συσκευασιών, όσο και για τη λειτουργία του συστήματος του Μπλε Κάδου στη χώρα.
      Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι οι πολίτες θεωρούν την ανακύκλωση κομμάτι της καθημερινότητάς τους, καθώς τα δηλούμενα ποσοστά ανακύκλωσης συσκευασιών είναι σχεδόν καθολικά (σε ποσοστό που ανέρχεται στο 92%). Μάλιστα, στα άτομα ηλικίας 25-44 ετών, το ποσοστό ανεβαίνει στο 96%.
      Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, εξίσου εντυπωσιακή καταγράφεται στην έρευνα της ALCO η αναγνώριση και αποδοχή του Μπλε Κάδου: «Το 94% γνωρίζει πως η ανακύκλωση συσκευασιών γίνεται στο Μπλε Κάδο, ενώ το 79% δηλώνει πως έχει Μπλε Κάδο το πολύ στα 100 μέτρα από το σπίτι του».
      Η έρευνα της ALCO κατέδειξε, επίσης, την υψηλή συχνότητα χρήσης του Μπλε Κάδου σε όσους ανακυκλώνουν (95% τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και 69% τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα), ενώ ως πρόβλημα εντοπίζεται η ύπαρξη κοινών σκουπιδιών στους Μπλε Κάδους.
      Όπως προκύπτει από την έρευνα, όσοι δηλώνουν πως δεν ανακυκλώνουν τις συσκευασίες τους (αποτελούν μόνο το 8% του δείγματος) επικαλούνται στην πλειονότητά τους χρηστικούς/πρακτικούς λόγους (π.χ. θεωρούν ότι δεν υπάρχει Μπλε Κάδος κοντά στο σπίτι τους) και οι μισοί εξ αυτών δηλώνουν ότι θα αρχίσουν να ανακυκλώνουν, εφόσον λυθούν τα χρηστικά/πρακτικά ζητήματα, που τους προκαλούν δυσχέρειες.
      Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι πολίτες έχουν πειστεί για την αξία της ανακύκλωσης συσκευασιών και πως σε μεγάλο ποσοστό η ανακύκλωση έχει γίνει γι’ αυτούς τρόπος ζωής.
      Συγκριτικά με ανάλογη έρευνα που διενήργησε η ίδια εταιρεία το 2014, για λογαριασμό της ΕΕΑΑ, οι διαφορές είναι σε θετική κατεύθυνση για την ανακύκλωση. Τα σημεία στα οποία οι ερωτώμενοι θα ήθελαν βελτίωση, είναι ο αριθμός των ενεργών Μπλε Κάδων, καθώς και η ένταση στην επικοινωνιακή προσπάθεια.
    • By Engineer
      Σε ποσοστό 97% οι πολίτες θεωρούν την ανακύκλωση σημαντική προτεραιότητα. Το 92% δηλώνει πως πραγματοποιείται ανακύκλωση στο νοικοκυριό του.
      Τα ευρήματα αυτά προκύπτουν από έρευνα ευρείας κλίμακας για την ανακύκλωση συσκευασιών, που διενήργησε πρόσφατα η εταιρεία ALCO, για λογαριασμό της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ). Το δείγμα ήταν 1.000 πολίτες (50% άνδρες, 50% γυναίκες, ηλικίας 25-65 ετών) σε ολόκληρη τη χώρα, όπου λειτουργεί ανακύκλωση συσκευασιών – μπλε κάδος.
      Εκτός από τους πολίτες, διερευνήθηκε και η άποψη που έχουν τόσο οι συνεργαζόμενοι δήμοι, όσο και οι συμβεβλημένες με το σύστημα της ΕΕΑΑ επιχειρήσεις.
      Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά τόσο για την προοπτική της ανακύκλωσης συσκευασιών, όσο και για τη λειτουργία του συστήματος του Μπλε Κάδου στη χώρα.
      Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι οι πολίτες θεωρούν την ανακύκλωση κομμάτι της καθημερινότητάς τους, καθώς τα δηλούμενα ποσοστά ανακύκλωσης συσκευασιών είναι σχεδόν καθολικά (σε ποσοστό που ανέρχεται στο 92%). Μάλιστα, στα άτομα ηλικίας 25-44 ετών, το ποσοστό ανεβαίνει στο 96%.
      Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, εξίσου εντυπωσιακή καταγράφεται στην έρευνα της ALCO η αναγνώριση και αποδοχή του Μπλε Κάδου: «Το 94% γνωρίζει πως η ανακύκλωση συσκευασιών γίνεται στο Μπλε Κάδο, ενώ το 79% δηλώνει πως έχει Μπλε Κάδο το πολύ στα 100 μέτρα από το σπίτι του».
      Η έρευνα της ALCO κατέδειξε, επίσης, την υψηλή συχνότητα χρήσης του Μπλε Κάδου σε όσους ανακυκλώνουν (95% τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και 69% τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα), ενώ ως πρόβλημα εντοπίζεται η ύπαρξη κοινών σκουπιδιών στους Μπλε Κάδους.
      Όπως προκύπτει από την έρευνα, όσοι δηλώνουν πως δεν ανακυκλώνουν τις συσκευασίες τους (αποτελούν μόνο το 8% του δείγματος) επικαλούνται στην πλειονότητά τους χρηστικούς/πρακτικούς λόγους (π.χ. θεωρούν ότι δεν υπάρχει Μπλε Κάδος κοντά στο σπίτι τους) και οι μισοί εξ αυτών δηλώνουν ότι θα αρχίσουν να ανακυκλώνουν, εφόσον λυθούν τα χρηστικά/πρακτικά ζητήματα, που τους προκαλούν δυσχέρειες.
      Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι πολίτες έχουν πειστεί για την αξία της ανακύκλωσης συσκευασιών και πως σε μεγάλο ποσοστό η ανακύκλωση έχει γίνει γι’ αυτούς τρόπος ζωής.
      Συγκριτικά με ανάλογη έρευνα που διενήργησε η ίδια εταιρεία το 2014, για λογαριασμό της ΕΕΑΑ, οι διαφορές είναι σε θετική κατεύθυνση για την ανακύκλωση. Τα σημεία στα οποία οι ερωτώμενοι θα ήθελαν βελτίωση, είναι ο αριθμός των ενεργών Μπλε Κάδων, καθώς και η ένταση στην επικοινωνιακή προσπάθεια.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.