Jump to content
  • Novatron
  • Τεχνολογία

    Sign in to follow this  
    Τεχνολογία

    530 ειδήσεις in this category

      By Civilla, in Τεχνολογία, ,

      Υπάρχει κάτι πολύ παράξενο με τις τελευταίες εικόνες που μετάδωσε το New Horizons από τον Πλούτωνα και τον δορυφόρο του Χάροντα: οι κρατήρες είναι λίγοι και οι επιφάνειες των δύο σωμάτων δείχνουν να έχουν ανανεωθεί σχετικά πρόσφατα. Και αυτό δείχνει ότι κάτι πρέπει να κινείται κάτω από τον πάγο.
       
      Η καλύτερη μέχρι στιγμής εικόνα του Πλούτωνα εστιάζεται σε μια περιοχή στη ζώνη του ισημερινού, στο κάτω τμήμα ενός γιγάντιου σχηματισμού σε σχήμα καρδιάς. Η μεγάλη έκπληξη είναι μια οροσειρά ύψους 3,5 χιλιομέτρων, η οποία δεσπόζει σε μια επιφάνεια από πάγο αζώτου και μεθανίου.
       
      Το εντυπωσιακό με αυτή την περιοχή είναι η απουσία κρατήρων. Αν η επιφάνεια ήταν αρχαία, θα έπρεπε να είναι γεμάτη σημάδια από προσκρούσεις αστεροειδών. Η απουσία της υποδηλώνει ότι κάποια διαδικασία κάνει συνεχές «λίφτινγκ» στην επιφάνεια και σβήνει τους κρατήρες.
       
      Το συμπέρασμα είναι είναι ότι τα βουνά πρέπει να σχηματίστηκαν τα τελευταία 100 εκατομμύρια χρόνια, μόλις πριν μια στιγμή στην κλίμακα του γεωλογικού χρόνου, ανέφερε ο Τζεφ Μουρ του Ερευνητικού Κέντρου Ames της NASA στην Καλιφόρνια.
       
      Αυτό, επισημαίνει, υποδηλώνει ότι η περιοχή αυτή, η οποία καταλαμβάνει γύρω στο 1% της επιφάνειας του Πλούτωνα, ήταν γεωλογικά ενεργή στο πρόσφατο παρελθόν και δεν αποκλείεται να συνεχίζει να αλλάζει. «Μπορεί να είναι ενεργή ακόμα και σήμερα» λέει ο ερευνητής.
       
      Η γεωλογική δραστηριότητα απαιτεί κάποια πηγή ενέργειας για να αναδιαμορφώνει τον πλανήτη νάνο. Ποια όμως μπορεί να είναι αυτή;
       
      Το πιθανότερο είναι ότι το κέντρο του Πλούτωνα παραμένει σήμερα θερμό, λένε οι ερευνητές: ουράνιο και άλλα ραδιενεργά υλικά που βυθίστηκαν στο κέντρο του πλανήτη νάνου μετά το σχηματισμό του δεν αποκλείεται να απελευθερώνουν μέχρι και σήμερα θερμότητα με τη διάσπασή τους. Το ίδιο συμβαίνει εξάλλου με τον πυρήνα της Γης, ο οποίος παράγει αρκετή θερμότητα για να τροφοδοτεί τη γεωλογία του πλανήτη.
       
      Πριν από το κοντινό πέρασμα του New Horizons, εξάλλου, οι πλανητολόγοι υποψιάζονταν ότι κάτω από την παγωμένη επιφάνεια του Πλούτωνα μπορεί να κρύβεται ένας υπόγειος, υγρός ωκεανός -ένα ερώτημα που μένει ακόμα ανοιχτό.
       
      Ένα άλλο ερώτημα είναι η σύσταση των πλουτώνιων βουνών. Το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας του Πλούτωνα καλύπτονται από πάγους αζώτου, μεθανίου και μονοξειδίου του άνθρακα, όμως τα υλικά αυτά δεν είναι αρκετά σκληρά για να σχηματίζουν οροσειρές.
       
      Το πιθανότερο είναι ότι τα βουνά αποτελούνται από πάγο νερού, ο οποίος συμπεριφέρεται περισσότερο σαν πέτρωμα σε αυτές τις θερμοκρασίες, γύρω στους -230 βαθμούς, αναφέρει ο Μπιλ ΜακΚίνον του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον, επίσης μέλος της αποστολής.
       
      Όπως φαίνεται, ο πάγος αζώτου και μεθανίου καλύπτει τον πλανήτη νάνο μόνο σε μια λεπτή κρούστα, κάτω από την οποία υπάρχει ένα υπόστρωμα παχύ υπόστρωμα πάγου.
      Ενδείξεις γεωλογικής δραστηριότητας παρουσιάζει εξάλλου ο Χάροντας, το μεγαλύτερο από τα πέντε φεγγάρια του Πλούτωνα.
      Η γκρίζα επιφάνεια είναι σχεδόν καθαρή από κρατήρες και επομένως πρέπει να είναι νέα. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ένας μακρόστενος σχηματισμός από χαράδρες και ρήγματα που εκτείνονται σε μήκος 1.000 χιλιομέτρων.
       
      Και αυτές οι δομές σχηματίστηκαν πιθανότατα από εσωτερικές διεργασίες, ένδειξη ότι ο Χάροντας διατηρεί ζεστή την καρδιά του και είναι ακόμα γεωλογικά ζωντανός.
       
      Πιο σαφή συμπεράσματα αναμένονται από τα δεδομένα του κοντινού περάσματος, των οποίων η μετάδοση θα διαρκέσει 16 μήνες.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/science/physics-space/article/?aid=722840

      By Faethon11, in Τεχνολογία, ,

      «Φεύγει» σταδιακά μπροστά από τα μάτια σας - Απίστευτο βίντεο
      Όσοι έχουν επισκεφτεί το Τόκιο θαυμάζουν τους πανύψηλους ουρανοξύστες που κατασκευάζονται συνεχώς, ωστόσο λίγοι είναι εκείνοι που προσέχουν τα κτίρια που… κατεδαφίζονται.
       
      Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο απαιτείται ιδιαίτερη «μαεστρία», ειδικά για κατασκευές που ξεπερνούν τα 100 μέτρα σε ύψος. Και καθώς τις επόμενες δεκαετίες οι ουρανοξύστες της Ιαπωνίας αναμένεται να ψηλώσουν κι άλλο, πρέπει να βρεθεί ο καταλληλότερος τρόπος για να «εξαφανίζονται» οι παλιοί!
       
      «Σκεφτήκαμε ότι έπρεπε να βρούμε έναν οικολογικό και πολύ αποτελεσματικό τρόπο για να κατεδαφίζουμε αυτούς που ξεπερνούν τα 100 μέτρα σε ύψος» είπε ο Hideki Ichihara, υπεύθυνος για την ανάπτυξη της αντίστοιχης τεχνολογίας στην εταιρεία Taisei Corp.
       
      Η εταιρεία ανέπτυξε το σύστημα Taisei Ecological Reproduction System (Tecorep) με το οποίο η διαδικασία «αποσυναρμολόγησης» γίνεται πιο ασφαλής, λιγότερο θορυβώδης και πιο… καθαρή, καθώς η σκόνη μένει μέσα στο προς κατεδάφιση κτίριο!
       
      Η μέθοδος δοκιμάστηκε στην κατεδάφιση του ξενοδοχείου Grand Prince Hotel Akasaka του Τόκιο (138,9 μέτρα ύψος), το οποίο είχε κλείσει το Μάρτιο του 2011.
       
      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WbzVfLWQNkA
       
       
      Πηγή: Δείτε πώς ένας ουρανοξύστης εξαφανίζεται όροφο όροφο
       
      Πληροφορίες: Video – The incredible shrinking hotel…
      A look at the demolition of the Grand Prince Hotel Akasaka
      Video: Japanese Eco-Friendly Building Demolition Method Harvests Energy As It Destroys

      By mihail, in Τεχνολογία, ,

      Αμερικανοί ερευνητές δημιούργησαν την πρώτη στα χρονικά παντοφοβική επιφάνεια, η οποία μπορεί να απωθήσει από πάνω της οποιοδήποτε υγρό ανεξαρτήτως της χημικής σύστασης αυτού.
       
      Γνωρίζαμε τα επονομαζόμενα υδροφοβικά υλικά, τα οποία απωθούν τα υγρά χωρίς να τα απορροφούν. Ωστόσο, τα υλικά αυτά μπορεί να τα καταφέρνουν καλά με απλά υγρά όπως το νερό, όταν όμως πρόκειται για υλικά βιομηχανικής χρήσης όπως τα φθοριωμένα διαλυτικά που χρησιμοποιούνται μεταξύ άλλων στην ψύξη των ηλεκτρονικών συσκευών δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν.
       
      —Η νέα επιφάνεια
       
      Η νέα επιφάνεια για πρώτη φορά συγκεντρώνει χαρακτηριστικά πραγματικής «παντοφοβικότητας», κάτι που ποτέ έως σήμερα δεν είχε παρατηρηθεί σε τεχνητό ή φυσικό αντικείμενο.
       
      Η παντοφοβικότητα βασίζεται στη φυσική υφή του υλικού -στη δομή του σε επίπεδο νανοκλίμακας- και όχι στις χημικές του ιδιότητες. Αυτό σημαίνει ότι η παντοφοβική επιφάνεια μπορεί να είναι μεταλλική, πλαστική, γυάλινη κ.ά.
       
      Τα πειράματα έδειξαν ότι η επιφάνεια απομακρύνει αποτελεσματικά όλα τα υγρά όπως νερό, λάδι, διαλυτικά κ.ά.
       
      Μεγάλο πλεονέκτημα είναι η αντοχή της. Καθώς η παντοφοβικότητα βασίζεται στη υφή, δηλαδή στα φυσικά και όχι στα χημικά χαρακτηριστικά, αντέχει τόσο στην υπεριώδη ηλιακή ακτινοβολία όσο και στις ακραίες θερμοκρασίες.
       
      —Εφαρμογές
       
      Η νέα επιφάνεια θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο εξωτερικό κέλυφος κτηρίων ή οχημάτων. Επίσης, θα είναι κατάλληλη για βιολογικές και βιοϊατρικές εφαρμογές στο εσωτερικό ενός οργανισμού, επειδή δεν διαβρώνεται ούτε από τα σωματικά υγρά. Θα μπορούσε για παράδειγμα να προστατεύσει τα ιατρικά εμφυτεύματα από τα υγρά του οργανισμού.
       
      Επιπλέον, θα μπορούσε μελλοντικά να χρησιμοποιηθεί για την επιβράδυνση της διάβρωσης ώστε να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής διαφόρων τμημάτων εξοπλισμού σε εργοστάσια (χημικά, ηλεκτροπαραγωγής κ.α.), σε ηλιακούς συλλέκτες, σε μαγειρικά σκεύη κ.λπ.
       
      Την ανακάλυψη έκαναν ερευνητές της Σχολής Μηχανικής και Εφαρμοσμένων Επιστημών του Πανεπιστημίου UCLA του Λος Άντζελες στην Καλιφόρνια, με επικεφαλής τον καθηγητή Τσανγκ-Τζιν Κιμ του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών και Αεροναυπηγών.
      Η σχετική δημοσίευση έγινε στο περιοδικό “Science”.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2014/11/28/pantofoviki-epifaneia-119118/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το Car Connectivity Consortium (CCC), ο οργανισμός πίσω από το MirrorLink, δημοσίευσε τις πρώτες προδιαγραφές του Ψηφιακού Κλειδιού (Digital Key).
      Το πρότυπο, θα δίνει την δυνατότητα στους χρήστες και οδηγούς, να ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητο τους –εφόσον υποστηρίζει το πρότυπο- χρησιμοποιώντας το τηλέφωνο τους μέσω της τεχνολογίας NFC, αλλά και να εκκινούν τον κινητήρα.
      Οι εργασίες πίσω από την έκδοση 2.0 βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη με την Apple, Samsung και LG, καθώς και τους σχεδιαστές ημιαγωγών Qualcomm και NXP και αρκετούς κατασκευαστές αυτοκινήτων μεταξύ των οποίων είναι οι Audi, VW, BMW, GM και Hyundai να υποστηρίζουν το εγχείρημα. Οι εργασίες για την ολοκλήρωση του πρότυπου επόμενης γενιάς αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τους πρώτους τρεις μήνες του επόμενου έτους.
      Το Digital Key, το smartphone ή το smartwatch θα μπορούσαν να κάνουν τα σημερινά συστήματα ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου να μοιάζουν… απαρχαιωμένα, ειδικά αν λάβετε υπόψη σας ότι το Ψηφιακό Κλειδί ενός αυτοκινήτου θα μπορεί να…κατέβει στον υπολογιστή ή στο κινητό on-demand ή διαμοιραστεί remotely ή peer-to-peer. Φανταστείτε τις δυνατότητες. Θα είστε σε θέση να δανείσετε σε κάποιον το αυτοκίνητό σας, ακόμη και αν βρίσκεστε στο εξωτερικό για διακοπές. Μια εταιρεία μπορεί να αρχίσει να προσφέρει υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων με τίποτα περισσότερο από μια εφαρμογή στο κινητό, καθώς και να περπατήστε μέχρι το αυτοκίνητο για να το "ξεκλειδώσετε" με το κινητό σας.

      GSMArena

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Στο ερώτημα εάν η χώρα μας θα μπορούσε να θέσει σε εφαρμογή ένα σύστημα ελέγχου που να καταγράφει με ακρίβεια τις ζημιές των καλλιεργήσιμων εκτάσεων εξαιτίας των καιρικών συνθηκών, η απάντηση μάλλον… δεν τιμά, για άλλη μία φορά, τους μηχανισμούς του κράτους.
       
      «Οι δορυφορικές εικόνες μάς επιτρέπουν πλέον την χαρτογράφηση των πληγέντων εκτάσεων με ακρίβεια και ταχύτητα. Ένα εθνικό σύστημα ελέγχου με βάση δορυφορικά δεδομένα και τεχνολογία, που ήδη υπάρχει και εφαρμόζεται με επιτυχία στο εξωτερικό, και μπορεί να υποστηριχτεί πλήρως από το ελληνικό επιστημονικό δυναμικό, θα μπορούσε να πραγματοποιεί αυτοματοποιημένο έλεγχο και επικύρωση των ζημιών στις καλλιεργήσιμες εκτάσεις», επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του παραρτήματος Κεντρικής Ελλάδας του ΓΕΩΤΕΕ, δρ. Σωτήρης Βαλκανιώτης, και συμπληρώνει πως το σύστημα αυτό θα έδινε στους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς, τον ΕΛΓΑ δηλαδή, «λιγότερο χρόνο, άμεση απόκριση, χωρική ακρίβεια και σημαντικό περιορισμό της ανάγκης επί τόπου ελέγχων».
       
      Ο δρ. Βαλκανιώτης, γεωλόγος, μετά τις πρόσφατες πλημμύρες στην περιοχή της Θεσσαλίας, σε ανακοίνωσή του δημοσίευσε και την πρώτη διαθέσιμη εικόνα ενός δορυφόρου (σ.σ. Landsat 7ETM+) από το πρωινό της Δευτέρας 23 Μαΐου, η οποία αποτυπώνει, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, το μέγεθος και την έκταση των ακραίων καιρικών φαινομένων στις 20-22 Μαΐου.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/katagrafh-zhmiwn-kalliergeiwn-me-doriforo/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      το πλαίσιο της τρέχουσας προσπάθειας απλούστευσης και εκσυγχρονισμού της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθετεί νέους κανόνες που επιτρέπουν για πρώτη φορά τη χρήση μιας σειράς σύγχρονων τεχνολογιών κατά τη διεξαγωγή ελέγχων για τις ενισχύσεις της ΚΑΠ, βασιζόμενες στην έκταση. Αυτοί περιλαμβάνουν τη δυνατότητα πλήρους αντικατάστασης των φυσικών ελέγχων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις με ένα σύστημα αυτοματοποιημένων ελέγχων, που βασίζεται στην ανάλυση δορυφορικών δεδομένων, σε συνδυασμό με το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT) και άλλες ψηφιακές τεχνολογίες.
      Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο έχει ξεκινήσει ήδη τον έλεγχο σε κράτη-μέλη που χρησιμοποιούν τέτοιου είδους τεχνολογίες για την αντικατάσταση των φυσικών ελέγχων, ώστε να εξετάσουν τα οφέλη, αλλά και τις προκλήσεις.
      Ο έλεγχος θα αξιολογήσει εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενθάρρυνε την ευρεία χρήση νέων τεχνολογιών απεικόνισης για την παρακολούθηση της ΚΑΠ και εάν τα κράτη-μέλη έχουν αναλάβει δράση για την ανάπτυξη αυτών των καινοτομιών. Θα εξεταστούν επίσης οι προκλήσεις που εμποδίζουν την ταχύτερη ανάπτυξη των τεχνολογιών.
      Έλεγχος σε τέσσερα κράτη-μέλη
      Το Βέλγιο, η Δανία, η Ιταλία και η Ισπανία είναι τα τέσσερα κράτη-μέλη στα οποία θα διεξαχθεί ο έλεγχος, καθώς ανήκουν σε αυτά που έχουν αρχίσει ήδη να χρησιμοποιούν δορυφορικές εικόνες για τον σκοπό αυτό. Ο έλεγχος θα περιλαμβάνει επισκέψεις στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις από τους ελεγκτές του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου. Οι εν λόγω χώρες πραγματοποιούν επί του παρόντος περίπου 900.000 επιτόπιους ελέγχους στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις, οι οποίοι όμως καλύπτουν μόνο το 5% όλων των αιτούντων ενίσχυσης.
      Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, οι νέες τεχνολογίες απεικόνισης μπορούν να παρέχουν πιο ολοκληρωμένα αποτελέσματα ως προς τη συμμόρφωση των αγροτών με τις απαιτήσεις της ΚΑΠ.
      Οι ελεγκτές θεωρούν ότι αυτό όχι μόνο θα μειώσει το κόστος των ελέγχων και θα επιτρέψει τον έλεγχο περισσότερων δικαιούχων, αλλά θα συμβάλει και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των περιβαλλοντικών και κλιματικών μέτρων, στο πλαίσιο της επόμενης γεωργικής πολιτικής της ΕΕ.
      Περιορισμένη ακόμα η χρήση των δορυφόρων
      Από τον Μάρτιο του 2017, το δορυφορικό πρόγραμμα Copernicus Sentinel της ΕΕ παρέχει ελεύθερα διαθέσιμες εικόνες υψηλής ανάλυσης.
      Οι εικόνες αυτές μπορούν να διευκολύνουν τους ελέγχους των απαιτήσεων επιλεξιμότητας, παρέχοντας ακριβείς πληροφορίες για τις γεωργικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα σε αγροτεμάχια. Οι δορυφορικές εικόνες μπορούν επίσης να παρέχουν μια καλή ένδειξη για το ποιες περιοχές μπορεί να μην είναι επιλέξιμες. Τον Μάιο του 2018, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέτρεψε στα κράτη-μέλη να χρησιμοποιούν τα δεδομένα του Copernicus για να διενεργούν «ελέγχους με παρακολούθηση μέσω δορυφορικών εικόνων» σε όλους τους δικαιούχους τους για όλες τις απαιτήσεις επιλεξιμότητας.
      Ωστόσο, το 2018, μόνο οι δημόσιες αρχές της Ιταλίας χρησιμοποίησαν αυτή την επιλογή για τους ελέγχους, σε μια μικρή περιοχή της Puglia. Το 2019, πέντε κράτη-μέλη ενημέρωσαν την Επιτροπή για την πρόθεσή τους να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα για τους ελέγχους τους. Αυτά είναι το Βέλγιο, η Δανία, η Ιταλία, η Μάλτα και η Ισπανία.
      Συμπληρωματική η τεχνολογία των drones
      Τέλος, οι εθνικές αρχές επιτρέπεται να χρησιμοποιούν πληροφορίες από άλλες τεχνολογίες, όπως μη επανδρωμένα αεροσκάφη και φωτογραφίες με γεωγραφική σήμανση, ως πρόσθετες αποδείξεις για τον έλεγχο της συμμόρφωσης των γεωργών με τους κανόνες της ΚΑΠ.
      Οι οργανισμοί πληρωμών μπορούν να χρησιμοποιούν drones για να ελέγξουν την παρουσία των καλλιεργειών εάν οι δορυφορικές εικόνες δεν είναι διαθέσιμες ή η ανάλυσή τους δεν είναι αρκετά υψηλή.

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το πλάνο κατασκευής μιας υπερσύγχρονης γραμμής τρένου πορρίφθηκε από την πολιτεία της Καλιφόρνια, αφού ένας «έξυπνος» αυτοκινητόδρομος είναι πιο οικονομικός και αποδοτικός.
       
      Ο παράγοντας του κόστους είναι ένας από τους βασικότερους για να ξεκινήσει ένα έργο, ακόμη και για τις Ηνωμένες Πολιτείες. Από αυτό δεν εξαιρείται η σύγχρονη μορφή μετακίνησης η οποία έχει ήδη αρχίσει να γίνεται όλο και πιο επίκαιρη. Συγκεκριμένα, υπήρχε ένα πλάνο κατασκευής ενός σιδηρόδρομου ο οποίος θα ήταν εξοπλισμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όμως ο προϋπολογισμός έφτασε τα 64,2 δις Ευρώ, έναντι των 1,89 δις που έφτασε αυτός του αυτοκινητόδρομου.
       
      Οι σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας θα ήταν σίγουρα μια πολύ καλή λύση, αν υπήρχε μια επίπεδη χωρίς βουνά, κοιλάδες, κλίσεις και εμπόδια διαδρομή, από το Λος Άντζελες στο Σαν Φρανσίσκο.
       
      Προφανώς αυτό δεν είναι εφικτό και ακόμα και αν μπορούσε υπό προϋποθέσεις να γίνει, θα εμφανιζόταν το πρόβλημα του «τελευταίου χιλιόμετρου» που θα τα κατέστρεφε όλα. Το σχέδιο του αυτοκινητόδρομου βασίζεται στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τα οποία θα έρθουν όπως όλα δείχνουν πριν ολοκληρωθεί το έργο.
       
      Στην θεωρία, το τρένο υπερτερεί των αυτοκινήτων, καθώς μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 350 χλμ./ώρα και μάλιστα με περισσότερη ασφάλεια. Στην συγκεκριμένη διαδρομή όμως (Σαν Φρανσίσκο-Σαν Χοσέ, Αναχάιμ-Λος Άντζελες) η μέση ωριαία του τρένου θα βρίσκεται κάπου στα 180 χλμ./ώρα.
       
      Τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι πλέον σε θέση να φτάσουν και να ξεπεράσουν αυτή την τιμή, όμως περιορίζονται από τα όρια που εφαρμόζονται. Η σύγχρονη μορφή του αυτοκινητόδρομου λύνει και αυτό το πρόβλημα, καθώς τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούν να ταξιδεύουν συστηματικά σε αυτές τις ταχύτητες χωρίς να τίθεται θέμα ασφάλειας.
       
      Ακόμη όμως και αν το τρένο ήταν πιο γρήγορο, αντισταθμίζεται ο συνολικός χρόνος μετακίνησης από το γεγονός ότι με το αυτοκίνητο πας ακριβώς εκεί που θέλεις, χωρίς να είσαι αναγκασμένος να περπατήσεις ή να χρησιμοποιήσεις άλλο μέσο για να φτάσεις στον τελικό προορισμό σου.
       
      Με λίγα λόγια, δεν μπορεί να υπάρχει σταθμός κάθε λίγο σε μια σιδηροδρομική γραμμή, οπότε ο χρόνος που γλίτωσε κανείς από την ταχύτητα του τρένου πάει στράφι, αφού αναγκάζεται να καθυστερήσει για να τελειώσει και το τελευταίο μέρος της διαδρομής του.
       
      Στον αντίποδα, ένας αυτοκινητόδρομος με πολλές εισόδους και εξόδους είναι πιο εύχρηστος, γιατί το όχημα θα τον εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο για να φτάσει πιο κοντά στον τελικό του σημείο.
       
      Η χρήση του όμως δεν θα περιορίζεται από τα αυτόνομα αυτοκίνητα, καθώς θα προβλεφθεί ειδική λωρίδα για κίνηση συμβατικών οχημάτων, τα οποία όμως θα πρέπει να έχουν κάποια ελάχιστα βοηθήματα για τον οδηγό, όπως ενεργό Cruise Control και σύστημα αποφυγής παρέκκλισης από την λωρίδα κυκλοφορίας, όμως ακόμη δεν έχει οριστεί ακριβώς ποια θα είναι αυτά. Τα πλεονεκτήματα δεν θα σταματήσουν εδώ, αφού ανοίγει ο δρόμος για νέες επιχειρήσεις.
       
      Για παράδειγμα, μικρές εταιρείες ενοικιάσεων αυτόνομων αυτοκινήτων, λεωφορείων ή Limo μπορούν να δραστηριοποιηθούν γύρω από τον αυτοκινητόδρομο, για να μπορεί ο καθένας να τον χρησιμοποιήσει. Στην Ολλανδία έχει ήδη κατασκευαστεί μια ηλεκτροκίνητη λιμουζίνα, η οποία έχει 23 θέσεις και μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 260 χλμ./ώρα. Όπως όλα πλέον δείχνουν, αυτή είναι η μετακίνηση του (κοντινού...) μέλλοντος και έως το 2028 περίπου, αν όλα πάνε καλά και ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου, θα μπορεί κάποιος να πηγαίνει χωρίς στάση από τo Λος Άντζελες έως το Σαν Φρανσίσκο.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/32609-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%AD%CE%BE%CF%85%CF%80%CE%BD%CE%BF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η Eurobat, ευρωπαϊκός σύνδεσμος κατασκευαστών μπαταριών, απηύθυνε σήμερα κάλεσμα στην Ε.Ε. για την ανάπτυξη μιας στρατηγικής με ορίζοντα το 2030, η οποία τονίζει ότι θα βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών ρύπων.
       
      Όπως υποστηρίζει, η τοποθέτηση των μπαταριών στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού ενεργειακού δικτύου θα ωθήσει την ενεργειακή μετάβαση προς καθαρότερες κατευθύνσεις, καθώς θα επιτρέψει την περαιτέρω διείσδυση των ΑΠΕ στην ηλεκτροπαραγωγή και στις μεταφορές.
       
      Προσθέτει ότι ακόμη ένα σημαντικό στοιχείο προς μια τέτοια στρατηγική είναι η συνέχεια μεταξύ των διάφορων πολιτικών της Ε.Ε., ενώ η αποθήκευση ενέργειας θα δώσει ώθηση και στον εγχώριο κλάδο κατακευαστών, ο οποίος απασχολεί πάνω από 30.000 εργαζόμενους στην Ευρώπη.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/kalesma-apo-tin-eurobat-gia-mia-eniaia-eyropaiki-stratigiki-stis-mpataries

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το εγχείρημα των 10 δισεκατομμυρίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ευρωπαϊκού Οργανισμού GNSS και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) αντιμετωπίζει καθυστερήσεις και προβλήματα εδώ και αρκετά χρόνια.
      Το πλέον σύγχρονο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης Galileo, που πρόσφατα εγκρίθηκε από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών των ΗΠΑ για την χρήση του από smartphones στις ΗΠΑ, βρίσκεται εδώ και τέσσερις ημέρες εκτός λειτουργίας, εξαιτίας ενός προβλήματος που περιγράφεται από την ομάδα διαχείρισης του GSA [ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός GNSS που ιδρύθηκε το 2004, διαχειρίζεται τα δημόσια συμφέροντα που συνδέονται με τα ευρωπαϊκά προγράμματα του παγκόσμιου δορυφορικού συστήματος πλοήγησης, το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πλοήγησης με Υπέρθεση Γεωστατικών Δορυφόρων (EGNOS) και το Galileo] ως «ένα τεχνικής φύσεως περιστατικό που σχετίζεται με τις επίγειες υποδομές του». Αυτό σημαίνει, ότι οι χρήστες με σύγχρονα smartphones που υποστηρίζουν το Galileo θα βασίζονται στο GPS, στο Ρωσικό GLONASS ή στα Κινέζικα δίκτυα Beidu για πλοήγηση.
      Ο GSA δήλωσε ότι «ειδικοί εργάζονται για να αποκαταστήσουν το πρόβλημα το ταχύτερο δυνατό. Συστάθηκε άμεσα ένα συμβούλιο αξιολόγησης της ανωμαλίας για να αναλύσει την ακριβή αιτία του προβλήματος και να εφαρμόσει ενέργειες αποκατάστασης». Οι δυνατότητες δορυφορικής πλοήγησης δεν θα είναι διαθέσιμες μέχρι νεωτέρας κοινοποίησης. Παρόλα αυτά, η ικανότητα του Galileo να συλλέγει μηνύματα κινδύνου για περιπτώσεις έρευνας και διάσωσης θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά.
      Το πρόβλημα στο Galileo, δεν πρόκειται να δημιουργήσει "θέματα αξιοπιστίας" της πλοήγησης με το κινητό σας, ωστόσο είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι ένα σχετικά νέο, και εξαιρετικά προηγμένο τεχνολογικά σύστημα μπορεί να μείνει εκτός λειτουργίας για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από την ιστοσελίδα inside GNSS, το πρόβλημα παρουσιάστηκε στην Precise Timing Facility (PTF) στην Ιταλία, όπου όλα τα ρολόγια του συστήματος Galileo ελέγχονται και βαθμονομούνται.
      Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατασκεύασε το Galileo ώστε οι στρατοί και οι πολίτες των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μην εξαρτώνται από το Αμερικάνικο σύστημα GPS ή από το Ρωσικό σύστημα GLONASS. Ο GSA εκτόξευσε τον πρώτο δορυφόρο του συστήματος το 2005 και τώρα βρίσκονται σε λειτουργία 26 από τους 30 δορυφόρους. Η υπηρεσία έχει τεθεί σε λειτουργία από το 2016, ωστόσο βρίσκεται ακόμα σε πιλοτικό στάδιο, και για την ώρα, δεν προορίζεται για χρήση σε κρίσιμης σημασίας καταστάσεις.
      Engadget

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το 49% των Ελλήνων συνδεόταν στο Ίντερνετ μέσω του κινητού του σε καθημερινή βάση, στα τέλη του 3ου τριμήνου του 2016, σύμφωνα με στοιχεία της Focus Bari («Focus on Tech Life tips») . Μάλιστα, το ανδρικό κοινό ήταν αυξημένο κατά 20,6% το 3ο τρίμηνο του 2016.
       
      Όπως αναφέρεται σε ανάρτηση στην ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ, βάσει των στοιχείων της Focus Bari, από τα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, περισσότεροι από έξι στους δέκα Έλληνες (το 66,6%) είναι κάτοχοι smartphone, ενώ πάνω από τέσσερα στα έξι ελληνικά νοικοκυριά (το 69,5%) έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με το 68,2% να έχει σταθερή σύνδεση στο Ίντερνετ.
       
      Στα τέλη του Οκτωβρίου 2016, η μέση διάρκεια παραμονής στο Internet ήταν 196 λεπτά, από 188 λεπτά στα τέλη Ιουνίου 2016.
       
      Περισσότερο χρόνο αφιερώνουν στο Διαδίκτυο οι ηλικίες 18-24 ετών, με μέσο χρόνο παραμονής τα 264 λεπτά. Επίσης, όπως δείχνουν τα στοιχεία, στα τέλη του τρίτου τριμήνου, το 78,6% των Ελλήνων (76,5% ένα τρίμηνο νωρίτερα) δήλωναν ότι σερφάρουν στο Ίντερνετ με οποιαδήποτε συχνότητα, με το 70,6% (65,7% τον Ιούνιο του 2016) να το πράττει καθημερινά. Το 30,1% χρησιμποιούν καθημερινά social media.
       
      Όσον αφορά στις παιδικές ηλικίες, η μεγαλύτερη χρήση του Ίντερνετ γίνεται από την ηλικιακή ομάδα 10-12 ετών (86,2%). Ακόμη, ένα στα έξι παιδιά, ηλικίας 6-12 ετών διαθέτει κινητό τηλέφωνο.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1196804/kathimerini-sundesi-sto-internet-meso-kinitou-gia-to-49-ton-ellinon

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η Ισλανδία είναι αντιμέτωπη με μια δραματική αύξηση της «εξόρυξης» Bitcoins (mining- η διαδικασία δημιουργίας νέων νομισμάτων), δραστηριότητα η οποία «καταβροχθίζει» ενεργειακούς πόρους, δήλωσε εκπρόσωπος της ισλανδικής εταιρείας ενέργειας HS Orka.
       
      Όπως αναφέρει το BBC, φέτος η ποσότητα ηλεκτρισμού που χρησιμοποιείται στα Bitcoin mining data centres πιθανότατα θα ξεπεράσει αυτήν που αντιστοιχεί σε όλα τα σπίτια της Ισλανδίας, σύμφωνα με τον Γιόχαν Σνόρι Σίγκουρμπεργκσον, ο οποίος πρόσθεσε ότι πολλοί δυνάμει πελάτες ανυπομονούν να επιδοθούν σε αυτή τη δραστηριότητα.
       
      «Εάν όλα αυτά τα projects υλοποιηθούν, δεν θα έχουμε αρκετή ενέργεια» είπε στο BBC. Τις εκτιμήσεις του Σίγκουρμπεργκσον είχε αναφέρει πρώτο το Associated Press.
       
      H Ισλανδία έχει έναν μικρό πληθυσμό, μόλις 340.000 ανθρώπων, ωστόσο τα τελευταία χρόνια η χώρα έχει δει σημαντική αύξηση των νέων data centres, που συχνά κατασκευάζονται από εταιρείες που θέλουν να επιδείξου τον «πράσινο» χαρακτήρα τους. Σημειώνεται ότι σχεδόν το 100% της ενέργειας στη Φινλανδία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.
       
      Η «εξόρυξη» (mining) είναι στην ουσία η διαδικασία επίλυσης πολύπλοκων μαθηματικών πράξεων/ προβλημάτων που απαιτούνται για την επικύρωση συναλλαγών με κρυπτονομίσματα- μια διαδικασία για την οποία αυτοί που διαθέτουν τους υπολογιστές τους ανταμείβονται με νέα νομίσματα.
       
      Σύμφωνα με τον Σίγκουρμπεργκσον, οι επιχειρήσεις εξόρυξης Bitcoins θα χρησιμοποιούν περίπου 840 γιγαβατώρες ηλεκτρισμού για τους σκοπούς λειτουργίας των υπολογιστών των data centres και των συστημάτων ψύξης τους. Κατ'αντιστοιχεία, τα σπίτια της χώρας χρησιμοποιούν περίπου 700 γιγαβατώρες κάθε χρόνο.
       
      «Δεν το βλέπω να σταματά σύντομα...λαμβάνω πολλές κλήσεις, επισκέψεις από πιθανούς επενδυτές ή εταιρείες που θέλουν να φτιάξουν data centres στην Ισλανδία» σημείωσε, συμπληρώνοντας ότι είναι τόσες πολλές οι προτάσεις που δεν θα είναι δυνατή η παροχή ενέργειας σε όλα τα data centres. Όπως τόνισε, η εταιρεία του ενδιαφέρεται περισσότερο για τις εταιρείες που είναι πρόθυμες να προβούν σε μακροχρόνιες δεσμεύσεις, μερικών ετών ή παραπάνω.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1320400/islandia-i-xrisi-energeias-giabitcoinstha-uperbei-auti-sta-spitia

      By gvarth, in Τεχνολογία, ,

      Στα νοσοκομεία και στα ιατρεία δεν κυκλοφορούν μόνο πραγματικοί ιοί που μολύνουν ανθρώπους, αλλά και τεχνητοί ιοί που «μολύνουν» υπολογιστές και απεικονιστικά μηχανήματα.
       
      Ο ηλεκτρονικός ιατρικός εξοπλισμός «μολύνεται» όλο και πιο συχνά από ιούς υπολογιστών και άλλα κακόβουλα προγράμματα λογισμικού, σύμφωνα με ειδικούς σε θέματα ασφάλειας, οι οποίοι εκφράζουν πλέον φόβους ότι ο κίνδυνος μπορεί να γίνει τόσο σοβαρός, ώστε να κινδυνεύουν ακόμα και οι ασθενείς, αν και μέχρι στιγμής δεν έχει αναφερθεί κάποιο περιστατικό (που να έχει αποδοθεί συγκεκριμένα σε τέτοια αιτία) αν και κανείς δεν μπορεί να είναι τόσο σίγουρος.
       
      Οι σχετικές προειδοποιήσεις, σύμφωνα με το BBC, αναφέρθηκαν σε εκδήλωση στην Ουάσιγκτον που διοργανώθηκε στο δημόσιο Εθνικό Ινστιτούτο Προτύπων και Τεχνολογίας (NIST) και παρουσιάστηκαν στο περιοδικό τεχνολογίας «Technology Review» του πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ. Ένα αμερικανικό νοσοκομείο, όπως τονίστηκε, εξουδετερώνει ιούς υπολογιστών από δύο μηχανήματα την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Μια αιτία που αυτά τα συστήματα γίνονται ευάλωτα, είναι ότι το λογισμικό που τα ελέγχει, είναι πεπαλαιωμένο.
       
      Πηγή: www.kathimerini.gr - ΑΠΕ

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Ο κίνδυνος «εισβολής» στον υπολογιστή μας μέσω κακόβουλου λογισμικού απασχολεί όλους τους χρήστες. Μπορούμε να φανταστούμε πόσο μεγαλύτερη ζημιά είναι δυνατόν να προκληθεί εάν η εισβολή επιτευχθεί όχι σε έναν υπολογιστή ιδιώτη, αλλά στο δίκτυο μιας βιομηχανικής εγκατάστασης ή ενός οργανισμού, ο οποίος ελέγχει σημαντικές υποδομές ή διαθέτει στα αρχεία του τα στοιχεία πλήθους πολιτών; Σήμερα υπάρχει μια πλατφόρμα ανάλυσης κακόβουλου λογισμικού, η οποία εξετάζει εάν μια ψηφιακή εφαρμογή ή ένα πρόγραμμα που διατίθεται, εμπεριέχει κινδύνους για την ασφάλεια του υπολογιστικού δικτύου. «Πρόκειται για μια πλατφόρμα που είναι μοναδική στην Ελλάδα και μπορεί να επεξεργάζεται ύποπτο λογισμικό, να το αναγνωρίζει και να το ταξινομεί ως κακόβουλο», λέει στην «Κ» ο κ. Δημήτρης Σερπάνος, διευθυντής του Ινστιτούτου Βιομηχανικών Συστημάτων (ΙΝΒΙΣ). Το Ινστιτούτο έχει αναπτύξει τεχνολογίες για την ασφάλεια βιομηχανικών υπολογιστών και δικτύων με σκοπό την προστασία υποδομών, όπως ηλεκτρικά δίκτυα, συστήματα διαχείρισης υδάτων ή κυκλοφορίας.
      Το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων (ΙΝΒΙΣ) αποτελεί το μοναδικό ινστιτούτο στην Ελλάδα που εστιάζει στις συγκεκριμένες τεχνολογίες σε βιομηχανικό επίπεδο. Ιδρύθηκε το 1998 ως ανεξάρτητο ινστιτούτο στην Πάτρα, με στόχο τη διεπιστημονική έρευνα και την προηγμένη ανάπτυξη συστημάτων για τον παραγωγικό τομέα. Σήμερα αποτελεί ένα από τα τρία ινστιτούτα του Ερευνητικού Κέντρου «Αθηνά» και στεγάζεται στο κτίριο του Επιστημονικού Πάρκου Πατρών. Κατά τη διάρκεια της 20ετούς λειτουργίας του το ΙΝΒΙΣ έχει εκτελέσει πάνω από 100 προγράμματα, χρηματοδοτούμενα από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, καθώς και από ιδιωτικές εταιρείες της Ευρώπης και των ΗΠΑ.
      Ενα από τα προγράμματα του ΙΝΒΙΣ, με αντικείμενο την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και έκτακτων γεγονότων, στηρίζεται στην καινοτόμο αξιοποίηση της ήδη υπάρχουσας υποδομής αισθητήρων και υπολογιστών. Παράδειγμα το σύστημα Loccatec, το οποίο υποβοηθεί την έρευνα και διάσωση σε περίπτωση καταστροφικού σεισμού. Το σύστημα συγκεντρώνει δεδομένα από αισθητήρες εγκατεστημένους σε κτίρια ώστε να καθοδηγήσει κατάλληλα τις ομάδες διάσωσης προς σημεία όπου είναι πιθανό να υπάρχουν επιζώντες. Ανάλογα το σύστημα ASPIS μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δίκτυα μεταφορών, όπως στο μετρό. Συλλέγοντας δεδομένα από αισθητήρες και κάμερες διατηρεί στη μνήμη του την κίνηση μισή ώρα πριν συμβεί καταστροφικό γεγονός (π.χ. σεισμός, ατύχημα ή έκρηξη) έτσι ώστε να είναι καταγεγραμμένο πού βρίσκονταν άνθρωποι και να είναι αποτελεσματικότερο το έργο των ομάδων διάσωσης.
      Σεισμογράφος
      Επίσης, το ΙΝΒΙΣ έχει αναπτύξει, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών, εκπαιδευτικό σεισμογράφο χαμηλού κόστους, ο οποίος έχει χρησιμοποιηθεί σε δημοτικά σχολεία για την εξοικείωση των μαθητών στις μετρήσεις φυσικών μεγεθών, καθώς και για περιβαλλοντική εκπαίδευση.
      «Το μέλλον ανήκει στις έξυπνες πόλεις», λέει ο κ. Σερπάνος. «Η εγκατεστημένη υποδομή αισθητήρων και ευφυών συστημάτων αποτελεί σημαντική βάση για την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, όπως “Εξυπνα” Σπίτια και Κτίρια, “Εξυπνη” Αποκομιδή Σκουπιδιών, “Εξυπνη” Στάθμευση και Διαχείριση Κυκλοφορίας κ.λπ. Βασικό ζητούμενο είναι ο κατάλληλος συγχρονισμός, έτσι ώστε να “κουμπώνουν” κατάλληλα οι δραστηριότητες για να μην υπάρχει απώλεια ενέργειας, χρόνου και πόρων. Τα δεδομένα που παράγονται από αυτές τις υπηρεσίες αναλύονται συνεχώς για να βελτιωθεί η ποιότητά τους». «Εργα που υλοποιεί το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων, όπως το Esmartcity, επικεντρώνουν στα “Εξυπνα” Κτίρια, στην “Εξυπνη” Ενέργεια και στον “Εξυπνο” Οδοφωτισμό δημιουργώντας σχετικές πιλοτικές εγκαταστάσεις», σημειώνει ο κ. Σερπάνος.
      Στα έργα όπου συμμετέχει το ΙΝΒΙΣ περιλαμβάνεται πρόγραμμα για την αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας ενεργοβόρων δημόσιων κτιρίων, όπως τα νοσοκομεία. Με μέτρηση της κατανάλωσης ενέργειας σε διάφορα σημεία του κτιρίου, δημιουργείται το αντίστοιχο «προφίλ» στη διάρκεια του έτους και τίθενται στόχοι βελτίωσης, χωρίς βέβαια αρνητική επίδραση στην ευαίσθητη λειτουργία των νοσοκομείων.

      By AMHxaNos, in Τεχνολογία, ,

      Η διοίκηση του Trump θέλει να μετατρέψει τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό σε εμπορική επιχείρηση, δείχνει το έγγραφο της NASA
       
      Η διοίκηση του Trump θέλει να μετατρέψει τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό σε ένα είδος περιπέτειας για την αγορά ακινήτων, όχι από την κυβέρνηση, αλλά από την ιδιωτική βιομηχανία.
       
      Ο Λευκός Οίκος σκοπεύει να σταματήσει τη χρηματοδότηση του σταθμού μετά το 2024, καταλήγοντας στην άμεση ομοσπονδιακή υποστήριξη του εργαστηρίου σε τροχιά. Αλλά δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει πλήρως το εργαστήριο σε τροχιά και εργάζεται σε ένα μεταβατικό σχέδιο που θα μπορούσε να μετατρέψει τον σταθμό στον ιδιωτικό τομέα, σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο της NASA που έλαβε η The Washington Post.
       
      «Η απόφαση να τερματιστεί η άμεση ομοσπονδιακή στήριξη για το ISS το 2025 δεν σημαίνει ότι η ίδια η πλατφόρμα θα απορροφηθεί εκείνη τη στιγμή - είναι πιθανό ότι η βιομηχανία θα μπορούσε να συνεχίσει να λειτουργεί ορισμένα στοιχεία ή δυνατότητες του ΔΔΣ ως μέρος μιας μελλοντικής εμπορικής πλατφόρμας , "Δηλώνει το έγγραφο. "Η NASA θα επεκτείνει τις διεθνείς και εμπορικές συνεργασίες για τα επόμενα επτά χρόνια, προκειμένου να διασφαλίσει τη συνεχή πρόσβαση και παρουσία των ανθρώπων σε χαμηλή τροχιά της Γης".
       
      Στο αίτημα του προϋπολογισμού, το οποίο θα κυκλοφορήσει τη Δευτέρα, η διοίκηση θα ζητήσει 150 εκατομμύρια δολάρια για το οικονομικό έτος 2019, με περισσότερα ακόμη χρόνια "για να καταστεί δυνατή η ανάπτυξη και η ωρίμανση εμπορικών οντοτήτων και δυνατοτήτων που θα διασφαλίσουν ότι οι εμπορικοί διάδοχοι στο ΔΔΣ στοιχεία του ΔΔΣ - λειτουργούν όταν χρειάζονται. "
       
      Το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του σταθμού είναι πιθανό να αποτελέσει το τείχος της αντιπολίτευσης, ειδικά επειδή οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν δαπανήσει σχεδόν 100 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή και λειτουργία του. Την περασμένη εβδομάδα, ο γερουσιαστής Τεντ Κρουζ (R-Tex.) Δήλωσε ότι ελπίζει ότι οι πρόσφατες αναφορές της απόφασης της NASA να τερματίσουν τη χρηματοδότηση του σταθμού "αποδεικνύονται τόσο αβάσιμες όσο το Bigfoot." Είπε ότι η απόφαση ήταν αποτέλεσμα "numskulls" Διαχείριση και Προϋπολογισμός.
      "Ως δημοσιονομικός συντηρητικός, γνωρίζετε ότι ένα από τα πιο χαλαρά πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να ακυρώσετε προγράμματα μετά από δισεκατομμύρια επενδύσεις όταν υπάρχει ακόμη σοβαρή ζωή χρήσιμη μπροστά", ανέφερε.
       
      Όταν ρωτήθηκε για τη δυνατότητα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, είπε: «Νομίζω ότι όλοι μας είμαστε ανοιχτοί σε λογικές προτάσεις που είναι οικονομικά αποδοτικές και αξιοποιούν τις επενδύσεις που πραγματοποιήσαμε με τρόπο που μεγιστοποιούν την αποτελεσματικότητά τους».
       
      source:
      https://www.washingtonpost.com/news/the-switch/wp/2018/02/11/the-trump-administration-wants-to-turn-the-international-space-station-into-a-commercially-run-venture/?utm_term=.776eeb5744ac

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Για αρκετό καιρό τώρα η Google έχει θέσει στην διάθεση των χρηστών του λειτουργικού συστήματος Android, υπηρεσία εντοπισμού της συσκευής τους και την ιστοσελίδα Android Device Manager. Τώρα, η εταιρεία ενσωμάτωσε την λειτουργία στην ίδια την μηχανή αναζήτησης της.
       
      Έτσι, τώρα οι χρήστες μπορούν να πληκτρολογήσουν "Find my phone" στο πεδίο αναζήτησης και θα εμφανιστεί ένα μικρό παράθυρο με ένα χάρτη, που τους δείχνει που βρίσκεται το κινητό τους τηλέφωνο ή που βρισκόταν την τελευταία φορά.
       
      Πατώντας πάνω στον χάρτη, σας οδηγεί στην ιστοσελίδα Android Device Manager. Για να λειτουργήσει είναι απαραίτητο να έχετε κάνει login στον βασικό λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου GMail που έχετε στο smartphone σας και από desktop browser (έτσι δεν μπορείτε να πάρετε το κινητό κάποιου φίλου σας για να εντοπίσετε το δικό σας για παράδειγμα).
       
      Από εκεί, μπορείτε να κάνετε το κινητό σας να χτυπήσει για να το εντοπίσετε, αλλά αν θελήσετε να κάνετε κάτι περισσότερο (να το διαγράψετε για παράδειγμα αν το έχετε χάσει ή το έχουν κλείψει) θα πρέπει να μεταβείτε στον Android Device Manager.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/android/%CE%B8%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C-%CF%83%CE%B1%CF%82-google-it-r9033

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Διαθέσιμες και στην Ελλάδα είναι από σήμερα οι real time πληροφορίες για την κίνηση στους δρόμους από την εφαρμογή Google Maps.
       
      Η υπηρεσία ονομάζεται Google Traffic και επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν την κατάσταση στους δρόμους πριν επιλέξουν μια διαδρομή. Είναι διαθέσιμη για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, καθώς και για τους κεντρικούς οδικούς άξονες των μεγαλύτερων πόλεων της επαρχίας.
       
      Η υπηρεσία λειτουργεί αναλύοντας τοποθεσίες μέσω GPS, οι οποίες μεταδίδονται στην Google μέσω των κινητών τηλεφώνων ή των tablet των χρηστών. Έτσι, υπολογίζοντας την ταχύτητα των συσκευών που κινούνται σε ένα δρόμο, με ενεργοποιημένο το GPS, μπορεί να δείξει στο χάρτη αν υπάρχει κίνηση ή όχι.
       
      Πηγή: http://www.koolnews.gr/tech/752496-irthe-stin-ellada-to-google-traffic/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Proterra με έδρα την Καλιφόρνια έθεσε ένα νέο ρεκόρ για τη μεγαλύτερη απόσταση που καλύπτει ένα ηλεκτρικό όχημα με μία μόνο φόρτιση προτού εξαντληθεί η μπαταρία, με 1.772,2 χιλιόμετρα. Το κατόρθωμα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό δεδομένου ότι ολοκληρώθηκε με ένα λεωφορείο μήκους 12 μέτρων.
       
      Το λεωφορείο μοντέλου Catalyst E2 Max εξοπλίστηκε με μια μπαταρία 660 κιλοβατωρών για τη δοκιμή, και σύμφωνα με την εταιρεία, μπορεί να φορτιστεί πλήρως μέσα σε μόλις μία ώρα, χρησιμοποιώντας το σύστημα φόρτισης υψηλής ταχύτητας που έχουν αναπτύξει.
      Το προηγούμενο ρεκόρ για απόσταση σε μία μόνο φόρτιση είχε σημειωθεί από το Schluckspecht E, ένα πειραματικό ηλεκτρικό όχημα του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών στο Όφενμπεργκ της Γερμανίας, με 1631,5 χιλιόμετρα.
       
      «Το να σπάσουμε το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ, που σημειώθηκε από ένα επιβατικό αμάξι 46 φορές ελαφρύτερο από το βαρέως τύπου ηλεκτρικό λεωφορείο μας, είναι ένα μεγάλο κατόρθωμα», δήλωσε ο επικεφαλής εμπορικός αξιωματούχος της εταιρείας, Ματ Χόρτον, σε σχετικό δελτίο τύπου.
       
      Ενώ τα αυτοκίνητα αποτέλεσαν το πρώτο σημαντικό σημείο έμφασης όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, πλέον σημειώνεται πρόοδος σε όλα τα είδη μεταφορών για να πραγματοποιηθεί η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.
       
      Πέρα από τα σαφή και σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, η τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων προσφέρει επίσης και άλλα σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις συμβατικές επιλογές. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν χαμηλότερο κόστος ανά χιλιόμετρο σε σύγκριση με αυτά που τροφοδοτούνται από φυσικό αέριο, ενώ διαθέτουν επίσης λιγότερα κινούμενα μέρη, πράγμα που σημαίνει ότι οι επισκευές είναι λιγότερο συχνές και μειώνεται το κόστος συντήρησης.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1278582/ipa-ilektriko-leoforeio-ethese-neo-rekor-kalupsis-apostasis-me-mia-fortisi

      By pardamaskou, in Τεχνολογία, ,

      Έναν «ηλιακό τοίχο» παρουσίασε ο Αλέξανδρος Σημαδόπουλος, ιδιοκτήτης της επιχείρησης μαρμάρου Masmarbles, σε εκδήλωση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, στη Θεσσαλονίκη, με τίτλο: «Οι μηχανικοί επιχειρούν».
       
      Ο «ηλιακός τοίχος» είναι μία μαρμάρινη δεξαμενή που περιέχει νερό, τοποθετείται σε οποιαδήποτε οικοδομή κατά τη διάρκεια το χτισίματος αλλά και αργότερα, αποτελώντας τρόπο θέρμανσης για το εκάστοτε σπίτι.
       
      Η συγκεκριμένη κατασκευή τοποθετείται στη νότια πλευρά του κτιρίου, η οποία δέχεται για μεγαλύτερο διάστημα τις ακτίνες του ηλίου, ζεσταίνοντας το νερό με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συνθήκες θερμοκηπίου και να διαχέεται θερμότητα στο σπίτι.
       
      Το κόστος του, εκτιμάται σε περίπου 400 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, ενώ για τη θέρμανση ενός σπιτιού 100 τετραγωνικών επιτυγχάνεται εξοικονόμηση 25% στις ετήσιες δαπάνες.
       
      Όπως υποστήριξε ο ίδιος: «η εγκατάσταση του τοίχου είναι απλή και η απόσβεση σύντομη, εντός έξι - επτά χρόνων».
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/iliakos-toihos-apo-marmaro-kai-nero-gia-thermansi-spition

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η SmartRoad Gotland, η κοινοπραξία E-road με την Electreon AB, θυγατρική της Electreon Wireless, έχει ξεκινήσει τη διαδικασία κατασκευής δρόμου στη Σουηδία, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος ενώ κινείται.
      Η συνολική απόσταση του συγκεκριμένου δρόμου θα είναι 1,6 χιλιόμετρα, μέρος των 4,1 χιλιομέτρων της συνολικής απόστασης μεταξύ του αεροδρομίου και του κέντρου της πόλης του Visby στο ειδυλλιακό νησί Gotland, που βρίσκεται στη Βαλτική Θάλασσα.
      Αυτή η πρωτοβουλία θα είναι η πρώτη στον κόσμο που θα φορτίζει επαγωγικά τόσο ηλεκτρικό φορτηγό, όσο και λεωφορείο, ενώ αυτό θα βρίσκεται σε πλήρη κίνηση.
      Το ηλεκτρικό όχημα θα δοκιμαστεί από επαγγελματίες του χώρου κάτω από διαφορετικές κλιματικές συνθήκες για να διασφαλιστεί ότι το σύστημα είναι έτοιμο και λειτουργικό σε όλη του την κλίμακα.
       
      Οι επικεφαλής των εταιρειών που ενεπλάκησαν στην πρωτοβουλία επέλεξαν σε πρώτη φάση βαριά οχήματα προκειμένου να απαλλαχθούν τα οχήματα από βαριές και δαπανηρές μπαταρίες, οι οποίες όμως λόγω των μεγάλων αναγκών θέλουν συχνές φορτίσεις.
      Το έργο χρηματοδοτείται από τη Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών (Trafikverket) ως μέρος του προγράμματος που υιοθετεί η σουηδική κυβέρνηση για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τις βαριές μεταφορές.
      Μετά τα δοκιμαστικά που θα γίνουν, οι επικεφαλής θα βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα και θα μπορέσουν να αξιολογήσουν εκ νέου τις δυνατότητες για επενδύσεις σε ηλεκτροκίνητες οδούς μεγαλύτερης κλίμακας, οι οποίες όμως θα μπορούν να απευθύνονται και σε μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα.
      Η τεχνολογία εγκαθίσταται κάτω από τον δρόμο και επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια της διαδρομής του, ακόμη και όταν το όχημα βρεθεί στο πάρκινγκ, καθόλη τη διάρκεια της ημέρας. Μπορεί να υποστηρίξει οποιοδήποτε τύπο EV λεωφορείων, φορτηγών και αυτοκινήτων.
      Ουσιαστικά, το όλο εγχείρημα είναι σχεδόν παρόμοιο, αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα, με αυτό που εφαρμόζεται σε αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα, όπου υπάρχει φόρτιση του κινητού τηλεφώνου όταν αυτό είναι ακουμπισμένο σε ειδική θέση στην κονσόλα.
      Οι εργασίες του δρόμου έχουν ξεκινήσει πριν από τρεις μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του έτους, ενώ το ηλεκτρικό λεωφορείο θα τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2020. Τα πηνία που θα χρησιμοποιηθούν κάτω από τον δρόμο θα προέρχονται από ανακυκλώσιμα υλικά και θα μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν.
      Μία μεγάλη πρόκληση, επίσης, είναι ο δρόμος να μη δημιουργεί καμία ακτινοβολία. Αυτός είναι και ένας λόγος που επιλέχθηκε διαδρομή κοντά σε αεροδρόμιο, όπου υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις ασφάλειας, ενώ απαιτείται ελάχιστη ακτινοβολία, η οποία θα είναι τέτοια που να μην παρεμβαίνει στη ραδιοεπικοινωνία του αεροδρομίου και στα άλλα τεχνικά συστήματα.
      Επίσης, η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι οικονομικά αποδοτική τόσο για μεγαλύτερες, όσο και για μικρότερες κλίμακες. Το κόστος ανά ένα χιλιόμετρο ανέρχεται περίπου στα 500.000 δολάρια και το σύστημα βασίζεται σε μια μέθοδο «σχεδιασμού με κόστος», η οποία το μειώνει με την πάροδο του χρόνου.
      Η μέγιστη μετάδοση ισχύος ανά δέκτη σε ένα όχημα είναι 25 kW. Ωστόσο, ένα βαρύ όχημα θα μπορεί να έχει περισσότερους δέκτες, ώστε στη συγκεκριμένη διαδρομή να φορτίζει περισσότερο τις μπαταρίες του.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης προωθεί την ηλεκτρονική διακίνηση πληροφοριών και εγγράφων μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών και την αύξηση της αποδοτικότητας της δημόσιας διοίκησης με δραστική μείωση των λειτουργικών δαπανών της.
       
      Οριζόντια έργα και δράσεις που έχουν στόχο τη βελτιστοποίηση και διεύρυνση των παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, προωθεί το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Επίσης, προωθεί την ηλεκτρονική διακίνηση πληροφοριών και εγγράφων μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών και την αύξηση της αποδοτικότητας της δημόσιας διοίκησης με δραστική μείωση των λειτουργικών δαπανών της, καθώς και το χρόνο και την ταλαιπωρία των πολιτών.
       
      Το υπουργείο, στο πλαίσιο αυτό, έχει προχωρήσει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση συγκεκριμένων ενεργειών, συμπεριλαμβανομένων και των απαραίτητων θεσμικών παρεμβάσεων για την ευρεία εφαρμογή ψηφιακών υπογραφών στην έκδοση και ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων.
       
      Ειδικότερα, από την έναρξη της δράσης έως τώρα το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει εκδώσει και διαθέσει ψηφιακά πιστοποιητικά και έχει εκπαιδεύσει πάνω από 6.000 στελέχη του Δημοσίου, παρέχοντας καθημερινά επιχειρησιακή και τεχνική υποστήριξη σε δημόσιους φορείς.
       
      Παράλληλα, έχει εκδώσει και διαθέσει ψηφιακά πιστοποιητικά σε περισσότερους από 3.000 πολίτες, ενώ, όπως επισημαίνεται, η δράση ψηφιακών υπογραφών και ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2014, για το σύνολο των φορέων του Δημοσίου.
       
      Τα οφέλη από τη χρήση και την εφαρμογή των ψηφιακών υπογραφών στο Δημόσιο είναι πολλαπλά, με κυριότερα την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, τη βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης του πολίτη και τη δραστική μείωση του χρόνου ολοκλήρωσης μίας συναλλαγής, αλλά και την ενίσχυση της διαφάνειας και της ασφάλειας.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_13/11/2013_527715

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Εντός του Ιουνίου, σε κοινόχρηστο χώρο μπροστά στο νέο κτήριό της, θα λειτουργήσει ο πρώτος σταθμός φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων που σχεδιάζει να εγκαταστήσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ανακοίνωσε σήμερα ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Κώστας Γιουτίκας, μιλώντας στην ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/ Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα «Αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, Ηλεκτροκίνηση και οι Ανανεώσιμες Πηγές χαράζουν το μέλλον της ανάπτυξης με γνώμονα τη βελτίωση του περιβάλλοντος».
      Εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης, φορείς και ακαδημαϊκοί παρουσίασαν τις τελευταίες αλλαγές στον ενεργειακό τομέα, τις τεχνολογικές εξελίξεις στην αποθήκευση ενέργειας, η ενσωμάτωση της χρήσης των ΑΠΕ στο ηλεκτρικό δίκτυο.
      Ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Κώστας Γιουτίκας αναφέρθηκε στον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας για την αξιοποίηση των ΑΠΕ αλλά και τη χρήση της ηλεκτροκίνησης σε μια προσπάθεια που καταβάλει ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.
      «Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προωθεί σθεναρά την ηλεκτροκίνηση και επιδιώκει τη χρήση φιλικών μέσων κυκλοφορίας, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των κτηρίων κοινής ωφέλειας, δημοσίων και υπηρεσιών της Περιφέρειας, με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, τεχνολογιών αποθήκευσης ενέργειας αλλά και εκσυγχρονισμό του ηλεκτροφωτισμού. Προωθούμε μια μεγάλη παρέμβαση από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και τον Άξονα "Θεσσαλονίκη Πράσινη και Ανθεκτική για τη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη", σε συνεργασία με τους Φορείς ΤΑ Α' Βαθμού, συνολικού ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, και αφορά τη σταδιακή δημιουργία ενός αστικού δικτύου καθαρών αστικών μεταφορών».
      Αναφερόμενος στην επιτυχημένη δράση «Voltάρω» της Περιφέρειας, ο κ. Γιουτίκας τόνισε ότι φέτος θα πραγματοποιηθεί στις 16 Σεπτεμβρίου. Η πρωτοβουλία αποσκοπεί στη διάδοση της χρήσης ηλεκτροκίνησης ενώ στη φετινή διοργάνωση, για πρώτη φορά, θα παρουσιαστούν και οι καλές πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
      Πράσινα Δώματα σε τέσσερα σχολεία - 5 εκατ. για βιοκλιματικές σχολικές αυλές
      Ο Γιώργος Δημαρέλος, αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων του δήμου Θεσσαλονίκης, παρουσίασε τις δράσεις του δήμου και τα έργα με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας και την εφαρμογή ΑΠΕ, στο πλαίσιο της υλοποίησης του Συμφώνου των δημάρχων και της δέσμευσης για μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.
      Μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε ότι σε χθεσινή ειδική συνεδρίαση εγκρίθηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας το έργο για Πράσινα Δώματα σε τέσσερα σχολεία με σκοπό τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης, ενώ εγκρίθηκε η κατασκευή βιοκλιματικών σχολικών αυλών ύψους 5 εκατ. ευρώ.
      600 ηλεκτροκίνητα η Ελλάδα, 140.000 η Νορβηγία
      Ο Δρ Γιώργος Αγερίδης, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ενεργειακής Αποδοτικότητας του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), έκανε μια επισκόπηση για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, συγκρίνοντας το εξωτερικό με την Ελλάδα. «Η Ελλάδα βρίσκεται πολύ πίσω στον τομέα. Σήμερα στους δρόμους της χώρας μας κυκλοφορούν μόλις 600 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Την ίδια ώρα, στη Γερμανία κυκλοφορούν 90.000, ενώ στη Νορβηγία, με τον μισό πληθυσμό της Ελλάδας, στους δρόμους βγαίνουν 140.000 τέτοια οχήματα».
      «Αν και υπάρχουν ήδη υπουργικές αποφάσεις και νόμοι, χρειάζονται αναθεωρήσεις, ενώ υπάρχουν και πολλές εκκρεμότητες. Απαιτείται, ακόμη, να ξεκαθαριστεί το αδειοδοτικό πλαίσιο στη φόρτιση, την παραγωγή και τη διανομή. Χρειάζεται, για παράδειγμα, να υπάρξουν υπουργικές αποφάσεις, όπως για τους τεχνίτες που θα επιδιορθώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», είπε και πρόσθεσε ότι για τους σταθμούς φόρτισης δεν υπάρχει ξεκάθαρο αδειοδοτικό πλαίσιο.
    Sign in to follow this  
  • ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.