Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    820 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Ροδοπουλος

      The Institute of Civil Engineers (ICE) in UK has recently published an amazing video (watch above) to celebrate London Underground’s 150 years.
       
      The Institute of Civil Engineers (ICE) in UK has recently published an amazing video (watch above) to celebrate London Underground’s 150 years.
      On 10 January 1863 the first train travelled from Farringdon to Paddington and today London’s Tube apart from being the oldest metro system in the world, it’s also one of the biggest.
       
      Its construction started many decades before “Quality Management” was even invented.
       
      Engineering, Design and Construction of large infrastructure projects like LU was a completely different story those days.
       
      Περισσότερα: http://www.qualityinconstruction.com/building-london-underground-glimpse-to-a-simpler-era/?goback=%2Egmr_4836433%2Egde_4836433_member_5811201593843945474#%21
       

       
      And probably a much simpler one.- See more at: http://www.qualityinconstruction.com/building-london-underground-glimpse-to-a-simpler-era/?goback=%2Egmr_4836433%2Egde_4836433_member_5811201593843945474#%21
       
      Πηγή: http://www.qualityinconstruction.com/building-london-underground-glimpse-to-a-simpler-era/?goback=.gmr_4836433.gde_4836433_member_5811201593843945474#!
       
      Το βασικό είναι ότι έγινε χωρίς την χρήση computer.
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      Δύο αδέρφια από τη Λάρισα, ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Πετρωτός και ο software engineer Μάριος-Ερμής Πετρωτός, δημιούργησαν το καινοτόμο αναπηρικό αμαξίδιο Laddroller. H πρωτοπορία του είναι η δυνατότητα που δίνεται στο χρήστη να λαμβάνει με πολύ απλό τρόπο την όρθια στάση! Η ιδέα του σχεδιασμού του Laddroller προέκυψε όταν, πριν από πέντε χρόνια, ζητήθηκε από το Δημήτρη να ανακαινίσει πλήρως την κατοικία μιας οικογένειας της οποίας ένα μέλος, εξαιτίας ενός ατυχήματος, χρησιμοποιούσε αποκλειστικά αναπηρικό αμαξίδιο στην καθημερινότητα του.
       
      «Σιγά-σιγά το νέο σπίτι έπαιρνε μορφή. Η εσωτερική αναβαθμίδα εξαλείφθηκε, οι πάγκοι στην κουζίνα μπορούσαν να αυξομειώσουν το ύψος τους, τα ερμάρια μπορούσαν να πλησιάσουν κι εκείνα χαμηλά, τα ρούχα στις ντουλάπες να έρχονται πιο κοντά, τα μπάνια έγιναν πιο φιλικά. Κάτι όμως εξακολουθούσε να μην λειτουργεί όπως το θέλαμε. Αυτό φάνηκε γρήγορα όταν τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας δυσκολευόντουσαν εν μέρει να λειτουργήσουν στο ίδιο σπίτι μετά τις αλλαγές. Για το ίδιο δε το άτομο με την αναπηρία, όταν έβγαινε εκτός σπιτιού, όλα εξακολουθούσαν να είναι περίπλοκα. Έτσι λοιπόν, παρατηρώντας το δομημένο περιβάλλον και τις ειδικότερες απαιτήσεις των ατόμων με κινητικά προβλήματα, τολμήσαμε να αντιστρέψουμε το ζητούμενο και αντί να προσπαθούμε να κατεβάσουμε όσα περισσότερα πράγματα μπορούσαμε στο ύψος των καθήμενων χρηστών των αναπηρικών αμαξιδίων σκεφτήκαμε να ανεβάσουμε τους ίδιους στο ύψος της καθημερινότητας.»
       
      Το Laddroller βρέθηκε μεταξύ των δέκα καλύτερων στον διαγωνισμό επιχειρηματικότητας που διοργάνωσε πέρυσι το αμερικανικό ίδρυμα τεχνολογίας ΜΙΤ της Μασσαχουσέτης, αλλά και ανάμεσα στις 12 μόνο ομάδες παγκοσμίως, στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων αναπηρικών αμαξιδίων, που πληρούσαν τις απαιτήσεις για τη συμμετοχή στο Cybathlon, τους πρώτους βιονικούς Ολυμπιακούς αγώνες που οργανώθηκαν από το ΕΤΗ, το Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Ζυρίχης τον περασμένο Οκτώβριο. Αυτό το διάστημα, η ομάδα του Laddroller συμμετέχει στο CHIVAS VENTURE, παγκόσμιο διαγωνισμό κοινωνικής επιχειρηματικότητας που έχει ως σκοπό τη διάκριση επιχειρήσεων και εφευρέσεων με σημαντικό θετικό κοινωνικό αντίκτυπο.
       
      Η Laddroller είναι η ελληνική συμμετοχή μεταξύ 30 επιχειρήσεων από ισάριθμες χώρες και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην τέταρτη θέση. Μέσω μιας ψήφου κάθε εβδομάδα ως τις 12 Ιουνίου από κάθένα χρήστη του facebook, η ελληνική συμμετοχή μπορεί να στηριχτεί και να διεκδικήσει τμήμα του συνολικού διαθέσιμου χρηματικού επάθλου. Στις 13 Ιουλίου η ομάδα θα βρίσκεται στο Los Angeles για τον τελικό του διαγωνισμού, όπου θα γίνει και αναλυτική παρουσίαση του Laddroller.
       
      Χρειάστηκαν 5 χρόνια έρευνας και μελέτης ώστε να καταλήξουν στο σχέδιο του Laddroller. Kάνοντας δική τους έρευνα πάνω στα ανθρωπομετρικά δεδομένα ατόμων με αναπηρία αλλά και στις ανάγκες τους μέσα στο αστικό περιβάλλον, συνεργάστηκαν με εξειδικευμένα άτομα στον τομέα της μηχατρονικής και της ιατρικής. Παράλληλα, η διαφορετική επαγγελματική προέλευση των κύριων μελών της laddroller, τους έδωσε τη δυνατότητα να δούνε ένα σημαντικό πρόβλημα με εντελώς διαφοροποιημένη προσέγγιση. «Κάνοντας χρήση όλων των τεχνολογιών που έχουμε πλέον στη διάθεσή μας, οι οποίες δεν είναι ως επί το πλείστον παραδοσιακές στη βιομηχανία των αναπηρικών αμαξιδίων, είμαστε σε θέση να παράξουμε ένα καινοτόμο, εύχρηστο και σημαντικά οικονομικότερο προϊόν απο τον υπάρχοντα ανταγωνισμό.»
       
      Το laddroller είναι ένα ηλεκτροκίνητο αναπηρικό αμαξίδιο το οποίο δίνει στους χρήστες του τη δυνατότητα να λαμβάνουν με πολύ απλό τρόπο την όρθια στάση. Να σηκώνονται όρθιοι αλλά και να κινούνται από την όρθια θέση. Η ορθοστάτηση είναι απαραίτητη γιατί με το τρόπο αυτό προλαμβάνεται μια πληθώρα προβλημάτων υγείας που δημιουργούνται, εξαιτίας της καθιστικής ζωής. Προβλήματα, τα οποία μπορούν και να αποβούν μοιραία, όπως για παράδειγμα η μόλυνση ενός απλού έλκους κατάκλισης. Η αμεσότητα με την οποία ο χρήστης του laddroller μπορεί να σηκώνεται όρθιος τον βοηθά να μένει υγιής αφενός και αφετέρου να μην αναγκάζεται να κάνει συνεχείς φυσιοθεραπείες, να μην χρειάζεται να τροποποιεί το σπίτι του, εξοικονομώντας σημαντικά και σε οικονομικό επίπεδο.
       
      «Πέρα από τα πλεονεκτήματα σε σχέση με την υγεία, η ικανότητα κάποιου να σηκώνεται όρθιος του δίνει και τη δυνατότητα να εργάζεται, να διασκεδάζει, να χρησιμοποιεί τις διάφορες δομές και να αλληλεπιδρά με τους συνανθρώπους του στο ίδιο επίπεδο βελτιώνοντας και απλοποιώντας έτσι την καθημερινότητά του. Το laddroller όμως δεν είναι μόνο ένας απλός ορθοστάτης. Η εφεύρεσή μας, η οποία προστατεύεται διεθνώς, δίνει στον χρήστη της την ικανότητα να ξεπερνά εμπόδια, κράσπεδα και κενά με πολύ μεγάλη ευκολία. Έτσι, δε μένει ποτέ κολλημένος και απελπισμένος στην αστική ζούγκλα. Η επιλεκτική τετρακίνηση, η δυνατότητα μεταφοράς στο χώρο αποσκευών ενός αυτοκινήτου αλλά και η δυνατότητα να χρησιμοποιείται ακόμη και με χειροκίνητη προώθηση κάνουν το laddroller τόσο ολοκληρωμένο».
       
      Στα μελλοντικά τους σχέδια περιλαμβάνεται η επίτευξη συνεργασιών με υφιστάμενες επιχειρήσεις του κλάδου, με σκοπό την παραγωγή και την διάθεση του laddroller. «Δεν υπάρχουν χώρες που θα ήθελε η εταιρεία μας να αναπτυχθεί και χώρες αδιάφορες. Σίγουρα όμως, η εξέλιξη της πορείας μας πρέπει να γίνει με σίγουρα βήματα κάθε φορά και η ανάπτυξη να είναι προοδευτική βάσει του στρατηγικού σχεδιασμού που έχει γίνει και ήδη έχει αρχίσει να υλοποιείται, ξεκινώντας από τις χώρες όπου έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την εφεύρεσή μας απο κατασκευαστές και διανομείς με τους οποίους ήδη έχουμε έρθει σε επαφή κυρίως μετά την παρουσία μας σε εκθέσεις του κλάδου».
       

       

       

       
      Πηγή: http://popaganda.gr/laddroller/
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Smart, που όπως είναι γνωστό αποτελεί θυγατρική της Daimler (Mercedes-Benz) ανακοίνωσε πρόσφατα πως από το 2018, όλα τα οχήματα της που θα πωλούνται στην Β. Αμερική θα είναι ηλεκτρικά.
       
      Η δημοφιλής για τα ιδιαίτερα μικρά σε διαστάσεις οχήματά της έχει στόχο να διακόψει τις πωλήσεις των βενζινοκίνητων μοντέλων Fourtwo και Fourtwo Cabrio στις ΗΠΑ και στον Καναδά από τα τέλη του 2017. Όπως καταλαβαίνουμε πάντως από την ανακοίνωση της εταιρείας, οι λόγοι για την συγκεκριμένη απόφαση δεν σχετίζονται μόνο με την ευαισθησία της για το περιβάλλον.
       
      “Λόγω εξελίξεων στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων παρουσιάστηκαν ορισμένες προκλήσεις για το τρέχον προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Smart” διαβάζουμε σε ανακοίνωση της εταιρείας που συνεχίζει: “Ως εκ τούτου η Smart θα διακόψει τις πωλήσεις των βενζινοκίνητων Smart Fourtwo και Fourtwo Cabrio στις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά μετά το 2017 (model year)”.
       
      Αν τα στοιχεία για τις πωλήσεις των μοντέλων Smart, αποτελούν οποιαδήποτε ένδειξη για την απόφαση της εταιρείας, μίας από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έπρεπε να αντιμετωπίσει είναι η ζήτηση, που είναι πολύ μικρή για τέτοιου είδους αυτοκίνητα (στις συγκεκριμένες αγορές). Μεταξύ των χαμηλών τιμών βενζίνης και της συντριπτικής προτίμησης των Αμερικανών για… φορτηγά, crossovers και άλλου τέτοιου τύπου μεγάλα αυτοκίνητα, οι πωλήσεις της Smart ήταν μόλις 6000 οχήματα για το 2016. To 2008, που αποτελεί χρονιά ρεκόρ, η Smart είχε πουλήσει 24622 οχήματα, το 30% των οποίων ήταν ηλεκτροκίνητα.
       
      Παρόλα αυτά, αυξάνεται σιγά, σιγά το ενδιαφέρον των Αμερικανών για τα ηλεκτρικά οχήματα, και ενδεχομένως αυτό να αποτελεί ευκαιρία για την Smart να βρει μία αξιόλογη θέση στην αγορά. Αποτελεί ερωτηματικό πάντως το αν τα μικρά οχήματα της Smart μπορούν να γίνουν ελκυστικά και έξω από τις πόλεις ως δευτερεύοντα οχήματα. Πάντως, η ικανότητα του ηλεκτρικού κινητήρα στο να προσφέρει μεγάλες ποσότητες ροπής με αποτέλεσμα την εξαιρετική επιτάχυνση του Fourtwo ενδεχομένως να δελεάσει κάποιους. Από την άλλη, η αυτονομία των 122 χιλιομέτρων περίπου που προσφέρει ενδέχεται να απομακρύνει άλλους, αφού περιορίζει δραματικά την χρησιμότητα του αυτοκινήτου στους ανοιχτούς δρόμους.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/h-smart-%CE%B8%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AC%CE%B5%CE%B9-%CE%BC%CF%8C%CE%BD%CE%BF-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%B1-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA-r13544
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο το γεγονός πως μπορούμε απλά να αγοράσουμε...
      ένα αεροπορικό εισητήριο και να ταξιδέψουμε στην άλλη άκρη του κόσμου μέσα σε λίγες ώρες.
       
      Σήμερα τα αεροπλάνα είναι μεγαλύτερα, πιο άνετα και πιο προηγμένα από ποτέ.
       
      Όμως πως γίνεται η κατασκευή ενός τόσο πολύπλοκου μηχανήματος;
       
      Η Αirbus αποκάλυψε πρόσφατα τι συμβαίνει στις εγκαταστάσεις της όπου εκατοντάδες μυαλά και εκατομμύρια εξαρτήματα συνδυάζονται για να κατασκευαστεί το μεγαλύτερο επιβατικό αεροπλάνο στον κόσμο, το Airbus A350.
       

       
      Διαβάστε περισσότερα: Δείτε πως κατασκευάζεται ένα επιβατικό αεροσκάφος [Video] - iPaideia.gr
    5. Τεχνολογία

      man21

      Εκ πρώτης όψεως είναι όλα όπως πάντα: άμμος, χαλίκια από γρανίτη, τσιμέντο. Όμως, αντί νερού στο μείγμα προσθέτουν ειδικό πολυμερές υγρό, το οποίο προσδίδει στο μπετόν μοναδικές ιδιότητες, λέει ο Αλεξάντρ Νικιτιούκ, ανώτερος επιστημονικός ερευνητής του Ρωσικού Χημικο-Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μεντελέγιεφ.
       
      Το ειδικό πολυμερές υγρό περιβάλλει όλα τα συστατικά, τα συνδέει μεταξύ τους, και ταυτόχρονα τα προστατεύει από τις χημικές επιδράσεις. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα όταν τοποθετούμε τα δείγματα σε οξύ, λέει η Ελένα Πισαρένκο, η επιστημονικός ερευνητής του Ρωσικού Χημικο-Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μεντελέγιεφ.
       
      Άλλη μια σημαντική ιδιότητα του νέου μπετόν είναι η ταχύτητα πήξης.
       
      Πηγή: http://greek.ruvr.ru...11_13/94427844/
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Τα οικολογικά αστικά μέσα είναι το μέλλον στις οδικές αστικές μεταφορές και η τάση πλέον είναι όλο και περισσότερες πόλεις να εντάσσουν στο στόλο τους αστικά μέσα που χρησιμοποιούν καθαρή τεχνολογία. Αυτή η αυξητική τάση που αναμένεται να γιγαντωθεί τα επόμενα χρόνια, ώθησε την Alstom να παρουσιάσει την δική της πρόταση για την "καθαρή" μετακίνηση στις πόλεις.
       
      Το Aptis σχεδιάστηκε για να προσφέρει στις πόλεις μια καθαρή και αποδοτική λύση συστήματος μεταφοράς. Βασισμένο στην εμπειρία της Alstom και της NTL στα οχήματα με ελαστικά, στους άξονες, τους κινητήρες και τα συστήματα έλξης, το Aptis φέρνει τα πλεονεκτήματα του τραμ στο μέσα οδικής αστικής μεταφοράς, με σκοπό να βελτιώσει τόσο την εμπειρία των επιβατών όσο και τη λειτουργία του.
       
      Για πρώτη φορά, οι δύο εταιρείες διαφοροποιούνται με ένα μη σιδηροδρομικό προϊόν, το οποίο θα συμπληρώσει την γκάμα των λύσεων που διαθέτουν ώστε να είναι σε θέση να προσφέρουν στους πελάτες ένα ολοκληρωμένο φάσμα ηλεκτροκίνητων και κατ’ επέκταση καθαρών μέσων αστικής μεταφοράς.
       
      Το Aptis, παρουσιάστηκε πριν μερικές μέρες στο Duppigheim της Αλσατίας, στη Γαλλία. Καθώς οι πόλεις αναζητούν εξυπνότερα, αποτελεσματικότερα και καλύτερα διασυνδεόμενα μέσα μεταφοράς, ήδη το Alstom Aptis έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον Ευρωπαίων πελατών. Στη Γαλλία, το Συνδικάτο Μεταφορών Ιλ ντε Φρανς (STIF) αποφάσισε να ξεκινήσει με δύο δοκιμές, από τις οποίες η μία με την RATP. Το Aptis θα πραγματοποιήσει δοκιμαστικά δρομολόγια στο Παρίσι και στην Περιφέρεια Ιλ ντε Φρανς το δεύτερο εξάμηνο του 2017.
       
      Ο μοναδικός, καινοτόμος σχεδιασμός του Aptis, εμπνευσμένος από τα τραμ, ενσωματώνει την πρόσβαση σε χαμηλό δάπεδο και ορατότητα 360°. Δύο ή τρεις διπλές θύρες σε κάθε πλευρά διευκολύνουν μια απρόσκοπτη ροή στην επιβίβαση και την αποβίβαση των επιβατών, και την ομαλή επιβίβαση αναπηρικών πολυθρόνων και βρεφικών καροτσιών.
       
      Οι εταιρείες λειτουργίας θα επωφεληθούν από ένα όχημα με εύκολη συντήρηση και τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στην κατηγορία του. Με τέσσερις κατευθυνόμενους τροχούς έναντι δύο στα λεωφορεία, το Aptis καλύπτει 25% μικρότερη επιφάνεια σε καμπύλες προσφέροντας την ιδανική ενσωμάτωση μέσα στην πόλη. Στις στάσεις ελαχιστοποιεί τον απαιτούμενο χώρο στάθμευσης, εξασφαλίζοντας περισσότερο διαθέσιμο χώρο για τα υπόλοιπα οχήματα.
       

       
       
      Η Alstom και η NTL όχι μόνο θα προσφέρουν το όχημα, αλλά ένα ολοκληρωμένο σύστημα. Περιλαμβάνει διαστασιολόγηση, επιλογές φόρτισης, οδικές υποδομές, καθώς επίσης επιλογές μίσθωσης και εγγύησης, φροντίζοντας ώστε να μπορέσουν οι πόλεις να εντάξουν την ηλεκτροκίνηση στα δίκτυα μεταφορών τους ομαλά και αποδοτικά από άποψη κόστους. Χάρη στα χαμηλά κόστη συντήρησης και λειτουργίας και στη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σύγκριση με τα λεωφορεία, το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας του Aptis αντιστοιχεί σε αυτό των ντιζελοκίνητων λεωφορείων.
       
      «Με το Aptis, συμπληρώνουμε τις προτάσεις μας στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας και είμαστε πλέον σε θέση να προσφέρουμε στις πόλεις ένα πλήρες φάσμα λύσεων για τις αστικές συγκοινωνίες. Η δημιουργία αυτού του καινοτόμου είδους αποτέλεσε πραγματική πρόκληση και κατέστη δυνατή χάρη στην ευελιξία της NTL, αλλά και στις γνώσεις της πάνω στα οχήματα με ελαστικά, καθώς και χάρη στην τεχνογνωσία της Alstom σχετικά με την ηλεκτρική έλξη και την ενοποίηση συστημάτων. Είμαστε πολύ περήφανοι γι’ αυτήν τη νέα, φιλική προς το περιβάλλον, λύση μεταφοράς που παρουσιάζουμε», λέει ο Henri Poupart-Lafarge, Πρόεδρος και Δ.Σ. της Alstom.
       
      Το Aptis μπορεί να φορτιστεί την νύχτα στο αμαξοστάσιο ή γρήγορα στο τέρμα της κάθε γραμμής κατά την διάρκεια της καθημερινής λειτουργίας. Η ταχεία φόρτιση γίνεται είτε μέσω ανεστραμμένο παντογράφο ή SRS, το καινοτόμο γρήγορο σύστημα επαναφόρτισης από το έδαφος της Alstom.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/metafores/astikes/item/39472-aptis-to-ilektriko-leoforeio-tis-alstom-pou-irthe-na-kataktisei-tin-evropi
    7. Τεχνολογία

      basgoud

      Μπορείτε να μη δίνετε ιδιαίτερη σημασία στο «δρομολογητή» (router) του σπιτιού και του γραφείου σας, ο οποίος αναλαμβάνει να λάβει και να στείλει ενσύρματα ή ασύρματα δεδομένα μέσω του διαδικτύου, όμως η εν λόγω μικρή συσκευή είναι σε θέση να αποκαλύψει πράγματα για την ιδιωτική ζωή σας.
       
      Γερμανοί ερευνητές έδειξαν για πρώτη φορά ότι είναι δυνατό να χρησιμοποιήσει κάποιος τα ραδιοκύματα της ασύρματης μετάδοσης (Wi-Fi) για να δημιουργήσει μια τρισδιάστατη εικόνα με μορφή ολογράμματος ενός αντικειμένου, που βρίσκεται μέσα σε ένα κλειστό χώρο κοντά στο router.
       
      Όπως προειδοποίησαν οι φυσικοί Φίλιπ Χολ και Φρίντεμαν Ράινχαρτ του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό φυσικής "Physical Review Letters", σύμφωνα με το "Science", η τεχνική αυτή θα μπορούσε μελλοντικά να αξιοποιηθεί από οποιονδήποτε τρίτο (π.χ. κατάσκοπο) για να «δει» μέσα σε ένα δωμάτιο, χρησιμοποιώντας μόνο τα σήματα Wi-Fi που προέρχονται από αυτό.
       
      Συνήθως ένα ολόγραμμα παράγεται με τη χρήση ακτίνων λέιζερ. Οι Γερμανοί ερευνητές χρησιμοποίησαν, αντί για λέιζερ, ραδιοκύματα Wi-Fi από ένα router, καταφέρνοντας να δημιουργήσουν το ολόγραμμα ενός αλουμινένιου λεπτού σταυρού πλάτους ενός μέτρου, ο οποίος βρισκόταν μέσα σε ένα κλειστό δωμάτιο και απείχε περίπου ένα μέτρο από το «δρομολογητή» που έστελνε τα κύματα Wi-Fi.
       
      Προς το παρόν, τα αντικείμενα-ολογράμματα δεν είναι πολύ καθαρά και σαφή, αλλά μπορεί να καταλάβει κανείς τι αφορούν. Η τεχνική, σύμφωνα με τους ερευνητές, επιδέχεται βελτίωσης, αν και άλλοι επιστήμονες εμφανίσθηκαν επιφυλακτικοί κατά πόσο όντως θα μπορούσε να λειτουργήσει καλά σε ένα περιβάλλον γεμάτο αντικείμενα.
       
      Όλοι πάντως φαίνεται να συμφωνούν ότι σε πέντε έως δέκα χρόνια η ακτινοβολία Wi-Fi δεν θα χρησιμοποιείται μόνο για την επικοινωνία, αλλά και για τον εντοπισμό πραγμάτων και ανθρώπων μέσα στο χώρο.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα νέο μεταφορικό μέσο με χαρακτηριστικά μετρό, τραμ και λεωφορείου αναμένεται σύντομα να κάνει την παρθενική του εμφάνιση στους δρόμους της Κίνας. Το «υβριδικό» μοντέλο της CRRC δεν έχει ανάγκη ούτε από οδηγό ούτε από γραμμές στο έδαφος για να κινηθεί.
       
      Πρόκειται για το Autonomous Rail Transit (ART) που σύμφωνα με το Κινεζικό Πρακτορείο Ειδήσεων και τη βρετανική «Ιντιπέντεντ», χρησιμοποιεί αισθητήρες για να ανιχνεύει τις διαστάσεις του δρόμου και καθοδηγείται από τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
       

       
       
      Το πρωτότυπο μοντέλο έχει αναπτύξει η κινεζική σιδηροδρομική εταιρεία CRRC Zhuzhou Locomotive.
       
      Το νέο μέσο, που άρχισε να αναπτύσσεται το 2013, αναμένεται να ενταχθεί στο σύστημα δημοσίων μεταφορών της πόλης Zhuzhou της επαρχίας Χουνάν το 2018.
       
      Το ηλεκτροκίνητο ART, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, είναι φθηνότερο από το μετρό, πιο εύχρηστο από λεωφορείο και πιο ευέλικτο από τραμ.
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι ιδρυτές της εταιρείας, επιστήμονες πληροφορικής, από το Πανεπιστήμιο της Κρήτης, κατάφεραν να κατασκευάσουν μια συσκευή που εντοπίζει τη θέση σκαφών μέσω του δορυφορικού συστήματος Iridium και των GPS, GALILEO, με σχεδόν απόλυτη κάλυψη ακόμα και στα πιο δυσπρόσιτα μέρη.
       
      Στους 25 semifinalists του διαγωνισμού MITEF Greece Startup Competition 2017 πέρασε η OpenIchnos, με έδρα το Ηράκλειο της Κρήτης, μετά από την κατάκτηση του βραβείου στο Bluegrowth.
       
      Οι ιδρυτές της εταιρείας, επιστήμονες πληροφορικής, από το Πανεπιστήμιο της Κρήτης, κατάφεραν να κατασκευάσουν μια συσκευή που εντοπίζει τη θέση σκαφών μέσω του δορυφορικού συστήματος Iridium και των GPS, GALILEO, με σχεδόν απόλυτη κάλυψη ακόμα και στα πιο δυσπρόσιτα μέρη, με τη συσκευή να μπορεί να λειτουργήσει 60 ημέρες χωρίς ηλιοφάνεια.
       
      Ο Γιώργος Κούτρας, επικεφαλής της OpenIchnos, με αφορμή την επιλογή της από το MITEF επισημαίνει ότι το προϊόν της εταιρείας έχει σχεδιαστεί και θα παραχθεί εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα.
       
      Αναφορικά με το πρόγραμμα της δεύτερης φάσης του MITEF Greece Startup Competition, ξεκινά από τις 27 Ιανουαρίου και θα λήξει στις 2 Μαΐου.
       
      H τελετή λήξης και απονομής του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουλίου, 2017, στην Αθήνα, όπου οι 10 finalists θα παρουσιάσουν την επιχειρηματική τους πρόταση μπροστά στο κοινό και η κριτική επιτροπή θα επιλέξει τις 3 νικήτριες ομάδες.
       
      Οι νικητές θα έχουν την ευκαιρία να προβληθούν μέσα από το MITEF Global, το διεθνές μη κερδοσκοπικό δίκτυο, που ασχολείται με την καινοτομία και την τεχνολογική επιχειρηματικότητα.
       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/technology/article/650242/kritiki-startup-kataskeuazei-suskeui-pou-edopizei-skafi-sta-pio-dusprosita-meri/
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Τα κίνητρα που φέρνει το νέο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά και η επέκταση του δικτύου φορτιστών με το Φορτίζω Παντού. Πώς αρχίζει να γίνεται ανταγωνιστική η αγορά ηλεκτρικού οχήματος, παρά τις υψηλές τιμές τους. Τόσο η «πράσινη» στροφή της Ευρώπης, που προωθεί συστηματικά την ηλεκτροκίνηση βγάζοντας «εκτός παιχνιδιού» τα συμβατικά αυτοκίνητα, όσο και τα αντίστοιχα προγράμματα στήριξης των πολιτών για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, οδηγούν όλο και περισσότερους στο να εξετάσουν εάν μπορούν να στηρίξουν την επιλογή των «πράσινων μετακινήσεων».
      Αυτή την περίοδο βρισκόμαστε μέρες πριν την έναρξη του β’ κύκλου του Κινούμαι Ηλεκτρικά που με νέα και περισσότερα κίνητρα φιλοδοξεί να δώσει μεγαλύτερα κίνητρα στους ενδιαφερόμενους για την αγορά ηλεκτροκίνητων μέσων ενώ και στον πρώτο Κλιματικό Νόμο αναφέρονται αυστηρά πλαίσια για την αντίστροφη μέτρηση ζωής των συμβατικών αυτοκινήτων.
      Ειδικότερα, ο νόμος προβλέπει ότι μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών τα οχήματα θα ταξινομούνται από την 1η Ιανουαρίου 2030 ή, εφόσον προβλέπεται διαφορετική ημερομηνία στο ενωσιακό δίκαιο. Παράλληλα, από την 1η Ιανουαρίου 2026, σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία τα νέα ΤΑΞΙ και το ένα τρίτο των νέων οχημάτων που ταξινομούνται για σκοπούς εκμίσθωσης σε τρίτους είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών. Στο τέλος του Δεκεμβρίου 2023 το ΥΠΕΝ και το υπουργείο Μεταφορών θα επανεξετάσουν την επέκταση και σε άλλες περιοχές αυτού του μέτρου.
      Επίσης, από την 1η Ιανουαρίου 2024 το ένα τέταρτο τουλάχιστον των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται ανά εταιρεία σωρευτικά, είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ρύπων, έως πενήντα γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα, ανά χιλιόμετρο (CO2/χλμ).
      Την ίδια ώρα, για να λυθεί και το βασικό ζήτημα της φόρτισης ώστε να «πατήσει πραγματικά γκάζι» η ηλεκτροκίνηση, με την πρώτη εκταμίευση του Ταμείου Ανάκαμψης ανοίγει ο δρόμος για να «τρέξει» και το ειδικό πρόγραμμα Φορτίζω παντού, με χρηματοδότηση 80 εκατ. ευρώ προωθεί την ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης σε περιοχές όπου δεν είναι ακόμη συμφέρουσες οι επενδύσεις.  Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών θα παίξουν και οι δήμοι της χώρας με χρηματοδότηση που θα λάβουν από το Πράσινο Ταμείο καθώς στο πλαίσιο κοινοτικής οδηγίας διατηρούν την υποχρέωση να δημιουργήσουν ένα σημείο φόρτισης ανά 1.000 κατοίκους. 
      Πόσο συμφέρει όμως η επιλογή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου;
      Κόστος καυσίμων: Ένα μέσο συμβατικό αυτοκίνητο καταναλώνει περί τα 8 λίτρα/ 100 χλμ. Με μέσο όρο χιλιομέτρων ετησίως τα 110.000 χλμ, η ετήσια κατανάλωση φθάνει στα 800 λίτρα καυσίμου. Με την τιμή της βενζίνης έστω στα 2,30 ευρώ, το ετήσιο κόστος για τη βενζίνη φθάνει στα 1.850 ευρώ. Στην περίπτωση του ντίζελ, η κατανάλωση είναι 5 λίτρα/ 100 χλμ. Με το κόστος στα 1,82 ευρώ και τους ίδιους υπολογισμούς, ετησίως ο οδηγός δαπανά περί τα 1.000 ευρώ. Στην περίπτωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, οι υπολογισμοί είναι πιο περίπλοκοι, ωστόσο και με τις σημερινές «τσιμπημένες» τιμές του ρεύματος, το ετήσιο κόστος της φόρτισης φθάνει τα 500-600 ευρώ ετησίως. Κόστος συντήρησης: Στα «ατού» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η εξαίρεσή τους από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, ενώ ταυτόχρονα δεν έχουν και τεκμήριο κατοχής για τον οδηγό τους. Σε ό,τι αφορά στο κόστος για το σέρβις, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ουσία έχουν πολύ μικρότερες απαιτήσεις από τα αντίστοιχα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στα πρώτα χρόνια ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου το σέρβις αφορά στην αλλαγή φίλτρου καμπίνας και τα υγρά φρένων. Το ουσιαστικό κόστος για το σέρβις αφορά στην μπαταρία που έχει μέσο όρο εγγύησης τα 8-10 χρόνια και στη συνέχεια ενδέχεται να χρειαστεί αλλαγή. Έως σήμερα, το κόστος αυτό δεν είναι αμελητέο, ωστόσο, με δεδομένη την ταχύτατη εξέλιξη των σχετικών τεχνολογιών οι τιμές, σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς, προβλέπεται να πέσουν σημαντικά μέσα στα επόμενα χρόνια. Ένα ακόμα ζήτημα αφορά και στα εξειδικευμένα συνεργεία και ειδικούς μηχανικούς που –εκτός των αντιπροσωπειών- επίσης, έως σήμερα δεν μπορεί να βρει κανείς σε ευρεία γκάμα. Κόστος αγοράς: Το πρώτο ζήτημα στην απόφαση για την αγορά του αυτοκινήτου, είναι η ίδια η τιμή του. Παίρνοντας ως παράδειγμα αντίστοιχα αυτοκίνητα – συμβατικά και ηλεκτρικά, θα δει κανείς ότι η μέση τιμή για ένα μέσο καινούριο συμβατικό αυτοκίνητο για μία οικογένεια, η μέση τιμή αγοράς φθάνει στα 13.000 – 15.000 ευρώ. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της ίδιας κλάσης παραμένουν σε διπλάσια τιμή κατά μέσο όρο, ωστόσο με ανοιχτό το πρόγραμμα για την επιδοτούμενη αγορά τους θα πρέπει να υπολογίσει κανείς και το 30% της επιδότησης που θα λάβει. Αντίστοιχα, για επαγγελματικά αυτοκίνητα – ταξί, τα συμβατικά ανέρχονται τώρα σε 22.00-23.000 ευρώ ενώ αντίστοιχα τα ηλεκτρικά μπορούν να κινηθούν γύρω στα 40.000 ευρώ. Λαμβάνοντας την επιδότηση έως 22.500 ευρώ (με την απόσυρση του παλιού του ταξί), ένας επαγγελματίας μπορεί να πληρώσει λιγότερα συγκριτικά με την αγορά ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Πηγές της αγοράς, πάντως, σημειώνουν πως λαμβάνοντας υπόψη τα κόστη συντήρησης και καυσίμων αλλά και αξιοποιώντας κανείς το πρόγραμμα του ΥΠΕΝ μπορεί να κάνει απόσβεση της αγοράς του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στα τρία χρόνια. Τι φέρνει το νέο Κινούμαι Ηλεκτρικά
      Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του νέου προγράμματος έχουν ως εξής:
      Για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό σε 8.000 ευρώ από 6.000 ευρώ που ίσχυε στον προηγούμενο κύκλο. Η απόσυρση του παλιού οχήματος επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ, ενώ η αγορά του έξυπνου οικιακού φορτιστή με 500 ευρώ. Τα Άτομα με Αναπηρία, δικαιούνται επιπλέον 1.000 ευρώ, οι οικογένειες με τουλάχιστον τρία εξαρτώμενα τέκνα θα δικαιούνται 1.000 ευρώ ανά τέκνο, έναντι των συνολικά 1.000 ευρώ που προβλεπόταν στο παρελθόν, αλλά και νέοι έως 29 ετών θα λαμβάνουν επιπλέον 1.000 ευρώ. Για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως και L7e αυξάνεται από 20% σε 40% και το μέγιστο ποσό επιδότησης από 800 ευρώ σε 3.000 ευρώ. Στις κατηγορίες αυτές περιλαμβάνονται τα επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά εμπορευμάτων ή/και επιβατών καθώς και τα μικροαυτοκίνητα. Ειδικά για νέους έως 29 ετών προβλέπεται η προσαύξηση της ενίσχυσης κατά 1.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών μικροαυτοκινήτων. Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά δίκυκλα L1e έως L4e παραμένει στο 20% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα είναι 800 ευρώ. Στις κατηγορίες αυτές περιλαμβάνονται τα ελαφρά ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα με κυβισμό μικρότερο των 50 cc καθώς και τα αντίστοιχα οχήματα μεγαλύτερου κυβισμού. Ειδικά για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων του συνόλου της κατηγορίας L θα επιδοτείται προαιρετικά ως μέρος του βασικού εξοπλισμού του οχήματος η αγορά δεύτερης μπαταρίας με ποσό 300 ευρώ. Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά ποδήλατα παραμένει στο 40% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα είναι 800 ευρώ. Ειδικά για τις εταιρείες:
      Το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα ανέλθει σε 8.000 ευρώ ανά όχημα. Επιπλέον, δεν υπάρχει όπως στον πρώτο κύκλο περιορισμός στον αριθμό επιδοτούμενων οχημάτων. Θα μπορούν πλέον να επιδοτούνται και για την αγορά και εγκατάσταση έξυπνων φορτιστών, με τον όρο ότι αυτοί θα εξυπηρετούν αμιγώς τους σκοπούς της εταιρείας και δεν θα χρησιμοποιούνται για εμπορική εκμετάλλευση. Παρέχεται, επίσης, η δυνατότητα να αποσύρουν ίσο αριθμό οχημάτων με αυτόν που αντιστοιχεί στα οχήματα για τα οποία αιτούνται επιδότησης, με το ποσό ανά όχημα να είναι 1.000 ευρώ. Εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες θα μπορούν να επιδοτηθούν πλέον και για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GR-Eco Islands, ειδική μέριμνα λαμβάνεται για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα νησιά, καθώς η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ενισχύεται με επιπλέον 4.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο σε όλα τα νησιά της χώρας. Ενισχύονται επίσης οι εταιρείες αντιπροσώπων, εμπόρων και εισαγωγέων αυτοκινήτων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) με ποσοστό επιδότησης 30% και μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Σε σχέση με τον πρώτο κύκλο του προγράμματος, δεν θα υπάρχει πλέον η υποχρέωση εξαγοράς του οχήματος στη λήξη της περιόδου χρονομίσθωσης. Με τον τρόπο αυτόν διευκολύνεται η αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων εταιρικών στόλων. Ποιοι δικαιούνται την επιδότηση:
      Φυσικά Πρόσωπα Επιχειρήσεις Οικογένειες με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα, ΑμεΑ ή Νέοι έως 29 ετών, με επιπλέον επιδότηση Ποια η διαδικασία:
      Εγγραφείτε στην υπηρεσία Συμπληρώστε τα στοιχεία σας Επιλέξτε την κατηγορία οχήματος, το μοντέλο και την αξία Επιλέξτε αν επιθυμείτε έξυπνο φορτιστή Επιλέξτε αν επιθυμείτε απόσυρση Επιλέξτε αν έχετε οικογένεια με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα, είστε άτομο με αναπηρίες ή νέος έως 29 ετών.
    11. Τεχνολογία

      georgegaleos

      Κάποτε υπήρχαν οι δισκέτες, μετά ήρθαν τα CD και τα DVD...
       
      Στη συνέχεια περάσαμε στα USB και πλέον φαίνεται πως πλησιάζει το πλήρωμα του χρόνου για να… τα αποχαιρετίσουμε και να περάσουν πια κι αυτά στην ιστορία!
       
      Η μεταφορά δεδομένων από έναν υπολογιστή σε έναν άλλο γίνεται ακόμη πιο εύκολη και απλή με τη βοήθεια των Datastickies.
       
      Τα Datastickies δεν είναι άλλα από μικρές αποθηκευτικές μονάδες, οι οποίες μοιάζουν με τα γνωστά σε όλους μας αυτοκόλλητα Post-it και οι οποίες μπορούν να μεταφέρουν φακέλους σε έναν υπολογιστή μόλις ο χρήστης τα κολλήσει επάνω σε έναν υπολογιστή (ή οποιαδήποτε άλλη «έξυπνη» συσκευή).
       
      Πηγή: http://datastickies.com/
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Google είχε ανακοινώσει το Φεβρουάριο, ότι οι υπηρεσίες του Google Earth Pro θα είναι δωρεάν. Για την ιστορία, η εφαρμογή ξεκίνησε να κυκλοφορεί το 2004, και οι υπηρεσίες της κόστιζαν 399 δολάρια το χρόνο.
       
      Φυσικά από τη δωρεάν έκδοση του Google Earth έλειπαν πάρα πολλά χαρακτηριστικά σε σύγκριση με την έκδοση Pro.
       
       
      Όσοι θέλουν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα βελτιωμένα χαρακτηριστικά του Google Earth Pro κατεβάζοντας δωρεάν την εφαρμογή. Οι υφιστάμενοι συνδρομητές μπορούν συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το Google Earth Pro, αλλά δεν θα χρεωθούν για τα επόμενα χρόνια. Aν επιθυμείτε να αποκτήσετε την full έκδοση της δημοφιλούς εφαρμογής, χρησιμοποιήστε το link που υπάρχει παρακάτω
       
      «Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 10 ετών, επιχειρήσεις, επιστήμονες και χομπίστες από όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν το Gοogle Earth Pro για τα πάντα, για τις ανάγκες του σχεδιασμού έως και την τοποθέτηση ηλιακών συλλεκτών στις στέγες των σπιτιών τους.
       
      Το Google Earth Pro έχει όλα τα χαρακτηριστικά και τις λεπτομερείς εικόνες του Google Earth, μαζί με τα προηγμένα εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να μετρήσετε 3D κτίρια, να εκτυπώσετε εικόνες υψηλής ανάλυσης για παρουσιάσεις, καθώς και να πραγματοποιήσετε εγγραφή ταινιών HD των εικονικών πτήσεων σας γύρω από το κόσμο», δήλωσε ο Stafford Marquardt, Product Manager, του Gοogle Earth Pro, σε μια δημοσίευση.
       
      Μπορείτε και σεις να ανακαλύψετε τα προηγμένα χαρακτηριστικά της εφαρμογής από τα παρακάτω links.
       
       
      Ενημέρωση: Η εταιρεία άλλαξε τον τρόπο διανομής αδειών. Τώρα δεν χρειάζεται κάποια εγγραφή, απλά χρησιμοποιήστε το email σας και σαν άδεια χρήσης το κλειδί GEPFREE
       
      Download Goοgle Earth Pro για PC ή Mac: http://www.google.com/earth/download/gep/agree.html
       
      Πηγή: https://iguru.gr/2015/05/26/47615/google-earth-pro-7-1/
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Σε 1,61 δισεκατομμύρια, πάνω από το ένα πέμπτο (ποσοστό 22,7%) του παγκόσμιου πληθυσμού, εκτιμάται πλέον ο αριθμός των χρηστών των κοινωνικών δικτύων, οι οποίοι είναι ενεργοί έστω μια φορά το μήνα από οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή (επιτραπέζιους υπολογιστές, ταμπλέτες, «έξυπνα» κινητά κ.α.), σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer.
       
      Ο αριθμός αυτός εμφανίζει αύξηση 14,2% σε σχέση με πριν από ένα χρόνο, ενώ οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων αναμένεται να φθάσουν τα 2,33 δισεκατομμύρια το 2017, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.
       
      Πάντως, όσο ένα ολοένα μεγαλύτερο τμήμα του παγκόσμιου πληθυσμού δικτυώνεται κοινωνικά, τόσο αναπόφευκτα επιβραδύνεται ο ετήσιος ρυθμός αύξησης των χρηστών.
       
      Έτσι, ενώ το 2012 οι χρήστες παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 17,6%, το 2013 η αύξηση διαμορφώνεται σε 14,2%, ενώ η εκτίμηση είναι για αύξηση 12,6% το 2014, 9,5% το 2015, 8,9% το 2016 και 7,6% το 2017.
      Σε παγκόσμιο επίπεδο, εκτιμάται ότι η διείσδυση των κοινωνικών δικτύων από 20,1% το 2012 αυξήθηκε σε 22,7% φέτος και αναμένεται να διαμορφωθεί σε 25,3% το 2014, 27,4% το 2015, 29,6% το 2016 και 31,5% το 2017, όταν πλέον σχεδόν ένας στους τρεις κατοίκους της Γης θα βρίσκεται online σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο.
       
      Ανά χώρα, το υψηλότερο ποσοστό διείσδυσης των κοινωνικών δικτύων βρίσκεται στην Ολλανδία (63,5%) και ακολουθεί με μικρή διαφορά η Νορβηγία (63,3%), ενώ έπονται η Σουηδία (56,4%), η Νότια Κορέα (54,4%), η Δανία (53,3%), οι ΗΠΑ (51,7%), η Φινλανδία (51,3%), ο Καναδάς (51,2%) και η Βρετανία (50,2%).
       
      Την ταχύτερη ετήσια αύξηση του αριθμού των χρηστών κοινωνικών δικτύων παρουσιάζει η Ινδία (37,4%), αν και ακόμα μόνο το 7,7% του τεράστιου ινδικού πληθυσμού χρησιμοποιεί κάποιο τέτοιο δίκτυο. Υψηλούς αριθμούς αύξησης εμφανίζουν επίσης η Ινδονησία (28,7%) και το Μεξικό (21,1%).
       
      Ο «πρωταθλητής» μεταξύ των κοινωνικών δικτύων παραμένει ασφαλώς το Facebook, με 1,06 δισεκατομμύρια χρήστες το 2013. Οι περισσότεροι από αυτούς βρίσκονται στις ΗΠΑ (146,8 εκατομμύρια), ενώ στη Δυτική Ευρώπη συνολικά έφθασαν φέτος τα 148,5 εκατ. (οι περισσότεροι στη Βρετανία με 30 εκατ.). Όμως, με την ταχεία αύξηση των πολυπληθών χρηστών της Ινδίας, μέχρι το 2016 η χώρα αυτή αναμένεται να έχει βρεθεί στην πρώτη θέση (το Facebook είναι απαγορευμένο στην Κίνα).
       
      Από χρόνο σε χρόνο, το Facebook αυξάνει τους χρήστες του, αλλά με επιβραδυνόμενο ρυθμό. Έτσι, ενώ αυξήθηκαν κατά 27,6% το 2012, η αύξηση το 2013 είναι 18,9% και εκτιμάται να υποχωρήσει σε 15,3% το 2014, 12,4% το 2015, 10,9% το 2016 και 9,1% το 2017.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=29224
    14. Τεχνολογία

      akius

      Επαφές Τατούλη με τη NASA για τη διαστημική πύλη στην Καλαμάτα
       
      Ο αστροφυσικός της ΝΑΣΑ, και καθηγητής Αεροδιαστημικής Μηχανικής στο πανεπιστήμιο San Jose των ΗΠΑ, Περικλής Παπαδόπουλος επισκέφθηκε σήμερα την Περιφέρεια Πελοποννήσου και είχε μακρά συζήτηση με τον περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη, με αντικείμενο την δημιουργία μεσογειακής διαστημικής πύλης στην Καλαμάτα.
       
      Ο κ. Τατούλης διαβεβαίωσε τον Μεσσήνιο καθηγητή, πως η Περιφέρεια είναι έτοιμη για το εγχείρημα της διαστημικής πύλης, διότι πιστεύει πως θα προσφέρει μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, στρατηγικής σημασίας, στη χώρα.
       
      Επίσης ο περιφερειάρχης ανακοίνωσε ότι στις αμέσως επόμενες ημέρες θα ψηφιστεί από τη Βουλή το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Ελληνικού Οργανισμού Διαστήματος, που αποτελεί προϋπόθεση για τη διεκδίκηση εκ μέρους της Περιφέρειας Πελοποννήσου, για λογαριασμό της χώρας, μεγάλου τμήματος χρηματοδότησης από τα 20 δισ. ευρώ του προγράμματος Gallileo της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάπτυξη της διαστημικής επιστήμης.
       
      Επιπλέον, αναφέρθηκε στη συνεργασία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με το ινστιτούτο του ΝΑΤΟ Von Karman, όπου ήδη φοιτούν οι υπότροφοι της Περιφέρειας Πελοποννήσου για την έρευνα στους μικροδορυφόρους και τόνισε ότι, «αν πετύχουμε τον στόχο της διαστημικής πύλης στην Καλαμάτα θα προσδώσουμε άλλο τόνο αισιοδοξίας στην Περιφέρειά μας και στη χώρα».
       
      Από την πλευρά του ο καθηγητής Περικλής Παπαδόπουλος, μετέφερε τη βαθιά εκτίμηση των επικεφαλής του Von Karman Institute για τη συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τόνισε το ιδιαίτερα αυξημένο διεθνές ενδιαφέρον για τους μικροδορυφόρους, μετά την επιτυχή εκτόξευση των Λ-sat μικροδορυφόρων, όπως η Google που σκοπεύει να επενδύσει σε 700 μικροδορυφόρους.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26514&subid=2&pubid=113410354
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Χρειάστηκε να περάσουν 6 χρόνια για να φέρει η Google την ενότητα Timelapse της υπηρεσίας Google Earthστα smartphones. Με την τελευταία αναβάθμιση της εφαρμογής προστέθηκε υποστήριξη του Timelapse για φορητές συσκευές, επανασχεδιάστηκε σε Material Design και προστέθηκαν δύο χρόνια επιπλέον πληροφορίας στα timelapse videos που μας δείχνουν πως άλλαξε ο πλανήτης από το 1984 μέχρι το 2018.
      Η Google αναφέρει στο επίσημο blog της ότι δεν ήταν εφικτό να φέρουν τη λειτουργία Timelapse στις φορητές συσκευές επειδή οι mobile browsers δεν επέτρεπαν την αυτόματη αναπαραγωγή των videos, κάτι ιδιαίτερα μεγάλης σημασίας για να λειτουργήσει το Timelapse. Αυτό το πρόβλημα λύθηκε με την ενεργοποίηση του autoplay στους Chrome και Firefox (χωρίς ήχο).
      Μπορείτε να το ρίξετε μια ματιά από εδώ.
       
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Gate Tower Building είναι ένα περίεργο συγκρότημα γραφείων με 16 ορόφους, που βρίσκεται στην Οσάκα της Ιαπωνίας. Αυτό που το κάνει περίεργο είναι ένας αυτοκινητόδρομος που περνάει μέσα από το συγκεκριμένο κτήριο. Για την ακρίβεια, καταλαμβάνει τους ορόφους 5 έως 7, στους οποίους τα ασανσέρ δεν σταματάνε καν για λόγους ασφαλείας.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος έχει τη μορφή γέφυρας σε αυτό το σημείο. Το βάρος του στηρίζεται από κολώνες, τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται ότι δεν υπάρχει ποτέ καμία επαφή μεταξύ του δρόμου και του κτηρίου. Παράληλλα, για το σημείο του δρόμου που βρίσκεται στο εσωτερικό του κτηρίου έχουν γίνει ειδικές κατασκευές, ώστε ο θόρυβος και οι δονήσεις που προκαλούνται από τα διερχόμενα οχήματα να μη γίνονται αντιληπτές από τους ενοίκους και τους εργαζομένους.
       

       
      Η ιδέα για την εξαιρετικά σπάνια αυτή κατασκευή προέκυψε σαν μια συμβιβαστική λύση μεταξύ των αρχών της πόλης και των ιδιοκτητών του οικοπέδου στο οποίο είναι χτισμένο το Gate Tower Building. Όταν ο αυτοκινητόδρομος ξεκίνησε να κατασκευάζεται, είχε ήδη αποφασιστεί ότι θα περάσει πάνω από το συγκεκριμένο οικόπεδο. Οι ιδιοκτήτες του οικοπέδου ωστόσο αρνήθηκαν να το παραχωρήσουν και είχαν ήδη σχεδιάσει την ανέγερση του 16όροφου κτηρίου. Έτσι και μετά από διαμάχες που κράτησαν πέντε χρόνια, βρέθηκε η πρωτότυπη αυτή λύση. Μάλιστα, για την υλοποίηση του σχεδίου χρειάστηκε να αναθεωρηθούν μερικώς κάποιοι από τους κανόνες δόμησης, αφού σε αντίστοιχες περιπτώσεις ο δρόμος πρέπει να κατασκευάζεται υπογείως.
       

       

       

       

       

       
      Περισσότερα: Δείτε τον αυτοκινητόδρομο που περνάει μέσα από κτήριο | E-Radio.gr Blog - http://www.e-radio.gr/blog/post.asp?uid=19070&fb_action_ids=10151864371642954&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%2210151864371642954%22%3A444896638956101%7D&action_type_map=%7B%2210151864371642954%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Πριν μια δεκαετία, το OpenStreetMap κυκλοφόρησε τη δωρεάν, ανοιχτού λογισμικού υπηρεσία ως εναλλακτική άλλων γνωστών προγραμμάτων χαρτογράφησης.
       
      Φαίνεται πως το πείραμα πέτυχε, δουλεύει αρκετά καλά και χάρη σε ένα νέο ιστότοπο μπορείτε να δείτε και μόνοι σας, πώς η Wikipedia της χαρτογράφησης κατάφερε να καλύψει ολόκληρο τον πλανήτη.
       
      Ο προγραμματιστής Martijn van Exel δημιούργησε το OSM Then And Now προκειμένου να φανεί η ανάπτυξη του OpenStreetMap από το 2007. Όπως κάθε χρονομηχανή που μας πάει πίσω στο χρόνο, έτσι και η εν λόγω υπηρεσία, η οποία επικεντρώνοντας σε οποιοδήποτε μέρος στο πλανήτη και με τη χρήση sliders συγκρίνει το τότε με το τώρα, απεικονίζοντας ταυτόχρονα πως τα αχαρτογράφητα εδάφη ξεκινούν να αποκαλύπτονται χάρη στη βοήθεια εθελοντών. Μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε στο παρακάτω βίντεο την πρόοδο του OpenStreetMap τα τελευταία δέκα χρόνια.
       

       
      Μέχρι στιγμής η υπηρεσία μετρά 1,6 εκατομμύρια συμμετέχοντες (σε αντιδιαστολή με το 2007 όταν και είχε μόλις 9.000), ιστότοποι όπως το Foursquare και το Craigslist το χρησιμοποιούν αλλά και προγραμματιστές οι οποίοι έκαναν υπέροχα πράγματα όπως για παράδειγμα το project της εταιρείας Stamen Design. Το βάθος και η λεπτομέρεια των χαρτών του OpenStreetMap αποτελεί μια ακόμη απόδειξη για τη δύναμη του Διαδικτύου και της συνεργασίας των χρηστών.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/internet/%CF%84%CE%BF-openstreetmap-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%86%CE%B5%CF%81%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-r7292
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Δωρέαν θα διαθέσει η Microsoft την αναβάθμιση σε Windows 10 για τους κατόχους συσκευών που «τρέχουν» Windows 8.1 και Windows 7. Η αναβάθμιση θα διατίθεται δωρεάν στην αγορά κατά τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του λειτουργικoύ συστήματος.
       
      Όπως ανακοινώθηκε από τη Microsoft, πλέον τα Windows θα λογίζονται ως «διαδικτυακή υπηρεσία» και όχι ως προϊόν.
       
      Παράλληλα, η Microsoft παρουσίασε τα HoloLens, τα πρώτα τρισδιάστατα γυαλιά της. Τα νέα γυαλιά θα προβάλλουν ολογράμματα ενώ ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να δει τηλεόραση και να περιηγηθεί στο διαδίκτυο, μέσω εικονικών οθονών.
       
      Διαθέτουν κάμερα με δυνατότητα περιστροφής 120 μοιρών για τον κάθε φακό.
       
      Προκειμένου να δημιουργηθούν τα ολογράμματα, το φως αντανακλά στην συσκευή με συνέπεια τα φωτόνια να εισέρχονται στους δύο φακούς και περνώντας από μπλε, πράσινους αλλά και κόκκινους χρωματισμούς να φτάνουν στο μάτι του χρήστη.
       
      Επίσης, μέσω των HoloLens μπορείτε να χειριστείτε εφαρμογές αλλά και να διασκέδασε με παιχνίδια.
       

       
      http://www.newsbeast.gr/technology/arthro/780770/dorean-i-anavathmisi-se-windows-10/
       
      Πηγή:
    19. Τεχνολογία

      polytelik

      Το ευρωπαϊκό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης Galileo πέρασε την Τρίτη ένα σημαντικό ορόσημο προσδιορίζοντας για πρώτη φορά τη θέση ενός δέκτη στο έδαφος, ανακοίνωσε η ευρωπαϊκή διαστημική υπηρεσία ESA.
       
      Το στίγμα της τοποθεσίας, στο κέντρο έρευνας και τεχνολογίας της ESA στο Νουρντβάικ της Ολλανδίας, προσδιορίστηκε με ακρίβεια 10 έως 15 μέτρων, χρησιμοποιώντας τέσσερις δορυφόρους που βρίσκονται ήδη σε τροχιά.
       
      Η ακρίβεια θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια με την ολοκλήρωση ενός αστερισμού από συνολικά 27 κύριους δορυφόρους και τρεις εφεδρικούς.
       

       
      Διαθέσιμο στα τέλη του 2014
       
      Τέσσερις ακόμα δορυφόροι προγραμματίζεται να εκτοξευτούν εφέτος, ενώ οι πρώτες υπηρεσίες του Galileo αναμένεται να γίνουν διαθέσιμες στα τέλη του 2014. Η ενεργοποίηση πάντως του συστήματος καθυστέρησε για αρκετά χρόνια λόγω προβλημάτων στη χρηματοδότηση του έργου.
       
      Σε αντίθεση με το σύστημα GPS, το οποίο ανήκει επίσημα στον αμερικανικό στρατό, το Galileo έχει αμιγώς πολιτικό χαρακτήρα.
       
      Θα προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες για τις μεταφορές και τα σωστικά συνεργεία, καθώς και δωρεάν υπηρεσίες για το ευρύ κοινό.
       
      Το ευρωπαϊκό σύστημα θα είναι επίσης συμβατό με το GPS, έτσι ώστε οι συσκευές των χρηστών να μπορούν να χρησιμοποιούν και τα δύο συστήματα ταυτόχρονα προκειμένου να αυξάνεται η ακρίβεια.
       
      Η Ρωσία, στο μεταξύ, αναπτύσσει το δικό της αντίστοιχο σύστημα Glonass ενώ στην Κίνα λειτουργεί ήδη το σύστημα Beidυ.
       
      Πηγή: http://www.michanikos-online.gr
       
      Πηγή:tovima.gr
    20. Τεχνολογία

      grgk

      Μία οικολογική, αλλά… τσουχτερή οικονομικά πρόταση παρουσίασε ένα ζευγάρι από το Αινταχο των ΗΠΑ, οι οποίοι μέσω της εταιρείας τους Solar Roadways αναζητούν 1.000.000 δολάρια, προκειμένου να αντικαταστήσουν την κλασική άσφαλτο στους δρόμους με ηλιακές κυψέλες.
       
      Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Σκοτ Μπρούσο και η σύζυγός του Τζούλι σχεδίαζαν αυτή την ιδέα από το 2006: δρόμοι από γυάλινα πάνελ που παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα αντλώντας ενέργεια από τον ήλιο, λιώνουν το χιόνι και αντικαθιστούν τα φώτα του δρόμου.
      Μία πρώτη ώθηση για την ιδέα τους ήταν η δωρεά ύψους 100.000 δολαρίων από το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ και 750.000 από την αμερικανική Ομοσπονδιακή Αρχή Αυτοκινητόδρομων, για να κατασκευάσουν ένα λειτουργικό πρωτότυπο.
       
      Όπως εξηγούν οι ίδιοι, τα εξάγωνα φωτοβολταϊκά πάνελ τους, έχουν ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία σε πραγματικές συνθήκες και είναι κατασκευασμένα από σκληρό γυαλί σε πολλά επίπεδα, με διάρκεια ζωής περίπου 20 χρόνια. Μάλιστα, τα σπασμένα πάνελ μπορούν απλώς να αντικατασταθούν, αντί να στρωθεί από την αρχή ένα τμήμα του δρόμου.
       
      Μία οικολογική, αλλά… τσουχτερή οικονομικά πρόταση παρουσίασε ένα ζευγάρι από το Αινταχο των ΗΠΑ, οι οποίοι μέσω της εταιρείας τους Solar Roadways αναζητούν 1.000.000 δολάρια, προκειμένου να αντικαταστήσουν την κλασική άσφαλτο στους δρόμους με ηλιακές κυψέλες.
       
      Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Σκοτ Μπρούσο και η σύζυγός του Τζούλι σχεδίαζαν αυτή την ιδέα από το 2006: δρόμοι από γυάλινα πάνελ που παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα αντλώντας ενέργεια από τον ήλιο, λιώνουν το χιόνι και αντικαθιστούν τα φώτα του δρόμου.
       
      Μία πρώτη ώθηση για την ιδέα τους ήταν η δωρεά ύψους 100.000 δολαρίων από το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ και 750.000 από την αμερικανική Ομοσπονδιακή Αρχή Αυτοκινητόδρομων, για να κατασκευάσουν ένα λειτουργικό πρωτότυπο.
       
      Οπως εξηγούν οι ίδιοι, τα εξάγωνα φωτοβολταϊκά πάνελ τους, έχουν ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία σε πραγματικές συνθήκες και είναι κατασκευασμένα από σκληρό γυαλί σε πολλά επίπεδα, με διάρκεια ζωής περίπου 20 χρόνια. Μάλιστα, τα σπασμένα πάνελ μπορούν απλώς να αντικατασταθούν, αντί να στρωθεί από την αρχή ένα τμήμα του δρόμου.
       
      Πηγή: http://polytexnikanea.gr/WP3/?p=31986
    21. Τεχνολογία

      AlexisPap

      Μία ερευνητική ομάδα μελέτησε σε μεγάλη κλίμακα αυτό που όλοι γνωρίζουμε ως κάτι κακό:
      Το γεγονός ότι σκυρόδεμα υφίσταται ενανθράκωση λόγω του ατμοσφαιρικού διοξειδίου του άνθρακα.
       
      Ωστόσο, η διαδικασία αυτή σημαίνει ότι το σκυρόδεμα απορροφά C02, βοηθώντας στην μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Η απορρόφηση C02 σε παγκόσμια κλίμακα αυξάνει γεωμετρικά, και το 2013 η ετήσια απορρόφηση ήταν 250Μt άνθρακα.
       
      Υπολογίστηκε ότι το σκυρόδεμα κατά την ενανθράκωση απορροφά το 43% του C02 που εκλύθηκε κατά την παραγωγή του, επομένως το πραγματικό ίχνος σε C02 του υλικού είναι σχεδόν το μισό από αυτό που λαμβάνουμε υπόψη σήμερα.
       
      Ή, όπως θα έλεγε κι ο Τάσιος, τσιμέντο το οικολογικόν...
       
      Δημοσίευση: http://www.nature.com/ngeo/journal/vaop/ncurrent/full/ngeo2840.html
       
      Το άρθρο στον τύπο: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500116255
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.