Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    820 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Ξεκινά τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017 η δράση «εύρυ-where» που αφορά στην παροχή ψηφιακών υπηρεσιών στους δικαιούχους προπτυχιακούς πρωτοετείς φοιτητές των Πανεπιστημίων, ΤΕΙ και ΑΕΑ της χώρας, που εγγράφονται για πρώτη φορά σε Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά το ακαδημαϊκό έτος 2017 - 2018.
       
      Στόχοι της δράσης είναι η παροχή ίσων ευκαιριών πρόσβασης στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, η μείωση του ψηφιακού χάσματος, και η βιώσιμη αύξηση της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας και των ευρυζωνικών υπηρεσιών στην χώρα μας.
       
      Από τις 16/10/2017 όλοι οι δικαιούχοι πρωτοετείς φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα επισκεπτόμενοι τον δικτυακό τόπο της δράσης https://www.eury-where.gr/ να αποκτήσουν το προσωπικό τους κουπόνι, με το οποίο θα μπορούν να αποκτήσουν ή να διατηρήσουν ταχεία πρόσβαση στο Διαδίκτυο με την παροχή σημαντικής επιχορήγησης για ευρυζωνική σύνδεση [σταθερή ή κινητή (mobile)] για δώδεκα (12) μήνες.
       
      Η υλοποίηση της δράσης πραγματοποιείται με τη μέθοδο Voucher (κουπόνι) σε όλους τους πρωτοετείς φοιτητές του ακαδημαϊκού έτους 2017-18. Η μέγιστη επιχορήγηση ανέρχεται στα πέντε ευρώ (5,00 €) ανά μήνα. Η συνολική αξία του κουπονιού καλύπτει κατά μέγιστο το ογδόντα τοις εκατό (80%) του μηνιαίου παγίου της σταθερής ή κινητής (mobile) ευρυζωνικής σύνδεσης των δικαιούχων. Οι διαδικασίες απόκτησης του κουπονιού και σύναψης συμβολαίου είναι εξαιρετικά απλές και δίνουν σε κάθε δικαιούχο τη δυνατότητα ελεύθερης επιλογής παρόχου και συμβολαίου.
       
      Φορέας Πρότασης είναι η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΓΤΤ) του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.
       
      Φορέας Υλοποίησης της Δράσης είναι το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ) του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων.
       
      Φορέας Χρηματοδότησης της Δράσης είναι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
       
      Ο προϋπολογισμός της Δράσης ανέρχεται στο ποσό των €3.062.000 σε δημόσια δαπάνη και χρηματοδοτείται στο σύνολό του από πόρους προερχόμενους από το αποθεματικό ταμείο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
       
      Πηγή: http://www.minedu.gov.gr/news/30764-11-10-17-epixorigoymenes-evryzonikes-syndeseis-gia-tous-protoeteis-foitites-2017-18-se-ola-ta-panepistimia-tei-kai-aea-tis-xoras
    2. Τεχνολογία

      ilias

      Επιστήμονες από το Delft Technical University Ολλανδίας κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ειδικό κράμα σκυροδέματος, το οποίο, αν όλα πάνε καλά στα επερχόμενα τεστ, θα προσφέρει τη δυνατότητα ακόμα πιο ανθεκτικών οικοδομημάτων και, ταυτόχρονα, με μικρότερο κόστος συντήρησης.
       
      Όσο περίεργο κι αν φαντάζει, το «μυστικό» κρύβεται στη χρήση βακτηρίων, μέσα στο μείγμα του σκυροδέματος. Αυτά τα βακτήρια συνοδεύονται από το «φαγητό» τους, που δεν είναι άλλο από ένα παράγωγο του γάλακτος και, όταν το καταναλώνουν, παράγουν ασβεστόλιθο. Όμως, τα βακτήρια, όντας μέσα στο μείγμα, είναι σε κατάσταση αδράνειας / ύπνωσης κατά κάποιο τρόπο, με μοναδικό μέσο ενεργοποίησής τους το νερό. Έτσι, όταν δημιουργηθούν πολύ μικρές ρωγμές, της τάξεως των 0,2 χιλιοστών (μέγεθος που θεωρείται προβλεπόμενο και ανεκτό από την κατασκευαστική βιομηχανία), μέχρι σήμερα το νερό κυλούσε ανάμεσά τους, με αποτέλεσμα την έναρξη της σταδιακής διάβρωσης – κάτι που απαιτεί συνεχή και υψηλού κόστους συντήρηση, ώστε να διατηρηθεί ασφαλές το οικοδόμημα.
       
      Με το νέο σκυρόδεμα, εμπλουτισμένο με τα ειδικά βακτήρια, το εισερχόμενο νερό τα «ξυπνάει» κι έτσι αρχίζουν να παράγουν τον πολύτιμο ασβεστόλιθο, ο οποίος με τη σειρά του «γιατρεύει» τη ρωγμή. Στα εργαστήρια οι επιστήμονες κατάφεραν τα βακτήρια να «επισκευάσουν» ρωγμές μεγέθους έως και 0,5 χιλιοστών. Με αυτήν τη διαδικασία, αυξάνεται πολύ περισσότερο η ανθεκτικότητα και κυρίως η μακροβιότητα της κατασκευής.
       
      Το μοναδικό ίσως μελανό σημείο του «βακτηριακού» σκυροδέματος, από τους Χένκ Γιόνκερς (μικροβιολόγος) και Έρικ Σλάνγκεν (τεχνολόγος) από το Delft Technical University Ολλανδίας, είναι η αύξηση του κόστους κατασκευής του, επειδή τα βακτήρια χρειάζονται ειδική επικάλυψη για να προστατευθούν από τη διάβρωση, όταν βρίσκονται εντός του μείγματος. Αλλά, όπως προσθέτει ο κ. Γιόνκερς, ακόμα κι αν αυξηθεί το κόστος του σκυροδέματος κατά 50% (λόγω της ακριβής ειδικής επικάλυψης των βακτηρίων), το συνολικό κόστος ενός οικοδομήματος θα αυξηθεί το πολύ 1% με 2%.
       
      Τα επόμενα στάδια των ελέγχων θα γίνουν σε εξωτερικούς χώρους και σε διαφορετικού μείγματος / τύπου σκυρόδεμα για το απαραίτητο χρονικό διάστημα των δύο ετών και αν αποδειχθούν θετικά, τότε οι επιστήμονες θα επιχειρήσουν να το διαθέσουν στην αγορά ως προϊόν.
       
      Περισσότερες πληροφορίες: http://www.bbc.co.uk...onment-20121303
       
      Πηγή: zougla.gr
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια τεχνολογία που μετατρέπει το ασύρματο σήμα του Wi-Fi σε πηγή ενέργειας που μπορεί να φορτίσει οικιακές ηλεκτρονικές συσκευές αναπτύσσουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ουόσινγκτον πραγματοποιώντας ένα βήμα προς το όνειρο του Νικόλα Τέσλα ο οποίος οραματιζόταν έναν “ηλεκτρικό” κόσμο χωρίς καλώδια.
       
      Η τεχνολογία PoWiFi βασίζεται σε έναν ειδικό ρούτερ που συλλέγει ραδιοκύματα με την τεχνική της “οπισθοσκέδασης” ή αλλιώς της ανακύκλωσης του σήματος του ασύρματου διαδικτύου.
       
      Στη συνέχεια με τη βοήθεια ενός ανορθωτή, τα ραδιοκύματα μετατρέπονται σε ηλεκτρική τάση. Κατόπιν, ένας μετατροπέας DC-DC ενισχύει τα επίπεδα της τάσης, ώστε το σήμα να ανταποκρίνεται στις ενεργειακές απαιτήσεις ενός αισθητήρα ή ενός μικροελεγκτή.
       
      Παρότι δεν είναι η πρώτη φορά που επιτυγχάνεται άντληση ενέργειας από το περιβάλλον, οι ερευνητές ανέπτυξαν την πρώτη τεχνολογία του είδους που δεν βασίζεται σε μια συγκεκριμένη μονάδα φόρτισης, καθώς «ανακυκλώνει» ραδιοκύματα που κυκλοφορούν στον χώρο καθιστώντας εφικτή την επικοινωνία μεταξύ συσκευών χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης.
       
      —Οι δοκιμές
       
      Στο πλαίσιο των δοκιμών, οι ερευνητές πέτυχαν να τροφοδοτήσουν μια φωτογραφική μηχανή χωρίς μπαταρία, η οποία βρισκόταν σε απόσταση πέντε μέτρων από τον ρούτερ. Η ενέργεια αυτή ήταν αρκετή για τη λήψη μιας φωτογραφίας ανά 35 λεπτά. Το σύστημα κατάφερε ακόμα να προσφέρει επαρκή ενέργεια για τη λειτουργία ενός αισθητήρα θερμοκρασίας άνευ μπαταρίας.
       
      Οι δοκιμές έγιναν σε έξι κατοικίες. Οι τέσσερεις ιδιοκτήτες δήλωσαν ότι συνέχισαν να χρησιμοποιούν χωρίς προβλήματα ταχύτητας την ασύρματη διαδικτυακή τους σύνδεση, όπως και πριν την εγκατάσταση του «ενεργειακού» ρούτερ. Ένας είδε βελτιωμένη ταχύτητα και ένας ανέφερε επιβράδυνση στις ταχύτητες.
       
      Σύμφωνα με τους ερευνητές, η τεχνολογία μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τη φόρτιση υβριδικών μπαταριών νικελίου-μετάλλου και ιόντων-λιθίου σε απόσταση μέχρι 8,5 μέτρα.
       
      «Ένα από τα βασικά ζητήματα που καλούμαστε να καλύψουμε ως προς το “Ιντερνετ των Πραγμάτων” είναι ο τρόπος φόρτισης των διαφόρων ηλεκτρονικών συσκευών που μας περιβάλλουν» αναφέρουν οι επιστήμονες. «Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία μας θα μπορούσε μελλοντικά να οδηγήσει σε δίκτυα συσκευών και αισθητήρων που θα επικοινωνούν μεταξύ τους και θα ανταλλάσσουν δεδομένα αντανακλώντας ήδη υπάρχοντα σήματα που υπάρχουν στον χώρο».
       
      Το πρωτοποριακό σύστημα φόρτισης παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο καινοτομίας Em Tech Digital που έλαβε χώρα 1 και 2 Ιουνίου στο Σαν Φρανσίσκο. Το συνέδριο διοργανώνει το περιοδικό του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης, MIT Technology Review.
       
      Δείτε το video.
       

       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/06/05/powifi-energeia-122749/
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Από σήμερα, το πιο φιλόδοξο λειτουργικό σύστημα της Microsoft, τα Windows 10, ξεκινάνε την πορεία τους στην αγορά, αρχής γενομένης από την έκδοση για προσωπικούς υπολογιστές και tablets και με στόχο την παρουσία τους σε 1 δισεκατομμύρια συσκευές σε διάστημα 2-3 ετών.
       
      Όπως γνωρίζουμε, όσοι είναι κάτοχοι νόμιμης άδειας Windows 7 ή Windows 8.1, μπορούν να αναβαθμιστούν από σήμερα στη νέα έκδοση εντελώς δωρεάν, εκμεταλλευόμενοι την προσφορά της Microsoft η οποία θα ισχύσει για 12 μήνες, με πλήρη υποστήριξη των αναβαθμίσεων έως το 2025.
       
       
      Η επιλογή της αναβάθμισης θα γίνει διαθέσιμη σταδιακά στους υπολογιστές παγκοσμίως, φτάνει ο χρήστης να έχει δηλώσει το ενδιαφέρον του πατώντας το ειδικό Popup που έχει εμφανιστεί από τον προηγούμενο μήνα στον υπολογιστή του. Για τους ανυπόμονους που έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία αλλά δε βλέπουν ακόμα την επιλογή της αναβάθμισης μέσω του Windows Update, η Microsoft διαθέτει από σήμερα ένα ειδικό εργαλείο το οποίο κατεβάζει στον υπολογιστή σας το iso αρχείο των Windows 10, στην έκδοση και τη γλώσσα που επιθυμείτε, συμπεριλαμβανομένου της ελληνικής.
       
      Από το ίδιο εργαλείο ο χρήστης μπορεί μάλιστα να διαμορφώσει ένα usb stick με τα αρχεία εγκατάστασης των Windows 10, προκειμένου να προχωρήσει σε μια καθαρή εγκατάσταση στο σύστημα του, χωρίς να προϋπάρχει κάποια άλλη παλαιότερη εγκατάσταση των Windows. Στην περίπτωση αυτή, κατά την εγκατάσταση, θα ζητηθεί ο σειριακός αριθμός της άδειας των Windows 7/8 που διαθέτει ο χρήστης (με τη μορφή xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx), έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία. Αντιθέτως, αν αποφασίσετε να αναβαθμίσετε την υπάρχουσα εγκατάσταση σας των Windows 7 ή Windows 8.1, δε θα σας ζητηθεί η εισαγωγή κάποιου σειριακού αριθμού.
       
      Download: Windows 10 ISO
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/operating-systems-browsers/windows-10/windows-10-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AD%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-r9789
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Έχουμε συνηθίσει με την πρώτη μεγάλη βροχή οι δρόμοι να μετατρέπονται σε ποτάμια και να προκαλούνται συχνά ανυπολόγιστες ζημιές.
       
      Αν και η έλλειψη αντιπλημμυρικής προστασίας αποτελεί βασικό λόγο για τη συχνότητα του φαινομένου στην Ελλάδα, σίγουρα και τα ίδια τα υλικό των δρόμων, που είναι στρωμένοι με απλή άσφαλτο, οδηγούν σε εικόνες σαν και αυτή:
       

       
       
      Τι θα γινόταν όμως αν η ίδια η άσφαλτος απορροφούσε το νερό;
       
      Η βρετανική εταιρεία Lafarge Tarmac έχει αναπτύξει μια νέα άσφαλτο που μπορεί να απορροφήσει γρήγορα μεγάλες ποσότητες νερού, αποφεύγοντας την ολισθηρότητα.
       
      Η εταιρεία επισημαίνει τα προβλήματα των ευαίσθητων περιοχών με ισχυρές βροχοπτώσεις και πλημμύρες. Για αυτό το σκοπό, ανέπτυξαν αυτή την πίσσα που διαθέτει σύστημα αποστράγγισης και απορροφά 4000 λίτρα νερού σε 1 λεπτό.
       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/143594/apisteyto-vinteo-i-asfaltos-poy-aporrofa-nero
    6. Τεχνολογία

      basgoud

      Ο επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της Apple Φιλ Σίλερ προ μηνών είχε χαρακτηρίσει θλιβερό το γεγονός ότι ο κόσμος χρησιμοποιεί υπολογιστές πενταετίας. Αγαπητέ Φιλ, ετοιμάσου να πέσεις σε βαθιά κατάθλιψη: ένα συνοικιακό συνεργείο αυτοκινήτων στο Γκντανσκ της Πολωνίας χρησιμοποιεί εδώ και πάνω από 25 χρόνια έναν Commodore 64!
       
      Ναι, ο γνωστός μας Commodore 64, με ταχύτητα 1MHz και μνήμη RAM 64kB, διαχειρίζεται τη ζυγοστάθμιση κεντρικών αξόνων μετάδοσης κίνησης! Το μηχάνημα έχει κατά καιρούς υπομείνει βροχές από ένα ξεχασμένο παράθυρο, αλλά και κουτσουλιές περιστεριών.
       
      Όμως ο ιδιοκτήτης του συνεργείου το θεωρεί μέλος της ομάδας του και δεν το αλλάζει με τίποτα.
       
      Το μπεστ σέλερ της Commodore κυκλοφόρησε το 1982, αποσύρθηκε το 1994 και το 2016 εξακολουθεί να είναι χρήσιμο σε μια επιχείρηση! Εντάξει, πολλές μικρές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν υπολογιστές παλαιότερους από αυτούς που έχουμε σπίτι μας – ας μη μιλήσουμε για το ελληνικό δημόσιο – αλλά το να έχεις Commodore 64 στη δουλειά σε μια εποχή που μωρά στην κούνια παίζουν με smartphones, είναι hardcore, πώς να το κάνουμε!
       
      Πηγή http://www.insider.gr/epiheiriseis/tehnologia/24136/en-etei-2016-mia-epiheirisi-hrisimopoiei-commodore-64
    7. Τεχνολογία

      basgoud

      Η κινεζική OnePlus έχει γίνει γνωστή την τελευταία τριετία για μια σειρά εντυπωσιακών smartphones με συγκριτικά προσιτά τιμή. Το κοινό δείχνει να ανταποκρίνεται δίνοντας στην, σχετικά άγνωστη, εταιρεία αξιόλογα μερίδια σε έναν άκρως ανταγωνιστικό κλάδο.
       
      Μια αποκάλυψη όμως ενδέχεται να ανακόψει την ανοδική πορεία της OnePlus, καθώς όπως όλα δείχνουν η εταιρεία είχε στήσει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα συλλογής δεδομένων και προσωπικών πληροφοριών χωρίς τη συγκατάθεση των καταναλωτών.
       

      Πώς αποκαλύφθηκε η «υποκλοπή»
       
      Οι αρχικές αναφορές έγιναν πριν από περίπου έναν χρόνο. Ο ερευνητής ασφαλείας Christopher Moore είχε προσέξει ότι η συσκευή του (OnePlus 2) συνδέεται χωρίς προφανή λόγο και χωρίς βέβαια τη συγκατάθεσή του σε ένα domain της OnePlus (open.oneplus.net).
       
      Όπως διαπίστωσε τα δεδομένα που έφευγαν από τη συσκευή μόνο αθώα δεν ήταν, καθώς περιλάμβαναν πληροφορίες για τον σειριακό αριθμό της συσκευής, τους αριθμούς τηλεφώνων, τη διεύθυνση MAC, τα ονόματα των κινητών δικτύων κ.ά.
       
      Εξάλλου, κατέγραψε την αποστολή διαφόρων πληροφοριών σχετικά με τη χρήση εφαρμογών, αλλά και της ίδιας της συσκευής, όπως π.χ. η συχνότητα ξεκλειδώματος του τηλεφώνου, των δικτύων Wi-Fi στα οποία συνδέεται και πολλά ακόμη. Υπέθεσε λοιπόν βάσιμα ότι η σύνδεση όλων αυτών των δεδομένων είναι πολύ εύκολη καθώς η εταιρεία διαθέτει πρόσβαση και στα στοιχεία σύνδεσης του χρήστη σε εφαρμογές και λογαριασμούς.
       
      Το λειτουργικό που ενοχοποιείται
       
      Το προσαρμοσμένο λειτουργικό σύστημα της συσκευής είναι μια προσαρμοσμένη έκδοση του Android, που ονομάζεται Oxygen OS και αποτελεί ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των κινητών της εταιρείας. Το OS όμως των OnePlus φαίνεται ότι αφήνει τα κενά ασφαλείας και εκθέτει τα δεδομένα των χρηστών.
       
      Οι εφαρμογές που συλλέγουν και αποστέλλουν στους servers της εταιρείας τα data των χρηστών είναι οι OnePlus Device Manager και OnePlus Device Manager. Ο Christopher Moore δίνει αναλυτικά τα στοιχεία που έχει συλλέξει σε αυτό το post.
       
      Σε (ημι)επίσημη απάντησή της η OnePlus αποκάλυψε ότι συλλέγει δύο «ροές» δεδομένων μέσω HTTPS σε έναν σέρβερ της Amazon. Η πρώτη ροή είναι τα analytics χρήσης, τα οποία σύμφωνα με την εταιρεία «συλλέγονται ώστε να προσαρμοστεί με ακρίβεια το λογισμικό σύμφωνα με τη συμπεριφορά των χρηστών».
       

       
      Η λύση
       
      Ο προγραμματιστής Jakub Czekanski ανακάλυψε ένα σχετικά εύκολο τρικ απενεργοποίησης των συγκεκριμένων εφαρμογών. Έτσι, αν έχετε στην κατοχή σας οποιαδήποτε συσκευή της OnePlus με λειτουργικό Oxygen OS και βέβαια δεν επιθυμείτε να διαβιβάζονται τα δεδομένα σας, δεν έχετε παρά να πληκτρολογήσετε την ακόλουθη εντολή adb: pm uninstall -k --user 0 pkg. Με αυτόν τον τρόπο θα απενεργοποιηθούν μόνιμα οι ύποπτες εφαρμογές.
       
      Στο φόρουμ των χρηστών δίνονται και άλλες συμβουλές απενεργοποίησης των συγκεκριμένων υπηρεσιών. Η εταιρεία αναφέρει ότι οι χρήστες που δεν επιθυμούν τη συμμετοχή του στο «πρόγραμμα» μπορούν να απενεργοποιήσουν την επιλογή ‘join experience programme’ από τις Ρυθμίσεις για προχωρημένους.
       
      Αναμένουμε βέβαια και την επίσημη διαβεβαίωση της OnePlus ότι αφενός θα διακόψει τη συγκεκριμένη πρακτική συλλογής δεδομένων χωρίς συγκατάθεση του χρήστη και ότι αφετέρου θα διαγράψει όλα τα δεδομένα που έχει συλλέξει έως σήμερα.
       
      Πηγή http://www.liberal.gr
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια από τις μεγαλύτερες ανακοινώσεις που έγιναν στο συνέδριο Google I/O το οποίο πραγματοποιήθηκε περίπου έξι μήνες νωρίτερα, ήταν η νέα δυνατότητα της υπηρεσίας Google Maps να επιτρέπει την λειτουργία αναζήτησης και πλοήγησης ακόμη και όταν η συσκευή του χρήστη δεν είναι συνδεδεμένη στο ίντερνετ. Το χαρακτηριστικό αυτό έγινε διαθέσιμο εδώ και μερικές ώρες, οπότε οι offline λειτουργίες του Google Maps για το Android είναι πλέον περισσότερες από ποτέ.
       
      Το νέο αυτό χαρακτηριστικό συνεργάζεται άψογα με την online έκδοση του Google Maps, επιτρέποντας στα δεδομένα του smartphone σας να χρησιμοποιούνται ή όχι, χωρίς να διακόπτουν τη λειτουργία της εφαρμογής. Τα νέα features κυκλοφόρησαν για το Android και η Google αναφέρει ότι σύντομα θα έρθουν και στο iOS.
       
      Ήδη από το 2012 υπάρχει η επιλογή για την αποθήκευση συγκεκριμένων περιοχών στο Google Maps, τώρα όμως είναι η πρώτη φορά που δίνεται και η δυνατότητα πλοήγησης/αναζήτησης. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Όταν για παράδειγμα βρεθεί κάποιος σε μια περιοχή της πόλης όπου διαμένει και θέλει να βρει ένα εστιατόριο, μπορεί να κάνει μια αναζήτηση στους αποθηκευμένους χάρτες του, χωρίς να απαιτείται σύνδεση στο διαδίκτυο. Λόγω του ότι υπάρχουν περιορισμοί χώρου, όσον αφορά τις επιχειρήσεις που θα υπάρχουν ήδη αποθηκευμένες στην εφαρμογή θα μπορούμε να βρούμε μόνο τηλέφωνα, ονόματα και βαθμολογία και όχι φωτογραφίες ή κριτικές χρηστών.
       
      Μάλιστα η Google για να μην επιβαρυνθούν με κάποια έξτρα χρέωση δεδομένων οι χρήστες, έχει προβλέψει να πραγματοποιείται λήψη των offline χαρτών, μόνο με χρήση Wi-Fi. Τέλος, η εταιρεία επισήμανε ότι σε μελλοντικές εκδόσεις του Google Maps θα προστεθούν και άλλες δυνατότητες.
       
      Πηγή: http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=426003&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Τα μη επανδρωμένα πλοία μπορούν να χρησιμοποιούν 10-15% λιγότερα καύσιμα και είναι τεχνολογικά εφικτή η παραγωγή τους πριν από το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με Φινλανδούς ερευνητές, που σε συνεργασία με τη βιομηχανία αισθητήρων και συστημάτων τηλεχειρισμού υπόσχονται να φέρουν επανάσταση στο θαλάσσιο εμπόριο.
      Η απουσία πληρώματος σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει ανάγκη για συστήματα στέγασης, παροχής νερού, θέρμανσης, κλιματισμού και επεξεργασίας λυμάτων.
       
      Η Ρολς Ρόις, η οποία αναπτύσσει την απαιτούμενη τεχνολογία, εκτιμά ότι η χρήση καυσίμου θα μειωθεί κατά 10-15%, και κατά συνέπεια θα μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
       
      «Οι τεχνολογίες που απαιτούνται για να κάνουν τα αυτόνομα πλοία πραγματικότητα υφίστανται ήδη. Η τεχνολογία αισθητήρων που απαιτείται είναι αξιόπιστη και εμπορικά διαθέσιμη, και οι αλγόριθμοι που απαιτούνται για την άρτια λήψη αποφάσεων βρίσκονται πολύ κοντά», δήλωσε ο Γιόνε Πόικονεν του Πανεπιστημίου του Τούρκου, προσθέτοντας ότι απαιτείται επίσης το κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο.
       
      Άλλοι τομείς έρευνας πάνω στην πιο «πράσινη» ναυσιπλοΐα περιλαμβάνουν την επιστροφή στη χρήση του ανέμου, που θα μπορούσε να μειώσει τη χρήση καυσίμων από 10 έως 60%., σύμφωνα με υπολογιστικά μοντέλα του Πανεπιστημίου UCL.
       
      Εξάλλου, έρευνα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τις μελλοντικές εκπομπές της ναυτιλίας προβλέπει ότι αυτές θα αυξηθούν από 50 έως 250% μέχρι το 2050, εάν δε ληφθούν περαιτέρω μέτρα, καθώς η ζήτηση για το εμπόριο αυξάνεται.
       
      Ωστόσο, την περασμένη εβδομάδα οι αντιπρόσωποι των διεθνών κυβερνήσεων στον Οργανισμό δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σε ένα σχέδιο εργασίας για τον καθορισμό ενός στόχου μείωσης των εκπομπών.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1098902/mi-epandromena-kai-tilekateuthunomena-ploia-gia-tin-eksoikonomisi-kausimon-kai-ti-meiosi-ton-ekpompon-anthraka
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Μία από τις πολύ χρήσιμες λειτουργίες των Google Maps είναι η εμφάνιση της κίνησης στους περισσότερους δρόμους, μια λειτουργία που πολλοί δεν γνωρίζουν ότι υπάρχει και με τη Google να επιθυμεί να την κάνει εμφανή στο κοινό.
       
      Έτσι στην επόμενη έκδοση (9.39) των Google Maps για την πλατφόρμα του Android, η Google προσθέτει ένα νέο widget το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί στην αρχική οθόνη και με ένα πάτημα ανοίγει την εφαρμογή και εμφανίζει την κίνηση στη γύρω περιοχή. Άμεσα το Google Maps εμφανίζει μια πληρέστατη εικόνα της κίνησης, εμφανίζοντας σχετικό μήνυμα για το αν υπάρχουν καθυστερήσεις ή όχι, με τον χρήστη να μπορεί να προχωρήσει σε πλοήγηση για να βρει εναλλακτικό δρόμο για τον τελικό του προορισμό.
       
      Η λειτουργία εμφάνισης της κίνησης στους δρόμους, προστέθηκε πριν περίπου ένα χρόνο και στη χώρα μας, και σύμφωνα με την έως τώρα εμπειρία μας, δουλεύει αρκετά καλά και αξιόπιστα στις περισσότερες περιπτώσεις. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα από το GPS smartphone κατόχων κινητών τηλεφώνων και με τη χρήση αλγορίθμων, η Google είναι σε θέση να εμφανίζει παράλληλα και το πόσο κίνηση έχει ένας δρόμος. Έτσι το βαθύ κόκκινο χρώμα φανερώνει μποτιλιάρισμα, το πορτοκαλί, ελαφρά κίνηση ενώ το πράσινο δείχνει δρόμους χωρίς καθόλου κίνηση.
       

       
       
      Στα στατιστικά που εμφανίζει το Google Maps περιλαμβάνεται ακόμα και ένα ιστορικό της κίνησης που υπάρχει σε ένα εστιατόριο ή άλλο δημόσιο μέρος, ανάλογα την ημέρα και φυσικά την ώρα.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/earth/widget-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B5%CE%B9-%CF%84-r12815
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Η υπηρεσία Street View η οποία επιτρέπει στους χρήστες να πλοηγηθούν στους δρόμους μιας πόλης με βάση πανοραμικές φωτογραφίες 360 μοιρών, είναι έτοιμη να συμπεριλάβει και την Ελλάδα σύμφωνα με πρόσκληση που λάβαμε πριν λίγα λεπτά από τη Google.
       
      Η παρουσία του Street View στη χώρα μας έχει περάσει από χίλια κύματα, αρχής γενομένης από τον Απρίλιο του 2009 όταν και εντοπίστηκαν στους δρόμους της Αθήνας τα πρώτα ειδικά αυτοκίνητηα της Google, που αναλαμβάνουν τη φωτογράφηση των δρόμων. Ένα μήνα μετά, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έβαζε πάγο στα σχέδια της Google γνωστοποιώντας ότι δεν έδινε την απαραίτητη άδεια μέχρι η εταιρεία να προσκομίσει συμπληρωματικά στοιχεία ώστε να κριθεί από την Αρχή η νομιμότητα της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων των προσώπων που απεικονίζονται μέσα από την υπηρεσία.
       
      Δύο χρόνια μετά μαθαίναμε ότι τα αυτοκίνητα της Google θα έκαναν και πάλι την εμφάνιση τους στους ελληνικούς δρόμους, αυτή τη φορά για τη συλλογή πληροφοριών για λογαριασμό όμως της υπηρεσίας Google Maps, χωρίς αυτές οι πληροφορίες να δημοσιευθούν στο Internet.
       
      Το πεδίο άρχισε να ξεκαθαρίζει τέσσερα χρόνια μετά και συγκεκριμένα το Νοέμβριο του 2013 όταν και η αρχή προστασίας δεδομένων πήρε τα απαραίτητα στοιχεία από τη Google και ήρε τις ενστάσεις της, δίνοντας το πράσινο φως για το λανσάρισμα της υπηρεσίας. Σύμφωνα με την απόφαση, δεδομένα που αφορούν πρόσωπα και πινακίδες αυτοκινήτων θα θολώνονται αυτόματα ενώ θα υπάρχει εργαλείο με το οποίο θα μπορεί να ζητηθεί η θόλωση δεδομένων σε περίπτωση που αυτά δεν έχουν ήδη θολωθεί συμπεριλαμβανομένων και της πρόσοψης οικιών.
       
      Περισσότερες πληροφορίες όπως τις πόλεις οι οποίες θα υποστηρίζονται κατά το λανσάρισμα της υπηρεσίας θα γίνουν γνωστές κατά την επίσημη παρουσίαση της Google η οποία είναι προγραμματισμένη για τις 5 Ιουνίου, με το Insomnia να βρίσκετε εκεί για να σας μεταφέρει όλες τις εξελίξεις.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/earth/%CF%84%CE%BF-google-street-view-%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%AC%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84-r6774
    12. Τεχνολογία

      akius

      Επαφές Τατούλη με τη NASA για τη διαστημική πύλη στην Καλαμάτα
       
      Ο αστροφυσικός της ΝΑΣΑ, και καθηγητής Αεροδιαστημικής Μηχανικής στο πανεπιστήμιο San Jose των ΗΠΑ, Περικλής Παπαδόπουλος επισκέφθηκε σήμερα την Περιφέρεια Πελοποννήσου και είχε μακρά συζήτηση με τον περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη, με αντικείμενο την δημιουργία μεσογειακής διαστημικής πύλης στην Καλαμάτα.
       
      Ο κ. Τατούλης διαβεβαίωσε τον Μεσσήνιο καθηγητή, πως η Περιφέρεια είναι έτοιμη για το εγχείρημα της διαστημικής πύλης, διότι πιστεύει πως θα προσφέρει μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, στρατηγικής σημασίας, στη χώρα.
       
      Επίσης ο περιφερειάρχης ανακοίνωσε ότι στις αμέσως επόμενες ημέρες θα ψηφιστεί από τη Βουλή το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Ελληνικού Οργανισμού Διαστήματος, που αποτελεί προϋπόθεση για τη διεκδίκηση εκ μέρους της Περιφέρειας Πελοποννήσου, για λογαριασμό της χώρας, μεγάλου τμήματος χρηματοδότησης από τα 20 δισ. ευρώ του προγράμματος Gallileo της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάπτυξη της διαστημικής επιστήμης.
       
      Επιπλέον, αναφέρθηκε στη συνεργασία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με το ινστιτούτο του ΝΑΤΟ Von Karman, όπου ήδη φοιτούν οι υπότροφοι της Περιφέρειας Πελοποννήσου για την έρευνα στους μικροδορυφόρους και τόνισε ότι, «αν πετύχουμε τον στόχο της διαστημικής πύλης στην Καλαμάτα θα προσδώσουμε άλλο τόνο αισιοδοξίας στην Περιφέρειά μας και στη χώρα».
       
      Από την πλευρά του ο καθηγητής Περικλής Παπαδόπουλος, μετέφερε τη βαθιά εκτίμηση των επικεφαλής του Von Karman Institute για τη συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τόνισε το ιδιαίτερα αυξημένο διεθνές ενδιαφέρον για τους μικροδορυφόρους, μετά την επιτυχή εκτόξευση των Λ-sat μικροδορυφόρων, όπως η Google που σκοπεύει να επενδύσει σε 700 μικροδορυφόρους.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26514&subid=2&pubid=113410354
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα πρωτοποριακό σύστημα που "κλείνει το μάτι" στο οδηγό δημιούργησε και ανέβασε στην ιστοσελίδα της η Ολυμπία Οδός. Πρόκειται για την "Υπηρεσία Πρόβλεψης Κυκλοφορίας" που υπόσχεται πληροφόρηση σχεδόν σε real time στους οδηγούς που θα κινηθούν επί του αυτοκινητόδρομου.
       
      Πως λειτουργεί αυτό; μέσα από την ειδική υποσελίδα στο website olympiaodos.gr "Πρόβλεψη Κυκλοφορίας" ο οδηγός μπορεί να βλέπει την ανά τέταρτο κίνηση των οχημάτων σε 2 βασικούς σταθμούς διοδίων του αυτοκινητόδρομου σε Ελευσίνα και Ισθμό. Η κίνηση αυτή φτάνει σε πρόβλεψη (με μία γκρίζα μπάρα κάτω από το διάγραμμα) μέχρι και για τις 3 επόμενες μέρες χάρη σε ένα Α.Ι. σύστημα που διατηρώντας ιστορικά στοιχεία της κίνησης του δρόμου και με βάση ένα αλγόριθμο μπορεί να προβλέψει την κίνηση του.
       
      Αυτό με τη σειρά του μπορεί να δώσει την ευκαιρία στον οδηγό να επιλέξει να ταξιδέψει στην Ολυμπία για παράδειγμα σε μία ώρα με χαμηλή κίνηση και να αποφύγει τις κλασικές ουρές στα διόδια σε παραδοσιακές μέρες και ώρες κίνησης. Η αξία του μπορεί να πολλαπλασιαστεί αν το χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί καθώς η μεγαλύτερη διάχυση οχημάτων σε ώρες μη αιχμής, ταυτόχρονα θα μπορεί να βελτιώσει την εικόνα του αυτοκινητόδρομου σε ώρες αιχμής "μοιράζοντας" την κίνηση πάνω σε αυτόν.
       
      Μάλιστα ο οδηγός μπορέι να δει πέρα από το διάγραμμα ανά τέταρτο και σε real time τις συγκεντρώσεις οχημάτων στους σταθμούς διοδίων σε Ελευσίνα και Ισθμό. Όσο η κίνηση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα το χρώμα είναι πράσινο και όσο πάμε προοδευτικά σε μεγαλύτερη κίνηση ή φαινόμενα κορεσμού το χρώμα γίνεται πορτοκαλί και ακολούθως κόκκινο.
       
      Η εφαρμογή τίθεται πιλοτικά σε λειτουργία για δύο σημεία του τμήματος Ελευσίνα-Κόρινθος που συγκεντρώνουν μεγάλη κυκλοφορία στις μεγάλες μαζικές εξόδους, όπως τα Χριστούγεννα, οι Απόκριες, το Πάσχα και ο Δεκαπενταύγουστος.
       
      Που είναι διαθέσιμη
       
      Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη μέσω της ιστοσελίδας www.olympiaodos.gr στην επιλογή του μενού ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (https://www.olympiaodos.gr/operation/Stathmoi-Diodion- Provlepsi-Kykloforias/).
       
      Πως λειτουργεί η εφαρμογή- τι στοιχεία περιλαμβάνει
       
      Η εφαρμογή στηρίζεται σε ένα μοντέλο που παρέχει προβλέψεις της κυκλοφορίας, στο οποίο εισάγονται:
       
      -δεδομένα διελεύσεων από τους συγκεκριμένους σταθμούς διοδίων
      - στατιστικά στοιχεία κυκλοφορίας
      - στοιχεία ημερολογίου (γιορτές και αργίες) και
      - μετεωρολογικές προβλέψεις.
       
      Ποια είναι η χρήση της
       
      Στόχος της υπηρεσίας είναι να χρησιμοποιηθεί από τους οδηγούς ως εργαλείο για τον προγραμματισμό των ταξιδιών τους ιδιαίτερα σε περιόδους μεγάλων εξόδων. Πρόκειται για μια «έξυπνη» εφαρμογή η οποία θα βελτιώνεται διαρκώς με τη χρήση, όσο θα ενσωματώνονται στο μοντέλο επεξεργασίας νέα δεδομένα κυκλοφορίας.
       
      Ο Παναγιώτης Παπανικόλας, Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ μιλώντας για τη φιλοσοφία του συστήματος είπε: «Το ερώτημα για εμάς είναι: «Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τους οδηγούς να προγραμματίσουν καλύτερα το ταξίδι τους?» Με μια περισσότερο στοχευμένη προσέγγιση συνειδητοποιήσαμε πως αξιοποιώντας τη δυνατότητα που μας δίνει η ανάλυση των big data που παράγονται από το σύστημα κυκλοφορίας και τα έξυπνα συστήματα του αυτοκινητόδρομου, και συνδυάζοντάς τα με ένα λογισμικό, μπορούσαμε να δώσουμε μια πολύ αξιόπιστη απάντηση στο ερώτημα.
       
      Αν λάβουμε υπόψη μας ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει πληθώρα διαθέσιμων πληροφοριών, η ιδέα είναι το πώς μπορούμε κάθε φορά να παρέχουμε με εύληπτο τρόπο πληροφορίες προς τον τελικό χρήστη με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας του, τον καλύτερο προγραμματισμό και την άμεση εμπλοκή του σε στοιχεία που τον αφορούν. Με άλλα λόγια, η απόφαση να δημιουργήσουμε τη συγκεκριμένη Υπηρεσία στηρίζεται στην
      φιλοσοφία μας για τη μέγιστη και καλύτερη δυνατή διαχείριση πόρων προς όφελος του πελάτη μας. Ουσιαστικά, μοιραζόμαστε μαζί του την πληροφορία που παράγεται από τα έξυπνα συστήματα των σύγχρονων αυτοκινητόδρομων.»
       
      Από την πλευρά του ο Jerome Mol, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας HAL24K, που δημιούργησε την εφαρμογή σημειώνει: «Υποστηρίζουμε την Ολυμπία Οδός με το έργο Engage: Ένα τέλειο παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο ο συνδυασμός πραγματικών δεδομένων και της τεχνολογικής πλατφόρμας Dimension βοηθά στην καλύτερη κατανόηση της ροής και της έντασης της κυκλοφορίας, και επηρεάζει θετικά τα ταξίδια των οδηγών.»
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/46135-i-olympia-odos-parousiazei-protoporiako-systima-provlepsis-kykloforias-gia-odigoys
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Το εντυπωσιακό Bombardier Flexity Outlook στο δίκτυο Τραμ της Μασσαλίας.
       

       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/30509-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C-bombardier-flexity-outlook-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%BC-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1%CF%82
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Τέσσερα μόλις χρόνια αργότερα τοποθετείται η υποχρέωση της ομάδας μηχανικών της Apple να παρουσιάσουν τα κύρια χαρακτηριστικά του πρώτου "Apple Car", μετά το πράσινο φως της ηγετικής ομάδας να τριπλασιαστεί το δυναμικό της. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Apple φέρει εσωτερικά την κωδική ονομασία Titan (τιτάνας) και έχει deadline το 2019, γράφει η Wall Street Journal.
       
      Οι φήμες για την δέσμευση της Apple να ασχοληθεί με την κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου ακούστηκαν πρώτη φορά τον Φεβρουάριο, αφού η εταιρεία άρχισε να συστήνει την ομάδα μηχανικών για το πρότζεκτ Titan με επικεφαλής τον Steve Zadesky-πρώην μηχανικό της Ford-, προσλαμβάνοντας καταξιωμένα στελέχη από την αυτοκινητοβιομηχανία. Η ομάδα, αναφέρει η εφημερίδα Wall Street Journal, αποτελείται ήδη από 600 άτομα και με την συναίνεση του Τιμ Κουκ, ο αριθμός αυτός θα τριπλασιαστεί.
       
      Πάντως, άγνωστο παραμένει τι μπορεί να σημαίνει η ενασχόληση της Apple με την κατασκευή ενός, ενδεχομένως αυτόνομου ή, τουλάχιστον πλήρως τεχνολογικά εξοπλισμένου με κλειστές τεχνολογίες της Apple, ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
       
      Άμεση ήταν η αντίδραση του τέως προέδρου της General Motors, Μπομπ Λατζ, ο οποίος σχολιάζοντας το δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας, είπε ότι είναι απολύτως αβάσιμο να πιστεύει κανείς ότι η εμπλοκή της Apple στην κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι οικονομικά επιτυχημένη, ένα δύσκολο εγχείρημα για την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα. «Από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνονται λεφτά», είπε χαρακτηριστικά ο Λατζ μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο CNBC. Οι εκτιμήσεις αυτές δεν συμφωνούν με εκείνες πολλών αναλυτών που αναφέρονται σε τουλάχιστον 50 δισ. δολάρια που περιμένουν την Apple.
       
      Πηγή: http://tech.in.gr/news/article/?aid=1500027380
       

    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Αισιόδοξες προβλέψεις για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη περιλαμβάνει έκθεση της οργάνωσης Transport & Environment (T&E), καθώς εκτιμά ότι ως τα τέλη του έτους θα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους περισσότερα από 500.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
       
      Στην έκθεση αναφέρεται επίσης, ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (τα αμιγώς ηλεκτρικά - EVs και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά - PHEVs) στις χώρες της ΕΕ ανήλθαν το 2015 σε 145.000, δηλαδή σχεδόν διπλασιάστηκαν έναντι του 2014.
       
      Εφόσον συνυπολογισθούν και οι πωλήσεις στη Νορβηγία, τότε η ευρωπαϊκή αγορά είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο σε ότι αφορά τα EVs.
       

       
       
      Τις υψηλότερες πωλήσεις EVs σημείωσε πέρυσι η Mitsubishi με 28.175 οχήματα ή το 23% των συνολικών πωλήσεων της στην Ευρώπη.
       
      Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 27.977 επαναφορτιζόμενα υβριδικά Outlanders, καθιστώντας το συγκεκριμένο όχημα το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη.
       
      Τις δεύτερες υψηλότερες πωλήσεις σημείωσε το μοντέλο Zoe της Renault (το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτρικό), με 16.612 οχήματα.
      Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι το νέο Golf GTE εκτόπισε από την τρίτη θέση της κατάταξης το Nissan Leaf, με περίπου 15.000 ταξινομήσεις έναντι 11.977.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=109704
    17. Τεχνολογία

      basgoud

      Ανεβαίνεις στο πεζοδρόμιο και δεν περπατάς εσύ, αλλά κινείται αυτό και σε πάει στον προορισμό σου. Αυτή είναι η...προχωρημένη λύση που προτείνουν Ελβετοί ερευνητές για το μέλλον των πόλεων, έτσι ώστε, μεταξύ άλλων, να μειωθεί η εξάρτηση των κατοίκων από τα αυτοκίνητα, καθώς επίσης να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων και η ρύπανση του αέρα.
       
      Η ιδέα δεν είναι καινούρια αλλά είχε πρωτοεμφανιστεί στο Σικάγο το 1893, ενώ τέτοιοι μηχανικοί κυλιόμενοι διάδρομοι είχαν χρησιμοποιηθεί στη διεθνή έκθεση του Παρισιού το 1900. Έκτοτε, κατά καιρούς, η ιδέα κάνει την εμφάνισή της σε έργα επιστημονικής φαντασίας.
       
      Τώρα, η πρόταση επανέρχεται πιο φιλόδοξη, με τη βοήθεια και της σύγχρονης τεχνολογίας.
       
      Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι ερευνητές της Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Λωζάννης (EPFL), οι οποίοι μελετούν διάφορες φουτουριστικές λύσεις μετακινήσεων που θα απαλλάξουν τα αστικά κέντρα από τα οχήματα, στο πλαίσιο του προγράμματος PostCarWorld (Κόσμος Μετά-το-Αυτοκίνητο), σχεδίασαν ένα δίκτυο γρήγορα κινούμενων πεζοδρομίων, που θα μπορούν να μεταφέρουν 7.000 ανθρώπους την ώρα.
       
      Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Μεταφορών και Κινητικότητας του EPFL, με επικεφαλής τον Ρικάρντο Σκαρίνκι, που κάνουν τη σχετική δημοσίευση στο ευρωπαϊκό περιοδικό για θέματα μεταφορών "European Journal of Transport and Infrastructure Research", έδειξαν ότι είναι εφικτό και όχι ουτοπικό το να υπάρξει ένα ολόκληρο δίκτυο αυτοκινούμενων πεζοδρομίων στο κέντρο μιας πόλης.Η ταχύτητα των πεζοδρομίων μπορεί να φτάνει τα 15 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτή ακριβώς είναι η μέση ταχύτητα με την οποία κινούνται οι άνθρωποι στις περισσότερες μεγάλες πόλεις κατά τις ώρες αιχμής.
       
      Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ως μοντέλο την πόλη της Γενεύης και σχεδίασαν ένα δίκτυο κινούμενων πεζοδρόμων που φτάνει τα 32 χιλιόμετρα συνολικά σε μήκος. Κάθε πεζοδρόμιο έχει πλάτος 1,2 μέτρων, αρκετό για να υπάρχουν τέτοια πεζοδρόμια και στις δύο πλευρές ενός δρόμου, ενώ στο μέσο να υπάρχει χώρος για τα δημόσια και εναλλακτικά μέσα μεταφοράς (τραμ, λωφορείο, ταξί, ποδήλατα κ.α.).
       
      Υπολογίστηκε ότι τα κινητά πεζοδρόμια θα καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια από τα λεωφορεία, καθώς θα είναι πλήρως ηλεκτροκίνητα, ενώ το λειτουργικό κόστος τους θα είναι ανάλογο των λεωφορείων. Όμως το κόστος κατασκευής τους θα είναι αρκετά μεγάλο, αντίστοιχο της κατασκευής μιας νέας γραμμής τραμ.
       
      Πηγή: http://www.umoney.gr/article/111011/telos_to_perpatima_erxontai_ta_aytokinoymena_pezodromia.html?category_id=9489
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Έτοιμα για κυκλοφορία θα είναι μέσα στο 2015 τα 100 πρώτα ηλιακά οχήματα, με βάση το πρότυπο που δημιούργησε ο Κρητικός Μηχανολόγος Μηχανικός Μανόλης Τσικανδυλάκης και εκτός από το γεγονός ότι κερδίζει στον τομέα της καινοτομίας είναι και περιβαλλοντικό. Όπως υποστηρίζει ο κ.Τσικανδυλάκης το όχημα του μπορεί να τονώσει τον τουρισμό στην Κρήτη αλλά και να αντικαταστήσει τις γνωστές «γουρούνες» στις τουριστικές περιοχές.
       
      Παρουσιάζοντας τη νεοφυή επιχείρηση του «Sunnyclist» μέσω της οποίας δημιουργήθηκε το πρώτο ηλιακό όχημα των συγκεκριμένων προδιαγραφών σε εκδήλωση στο Ηράκλειο, ο κ. Τσικανδυλάκης τόνισε ότι το ηλιακό όχημα καινοτομεί και έρχεται να καλύψει ένα κενό που υπάρχει στην αγορά και καινοτομεί αφού για να κινηθεί μπορεί να χρησιμοποιήσει μπαταρία, αυτό το κάνει ηλεκτρικό αλλά και την ενέργεια του ήλιου και τη μυϊκή δύναμη του χρήστη του.
       
      Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Είναι ένα ηλεκτρικό όχημα που θεωρείται σαν μοτοποδήλατο. Αυτό που το κάνει ξεχωριστό είναι ότι μπορούμε να κάνουμε τον γύρο της Κρήτης χωρίς υποδομές, δηλαδή χωρίς δίκτυο φορτιστών, χωρίς ηλεκτροκίνηση. Έχουμε κατασκευάσει ένα όχημα ελαφρύ, πολύ οικονομικό στην κίνηση, που έχει τη δυνατότητα να φορτίζει τις μπαταρίες του από τον ήλιο. Με τα δεδομένα της Κρήτης και της Μεσόγειου, ο ήλιος μπορεί να προσφέρει στο όχημα μια ηλιόλουστη μέρα έως 70 χλμ και επομένως μπορούμε να κάνουμε τις δουλειές μας καθημερινά με αυτό. Είναι ένα τριθέσιο όχημα που μπορεί να μεταφέρει άνετα τους επιβάτες με τις αποσκευές τους».
       
      Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το όχημα εξοικονομεί 2.500 ευρώ ετησίως για τον χρήστη από καύσιμα αλλά και τη συντήρηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου και ανέφερε ότι στα επόμενα χρόνια αναμένεται εκτίναξη της ζήτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
       
      Σε πρώτη φάση θα δημιουργηθούν 12 νέες θέσεις εργασίας για την παραγωγή 100 οχημάτων ετησίως ενώ σύμφωνα με προβλέψεις και το σχεδιασμό η εταιρεία θα παράγει σε μια 10ετία 6000 οχήματα ετησίως και θα δημιουργηθούν 350 θέσεις εργασίας. Το κόστος αγοράς του οχήματος στη βασική του έκδοση θα είναι γύρω στα 7.500 ευρώ.
       
      Καταλήγοντας ο κ.Τσικανδυλάκης τόνισε ότι στην Κρήτη εξαιτίας και της μεγάλης ηλιοφάνειας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρέως, όπως και σε πολλές άλλες περιοχές του πλανήτη, τονώνοντας τον τουρισμό ενώ μπορεί να αντικαταστήσει με επιτυχία τις «γουρούνες» στις τουριστικές περιοχές.
       
      Πηγή: http://www.inotos.gr/archives/139081
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Μπραουνσβάιγκ, το Γερμανικό Κέντρο Διαστήματος και η Siemens ανέπτυξαν μία πρωτοποριακή εφαρμογή κινητών τηλεφώνων για ασφαλέστερη καθοδήγηση των τυφλών.
       
      Περισσότερη κινητικότητα, άνεση και κατ' επέκταση ανεξαρτησία υπόσχεται μία νέα πρωτότυπη εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, ειδικά σχεδιασμένη για να βοηθά τυφλούς. «Η εφαρμογή τους βοηθά λέγοντάς τους που βρίσκονται, προς τα που πρέπει να κινηθούν, τους περιγράφει τον περιβάλλοντα χώρο και τους προειδοποιεί για πιθανούς κινδύνους» εξηγεί στην Deutsche Welle ο Γιέργκ Μπελτς, που εργάζεται στο Γερμανικό Κέντρο Διαστήματος στο Μπραουνσβάιγκ και συνέβαλε στο σχεδιασμό της εφαρμογής. Αυτή δημιουργήθηκε ως πρόσθετη βοήθεια στα εκπαιδευμένα σκυλιά-οδηγούς και το ειδικό μπαστούνι των τυφλών.
       
      Ο Γκέρχαρντ Ρέντσελ πάσχει από μελαγχρωστική αμφιβληστροειδοπάθεια, η οποία του προκάλεσε ολοκληρωτική τύφλωση. Ο 68χρονος άνδρας είναι ένας από τους 700 ανθρώπους που έκαναν δοκιμαστική χρήση της νέας εφαρμογής. «Προετοίμασα τη διαδρομή μου με ένα ειδικό πρόγραμμα στον υπολογιστή μου και μετά την έστειλα στο κινητό μου τηλέφωνο.
       

       
      Στη συνέχεια πέρασα μία συσκευή GPS στο μπράτσο μου, η οποία συνδέεται μέσω bluetooth με το κινητό μου, και ξεκίνησα από το σπίτι μόνος μου» εξηγεί στην DW ο Γκέρχαρντ Ρέντσελ. Η δοκιμή της εφαρμογής έγινε σε ειδικά διαμορφωμένη έκταση στο Μπραουνσβάιγκ με εμβαδόν 2 επί 2 χλμ και φωτεινούς σηματοδότες που διέθεταν ενσωματωμένη τεχνολογία επικοινωνίας wifi, η οποία στέλνει χρήσιμα δεδομένα άμεσα στο κινητό του Ρέντσελ. «Το κινητό δονούνταν όταν έπαιρνα λάθος κατεύθυνση. Και η εφαρμογή με ενημέρωνε για το αν υπάρχει στάση λεωφορείου, διασταύρωση ή αρτοποιείο στη διαδρομή μου», λέει.
       
      Απαιτούνται τροποποιήσεις και βελτιώσεις
       
      Ο Γκέρχαρντ Ρέντσελ δοκίμασε τη νέα εφαρμογή με θετικά αποτελέσματα
      Πριν να φτάσει στα χέρια του η νέα εφαρμογή ο Ρέντσελ χρησιμοποιούσε συμβατικά συστήματα πλοήγησης, αλλά δεν ήταν ικανοποιημένος. «Αν είσαι τυφλός, δεν είναι βολικά επειδή είναι πολύ ανακριβή και μπορείς να αξιοποιήσεις μόνο μέρος των πληροφοριών που σου δίνουν».
       
      Πάντως η εφαρμογή αποτελεί πρωτότυπη εκδοχή και δεν είναι ακόμη έτοιμη να διατεθεί στην αγορά. Χρειάζεται τροποποιήσεις, εξηγεί ο Στέφεν Άξερ, συντονιστής του προγράμματος σχεδιασμού της εφαρμογής στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Μπραουνσβάιγκ. «Η τεχνολογία προσδιορισμού τοποθεσίας πρέπει να βελτιωθεί. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο χρήστης παίρνει ακριβής πληροφορίες». Εκτιμάται ότι οι αναγκαίες τροποποιήσεις και το λανσάρισμα στην αγορά θα διαρκέσει τουλάχιστον πέντε χρόνια. «Επιπλέον πρέπει να βρούμε έναν τρόπο ώστε οι τυφλοί να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς βοήθεια», προσθέτει ο Άξερ.
       
      Ένα ακόμη μειονέκτημα είναι ότι ο χρήστης πρέπει να φορά στο μπράτσο του συσκευή GPS προκειμένου να λαμβάνει τα δεδομένα στο κινητό του τηλέφωνο. Επιδίωξη των σχεδιαστών είναι να ενσωματώσουν το σύστημα GPS στο τηλέφωνο.
       
      Πηγή: http://www.dw.de/%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%84%CF%85%CF%86%CE%BB%CF%8E%CE%BD/a-18141538
    20. Τεχνολογία

      basgoud

      Φανταστείτε ένα μέλλον όπου κάθε σπίτι θα διαθέτει μια συσκευή με την οποία θα «τραβά» από τον αέρα όλο το νερό που χρειάζεται ένα νοικοκυριό, ακόμη και αν το κλίμα είναι πολύ ξηρό ή ακόμη και έρημος. Και αυτό θα επιτυγχάνεται μόνο με τη βοήθεια της ενέργειας από τον ήλιο.
       
      Το μέλλον αυτό ίσως δεν είναι τόσο μακρινό, χάρη σε έναν καινοτόμο ηλιακό συλλέκτη νερού που δημιούργησαν ερευνητές στις ΗΠΑ.
       
      Η συσκευή μπορεί να «αντλήσει» από τον αέρα του περιβάλλοντος αρκετά λίτρα νερού κάθε μέρα, ακόμη και αν η υγρασία δεν ξεπερνά το 20%.
       
      Οι επιστήμονες των πανεπιστημίων ΜΙΤ (Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών) και Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ (Τμήμα Χημείας), με επικεφαλής τον καθηγητή χημείας Ομάρ Γιαγκί, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science", χρησιμοποίησαν ένα ειδικό υλικό, που αποκαλείται «μεταλλο-οργανικό πλαίσιο» (metal--organic framework - MOF).
      Με υγρασία 20% έως 30% στο περιβάλλον, η συσκευή παράγει σχεδόν τρία λίτρα νερού από τον αέρα σε διάστημα 12 ωρών, χρησιμοποιώντας ένα κιλό από το υλικό MOF. Δοκιμές που έγιναν στις στέγες κτιρίων, επιβεβαίωσαν ότι η συσκευή δουλεύει σε πραγματικές συνθήκες.
       
      Μέχρι σήμερα, οι συλλέκτες νερού μπορούσαν να δουλέψουν είτε μόνο σε συνθήκες μεγάλης υγρασίας, είτε με μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρισμού.
       
      «Το όραμά μας για το μέλλον είναι να έχουμε νερό εκτός δικτύου ύδρευσης, με μια οικιακή συσκευή που θα το αντλεί από τον αέρα για να καλύψει τις ανάγκες ενός νοικοκυριού. Είναι κάτι που, όπως δείχνει το πείραμά μας, είναι εφικτό και θα μπορούσαμε να το αποκαλέσουμε εξατομικευμένο νερό», δήλωσε ο Γιαγκί.
       
      Ο Αμερικανός χημικός εφηύρε τα μεταλλο-οργανικά πλαίσια πριν από περίπου 20 χρόνια, συνδυάζοντας μέταλλα όπως το μαγνήσιο ή το αλουμίνιο με οργανικά μόρια, με τέτοιο τρόπο που να δημιουργούνται πορώδεις δομές ιδανικές για αποθήκευση αερίων και υγρών.
       
      Από τότε, πάνω από 20.000 διαφορετικά υλικά MOF έχουν δημιουργεί διεθνώς και μερικά ήδη δοκιμάζονται από εταιρείες-κολοσσούς όπως η γερμανική BASF για την αποθήκευση και μεταφορά χημικών όπως το μεθάνιο ή το υδρογόνο.
       
      Το 2014 οι ερευνητές του ΜΙΤ και του Μπέρκλεϊ συνέθεσαν το πρώτο υλικό από μέταλλο ζιρκόνιο και αδιπικό οξύ, με την ονομασία MOF-801, που δεσμεύει χημικά τους υδρατμούς.
       
      Αμέσως προχώρησαν να το αναπτύξουν σε ένα κανονικό σύστημα συλλογής νερού από την ατμόσφαιρα.
       
      Η νέα συσκευή χρησιμοποιεί περίπου ένα κιλό κρυστάλλους MOF, μεγέθους σκόνης ο καθένας, που είναι συμπιεσμένοι ανάμεσα σε έναν συλλέκτη ηλιακής ενέργειας και σε μια πλακέτα συμπύκνωσης των υδρατμών σε νερό.
       
      Καθώς ο αέρας εισχωρεί στο πορώδες υλικό MOF, τα μόρια του νερού δεσμεύονται στην εσωτερική επιφάνειά του.
       
      Στη συνέχεια, το φως του ήλιου θερμαίνει το υλικό και οδηγεί τους δεσμευμένους υδρατμούς στην πλάκα συμπύκνωσης, όπου μετατρέπονται σε υγρό νερό, το οποίο τελικά συλλέγεται σταγόνα-σταγόνα σε ένα ξεχωριστό θάλαμο.
       
      Η τεχνολογία έχει μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Σήμερα το χρησιμοποιούμενο υλικό MOF μπορεί να απορροφήσει μόνο το 20% του βάρους του σε νερό, αλλά με χρήση άλλων υλικών το ποσοστό θα μπορούσε πιθανώς να αυξηθεί στο 40% ή και παραπάνω.
       
      «Για να έχει κανείς τρεχούμενο νερό συνεχώς, θα μπορούσε να σχεδιάσει ένα σύστημα που απορροφά την υγρασία στη διάρκεια της νύχτας και την μετατρέπει σε υγρό νερό στη διάρκεια της μέρας με το φως του ήλιου», δήλωσε ο Γιαγκί.
       
      «Ακόμη κι αν κανείς βρίσκεται αποκομμένος κάπου στην έρημο, θα μπορεί να επιβιώσει χάρη σε αυτή τη συσκευή. Ένας άνθρωπος χρειάζεται τουλάχιστον ένα μπουκαλάκι νερού τη μέρα, κάτι που με αυτό το σύστημα μπορεί να το συλλέξει μέσα σε λιγότερο από μια ώρα», πρόσθεσε.
       
      Όμως μάλλον θα πρέπει να αντικατασταθεί το χρησιμοποιούμενο μέταλλο ζιρκόνιο, επειδή κοστίζει 150 δολάρια το κιλό, με συνέπεια το σύστημα συλλογής νερού να είναι ακόμη ακριβό.
       
      Ήδη οι ερευνητές δοκιμάζουν τη χρήση αλουμινίου, που είναι 100 φορές φθηνότερο.
       
      Με δεδομένο ότι σχεδόν τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες ή μικρότερες ελλείψεις νερού μέσα στο έτος, ενώ ταυτόχρονα ο αέρας γύρω μας διαθέτει τεράστιες ποσότητες νερού σε μορφή υδρατμών (γύρω στα 13 τρισεκατομμύρια λίτρα παγκοσμίως, ισοδύναμα με το 10% όλου του γλυκού νερού της Γης), γίνεται αντιληπτή η σημασία της νέας τεχνολογίας, που -αν εφαρμοσθεί σε μαζική κλίμακα- μπορεί να φέρει μια επανάσταση στον τομέα της ύδρευσης.
       
      Πηγή: http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=596333&catID=22
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Σταθερά ανοδική τάση εμφανίζει ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του ευρωπαϊκού φορέα E-commerce Europe, που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.
       
      Ειδικότερα, όπως προκύπτει, ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου από τα 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ το 2015, αυξήθηκε στα 4,5 δισεκατομμύρια το 2016, άνοδος, η οποία, σύμφωνα με τη ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, επιβεβαιώνει τόσο την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των ελλήνων καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές, όσο και τον αυξανόμενο ρυθμό κατάρτισης συμβάσεων ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλο και περισσότερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου.
       
      Νομοσχέδιο για το ηλεκτρονικό εμπόριο
       
      Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν στη Βουλή στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, και όπως, εξάλλου, προκύπτει αναφορικά με το ζήτημα της προστασίας των καταναλωτών, η κυβέρνηση προωθεί σχέδιο νόμου, με το οποίο επιχειρείται η διασφάλιση των δικαιωμάτων και των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών. Το προωθούμενο σχέδιο νόμου αναμορφώνει τον ν. 2251/94 στην κατεύθυνση της απλούστευσης, του εξορθολογισμού και της ενιαιοποίησης της νομοθεσίας που διέπει σήμερα την προστασία των καταναλωτών. Στόχος είναι, επίσης, η καλύτερη εξυπηρέτηση των παρόχων ηλεκτρονικού εμπορίου, να μειωθούν τα κόστη και οι δαπάνες συμμόρφωσης και να εξασφαλιστούν ισότιμοι όροι ανταγωνισμού με τους ξένους παρόχους.
       
      Η διαδικασία του Internet sweep
       
      Στον ευρωπαϊκό Κανονισμό για τη διοικητική συνεργασία έχει προβλεφθεί ετήσιος συντονισμένος έλεγχος ιστότοπων σε όλη την ΕΕ («σάρωση ή Internet sweep») που διεξάγεται ταυτόχρονα από τις Αρχές προστασίας των καταναλωτών σε διάφορες χώρες. Αυτοί οι έλεγχοι αποκαλύπτουν κατά πόσο τηρείται η νομοθεσία της ΕΕ. Η χώρα μας, για το έτος 2015, συμμετείχε στη διενέργεια του sweep που αφορούσε στον έλεγχο ιστότοπων πώλησης ψηφιακών αγαθών και υπηρεσιών, σχετικά με το αν τηρούν την κοινοτική Οδηγία για τα δικαιώματα του καταναλωτή. Ελέχθησαν αναλυτικά 19 ιστοσελίδες και σε δέκα ελληνικές εταιρείες εξ' αυτών υπήρχαν ευρήματα ανεπαρκούς προσυμβατικής ενημέρωσης του καταναλωτή.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Sta_%E2%82%AC45_dis_o_tziros_tou_e-commerce_stin_Ellada_/
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.