Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    823 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα ιπτάμενο υβριδικό όχημα, γεμάτο με ήλιο, δοκιμάστηκε στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης.  Από τις 28 έως τις 31 Οκτωβρίου, το H-Aero πραγματοποίησε πτήσεις στο Terminal 2.
      Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
      Το υβριδικό όχημα αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Fraport AG με την Hybrid-Airplane Technologies GmbH .
      Το H-Aero, όπως αναφέρεται, συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός μπαλονιού, αεροπλάνου και ελικοπτέρου σε ένα ενιαίο σύστημα.
      Το υβριδικό όχημα μπορεί να εκτελεί μια κάθετη απογείωση, όπως ένα ελικόπτερο. Διαθέτει ένα γεμάτο μπαλόνι με ήλιο, σε σχήμα φακού, που το κρατάει στον αέρα, καθώς και πτέρυγες που μπορούν να περιστρέφονται κατά 270 ° προς όλες τις κατευθύνσεις.
      Επιδίωξη αποτελεί η διευκόλυνση των υπηρεσιών των εργαζομένων, με καθήκοντα ελέγχων στους τερματικούς σταθμούς.
      Όπως υποστηρίζει η Fraport AG, αντί να πρέπει να επιθεωρήσουν τις μεγάλες τερματικές αίθουσες με τα πόδια, οι εργαζόμενοι θα μπορούν να ελέγχουν τους χώρους από την άνεση των γραφείων τους, με τη βοήθεια εικόνων κάμερας και να το χρησιμοποιούν για να αναφέρουν τυχόν απαραίτητες εργασίες καθαρισμού ή επισκευών.
      Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η H-Aero πέταξε μια προκαθορισμένη διαδρομή μέσα από τις αίθουσες check-in και χρησιμοποίησε μια θερμική κάμερα απεικόνισης για τη μετάδοση εικόνων του τερματικού σταθμού.
      Ο Alexander Laukenmann, επικεφαλής της διαχείρισης αεροσταθμών και τερματικών, εταιρικής ασφάλειας και ασφάλειας στη Fraport AG, δήλωσε ότι “η χρήση καινοτόμων τεχνολογιών διαδραματίζει κεντρικό ρόλο σε όλους τους τομείς των αεροδρομίων, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας της κυκλοφορίας στις αίθουσες check-in.
      Στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, εμείς ήδη πειραματιζόμαστε με τεχνολογίες που πολλοί εξακολουθούν να θεωρούν ότι είναι στα πεδία της επιστημονικής φαντασίας.
      Η καινοτόμος ιδέα της πτήσης H-Aero αποτελεί καλό παράδειγμα. Πιστεύουμε ότι έχει διάφορες πιθανές εφαρμογές, τις οποίες θα συνεχίσουμε να ερευνάμε στα επόμενα στάδια”.
      Από την πλευρά της, η Csaba Singer, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Hybrid-Airplane Technologies GmbH δήλωσε ότι “είμαστε ευγνώμονες για το άνοιγμα της Fraport AG στις νέες τεχνολογίες.
      Η καινοτομία έχει πραγματικές πιθανότητες επιτυχίας μόνο εάν χρησιμοποιείται για την απλούστευση των διαδικασιών και μόνο εάν οι επιβάτες και οι εργαζόμενοι το θεωρούν κοινωνικά αποδεκτό».
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      Το ΝΟΗΣΙΣ και το Εργαστήριο Ψηφιακής Ανάλυσης και Σχεδιασμού Εργαλείων Μάθησης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Α.Π.Θ. έχουν αναπτύξει μια παρέμβαση στο αντικείμενο της Γεωγραφίας, η οποία  βασίζεται στην Εικονική Πραγματικότητα (VR), που δημιουργεί μια εικονική πτήση πάνω από την Ελλάδα. Στην πτήση έχουν ενσωματωθεί ταινίες 360οπου τραβήχτηκαν σε επιλεγμένες περιοχές της Ελλάδας όπως, το φαράγγι του Βίκου, τη λίμνη του Πολυφύτου, τον Όλυμπο κ.ά. και θα παρατηρηθούν από τους μαθητές με τη βοήθεια ειδικών γυαλιών για 3D – 360ο παρατηρήσεις.

      Η παρέμβαση και η ταινία που προβάλλεται (εικονική πτήση και ταινίες 360ο) αποτελούν μέρος του υλικού που έχει παραχθεί στα πλαίσια του προγράμματος ΚΡΗΠΙΣ.Ο σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές: να γνωρίσουν την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας μέσα από την τρισδιάστατη προβολή 360ο και να παρατηρήσουν και να μελετήσουν τόπους της Ελλάδας που βρίσκονται σε απομακρυσμένα σημεία, αλλά θεωρούνται σημαντικοί από άποψη γεωμορφολογίας και περιβάλλοντος, με ένα τρόπο που να νομίζουν ότι βρίσκονται και συμμετέχουνκαι οι ίδιοι στον τόπο αυτό.
      Το πρωτοποριακό αυτό πρόγραμμαυλοποιείται πιλοτικά σε σχολεία της Θεσσαλονίκης στην Ε΄ ή ΣΤ΄τάξη, σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.
      Σημαντική διευκρίνιση:
      Η υλοποίηση του προγράμματος πραγματοποιείται, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των μέτρων τα οποία προτείνονται από τους αρμόδιους φορείς (ΕΟΔΥ) και είναι σε ισχύ τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή,  ώστε να διασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια τόσο των παιδιών όσο και των εισηγητών.

    3. Τεχνολογία

      Engineer

      H Ελλάδα καταλαμβάνει την 70η θέση μεταξύ 139 χωρών στο Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας που αξιολογεί την ετοιμότητα των χωρών να καρπωθούν τα οφέλη της τεχνολογίας και να κεφαλαιοποιήσουν τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται από την ψηφιακή επανάσταση. Το 2015 η Ελλάδα ήταν στην 66η θέση.
      Όπως προκύπτει από τη μελέτη “The Global Information Technology Report 2016” του World Economic Forum για το Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας, που παρουσιάζει σήμερα ο ΣΕΠΕ, η Ελλάδα βρίσκεται μόλις την 70η θέση μεταξύ 139 κρατών σε παγκόσμιο επίπεδο. Ένα χρόνο νωρίτερα, η χώρα είχε βρεθεί στην 66η θέση μεταξύ 143 χωρών, ενώ το 2014 κατέλαβε την 74η θέση ανάμεσα σε 148 χώρες και το 2013 την 64η θέση μεταξύ σε 144 κρατών.
       
      Tην 1η θέση της παγκόσμιας κατάταξης κατέλαβε και στη φετινή αξιολόγηση η Σιγκαπούρη. Η χώρα κατείχε την πρωτιά και στην κατάταξη του 2015, ενώ για τα προηγούμενα δύο έτη η Φινλανδία ήταν εκείνη, που είχε τον τίτλο της πιο ώριμης ψηφιακά χώρας του πλανήτη. Για το 2016, όπως και το 2015, η Φινλανδία βρίσκεται στη 2η θέση της παγκόσμιας κατάταξης).
       
      Μετά από τη Σιγκαπούρη και τη Φινλανδία, την 3η θέση της παγκόσμιας κατάταξης έχει η Σουηδία, με τη Νορβηγία να ακολουθεί στην 4η θέση. Οι ΗΠΑ βρίσκονται για το 2016 στην 5η θέση της κατάταξης με τις πλέον ώριμες ψηφιακά χώρες του κόσμου, θέση που ένα χρόνο νωρίτερα κατείχε η Ολλανδία, η οποία έχασε μία θέση και βρίσκεται πλέον στην 6η θέση. Η Ελβετία, η Μεγάλη Βρετανία και το Λουξεμβούργο καταλαμβάνουν για το 2016 τις επόμενες τρεις θέσεις, ενώ η Ιαπωνία συμπληρώνει τη δεκάδα.
       
      Η Ευρώπη επιβεβαιώνει το ρόλο της ψηφιακά “ώριμης” αγοράς, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι έχει αναγάγει το ψηφιακό οικοσύστημα σε βασικό συστατικό της στρατηγικής της για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Αυτή η εικόνα αποτυπώνεται στην αξιολόγηση του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας, που τοποθετεί 7 ευρωπαϊκές οικονομίες, στο “top-ten” των πιο ώριμων ψηφιακά χωρών του κόσμου.
       
      Πηγή: http://www.marketfair.gr/details.php?id=3961
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Μεγάλο και σημαντικό ενδιαφέρον προσέλκυσε η προκήρυξη για συμμετοχή στον ανταγωνιστικό διάλογο της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για το έργο Ultra Fast Broadband (UFBB). Πρόκειται για το κομβικό έργο κατασκευής και λειτουργίας δικτύου οπτικών ινών, το οποίο θα υλοποιηθεί μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
      Το UFBB αποτελεί το μεγαλύτερο έργο ΣΔΙΤ σήμερα στην Ελλάδα σήμερα και είναι ένα από τα μεγαλύτερα του είδους του στην Ευρώπη. Έχει προϋπολογισμό 700 εκατ. ευρώ, με τα 300 εκατ. ευρώ να προέρχονται από δημόσια χρηματοδότηση.
      Το UFBB αφορά 2,4 εκατ. πολίτες και επιχειρήσεις, δημιουργεί περισσότερες από 810.000 συνδέσεις ταχύτητας τουλάχιστον 100 Μbps και περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό της Ευρωπαϊκή Επιτροπής για τη δημιουργία της «Κοινωνίας του Gigabit».
      Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε:
      «Μια από τις κύριες αποστολές του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων που χρειαζόμαστε για να αλλάξουμε εποχή. Το Ultra Fast Broadband είναι ένα πολύ σημαντικό έργο προς αυτή την κατεύθυνση. Μέσω αυτού του έργου δίνουμε σε εκατομμύρια πολίτες και επιχειρήσεις τη δυνατότητα πρόσβασης σε ταχύτητες που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις. Στέλνουμε ένα μήνυμα συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα και βλέπουμε ανταπόκριση στο κάλεσμά μας».
       «Το έντονο ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για συμμετοχή στον ανταγωνιστικό διάλογο και μάλιστα από επιχειρήσεις που προέρχονται από διαφορετικούς κλάδους, όπως είναι οι τηλεπικοινωνίες, η ενέργεια και οι κατασκευές, καταδεικνύει τη σημασία του Ultra Fast Broadband» δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Αντώνης Τζωρτζακάκης. «Είμαστε έτοιμοι για τα επόμενα βήματα προκειμένου εντός του 2020 να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής των νέων υποδομών οπτικών ινών που θα εξασφαλίσουν γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο για μεγάλο αριθμό νοικοκυριών και επιχειρήσεων», συμπλήρωσε.
       Δέκα εταιρείες από διαφορετικούς κλάδους της οικονομίας εκδήλωσαν ενδιαφέρον για συμμετοχή στη συγκεκριμένη διαδικασία. Συγκεκριμένα, ενδιαφέρον για συμμετοχή δήλωσαν οι ακόλουθες εταιρείες:
      – Grid Telecom Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία
      – Oman Fiber Optic SAOC
      – Vodafone Πάναφον Ανώνυμη Ελληνική Εταιρία Τηλεπικοινωνιών
      – Wind Ελλάς Τηλεπικοινωνίες Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία
      – Άβαξ Ανώνυμη Εταιρεία Εργοληπτική Τουριστική Εμπορική Βιομηχανική Οικοδομικών Υλικών και Μηχανημάτων
      – Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού Ανώνυμη Εταιρεία
      – Ιντρακόμ Κατασκευές Ανώνυμη Εταιρεία Τεχνικών Έργων και Μεταλλικών Κατασκευών
      – Μυτιληναίος Ανώνυμη Εταιρεία Όμιλος Επιχειρήσεων
      – Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών της Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρεία
      – ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή Ανώνυμη Βιομηχανική Εμπορική Τεχνική Εταιρεία Α.Ε.
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Σχεδόν κανείς δεν γνώριζε ότι έχουν προηγηθεί «αρκετά χρόνια» μυστικών πειραματισμών, όμως η Alphabet, ο μητρικός όμιλος της Google, ανακοίνωσε ξαφνικά ότι ιδρύει εταιρεία γεωθερμικής ενέργειας, η οποία θα προσφέρει οικονομικές λύσεις θέρμανσης και ψύξης για το σπίτι.
       
      Η εταιρεία Dandelion γίνεται έτσι το τελευταίο δημιούργημα του εργαστηρίου Alphabet »X», το οποίο πειραματίζεται με φουτουριστικές ιδέες όπως αυτόνομα αυτοκίνητα και αερόστατα που προσφέρουν σύνδεση στο Διαδίκτυο.
       
      Ανακοινώνοντας το εγχείρημα, η διευθύνουσα σύμβουλος της Dandelion Κάτι Χάνουν δήλωσε ότι εργάζεται εδώ και αρκετά χρόνια με την ομάδα τους για κάνουν «πιο εύκολη και οικονομική τη θέρμανση και την ψύξη των σπιτιών με την καθαρή, δωρεάν, άφθονη και ανανεώσιμη ενέργεια που υπάρχει κάτω από τα πόδια μας».
       
      «Τα οικιακά γεωθερμικά συστήματα μπορούν να προσφέρουν χαμηλότερα και πιο σταθερά ενεργειακά κόστη επειδή χρησιμοποιούν την ενέργεια που βρίσκεται στο έδαφος κάτω από την αυλή σας».
       
      Αντλίες θερμότητας
       
      Οι μεγάλες γεωθερμικές εγκαταστάσεις βρίσκονται συνήθως σε γεωλογικά ενεργές περιοχές με υψηλές θερμοκρασίες στο υπέδαφος. Η λύση που προτείνει η Dandelion είναι διαφορετική, αφού μπορεί να λειτουργήσει σχεδόν οπουδήποτε.
       
      Η λύση ονομάζεται γεωθερμική αντλία θερμότητας, ένα σύστημα που αξιοποιεί το γεγονός ότι η θερμοκρασία σε βάθος μερικών μέτρων είναι σταθερή όλο το χρόνο, συνήθως μεταξύ 10 με 16 βαθμούς.
       
      Η αντλία λειτουργεί περίπου όπως τα ψυγεία και τα κλιματιστικά, χρησιμοποιώντας ένα ψυκτικό αέριο για μεταφέρει θερμότητα από το σπίτι στο υπέδαφος ή το αντίστροφο, ανάλογα αν βρίσκεται σε λειτουργία θέρμανσης ή ψύξης. Και όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά θερμοκρασίας ανάμεσα στο υπέδαφος και τον αέρα -όπως σε περιοχές με καυτά καλοκαίρια και ψυχρούς χειμώνες- η λειτουργία είναι πιο αποδοτική.
       
      Η λύση αυτή είναι συχνά δαπανηρή, ωστόσο η Dandelion υποστηρίζει ότι επινόησε μια νέα, πιο φθηνή μέθοδο για να δημιουργεί υπόγειες σωληνώσεις, η οποία επιπλέον περιορίζει τη διαταραχή στην επιφάνεια.
       

       
      «Ξεκινήσαμε αυτό το πρότζεκτ όταν συνειδητοποιήσαμε ότι εκατομμύρια ιδιοκτήτες σπιτιών χρησιμοποιούν ακριβά καύσιμα που μεταφέρονται με βυτία επειδή σήμερα δεν έχουν πρόσβαση σε καλύτερες λύσεις» υποστήριξε η Χάνουν.
       
      Επισήμανε ακόμα ότι η γεωθερμία μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου.
       
      Σε πρώτη φάση, η Dandelion θα προσφέρει τα προϊόντα της στις βορειοανατολικές πολιτείες των ΗΠΑ, στις οποίες υπάρχει αναλογικά υψηλή χρήση πετρελαίου ή προπανίου και υψηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
       
      Επιμέλεια: Βαγγέλης Πρατικάκης
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Ήταν ένα από τα δύο εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, που λειτούργησαν πρώτα στην Ελλάδα στις αρχές του 20ού αιώνα και τώρα θα γίνει ο χώρος υποδοχής του Ελληνικού Υπερυπολογιστικού συστήματος «Δαίδαλος».
      Πρόκειται για το κτίριο του Ηλεκτρικού Σταθμού στο Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, το οποίο αποτελεί μνημείο μοναδικής σπουδαιότητας για τη νεότερη Ελλάδα, τα Βαλκάνια αλλά και την Ευρώπη, διατηρώντας επίσης, σημαντικό απόθεμα του βιομηχανικού εξοπλισμού του.
      Συγκεκριμένα, το κτίριο του Ηλεκτρικού Σταθμού, που βρίσκεται στη δυτική πλευρά του πάρκου ως ένα τμήμα συμπλέγματος κτιρίων πρόκειται να αποκατασταθεί και να αναπλαστεί κατάλληλα ώστε να στεγάσει τον «Δαίδαλο» ενώ πέραν των λειτουργικών αναγκών, που καλείται να καλύψει, θα είναι και ανοιχτό στο κοινό. Τόσο προς επίσκεψη του υπερυπολογιστή όσο και του ίδιου του διατηρητέου κτιρίου και του εξοπλισμού του.
      Η απόφαση για την εγκατάσταση του νέου υπερυπολογιστή στο Πάρκο Λαυρίου έχει ληφθεί από πέρυσι και πλέον η λεπτομερέστατη προμελέτη αποκατάστασης και επανάχρησης κατατέθηκε προς συζήτηση στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων. Η μελέτη αφορά τρία κύρια μέρη, δηλαδή τα έργα αποκατάστασης του υφιστάμενου κτιρίου του Ηλεκτρικού Σταθμού, τη λειτουργική του αναβάθμιση για την υποδοχή του HPC και την διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου του κυρίως κτιρίου.
      Το σύστημα «Δαίδαλος», με κόστος 33 εκατ. ευρώ θα προσφέρει υπολογιστική ισχύ 20 petaflops και είναι ένας από τους τέσσερεις υπολογιστές, που θα εγκατασταθούν στην Ευρώπη στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος EuroHPC. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Κοινοπραξία Υπολογιστών Υψηλής Απόδοσης (EuroHPC) και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF).
      Τα κτίρια του Τεχνολογικού και Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου Η κατάσταση σήμερα
      Η ιστορική και τεχνική σπουδαιότητα του κτιρίου του Ηλεκτρικού Σταθμού της Γαλλικής Εταιρείας Μεταλλείων Λαυρίου, όπως και το θεσμικό πλαίσιο προστασίας του ελήφθησαν σαφώς υπ΄όψιν για την κατάρτιση της προμελέτης και για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε λεπτομερής ιστορική ανάλυση, αρχιτεκτονική και στατική αποτύπωση και καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης.
      Το συγκρότημα κάλυπτε τις ανάγκες για την ενεργειακή τροφοδότηση της παραγωγικής διαδικασίας των μεταλλείων, αλλά και του συγκροτήματος εργατικών κατοικιών του Κυπριανού.
      Αποτελείται από τον κυρίως χώρο του σταθμού και το χώρο παραγωγής φωταερίου, που λειτουργούσε ως καύσιμο για τις μηχανές παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος του πρώτου. Νοτίως αυτών υπάρχουν βοηθητικοί χώροι όπου αποθηκευόταν οπτάνθρακας, από τη καύση του οποίου παραγόταν το φωταέριο.
      Ο κεντρικός χώρος του Ηλεκτρικού Σταθμού όπου τελούνταν η διαδικασία παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος είναι ένα λιθόκτιστο κτίριο με επιμήκη κάτοψη και πλευρική στοά στο νότιο τμήμα του, μέσω της οποίας γίνεται η πρόσβαση στον παρακείμενο χώρο, που λειτουργούσε ως χώρος παραγωγής φωταερίου. Επίσης διαθέτει δίρριχτη, μεταλλική στέγη και κεντρική υπερύψωση για φεγγίτη.
      Σ΄αυτό το κεντρικό κτίριο στεγάζονταν οι γεννήτριες-αεριομηχανές, τοποθετημένες σε διάταξη στο κέντρο και στα δυτικά του.
      Τα κτίρια του Τεχνολογικού και Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου Πλήρης αποκατάσταση
      Στο χώρο διασώζονται σήμερα τα μεταλλικά δικτυώματα της στέγης, η γερανογέφυρα, οι πίνακες ελέγχου, καθώς και οι μηχανές τροφοδοσίας αέρα. Το κτίριο έχει αποτελέσει αντικείμενο μελέτης ερευνητικής ομάδας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ενώ στη συνέχεια (1996-1997) είχαν πραγματοποιηθεί εργασίες αποκατάστασης. Στο πλαίσιο εκείνων των επεμβάσεων κατασκευάστηκε νέος φέρων, μεταλλικός οργανισμός της στέγης, καθώς και νέα επικάλυψη, στοιχεία τα οποία διατηρούνται μέχρι σήμερα.
      Το κτίριο διαθέτει επίσης, υπόγειο χώρο και υπόγεια κανάλια από λιθόκτιστες θολωτές κατασκευές ενώ σώζεται σε άριστη κατάσταση και αγωγός απορροής όμβριων υδάτων.
      Σύμφωνα με την προμελέτη τα έργα αποκατάστασης του κτιρίου του Ηλεκτρικού Σταθμού περιλαμβάνουν εργασίες, που αφορούν το εξωτερικό τμήμα -στέγη, θερμομονώσεις, νέα κουφώματα κ.ά. – αλλά και το εσωτερικό, όπως δάπεδα, διαχωριστικά τμήματα, νέες μηχανολογικές εγκαταστάσεις κ.λπ.
      Γενικά οι εργασίες στοχεύουν στην πλήρη αποκατάσταση του χώρου με όρους βιωσιμότητας και πλήρους λειτουργικότητας. Έτσι το κτίριο του Ηλεκτρικού σταθμού θα πρέπει να τηρεί τις κατά δυνατόν βέλτιστες προδιαγραφές ως προς: τη στατική επάρκεια, την υγρομόνωση, την θερμομόνωση, τον κατάλληλο αερισμό και φωτισμό -τεχνητό και φυσικό-, την ασφάλεια των χρηστών του κτιρίου αλλά και του ίδιου, συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού του.
      Η εγκατάσταση του υπερυπολογιστή
      Σημαντικές όμως, είναι οι απαιτήσεις που θέτει η ίδια η εγκατάσταση HPC στο κτίριο, με πρώτη, τη δημιουργία ενός κελύφους εντός αυτού. Το κέλυφος αυτό με εμβαδόν περίπου 300 τ.μ. θα εξυπηρετεί τη διατήρηση σταθερής θερμοκρασίας, την προστασία από τη σκόνη και τον έλεγχο προσβασιμότητας εντός του χώρου των εγκαταστάσεων του υπερυπολογιστή. Το σχήμα του θα είναι ελλειπτικό για την κατά το δυνατόν ομαλότερη ένταξή του στο υπάρχον κτίριο, και θα είναι κατασκευασμένο από γυαλί για την επίτευξη διαφάνειας και οπτικής επαφής με τις εγκαταστάσεις του HPC.
      Η λειτουργική αναβάθμιση του κτιρίου του σταθμού περιλαμβάνει επίσης, τη δημιουργία υποδομών αλλά και χώρων εργασίας και επίσκεψης. Έτσι δημιουργούνται και χώροι περιήγησης, ξενάγησης, έκθεσης, εργασίας αλλά και βοηθητικοί.
      Για τη διαμόρφωση των υπόλοιπων χώρων αξιοποιούνται τμήματα του υφιστάμενου κτιρίου, όπως αυτό της νότιας στοάς, όπου χωροθετούνται ο εκθεσιακός χώρος, η αίθουσα προβολών, τα γραφεία προσωπικού, ο χώρος των παρόχων και τα WC. Επιπλέον, στο δυτικό άκρο του υάλινου κελύφους χωροθετείται κυκλικό πατάρι, το οποίο θα λειτουργεί είτε ως χώρος επισκεπτών, είτε ως χώρος εργασίας.
      Υπερυπολογιστής νέας γενιάς Νέα είσοδος
      Σύμφωνα με την αρχιτεκτονική μελέτη, νέα είσοδος θα δημιουργηθεί στο χώρο του κτιρίου του πρώην ηλεκτρολογείου για τις ανάγκες της νέας χρήσης του Υπερυπολογιστή (HPC), στον ανατολικό τοίχο και κάτω από το υφιστάμενο άνοιγμα. Εξωτερικά του χώρου της νέας εισόδου προβλέπεται και διαμόρφωση στο βραχώδες πρανές με εκσκαφές για τη δημιουργία πλατώματος, ώστε να μπορεί να υποδέχεται κοινό. Μεταλλικό στέγαστρο θα τοποθετηθεί εξάλλου, στο σημείο αυτό.
      Όσο για την υφιστάμενη, ανεξάρτητη δευτερεύουσα είσοδο, ανατολικά της στοάς, προβλέπεται να χρησιμοποιηθεί για την μεταφορά φορτίων από και προς το κτίριο. Ο χώρος της στοάς διαμορφώνεται ως χώρος έκθεσης, συνεδριάσεων, προβολών και γραφείων καθώς και χώρων υγιεινής. Πλήρης αποκατάσταση προβλέπεται και για τον Πύργο, μία μεταγενέστερη προσθήκη στη βόρεια όψη του κτιρίου.
      Η μελέτη πραγματεύεται και την διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου στα υπαίθρια τμήματα γύρω από το κτίριο του Ηλεκτρικού Σταθμού αλλά και μεταξύ των όμορων κτιρίων (φωταερίου, καμινίας, ελασματοποιείο). Σε επαφή με την κύρια είσοδο, νοτίως του Ηλεκτρικού Σταθμού, χωροθετείται έτσι ένα πλάτωμα στο οποίο προβλέπονται υπαίθριοι χώροι στάθμευσης Ι.Χ. και λεωφορείων για εργαζόμενους και επισκέπτες. Τέλος, τόσο ο χώρος αυτός όσο και άλλα δευτερεύοντα τμήματα του περιβάλλοντα χώρου πλαισιώνονται με φυτεμένες επιφάνειες και δένδρα με στόχο την ενοποίηση του με τον υπαίθριο χώρο του Τεχνολογικού Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου.
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο τύπος δεδομένων που δημιουργούν τα αυτοκίνητα διαφέρει από μάρκα σε μάρκα.
      Τα μηχανοκίνητα οχήματα παράγουν πληθώρα δεδομένων. Ενώ τα περισσότερα δεδομένα που παράγονται από οχήματα είναι τεχνικής φύσης και χρησιμοποιούνται μόνο τοπικά στο αυτοκίνητό σας, ορισμένοι τύποι δεδομένων μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή υπηρεσιών. Τα συνδεδεμένα οχήματα επιτρέπουν την κοινή χρήση ορισμένων από αυτά τα δεδομένα με τρίτους.
      Ο τύπος δεδομένων που δημιουργούν τα αυτοκίνητα – και τα οποία έτσι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή ορισμένων υπηρεσιών – διαφέρει από μάρκα σε μάρκα, ακόμη και εντός της μάρκας, από μοντέλο σε μοντέλο. Το ίδιο ισχύει και για άλλα μηχανοκίνητα οχήματα, όπως φορτηγά και λεωφορεία, τα οποία ,επίσης, παράγουν όλες αυτές τις πληροφορίες, όπως αναφέρουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων.
      Στόχος η βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας
      Μπορούν να χρησιμοποιηθούν διάφοροι τύποι δεδομένων που παράγονται από οχήματα για να βελτιώσουν την οδηγική εμπειρία, να αυξήσουν την άνεση για τον οδηγό, να βελτιστοποιήσουν τα προϊόντα και να συμβάλουν σε κοινωνικούς στόχους, όπως η βελτίωση της οδικής ασφάλειας και η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Ειδικότερα, θα παρέχονται πληροφορίες για τα εξής ζητήματα:
      Πίεση ελαστικών Ταχύτητα οχήματος Απόσταση σε μίλια Κατανάλωση καυσίμου Επίπεδο λαδιού Κατάσταση κινητήρα Κατάσταση φόρτισης μπαταρίας Γωνία διεύθυνσης Εξωτερική θερμοκρασία του οχήματος Τα δεδομένα που παράγονται από οχήματα δεν περιλαμβάνουν δεδομένα που εισάγονται από χρήστες οχημάτων (όπως λίστες επαφών κινητού τηλεφώνου και επιλεγμένους προορισμούς για πλοήγηση), ούτε δεδομένα που λαμβάνονται από εξωτερικές πηγές (για παράδειγμα πληροφορίες που μεταδίδονται από οδικές μονάδες, άλλα οχήματα ή ευάλωτους χρήστες του δρόμου).
      Τα περισσότερα δεδομένα που δημιουργούνται από το αυτοκίνητό είναι κυρίως τεχνικής φύσης. Υπάρχουν μόνο προσωρινά, χρησιμοποιούνται τοπικά σε συστήματα οχημάτων και δεν αποθηκεύονται ποτέ, αναφέρουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων.
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Σε έναν ποταμό στην πόλη Århus της Δανίας, ένα μηχάνημα γνωστό και ως WasteShark μπορεί να πλέει αυτόνομα και να συλλέγει σκουπίδια, τα οποία εν συνεχεία φέρνει στη στεριά, όπου και επαναφορτίζεται.
      Τη λειτουργία του WasteShark έρχεται να υποστηρίξει ένα drone διά αέρος, το οποίο θα χρησιμοποιεί φακούς συλλογής δεδομένων. Το drone θα μπορεί με αυτόν τον τρόπο να αναγνωρίζει και να εντοπίζει στον ποταμό κομμάτια πλαστικού ή άλλων σκουπιδιών και εν συνεχεία να κατευθύνει το WasteShark για τη συλλογή τους. Το καινοτόμο αυτό σύστημα μπορεί επίσης να εντοπίζει πετρελαιοκηλίδες, τις οποίες το WasteShark δύναται να καθαρίζει με ένα ειδικό φίλτρο.
      Ενώ το μικρό drone που σαρώνει και «τρώει» σκουπίδια στον ποταμό δεν αποτελεί καινούργια ιδέα, η προσθήκη του διά αέρος drone διευκολύνει τον εντοπισμό περισσότερων σκουπιδιών πιο γρήγορα.
      To project τρέχουν από κοινού το Υπουργείο Κλίματος της Δανίας και η νεοφυής εταιρεία τεχνολογίας Kinetica. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Kinetica επιστρατεύει drones για τη συλλογή σκουπιδιών, καθώς πρόσφατα είχε συνεργαστεί με το μη κερδοσκοπικό ινστιτούτο San Francisco Estuary για τη δοκιμή ενός άλλου project χρήσης drones, που στόχο είχε να παρακολουθεί πόσα σκουπίδια εισέρχονται σε θαλάσσια περιβάλλοντα.
      Φωτό: www.wevolver.com
    9. Τεχνολογία

      gvarth

      Ένα Audi TTS που έχει τροποποιηθεί ώστε να ... οδηγεί τον εαυτό του έχασε για λίγα δευτερόλεπτα έναν αγώνα ταχύτητας στην Καλιφόρνια -έφτασε όμως τα 193 χιλιομέτρων την ώρα και κατάφερε να μείνει στο δρόμο παρά τις κλειστές στροφές.
       
      Το ρομποτικό Audi, με την ονομασία «Σέλι», είναι ένα συμβατικό αυτοκίνητο παραγωγής που τροποποιήθηκε στο Εργαστήριο Έρευνας Αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου Στάνφορντ. Απέκτησε έτσι κεντρικό υπολογιστή που χειρίζεται το τιμόνι, αισθητήρες που αντιλαμβάνονται τα όρια του δρόμου και τα εμπόδια, καθώς και αισθητήρες που μετρούν την πρόσφυση των ελαστικών ανά πάσα στιγμή.
       
      Η Σέλι αναμετρήθηκε με έναν οδηγό που είχε ήδη εξοικειωθεί με την πίστα ταχύτητας Thunderhill της Καλιφόρνια. Έφτασε στο τέρμα με καθυστέρηση μερικών δευτερολέπτων, απέδειξε όμως ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να μάθουν από την πείρα των καλύτερων πιλότων.
       
      Οι 15 στροφές της πίστας Thunderhill δημιουργούν μια σειρά από προκλήσεις για το αυτόνομο όχημα, εξήγησε υπεύθυνος του ερευνητικού προγράμματος, μιλώντας στο φεστιβάλ επιστήμης «Big Science» που οργανώνει το περιοδικό The Atlantic.
       
      «Αυτό που κάνουν καλά οι ανθρώπινοι οδηγοί είναι να νιώθουν τα όρια του αυτοκινήτου και να το σπρώχνουν λίγο παραπέρα» σχολίασε.
       
      Για παράδειγμα, είπε, στις στροφές υψηλής ταχύτητας τα λάστιχα φτάνουν στο όριο της πρόσφυσης που μπορούν να προσφέρουν, οπότε το αυτοκίνητο δεν μπορεί να στρίψει με το τιμόνι και οι οδηγοί χρησιμοποιούν το χειρόφρενο και το γκάζι για να πάρουν τη στροφή.
       
       
      Πηγή : www.in.gr - ΔΟΛ
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Solar Impulse 2, το ηλιακό αεροσκάφος που λειτουργεί αποκλειστικά με μπαταρίες, οι οποίες φορτίζονται από τις 17.000 φωτοβολταϊκές κυψέλες που έχουν τοποθετηθεί στα φτερά του και συλλέγουν το ηλιακό φως, διέσχισε λίγο πριν από το μεσημέρι της Τρίτης τους ελληνικούς αιθέρες.
       
      Η φωτογραφία από το πιλοτήριο με κυβερνήτη τον Αντρέ Μπόρσμπεργκ, αναρτήθηκε στο twitter με το μήνυμα:
       
      «Το Solar Impulse 2, μόλις διέσχισε τα ελληνικά σύνορα με προορισμό το Κάιρο».
       
       
      Το ταξίδι του ηλιακού αεροσκάφους ξεκίνησε από τη Νέα Υόρκη, με πρώτο σταθμό τη Σεβίλλη.
       
      Το δεύτερο σκέλος της πτήσης είχε αφετηρία από την Ισπανική πόλη, με προορισμό την Αίγυπτο.
       
       
       

       

       
      Πηγή: http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=521893&catID=4
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Σε ρυθμούς ηλεκτροκίνησης, παρά την παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, συνεχίζει να κινείται ο πλανήτης, με την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (Electric Vehicles-EVs) να αριθμεί πλέον 11 εκατομμύρια EVs, τα οποία κυκλοφορούν στους δρόμους ανά τον κόσμο. Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως αναφέρει και το ΣΕΠΕ,  ανεβάζει το ποσοστό της διείσδυσης των EVs στο 14%, σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC για το 2022. Από πλευράς κατασκευαστών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της IDC, οι 3 κορυφαίοι παίκτες παγκοσμίως, η BYD, η Tesla και η SAIC-GM Wuling, ελέγχουν πλέον το 36,11% της αγοράς EVs παγκοσμίως.
      Η πιο δυναμική αγορά του κόσμου για την ηλεκτροκίνηση είναι η κινεζική: με γνώμονα τη βελτιωμένη προσφορά, τις υψηλές τιμές του πετρελαίου, τις κρατικές επιδοτήσεις και τις εγγυημένες τιμές από εταιρείες αυτοκινήτων, η αγορά ηλεκτρονικών οχημάτων της Κίνας έφτασε σχεδόν τις 7 εκατ. μονάδες με ποσοστό διείσδυσης 31,3% το 2022.
      Στην Κίνα, οι τρεις κορυφαίοι παίκτες της παγκόσμιας ηλεκτροκίνησης – BYD, SAIC και Tesla – καταλαμβάνουν το 53% της αγοράς το 2022. Ειδικά στην αγορά EVs της Κίνας, το “top 10” κυριαρχείται από τοπικά brands, με εξαίρεση την Tesla, που βρίσκεται στην τρίτη θέση της κατάταξης με μερίδιο αγοράς 10,3% (το 2022).
      “Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι γρήγορη, συνεπώς υπάρχουν ευκαιρίες, αλλά και προκλήσεις. Μόνο αν αποκτήσουν πλεονέκτημα εκ των προτέρων, οι παίκτες μπορούν να προλάβουν τους ανταγωνιστές τους και να κερδίσουν την τελική νίκη”, σχολιάζει η IDC.
       Οι πιο πολλά υποσχόμενες αγορές
      Η εταιρεία ερευνών, στη μελέτη της για την παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνησης, εντοπίζει τις πιο πολλά υποσχόμενες αγορές του πλανήτη για τον κλάδο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. “Συνεχίστε τις επενδύσεις στις αγορές με τη μεγαλύτερη αξία, την Κίνα, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, που είναι ανταγωνιστικές για τον κλάδο. Ορισμένες αναπτυσσόμενες χώρες, όπως η Ταϊλάνδη, οι Φιλιππίνες, η Ινδονησία κ.λπ., έχουν επίσης σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης”, σημειώνει στην έκθεσή της η IDC.
      Κομβικό θέμα το λογισμικό
      Η μελέτη αναδεικνύει την ανάγκη στενής συνεργασίας του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας με αυτό της τεχνολογίας όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, αλλά και τις εκτεταμένες τεχνολογικές επενδύσεις, στις οποίες είναι ανάγκη να επενδύσουν οι επιχειρήσεις του τομέα. «Οι κατασκευαστές είναι ανάγκη να επιλέξουν την πιο κατάλληλη τεχνολογική διαδρομή. Πρέπει να αυξήσουν τις επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη, για να βελτιώσουν τις τεχνολογικές τους ικανότητες, ειδικά σε ό,τι αφορά στο λογισμικό», τονίζουν οι αναλυτές της εταιρείας.
      Ένα άλλο κεντρικό θέμα, με το οποίο βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπος ο κλάδος, είναι η προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων. «Οι κατασκευαστές είναι σημαντικό να εντοπίσουν όσο το δυνατόν νωρίτερα τις ελλείψεις ταλέντων, ειδικά για λειτουργίες διαδικτύου και επικοινωνίας, να διευρύνουν τη δεξαμενή ταλέντων και να προσπαθήσουν να προσελκύσουν παγκόσμια ταλέντα», καταλήγει η IDC.
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια τεχνολογία που μετατρέπει το ασύρματο σήμα του Wi-Fi σε πηγή ενέργειας που μπορεί να φορτίσει οικιακές ηλεκτρονικές συσκευές αναπτύσσουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ουόσινγκτον πραγματοποιώντας ένα βήμα προς το όνειρο του Νικόλα Τέσλα ο οποίος οραματιζόταν έναν “ηλεκτρικό” κόσμο χωρίς καλώδια.
       
      Η τεχνολογία PoWiFi βασίζεται σε έναν ειδικό ρούτερ που συλλέγει ραδιοκύματα με την τεχνική της “οπισθοσκέδασης” ή αλλιώς της ανακύκλωσης του σήματος του ασύρματου διαδικτύου.
       
      Στη συνέχεια με τη βοήθεια ενός ανορθωτή, τα ραδιοκύματα μετατρέπονται σε ηλεκτρική τάση. Κατόπιν, ένας μετατροπέας DC-DC ενισχύει τα επίπεδα της τάσης, ώστε το σήμα να ανταποκρίνεται στις ενεργειακές απαιτήσεις ενός αισθητήρα ή ενός μικροελεγκτή.
       
      Παρότι δεν είναι η πρώτη φορά που επιτυγχάνεται άντληση ενέργειας από το περιβάλλον, οι ερευνητές ανέπτυξαν την πρώτη τεχνολογία του είδους που δεν βασίζεται σε μια συγκεκριμένη μονάδα φόρτισης, καθώς «ανακυκλώνει» ραδιοκύματα που κυκλοφορούν στον χώρο καθιστώντας εφικτή την επικοινωνία μεταξύ συσκευών χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης.
       
      —Οι δοκιμές
       
      Στο πλαίσιο των δοκιμών, οι ερευνητές πέτυχαν να τροφοδοτήσουν μια φωτογραφική μηχανή χωρίς μπαταρία, η οποία βρισκόταν σε απόσταση πέντε μέτρων από τον ρούτερ. Η ενέργεια αυτή ήταν αρκετή για τη λήψη μιας φωτογραφίας ανά 35 λεπτά. Το σύστημα κατάφερε ακόμα να προσφέρει επαρκή ενέργεια για τη λειτουργία ενός αισθητήρα θερμοκρασίας άνευ μπαταρίας.
       
      Οι δοκιμές έγιναν σε έξι κατοικίες. Οι τέσσερεις ιδιοκτήτες δήλωσαν ότι συνέχισαν να χρησιμοποιούν χωρίς προβλήματα ταχύτητας την ασύρματη διαδικτυακή τους σύνδεση, όπως και πριν την εγκατάσταση του «ενεργειακού» ρούτερ. Ένας είδε βελτιωμένη ταχύτητα και ένας ανέφερε επιβράδυνση στις ταχύτητες.
       
      Σύμφωνα με τους ερευνητές, η τεχνολογία μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τη φόρτιση υβριδικών μπαταριών νικελίου-μετάλλου και ιόντων-λιθίου σε απόσταση μέχρι 8,5 μέτρα.
       
      «Ένα από τα βασικά ζητήματα που καλούμαστε να καλύψουμε ως προς το “Ιντερνετ των Πραγμάτων” είναι ο τρόπος φόρτισης των διαφόρων ηλεκτρονικών συσκευών που μας περιβάλλουν» αναφέρουν οι επιστήμονες. «Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία μας θα μπορούσε μελλοντικά να οδηγήσει σε δίκτυα συσκευών και αισθητήρων που θα επικοινωνούν μεταξύ τους και θα ανταλλάσσουν δεδομένα αντανακλώντας ήδη υπάρχοντα σήματα που υπάρχουν στον χώρο».
       
      Το πρωτοποριακό σύστημα φόρτισης παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο καινοτομίας Em Tech Digital που έλαβε χώρα 1 και 2 Ιουνίου στο Σαν Φρανσίσκο. Το συνέδριο διοργανώνει το περιοδικό του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης, MIT Technology Review.
       
      Δείτε το video.
       

       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/06/05/powifi-energeia-122749/
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια από τις μεγαλύτερες ανακοινώσεις που έγιναν στο συνέδριο Google I/O το οποίο πραγματοποιήθηκε περίπου έξι μήνες νωρίτερα, ήταν η νέα δυνατότητα της υπηρεσίας Google Maps να επιτρέπει την λειτουργία αναζήτησης και πλοήγησης ακόμη και όταν η συσκευή του χρήστη δεν είναι συνδεδεμένη στο ίντερνετ. Το χαρακτηριστικό αυτό έγινε διαθέσιμο εδώ και μερικές ώρες, οπότε οι offline λειτουργίες του Google Maps για το Android είναι πλέον περισσότερες από ποτέ.
       
      Το νέο αυτό χαρακτηριστικό συνεργάζεται άψογα με την online έκδοση του Google Maps, επιτρέποντας στα δεδομένα του smartphone σας να χρησιμοποιούνται ή όχι, χωρίς να διακόπτουν τη λειτουργία της εφαρμογής. Τα νέα features κυκλοφόρησαν για το Android και η Google αναφέρει ότι σύντομα θα έρθουν και στο iOS.
       
      Ήδη από το 2012 υπάρχει η επιλογή για την αποθήκευση συγκεκριμένων περιοχών στο Google Maps, τώρα όμως είναι η πρώτη φορά που δίνεται και η δυνατότητα πλοήγησης/αναζήτησης. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Όταν για παράδειγμα βρεθεί κάποιος σε μια περιοχή της πόλης όπου διαμένει και θέλει να βρει ένα εστιατόριο, μπορεί να κάνει μια αναζήτηση στους αποθηκευμένους χάρτες του, χωρίς να απαιτείται σύνδεση στο διαδίκτυο. Λόγω του ότι υπάρχουν περιορισμοί χώρου, όσον αφορά τις επιχειρήσεις που θα υπάρχουν ήδη αποθηκευμένες στην εφαρμογή θα μπορούμε να βρούμε μόνο τηλέφωνα, ονόματα και βαθμολογία και όχι φωτογραφίες ή κριτικές χρηστών.
       
      Μάλιστα η Google για να μην επιβαρυνθούν με κάποια έξτρα χρέωση δεδομένων οι χρήστες, έχει προβλέψει να πραγματοποιείται λήψη των offline χαρτών, μόνο με χρήση Wi-Fi. Τέλος, η εταιρεία επισήμανε ότι σε μελλοντικές εκδόσεις του Google Maps θα προστεθούν και άλλες δυνατότητες.
       
      Πηγή: http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=426003&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Μία από τις πολύ χρήσιμες λειτουργίες των Google Maps είναι η εμφάνιση της κίνησης στους περισσότερους δρόμους, μια λειτουργία που πολλοί δεν γνωρίζουν ότι υπάρχει και με τη Google να επιθυμεί να την κάνει εμφανή στο κοινό.
       
      Έτσι στην επόμενη έκδοση (9.39) των Google Maps για την πλατφόρμα του Android, η Google προσθέτει ένα νέο widget το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί στην αρχική οθόνη και με ένα πάτημα ανοίγει την εφαρμογή και εμφανίζει την κίνηση στη γύρω περιοχή. Άμεσα το Google Maps εμφανίζει μια πληρέστατη εικόνα της κίνησης, εμφανίζοντας σχετικό μήνυμα για το αν υπάρχουν καθυστερήσεις ή όχι, με τον χρήστη να μπορεί να προχωρήσει σε πλοήγηση για να βρει εναλλακτικό δρόμο για τον τελικό του προορισμό.
       
      Η λειτουργία εμφάνισης της κίνησης στους δρόμους, προστέθηκε πριν περίπου ένα χρόνο και στη χώρα μας, και σύμφωνα με την έως τώρα εμπειρία μας, δουλεύει αρκετά καλά και αξιόπιστα στις περισσότερες περιπτώσεις. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα από το GPS smartphone κατόχων κινητών τηλεφώνων και με τη χρήση αλγορίθμων, η Google είναι σε θέση να εμφανίζει παράλληλα και το πόσο κίνηση έχει ένας δρόμος. Έτσι το βαθύ κόκκινο χρώμα φανερώνει μποτιλιάρισμα, το πορτοκαλί, ελαφρά κίνηση ενώ το πράσινο δείχνει δρόμους χωρίς καθόλου κίνηση.
       

       
       
      Στα στατιστικά που εμφανίζει το Google Maps περιλαμβάνεται ακόμα και ένα ιστορικό της κίνησης που υπάρχει σε ένα εστιατόριο ή άλλο δημόσιο μέρος, ανάλογα την ημέρα και φυσικά την ώρα.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/earth/widget-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B5%CE%B9-%CF%84-r12815
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι μεγάλες αυξήσεις εσόδων που ανακοίνωσαν για το εννεάμηνο του 2021 οι εισηγμένες εταιρείες λογισμικού και υπηρεσιών πληροφορικής είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου σύμφωνα με τους αναλυτές και τα στελέχη του κλάδου.
      Η επιτάχυνση της ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων που φέρνει η πανδημία, η στροφή προς το cloud και τις διαδικτυακές υπηρεσίες, η δεκαετής κρίση που καθυστέρησε πολλές επενδύσεις σε τεχνολογία και τα σημαντικά κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης δημιουργούν μια πρόσθετη αγορά που μπορεί να φτάσει τα 800 εκατ. ευρώ μέχρι το 2026, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Eurobank Equities, για εταιρείες όπως η Entersoft, η Real Consulting, η (μη εισηγμένη) SoftOne, η EpsilonNet, κ.α.
      Οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης έχουν εντείνει το κύμα εξαγορών και συγχωνεύσεων στον κλάδο, όπως και την αναζήτηση στελεχών.
      Η ελληνική αγορά πληροφορικής κινείται σήμερα στα επίπεδα των 1,8 δισ. ευρώ
      Για λόγους σύγκρισης, η ελληνική αγορά πληροφορικής (εξοπλισμός, λογισμικό και υπηρεσίες) κινείται σήμερα στα επίπεδα των 1,8 δισ. ευρώ, με την αγορά λογισμικού να εκτιμάται σε επίπεδα άνω των 300 εκατ. ευρώ.
      Ολόκληρη η αγορά, με τη συνδρομή και των μεγάλων έργων του δημοσίου, ετοιμάζεται για απογείωση, αλλά ειδικά στον κλάδο του λογισμικού και των υπηρεσιών τεχνολογίας προς τις επιχειρήσεις καταγράφονται ήδη υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης. Ένα τμήμα της αγοράς στηρίζεται και στις νέες απαιτήσεις της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για την ηλεκτρονική διαβίβαση τιμολογίων (MyData), κ.α.
      «Μόνο ένα από τα προγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης που αφορά την ψηφιοποίηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων προβλέπει επιδότηση 400 εκατ. ευρώ» λένε στελέχη του κλάδου για να αναδείξουν τις ευκαιρίες για τον κλάδο του επιχειρηματικού λογισμικού (ERP, CRM, κ.α.). Στο Ταμείο Ανάκαμψης πρέπει να προστεθεί ο νέος αναπτυξιακός νόμος που στηρίζει επενδύσεις στην ψηφιοποίηση, αλλά και το νέο ΕΣΠΑ.
      Τα ίδια στελέχη υποστηρίζουν πως είναι η πρώτη φορά μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες που στην αγορά λογισμικού λειτουργούν υγιείς επιχειρήσεις, χωρίς χρέη και άλλα οικονομικά προβλήματα. Σε αυτό συνέβαλλαν κινήσεις όπως η εξαγορά της SingularLogic από το σχήμα EpsilonNet – Space Hellas, η εξαγορά της Unisoft από την SoftOne του ομίλου Olympia.
      «Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν δεκαετές τεχνολογικό χρέος που πρέπει να κλείσουν»
      «Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν δεκαετές τεχνολογικό χρέος που πρέπει να κλείσουν» λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Entersoft Αντώνης Κοτζαμανίδης, που θεωρεί πως το 50% των εταιρειών λειτουργεί ακόμα με απαρχαιωμένα συστήματα λογισμικού. Η κρίση στην ουσία πάγωσε τις επενδύσεις σε τεχνολογικά συστήματα για μια δεκαετία εξηγεί.
      Ο ίδιος προσθέτει πως η πανδημία έδειξε τις διοικήσεις πως οι καιροί άλλαξαν πως πρέπει να αξιοποιήσουν τεχνολογικές υποδομές για να συνεχίσουν να λειτουργούν. Ειδικά όταν είδαν ακόμα και μεγάλους ομίλους να δυσκολεύονται να ανταποκριθούν τους πρώτους μήνες, όπως συνέβη με τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι ίδιες διοικήσεις είδαν το δημόσιο να αυξάνει γεωμετρικά τις ηλεκτρονικές τους υπηρεσίες.
      Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο διευθύνων σύμβουλος της Real Consulting Διονύσης Αθανασάκος. «Η ψηφιακή μετάβαση των επιχειρήσεων θα γίνει πλέον πολύ γρηγορότερα», όπως λέει. Προσθέτει πως εξαιτίας της κρίσης οι ελληνικές επιχειρήσεις «έχασαν δέκα χρόνια επενδύσεων στις νέες τεχνολογίες και τώρα αντιλαμβάνονται πως πρέπει να κερδίσουν ταχύτατα το χαμένο έδαφος».
      Επιπλέον, η βελτίωση των συνθηκών στην αγορά οδηγεί, όπως εξηγεί ο επικεφαλής της Real Consulting, σε συγχωνεύσεις και εξαγορές, αλλά και σε ενίσχυση της εξωστρέφειας, με αποτέλεσμα να μεγαλώνουν και οι ανάγκες για σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα.
      Τα απαρχαιωμένα ERP
      Ειδικά στον τομέα του λογισμικού ενδοεπιχειρησιακής λειτουργίας και οργάνωσης (ERP) μία στις τέσσερις εταιρείες λειτουργεί ακόμα με πανάρχαια συστήματα εταιρειών που πλέον δεν υπάρχουν στην αγορά. Ένα άλλο 25% των επιχειρήσεων έχει παλιές εκδόσεις συστημάτων ERP που πρέπει να αναβαθμιστούν ώστε να καλύπτουν τις σημερινές απαιτήσεις.
      Σε αυτό το κενό πρέπει να προστεθούν οι νέες ανάγκες για συστήματα διαχείρισης / εξυπηρέτησης πελατών (CRM), διαχείρισης αποθηκών, τιμολόγησης εν κινήσει και άλλες κάθετες λύσεις που έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις για να λειτουργήσουν στο νέο περιβάλλον. Δεν είναι τυχαίο πως αρκετές από τις εξαγορές που ανακοίνωσαν εταιρείες όπως η Entersoft τους τελευταίους μήνες αφορούν τέτοιες κάθετες λύσεις ώστε να ενισχυθεί το χαρτοφυλάκιο προϊόντων που προσφέρουν στους πελάτες τους.
      Η πρόκληση της στελέχωσης
      «Σήμερα η εταιρεία έχει 230 στελέχη και τον επόμενο χρόνο θα ξεπεράσουμε τα 250» λέει ο κ. Αθανασάκος ο οποίος παραδέχεται πως η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο για την ανάπτυξη της αγοράς.
      Η Real Consulting έχει αποφασίσει τα τελευταία χρόνια να δημιουργεί τα δικά της στελέχη μέσω συνεργασιών με πανεπιστήμια. Κάθε χρόνο προσλαμβάνονται 10 – 15 νέοι άνθρωποι οι οποίοι και εκπαιδεύονται με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας να θεωρεί πως οι μεταγραφές από εταιρεία σε εταιρεία δεν οδηγούν πουθενά.
      Για την αντιμετώπιση του ίδιου προβλήματος η Entersoft ανακοίνωσε την Τετάρτη πως ιδρύει Κέντρο Υλοποίησης & Ανάπτυξης Λογισμικού στην Πάτρα σε συνεργασία με το τοπικό Πανεπιστήμιο. Αναμένεται να δημιουργήσει, στην πρώτη φάση, περί τις 60 νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή με την επένδυση να φτάνει τα δύο – τρία εκατ. ευρώ ετησίως.
      Ο κ. Κοτζαμανίδης υποστήριξε κατά την παρουσίαση της επένδυσης πως η Entersoft το 2016 απασχολούσε 190 άτομα, ενώ στο τέλος του 2021 θα ξεπεράσει τα 370, δηλαδή διπλασίασε το δυναμικό της. Το πλάνο της προβλέπει ότι σε ορίζοντα 5ετίας θα υπερ-διπλασιάσει εκ νέου το προσωπικό της. Όπως είπε «παίρνουμε μέτρα για να μην εμποδίσει την ανάπτυξη μας η έλλειψη προσωπικού».
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Η υπηρεσία Street View η οποία επιτρέπει στους χρήστες να πλοηγηθούν στους δρόμους μιας πόλης με βάση πανοραμικές φωτογραφίες 360 μοιρών, είναι έτοιμη να συμπεριλάβει και την Ελλάδα σύμφωνα με πρόσκληση που λάβαμε πριν λίγα λεπτά από τη Google.
       
      Η παρουσία του Street View στη χώρα μας έχει περάσει από χίλια κύματα, αρχής γενομένης από τον Απρίλιο του 2009 όταν και εντοπίστηκαν στους δρόμους της Αθήνας τα πρώτα ειδικά αυτοκίνητηα της Google, που αναλαμβάνουν τη φωτογράφηση των δρόμων. Ένα μήνα μετά, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έβαζε πάγο στα σχέδια της Google γνωστοποιώντας ότι δεν έδινε την απαραίτητη άδεια μέχρι η εταιρεία να προσκομίσει συμπληρωματικά στοιχεία ώστε να κριθεί από την Αρχή η νομιμότητα της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων των προσώπων που απεικονίζονται μέσα από την υπηρεσία.
       
      Δύο χρόνια μετά μαθαίναμε ότι τα αυτοκίνητα της Google θα έκαναν και πάλι την εμφάνιση τους στους ελληνικούς δρόμους, αυτή τη φορά για τη συλλογή πληροφοριών για λογαριασμό όμως της υπηρεσίας Google Maps, χωρίς αυτές οι πληροφορίες να δημοσιευθούν στο Internet.
       
      Το πεδίο άρχισε να ξεκαθαρίζει τέσσερα χρόνια μετά και συγκεκριμένα το Νοέμβριο του 2013 όταν και η αρχή προστασίας δεδομένων πήρε τα απαραίτητα στοιχεία από τη Google και ήρε τις ενστάσεις της, δίνοντας το πράσινο φως για το λανσάρισμα της υπηρεσίας. Σύμφωνα με την απόφαση, δεδομένα που αφορούν πρόσωπα και πινακίδες αυτοκινήτων θα θολώνονται αυτόματα ενώ θα υπάρχει εργαλείο με το οποίο θα μπορεί να ζητηθεί η θόλωση δεδομένων σε περίπτωση που αυτά δεν έχουν ήδη θολωθεί συμπεριλαμβανομένων και της πρόσοψης οικιών.
       
      Περισσότερες πληροφορίες όπως τις πόλεις οι οποίες θα υποστηρίζονται κατά το λανσάρισμα της υπηρεσίας θα γίνουν γνωστές κατά την επίσημη παρουσίαση της Google η οποία είναι προγραμματισμένη για τις 5 Ιουνίου, με το Insomnia να βρίσκετε εκεί για να σας μεταφέρει όλες τις εξελίξεις.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/earth/%CF%84%CE%BF-google-street-view-%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%AC%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84-r6774
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Την 56η θέση καταλαμβάνει η Ελλάδα στην παγκόσμια κατάταξη των χωρών με βάση την πραγματική μέση ταχύτητα διαδικτύου που έχουν οι χρήστες, σύμφωνα με τις μετρήσεις της WebsiteToolTester. Την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Ταϊβάν και την τελευταία η Υεμένη, ενώ η Κύπρος βρίσκεται στην 64η θέση.
      Η κατάταξη, που παρουσιάζει η βρετανική Daily Mail, βασίζεται στις μέσες (όχι τις μέγιστες) πραγματικές ταχύτητες πρόσβασης στο διαδίκτυο και όχι στις ονομαστικές που δηλώνουν οι κατά τόπους πάροχοι. Οι μέσες ταχύτητες προκύπτουν από τα δισεκατομμύρια onile τεστ που κάθε χρόνο κάνουν οι ίδιοι οι χρήστες σε εξειδικευμένες ιστοσελίδες όπως της WebsiteToolTester, για να ελέγξουν πόσο γρήγορο είναι το Ίντερνετ που έχουν στο σπίτι ή στο γραφείο τους.
      Η μέση πραγματική ταχύτητα «κατεβάσματος» (download) αρχείων στην Ελλάδα εμφανίζεται να είναι 13,41 Mbps και της Κύπρου 11 Mbps, έναντι 85,2 Mbps της πρώτης Ταϊβάν. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Σιγκαπούρη (70,9), η νήσος Τζέρσι της Μάγχης (67,5), η Σουηδία (55,2) και η Δανία (49,2 Mbps). Στον αντίποδα, στην τελευταία 207η θέση βρίσκεται η Υεμένη με μέση ταχύτητα μόνο 0,38 Mbps.

      Η Ελλάδα βρίσκεται κάτω από άλλες βαλκανικές χώρες όπως η 37η Ρουμανία (21,8 Mbps), η 43η Σερβία (19,2 Mbps) και η 49η Βουλγαρία (16,95 Mbps), αλλά πάνω από το 72o Ισραήλ (8,85 Mbps), την 78η Bόρεια Μακεδονία (8 Mpbs) και την 102η Τουρκία (5,3 Mbps). Οι ΗΠΑ βρίσκονται στην 15η θέση με 32,3 Mbps. Από τις 25 πρώτες χώρες, οι 18 είναι ευρωπαϊκές.

      Η μέση ταχύτητα παγκοσμίως εμφανίζεται να έχει αυξηθεί από περίπου 9 Mbps το 2017 σε λίγο πάνω από 11 Mbps το 2019. Οι αριθμοί της WebsiteToolTester και κάθε άλλης παρόμοιας online υπηρεσίας πιθανότατα υποεκτιμούν σε όλες τις χώρες λίγο-πολύ (για διάφορους λόγους) την πραγματική διαθέσιμη ταχύτητα που έχουν οι χρήστες.
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Περισσότερες από μία πόλεις ενώνονται για να σχηματίσουν ένα τεράστιο αστικό δίκτυο, το οποίο μπορεί μάλιστα να εκτείνεται και σε περισσότερες χώρες: Αυτή φαίνεται πως είναι η νέα εποχή στην οποία εισέρχονται ορισμένες περιοχές του πλανήτη, με πιο ενδεικτικό το παράδειγμα του Greater Bay Area στην Κίνα.
      Πρόκειται για την «ένωση» 11 πόλεων, συμπεριλαμβανομένου του Χονγκ Κονγκ, της Σέντσεν και της Γκουανγκντόνγκ, που φιλοξενεί τουλάχιστον 70 εκατ. άτομα και παράγει περίπου το 11,6% του κινεζικού ΑΕΠ.
      Ωστόσο, η μεγαλύτερη «σούπερ» πόλη ενδέχεται να είναι τελικά αυτή που σχηματίζεται στη δυτική Αφρική: Έχει έκταση σχεδόν 1.000 χιλιομέτρων και απαρτίζεται από εννιά πόλεις σε πέντε χώρες, από το Αμπιτζάν στην Ακτή Ελεφαντοστού μέχρι το Λάγος στη Νιγηρία.
      Σύμφωνα με το World Economic Forum θα πρόκειται για την πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή του πλανήτη, καθώς εκτιμάται ότι μέχρι το 2100 θα φιλοξενεί έως και 500 εκατομμύρια άτομα.
      Η τάση
      Δεδομένης της αύξησης του πληθυσμού στα αστικά κέντρα, αναδύεται η τάση και για αντίστοιχη διόγκωση των πόλεων. Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας, λιγότεροι από τους μισούς ανθρώπους στον κόσμο ζούσαν σε πόλεις πριν από είκοσι χρόνια, ενώ πλέον το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 60%. Μέχρι το 2100 εκτιμάται πως το 85% του παγκόσμιου πληθυσμού θα διαμένει σε πόλεις.
      Ως αποτέλεσμα, θα μεγαλώνουν και οι πόλεις. Συγκεκριμένα κατά την εκτίμηση της παγκόσμιας τράπεζας εκτιμάται ότι θα προστεθούν επιπλέον 1,2 εκατ. τετραγωνικά χιλιόμετρα σε νέα αστικά κέντρα μέχρι το 2030.
      https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7003764742569811968
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Ελλάδα και η Νέα Ζηλανδία είναι από τις πρώτες χώρες στις οποίες η Google ενεργοποιεί την υπηρεσία Android Earthquake Alerts.
      Η υπηρεσία απευθύνεται σε κατόχους android smartphone χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες που αυτό ενσωματώνει, προκειμένου να ενημερώσει τον κάτοχό του για επικείμενο σεισμό καθώς και τρόπους προστασίας. Όπως αναφέρει η Google, οι χρήστες κινητών Android θα λαμβάνουν αυτόματες έγκαιρες ειδοποιήσεις κάθε φορά που σημειώνεται σεισμός στη περιοχή τους ενώ όσοι δεν επιθυμούν να λαμβάνουν αυτές τις ειδοποιήσεις θα μπορούν να απενεργοποιήσουν την υπηρεσία από τη συσκευή τους.
      Για να γίνει κάτι τέτοιο εφικτό, η υπηρεσία χρησιμοποιεί το επιταχυνσιόμετρο που διαθέτουν σχεδόν όλα τα android smartphones της αγοράς για τον εντοπισμό σεισμικών κυμάτων που υποδεικνύουν την πιθανότητα σεισμού. Εάν το κινητό καταγράψει μια δόνηση την οποία “αντιλαμβάνεται” ως σεισμική, τότε στέλνει σήμα στο διακομιστή ανίχνευσης σεισμών, μαζί με υπόδειξη της περιοχής όπου σημειώθηκε η δόνηση. Στη συνέχεια, ο διακομιστής διασταυρώνει τις πληροφορίες από πολλά κινητά ώστε να εντοπίσει το σεισμό, το μέγεθος του, και την ακριβή τοποθεσία του.
      Η υπηρεσία Android Earthquake Alert λανσαρίστηκε τον Αύγουστο του 2020, με τη Google να συνεργάζεται με το United States Geological Survey (USGS) και το ShakeAlert, παρέχοντας έγκαιρες ειδοποιήσεις στους χρήστες Android στην Καλιφόρνια. Στη συνέχεια, η υπηρεσία επεκτάθηκε στο Όρεγκον, ενώ μέσα στο Μάιο θα είναι διαθέσιμη και στην Ουάσιγκτον.
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Το υλικό με βάση το ξύλο είναι αποτέλεσμα του έργου BioMatters από το Εργαστήριο Ψηφιακής Αρχιτεκτονικής Έρευνας και Τεχνολογιών (DART), το οποίο υπάγεται στο Κολλέγιο Αρχιτεκτονικής και Πολεοδομίας Taubman του Μίσιγκαν.
      Με επικεφαλής τη διευθύντρια του DART Mania Aghaei Meibodi, η ομάδα προσπάθησε να δημιουργήσει ένα υλικό για την επαναχρησιμοποίηση βιομηχανικού πριονιδιού προκειμένου να μειώσει τα απόβλητα που δημιουργούνται από ξυλότυπους που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή σκυροδέματος.
      Το πριονίδι αναμειγνύεται με βιοπολυμερή και πρόσθετα δημιουργόντας ένα νέο υλικό, το οποίο μπορεί να χυτευθεί ή να χρησιμοποιηθεί σε εκτύπωση 3D σε διάφορα σχήματα.


      Η ομάδα εκτύπωσε τρισδιάστατα μια δομική στήλη 1,8 μέτρων, ρίχνοντας σκυρόδεμα στο κέντρο της σταδιακά. Αφού στέγνωσε το σκυρόδεμα, ο ξυλότυπος από πριονίδι ξεφλουδίστηκε για να αποκαλυφθεί η στήλη.
      Στη συνέχεια, το υλικό του πριονιδιού ανακυκλώθηκε με την προσθήκη νερού προκειμένου να αναδημιουργηθεί το επίπεδο που απαιτείται για την τρισδιάστατη εκτύπωση. Χρησιμοποιώντας αυτή τη διαδικασία, η ομάδα επαναχρησιμοποίησε με επιτυχία το ίδιο υλικό πάνω από 25 φορές για να δημιουργήσει πρόσθετες στήλες.
      Σύμφωνα με το DART Lab, 5 δισεκατομμύρια δέντρα κόβονται σε όλο τον κόσμο ετησίως, με αποτέλεσμα περίπου 1.400 τόνοι πριονίδι να πετιούνται σε χώρους υγειονομικής ταφής στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα καλούπια συμβάλλουν έως και στο 40% των δαπανών κατασκευής σκυροδέματος και συνήθως κατασκευάζονται από ξύλο. Μετά τη χρήση του σε εργοτάξια, ο ξυλότυπος συχνά απορρίπτεται.
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Τέσσερα μόλις χρόνια αργότερα τοποθετείται η υποχρέωση της ομάδας μηχανικών της Apple να παρουσιάσουν τα κύρια χαρακτηριστικά του πρώτου "Apple Car", μετά το πράσινο φως της ηγετικής ομάδας να τριπλασιαστεί το δυναμικό της. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Apple φέρει εσωτερικά την κωδική ονομασία Titan (τιτάνας) και έχει deadline το 2019, γράφει η Wall Street Journal.
       
      Οι φήμες για την δέσμευση της Apple να ασχοληθεί με την κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου ακούστηκαν πρώτη φορά τον Φεβρουάριο, αφού η εταιρεία άρχισε να συστήνει την ομάδα μηχανικών για το πρότζεκτ Titan με επικεφαλής τον Steve Zadesky-πρώην μηχανικό της Ford-, προσλαμβάνοντας καταξιωμένα στελέχη από την αυτοκινητοβιομηχανία. Η ομάδα, αναφέρει η εφημερίδα Wall Street Journal, αποτελείται ήδη από 600 άτομα και με την συναίνεση του Τιμ Κουκ, ο αριθμός αυτός θα τριπλασιαστεί.
       
      Πάντως, άγνωστο παραμένει τι μπορεί να σημαίνει η ενασχόληση της Apple με την κατασκευή ενός, ενδεχομένως αυτόνομου ή, τουλάχιστον πλήρως τεχνολογικά εξοπλισμένου με κλειστές τεχνολογίες της Apple, ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
       
      Άμεση ήταν η αντίδραση του τέως προέδρου της General Motors, Μπομπ Λατζ, ο οποίος σχολιάζοντας το δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας, είπε ότι είναι απολύτως αβάσιμο να πιστεύει κανείς ότι η εμπλοκή της Apple στην κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι οικονομικά επιτυχημένη, ένα δύσκολο εγχείρημα για την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα. «Από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνονται λεφτά», είπε χαρακτηριστικά ο Λατζ μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο CNBC. Οι εκτιμήσεις αυτές δεν συμφωνούν με εκείνες πολλών αναλυτών που αναφέρονται σε τουλάχιστον 50 δισ. δολάρια που περιμένουν την Apple.
       
      Πηγή: http://tech.in.gr/news/article/?aid=1500027380
       

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.