Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    10 συμμετοχές για το έργο ΣΔΙΤ Ultra Fast Broadband

    Sign in to follow this  

    Μεγάλο και σημαντικό ενδιαφέρον προσέλκυσε η προκήρυξη για συμμετοχή στον ανταγωνιστικό διάλογο της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για το έργο Ultra Fast Broadband (UFBB). Πρόκειται για το κομβικό έργο κατασκευής και λειτουργίας δικτύου οπτικών ινών, το οποίο θα υλοποιηθεί μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

    Το UFBB αποτελεί το μεγαλύτερο έργο ΣΔΙΤ σήμερα στην Ελλάδα σήμερα και είναι ένα από τα μεγαλύτερα του είδους του στην Ευρώπη. Έχει προϋπολογισμό 700 εκατ. ευρώ, με τα 300 εκατ. ευρώ να προέρχονται από δημόσια χρηματοδότηση.

    Το UFBB αφορά 2,4 εκατ. πολίτες και επιχειρήσεις, δημιουργεί περισσότερες από 810.000 συνδέσεις ταχύτητας τουλάχιστον 100 Μbps και περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό της Ευρωπαϊκή Επιτροπής για τη δημιουργία της «Κοινωνίας του Gigabit».

    Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε:
    «Μια από τις κύριες αποστολές του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων που χρειαζόμαστε για να αλλάξουμε εποχή. Το Ultra Fast Broadband είναι ένα πολύ σημαντικό έργο προς αυτή την κατεύθυνση. Μέσω αυτού του έργου δίνουμε σε εκατομμύρια πολίτες και επιχειρήσεις τη δυνατότητα πρόσβασης σε ταχύτητες που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις. Στέλνουμε ένα μήνυμα συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα και βλέπουμε ανταπόκριση στο κάλεσμά μας».

     «Το έντονο ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για συμμετοχή στον ανταγωνιστικό διάλογο και μάλιστα από επιχειρήσεις που προέρχονται από διαφορετικούς κλάδους, όπως είναι οι τηλεπικοινωνίες, η ενέργεια και οι κατασκευές, καταδεικνύει τη σημασία του Ultra Fast Broadband» δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Αντώνης Τζωρτζακάκης. «Είμαστε έτοιμοι για τα επόμενα βήματα προκειμένου εντός του 2020 να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής των νέων υποδομών οπτικών ινών που θα εξασφαλίσουν γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο για μεγάλο αριθμό νοικοκυριών και επιχειρήσεων», συμπλήρωσε.

     Δέκα εταιρείες από διαφορετικούς κλάδους της οικονομίας εκδήλωσαν ενδιαφέρον για συμμετοχή στη συγκεκριμένη διαδικασία. Συγκεκριμένα, ενδιαφέρον για συμμετοχή δήλωσαν οι ακόλουθες εταιρείες:

    – Grid Telecom Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία

    – Oman Fiber Optic SAOC

    – Vodafone Πάναφον Ανώνυμη Ελληνική Εταιρία Τηλεπικοινωνιών

    – Wind Ελλάς Τηλεπικοινωνίες Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία

    – Άβαξ Ανώνυμη Εταιρεία Εργοληπτική Τουριστική Εμπορική Βιομηχανική Οικοδομικών Υλικών και Μηχανημάτων

    – Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού Ανώνυμη Εταιρεία

    – Ιντρακόμ Κατασκευές Ανώνυμη Εταιρεία Τεχνικών Έργων και Μεταλλικών Κατασκευών

    – Μυτιληναίος Ανώνυμη Εταιρεία Όμιλος Επιχειρήσεων

    – Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών της Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρεία

    – ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή Ανώνυμη Βιομηχανική Εμπορική Τεχνική Εταιρεία Α.Ε.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Στο έργο, ύψους 180 εκατ. ευρώ έχει ενταχθεί και η αποπεράτωση του μεγάλου αμφιθεάτρο στην Πανεπιστημιούπολη. Τον επόμενο μήνα η προκήρυξη. Τεράστια τα περιθώρια ανάπτυξης της αγοράς φοιτητικής στέγης εκτιμούν στελέχη.
      Το πρώτο έργο με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στην κατασκευή φοιτητικής στέγης προχωρά. Εγκρίθηκε την Παρασκευή από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Κρήτης το τεύχος δημοπράτησης για το πρώτο στάδιο του έργου μελέτης, κατασκευής και 30ετούς εκμετάλλευσης συγκροτημάτων 3.000 κλινών για φοιτητές (2.000 στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου στο Ρέθυμνο και 1.000 στο Ηράκλειο).
      Στο έργο, ύψους 180 εκατ. ευρώ έχει ενταχθεί και η αποπεράτωση του μεγάλου αμφιθεάτρο στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου το οποίο θα λειτουργήσει και ως συνεδριακό κέντρο.  Ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί τον επόμενο μήνα και θα γίνει με τη διαδικασία της προεπιλογής. Οι όμιλοι που θα περάσουν το πρώτο στάδιο θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές κατά τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
      Οπως είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Μάιο, όταν είχε εγκριθεί το έργο ΣΔΙΤ από την αρμόδια διυπουργική επιτροπή, ο αριθμός των φοιτητών που διαμένουν σε φοιτητικές εστίες στην Κρήτη είναι μόλις 336, όταν το σύνολο των εγγεγραμμένων φοιτητών και υποψηφίων Διδακτόρων ξεπερνά τις 21.000! Επιπλέον, «το Πανεπιστήμιο παρουσιάζει αδυναμία ως προς την επαρκή διαχείριση, συντήρηση και λειτουργία των υφιστάμενων υποδομών στέγασης». Σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, ειδικά στο Ρέθυμνο λειτουργούν μόνο 173 δωμάτια για φοιτητική στέγη. Τα 143 μονόκλινα (που έχουν γίνει δίκλινα...) στα συγκροτήματα εντός της Πανεπιστημιούπολη και 30 δίκλινα (που έχουν γίνει τρίκλινα..) στο κτίριο του «Ξενία». 
      Το ενδιαφέρον στο διαγωνισμό του Πανεπιστημίου Κρήτης αναμένεται να είναι έντονο καθώς η φοιτητική στέγη (student housing) είναι ένας ταχύτατα αναπτυσσόμενος τομέας εναλλακτικών επενδύσεων από εταιρείες ακινήτων ανά την Ευρώπη. Ειδικά στην Ελλάδα, έχει αρχίσει να προσελκύει το ενδιαφέρον εταιρειών επενδύσεων σε ακίνητα, με πρώτη την Prodea ΑΕΕΑΠ, η οποία απέκτησε και αναπτύσσει συγκροτήματα 48 επιπλωμένων διαμερισμάτων στην Πάτρα και αντίστοιχο συγκρότημα στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, ο επικεφαλής της Hines στην Ελλάδα Πωλ Γομόπουλος είχε υποστηρίξει προ μηνών στους Δελφούς πως η αμερικανική εταιρεία επενδύσεων και ανάπτυξης ακινήτων μελετά το ενδεχόμενο να επεκταθεί στον τομέα της φοιτητικής στέγης.
      Οι εταιρείες επενδύσεων ακινήτων βλέπουν πως σε πόλεις όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, το Ηράκλειο και αλλού όπου υπάρχει μεγάλος φοιτητικός πληθυσμός απουσιάζουν τα οργανωμένα συγκροτήματα στέγασης. Μάλιστα, η κατάσταση έχει γίνει πιο δύσκολη για τους φοιτητές που αναζητούν στέγη εξαιτίας της λειτουργίας του Airbnb και άλλων πλατφορμών βραχυχρόνιων μισθώσεων. Οι αποδόσεις των ακινήτων που αξιοποιούνται για φοιτητική στέγη, όπως είχε υποστηρίξει ο επικεφαλής της Prodea ΑΕΕΑΠ Αρ. Καρυτινός, βρίσκεται πολύ κοντά σε αυτή ενός κτιρίου γραφείου, κινείται δηλαδή μεταξύ 7,5% - 8,5%.
      Η αγορά φοιτητικής στέγης αναπτύσσεται και πανευρωπαϊκά εξαιτίας της συνεχούς αύξησης του αριθμού των φοιτητών, αλλά και της αυξημένης κινητικότητας ανά την Ευρώπη. Στις περισσότερες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου, ακόμα και στη Βρετανία που έχει τη μεγαλύτερη αγορά υπηρεσιών ανώτατης εκπαίδευσης, καταγράφονται σημαντικές ελλείψεις στη φοιτητική στέγη, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας συμβούλων ακινήτων Savills. 
      Στη μελέτη αναφέρεται πως τα ολοκληρωμένα συγκροτήματα φοιτητών στη Βρετανία μπορούν να καλύψουν το 27% του συνόλου, ενώ στην Ιταλία (την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά φοιτητών της Ευρώπης) το αντίστοιχο ποσοστό είναι χαμηλότερο 5%. Για παράδειγμα, στη Ρώμη, μια πόλη με 220.500 φοιτητές, υπάρχουν λιγότερες από 6.500 κλίνες σε οργανωμένα συγκροτήματα.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Στο έργο, ύψους 180 εκατ. ευρώ έχει ενταχθεί και η αποπεράτωση του μεγάλου αμφιθεάτρο στην Πανεπιστημιούπολη. Τον επόμενο μήνα η προκήρυξη. Τεράστια τα περιθώρια ανάπτυξης της αγοράς φοιτητικής στέγης εκτιμούν στελέχη.
      Το πρώτο έργο με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στην κατασκευή φοιτητικής στέγης προχωρά. Εγκρίθηκε την Παρασκευή από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Κρήτης το τεύχος δημοπράτησης για το πρώτο στάδιο του έργου μελέτης, κατασκευής και 30ετούς εκμετάλλευσης συγκροτημάτων 3.000 κλινών για φοιτητές (2.000 στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου στο Ρέθυμνο και 1.000 στο Ηράκλειο).
      Στο έργο, ύψους 180 εκατ. ευρώ έχει ενταχθεί και η αποπεράτωση του μεγάλου αμφιθεάτρο στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου το οποίο θα λειτουργήσει και ως συνεδριακό κέντρο.  Ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί τον επόμενο μήνα και θα γίνει με τη διαδικασία της προεπιλογής. Οι όμιλοι που θα περάσουν το πρώτο στάδιο θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές κατά τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
      Οπως είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Μάιο, όταν είχε εγκριθεί το έργο ΣΔΙΤ από την αρμόδια διυπουργική επιτροπή, ο αριθμός των φοιτητών που διαμένουν σε φοιτητικές εστίες στην Κρήτη είναι μόλις 336, όταν το σύνολο των εγγεγραμμένων φοιτητών και υποψηφίων Διδακτόρων ξεπερνά τις 21.000! Επιπλέον, «το Πανεπιστήμιο παρουσιάζει αδυναμία ως προς την επαρκή διαχείριση, συντήρηση και λειτουργία των υφιστάμενων υποδομών στέγασης». Σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, ειδικά στο Ρέθυμνο λειτουργούν μόνο 173 δωμάτια για φοιτητική στέγη. Τα 143 μονόκλινα (που έχουν γίνει δίκλινα...) στα συγκροτήματα εντός της Πανεπιστημιούπολη και 30 δίκλινα (που έχουν γίνει τρίκλινα..) στο κτίριο του «Ξενία». 
      Το ενδιαφέρον στο διαγωνισμό του Πανεπιστημίου Κρήτης αναμένεται να είναι έντονο καθώς η φοιτητική στέγη (student housing) είναι ένας ταχύτατα αναπτυσσόμενος τομέας εναλλακτικών επενδύσεων από εταιρείες ακινήτων ανά την Ευρώπη. Ειδικά στην Ελλάδα, έχει αρχίσει να προσελκύει το ενδιαφέρον εταιρειών επενδύσεων σε ακίνητα, με πρώτη την Prodea ΑΕΕΑΠ, η οποία απέκτησε και αναπτύσσει συγκροτήματα 48 επιπλωμένων διαμερισμάτων στην Πάτρα και αντίστοιχο συγκρότημα στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, ο επικεφαλής της Hines στην Ελλάδα Πωλ Γομόπουλος είχε υποστηρίξει προ μηνών στους Δελφούς πως η αμερικανική εταιρεία επενδύσεων και ανάπτυξης ακινήτων μελετά το ενδεχόμενο να επεκταθεί στον τομέα της φοιτητικής στέγης.
      Οι εταιρείες επενδύσεων ακινήτων βλέπουν πως σε πόλεις όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, το Ηράκλειο και αλλού όπου υπάρχει μεγάλος φοιτητικός πληθυσμός απουσιάζουν τα οργανωμένα συγκροτήματα στέγασης. Μάλιστα, η κατάσταση έχει γίνει πιο δύσκολη για τους φοιτητές που αναζητούν στέγη εξαιτίας της λειτουργίας του Airbnb και άλλων πλατφορμών βραχυχρόνιων μισθώσεων. Οι αποδόσεις των ακινήτων που αξιοποιούνται για φοιτητική στέγη, όπως είχε υποστηρίξει ο επικεφαλής της Prodea ΑΕΕΑΠ Αρ. Καρυτινός, βρίσκεται πολύ κοντά σε αυτή ενός κτιρίου γραφείου, κινείται δηλαδή μεταξύ 7,5% - 8,5%.
      Η αγορά φοιτητικής στέγης αναπτύσσεται και πανευρωπαϊκά εξαιτίας της συνεχούς αύξησης του αριθμού των φοιτητών, αλλά και της αυξημένης κινητικότητας ανά την Ευρώπη. Στις περισσότερες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου, ακόμα και στη Βρετανία που έχει τη μεγαλύτερη αγορά υπηρεσιών ανώτατης εκπαίδευσης, καταγράφονται σημαντικές ελλείψεις στη φοιτητική στέγη, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας συμβούλων ακινήτων Savills. 
      Στη μελέτη αναφέρεται πως τα ολοκληρωμένα συγκροτήματα φοιτητών στη Βρετανία μπορούν να καλύψουν το 27% του συνόλου, ενώ στην Ιταλία (την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά φοιτητών της Ευρώπης) το αντίστοιχο ποσοστό είναι χαμηλότερο 5%. Για παράδειγμα, στη Ρώμη, μια πόλη με 220.500 φοιτητές, υπάρχουν λιγότερες από 6.500 κλίνες σε οργανωμένα συγκροτήματα.
    • By Engineer
      Αλλαγές στα έργα ΣΔΙΤ, παραχωρήσεων και δημόσιων έργων με μελέτη-κατασκευή φέρνει το Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο που έχει βγάλει σε διαβούλευση το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
      Πιο συγκεκριμένα μειώνεται στο 50% το ποσοστό των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών εργασιών για να υπογραφεί μία σύμβαση παραχώρησης. Στα ΣΔΙΤ επιταχύνεται η διαδικασία που ακολουθείται σε περίπτωση ανεύρεσης αρχαιοτήτων κατά τη διάρκεια των κατασκευών ενώ κάνει κατεπείγουσα τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων. Για τα δημόσια έργα με μελέτη-κατασκευή θα πρέπει το Τεχνικό Συμβούλιο της Αναθέτουσας Αρχής να συναινεί στην διενέργεια σχετικού διαγωνισμού.
      ΣΤΟ 50% ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ-ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΩΝ
      Εδώ έχουμε μία τροποποίηση σε σχέση με τις συμβάσεις παραχώρησης καθώς αντικαθίσταται το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 29 του ν. 4413/2016. Πλέον θα χρειάζεται να έχει συντελεστεί το 50% των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών εργασιών για να είναι δυνατή η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης».
      Πρόκειται για μία ακόμα βελτιωτική πράξη η οποία θα βοηθήσει στην επιτάχυνση των διαδικασιών έναρξης μελλοντικών παραχωρήσεων μιας και σήμερα, αρκεί μία και μόνο αρχαιολογική ανασκαφή για να κολλήσει η έναρξη της. Συγκεκριμένα αναφέρεται πως:
      «Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τα έργα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των εποπτευομένων φορέων του και με κοινή απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού επιτρέπεται η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μετά από γνώμη του Τεχνικού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, εφόσον έχουν συντελεσθεί απαλλοτριώσεις τουλάχιστον σε ποσοστό 50%, έχει εκπονηθεί η, κατά το άρθρο 345 του ν. 4512/2018 (Α` 5), Έκθεση Αναλυτικής Αρχαιολογικής Τεκμηρίωσης (Ε.Α.Α.Τ.), όπου απαιτείται, και υλοποιηθεί τουλάχιστον το 50% του φυσικού αντικειμένου αυτής, σύμφωνα με το ειδικότερο πρόγραμμα παράδοσης των χώρων εκτέλεσης του έργου, το οποίο και αποτελεί έγγραφο της σύμβασης παραχώρησης σύμφωνα με το άρθρο 36.»
      ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ-ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΝ ΣΤΑ ΣΔΙΤ
      Την επιτάχυνση της διαδικασίας αρχαιολογικών ερευνών και απαλλοτριώσεων στα έργα-ΣΔΙΤ φέρνει μία άλλη τροπολογία. Σύμφωνα με το άρθρο 76 σε περίπτωση ανεύρεσης αρχαιοτήτων κατά τη διάρκεια της κατασκευής, γνωστοποιεί στην Αρχαιολογική Υπηρεσία. Εκείνη θα πρέπει σε 60 ημέρες να υποδείξει τρόπους συνέχισης των εργασιών και να προστατεύσει τις αρχαιότητες. Αν δεν γίνει αυτό τότε αυτοδίκαια αναλαμβάνει η Διεύθυνση της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς και της Γενικής Διεύθυνσης Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων αντίστοιχα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και ασκείται εντός τριάντα ημερών.
      Μάλιστα δίνει το δικαίωμα η Εταιρεία Ειδικού Σκοπου να ζητήσει παράταση των συμβατικών προθεσμιών (ίση με την καθυστέρηση) και να διεκδικήσει αποζημίωση αν περάσουν σωρευτικά οι 90 ημέρες της ανωτέρω διαδικασίας.
      Οι δε απαλλοτριώσεις για έργα-ΣΔΙΤ θα θεωρούνται πλέον κατεπείγουσες και μείζονος σημασίας και θα κηρύσσονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού.
      ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ ΜΕ ΜΕΛΕΤΗ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
      Αλλαγές όμως έρχονται και στα δημόσια έργα με την μέθοδο μελέτης-κατασκευής. Πλέον θα πρέπει το Τεχνικό Συμβούλιο της Αναθέτουσας Αρχής να συμφωνεί στην διενέργεια σχετικού διαγωνισμού. Αν δεν υπάρχει Τεχνικό Συμβούλιο τότε θα πρέπει να υπάρχουν εγκεκριμένοι Περιβαλλοντικοί Όροι, Τεύχος Υπολογισμου και τεκμηρίωσης για τον καθορισμό του προϋπολογισμού της αναθέτουσας αρχής και Κανονισμού Μελετών Έργου, ο οποίος συντάσσεται ειδικά για το προς ανάθεση έργο ή υπάρχει και εφαρμόστηκε σε παρόμοια έργα,
      Τέλος δίνει το δικαίωμε στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με απόφαση του, να εξαιρεί κατηγορίες έργων από την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Αλλαγές στα έργα ΣΔΙΤ, παραχωρήσεων και δημόσιων έργων με μελέτη-κατασκευή φέρνει το Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο που έχει βγάλει σε διαβούλευση το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
      Πιο συγκεκριμένα μειώνεται στο 50% το ποσοστό των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών εργασιών για να υπογραφεί μία σύμβαση παραχώρησης. Στα ΣΔΙΤ επιταχύνεται η διαδικασία που ακολουθείται σε περίπτωση ανεύρεσης αρχαιοτήτων κατά τη διάρκεια των κατασκευών ενώ κάνει κατεπείγουσα τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων. Για τα δημόσια έργα με μελέτη-κατασκευή θα πρέπει το Τεχνικό Συμβούλιο της Αναθέτουσας Αρχής να συναινεί στην διενέργεια σχετικού διαγωνισμού.
      ΣΤΟ 50% ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ-ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΩΝ
      Εδώ έχουμε μία τροποποίηση σε σχέση με τις συμβάσεις παραχώρησης καθώς αντικαθίσταται το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 29 του ν. 4413/2016. Πλέον θα χρειάζεται να έχει συντελεστεί το 50% των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών εργασιών για να είναι δυνατή η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης».
      Πρόκειται για μία ακόμα βελτιωτική πράξη η οποία θα βοηθήσει στην επιτάχυνση των διαδικασιών έναρξης μελλοντικών παραχωρήσεων μιας και σήμερα, αρκεί μία και μόνο αρχαιολογική ανασκαφή για να κολλήσει η έναρξη της. Συγκεκριμένα αναφέρεται πως:
      «Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τα έργα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των εποπτευομένων φορέων του και με κοινή απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού επιτρέπεται η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μετά από γνώμη του Τεχνικού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, εφόσον έχουν συντελεσθεί απαλλοτριώσεις τουλάχιστον σε ποσοστό 50%, έχει εκπονηθεί η, κατά το άρθρο 345 του ν. 4512/2018 (Α` 5), Έκθεση Αναλυτικής Αρχαιολογικής Τεκμηρίωσης (Ε.Α.Α.Τ.), όπου απαιτείται, και υλοποιηθεί τουλάχιστον το 50% του φυσικού αντικειμένου αυτής, σύμφωνα με το ειδικότερο πρόγραμμα παράδοσης των χώρων εκτέλεσης του έργου, το οποίο και αποτελεί έγγραφο της σύμβασης παραχώρησης σύμφωνα με το άρθρο 36.»
      ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ-ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΝ ΣΤΑ ΣΔΙΤ
      Την επιτάχυνση της διαδικασίας αρχαιολογικών ερευνών και απαλλοτριώσεων στα έργα-ΣΔΙΤ φέρνει μία άλλη τροπολογία. Σύμφωνα με το άρθρο 76 σε περίπτωση ανεύρεσης αρχαιοτήτων κατά τη διάρκεια της κατασκευής, γνωστοποιεί στην Αρχαιολογική Υπηρεσία. Εκείνη θα πρέπει σε 60 ημέρες να υποδείξει τρόπους συνέχισης των εργασιών και να προστατεύσει τις αρχαιότητες. Αν δεν γίνει αυτό τότε αυτοδίκαια αναλαμβάνει η Διεύθυνση της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς και της Γενικής Διεύθυνσης Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων αντίστοιχα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και ασκείται εντός τριάντα ημερών.
      Μάλιστα δίνει το δικαίωμα η Εταιρεία Ειδικού Σκοπου να ζητήσει παράταση των συμβατικών προθεσμιών (ίση με την καθυστέρηση) και να διεκδικήσει αποζημίωση αν περάσουν σωρευτικά οι 90 ημέρες της ανωτέρω διαδικασίας.
      Οι δε απαλλοτριώσεις για έργα-ΣΔΙΤ θα θεωρούνται πλέον κατεπείγουσες και μείζονος σημασίας και θα κηρύσσονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού.
      ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ ΜΕ ΜΕΛΕΤΗ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
      Αλλαγές όμως έρχονται και στα δημόσια έργα με την μέθοδο μελέτης-κατασκευής. Πλέον θα πρέπει το Τεχνικό Συμβούλιο της Αναθέτουσας Αρχής να συμφωνεί στην διενέργεια σχετικού διαγωνισμού. Αν δεν υπάρχει Τεχνικό Συμβούλιο τότε θα πρέπει να υπάρχουν εγκεκριμένοι Περιβαλλοντικοί Όροι, Τεύχος Υπολογισμου και τεκμηρίωσης για τον καθορισμό του προϋπολογισμού της αναθέτουσας αρχής και Κανονισμού Μελετών Έργου, ο οποίος συντάσσεται ειδικά για το προς ανάθεση έργο ή υπάρχει και εφαρμόστηκε σε παρόμοια έργα,
      Τέλος δίνει το δικαίωμε στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με απόφαση του, να εξαιρεί κατηγορίες έργων από την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.
    • By Engineer
      Εντεκα έργα ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ έχουν εγκριθεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Παράλληλα ο θεσμός των ΣΔΙΤ επεκτείνεται σε νέους τομείς όπως ο οδοφωτισμός και τα οδικά έργα με πληρωμές διαθεσιμότητας.
      Παρά τις αρχικές επιφυλάξεις και την ακύρωση σημαντικών έργων με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στον τομέα των απορριμμάτων, στα πέντε χρόνια κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ καταγράφεται ρεκόρ στα ΣΔΙΤ καθώς έχουν εγκριθεί 11 επενδύσεις, συνολικού ύψους περί το 1,5 δισ. ευρώ. Μάλιστα, επί των ημερών του Γ. Δραγασάκη στο υπουργείο Οικονομίας ο θεσμός των ΣΔΙΤ επεκτάθηκε και σε άλλους τομείς πέραν της διαχείρισης απορριμμάτων και των κτιριακών υποδομών, όπως τα οδικά έργα με πληρωμές διαθεσιμότητας και τα έργα οδοφωτισμού. 
      Ειδικά για τα έργα οδοφωτισμού με ΣΔΙΤ, δόθηκε μάχη για πολλούς μήνες στο εσωτερικό της κυβέρνησης, αλλά επικράτησε η άποψη του Γ. Δραγασάκη κυρίως εξαιτίας της εξαιρετικά δυσάρεστης εμπειρίας από τους μέχρι σήμερα διαγωνισμούς με άλλες μεθόδους, την οποία έχει καταγράψει αναλυτικά το Euro2day.gr. Η αρνητική εμπειρία εν μέσω βροχής δικαστικών προσφυγών και καταγγελιών για φωτογραφικούς διαγωνισμούς, σε συνδυασμό με την πίεση της Κομισιόν για την προώθηση των ΣΔΙΤ (κυρίως επειδή υπήρχαν τα θετικά παραδείγματα από τις μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων με ΣΔΙΤ και τα σχολικά κτίρια) οι ισορροπίες εντός κυβέρνησης μεταβλήθηκαν.
      Τελικά την προηγούμενη Παρασκευή η διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ ενέκρινε τρία μεγάλα έργα οδοφωτισμού με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα που αφορούν τις περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Ηπείρου καθώς και τον δήμο Αθηναίων. Θα είναι τα πρώτα έργα οδοφωτισμού που θα προχωρήσουν με ΣΔΙΤ, με τις προκηρύξεις των διαγωνισμών να προγραμματίζονται μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαϊου.
      Νωρίτερα, ακόμα και άμεσα, μπορεί να προκηρυχθεί το δεύτερο οδικό έργο ΣΔΙΤ με πληρωμές διαθεσιμότητας (το δημόσιο πληρώνει «ενοίκιο» στον παραχωρησιούχο ανάλογα με προσυμφωνημένο επίπεδο παρεχομένων υπηρεσιών προς τους χρήστες του δρόμου κατά την περίοδο λειτουργίας) για το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, εκτιμώμενου προϋπολογισμού περί τα 250 εκατ. ευρώ.
      Το συγκεκριμένο έργο μπορεί να προχωρήσει πιο γρήγορα, κυρίως γιατί υπάρχει η εμπειρία από τον αντίστοιχο διαγωνισμό για το τμήμα Ηράκλειο – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που είναι σε εξέλιξη. Για το συγκεκριμένο έργο ΣΔΙΤ με πληρωμές διαθεσιμότητας εκδηλώθηκε, μάλιστα, σοβαρό ενδιαφέρον από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
      Στο δεύτερο και τελικό στάδιο του διαγωνισμού για το τμήμα Ηράκλειο – Νεάπολη πέρασαν προ ημερών και οι πέντε υποψήφιοι. Πρόκειται για τις τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Shikun Binui Ltd. (ισραηλινός όμιλος) και την κοινοπραξία Acciona Concessiones - Μυτιληναίος ΜΥΤΙΛ 0,00% - Intertoll. Αντίστοιχο ενδιαφέρον αναμένεται και για το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη καθώς το έργο έχει τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας και θεωρείται πως θα συμβάλλει σημαντικά στην τουριστική αναβάθμιση της περιοχής.
      Την προηγούμενη Παρασκευή η διυπουργική επιτροπή ενέκρινε και ένα ακόμα πρωτότυπο έργο ΣΔΙΤ που αφορά το υπόγειο μουσείο της Ακαδημίας Αθηνών. Με την κατασκευή νέας πτέρυγα που σχεδιάζεται να στεγάσει το Μουσείο με τα εκθέματα της Ακαδημίας και την κεντρική της βιβλιοθήκη, το κοινό θα έχει πρόσβαση σε μουσειακά εκθέματα και προϊόντα επιστημονικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, που σήμερα δεν είναι προσβάσιμα. Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας, κατά την περίοδο λειτουργίας.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.