Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Βαρκελώνη: Πόλη του μέλλοντος με αρτηρίες πρασίνου superilles


    Με την πρωτοβουλία superilles η καταλανική πρωτεύουσα αλλάζει σιγά-σιγά πρόσωπο. Σε ορισμένους δρόμους προτεραιότητα έχουν πλέον αστική συγκοινωνία, ποδήλατα και πεζοί.

    Η Βαρκελώνη θεωρείται υπόδειγμα σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης. Ο λόγος είναι η πρωτοβουλία «νησίδες πρασίνου» (superilles) στο πλαίσιο της οποίας λωρίδες κεντρικών δρόμων χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από την αστική συγκοινωνία και τα ποδήλατα, ενώ η ταχύτητα των οχημάτων δεν υπερβαίνει τα 10 χλμ. Ο επικεφαλής πολεοδόμος της καταλανικής πρωτεύουσας Χαβιέ Ματίλα εξηγεί στο μικρόφωνο της γερμανικής ραδιοφωνίας:

    «Στόχος της πρωτοβουλίας superilles είναι να καθορίσει ποιες αρτηρίες είναι απαραίτητες για την απρόσκοπτη συγκοινωνία στην πόλη. Σε αυτές προτεραιότητα έχουν τα μέσα συγκοινωνίας και τα ποδήλατα. Παράλληλα ένας στους τρεις δρόμους μετατρέπεται στην ουσία σε πεζόδρομο. Στην συνοικία Σαντ Άντονι, για παράδειγμα, έχει περιοριστεί αισθητά η ατμοσφαιρική ρύπανση και ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν νέοι δημόσιοι χώροι για τους πολίτες».

    Κερδισμένο και το λιανικό εμπόριο

    62793375_403.jpeg

    H δημοφιλής λεωφόρος Λας Ράμπλας

    Οι πεζοί έχουν πάντα προτεραιότητα. Στους δρόμους χωρίς οχήματα ο δήμος έχει τοποθετήσει παγκάκια, τραπέζια και έχει φυτέψει δέντρα. Οι κάτοικοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις παρεμβάσεις: «Μας αρέσει πολύ», λέει μια περίοικος, ενώ μια άλλη συμπληρώνει: «Τα παιδιά μας παίζουν χωρίς να φοβούνται πια τα αυτοκίνητα. Παλιά οι δρόμοι αυτοί ήταν γεμάτοι οχήματα».

    Οι δημοτικές αρχές της Βαρκελώνης δηλώνουν ικανοποιημένες από την πρωτότυπη πρωτοβουλία, η οποία αλλάζει και μεταμορφώνει την πόλη. Αρχικά ωστόσο υπήρχαν αντιστάσεις στην μετατροπή κεντρικών αρτηριών σε πεζόδρομους. Το λιανικό εμπόριο ανησυχούσε για περιορισμό του τζίρου, επειδή οι καταναλωτές δεν είχαν πια πρόσβαση στα καταστήματα με το αυτοκίνητο. Τελικά όμως αυτό δεν συνέβη, λέει ο Ζορντί Αρίας, πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου της συνοικίας Σαντ Άντονι: «Το εμπόριο βγήκε κερδισμένο από τις παρεμβάσεις, διότι πλέον υπάρχει περισσότερη ζωή και περνάει πιο πολύς κόσμος από τα καταστήματά μας. Φυσικά υπάρχουν και μερικά μειονεκτήματα, μιας και οι παραδόσεις γίνονται δυσκολότερα από ότι παλιά. Βρισκόμαστε ωστόσο σε περίοδο προσαρμογής».

    Ο δήμος Βαρκελώνης σχεδιάζει «πράσινες νησίδες» σε ολόκληρη την πόλη. Μέχρι το 2030 φιλοδοξεί να ολοκληρωθούν 21 «πράσινες» αρτηρίες και να δημιουργηθούν 21 νέες πλατείες.

    Μιλένα Πίπερ (ARD, Μαδρίτη)

    Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος

     

     





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Το screenshot δεν ξέρω εάν είναι για την Βαρκελώνη..., αλλά αυτό το βάψιμο της ασφάλτου, παγκάκια και γλάστρες στον δρόμο.... κάτι μου θυμίζει αυτή η επιτυχία....

    Link to comment
    Share on other sites



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.