Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Αλλάζει η κατανομή των κονδυλίων στο νέο ΕΣΠΑ

    Sign in to follow this  

    Μεγαλύτερες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις. Η πρόταση της Eπιτροπής για κονδύλια μετά το 2020.

    Λιγότερες επιδοτήσεις μέσω του EΣΠA και της Kοινής Aγροτικής Πολιτικής, αλλά μεγαλύτερες «ευκαιρίες» για δυνατούς «παίκτες» ειδικά για ευνοϊκά δάνεια, φέρνει ο νέος Eυρωπαϊκός Προϋπολογισμός για μετά το 2020, που ανακοινώθηκε προ ημερών και συζητείται σε επίπεδο υπουργών την Δευτέρα.

    O λόγος για το πακέτο χρηματοδοτήσεων που θα δικαιούται η Eλλάδα από την EE τα πιο κρίσιμα ίσως χρόνια: όταν ο ιδιωτικός τομέας θα επιχειρεί να ολοκληρώσει την έξοδό του από την κρίση σε καθεστώς λιτότητας, αφού τα πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του AEΠ θα εμποδίζουν μία αύξηση στις κρατικές επενδύσεις.

    O κοινοτικός προϋπολογισμός χρηματοδοτείται από εισφορές κρατών-μελών, οι οποίες πλέον αναμορφώνονται. Tα χρήματα διανέμονται με βάση το κατά κεφαλήν AEΠ, αλλά και με μία σειρά από άλλους δείκτες που πλέον εισάγονται. Mεταξύ αυτών το ποσοστό ανεργίας, η διενέργεια διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, το προσφυγικό αλλά και η ύπαρξη... κρίσης.

    O κύριος όγκος των χρημάτων οδεύει προς διαρθρωτικές δράσεις (δηλαδή προς τα γνωστά ως EΣΠA και για τη στήριξη της KAΠ). Ωστόσο, η έξοδος της Bρετανίας οδηγεί σε μείωση αυτού του σκέλους του προϋπολογισμού κατά 5% για όλα τα κράτη-μέλη. Mένει να φανεί έτσι, στη «μάχη» κατανομής κονδυλίων ανά κράτος που τώρα ξεκινά ποιο θα είναι το αποτέλεσμα για την Eλλάδα.

    Tο αν η χώρα μας θα δικαιούται λιγότερα χρήματα, θα κριθεί από μία σειρά παραγόντων. Tο δεδομένο είναι ότι τα λεφτά που θα δοθούν από την Eυρωπαϊκή Ένωση για άμεσες επιδοτήσεις μέσα από τα «EΣΠA» θα είναι λιγότερα. Δεδομένο επίσης είναι, ότι θα υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ευχέρεια - από ό,τι τώρα - για ανταγωνιστικές εταιρίες, οι οποίες θα έχουν πρόσβαση σε φθηνή χρηματοδότηση μέσα από προγράμματα τύπου πακέτου Γιουνκέρ.

    Mόνο που σύμφωνα με την πρόταση της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής αυτά τα «οχήματα» δεν θα ελέγχονται πλέον από φορείς κρατών-μελών, αλλά «κεντρικά» από τις Bρυξέλλες και από το Λουξεμβούργο. Aυτή η αλλαγή (αν περάσει) έχει δύο όψεις: αυξάνει τις δυνατότητες να φτάσουν παραπάνω χρήματα σε μικρά κράτη όπως η Eλλάδα (κάτι που συνέβη αυτά τα χρόνια με το πακέτο Γιουνκέρ και τις υψηλές επιδόσεις που είχε σε απορρόφηση), αλλά και δημιουργεί κινδύνους απώλειας χρηματοδοτήσεων αν δεν υπάρξει σωστή προετοιμασία τόσο εκ μέρους των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών όσο και του ιδιωτικού τομέα.

    Ένα άλλο πεδίο είναι η ίδια η κρατική μηχανή, καθώς φαίνεται ότι αυστηροποιούνται οι κανόνες κατανομής του χρήματος, καθώς και οι όροι επιλεξιμότητας και διαφάνειας στην αξιοποίηση των κονδυλίων. Eπίσης ισχυροποιούνται οι ρήτρες για τις δημοσιονομικές και άλλες επιδόσεις μιας χώρας με «ποινή» την διανομή των κονδυλίων.

    To νέο πακέτο αντι-Γιουνκέρ

    Ένα νέο, πλήρως ενοποιημένο επενδυτικό ταμείο, το InvestEU θα αντικαταστήσει το «πακέτο Γιουνκέρ». Θα έχει την ίδια λογική, τελώντας υπό την Eυρωπαϊκή Tράπεζα Eπενδύσεων, αλλά και εθνικές αναπτυξιακές τράπεζες.

    Θα εντάξει όλα τα χρηματοδοτικά μέσα σε ένα «όχημα» κεντρικής διαχείρισης, σε μία ενιαία, εναρμονισμένη δομή. Δηλαδή, αυτό που προτείνεται είναι και τα εθνικά «οχήματα» να ενταχθούν υπό την «ομπρέλα» της ETEπ. H συνεισφορά θα είναι 15,2 δισ. ευρώ με στόχο δάνεια πάνω από 650 δισ. ευρώ ανά την Eυρώπη.

    Oι αλλαγές στο «μικροσκόπιο»

    Oι χρηματοδοτήσεις των «διαρθρωτικών ταμείων» για έργα τύπου EΣΠA μειώνονται κατά 5% ανά την EE και προτείνεται να ενισχυθεί η σύνδεση μεταξύ τους και του «Eυρωπαϊκού Eξαμήνου», δηλαδή των δημοσιονομικών επιδόσεων και των ποινών απώλειας ή παγώματος των κονδυλίων.

    Tο κατά κεφαλήν AEΠ θα παραμείνει το βασικό κριτήριο κατανομής (πρέπει να είναι χαμηλότερο από το 75% του κοινοτικού μέσου όρου για πλήρη συμμετοχή ή έστω από το 100% για κάποια συμμετοχή στα έργα). Θα ληφθούν επίσης υπόψη και άλλοι παράγοντες, όπως η ανεργία (κυρίως των νέων), η κλιματική αλλαγή και η υποδοχή και ένταξη των μεταναστών.

    Σε όλα αυτά τα πεδία «ευνοείται» μεν η Eλλάδα, αλλά υπάρχει και ο... αριθμητικός παράγοντας. Δηλαδή «φτωχές» σχετικά περιφέρειες κρατών, όπως η Iταλία ή η Iσπανία με υψηλή ανεργία μπορεί να «τραβήξουν» σημαντικά κονδύλια και αυτό θα φανεί όταν θα γίνουν οι υπολογισμοί. Προτείνεται επίσης, η αύξηση των εθνικών ποσοστών συγχρηματοδότησης για μεγαλύτερη ανάληψη ευθύνης και καλύτερη διασύνδεση με το πακέτο Γιουνκέρ και άλλα προγράμματα.

    Tα 2 νέα εργαλεία για μεταρρυθμίσεις - κρίσεις

    Προωθείται ένα νέο Πρόγραμμα Στήριξης των Mεταρρυθμίσεων. Θα προσφέρει τεχνική και οικονομική στήριξη για την πραγματοποίηση μεταρρυθμίσεων σε εθνικό επίπεδο με συνολικό προϋπολογισμό ύψους 25 δισ. EUR. Θα παρέχει οικονομικά κίνητρα σε όλα τα κράτη-μέλη για την υλοποίηση των βασικών μεταρρυθμίσεων που από την Eπιτροπή και το Eurogroup.

    Περιλαμβάνονται μεταρρυθμίσεις στις αγορές προϊόντων και εργασίας, φορολογικές μεταρρυθμίσεις, η ανάπτυξη των κεφαλαιαγορών, μεταρρυθμίσεις για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, καθώς και των επενδύσεων σε ανθρώπινο κεφάλαιο, και μεταρρυθμίσεις της δημόσιας διοίκησης.

    Eπίσης, μια νέα «Eυρωπαϊκή Λειτουργία Σταθεροποίησης Eπενδύσεων» θα στηρίζει χρηματοδοτικά κράτη με κρίση μέσω δανείων ύψους έως 30 δισ. ευρώ. Θα δίδονται με αυστηρά κριτήρια και με στόχο «την εφαρμογή υγιών δημοσιονομικών και οικονομικών πολιτικών». Θα προβλέπεται επίσης επιδότηση επιτοκίου.

    image.jpeg

    image.jpeg

    Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Επενδύσεις στους τομείς της έξυπνης τεχνολογίας, των καθαρών μορφών ενέργειας, των δικτύων (οδικών και ψηφιακών) και πολιτικές στήριξης της απασχόλησης, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, της κοινωνικής εμβάθυνσης και καταπολέμησης της φτώχειας, χρηματοδοτούνται από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.
      Σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν, στη χώρα μας κατανέμονται 19,2 δισ. ευρώ (σε τιμές 2018) για το 2021-2027, έναντι 17,8 δισ. ευρώ (τιμές 2018) για το 2014-2020, δηλαδή αύξηση των πόρων από την Πολιτική Συνοχής κατά 1,4 δισ. ευρώ (+8%), σε σχέση με την τρέχουσα δημοσιονομική περίοδο. Η πολιτική συνοχής εξακολουθεί να επενδύει σε όλες τις Περιφέρειες, λαμβάνοντας πάντα ως βάση τις 3 κατηγορίες.
      Οι κατηγορίες Περιφερειών που διαμορφώνονται είναι:
       Λιγότερο ανεπτυγμένες (κατά κεφαλήν ΑΕΠ <75% του μέσου ευρωπαϊκού όρου).  Περιφέρειες σε μετάβαση (κατά κεφαλήν ΑΕΠ μεταξύ 75% και 100%).  Περισσότερο ανεπτυγμένες (κατά κεφαλήν ΑΕΠ > 100%).   Με βάση την παραπάνω κατηγοριοποίηση και τα επίσημα περιφερειακά στοιχεία των ετών 2012-2014, στην Ελλάδα οι Περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου συμπεριλαμβάνονται στις Περιφέρειες σε μετάβαση, ενώ οι υπόλοιπες 11 στις Λιγότερο Ανεπτυγμένες.
      Αντίστοιχα, τα ποσοστά συγχρηματοδότησης ανάλογα με την κατηγορία των Περιφερειών (εξαίρεση τα προγράμματα Interreg) διαμορφώνονται σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής κατ’ ανώτατο όριο σε:
      * 70% για λιγότερο ανεπτυγμένες.
      * 55% για Περιφέρειες σε μετάβαση.
      * 40% για περισσότερο ανεπτυγμένες.
      * Ειδικά για τους άξονες Κοινωνικής καινοτομίας του ΕΚΤ+ το ποσοστό συγχρηματοδότησης είναι 95%.
      * Το ποσοστό συγχρηματοδότησης για το Ταμείο Συνοχής στο επίπεδο κάθε προτεραιότητας δεν είναι υψηλότερο από 70%.
      * Το ποσοστό συγχρηματοδότησης για τα προγράμματα Interreg δεν πρέπει να είναι υψηλότερο από 70%.
      * Τα μέτρα τεχνικής βοήθειας που εκτελούνται με πρωτοβουλία της Επιτροπής ή εξ ονόματός της μπορούν να χρηματοδοτούνται σε ποσοστό 100%.
      Με την εγκύκλιο καλούνται οι φορείς σχεδιασμού των υπουργείων, των Περιφερειών, καθώς και των κοινωνικοοικονομικών εταίρων για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027, να υποβάλουν τις προτάσεις τους μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου 2019.

        Οι 5 Στόχοι Πολιτικής που θα χρηματοδοτηθούν Στόχος Πολιτικής 1: Μια εξυπνότερη Ευρώπη μέσω της προώθησης του καινοτόμου και έξυπνου οικονομικού μετασχηματισμού.
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται:
      Α. Η ενίσχυση των ικανοτήτων έρευνας και καινοτομίας και η αξιοποίηση των προηγμένων τεχνολογιών.
      Β. Η εκμετάλλευση των οφελών της ψηφιοποίησης.
      Γ. Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μμε.
      Δ. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων για την έξυπνη εξειδίκευση, τη βιομηχανική μετάβαση και την επιχειρηματικότητα.
      Στόχος Πολιτικής 2: Μια πιο πράσινη Ευρώπη, με χαμηλές εκπομπές άνθρακα.
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται:
      Α. Προώθηση μέτρων ενεργειακής απόδοσης.
      Β. Προαγωγή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
      Γ. Ανάπτυξη έξυπνων ενεργειακών συστημάτων, δικτύων και εξοπλισμού αποθήκευσης σε τοπικό επίπεδο.
      Δ. Προαγωγή της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, της πρόληψης των κινδύνων και της ανθεκτικότητας στις καταστροφές.
      Ε. Προαγωγή της βιώσιμης διαχείρισης του νερού.
      ΣΤ. Προώθηση της μετάβασης σε μια κυκλική οικονομία.
      Ζ. Ενίσχυση της βιοποικιλότητας, των πράσινων υποδομών στο αστικό περιβάλλον και τη μείωση της ρύπανσης.
      Στόχος Πολιτικής 3: Μια πιο διασυνδεδεμένη Ευρώπη μέσω της ενίσχυσης της κινητικότητας και των περιφερειακών διασυνδέσεων ΤΠΕ.
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται:
      Α. Ενίσχυση της ψηφιακής συνδεσιμότητας.
      Β. Ανάπτυξη βιώσιμου, ανθεκτικού στην κλιματική αλλαγή, έξυπνου, ασφαλούς και διατροπικού ΔΕΔ-Μ.
      Γ. Ανάπτυξη βιώσιμης, ανθεκτικής στην κλιματική αλλαγή, έξυπνης, ασφαλούς και διατροπικής εθνικής, περιφερειακής και τοπικής κινητικότητας, με καλύτερη πρόσβαση σε ΔΕΔ-Μ και διασυνοριακή κινητικότητα.
      Δ. Προαγωγή της βιώσιμης πολυτροπικής αστικής κινητικότητας.
      Στόχος Πολιτικής 4: Πιο κοινωνική Ευρώπη μέσω της υλοποίησης του ευρωπαϊκού πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων.
      Στην ενότητα αυτή (με χρηματοδότηση από το ΕΤΠΑ και το ΕΚΤ) περιλαμβάνονται οι ακόλουθες δράσεις:
      * Ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των αγορών εργασίας και της πρόσβασης σε ποιοτικές θέσεις απασχόλησης.
      * Βελτίωση της πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης χωρίς αποκλεισμούς μέσω της ανάπτυξης υποδομών.
      * Ακόμη μεγαλύτερη κοινωνικοοικονομική ένταξη περιθωριοποιημένων κοινοτήτων, μεταναστών και των μειονεκτουσών ομάδων, με την εφαρμογή ολοκληρωμένων μέτρων που αφορούν μεταξύ άλλων στέγαση και κοινωνικές υπηρεσίες.
      * Εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη με την ανάπτυξη υποδομών.
      * Βελτίωση της πρόσβασης στην απασχόληση όλων των ατόμων που αναζητούν εργασία, ιδίως των νέων, των μακροχρόνια ανέργων και των οικονομικά μη ενεργών ατόμων, προώθηση της αυτοαπασχόλησης και της κοινωνικής οικονομίας.
      * Εκσυγχρονισμός των θεσμών της αγοράς εργασίας και των υπηρεσιών για την αξιολόγηση και την πρόβλεψη των αναγκών σε δεξιότητες και εξασφάλιση της έγκαιρης και εξατομικευμένης βοήθειας και στήριξη της προσαρμογής στις ανάγκες της αγοράς εργασίας, των μεταβάσεων και της κινητικότητας.
      * Προώθηση της συμμετοχής των γυναικών στην αγορά εργασίας, βελτίωση της ισορροπίας της επαγγελματικής και της οικογενειακής ζωής, περιλαμβανομένης της πρόσβασης στην παιδική φροντίδα, προώθηση ενός υγιούς και κατάλληλα προσαρμοσμένου εργασιακού περιβάλλοντος για την αντιμετώπιση κινδύνων για την υγεία, προώθηση της προσαρμογής των εργαζομένων, των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών στην αλλαγή και ενεργός και υγιής γήρανση.
      * Βελτίωση της ποιότητας, της αποτελεσματικότητας και της συνάφειας των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας.
      * Προώθηση της ίσης πρόσβασης και της ολοκλήρωσης ποιοτικής και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευσης και κατάρτισης, ιδίως για μειονεκτούσες ομάδες, από την προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα, έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και την εκπαίδευση και τη μάθηση ενηλίκων.
      * Προώθηση της διά βίου μάθησης, ιδίως με ευκαιρίες για ευέλικτη αναβάθμιση των δεξιοτήτων και επανειδίκευση για όλους, λαμβάνοντας υπόψη τις ψηφιακές δεξιότητες, την καλύτερη πρόβλεψη των αλλαγών και τις νέες απαιτήσεις για δεξιότητες με βάση τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
      * Προώθηση της ενεργού ένταξης, με σκοπό την προώθηση της ισότητας των ευκαιριών και της ενεργού συμμετοχής, και βελτίωση της απασχολησιμότητας.
      * Προώθηση της κοινωνικοοικονομικής ένταξης των υπηκόων τρίτων χωρών και των περιθωριοποιημένων κοινοτήτων.
      * Ενίσχυση της ισότιμης και έγκαιρης πρόσβασης σε ποιοτικές, βιώσιμες και οικονομικά προσιτές υπηρεσίες, εκσυγχρονισμός των συστημάτων κοινωνικής προστασίας, συμπεριλαμβανομένης της προώθησης της πρόσβασης στην κοινωνική προστασία, βελτίωση της προσβασιμότητας, της αποτελεσματικότητας και της ανθεκτικότητας των συστημάτων υγειονομικής περίθαλψης και των υπηρεσιών μακροχρόνιας περίθαλψης.
      * Προώθηση της κοινωνικής ένταξης των ατόμων που αντιμετωπίζουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού.
      * Αντιμετώπιση της υλικής στέρησης με παροχή τροφίμων και/ή βασικής υλικής βοήθειας προς τους απόρους.
      Στόχος Πολιτικής 5: Μια Ευρώπη πιο κοντά στους πολίτες της, μέσω της προώθησης της βιώσιμης και ολοκληρωμένης ανάπτυξης των αστικών, αγροτικών και παράκτιων περιοχών, καθώς και μέσω της στήριξης τοπικών πρωτοβουλιών. 
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται δράσεις όπως η ενίσχυση της ολοκληρωμένης κοινωνικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής ανάπτυξης, της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ασφάλειας στις αστικές, αγροτικές και παράκτιες περιοχές.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Επενδύσεις στους τομείς της έξυπνης τεχνολογίας, των καθαρών μορφών ενέργειας, των δικτύων (οδικών και ψηφιακών) και πολιτικές στήριξης της απασχόλησης, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, της κοινωνικής εμβάθυνσης και καταπολέμησης της φτώχειας, χρηματοδοτούνται από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.
      Σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν, στη χώρα μας κατανέμονται 19,2 δισ. ευρώ (σε τιμές 2018) για το 2021-2027, έναντι 17,8 δισ. ευρώ (τιμές 2018) για το 2014-2020, δηλαδή αύξηση των πόρων από την Πολιτική Συνοχής κατά 1,4 δισ. ευρώ (+8%), σε σχέση με την τρέχουσα δημοσιονομική περίοδο. Η πολιτική συνοχής εξακολουθεί να επενδύει σε όλες τις Περιφέρειες, λαμβάνοντας πάντα ως βάση τις 3 κατηγορίες.
      Οι κατηγορίες Περιφερειών που διαμορφώνονται είναι:
       Λιγότερο ανεπτυγμένες (κατά κεφαλήν ΑΕΠ <75% του μέσου ευρωπαϊκού όρου).  Περιφέρειες σε μετάβαση (κατά κεφαλήν ΑΕΠ μεταξύ 75% και 100%).  Περισσότερο ανεπτυγμένες (κατά κεφαλήν ΑΕΠ > 100%).   Με βάση την παραπάνω κατηγοριοποίηση και τα επίσημα περιφερειακά στοιχεία των ετών 2012-2014, στην Ελλάδα οι Περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου συμπεριλαμβάνονται στις Περιφέρειες σε μετάβαση, ενώ οι υπόλοιπες 11 στις Λιγότερο Ανεπτυγμένες.
      Αντίστοιχα, τα ποσοστά συγχρηματοδότησης ανάλογα με την κατηγορία των Περιφερειών (εξαίρεση τα προγράμματα Interreg) διαμορφώνονται σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής κατ’ ανώτατο όριο σε:
      * 70% για λιγότερο ανεπτυγμένες.
      * 55% για Περιφέρειες σε μετάβαση.
      * 40% για περισσότερο ανεπτυγμένες.
      * Ειδικά για τους άξονες Κοινωνικής καινοτομίας του ΕΚΤ+ το ποσοστό συγχρηματοδότησης είναι 95%.
      * Το ποσοστό συγχρηματοδότησης για το Ταμείο Συνοχής στο επίπεδο κάθε προτεραιότητας δεν είναι υψηλότερο από 70%.
      * Το ποσοστό συγχρηματοδότησης για τα προγράμματα Interreg δεν πρέπει να είναι υψηλότερο από 70%.
      * Τα μέτρα τεχνικής βοήθειας που εκτελούνται με πρωτοβουλία της Επιτροπής ή εξ ονόματός της μπορούν να χρηματοδοτούνται σε ποσοστό 100%.
      Με την εγκύκλιο καλούνται οι φορείς σχεδιασμού των υπουργείων, των Περιφερειών, καθώς και των κοινωνικοοικονομικών εταίρων για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027, να υποβάλουν τις προτάσεις τους μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου 2019.

        Οι 5 Στόχοι Πολιτικής που θα χρηματοδοτηθούν Στόχος Πολιτικής 1: Μια εξυπνότερη Ευρώπη μέσω της προώθησης του καινοτόμου και έξυπνου οικονομικού μετασχηματισμού.
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται:
      Α. Η ενίσχυση των ικανοτήτων έρευνας και καινοτομίας και η αξιοποίηση των προηγμένων τεχνολογιών.
      Β. Η εκμετάλλευση των οφελών της ψηφιοποίησης.
      Γ. Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μμε.
      Δ. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων για την έξυπνη εξειδίκευση, τη βιομηχανική μετάβαση και την επιχειρηματικότητα.
      Στόχος Πολιτικής 2: Μια πιο πράσινη Ευρώπη, με χαμηλές εκπομπές άνθρακα.
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται:
      Α. Προώθηση μέτρων ενεργειακής απόδοσης.
      Β. Προαγωγή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
      Γ. Ανάπτυξη έξυπνων ενεργειακών συστημάτων, δικτύων και εξοπλισμού αποθήκευσης σε τοπικό επίπεδο.
      Δ. Προαγωγή της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, της πρόληψης των κινδύνων και της ανθεκτικότητας στις καταστροφές.
      Ε. Προαγωγή της βιώσιμης διαχείρισης του νερού.
      ΣΤ. Προώθηση της μετάβασης σε μια κυκλική οικονομία.
      Ζ. Ενίσχυση της βιοποικιλότητας, των πράσινων υποδομών στο αστικό περιβάλλον και τη μείωση της ρύπανσης.
      Στόχος Πολιτικής 3: Μια πιο διασυνδεδεμένη Ευρώπη μέσω της ενίσχυσης της κινητικότητας και των περιφερειακών διασυνδέσεων ΤΠΕ.
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται:
      Α. Ενίσχυση της ψηφιακής συνδεσιμότητας.
      Β. Ανάπτυξη βιώσιμου, ανθεκτικού στην κλιματική αλλαγή, έξυπνου, ασφαλούς και διατροπικού ΔΕΔ-Μ.
      Γ. Ανάπτυξη βιώσιμης, ανθεκτικής στην κλιματική αλλαγή, έξυπνης, ασφαλούς και διατροπικής εθνικής, περιφερειακής και τοπικής κινητικότητας, με καλύτερη πρόσβαση σε ΔΕΔ-Μ και διασυνοριακή κινητικότητα.
      Δ. Προαγωγή της βιώσιμης πολυτροπικής αστικής κινητικότητας.
      Στόχος Πολιτικής 4: Πιο κοινωνική Ευρώπη μέσω της υλοποίησης του ευρωπαϊκού πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων.
      Στην ενότητα αυτή (με χρηματοδότηση από το ΕΤΠΑ και το ΕΚΤ) περιλαμβάνονται οι ακόλουθες δράσεις:
      * Ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των αγορών εργασίας και της πρόσβασης σε ποιοτικές θέσεις απασχόλησης.
      * Βελτίωση της πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης χωρίς αποκλεισμούς μέσω της ανάπτυξης υποδομών.
      * Ακόμη μεγαλύτερη κοινωνικοοικονομική ένταξη περιθωριοποιημένων κοινοτήτων, μεταναστών και των μειονεκτουσών ομάδων, με την εφαρμογή ολοκληρωμένων μέτρων που αφορούν μεταξύ άλλων στέγαση και κοινωνικές υπηρεσίες.
      * Εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη με την ανάπτυξη υποδομών.
      * Βελτίωση της πρόσβασης στην απασχόληση όλων των ατόμων που αναζητούν εργασία, ιδίως των νέων, των μακροχρόνια ανέργων και των οικονομικά μη ενεργών ατόμων, προώθηση της αυτοαπασχόλησης και της κοινωνικής οικονομίας.
      * Εκσυγχρονισμός των θεσμών της αγοράς εργασίας και των υπηρεσιών για την αξιολόγηση και την πρόβλεψη των αναγκών σε δεξιότητες και εξασφάλιση της έγκαιρης και εξατομικευμένης βοήθειας και στήριξη της προσαρμογής στις ανάγκες της αγοράς εργασίας, των μεταβάσεων και της κινητικότητας.
      * Προώθηση της συμμετοχής των γυναικών στην αγορά εργασίας, βελτίωση της ισορροπίας της επαγγελματικής και της οικογενειακής ζωής, περιλαμβανομένης της πρόσβασης στην παιδική φροντίδα, προώθηση ενός υγιούς και κατάλληλα προσαρμοσμένου εργασιακού περιβάλλοντος για την αντιμετώπιση κινδύνων για την υγεία, προώθηση της προσαρμογής των εργαζομένων, των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών στην αλλαγή και ενεργός και υγιής γήρανση.
      * Βελτίωση της ποιότητας, της αποτελεσματικότητας και της συνάφειας των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας.
      * Προώθηση της ίσης πρόσβασης και της ολοκλήρωσης ποιοτικής και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευσης και κατάρτισης, ιδίως για μειονεκτούσες ομάδες, από την προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα, έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και την εκπαίδευση και τη μάθηση ενηλίκων.
      * Προώθηση της διά βίου μάθησης, ιδίως με ευκαιρίες για ευέλικτη αναβάθμιση των δεξιοτήτων και επανειδίκευση για όλους, λαμβάνοντας υπόψη τις ψηφιακές δεξιότητες, την καλύτερη πρόβλεψη των αλλαγών και τις νέες απαιτήσεις για δεξιότητες με βάση τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
      * Προώθηση της ενεργού ένταξης, με σκοπό την προώθηση της ισότητας των ευκαιριών και της ενεργού συμμετοχής, και βελτίωση της απασχολησιμότητας.
      * Προώθηση της κοινωνικοοικονομικής ένταξης των υπηκόων τρίτων χωρών και των περιθωριοποιημένων κοινοτήτων.
      * Ενίσχυση της ισότιμης και έγκαιρης πρόσβασης σε ποιοτικές, βιώσιμες και οικονομικά προσιτές υπηρεσίες, εκσυγχρονισμός των συστημάτων κοινωνικής προστασίας, συμπεριλαμβανομένης της προώθησης της πρόσβασης στην κοινωνική προστασία, βελτίωση της προσβασιμότητας, της αποτελεσματικότητας και της ανθεκτικότητας των συστημάτων υγειονομικής περίθαλψης και των υπηρεσιών μακροχρόνιας περίθαλψης.
      * Προώθηση της κοινωνικής ένταξης των ατόμων που αντιμετωπίζουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού.
      * Αντιμετώπιση της υλικής στέρησης με παροχή τροφίμων και/ή βασικής υλικής βοήθειας προς τους απόρους.
      Στόχος Πολιτικής 5: Μια Ευρώπη πιο κοντά στους πολίτες της, μέσω της προώθησης της βιώσιμης και ολοκληρωμένης ανάπτυξης των αστικών, αγροτικών και παράκτιων περιοχών, καθώς και μέσω της στήριξης τοπικών πρωτοβουλιών. 
      Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται δράσεις όπως η ενίσχυση της ολοκληρωμένης κοινωνικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής ανάπτυξης, της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ασφάλειας στις αστικές, αγροτικές και παράκτιες περιοχές.
    • By Engineer
      Από το ypodomes.com έχουμε πολλές φορές παρουσιάσει τα μεγαλύτερα σε κόστος έργα σε κατασκευή. Αυτό όμως συμβαίνει γιατί τα έργα αλλάζουν. Κάποια προστίθενται, κάποια αφαιρούνται από τη λίστα. Με το ΕΣΠΑ 2014-2020 να είναι σε πλήρη εξέλιξη και να προσθέτει ήδη νέα έργα σε αυτό τον κατάλογο, βλέπουμε ότι πολλά έργα είναι σε πολλή προχωρημένη φάση και πρόκειται να ολοκληρωθούν μέσα στο τρέχων έτος. Πολλά από αυτά είναι στην πρώτη δεκάδα των μεγάλων έργων της χώρας μας.
      Σήμερα σας παρουσιάζουμε τα 20μεγαλύτερα (από άποψη κόστους) υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα. Η κατάταξη τους έχει ως παρακάτω:
      20.Κάθετος Εγνατίας Ξάνθη-Σύνορα, τμήμα Δημαριό-Σύνορα: 50εκατ.ευρώ. Σε φάση προχωρημένων έργων. Πιθανή λειτουργία  το 2020.
      19.Επέκταση Τραμ Φάληρο-Πειραιάς: 95εκατ.ευρώ. Σε φάση δοκιμαστικών δρομολογίων. Πιθανή λειτουργία μέχρι το Φθινόπωρο.
      18.ΚΕΛ Κορωπίου-Παιανίας: 113εκατ.ευρώ. Σε φάση προχωρήμενων έργων. Πιθανή λειτουργία το 2020.
      17.Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο:  120εκατ.ευρώ. Η σύμβαση έχει υπογραφεί όμως τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει γιατί αναμένεται η έγκριση από την DG Comp. Έχει χωριστεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2021.
      16.Μετατροπή Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης σε Αυτοκινητόδρομο:  110εκατ.ευρώ: Θα λειτουργήσει το 2020.
      15.Κατασκευή Προβλήτα ΙΙΙ Ικόνιο: (Λιμάνι Πειραιά) 147εκατ.ευρώ: Θα λετουργήσει πλήρως μέσα στο έτος.
      14.Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων: 150εκατ.ευρώ. Πρόκειται για έργο που θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2023.
      13.Έργα Ανάπλασης Φαληρικού Όρμου: 150εκατ.ευρώ. Θα ολοκληρωθεί το 2019 (απαιτείται και νέα εργολαβία για τη δημιουργία παράκτιου πάρκου).
      12.Σιδηροδρομικό έργο υποδομής τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο: 215εκατ.ευρώ. Θα ολοκληρωθεί το 2020.
      11.Σιδηροδρομικό έργο ολοκλήρωσης τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη: 275εκατ.ευρώ: Σε φάση ολοκλήρωσης μέχρι το τέλος του έτους.
      Tα 10 μεγαλύτερα έργα υποδομής που κατασκευάζονται αυτή την εποχή στην Ελλάδα είναι τα παρακάτω:
      10.Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: 300εκατ.ευρώ: Έχει διαιρεθεί σε 8 εργολαβίες. Οι 5 έχουν υπογραφεί ενώ απομένουν άλλες τρεις.  Χρονικός ορίζοντας  ολοκλήρωσης 2022-2023.
      9.Νότιο Τμήμα Αυτοκινητόδρομου Ε65- Λαμία-Ξυνιάδα: 300εκατ.ευρώ: Τα έργα εκκίνησαν στις αρχές του έτους και σύμφωνα με τη σύμβαση θα διαρκέσουν 36 μήνες, δηλαδή μέχρι τις αρχές του 2022.
      8.Σιδηροδρομικό έργο αναβάθμισης τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος: 315εκατ.ευρώ: Σε φάση ολοκλήρωσης μέχρι το τέλος του έτους
      7.Έργα αναβάθμισης στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια: 340εκατ.ευρώ. Κάποια αεροδρόμια έχουν ήδη ολοκληρωθεί (όπως αυτό της Ζακύνθου ή του Ακτίου). Στο σύνολο τους θα ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το 2021.
      6.Νέο Αεροδρόμιο Καστέλι Ηρακλείου: 500εκατ.ευρώ: Σε φάση εκκίνησης πρόσδρομων εργασιών, το κυρίως έργο θα ξεκινήσει το 2020.
      5.Μετρό Θεσσαλονίκης: Κλάδος Πατρίκιος-Μίκρα: 500εκατ.ευρώ: Θα λειτουργήσει το 2021
      4. Μετρό Αθήνας: Επέκταση Γραμμής 3 Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο: 660εκατ.ευρώ: Θα λειτουργήσει σταδιακά από το 2020 μέχρι το 2021
      3.Βασική Γραμμή Μετρό Θεσσαλονίκης: 1,1 δισ.ευρώ: Θα λειτουργήσει από το 2020 μέχρι το 2024
      2.Νέα Λιγνιτική Μονάδα Πτολεμαϊδα: 5 1,4 δισ.ευρώ: Θα λειτουργήσει το 2020.
      1.Αγωγός ΤΑΡ: 1,5δισ.ευρώ. Η ολοκλήρωση αναμένεται το 2019, η λειτουργία το 2020.
      Αυτό που παρατηρούμε είναι πως σε αυτή τη χρονική στιγμή τα κυρίαρχα μεγάλα έργα στη χώρα είναι σταθερής τροχιάς (σιδηροδρομικά και έργα Μετρό) ενώ τις δύο πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν έργα ενέργειας.
      Στο επόμενο διάστημα, που αφορά τους επόμενους 6-12 μήνες αυτή η λίστα πρόκειται να αλλάξει καθώς κάποια έργα ολοκληρώνονται αλλά κάποια άλλα έργα θα τα δούμε να εισέρχονται. Νέα και πολυαναμενόμενα έργα είναι η Υποθαλάσσια Ζέυξη Σαλαμίνας-Περάματος, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, τα έργα ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και η εργολαβία-σκούπα της Αμβρακίας Οδού.
      Γενικά φέτος είναι μία χρονιά στην οποία βλέπουμε σημαντικές ανακατατάξεις στην διαβάθμιση των μεγάλων έργων με κυρίαρχο στοιχείο πλέον την απουσία πολλών μεγάλων οδικών έργων, καθώς αυτά σε σημαντικό βαθμό έχουν υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Από το ypodomes.com έχουμε πολλές φορές παρουσιάσει τα μεγαλύτερα σε κόστος έργα σε κατασκευή. Αυτό όμως συμβαίνει γιατί τα έργα αλλάζουν. Κάποια προστίθενται, κάποια αφαιρούνται από τη λίστα. Με το ΕΣΠΑ 2014-2020 να είναι σε πλήρη εξέλιξη και να προσθέτει ήδη νέα έργα σε αυτό τον κατάλογο, βλέπουμε ότι πολλά έργα είναι σε πολλή προχωρημένη φάση και πρόκειται να ολοκληρωθούν μέσα στο τρέχων έτος. Πολλά από αυτά είναι στην πρώτη δεκάδα των μεγάλων έργων της χώρας μας.
      Σήμερα σας παρουσιάζουμε τα 20μεγαλύτερα (από άποψη κόστους) υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα. Η κατάταξη τους έχει ως παρακάτω:
      20.Κάθετος Εγνατίας Ξάνθη-Σύνορα, τμήμα Δημαριό-Σύνορα: 50εκατ.ευρώ. Σε φάση προχωρημένων έργων. Πιθανή λειτουργία  το 2020.
      19.Επέκταση Τραμ Φάληρο-Πειραιάς: 95εκατ.ευρώ. Σε φάση δοκιμαστικών δρομολογίων. Πιθανή λειτουργία μέχρι το Φθινόπωρο.
      18.ΚΕΛ Κορωπίου-Παιανίας: 113εκατ.ευρώ. Σε φάση προχωρήμενων έργων. Πιθανή λειτουργία το 2020.
      17.Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο:  120εκατ.ευρώ. Η σύμβαση έχει υπογραφεί όμως τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει γιατί αναμένεται η έγκριση από την DG Comp. Έχει χωριστεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2021.
      16.Μετατροπή Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης σε Αυτοκινητόδρομο:  110εκατ.ευρώ: Θα λειτουργήσει το 2020.
      15.Κατασκευή Προβλήτα ΙΙΙ Ικόνιο: (Λιμάνι Πειραιά) 147εκατ.ευρώ: Θα λετουργήσει πλήρως μέσα στο έτος.
      14.Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων: 150εκατ.ευρώ. Πρόκειται για έργο που θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2023.
      13.Έργα Ανάπλασης Φαληρικού Όρμου: 150εκατ.ευρώ. Θα ολοκληρωθεί το 2019 (απαιτείται και νέα εργολαβία για τη δημιουργία παράκτιου πάρκου).
      12.Σιδηροδρομικό έργο υποδομής τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο: 215εκατ.ευρώ. Θα ολοκληρωθεί το 2020.
      11.Σιδηροδρομικό έργο ολοκλήρωσης τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη: 275εκατ.ευρώ: Σε φάση ολοκλήρωσης μέχρι το τέλος του έτους.
      Tα 10 μεγαλύτερα έργα υποδομής που κατασκευάζονται αυτή την εποχή στην Ελλάδα είναι τα παρακάτω:
      10.Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: 300εκατ.ευρώ: Έχει διαιρεθεί σε 8 εργολαβίες. Οι 5 έχουν υπογραφεί ενώ απομένουν άλλες τρεις.  Χρονικός ορίζοντας  ολοκλήρωσης 2022-2023.
      9.Νότιο Τμήμα Αυτοκινητόδρομου Ε65- Λαμία-Ξυνιάδα: 300εκατ.ευρώ: Τα έργα εκκίνησαν στις αρχές του έτους και σύμφωνα με τη σύμβαση θα διαρκέσουν 36 μήνες, δηλαδή μέχρι τις αρχές του 2022.
      8.Σιδηροδρομικό έργο αναβάθμισης τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος: 315εκατ.ευρώ: Σε φάση ολοκλήρωσης μέχρι το τέλος του έτους
      7.Έργα αναβάθμισης στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια: 340εκατ.ευρώ. Κάποια αεροδρόμια έχουν ήδη ολοκληρωθεί (όπως αυτό της Ζακύνθου ή του Ακτίου). Στο σύνολο τους θα ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το 2021.
      6.Νέο Αεροδρόμιο Καστέλι Ηρακλείου: 500εκατ.ευρώ: Σε φάση εκκίνησης πρόσδρομων εργασιών, το κυρίως έργο θα ξεκινήσει το 2020.
      5.Μετρό Θεσσαλονίκης: Κλάδος Πατρίκιος-Μίκρα: 500εκατ.ευρώ: Θα λειτουργήσει το 2021
      4. Μετρό Αθήνας: Επέκταση Γραμμής 3 Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο: 660εκατ.ευρώ: Θα λειτουργήσει σταδιακά από το 2020 μέχρι το 2021
      3.Βασική Γραμμή Μετρό Θεσσαλονίκης: 1,1 δισ.ευρώ: Θα λειτουργήσει από το 2020 μέχρι το 2024
      2.Νέα Λιγνιτική Μονάδα Πτολεμαϊδα: 5 1,4 δισ.ευρώ: Θα λειτουργήσει το 2020.
      1.Αγωγός ΤΑΡ: 1,5δισ.ευρώ. Η ολοκλήρωση αναμένεται το 2019, η λειτουργία το 2020.
      Αυτό που παρατηρούμε είναι πως σε αυτή τη χρονική στιγμή τα κυρίαρχα μεγάλα έργα στη χώρα είναι σταθερής τροχιάς (σιδηροδρομικά και έργα Μετρό) ενώ τις δύο πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν έργα ενέργειας.
      Στο επόμενο διάστημα, που αφορά τους επόμενους 6-12 μήνες αυτή η λίστα πρόκειται να αλλάξει καθώς κάποια έργα ολοκληρώνονται αλλά κάποια άλλα έργα θα τα δούμε να εισέρχονται. Νέα και πολυαναμενόμενα έργα είναι η Υποθαλάσσια Ζέυξη Σαλαμίνας-Περάματος, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, τα έργα ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και η εργολαβία-σκούπα της Αμβρακίας Οδού.
      Γενικά φέτος είναι μία χρονιά στην οποία βλέπουμε σημαντικές ανακατατάξεις στην διαβάθμιση των μεγάλων έργων με κυρίαρχο στοιχείο πλέον την απουσία πολλών μεγάλων οδικών έργων, καθώς αυτά σε σημαντικό βαθμό έχουν υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί.
    • By Engineer
      Το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2020 αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης για τη χώρα μας καθώς το βασικό του όραμα αποτελεί η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του αγροδιατροφικού τομέα, η ανάδειξη του πολυλειτουργικού  χαρακτήρα των αγροτικών περιοχών καθώς και η προστασία του περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, και ειδικότερα στα πλαίσια του Μέτρου 08 του ΠΑΑ, η αρμοδιότητα του οποίου έχει εκχωρηθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, με τίτλο: «Επενδύσεις στην ανάπτυξη δασικών περιοχών και στη βελτίωση της βιωσιμότητας των δασών τού Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) για την περίοδο 2014-2020» το Υπουργείο Περιβάλλοντος ανακοινώνει ότι υπογράφηκαν και έχουν προωθηθεί για δημοσίευση στην Εφημερίδα τής Κυβερνήσεως οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που αφορούν στην υλοποίηση δύο βασικών Υπομέτρων, συνολικού ύψους περίπου 128 εκατ. Ευρώ, τα οποία είναι τα εξής:
      Υπομέτρο 8.3 με τίτλο: «Πρόληψη ζημιών σε δάση εξαιτίας δασικών πυρκαγιών, φυσικών καταστροφών και καταστροφικών συμβάντων» και Υπομέτρο 8.4 με τίτλο: «Αποκατάσταση ζημιών σε δάση εξαιτίας δασικών πυρκαγιών, φυσικών καταστροφών και καταστροφικών συμβάντων» Παράλληλα, αυτό το διάστημα επεξεργάζονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες τα σχέδια προσκλήσεων των δικαιούχων των εν λόγω Υπομέτρων, με σκοπό την έκδοσή τους μέσα στο μήνα Σεπτέμβριο.
      Ειδικότερα, στο Υπομέτρο 8.3 περιλαμβάνονται δράσεις που σχετίζονται με πρόληψη από πυρκαγιές, παθογόνους οργανισμούς και χειμάρρους, όπως, εν συντομία, είναι :
      Έργα κατασκευής και συντήρησης προστατευτικών υποδομών (δασικά μονοπάτια, σημεία υδροδότησης, αντιπυρικές λωρίδες) Προληπτικοί δασοκομικοί χειρισμοί (βελτίωση και αποκατάσταση βατότητας των υφιστάμενων δασικών δρόμων αντιπυρικής προστασίας, καθαρισμοί βλάστησης, εμπλουτισμός με δασικά είδη λιγότερο εύφλεκτα) Εγκατάσταση και βελτίωση εξοπλισμού και συστημάτων παρακολούθησης πυρκαγιών (παρατηρητήρια, συστήματα ανίχνευσης δασικών πυρκαγιών, επικοινωνίες) Εγκατάσταση και βελτίωση συστημάτων παρακολούθησης εμφάνισης παθογόνων οργανισμών Ειδικοί δασοκομικοί χειρισμοί για την πρόληψη της εξάπλωσης παθογόνων οργανισμών (κοπή, καύση, απομάκρυνση δένδρων κ.α.) Κατασκευή ορεινών αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων αποφυγής επιπτώσεων των πλημμυρών και της διάβρωσης των εδαφών Αντίστοιχα, στο Υπομέτρο 8.4 οι δράσεις που περιλαμβάνονται, συνίστανται, ενδεικτικά, σε:
      Απομάκρυνση καμένων κορμών Έργα αναδασώσεων για την αποκατάσταση του δασοκομικού δυναμικού Κατασκευή ορεινών αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων Έργα αποκατάστασης άλλων επενδύσεων και υποδομών (υποδομές ορεινών υδρονομικών έργων που καταστράφηκαν από πλημμύρες, κατολισθήσεις κλπ) Δυνητικοί δικαιούχοι των ανωτέρω Υπομέτρων είναι:
      Δημόσιο (με την ευρεία έννοια), δηλαδή Δασικές Υπηρεσίες, Δήμοι κάτοχοι ή διαχειριστές δασών και δασικών εκτάσεων και οι ενώσεις τους και Περιφέρειες κάτοχοι ή διαχειριστές δασών και δασικών εκτάσεων και οι ενώσεις τους και Ιδιώτες, κάτοχοι δασών και δασικών εκτάσεων, φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και οι ενώσεις τους Ως πεδίο εφαρμογής ορίζονται όλα τα δάση και οι δασικές εκτάσεις της επικράτειας, και η υλοποίηση των ανωτέρω Υπομέτρων αποσκοπεί στην προστασία τού περιβάλλοντος, στην επέκταση και βελτίωση των δασικών πόρων, στην ενίσχυση της αντιδιαβρωτικής, αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας, στην διατήρηση της βιοποικιλότητας, στην άμβλυνση των κλιματικών μεταβολών, στην προσαρμογή στις κλιματικές μεταβολές, στη ρύθμιση της ποιότητας και ποσότητας υδάτων, στην αποκατάσταση ερημοποιημένων εκτάσεων και στην ενίσχυση της φυσικής αναγέννησης ορισμένων περιοχών.
      Ενόψει της υπογραφής των ανωτέρω Υπουργικών Αποφάσεων, ο Αν. Υπουργός ΠΕΝ Σ. Φάμελλος δήλωσε τα εξής: «Έχουμε θεσμοθετήσει το πρώτο θεματικό Σχέδιο Δράσης Δασών, το οποίο και χρηματοδοτούμε με σχεδόν 140εκ. € και 550 άτομα προσωπικό (μόνιμο έκτακτο) για τη Δημόσια Πολιτική Πρόληψης Δασικών Πυρκαγιών.
      Με τις αποφάσεις αυτές επενδύουμε στα δάση με επιπλέον 128 εκατ. ευρώ ενισχύοντας την πρόληψη έναντι φυσικών καταστροφών, αλλά και την αποκατάσταση μετά από καταστροφές. Θεωρούμε ότι μόνο επενδύοντας σε αυτό το φυσικό αειφορικό πόρο θα αυξηθεί σημαντικά η τοπική απασχόληση και ανάπτυξη στα ορεινά και ημιορεινά της χώρας.
      Ο στόχος του 1% του ΑΕΠ από δασικά οικοσυστήματα της Εθνικής Στρατηγικής για τα Δάση είναι εφικτός και εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση χρησιμοποιώντας όλα τα ελληνικά και ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία».
      Αντίστοιχα ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος Γ. Δημαράς δήλωσε τα εξής: «Η χρηματοδότηση της πρόληψης και της αποκατάστασης των ζημιών στα δασών μας αποτελεί  θεμελιώδη δράση για την διατήρηση, προστασία και αναβάθμιση των οικοσυστημικών λειτουργιών  των ελληνικών δασών που αποτελεί υποχρέωση του κράτους και των υπηρεσιών του ΥΠΕΝ. Μετά από εντατική και συλλογική προσπάθεια καταφέραμε να ολοκληρώσουμε το ταχύτερο δυνατό την διαδικασία απελευθερώνοντας κονδύλια ύψους περίπου 128 εκατ. ευρώ προς όφελος του κοινωνικού συνόλου».

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.