Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • e Call το μαύρο κουτί για τα αυτοκίνητα


    Σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα από το 2017 η υπηρεσία e-call

     

    Από το 2017, όλα τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα έχουν το ειδικό σύστημα e-Call, με το οποίο θα καλούνται αυτόματα οι αρμόδιες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.

     

    Το e-Call είναι μια υπηρεσία έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση αυτοκινητιστικού ατυχήματος και λειτουργεί ως εξής: ένας πομποδέκτης κινητής τηλεφωνίας ενσωματωμένος στο όχημα, καλεί αυτόματα το κέντρο έκτακτης ανάγκης για βοήθεια και θα κοινοποιεί το ακριβές σημείο όπου συνέβη το ατύχημα και θα καταφθάνουν τα σωστικά συνεργεία.

     

    Η κλήση γίνεται μέσω του Τηλεφωνικού Κέντρου Εξυπηρέτησης Έκτακτης Ανάγκης (112) και περιέχει δεδομένα σχετικά με το όχημα (τύπος οχήματος, αριθμός πλαισίου, γεωγραφικές συντεταγμένες εντοπισμού της θέσης του οχήματος, κατεύθυνση κίνησης, κα), σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

     

    Η ενεργοποίηση θα γίνεται ταυτόχρονα με το άνοιγμα των αερόσακων του οχήματος.

    Αυτό θα συμβαίνει ακόμη και σε περίπτωση που κανένας από τους επιβάτες δεν θα είναι σε θέση (λόγω τραυματισμού) να συνομιλήσει με το κέντρο. Επίσης, η ενεργοποίηση του e-Call θα μπορεί να γίνεται και χειροκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού, προκειμένου να ειδοποιηθεί το κέντρο έκτακτων αναγκών για κάποιο ατύχημα.

     

    Πρόκειται για μέτρο που σχεδίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενέκρινε ομόφωνα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στη διάρκεια της ελληνικής Προεδρίας

     

    To e-call, όπως τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλος κατά τη διάρκεια παρουσίασης, αποσκοπεί στη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, μέσω της έγκαιρης άφιξης και παροχής εξειδικευμένης βοήθειας στους οδηγούς που εμπλέκονται σε σύγκρουση ή ατύχημα, οπουδήποτε στην Ευρωπαική Ενωση. «Η Ευρώπη επιστρατεύει νέες τεχνολογίες προς όφελος της ασφάλειας των πολιτών της» τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος. Παράλληλα, ο κ. Παπαδόπουλος, επεσήμανε τη σημασία των ευφυών συστημάτων μεταφορών στην ανάπτυξη, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και την εξοικονόμηση οικονομικών πόρων καθώς και για την αποφυγή και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η Ελλάδα, όπως σημείωσε ο υφυπουργός, είναι ήδη εταίρος στο πιλοτικό πρόγραμμα HeERO που προωθεί την εφαρμογή του e-Call σε ολόκληρη την Ευρώπη.

     

    Επίσης, σύμφωνα με τους ειδικούς το σύστημα e-Call , έχει ως στόχο να μη χάνονται τα πρώτα πολύτιμα λεπτά, ειδικά στις περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Οι ειδικοί επισημαίνουν, ότι με το σύστημα αυτό θα μπορούσαν να σωθούν ανθρώπινες ζωές και να μειωθούν οι συνέπειες από έναν σοβαρό τραυματισμό, καθώς η ιατρική βοήθεια θα έφτανε πολύ νωρίτερα στο σημείο του ατυχήματος. Με το e-Call εκτιμάται, ότι σύμφωνα με έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου, θα μπορούσε να σώσει πάνω από 2.500 ανθρώπινες ζωές το χρόνο, μειώνοντας την σοβαρότητα των τραυματισμών κατά 10% έως 15%.

     

    Τέλος, όπως σημείωσαν οι ειδικοί, αφού η χρήση της συγκεκριμένης υπηρεσίας από το 2017 και μετά θα είναι υποχρεωτική ήδη κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ξεκινήσει σταδιακά να παρέχουν αυτή την υπηρεσία ενώ για τα αυτοκίνητα που είναι ήδη σε χρήση θα προβλέπεται η τοποθέτηση ανάλογων συσκευών, σε προσιτές τιμές.

     

    Η παρουσίαση της υπηρεσίας e-call έγινε κατά τη διάρκεια διεθνούς συνεδρίου με θέμα «ευφυή συστήματα μεταφορών, e-call και οδική ασφάλεια», στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας.

     

    Πηγή: καθημερινη

     

    Υπηρεσία ecall: http://www.ecall-hellas.eu/?q=node/1





    ΝΙΚΟΣΤΡΙ

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Πρώτον, δεν είναι "μαύρο κουτί"

     

    Μαύρο κουτί ονομάζεται μία συσκευή που καταγράφει δεδομένα της λειτουργίας του οχήματος. Στα αυτοκίνητα είχε συζητηθεί πριν χρόνια να προστεθεί καταγραφικό στην κεντρική μονάδα που να καταγράφει τα δεδομένα λειτουργίας του οχήματος (πολλές δεκάδες παράμετροι είναι ήδη διαθέσιμες μέσα στην κεντρική μονάδα, απλά δεν καταγράφονται). Θα βοηθούσε -είπαν- τις αρχές στην διακρίβωση των αιτίων σε μεγάλα δυστυχήματα, ή στο να πιστοποιούνται οι παραβάσεις του ΚΟΚ... Δεν έγινε ποτέ, αφενός γιατί δεν υπάρχουν και τόσα πολλά ανεξιχνίαστα δυστυχήματα, και αφετέρου επειδή τέθηκε ζήτημα προσωπικών δεδομένων. Μιλάμε για τα ΙΧ επιβατικά οχήματα.

     

    Ωστόσο, όλα τα επαγγελματικά οχήματα έχουν "μαύρο κουτί" που καταγράφει ταχύτητα και επιτάχυνση/επιβράδυνση. Ονομάζεται ταχογράφος και έχει όντως χρώμα μαύρο...

     

     

    Δεύτερον, σιγά το "λόμπυ"

    Μιλάμε για μία συσκευή που το κόστος αγοράς για την αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα ξεπερνάει τα 10€/κομμάτι.

    Είναι σαν τα λόμπυ των ABS, των αερόσακων, της τρίτης λυχνίας πέδησης, των ζωνών ασφαλείας, της προσθιοκίνησης...

    Απλά, στην Ευρώπη θεωρούν βλακεία να έχει ο καθένας από ένα κινητό, και να μην εκπέμπει ασύρματο σήμα κινδύνου το αυτοκίνητο.

    Edited by AlexisPap
    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites

    σωστά τα λέει ο Alexis

    το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι -όσα κουτιά και να βάλουμε- η ταχύτητα ανταπόκρισης των υπηρεσιών

    και να πω αν επιτρέπεται προσωπικές εμπειρίες

    α. καίω φλάντζα από βλάβη του θερμοστάτη έξω από τα Οινόφυτα επι της ΕΟ στη μεσαία λωρίδα

    φτάνω "σβηστός" χωρίς ταχύτητα στην ΛΕΑ (κατά καλή τύχη)

    βάζω τρίγωνο κλπ. έχω ειδοποιήσει από κινητό Διόδια Σχηματαρίου (δούλευαν τότε) τροχαία και οδική βοήθεια

    η οδική ήρθε σε 20' την τροχαία ακόμα την περιμένω

    β. τρακάρισμα σοβαρό με ελαφρύ τραυματισμό αλλά με κομμάτια αυτοκινήτου στο οδόστρωμα 10' max από πόλη επί επαρχιακής οδού

    ΕΚΑΒ 35', τροχαία 55'

    Link to comment
    Share on other sites

    Πρώτον, δεν είναι "μαύρο κουτί"

     

    Μαύρο κουτί ονομάζεται μία συσκευή που καταγράφει δεδομένα της λειτουργίας του οχήματος.

    στην ηλεκτρονική μαύρο κουτί ονομάζεται οποιαδήποτε συσκευή-διάταξη για την οποία δεν γνωρίζουμε το εσωτερικό της αλλά μόνο την αλληλεπίδρασή της με το εξωτερικό

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.