Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    820 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      ΝΙΚΟΣΤΡΙ

      Λίγο από όλα θέλει να κάνει η Google και δεν σταματά ποτέ να μας το δείχνει με τον πιο σαφή τρόπο.
       
      Η αμερικανική εταιρία ανακοίνωσε πως ετοιμάζει δικό της δίκτυο κινητής τηλεφωνίας με κωδική ονομασία “Project Fi”. Αρχικά θα μπορούν να το εκμεταλλευτούν μόνο όσοι διαθέτουν Nexus 6 αλλά και συγκεκριμένη κάρτα SIM που θα τους βάλει στο παιχνίδι. Η Google υποστηρίζει πως θέλει να κάνει την επικοινωνία πιο “αεράτη” και τεχνικά και οικονομικά για τους πελάτες της.
       
      Τα τηλεφωνικά νούμερα του Project Fi αποθηκεύονται στο cloud πράγμα που σημαίνει πως μπορείτε να κάνετε και να δέχεστε κλήσεις χωρίς να έχετε την ίδια την τηλεφωνική συσκευή δίπλα σας. Όταν χρησιμοποιείτε πάντως το τηλέφωνό σας αυτό φροντίζει να εναλλάσσεται μεταξύ LTE (από 2 εταιρίες αρχικά: T-Mobile and Sprint με τον κάθε χρήστη να έχει πρόσβαση και στα δύο ταυτόχρονα) και Wi-Fi για να διαθέτετε συνέχεια τη μέγιστη δυνατή λήψη.
       

       
      Πηγή: http://www.enternity.gr/Article/Gadgets/News/%CE%94%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%BF-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%AC%CF%81%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-Google/30067.html
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα μη επανδρωμένο ρωσικό διαστημόπλοιο πέφτει πίσω στη Γη καθώς η αποστολή ανεφοδιασμού στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) απέτυχε.
       
      Το φορτηγό διαστημικό σκάφος Progress 59 ξεκίνησε με επιτυχία την αποστολή του στις 28 Απριλίου, αλλά μόλις αποσυνδέθηκε από τους πυραύλους που το μετέφεραν και καθώς ειχε ξεκινήσει η διαδικασία να μπει σε τροχιά, κάτι φαίνεται πως δεν πήγε καλά και άρχισε να περιστρέφεται ανεξέλεγκτα. περιστροφή. Ο εκπρόσωπος της NASA, Rob Navias δήλωσε ότι η διαδικασία σύνδεσης μεταξύ του ISS και του Progress 59 "αναβάλλεται επ' αόριστον" ωστόσο Ρώσοι αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν ότι πλέον το διαστημικό σκάφος είναι εκτός ελέγχου.
       
      "Έχει ξεκινήσει την κάθοδο. Δεν έχει κάπου αλλού να πάει" δήλωσε μια ανώνυμη πηγή στο AFP. "Είναι σαφές ότι απολύτως ανεξέλεγκτες αντιδράσεις έχουν ξεκινήσει”.
       
      To διαστημικό σκάφος μετέφερε περισσότερα από 3000 κιλά καύσιμα, τρόφιμα, ιατρικές προμήθειες, καθώς και ανταλλακτικά, αλλά η NASA λέει ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος να εξαντληθούν οι προμήθειες για το πλήρωμα των έξι ατόμων του ISS πριν από την επόμενη αποστολή ανεφοδιασμού.
       
      Η σειρά των διαστημοπλοίων Progress χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες για την μεταφορά αναλώσιμων αγαθών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και μετά την εκτέλεση της αποστολής τους, αφήνονται να καούν κατά την επάνοδο τους στην ατμόσφαιρα της Γης. Ένας αξιωματούχος της Ρωσικής Διαστημικής Υπηρεσίας Roscosmos δήλωσε ότι τα συντρίμια του διαστημικού σκάφους αναμένεται να πέσουν στο έδαφος κάπου μεταξύ της 7ης και 11ης Μαΐου.
       

       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/nasa-esa/%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CE%BA%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%82-progress-59-%CE%B1%CF%80%CE%AD%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%B5-r9142
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι τελευταίες εργασίες έγιναν και το ποδοσφαιρικόade Pierre Mauroy μετατράπηκε σε μπασκετικό κι είναι έτοιμο για το τζάμπολ των «16» του Eurobasket 2015!
       
      To... κυρίως πιάτο του Eurobasket 2015 είναι έτοιμο να σερβιριστεί κι οι «16» ομάδες που ταξίδεψαν στη Λιλ της Γαλλίας βρίσκονται στη γραμμή εκκίνησης για τη... μάχη-ζωής. Ο νικητής προχωράει κι ο ηττημένος επιστρέφει σπίτι.
       
      Η έδρα της ποδοσφαιρικής Λιλ μεταμορφώθηκε για τις ανάγκες του Eurobasket 2015 και περιμένει τους «16» μονομάχους. Στο εντυπωσιακό Stade Pierre Mauroy έγιναν οι τελευταίες πινελιές κι οι διοργανωτές περιμένουν περίπου 27.000 φιλάθλους!
       

       

       

       

       

       

       
      https://t.reembed.com/1yZfGK2RoQuI3vydgq1e0MSz
       
      Πηγή: http://www.gazzetta.gr/basketball/article/800055/i-apisteyti-metamorfosi-toy-stade-pierre-mauroy-pics-vids
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Το πρότζεκτ της ερευνητικής ομάδα Bauhaus Luftfahrt είναι άκρως εντυπωσιακό. Απομένει να φανεί στην πράξη αν θα βρει ευήκοα ώτα με στόχο να υλοποιηθεί κάποια στιγμή στο μέλλον ή θα παραμένει απλώς μια πρόταση.
       
      Μια διεθνής ερευνητική ομάδα υποστηριζόμενη από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, παρουσίασε πρόσφατα στο Βερολίνο στο πλαίσιο της έκθεσης ILA Βerlin Air Show ένα νέο φιλόδοξο πρότζεκτ, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται το αεροπλάνο ως μέσο μαζικής μεταφοράς σε αστικό και υπεραστικό επίπεδο.
       
      Η ιδέα τους φέρει τον τίτλο CentAirStation, ενώ το μοντέλο αεροσκάφους που παρουσιάζουν στο κοινό οι σχεδιαστές ακούει στο όνομα City Bird.
       
      To σχέδιο της Bauhaus Luftfahrt περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός πρωτοποριακού αστικού αεροδρομίου, με αεροδιάδρομο μήκους 64μ., πλάτους 90 μ. και πολλά επίπεδα.
       
      «Θα μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι και 10,5 εκατ. επιβάτες τον χρόνο με στόχο σε ένα μεταγενέστερο επίπεδο ο αριθμός αυτός να ανέλθει στα 15 εκατομ.» σημειώνουν οι ερευνητές.
       
      Στόχος ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι να εξυπηρετεί το κοινό σε βάση 16 ωρών ημερησίως, ενώ θα εκτελούνται περίπου 30 δρομολόγια ανά ώρα.
       
      Πίσω από τη σύλληψη της βασικής ιδέας βρίσκεται η ολοένα αυξανόμενη ανάγκη εξυπηρέτησης μεγάλου αριθμού επιβατών σε ήδη επιβαρυμένα από την κίνηση αστικά κέντρα.
       
      Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στους όρους ασφάλειας, κυρίως αναφορικά με τους νέους τρόπους γρήγορης απογείωσης και προσγείωσης.
       
      Τα αεροσκάφη City Bird διαθέτουν επίσης ένα νέο σύστημα πλοήγησης ακόμη μεγαλύτερης ακριβείας καθώς και μηχανισμό αυτόματης προσγείωσης.
       

       

       
      Το CentAirStation, που θα λειτουργεί σαν αστικό αεροδρόμιο, βασίζεται στη λογική ενός παραδοσιακού σιδηροδρομικού σταθμού. Αποβάθρες, αεροσκάφη στη σειρά, σύντομη αναμονή στις ουρές επιβίβασης.
       
      «Οι επιβάτες θα χρειάζονται μόλις 15 λεπτά από την είσοδό τους στο αεροδρόμιο μέχρι την επιβίβαση» αναφέρει η γραπτή έκθεση της ομάδας Bauhaus Luftfahtr, ενώ από την προσγείωση μέχρι την έξοδο από τα αεροδρόμιο θα απαιτούνται μόλις 10 λεπτά.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%82/a-19311264
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Tesla κυκλοφόρησε το περασμένο καλοκαίρι την όγδοη έκδοση του λογισμικού Autopilot κάνοντας ακόμα πιο ασφαλή τα οχήματά της σύμφωνα με τον συνιδρυτή της εταιρείας Elon Musk.
       
      Ο λόγος είναι μια νέα τεχνολογία επεξεργασίας δεδομένων που λαμβάνει από το ραντάρ του αυτοκινήτου, και η οποία επιτρέπει στο σύστημα να δει και πέρα από το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό και να προχωρά στις απαραίτητες κινήσεις σε επικίνδυνες περιπτώσεις. Αν και στη θεωρία, η αναβάθμιση αυτή -που σημειωτέον έγινε μέσω OTA- ακούγεται ενδιαφέρουσα, σίγουρα το να βλέπεις στην πράξη τα αποτελέσματά της σε πραγματικές συνθήκες είναι πολύ πιο εντυπωσιακό.
       
      Σε βίντεο που ανέβασε κάτοχος ενός Model S στην Ολλανδία το οποίο φέρει την πρώτη γενιά του συστήματος Autopilot, βλέπουμε την εκπληκτική αντίδραση του οχήματος σε ένα συμβάν που διαδραματίζεται μπροστά από τον οδηγό με άλλα δύο αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα το Model S προειδοποιεί τον οδηγό με χαρακτηριστικό ήχο ότι υπάρχει σοβαρή περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης, προχωρώντας σε αυτόματο φρενάρισμα. Αυτό που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι ότι το ηχητικό σήμα ενεργοποιείται περίπου ένα δευτερόλεπτο πριν σημειωθεί το ατύχημα, κάτι που φανερώνει ότι το σύστημα μπόρεσε να προβλέψει την πιθανότητα ατυχήματος.
       
       
      Όπως δηλώνει ο κάτοχος του Tesla, το αυτοκίνητό του προχώρησε άμεσα σε φρενάρισμα πριν αυτός προλάβει να προχωρήσει στην ίδια ενέργεια ενώ ευτυχώς όσοι συνεπλάκησαν στο ατύχημα δεν τραυματίστηκαν.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=kyaihf4-j08
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-autopilot-%CF%84%CE%B7%CF%82-tesla-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%AC%CE%B6-r13238
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι αναβαθμίσεις που κυκλοφορεί η Tesla για το ηλεκτροκίνητο της αυτοκίνητο, το Model S, δεν σταματούν να μας εκπλήσσουν κάτι που ισχύει και με το νέο λογισμικό που κυκλοφόρησε πριν μερικές ημέρες η εταιρεία, το οποίο προσθέτει δυνατότητες -μερικής- αυτόνομης οδήγησης αλλά και αυτόματου παρκαρίσματος.
       
      Η έβδομη έκδοση του λογισμικού της Tesla, προσφέρει στους κατόχους του Model S και σύντομα του Model X τις παρακάτω δυνατότητες οι οποίες προστίθενται στο σύστημα Autopilot που διαθέτει από τις αρχές του χρόνου
       
      Autosteer (beta): Με τη συγκεκριμένη λειτουργία, το αυτοκίνητο παραμένει με σταθερή ταχύτητα στη λωρίδα που βρίσκεται, κάνοντας χρήση των υψηλής ευκρίνειας GPS χαρτών, με τους αισθητήρες να αναγνωρίζουν τις κατάλληλες ενδείξεις προκειμένου να γνωρίζει το αυτοκίνητο πότε είναι μέσα σε μια λωρίδα. Όπως δηλώνει ο Musk, ο ιδρυτής της Tesla, η λειτουργία Autosteer λειτουργεί ακόμα και όταν επικρατούν δύσκολες συνθήκες καιρού, όπως ακριβώς ισχύει και με τους ανθρώπους.
       
      Αυτόματη αποφυγή και ενημέρωση σύγκρουσης: Στην περίπτωση αυτή, το εντυπωσιακό καντράν των Model S και Model X, θα εμφανίσει με χαρακτηριστικό τρόπο την πληροφορία ότι υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία είναι πολύ κοντά στο αυτοκίνητο.
       
      Αυτόματη αλλαγή λωρίδας: Μόλις ο οδηγός ενεργοποιήσει το flash, τότε το αυτοκίνητο αλλάζει αυτόματα λωρίδα, από τη στιγμή που ο δρόμος είναι ελεύθερος.
       

       
       
      Αυτόματο παρκάρισμα: Όταν ο οδηγός βρίσκεται μέσα σε μια πόλη και διατηρεί χαμηλή ταχύτητα, τότε το αυτοκίνητο θα ελέγχει το δρόμο για ελεύθερο χώρο παρκαρίσματος, ενημερώνοντας τον. Αν ο οδηγός ενεργοποιήσει τη σχετική λειτουργία, τότε το αυτοκίνητο παρκάρει μόνο του χωρίς βοήθεια από τον οδηγό.
       

       
       
      Θα πρέπει να επισημανθεί ότι η Tesla σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζει ότι το Model S γίνεται αυτόνομο όχημα μετά την αναβάθμιση, με τον Elon Musk να δηλώνει ότι η εταιρεία του βρίσκεται μόλις 3 χρόνια μακρυά από την παρουσίαση ενός πλήρως αυτόνομου οχήματος.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/%CF%84%CE%BF-tesla-model-s-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%AC-%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%85%CF%84%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%BF-r10276
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο co-founder της Microsoft, Paul Allen ξεκίνησε τον σχεδιασμό για την κατασκευή του μεγαλύτερου αεροπλάνου στην ιστορία της αεροπλοΐας το 2011, μαζί με αρκετούς συνεργάτες όπως ο Elon Musk.
      Τώρα, το αεροπλάνο έχει την ονομασία Stratolaunch (παλαιότερα ήταν γνωστό ως Roc) και ήδη βρίσκεται σε φάση κατασκευής στο πολιτικό κέντρο αεροδιαστημικών δοκιμών Mojave Air and Space Port στην Καλιφόρνια και αναμένεται να ξεκινήσει τις δοκιμαστικές πτήσεις μέσα στο 2016. Η εταιρεία του Paul Allen, Stratolaunch Systems, δεν κατασκευάζει το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο απλώς για να μπει στο Βιβλίο Guinness, αλλά ο στόχος της είναι να πραγματοποιεί ενώ βρίσκεται στον αέρα εκτοξεύσεις πυραύλων που μεταφέρουν δορυφόρους. Το πλεονέκτημα είναι ότι οι εκτοξεύσεις του τύπου, δεν επηρεάζονται από τις καιρικές συνθήκες –πολλές εκτοξεύσεις ματαιώνονται στο έδαφος λόγω του καιρού- ενώ επιπλέον γίνεται και οικονομία στα καύσιμα, αφού δεν εκτοξεύονται από το έδαφος και από τα 0 kmh.
       
      Το αεροπλάνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να επαναχρησιμοποιηθεί, για πολλαπλές εκτοξεύσεις ενώ οι μηχανικοί και οι επιστήμονες μπορούν να επιλέξουν την τοποθεσία που θα γίνει η εκτόξευση, αν και υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί σχετικά με το βάρος που μπορεί να κουβαλήσει.
       
      Μία επίσης εταιρεία με την ονομασία Scaled Composites, με τον ιδρυτή της, τον Burt Rutan να βρίσκεται ανάμεσα στους ιδρυτές της Stratolaunch Systems, είναι υπεύθυνη για την κατασκευή του αεροπλάνου, χρησιμοποιώντας τμήματα από Boeing 747 (όπως για παράδειγμα έξι κινητήρες). Το Stratolaunch θα διαθέτει άνοιγμα φτερών περίπου 117 μέτρων, περίπου 37,5 μέτρα μεγαλύτερο από εκείνο του Airbus A380, που είναι το μεγαλύτερο επιβατικό αεροπλάνο στον κόσμο. Για την απογείωση του θα χρειάζεται διάδρομο με μήκος 3,7 χιλιομέτρων, την ώρα που τα περισσότερα επιβατικά αεροπλάνα απαιτούν διάδρομο περίπου 2,1-2,4 χιλιομέτρων. Ο Paul Allen επίσης έχει στο μυαλό του και τις εμπορικές πτήσεις, μεταφέροντας στο διάστημα επιβάτες που θα ήθελαν να ζήσουν μία εκπληκτική εμπειρία.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/nasa-esa/%CF%84%CE%BF-stratolaunch-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%BA%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-r9836
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Πριν μια δεκαετία, το OpenStreetMap κυκλοφόρησε τη δωρεάν, ανοιχτού λογισμικού υπηρεσία ως εναλλακτική άλλων γνωστών προγραμμάτων χαρτογράφησης.
       
      Φαίνεται πως το πείραμα πέτυχε, δουλεύει αρκετά καλά και χάρη σε ένα νέο ιστότοπο μπορείτε να δείτε και μόνοι σας, πώς η Wikipedia της χαρτογράφησης κατάφερε να καλύψει ολόκληρο τον πλανήτη.
       
      Ο προγραμματιστής Martijn van Exel δημιούργησε το OSM Then And Now προκειμένου να φανεί η ανάπτυξη του OpenStreetMap από το 2007. Όπως κάθε χρονομηχανή που μας πάει πίσω στο χρόνο, έτσι και η εν λόγω υπηρεσία, η οποία επικεντρώνοντας σε οποιοδήποτε μέρος στο πλανήτη και με τη χρήση sliders συγκρίνει το τότε με το τώρα, απεικονίζοντας ταυτόχρονα πως τα αχαρτογράφητα εδάφη ξεκινούν να αποκαλύπτονται χάρη στη βοήθεια εθελοντών. Μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε στο παρακάτω βίντεο την πρόοδο του OpenStreetMap τα τελευταία δέκα χρόνια.
       

       
      Μέχρι στιγμής η υπηρεσία μετρά 1,6 εκατομμύρια συμμετέχοντες (σε αντιδιαστολή με το 2007 όταν και είχε μόλις 9.000), ιστότοποι όπως το Foursquare και το Craigslist το χρησιμοποιούν αλλά και προγραμματιστές οι οποίοι έκαναν υπέροχα πράγματα όπως για παράδειγμα το project της εταιρείας Stamen Design. Το βάθος και η λεπτομέρεια των χαρτών του OpenStreetMap αποτελεί μια ακόμη απόδειξη για τη δύναμη του Διαδικτύου και της συνεργασίας των χρηστών.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/internet/%CF%84%CE%BF-openstreetmap-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%86%CE%B5%CF%81%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-r7292
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Σε παγκόσμια κυκλοφορία έδωσε η Microsoft τη σουίτα εφαρμογών γραφείου, Office 2016, την τελευταία προσθήκη στην ηλεκτρονική συνδρομητική υπηρεσία Office 365.
       
      Σύμφωνα με τον αμερικάνικο τεχνολογικό κολοσσό, το Office 2016 φέρνει νέες εκδόσεις desktop εφαρμογών για τα Windows, συμπεριλαμβανομένων των Word, PowerPoint, Excel, Outlook και Access και επιτρέπει στους χρήστες να συνεργαστούν και να εργαστούν από κοινού.
       
      «Με αυτές τις τελευταίες καινοτομίες κάνουμε ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για το μετασχηματισμό του Office από μια εφαρμογή προσωπικής εργασίας και παραγωγικότητας σε ένα συνδεδεμένο σύνολο εφαρμογών και υπηρεσιών που έχουν σχεδιαστεί για τη σύγχρονη εργασία, τη συνεργασία και την ομαδικότητας» επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Σάτια Ναντέλα, σε δήλωση του σχετικά με την κυκλοφορία της νέας σουίτας της Microsoft.
       
      Οι εφαρμογές του νέου Office 2016 είναι διαθέσιμες σε 40 γλώσσες και για τη λειτουργία τους απαιτείται λειτουργικό σύστημα Windows 7 ή νεότερη έκδοση. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι συνδρομητές της υπηρεσίας Office 365 θα μπορούν να «κατεβάσουν» τη νέα σουίτα δωρεάν, ως μέρος της συνδρομής τους.
       
      Η Microsoft εγκαινίασε το πολυαναμενόμενο λειτουργικό σύστημα Windows 10 τον Ιούλιο, σχεδιασμένο να λειτουργεί σε φορητούς και επιτραπέζιους υπολογιστές αλλά και smartphones, ως μέρος της εταιρείας να πάρει πίσω το χαμένο από τις ταμπλέτες και κινητά τηλέφωνα έδαφος.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=739749
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Την χρονιά που μας πέρασε όλο το Mobile Industry έκανε τζίρο $3.3 τρις και δημιούργησε 11 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
       
      Ο Τζίρος αυτός σημαίνει ότι κατά μέσο όρο ο κάθε άνθρωπος στον πλανήτη κατανάλωσε πάνω από $400 για Mobile products ή μέσω αυτών.
       
      Έξη από τις 25 εταιρείες με την μεγαλύτερη αξία βγάζουν απευθείας λεφτά από την κινητή τεχνολογία: Apple, Google, China Mobile, Alibaba, Facebook link to Facebook και η Verizon.
       
      Τα Smartphones έχουν δώσει στους ανθρώπους στις ανεπτυγμένες χώρες, της υπηρεσιες που χρησιμοποιούσαν στον υπολογιστή τους, αλλά και ακόμα περισσότερες όπως το Uber, Snapchat και το Angry Birds.
       
      Στις αναδυόμενες αγορές, όμως, τα Smartphones έχουν φέρει θεμελιώδεις υπηρεσίες όπως οι τράπεζες και την υγειονομική περίθαλψη σε ανθρώπους που προηγουμένως δεν είχαν πρόσβαση σε τέτοια πράγματα.
       
      Στην Ινδία μόνο το 5% του πληθυσμού έχει υπολογιστή, αλλά αυτοί που έχουν κινητό είναι κοντά στα 900 εκατομμύρια. Για παράδειγμα το app της Flipkart είναι εγκατεστημένο σε 10 εκατομμύρια χρήστες.
       
      Διαβάστε περισσότερα:
      http://recode.net/2015/01/15/mobile-industry-generated-3-3-trillion...-11-million-jobs/
       
      Πηγή: http://www.freestuff.gr/forums/viewtopic.php?t=68795
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Η υπηρεσία Street View η οποία επιτρέπει στους χρήστες να πλοηγηθούν στους δρόμους μιας πόλης με βάση πανοραμικές φωτογραφίες 360 μοιρών, είναι έτοιμη να συμπεριλάβει και την Ελλάδα σύμφωνα με πρόσκληση που λάβαμε πριν λίγα λεπτά από τη Google.
       
      Η παρουσία του Street View στη χώρα μας έχει περάσει από χίλια κύματα, αρχής γενομένης από τον Απρίλιο του 2009 όταν και εντοπίστηκαν στους δρόμους της Αθήνας τα πρώτα ειδικά αυτοκίνητηα της Google, που αναλαμβάνουν τη φωτογράφηση των δρόμων. Ένα μήνα μετά, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έβαζε πάγο στα σχέδια της Google γνωστοποιώντας ότι δεν έδινε την απαραίτητη άδεια μέχρι η εταιρεία να προσκομίσει συμπληρωματικά στοιχεία ώστε να κριθεί από την Αρχή η νομιμότητα της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων των προσώπων που απεικονίζονται μέσα από την υπηρεσία.
       
      Δύο χρόνια μετά μαθαίναμε ότι τα αυτοκίνητα της Google θα έκαναν και πάλι την εμφάνιση τους στους ελληνικούς δρόμους, αυτή τη φορά για τη συλλογή πληροφοριών για λογαριασμό όμως της υπηρεσίας Google Maps, χωρίς αυτές οι πληροφορίες να δημοσιευθούν στο Internet.
       
      Το πεδίο άρχισε να ξεκαθαρίζει τέσσερα χρόνια μετά και συγκεκριμένα το Νοέμβριο του 2013 όταν και η αρχή προστασίας δεδομένων πήρε τα απαραίτητα στοιχεία από τη Google και ήρε τις ενστάσεις της, δίνοντας το πράσινο φως για το λανσάρισμα της υπηρεσίας. Σύμφωνα με την απόφαση, δεδομένα που αφορούν πρόσωπα και πινακίδες αυτοκινήτων θα θολώνονται αυτόματα ενώ θα υπάρχει εργαλείο με το οποίο θα μπορεί να ζητηθεί η θόλωση δεδομένων σε περίπτωση που αυτά δεν έχουν ήδη θολωθεί συμπεριλαμβανομένων και της πρόσοψης οικιών.
       
      Περισσότερες πληροφορίες όπως τις πόλεις οι οποίες θα υποστηρίζονται κατά το λανσάρισμα της υπηρεσίας θα γίνουν γνωστές κατά την επίσημη παρουσίαση της Google η οποία είναι προγραμματισμένη για τις 5 Ιουνίου, με το Insomnia να βρίσκετε εκεί για να σας μεταφέρει όλες τις εξελίξεις.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/earth/%CF%84%CE%BF-google-street-view-%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%AC%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84-r6774
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Google Maps σίγουρα έχει εξελιχθεί σε τεράστιο βαθμό τα τελευταία χρόνια, χάρη και στο feedback, ακούσιο ή εκούσιο, των ίδιων των χρηστών του.
       
      Πλέον, η δημοφιλής υπηρεσία πλοήγησης λανσάρει ένα νέο χαρακτηριστικό, το οποίο θα βοηθήσει πολύ τα άτομα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μετακίνησή τους, όπως όσους κινούνται με αναπηρικό καροτσάκι, όσους έχουν το παιδί τους σε παιδικό καροτσάκι και γενικότερα όλους όσους χρησιμοποιούν κάποιο ατομικό, τροχοφόρο βοήθημα.
       
      Αν ονειρεύεστε την ιδανική πλοήγηση ανάμεσα στις μπλοκαρισμένες ράμπες αναπήρων της Αθήνας, πάντως, ατυχήσατε. Κάτι τέτοιο θα αργήσει πολύ έως... πάρα πολύ. Το νέο feature ουσιαστικά "αναγνωρίζει" ποιοί σταθμοί λεωφορείων, τραίνων και γενικότερα μέσων μεταφοράς είναι φιλικοί προς τις παραπάνω κατηγορίες χρηστών, εξοπλισμένοι με ανελκυστήρες και ράμπες και προτείνει τη χρήση τους, έναντι άλλων που δεν διαθέτουν αυτές τις υποδομές. Το λανσάρισμα αφορά Λονδίνο, Τόκιο, την Πόλη του Μεξικό, Βοστώνη και Σύδνεϋ και αργότερα θα υποστηρίξει περισσότερα μητροπολιτικά κέντρα ανά τον κόσμο. Θα είναι προσβάσιμο μέσω μιας νέας επιλογής στα "route options".
       
      Η λογική επιτάσσει αυτό το χαρακτηριστικό να επεκταθεί και σε άλλα κτίρια εκτός των σταθμών ΜΜΜ, όπως δημόσιες υπηρεσίες, θέατρα, κινηματογράφους κ.λπ.
       
      Πηγή: http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=465435
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Google Home, o νέος προσωπικός βοηθός που βρίσκεται πάντα σε επαγρύπνηση για να σας βοηθήσει με το πρόγραμμα της ημέρας, με τα ραντεβού σας, με τις αναζητήσεις σας στο Internet, με την αναπαραγωγή μουσικής βγαίνει από τις συσκευές… Pixel και μπαίνει σε μία όμορφη συσκευή με μικρόφωνο, ηχείο, επεξεργαστή και μνήμη, που μπορείτε να έχετε σε οποιοδήποτε σημείου του σπιτιού σας επιθυμείτε.
       
      Ο Sundar Pichai, CEO της Google έδωσε πολύ μεγάλο βάρος στον Προσωπικό Βοηθό της Google (Google Assistant) μιλώντας για την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που βρίσκεται πίσω από αυτόν. O νέος προσωπικός βοηθός της εταιρείας, θα βρίσκεται στα νέα smartphones της Google με Android, Pixel και στη νέα συσκευή της Google, Home.
       
      Ο Google Assistant χρησιμοποιεί βεβαίως την τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Εκμάθησης της εταιρείας, η οποία με την σειρά της χρησιμοποιεί λογισμικό και αλγόριθμους image recognition, voice recognition, translation, natural language processing, knowledge graph κ.ά. "Ο στόχος είναι η δημιουργία μίας περισσότερο προσωπικής Google για κάθε έναν χρήστη" είπε ο Sundar Pichai όσον αφορά στα σχέδια της Google για την πλατφόρμα γενικότερα.
       

       
       
      Το Google Home είναι μία voice-enabled, always-listening συσκευή/ Bluetooth speaker για το σπίτι (λειτουργεί με την έκφραση OK Google) και μπορεί να απαντάει σε ερωτήσεις, να σημειώνει ή να υπενθυμίζει ραντεβού, να σας ειδοποιεί για το πότε να ξεκινήσετε από το σπίτι για να προλάβετε κάποια συνάντηση, να πληρώνει για την αγορά διάφορων αγαθών, να κλείνει εισιτήρια σε κινηματογραφικές αίθουσες, νακλείνει τραπέζι σε εστιατόρια, να αναπαράγει μουσική μόλις το ζητήσει ο χρήστης (συνεργάζεται με πολλές υπηρεσίες, όπως με το Google Play Music, με το Spotify, την Pandora κ.ά), να δείχνει φωτογραφίες ή να ελέγχει διάφορες συσκευές στο έξυπνο σπίτι, όπως τον θερμοστάτη, να δημιουργεί λίστες για ψώνια κ.ά.
       
      Η συσκευή συνεργάζεται για την ώρα με τους θερμοστάτες της Nest, με την πλατφόρμα SmartThings, με συσκευές Philips και IFTTT, ωστόσο λειτουργεί και ως Chromecast που μπορεί να στριμάρει περιεχόμενο ή να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο άλλων συσκευών της Google χρησιμοποιώντας μόνο την φωνή σας. Έτσι, ο χρήστης μπορεί να ζητήσει να στριμάρει μουσική ή βίντεο από το YouTube ενώ σύντομα και το Netflix αναμένεται να υποστηρίζει voice control για να λέτε στο Google Home "OK, Google. Watch Luke Cage on my TV" και η συσκευή να παίζει το πρόγραμμα του Netflix στην τηλεόραση σας μόνο με την φωνή σας.
       
      Το voice-enabled/ Bluetooth speaker της Google με την ονομασία Google Home θα κυκλοφορήσει στις 4 Νοεμβρίου και θα κοστίζει $129.
       

       
      https://www.youtube.com/watch?v=nWiIWyCeZso
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/%CF%84%CE%BF-google-home-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%B9%CF%87%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9-129-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%B2%CE%AC-r12741
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Arsenal τοποθέτησε στο γήπεδο της, Emirates Stadium, μία εγκατάσταση μπαταρίας, ικανή να τροφοδοτήσει το 60.000 θέσεων στάδιο τη μέρα του αγώνα.
      Σύμφωνα με το Bloomberg, η 2-megawatt μπαταρία λιθίου, η οποία τοποθετήθηκε από την Pivot Power LLP, θα επιτρέψει στον ποδοσφαιρικό σύλλογο να αγοράζει πιο φθηνά ηλεκτρική ενέργεια και να την χρησιμοποιεί σε ώρα "αιχμής" για το στάδιο. Η Arsenal έχει σκοπό να προσθέσει 1 megawatt επιπλέον το ερχόμενο καλοκαίρι.
      Η ομάδα του Λονδίνου είναι από τις πρώτες πρωτοκλασσάτες ομάδες που έκανε την μετάβαση για 100 τοις εκατό "πράσινη" ηλεκτρική ενέργεια, αφού με την βοήθεια της Octopus Energy τοποθέτησε LED προβολείς, οι οποίοι καταναλώνουν 30 τοις εκατό λιγότερη ενέργεια.
      Ο Matt Allen, Chief Executive Officer της Pivot Power δήλωσε: "H Arsenal δείχνει με ποιον τρόπο μπορούν οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι και οι λοιποί χρήστες υψηλής ενέργειας, να εξοικονομήσουν χρήματα και να βοηθήσουν στην κλιματική αλλαγή του Ηνωμένου Βασιλείου."
      Για του ποδοσφαιρόφιλους, η Arsenal βρίσκεται στην 5η θέση της Αγγλικής Premier League και αντιμετωπίζει την επόμενη αγωνιστική (2/12) την Tottenham Hotspurs, στο κλασσικό Λονδρέζικο ντέρμπι.
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Google ανακοίνωσε σήμερα τη σειρά των νέων λειτουργιών του μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης Bard.
      Ανάμεσα στις δυνατότητες του Bard είναι η ενσωμάτωσή του σε υπηρεσίες και εφαρμογές της Google. Παράλληλα, επεκτείνεται η πρόσβασή του σε λειτουργίες που είναι διαθέσιμες τόσο στα αγγλικά όσο και σε επιπλέον γλώσσες.
      Σύμφωνα με τη Google, ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη του Bard είναι ότι μπορεί να προσαρμόζει τις απαντήσεις του σε αυτό ακριβώς που χρειάζεται ο χρήστης. Για παράδειγμα, όπως επισημαίνει, οι χρήστες μπορούν να ζητήσουν από το Bard να φτιάξει το πλάνο για ένα ταξίδι που επιθυμούν να κάνουν με τους φίλους τους, να προσχεδιάσει την καταχώρισή τους σε μια διαδικτυακή αγορά marketplace ή να βοηθήσει να εξηγήσουν στα παιδιά τους ένα επιστημονικό θέμα.
      Το Bard θα έχει πρόσβαση σε περισσότερα μέρη
      Η Google αναφέρει για το μοντέλο του Bard πως «επεκτείνουμε την πρόσβαση σε υπάρχουσες λειτουργίες του, που είναι διαθέσιμες στα αγγλικά, όπως τη δυνατότητα μεταφόρτωσης εικόνων με το Google Lens, τη λήψη εικόνων από την «Αναζήτηση» στις απαντήσεις, καθώς και την τροποποίηση των απαντήσεων του Bard, σε περισσότερες από 40 νέες γλώσσες και χώρες».
      Το Bard θα συνδέεται με εφαρμογές και υπηρεσίες της Google
      Από σήμερα κυκλοφορούν στα Αγγλικά τα Βard Extensions (Επεκτάσεις). Πρόκειται για έναν εντελώς νέο τρόπο αλληλεπίδρασης και συνεργασίας με το Bard. Χάρη στις εν λόγω επεκτάσεις το Bard μπορεί να εντοπίζει και να εμφανίζει σχετικές πληροφορίες από τα εργαλεία της Google που χρησιμοποιείτε καθημερινά, όπως το Gmail, τα Docs, το Drive, τους Χάρτες, το YouTube, το Google Flights και hotels, ακόμα και όταν οι πληροφορίες που χρειάζεστε είναι διασκορπισμένες σε πολλές διαφορετικές εφαρμογές και υπηρεσίες.
      Οι δυνατότητες του Bard
      Η Google απευθύνεται στους χρήστες του διαδικτύου λέγοντας «φανταστείτε ότι υποβάλετε αίτηση για μια νέα θέση εργασίας και χρησιμοποιείτε το Bard για να σας βοηθήσει με τη διαδικασία αυτή. Θα μπορούσατε να του ζητήσετε για παράδειγμα το εξής: "Βρες το βιογραφικό μου με τίτλο 'Ιούνιος 2023' από το Drive μου και φτιάξε μια σύντομη παράγραφο περίληψης του σε μορφή προσωπικού σημειώματος" και να συνεχίσετε να συνεργάζεστε με το Bard για να ετοιμάσετε μια νέα, ελκυστική συνοδευτική επιστολή για το βιογραφικό σας.
      Τονίζεται ωστόσο πως «δεσμευόμαστε να προστατεύουμε τα προσωπικά στοιχεία σας. Αν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε τις επεκτάσεις του Workspace, το περιεχόμενό σας που προέρχεται από το Gmail, τα Docs και το Drive δεν θα είναι ορατό σε αξιολογητές, ενώ δεν θα χρησιμοποιείται από το Bard, ούτε για την εμφάνιση διαφημίσεων, ούτε για την εκπαίδευση του μοντέλου. Και, φυσικά, έχετε πάντα εσείς τον έλεγχο των ρυθμίσεων απορρήτου σας όταν αποφασίζετε πώς θέλετε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις επεκτάσεις, ενώ μπορείτε να τις απενεργοποιήσετε ανά πάσα στιγμή».
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Έως το 2020, το 90% του παγκόσμιου πληθυσμού άνω των έξι ετών θα διαθέτει κινητό τηλέφωνο, ενώ οι συνδρομές «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων (smartphones) αναμένεται να ξεπεράσουν τα 6,1 δισεκατομμύρια, σύμφωνα με τη νέα έκθεση «Mobility Report» της εταιρείας τηλεπικοινωνιών Ericsson.
       
      H Ινδία και η Κίνα παρουσιάζουν την ταχύτερη ανάπτυξη σε νέες συνδρομές κινητών επικοινωνιών, με 18 εκατομμύρια και 12 εκατομμύρια νέες συνδρομές, αντίστοιχα, στο τρίτο τρίμηνο του 2014.
       
      Εξάλλου, 800 εκατομμύρια νέες συνδρομές smartphones αναμένεται να προστεθούν μέσα στο 2014, αυξάνοντας το σύνολο σε 2,7 δισεκατομμύρια παγκοσμίως. Ακόμη, η διακίνηση βίντεο μέσω κινητών συσκευών αναμένεται να δεκαπλασιαστεί και να αποτελεί το 55% της κυκλοφορίας δεδομένων μέχρι το 2020.
       
      Η Ρίμα Κουρέσι, αντιπρόεδρος και υπεύθυνη στρατηγικής της Ericsson, δήλωσε ότι «η πτώση του κόστους των συσκευών, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη χρηστικότητα και την αύξηση της κάλυψης των δικτύων, είναι οι παράγοντες που καθιστούν την τεχνολογία των κινητών επικοινωνιών ένα παγκόσμιο φαινόμενο, που σύντομα θα είναι διαθέσιμο στη συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου πληθυσμού, ανεξάρτητα από ηλικία ή τοποθεσία. Η έκθεση "Ericsson Mobility Report" δείχνει ότι το 2020 ο κόσμος θα είναι συνδεδεμένος, όπως ποτέ στο παρελθόν».
       
      Η ανάπτυξη των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων συνεχίζεται, καθώς το 65%-70% των συσκευών που πουλήθηκαν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2014 παγκοσμίως ήταν smartphones, σε σύγκριση με 55% στο ίδιο τρίμηνο του 2013.
      Παρά την αύξηση αυτή των πωλήσεων, η έκθεση διαπιστώνει ότι υπάρχουν ακόμη σημαντικά περιθώρια για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου. Τα smartphones αντιπροσωπεύουν αυτήν τη στιγμή μόλις το 37% του συνόλου των συνδρομών κινητών επικοινωνιών, πράγμα που σημαίνει ότι πολλοί χρήστες δεν έχουν πραγματοποιήσει ακόμη τη μετάβαση σε συσκευές με περισσότερες δυνατότητες και πιο φιλικές στη χρήση του διαδικτύου.
       
      Το βίντεο αποτελεί το μεγαλύτερο και ταχύτερα αναπτυσσόμενο κομμάτι της διακίνησης δεδομένων μέσω κινητών συσκευών. Συνεχίζει να κυριαρχεί στα δίκτυα κινητών επικοινωνιών: στα δίκτυα τέταρτης γενιάς (4G) το βίντεο αποτελεί επί του παρόντος το 45%- 55% των διακινούμενων δεδομένων, κάτι που οφείλεται κυρίως στην αύξηση της χρήσης των υπηρεσιών streaming και τη βελτίωση της εμπειρίας παρακολούθησης σε κινητές συσκευές.
       
      Το βίντεο, σύμφωνα με την έκθεση, εμφανίζεται όλο και περισσότερο ως μέρος άλλων διαδικτυακών εφαρμογών, όπως στις ειδήσεις και στις διαφημίσεις, καθώς και στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Μεταβάλλονται επίσης οι συσκευές που χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση βίντεο. Πολλές διαθέτουν πλέον μεγάλες οθόνες, επιτρέποντας έτσι υψηλότερη ποιότητα εικόνας, γεγονός που συμβάλλει στη συχνότερη παρακολούθηση βίντεο σε διάφορους τύπους συσκευών, τόσο στο σπίτι όσο και εν κινήσει.
       
      Όσον αφορά τις μελλοντικές προοπτικές, η Ericsson εκτιμά ότι η διακίνηση περιεχομένου βίντεο μέσω κινητών συσκευών θα δεκαπλασιαστεί μέχρι το 2020, οπότε και θα αποτελεί περίπου το 55% του συνόλου των διακινούμενων δεδομένων στα δίκτυα κινητών επικοινωνιών.
       
      Εξάλλου, η πέμπτη γενιά κινητών επικοινωνιών (5G) αναμένεται να γίνει εμπορικά διαθέσιμη το 2020 και η τεχνολογία αναμένεται να έχει ταχύτερη διείσδυση από ό,τι το 4G LTE, όπως ακριβώς το 4G αναπτύχθηκε ταχύτερα από το 3G. Η διαφορά είναι ότι, εκτός από τις νέες τεχνολογίες ραδιοπομπών, το 5G θα αξιοποιήσει επίσης εξελιγμένες εκδόσεις των υφιστάμενων δικτύων (3G και 4G), την τεχνολογία υπολογιστικού νέφους (cloud computing) και άλλες τεχνολογίες.
       
      Η ανάπτυξη του 5G θα στηριχθεί, επίσης, σε μεγάλο βαθμό στις επικοινωνίες μεταξύ των ίδιων των μηχανών (στο λεγόμενο «διαδίκτυο των πραγμάτων»).
       
      Πηγή: http://www.tanea.gr/news/science-technology/article/5185354/to-90-toy-pagkosmioy-plhthysmoy-tha-diathetei-kinhto-thlefwno-mexri-to-2020-symfwna-me-ekthesh-ths-ericsson/
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της πανδημίας, οι τάσεις και ο τρόπος λειτουργίας του πληθυσμού κάθε χώρας έχει αλλάξει έντονα. Έτσι και στην Ελλάδα, παρατηρήθηκε μεγάλη ανάπτυξη του κοινού που πλέον στράφηκε στις online πληρωμές του μέσω τραπεζών. Συγκεκριμένα, πριν την έναρξη της πανδημίας μόλις το 28% χρησιμοποιούσε τις διαθέσιμες online υπηρεσίες τραπεζών, ενώ τώρα το ποσοστό ανέβηκε στο 66%.
      Παρόμοια αύξηση της τάξης των 17% παρατηρήθηκε και στις online συναλλαγές που γίνονται με υπηρεσίες Δημοσίου, με το σχετικό ποσοστό σύμφωνα με τα στατιστικά Νοεμβρίου να ανέρχεται στο 42%. Άλλες υπηρεσίες που βλέπουν αύξηση είναι οι ψηφιακές δραστηριότητες, καθώς η παρακολούθηση WebTV ανέβηκε κατά 20%, που αντιστοιχεί στο 47% των Ελλήνων που έχουν αλλάξει τη καθημερινότητά τους.
      Δεν προκαλεί εντύπωση που και τα online games αυξήθηκαν κατά 30%, με το 44% των online χρηστών να παίζει παιχνίδια, ενώ μεγάλη αύξηση (32%) παρατηρήθηκε στον αριθμό πολιτών που παρακολουθούν webinars, συνολικά απασχολώντας το 23% των Ελλήνων χρηστών internet.

      Μεγάλο ενδιαφέρον προκαλεί που και μεγαλύτερες ηλικίες Ελλήνων στράφηκαν στη διέξοδο του internet, με τους χρήστες ηλικίας 55-64 ετών να έχει φτάσει στο 88%, γνωρίζοντας ανάπτυξη κατά 8% την περίοδο της πανδημίας. Ακόμα και μεγαλύτερες ηλικίες (65-74 ετών) καταγράφουν άνοδο, καθώς πλέον το 66% της προαναφερθέντας ομάδας ατόμων έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, σημειώνοντας αύξηση 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
      Άλλα στοιχεία του FocusBari αναφέρουν πως 9 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν πλέον το internet, με το ποσοστό να σημειώνει αύξηση κατά 2% στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του περασμένου έτους, φτάνοντας το 92% ηλικιών μεταξύ 16 και 74 ετών. Αυτό σημαίνει πως όλοι οι Έλληνες είναι χρήστες του internet, κάτι στο οποίο συνέβαλε σημαντικά η πανδημία.

      Οι τάσεις όλων και περισσότερων Ελλήνων να έχουν πρόσβαση στο internet είχε επακόλουθο να αυξηθούν οι χρήστες στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και ο συνολικός χρόνος που ξοδεύει κανείς στις κοινωνικές πλατφόρμες, με το 75% των Ελλήνων να έχουν πλέον τουλάχιστον έναν λογαριασμό στο facebook.
      Ακολουθούν τα YouTube και Instagram, στο 62% και 55% αντίστοιχα. Βέβαια οι αυξημένος χρόνος έκθεσης στα δίκτυα αυτά δεν είναι πάντα θετικός, καθώς σε πρόσφατη έρευνα δύο στους τρεις Έλληνες έχουν αδυναμία στα social media διότι τους κρατούν σε επαφή με φίλους και την κοινωνία γενικότερα και τους κάνουν να νιώθουν πιο συνδεδεμένοι με τον "'έξω κόσμο". Επίσης, δύο στους πέντε Έλληνες χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για προώθηση επαγγελματικών υπηρεσιών.
      Ενδιαφέρον έχει και η αυτογνωσία μερικών χρηστών, καθώς τρεις στους πέντε χρήστες παραδέχονται πως ξοδεύουν περισσότερο χρόνο απ' ότι θα ήθελαν, αμελώντας άλλες δραστηριότητες που θέλουν να κάνουν (διάβασμα, άθληση κλπ). Δύο στους πέντε μάλιστα προσπαθούν να μειώσουν την ώρα που περνούν στα social media, χωρίς όμως να το καταφέρνουν. Τέλος, ένας στους τρεις ομολογεί πως κοινοποιήσεις φίλων στα κοινωνικά δίκτυα τους κάνουν να νιώθουν μοναξιά ή και κατάθλιψη.


    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Τεκτονικές αλλάγες όσον αφορά την ψηφιοποίηση της οικονομικής, επιχειρηματικής και κοινωνικής ζωής φέρνει η πανδημία του COVID-19. Η στροφή προς μια ψηφιακή εποχή επιταχύνεται από την πανδημία, φέρνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό ταχύτερα σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας.
      Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν τα 2/3 (65%) του παγκόσμιου ΑΕΠ θα παράγονται ψηφιακά έως το 2022, με τη συμβολή της ψηφιακής οικονομίας στη διεθνή οικονομική ανάπτυξη να γίνεται κάτι παραπάνω από καίρια.
      Όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ σε ανάρτηση στην ιστοσελίδα του, ο πλανήτης αναμένεται να επενδύσει περισσότερα από $6,8 τρισ. στον ψηφιακό μετασχηματισμό την περίοδο 2020-2023. Τα επενδυτικά προγράμματα για την ψηφιοποίηση θα αυξάνονται με ρυθμό της τάξης του 15,5% τουλάχιστον έως το 2023.
      Παρά την πανδημία του COVID-19 και ίσως εξαιτίας αυτής, οι αναλυτές (IDC, FutureScape: Worldwide Digital Transformation 2021 Predictions) κάνουν πλέον λόγο για κατεύθυνση της παγκόσμιας οικονομίας προς ένα …ψηφιακό πεπρωμένο. Επιχειρήσεις, δημόσιοι οργανισμοί, αλλά και οι ίδιες οι κοινωνίες βαδίζουν ήδη σε αυτό τον δρόμο.
      Στον δρόμο της ψηφιοποίησης βαδίζουν με επιταχυνόμενο ρυθμό -κατά κύριο λόγο οι ίδιες οι επιχειρήσεις: έως το 2023, το 75% των εταιρειών θα έχει εφαρμόζει έναν ολοκληρωμένο οδικό χάρτη ψηφιακού μετασχηματισμού. Το αντίστοιχο ποσοστό σήμερα είναι 27%.
      Ψηφιακές δεξιότητες
      Προφανώς η πορεία των επιχειρήσεων προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό θα παραμείνει γράμμα κενό περιεχομένου, αν δεν υπάρχει αντίστοιχη ψηφιακή πορεία για το ανθρώπινο δυναμικό. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι ήδη από το 2021, το 60% των εταιρειών-ηγετών θα επενδύουν μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού τους στην ψηφιακή εμπειρία του προσωπικού, εγκαινιάζοντας νέα μοντέλα συνεργασίας μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων.
      Η επιτάχυνση της πορείας προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό θα σηματοδοτήσει μια ταχύτερη μετάβαση προς τη λεγόμενη «οικονομία της πλατφόρμας». Έως το 2025, καθοδηγούμενες από τις ασταθείς παγκόσμιες συνθήκες, το 75% οι διοικήσεις των επιχειρήσεων παγκοσμίως θα αξιοποιούν τις ψηφιακές πλατφόρμες και τις δυνατότητες του οικοσυστήματος, που αυτές δημιουργούν, για να προσαρμόσει τις αλυσίδες αξίας τους σε νέες αγορές.
      Ο ψηφιακός μετασχηματισμός ήδη δημιουργεί -και θα συνεχίσει να το κάνει- νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Με ορίζοντα το 2021, τουλάχιστον το 30% των εταιρείες θα επιταχύνουν την καινοτομία, για να υποστηρίξουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα λειτουργίας, θέτοντας τις βάσεις για την ψηφιακή επιχείρηση του μέλλοντος.
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Πεδίο δόξης λαμπρό για το ψηφιακό επιχειρείν στην Ευρώπη, καθώς, σε λιγότερο από μία πενταετία από σήμερα, το ήμισυ όλων των εμπορικών συναλλαγών θα επηρεάζεται από το Διαδίκτυο. Πέραν από τις αμιγώς ηλεκτρονικές πωλήσεις, η ευρωπαϊκή οικονομία δείχνει να εισέρχεται πιο βαθιά σε ψηφιακά μονοπάτια. Τα ηλεκτρονικά κανάλια αγορών, ακόμη κι όταν δεν χρησιμοποιούνται για την απευθείας απόκτηση προϊόντων, δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον για το εμπόριο, το οποίο - εντός της προσεχούς πενταετίας - αναμένεται να ενδυναμωθεί περαιτέρω. Σύμφωνα με έρευνα της Forrester, έως το 2020 τα ψηφιακά κανάλια θα επηρεάζουν το 53% του συνόλου των πωλήσεων στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, που αντιστοιχεί σε €947 δις, συμπεριλαμβανομένου του συνδυασμού online και offline πωλήσεων, που επηρεάζονται από την έρευνα αγοράς μέσω του Διαδικτύου.
       
       
      Για κάθε 1€, που οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δαπανούν online, θα ξοδεύουν άλλα 4€ σε φυσικά καταστήματα, ως αποτέλεσμα της έρευνας αγοράς μέσω του InternetΗ έρευνα της Forrester, με τίτλο “European Cross-Channel Retail Sales Forecast, 2015 to 2020 report”, διαπιστώνει ότι οι επαγγελματίες του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη ενισχύουν, διαρκώς, την ψηφιακή τους παρουσία. Όπως, μάλιστα, σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας, έχουν κάθε λόγο να το κάνουν, καθώς τα ψηφιακά “σημεία επαφής”, όπως είναι οι ηλεκτρονικές σελίδες των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου, έχουν πλέον δυναμική παρουσία σε όλο τον κύκλο των πωλήσεων, ακόμη και εάν αυτός δεν καταλήγει σε online, αλλά σε offline αγορές. Χαρακτηριστικό είναι το εύρημα της έρευνας, σύμφωνα με το οποίο για κάθε €1, που οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δαπανούν online, θα ξοδεύουν - με ορίζοντα το 2020 - άλλα €4 σε φυσικά καταστήματα, ως αποτέλεσμα της έρευνας αγοράς, την οποία πραγματοποίησαν στο Ίντερνετ.
       
      “Με αυτά τα δεδομένα, οι ηγέτες του ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ευρώπη οφείλουν να αντιμετωπίσουν τα ψηφιακά περιουσιακά τους στοιχεία ως δομικό μέρος του συνολικού κύκλου των πωλήσεων και όχι απλά ως ένα εναλλακτικό κανάλι αγορών”, αναφέρει η μελέτη.
       
      Πέντε τομείς
       
      Η μελέτη προβλέπει ότι, με χρονικό ορίζοντα το 2020, πέντε τομείς του λιανεμπορίου θα εξαρτούν τουλάχιστον το ήμισυ των πωλήσεων τους από τα ψηφιακά κανάλια. Πρόκειται για τους τομείς της διακόσμησης σπιτιού - κήπου, των καλλυντικών και των προϊόντων ομορφιάς, των κοσμημάτων και των ρολογιών, της ένδυσης και της υπόδησης.
       
      Να θυμίσουμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του τελευταίου Ευρωβαρόμετρου για το 2014, οι επιχειρήσεις στη Βόρεια και την Κεντρική Ευρώπη είναι εκείνες που πρωτοστατούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς συγκεντρώνουν την υψηλότερη αναλογία μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρονικών πωλήσεων.
       
      Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, σήμερα η πλειοψηφία - και συγκεκριμένα το 80% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων - πραγματοποιεί ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσα από τα εταιρικά sites και τις αντίστοιχες εφαρμογές (applications). Την ίδια στιγμή, το 35% χρησιμοποιεί μικρές και το 33% μεγάλες εμπορικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες για την online προώθηση των προϊόντων τους.
       
      Για την πλειονότητα των ευρωπαϊκών εταιρειών, που επιχειρούν online, το 85,4% των πωλήσεων προέρχονται από την χώρα στην οποία δραστηριοποιούνται, ενώ μόλις το 10,3% από άλλα κράτη - μέλη της Ε.Ε., με μόλις ένα μικρό ποσοστό 4,3% να καταφέρνει να προωθεί τα προϊόντα του σε χώρες εκτός Ε.Ε. Από τις ευρωπαϊκές εταιρείες, που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πωλήσεις εκτός Ε.Ε., το 20% προωθεί τα προϊόντα του στις ΗΠΑ και το 18% σε Ελβετία, Νορβηγία και Ισλανδία.
       
      Πηγή: http://www.sepe.gr/gr/research-studies/article/3597790/to-50-ton-poliseon-stin-europi-tha-exartatai-apo-diadiktuo-eos-to-2020/
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Τέσσερα μόλις χρόνια αργότερα τοποθετείται η υποχρέωση της ομάδας μηχανικών της Apple να παρουσιάσουν τα κύρια χαρακτηριστικά του πρώτου "Apple Car", μετά το πράσινο φως της ηγετικής ομάδας να τριπλασιαστεί το δυναμικό της. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Apple φέρει εσωτερικά την κωδική ονομασία Titan (τιτάνας) και έχει deadline το 2019, γράφει η Wall Street Journal.
       
      Οι φήμες για την δέσμευση της Apple να ασχοληθεί με την κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου ακούστηκαν πρώτη φορά τον Φεβρουάριο, αφού η εταιρεία άρχισε να συστήνει την ομάδα μηχανικών για το πρότζεκτ Titan με επικεφαλής τον Steve Zadesky-πρώην μηχανικό της Ford-, προσλαμβάνοντας καταξιωμένα στελέχη από την αυτοκινητοβιομηχανία. Η ομάδα, αναφέρει η εφημερίδα Wall Street Journal, αποτελείται ήδη από 600 άτομα και με την συναίνεση του Τιμ Κουκ, ο αριθμός αυτός θα τριπλασιαστεί.
       
      Πάντως, άγνωστο παραμένει τι μπορεί να σημαίνει η ενασχόληση της Apple με την κατασκευή ενός, ενδεχομένως αυτόνομου ή, τουλάχιστον πλήρως τεχνολογικά εξοπλισμένου με κλειστές τεχνολογίες της Apple, ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
       
      Άμεση ήταν η αντίδραση του τέως προέδρου της General Motors, Μπομπ Λατζ, ο οποίος σχολιάζοντας το δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας, είπε ότι είναι απολύτως αβάσιμο να πιστεύει κανείς ότι η εμπλοκή της Apple στην κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι οικονομικά επιτυχημένη, ένα δύσκολο εγχείρημα για την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα. «Από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνονται λεφτά», είπε χαρακτηριστικά ο Λατζ μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο CNBC. Οι εκτιμήσεις αυτές δεν συμφωνούν με εκείνες πολλών αναλυτών που αναφέρονται σε τουλάχιστον 50 δισ. δολάρια που περιμένουν την Apple.
       
      Πηγή: http://tech.in.gr/news/article/?aid=1500027380
       

    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Την «τελευταία έκδοση» του κυρίαρχου λειτουργικού συστήματος της Microsoft φαίνεται ότι αποτελούν τα Windows 10, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό δίκτυο BBC, που επικαλείται σχετικές δηλώσεις του υψηλόβαθμου στελέχους της εταιρείας, Τζέρι Νίξον.
       
      Σε σχετική ανακοίνωσή της η Microsoft αναφέρει ότι οι δηλώσεις του Νίξον αντικατοπτρίζουν τις προθέσεις της εταιρείας για αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσει και διαθέτει στην αγορά το λογισμικό της.
       
      «Τα Windows θα διατίθενται ως μια υπηρεσία που θα παρέχει νέες καινοτομίες και ενημερώσεις με συνεχή τρόπο», αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι αναμένει τα Windows να έχουν μια «μακρά πορεία στο μέλλον».
       
      Ο Στιβ Κλέινχανς, αντιπρόεδρος της εταιρείας αναλύσεων Gartner, επεσήμανε ότι «σε γενικές γραμμές αυτό αποτελεί ένα θετικό βήμα, ωστόσο εγκυμονεί ορισμένους κινδύνους. Η Microsoft θα πρέπει να εργαστεί σκληρά ώστε να είναι σε θέση να παρέχει νέες αναβαθμίσεις και χαρακτηριστικά».
       
      Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η εταιρεία δεν έχει καταλήξει ακόμα στο νέο όνομα που θα έχει το όποιο λειτουργικό σύστημα πέραν των Windows 10.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/telos-ton-windows-epivevaiose-i-microsoft
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.