Jump to content
  • Novatron
  • Τεχνολογία

    Sign in to follow this  
    Τεχνολογία

    495 ειδήσεις in this category

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η κορυφή ενός βουνού ύψους 3.000 μέτρων στις Χιλιανές Άνδεις θα ανατιναχτεί την Πέμπτη 19 Ιουνίου προκειμένου να δημιουργηθεί ένα οροπέδιο, όπου θα εγκατασταθεί το μεγαλύτερο οπτικό τηλεσκόπιο του κόσμου, το Ευρωπαϊκό Υπερβολικά Μεγάλο Τηλεσκόπιο (E-ELT) του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO).
       
      Η έκρηξη θα τινάξει στον αέρα τα τελευταία 40 μέτρα ενός βουνού στη Βόρεια Χιλή, σκορπώντας ολόγυρα σχεδόν ένα εκατ. τόνους βράχων. Μάλιστα, η σπάνια και θεαματική έκρηξη θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω διαδικτύου (στις 19:30 έως 21:30 ώρα Ελλάδος), στο Livestream (new.livestream.com/ESOastronomy) ή στο YouTube (youtube.com/user/ESOobservatory), για να τις παρακολουθήσει όποιος θέλει από οπουδήποτε στη Γη.
       
      Το E-ELT, που θα έχει διάμετρο 39 μέτρων και θα κάνει παρατηρήσεις στο οπτικό και στο εγγύς υπέρυθρο τμήμα του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος, έχει ήδη βαφτιστεί «το μεγαλύτερο μάτι του κόσμου προς τον ουρανό». Θα είναι σε θέση να συλλάβει 15 φορές περισσότερο αστρικό φως από οποιοδήποτε άλλο οπτικό τηλεσκόπιο σήμερα λειτουργεί. Οι εικόνες του από το σύμπαν θα είναι 16 φορές πιο καθαρές από αυτές του διαστημικού τηλεσκοπίου Ηubble.
       
      Οι αυξημένες αυτές δυνατότητες κάνουν από τώρα τους αστρονόμους να ονειρεύονται τις νέες ανακαλύψεις που θα μπορέσουν να κάνουν, στα βάθη του χώρου και του χρόνου, έως τις εσχατιές του ορατού σύμπαντος. Πιθανότατα επίσης, για πρώτη φορά, θα μπορούν να κάνουν απευθείας οπτικές παρατηρήσεις εξωπλανητών, εν δυνάμει φιλόξενων για ζωή.
       
      Το τηλεσκόπιο, που αναμένεται να είναι έτοιμο το 2022, κατασκευάζεται από μία κοινοπραξία 15 χωρών και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες διακρατικές επιστημονικές συνεργασίες στην παγκόσμια ιστορία.
       
      Εξάλλου, μια άλλη αξιοσημείωτη εξέλιξη ήταν ότι πλέον είναι πλήρες το μεγαλύτερο ραδιοτηλεσκόπιο της Γης, το ALMA (Atacama Large Millimeter Array), επίσης του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO), που βρίσκεται εγκατεστημένο στην κατάξερη έρημο Ατακάμα της Χιλής, σε υψόμετρο περίπου 5.000 μέτρων.
       
      Η τελευταία από τις συνολικά 66 τεράστιες αντέννες του τηλεσκοπίου μόλις έφτασε στην περιοχή. Οι αντέννες, που είναι «πιάτα» διαμέτρου 12 μέτρων η κάθε μία, συναρμολογούνται και δοκιμάζονται σε χαμηλότερο υψόμετρο (2.900 μέτρων) και σταδιακά μετακινούνται στην τελική θέση τους πάνω σε τεράστια φορτηγά που έχουν 28 γιγάντιους τροχούς.
       
      Σύντομα οι 66 αντέννες του τηλεσκοπίου ALMA θα λειτουργούν από κοινού, δίνοντας έτσι αυξημένες δυνατότητες στο τηλεσκόπιο, το οποίο ήδη, έστω και με λιγότερα «πιάτα» όλο αυτό το διάστημα (και παρά τις απεργίες των εργαζομένων που ζητούν μεγαλύτερες αμοιβές λόγω των δύσκολων συνθηκών εργασίας σε τόσο ακραίο περιβάλλον), έχει ήδη κάνει σημαντικές αστρονομικές παρατηρήσεις.
       

       
      Πηγή: http://www.gothess.gr/docs/mixnews/?ID=27671

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Πολλά είναι τα ελληνικά νησιά που δεν διαθέτουν νερό και καλύπτουν τις ανάγκες τους με κοστοβόρες υδροφόρες.
       
      Σύμφωνα με στοιχεία της αρμόδιας για τη μεταφορά του νερού Γενικής Γραμματείας Αιγαίου, το 2014 η Πολιτεία έστειλε νερό με υδροφόρες σε επτά νησιά των Κυκλάδων και πέντε των Δωδεκανήσων.
       
      Τις μεγαλύτερες ποσότητες έλαβαν η Πάτμος (68.654 κυβικά), η Κίμωλος (55.340 κυβικά νερού), το Κουφονήσι (51.117 κυβικά) και η Αμοργός (33.936 κυβικά), ενώ μικρότερες ποσότητες νερού μεταφέρθηκαν στο Καστελλόριζο, τη Σύμη, τη Σχοινούσα, την Ηρακλειά, τη Δονούσα, τους Λειψούς, το Αγαθονήσι, τη Λέρο και τη Φολέγανδρο.
       
      Όσον αφορά στο κόστος, από το 2006 ως το 2014 διατέθηκαν για τη μεταφορά νερού στα άνυδρα νησιά 71,3 εκατ. ευρώ. Πέρυσι, το κόστος για τον έλληνα φορολογούμενο ανήλθε σε 5,5 εκατ. Ευρώ.
       
      —Τι γίνεται με τις μονάδες αφαλάτωσης
       
      Σύμφωνα με δημοσίευμα της “Καθημερινής”, στη Δονούσα, την Αιγιάλη Αμοργού και την Κίμωλο έχουν αγοραστεί τρεις μονάδες αφαλάτωσης, οι οποίες ωστόσο δεν έχουν εγκατασταθεί καθώς εκκρεμεί η εκτέλεση των συνοδών έργων. Στα Κατάπολα Αμοργού και στην Ηρακλειά δεν έχει γίνει ακόμα η αγορά των μονάδων αφαλατώσεων.
       
      Στα Δωδεκάνησα και συγκεκριμένα στο Καστελόριζο υπάρχει μονάδα η οποία πρέπει να αντικατασταθεί καθώς δεν λειτουργεί. Σε ακόμα τέσσερα νησιά -Πάτμος, Πανορμίτης Σύμης, Λειψοί, Λέρος- οι μονάδες έχουν αγοραστεί αλλά δεν έχουν εγκατασταθεί.
       
      Τέλος, στο νησάκι Πλάτη της Καλύμνου εκκρεμεί η αγορά μιας μικρής μονάδας αφαλάτωσης, δυναμικότητας ενός κυβικού/ημέρα για τον ένα κάτοικο του νησιού.
       
      Εκτιμάται ότι το κόστος του νερού σε μία μονάδα αφαλάτωσης την οποία θα διαχειρίζεται ιδιώτης θα είναι 1,5 ευρώ/κυβικό , όταν η μεταφορά κοστίζει 10 ευρώ/κυβικό και η ηλεκτροδότηση 0,40 ευρώ/κυβικό.
       
      Το κόστος της ηλεκτροπαραγωγής (μέσω χρήσης παλιών και ρυπογόνων ντιζελογεννητριών) προσεγγίζει το 0,5 ευρώ ανά kWhe, όταν το κόστος παραγωγής των λιγνιτικών μονάδων δεν ξεπερνά τα 0,03 ευρώ ανά kWhe, ενώ και η αποζημίωση των παραγωγών αιολικής ενέργειας στα νησιά είναι μικρότερη του 0,1 ευρώ ανά kWhe.
       
      Σημειώνεται, ότι στο παρελθόν τις ανάγκες κατοίκων και επισκεπτών νησιών των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων έχουν καλύψει υδροφόρες του Πολεμικού Ναυτικού, επειδή το Κράτος δεν είχε εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του προς του ιδιώτες μεταφορείς.
       
      —Η ιστορία της Υδριάδας
       
      Ενδεικτική της στάσης που υιοθετεί η Πολιτεία, αλλά και οι τοπικοί φορείς στο ζήτημα της αφαλάτωσης είναι η ιστορία της Υδριάδας.
       
      Ο λόγος για μια πλωτή μονάδα αφαλάτωσης που εγκαταστάθηκε στην Ηρακλειά το 2007 με κόστος 2,8 εκατ. Ευρώ και δυνατότητα παραγωγής 70 κυβικών νερού την ημέρα.
       
      Στη δημιουργία της συνεργάστηκαν – με συντονιστή της κοινοπραξίας το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και επικεφαλής τον καθηγητή στο τμήμα Ναυτιλίας & Επιχειρηματικών Υπηρεσιών, Νικήτα Νικητάκο- πολλοί φορείς τόσο από τον ιδιωτικό, όσο και από το δημόσιο τομέα, οι οποίοι διέθεσαν δεκάδες επιστήμονες και τεχνικούς με εκτεταμένη εμπειρία σε ευρύ διεπιστημονικό πεδίο.
       
      Η πλωτή κατασκευή με την ενσωματωμένη ανεμογεννήτρια (που όμοιά της δεν είχε ξαναγίνει ως σήμερα, γι’ αυτό χρειάστηκε να ξεπεραστούν και κάποια νομικής φύσεως θέματα), έπρεπε να σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε τα αρκετά μποφόρ του Αιγαίου να μην επηρεάζουν τη λειτουργία της.
       
      Έφερε τέσσερεις περιφερειακούς κυλινδρικούς πλωτήρες και έναν κεντρικό «άξονα», στα τρία επίπεδα του οποίου ήταν εγκατεστημένα το «εργοστάσιο» αφαλάτωσης (με τη μέθοδο της αντίστροφης όσμωσης), το κέντρο ελέγχου του συστήματος και η δεξαμενή αποθήκευσης του πόσιμου νερού.
       
      Επίσης, ήταν εξοπλισμένη με φωτοβολταϊκό σύστημα που τροφοδοτούσε ως εναλλακτική πηγή τα συστήματα ελέγχου/τηλεχειρισμού, σε περίπτωση προβλήματος με την ανεμογεννήτρια.
       
      Η πιλοτική μονάδα κατασκευάστηκε, ρυμουλκήθηκε και αγκυροβόλησε το καλοκαίρι του 2007 στην Ηρακλειά. Η δοκιμαστική της λειτουργία, κατά την οποία ελέγχθηκαν όλα τα συστήματα σε πραγματικές συνθήκες και έγιναν οι αναγκαίες διορθώσεις, ολοκληρώθηκε με επιτυχία.
       
      Κάτοικοι του νησιού κατήγγειλαν τότε ότι η Υδριάδα αφέθηκε να σκουριάσει για να εξυπηρετηθούν οι ιδιώτες που μεταφέρουν νερό στα νησιά.
       
      Η ερευνητική ομάδα σύμφωνα με πληροφορίες εξέταζε τη μεταφορά της μονάδας σε χώρες της Αφρικής ή του Περσικού Κόλπου.
       
      —Η πρόταση του Πανεπιστημίου Πειραιά
       
      Τον μίτο από τη χαμένη ευκαιρία της Υδριάδας παίρνει πλέον το Εργαστήριο Ήπιων Μορφών Ενέργειας και Προστασίας του Περιβάλλοντος του ΑΕΙ Πειραιά με μια πιλοτική μονάδα αφαλάτωσης που θα τροφοδοτείται από φωτοβολταϊκά και αιολικά συστήματα για να εξυπηρετήσει τα άνυδρα νησιά του Αιγαίου.
       
      Σε πρώτη φάση γίνονται ψηφιακές και πραγματικές προσομοιώσεις της λειτουργίας μιας τέτοιας μονάδας ώστε να προσδιοριστεί η διαστασιολόγηση και το κόστος για τα νησιά του Αιγαίου.
       
      «Η πρότασή μας καταρχήν περιλαμβάνει την εγκατάσταση υβριδικού σταθμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο νησί. Υβριδικού, γιατί θα συνδυάζει την αιολική με την ηλιακή ενέργεια, μέσω φωτοβολταϊκών, καθώς και με συστοιχία μπαταριών. Θα εξασφαλίζεται η μεταξύ τους αλληλεπίδραση και θα αντιμετωπίζεται έτσι η μη συνεχής παροχή ενέργειας από τις ΑΠΕ. Η ηλεκτρική ενέργεια που λαμβάνουμε μέσω του υβριδικού σταθμού θα διοχετεύεται στο ηλεκτρικό δίκτυο του νησιού, με στόχο την ενίσχυση της αυτονομίας του. Ενα μέρος της θα αξιοποιείται από τη μονάδα αφαλάτωσης, για την παραγωγή καθαρού πόσιμου νερού», εξηγεί στην «Καθημερινή» ο κ. Ιωάννης Καλδέλλης, επικεφαλής του Εργαστηρίου και καθηγητής Μηχανολογίας στο ΑΤΕΙ Πειραιά.
       
      Η πιλοτική μονάδα αφαλάτωσης λειτουργεί με την αρχή της αντίστροφης όσμωσης, όπως και οι υπόλοιπες μονάδες αφαλάτωσης στα ελληνικά νησιά. Αφού το θαλασσινό νερό περάσει από προεπεξεργασία για να αποβληθούν πέτρες, άμμος και άλλα υλικά, ωθείται με πολύ μεγάλη πίεση (70 ατμόσφαιρες) σε μια ημιπερατή μεμβράνη, που φιλτράρει το νερό και κατακρατά το αλάτι.
       
      Εκτός από αυτό, η εν λόγω τεχνολογία αξιοποιεί την υψηλή πίεση που διατηρεί το νερό μετά το φιλτράρισμα (υπολογίζεται σε 55-60 ατμόσφαιρες) για να κινηθεί ένας στρόβιλος, μέσω του οποίου ανακτάται μέρος της ενέργειας που καταναλώθηκε για την ώθηση του θαλασσινού νερού στη μεμβράνη.
       
      Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τη χλωρίωση και τον καθαρισμό του νερού, ώστε να γίνει πόσιμο. «Με αυτό τον τρόπο υπολογίζουμε πως για κάθε κυβικό μέτρο αφαλατωμένου νερού χρειαζόμαστε πέντε κιλοβατώρες ρεύματος, ενώ παλιότερες μονάδες απαιτούν 10 ή και 15 κιλοβατώρες (kWhe)», εξηγεί ο κ. Καλδέλλης.
       
      Η μελέτη αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ερευνητικού Προγράμματος «PHAROS-ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΙΙ» της Γενικής Γραμματείας Ερευνας και Τεχνολογίας.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/05/04/afalatosi-nero-nisia-122096/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η Panasonic ετοιμάζει έναν εξωσκελετό που θα προσφέρει επιπλέον δύναμη στον εργαζόμενο που τον φοράει. Πρόκειται για τα PLN-01 και AWN-03 που αναπτύσσονται από το τμήμα Activelink της Panasonic και έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τους εργαζόμενους να σηκώνουν βαριά αντικείμενα, χωρίς να επιβαρύνουν τη μέση τους.
       
      Το AWN-03 χρησιμοποιείται ήδη σε ορισμένους χώρους εργασίας, υποστηρίζοντας τη μέση των εργαζομένων κατά τη διάρκεια της μεταφοράς αντικειμένων. Το σύστημα παρακολουθεί την κίνηση του χρήστη και, όταν ανιχνεύσει ότι προσπαθεί να σηκώσει κάποιο αντικείμενο, ασκεί επιπλέον δύναμη.
       
      Σύμφωνα με την Panasonic, το AWN-03 μειώνει την επιβάρυνση της μέσης έως και κατά 15 κιλά. Από την άλλη μεριά, το PLN-01 βοηθάει το τρέξιμο, το περπάτημα και την πεζοπορία. Ενισχύει τα πόδια και τα γόνατα, επιτρέποντας στον χρήστη να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση.
       
      Επιπλέον, το Activelink ετοιμάζει και μια αντίστοιχη έκδοση για τον κορμό, που θα επιτρέπει στον χρήστη να σηκώνει μέχρι και 45 κιλά, χωρίς να καταβάλλει προσπάθεια.
       
      Ακόμη, η Panasonic ετοιμάζει και το Power Loader, έναν μεγάλο εξωσκελετό με μεγάλα χέρια, ο οποίος θυμίζει τον αντίστοιχο που φορούσε η Sigourney Weaver στην ταινία Aliens. Το σύστημα διαθέτει τέσσερις αισθητήρες και η Panasonic πιστεύει ότι θα αξιοποιηθεί στον τομέα των κατασκευών. Βέβαια μέχρι την τελική κυκλοφορία του, η Panasonic σκοπεύει να μειώσει το μέγεθός του.
       

       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/hardware/panasonic/%CE%B7-panasonic-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CE%B5%CE%BE%CF%89%CF%83%CE%BA%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%84%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CE%BF%CE%B7%CE%B8%CE%BF-r11350

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Οι Καταλανοί είναι πρωτοπόροι. Σε πολλά. Ιδιαίτερα, σε θέματα που αφορούν τον διάλογο του παλαιού με το νέο στον αστικό πολεοδομικό ιστό.
       
      Δεν είναι τυχαίο ότι η πρώτη – στον κόσμο – πεζογέφυρα από τρισδιάστατο εκτυπωτή κατασκευάστηκε από το IAAC, το ινστιτούτο εξελιγμένης αρχιτεκτονικής της Καταλονίας.
       
      Η πεζογέφυρα κοσμεί πλέον το αστικό πάρκο της Καστίγια-Λα Μάντσα, στην αραιοκατοικημένη περιοχή Alcobendas, στην Μαδρίτη. Έχει μήκος 12 μέτρα και πλάτος 1,5 μέτρα. Φιλοδοξεί να καταδείξει ότι η τρισδιάστατη εκτύπωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κατασκευές για μη οικιακή χρήση.
       
      Ο σχεδιασμός ανταποκρίνεται στις προκλήσεις που θέτει η νομοθεσία που έχει να κάνει με δημόσιο χώρο: ο καθένας μπορεί να διασχίσει τη γέφυρα, η οποία, ως αστική υποδομή, ενσωματώνεται στο φυσικό περιβάλλον του πάρκου. Δίκαια, οι Alexandre Dubor, Areti Makropoulou και Rodrigo Aguirre φωτογραφίζονται με υπερηφάνεια, κρατώντας το μοντέλο της πεζογέφυρας.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Stin_Madriti_i_proti_pezogefura_apo_3D_printer/#.WIr8AVOLS70
       

       

       

       

       

       

       

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η Ολλανδία βρίσκεται πολύ κοντά στο να γίνει η πρώτη χώρα του κόσμου που θα αντικαταστήσει την άσφαλτο των δρόμων με ανακυκλωμένο πλαστικό.
       
      Το δημοτικό συμβούλιο του Ρόντερνταμ ανακοίνωσε ότι εξετάζει την εφαρμογή ενός πιλοτικού σχεδίου ασφαλτόστρωσης σε συνεργασία με την εταιρεία VolkerWessels.
       
      Οι εκπρόσωποι της εταιρείας υποστηρίζουν ότι η «πράσινη» εναλλακτική του ανακυκλωμένου πλαστικού έχει αρκετά πλεονεκτήματα, όπως τη μικρότερη ανάγκη συντήρησης και τη μεγαλύτερη αντοχή σε ακραίες θερμοκρασίες από -40 έως 80 βαθμούς Κελσίου.
       
      Ένα άλλο μεγάλο πρακτικό πλεονέκτημα είναι ότι η εφαρμογή ανακυκλωμένου πλαστικού στους δρόμους γίνεται σε υποπολλαπλάσιο χρόνο σε σχέση με τη συμβατική άσφαλτο, ενώ ο χρόνος ζωής του πλαστικού είναι τρεις φορές μεγαλύτερος.
      Η νέα αυτή μέθοδος παράλληλα προσφέρει λύσεις για σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως την ανησυχητική συσσώρευση τόνων πλαστικών απορριμμάτων τόσο στην ξηρά όσο και στους ωκεανούς.
       
      Επίσης, βοηθάει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς η συμβατική άσφαλτος είναι υπεύθυνη για 1,6 τόνους εκπομπών ετησίως σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου δύο τοις εκατό όλων εκπομπών που σχετίζονται με τις μεταφορές.
      Εάν το σχέδιο περάσει από το δημοτικό συμβούλιο και ακολουθήσει το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, οι πρώτοι δρόμοι με ανακυκλωμένο πλαστικό θα είναι διαθέσιμοι στο Ρότερνταμ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
       
      «Το πλαστικό προσφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τις σύγχρονες μεθόδους οδοποιίας, τόσο στην τοποθέτηση στους δρόμους όσο και στη συντήρησή τους», δήλωσε ο Ρολφ Μαρς, διευθυντής του αρμοδίου τμήματος της αναδόχου εταιρείας.
      «Το Ρότερνταμ είναι μία ιδιαίτερα καινοτόμος πόλη και έχει υποδεχθεί με ενθουσιασμό την ιδέα μας, καθώς ταιριάζει πολύ στην πολιτική βιωσιμότητας που ακολουθεί το συμβούλιο», πρόσθεσε.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/980720/ollandia-asfaltos-apo-anakuklomeno-plastiko

      By gvarth, in Τεχνολογία, ,

      Στα νοσοκομεία και στα ιατρεία δεν κυκλοφορούν μόνο πραγματικοί ιοί που μολύνουν ανθρώπους, αλλά και τεχνητοί ιοί που «μολύνουν» υπολογιστές και απεικονιστικά μηχανήματα.
       
      Ο ηλεκτρονικός ιατρικός εξοπλισμός «μολύνεται» όλο και πιο συχνά από ιούς υπολογιστών και άλλα κακόβουλα προγράμματα λογισμικού, σύμφωνα με ειδικούς σε θέματα ασφάλειας, οι οποίοι εκφράζουν πλέον φόβους ότι ο κίνδυνος μπορεί να γίνει τόσο σοβαρός, ώστε να κινδυνεύουν ακόμα και οι ασθενείς, αν και μέχρι στιγμής δεν έχει αναφερθεί κάποιο περιστατικό (που να έχει αποδοθεί συγκεκριμένα σε τέτοια αιτία) αν και κανείς δεν μπορεί να είναι τόσο σίγουρος.
       
      Οι σχετικές προειδοποιήσεις, σύμφωνα με το BBC, αναφέρθηκαν σε εκδήλωση στην Ουάσιγκτον που διοργανώθηκε στο δημόσιο Εθνικό Ινστιτούτο Προτύπων και Τεχνολογίας (NIST) και παρουσιάστηκαν στο περιοδικό τεχνολογίας «Technology Review» του πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ. Ένα αμερικανικό νοσοκομείο, όπως τονίστηκε, εξουδετερώνει ιούς υπολογιστών από δύο μηχανήματα την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Μια αιτία που αυτά τα συστήματα γίνονται ευάλωτα, είναι ότι το λογισμικό που τα ελέγχει, είναι πεπαλαιωμένο.
       
      Πηγή: www.kathimerini.gr - ΑΠΕ

      By basgoud, in Τεχνολογία, ,

      Οι δύο πρόσφατες κυβερνοεπιθέσεις με τα καβόλουλα λογισμικά WannaCry και Petya, με επίκεντρο τη Βρετανία και την Ουκρανία αντίστοιχα, οι οποίες βασίσθηκαν σε κυβερνο-όπλα κλεμμένα από την Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας (NSA) των ΗΠΑ, έστρεψαν ξανά πάνω της τους προβολείς της δημοσιότητας.
       
      Όντας ο μεγαλύτερος και πιο αδιάκριτος «ωτακουστής» του πλανήτη, η NSA εδώ και χρόνια καθόλου δεν δυσκολεύεται να τραβήξει ανήσυχα βλέμματα πάνω της. Και κάθε φορά -όπως κάνει και τώρα- σφυρίζει αδιάφορα, σα να μη συμβαίνει τίποτε.
       
      Η NSA, όπως αναφέρουν οι «Τάιμς της Νέας Υόρκης», αρνούνται ξανά να παραδεχθούν ότι οι ίδιες ανέπτυξαν τα λογισμικά, που οι χάκερ υπέκλεψαν και αξιοποίησαν για ίδιο όφελος.
       
      Στο ίδιο μήκος κύματος, και ο πολιτικός προϊστάμενος της NSA, ο Λευκός Οίκος του Ντόναλντ Τραμπ, πετάει αλλού τη μπάλα, επιμένοντας ότι η προσοχή όλων πρέπει να εστιασθεί στους «κακούς», δηλαδή στους χάκερ, και όχι στους υποτιθέμενους δημιουργούς των κυβερνο-όπλων.
       
      Όμως τα θύματα των χάκερ -μεταξύ των οποίων εταιρείες τεχνολογίας, νοσοκομεία, τράπεζες, πυρηνικοί σταθμοί, εταιρείες ενέργειας κ.α.- έχουν βαρεθεί αυτή τη σιωπή.
       
      Αυξάνονται έτσι οι φωνές που διαμαρτύρονται ότι οι αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες έχουν δημιουργήσει ψηφιακά υπερ-όπλα για ενδεχόμενο κυβερνοπόλεμο (ή και για πιο άμεση χρήση...), τα οποία όμως αδυνατούν να διαφυλάξουν από εχθρούς ή να τα αδρανοποιήσουν σε περίπτωση που πέσουν σε λάθος χέρια.
       
      Ο δημοκρατικός βουλευτής της Καλιφόρνια Τεντ Λιού, πρώην αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας, κάλεσε τη NSA να βοηθήσει ενεργά στην αντιμετώπιση των επιθέσεων από χάκερ και να πάψει να συσσωρεύει γνώσεις για «κερκόπορτες» στους υπολογιστές, οι οποίες προορίζονται μεν για αξιοποίηση εν καιρώ κυβερνοπολέμου, αλλά τελικά γίνονται κτήμα κακόβουλων ομάδων.
       
      Ο εκπρόσωπος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας του Λευκού Οίκου Μάικλ 'Αντον δήλωσε ότι «η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί στο να επιτυγχάνει μια υπεύθυνη ισορροπία ανάμεσα στα συμφέροντα εθνικής ασφαλείας και στη δημόσια ασφάλεια», αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει για την προέλευση του λογισμικού.
       
      Η αμερικανική κυβέρνηση έχει υποστηρίξει πως διαθέτει ενδείξεις ότι η Βόρεια Κορέα βρισκόταν πίσω από τις επιθέσεις του WannaCry και ρώσοι χάκερ πίσω από τις επιθέσεις του Petya αυτή την εβδομάδα, όμως δεν έχει παρουσιάσει κάτι πιο συγκεκριμένο και πειστικό μέχρι στιγμής.
       
      Πιθανότατα και στις δύο περιπτώσεις οι όποιοι χάκερ χρησιμοποίησαν ‘εργαλεία' κλεμμένα από τη NSA (όπως υποστήριξε η ομάδα χάκερ Shadow Brokers από τον Απρίλιο), τα οποία εκμεταλλεύθηκαν «τρύπες» στο λογισμικό της Microsoft.
       
      Οι εν λόγω χάκερ δήλωσαν μάλιστα ότι διαθέτουν προς πώληση τα μυστικά όπλα λογισμικού της NASA, δεχόμενοι ακόμη και...καταβολή μηνιαίας συνδρομής από τους ενδιαφερόμενους.
       
      Κανείς δεν ξέρει ποιοι είναι οι Shadow Brokers, αλλά πρώην αξιωματούχοι των μυστικών υπηρεσιών θεωρούν σίγουρο πως τα κλεμμένα κυβερνο-όπλα είχαν αναπτυχθεί από μια άκρως απόρρητη μονάδα της NSA με την ονομασία "Tailored Access Operations" (Επιχειρήσεις κατά Παραγγελία Πρόσβασης).
       
      Ο πρόεδρος της Microsoft Μπραντ Σμιθ δήλωσε ευθέως ότι η NSA είναι η πηγή του κακόβουλου λογισμικού και την κάλεσε «να αναλογισθεί τη ζημιά που προκαλείται σε πολίτες».
       
      Η υπόθεση τείνει σιγά-σιγά να εξελιχθεί σε (ψηφιακό) εφιάλτη για τη NSA, που έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια για να αναπτύξει κυβερνο-όπλα εναντίον διαφόρων απειλών (Β.Κορέα, Ιράν, ISIS κ.α.).
       
      Μερικοί φοβούνται το χειρότερο: ότι το κλεμμένο λογισμικό της NSA θα αξιοποιηθεί δεόντως για να καταστραφούν ζωτικές υποδομές στις ΗΠΑ και στις σύμμαχες χώρες. Ο εφιάλτης του Περλ Χάρμπορ επιστρέφει - σε ψηφιακή εκδοχή.
       
      ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το Quantum Cable, δυναμικότητας 160Tbps, θα τοποθετηθεί παράλληλα με την ηλεκτρική διασύνδεση ισχύς 2000 MW EuroAsia Interconnector
      Υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών, το Quantum Cable, μήκους 7.700 χιλιόμετρα, θα περάσει από τα στενά του Γιβραλτάρ, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο διευθυντής της εταιρείας, Νάσος Κτωρίδης, ο οποίος εξασφάλισε τη στήριξη του πρωθυπουργού του Γιβραλτάρ, Φαμπιάν Πικάρντο, στο έργο.
      Το Quantum Cable συνδέει το Ισραήλ με την Κύπρο, την Κρήτη και την Αττική στην Ελλάδα και επεκτείνεται σε Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία, όπου θα φθάσει το υποθαλάσσιο καλώδιο MAREA, δυναμικότητας 160 Tbps, που επεκτείνεται σε 6.600 χιλιόμετρα στον Ατλαντικό Ωκεανό, από το Virginia Beach στο Μπιλμπάο της Ισπανίας.
      Το Quantum Cable, δυναμικότητας 160Tbps, θα τοποθετηθεί σε βάθος μεγαλύτερο από 3.000 μέτρα, παράλληλα με την ηλεκτρική διασύνδεση ισχύς 2000 MW EuroAsia Interconnector και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι τον Οκτώβριο του 2020.
      Το καλώδιο έχει την ικανότητα να διαχειρίζεται έως και το 60% της παγκόσμιας διαδικτυακής κίνησης σε ώρες αιχμής ή αρκετή χωρητικότητα για να διαχειρίζεται ταυτόχρονα δεκάδες εκατομμύρια κλήσεις τηλεδιάσκεψης υψηλής ευκρίνειας μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
      «Τα υπάρχοντα υποθαλάσσια καλώδια στη Μεσόγειο έχουν σήμερα μία μέση χωρητικότητα 3-4 Tbps, ενώ το Quantum Cable θα είναι έως 40 φορές ταχύτερο», εξήγησε ο κ. Κτωρίδης.
      Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 200.000.000 δολάρια και το αναλαμβάνει η εταιρεία Quantum.

      By basgoud, in Τεχνολογία, ,

      Εντός χρονοδιαγράμματος κινείται το σχέδιο της Airbus για τις ιπτάμενες μεταφορές, και συγκεκριμένα για τα ιπτάμενα ταξί τα οποία θα τεθούν σε λειτουργία στα τέλη του επόμενου έτους.
       
      Όπως ανακοίνωσε ο κολοσσός των αεροσκαφών ολοκληρώθηκε με επιτυχία μια δοκιμή γείωσης πλήρους κλίμακας ενός συστήματος μετακίνησης τύπου «CityAirbus». Τι είναι όμως το CityAirbus. Πρόκειται για ένα αεροσκάφος που λειτουργεί με μπαταρία, το οποίο μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί κάθετα. Το όχημα θα έχει πλήρη αυτόνομη λειτουργία και σύμφωνα με την Airbus θα λειτουργεί σε σταθερές διαδρομές με ταχύτητες μέχρι 120 χλμ την ώρα.
      Το CityAirbus είναι σχεδιασμένο για να μεταφέρει μέχρι και τέσσερις επιβάτες σε περιοχές με έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση, όπως αεροδρόμια ή σιδηροδρομικούς σταθμούς.
      «Σήμερα έχουμε πληρέστερη γνώση περί των επιδόσεων του καινοτόμου συστήματος ηλεκτροκίνησης του CityAirbus, το οποίο θα συνεχίσουμε να εξελίσσουμε με αυστηρές δοκιμές», δήλωσε ο Marius Bebesel.
       
      Πηγή Insider.gr

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η σχετική ανακοίνωση στον ιστότοπο του http://geodata.gov.gr/ αναφέρει:
      Η λειτουργία του geodata.gov.gr έχει ανασταλεί
      Σας ζητάμε συγνώμη για την ενόχληση και σας προτείνουμε να επικοινωνήσετε με μία από τις ακόλουθες δημόσιες αρχές για την πρόσβαση σε γεωχωρικά δεδομένα και υπηρεσίες για την Ελλάδα
      Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εθνική Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών
      Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Εθνικός Κατάλογος Ανοικτών Δεδομένων
      Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις δεσμεύσεις της Ελλάδας για την ανοικτή διακυβέρνηση και την υλοποίηση της Οδηγίας INSPIRE εδώ:
      Open Government Partnership
      INSPIRE in your Country

      By basgoud, in Τεχνολογία, ,

      Είναι άραγε αυτό το μέλλον της γεωργίας; Ένα μέλλον όπου οι αγρότες -χωρίς ενοχές πλέον- θα κάθονται στα καφενεία και η δουλειά τους θα γίνεται μόνη της; Πάντως στην πειραματική ρομποτική φάρμα "Hands Free Hectare" στη Βρετανία αυτό ακριβώς συμβαίνει.
       
      Είναι το πρώτο αγρόκτημα στον κόσμο, όπου τα πάντα -σπορά, φύτεμα, λιπάσματα, δειγματοληψία, συγκομιδή- γίνονται χωρίς την παραμικρή ανθρώπινη χειρωνακτική συμμετοχή. Ρομπότ, αυτόνομα γεωργικά μηχανήματα και εναέρια οχήματα (drones) έχουν αναλάβει το κάθε τι.
       
      Η φάρμα, που βρίσκεται στο χωριό Έντζμοντ, αποτελεί ερευνητικό πρόγραμμα του εξειδικευμένου γεωπονικού Πανεπιστημίου Χάρπερ 'Ανταμς και της αγροτοβιομηχανικής εταιρείας Precision Dynamics. Φέτος για πρώτη φορά το αγρόκτημα παρήγαγε περίπου πέντε τόνους κριθαριού, χωρίς να βάλει το χεράκι του κανείς άνθρωπος.
       
      Οι δημιουργοί του πλήρως αυτοματοποιημένου αγροκτήματος πιστεύουν ότι χάρη στις «έξυπνες» τεχνολογίες η γεωργία του μέλλοντος θα πετύχει υψηλότερες αποδόσεις, βοηθώντας να τραφεί ο ολοένα αυξανόμενος παγκόσμιος πληθυσμός.
       
      «Είμαστε οι πρώτοι που καταφέραμε να λύσουμε το πρόβλημα της τεχνολογικής αυτονομίας στη γεωργία» δήλωσε ο επικεφαλής επιστήμονας της φάρμας Τζόναθαν Γκιλ, ειδικός στη μηχατρονική.
       
      Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν αρκετά μικρά γεωργικά μηχανήματα, καθώς και μεγαλύτερα, όπως ένα τρακτέρ και μια θεριζοαλωνιστική μηχανή, στα οποία προσάρμοσαν ηλεκτρονική και ρομποτική τεχνολογία, προκειμένου να γίνουν αυτόνομα και να δουλεύουν μόνα τους.
       
      Με τη βοήθεια του GPS, τα μηχανήματα προγραμματίσθηκαν να εκτελούν το καθένα συγκεκριμένες εργασίες σε συγκεκριμένες περιοχές σε συγκεκριμένο χρόνο. Drones εφοδιασμένα με ειδικές λαβές πετάνε πάνω από το χωράφι κόβοντας δείγματα και μεταφέροντάς τα στους αγρότες-ερευνητές.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=5MCKKks13rk
       
      Σύμφωνα με τους τελευταίους, στο μέλλον τα γεωργικά μηχανήματα θα γίνουν μικρότερα σε μέγεθος, θα λειτουργούν με μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα και θα έχουν ρομποτικές δυνατότητες.
       
      Όσον αφορά την πρώτη ρομποτική σοδειά από κριθάρι, θα χρησιμοποιηθεί για να παραχθεί «αυτόνομη» μπίρα, που θα την πιουν αποκλειστικά όσοι δημιούργησαν το ρομποτικό αγρόκτημα.
       
      Και -θα ρωτήσει κανείς- τι θα απογίνουν οι αγρότες, αν όλα γίνονται από τις μηχανές; Απάντηση σαφής δεν έχει δοθεί ακόμη, αλλά μπορεί κανείς να μαντέψει ότι θα είναι είτε πιο χαλαροί στα καφενεία, είτε πλέον ειδικοί στη ρομποτική, είτε άνεργοι...
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/technology/3245764/sti-bretania-to-proto-rompotiko-agroktima-ston-kosmo

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Σύμφωνα με νέα μελέτη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία βρίσκονται πιο κοντά στο να γίνουν οικονομικά προσεγγίσιμα για την πλειονότητα των καταναλωτών, από ό,τι προέβλεπαν οι αρχικές εκτιμήσεις.
       
      Το πραγματικό κόστος των μπαταριών λιθίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελεί κάτι σαν βιομηχανικό μυστικό, με τις διάφορες εκτιμήσεις ειδικών να ποικίλουν σημαντικά.
       
      Ωστόσο μία συγκεντρωτική μελέτη που συνέκρινε 80 διαφορετικές εκτιμήσεις κόστους που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 2007 και 2014, αποκάλυψε πως το πραγματικό κόστος των μπαταριών είναι αρκετά χαμηλότερο από αυτό που πίστευαν οι περισσότεροι αναλυτές ενεργειακής πολιτικής και βιομηχανίας.
       
      Σύμφωνα με τη μελέτη, τα συστήματα μπαταριών που χρησιμοποιούνται από τους κύριους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως η Tesla και η Nissan, κόστιζε το 2014 300 δολάρια ανά κιλοβατώρα.
       
      Αυτό το ποσό είναι χαμηλότερο και από την πιο αισιόδοξη εκτίμηση για το 2015, αλλά και από τις μέσες επίσημες προβλέψεις για το 2020. Εξάλλου το πραγματικό κόστος των μπαταριών αναμένεται να φτάσει τα 230 δολάρια ανά κιλοβατώρα το 2018, σύμφωνα με τη μελέτη.
       
      Εάν αυτή η τελευταία εκτίμηση επαληθευτεί, τότε θα έχει επιτευχθεί ένα βήμα ορόσημο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς θα τα καταστήσει ελκυστικά για τους καταναλωτές, ανάλογα και με την τιμή του πετρελαίου.
       
      Η μπαταρία αντιπροσωπεύει από το 25 έως και το 50 τοις εκατό του κόστους παραγωγής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, επομένως μία αρκετά φτηνότερη μπαταρία θα σήμαινε αμέσως ένα οικονομικότερο αυτοκίνητο.
       
      Εναλλακτικά, οι κατασκευαστές θα μπορούσαν να διατηρήσουν τις ίδιες τιμές αλλά να προσφέρουν αισθητά μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας.
       
      Η διάνυση μεγαλύτερης απόστασης αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τους πιθανούς αγοραστές, καθώς η φόρτιση ενός αυτοκινήτου για να καλύψει 450 χιλιόμετρα κοστίζει λιγότερο από 7 ευρώ.
       
      Σύμφωνα με την έκθεση το κόστος των μπαταριών σημειώνει πτώση 8 τοις εκατό κάθε χρόνο, ενώ η μαζική παραγωγή αυτοκινήτων που έχουν εξαγγείλει η Tesla και η Nissan μπορεί να επιταχύνει και άλλο αυτήν την πτώση.
       
      Επομένως, όταν οι μπαταρίες φτάσουν τιμές κάτω από 150 δολάρια ανά κιλοβατώρα, θα είναι λογικό να δούμε την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου να περνάει σε πρώτη προτεραιότητα για τους καταναλωτές, καταλήγουν οι Μπγιορν Νίκβιστ και Μενς Νίλσον, επικεφαλής της μελέτης.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/936643/ta-oikonomika-ilektrika-autokinita-tha-bgoun-stin-agora-pio-suntoma

      By man21, in Τεχνολογία, ,

      Εκ πρώτης όψεως είναι όλα όπως πάντα: άμμος, χαλίκια από γρανίτη, τσιμέντο. Όμως, αντί νερού στο μείγμα προσθέτουν ειδικό πολυμερές υγρό, το οποίο προσδίδει στο μπετόν μοναδικές ιδιότητες, λέει ο Αλεξάντρ Νικιτιούκ, ανώτερος επιστημονικός ερευνητής του Ρωσικού Χημικο-Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μεντελέγιεφ.
       
      Το ειδικό πολυμερές υγρό περιβάλλει όλα τα συστατικά, τα συνδέει μεταξύ τους, και ταυτόχρονα τα προστατεύει από τις χημικές επιδράσεις. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα όταν τοποθετούμε τα δείγματα σε οξύ, λέει η Ελένα Πισαρένκο, η επιστημονικός ερευνητής του Ρωσικού Χημικο-Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μεντελέγιεφ.
       
      Άλλη μια σημαντική ιδιότητα του νέου μπετόν είναι η ταχύτητα πήξης.
       
      Πηγή: http://greek.ruvr.ru...11_13/94427844/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Γήπεδο μπάσκετ που χρησιμοποιεί τεχνολογία απεικόνισης LED κατασκεύασε η Nike στη Σαγκάη για να εκπαιδεύσει τα αυριανά αστέρια του μπάσκετ.
       
      Γήπεδο μπάσκετ στη Σαγκάη που χρησιμοποιεί τεχνολογία απεικόνισης LED ενσωματωμένη στο δάπεδο του αγωνιστικού χώρου κατασκεύασε η Nike προκειμένου να βοηθήσει το αστέρι του ΝΒΑ Kobe Bryant να διδάσκει τις κινήσεις του σε νέους παίκτες που συμμετέχουν στο τουρνουα RISE που διοργανώνει η εταιρεία στην Κίνα. .
       
      Στον αγωνιστικό χώρο του γηπέδου με motion-tracking και διαδραστική απεικόνιση LED καθοδηγούνται και εκπαιδεύονται νεαροί κινέζοι οι οποίοι συμμετέχουν στο διαγωνισμό που έχει σαν έπαθλο εφόσον κερδίσουν να συμμετάσχουν στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Μπάσκετ Nike που θα πραγματοοιηθεί στη Βαρκελώνη τον Σεπτέμβριο.
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Ena_diaforetiko_gipedo_mpasket_apo_tin_Nike/#.U_MLZfl_tc8

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Ο πρώτος στόλος ταξί με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων ξεκίνησε να μεταφέρει επιβάτες ως μέρος ενός πιλοτικού προγράμματος.
      «Αναπτύσσουμε το νέο ταξί εδώ και δέκα χρόνια, έχοντας πραγματοποιήσει περισσότερα από ένα εκατομμύρια μίλια δοκιμών», δήλωσε ο Γκόρντον Ντίξον, Περιφερειακός Διευθυντής Επιχειρήσεων της κατασκευάστριας εταιρείας Frazer-Nash με έδρα το Σάρεϊ, νότια του Λονδίνου.
       
      «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που μας δόθηκε η κατάλληλη άδεια από την αρμόδια υπηρεσία ώστε να λειτουργήσουμε πιλοτικά όπως τα συμβατικά ταξί», πρόσθεσε.
       
       
      Το όχημα διαθέτει ένα ηλεκτροκινητήρα και ένα μικρό βοηθητικό βενζινοκίνητο κινητήρα, ώστε να καλύπτονται ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα αν χρειαστεί. Ο βενζινοκινητήρας δεν κινεί σε καμία περίπτωση τους τροχούς, αλλά μπορεί να ενεργοποιηθεί όποτε απαιτείται για την επαναφόρτιση της μπαταρίας του αυτοκινήτου, αφαιρώντας κατά αυτόν τον τρόπο το άγχος της αυτονομίας.
       
      Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας, ο βενζινοκινητήρας είναι ενός λίτρου και μπορεί να φορτίσει πλήρως την μπαταρία του αυτοκινήτου μέσα σε δέκα λεπτά.
       

       
      Τα νέα οχήματα αποτελούν τα πρώτα που πληρούν τις προϋποθέσεις που έχει θέσει ο δήμαρχος του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον, ο οποίος σκοπεύει όλα τα ταξί της πόλης να έχουν μηδενικές εκπομπές καυσαερίων έως το 2018.
       

       
       
      Το ημερήσιο κόστος λειτουργίας των νέων ταξί θα είναι έως και 13 ευρώ χαμηλότερο, ενώ οι οδηγοί ταξί θα μπορούν να επωφεληθούν επιπλέον από τους νέους σταθμούς ηλιακής φόρτισης που αναπτύσσει η ίδια εταιρεία, όπου η μπαταρία των οχημάτων θα επαναφορτίζεται πρακτικά δωρεάν.
       
      Τα καινοτόμα ταξί προσφέρουν επίσης πλήρη πρόσβαση σε άτομα με ειδικές ανάγκες και είναι εξοπλισμένα με μία διαφανή πανοραμική οροφή για πιο άνετες περιηγήσεις στα αξιοθέατα της πόλης.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/919875/sto-londino-ta-prota-prasina-taksi-me-midenikes-ekpompes-kausaerion

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η Ξάνθη είναι η πρώτη πόλη της Ελλάδας που εξασφαλίζει σε όλους τους φοιτητές τη δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο στο μεγαλύτερο τμήμα της πόλης!
      Η πρωτοποριακή αυτή δράση αναβάθμισης διαδικτυακών υπηρεσιών επιτεύχθηκε μέσω της αγαστής συνεργασίας του Δήμου Ξάνθης και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και είναι η πρώτη φορά πανελληνίως που Δήμος και Ακαδημαϊκή Κοινότητα προχωρούν σε τέτοια σύμπραξη τεχνολογικής αιχμής. Οι δύο φορείς, ενώνοντας τις δυνάμεις τους, υλοποίησαν το έργο διασύνδεσης του Ασύρματου Μητροπολιτικού Δικτύου του Δήμου Ξάνθης με το ακαδημαϊκό δίκτυο Eduroam (διεθνές δίκτυο περιαγωγής που προσφέρει δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε όλους τους φοιτητές).
      Με το συγκεκριμένο έργο διασύνδεσης, όλοι οι φοιτητές των ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων, χρησιμοποιώντας απλώς τον προσωπικό λογαριασμό τους στο Eduroam, έχουν το προνόμιο της δωρεάν πρόσβασης σε υψηλής ταχύτητας ασύρματη σύνδεση στο διαδίκτυο, όχι μόνο στους χώρους του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, αλλά και σε πολλαπλά σημεία της πόλης της Ξάνθης.
      Αξιοποιώντας, λοιπόν, τις τεχνολογικές υποδομές του Δήμου Ξάνθης και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, η Ξάνθη αναβάθμισε το αναπτυξιακό της αποτύπωμα στις παρεχόμενες διαδικτυακές υπηρεσίες της και εμπλούτισε το προφίλ της με ακόμα ένα χαρακτηριστικό, εκείνο της «Έξυπνης Φοιτητούπολης»!
      https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1PwbcpnsG6od0hO3ZgIlqw4mpV3A&hl=el&ll=41.14040537173654%2C24.888248299999987&z=16
       
       

      By basgoud, in Τεχνολογία, ,

      Μπορείτε να μη δίνετε ιδιαίτερη σημασία στο «δρομολογητή» (router) του σπιτιού και του γραφείου σας, ο οποίος αναλαμβάνει να λάβει και να στείλει ενσύρματα ή ασύρματα δεδομένα μέσω του διαδικτύου, όμως η εν λόγω μικρή συσκευή είναι σε θέση να αποκαλύψει πράγματα για την ιδιωτική ζωή σας.
       
      Γερμανοί ερευνητές έδειξαν για πρώτη φορά ότι είναι δυνατό να χρησιμοποιήσει κάποιος τα ραδιοκύματα της ασύρματης μετάδοσης (Wi-Fi) για να δημιουργήσει μια τρισδιάστατη εικόνα με μορφή ολογράμματος ενός αντικειμένου, που βρίσκεται μέσα σε ένα κλειστό χώρο κοντά στο router.
       
      Όπως προειδοποίησαν οι φυσικοί Φίλιπ Χολ και Φρίντεμαν Ράινχαρτ του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό φυσικής "Physical Review Letters", σύμφωνα με το "Science", η τεχνική αυτή θα μπορούσε μελλοντικά να αξιοποιηθεί από οποιονδήποτε τρίτο (π.χ. κατάσκοπο) για να «δει» μέσα σε ένα δωμάτιο, χρησιμοποιώντας μόνο τα σήματα Wi-Fi που προέρχονται από αυτό.
       
      Συνήθως ένα ολόγραμμα παράγεται με τη χρήση ακτίνων λέιζερ. Οι Γερμανοί ερευνητές χρησιμοποίησαν, αντί για λέιζερ, ραδιοκύματα Wi-Fi από ένα router, καταφέρνοντας να δημιουργήσουν το ολόγραμμα ενός αλουμινένιου λεπτού σταυρού πλάτους ενός μέτρου, ο οποίος βρισκόταν μέσα σε ένα κλειστό δωμάτιο και απείχε περίπου ένα μέτρο από το «δρομολογητή» που έστελνε τα κύματα Wi-Fi.
       
      Προς το παρόν, τα αντικείμενα-ολογράμματα δεν είναι πολύ καθαρά και σαφή, αλλά μπορεί να καταλάβει κανείς τι αφορούν. Η τεχνική, σύμφωνα με τους ερευνητές, επιδέχεται βελτίωσης, αν και άλλοι επιστήμονες εμφανίσθηκαν επιφυλακτικοί κατά πόσο όντως θα μπορούσε να λειτουργήσει καλά σε ένα περιβάλλον γεμάτο αντικείμενα.
       
      Όλοι πάντως φαίνεται να συμφωνούν ότι σε πέντε έως δέκα χρόνια η ακτινοβολία Wi-Fi δεν θα χρησιμοποιείται μόνο για την επικοινωνία, αλλά και για τον εντοπισμό πραγμάτων και ανθρώπων μέσα στο χώρο.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr

      By basgoud, in Τεχνολογία, ,

      Στο στάδιο των δοκιμών έχει μπει, εδώ και λίγο καιρό, ο πρώτος νέας σχεδίασης, αμιγώς ελληνικός κινητήρας αεροσκαφών για Μη Επανδρωμένα, Ελαφρά και Υπερελαφρά αεροσκάφη της διεθνούς αγοράς, που θα παράγεται πιλοτικά στα Χανιά. Ο νέος κινητήρας αεροσκαφών σχεδιάστηκε από το μηδέν κι αποτελεί καρπό ερευνητικής εργασίας Ελλήνων σχεδιαστών και επιχειρηματιών, ενώ οι δοκιμές γίνονται κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες, «στο πιο απαιτητικό περιβάλλον».
       
      Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, "Πρακτορείο FM 104,9", o υπεύθυνος της εταιρίας που εξελίσσει τα δύο ειδικά μοντέλα του κινητήρα, Απόστολος Βροντουλάκης, εξήγησε πως πρόκειται για έναν κινητήρα «ο οποίος απευθύνεται σε υπερελαφρά αεροσκάφη γενικής αεροπορίας, αλλά και σε Μη Επανδρωμένα αεροσκάφη (σ.σ UAVs) είτε για πολιτική χρήση είτε για στρατιωτική». O ελληνικός κινητήρας δοκιμάζεται ήδη στο έδαφος με κύρια έμφαση στη λειτουργία σε ποικιλία συνθηκών, ενώ σύμφωνα με τον κ. Βροντουλάκη «μέχρι τέλος του έτους αρχές του 2018 στόχος είναι να έχουν ολοκληρωθεί και οι δοκιμές επί του αεροσκάφους».
       
      Η εταιρεία συστάθηκε μόλις το 2015 και πίσω από τις δύο εκδόσεις των κινητήρων που θα διατίθενται στην αγορά βρίσκεται μια ομάδα Ελλήνων από τα Χανιά, «οι οποίοι έχουμε αρκετά χρόνια στο χώρο της κατασκευής μη επανδρωμένων αεροσκαφών κινητήρων για αεροσκάφη και έτσι σε συνδυασμό με Έλληνες της Γερμανίας στήσαμε την εταιρεία με σκοπό να βάλουμε σε παραγωγή κάποια νέα προϊόντα και να τα διαθέσουμε στη διεθνή αγορά», όπως εξηγεί ο κ. Βροντουλάκης, και παράλληλα τονίζει πως η πρόκληση είναι μεν μεγάλη αλλά ο στόχος εφικτός.
       
      «Μπήκαμε στα βαθιά, όμως έχουμε το χαρακτηριστικό ότι παρουσιάζουμε αυτή τη στιγμή κάτι το οποίο δεν υπάρχει, είναι ένα πρωτότυπο προϊόν σ’ αυτή την κατηγορία, αφού πρόκειται για κινητήρα στην κατηγορία των 130 ίππων. Δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο ανταγωνιστικό γι’ αυτή την αγορά» εξηγεί ο κ. Βροντουλάκης που δηλώνει αισιόδοξος για την εμπορική πορεία του ελληνικού κινητήρα τονίζοντας ότι «έχουμε βέβαια να αντιμετωπίσουμε το μάρκετινγκ των μεγάλων εταιρειών, αλλά είμαστε αισιόδοξοι και προχωράμε μπροστά».
       
      Η κύρια ομάδα εξέλιξης είναι τα τέσσερα μέλη της οικογένεια Βροντουλάκη, ενώ στη Γερμανία η επίσης ελληνική οικογένεια Τσολή είναι ο κινητήριος μοχλός πίσω με την εταιρία Stuttgart Engineering, μέσα από την οποία θα γίνεται η διάθεση στην αγορά.
       
      Στην αγορά προγραμματίζεται να διατεθούν δύο μοντέλα κινητήρων, «ο STV 130, που είναι ο κινητήρας τούρμπο και παράγει 130 ίππους και ο STV 100 που παράγει 100 ίππους», εξηγεί ο υπεύθυνος της εταιρίας, με τον δεύτερο να επιτυγχάνει χάρη στον καινοτόμο σχεδιασμό σημαντικές τεχνικές λύσεις μοναδικές για την κατηγορία των υπερελαφρών και έτσι να είναι «ο πιο οικονομικός στην αγορά και στη συντήρηση».
       
      Ένα πρωτότυπο μοντέλο ξεκίνησε μέσα στον Αύγουστο του 2017 να λειτουργεί σε στάδιο δοκιμών στο αεροδρόμιο του Μάλεμε της Κρήτης πάνω σε ένα υπερελαφρό αεροσκάφος αμερικάνικης κατασκευής, που έχει μετασκευαστεί ειδικά για τις δοκιμές. Οι δοκιμές αναμένεται να πιστοποιήσουν τους στόχους του σχεδιασμού, αφού «ο κινητήρας αυτός έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό καθώς δεν μεταβάλλεται η απόδοσή του από καιρικές συνθήκες κάτι που σημαίνει πως μπορεί να δουλέψει το ίδιο στους -20 όπως και στους +50» τονίζει ο κ.Βροντουλάκης.
       
      Όπως εξηγεί, έτσι, ο κινητήρας θα μπορεί να λειτουργεί «στα πιο απαιτητικά κλίματα όπως επί παραδείγματι της Αλάσκας ή σε κάποια σημεία στη Νότια Αφρική δίνοντας μια λύση στο πρόβλημά της έλλειψης απόδοσης για τα αεροπλάνα που πετούν εκεί». Μεγάλο όπλο στη μάχη της αγοράς για τον ελληνικό κινητήρα είναι τέλος και το ότι «ακριβώς καθώς είναι τούρμπο μας δίνει και τη δυνατότητα να του ορίσουμε το καύσιμό του είτε το ακριβό αεροπορικό καύσιμο, είτε ντίζελ, πετρέλαιο θέρμανσης έως και βιοκαύσιμο» αναφέρει ο ίδιος και προσθέτει ότι ιδιαίτερα θετικό δεδομένο δε, σε ό,τι αφορά την μελλοντική πορεία του κινητήρα στην αγορά, είναι πως λόγω της κατηγορίας στην οποία εντάσσεται δεν απαιτείται αυτό που ονομάζουμε πιστοποίηση πολιτικής αεροπορίας.
       
      Μετά το τέλος των δοκιμών η ομάδα των Ελλήνων ετοιμάζεται και για μια πιλοτική παραγωγή με διάθεση στην Ευρώπη και την Αμερική, ενώ υπάρχουν ήδη κάποιες επαφές με επιχειρηματίες και της Αμερικής και της Ευρώπης για τη διάθεση του κινητήρα. Σε ό,τι αφορά την παραγωγή, ο κ. Βροντουλάκης τονίζει ότι «το πλάνο είναι η πιλοτική παραγωγή να γίνει στις εγκαταστάσεις μας στα Χανιά, η διάθεση από τη Γερμανία και ανάλογα με τις ανάγκες της εταιρείας και τις απαιτήσεις της αγοράς να κινηθούμε αναλόγως».
       
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

      By Faethon11, in Τεχνολογία, ,

      «Φεύγει» σταδιακά μπροστά από τα μάτια σας - Απίστευτο βίντεο
      Όσοι έχουν επισκεφτεί το Τόκιο θαυμάζουν τους πανύψηλους ουρανοξύστες που κατασκευάζονται συνεχώς, ωστόσο λίγοι είναι εκείνοι που προσέχουν τα κτίρια που… κατεδαφίζονται.
       
      Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο απαιτείται ιδιαίτερη «μαεστρία», ειδικά για κατασκευές που ξεπερνούν τα 100 μέτρα σε ύψος. Και καθώς τις επόμενες δεκαετίες οι ουρανοξύστες της Ιαπωνίας αναμένεται να ψηλώσουν κι άλλο, πρέπει να βρεθεί ο καταλληλότερος τρόπος για να «εξαφανίζονται» οι παλιοί!
       
      «Σκεφτήκαμε ότι έπρεπε να βρούμε έναν οικολογικό και πολύ αποτελεσματικό τρόπο για να κατεδαφίζουμε αυτούς που ξεπερνούν τα 100 μέτρα σε ύψος» είπε ο Hideki Ichihara, υπεύθυνος για την ανάπτυξη της αντίστοιχης τεχνολογίας στην εταιρεία Taisei Corp.
       
      Η εταιρεία ανέπτυξε το σύστημα Taisei Ecological Reproduction System (Tecorep) με το οποίο η διαδικασία «αποσυναρμολόγησης» γίνεται πιο ασφαλής, λιγότερο θορυβώδης και πιο… καθαρή, καθώς η σκόνη μένει μέσα στο προς κατεδάφιση κτίριο!
       
      Η μέθοδος δοκιμάστηκε στην κατεδάφιση του ξενοδοχείου Grand Prince Hotel Akasaka του Τόκιο (138,9 μέτρα ύψος), το οποίο είχε κλείσει το Μάρτιο του 2011.
       
      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WbzVfLWQNkA
       
       
      Πηγή: Δείτε πώς ένας ουρανοξύστης εξαφανίζεται όροφο όροφο
       
      Πληροφορίες: Video – The incredible shrinking hotel…
      A look at the demolition of the Grand Prince Hotel Akasaka
      Video: Japanese Eco-Friendly Building Demolition Method Harvests Energy As It Destroys

      By AlexisPap, in Τεχνολογία, ,

      Να μία ενδιαφέρουσα περίπτωση, που θα πρέπει να αποφύγει κανείς αν πρόκειται να κοπιάρει τεύχη δημοπράτησης:
       
       
      Φωτοτυπικά μηχανήματα που αλλάζουν νούμερα στα έγγραφα που αντιγράφονται εντοπίστηκαν από έναν γερμανό επιστήμονα υπολογιστών, ο οποίος φωτοτύπησε μια αρχιτεκτονική κάτοψη και διαπίστωσε ότι το πλάτος ενός δωμάτιου είχε συρρικνωθεί μυστηριωδώς.
       
      Το πρόβλημα φαίνεται ότι αφορά το Jbig2, έναν αλγόριθμο συμπίεσης δεδομένων που αποτελεί βιομηχανικό στάνταρτ. Τέτοιοι αλγόριθμοι συμπίεσης χρησιμοποιούνται σε σαρωτές και σύγχρονα φωτοαντιγραφικά προκειμένου να μειώνουν το μέγεθος των αρχείων εκτύπωσης.
       
      Το πρόβλημα ανακαλύφθηκε από τον γερμανό ερευνητή Ντέιβιντ Κρίζελ σε δύο μοντέλα της Xerox, τα Xerox Workcenter 7535 και 7556. Σύμφωνα όμως με το BBC, ο δαίμων του φωτοαντιγραφικού δεν αποκλείεται να έχει χτυπήσει κι άλλες εταιρείες, δεδομένου ότι ο αλγόριθμος Jbig2 είναι βιομηχανικό πρότυπο.
       
      Ο Κρίζελ ανακάλυψε τον δαίμονα όταν φωτοτύπησε μια αρχιτεκτονική κάτοψη, και διαπίστωσε έκπληκτος ότι το πλάτος ενός δωματίου είχε μειωθεί από τα 21,11 μέτρα στα 14,13 μέτρα. [...]
       
      πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231260534
       
       
      [...] Kriesel had switched off optical character recognition so it wasn't related to that, he wrote.
      "There seems to be a correlation between font size, scan dpi used. I was able to reliably reproduce the error for 200 DPI PDF scans without OCR, of sheets with Arial 7pt and 8pt numbers," he said on his blog.
      Once publicized, he says he began receiving emails from other Xerox users who were able to replicate the problem and also offer a few clues. He narrowed the problem down to the way the scanner's JBIG2 image compression works -- subsequently confirmed by Xerox as being at the root of the problem. [...]
       
      πηγή: http://news.techworld.com/data-centre/3462647/xerox-scanners-found-to-sometimes-alter-numbers/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το πλάνο κατασκευής μιας υπερσύγχρονης γραμμής τρένου πορρίφθηκε από την πολιτεία της Καλιφόρνια, αφού ένας «έξυπνος» αυτοκινητόδρομος είναι πιο οικονομικός και αποδοτικός.
       
      Ο παράγοντας του κόστους είναι ένας από τους βασικότερους για να ξεκινήσει ένα έργο, ακόμη και για τις Ηνωμένες Πολιτείες. Από αυτό δεν εξαιρείται η σύγχρονη μορφή μετακίνησης η οποία έχει ήδη αρχίσει να γίνεται όλο και πιο επίκαιρη. Συγκεκριμένα, υπήρχε ένα πλάνο κατασκευής ενός σιδηρόδρομου ο οποίος θα ήταν εξοπλισμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όμως ο προϋπολογισμός έφτασε τα 64,2 δις Ευρώ, έναντι των 1,89 δις που έφτασε αυτός του αυτοκινητόδρομου.
       
      Οι σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας θα ήταν σίγουρα μια πολύ καλή λύση, αν υπήρχε μια επίπεδη χωρίς βουνά, κοιλάδες, κλίσεις και εμπόδια διαδρομή, από το Λος Άντζελες στο Σαν Φρανσίσκο.
       
      Προφανώς αυτό δεν είναι εφικτό και ακόμα και αν μπορούσε υπό προϋποθέσεις να γίνει, θα εμφανιζόταν το πρόβλημα του «τελευταίου χιλιόμετρου» που θα τα κατέστρεφε όλα. Το σχέδιο του αυτοκινητόδρομου βασίζεται στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τα οποία θα έρθουν όπως όλα δείχνουν πριν ολοκληρωθεί το έργο.
       
      Στην θεωρία, το τρένο υπερτερεί των αυτοκινήτων, καθώς μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 350 χλμ./ώρα και μάλιστα με περισσότερη ασφάλεια. Στην συγκεκριμένη διαδρομή όμως (Σαν Φρανσίσκο-Σαν Χοσέ, Αναχάιμ-Λος Άντζελες) η μέση ωριαία του τρένου θα βρίσκεται κάπου στα 180 χλμ./ώρα.
       
      Τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι πλέον σε θέση να φτάσουν και να ξεπεράσουν αυτή την τιμή, όμως περιορίζονται από τα όρια που εφαρμόζονται. Η σύγχρονη μορφή του αυτοκινητόδρομου λύνει και αυτό το πρόβλημα, καθώς τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούν να ταξιδεύουν συστηματικά σε αυτές τις ταχύτητες χωρίς να τίθεται θέμα ασφάλειας.
       
      Ακόμη όμως και αν το τρένο ήταν πιο γρήγορο, αντισταθμίζεται ο συνολικός χρόνος μετακίνησης από το γεγονός ότι με το αυτοκίνητο πας ακριβώς εκεί που θέλεις, χωρίς να είσαι αναγκασμένος να περπατήσεις ή να χρησιμοποιήσεις άλλο μέσο για να φτάσεις στον τελικό προορισμό σου.
       
      Με λίγα λόγια, δεν μπορεί να υπάρχει σταθμός κάθε λίγο σε μια σιδηροδρομική γραμμή, οπότε ο χρόνος που γλίτωσε κανείς από την ταχύτητα του τρένου πάει στράφι, αφού αναγκάζεται να καθυστερήσει για να τελειώσει και το τελευταίο μέρος της διαδρομής του.
       
      Στον αντίποδα, ένας αυτοκινητόδρομος με πολλές εισόδους και εξόδους είναι πιο εύχρηστος, γιατί το όχημα θα τον εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο για να φτάσει πιο κοντά στον τελικό του σημείο.
       
      Η χρήση του όμως δεν θα περιορίζεται από τα αυτόνομα αυτοκίνητα, καθώς θα προβλεφθεί ειδική λωρίδα για κίνηση συμβατικών οχημάτων, τα οποία όμως θα πρέπει να έχουν κάποια ελάχιστα βοηθήματα για τον οδηγό, όπως ενεργό Cruise Control και σύστημα αποφυγής παρέκκλισης από την λωρίδα κυκλοφορίας, όμως ακόμη δεν έχει οριστεί ακριβώς ποια θα είναι αυτά. Τα πλεονεκτήματα δεν θα σταματήσουν εδώ, αφού ανοίγει ο δρόμος για νέες επιχειρήσεις.
       
      Για παράδειγμα, μικρές εταιρείες ενοικιάσεων αυτόνομων αυτοκινήτων, λεωφορείων ή Limo μπορούν να δραστηριοποιηθούν γύρω από τον αυτοκινητόδρομο, για να μπορεί ο καθένας να τον χρησιμοποιήσει. Στην Ολλανδία έχει ήδη κατασκευαστεί μια ηλεκτροκίνητη λιμουζίνα, η οποία έχει 23 θέσεις και μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 260 χλμ./ώρα. Όπως όλα πλέον δείχνουν, αυτή είναι η μετακίνηση του (κοντινού...) μέλλοντος και έως το 2028 περίπου, αν όλα πάνε καλά και ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου, θα μπορεί κάποιος να πηγαίνει χωρίς στάση από τo Λος Άντζελες έως το Σαν Φρανσίσκο.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/32609-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%AD%CE%BE%CF%85%CF%80%CE%BD%CE%BF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF
    Sign in to follow this  
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.