Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    CLLD/LEADER: Σε εξέλιξη η υποβολή αιτήσεων στήριξης για τις ιδιωτικές επενδύσεις – ποιές οι τροποποιητικές αποφάσεις

    Sign in to follow this  

    Τροποιητικές αποφάσεις λαμβάνουν οι αναπτυξιακές εταιρείες της χώρας ✱ Μεταφορά και ενσωμάτωση ΚΑΔ για τυποποίηση και συσκευασίας γεωργικών προϊόντων ✱ 2+1 διευκρινίσεις για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές

    Σε σειρά τροποποιητικών αποφάσεων έχουν προχωρήσει οι περισσότερες αναπτυξιακές εταιρείες της χώρας που διαχειρίζονται το πρόγραμμα CLLD/LEADER, και δη τις προσκλήσεις που τρέχουν για τις παρεμβάσεις ιδιωτικού χαρακτήρα αυτό το χρονικό διάστημα.

    Οι τροποποιητικές αποφάσεις, αν και σε πολλές περιπτώσεις διαφέρουν ανά περιοχή, άρα και ανά ΟΤΔ, έχουν ένα κοινό σημείο: Οι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας (ΚΑΔ) των υπηρεσιών συσκευασίας και τυποποίησης γεωργικών προϊόντων ενσωματώνονται στην υποδράση 19.2.3.1. (μεταποίηση), και αντίστοιχα οι ΚΑΔ των υπηρεσιών συσκευασίας και τυποποίησης μη γεωργικών προϊόντων ενσωματώνονται στην υποδράση 19.2.2.2.

    Στις παραπάνω αλλαγές καλούνται να προχωρήσουν όλες οι ΟΤΔ της χώρας, μετά από έγγραφα του ΥΠΑΑΤ/ΕΥΕ ΠΑΑ 2014-2020/Μονάδα Τοπικής Ανάπτυξης, στις 16 και 22 Ιουλίου.

    Μεταποίηση
    Η τροποποίηση αυτή αφορά την περίπτωση που υφίσταται από τον δυνητικό δικαιούχο μεταποίηση ή/και συσκευασία/τυποποίηση γεωργικών προϊόντων, ο οποίος αποθηκεύει ή/και διαθέτει/εμπορεύεται το τελικό προϊόν στην αγορά και συνεπώς το επενδυτικό σχέδιο θεωρείται ότι αφορά την υποδράση 19.2.3.1 ή την υποδράση 19.2.2.2, αν το προϊόν είναι μη γεωργικό.

    Αντίστοιχα, ο επενδυτικός φάκελος υποβάλλεται στην υποδράση 19.2.3.5 όταν αφορά μόνο αποθήκευση ή ψύξη, ή μόνο εμπορία, ή μόνο υπηρεσίες facon. Στο πλαίσιο αυτό συμπεριλήφθηκε και στην υποδράση 19.2.3.1 ο ΚΑΔ 01.63.10.17. «Υπηρεσίες συσκευασίας και αποθήκευσης αγροτικών προϊόντων», προκειμένου να καλύψει την περίπτωση αυτή.

    Ήδη κάποιες αναπτυξιακές προχώρησαν σε αλλαγές, όπως η Αναπτυξιακή Νοτίου Ηπείρου – Αμβρακικού, η Αναπτυξιακή Δυτικής Μακεδονίας ΑΕ – ΑΝΚΟ, η Αναπτυξιακή ΟΛΥΜΠΙΑΣ και η Αναπτυξιακή Λασιθίου.

    Για παράδειγμα, από την Αναπτυξιακή Λασιθίου, μεταφέρθηκαν στην πρόσκληση από τις υποδράσεις 19.2.2.5 και 19.2.3.5 στις υποδράσεις 19.2.2.3 και 19.2.3.3 οι ΚΑΔ 85.51.10.02 (Υπηρεσίες εκμάθησης θαλάσσιων σπορ), 85.51.10.03 (Υπηρεσίες εκμάθησης καταδύσεων), 85.51.10.08 (Υπηρεσίες σχολής ιππασίας) και 93.29.11.04 (Υπηρεσίες εκμετάλλευσης παιχνιδιών θάλασσας).

    Από την πλευρά του ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης προσέθεσε στην πρόσκληση την υποδράση 19.2.2.2 «Ενίσχυση επενδύσεων στη μεταποίηση, εμπορία και/ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων με αποτέλεσμα μη γεωργικό προϊόν για την εξυπηρέτηση ειδικών στόχων της τοπικής στρατηγικής» και ενέκρινε την παράταση της ημερομηνίας λήξης της υποβολής των προτάσεων για την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019.

    Δικαιολογητικά
    Σε παράταση της ημερομηνίας λήξης προχώρησε και η Αναπτυξιακή Καβάλας, έως τις 20 Σεπτεμβρίου. Σημειώνεται ότι πρόκειται για τη δεύτερη τροποποίηση της πρόσκλησης, η οποία, εκτός από την παράταση, τροποποιεί και το πεδίο «Δικαιούχοι» της υποδράσης 19.2.2.6 «Ενίσχυση επενδύσεων οικοτεχνίας και πολυλειτουργικών αγροκτημάτων με σκοπό την εξυπηρέτηση των ειδικών στόχων της τοπικής στρατηγικής», τόσο στο κείμενο της πρόσκλησης, όσο και στο τεχνικό δελτίο της στον οδηγό επιλεξιμότητας – επιλογής.

    Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο ότι πλέον, στο πλαίσιο της υποδράσης, οι δικαιούχοι θα έχουν τη δυνατότητα να μη μεταποιούν αποκλειστικά την ιδία τους παραγωγή, εφόσον το επιθυμούν.

    Σε διορθωτικές προσθήκες προχώρησε, τόσο στον πίνακα των δικαιολογητικών, όσο και στον οδηγό επιλεξιμότητας – επιλογής, και η Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης Χίου ΑΑΕ.

    Είναι σημαντικό οι ενδιαφερόμενοι να παρακολουθούν στενά τις όποιες τροποποιήσεις των προσκλήσεων και να είναι σε στενή συνεργασία με τις Αναπτυξιακές Εταιρείες των περιοχών τους.

    Διευκρινίσεις
    Επενδυτικές προτάσεις
    Σε περίπτωση όπου ένα δικαιούχος επιθυμεί να υποβάλει μια επενδυτική πρόταση, η οποία με βάση τους ΚΑΔ επένδυσης έχει αναφορά σε παραπάνω από μία από τις υποδράσεις, τότε οφείλει να υποβάλει δύο ή παραπάνω αιτήσεις στήριξης, αντίστοιχα στις υποδράσεις που καλύπτουν τους ΚΑΔ επένδυσης. Σημειώνεται ότι η κάθε αίτηση στήριξης οφείλει να έχει αυτόνομο φυσικό και λειτουργικό αντικείμενο, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο.

    Δαπάνες διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου
    Οι δαπάνες διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ανάγκες της επένδυσης, περιλαμβάνονται στο μέγιστο όριο του 10% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της πράξης για δαπάνες αγοράς οικοδομημένης ή μη γης, σε περιπτώσεις πράξεων που περιλαμβάνουν κτιριακές υποδομές ή στο 15% για εγκαταλελειμμένες και πρώην βιομηχανικές εγκαταστάσεις που περιλαμβάνουν κτήρια. Σε περιπτώσεις όπου δεν υφίσταται αγορά γης, οι δαπάνες διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ανάγκες της επένδυσης, μπορούν να ανέλθουν έως το 10% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της πράξης.

    Επιλέξιμη δαπάνη για οχήματα
    Για τα οχήματα μεταφοράς προϊόντων ειδικού τύπου, σε όποιες υποδράσεις προβλέπονται, ισχύει μόνο ο περιορισμός 10% του προϋπολογισμού (χωρίς ΦΠΑ). Όσον αφορά τα οχήματα μεταφοράς ανθρώπων, σε όποιες υποδράσεις προβλέπονται, ισχύει μόνο ο περιορισμός μέχρι 30.000 ευρώ αξία χωρίς ΦΠΑ, συνολικά για όλα τα οχήματα. Σημειώνεται ότι ο περιορισμός των 30.000 ευρώ ισχύει και για τις υποδράσεις 19.2.2.5 και 19.2.3.5.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Την αγορά οικοδοµηµένης ή µη γης για επενδυτικά σχέδια µε κτιριακές υποδοµές και έως το 10% των συνολικών επιλέξιµων δαπανών, θα καλύπτουν τα προγράµµατα Leader, που στόχο έχουν να ενισχύσουν επενδύσεις προϋπολογισµού έως 600.000 ευρώ.
       
       
      Οι επενδύσεις αυτές, σύµφωνα µε εισήγηση των διαχειριστικών αρχών στα πλαίσια της φετινής Agrotica, θα χωρίζονται σε 8 δράσεις, µε τις προκηρύξεις ανά ΟΤ∆ (50 στον αριθµό) να πρέπει να µένουν ανοιχτές τουλάχιστον για δύο µήνες.
       
      Όσον αφορά την ηµεροµηνία που θα βγουν στον αέρα οι προσκλήσεις, παραµένει άγνωστη, λόγω των γνώριµων πλέον προβληµάτων µε το πληροφοριακό σύστηµα, ενώ ούτε οι ίδιες οι Αναπτυξιακές δεν είναι σε θέση να δώσουν υπεύθυνη απάντηση. Πάντως όλοι όσοι εµπλέκονται λένε πως θα γίνουν «σύντοµα».
       
      Προς το παρόν, αυτό που είναι γνωστό είναι πως άµεσα θα βγουν οι προκηρύξεις για τις δηµόσιες επενδύσεις.
       
      Αναλυτικά, οι κυριότερες δράσεις των νέων Leader έχουν ως εξής:
      Μεταποίηση: Ενισχύονται οι αιτήσεις στήριξης για επενδύσεις στη µεταποίηση, εµπορία γεωργικών προϊόντων µε αποτέλεσµα γεωργικό και µη προϊόν. Ενδεικτικά αναφέρονται οινοποιεία, τυροκοµεία, ζυθοποιείες, σφαγεία, ελαιοτριβεία, συσκευαστήρια κ.λπ.
       
      Επενδύσεις στον τουρισµό:
       
      1. Ίδρυση, επέκταση ξενοδοχιακών καταλυµάτων 5, 4 και 3 αστέρων. Ελάχιστης δυναµικότητας:10 δωµάτια, 20 κλίνες και µέγιστη: 30 δωµάτια, 60 κλίνες.
       
      2. Ίδρυση, επέκταση, εκσυγχρονισµός τουριστικών επιπλωµένων κατοικιών. Ελάχιστος απαιτούµενος αριθµός κατοικιών: 2, ελάχιστος συνολικός αριθµός κλινών: 10.
       
      3. Ίδρυση, επέκταση και εκσυγχρονισµός επιπλωµένων δωµατίων-διαµερισµάτων 4 και 3 κλειδιών. Ελάχιστη δυναµικότητα: 5 δωµάτια, 10 κλίνες.
       
      4. Ίδρυση κατασκηνώσεων.
       
      5. Μετατροπή παραδοσιακού – διατηρητέου κτίσµατος σε κατάλυµα.
       
      Ολόκληρο το δημοσίευμα
       
      Πηγή: http://www.agronews.gr/agora/agora-gis/arthro/164551/meso-tou-leader-domisi-se-paradosiako-oikismo/
    • By Engineer
      Την αγορά οικοδοµηµένης ή µη γης για επενδυτικά σχέδια µε κτιριακές υποδοµές και έως το 10% των συνολικών επιλέξιµων δαπανών, θα καλύπτουν τα προγράµµατα Leader, που στόχο έχουν να ενισχύσουν επενδύσεις προϋπολογισµού έως 600.000 ευρώ.
       
       
      Οι επενδύσεις αυτές, σύµφωνα µε εισήγηση των διαχειριστικών αρχών στα πλαίσια της φετινής Agrotica, θα χωρίζονται σε 8 δράσεις, µε τις προκηρύξεις ανά ΟΤ∆ (50 στον αριθµό) να πρέπει να µένουν ανοιχτές τουλάχιστον για δύο µήνες.
       
      Όσον αφορά την ηµεροµηνία που θα βγουν στον αέρα οι προσκλήσεις, παραµένει άγνωστη, λόγω των γνώριµων πλέον προβληµάτων µε το πληροφοριακό σύστηµα, ενώ ούτε οι ίδιες οι Αναπτυξιακές δεν είναι σε θέση να δώσουν υπεύθυνη απάντηση. Πάντως όλοι όσοι εµπλέκονται λένε πως θα γίνουν «σύντοµα».
       
      Προς το παρόν, αυτό που είναι γνωστό είναι πως άµεσα θα βγουν οι προκηρύξεις για τις δηµόσιες επενδύσεις.
       
      Αναλυτικά, οι κυριότερες δράσεις των νέων Leader έχουν ως εξής:
      Μεταποίηση: Ενισχύονται οι αιτήσεις στήριξης για επενδύσεις στη µεταποίηση, εµπορία γεωργικών προϊόντων µε αποτέλεσµα γεωργικό και µη προϊόν. Ενδεικτικά αναφέρονται οινοποιεία, τυροκοµεία, ζυθοποιείες, σφαγεία, ελαιοτριβεία, συσκευαστήρια κ.λπ.
       
      Επενδύσεις στον τουρισµό:
       
      1. Ίδρυση, επέκταση ξενοδοχιακών καταλυµάτων 5, 4 και 3 αστέρων. Ελάχιστης δυναµικότητας:10 δωµάτια, 20 κλίνες και µέγιστη: 30 δωµάτια, 60 κλίνες.
       
      2. Ίδρυση, επέκταση, εκσυγχρονισµός τουριστικών επιπλωµένων κατοικιών. Ελάχιστος απαιτούµενος αριθµός κατοικιών: 2, ελάχιστος συνολικός αριθµός κλινών: 10.
       
      3. Ίδρυση, επέκταση και εκσυγχρονισµός επιπλωµένων δωµατίων-διαµερισµάτων 4 και 3 κλειδιών. Ελάχιστη δυναµικότητα: 5 δωµάτια, 10 κλίνες.
       
      4. Ίδρυση κατασκηνώσεων.
       
      5. Μετατροπή παραδοσιακού – διατηρητέου κτίσµατος σε κατάλυµα.
       
      Ολόκληρο το δημοσίευμα
       
      Πηγή: http://www.agronews....osiako-oikismo/
       
      Click here to view the είδηση
    • By Engineer
      Οχήματα μεταφοράς για τις ανάγκες πολυλειτουργικών εκμεταλλεύσεων, εξοπλισμός για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για εξοικονόμηση νερού και επεξεργασία αποβλήτων, πρέσες ψυχρής έκθλιψης ελαιολάδου για οικοτέχνες επιδοτεί, μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα Leader, όπως προκύπτει από τις αποφάσεις του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με τις λεπτομέρειες του περιεχομένου της προκήρυξης, η οποία αναμένεται στις αρχές του 2018.
       
      Αναλυτικότερα στη σχετική Υπουργική Απόφαση αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
       
      Άρθρο 3
       
      Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των πράξεων
       
      Ο δικαιούχος οφείλει να ολοκληρώσει το οικονομικό και φυσικό αντικείμενο της πράξης, εντός του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματός της, όπως δηλώνεται στην αίτηση στήριξης, και εντός, το πολύ, τριών (3) ετών από την στιγμή της ένταξης. Σε κάθε περίπτωση μέχρι την 30-06-2023.
       
      Σε πλήρως αιτιολογημένες περιπτώσεις, ο δικαιούχος μπορεί να ζητήσει παράταση του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος του έργου του, η οποία εγκρίνεται από την ΕΥΔ (ΕΠ) της οικείας Περιφέρειας και δεν μπορεί να υπερβαίνει την 30-06-2023 και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την αρχική καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης της πράξης. Επίσης, η ΟΤΔ έχει δικαίωμα για αίτημα ομαδικής παράτασης των χρονοδιαγραμμάτων έργων της ίδιας πρόσκλησης, από την ΕΥΔ (ΕΠ) της οικείας Περιφέρειας, με την κατάλληλη τεκμηρίωση, για το ως άνω χρονικό διάστημα. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης μιας πράξης μπορεί να παραταθεί για έξι (6) ακόμα μήνες - μετά από έγκριση της ΕΥΕ ΠΑΑ 2014 2020- σε εξαιρετικές περιπτώσεις μετά από με αιτιολογημένη αίτηση του δικαιούχου προς αυτή.
       
      Σε κάθε περίπτωση οι παραπάνω παρατάσεις δεν πρέπει να υπερβαίνουν την 30-06-2023.
       
      Η ολοκλήρωση του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης της πράξης θεωρείται η κατάθεση του τελευταίου αιτήματος πληρωμής του έργου στην ΟΤΔ.
       
      Σε περίπτωση μη τήρησης των παραπάνω, η πράξη απεντάσσεται, αυτόματα από την ΕΥΔ (ΕΠ) της οικείας Περιφέρειας. Σε περίπτωση που έχει καταβληθεί δημόσια δαπάνη, αυτή επιστρέφεται εντόκως, με την διαδικασία των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.
       
      Άρθρο 4
       
      Ιδιωτική Συμμετοχή
       
      Η ιδιωτική συμμετοχή του δικαιούχου, σε ότι αφορά τη πράξη, μπορεί να προέρχεται από ίδια κεφάλαια ή τραπεζικό δανεισμό ή/και συνδυασμό τους. Η απόδειξη της ιδιωτικής συμμετοχής δύναται να τεκμηριώνεται, είτε με υπεύθυνη δήλωση του δικαιούχου, είτε με σχετικό τραπεζικό έγγραφο.
       
      Εξαίρεση αποτελούν οι πράξεις που ενισχύονται μέσω του άρθρου 14 του καν. (ΕΕ) αριθ. 651/2014 της Επιτροπής. Στην περίπτωση αυτή ο δικαιούχος οφείλει κατά την αίτηση να αποδεικνύει ότι διαθέτει την ιδία συμμετοχή σε ποσοστό τουλάχιστον 25% του προϋπολογισμού της πράξης είτε μέσω ιδίων κεφαλαίων είτε μέσω τραπεζικού δανεισμού ο οποίος δεν ενέχει στοιχεία κρατικής ενίσχυσης.
       
      Άρθρο 5
       
      Περίοδος επιλεξιμότητας δαπανών
       
      Ως έναρξη της περιόδου επιλεξιμότητας των δαπανών θεωρείται η οριστική υποβολή της αιτήσεως από τον δικαιούχο στο Πληροφορικό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ).
       
      Δαπάνες που πραγματοποιούνται ή/και εξοφλούνται πριν την τελική ένταξη της πράξης, γίνονται με αποκλειστική ευθύνη του δικαιούχου.
       
      Εξαίρεση αποτελούν οι Γενικές Δαπάνες του άρθρου 45 παρ. 2γ του καν. (ΕΕ) 1305/2013, οι οποίες είναι επιλέξιμες από την 1η Ιανουαρίου 2014, δυνάμει του άρθρου 45 παρ. 2 του καν. (ΕΕ) 1303/2013.
       
      Οι γενικές δαπάνες για να είναι επιλέξιμες θα πρέπει να αφορούν αποκλειστικά το προτεινόμενο έργο.
       
      Ειδικότερα, όσον αφορά στις πράξεις οι οποίες υλοποιούνται δυνάμει των κανονισμών (ΕΕ) 651/2014 και 702/2014 πρέπει να πληρείται ο χαρακτήρας κινήτρου και για τον σκοπό αυτό δεν πρέπει να έχει γίνει έναρξη εργασιών του υπό ενίσχυση σχεδίου πριν από την υποβολή της αίτησης ενίσχυσης από τους δικαιούχους.
       
      Άρθρο 6
       
      Είδος της ενίσχυσης
       
      Η ενίσχυση χορηγείται στο δικαιούχο με τη μορφή επιχορήγησης και το ύψος της υπολογίζεται βάσει των επιλέξιμων δαπανών.
       
      Ο προϋπολογισμός της πράξης που διαμορφώνεται με το πέρας της διαδικασίας αξιολόγησης, αποτελεί τον εγκεκριμένο επιλέξιμο προϋπολογισμό της. Δεν μπορεί να δικαιολογηθεί οποιαδήποτε αύξηση του εγκεκριμένου προϋπολογισμού της πράξης.
       
      Άρθρο 21
       
      Επιλέξιμες και μη επιλέξιμες δαπάνες
       
      Οι επιλέξιμες δαπάνες στο πλαίσιο των επενδυτικών προτάσεων για όλες τις κατηγορίες υποδράσεων εκτός των υποδράσεων 19.2.1.1 και 19.2.1.2 και σύμφωνα με το χρησιμοποιούμενο κάθε φορά καθεστώς κρατικών ενισχύσεων καθώς και τις προϋποθέσεις αυτού, δύναται να είναι:
       
      1. Η αγορά, η κατασκευή ή βελτίωση ακινήτου.
       
      2. Η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ανάγκες της μονάδας.
       
      3. Αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού και ο εξοπλισμός εργαστηρίων στο βαθμό που εξυπηρετεί τη λειτουργία της μονάδας. Επίσης ο εξοπλισμός παραγωγής ενέργειας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, εξοικονόμησης ύδατος και επεξεργασίας αποβλήτων εφόσον αντιστοιχούν στην δυναμικότητα ή της ανάγκες της μονάδας και δεν αποτελούν μεμονωμένη δαπάνη αλλά συμπληρωματική δαπάνη σε παραγωγικές επενδύσεις.
       
      4. Αγορά καινούργιων οχημάτων και συγκεκριμένα:
       
      i) Οχημάτων μεταφοράς προϊόντων ειδικού τύπου τα οποία, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, θεωρούνται απαραίτητα για την λειτουργία της επένδυσης. Το ύψος της δαπάνης για την αγορά οχημάτων ειδικού τύπου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% του προϋπολογισμού του επενδυτικού σχεδίου.
       
      ii) Μέσων εσωτερικής μεταφοράς που καλύπτουν τις ανάγκες της επένδυσης. Δεν είναι επιλέξιμα οχήματα μεταφοράς προσωπικού ή πελατών, εκτός αν σε επιμέρους υποδράσεις περιγράφεται διαφορετικά.
       
      5. Απόκτηση πιστοποιητικών διασφάλισης ποιότητας, τα οποία είναι αναγνωρισμένα από διεθνή ή εθνικά πρότυπα. Στις δαπάνες αυτές περιλαμβάνονται οι δαπάνες συμβούλου και πιστοποίησης.
       
      6. Δαπάνες εξοπλισμού επιχείρησης, όπως αγορά fax, τηλεφωνικών εγκαταστάσεων, δικτύων ενδοεπικοινωνίας, ηλεκτρονικών υπολογιστών, λογισμικών, περιφερειακών μηχανημάτων και φωτοτυπικών.
       
      7. Δαπάνες συστημάτων ασφαλείας εγκαταστάσεων, συστημάτων πυροσβεστικής προστασίας εγκαταστάσεων.
       
      8. Γενικές δαπάνες συνδεόμενες με τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό της μονάδας, όπως αμοιβές αρχιτεκτόνων, μηχανικών και συμβούλων, αμοιβές για συμβουλές σχετικά με την περιβαλλοντική και οικονομική βιωσιμότητα, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών για μελέτες σκοπιμότητας. Οι δαπάνες αυτές εν μπορούν να υπερβαίνουν το 10% του συνολικού κόστους της πράξης.
       
      Επίσης στις δαπάνες αυτές δύναται να συμπεριλαμβάνεται και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποβολή και την τεχνική υποστήριξη της αίτησης στήριξης.
       
      9. Δαπάνες όπως απόκτηση ή ανάπτυξη λογισμικού και αποκτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, αδειών, δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, εμπορικών σημάτων, δημιουργία αναγνωρίσιμου σήματος (ετικέτας) του προϊόντος, έρευνα αγοράς για τη διαμόρφωση της εικόνας του προϊόντος (συσκευασία, σήμανση).
       
      10. Δαπάνες προβολής, όπως ιστοσελίδα, έντυπα, διαφήμιση και συμμετοχή σε εκθέσεις και μέχρι το 10% του συνολικού κόστους της πράξης.
       
      11. Δαπάνες σύνδεσης με Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) όπως ενδεικτικά ΔΕΗ, ύδρευση, αποχέτευση, τηλεφωνοδότηση κ.λπ.
       
      12. Ασφαλιστήριο συμβόλαιο κατά παντός κινδύνου, κατά τη διάρκεια των εργασιών της επένδυσης (υποχρεωτική ασφάλιση).
       
      13. Αμοιβές προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων των επιβαρύνσεων της κοινωνικής ασφάλισης, πληρωτέες από τον δικαιούχο στο προσωπικό του, εφόσον αυτό προσελήφθη, για να εργασθεί αποκλειστικά για την υλοποίηση της επένδυσης και να απολυθεί με την ολοκλήρωσή του, σε περίπτωση αυτεπιστασίας.
       
      Μη επιλέξιμες δαπάνες στο πλαίσιο των επενδυτικών προτάσεων για όλες τις κατηγορίες υποδράσεων είναι:
       
      1. Μίσθωση κτιριακών εγκαταστάσεων παλαιών ή καινούργιων, ανεξάρτητα από την πιθανή προηγούμενη χρήση τους.
       
      2. Έργα απλής συντήρησης κτιριακών εγκαταστάσεων, υπό την έννοια των μεμονωμένων επιδιορθώσεων που ανακύπτουν από τη λειτουργία της επιχείρησης και έργα συντήρησης μηχανολογικού εξοπλισμού.
       
      3. Προσωρινά έργα μη αμέσως συνδεόμενα με την εκτέλεση της πράξης (πχ προσωρινό υπόστεγο για την φύλαξη υλικών, κ.λπ.).
       
      4. Εργασίες πράσινου (δενδροφυτεύσεις, γκαζόν, κ.λπ.) καθώς και έργα διακόσμησης, εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά σε συγκεκριμένες υποδράσεις.
       
      5. Έργα οδοποιίας εκτός των ορίων του οικοπέδου/γηπέδου εγκατάστασης της μονάδας.
       
      6. Πάσης φύσεως έξοδα, εισφορές, φόροι, τέλη, δημοσιονομικές επιβαρύνσεις, αποζημιώσεις, ασφάλιστρα υπέρ τρίτων.
       
      7. Εξοπλισμός αναψυχής (όπως εξοπλισμός αναπαραγωγής ήχου και εικόνας κ.λπ.) εκτός και η επιχείρηση διατηρεί ή δημιουργεί, επισκέψιμο για το κοινό και επιχειρηματίες, τμήμα.
       
      8. Δαπάνες συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης, ασφάλιστρα, κεφάλαιο κίνησης και δαπάνες αναλωσίμων υλικών.
       
      9. Τα μεταχειρισμένα οχήματα και ο μεταχειρισμένος εξοπλισμός.
       
      10. Οι δαπάνες για απλή αντικατάσταση μηχανολογικού εξοπλισμού, παρόμοιας κατηγορίας, μεγέθους ή δυναμικότητας, ακόμη και όταν γίνεται με εγκατάσταση καινούργιου, εφόσον ο εξοπλισμός που αντικαθίσταται δεν έχει αποσβεστεί.
       
      11. Επενδυτικές δαπάνες των υποβαλλόμενων αιτήσεων στήριξης που χρηματοδοτούνται από άλλο επενδυτικό πρόγραμμα.
       
      12. Παραγωγικές δαπάνες ή δαπάνες εξοπλισμού, με σκοπό τη συμμόρφωση με τα υποχρεωτικά Ενωσιακά πρότυπα.
       
      13. Αιτούμενες δαπάνες, η υλοποίηση των οποίων δεν εγκρίθηκε κατά την έγκριση της αίτησης στήριξης.
       
      14. Υπερβάσεις εγκεκριμένου κόστους εκτός από τις περιπτώσεις που έχουν γίνει αποδεκτές στο πλαίσιο αιτήματος τροποποίησης του δικαιούχου.
       
      15. Δαπάνες αποξήλωσης και καθαίρεσης γενικότερα. Δαπάνες για τον καθαρισμό της αρχικής θέσης σε περιπτώσεις μετεγκατάστασης και κόστος αποξήλωσης και μεταφοράς του παλαιού εξοπλισμού ή μέρος αυτού στη νέα θέση.
       
      16. Αμοιβές προσωπικού για την λειτουργία της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένων των επιβαρύνσεων της κοινωνικής ασφάλισης.
       
      17. Δαπάνες αναλωσίμων υλικών.
       
      Για περισσότερα δείτε τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις:
       
       
      Πλαίσιο υλοποίησης Υπομέτρου 19.2, του Μέτρου 19, Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων, (ΤΑΠΤοΚ) του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, για παρεμβάσεις Ιδιωτικού χαρακτήρα και λοιπές διατάξεις εφαρμογής των Τοπικών Προγραμμάτων
       
      Πλαίσιο υλοποίησης Υπομέτρου 19.2, του Μέτρου 19, Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων, (ΤΑΠΤοΚ) του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, για παρεμβάσεις Δημοσίου χαρακτήρα και λοιπές διατάξεις εφαρμογής των Τοπικών Προγραμμάτων
       
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/εξοπλισμοί-για-απε-εξοικονόμηση-νερο/
    • By Engineer
      Οχήματα μεταφοράς για τις ανάγκες πολυλειτουργικών εκμεταλλεύσεων, εξοπλισμός για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για εξοικονόμηση νερού και επεξεργασία αποβλήτων, πρέσες ψυχρής έκθλιψης ελαιολάδου για οικοτέχνες επιδοτεί, μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα Leader, όπως προκύπτει από τις αποφάσεις του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με τις λεπτομέρειες του περιεχομένου της προκήρυξης, η οποία αναμένεται στις αρχές του 2018.
       
      Αναλυτικότερα στη σχετική Υπουργική Απόφαση αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
       
      Άρθρο 3
       
      Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των πράξεων
       
      Ο δικαιούχος οφείλει να ολοκληρώσει το οικονομικό και φυσικό αντικείμενο της πράξης, εντός του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματός της, όπως δηλώνεται στην αίτηση στήριξης, και εντός, το πολύ, τριών (3) ετών από την στιγμή της ένταξης. Σε κάθε περίπτωση μέχρι την 30-06-2023.
       
      Σε πλήρως αιτιολογημένες περιπτώσεις, ο δικαιούχος μπορεί να ζητήσει παράταση του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος του έργου του, η οποία εγκρίνεται από την ΕΥΔ (ΕΠ) της οικείας Περιφέρειας και δεν μπορεί να υπερβαίνει την 30-06-2023 και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την αρχική καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης της πράξης. Επίσης, η ΟΤΔ έχει δικαίωμα για αίτημα ομαδικής παράτασης των χρονοδιαγραμμάτων έργων της ίδιας πρόσκλησης, από την ΕΥΔ (ΕΠ) της οικείας Περιφέρειας, με την κατάλληλη τεκμηρίωση, για το ως άνω χρονικό διάστημα. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης μιας πράξης μπορεί να παραταθεί για έξι (6) ακόμα μήνες - μετά από έγκριση της ΕΥΕ ΠΑΑ 2014 2020- σε εξαιρετικές περιπτώσεις μετά από με αιτιολογημένη αίτηση του δικαιούχου προς αυτή.
       
      Σε κάθε περίπτωση οι παραπάνω παρατάσεις δεν πρέπει να υπερβαίνουν την 30-06-2023.
       
      Η ολοκλήρωση του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης της πράξης θεωρείται η κατάθεση του τελευταίου αιτήματος πληρωμής του έργου στην ΟΤΔ.
       
      Σε περίπτωση μη τήρησης των παραπάνω, η πράξη απεντάσσεται, αυτόματα από την ΕΥΔ (ΕΠ) της οικείας Περιφέρειας. Σε περίπτωση που έχει καταβληθεί δημόσια δαπάνη, αυτή επιστρέφεται εντόκως, με την διαδικασία των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.
       
      Άρθρο 4
       
      Ιδιωτική Συμμετοχή
       
      Η ιδιωτική συμμετοχή του δικαιούχου, σε ότι αφορά τη πράξη, μπορεί να προέρχεται από ίδια κεφάλαια ή τραπεζικό δανεισμό ή/και συνδυασμό τους. Η απόδειξη της ιδιωτικής συμμετοχής δύναται να τεκμηριώνεται, είτε με υπεύθυνη δήλωση του δικαιούχου, είτε με σχετικό τραπεζικό έγγραφο.
       
      Εξαίρεση αποτελούν οι πράξεις που ενισχύονται μέσω του άρθρου 14 του καν. (ΕΕ) αριθ. 651/2014 της Επιτροπής. Στην περίπτωση αυτή ο δικαιούχος οφείλει κατά την αίτηση να αποδεικνύει ότι διαθέτει την ιδία συμμετοχή σε ποσοστό τουλάχιστον 25% του προϋπολογισμού της πράξης είτε μέσω ιδίων κεφαλαίων είτε μέσω τραπεζικού δανεισμού ο οποίος δεν ενέχει στοιχεία κρατικής ενίσχυσης.
       
      Άρθρο 5
       
      Περίοδος επιλεξιμότητας δαπανών
       
      Ως έναρξη της περιόδου επιλεξιμότητας των δαπανών θεωρείται η οριστική υποβολή της αιτήσεως από τον δικαιούχο στο Πληροφορικό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ).
       
      Δαπάνες που πραγματοποιούνται ή/και εξοφλούνται πριν την τελική ένταξη της πράξης, γίνονται με αποκλειστική ευθύνη του δικαιούχου.
       
      Εξαίρεση αποτελούν οι Γενικές Δαπάνες του άρθρου 45 παρ. 2γ του καν. (ΕΕ) 1305/2013, οι οποίες είναι επιλέξιμες από την 1η Ιανουαρίου 2014, δυνάμει του άρθρου 45 παρ. 2 του καν. (ΕΕ) 1303/2013.
       
      Οι γενικές δαπάνες για να είναι επιλέξιμες θα πρέπει να αφορούν αποκλειστικά το προτεινόμενο έργο.
       
      Ειδικότερα, όσον αφορά στις πράξεις οι οποίες υλοποιούνται δυνάμει των κανονισμών (ΕΕ) 651/2014 και 702/2014 πρέπει να πληρείται ο χαρακτήρας κινήτρου και για τον σκοπό αυτό δεν πρέπει να έχει γίνει έναρξη εργασιών του υπό ενίσχυση σχεδίου πριν από την υποβολή της αίτησης ενίσχυσης από τους δικαιούχους.
       
      Άρθρο 6
       
      Είδος της ενίσχυσης
       
      Η ενίσχυση χορηγείται στο δικαιούχο με τη μορφή επιχορήγησης και το ύψος της υπολογίζεται βάσει των επιλέξιμων δαπανών.
       
      Ο προϋπολογισμός της πράξης που διαμορφώνεται με το πέρας της διαδικασίας αξιολόγησης, αποτελεί τον εγκεκριμένο επιλέξιμο προϋπολογισμό της. Δεν μπορεί να δικαιολογηθεί οποιαδήποτε αύξηση του εγκεκριμένου προϋπολογισμού της πράξης.
       
      Άρθρο 21
       
      Επιλέξιμες και μη επιλέξιμες δαπάνες
       
      Οι επιλέξιμες δαπάνες στο πλαίσιο των επενδυτικών προτάσεων για όλες τις κατηγορίες υποδράσεων εκτός των υποδράσεων 19.2.1.1 και 19.2.1.2 και σύμφωνα με το χρησιμοποιούμενο κάθε φορά καθεστώς κρατικών ενισχύσεων καθώς και τις προϋποθέσεις αυτού, δύναται να είναι:
       
      1. Η αγορά, η κατασκευή ή βελτίωση ακινήτου.
       
      2. Η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ανάγκες της μονάδας.
       
      3. Αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού και ο εξοπλισμός εργαστηρίων στο βαθμό που εξυπηρετεί τη λειτουργία της μονάδας. Επίσης ο εξοπλισμός παραγωγής ενέργειας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, εξοικονόμησης ύδατος και επεξεργασίας αποβλήτων εφόσον αντιστοιχούν στην δυναμικότητα ή της ανάγκες της μονάδας και δεν αποτελούν μεμονωμένη δαπάνη αλλά συμπληρωματική δαπάνη σε παραγωγικές επενδύσεις.
       
      4. Αγορά καινούργιων οχημάτων και συγκεκριμένα:
       
      i) Οχημάτων μεταφοράς προϊόντων ειδικού τύπου τα οποία, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, θεωρούνται απαραίτητα για την λειτουργία της επένδυσης. Το ύψος της δαπάνης για την αγορά οχημάτων ειδικού τύπου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% του προϋπολογισμού του επενδυτικού σχεδίου.
       
      ii) Μέσων εσωτερικής μεταφοράς που καλύπτουν τις ανάγκες της επένδυσης. Δεν είναι επιλέξιμα οχήματα μεταφοράς προσωπικού ή πελατών, εκτός αν σε επιμέρους υποδράσεις περιγράφεται διαφορετικά.
       
      5. Απόκτηση πιστοποιητικών διασφάλισης ποιότητας, τα οποία είναι αναγνωρισμένα από διεθνή ή εθνικά πρότυπα. Στις δαπάνες αυτές περιλαμβάνονται οι δαπάνες συμβούλου και πιστοποίησης.
       
      6. Δαπάνες εξοπλισμού επιχείρησης, όπως αγορά fax, τηλεφωνικών εγκαταστάσεων, δικτύων ενδοεπικοινωνίας, ηλεκτρονικών υπολογιστών, λογισμικών, περιφερειακών μηχανημάτων και φωτοτυπικών.
       
      7. Δαπάνες συστημάτων ασφαλείας εγκαταστάσεων, συστημάτων πυροσβεστικής προστασίας εγκαταστάσεων.
       
      8. Γενικές δαπάνες συνδεόμενες με τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό της μονάδας, όπως αμοιβές αρχιτεκτόνων, μηχανικών και συμβούλων, αμοιβές για συμβουλές σχετικά με την περιβαλλοντική και οικονομική βιωσιμότητα, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών για μελέτες σκοπιμότητας. Οι δαπάνες αυτές εν μπορούν να υπερβαίνουν το 10% του συνολικού κόστους της πράξης.
       
      Επίσης στις δαπάνες αυτές δύναται να συμπεριλαμβάνεται και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποβολή και την τεχνική υποστήριξη της αίτησης στήριξης.
       
      9. Δαπάνες όπως απόκτηση ή ανάπτυξη λογισμικού και αποκτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, αδειών, δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, εμπορικών σημάτων, δημιουργία αναγνωρίσιμου σήματος (ετικέτας) του προϊόντος, έρευνα αγοράς για τη διαμόρφωση της εικόνας του προϊόντος (συσκευασία, σήμανση).
       
      10. Δαπάνες προβολής, όπως ιστοσελίδα, έντυπα, διαφήμιση και συμμετοχή σε εκθέσεις και μέχρι το 10% του συνολικού κόστους της πράξης.
       
      11. Δαπάνες σύνδεσης με Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) όπως ενδεικτικά ΔΕΗ, ύδρευση, αποχέτευση, τηλεφωνοδότηση κ.λπ.
       
      12. Ασφαλιστήριο συμβόλαιο κατά παντός κινδύνου, κατά τη διάρκεια των εργασιών της επένδυσης (υποχρεωτική ασφάλιση).
       
      13. Αμοιβές προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων των επιβαρύνσεων της κοινωνικής ασφάλισης, πληρωτέες από τον δικαιούχο στο προσωπικό του, εφόσον αυτό προσελήφθη, για να εργασθεί αποκλειστικά για την υλοποίηση της επένδυσης και να απολυθεί με την ολοκλήρωσή του, σε περίπτωση αυτεπιστασίας.
       
      Μη επιλέξιμες δαπάνες στο πλαίσιο των επενδυτικών προτάσεων για όλες τις κατηγορίες υποδράσεων είναι:
       
      1. Μίσθωση κτιριακών εγκαταστάσεων παλαιών ή καινούργιων, ανεξάρτητα από την πιθανή προηγούμενη χρήση τους.
       
      2. Έργα απλής συντήρησης κτιριακών εγκαταστάσεων, υπό την έννοια των μεμονωμένων επιδιορθώσεων που ανακύπτουν από τη λειτουργία της επιχείρησης και έργα συντήρησης μηχανολογικού εξοπλισμού.
       
      3. Προσωρινά έργα μη αμέσως συνδεόμενα με την εκτέλεση της πράξης (πχ προσωρινό υπόστεγο για την φύλαξη υλικών, κ.λπ.).
       
      4. Εργασίες πράσινου (δενδροφυτεύσεις, γκαζόν, κ.λπ.) καθώς και έργα διακόσμησης, εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά σε συγκεκριμένες υποδράσεις.
       
      5. Έργα οδοποιίας εκτός των ορίων του οικοπέδου/γηπέδου εγκατάστασης της μονάδας.
       
      6. Πάσης φύσεως έξοδα, εισφορές, φόροι, τέλη, δημοσιονομικές επιβαρύνσεις, αποζημιώσεις, ασφάλιστρα υπέρ τρίτων.
       
      7. Εξοπλισμός αναψυχής (όπως εξοπλισμός αναπαραγωγής ήχου και εικόνας κ.λπ.) εκτός και η επιχείρηση διατηρεί ή δημιουργεί, επισκέψιμο για το κοινό και επιχειρηματίες, τμήμα.
       
      8. Δαπάνες συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης, ασφάλιστρα, κεφάλαιο κίνησης και δαπάνες αναλωσίμων υλικών.
       
      9. Τα μεταχειρισμένα οχήματα και ο μεταχειρισμένος εξοπλισμός.
       
      10. Οι δαπάνες για απλή αντικατάσταση μηχανολογικού εξοπλισμού, παρόμοιας κατηγορίας, μεγέθους ή δυναμικότητας, ακόμη και όταν γίνεται με εγκατάσταση καινούργιου, εφόσον ο εξοπλισμός που αντικαθίσταται δεν έχει αποσβεστεί.
       
      11. Επενδυτικές δαπάνες των υποβαλλόμενων αιτήσεων στήριξης που χρηματοδοτούνται από άλλο επενδυτικό πρόγραμμα.
       
      12. Παραγωγικές δαπάνες ή δαπάνες εξοπλισμού, με σκοπό τη συμμόρφωση με τα υποχρεωτικά Ενωσιακά πρότυπα.
       
      13. Αιτούμενες δαπάνες, η υλοποίηση των οποίων δεν εγκρίθηκε κατά την έγκριση της αίτησης στήριξης.
       
      14. Υπερβάσεις εγκεκριμένου κόστους εκτός από τις περιπτώσεις που έχουν γίνει αποδεκτές στο πλαίσιο αιτήματος τροποποίησης του δικαιούχου.
       
      15. Δαπάνες αποξήλωσης και καθαίρεσης γενικότερα. Δαπάνες για τον καθαρισμό της αρχικής θέσης σε περιπτώσεις μετεγκατάστασης και κόστος αποξήλωσης και μεταφοράς του παλαιού εξοπλισμού ή μέρος αυτού στη νέα θέση.
       
      16. Αμοιβές προσωπικού για την λειτουργία της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένων των επιβαρύνσεων της κοινωνικής ασφάλισης.
       
      17. Δαπάνες αναλωσίμων υλικών.
       
      Για περισσότερα δείτε τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις:
       
       
      Πλαίσιο υλοποίησης Υπομέτρου 19.2, του Μέτρου 19, Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων, (ΤΑΠΤοΚ) του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, για παρεμβάσεις Ιδιωτικού χαρακτήρα και λοιπές διατάξεις εφαρμογής των Τοπικών Προγραμμάτων
       
      Πλαίσιο υλοποίησης Υπομέτρου 19.2, του Μέτρου 19, Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων, (ΤΑΠΤοΚ) του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, για παρεμβάσεις Δημοσίου χαρακτήρα και λοιπές διατάξεις εφαρμογής των Τοπικών Προγραμμάτων
       
       
      Πηγή: http://greenagenda.g...ικονόμηση-νερο/
       
      Click here to view the είδηση
    • By Engineer
      Υπεγράφησαν από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βαγγέλη Αποστόλου, οι δύο υπουργικές αποφάσεις που αφορούν στις λεπτομέρειες της εφαρμογής του Μέτρου 19 για το «LEADER» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2020.
       
      Υπενθυμίζεται ότι το ΠΑΑ διαθέτει 350 εκατ. ευρώ για το Πρόγραμμα CLLD/LEADER, τα οποία είναι στην διάθεση του επενδυτικού κοινού και των οργανισμών ΟΤΑ καθώς και άλλων φορέων.
       
      Με την υπογραφή των εν λόγω αποφάσεων δίνεται η δυνατότητα στις Ομάδες Τοπικής Δράσης (ΟΤΔ) των Αναπτυξιακών Εταιρειών που έχουν επιλεγεί μετά από τη σχετική πρόσκληση του ΥΠΑΑΤ να προκηρύξουν τις δράσεις του εγκεκριμένου τους Τοπικού Αναπτυξιακού Προγράμματος. Σε όλη την Ελλάδα έχουν εγκριθεί συνολικά 50 Τοπικά Αναπτυξιακά Προγράμματα που θα χρηματοδοτηθούν από πόρους του ΠΑΑ.
       
      Το Μέτρο αφορά δικαιούχους τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημοσίου τομέα αλλά και άλλους φορείς, οι οποίοι δύναται να υλοποιούν έργα σύμφωνα με το σκοπό λειτουργίας τους. Οι παρεμβάσεις αφορούν σε έργα με προϋπολογισμό μέχρι 600 χιλ. €, με εξαίρεση έργα ύδρευσης και αποχέτευσης των οποίων ο προϋπολογισμός μπορεί να ανέλθει έως 2 εκατ. €.
       
      Επισημαίνεται ότι βασικός στόχος του προγράμματος είναι επενδύσεις που θα δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία στις περιοχές παρέμβασης και θέσεις εργασίας με βασικούς πυλώνες την καινοτομία, τη δημιουργία cluster επαγγελματιών, τη διασύνδεση της τοπικής παραγωγής με το τοπικό τουριστικό προϊόν, τη μεταποίηση των παραγόμενων προϊόντων, την οικοτεχνία, την εφαρμογή διατοπικών και διακρατικών σχεδίων συνεργασίας, την προστασία και ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος και των πολιτιστικών δρώμενων κάθε περιοχής, την αναβάθμιση του οικιστικού περιβάλλοντος και εν τέλει τη δημιουργία νέων τοπικών αγορών. Παράλληλα οι παρεμβάσεις δημόσιου χαρακτήρα έχουν στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων των αγροτικών περιοχών.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%AF%CE%B3%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%B1-leader-350-%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%80%CF%84%CF%85%CE%BE%CE%B9/
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.