Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Τα παραρτήματα και οδηγίες συμπλήρωσης αίτησης για το νέο «Εξοικονομώ»

    Τον Οδηγό Εφαρμογής του νέου προγράμματος «Εξοικονομώ κατ' Οίκον» και τα Παραρτήματά του, έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

    Το πρόγραμμα θα ανοίξει την Πέμπτη 8 Μαρτίου για την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων. Η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση προωθήθηκε για ΦΕΚ.

     

    Κατεβάστε και δείτε όλα τα Παραρτήματα για το πρόγραμμα σε ένα αρχείο, ΕΔΩ.

     

    Αναλυτικότερα:

    1. Το Παράρτημα για τη Λίστα Δικαιολογητικών Υποβολής Αίτησης, ΕΔΩ.
    2. Το Παράρτημα για το Πρακτικό Γενικής Συνέλευσης, ΕΔΩ.
    3. Το Παράρτημα για το Έντυπο Πρότασης Παρεμβάσεων, ΕΔΩ.
    4. Το Παράρτημα για το Έντυπο Επιμερισμού προϋπολογισμού πολυκατοικίας ανά διαμέρισμα (1ο), ΕΔΩ.
    5. Το Παράρτημα για το Έντυπο Επιμερισμού προϋπολογισμού πολυκατοικίας ανά διαμέρισμα (2ο), ΕΔΩ.
    6. Το Παράρτημα για τη Δήλωση Ωφελούμενου Οριστικής Υποβολής Αίτησης (υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος), ΕΔΩ.
    7. Το Παράρτημα για τη Δήλωση εκπροσώπου πολυκατοικίας Οριστικής Υποβολής Αίτησης (υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος), ΕΔΩ.
    8. Το Παράρτημα για τη Δήλωση Ωφελούμενου αποδοχής απόφασης υπαγωγής (υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος), ΕΔΩ.
    9. Το Παράρτημα για το Έντυπο Καταγραφής Παρεμβάσεων - Ολοκλήρωσης, βάσει της 2ης ενεργειακής επιθεώρησης (ΠΕΑ), ΕΔΩ.
    10. Το Παράρτημα για το Έντυπο Επιμερισμού κόστους βάσει παραστατικών δαπανών ανά διαμέρισμα (1ο), ΕΔΩ.
    11. Το Παράρτημα για το Έντυπο Επιμερισμού κόστους βάσει παραστατικών δαπανών ανά διαμέρισμα (2ο), ΕΔΩ.
    12. Το Παράρτημα για την Υπεύθυνη Δήλωση αναδόχου του έργου, ΕΔΩ.
    13. Το Παράρτημα για την Υπεύθυνη Δήλωση προμηθευτή υλικών, ΕΔΩ.
    14. Το Παράρτημα για την κοινή Υπεύθυνη Δήλωση προμηθευτή - αναδόχου (εφόσον είναι το ίδιο πρόσωπο), ΕΔΩ.
    15. Το Παράρτημα για την Υπεύθυνη Δήλωση χρήσης ακινήτου, ΕΔΩ.
    16. Το Παράρτημα για τη Δήλωση Πιστοποίησης για την Ολοκλήρωση του Έργου (Ωφελούμενου/ Εκπρόσωπου Πολυκατοικίας) (υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος) , ΕΔΩ.
    17. Το Παράρτημα για την Υπεύθυνη Δήλωση de minimis, ΕΔΩ.
    18. Το Παράρτημα για τη Διαδικασία υποβολής αίτησης, ένταξης στο πρόγραμμα, υλοποίησης παρεμβάσεων και εκταμίευσης κινήτρων, ΕΔΩ.
    19. Το Παράρτημα για τους Χρηματοπιστωτικούς Οργανισμούς, ΕΔΩ.
    20. Το Παράρτημα για τις ιστοσελίδες Ειδικών Υπηρεσιών Διαχείρισης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, ΕΔΩ.

    Θυμηθείτε τον Οδηγό Εφαρμογής του προγράμματος, ΕΔΩ.

     

    Όλη η διαδικασία υποβολής αίτησης, ένταξης στο πρόγραμμα, υλοποίησης παρεμβάσεων και εκταμίευσης κινήτρων:

     

    ΜΟΝΟΚΑΤΟΙΚΙΑ Ή ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ

     

    Τα βήματα της διαδικασίας ένταξης στο πρόγραμμα είναι:

     

    Α/Α Βήματα Υλοποίησης

     

    1 Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτησή του στο πληροφοριακό σύστημα της επίσημης διαδικτυακής πύλης του Προγράμματος https://exoikonomisi.ypen.gr.

     

    Εφόσον ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί να χρησιμοποιήσει Σύμβουλο Έργου για την διαδικασία υποβολής της αίτησης καταχωρεί τα στοιχεία του και τον εξουσιοδοτεί ώστε να μπορεί να συμπληρώσει στη συνέχεια τα απαραίτητα στοιχεία για την αίτησή του.

    Ο Σύμβουλος Έργου εφόσον έχει πάρει την εξουσιοδότηση από τον ενδιαφερόμενο μπορεί να μπει στο πληροφοριακό σύστημα του Προγράμματος με τους δικούς του κωδικούς taxisnet και να συμπληρώσει την αίτηση του ενδιαφερόμενου μέχρι το στάδιο πριν την τελική υποβολή της αίτησης.

     

    Η υποβολή της αίτησης γίνεται με τους κωδικούς του taxisnet του ενδιαφερόμενου.

    2 Τα οικονομικά στοιχεία που καταχωρούνται καθώς και τα στοιχεία του ακινήτου για το οποίο γίνεται η αίτηση διασταυρώνονται από το taxisnet και μόνο εφόσον υπάρχει ταύτιση μπορεί να προχωρήσει η αίτηση στο επόμενο στάδιο (ολοκλήρωση πρώτου σταδίου επιλεξιμότητας). Επισημαίνεται ότι η οριστική υποβολή της αίτησης πραγματοποιείται υποχρεωτικά από τον ενδιαφερόμενο.

     

    3 Στη συνέχεια, ο ενδιαφερόμενος ή ο Σύμβουλος Έργου καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα τα στοιχεία του Α’ ΠΕΑ, τις παρεμβάσεις που έχει επιλέξει και το αντίστοιχο κόστος τους καθώς και τον ενεργειακό στόχο που θα πετύχει μετά την υλοποίηση των παρεμβάσεων. Τα στοιχεία του Α’ ΠΕΑ αντλούνται από το buildingcert.

     

    Τέλος, ο ενδιαφερόμενος ή ο Σύμβουλος Έργου επισυνάπτει ηλεκτρονικά στην αίτησή του τα δικαιολογητικά που απαιτούνται σε μορφή pdf (Παράρτημα Ι).

     

    4 Γίνεται έλεγχος από το πληροφοριακό σύστημα σχετικά με την πληρότητα των καταχωρήσεων, τα οικονομικά στοιχεία, τα στοιχεία του ακινήτου, την επίτευξη του ενεργειακού στόχου, την (αριθμητική) πληρότητα των απαιτούμενων δικαιολογητικών.

    Εάν διαπιστωθεί ότι η αίτηση έχει ελλείψεις, γίνεται πληροφόρηση για τα τυχόν ελλείποντα στοιχεία. Ο ενδιαφερόμενος ή ο Σύμβουλος Έργου τροποποιεί τα στοιχεία του αιτήματος επισυνάπτοντας και τα τυχόν ελλείποντα δικαιολογητικά.

     

    Εφόσον η αίτηση δεν έχει ελλείψεις, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλει την αίτησή του λαμβάνοντας στη συνέχεια μοναδικό εξαψήφιο ακέραιο αριθμό πρωτοκόλλου (στάδιο οριστικής υποβολής αίτησης).

     

    Ο ενδιαφερόμενος ενημερώνεται για τον επιλέξιμο προϋπολογισμό, το ποσοστό και το ποσό της επιχορήγησης, το ανώτατο επιλέξιμο κόστος των παρεμβάσεων, του σύμβουλου έργου, τυχόν μελετών καθώς και των 2 ενεργειακών επιθεωρήσεων.

     

    Το ποσό της επιχορήγησης δεσμεύεται με την υποβολή της αίτησης για χρονικό διάστημα 2 μηνών, εντός του οποίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης του δανείου ή ο αιτών θα πρέπει να αποφασίσει να «θέσει» την αίτηση σε κατάσταση «προς υπαγωγή» χωρίς τη λήψη δανείου. Το διάστημα των 2 μηνών παρατείνεται κατά 1 μήνα στην περίπτωση που δεν έχει εγκριθεί δάνειο και ο ενδιαφερόμενος έχει υποβάλει αίτηση σε δεύτερο χρηματοπιστωτικό οργανισμό.

     

    Επισημαίνεται ότι για τις ειδικές περιπτώσεις ενοικιαζόμενης κατοικίας, πρόσφατης απόκτησης ακινήτου, μη υποχρέωσης υποβολής φορολογικής δήλωσης, ενδιαφερόμενου ή συζύγου που είναι κάτοικος εξωτερικού, καθώς και άλλων πολιτών για τους οποίους δεν είναι δυνατή η διασταύρωση στοιχείων εισοδήματος και στοιχείων ακινήτων με τα στοιχεία που τηρούνται από τη φορολογική αρχή, πραγματοποιείται έλεγχος των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών από το Δικαιούχο για την κατάταξη του ενδιαφερόμενου σε εισοδηματική κατηγορία του πίνακα 2.2.1 και την έκδοση της απόφασης υπαγωγής. Ο εξαψήφιος αριθμός ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου αποδίδεται με την ολοκλήρωση υποβολής της αίτησης από τον ενδιαφερόμενο και δεσμεύεται το σχετικό ποσό, πριν την ολοκλήρωση των παραπάνω ελέγχων από το Δικαιούχο.

     

    5 Ο ενδιαφερόμενος, εφόσον επιθυμεί τη λήψη δανείου, επιλέγει το Χρηματοπιστωτικό Οργανισμό που επιθυμεί για να διενεργηθεί έλεγχος της πιστοληπτικής του ικανότητας. Οι συνεργαζόμενοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί εφαρμόζουν τους ισχύοντες εσωτερικούς κανονισμούς που τους διέπουν, καθώς και τα κριτήρια πιστοδότησης για την αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας. Οι συνεργαζόμενοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί οφείλουν να ολοκληρώσουν τον πιστοληπτικό έλεγχο εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τη χρονική στιγμή που ο ενδιαφερόμενος έχει καταστήσει με επιλογή του στο πληροφοριακό σύστημα την αίτησή του «ενεργή για λήψη δανείου» και έχει προσκομίσει το σύνολο των απαιτούμενων για τη λήψη του δανείου δικαιολογητικών.

     

    Ο ενδιαφερόμενος ενημερώνεται για την έκβαση του ελέγχου μέσω του πληροφοριακού συστήματος. Σε περίπτωση απόρριψης, ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα υποβολής αίτησης σε άλλο χρηματοπιστωτικό οργανισμό.

     

    Σημειώνεται ότι ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα, εφόσον επιθυμεί, να προχωρήσει την αρχική αίτηση χωρίς δάνειο μετά το πέρας της προθεσμίας που τίθεται στον χρηματοπιστωτικό οργανισμό για να ολοκληρώσει τον πιστοληπτικό έλεγχο.

     

    6 Κατά τακτά χρονικά διαστήματα καταρτίζεται λίστα υπαγωγής από τον Δικαιούχο με βάση τον αριθμό πρωτοκόλλου ολοκληρωμένης αίτησης (έγκριση δανείου, όπου απαιτείται) και αποστέλλεται στην Επενδυτική Επιτροπή: Έκδοση Απόφασης υπαγωγής/απόρριψης αιτήσεων/ Ενημέρωση Ωφελουμένου ηλεκτρονικά από το πληροφοριακό σύστημα/ Κοινοποίηση της έγκρισης στο Χρηματοπιστωτικό οργανισμό (όπου απαιτείται)

    7 Ο Ωφελούμενος υποβάλλει δήλωση αποδοχής της συμμετοχής του στο πρόγραμμα (και τους όρους αυτού) ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα εντός διαστήματος δύο (2) μηνών από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής.

     

    Στην περίπτωση που έχει επιλεγεί λήψη δανείου, η υπογραφή της δανειακής σύμβασης από τον Ωφελούμενο πραγματοποιείται εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος.

     

    8 Καταχωρούνται τα στοιχεία των προμηθευτών στο σύστημα (έλεγχος ενεργών ΑΦΜ).

    Σημειώνεται ότι οι προμηθευτές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα καταχωρούν τα στοιχεία τους στο σύστημα ώστε να ενεργοποιηθούν τα ΑΦΜ τους.

     

    Με την υπογραφή της δανειακής σύμβασης υπάρχει δυνατότητα εκταμίευσης ποσοστού 70% του δανείου, το οποίο αποτελεί προκαταβολή για την υλοποίηση του έργου.

    Σε περίπτωση που δεν έχει επιλεγεί η λήψη δανείου δύναται να δοθεί προκαταβολή με κατάθεση ιδίων κεφαλαίων, μόνο όμως μέσω τραπεζικού συστήματος, στον προμηθευτή και για ποσό που δεν υπερβαίνει το συνολικό ύψος των ιδίων κεφαλαίων. Στην περίπτωση αυτή ο Ωφελούμενος είναι υπεύθυνος για το ύψος της προκαταβολής που καταβάλλει στον προμηθευτή, καθώς η επιχορήγηση που τελικά θα λάβει δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό που προκύπτει από τη διαφορά των πιστοποιούμενων επιλέξιμων δαπανών μείον το ποσό που έχει ήδη καταβληθεί στους προμηθευτές με ίδια κεφάλαια του Ωφελούμενου.

    Οι προμηθευτές και ο Ωφελούμενος ενημερώνονται για την κατάθεση των προκαταβολών.

    9 Υλοποίηση παρεμβάσεων.

     

    10 2η Ενεργειακή επιθεώρηση / Έκδοση δεύτερου πιστοποιητικού (Β΄ΠΕΑ).

     

    11 Μετά την έκδοση του Β’ ΠΕΑ, ο Ωφελούμενος ή ο Σύμβουλος έργου καταχωρεί στο σύστημα τα στοιχεία του Β’ ΠΕΑ και τα αναλυτικά στοιχεία των παραστατικών δαπανών των παρεμβάσεων. Τα στοιχεία του Β΄ΠΕΑ αντλούνται από το buildingcert.

     

    12 Μετά την υλοποίηση των παρεμβάσεων και τη διενέργεια της δεύτερης ενεργειακής επιθεώρησης ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία: Ο Ωφελούμενος καταχωρεί τη δήλωση πιστοποίησης για την ολοκλήρωση του έργου και την παροχή των κινήτρων του προγράμματος στο πληροφοριακό σύστημα επισυνάπτοντας τα παραστατικά δαπανών και τα λοιπά δικαιολογητικά του Παραρτήματος Χ. Ο Ωφελούμενος ενημερώνεται από το πληροφοριακό σύστημα για τον τελικό συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό καθώς και για το ποσό των ιδίων κεφαλαίων που απαιτείται να καταβάλει στους προμηθευτές/ αναδόχους, στην περίπτωση που το άθροισμα των υποβαλλόμενων δαπανών υπερβαίνει τον τελικό συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό ή/και τα ανώτατα όρια δαπανών του προγράμματος. Διενεργείται έλεγχος των δικαιολογητικών από το Δικαιούχο. Με χρήση του Πληροφοριακού Συστήματος και σύμφωνα με την απόφαση υπαγωγής διαμορφώνεται, βάσει και των υποβαλλόμενων παραστατικών δαπανών, ο τελικός συνολικός επιλέξιμος προϋπολογισμός του έργου.

     

    13 Ο Δικαιούχος, εφόσον διαπιστώσει την καταβολή των ιδίων κεφαλαίων από τον Ωφελούμενο για την εξόφληση των δαπανών, ενημερώνει τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό ώστε να καταβάλει την επιχορήγηση και την εκταμίευση του συνόλου του δανείου, κατά περίπτωση, για την εξόφληση των επί πιστώσει παραστατικών δαπανών (αναδόχων / προμηθευτών κλπ) και την καταβολή στον Ωφελούμενο του ποσού που του αντιστοιχεί για τα εξοφλημένα παραστατικά δαπάνης.

     

    ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ

     

    Τα βήματα της διαδικασίας ένταξης στο πρόγραμμα είναι:

     

    Α/Α Βήματα Υλοποίησης

     

    1 Μετά από απόφαση γενικής συνέλευσης, υποβάλλεται σχετική αίτηση από εκπρόσωπο του συνόλου των ιδιοκτητών των διαμερισμάτων στο πληροφοριακό σύστημα της επίσημης διαδικτυακής πύλης του Προγράμματος https://exoikonomisi.ypen.gr

    Εφόσον έχει αποφασιστεί στη γενική συνέλευση να χρησιμοποιηθεί Σύμβουλος Έργου για τη διαδικασία υποβολής της αίτησης, ο εκπρόσωπος καταχωρεί τα στοιχεία του και τον εξουσιοδοτεί ώστε να μπορεί να συμπληρώσει στη συνέχεια τα απαραίτητα στοιχεία για την αίτηση της πολυκατοικίας.

     

    Ο Σύμβουλος Έργου εφόσον έχει πάρει την εξουσιοδότηση από τον εκπρόσωπο μπορεί να εισέλθει στο πληροφοριακό σύστημα του Προγράμματος με τους δικούς του κωδικούς του taxisnet και να συμπληρώσει την αίτηση της πολυκατοικίας μέχρι το στάδιο πριν την τελική υποβολή της αίτησης.

     

    Η υποβολή της αίτησης του εκπροσώπου καθώς και οι επιμέρους αιτήσεις από τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων γίνεται με τους οικείους κωδικούς του taxisnet.

     

    2 Ο καθένας από τους ιδιοκτήτες της πολυκατοικίας καταχωρεί ηλεκτρονικά τα στοιχεία του. Τα οικονομικά στοιχεία που καταχωρεί ο ενδιαφερόμενος στην αίτηση διασταυρώνονται από το taxisnet και μόνο εφόσον υπάρχει ταύτιση μπορεί να προχωρήσει η αίτηση στο επόμενο στάδιο (ολοκλήρωση πρώτου σταδίου επιλεξιμότητας).

    Επισημαίνεται ότι η οριστική υποβολή κατά την οποία συνοψίζονται όλα τα στοιχεία της αίτησης πραγματοποιείται υποχρεωτικά από τον ιδιοκτήτη / εκπρόσωπο πολυκατοικίας.

     

    3 Στη συνέχεια, ο εκπρόσωπος της πολυκατοικίας ή ο Σύμβουλος Έργου καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα τα στοιχεία του Α’ ΠΕΑ, τις παρεμβάσεις που έχει επιλέξει και το αντίστοιχο κόστος τους καθώς και τον ενεργειακό στόχο που θα πετύχει μετά την υλοποίηση των παρεμβάσεων. Τα στοιχεία του Α’ ΠΕΑ αντλούνται από το buildingcert.

    Τέλος, ο εκπρόσωπος της πολυκατοικίας ή ο Σύμβουλος Έργου επισυνάπτει ηλεκτρονικά στην αίτησή του τα δικαιολογητικά που απαιτούνται σε μορφή pdf.

     

    4 Γίνεται έλεγχος από το σύστημα σχετικά με την πληρότητα των καταχωρήσεων, τα οικονομικά στοιχεία, τα στοιχεία του ακινήτου, την επίτευξη του ενεργειακού στόχου, την (αριθμητική) πληρότητα των απαιτούμενων δικαιολογητικών.

     

    Εάν διαπιστωθεί ότι η αίτηση έχει ελλείψεις, γίνεται πληροφόρηση για τα τυχόν ελλείποντα στοιχεία. Ο ενδιαφερόμενος/ εκπρόσωπος της πολυκατοικίας ή ο Σύμβουλος Έργου τροποποιεί τα στοιχεία του αιτήματος επισυνάπτοντας και τα τυχόν ελλείποντα δικαιολογητικά.

     

    Εφόσον η αίτηση δεν έχει ελλείψεις, ο ενδιαφερόμενος/ εκπρόσωπος της πολυκατοικίας μπορεί να υποβάλει την αίτησή του (προσωρινή υποβολή). Οι ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας αποδέχονται ηλεκτρονικά την υποβολή της αίτησης και στη συνέχεια ο εκπρόσωπος της πολυκατοικίας υποβάλλει οριστικά την αίτηση λαμβάνοντας μοναδικό εξαψήφιο ακέραιο αριθμό πρωτοκόλλου (στάδιο οριστικής υποβολής αίτησης).

     

    Ο εκπρόσωπος της πολυκατοικίας καθώς και οι ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων ενημερώνονται για τον επιλέξιμο προϋπολογισμό, το ποσοστό και το ποσό της επιχορήγησης, το ανώτατο επιλέξιμο κόστος των παρεμβάσεων, του σύμβουλου έργου, τυχόν μελετών καθώς και των 2 ενεργειακών επιθεωρήσεων.

     

    Το ποσό της επιχορήγησης δεσμεύεται με την υποβολή της αίτησης για χρονικό διάστημα 2 μηνών, εντός του οποίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης του δανείου ή ο αιτών θα πρέπει να αποφασίσει να «θέσει» την αίτηση σε κατάσταση «προς υπαγωγή» χωρίς τη λήψη δανείου. Το διάστημα των 2 μηνών παρατείνεται κατά 1 μήνα στην περίπτωση που δεν έχει εγκριθεί δάνειο και ο ενδιαφερόμενος έχει υποβάλει αίτηση σε δεύτερο χρηματοπιστωτικό οργανισμό.

     

    Επισημαίνεται ότι για τις ειδικές περιπτώσεις ενοικιαζόμενης κατοικίας, πρόσφατης απόκτησης ακινήτου, μη υποχρέωσης υποβολής φορολογικής δήλωσης, ενδιαφερόμενου ή συζύγου που είναι κάτοικος εξωτερικού, καθώς και άλλων πολιτών για τους οποίους δεν είναι δυνατή η διασταύρωση στοιχείων εισοδήματος και στοιχείων ακινήτων με τα στοιχεία που τηρούνται από τη φορολογική αρχή, πραγματοποιείται έλεγχος των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών από το Δικαιούχο για την κατάταξη του ενδιαφερόμενου σε εισοδηματική κατηγορία του πίνακα 2.2.1 και την έκδοση της απόφασης υπαγωγής. Ο εξαψήφιος αριθμός ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου αποδίδεται με την ολοκλήρωση υποβολής της αίτησης από τον ενδιαφερόμενο/ εκπρόσωπο και δεσμεύεται το σχετικό ποσό, πριν την ολοκλήρωση των παραπάνω ελέγχων από το Δικαιούχο.

     

    Σε περίπτωση απόρριψης της ατομικής αίτησης υπαγωγής στο πρόγραμμα (καθώς και ανάκλησης απόφασης υπαγωγής κατά το στάδιο αποδοχής της απόφασης υπαγωγής/ υπογραφής της δανειακής σύμβασης) απορρίπτεται το σύνολο των αιτήσεων. Οι λόγοι της απόρριψης κοινοποιούνται και στον εκπρόσωπο της πολυκατοικίας. Για να υπαχθεί η πολυκατοικία ως σύνολο κτηρίου θα πρέπει να υποβληθούν εκ νέου αιτήσεις από τους ιδιοκτήτες και οι ιδιοκτήτες των οποίων οι αιτήσεις έχουν απορριφθεί να συμμετάσχουν στο έργο με ίδια κεφάλαια.

     

    5 Ο κάθε ιδιοκτήτης, εφόσον επιθυμεί τη λήψη δανείου, επιλέγει το Χρηματοπιστωτικό οργανισμό τον οποίο συμφώνησαν κατά τη γενική συνέλευση της πολυκατοικίας για να διενεργηθεί έλεγχος της πιστοληπτικής του ικανότητας. Οι συνεργαζόμενοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί οφείλουν να ολοκληρώσουν τον πιστοληπτικό έλεγχο εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τη χρονική στιγμή που ο ενδιαφερόμενος έχει καταστήσει με επιλογή του στο πληροφοριακό σύστημα την αίτησή του «ενεργή για λήψη δανείου» και έχει προσκομίσει το σύνολο των απαιτούμενων για τη λήψη του δανείου δικαιολογητικών.

     

    Οι ενδιαφερόμενοι καθώς και ο εκπρόσωπος της πολυκατοικίας ενημερώνονται για την έκβαση του ελέγχου μέσω του πληροφοριακού συστήματος. Σε περίπτωση απόρριψης, ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα υποβολής αίτησης σε άλλο χρηματοπιστωτικό οργανισμό.

     

    Σημειώνεται ότι ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα, εφόσον επιθυμεί, να προχωρήσει την αρχική αίτηση χωρίς δάνειο μετά το πέρας της προθεσμίας που τίθεται στον χρηματοπιστωτικό οργανισμό για να ολοκληρώσει τον πιστοληπτικό έλεγχο.

     

    6 Κατά τακτά χρονικά διαστήματα καταρτίζεται λίστα υπαγωγής από το Δικαιούχο με βάση τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης και αποστέλλεται στην Επενδυτική Επιτροπή: Έκδοση Απόφασης υπαγωγής/απόρριψης αιτήσεων/ Ενημέρωση Ωφελουμένου ηλεκτρονικά από το πληροφοριακό σύστημα/ Κοινοποίηση της έγκρισης στο Χρηματοπιστωτικό οργανισμό (όπου απαιτείται)

     

    7 Οι Ωφελούμενοι καθώς και ο εκπρόσωπος της πολυκατοικίας υποβάλλουν δήλωση αποδοχής της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα (και τους όρους αυτού) ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα εντός διαστήματος δύο (2) μηνών από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής.

    Στην περίπτωση που έχει επιλεγεί λήψη δανείου, η υπογραφή της δανειακής σύμβασης από τον Ωφελούμενο πραγματοποιείται εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος.

     

    8 Καταχωρούνται τα στοιχεία των προμηθευτών στο σύστημα (έλεγχος ενεργών ΑΦΜ).

    Σημειώνεται ότι οι προμηθευτές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα καταχωρούν τα στοιχεία τους στο σύστημα ώστε να ενεργοποιηθούν τα ΑΦΜ τους.

     

    Με την υπογραφή της δανειακής σύμβασης υπάρχει δυνατότητα εκταμίευσης ποσοστού 70% του δανείου, το οποίο αποτελεί προκαταβολή για την υλοποίηση του έργου.

    Σε περίπτωση που δεν έχει επιλεγεί η λήψη δανείου δύναται να δοθεί προκαταβολή με κατάθεση ιδίων κεφαλαίων, μόνο όμως μέσω τραπεζικού συστήματος, στον προμηθευτή και για ποσό που δεν υπερβαίνει το συνολικό ύψος των ιδίων κεφαλαίων. Στην περίπτωση αυτή ο Ωφελούμενος είναι υπεύθυνος για το ύψος της προκαταβολής που καταβάλλει στον προμηθευτή, καθώς η επιχορήγηση που τελικά θα λάβει δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό που προκύπτει από τη διαφορά των πιστοποιούμενων επιλέξιμων δαπανών μείον το ποσό που έχει ήδη καταβληθεί στους προμηθευτές με ίδια κεφάλαια του Ωφελούμενου.

    Οι προμηθευτές και οι Ωφελούμενοι ενημερώνονται για την κατάθεση των προκαταβολών.

    9 Υλοποίηση παρεμβάσεων.

     

    10 2η Ενεργειακή επιθεώρηση / Έκδοση δεύτερου πιστοποιητικού (Β΄ΠΕΑ).

     

    11 Μετά την έκδοση του Β’ ΠΕΑ, ο εκπρόσωπος ή ο Σύμβουλος έργου καταχωρεί στο σύστημα τα στοιχεία του Β’ ΠΕΑ και τα αναλυτικά στοιχεία των παραστατικών δαπανών των παρεμβάσεων. Τα στοιχεία του Β΄ΠΕΑ αντλούνται από το buildingcert.

     

    12 Μετά την υλοποίηση των παρεμβάσεων και τη διενέργεια της δεύτερης ενεργειακής επιθεώρησης ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία: Ο εκπρόσωπος καταχωρεί τη δήλωση πιστοποίησης για την ολοκλήρωση του έργου και την παροχή των κινήτρων του προγράμματος στο πληροφοριακό σύστημα επισυνάπτοντας τα παραστατικά δαπανών και τα λοιπά δικαιολογητικά του Παραρτήματος Χ.

     

    Ο Ωφελούμενος ενημερώνεται από το πληροφοριακό σύστημα για τον τελικό συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό καθώς και για το ποσό των ιδίων κεφαλαίων που απαιτείται να καταβάλει στους προμηθευτές/ αναδόχους, στην περίπτωση που το άθροισμα των υποβαλλόμενων δαπανών υπερβαίνει τον τελικό συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό ή/και τα ανώτατα όρια δαπανών του προγράμματος. Διενεργείται έλεγχος των δικαιολογητικών από το Δικαιούχο. Με χρήση του Πληροφοριακού Συστήματος και με βάση την απόφαση υπαγωγής διαμορφώνεται, βάσει και των υποβαλλόμενων παραστατικών δαπανών, ο τελικός συνολικός επιλέξιμος προϋπολογισμός του έργου.

     

    Η διαμόρφωση του επιλέξιμου προϋπολογισμού ανά Ωφελούμενο γίνεται λαμβάνοντας υπόψη την αναλογία κόστους κοινόχρηστων παρεμβάσεων που έχει καταγραφεί στο έντυπο επιμερισμού κόστους.

     

    13 Ο Δικαιούχος εφόσον διαπιστώσει την καταβολή των ιδίων κεφαλαίων από τον Ωφελούμενο για την εξόφληση των δαπανών, ενημερώνει τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό ώστε να καταβάλει την επιχορήγηση και την εκταμίευση του συνόλου του δανείου, κατά περίπτωση, για την εξόφληση των επί πιστώσει παραστατικών δαπανών (αναδόχων / προμηθευτών κλπ) και την καταβολή στον Ωφελούμενο του ποσού που του αντιστοιχεί για τα εξοφλημένα παραστατικά δαπάνης. Τα ποσά του δανείου και της επιχορήγησης που αφορούν στην πληρωμή των δαπανών των κοινόχρηστων παρεμβάσεων, επιμερίζονται στους Ωφελούμενους.

     

    Αναλυτικά οι διαδικασίες, οι προϋποθέσεις, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τα έντυπα, η διαδικασία αξιολόγησης και τελικής κατάταξης από την ΕΤΕΑΝ ΑΕ, η διαδικασία έκδοσης της απόφασης υπαγωγής, η εκταμίευση του δανείου, η καταβολή των ενισχύσεων (επιδότησης επιτοκίου και ποσού επιχορήγησης, έξοδα ενεργειακών επιθεωρήσεων – συμβούλων έργου, τυχόν μελετών), η εξόφληση των δαπανών, η διάρκεια ολοκλήρωσης του κάθε έργου, οι υποχρεώσεις των ωφελουμένων, οι κυρώσεις και κάθε λεπτομέρεια καθορίζονται στον Οδηγό Εφαρμογής του Προγράμματος.

     

    Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%8C%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF/




    User Feedback




    Γρήγορος όπως πάντα!

    Αρχικές  παρατηρήσεις...

     

    1. Αλλο τα παραρτήματα και άλλο οι διευκρινίσεις... Διευκρινίσεις δεν δίνονται παρά μόνο ως βήματα κατάθεσης της αίτησης...

     

    2. Δεν αναφέρεται πουθενά το ζήτημα της απόδειξης νομιμότητας...

     

    3. Αναφέρεται σε αντίθεση του παρακάτω αποσπάσματος του ν. 4495

     

    ζ) έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου ή έχει καταβληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, κατά τις διατάξεις του παρόντος και τις διατάξεις του ν. 4014/2011 και του ν. 4178/2013 με τις προϋποθέσεις του παρόντος,

     

    ότι θα πρέπει να γίνει εξώφληση όλου του προστίμου... Τραγικό...

     

    4. Το αγαπημένο μου...

     

    Ο Δικαιούχος, εφόσον διαπιστώσει την καταβολή των ιδίων κεφαλαίων από τον Ωφελούμενο για την εξόφληση των δαπανών, ενημερώνει τον χρηματοπιστωτικό 
    οργανισμό ώστε να καταβάλει την επιχορήγηση και την εκταμίευση του συνόλου του δανείου, κατά περίπτωση, για την εξόφληση των επί πιστώσει παραστατικών δαπανών (αναδόχων / προμηθευτών κλπ) και την καταβολή στον Ωφελούμενο.......
     
    Δηλαδή, ο εργολάβος θα περιμένει πότε θα πληρωθεί από τον ιδιώτη... και μετά άλλη αναμονή για να πάρουμε τα υπόλοιπα... Πάλι δηλαδή παρακαλάμε για τα λεφτά μας...
     
    Ο Ωφελούμενος ενημερώνεται από το πληροφοριακό σύστημα για τον τελικό συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό καθώς και για το ποσό των ιδίων κεφαλαίων που 
    απαιτείται να καταβάλει στους προμηθευτές/ αναδόχους,......
     
    Δηλαδή σε πόσο καιρό θα μας τα καταβάλλει.... και γιατί αυτό δεν γίνεται παράλληλα... ΤΙ ΦΤΑΙΕΙ ο Εργολάβος εκείνη την ώρα να μην πληρώνεται από κανέναν?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    αν εχει τακτοποιηση...σαυτη πρεπει να γινει ΠΕΡΑΙΩΣΗ..!!!!!

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αλλο θέμα! Εχει ήδη αναφερθεί.... αλλά δεν μας διαβάζουν οι άχρηστοι τουλάχιστον! 

    Τί γίνεται με τη διευκρίνιση που περιμένουμε τόσος κόσμος σχετικά με τις αυθαιρεσίες επί κτίσματος και τις αυθαιρεσίες στο οικόπεδο;;; 

    Η ΕΕΜΚ δεν θα προχωρήσει αν έχεις  π.χ. BBQ αλλά αυτό είναι ΧΑΖΟ εντελώς για το Εξοικονομώ... 

    Θα πρέπει να υπάρξει εξαίρεση για τις περιπτώσεις αυθαιρεσιών στο οικόπεδο όταν το κτίσμα είναι ΟΚ!

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    αν εχει τακτοποιηση...σαυτη πρεπει να γινει ΠΕΡΑΙΩΣΗ..!!!!!

    Περαιαωση σημαινει ανεβασμένα ολα τα αρχεία. Και αν δεν κανω λάθος και η πιθανώς απαιτούμενη ΜΣΕ....

     

    Στάλθηκε από το SM-A510F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

     

     

    Ο Δικαιούχος, εφόσον διαπιστώσει την καταβολή των ιδίων κεφαλαίων από τον Ωφελούμενο για την εξόφληση των δαπανών, ενημερώνει τον χρηματοπιστωτικό 
    οργανισμό ώστε να καταβάλει την επιχορήγηση και την εκταμίευση του συνόλου του δανείου, κατά περίπτωση, για την εξόφληση των επί πιστώσει παραστατικών δαπανών (αναδόχων / προμηθευτών κλπ) και την καταβολή στον Ωφελούμενο.......
     
    Δηλαδή, ο εργολάβος θα περιμένει πότε θα πληρωθεί από τον ιδιώτη... και μετά άλλη αναμονή για να πάρουμε τα υπόλοιπα... Πάλι δηλαδή παρακαλάμε για τα λεφτά μας...
     
    Ο Ωφελούμενος ενημερώνεται από το πληροφοριακό σύστημα για τον τελικό συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό καθώς και για το ποσό των ιδίων κεφαλαίων που 
    απαιτείται να καταβάλει στους προμηθευτές/ αναδόχους,......
     
    Δηλαδή σε πόσο καιρό θα μας τα καταβάλλει.... και γιατί αυτό δεν γίνεται παράλληλα... ΤΙ ΦΤΑΙΕΙ ο Εργολάβος εκείνη την ώρα να μην πληρώνεται από κανέναν?

     

     

    Εμένα δεν μου φαίνεται τόσο παράλογο αυτό που λέει. Το ΕΣΠΑ βασίζεται στην τήρηση των όρων από όλες τις μεριές. Ιδιώτης - ΕΣΠΑ - Εργολάβοι. Αν δεν πληρώσει ο ένας , δεν πληρώνει ο άλλος. Το πρόβλημα από ότι έχω καταλάβει προκύπτει όταν ο ιδιώτης δεν πάρει δάνειο. Στην περίπτωση αυτή πρέπει να περιμένεις τον ιδιώτη όντως να πληρώσει  πρώτος και μετά ακολουθεί το ΕΣΠΑ. Εάν όμως υπάρχει δάνειο δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Σε περίπτωση πολυκατοικίας του 1970, από την οποία θέλει να ενταχθεί ένα διαμέρισμα στο πρόγραμμα, στα μέτρα του οποίου προσμετρώνται και ο φωταγωγός και μέρος του κοινόχρηστου κλιμακοστασίου όπως έχει δηλωθεί στο Ε9 και όπως είναι φυσικό η ωφέλιμη επιφάνεια στο ΠΕΑ είναι πολύ μικρότερη από την διαφορά των 7 τ.μ. που αναφέρει το παράρτημα. Αυτομάτως σε πετάει εκτός προγράμματος κι ας είναι όλα νόμιμα στο διαμέρισμα. Τι πρέπει να κάνω, να αλλάξω το Ε9?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Για να καταλάβω κάτι, το έντυπο παρεμβάσεων γίνεται με την 1η ΠΕΑ με βάση το ανώτατο κόστος ανά κατηγορία και αφού γίνει η αίτηση και η οριστική υπαγωγή τότε καταχωρούνται οι προμηθευτές. Δεν χρειάζονται δηλαδή προσφορές από προμηθευτές μέχρι εκείνο το στάδιο. Σωστά;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Σωστά τα λες. 

    Για να γίνει η αίτηση καταχωρούνται αρχικά τα στοιχεία του Α' ΠΕΑ,

    οι παρεμβάσεις, το κόστος και ο ενεργειακός στόχος.

     

    Οι προσφορές ούτως ή άλλως δεν υποβάλλονται ποτέ και μάλιστα 

    αν βάλεις τις μέγιστες τιμές του προγράμματος δεν θέλεις καν προσφορές.

     

    Όμως αν όμως απαιτηθεί αρχικά και η υποβολή του Παραρτήματος ΙΙΙ 

    τότε αναφέρεις τους προμηθευτές, τις ποσότητες και το κόστος, 

    άρα εμμέσως είναι σαν να δίνεις και τις προσφορές.

     

    Άρα, καλό είναι να έχουμε από την αρχή τις προσφορές έτσι ώστε

    να έχουμε και πιο σωστή εικόνα του προϋπολογισμού του έργου.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

     

     

    2 Τα οικονομικά στοιχεία που καταχωρούνται καθώς και τα στοιχεία του ακινήτου για το οποίο γίνεται η αίτηση διασταυρώνονται από το taxisnet και μόνο εφόσον υπάρχει ταύτιση μπορεί να προχωρήσει η αίτηση στο επόμενο στάδιο (ολοκλήρωση πρώτου σταδίου επιλεξιμότητας). Επισημαίνεται ότι η οριστική υποβολή της αίτησης πραγματοποιείται υποχρεωτικά από τον ενδιαφερόμενο.

     

    3 Στη συνέχεια, ο ενδιαφερόμενος ή ο Σύμβουλος Έργου καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα τα στοιχεία του Α’ ΠΕΑ, τις παρεμβάσεις που έχει επιλέξει και το αντίστοιχο κόστος τους καθώς και τον ενεργειακό στόχο που θα πετύχει μετά την υλοποίηση των παρεμβάσεων. Τα στοιχεία του Α’ ΠΕΑ αντλούνται από το buildingcert.

     

    ταύτιση σε τι πρέπει να υπάρχει? Ε1 και Ε9

     

    απο το στάδιο 2 στο στάδιο 3 που ζητάει και το ΠΕΑ θα γίνεται γρήγορα η μετάβαση

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Θα γίνει τς τανασπου...Με ότι εχω δεί απο Ε9 Ε1 στην συντομη εως τώρα αυθαίρετη καριέρα μου Ε9 με πραγματικότητα σε ενα 10-20% έχει σχέση.

    Διαπιστώνω δε μετά μεγάλης εκπλήξεως, ότι στα προ του 55 αναφέρεται η διαδικασία εγκρισης νομιμου περιγράμματος η οποία αν δεν κανω λάθος 

    εχει καταργηθεί απο 4178 και εδώθε. Επίσης περι ασυμβίβαστου. Σε περίπτωση αυθαιρέτου με απαιτηση ΜΣΕ που έιναι μελέτη, ο ιδιος μηχανικός

    της τακτοποίησης-μσε(?) δε μπορεί να είναι ουτε εν.επ ούτε σύμβουλος αν καταλαβαίνω καλά...

     

    Ερωτηση για την οποία δεν εχω πάρει ακόμη απάντηση και ούτε το ίδιο το πρόγραμμα αποσαφηνίζει κάτι. 

    Σε περίπτωρση που δεν εχω θέμα σε τετραγωνικά αλλά έχω όλα τα ανοίγματα σε άλλη θέση ή αυθαίρετα σε σχέση

    με την ο.α τι γίνεται? Για μεταβίβαση δίνονται βεβαιώσεις. Για εξ οικονομώ??? Μιας και η αλλαγή κουφωμάτων είναι

    το στανταράκι σαν επιλέξιμη δαπάνη.

     

    ΥΓ. Καλο είναι οι mods αν βρούν λίγο χρόνο να "σπάσουν" το θέμα σε υποενότητες γιατί ήδη έχει χαθεί η μπάλα....

    Edited by laxanos

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Ο στόχος του ποσοστού εξοικονόμησης ενέργειας άνω του 38% στην τελική κατανάλωση μέχρι το 2030 σημαίνει την ενεργειακή αναβάθμιση 60.000 κτηρίων ανά έτος, τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, αναφερόμενος στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, στο 37ο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ).
      Για την επίτευξή του, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, ο σχεδιασμός προβλέπει αύξηση στα κονδύλια ενεργειακής αναβάθμισης 3,5 φορές πάνω. Αυτό σημαίνει ότι έναντι του 1 δισ. ευρώ που δόθηκε στην επταετία μέχρι σήμερα, οι δράσεις του ΥΠΕΝ εφεξής θα αφορούν στα 500 εκατ. ευρώ τον χρόνο, σημείωσε ο ίδιος.
      Όπως είπε, η χρηματοδότηση θα γίνεται με:
      Απευθείας ενισχύσεις των ενδιαφερομένων ιδιοκτητών Χαμηλότοκα και μηδενικού επιτοκίου τραπεζικά δάνεια Αποτελεσματικές φορολογικές εκπτώσεις Επιπλέον κίνητρα για την εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα, όπως π.χ. με τις εταιρείες ESCOs (EnergyServiceCompanies). Ο ΥΠΕΝ σημείωσε πως ήδη έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον» με προϋπολογισμό 275 εκατ. ευρώ και την ένταξη σχεδόν 23.000 νοικοκυριών, ενώ έχουν προγραμματισθεί άλλες τρεις δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης:
      Εξοικονόμηση για τις επιχειρήσεις Το πρόγραμμα ΗΛΕΚΤΡΑ για τα δημόσια κτήρια Μια ακόμη φάση του προγράμματος «Εξοικονομώ». «Είναι ένα καλό νέο για το περιβάλλον. Ένα καλό νέο για την οικοδομή. Και κυρίως ένα καλό νέο για τα νοικοκυριά, καθώς θα έχουν αναβαθμιστεί ενεργειακά πάνω από μισό εκατομμύριο κατοικίες μέχρι το 2030» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Ο στόχος του ποσοστού εξοικονόμησης ενέργειας άνω του 38% στην τελική κατανάλωση μέχρι το 2030 σημαίνει την ενεργειακή αναβάθμιση 60.000 κτηρίων ανά έτος, τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, αναφερόμενος στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, στο 37ο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ).
      Για την επίτευξή του, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, ο σχεδιασμός προβλέπει αύξηση στα κονδύλια ενεργειακής αναβάθμισης 3,5 φορές πάνω. Αυτό σημαίνει ότι έναντι του 1 δισ. ευρώ που δόθηκε στην επταετία μέχρι σήμερα, οι δράσεις του ΥΠΕΝ εφεξής θα αφορούν στα 500 εκατ. ευρώ τον χρόνο, σημείωσε ο ίδιος.
      Όπως είπε, η χρηματοδότηση θα γίνεται με:
      Απευθείας ενισχύσεις των ενδιαφερομένων ιδιοκτητών Χαμηλότοκα και μηδενικού επιτοκίου τραπεζικά δάνεια Αποτελεσματικές φορολογικές εκπτώσεις Επιπλέον κίνητρα για την εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα, όπως π.χ. με τις εταιρείες ESCOs (EnergyServiceCompanies). Ο ΥΠΕΝ σημείωσε πως ήδη έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον» με προϋπολογισμό 275 εκατ. ευρώ και την ένταξη σχεδόν 23.000 νοικοκυριών, ενώ έχουν προγραμματισθεί άλλες τρεις δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης:
      Εξοικονόμηση για τις επιχειρήσεις Το πρόγραμμα ΗΛΕΚΤΡΑ για τα δημόσια κτήρια Μια ακόμη φάση του προγράμματος «Εξοικονομώ». «Είναι ένα καλό νέο για το περιβάλλον. Ένα καλό νέο για την οικοδομή. Και κυρίως ένα καλό νέο για τα νοικοκυριά, καθώς θα έχουν αναβαθμιστεί ενεργειακά πάνω από μισό εκατομμύριο κατοικίες μέχρι το 2030» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.
    • By Engineer
      Νέου* τύπου Πρόγραμμα Εξοικονομώ κατ' Οίκον, που θα συνδυάζει πέντε διαφορετικές πηγές χρηματοδότησης, σχεδιάζει το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας από το 2021. Σύμφωνα με πληροφορίες από αρμόδιες πηγές, το νέο Πρόγραμμα θα περιλαμβάνει:
      -επιδοτήσεις από το ΕΣΠΑ ή άλλες Κοινοτικές πηγές
      - τραπεζικά δάνεια,
      - ιδιωτική συμμετοχή των ιδιοκτητών των κτιρίων,
      - φοροαπαλλαγές και
      - την συνεισφορά του λεγόμενου καθεστώτος επιβολής, στο πλαίσιο του οποίου οι προμηθευτές ενέργειας (και στο εξής και οι διαχειριστές των δικτύων διανομής, δηλαδή ο ΔΕΔΔΗΕ και οι Εταιρείες Διανομής Αερίου) θα πρέπει - σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία - να κάνουν επενδύσεις και να επιτυγχάνουν συγκεκριμένους στόχους εξοικονόμησης ενέργειας.
      Τα νέα στοιχεία ως προς την χρηματοδότηση που διαφοροποιούν το νέο Πρόγραμμα από το υφιστάμενο είναι οι φοροαπαλλαγές για τις εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων οι οποίες θεσπίστηκαν για πρώτη φορά εφέτος και δεν αποκλείεται να αναθεωρηθούν. Είναι επίσης το καθεστώς επιβολής βάσει του οποίου οι ενεργειακές επιχειρήσεις καλούνται να υλοποιήσουν επενδύσεις που οδηγούν σε μείωση της κατανάλωσης ενέργειας για τους πελάτες τους. Ως τώρα οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων περιελάμβαναν κυρίως ενημερωτικές δράσεις εκπαίδευσης των καταναλωτών, οδηγών κλπ. για τα οφέλη και τις τεχνικές της εξοικονόμησης. Με το νέο καθεστώς θα κληθούν να κάνουν επενδύσεις που μπορεί για παράδειγμα να περιλαμβάνουν αντικατάσταση καυστήρων σε πολυκατοικίες, εγκατάσταση κεντρικής θέρμανσης με φυσικό αέριο, εργασίες μόνωσης, κ.α.
      Επιπλέον, το νέο Εξοικονομώ θα απευθύνεται σε πολύ ευρύτερο κοινόσε σχέση με το υφιστάμενο, καθώς σχεδιάζεται με γνώμονα το στόχο που περιλαμβάνονται στον εθνικό ενεργειακό σχεδιασμό, να αναβαθμιστούν ως το 2030 πάνω από το ένα έκτο (15%) των υφιστάμενων κτιρίων.
      Εκτός από την προστασία του περιβάλλοντος και την επίτευξη των στόχων για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η εξοικονόμηση ενέργειας συνεπάγεται άμεσο όφελος για τους χρήστες των κτιρίων) καθώς μειώνεται ο λογαριασμός για το ρεύμα τα κοινόχρηστα κλπ.), καθώς και για τα επαγγέλματα της οικοδομής που συνδέονται με τις εργασίες αναβάθμισης. Σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του κτιριακού́ αποθέματος αναμένεται έως το 2030 να οδηγήσει σε αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας κατά 8 δισ. ευρώ και στη δημιουργία 22.000 νέων θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης.
      Το γενικό πλαίσιο του νέου Προγράμματος περιέγραψε πρόσφατα ο Υπουργός Περιβάλλοντος &Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης τονίζοντας ότι τα κονδύλια για εξοικονόμηση ενέργειας στην επόμενη προγραμματική περίοδο (2021-2027, νέο ΕΣΠΑ) πρόκειται να αυξηθούν θεαματικά, στα 500 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο έναντι 1 δις ευρώ που ήταν το σύνολο των κονδυλίων που διατέθηκαν στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο 2014-2020.
      Εξάλλου, όπως ανέφερε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Γεράσιμος Θωμάς, παρουσιάζοντας το ΕΣΕΚ στις Επιτροπές Παραγωγής & Εμπορίου και Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής, στο δεύτερο τρίμηνο του έτους θα τρέξουν δύο Προγράμματα εξοικονόμησης σε κτίρια.
      Πρόκειται για το Πρόγραμμα «ΗΛΕΚΤΡΑ» για ενεργειακή αναβάθμιση δημοσίων κτιρίων (το οποίο ανασχεδιάστηκε, ώστε οι παρεμβάσεις να χρηματοδοτούνται από τους ίδιους τους Φορείς, αλλά και από Εταιρείες Ενεργειακών Υπηρεσιών, προκειμένου να κινητοποιηθούν και ιδιωτικοί πόροι), καθώς και το αντίστοιχο Πρόγραμμα για την βιομηχανία.
      Στον ίδιο χρονικό ορίζοντα αναμένεται μία ακόμη Προκήρυξη και για κατοικίες. Δεν έχει αποφασιστεί ωστόσο αν το Πρόγραμμα για τις κατοικίες θα προκηρυχθεί με τις προδιαγραφές που ίσχυαν ως τώρα ή θα εφαρμοστούν πιλοτικά στοιχεία από το Πρόγραμμα που σχεδιάζεται για τη νέα περίοδο 2021-2027.
      *Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Νέου* τύπου Πρόγραμμα Εξοικονομώ κατ' Οίκον, που θα συνδυάζει πέντε διαφορετικές πηγές χρηματοδότησης, σχεδιάζει το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας από το 2021. Σύμφωνα με πληροφορίες από αρμόδιες πηγές, το νέο Πρόγραμμα θα περιλαμβάνει:
      -επιδοτήσεις από το ΕΣΠΑ ή άλλες Κοινοτικές πηγές
      - τραπεζικά δάνεια,
      - ιδιωτική συμμετοχή των ιδιοκτητών των κτιρίων,
      - φοροαπαλλαγές και
      - την συνεισφορά του λεγόμενου καθεστώτος επιβολής, στο πλαίσιο του οποίου οι προμηθευτές ενέργειας (και στο εξής και οι διαχειριστές των δικτύων διανομής, δηλαδή ο ΔΕΔΔΗΕ και οι Εταιρείες Διανομής Αερίου) θα πρέπει - σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία - να κάνουν επενδύσεις και να επιτυγχάνουν συγκεκριμένους στόχους εξοικονόμησης ενέργειας.
      Τα νέα στοιχεία ως προς την χρηματοδότηση που διαφοροποιούν το νέο Πρόγραμμα από το υφιστάμενο είναι οι φοροαπαλλαγές για τις εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων οι οποίες θεσπίστηκαν για πρώτη φορά εφέτος και δεν αποκλείεται να αναθεωρηθούν. Είναι επίσης το καθεστώς επιβολής βάσει του οποίου οι ενεργειακές επιχειρήσεις καλούνται να υλοποιήσουν επενδύσεις που οδηγούν σε μείωση της κατανάλωσης ενέργειας για τους πελάτες τους. Ως τώρα οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων περιελάμβαναν κυρίως ενημερωτικές δράσεις εκπαίδευσης των καταναλωτών, οδηγών κλπ. για τα οφέλη και τις τεχνικές της εξοικονόμησης. Με το νέο καθεστώς θα κληθούν να κάνουν επενδύσεις που μπορεί για παράδειγμα να περιλαμβάνουν αντικατάσταση καυστήρων σε πολυκατοικίες, εγκατάσταση κεντρικής θέρμανσης με φυσικό αέριο, εργασίες μόνωσης, κ.α.
      Επιπλέον, το νέο Εξοικονομώ θα απευθύνεται σε πολύ ευρύτερο κοινόσε σχέση με το υφιστάμενο, καθώς σχεδιάζεται με γνώμονα το στόχο που περιλαμβάνονται στον εθνικό ενεργειακό σχεδιασμό, να αναβαθμιστούν ως το 2030 πάνω από το ένα έκτο (15%) των υφιστάμενων κτιρίων.
      Εκτός από την προστασία του περιβάλλοντος και την επίτευξη των στόχων για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η εξοικονόμηση ενέργειας συνεπάγεται άμεσο όφελος για τους χρήστες των κτιρίων) καθώς μειώνεται ο λογαριασμός για το ρεύμα τα κοινόχρηστα κλπ.), καθώς και για τα επαγγέλματα της οικοδομής που συνδέονται με τις εργασίες αναβάθμισης. Σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του κτιριακού́ αποθέματος αναμένεται έως το 2030 να οδηγήσει σε αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας κατά 8 δισ. ευρώ και στη δημιουργία 22.000 νέων θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης.
      Το γενικό πλαίσιο του νέου Προγράμματος περιέγραψε πρόσφατα ο Υπουργός Περιβάλλοντος &Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης τονίζοντας ότι τα κονδύλια για εξοικονόμηση ενέργειας στην επόμενη προγραμματική περίοδο (2021-2027, νέο ΕΣΠΑ) πρόκειται να αυξηθούν θεαματικά, στα 500 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο έναντι 1 δις ευρώ που ήταν το σύνολο των κονδυλίων που διατέθηκαν στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο 2014-2020.
      Εξάλλου, όπως ανέφερε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Γεράσιμος Θωμάς, παρουσιάζοντας το ΕΣΕΚ στις Επιτροπές Παραγωγής & Εμπορίου και Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής, στο δεύτερο τρίμηνο του έτους θα τρέξουν δύο Προγράμματα εξοικονόμησης σε κτίρια.
      Πρόκειται για το Πρόγραμμα «ΗΛΕΚΤΡΑ» για ενεργειακή αναβάθμιση δημοσίων κτιρίων (το οποίο ανασχεδιάστηκε, ώστε οι παρεμβάσεις να χρηματοδοτούνται από τους ίδιους τους Φορείς, αλλά και από Εταιρείες Ενεργειακών Υπηρεσιών, προκειμένου να κινητοποιηθούν και ιδιωτικοί πόροι), καθώς και το αντίστοιχο Πρόγραμμα για την βιομηχανία.
      Στον ίδιο χρονικό ορίζοντα αναμένεται μία ακόμη Προκήρυξη και για κατοικίες. Δεν έχει αποφασιστεί ωστόσο αν το Πρόγραμμα για τις κατοικίες θα προκηρυχθεί με τις προδιαγραφές που ίσχυαν ως τώρα ή θα εφαρμοστούν πιλοτικά στοιχεία από το Πρόγραμμα που σχεδιάζεται για τη νέα περίοδο 2021-2027.
      *Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
    • By Engineer
      Νέο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον», συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ, ετοιμάζεται να προκηρύξει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δίνοντας τη δυνατότητα σε χιλιάδες νοικοκυριά να επιδοτηθούν για την ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών τους.
      Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, κατόπιν σχετικών εντολών του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη, καταρτίζουν τον οδηγό εφαρμογής και ταυτόχρονα εξετάζουν παρεμβάσεις τόσο για την απλοποίηση των διαδικασιών συμμετοχής όσο κι ενδεχομένως για βελτίωση των εισοδηματικών κριτηρίων που αποτελούν τις προϋποθέσεις ένταξης σε αυτό. Η προκήρυξη του προγράμματος, όπως αναφέρουν πηγές των Νέων, αναμένεται περί τον Ιούνιο.
      Οι επιλαχόντες στον τελευταίο κύκλο που είχε προκηρύξει η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου και διαχειρίστηκε η παρούσα δεν πρέπει να περιμένουν και πολλά, δηλαδή την πιθανότητα υπαγωγής στο πρόγραμμα για χρηματοδότηση των προτεινόμενων παρεμβάσεών τους.
      Κριτήρια και όροι συμμετοχής
      Σε ό,τι αφορά τα κριτήρια και τους όρους συμμετοχής, σημειώνεται ότι η κεντρική φιλοσοφία των προηγούμενων κύκλων του «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον» ήταν ο συνδυασμός επιδότησης των παρεμβάσεων σε ποσοστό έως 70%, ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος των νοικοκυριών και των αριθμό των προστατευόμενων παιδιών.
      Επιπλέον, η τελευταία αλλαγή που είχε γίνει ήταν ότι δεν υπήρχε κανένας περιορισμός στην υπαγωγή του προγράμματος, δηλαδή μπορούσαν να υπαχθούν στο πρόγραμμα οικογένειες και ιδιοκτήτες κατοικιών ανεξαρτήτως εισοδήματος. Απλά για τις περιπτώσεις ατομικού εισοδήματος άνω των 35.000 και οικογενειακού άνω των 45.000 ευρώ δεν επιτρεπόταν η επιδότηση, αλλά υπήρχε η δυνατότητα άτοκων τραπεζικών δανείων.
      Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι στον τελευταίο και δεύτερο κύκλο του «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον» οι αιτήσεις που εγκρίθηκαν ήταν 22.945. Από αυτές περισσότερες από 6.500 έχουν ενταχθεί σε απόφαση υπαγωγής στο πρόγραμμα για χρηματοδότηση και σύντομα θα πάρουν απόφαση και άλλες 8.000 αιτήσεις.
      Τα ποσά που δεσμεύτηκαν για τους 22.495 δικαιούχους προκειμένου να ενισχυθούν ανέρχονται σε 241,5 εκατ. ευρώ.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.