Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Lilium: Ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης


    Η Lilium Aviation, μία start-up εταιρεία, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος (ESA) σχεδιάζει τη δημιουργία ενός ηλεκτροκίνητου αεροσκάφους κάθετης απογείωσης και προσγείωσης.

     

    Το Lilium Jet, όπως είναι η επίσημη ονομασία του αεροσκάφους, συνδυάζει τις ικανότητες κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL) των ελικοπτέρων με τις ταχύτητες και τις ικανότητες πτήσης των αεροσκαφών σταθερών πτερύγων.

     

    Για την κίνησή του διαθέτει κινητήρες που λαμβάνουν ενέργεια από μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία ισχύος 320 kW, σε μία διάταξη που θυμίζει ανάλογες σχεδιάσεις της αμερικανικής DARPA. Για τον χειρισμό του ο πιλότος έχει στη διάθεσή του joystick με υποβοήθηση fly-by-wire, ενώ το αεροσκάφος διαθέτει ακόμη ανασυρόμενα σκέλη προσγείωσης, θύρες εισόδου που ανοίγουν προς τα επάνω ενώ η μέγιστη ταχύτητά του πρόκειται να φθάνει τα 400 χιλιόμετρα ανά ώρα.

     

    Lilium_Mountain_flight-600x400.jpg

     

     

    Στόχος των δημιουργών του Lilium είναι το αεροσκάφος «ιδιωτικής χρήσης» να είναι διαθέσιμο εμπορικά από το 2018. Μάλιστα, προβλέπεται ότι το εν λόγω μοντέλο θα κατηγοριοποιηθεί στα Ελαφρά Αθλητικά Αεροσκάφη για την Ευρώπη, κατηγορία που απαιτεί ελάχιστο 20 ωρών εκπαίδευσης.

     

    «Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε ένα αεροσκάφος που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην καθημερινότητά μας», δηλώνει ο Daniel Wiegand, διευθύνων σύμβουλος και εκ των τεσσάρων ιδρυτών της εταιρείας. «Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα σκάφος που θα μπορεί να απογειώνεται και να προσγειώνεται κάθετα και δεν θα χρειάζεται τις περίπλοκες και ακριβές υποδομές ενός αεροδρομίου», συμπληρώνει.

     

    Πάντως, στο αρχικό στάδιο, το Lilium πρόκειται να πετάει μόνο από αεροδρόμια ενώ στόχος της εταιρείας είναι στην τελική του έκδοση να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιαδήποτε επίπεδη επιφάνεια έκτασης 15×15 μέτρων, όπως δηλαδή ένας ευμεγέθης κήπος.

     

    Lilium_Small_takeoff_space-600x400.jpg

     

     

    Μετά την απογείωση, απ’ όπου και αν αυτή γίνεται, το Lilium Jet θα στρέφει τους κινητήρες του σε οριζόντια θέση και θα πετά όπως ένα τυπικό αεροσκάφος σταθερών πτερύγων αναπτύσσοντας μάλιστα ταχύτητα 300 χιλιομέτρων ανά ώρα και με εμβέλεια σε αποστάσεις έως και 500 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση. Η μέγιστη ταχύτητα θα μπορεί να φτάνει τα 400 km/h αλλά αυτό θα έχει επίδραση στην εμβέλεια του αεροσκάφους.

     

    Η Lilium Aviation είναι μία εταιρεία που ιδρύθηκε το 2015 από μία ομάδα μηχανικών και πτυχιακών φοιτητών του Πολυτεχνείου του Μονάχου, ενώ για την ανάπτυξη του αεροσκάφους χρησιμοποιήθηκαν κεφάλαια προερχόμενα από ιδιώτες επενδυτές. Όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία, η αρχική ιδέα του Lilium Jet έχει δοκιμαστεί στην πράξη χρησιμοποιώντας μοντέλα υπό κλίμακα, βάρους 25 κιλών.

     

    Lilium_Ducted_fans_on_wings-600x135.jpg

     

     

    Επόμενο βήμα αποτελεί η πρώτη επανδρωμένη πτήση, η οποία σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί με το πρωτότυπο του αεροσκάφους το 2017. Στη συνέχεια προγραμματίζεται η πλήρης αξιολόγηση και πιστοποίηση του αεροσκάφους από τις αρμόδιες αρχές έως το 2018, κάτι που θα επιτρέψει την εισαγωγή του σε πλήρη παραγωγή.

     

    Αν και δεν ανακοινώθηκε εκτίμηση κόστους για το μελλοντικό Lilium Jet εντούτοις η κατασκευάστρια εταιρεία υποστηρίζει ότι η τιμή του θα είναι «πολύ χαμηλότερη» από την τιμή αεροσκαφών αντίστοιχου μεγέθους ενώ επιπρόσθετα θα διαθέτει πολύ χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα.

     

    Πηγή: http://www.pestaola.gr/lilium-ilektrokinito-aeroskafos-kathetis-apgeiosis-kai-prosgeiosis/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Στην αρχή δεν καταλάβαινα πως θα απογειώνεται και πως θα λειτουργεί κατά βάση. Αυτές οι εικόνες του μοντέλου σε διάφορες φάσεις είναι αρκετά διαφωτιστικές:

     

    Απογείωση

    lilium-aviation-vtol-stadt-takeoff-970x6

     

    Κάτοψη:

    lilium-aviation-vtol-ready-970x647-c.jpg

     

    Η πτήση με φουλ ισχύ απεικονίζεται στην πρώτη και την τελευταία φωτό του #1 και η πτήση με οικονομία - με πολλές απορίες για τη λειτουργία της - απεικονίζεται στην δεύτερη εικόνα του #1

     

    Όσο για την αεροδυναμική του σχεδίαση και το πως αυτή προσδίδει ευστάθεια και ικανοποιητικό χειρισμό, μπορώ να πω ότι είναι άκρως πρωτοποριακή. 

    Edited by Konstantinos IB
    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.