Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Έφθασε η στιγμή της έκθεσης των σχεδίων του διαγωνισμού ανάπλασης των παλαιών στάβλων του Λιμανιού. Τα εγκαίνια της έκθεσης πρόκειται να πραγματοποιηθούν θα γίνουν την Πέμπτη, 16/2 στις 18:00 στο κτήριο της πρώην Αποθήκης Στρατού στον 1ο προβλήτα του λιμανιού.
       
      Με το πέρας του τελευταίου αιώνα κατά τον οποίο αποτελούσαν το σημαντικότερο κέντρο συναλλαγών και εμπορίας ζώων στην Βόρεια Ελλάδα, οι παλιοί στάβλοι στο λιμάνι της πόλης, μοιάζουν καθόλα έτοιμοι να αποχωριστούν την χαρακτηριστική μυρωδιά που σφράγισε την αρχική τους χρήση και να διατηρήσουν την αρχιτεκτονική και λαογραφική αίγλη του παρελθόντος, αποκτώντας όμως νέα αστική υπόσταση.
       
       
      Έπειτα από τον ανοιχτό διαγωνισμό αρχιτεκτονικών ιδεών που διεξήγαγε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης τον Ιούλιο 2016, με τρεις προτάσεις από αρχιτεκτονικά γραφεία της πόλης να ξεχωρίζουν, ήρθε η ώρα στα ερείπια από το παρελθόν, στα κουφάρια των σταβλικών εγκαταστάσεων του Λιμένα Θεσσαλονίκης, να ανθίσουν οι δημιουργικές, καινοτόμες ελπίδες της πόλης. Με όσο συμβολισμό κουβαλάει το σημείο του λιμανιού και με όλη την ιστορία που αποπνέουν έκδηλα στην θέα τους τα ερείπια μιας συγκλονιστικής αρχιτεκτονικής, μοναδικής στο είδος των στάβλων, του προηγούμενου αιώνα το πλάνο για την επανάχρησή τους μοιάζει μεγαλεπήβολο και συνάμα ελπιδοφόρο για την πολιτιστική φυσιογνωμία της πόλης. Καθώς όπως όριζε και το βασικό πρωταρχικό πλάνο του διαγωνισμού οι κτιριακές εγκαστάσεις στους παλιούς στάβλους στο λιμάνι, θα φιλοξενήσουν από μουσειακές εγκαταστάσεις και πολιτιστικούς χώρους μέχρι την βάση start up επιχειρήσεων της πόλης.
       
      Οι στάβλοι τον περασμένο αιώνα
       
      Τα κτίρια αυτά, ένα κεντρικό και τέσσερα μικρότερα, μετράνε πάνω από έναν αιώνα ζωής και είχαν χωρητικότητα έως και 1200 μεγάλα ζώα. Οι Σταβλικές Εγκαταστάσεις βρίσκονται κοντά στην Πύλη 8 του λιμανιού επί της οδού 26ης Οκτωβρίου. Μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο καταλαμβάνουν συνολική έκταση 20 στρεμμάτων και υφίστανται με τη συγκεκριμένη χρήση από το 1904, έτος ίδρυσης και του Λιμένα.
       

       
      Στις συγκεκριμένες σταβλικές εγκαταστάσεις λάμβανε χώρα η διαδικασία διακίνησης του εμπόριου ζώων η οποία ένωνε εμπορικά την Θεσσαλονίκη με την υπόλοιπη χώρα αλλά και τα Βαλκάνια ή την κεντρική Ευρώπη. Στους χώρους των στάβλων στο λιμάνι, παρέμεναν τα ζώα πριν την διακίνησή τους είτε με κατεύθυνση το εξωτερικό είτε έπειτα από εισαγωγή τους με κατεύθυνση το εσωτερικό στην οποία μάλιστα περίπτωση η διακίνησή τους γινόταν ως επί το πλείστον με τον σιδηρόδρομο του οποίου η γραμμή περνάει από το σημείο και δεν χρησιμοποιείται πλέον.
       

       
      Ο λόγος που σταμάτησαν να χρησιμοποιούνται δεν προκαλεί έκπληξη καθώς οι νέες τεχνολογίες σάρωσαν στο πέρασμά τους με αποτέλεσμα από την δεκαετία του 70 και μετά, και με την χρήση των ψυγείων, οι στάβλοι να σταματήσουν σταδιακά αλλά αισθητά την λειτουργία τους.
       

       
       
      Αξίζει να σημειωθεί πως οι Σταβλικές Εγκαταστάσεις του Λιμένα Θεσσαλονίκης έχουν χαρακτηριστεί, μαζί με το ιστορικό κέντρο της πόλης ως ιστορικός τόπος και ο περιβάλλων χώρος των κτισμάτων έχει οριστεί ως ζώνη προστασίας μέχρι τα όρια της υπάρχουσας περίφραξης.
       
      Ο ΟΛΘ αναλαμβάνει να βάλει στο πλάνο της αναπτυξιακής στρατηγικής του τις Σταβλικές Εγκαταστάσεις
       
      Τον Ιούλιο του 2016, ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης ανακυρήσσει τη διενέργεια Ανοικτού Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού Ιδεών για την αποκατάσταση και επανάχρηση των Σταβλικών Εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Λιμένα Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της αναπτυξιακής στρατηγικής της εταιρίας.
       
      Στόχος και αντικείμενο του διαγωνισμού
       
      Με βάση το master plan του ΟΛΘ, επιδίωξη της διοίκησης της εταιρίας του ήταν να αναδιαμορφωθούν οι παλιοί σταύλοι στο λιμάνι σε θερμοκοιτίδα start ups, διαφυλάττοντας ωστόσο το διατηρητέο χαρακτήρα των κτισμάτων, αλλά δίνοντας και πεδίο ανάδειξης καινοτόμων επιχειρηματικών δράσεων που θα συνδέονται με το λιμάνι και θα αποτελούν ενεργή πύλη επικοινωνίας με την οικονομική δραστηριότητα και τις επιχειρήσεις της πόλης.
       
      «Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η διατύπωση ιδεών για τη συντήρηση, αποκατάσταση και ανάπλαση των κτηρίων και του περιβάλλοντος χώρου της περιοχής που καταλαμβάνουν οι σταβλικές εγκαταστάσεις, ώστε να την μετατρέψουν σε λειτουργικά και αισθητικά άρτια έκταση πολιτισμού, ήπιων εμπορικών δραστηριοτήτων και αναψυχής, που θα καλύπτουν κυρίως τις ανάγκες λειτουργίας των νέων χρήσεων για τις καινοτόμες επιχειρηματικές δραστηριότητες που θα φιλοξενούν» υπογραμμίζεται σε ανακοίνωση του ΟΛΘ σχετική με το διαγωνισμό.
       
      Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού δείχνουν ως νικητές τρεις αρχιτεκτονικές ομάδες της πόλης
       
      Τρεις ομάδες της πόλης αναδείχθηκαν στις τρεις αντίστοιχες νικητήριες θέσεις του διαγωνισμού που διεξήγαγε ο ΟΛΘ για την επανάχρηση των σταβλικών εγκαταστάσεων στο λιμάνι.
       
      Πιο συγκεκριμένα:
       
      Το Α΄ Βραβείο ανήκει στην Μελετητική ομάδα: Μ. Δούση, Παρασκευή Ταράνη, Σ. Αλεξιάδου, Σταύρος Απότσος, Μ. Βρέντζος, Γ. Μπουγιουκλής. Αρχιτέκτονες, Σύμβουλοι: Μιχάλης Νομικός αρχιτέκτων ομ. καθηγητής ΑΠΘ, Χ. Δόδουρα πολιτικός μηχανικός, Α. Τολίδης μηχανολόγος μηχανικός.
       

       
      Το Β΄Βραβείο: Αθηνά Κωνσταντινίδου, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Ρίτα Τζέλιου, Όλγα Κωνσταντινίδου, Ρίτα Τζέλιου, Ανδρέας Γκούμας, Ελένη Γεωργιάδου
       

       
      Το Γ’ Βραβείο: TTDZ Αρχιτέκτονες και Συνεργάτες, Υπεύθυνοι ομάδας: Αναστάσιος Τέλλιος, Δέσποινα Ζαβράκα, Συνεργάτες: Άρτεμις Βαλυράκη, Πηνελόπη Γαρδίκα, Γιώργος Γρηγοριάδης, Ηλιάνα Παπαδοπούλου, Ανδρέας Παπαστεργίου, Ειρήνη Παρθενίδου, Χριστίνα Σταθακοπούλου, Δημήτρης Χατζηνικολής, Οπτικά υπόβαθρα: Γιώργης Γερόλυμπος
       

       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://parallaximag.gr/thessaloniki/anaplasistavlon
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Στο πλαίσιο ημερίδας τεχνολογίας που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της φίρμας, στο Anseog της Κορέας όπου τον πρώτο λόγο έχουν οι ιδέες και η έρευνα των εργαζομένων για νέες υλοποιήσιμες τεχνολογίες η SsangYong παρουσίασε το πρώτο παράθυρο με σύστημα αφής το οποίο και οι ιθύνοντες της κορεατικής φίρμας επέλεξαν να οδηγηθεί σταδιακά στην παραγωγή.
       
      Το λεγόμενο ως «παράθυρο με σύστημα αφής» αποτελεί μια νέα τεχνολογική εφαρμογή που δίνει στους επιβάτες τη δυνατότητα να χειρίζονται τα παράθυρα του αυτοκινήτου απλά και μόνο αγγίζοντάς τα.
       
      Όπως μάλιστα επιβεβαίωσε υψηλόβαθμο στελέχος της εταιρείας παραδέχτηκε η νέα τεχνολογία πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της σε κάποια διεθνή έκθεση του 2017 σε κάποιο πρωτότυπο μοντέλο της SsangYong.
       
      Ο CEO της εταιρείας κ. Johng-sik Choi σχολίασε ότι: «Η R&D Tech-Day αναμένεται να λειτουργήσει ως κίνητρο για τους ταλαντούχους εργαζομένους, προκειμένου αυτοί να επιδιώκουν διαρκώς καινοτόμες ιδέες οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν κιόλας στα αυτοκίνητα παραγωγής. Άλλωστε η SsangYong σκοπεύει να συνεχίσει να εξελίσσει προϊόντα επόμενης γενιάς, ικανά να εξυπηρετούν τις ανάγκες των πελατών, και να δίνει ώθηση στις δημιουργικές ιδέες και την καινοτόμο εξέλιξη».
       
      Πηγή: http://auto.in.gr/news/world/article/?aid=1500129385
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το λεκανοπέδιο της ερήμου Ντανακίλ βρίσκεται στο σημείο που διασταυρώνονται οι τρεις τεκτονικές πλάκες, στο κέρας της Αφρικής, γι’αυτό και φιλοξενεί κάποια από τα πιο θεαματικά και περίπλοκα γεωλογικά φαινόμενα στον πλανήτη.
       
      Ενεργά ηφαίστεια, έντονη τεκτονική δραστηριότητα, απόκοσμοι σχηματισμοί από θειάφι και ορυκτό αλάτι, λίμνες που σχηματίστηκαν από ροές λάβας με μεγάλες συγκεντρώσεις άλατος, αναθυμιάσεις και αφόρητες θερμοκρασίες (άνω των 50°C) σε ένα απόκοσμο σκηνικό όπου επικρατούν οι σκληρότερες συνθήκες πάνω στη γη.
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7852/anazitontas-leyko-xryso-sto-pio-skliro-meros-tis-gis
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε χθες την προτεινόμενη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέσω της ενίσχυσης της ευρωπαϊκής αγοράς άνθρακα (Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών Ρύπων της ΕΕ) για την περίοδο 2021-2030, ενώ παράλληλα υπερψηφίσθηκε η τροπολογία για την ένταξη της Ελλάδας στο νέο Ταμείο Εκσυγχρονισμού του Ηλεκτροπαραγωγικού Τομέα.
       
      Οι ευρωβουλευτές στήριξαν την πρόταση της Κομισιόν για μείωση του αριθμού των διαθέσιμων προς δημοπράτηση δικαιωμάτων εκπομπών κατά 2,2% ετησίως, καθώς και το διπλασιασμό του ποσοστού εισαγωγής για το αποθεματικό για τη σταθερότητα της αγοράς, κάτι που θα οδηγήσει στην απορρόφηση των περίσσιων δικαιωμάτων.
       
      Οι ευρωβουλευτές στηρίζουν την πρόταση της Επιτροπής για αύξηση του λεγόμενου «συντελεστή γραμμικής μείωσης» (η ετήσια μείωση των δικαιωμάτων που θα δημοπρατηθούν) κατά 2,2% από το 2021, σε αντίθεση με το 1,74% που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία. Ο γραμμικός συντελεστής «θα τελεί υπό επανεξέταση με στόχο να αυξηθεί στο 2,4% το νωρίτερο έως το 2024», υπογραμμίζουν οι ευρωβουλευτές.
       
      Οι ευρωβουλευτές θέλουν επίσης να ενισχύσουν την ικανότητα του αποθεματικού να απορροφά την περίσσεια δικαιωμάτων στην αγορά. Όταν αυτό συμβεί το αποθεματικό θα μπορεί να απορροφά έως και το 24% των πλεοναζόντων δικαιωμάτων ετησίως για τα πρώτα τέσσερα χρόνια, δηλαδή το διπλάσιο της τρέχουσας ικανότητάς του. Οι ευρωβουλευτές συμφωνούν επίσης με την αφαίρεση 800 εκατομμυρίων δικαιωμάτων εκπομπών από το αποθεματικό από την 1η Ιανουαρίου 2021.
       
      Σύσταση και χρηματοδότηση ταμείων
       
      Δύο ταμεία θα συσταθούν και θα χρηματοδοτηθούν από τη δημοπράτηση των δικαιωμάτων εκπομπών. Ένα Ταμείου Εκσυγχρονισμού, το οποίο θα έχει στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τον εκσυγχρονισμό των ενεργειακών συστημάτων ορισμένων κρατών μελών με κατά κεφαλήν ΑΕΠ χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ, και ένα Ταμείο Καινοτομίας που θα παρέχει οικονομική στήριξη στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα και στα έργα καινοτομίας χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
       
      Οι ευρωβουλευτές προτείνουν επίσης τη σύσταση «Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης» για τη στήριξη περιοχών με υψηλό μερίδιο εργαζομένων σε εξαρτώμενους από τον άνθρακα τομείς. Το ταμείο θα βοηθά στην προώθηση της απόκτησης νέων δεξιοτήτων και στην ανακατανομή του εργατικού δυναμικού που επηρεάζεται από τη μετάβαση των θέσεων απασχόλησης σε μια οικονομία χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών.
       
      Αεροπορία και ναυτιλία
       
      Ο τομέας των αεροπορικών μεταφορών πρέπει να λάβει 10% λιγότερα δικαιώματα από το μέσο όρο της περιόδου 2014-2016, προκειμένου να ευθυγραμμίσει τις προσπάθειές του με τους υπόλοιπους τομείς της οικονομίας, επισημαίνουν οι ευρωβουλευτές. Τα έσοδα από τη δημοπράτηση των δικαιωμάτων στον τομέα της αεροπορίας θα χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση της αλλαγής του κλίματος στην ΕΕ και σε τρίτες χώρες.
       
      Οι ευρωβουλευτές τονίζουν ότι, ελλείψει ενός συγκρίσιμου συστήματος που να λειτουργεί στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΔΝΟ), οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία που βρίσκονται εντός λιμένων, καταπλέουν σε λιμένες ή αποπλέουν από λιμένες θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη. Προτείνουν τη δημιουργία ενός «Ταμείου Ναυτιλίας για το Κλίμα» με σκοπό τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη στήριξη των επενδύσεων σε καινοτόμες τεχνολογίες με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα της ναυτιλίας.
       
      Το νομοθετικό ψήφισμα εγκρίθηκε με 379 ψήφους υπέρ, 263 κατά και 57 αποχές. Οι ευρωβουλευτές θα ξεκινήσουν τώρα τις διαπραγματεύσεις με τη μαλτέζικη προεδρία του Συμβουλίου, προκειμένου να καταλήξουν σε συμφωνία επί της προτεινόμενης ευρωπαϊκής οδηγίας.
       
      Υπενθυμίζεται ότι στις 15 Ιουλίου 2015, η Κομισιόν δημοσίευσε την πρότασή της για την τέταρτη φάση του συστήματος εμπορίας ρύπων (2021-2030). Στόχος είναι η μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της Ένωσης έως το 2030, τουλάχιστον κατά 40% κάτω από τα επίπεδα του 1990, η προώθηση της καινοτομίας και ο εκσυγχρονισμός της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%80%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%BF-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AE-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο Ουρανοξύστης των 58 ορόφων Millennium Tower που λειτούργησε το 2008 και θεωρήθηκε ο πιο πολυτελής πύργος στο Σαν Φρανσίσκο προσελκύοντας χιλιάδες επενδυτές έχει βυθιστεί 16 ίντσες μέσα στη γη και έχει πάρει κλίση πάνω από 15 ίντσες στην κορυφή του και 2 ίντσες στη βάση.
       
      Σύμφωνα με τις μηνυτήριες αναφορές των ιδιοκτητών διαμερισμάτων το κτίριο συνεχίζει να βυθίζεται. «Μπορείτε να φανταστείτε πόσο στεναχωρημένοι είμαστε όταν γνωρίζουμε ότι μια επένδυση ζωής που κάναμε, οι αποταμιεύσεις μας σε αυτά τα σπίτια κινδυνεύουν» λέει στο πρακτορείο Bloomberg η Nina Agabian, μια συνταξιούχος του τμήματος έρευνας παγκόσμιας υγείας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια η οποία απέκτησε διαμέρισμα στον 29ο όροφο του Millennium Tower το 2010.
       
      Τόσο η ίδια όσο και ακόμη 20 ένοικοι έχουν καταθέσει πολλαπλές αγωγές κατά της εταιρείας που ανέπτυξε το ακίνητο, στην πόλη του Σαν Φρανσίσκο και στην Transbay Joint Powers Authority για οποιαδήποτε άλλη δυσοίωνη εξέλιξη που μπορεί να προκύψει.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου, η εταιρεία αξιοποίησης του ακινήτου είναι ασφαλισμένη για την κάλυψη περίπου $100 εκατ. σε ζημιές που προκαλούνται από διακανονισμό ή ελαττώματα στην κατασκευή.
       
      Επίσης, επικουρικές πολιτικές που πραγματοποιήθηκαν από τον αρχιτέκτονα του κτιρίου, τον πολιτικό μηχανικό και τον ανάδοχο του έργου αξίζουν επιπλέον $50 εκατ. με $100 εκατ. σύμφωνα με την ίδια πηγή. Θα μπορούσαν οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που έχουν ήδη μια «κατεστραμμένη» επένδυση να χρειαστεί να καλύψουν και έξοδα για την επισκευή τους, όμως, αυτό δεν είναι και το χειρότερο σενάριο λένε οι ειδικοί, φέρνοντας σαν παράδειγμα το 1989 όπου ορισμένα κτίρια που είχαν κατασκευαστεί στο σαθρό χωμάτινο έδαφος του Σαν Φρανσίσκο κατέρρευσαν κατά τη διάρκεια ενός ισχυρού σεισμού.
       
      Οι Αρχές, μάλιστα, έχουν ζητήσει από την Millennium Partners πληροφορίες σχετικά με τη στατικότατα του κτιρίου και το ποια θα είναι η εξέλιξη κατά τη διάρκεια ενός σεισμού. Εκπρόσωπος της Millennium Partners δήλωσε ότι η εταιρεία δεν κατέχει τον ουρανοξύστη. «Το κτίριο ανήκει στους ιδιοκτήτες των ακινήτων, η εταιρεία δεν μπορεί απλά να προχωρήσει σε οποιαδήποτε σειρά μέτρων για να βελτιώσει και να διορθώσει τυχόν προβλήματα» είπε.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/%C2%ABButhizetai%C2%BB_o_Millennium_Tower_sto_San_Fransisko/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο τελικό στάδιο βρίσκεται η κατασκευή τριών νησιών στη Θάλασσα του Μαρμαρά, στην ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης.
       
      Τα τρία νησιά, συνολικής έκτασης 603.500 τ.μ θα αποτελούνται από χώρους διασκέδασης, θαλασσίων σπορ, ιστιοπλοΐας, πάρκα, τεχνητές λίμνες, καφετέριες, εστιατόρια και ποδηλατοδρόμους.
       
      Σύμφωνα με τους υπεύθυνους, τα νησιά αυτά πρόκειται να αποτελέσουν μία «όαση ψυχαγωγίας για τους επισκέπτες, καθώς οι παροχές θα καλύπτουν όλα τα γούστα, όσον αφορά τον αθλητισμό και τη διασκέδαση».
       
      Ο ίδιοι σημειώνουν ότι θα κατασκευασθούν αμμώδεις παραλίες, πισίνες, γήπεδα τένις, γκολφ, μπάσκετ, χόκεϊ, χώροι για ράφτινγκ, ιστιοπλοΐα, μέρη για πεζοπορία και ποδηλασία, μεγάλες εκτάσεις για πικ-νικ, εστιατόρια και καφετέριες.
       
      Πηγή: ΑΠΕ - http://www.zougla.gr/kosmos/article/i-tourkia-kataskevazi-tria-texnita-nisia-konta-stin-konstantinoupoli
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Η ραγδαία επιδείνωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Ινδία προκαλεί πλέον περίπου 1,1 εκατομμύρια πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο, ξεπερνώντας την Κίνα, σύμφωνα με νέα παγκόσμια μελέτη για την ατμοσφαιρική ρύπανση.
       
      Ο αριθμός των πρόωρων θανάτων στην Κίνα που προκαλείται από τα επικίνδυνα σωματίδια γνωστά ως PM2.5, έχει σταθεροποιηθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά έχει αυξηθεί απότομα στην Ινδία, σύμφωνα με την έκθεση από το Ινστιτούτο Επιπτώσεων στην Υγεία της Βοστώνης και το Ινστιτούτο Αξιολόγησης Δεδομένων Υγείας του Σιάτλ.
       
      Στην Ινδία καταγράφηκε μια ιδιαίτερα ανησυχητική αύξηση, της τάξης σχεδόν του 50%, των πρόωρων θανάτων από σωματιδιακή ύλη, για το διάστημα μεταξύ 1990 και 2015, αναφέρει η έκθεση.
       
      Η ατμοσφαιρική ρύπανση επιδεινώθηκε σε διάφορα μέρη του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης της Νότιας Ασίας, αλλά βελτιώθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, αναφέρει η έκθεση, χάρη στις πολιτικές για τον περιορισμό των εκπομπών από τα 1990, μεταξύ άλλων.
       
      Οι Ηνωμένες Πολιτείες παρουσίασαν μείωση της τάξης του 27% στη μέση ετήσια έκθεση σε λεπτά σωματίδια, ενώ μικρότερη πτώση σημειώθηκε στην Ευρώπη. Ωστόσο, 88.000 Αμερικανοί και 258.000 Ευρωπαίοι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου λόγω των επιπέδων των σωματιδίων σήμερα, αναφέρει η έκθεση.
       
      Τα σωματίδια αυτά, με διάμετρο μικρότερη από 2,5 χιλιοστά, απελευθερώνονται κυρίως από οχήματα, ιδιαίτερα εκείνα με κινητήρες ντίζελ, καθώς και από τη βιομηχανία και φυσικές πηγές, όπως η σκόνη. Χάρις στο μικρό τους μέγεθος, εισέρχονται στην κυκλοφορία του αίματος μέσω των πνευμόνων, αυξάνοντας τον κίνδυνο για καρδιακές νόσους, εγκεφαλικά επεισόδια και σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα, όπως το άσθμα και η πνευμονία.
       
      Παρά το γεγονός ότι οι θάνατοι που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση αυξήθηκαν σε 4,2 εκατομμύρια το 2015 από 3,5 εκατομμύρια το 1990, ο ρυθμός αύξησης ήταν πιο αργός από το ρυθμό της αύξησης του πληθυσμού κατά την ίδια περίοδο. Αυτό συμβαίνει λόγω της βελτιωμένης υγειονομικής περίθαλψης σε πολλά μέρη του κόσμου, καθώς και τις περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και άλλες περιοχές.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%B7-%CE%B9%CE%BD%CE%B4%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CE%BA%CE%AE%CF%80%CF%84%CF%81%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%AF%CE%BD/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την «τιμητική» της είχε σήμερα η Παναγοπούλα, η περιοχή κοντά στο Αίγιο που έχει δυσκολέψει τα έργα λόγω συχνών κατολισθήσεων. Στο τμήμα αυτό ολοκληρώθηκε η κατασκευή της μεγάλης σιδηροδρομικής σήραγγας, της μεγαλύτερης στο δίκτυο της Πελοποννήσου.
       
      Αποτελεί τμήμα της εργολαβίας Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος και έχει μήκος 4,5 χλμ για κάθε κλάδο.
       
      Σε έξι μήνες αναμένεται να είναι έτοιμη και η εσωτερική επένδυσή της για να συνδεθεί με το υπόλοιπο επίγειο σιδηροδρομικό δίκτυο και να λειτουργήσει στα τέλη του 2020.
       
      Τα δρομολόγια θα γίνονται με ντιζελομηχανές, όπως θα ισχύσει από τα τέλη του χρόνου στο προηγούμενο κομμάτι Κιάτο-Ροδοδάφνη.
       
      Η ηλεκτροκίνηση θα δημοπρατηθεί το καλοκαίρι και για τα δύο τμήματα.
       
      Από σήμερα άνοιξε και ο αυτοκινητόδρομος στο ύψος της Παναγοπούλας, όπου είχε σημειωθεί κατολίσθηση λίγο μετά τις γιορτές.
       
      Ξεκινούν όμως μικρές κυκλοφοριακές εκτροπές στους κόμβους Ξυλοκάστρου και Κιάτου, για να προχωρήσει η ασφαλτόστρωση περίπου 9 χλμ που αναμένεται να δοθούν στους οδηγούς σύντομα, ίσως και πριν την έξοδο της Καθαράς Δευτέρας.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/oloklirothike-i-kataskeyi-tis-siraggas-tis-panagopoylas
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έτοιμο για διαβούλευση είναι, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, το νομοσχέδιο για την τροποποίηση του Ν. 2971/2001 με το οποίο καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις παραχώρησης για την παραχώρηση των παραλιών στους δήμους. Με το ν/σ επιχειρείται να ξεπεραστούν οι αποφάσεις 646/2015 και 3944/2015 του ΣτΕ οι οποίες αναμένεται να καθαρογραφούν το επόμενο διάστημα και να τινάξουν και φέτος στον αέρα τη διαδικασία. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι την τελευταία στιγμή με βουλευτική τροπολογία που ψηφίστηκε τον Απρίλιο στη Βουλή είχε παραταθεί για ένα έτος η ΚΥΑ του 2015 την οποία είχε απορρίψει, μετά από προσφυγή του Δικηγορικού Συλλόγου, ως εκτός των ορίων του νόμου 2971/2001.
       
      Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες με το νέο νόμο που έχει καταρτισθεί από τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας του υπουργείο Οικονομικών:
       
      -Οι παραλίες θα παραχωρούνται στους ιδιώτες μέσω ηλεκτρονικού Δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού πανελλήνιας εμβέλειας που θα γίνεται με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις για όλους τους δήμους από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου. Ο διαγωνισμός θα υποστηρίζεται από το ίδιο μηχανογραφικό σύστημα και θα γίνεται σε διαφορετικές χρονικές περιόδους για κάθε δήμο ή ευρύτερη περιοχή.
       
      -Ακόμη δεν έχουν καθορισθεί τα ποσοστά των εσόδων Δημοσίου και δήμων που σήμερα είναι 30-70 με αποτέλεσμα από τα συνολικά 50 εκατ. του 2016 να εισπράξει το Δημόσιο 15 εκατ. και οι δήμοι 35 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι σκέψεις στο υπουργείο Οικονομικών με δεδομένο ότι θεωρούν ότι με το νέο σύστημα η διαδικασία θα εξορθολογιστεί και αφετέρου θα σταματήσουν οι καταπατήσεις, με αποτέλεσμα τα έσοδα, όπως υπολογίζουν, να τριπλασιαστούν (σ.σ. δηλ. να φτάσουν τα 150 εκατ. ευρώ), προτείνουν το ποσοστό αυτό να αντιστραφεί (70-30). Τονίζουν, δε, ότι με αυτό τον τρόπο οι δήμοι θα αυξήσουν σε απόλυτους αριθμούς τα έσοδα τους από 35 εκατ. σήμερα σε 45 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι δήμοι αμφισβητούν ότι η αύξση των εσόδων θα είναι τόσο μεγάλη, και, επικαλούμενοι τα μεγάλα έξοδα που έχουν για τη συντήρηση των παραλιών αλλά και για την πληρωμή των ναυαγοσωστών, ζητούν τα ποσοστά να παραμείνουν αμετάβλητη.
       
      – Το νέο νομοσχέδιο και η ΚΥΑ που θα εκδοθεί προσαρμόζονται απολύτως στις απαιτήσεις των αποφάσεων του ΣτΕ.
       
      Με δηλώσεις τους στην aftodioikisi.gr o δήμαρχος Χανίων Τάσος Βάμβουκας και ο Απόστολος Λουλουδάκης, μέλος του ΔΣ της ΚΕΔΕ και της ΠΕΔ Κρήτης, οι οποίοι κατόπιν συνεννόησης με τον πρόεδρο της ΠΕΔ Κρήτης Βασίλη Λαμπρινό, συναντήθηκαν χθες με στελέχη της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, τόνισαν ότι:
       
      -Το ν/σ πρέπει να βγει σε δημόσια διαβούλευση και να ψηφισθεί το συντομότερο δυνατό και πάντως όχι αργότερα από τις αρχές Μαρτίου, ώστε στη συνέχεια να υπογραφεί η σχετική ΚΥΑ και να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς για τους οποίους, δεδομένου ότι το σύστημα είναι νέο και άρα δεν είναι δοκιμασμένο, θα χρειαστεί αρκετό διάστημα για να ολοκληρωθούν. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως είπαν στα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, με το παλαιό σύστημα με βάση το οποιο οι διαγωνισμοί γίνονταν απευθείας από τους δήμους, χρειάζονταν πάνω από ένα μήνα.
       
      -Ζήτησαν η νέα ΚΥΑ που θα εκδοθεί να ισχύσει για τρία και όχι για δύο χρόνια όπως προτίθενται στο υπουργείο Οικονομικών, καθώς, όπως τονίζουν, το 2019 είναι προγραμματισμένες οι εκλογές ΟΤΑ, και δεν μπορεί η νέα ΚΥΑ να εκδοθεί στις παραμονές τους.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το «πράσινο φως» για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου της Πάτρας έδωσε η αρμόδια επιτροπή, μετά την τελική επιθεώρηση που έκανε στις εγκαταστάσεις στο λιμάνι της πόλης.
       
      Σύμφωνα με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών, «η Επιτροπή διαπίστωσε την αρτιότητα των εγκαταστάσεων και την πλήρη συμμόρφωσή τους με τις διατάξεις της νομοθεσίας και τους κανονισμούς ασφαλείας».
       
      Επίσης, η επιτροπή συντάσσει ήδη την έκθεσή της, την οποία θα υποβάλλει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου στην συνέχεια να εκδοθεί η κοινή υπουργική απόφαση, για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου. Το υδατοδρόμιο της Πάτρας θα είναι το τρίτο που αδειοδοτείται, μετά από αυτά της Κέρκυρας και των Παξών ικανοποιώντας, σύμφωνα με τον ΟΛΠΑ, τις ελάχιστες προϋποθέσεις δημιουργίας ενός πρώτου δικτύου υδατοδρομίων στη Δυτική Ελλάδα.
       
      Όσον αφορά στα οφέλη που θα προκύψουν από την λειτουργία του υδατοδρομίου, ο ΟΛΠΑ εκτιμά ότι θα είναι πολλαπλά, καθώς όπως αναφέρει ότι «τα υδροπλάνα, με τις πτήσεις τους, θα προσφέρουν συμπληρωματική, γρήγορη και άνετη, μεταφορική δυνατότητα στους κατοίκους και τους τουρίστες της Δυτικής Ελλάδας και των Ιονίων νήσων».
       
      Επίσης, ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών εκτιμά ότι θα υπάρχουν οφέλη σε κοινωνικό, οικονομικό και αναπτυξιακό επίπεδο, καθώς όπως τονίζει, με τη λειτουργία του υδατοδρομίου δημιουργούνται τουλάχιστον επτά άμεσες νέες θέσεις εργασίας, μέσω της ανάδοχου εταιρείας διαχείρισης των υπηρεσιών του υδατοδρομίου που θα προκύψει με ανοικτό διαγωνισμό. Ακόμη, ο ΟΛΠΑ σημειώνει θα δημιουργηθούν αρκετά περισσότερες έμμεσες θέσεις εργασίας σε παράπλευρες δραστηριότητες, ενώ προσθέτει: «θετική επίδραση αναμένεται να υπάρξει στην ανάπτυξη του τουρισμού της Δυτικής Ελλάδας και της Πάτρας».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/%C2%ABPrasino_fos%C2%BB_gia_tin_adeiodotisi_tou_udatodromiou_Patras/#.WKRQo2-LS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας πρωτοπορεί, αφού γίνεται η πρώτη περιοχή στην Ελλάδα η οποία θα λειτουργήσει Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΣΔΑ) και έτσι θα που θα εναρμονιστεί με της Ευρωπαϊκές Οδηγίες για τη διαχείριση απορριμμάτων, εξασφαλίζοντας στους πολίτες της μια καλύτερη ποιότητα ζωής.
       
      Έχει ήδη ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος της κατασκευής του έργου της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Απορριμμάτων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας ενώ από τον Ιανουάριο του 2017 έχει ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία των νέων υποδομών.
       
      Το ιστορικό
       
      Το πρώτο Ολοκληρωμένο Έργο Διαχείρισης Απορριμμάτων υπογράφηκε στις 10/06/2015 και προέβλεπε 2 έτη για την Κατασκευή Νέων Υποδομών και 25 έτη για τη λειτουργία των Νέων και ορισμένων εκ των Υφιστάμενων Υποδομών της Περιφέρειας. Ανάδοχος του Έργου είναι η εταιρία ΕΠΑΔΥΜ Α.Ε. (Εταιρία Ειδικού Σκοπού που συστάθηκε για την υλοποίηση της Σύμβασης από τις εταιρίες ΗΛΕΚΤΩΡ Α.Ε. και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.), μέλος του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ Α.Ε. Την κατασκευή του έργου έχει αναλάβει η ΗΛΕΚΤΩΡ Α.Ε., μια εξειδικευμένη στην διαχείριση απορριμμάτων εταιρία του ομίλου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, με σημαντική εμπειρία στο σχεδιασμό, χρηματοδότηση, κατασκευή και λειτουργία Έργων Διαχείρισης Απορριμμάτων και γενικότερα έργων περιβαλλοντικής διαχείρισης.
       
      Η ταυτότητα του έργου
       
      Κατασκευή Νέων Υποδομών:
       
      • Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ)
      • Χώρος Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ)
      • Μονάδα Επεξεργασίας Υγρών Αποβλήτων (ΜΕΥΑ)
      • Λοιπά Έργα (ζυγιστήρια, πλυντήριο, συνεργείο, αποθηκευτικοί χώροι κλπ)
      • 1 νέος Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στην Κοζάνη
       
      Λειτουργία Νέων Υποδομών και των 9 Υφιστάμενων ΣΜΑ:
       
      • Εορδαίας, Φλώρινας, Καστοριάς, Γρεβενών, Αμυνταίου, Σερβίων / Βελβεντού, Βοίου, Δεσκάτης, Τσοτυλίου
      • Παραλαβή Αστικών Στερεών Αποβλήτων από Δήμους σε Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, Μεταφορά στη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων, Ανάκτηση Ανακυκλωσίμων Υλικών, Παραγωγή Εδαφοβελτιωτικού – Compost και Ταφή Υπολείμματος
       
      Η ΜΕΑ Δυτικής Μακεδονίας χωροθετείται εντός του Λιγνιτικού Κέντρου Δυτικής Μακεδονίας και θα επεξεργάζεται το σύνολο των ΑΣΑ της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας (μέγιστη δυναμικότητα:120.00 τόνοι ανά έτος)
       
      Οικονομικά στοιχεία του έργου
       
      Προϋπολογισμός ‘Έργου : 48 εκατ. ευρώ
      Χρηματοδότηση:
      ΕΤΕπ – 12,72 εκ. ευρώ
      Ταμείο Αστικής Ανάπτυξης (Jessica) Δυτικής Μακεδονίας – 12,72 εκ. ευρώ
      Ίδια Κεφάλαια – 16,96 εκ. ευρώ
      ΕΤΕ (ΦΠΑ) – 5,6 εκ. ευρώ
       
      Περιβαλλοντικά Οφέλη
       
      Η ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων αποτελεί ζήτημα μέγιστης σημασίας για τις σύγχρονες κοινωνίες, με άμεσο περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο, καθώς και άμεση συσχέτιση με τη δημόσια υγεία και την ποιότητα της ζωής των πολιτών. Το Έργο της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Απορριμμάτων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας θα συνδράμει ουσιαστικά στην βελτίωση της ποιότητας της ζωής των πολιτών της.
       
      Αναφορικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του έργου και την βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που σχετίζεται με την διαχείριση απορριμμάτων και είναι επιβεβλημένη από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσα από οδηγίες, δράσεις και πρωτοβουλίες, η κατασκευή και λειτουργία της μονάδας είναι σε πλήρη συμμόρφωση με την εν ισχύ Ευρωπαϊκή Νομοθεσία για τη διαχείριση απορριμμάτων και ειδικότερα επιτυγχάνονται οι εξής στόχοι:
       
      • ελαχιστοποίηση του υπολείμματος που προορίζεται για υγειονομική ταφή σε ποσοστό μικρότερο από 36%.-
      • εκτροπή του βιοαποδομήσιμου κλάσματος από ταφή σε ποσοστό άνω του 80%
      • ενίσχυση της ανακύκλωσης που εκτιμάται ότι θα φτάνει το 35%
      • παραγωγή χρήσιμων δευτερογενών προϊόντων
      • ελαχιστοποίηση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα
      • θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα
       
      Αξίζει να σημειωθεί, ότι το βέλτιστο περιβαλλοντικό αποτέλεσμα επιτυγχάνεται κυρίως χάρη σε προηγμένες τεχνολογίες για τη βιολογική επεξεργασία των απορριμμάτων όπως αυτή της αερόβιας επεξεργασίας που αποτελεί πατέντα της Γερμανικής Εταιρίας HERHOF (θυγατρική της ΗΛΕΚΤΩΡ Α.Ε.), καθώς και στο συνδυασμό κατάλληλων τεχνολογιών μηχανικής διαλογής με in-house σχεδιασμό από την ΗΛΕΚΤΩΡ Α.Ε. Τόσο η τεχνολογία βιολογικής επεξεργασίας, όσο και αυτή της μηχανικής διαλογής είναι κατά τέτοιο τρόπο σχεδιασμένες στην εν λόγω ΜΕΑ, ώστε να είναι συμβατές και με πρόσθετα ειδικά ρεύματα απορριμμάτων (πχ. προδιαλεγμένα οργανικά απόβλητα), τα οποία δεν είναι διαθέσιμα στην παρούσα φάση αλλά θα προκύψουν από την εφαρμογή των μέτρων που προβλέπονται στο νέο Εθνικό Σχεδιασμό Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΕΣΔΑ), και αντίστοιχα στον Περιφερειακό (ΠΕΣΔΑ) για τη Δ. Μακεδονία.
       
      Οι επιπτώσεις στην κοινωνία
       
      Στο έργο απασχολούνται κατά τη διάρκεια της κατασκευής πάνω από 150 εργαζόμενοι, ενώ αντίστοιχα σημαντική αναμένεται να είναι η συνεισφορά του έργου με την δημιουργία θέσεων εργασίας στην περιοχή και κατά την φάση της 25ετούς λειτουργίας.
      Επίσης, η λειτουργία της μονάδας αναμένεται να παρουσιάσει πολλαπλά κοινωνικά οφέλη για τους πολίτες της Δυτικής Μακεδονίας. Το έργο αυτό θα αποτελεί σημείο αναφοράς για τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων στην Ελλάδα και πόλο έλξης για τους εμπλεκόμενους φορείς σε θέματα διαχείρισης απορριμμάτων καθώς θα εφαρμόζει τεχνολογίες αιχμής ενώ θα είναι το πρώτο έργο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Απορριμμάτων στη χώρα μας.,.
       
      Η εκτενής εμπειρία της ΗΛΕΚΤΩΡ στην κατασκευή και τη λειτουργία μονάδων μηχανικής και βιολογικής επεξεργασίας απορριμμάτων, η τεχνογνωσία στο σχεδιασμό των διεργασιών και ο εξοπλισμός αιχμής που χρησιμοποιήθηκαν στη Μονάδα της Δ. Μακεδονίας έχουν ως αποτέλεσμα την τεχνολογική υπεροχή του έργου αυτού.
       
      Η εξέλιξη μέχρι σήμερα
       
      • Από τον Ιανουάριο 2017 το Έργο έχει περάσει στην φάση της Δοκιμαστικής Λειτουργίας και η Μονάδα παραλαμβάνει τα πρώτα απορρίμματα
      • Αναμένεται άμεσα η υπογραφή του πρώτου συμφωνητικού για την απορρόφηση του Κόμποστ της πρώτης περιόδου λειτουργίας και βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με την ΔΕΗ για χρήση του υλικού ως υλικό αποκατάστασης στα λιγνιτωρυχεία της στην περιοχή
      • Από τον Φεβρουάριο και έπειτα το φορτίο της Μονάδα θα ανεβαίνει σταδιακά, ενώ εντός Απριλίου 2017 θα ξεκινήσουν οι δοκιμές της ΜΕΑ σε πλήρες φορτίο με στόχο να ολοκληρωθούν με επιτυχία και να παραδοθεί το Έργο σε εμπορική λειτουργία στις 10/06/2017.
      • Έχει απορροφηθεί πλήρως η χρηματοδότηση του Jessica και τα ίδια κεφάλαια και από τον Σεπτέμβριο 2016 έχει ξεκινήσει και η εκταμίευση της χρηματοδότησης της ΕΤΕπ. Έχει εκταμιευθεί άνω του 85% του κόστους κατασκευής μέσω πιστοποιούμενων εργασιών της κατασκευής.
      • Έχουν εξασφαλιστεί όλες οι μέχρι σήμερα απαιτούμενες Αδειοδοτήσεις για την απρόσκοπτη πρόοδο του έργου. Στην παρούσα φάση διενεργούνται τα απαιτούμενα για την έκδοση της Άδειας Λειτουργίας.
      Από τεχνικής άποψης έχουν ολοκληρωθεί:
       
      • το σύνολο των κτιριακών κατασκευών,
      • το σύνολο της προμήθειας και εγκατάστασης του ΗΜ εξοπλισμού,
      • το σύνολο της προμήθειας του κινητού εξοπλισμού του εργοστασίου
      • η κατασκευή του ΧΥΤΥ
      • η κατασκευή του ΣΜΑ Κοζάνης
      • η σύνδεση με τα δίκτυα ύδρευσης και ηλεκτρικού ρεύματος
      • Οι δοκιμές εξοπλισμού χωρίς απορρίμματα
       
      Ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη:
       
      • Η ολοκλήρωση των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων
      • Η εγκατάσταση συστημάτων αυτοματισμού και ελέγχου
      • Η κατασκευή/ ολοκλήρωση των εξωτερικών δικτύων
      • Η κατασκευή εσωτερικής οδοποιίας
      • Δοκιμές εξοπλισμού χωρίς φορτίο
      • Άλλες περιφερειακές εργασίες όπως περίφραξη, κ.α.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptiksi/perivalontika-erga/item/38961-kozani-ksekinise-i-dokimastiki-leitourgia-tou-protou-ergostasiou-aporrimmaton-stin-ellada
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Σόκ και δέος» χαρακτηρίζουν παράγοντες που είναι σε γνώση της πορείας της διαπραγμάτευσης, τις νέες ενεργειακές απαιτήσεις που περιλαμβάνει το μνημόνιο (MOU) που έχουν στείλει οι δανειστές στην ελληνική κυβέρνηση ενόψει των τελικών διαβουλεύσεων για το κλείσιμο της 2ης αξιολόγησης.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, πρόκειται για ένα ιδιαίτερα «επιθετικό» και μαξιμαλιστικό κείμενο, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως κείμενο που διευκολύνει στο να κλείσει η διαπραγμάτευση. Τόσο όσον αφορά τις προθεσμίες, όσο και σε ότι αφορά τα μεγέθη και την ουσία των παρεμβάσεων που προβλέπει, έχουμε μια σαφώς δυσμενέστερη κατάσταση από εκείνη στην οποία είχαν μείνει το Δεκέμβριο (όταν και έφυγαν από την Αθήνα οι εκπρόσωποι των δανειστών) οι συζητήσεις του κ. Σταθάκη με την τρόικα.
       
      Το κείμενο, πρακτικά, επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό που διατυπώνουν πολλοί, ότι όσο καθυστερεί η συμφωνία τόσο πιο επώδυνες είναι οι λύσεις που απαιτούνται.
       
      Σύμφωνα πάντα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το πρώτο «αγκάθι» είναι οι ποσότητες των δημοπρατούμενων ποσοτήτων NOME. Εδώ έχει επανέλθει η απαίτηση των δανειστών για σωρευτικό υπολογισμό των προς δημοπράτηση ποσοτήτων χρόνο με το χρόνο, αλλά τώρα έχουν προταθεί πιο «σφιχτά» χρονοδιαγράμματα. Ακόμα και η υστέρηση που υπήρχε στο τέλος του 2016 όσον αφορά το στόχο απώλειας μεριδίων της ΔΕΗ, ζητείται να καλυφθεί στις αμέσως επόμενες δημοπρασίες.
       
      Σε κάθε περίπτωση προβλέπεται μέσα στο 2017 να «βγούν», εκτός από το 12% που λέει ο νόμος, και οι ποσότητες του 8% που βγήκαν το 2016. Για το 2018 να βγει το 33%, δηλαδή το 8% του 2016, συν το 12% του 2017, συν το 13% του 2018.
       
      Όσον αφορά την τιμή εκκίνησης των δημοπρασιών, δεν υπάρχει κάποια αλλαγή. Προβλέπεται ότι θα υπάρχει μια ετήσια αναθεώρηση, η οποία θα πραγματοποιείται τον Ιούνιο και η οποία θα εφαρμόζεται στις επόμενες δημοπρασίες.
       
      Εκείνο όμως που αλλάζει ριζικά στο κείμενο του νέου μνημονίου σε σχέση με το προηγούμενο, είναι ότι, πρώτον αναλαμβάνει η ίδια η τρόικα να αξιολογήσει αν έχουν αποτέλεσμα τα NOME και δεύτερον περιγράφονται με λεπτομέρειες τα μέτρα δομικού χαρακτήρα που πρέπει να ληφθούν εάν δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι.
       
      Συγκεκριμένα οι δανειστές ζητούν να γίνει τον ερχόμενο Ιούνιο του 2017 η αξιολόγηση της πορείας επίτευξης των στόχων (για τα μερίδια που πρέπει να χάσει η ΔΕΗ) από τα ίδια τα στελέχη των θεσμών, σε συνεργασία με τις ελληνικές αρχές και όχι μόνον από τη ΡΑΕ όπως προβλεπόταν μέχρι τώρα.
       
      Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης αυτής θα χρησιμοποιηθούν για να αποφασιστούν τα εναλλακτικά μέτρα δομικού χαρακτήρα, στην περίπτωση που υπάρχει απόσταση από τους στόχους.
       
      Τα εναλλακτικά μέτρα που προτείνει η τρόικα είναι η πώληση του 40% των λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών μονάδων της ΔΕΗ και μάλιστα μέχρι τον επόμενο Ιούλιο (του 2018). Είναι τόσο αυστηρό το χρονοδιάγραμμα και τόσο fast track οι διαδικασίες που απαιτεί η τρόικα, που προβλέπει ότι θα πρέπει να έχει προσληφθεί σύμβουλος για την πώληση των μονάδων το αργότερο μέχρι τον Αύγουστο του 2017.
       
      Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι το μνημόνιο της τρόικας θέτει με αυστηρό τρόπο προϋπόθεση ότι οι αγοραστές των μονάδων αυτών δεν μπορούν να έχουν καμία σχέση ή συμμετοχή του δημοσίου καθ΄οιονδήποτε τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι δεν «παίζει» κάποιο σχήμα συμπράξεων που προκρίνει η ΔΕΗ, ενώ είναι αμφίβολο εάν θα επιτρεπόταν σε επιχειρήσεις, για παράδειγμα όπως τα ΕΛΠΕ, να συμμετάσχουν στη διαδικασία.
       
      Αξίζει να σημειωθεί επιπλέον ότι το μνημόνιο δεν θέτει θέμα «μικρής ΔΕΗ», ενώ δεν αναφέρεται πουθενά ως πιθανό ή αποδεκτό εναλλακτικό μέτρο η πώληση πελατολογίου (μέσω θυγατρικών ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο) από τη ΔΕΗ, λύση που έχει αναγάγει σε κεντρική στρατηγική της η διοίκηση της επιχείρησης.
       
      Εκτιμάται ότι κατά τους επιτελείς της τρόικας (και κυρίως της Κομισιόν που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέμα) το παραγωγικό portfolio της ΔΕΗ αποτελεί το πρόβλημα που γεννά τις υπόλοιπες δυσλειτουργίες στο άνοιγμα της αγοράς, και ως εκ τούτου έχουν επικεντρώσει εκεί την πίεσή τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάνουν λόγο για σταδιακή κατάργηση των δημοπρασιών NOME στην περίπτωση που ξεκινήσει η πώληση μονάδων από τη ΔΕΗ.
       
      Όσον αφορά, τέλος το αν θα πρέπει να νομοθετηθούν τώρα ή αργότερα τα εναλλακτικά δομικά μέτρα, το μνημόνιο προβλέπει ότι θα συμφωνηθούν και θα περιγραφούν τώρα, αλλά μπορούν να νομοθετηθούν το ερχόμενο καλοκαίρι (του 2017), μετά δηλαδή την αξιολόγηση του Ιουνίου.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, σήμερα Τετάρτη θα γίνει η πρώτη τηλεδιάσκεψη για τα ενεργειακά με τους εκπροσώπους της τρόικας μετά την έλευση του προτεινόμενου MOU. Η μεθοδολογία αυτή τη φορά φαίνεται ότι θα είναι διαφορετική. Πρώτα θα συζητηθεί σε ανώτερο επίπεδο το θέμα και εάν κλείσει στις αδρές γραμμές θα παραπεμφθεί μετά για τις λεπτομέρειές του σε τεχνικό επίπεδο.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/fast-track-polisi-toy-40-ton-ligntikon-kai-ydroilektrikon-monadon-tis-dei-sto-neo-energeiako
      Περισσότερα...

      0

    • georgegaleos

      Κωδικοποίηση συνόλου της Υφιστάμενης Νομοθετικής και Κανονιστικής ύλης και της σχετικής Νομολογίας για τη Δασική Νομοθεσία.
       
      Ο παρών διαδικτυακός χώρος δημιουργήθηκε στα πλαίσια υλοποίησης του έργου «Κωδικοποίηση της Δασικής Νομοθεσίας» (κωδικός ΟΠΣ5000346), το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα 2014-2020».
       
      Στόχος του έργου είναι η άμεσης και ταχεία πρόσβαση στα περί δασών νομοθετήματα από όλους τους ενδιαφερόμενους πολίτες, επιχειρήσεις, νομικούς αλλά και ενδιαφερόμενους φορείς της δημόσιας διοίκησης, συμπεριλαμβανομένων των δικαστικών αρχών και των κατά τόπους δασικών υπηρεσιών.
       
      Αρμόδια υπηρεσία για την ανανέωση του περιεχομένου της συλλογής και την εν γένει λειτουργία της πλατφόρμας είναι η Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης, Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Πηγή: http://devweb.atc.gr/ypekaportal/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπέγραψε τρεις αποφάσεις μερικής ανάκλησης των αποφάσεων υπαγωγής στο πρόγραμμα «Ενίσχυση Δικαιούχων για την απόκτηση της ιδιότητας του Ενεργειακού Επιθεωρητή»" για 1690 δικαιούχους συνολικά.
       
      Όπως παρουσιάζει το B2Green.gr, οι τρεις αυτές αποφάσεις ανάκλησης προέκυψαν κατά περίπτωση για τους εξής λόγους:
      δεν προσκομίστηκε στην Υπηρεσία έντυπος φάκελος δικαιολογητικών μέχρι την καταληκτική ημερομηνία που ορίστηκε στην Απόφαση.
      δεν προσκομίστηκαν παραστατικά δαπάνης.
      προσκομίστηκαν παραστατικά δαπάνης που δεν αφορούσαν φυσικό πρόσωπο, όπως προβλεπόταν στην προκήρυξη του προγράμματος, αλλά νομικό πρόσωπο.
      προσκομίστηκαν παραστατικά δαπάνης με ημερομηνία έκδοσης μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής που ορίστηκε στην Απόφαση.
      προσκομίστηκαν παραστατικά δαπάνης με ημερομηνία έκδοσης πριν από την ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας (30.01.2012)
      υποβλήθηκε από τους δικαιούχους αίτημα παραίτησης από την καταβολή της ενίσχυσης.
      προσκομίστηκαν παραστατικα δαπάνης από ΚΕΚ τα οποίο δεν περιέχονται στον αναρτημένο, στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου, κατάλογο με τους φορείς εκπαίδευσης Ενεργειακών Επιθεωρητών, σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση υπ' αρίθμ. 192 /13 Οκτωβρίου 2011 (Β' 2406), όπως ισχύει.

      Δείτε παρακάτω τις τρεις αποφάσεις ανάκλησης με όλα τα ονόματα:
       
       
      Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
      Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
       
      Απόφαση: https://diavgeia.gov.gr/doc/6%CE%93%CE%9F%CE%934653%CE%A08-25%CE%92?inline=true
       
      Περιφέρεια Αττικής
      Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
      Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας
       
      Απόφαση: https://diavgeia.gov.gr/doc/97774653%CE%A08-3%CE%A9%CE%98?inline=true
       
       
      Περιφέρεια Ηπείρου
      Περιφέρεια Κρήτης
      Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
      Περιφέρεια Θεσσαλίας
      Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
      Περιφέρεια Πελοποννήσου
      Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
      Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου
       
      Απόφαση: https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%99%CE%9964653%CE%A08-%CE%A7%CE%97%CE%96?inline=true
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/43390/anaklisi-apofasis-enischysis-gia-1690-energeiakous-epitheorites-ola-ta-onomata
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το αυτόνομο ελικοφόρο αεροσκάφος θα είναι διαθέσιμο προς ενοικίαση από τον προσεχή Ιούλιο.
      Το πρώτο αυτόνομο ελικοφόρο αεροσκάφος για τη μεταφορά προσώπων θα είναι διαθέσιμο για μίσθωση από τον Ιούλιο, ανακοίνωσε η Υπηρεσία Δρόμων και Μεταφορών του Ντουμπάι. Το κινεζικής κατασκευής Ehang 184 μπορεί να μεταφέρει έναν ελαφρύ επιβάτη με τις αποσκευές του σε πτήσεις μισής ώρας.
      Πηδάλιο και άλλα όργανα δεν υπάρχουν στην καμπίνα του drone -ο επιβάτης απλά επιλέγει τον προορισμό σε μια οθόνη αφής και το σύστημα αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα.
       
      «Έχουμε ήδη πραγματοποιήσει δοκιμές με αυτό το όχημα στους ουρανούς του Ντουμπάι», δήλωσε στο Associated Press εκπρόσωπος της Υπηρεσίας Δρόμων και Μεταφορών, μιλώντας στο περιθώριο της Παγκόσμιας Συνόδου Διακυβέρνησης.
      Ηλεκτροκίνητο με τέσσερις έλικες
      Το πρωτότυπο του drone παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2016 στην έκθεση τεχνολογίας CES στο Λος Άντζελες. Λίγους μήνες αργότερα, τον Ιούνιο, η πολιτεία της Νεβάδα έδωσε το πράσινο φως για δοκιμαστικές πτήσεις.
      Το ηλεκτροκίνητο Ehang 184 πετά με τέσσερις έλικες και αναπτύσσει ταχύτητα μέχρι 160 χιλιομέτρων ανά ώρα. Η μπαταρία αρκεί για πτήσεις 30 λεπτών σε αποστάσεις μέχρι 50 χιλιόμετρα, ενώ το συνολικό βάρος του φορτίου περιορίζεται στα 100 κιλά.
      Πάντως το drone της κινεζικής Ehang δεν θα κρατήσει για πολύ τον τίτλο του πρώτου επιβατικού drone: ανάλογα σχέδια έχει ο Λάρι Πέιτζ της Google και η Airbus, ενώ η ισραηλινή εταιρεία Urban Aerοnautics ελπίζει ότι να ξεκινήσει το 2020 τις δοκιμές ενός επιβατικού drone στρατιωτικής χρήσης που μπορεί να μεταφέρει 500 κιλά.
      Πηγή: http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=862086
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η βόμβα βρέθηκε την προπερασμένη Πέμπτη στο Κορδελιό κατά τη διάρκεια τεχνικών εργασιών στον εξωτερικό χώρο πρατηρίου υγρών καυσίμων επί της οδού Μοναστηρίου 90.
       
      Οπως έγινε γνωστό, ήταν αμερικανικής κατασκευής, περιείχε περίπου 150 κιλά εκρηκτικών και έπεσε από βρετανικό αεροσκάφος κατά τον «από λάθος βομβαρδισμό» των συμμάχων που είχαν στόχο τον σιδηροδρομικό σταθμό Διαλογής, τις τελευταίες μέρες της γερμανικής κατοχής, ωστόσο έχασαν τη ζωή τους από αυτόν περίπου 500 Θεσσαλονικείς.
       
      Η εξουδετέρωσή της έγινε στο Πεδίο Βολής – Ασκήσεων «Ασκού – Προφήτη», την Κυριακή 13 Φεβρουαρίου.
       

       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/video/vinteo-me-tin-katastrofi-tis-xehasmenis-vomvas
       
      Μερικές φωτογραφίες από το Γραφείου Τύπου Γενικού Επιτελείου Στρατού
       

       

       

       

       

       

       

       

       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο 40,06% διαμορφώνονται αθροιστικά (για εργαζόμενους και εργοδότες) οι εισφορές που καλούνται να καταβάλουν οι μηχανικοί που εργάζονται με καθεστώς μισθωτού στον ιδιωτικό τομέα.
       
      Αυτό προκύπτει από εγκύκλιο του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης που αφορά τους μισθωτούς του πρώην ΤΣΜΕΔΕ. Πιο συγκεκριμένα:
       
      * Για τον κλάδο σύνταξης επιβάλλεται εισφορά 6,67% για τον ασφαλισμένο και 13,33% για τον εργοδότη (σύνολο 20%).
       
      * Για τον κλάδο ασθένειας επιβάλλεται: α) 6,45% (2,15% ο ασφαλισμένος και 4,3% ο εργοδότης) ως παροχές ασθενείας σε είδος. β) 0,65% (0,4% ο ασφαλισμένος και 0,25% ο εργοδότης) για παροχές ασθενίας σε χρήμα. Συνολικά δηλαδή 7,10% (2,55% ο ασφαλισμένος και 4,55% ο εργοδότης).
       
      * Για την επικουρική ασφάλιση επιβάλλεται εισφορά 3,5% για τον ασφαλισμένο και 3,5% για τον εργοδότη (σύνολο 7%) μέχρι 31/5/2019. Εν συνεχεία ο ασφαλισμένος θα πληρώνει 3,25% και ο εργοδότης 3,25% (σύνολο 6,5%)
       
      * Επιπρόσθετα επιβάλλονται εισφορές 3,28% για τον ασφαλισμένο και 3,68% για τον εργοδότη (σύνολο 6,96%) υπέρ ΟΑΕΔ, ΛΑΕΚ ΟΕΚ, ΟΕΕ κ.λπ.
       
      * Επιπλέον εισφορές 4% για εφάπαξ (εργαζόμενος), 1% εισφορά εργοδότη για επαγγελματικό κίνδυνο
       

       

       
      Δείτε τη νέα εγκύκλιο, εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A95%CE%962465%CE%A7%CE%A0%CE%99-%CE%A97%CE%9D?inline=true
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Το Brexit συνιστά απειλή για τις περιβαλλοντικές πολιτικές του Ηνωμένου Βασιλείου που καλύπτουν την ατμοσφαιρική ρύπανση, την ενεργειακή απόδοση και την προστασία της άγριας ζωής, σύμφωνα με το Κόμμα των Πρασίνων.
       
      Συγκεκριμένα, περισσότεροι από 1.100 περιβαλλοντικοί νόμοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης που καλύπτουν τους τομείς αυτούς θα πρέπει να μεταφερθούν στο δίκαιο του Ηνωμένου Βασιλείου, ώστε να διατηρηθεί η τρέχουσα περιβαλλοντική προσέγγιση της κυβέρνησης.
       
      Η απόγνωση για μια εμπορική συμφωνία με τις ΗΠΑ θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε χαμηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα, όπως το ξέπλυμα των κοτόπουλων με χλώριο και οι ορμόνες στο βόειο κρέας, δήλωσε η βουλευτής του Κόμματος των Πρασίνων, Κάρολαϊν Λούκας.
       
      Πολλοί περιβαλλοντικοί νόμοι ενδέχεται να είναι ανεφάρμοστοι, καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο δεν διαθέτει σύστημα για την εποπτεία τους, η οποία γίνεται επί του παρόντος από ευρωπαϊκούς οργανισμούς, ενώ η χώρα μπορεί επίσης να εγκαταλείψει όλους τους ευρωπαϊκούς οργανισμούς που υποστηρίζουν και αναπτύσσουν πράσινες πολιτικές.
       
      Η Λούκας, μέλος της Επιτροπής Περιβαλλοντικού Ελέγχου, πραγματοποίησε έκκληση για μία «πράσινη εγγύηση», και τόνισε την ανάγκη να αρχίσουν αμέσως εργασίες για την εισαγωγή ενός περιβαλλοντικού νομοθετικού πλαισίου, προτού χαθεί πολύτιμος χρόνος.
       
      «Αν και δεν το αναφέρει η κυβέρνηση, είναι σαφές ότι η βρετανική περιβαλλοντική πολιτική αντιμετωπίζει μία πληθώρα απειλών από το Brexit. Βασικοί νόμοι μπορεί να είναι ανεφάρμοστοι, οι δαπάνες σε κρίσιμα συστήματα ίσως κοπούν και νέες εμπορικές συμφωνίες θα υπονομεύσουν τους υφιστάμενους κανονισμούς», πρόσθεσε.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1204656/m-bretania-1100-periballontikoi-nomoi-kinduneuoun-apo-to-brexit
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.