Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Engineer

    Time Lapse κατασκευής των Σηράγγων Τ3 στον Ε65

    Sign in to follow this  

    Timelapse Video κατασκευής του Βόρειου μετώπου εξόδου των δίδυμών σηράγγων Τ3 (σήραγγες Δολοπίας) του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος - Ε65.

     


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    φρεατια στο οδοστρωμα σε καινουιρας χαραξης δρομο και μαλιστα στην αριστερη λωριδα

     

    ΓΙΑΤΙ;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μάλλον φρεάτια επιθεώρησης για την αποστράγγιση της στεγάνωσης της σήραγγας. Στο 0:30 φαίνεται η τάφρος. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Μια μεγάλη επιχείρηση μεταφοράς πτερυγίων ανεμογεννητριών από το Λαύριο προς την Θήβα βρίσκεται σε εξέλιξη, κατά τις νυχτερινές ώρες, την τρέχουσα και την επόμενη εβδομάδα, μέσω της Ολυμπίας Οδού.
      Συγκεκριμένα, τα ξημερώματα της 10ης Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε με επιτυχία η αναστροφή των 2 πρώτων υπερμεγεθών οχημάτων μεταφοράς πτερυγίων ανεμογεννήτριας, μήκους 75 μέτρων έκαστο, στην περιοχή των διοδίων Ελευσίνας.

      Ήταν η πρώτη από συνολικά 7 διελεύσεις (2 ή 3 οχημάτων κάθε φορά) που προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου, με στόχο τη μεταφορά των πτερυγίων στο υπό κατασκευή αιολικό πάρκο στη θέση Κορομπίλι, του νομού Βοιωτίας.
      Η αναστροφή στην περιοχή της Ελευσίνας ήταν αναγκαία, καθώς δεν ήταν δυνατή λόγω του ιδιαίτερα μεγάλου μήκους, η εκτέλεση της δεξιάς στροφής στον κόμβο Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας.
      Για την επιχείρηση αυτή,  το προσωπικό της Λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού χρειάστηκε να αποκλείσει τη δεξιά και μεσαία λωρίδα στην περιοχή πριν από το Σταθμό Διοδίων Ελευσίνας, όπου τα υπερμεγέθη οχήματα στάθμευσαν προσωρινά και να αφαιρέσει το διαχωριστή των διοδίων.

      Εν συνεχεία, με τη συνδρομή της Τροχαίας, έγινε ολιγόλεπτος αποκλεισμός της κυκλοφορίας και των δύο ρευμάτων, προκειμένου να εκτελεστεί με ασφάλεια η αναστροφή των υπερμεγεθών οχημάτων στο χώρο της χοάνης των διοδίων.

       
    • By Engineer
      Μια μεγάλη επιχείρηση μεταφοράς πτερυγίων ανεμογεννητριών από το Λαύριο προς την Θήβα βρίσκεται σε εξέλιξη, κατά τις νυχτερινές ώρες, την τρέχουσα και την επόμενη εβδομάδα, μέσω της Ολυμπίας Οδού.
      Συγκεκριμένα, τα ξημερώματα της 10ης Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε με επιτυχία η αναστροφή των 2 πρώτων υπερμεγεθών οχημάτων μεταφοράς πτερυγίων ανεμογεννήτριας, μήκους 75 μέτρων έκαστο, στην περιοχή των διοδίων Ελευσίνας.

      Ήταν η πρώτη από συνολικά 7 διελεύσεις (2 ή 3 οχημάτων κάθε φορά) που προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου, με στόχο τη μεταφορά των πτερυγίων στο υπό κατασκευή αιολικό πάρκο στη θέση Κορομπίλι, του νομού Βοιωτίας.
      Η αναστροφή στην περιοχή της Ελευσίνας ήταν αναγκαία, καθώς δεν ήταν δυνατή λόγω του ιδιαίτερα μεγάλου μήκους, η εκτέλεση της δεξιάς στροφής στον κόμβο Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας.
      Για την επιχείρηση αυτή,  το προσωπικό της Λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού χρειάστηκε να αποκλείσει τη δεξιά και μεσαία λωρίδα στην περιοχή πριν από το Σταθμό Διοδίων Ελευσίνας, όπου τα υπερμεγέθη οχήματα στάθμευσαν προσωρινά και να αφαιρέσει το διαχωριστή των διοδίων.

      Εν συνεχεία, με τη συνδρομή της Τροχαίας, έγινε ολιγόλεπτος αποκλεισμός της κυκλοφορίας και των δύο ρευμάτων, προκειμένου να εκτελεστεί με ασφάλεια η αναστροφή των υπερμεγεθών οχημάτων στο χώρο της χοάνης των διοδίων.

       

      View full είδηση
    • By Engineer
      Με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων να λειτουργεί επαρκώς και  έχοντας ήδη μεταμορφώσει τις οδικές μεταφορές της χώρας , μεγάλα τεχνικά έργα έμειναν «κληρονομιά» στις υποδομές της χώρας. Μέσα σε αυτά τα έργα που έγιναν τις τελευταίες δεκαετίες ξεχωρίζουν για την τεχνική και κατασκευαστική τους πρόκληση οι οδικές σήραγγες που μελετήθηκαν και δημιουργήθηκαν από ελληνικά χέρια, αποτελώντας μοναδικό επίτευγμα και δίνοντας πολύτιμη εμπειρία στον εγχώριο κλάδο.
      Επειδή, καλό είναι να μην αυτομαστιγωνόμαστε μόνο αλλά να ευλογάμε που και που τα γένια μας, σήμερα θα σας παρουσιάσουμε τις δέκα μεγαλύτερες οδικές σήραγγες που αποτέλεσαν μνημεία εξαιρετικής συνεργασίας του τεχνικού μας κλάδου. Πολλές από αυτές δυσκόλεψαν για την κατασκευή τους, άλλες λιγότερο ενώ υπάρχει και μία που κατασκευάστηκε σε χρόνο ρεκόρ. Ας τις δούμε:
      1.ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΕΜΠΩΝ (6 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΗΚΟΣ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ)
      Ειδικότερα για τη Σήραγγα Τεμπών (είναι η σήραγγα Τ2) με μήκος σχεδόν 6χλμ, όχι μόνο είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα, αλλά και η μεγαλύτερη στη Νότιο-Ανατολική Ευρώπη.  Μαζί με την Τ1 (την μικρή Σήραγγα Τεμπών μήκους 2χλμ) δημιουργούν ένα υπόγειο οδικό πέρασμα 8χλμ που συνδέεται με ένα ανοιχτό τμήμα 1χλμ. Συνδέει ταυτόχρονα τις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Κεντρικής Μακεδονίας.
      2.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΡΙΣΚΟΥ (4,6 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      3.ΣΗΡΑΓΓΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ (4 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ)
      4.ΣΗΡΑΓΓΑ ΜΕΤΣΟΒΟΥ (3,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      5.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΩΔΩΝΗΣ (3,36 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      6.ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΛΟΚΟΒΑΣ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ)
      7.ΣΗΡΑΓΓΑ ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ)
      8.ΣΗΡΑΓΓΑ ΟΘΡΥΟΣ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Ε65) **Υπό Κατασκευή Σήραγγα
      9.ΣΗΡΑΓΓΑ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (2,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΝΕΑ ΟΔΟΣ)
      10.ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ (2,22 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
      Το μήκος των μεγαλύτερων 10 Σηράγγων είναι 31 χιλιόμετρα. Αν τις ενώναμε θα ήταν μεγαλύτερες από την Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας που έχει μήκος 24χλμ, ενώ θα μπορούσαν να καλύψουν το συνολικό μήκος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (31,4χλμ) και περίπου το 50% της διαδρομής της Αττικής Οδού (65χλμ).
      Ένα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία είναι πως η πλήρης διάνοιξη της Μεγάλης Σήραγγας των Τέμπων, είχε επιτευχθεί από το 2011 που συνδυάστηκε δυστυχώς με την αυλαία των έργων τότε λόγω της κρίσης. Χρειάστηκε να περάσουν 6 χρόνια ακόμα και να λειτουργήσει τον περασμένο Απρίλιο. Μην ξεχνάμε πως με τη λειτουργία της κατήργησε το πιο αιματοβαμμένο τμήμα των δρόμων της χώρας, την οδική διέλευση της κοιλάδας των Τεμπών.
      Η Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό, βρισκόταν στην κορυφή του καταλόγου για χρόνια όχι μόνο για το μεγάλο μήκος της αλλά και για την τεχνική της δυσκολίας, μιας και βρίσκεται στα βουνά της Πίνδου.
      Η Σήραγγα της Παναγοπούλας έχει 4χλμ μήκος στην κατεύθυνση προς Αθήνα αλλά 3,16χλμ μήκος στην κατεύθυνση προς Πάτρα σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εννέα που πάνω-κάτω έχουν το ίδιο μήκος και στις δύο κατευθύνσεις.
      Η Σήραγγα Κλόκοβας με μήκος 3χλμ που διεκδικεί να χαρακτηριστεί μία από τις ταχύτερα διανοιγμένες σήραγγες γιατί η  διάνοιξη της έγινε σε μόλις 13 μήνες. Αυτό είναι πανελλήνιο ρεκόρ άνευ προηγουμένου σε οδική σήραγγα της χώρας και αποτέλεσε το σημαντικότερο γεγονός της κατασκευής της Ιόνιας Οδού, καταργώντας το εξαιρετικά στενό περιμετρικό πέρασμα στον ορεινό όγκο της Παλιοβούνας *(ή Κλόκοβας).
      Η ΣΗΡΑΓΓΑ ΟΘΡΥΟΣ
      Στον κατάλογο μας, ως εξαίρεση, βρίσκεται και η μελλοντική Σήραγγα Όθρυος. Βρίσκεται στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα του Ε65 και μέχρι σήμερα έχουν διανοιχθεί πάνω από 1.500 μέτρα (η σήραγγα βρίσκεται σε κατασκευή ενώ κατά την περίοδο 2008-2011 είχαν διανοιχθεί περίπου 1.000 μέτρα). Θα είναι το σημαντικότερο τεχνικό έργο του Ε65, καθώς θα καταργεί τις επικίνδυνες στροφές μετά τη Λαμία και βέβαια έχει ήδη μία θέση στο TOP-10 του ypodomes.com για τις μεγαλύτερες οδικές σήραγγες της χώρας.
      Αν θέλουμε να εντοπίσουμε και ένα αρνητικό στοιχείο, αυτό είναι η απουσία νέων οδικών έργων με σήραγγες μεγάλου μήκους. Μέχρι στιγμής η μοναδική υποψηφιότητα είναι η αστική σήραγγα Ηλιούπολης με μήκος 3χλμ που αποτελεί μία από τις μελλοντικές επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων να λειτουργεί επαρκώς και  έχοντας ήδη μεταμορφώσει τις οδικές μεταφορές της χώρας , μεγάλα τεχνικά έργα έμειναν «κληρονομιά» στις υποδομές της χώρας. Μέσα σε αυτά τα έργα που έγιναν τις τελευταίες δεκαετίες ξεχωρίζουν για την τεχνική και κατασκευαστική τους πρόκληση οι οδικές σήραγγες που μελετήθηκαν και δημιουργήθηκαν από ελληνικά χέρια, αποτελώντας μοναδικό επίτευγμα και δίνοντας πολύτιμη εμπειρία στον εγχώριο κλάδο.
      Επειδή, καλό είναι να μην αυτομαστιγωνόμαστε μόνο αλλά να ευλογάμε που και που τα γένια μας, σήμερα θα σας παρουσιάσουμε τις δέκα μεγαλύτερες οδικές σήραγγες που αποτέλεσαν μνημεία εξαιρετικής συνεργασίας του τεχνικού μας κλάδου. Πολλές από αυτές δυσκόλεψαν για την κατασκευή τους, άλλες λιγότερο ενώ υπάρχει και μία που κατασκευάστηκε σε χρόνο ρεκόρ. Ας τις δούμε:
      1.ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΕΜΠΩΝ (6 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΗΚΟΣ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ)
      Ειδικότερα για τη Σήραγγα Τεμπών (είναι η σήραγγα Τ2) με μήκος σχεδόν 6χλμ, όχι μόνο είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα, αλλά και η μεγαλύτερη στη Νότιο-Ανατολική Ευρώπη.  Μαζί με την Τ1 (την μικρή Σήραγγα Τεμπών μήκους 2χλμ) δημιουργούν ένα υπόγειο οδικό πέρασμα 8χλμ που συνδέεται με ένα ανοιχτό τμήμα 1χλμ. Συνδέει ταυτόχρονα τις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Κεντρικής Μακεδονίας.
      2.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΡΙΣΚΟΥ (4,6 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      3.ΣΗΡΑΓΓΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ (4 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ)
      4.ΣΗΡΑΓΓΑ ΜΕΤΣΟΒΟΥ (3,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      5.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΩΔΩΝΗΣ (3,36 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      6.ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΛΟΚΟΒΑΣ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ)
      7.ΣΗΡΑΓΓΑ ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ)
      8.ΣΗΡΑΓΓΑ ΟΘΡΥΟΣ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Ε65) **Υπό Κατασκευή Σήραγγα
      9.ΣΗΡΑΓΓΑ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (2,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΝΕΑ ΟΔΟΣ)
      10.ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ (2,22 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
      Το μήκος των μεγαλύτερων 10 Σηράγγων είναι 31 χιλιόμετρα. Αν τις ενώναμε θα ήταν μεγαλύτερες από την Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας που έχει μήκος 24χλμ, ενώ θα μπορούσαν να καλύψουν το συνολικό μήκος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (31,4χλμ) και περίπου το 50% της διαδρομής της Αττικής Οδού (65χλμ).
      Ένα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία είναι πως η πλήρης διάνοιξη της Μεγάλης Σήραγγας των Τέμπων, είχε επιτευχθεί από το 2011 που συνδυάστηκε δυστυχώς με την αυλαία των έργων τότε λόγω της κρίσης. Χρειάστηκε να περάσουν 6 χρόνια ακόμα και να λειτουργήσει τον περασμένο Απρίλιο. Μην ξεχνάμε πως με τη λειτουργία της κατήργησε το πιο αιματοβαμμένο τμήμα των δρόμων της χώρας, την οδική διέλευση της κοιλάδας των Τεμπών.
      Η Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό, βρισκόταν στην κορυφή του καταλόγου για χρόνια όχι μόνο για το μεγάλο μήκος της αλλά και για την τεχνική της δυσκολίας, μιας και βρίσκεται στα βουνά της Πίνδου.
      Η Σήραγγα της Παναγοπούλας έχει 4χλμ μήκος στην κατεύθυνση προς Αθήνα αλλά 3,16χλμ μήκος στην κατεύθυνση προς Πάτρα σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εννέα που πάνω-κάτω έχουν το ίδιο μήκος και στις δύο κατευθύνσεις.
      Η Σήραγγα Κλόκοβας με μήκος 3χλμ που διεκδικεί να χαρακτηριστεί μία από τις ταχύτερα διανοιγμένες σήραγγες γιατί η  διάνοιξη της έγινε σε μόλις 13 μήνες. Αυτό είναι πανελλήνιο ρεκόρ άνευ προηγουμένου σε οδική σήραγγα της χώρας και αποτέλεσε το σημαντικότερο γεγονός της κατασκευής της Ιόνιας Οδού, καταργώντας το εξαιρετικά στενό περιμετρικό πέρασμα στον ορεινό όγκο της Παλιοβούνας *(ή Κλόκοβας).
      Η ΣΗΡΑΓΓΑ ΟΘΡΥΟΣ
      Στον κατάλογο μας, ως εξαίρεση, βρίσκεται και η μελλοντική Σήραγγα Όθρυος. Βρίσκεται στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα του Ε65 και μέχρι σήμερα έχουν διανοιχθεί πάνω από 1.500 μέτρα (η σήραγγα βρίσκεται σε κατασκευή ενώ κατά την περίοδο 2008-2011 είχαν διανοιχθεί περίπου 1.000 μέτρα). Θα είναι το σημαντικότερο τεχνικό έργο του Ε65, καθώς θα καταργεί τις επικίνδυνες στροφές μετά τη Λαμία και βέβαια έχει ήδη μία θέση στο TOP-10 του ypodomes.com για τις μεγαλύτερες οδικές σήραγγες της χώρας.
      Αν θέλουμε να εντοπίσουμε και ένα αρνητικό στοιχείο, αυτό είναι η απουσία νέων οδικών έργων με σήραγγες μεγάλου μήκους. Μέχρι στιγμής η μοναδική υποψηφιότητα είναι η αστική σήραγγα Ηλιούπολης με μήκος 3χλμ που αποτελεί μία από τις μελλοντικές επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
    • By Engineer
      Η δίδυμη σιδηροδρομική σήραγγα Όθρυος που ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2018, αποτελεί την 2η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στην Ελλάδα μετά από αυτή στο Καλλίδρομο. Η σήραγγα έχει μήκος 6,4 χλμ. και βρίσκεται στην γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και πιο συγκεκριμένα στο τμήμα Δομοκός-Τιθορέα επιτρέποντας την λειτουργία ηλεκτρικών τραίνων και μειώνοντας περαιτέρω την απόσταση της διαδρομής ανάμεσα στις 2 μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.
       
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.