Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Παράταση για αιτήσεις στη δράση του ΕΣΠΑ για Αυτοαπασχόληση Πτυχιούχων ως 10 Μαΐου

    Sign in to follow this  

    Παρατείνεται μέχρι την Τρίτη 10 Μαΐου 2016 η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης των επιχειρηματικών σχεδίων για τη δράση «Ενίσχυση της Αυτοαπασχόλησης Πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΕΣΠΑ 2014-2020, λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος.

     

    «Το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ανακοινώνει ότι, μετά το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί από το κοινό, παρατείνεται μέχρι την Τρίτη 10 Μαΐου 2016 και ώρα 17:00 η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης των επιχειρηματικών σχεδίων για τη δράση «Ενίσχυση της Αυτοαπασχόλησης Πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» του ΕΣΠΑ 2014-2020» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

     

    Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500071318


    Sign in to follow this  


    User Feedback




    Άιντε βρε ερασιτέχνεις...

     

    Μια φορά να τηρηθεί μια ημερομηνία σε αυτό το μπουρδέλο, συγνώμη, χώρα.

    • Upvote 3

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Επιεικώς απαράδεκτο!!!

     

    Εφόσον πρόκειται για μία διαδικασία κατά την οποία δεν υπάρχει "σειρά προτεραιότητας", αλλά θα αξιολογηθούν όλες οι προτάσεις, δεν θα έπρεπε να δοθεί ουδεμία παράταση.

     

    Για άλλη μία φορά, ο συνεπής που κάθισε και έστρωσε τον κώλο του να διαβάσει, να ετοιμάσει και να υποβάλλει το σχέδιό του και την αίτησή του [ή έστω συνεργάστηκε με κάποιο λογιστικό γραφείο που έκανε τη δουλειά (άρα πλήρωσε!!!)] θεωρείται ο ΜΑΛΑΚΑΣ της υπόθεσης!!!

     

    Και το πιο τραγικό είναι ότι δεν δίνεται απλά μία παράταση 1 εβδομάδας, αλλά κοντά 1 μήνα!!!!!!!!

     

    Όταν πρόκειται για ηλεκτρονική κατάθεση αιτήσεων, δεν δικαιολογείται παράταση λόγω "μεγάλου ενδιαφέροντος"!!!!!

    • Upvote 3
    • Downvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Έτσι ακριβώς όπως τα λέτε είναι παιδιά. Σκοτωθήκαμε να ετοιμάσουμε φακέλους προτιμολογήσεις κλπ και τσαααααααααααακ μας έρχεται η παράταση. Τραγική ειρωνεία είναι ότι "ακούστηκε" ότι δήθεν θα τα είχαν έτοιμα τον Ιούνιο τα αποτελέσματα. Σεπτέμβριο και αν!!!

     

    Αν υπάρχει χώρα ως τον Σεπτέμβρη.

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Εντάξει στο στοίχημα δεν παιζόταν καν η παράταση του προγράμματος... Δυστυχώς!!!

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Για παρατάσεις Ε.Ε. δεν ειδα κανένα ομως να διαμαρτύρεται.... τα καλά και τα συμφεροντα...κατάντια

     

    Στάλθηκε από το PadFone μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

    • Upvote 3
    • Downvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ΥΠΕΡΒΑΛΛΕΤΕ!!!

     

    Που ειναι το προβλημα μας με την παραταση?

    Ακομα καποιοι δεν εχουν υποβαλει φορολογικη δηλωση.

    Ο χρονος δεν ηταν αρκετος.

    Και αφου δεν υπαρχει σειρα προτεραιοτητας, που ειναι το προβλημα σας?

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Για παρατάσεις Ε.Ε. δεν ειδα κανένα ομως να διαμαρτύρεται.... τα καλά και τα συμφεροντα...κατάντια

     

    Τα πες όλα φίλε. Ζούμε στη χώρα που ο καθένας κοιτάει την πάρτη του....

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Καταρχάς οι παρατάσεις, όπου και αν δίνονται χωρίς ΣΟΒΑΡΟ λόγο, είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ!!!

     

    Όσον αφορά τους Ε.Ε. που αναφέρεις, μπορεί εν μέρη να με "βολεύει" γιατί δεν έχω δώσει ακόμη εξετάσεις (και δεν ξέρω αν δώσω τελικά), αλλά αυτό θα έπρεπε να το ξεκόψουν από την αρχή.

    Ακόμη μπορούν αν θέλουν, αλλά να αποφασίσουν μια κι έξω. Είτε θα δίνουν παρατάσεις επί παρατάσεων, είτε θα καταργήσουν τις εξετάσεις, είτε να βγουν και να πουν ότι μόνο με εξετάσεις συνεχίζονται οι Ε.Ε. και τέλος.

     

    Εκεί όμως, να δουν το θέμα ολοκληρωμένα... Όχι να μπορώ να ΜΕΛΕΤΗΣΩ για ΜΕΑ και να μην επιτρέπεται να ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΩ για ΠΕΑ !!!!!!!

     

    ΥΓ: Πλέον και οι ΕΕ μπαίνουν στις συζητήσεις ως "επαγγελματικά δικαιώματα". Κρίμα για τον κλάδο!

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

     

    Εκεί όμως, να δουν το θέμα ολοκληρωμένα... Όχι να μπορώ να ΜΕΛΕΤΗΣΩ για ΜΕΑ και να μην επιτρέπεται να ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΩ για ΠΕΑ !!!!!!!

     

     

     

    Κάνεις ΜΕΑ για μηχανολογικά...π.χ. Θέρμανση ????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Πάντως εγώ χθες που ετοίμαζα την αίτηση μου (με ελάχιστες ελπίδες επιτυχίας αφού έχουν προτεραιότητα άνεργοι και νέοι επαγγελματίες με πολύ χαμηλό εισόδημα) το σύστημα σερνόταν έβγαζε λάθη κτλ, σε σημείο να είναι η καταχώρηση πάρα πολύ δύσκολη. Καλά έκανε και δόθηκε παράταση γιατί εγώ κουτσά στραβά θα την τελείωνα την αίτηση μου αλλά ένας σύμβουλος που μπορεί να έχει 10 20 αιτήσεις και ασταμάτητα να δούλευε με τον ρυθμό που του επέβαλε το σύστημα δεν θα προλάβαινε μέσα σε τρεις μέρες με τπτ.

    • Upvote 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Σε τροχιά αναθεώρησης κινείται πλέον το ΕΣΠΑ 2014 - 2020, με την προετοιμασία για την υποβολή των αναθεωρημένων Περιφερειακών και Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων προς την Ε.Ε. να ανεβάζει ρυθμούς.
      Πρόκειται για τεχνική διαδικασία, αλλά ουσιαστική, καθώς θα θέσει το πλαίσιο που αφορά στο ΕΣΠΑ, μέχρι την ολοκλήρωσή του. Είναι δηλαδή μία άσκηση με ιδιαίτερη σημασία για τον τομέα της επιχειρηματικότητας, όπως αυτή περιλαμβάνεται στο «Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα - Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)».
       Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ - ΜΠΕ ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης αναμένεται να θέσει άμεσα σε εφαρμογή τη στρατηγική αφενός για την επιτυχή ολοκλήρωση της προγραμματικής περιόδου, η οποία λόγω του κανόνα Ν+3 ολοκληρώνεται 31.12.2023, αφετέρου - και σημαντικότερο - για την αμεσότερη απόδοση των ενισχύσεων προς τις επιχειρήσεις και την ενίσχυση στην πράξη της επιχειρηματικότητας.
       
      Το τελευταίο εξάμηνο, με βάση τα στοιχεία υλοποίησης, διαπιστώθηκε ότι ο πολυκερματισμός των δράσεων επιχειρηματικότητας είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία προβλημάτων προγραμματισμού στις επιχειρήσεις, αλλά και στο δημόσιο, καθυστερήσεις και ενστάσεις στις διαδικασίες αξιολόγησης και εντέλει ένα μη ικανοποιητικό ρυθμό απόδοσης των επιδοτήσεων προς την αγορά. Για τον λόγο αυτόν και ενόψει της τελευταίας προγραμματικής αναθεώρησης που θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2020, αλλάζει η στρατηγική ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας μέσω του ΕΣΠΑ.
       
      Πρώτον, οι υφιστάμενες προσκλήσεις θα επιταχυνθούν και στόχος είναι μέχρι τότε να εξαλειφθούν όλες οι εκκρεμότητες από πλευράς του δημοσίου (ολοκλήρωση αξιολογήσεων και εντάξεων), ώστε να μένει μόνο η υλοποίηση του σχεδίου από τον επιχειρηματία.
      Και δεύτερον, η δημοσίευση λίγων, αλλά εμβληματικών νέων προσκλήσεων για ΜμΕ, οι οποίες θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων.
       
      Ενδεικτικά:
      - Ανανέωση και αναβάθμιση εξοπλισμού μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου ψηφιακού, τεχνικού και παγίου εξοπλισμού. Η κρίση των τελευταίων ετών έπληξε το σύνολο σχεδόν των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα την απαξίωση και απόσβεση σε μεγάλο βαθμό του μηχανολογικού και ψηφιακού εξοπλισμού τους, έτσι ώστε να καθίστανται μη ανταγωνιστικές. Πρόκειται για μία πρόσκληση που σχεδιάζεται ώστε να καλύπτει μεγάλο φάσμα επιχειρήσεων και «μενού» επιλέξιμων δράσεων στη βάση διαπιστωμένων αναγκών τους. Η αξιολόγηση προγραμματίζεται να είναι με άμεση διαδικασία.
      - Επιδότηση ενδοεπιχειρησιακής κατάρτισης. Όπως τονίζει συχνά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όπως αναφέρθηκε και από τον πρωθυπουργό στο πρόσφατο Εθνικό Αναπτυξιακό Συνέδριο για το ΕΣΠΑ 2021-2027, οι επιχειρήσεις χρειάζονται ανθρώπινο δυναμικό κατάλληλα εκπαιδευμένο και διαρκώς εκπαιδευόμενο, προκειμένου να υποστηρίξουν την ανάπτυξή τους· το λεγόμενο reskilling και upskilling. Και ο σχεδιασμός αυτός υλοποιείται στην πράξη, με πρόσκληση προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων ευρώ σε δημόσια συμμετοχή, που θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους στους τομείς όπου εκτιμούν ότι υπάρχει μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία.
      - Διερεύνηση για την επιδότηση μισθολογικού κόστους και λειτουργικών δαπανών για νέες εταιρείες που ιδρύονται στην Ελλάδα. Στόχος είναι η προσέλκυση ξένων επενδύσεων, καθώς και επιχειρήσεων, που επιθυμούν να επεκταθούν περαιτέρω. Οι επιδοτήσεις εξετάζεται να δίνονται εξαντλώντας κατά το δυνατόν τον χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων, δηλαδή επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να εγκατασταθούν σε λιγότερο αναπτυγμένες περιφέρειες θα λάβουν και μεγαλύτερο ποσοστό επιχορήγησης.
       
      Οι νέες δράσεις σχεδιάζονται ήδη, σε συνεργασία με την αρμόδια Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠΑνΕΚ, με στόχο να προκηρυχθούν το συντομότερο εντός του 2020.
       
      ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σε τροχιά αναθεώρησης κινείται πλέον το ΕΣΠΑ 2014 - 2020, με την προετοιμασία για την υποβολή των αναθεωρημένων Περιφερειακών και Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων προς την Ε.Ε. να ανεβάζει ρυθμούς.
      Πρόκειται για τεχνική διαδικασία, αλλά ουσιαστική, καθώς θα θέσει το πλαίσιο που αφορά στο ΕΣΠΑ, μέχρι την ολοκλήρωσή του. Είναι δηλαδή μία άσκηση με ιδιαίτερη σημασία για τον τομέα της επιχειρηματικότητας, όπως αυτή περιλαμβάνεται στο «Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα - Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)».
       Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ - ΜΠΕ ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης αναμένεται να θέσει άμεσα σε εφαρμογή τη στρατηγική αφενός για την επιτυχή ολοκλήρωση της προγραμματικής περιόδου, η οποία λόγω του κανόνα Ν+3 ολοκληρώνεται 31.12.2023, αφετέρου - και σημαντικότερο - για την αμεσότερη απόδοση των ενισχύσεων προς τις επιχειρήσεις και την ενίσχυση στην πράξη της επιχειρηματικότητας.
       
      Το τελευταίο εξάμηνο, με βάση τα στοιχεία υλοποίησης, διαπιστώθηκε ότι ο πολυκερματισμός των δράσεων επιχειρηματικότητας είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία προβλημάτων προγραμματισμού στις επιχειρήσεις, αλλά και στο δημόσιο, καθυστερήσεις και ενστάσεις στις διαδικασίες αξιολόγησης και εντέλει ένα μη ικανοποιητικό ρυθμό απόδοσης των επιδοτήσεων προς την αγορά. Για τον λόγο αυτόν και ενόψει της τελευταίας προγραμματικής αναθεώρησης που θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2020, αλλάζει η στρατηγική ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας μέσω του ΕΣΠΑ.
       
      Πρώτον, οι υφιστάμενες προσκλήσεις θα επιταχυνθούν και στόχος είναι μέχρι τότε να εξαλειφθούν όλες οι εκκρεμότητες από πλευράς του δημοσίου (ολοκλήρωση αξιολογήσεων και εντάξεων), ώστε να μένει μόνο η υλοποίηση του σχεδίου από τον επιχειρηματία.
      Και δεύτερον, η δημοσίευση λίγων, αλλά εμβληματικών νέων προσκλήσεων για ΜμΕ, οι οποίες θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων.
       
      Ενδεικτικά:
      - Ανανέωση και αναβάθμιση εξοπλισμού μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου ψηφιακού, τεχνικού και παγίου εξοπλισμού. Η κρίση των τελευταίων ετών έπληξε το σύνολο σχεδόν των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα την απαξίωση και απόσβεση σε μεγάλο βαθμό του μηχανολογικού και ψηφιακού εξοπλισμού τους, έτσι ώστε να καθίστανται μη ανταγωνιστικές. Πρόκειται για μία πρόσκληση που σχεδιάζεται ώστε να καλύπτει μεγάλο φάσμα επιχειρήσεων και «μενού» επιλέξιμων δράσεων στη βάση διαπιστωμένων αναγκών τους. Η αξιολόγηση προγραμματίζεται να είναι με άμεση διαδικασία.
      - Επιδότηση ενδοεπιχειρησιακής κατάρτισης. Όπως τονίζει συχνά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όπως αναφέρθηκε και από τον πρωθυπουργό στο πρόσφατο Εθνικό Αναπτυξιακό Συνέδριο για το ΕΣΠΑ 2021-2027, οι επιχειρήσεις χρειάζονται ανθρώπινο δυναμικό κατάλληλα εκπαιδευμένο και διαρκώς εκπαιδευόμενο, προκειμένου να υποστηρίξουν την ανάπτυξή τους· το λεγόμενο reskilling και upskilling. Και ο σχεδιασμός αυτός υλοποιείται στην πράξη, με πρόσκληση προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων ευρώ σε δημόσια συμμετοχή, που θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους στους τομείς όπου εκτιμούν ότι υπάρχει μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία.
      - Διερεύνηση για την επιδότηση μισθολογικού κόστους και λειτουργικών δαπανών για νέες εταιρείες που ιδρύονται στην Ελλάδα. Στόχος είναι η προσέλκυση ξένων επενδύσεων, καθώς και επιχειρήσεων, που επιθυμούν να επεκταθούν περαιτέρω. Οι επιδοτήσεις εξετάζεται να δίνονται εξαντλώντας κατά το δυνατόν τον χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων, δηλαδή επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να εγκατασταθούν σε λιγότερο αναπτυγμένες περιφέρειες θα λάβουν και μεγαλύτερο ποσοστό επιχορήγησης.
       
      Οι νέες δράσεις σχεδιάζονται ήδη, σε συνεργασία με την αρμόδια Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠΑνΕΚ, με στόχο να προκηρυχθούν το συντομότερο εντός του 2020.
       
      ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
    • By Engineer
      Σε περίπου 1 δισ. ευρώ ανέρχονται οι διαθέσιμοι πόροι για σιδηροδρομικά έργα από την τρέχουσα προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ 2014 – 2020), σύμφωνα με εκτιμήσεις κυβερνητικών στελεχών.
      Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, την περίοδο 2012 – 2014 υπεγράφησαν συμβάσεις ύψους 1,2 δισ. ευρώ για την υλοποίηση σιδηροδρομικών έργων που αφορούσαν τόσο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας όσο και στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. 
      Το αντίστοιχο ποσό για συμβάσεις σιδηροδρομικών έργων κατά τη διάρκεια της θητείας της προηγούμενης κυβέρνησης ανήλθε σε μόλις 239 εκατομμύρια ευρώ. 
      Το υπουργείο Υποδομών και οι ΔΕΚΟ που έχουν την αρμοδιότητα για τη δημοπράτηση σιδηροδρομικών επενδύσεων (ΕΡΓΟΣΕ, ΣΤΑΣΥ, Αττικό Μετρό) εξετάζουν έργα τα οποία είναι ώριμα και ως εκ τούτου μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το υφιστάμενο ΕΣΠΑ. 
      Η ένταξη νέων έργων στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο αποτελεί αγώνα εναντίον του χρόνου, δεδομένου ότι οι επενδύσεις που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2023. 
      Με το μέσο χρόνο υλοποίησης δημοσίων έργων στην Ελλάδα – από το στάδιο της μελέτης έως την ολοκλήρωση της κατασκευής – να ανέρχεται σε 90 μήνες, οι επενδύσεις σε υποδομές έχουν εξελιχθεί σε άκρως προβληματική διαδικασία. 
      Είναι ενδεικτικό ότι στη χώρα μας μόνο για την ολοκλήρωση των μελετών, οι οποίες απαιτούνται για ένα μεγάλο δημόσιο έργο, χρειάζονται τουλάχιστον δύο χρόνια. 
      Οι προτεραιότητες για τις αστικές συγκοινωνίες 
      Μία από τις βασικές προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών αποτελεί η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του αμαξοστασίου των ΗΣΑΠ (γραμμή 1) στον Πειραιά. 
      Ο εξοπλισμός της τεχνικής βάσης είναι απαρχαιωμένος με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις δυνατότητες συντήρησης των συρμών που κυκλοφορούν στην γραμμή 1 του μετρό. 
      Για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού του αμαξοστασίου εκτιμάται ότι θα χρειαστούν περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ, δεδομένου ότι οι παρεμβάσεις στην τεχνική βάση θα είναι εκτεταμένες. 
      Σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο θα μπορούσε να συνδυαστεί με τη δημιουργία της λεγόμενης «Ιπποδάμειας Αγοράς» που αφορά στην αξιοποίηση του παλιού αμαξοστασίου των ΗΣΑΠ, το οποίο αποτελούσε χώρο στάθμευσης των πράσινων λεωφορείων. 
      Πρόκειται για τη μετατροπή του παλιού αμαξοστασίου, το οποίο γειτνιάζει με την τεχνική βάση για τους συρμούς των ΗΣΑΠ, σε κλειστή αγορά τροφίμων. Για τη δημιουργία της νέας αγοράς αναμένεται σύντομα να παραδοθεί μελέτη στον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ Α.Ε.), ο οποίος μαζί με την Περιφέρεια Αττικής και την ΣΤΑΣΥ θα προχωρήσει στην αξιοποίηση του παλιού αμαξοστασίου. 
      Ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων του υπουργείου Υποδομών είναι και η αναβάθμιση 14 συρμών των ΗΣΑΠ οι οποίοι παραδόθηκαν στην εταιρεία το 1984 και το 1985. 
      Πρόσφατα αποφασίστηκε πως το έργο με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 75 εκατομμυρίων ευρώ θα δημοπρατηθεί από τη ΣΤΑΣΥ. Ο ανάδοχος θα αναλάβει να εκσυγχρονίσει τις μηχανές των συρμών και περίπου 70 βαγόνια, καθώς τα εν λόγω τρένα των ΗΣΑΠ αποτελούνται από πέντε βαγόνια έκαστο. 
      Η ολοκλήρωση της αναβάθμισης θα οδηγήσει σε σημαντική ενίσχυση του διαθέσιμου στόλου των ΗΣΑΠ στη γραμμή 1 του μετρό. Από το σύνολο των 44 συρμών, μόλις 21 επιστρατεύονται καθημερινά για την εκτέλεση των δρομολογίων, ενώ δύο ακόμα είναι σε εφεδρεία σε καθημερινή βάση. 
      Μεταξύ των έργων υπό εξέταση είναι και η υπογειοποίηση της γραμμής των ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο έως και τον Πειραιά, με κατασκευή νέου σταθμού μετρό στο ύψος του παλιού εργοστασίου του Κεράνη. 
      Πρόκειται για έργο που έχει συζητηθεί πολύ τα τελευταία έτη και για το οποίο έχουν εκπονηθεί στο παρελθόν μελέτες για τη δημοπράτησή του. Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτιμάται ότι το έργο θα κοστίσει περίπου 70 με 80 εκατομμύρια ευρώ ενώ με την υλοποίησή του θα μπορούσε να «απελευθερωθεί» μία μεγάλη περιοχή για αξιοποίηση στον αστικό ιστό του Πειραιά. 
      Στελέχη του υπουργείου Υποδομών αναφέρουν ότι η υπογειοποίηση της γραμμής 1 στον Πειραιά δεν αποτελεί βασική προτεραιότητα προς το παρόν. Ωστόσο, δεν αποκλείεται να αλλάξει αυτό δεδομένου ότι ο δήμος Πειραιά ασκεί πιέσεις για την ένταξη του έργου στον προγραμματισμό της κεντρικής κυβέρνησης. Είναι πολύ πιθανό η δημοτική αρχή στην προσπάθειά της να βρει ένα εξαιρετικά ισχυρό σύμμαχο στο πρόσωπο του υπουργού Επικρατείας, Γιώργου Γεραπετρίτη, ο οποίος μεγάλωσε στον Πειραιά και δείχνει έντονο ενδιαφέρον για την υλοποίηση επενδύσεων στην πόλη.  
      Τα σιδηροδρομικά έργα προς ένταξη στο υφιστάμενο ΕΣΠΑ
      Πριν από λίγες ημέρες παρουσιάστηκε ο αναπτυξιακός σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ, ο οποίος περιλαμβάνει έργα ύψους 3 δισ. ευρώ την επόμενη δεκαετία. Τα περισσότερα από αυτά αναμένεται να χρηματοδοτηθούν από το επόμενο ΕΣΠΑ (2021 – 2027), ωστόσο υπάρχουν ορισμένα τα οποία έχουν τον κατάλληλο βαθμό ωριμότητας για να δημοπρατηθούν άμεσα. 
      Μεταξύ αυτών είναι η αναβάθμιση της γραμμής Λάρισας Βόλου, με προϋπολογισμό ύψους περίπου 65 εκατομμυρίων ευρώ. Το έργο προβλέπει την ηλεκτροκίνηση της γραμμής και την εγκατάσταση συστημάτων τηλεδιοίκησης. 
      Η ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να προχωρήσει σύντομα και στη δημοπράτηση εργολαβίας για τη σηματοδότηση του τμήματος Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων ευρώ.  
      Τα δύο μεγαλύτερα έργα που θα δημοπρατηθούν τους επόμενους μήνες αφορούν στην ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της γραμμής από τη Ροδοδάφνη έως το Ψαθόπυργο Αχαΐας και στη βελτίωση της χάραξης με την εγκατάσταση συστήματος τηλεδιοίκησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας – Προμαχώνας. 
      Σύμφωνα με πληροφορίες, ο προϋπολογισμός για το πρώτο έργο αναμένεται να κυμανθεί από 100 έως 140 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για το δεύτερο οι εκτιμήσεις στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ κάνουν λόγο για προϋπολογισμό κοντά στα 150 εκατομμύρια ευρώ. 
      Έργο με προϋπολογισμό που θα υπερβεί τα 100 εκατομμύρια ευρώ θα είναι και η αναβάθμιση της γραμμής από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) έως την Οινόη. Όταν ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις στο δίκτυο, για τις οποίες θα χρειαστούν περισσότερα από τρία χρόνια δεδομένου ότι η γραμμή θα παραμείνει σε λειτουργία, τα τρένα στο τμήμα αυτό θα μπορούν να κινούνται με υψηλότερες ταχύτητες.    

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σε περίπου 1 δισ. ευρώ ανέρχονται οι διαθέσιμοι πόροι για σιδηροδρομικά έργα από την τρέχουσα προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ 2014 – 2020), σύμφωνα με εκτιμήσεις κυβερνητικών στελεχών.
      Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, την περίοδο 2012 – 2014 υπεγράφησαν συμβάσεις ύψους 1,2 δισ. ευρώ για την υλοποίηση σιδηροδρομικών έργων που αφορούσαν τόσο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας όσο και στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. 
      Το αντίστοιχο ποσό για συμβάσεις σιδηροδρομικών έργων κατά τη διάρκεια της θητείας της προηγούμενης κυβέρνησης ανήλθε σε μόλις 239 εκατομμύρια ευρώ. 
      Το υπουργείο Υποδομών και οι ΔΕΚΟ που έχουν την αρμοδιότητα για τη δημοπράτηση σιδηροδρομικών επενδύσεων (ΕΡΓΟΣΕ, ΣΤΑΣΥ, Αττικό Μετρό) εξετάζουν έργα τα οποία είναι ώριμα και ως εκ τούτου μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το υφιστάμενο ΕΣΠΑ. 
      Η ένταξη νέων έργων στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο αποτελεί αγώνα εναντίον του χρόνου, δεδομένου ότι οι επενδύσεις που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2023. 
      Με το μέσο χρόνο υλοποίησης δημοσίων έργων στην Ελλάδα – από το στάδιο της μελέτης έως την ολοκλήρωση της κατασκευής – να ανέρχεται σε 90 μήνες, οι επενδύσεις σε υποδομές έχουν εξελιχθεί σε άκρως προβληματική διαδικασία. 
      Είναι ενδεικτικό ότι στη χώρα μας μόνο για την ολοκλήρωση των μελετών, οι οποίες απαιτούνται για ένα μεγάλο δημόσιο έργο, χρειάζονται τουλάχιστον δύο χρόνια. 
      Οι προτεραιότητες για τις αστικές συγκοινωνίες 
      Μία από τις βασικές προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών αποτελεί η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του αμαξοστασίου των ΗΣΑΠ (γραμμή 1) στον Πειραιά. 
      Ο εξοπλισμός της τεχνικής βάσης είναι απαρχαιωμένος με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις δυνατότητες συντήρησης των συρμών που κυκλοφορούν στην γραμμή 1 του μετρό. 
      Για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού του αμαξοστασίου εκτιμάται ότι θα χρειαστούν περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ, δεδομένου ότι οι παρεμβάσεις στην τεχνική βάση θα είναι εκτεταμένες. 
      Σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο θα μπορούσε να συνδυαστεί με τη δημιουργία της λεγόμενης «Ιπποδάμειας Αγοράς» που αφορά στην αξιοποίηση του παλιού αμαξοστασίου των ΗΣΑΠ, το οποίο αποτελούσε χώρο στάθμευσης των πράσινων λεωφορείων. 
      Πρόκειται για τη μετατροπή του παλιού αμαξοστασίου, το οποίο γειτνιάζει με την τεχνική βάση για τους συρμούς των ΗΣΑΠ, σε κλειστή αγορά τροφίμων. Για τη δημιουργία της νέας αγοράς αναμένεται σύντομα να παραδοθεί μελέτη στον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ Α.Ε.), ο οποίος μαζί με την Περιφέρεια Αττικής και την ΣΤΑΣΥ θα προχωρήσει στην αξιοποίηση του παλιού αμαξοστασίου. 
      Ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων του υπουργείου Υποδομών είναι και η αναβάθμιση 14 συρμών των ΗΣΑΠ οι οποίοι παραδόθηκαν στην εταιρεία το 1984 και το 1985. 
      Πρόσφατα αποφασίστηκε πως το έργο με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 75 εκατομμυρίων ευρώ θα δημοπρατηθεί από τη ΣΤΑΣΥ. Ο ανάδοχος θα αναλάβει να εκσυγχρονίσει τις μηχανές των συρμών και περίπου 70 βαγόνια, καθώς τα εν λόγω τρένα των ΗΣΑΠ αποτελούνται από πέντε βαγόνια έκαστο. 
      Η ολοκλήρωση της αναβάθμισης θα οδηγήσει σε σημαντική ενίσχυση του διαθέσιμου στόλου των ΗΣΑΠ στη γραμμή 1 του μετρό. Από το σύνολο των 44 συρμών, μόλις 21 επιστρατεύονται καθημερινά για την εκτέλεση των δρομολογίων, ενώ δύο ακόμα είναι σε εφεδρεία σε καθημερινή βάση. 
      Μεταξύ των έργων υπό εξέταση είναι και η υπογειοποίηση της γραμμής των ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο έως και τον Πειραιά, με κατασκευή νέου σταθμού μετρό στο ύψος του παλιού εργοστασίου του Κεράνη. 
      Πρόκειται για έργο που έχει συζητηθεί πολύ τα τελευταία έτη και για το οποίο έχουν εκπονηθεί στο παρελθόν μελέτες για τη δημοπράτησή του. Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτιμάται ότι το έργο θα κοστίσει περίπου 70 με 80 εκατομμύρια ευρώ ενώ με την υλοποίησή του θα μπορούσε να «απελευθερωθεί» μία μεγάλη περιοχή για αξιοποίηση στον αστικό ιστό του Πειραιά. 
      Στελέχη του υπουργείου Υποδομών αναφέρουν ότι η υπογειοποίηση της γραμμής 1 στον Πειραιά δεν αποτελεί βασική προτεραιότητα προς το παρόν. Ωστόσο, δεν αποκλείεται να αλλάξει αυτό δεδομένου ότι ο δήμος Πειραιά ασκεί πιέσεις για την ένταξη του έργου στον προγραμματισμό της κεντρικής κυβέρνησης. Είναι πολύ πιθανό η δημοτική αρχή στην προσπάθειά της να βρει ένα εξαιρετικά ισχυρό σύμμαχο στο πρόσωπο του υπουργού Επικρατείας, Γιώργου Γεραπετρίτη, ο οποίος μεγάλωσε στον Πειραιά και δείχνει έντονο ενδιαφέρον για την υλοποίηση επενδύσεων στην πόλη.  
      Τα σιδηροδρομικά έργα προς ένταξη στο υφιστάμενο ΕΣΠΑ
      Πριν από λίγες ημέρες παρουσιάστηκε ο αναπτυξιακός σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ, ο οποίος περιλαμβάνει έργα ύψους 3 δισ. ευρώ την επόμενη δεκαετία. Τα περισσότερα από αυτά αναμένεται να χρηματοδοτηθούν από το επόμενο ΕΣΠΑ (2021 – 2027), ωστόσο υπάρχουν ορισμένα τα οποία έχουν τον κατάλληλο βαθμό ωριμότητας για να δημοπρατηθούν άμεσα. 
      Μεταξύ αυτών είναι η αναβάθμιση της γραμμής Λάρισας Βόλου, με προϋπολογισμό ύψους περίπου 65 εκατομμυρίων ευρώ. Το έργο προβλέπει την ηλεκτροκίνηση της γραμμής και την εγκατάσταση συστημάτων τηλεδιοίκησης. 
      Η ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να προχωρήσει σύντομα και στη δημοπράτηση εργολαβίας για τη σηματοδότηση του τμήματος Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων ευρώ.  
      Τα δύο μεγαλύτερα έργα που θα δημοπρατηθούν τους επόμενους μήνες αφορούν στην ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της γραμμής από τη Ροδοδάφνη έως το Ψαθόπυργο Αχαΐας και στη βελτίωση της χάραξης με την εγκατάσταση συστήματος τηλεδιοίκησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας – Προμαχώνας. 
      Σύμφωνα με πληροφορίες, ο προϋπολογισμός για το πρώτο έργο αναμένεται να κυμανθεί από 100 έως 140 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για το δεύτερο οι εκτιμήσεις στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ κάνουν λόγο για προϋπολογισμό κοντά στα 150 εκατομμύρια ευρώ. 
      Έργο με προϋπολογισμό που θα υπερβεί τα 100 εκατομμύρια ευρώ θα είναι και η αναβάθμιση της γραμμής από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) έως την Οινόη. Όταν ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις στο δίκτυο, για τις οποίες θα χρειαστούν περισσότερα από τρία χρόνια δεδομένου ότι η γραμμή θα παραμείνει σε λειτουργία, τα τρένα στο τμήμα αυτό θα μπορούν να κινούνται με υψηλότερες ταχύτητες.    
    • By Engineer
      Την απογοητευτική κατάσταση της απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ 2014-2020 και ειδικά των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων προσπαθεί όπως φαίνεται τελικά να ανατρέψει η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Εσωτερικών έστω και στην εκπνοή της προγραμματική περιόδου 2014 – 2020 για τα τρία χρόνια που απομένουν ακόμη με τον κανόνα ν+3.
      Έτσι αποφασίστηκε η κατάργηση του ΦιλόΔημος ύψους 2,6 δις που θα πληρωνόταν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για να ενταχθούν τα έργα που εκκρεμούν στο ΕΣΠΑ και κυρίως στα Περιφερειακά Προγράμματα.

      Οπως δείχνει ο πίνακας (πηγή: http://anaptyxi.gov.gr) ακόμη και το ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας που βρίσκεται με διαφορά στην πρώτη θέση έχει απορροφήσει το 39.04% του προϋπολογισμού ενώ η Θεσσαλία και η Αν Μακεδονία & Θράκη βρίσκονται στο 19,66% και 19,55% αντίστοιχα.
      Τα πράγματα όμως δεν πηγαίνουν καλύτερα ούτε στο Τομεακό “ΥΠΟΔΟΜΈΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ” που αφορά κυρίως χρηματοδότηση δράσεων της Αυτοδιοίκησης. Η Κρήτη αν και πρώτη βρίσκεται στο 38,1% ενώ η Πελοπόννησος στο 8,82%. Η καθυστέρηση είναι τεράστια και ο κίνδυνος να επαναληφθεί το φαινόμενο του 2013 όπου με την μέθοδο της γέφυρας ουσιαστικά το 70% του ΕΣΠΑ 2007-2013 χάθηκε είναι προ των πυλών.
      Ετσι το Υπ. Εσωτερικών αποφάσισε να φτιάξει την δική του Διαχειριστική Αρχή με σκοπό να διαχειριστεί εκείνο ένα μέρος των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων. Εντός των ημερών αναμένονται και οι σχετικές εγκύκλιοι.
      Και εν΄όψη της συμμετοχής, κατόπιν πρόσκλησης, του Υπουργού Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκου στο Δ.Σ. της ΚΕΔΕ για να δώσει τις απαραίτητες διευκρινήσεις, υπάρχει έντονη ανησυχία στις δημοτικές αρχές.
      Η επιτελική δομή του Υπουργείου Εσωτερικών καταργήθηκε για να μετατραπεί σε επίπεδο στελεχών σε Διαχειριστική Αρχή όμως σύμφωνα με ρεπορτάζ του myota.gr δεν έχει γίνει κανένας διάλογος και τα στελέχη της δεν γνωρίζουν τίποτα συγκεκριμένο για το πως θα γίνει η μετατροπή και τι έργο θα αναλάβουν. Ούτε τα στελέχη της ΜΟΔ γνωρίζουν τις αλλαγές που θα γίνουν. Το μόνο που γνωρίζουν είναι ότι σε λίγες μέρες θα υπάρξουν ανακοινώσεις χωρίς να έχουν ρωτηθεί για τις ενδεχόμενες παγίδες του εγχειρήματος.
      Εντωμεταξύ το ΦιλόΔημος έχει παγώσει. Με δεδομένη την καταληκτική ημερομηνία της 31/12/2019 θα έπρεπε ήδη να έχει δοθεί παράταση έτσι ώστε να μπορέσουν εκατοντάδες δήμοι να ολοκληρώσουν μέχρι τον Φεβρουάριο τις μελέτες τους και να συμβασιοποιήσουν τα εγκεκριμένα έργα.
      Από την άλλη βέβαια να σημειώσουμε ότι τέτοιους είδους μετατοπίσεις έχουν ξαναγίνει αρκετές στο παρελθόν και δεν έχουν χαθεί χρήματα. Οσοι δηλαδή δήμοι έχουν ήδη ώριμα έργα λογικά δεν θα πρέπει να ανησυχούν.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.