Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Άρχισε από σήμερα 1η Φεβρουαρίου η σταδιακή εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, σε πρώτη φάση στα τρόλεϊ, τραμ, λεωφορεία και τον ηλεκτρικό Πειραιά-Κηφισιά (Γραμμή 1 του Μετρό). Το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους: το πολλαπλό εισιτήριο (AΤΗ.ΕΝΑ Τicket) και την έξυπνη κάρτα (AΤΗ.ΕΝΑ Card).
      Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του ΟΑΣΑ, το ΑTH.ENA TICKET είναι επαναφορτιζόμενο. Κατά την έκδοσή του, φορτίζεται με έναν από τους γνωστούς τύπους εισιτηρίων. Εφόσον ο κάτοχός του το διατηρεί σε καλή κατάσταση, μπορεί να επαναφορτιστεί αρκετές φορές με έναν τύπο εισιτηρίου κάθε φορά.
       
      Κατά την πρώτη φάση, οι επιβάτες θα μπορούν να φορτίζουν το πολλαπλό εισιτήριο με προϊόντα κομίστρου, όπως το ημερήσιο, το 5ήμερο, το 3ήμερο, τα κανονικά εισιτήρια αεροδρομίου για το μετρό και τα λεωφορεία express.
       
      Η πώληση του πολλαπλού εισιτηρίου γίνεται από τα αυτόματα μηχανήματα της γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) και των γραμμών του τραμ. Από σήμερα έχουν τεθεί σε λειτουργία τα μηχανήματα στους σταθμούς Κηφισιά, Μαρούσι, Καλλιθέα και στη στάση Σύνταγμα του τραμ.
       

       
       
      Εντός μηνός θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα 169 μηχανήματα όλων των σταθμών της γραμμής 1 και των στάσεων του τραμ. Επίσης, οι υπόλοιποι τύποι κομίστρου χαμηλότερης αξίας θα ενσωματωθούν σταδιακά στο νέο σύστημα.
       
      Η AΤΗ.ΕΝΑ Card είναι μια πλαστική κάρτα στο μέγεθος πιστωτικής. Είναι επαναφορτιζόμενη και το βασικό πλεονέκτημά της είναι ότι προσαρμόζεται στις ανάγκες του κατόχου της. Μπορεί να επαναφορτίζεται με διαφορετικά προϊόντα κομίστρου κάθε φορά, ανάλογα με τις μετακινήσεις που επιθυμεί ο επιβάτης.
       
      Οι επιβάτες που είναι ήδη κάτοχοι καρτών κανονικής τιμής (αξίας 30 ευρώ και άνω), αλλά και οι επιβάτες που ενδιαφέρονται να την αποκτήσουν φορτισμένη με προϊόν κομίστρου κανονικής τιμής (αξίας 30 ευρώ και άνω), μπορούν να υποβάλουν αίτηση στον ιστότοπο www.athenacard.gr -για την ώρα εμφανίζει μήνυμα σφάλματος-, εισάγοντας τα απαραίτητα στοιχεία. Με τον τρόπο αυτό η απόκτηση και η αντικατάσταση των χάρτινων καρτών από την έξυπνη κάρτα ATH.ENA θα γίνει σταδιακά και χωρίς ταλαιπωρία.
       
      Κατά την τρέχουσα περίοδο προσαρμογής, θα συνυπάρχουν τόσο η ηλεκτρονική όσο και η χάρτινη μορφή εισιτηρίων και καρτών. Έτσι, οι επιβάτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα εισιτήρια €1,40 και €0,60 θα συνεχίσουν να τα προμηθεύονται και να τα επικυρώνουν όπως και σήμερα.
       
      Επίσης, οι επιβάτες που έχουν σε ισχύ χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών (μηνιαία, 3μηνιαία,6μηνιαία, ετήσια) μπορούν να συνεχίσουν να τις χρησιμοποιούν κανονικά. Στα λεωφορεία, τρόλλεϋ και τραμ, οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα θα τα επικυρώνουν κατά την είσοδό τους στο όχημα ανέπαφα ΜΙΑ φορά στα έξυπνα επικυρωτικά μπλε χρώματος, που βρίσκονται πλησίον των θυρών.
       

       
       
      Στη γραμμή 1 (ΗΣΑΠ), οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα θα πρέπει να τα επικυρώνουν ΔΥΟ φορές, μια στην είσοδο και μια στην έξοδο, στις πύλες των σταθμών. Στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου οι πύλες θα παραμένουν ανοικτές, ενώ ταυτόχρονα θα παρέχουν την δυνατότητα επικύρωσης των ηλεκτρονικών εισιτηρίων.
       
      Τέλος, όλες οι ομάδες που δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση (όπως οι άνεργοι και τα ΑΜΕΑ), καθώς και οι ομάδες που μετακινούνται με μειωμένο εισιτήριο (όπως οι πολύτεκνοι και οι φοιτητές) θα συνεχίσουν να μετακινούνται όπως πριν.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82/%CF%84%CE%BF-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%B9%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CF%84%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CF%8A-r13451
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Οχτακόσια εικοσιένα επενδυτικά σχέδια συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του αναπτυξιακού νόμου, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομίας.
       
      Στις 30 Ιανουαρίου 2017 έληξε η ημερομηνία υποβολής προτάσεων επενδυτικών σχεδίων, ενώ όπως αναφέρει το υπουργείο, η οριστικοποίηση αυτών των υποβολών θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου 2017.
       
      Τα στοιχεία χαρακτηρίζονται ενθαρρυντικά από το υπουργείο και σύμφωνα με την ανάλυσή τους, το μεγαλύτερο μέρος των επενδυτικών σχεδίων (41,3%) αιτούνται φορολογική απαλλαγή, ενώ τα υπόλοιπα αιτούνται επιχορήγηση ή leasing ή ενίσχυση μισθολογικό κόστους.
       
      Το 65% των επενδυτικών σχεδίων και το 51,3% του συνολικού ύψους των επενδύσεων αφορούν την βιομηχανία (κυρίως στον κλάδο της αγροτοδιατροφής) και λίγες επενδύσεις σε logistics, ενώ τα επενδυτικά σχέδια στον τουρισμό συνιστούν το 35% των επενδυτικών σχεδίων και αφορούν το 48,7% του συνολικού ύψους επενδύσεων.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Schedia_%E2%82%AC22_dis_upoblithikan_gia_ton_ependutiko_nomo/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε «καλό δρόμο» ως προς την επίτευξη των ενεργειακών στόχων βρίσκεται η Ευρώπη, σύμφωνα με τη δεύτερη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κατάσταση της Ενεργειακής Ένωσης.
       
      Μεταξύ άλλων, διαπιστώνεται ότι οι χώρες της ΕΕ έχουν προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό της οικονομίας και έχουν μεταβεί σε μία εποχή χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών.
       
      Ως εκ τούτου, η ΕΕ έχει σημειώσει ικανοποιητική πρόοδο, όσον αφορά την επίτευξη των στόχων της Ενεργειακής Ένωσης, κυρίως των στόχων του 2020 για την ενέργεια και το κλίμα, ενώ έχει ήδη επιτύχει τον στόχο για τελική κατανάλωση ενέργειας.
       
      Το ίδιο ισχύει και για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου: το 2015, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ήταν κατά 22% χαμηλότερες από το επίπεδο του 1990.
       
      Η ΕΕ βρίσκεται επίσης σε καλό δρόμο στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπου - με βάση τα δεδομένα του 2014 - το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έφθασε το 16% της ακαθάριστης τελικής κατανάλωσης ενέργειας.
       
      Μια άλλη σημαντική τάση είναι το γεγονός ότι η ΕΕ εξακολουθεί να αποσυνδέει με επιτυχία την οικονομική της ανάπτυξη από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Κατά την περίοδο 1990 - 2015, το συνδυασμένο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της ΕΕ (ΑΕΠ) αυξήθηκε κατά 50%, ενώ οι συνολικές εκπομπές μειώθηκαν κατά 22%.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/32075/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Έπρεπε να περάσουν 10 χρόνια και 10 μήνες για να φτάσουμε σήμερα στο ιστορικό σημείο να πανηγυρίσουμε την πλήρη διάνοιξη της πρώτης από τις 2 σήραγγες του Μετρό Θεσσαλονίκης.
       
      To ypodomes.com ήταν εκεί για να παρακολουθήσει την διαδικασία και μόλις πριν από λίγο σε εορταστικό κλίμα ο πρώτος Μετροπόντικας, ο "ΑΚΤΩΡ" μπήκε στον σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ, ολοκληρώνοντας τη διάνοιξη της Σήραγγας. Σε περίπου 2 μήνες θα ακολουθήσει και ο δεύτερος Μετροπόντικας, δίνοντας happy end στο "δράμα" που ζήσαμε για χρόνια. Το τελευταίο κομμάτι της σήραγγας που διανοίχθηκε από τον «Ηρακλή», μεταξύ Νέας Ελβετίας και Ανάληψης», έχει μήκος 1.800 μέτρων.
       
      Η διάνοιξη της διπλής σήραγγας μήκους 9,6χλμ του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι όχι μόνο σημαντική αλλά εξασφαλίζει πλέον την ολοκλήρωση και λειτουργία του πλέον πολυαναμενόμενου έργου για την πόλη.
       
      Από εδώ και έπειτα αυτό που θα γίνει είναι η ολοκλήρωση των έργων πολιτικού μηχανικού σε όλους τους σταθμούς, το στρώσιμο των γραμμών, η εκκίνηση των αρχιτεκτονικών εργασιών στους σταθμούς, η έλευση των τρένων, προκειμένου στις αρχές του 2019 να ξεκινήσουν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια τα οποία υπολογίζεται να διαρκέσουν 16 μήνες.
       
      Η εκκίνηση της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί την Άνοιξη του 2020 με τη λειτουργία του τμήματος Συντριβάνι-Νέα Ελβετία. Το τμήμα μεταξύ του «Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού» και του σταθμού «Βενιζέλου» εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία το 2022 λόγω των εργασιών που απαιτούνται στον τελευταίο και που θα καθυστερήσουν περίπου 1 έτος.
       
      Το τελικό χρονοδιάγραμμα θα κλειδώσει με την ολοκλήρωση των μελετών για το σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ που θα αποκαλύψει και τον απαιτούμενο χρόνο. Από την πλευρά της η διοίκηση της Αττικό Μετρό είναι αισιόδοξη ότι οι εργασίες θα τρέξουν και με την επέκταση προς Καλαμαριά να παραδίδεται ένα χρόνο μετά τη βασική γραμμή, το 2021.
       
       
       
      Η «ανατομία» του έργου
       
      1. Στοιχεία του έργου
       
      Έργο: Μελέτη Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης (CON-06/004)
      Σύστημα Δημοπράτησης: Μελέτη-Κατασκευή
      Συμβατικό Τίμημα: 951 εκ. € (χωρίς αναθεώρηση & ΦΠΑ) / 1,012 δισ. € (με αναθεώρηση, χωρίς ΦΠΑ)
      Έκπτωση: 11,54%
      Ανάδοχος Κοινοπραξία: ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ/IMPREGILO/ANSALDO STS/SELI/HITACHI Rail Italy
      Φυσικό Αντικείμενο: Διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 9,6 χλμ. περίπου, 13 σταθμούς, τον επίσταθμο, το Αμαξοστάσιο με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας και το Κτίριο Διοίκησης, τα αναγκαία ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα και 18 συρμούς.
      Ημερομηνία Ανάθεσης: 07.4.2006
      Συμβατική Ημερομηνία Περαίωσης: 02.10.2012
      Οριακή Προθεσμία Έργου: 01.12.2014
      Εκτιμώμενη Ημερομηνία Λειτουργίας: Τέλη του 2020 (εκτός Βενιζέλου) / Τέλη του 2021 (Βενιζέλου)
       
      2. Απορροφήσεις–Ποσοστά Ολοκλήρωσης–Υπολειπόμενο αντικείμενο
       
      Τα κύρια στοιχεία του κατασκευασμένου έργου συνοψίζονται στα εξής:
       
      - Ποσοστό ολοκλήρωσης συνολικού οικονομικού αντικειμένου (Αρχικής & Συμπλ. Συμβ.): 52% περίπου
      - Ποσοστό ολοκλήρωσης έργων ΠΜ: 72% περίπου
      - Ποσοστό ολοκλήρωσης των σηράγγων ΤΒΜ: 97% περίπου
      - Ποσοστό ολοκλήρωσης μελετών: 85% περίπου
      - Ποσό απορροφήσεων (με προκαταβολές και αναθεώρηση, χωρίς ΦΠΑ): 489 εκ. € περίπου
      - Ποσό απορροφήσεων μόνο για εργασίες (χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ): 417 εκ. € περίπου
       
      3. Περιγραφή Προόδου
       
      I. Έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί οι κύριες εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις εξής θέσεις:
       
      1. Σταθμός «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» (ΝΣΣ),
      2. Σταθμός «Δημοκρατίας»,
      3. Σταθμός «Σιντριβάνι»,
      4. Σταθμός «Πανεπιστήμιο»,
      5. Σταθμός «Παπάφη»,
      6. Σταθμός «Ευκλείδης»,
      7. Σταθμός «Φλέμινγκ»,
      8. Σταθμός και διασταύρωση «Ανάληψη»,
      9. Επίσταθμος ΝΣΣ,
      10. Διακλάδωση «Δημοκρατίας»,
      11. Διασταύρωση «Σιντριβάνι».
       
      Έχει ξεκινήσει η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων (τοιχοποιίες, σοβάδες κ.λπ.) στους σταθμούς «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», «Πανεπιστήμιο», «Ευκλείδης» και στους υπόλοιπους σταθμούς η κατασκευή θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
      Κυλιόμενες κλίμακες έχουν τοποθετηθεί στους σταθμούς «Ευκλείδης», «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» και «Πανεπιστήμιο», ενώ στους υπολοίπους η τοποθέτηση θα αρχίσει το επόμενο διάστημα.
       
      II. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις θέσεις:
       
      1. Σταθμός και διακλάδωση «Πατρίκιος»: έχει ολοκληρωθεί το μόνιμο περιμετρικό κέλυφος και η υπόγεια αντηρίδα με jet grouting, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η εκσκαφή στο επίπεδο -1 και η σκυροδέτηση των πλακών στο επίπεδο -1.
      2. Σταθμός «Βούλγαρη»: έχει ολοκληρωθεί το περιμετρικό κέλυφος, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η εκσκαφή στο -2 και η σκυροδέτηση της πλάκας -1.
      3. Σταθμός και Διασταύρωση «Νέα Ελβετία»: έχει ολοκληρωθεί το περιμετρικό κέλυφος, η εκσκαφή και η προσωρινή αντιστήριξη.
      4. Σε εξέλιξη είναι η κατασκευή του C&C και της ΝΑΤΜ στην οδό Αλατίνη.
       
      III. Στο σταθμό «Αγ. Σοφία» βρίσκεται σε εξέλιξη η αρχαιολογική ανασκαφή στο νότιο τμήμα του σταθμού και στις δύο προσβάσεις.
       
      IV. Στο σταθμό «Βενιζέλου», από το Δεκέμβριο 2012 δεν εκτελείται καμία εργασία. Αναμένεται η έκδοση της Υπουργικής Απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού, σε συνέχεια της συνεδρίασης του ΚΑΣ της 17ης Ιανουαρίου 2017, για την κατασκευή του σταθμού με τη διατήρηση κατά χώρα των αρχαιοτήτων που έχουν αποκαλυφθεί στο επίπεδο -1.
       
      V. Στο Αμαξοστάσιο ολοκληρώθηκε η περιμετρική αντιστήριξη και η κατασκευή του φέροντος οργανισμού του Κτιρίου Ι. Βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων του Κτιρίου Ι και η κατασκευή του Κτιρίου ΙΙ. Την προηγούμενη εβδομάδα παραδόθηκε ο χώρος μετά την ολοκλήρωση της ανασκαφής.
       
      VI. Έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη της βόρειας σήραγγας μονής τροχιάς με ΤΒΜ, συνολικού μήκους 7,8 χλμ και συγκεκριμένα από το σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» μέχρι το σταθμό «Ν. Ελβετία». Θα ακολουθήσει η διάλυση και απομάκρυνση του 1ου ΤΒΜ από το φρέαρ στην διασταύρωση «Ανάληψη». Για την ολοκλήρωση της διάνοιξης της νότιας σήραγγας με το 2ο ΤΒΜ στην ίδια θέση υπολείπονται 400 μ. περίπου.
       
      VII. Η πρόοδος του αρχαιολογικού έργου είναι η εξής:
       
      1. Σταθμός «ΝΣΣ»: ολοκληρώθηκε στο σταθμό, τις διασταυρώσεις και τη βόρεια είσοδο – εκκρεμεί στη νότια πρόσβαση και σε τρία φρεάτια
      2. Διασταύρωση ΝΣΣ: ολοκληρώθηκε
      3. Επίσταθμος: ολοκληρώθηκε
      4. Σταθμός «Δημοκρατία»: ολοκληρώθηκε στο σταθμό – εκκρεμεί στη βόρεια και νότια πρόσβαση
      5. Διακλάδωση «Δημοκρατία»: ολοκληρώθηκε
      6. Σταθμός «Βενιζέλου»: εκτελέστηκε σε βάθος 7m περίπου – δεν εκτελέστηκε ανασκαφή στις προσβάσεις
      7. Σταθμός «Αγ. Σοφία»: ολοκληρώθηκε στο βόρειο τμήμα του σταθμού. Συνεχίζεται στο νότιο τμήμα και στις προσβάσεις βόρεια και νότια
      8. Σταθμός «Σιντριβάνι»: ολοκληρώθηκε στο σταθμό και στη βόρεια πρόσβαση. Σε εξέλιξη είναι στη νότα πρόσβαση
      9. Διασταύρωση «Σιντριβάνι»: ολοκληρώθηκε
      10. Σταθμός «Πανεπιστήμιο»: ολοκληρώθηκε
      11. Σταθμός «Ευκλείδης»: ολοκληρώθηκε
      12. Σταθμός «Φλέμινγκ»: ολοκληρώθηκε
      13. Αμαξοστάσιο: ολοκληρώθηκε
       
      VIII. Έχει ολοκληρωθεί περίπου το 85% των μελετών. Υπολείπονται κυρίως οι μελέτες των συστημάτων και των συρμών.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/thessalonikis/item/38702-metro-thessalonikis-meta-apo-10-xronia-ksetrypithikan-oi-siragges-update
       

      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Οι ιδρυτές της εταιρείας, επιστήμονες πληροφορικής, από το Πανεπιστήμιο της Κρήτης, κατάφεραν να κατασκευάσουν μια συσκευή που εντοπίζει τη θέση σκαφών μέσω του δορυφορικού συστήματος Iridium και των GPS, GALILEO, με σχεδόν απόλυτη κάλυψη ακόμα και στα πιο δυσπρόσιτα μέρη.
       
      Στους 25 semifinalists του διαγωνισμού MITEF Greece Startup Competition 2017 πέρασε η OpenIchnos, με έδρα το Ηράκλειο της Κρήτης, μετά από την κατάκτηση του βραβείου στο Bluegrowth.
       
      Οι ιδρυτές της εταιρείας, επιστήμονες πληροφορικής, από το Πανεπιστήμιο της Κρήτης, κατάφεραν να κατασκευάσουν μια συσκευή που εντοπίζει τη θέση σκαφών μέσω του δορυφορικού συστήματος Iridium και των GPS, GALILEO, με σχεδόν απόλυτη κάλυψη ακόμα και στα πιο δυσπρόσιτα μέρη, με τη συσκευή να μπορεί να λειτουργήσει 60 ημέρες χωρίς ηλιοφάνεια.
       
      Ο Γιώργος Κούτρας, επικεφαλής της OpenIchnos, με αφορμή την επιλογή της από το MITEF επισημαίνει ότι το προϊόν της εταιρείας έχει σχεδιαστεί και θα παραχθεί εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα.
       
      Αναφορικά με το πρόγραμμα της δεύτερης φάσης του MITEF Greece Startup Competition, ξεκινά από τις 27 Ιανουαρίου και θα λήξει στις 2 Μαΐου.
       
      H τελετή λήξης και απονομής του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουλίου, 2017, στην Αθήνα, όπου οι 10 finalists θα παρουσιάσουν την επιχειρηματική τους πρόταση μπροστά στο κοινό και η κριτική επιτροπή θα επιλέξει τις 3 νικήτριες ομάδες.
       
      Οι νικητές θα έχουν την ευκαιρία να προβληθούν μέσα από το MITEF Global, το διεθνές μη κερδοσκοπικό δίκτυο, που ασχολείται με την καινοτομία και την τεχνολογική επιχειρηματικότητα.
       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/technology/article/650242/kritiki-startup-kataskeuazei-suskeui-pou-edopizei-skafi-sta-pio-dusprosita-meri/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στο στάδιο υλοποίησης περνά η κατασκευή μονάδας αφαλάτωσης στο νησί Κίμωλος που θεωρείται σημαντικό έργο υποδομής αφού θα λύσει το ζήτημα της επάρκειας πόσιμου νερού για τους κατοίκους του νησιού
       
      Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η οποία τον Οκτώβριο του 2016, εξασφάλισε τη χρηματοδότησή της με πόρους του ΕΣΠΑ, εντάσσοντας το έργο «Κατασκευή συνοδών έργων μονάδας αφαλάτωσης Κιμώλου», στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014-2020», αναλαμβάνει, όπως ανακοινώθηκε, την ωρίμανση και κατασκευή του, ως φορέας υλοποίησης, μετά από Προγραμματική Σύμβαση, ύψους 604.800 ευρώ και τετραετούς διάρκειας, την οποία συνυπογράφουν ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος και ο Δήμαρχος Κιμώλου Κωνσταντίνος Βεντούρης.
       
      Η Προγραμματική Σύμβαση, μέσω της οποίας η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αναλαμβάνει να κατασκευάσει το έργο, αντί του Δήμου Κιμώλου, που είναι ο κύριος του έργου, κρίθηκε επιβεβλημένη, δεδομένης της επάρκειας της Περιφέρειας, όσον αφορά τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την υλοποίησή του, όπως τεχνικές και οικονομικές υπηρεσίες, αναγκαία στελέχωση κ.λπ.
       
      Συγκεκριμένα, βάσει των προβλεπομένων από την υπογραφείσα Προγραμματική Σύμβαση, η Περιφέρεια αναλαμβάνει την ωρίμανση του έργου (σύνταξη μελετών, λήψη των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων και εγκρίσεων), την διενέργεια των διαδικασιών ανάθεσης και επιλογής αναδόχου, την διαχείριση και παρακολούθηση υλοποίησης του έργου, την παραλαβή και παράδοσή του σε πλήρη λειτουργία στον Δήμο Κιμώλου, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την λειτουργία του έργου μετά την ολοκλήρωσή του.
       
      Το έργο «Κατασκευή συνοδών έργων μονάδας αφαλάτωσης Κιμώλου» αφορά στην εκτέλεση υδραυλικών και ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών, ως συνοδά έργα στην μονάδα αφαλάτωσης, δυναμικότητας 600m3, ώστε να επιτευχθεί η δημιουργία αυτόνομης υποδομής ύδρευσης της Κιμώλου.
       
      Προβλέπεται η κατασκευή αντλιοστασίου υδροληψίας θαλασσινού νερού στον παλιό προβλήτα του λιμένα της Ψάθης, τεχνικού ενίσχυσης της υφιστάμενης θωράκισης με φυσικούς ογκόλιθους και δικτύου αγωγών μεταφοράς νερού και απόρριψης του παραγόμενου αλμόλοιπου. Προβλέπονται, επίσης, εργασίες αντικατάστασης υφιστάμενων αγωγών πόσιμου νερού, διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου για την σωστή λειτουργία της μονάδας αφαλάτωσης, καθώς και εργασίες ηλεκτροδότησης του αντλιοστασίου υδροληψίας και της μονάδας αφαλάτωσης.
       
      Η κατασκευή του έργου προβλέπεται να ξεκινήσει στις 31/03/2017. Η διάρκεια της Προγραμματικής Σύμβασης, που αρχίζει από την υπογραφή της και λήγει με την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου στον Δήμο Κιμώλου, έχει οριστεί σε 48 μήνες.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/substructure/Monada_afalatosis_kataskeuazetai_sti_Kimolo_/#.WJIZ8FOLS72
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το απόγευμα της Τετάρτης (1 Φεβρουαρίου) προβλέπεται να υλοποιηθεί η επόμενη προσωρινή κυκλοφοριακή ρύθμιση, όπως ανακοίνωσε η Αττικό Μετρό, στην οδό Δελφών προκειμένου να εκτελεσθούν οι εργασίες ανάσυρσης των δύο Μηχανημάτων Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜs) μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής των σηράγγων της Βασικής Γραμμής του Μετρό.
       
      Η κυκλοφοριακή ρύθμιση προβλέπεται να διαρκέσει έξι μήνες και συγκεκριμένα:
       
      - Επαναφέρεται η αμφίπλευρη κίνηση στο τμήμα της οδού Δελφών μεταξύ οδών Μάρκου Μπότσαρη και Γεωργίου Δροσίνη και διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στο τμήμα της οδού Δελφών από την οδό Πέτρου Συνδίκα έως την οδό Γεωργίου Δροσίνη.
       
      - Δίνεται κίνηση των αυτοκινήτων αμφίπλευρα στην οδό Γεωργίου Δροσίνη.
       
      Για την διευκόλυνση των οδηγών ενημερώνουμε ότι η κίνηση που γινόταν προς τα Ανατολικά απ' ευθείας δια της οδού Δελφών, θα πραγματοποιείται πλέον μέσω της οδού Δελφών μετά την διασταύρωση με οδό Μάρκου Μπότσαρη - οδός Γεωργίου Δροσίνη - στον κυκλικό κόμβο της Πέτρου Συνδίκα - δια της οδού Πέτρου Συνδίκα στην οδό Δελφών.
       
      Ομοίως, η κίνηση προς το κέντρο της πόλης θα μπορεί να πραγματοποιηθεί, είτε από την οδό Δελφών - δια της οδού Σόλωνος - οδού Μάρκου Μπότσαρη - κατάληξη στην οδό Δελφών, είτε από την οδό Δελφών - δια της οδού Σόλωνος - κυκλικός κόμβος Πέτρου Συνδίκα - δια της οδού Γεωργίου Δροσίνη - με κατάληξη την οδό Δελφών πριν από την οδό Μάρκου Μπότσαρη.
       
      Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ ευχαριστεί θερμά τους διερχόμενους οδηγούς ΙΧ οχημάτων αλλά και τους κατοίκους για την κατανόηση και τη συνεργασία τους.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/thessalonikis/item/38690-metro-thessalonikis-kykloforiakes-rythmiseis-logo-apomakrynsis-tou-metropontika
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την Δευτέρα 30/1/2017 ξεκίνησε η Δοκιμαστική Λειτουργία της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων η οποία θα διαρκέσει τέσσερις (4) μήνες. Στο ανωτέρω χρονικό διάστημα θα πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες ρυθμίσεις των επιμέρους τμημάτων της ΜΕΑ, ώστε να εξασφαλισθεί η πλήρης λειτουργία της στις 10/6/2017, σύμφωνα με το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
       
      Με την λειτουργία της ΜΕΑ δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους της Δυτικής Μακεδονίας να πετύχουν τον στόχο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 1999/31 (ΚΥΑ 29407/3508/2002) η οποία προβλέπει επεξεργασία του βιοαποδομήσιμου κλάσματος των απορριμμάτων σε ποσοστό 65% έως το 2019 και μάλιστα να τον υπερκαλύψουν καθώς η ΜΕΑ πετυχαίνει επεξεργασία σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80%!
       
      Επίσης η ΜΕΑ συμβάλει και στην επίτευξη των στόχων της ανακύκλωσης σε συνδυασμό με της ανάπτυξη δικτύων Διαλογής στην Πηγή (ΔσΠ) όπως αυτοί προβλέπονται στον εγκεκριμένο Περιφερειακό Σχεδιασμό.
       
      Η έναρξη της περιόδου της Δοκιμαστικής Λειτουργίας, σηματοδοτεί την αρχή του τέλους για την υγειονομική ταφή των απορριμμάτων στην Δυτική Μακεδονία. Σε τέσσερις μήνες από σήμερα το σύνολο των Αστικών Στερεών Αποβλήτων (ΑΣΑ) που παράγονται στην περιφέρεια θα υπόκεινται σε επεξεργασία και μόνο ένα μικρό κλάσμα αδρανών υλικών, θα καταλήγει στον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ).
       
      Πηγή: http://www.svouranews.gr/2017/02/blog-post_48.html
       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών με υπηρεσίες Internet of Things (IoT) για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αναλαμβάνει η Vodafone Ελλάδας, η οποία αναδείχθηκε ανάδοχος του σχετικού διαγωνισμού, στο πλαίσιο του έργου «Μελέτη, Χρηματοδότηση, Εγκατάσταση, Υποστήριξη Λειτουργίας, Συντήρηση και Τεχνική Διαχείριση ενός Ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου για τις Εταιρείες του Ομίλου ΟΑΣΑ με ΣΔΙΤ».
       
      Πρόκειται για ένα έργο Σύμπραξης Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα, γνωστότερο ως «ηλεκτρονικό εισιτήριο», στο πλαίσιο του οποίου η Vodafone Ελλάδας θα αναλάβει να προσφέρει ολοκληρωμένες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες που περιλαμβάνουν δίκτυα οπτικών ινών και υπερσύγχρονες mobile εφαρμογές, όπως το IoT.
       
      Με την υπηρεσία Vodafone IoT προσφέρεται η δυνατότητα άμεσης ασύρματης διασύνδεσης κάθε είδους συσκευών και εφαρμογών IoT χωρίς την ανάγκη ύπαρξης ενσύρματου δικτύου και ο χρήστης της υπηρεσίας μπορεί να συνδέσει τις συσκευές ή τις εφαρμογές του για αποστολή δεδομένων ή έλεγχο εξ αποστάσεως.
       
      «Η Vodafone Ελλάδος προσφέρει τεχνολογίες αιχμής και μέσα από καινοτόμες λύσεις, παρέχει στην κοινωνία υποδομές για καλύτερες υπηρεσίες και ποιότητα ζωής. Έχοντας δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές και διαθέτοντας εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, η Vodafone είναι ένας από τους ηγέτες στην παροχή καινοτόμων λύσεων και εφαρμογών IoT σε παγκόσμιο επίπεδο.
       
      Το Internet of Things βρίσκεται στον πυρήνα του οράματος της Vodafone για την κοινωνία των Gigabit, καθώς υπόσχεται βελτίωση της ανταγωνιστικότητας για όλες τις επιχειρήσεις.
       
      Μέσα από επενδύσεις και συνεχείς βελτιώσεις, είμαστε δεσμευμένοι να παρέχουμε σύγχρονες και ποιοτικές υπηρεσίες ποιότητας οι οποίες φέρνουν τις ελληνικές επιχειρήσεις στον 21ο αιώνα» δήλωσε η κυρία Κάτια Σταθάκη, εμπορική διευθύντρια Εταιρικών Πελατών της Vodafone Ελλάδας.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/195385-%CE%A3%CF%84%CE%B7-Vodafone-%CF%84%CE%BF-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%B9%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%9F%CE%91%CE%A3%CE%91#.WJF-wVOLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την προώθηση των μέτρων για την εξοικονόμηση ενέργειας που προβλέπονται από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο ετοιμάζει το ΥΠΕΝ, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, επεξεργάζεται ήδη την υπουργική απόφαση που θα καθορίζει το πώς θα παρακολουθείται η πορεία προς την επίτευξη των καθορισμένων στόχων. της χώρας στον τομέα αυτό.
       
      Ο συνολικός στόχος για την εξοικονόμηση ενέργειας στην τελική χρήση μέχρι και το τέλος του 2020 φτάνει τα 3332,7 ktoe και σε πρώτη φάση τα υπόχρεα μέρη θα κληθούν να αναλάβουν το 10% του συσσωρευτικού στόχου δηλαδή ο αρχικός στόχος για τους προμηθευτές θα αφορά σε 333 ktoe.
       
      Ο υπό επεξεργασία Kανονισμός Λειτουργίας Καθεστώτος Υποχρέωσης Ενεργειακής Απόδοσης πρόκειται για ένα από τα βασικά μέτρα που έχει αναλάβει να προωθήσει η χώρα στο πλαίσιο των δράσεων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής.
       
      Το «καμπανάκι» χτυπά για τις προμηθευτές ενέργειας, αφού τα μέτρα που σχεδιάζει το ΥΠΕΝ, σύμφωνα με τις πληροφορίες του energypress, συνεπάγονται ανάληψη σημαντικών υποχρεώσεων εκ μέρους τους, με την απειλή, μάλιστα, ιδιαίτερα υψηλών προστίμων.
       
      Το πώς κατανέμεται ο στόχος εξοικονόμησης ενέργειας στα υπόχρεα μέρη για το 2017 φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:
       

       
       
      Υψηλά πρόστιμα για όσους δε συμμορφώνονται
       
      Αν και δεν έχει καθοριστεί ακόμα το κόστος συμμόρφωσης, στον αρχικό σχεδιασμό του υπουργείου ήταν να κυμανθεί μεταξύ 4 και 6 εκατομμυρίων ευρώ/ktoe. Επειδή ωστόσο έχουν ήδη εγερθεί σοβαρές ενστάσεις από εκείνους τους φορείς που έχουν λάβει γνώση του σχεδίου Υπουργικής Απόφασης, νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι τελικά θα οριστεί στα επίπεδα "κάποιων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ ανά ktoe".
       
      Μια υψηλή τιμή εξυπηρετεί, κατά τη λογική του υπουργείου, ένα διττό στόχο. Αφενός, αντιστοιχίζεται με τις απαιτούμενες επενδύσεις για την υλοποίηση των μέτρων και αφετέρου, παίζει ρόλο αντικινήτρου, ώστε οι υπόχρεοι να μην προτιμούν να εξαγοράζουν την υποχρέωσή τους, καταβάλλοντας το αντίστοιχο αυτής ποσό στο Ειδικό Ταμείο Ενεργειακής Απόδοσης.
       
      Μάλιστα, το πρόστιμο που θα επιβάλλεται στα υπόχρεα μέρη που δεν συμμορφώνονται στις υποχρεώσεις τους, μπορεί να είναι ακόμα και διπλάσιο του κόστους συμμόρφωσης.
       
      Βέβαια, προβλέπεται και δυνατότητα μεταφοράς μέρους του στόχου που δεν έχει επιτευχθεί για τον επόμενο χρόνο, καθώς και δυνατότητα τμηματικής εξαγοράς του.
       
      Ταυτόχρονα, θα δίνεται η δυνατότητα πώλησης τυχόν πλεονάσματος εξοικονόμησης ενέργειας από τον ένα υπόχρεο στον άλλο.
       
      Ως κίνητρο για την παροχή υπηρεσιών εξοικονόμησης σε νοικοκυριά που πλήττονται από ενεργειακή φτώχεια, το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να υπάρχει συντελεστής προσαύξησης για την εξοικονόμηση ενέργειας που επιτυγχάνεται σε αυτές τις περιπτώσεις.
       
      Παρότι η σχετική υπουργική απόφαση βρίσκεται ακόμα σε φάση επεξεργασίας, και ανεξάρτητα από τις όποιες τροποποιήσεις υπάρξουν, είναι σίγουρο ότι το ζήτημα της εξοικονόμησης ενέργειας έρχεται πλέον στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος.
       
      Η απειλή υψηλών προστίμων πιθανότατα θα επιταχύνει και τις εξελίξεις.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/nea-kosti-nea-prostima-gia-toys-promitheytes-energeias-gia-na-piasoyme-toys-ethnikoys-stohoys
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τεχνολογία, Media, Τηλεπικοινωνίες στην υπηρεσία αντιμετώπισης καθημερινών προβλημάτων.
       
      Το 2017 είναι η χρονιά της ΤΜΤ’s επανάστασης (Τεχνολογία, Media, Τηλεπικοινωνίες), σύμφωνα με την Deloitte. Αν και η λέξη «επανάσταση» μπορεί για κάποιους να θεωρείται κλισέ, είναι όμως γεγονός πως αρέσει πολύ στους ανθρώπους της τεχνολογίας. Οι συσκευές εμπλουτίζονται με ανθρώπινη ευφυΐα με στόχο την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων και κινδύνων, προκειμένου ο άνθρωπος να ασχοληθεί με άλλα πιο σύνθετα ζητήματα.
       
      Σύμφωνα με τον Paul Sallomi, Deloitte Global TMT Industry Leader, «το 2017 η τεχνολογία, τα μέσα ενημέρωσης και οι τηλεπικοινωνίες πρόκειται να γίνουν ακόμα πιο φορητά και σε συνδυασμό με εξυπνότερες και γρηγορότερες ικανότητες, αυτές οι καινοτομίες θα αναγκάσουν επιχειρήσεις, κυβερνήσεις και καταναλωτές να εξελίξουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν και δημιουργούν ευκαιρίες για ευρείας κλίμακας μετασχηματισμό σε όλους τους κλάδους».
       
      Απρόβλεπτες νέες τεχνολογίες
       
      Αυτές οι ικανότητες είναι πιθανό να είναι διαθέσιμες και σε εκατομμύρια drones, tablets, αυτοκίνητα, συσκευές εικονικής ή επαυξημένης πραγματικότητας, ιατρικά εργαλεία, συσκευές Internet of Things (IoT) και απρόβλεπτες νέες τεχνολογίες. «Οι δυνατότητες εκμάθησης των μηχανών πρόκειται να φέρουν την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο εκτελούμε απλές ενέργειες, όπως μια μετάφραση περιεχομένου, ενώ παράλληλα επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στην ασφάλεια και την υγεία που μπορούν να βελτιώσουν την κοινωνία» επισημαίνει η Deloitte.
       
      Η αυτόματη πέδηση
       
      Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η αυτόνομη πέδηση, που εκτιμάται ότι θα είναι κυρίαρχη τεχνολογία από τώρα μέχρι και το 2022, χρονιά υποχρεωτικής χρήσης της, με στόχο τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων. Περισσότερα από 300 εκατομμύρια smartphones ή περισσότερες από το ένα πέμπτο των συσκευών που πρόκειται να πωληθούν το 2017, θα έχουν ενσωματωμένες δυνατότητες εκμάθησης (machine learning). Οι δαπάνες σχετικά με το IT-as-a-Service για κέντρα δεδομένων, λογισμικό και υπηρεσίες θα ανέλθουν περίπου στα 550 δισ. δολ. παγκοσμίως, από τα 361 δισ. δολ. το 2016. Επίσης η χρήση των αισθητήρων αυξάνει ραγδαία, με κάθε ενεργό αισθητήρα να χρησιμοποιείται κατά μέσο όρο 30 φορές την ημέρα, που σημαίνει πάνω από 10 τρισεκατομμύρια συνολικά χτυπήματα σε παγκόσμιο επίπεδο στη διάρκεια του 2017.
       
      Μετασχηματισμός της επιχείρησης
       
      Στο περιβάλλον αυτό οι επιχειρήσεις καλούνται να εφαρμόσουν τις τεχνολογίες που θα συμβάλουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους με σκοπό να γίνουν περισσότερο καινοτόμες, ανταγωνιστικές και αποτελεσματικές. Οι βασικές τεχνολογικές τάσεις που παρατηρούνται στην εποχή του Digital Transformation, όπως τονίζει στη «Ν» ο Θοδωρής Πούλιας, Business Solutions Department Manager, Uni Systems, αφορούν τη βέλτιστη εμπειρία του χρήστη-πελάτη και την ικανοποίηση των αναγκών του με στόχο τη διατήρηση της συνεργασίας (Customer Experience).
       
      Επίσης αφορά την αξιοποίηση της συσχέτισης δομημένων και αδόμητων δεδομένων και την υιοθέτηση νέων μοντέλων προβλέψεων και αλγορίθμων για την ανάλυση συμπεριφορών των πελατών πριν από την πραγματοποίηση μιας αγοράς, την πιθανότητα απώλειας πελατών ή τη μέτρηση και πρόβλεψη της αποτελεσματικότητας στοχευμένων ενεργειών προώθησης marketing κ.ά.
       
      Σημαντική θέση στον ψηφιακό μετασχηματισμό μιας επιχείρησης έχει η χάραξη της στρατηγικής επιλογής του Cloud, Private, Public ή Hybrid Cloud. Βασικό συστατικό επιτυχίας για την υιοθέτηση cloud τεχνολογιών είναι η αυτοματοποίηση των IT λειτουργιών με σκοπό το ΙΤ της επιχείρησης να μπορεί να λειτουργεί ενιαία τόσο σε ομαλές όσο και σε αυξημένου φόρτου συνθήκες με κατά το δυνατόν περισσότερο βιομηχανοποιημένο τρόπο σε επαναλαμβανόμενες διαδικασίες (Industrialized IT). Σε τεχνολογικό επίπεδο, οι νέες τεχνολογίες όπως Augmented Reality και Artificial Intelligence θα ενισχύσουν σημαντικά την εμπειρία του χρήστη και την αλληλεπίδρασή του με προϊόντα και υπηρεσίες δημιουργώντας τις έξυπνες εφαρμογές επόμενης γενιάς.
       
      Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερο οι mobile τεχνολογίες υιοθετούνται σε enterprise επίπεδο ως βασικό κανάλι επικοινωνίας και διαχείρισης των πελατών.
       
      Το 2017 τα mobile apps download θα ξεπεράσουν τα 268 εκατομμύρια με έσοδα 77 δισ. δολάρια για εφαρμογές που καλύπτουν διάφορους τομείς. Η εποχή όπου η χρήση του API αφορούσε αποκλειστικά την επικοινωνία μεταξύ συστημάτων, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Οι επιχειρήσεις σήμερα το αξιοποιούν προκειμένου να επικοινωνούν ολοκληρωμένα, αυτοματοποιημένα και με μετρήσιμα αποτελέσματα, τα οποία οδηγούν σε νέους τρόπους λειτουργίας και νέες πηγές εισοδήματος.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1199984/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε μια περίοδο όπου η κλιματική αλλαγή κάνει αισθητή την παρουσία της, έρχεται η νέα ταινία των βραβευμένων με Όσκαρ δημιουργών του ντοκιμαντέρ «Ταξιδιάρικα Πουλιά» να διηγηθεί την ιστορία της Ευρώπης. Το «Les Saisons» (Οι Εποχές), είναι η τελευταία ταινία των σκηνοθετών, Ζακ Περίν και Ζακ Κλουζό.
       
      Οι Περίν και Κλουζό, έχοντας ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο πλάι στα αποδημητικά πουλιά και έχοντας βουτήξει στους ωκεανούς, παρέα με τις φάλαινες και τα σαλάχια, επιστρέφουν στη μεγάλη οθόνη και μας μεταφέρουν σε ένα υπέροχο ταξίδι μέσα στο χρόνο, ξεκινώντας από την τελευταία εποχή των παγετώνων.
       
      Αυτή η φαινομενικά ατελείωτη εποχή έδωσε τη θέση της σε μια πλούσια βλάστηση και καταπράσινα δάση. Μετά από ένα χειμώνα που κράτησε 80.000 χρόνια, ένα τεράστιο δάσος κάλυψε ολόκληρη την ήπειρο. Ο κύκλος των εποχών καθιερώθηκε, το τοπίο αποκαλύφθηκε και μεταμορφώθηκε, ενώ η χλωρίδα και η πανίδα εξελίχθηκαν ακόμα περισσότερο.
       
      Η ταινία δείχνει χρονολογικά τη σταδιακή εισβολή του ανθρώπου σε αυτό τον επίγειο παράδεισο. Η εξάπλωση της ανθρώπινης δραστηριότητας και των δυσάρεστων πρακτικών της, εκτοπίζει τα ζώα από το φυσικό τους περιβάλλον. Το «Les Saisons» είναι ένα ευαίσθητο και πρωτοφανές έπος που εξιστορεί την μακρά και πολυτάραχη ιστορία που συνδέει άρρηκτα την ανθρωπότητα με το ζωικό βασίλειο.
       
      Η προβολή γίνεται με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτο Ελλάδος και σε συνεργασία με το WWF.
       
      Προβολές στην ΑΘΗΝΑ:
      Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017, 19.30 στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών
      Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2017, 16.00 στον κινηματογράφο Δαναός
       
      Προβολές στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
      Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017, 21.00 στην Αίθουσα Σταύρος Τορνές στο Λιμάνι
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/31992/
       

      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές χάραξης, σήμανσης, διάνοιξης και συντήρησης των ορειβατικών – πεζοπορικών μονοπατιών.
       
      Τα ορειβατικά – πεζοπορικά μονοπάτια είναι διαδρομές που προορίζονται για:
       
      δραστηριότητες όπως η πεζοπορία, η ορειβασία, η πρόσβαση περιπατητών σε φυσικά περιβάλλοντα, αξιοθέατα (φυσικά ή πολιτιστικά) και γενικότερα για τη γνωριμία και επαφή του ανθρώπου με τη φύση, την ιστορία και τον πολιτισμό του κάθε τόπου,
      την εξυπηρέτηση της επικοινωνίας και τη διευκόλυνση της πρόσβασης ορεινών δασικών περιοχών ή σημείων, παραδοσιακών οικισμών καθώς και δύσβατων, δυσπρόσιτων περιοχών χαμηλού υψομέτρου.
      Στα ορειβατικά – πεζοπορικά μονοπάτια απαγορεύονται τα μηχανοκίνητα μέσα πορείας.
       
      Καταγραφή μονοπατιών
       
      Η καταγραφή των εθνικών και ευρωπαϊκών μονοπατιών γίνεται από την Ελληνική Ομοσπονδία Ορειβασίας – Αναρρίχησης (Ε.Ο.O.A.), σε συνεργασία με τη Γεν. Δ/νση Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Α.Π. του ΥΠΕΝ. Για την καταγραφή των υπολοίπων διαδρομών αρμόδιες είναι οι οικείες Δ/νσεις Δασών των Νομών.
       
      Σε περίπτωση που η Ε.Ο.Ο.Α ή οι οικίες Δ/νσεις Δασών των Νομών δηλώσουν ότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν έγκαιρα στην καταγραφή των μονοπατιών τότε η εργασία αυτή μπορεί να ανατεθεί σε ιδιωτικά γραφεία εκπόνησης δασικών μελετών της κατηγορίας 24 του άρθρου μόνο π.δ. 541/1978.
       
      Η υπουργική απόφαση προβλέπει ότι εντός τριών ετών από τη δημοσίευση της πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή όλων των μονοπατιών σε χάρτη της περιοχής αρμοδιότητας κάθε Δ/νσης Δασών του Νομού, η κωδικοποίηση και καταχώρηση αυτών με τα χαρακτηριστικά τους σε κατάλογο και η αποστολή τους στη Γεν. Δ/νση Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος του ΥΠΕΝ.
       
      Δικαιούχοι για την κατασκευή ή/και συντήρηση μονοπατιών
       
      α) Τα ορειβατικά – πεζοπορικά μονοπάτια που διασχίζουν δάση, δασικές εκτάσεις και εκτάσεις των παρ. 5α και 5β του άρθρου 3 του ν. 998/1979 όπως ισχύει, αποτελούν δασοτεχνικά έργα του άρθρου 16 του ν. 998/1979 και δύναται να εκτελούνται από τη δασική υπηρεσία κατόπιν έγκρισης σχετικής μελέτης. Η κατασκευή ή/και συντήρηση τους σε δάση, δασικές εκτάσεις και εκτάσεις των παρ. 5α και 5β του άρθρου 3 του ν. 998/1979 όπως ισχύει, που ανήκουν κατά κυριότητα στο δημόσιο, δύναται να πραγματοποιείται και από τους δικαιούχους, όπως αυτοί ορίζονται στην επόμενη παρ. β.
       
      β) Εκτός από τη δασική υπηρεσία, δικαιούχοι για την κατασκευή και συντήρηση ορειβατικών – πεζοπορικών μονοπατιών δύναται να είναι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α’ και β’ βαθμού, οι φορείς διαχείρισης προστατευομένων περιοχών καθώς και τα σωματεία ορειβατών, πεζοπόρων και αναρριχητών, φιλοπεριβαλλοντικοί, κυνηγετικοί και ποδηλατικοί σύλλογοι ή / και σωματεία, η Ελληνική Ομοσπονδία Ορειβασίας – Αναρρίχησης (Ε.Ο.O.A.), οι Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις Συλλογικού και Παραγωγικού Σκοπού (ΚΟΙΝ. ΣΕΠ.) και η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Τουρισμού μετά από έγκριση δασικής μελέτης που ακολουθεί το διάγραμμα ύλης του Παραρτήματος Ι της υπουργικής απόφασης.
       
      Οι Ο.Τ.Α. εκτελούν το έργο της κατασκευής και συντήρησης των ορειβατικών μονοπατιών με προγραμματική σύμβαση κατά τα οριζόμενα στο αρθρ. 57 παρ. 13 του ν. 2218/1994 (ΦΕΚ Α΄ 90) όπως ισχύει, ενώ οι υπόλοιποι φορείς κατόπιν αιτήματος τους προς την οικεία δασική αρχή και σχετικής έγκρισης επέμβασης μετά από έγκριση δασικής μελέτης που ακολουθεί το διάγραμμα ύλης του Παραρτήματος Ι της υπουργικής απόφασης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 άρθρου 56 ν. 998/1979 ως ισχύει. Εξαίρεση αποτελούν τα έργα απλής συντήρησης, όπως περιγράφονται στο άρθρο 11, παρ. 4β της υπουργικής απόφασης.
       
      Πηγή: https://dasarxeio.com/2017/01/31/117-8/
       
      Κατεβάστε το ΦΕΚ από εδώ: http://www.michanikos.gr/files/file/1406-%CE%9A%CE%B1%CE%B8%CE%BF%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CF%8E%CE%BD-%CF%87%CE%AC%CF%81%CE%B1%CE%BE%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%AE%CE%BC/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ενημερώνουμε τα μέλη μας ότι η Υπηρεσία Νομικής Υποστήριξης του ΤΕΕ σε ζητήματα που αφορούν την άσκηση του επαγγέλματος του μηχανικού θα παρέχεται εφ’ εξής κάθε Παρασκευή και ώρες 14.00 μ.μ.-16.00 μ.μ. στον 6ο όροφο στο Γραφείο Δικαστικού στην Κεντρική Υπηρεσία του ΤΕΕ (Νίκης 4, Αθήνα).
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/eidisis/nea-imera-ke-ora-gia-tin-ipiresia-nomikis-ipostirixis/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Ευρώπη πρέπει να επεκτείνει την απαγόρευση των φυτοφαρμάκων που βλάπτουν τις μέλισσες, αναφέρει έκθεση της Greenpeace για τις συνέπειες των νεονικοτινοειδών φυτοφαρμάκων στη γεωργία και το περιβάλλον.
       
      Η έκθεση του Πανεπιστημίου του Σάσεξ για λογαριασμό της Greenpeace κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η απειλή για τις μέλισσες από τα νεονικοτινοειδή φυτοφάρμακα είναι μεγαλύτερη από ό,τι πίστευαν το 2013, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε μια μερική απαγόρευση.
       
      «Η νέα έρευνα ενισχύει τα επιχειρήματα για την επιβολή ενός μορατόριουμ για τη χρήση τριών νεονικοτινοειδών, της κλοθειανιδίνης, της ιμιδακλοπρίδης και της θειαμεθοξάμης, Είναι πλέον φανερό ότι ενέχουν σημαντικούς κινδύνους για πολλούς οργανισμούς, όχι μόνο τις μέλισσες», αναφέρει η έρευνα που ανέλυσε επίσης εκατοντάδες σχετικές επιστημονικές μελέτες από το 2013.
       
      Υπολογίζεται ότι περίπου 1,4 δισεκατομμύρια θέσεις εργασίας και τα τρία τέταρτα του συνόλου των καλλιεργειών εξαρτώνται από τους επικονιαστές, δηλαδή κυρίως τις μέλισσες. Τα περίπου 20.000 είδη μελισσών είναι υπεύθυνα για τη γονιμοποίηση άνω του 90% των 107 μεγάλων καλλιεργειών παγκοσμίως. Ωστόσο, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, περίπου το 40% των ασπόνδυλων επικονιαστών, ιδιαίτερα οι μέλισσες και οι πεταλούδες, κινδυνεύουν με εξαφάνιση.
       
      Οι πληθυσμοί των μελισσών έχουν πληγεί στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και αλλού από ένα μυστηριώδες φαινόμενο που ονομάζεται «διαταραχή κατάρρευσης αποικίας». Το φαινόμενο αποδίδεται σε ακάρεα, ιούς, μύκητες, φυτοφάρμακα, την κλιματική αλλαγή ή ένα συνδυασμό παραγόντων.
       
      Τα νεονικοτινοειδή φαίνεται επίσης να συνδέονται με μείωση του πληθυσμού των πεταλούδων, διάφορων πτηνών και υδρόβιων εντόμων.
       
      «Η Ευρωπαϊκή Ένωση λαμβάνει την προστασία των μελισσών πολύ σοβαρά», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ενρίκο Μπρίβιο. «Για αυτό το λόγο, οι περιορισμοί θα παραμείνουν ως έχουν μέχρι να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση», πρόσθεσε.
      Τα νεονικοτινοειδή είναι φυτοφάρμακα με βάση τη χημική δομή της νικοτίνης.
       
      Εισήχθησαν στα μέσα της δεκαετίας του 1990, ως λιγότερο επιβλαβές υποκατάστατο για παλαιότερα είδη φυτοφαρμάκων. Έχουν σχεδιαστεί για να τα απορροφά το αναπτυσσόμενο φυτό και μετά να επιτίθενται στο νευρικό σύστημα των εντόμων.
       
      Η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (ΕΑΑΤ) δήλωσε το 2013 ότι τα νεονικοτινοειδή φυτοφάρμακα θέτουν έναν «απαράδεκτο κίνδυνο» για τις μέλισσες, και έθεσε ένα προσωρινό ευρωπαϊκό μορατόριουμ.
       
      Η απόφαση απαγόρευσε τη χρήση νεονικοτινοειδών στο κριθάρι και το σιτάρι, καθώς σε κήπους και δημόσιους χώρους.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1199411/i-europi-kaleitai-na-epekteinei-tin-apagoreusi-futofarmakon-gia-tin-prostasia-ton-melisson
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Καθησυχαστική εμφανίζεται η Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας, μετά τη διερεύνηση των ραδιενεργών αποβλήτων που εντοπίστηκαν στο ΧΥΤΑ Φυλής την Κυριακή, με βάση τις ενδείξεις ειδικού οργάνου μέτρησης ραδιενέργειας σε κοντέινερ που μετέφερε απόβλητα του Δήμου Λαυρεωτικής. Το γήπεδο στο οποίο βρέθηκε το κοντέινερ λειτουργεί σαν παράνομη χωματερή απόβλητων εκσκαφών και κατεδαφίσεων.
       
      Πιο συγκεκριμένα ανιχνεύτηκε ραδιενεργό ιώδιο, που κατά πάσα πιθανότητα προέρχεται από εκκρίματα ασθενούς που υποβλήθηκε σε πρακτική πυρηνικής ιατρικής.
       
      Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να απαγορεύει την εναπόθεση τους στον χώρο, καθώς και να απαιτεί την άμεση επιστροφή τους στο Δήμο.
       
      Η ανακοίνωση της ΕΕΑΕ
       
      Η Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ) πραγματοποίησε την Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017 έκτακτο ραδιολογικό έλεγχο σε φορτίο απορριμμάτων στην Κερατέα.
       
      Από τις μετρήσεις που έγιναν σε απορρίμματα οικιακής χρήσης του φορτίου προέκυψαν ανιχνεύσιμες ποσότητες ραδιενέργειας.
       
      Η συνηθισμένη περίπτωση είναι η ραδιενέργεια να προέρχεται από εκκρίματα ατόμου, που υποβλήθηκε πρόσφατα σε πρακτική πυρηνικής ιατρικής (π.χ. θεραπεία νεοπλασιών στον θυρεοειδή αδένα), τα οποία κατέληξαν σε οικιακά απορρίμματα.
       
      Η ΕΕΑΕ διαβεβαιώνει πως δεν τίθεται θέμα δημόσιας υγείας και πως έχουν δοθεί οδηγίες για την τελική διαχείριση του φορτίου απορριμμάτων.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τη μείωση του τέλους υποβολής αντιρρήσεων για τους δασικούς χάρτες αλλά και τη δυνατότητα επιστροφής των ποσών που έχουν καταβληθεί από πολίτες που δικαιώθηκαν για περιπτώσεις λαθών στους χάρτες, όπως είχε ήδη γράψει σήμερα το «Έθνος» στην έντυπη έκδοσή του, εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος.
       
       
      Παράλληλα αποκλείεται το ενδεχόμενο παράτασης των προθεσμιών για την υποβολή αντιρρήσεων, ενώ από τη ρύθμιση προβλέπονται και περιπτώσεις, στις οποίες η υποβολή είναι ατελής..
       
      Συγκεκριμένα ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γιώργος Σταθάκης κατά τη σημερινή του επίσκεψη στην Πάτρα επεσήμανε ότι τα έσοδα από τα συγκεκριμένη τέλη θα χρηματοδοτήσουν τη σύνταξη δασικών χαρτών στην υπόλοιπη χώρα και ανακοίνωσε ότι:
       
      - Οι δασικοί χάρτες δεν καθορίζουν ιδιοκτήτη, αλλά ποιες περιοχές είναι δάση. Είναι συνταγματικά δίκαιο να αποκαλυφθούν οι παράνομες εκχερσώσεις και να αποδοθεί στους πολίτες γη που είχε καταληφθεί χωρίς άδεια.
       
      Τα τέλη των αντιρρήσεων είναι μειωμένα κατά 10%. Ωστόσο, εξετάζεται από το Υπουργείο η δημιουργία κλίμακας μεταξύ των 135-450 ευρώ, που θα μειώσει το κόστος αντίρρησης.
       
      Σε πέντε περιπτώσεις η υποβολή αντιρρήσεων είναι ατελής: για περιοχές που συμπεριλήφθηκαν στο δασικό χάρτη λόγω μη αποτύπωσης των ρυμοτομικών σχεδίων ή των οικιστικών πυκνώσεων, για όσες φαίνονται ως δασικές το 1945, αλλά περιλαμβάνονται στον εποικισμό, για αυτές που φαίνονται είτε το 1945 είτε τώρα ως χορτολιβαδικές ή βραχώδεις ή πετρώδεις και περιλαμβάνονται στον εποικισμό, για περιοχές με εκκρεμείς πράξεις χαρακτηρισμού και για εκείνες με τελεσίδικη πράξη χαρακτηρισμού.
       
      - Δεν εξετάζεται παράταση των προθεσμιών για την υποβολή αντιρρήσεων.
       
      - Δε χρειάζονται μεσάζοντες για την υποβολή αντιρρήσεων.
       
      Για τις περιπτώσεις λαθών στο δασικό χάρτη εξετάζεται η δυνατότητα επιστροφής των ποσών που απαιτούνται για την υποβολή αντιρρήσεων.
       
      Σήμερα, πάντως, αναρτήθηκαν δασικοί χάρτες σε ακόμα οκτώ περιοχές (Αχαΐα, Ροδόπη, Θεσσαλονίκη, Δράμα, Αργολίδα, Πρέβεζα, Αθήνα και Φλώρινα).
       
      Αναφερόμενος στις αναρτήσεις των δασικών χαρτών, ο κ. Σταθάκης επεσήμανε ότι αποτελεί βασικό και μακρόπνοο έργο υποδομής, με μεγάλη περιβαλλοντική αξία και με θετικές συνέπειες για την εθνική οικονομία:
       
      «Η οριοθέτηση αυτή διευκολύνει τον εθνικό χωροταξικό σχεδιασμό και την αξιοπιστία των εγγραφών στις κτηματογραφήσεις του Κτηματολογίου, με άμεσο όφελος στην ανάπτυξη και την προσέλκυση επενδυτικών σχεδίων, καταργεί τη γραφειοκρατία με την εισαγωγή αυτοματοποιημένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών και εγκαθιδρύει κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και πολίτη» τόνισε.
       
      Προσέθεσε μάλιστα πως είναι άδικο ένα μικρό ποσοστό της συνολικής έκτασης των δασικών χαρτών που θα τεθεί σε φάση αντίρρησης να κρατά σε ομηρία το σύνολο της έκτασης. Ειδικότερα, για τις αμφισβητήσεις που θα προκύψουν από την υποβολή αντιρρήσεων, ο κ. Σταθάκης είπε ότι θα εξεταστούν από την αρμόδια Επιτροπή που έχει συσταθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και
      Ενέργειας και θα δοθούν οι κατάλληλες λύσεις.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/koinonia/arthro/ti_meiosi_tou_telous_ypobolis_antirriseon_gia_tous_dasikous_xartes_eksetazei_to_yp_periballontos-64891677/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την ίδρυση Πολυτεχνικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων , προβλέπει ρύθμιση που αναμένεται να κατατεθεί από τον υπουργό Παιοδείας Κ. Γαβρόγλου, προς ψήφιση, στη Βουλή.
       
      Η Πολυτεχνική Σχολή συγκροτείται από τα Τμήματα :
       
      αα) Μηχανικών Επιστήμης Υλικών
       
      ββ) Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής ,και,
       
      γγi) Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
       
      Η γραμματειακή και διοικητική υποστήριξη της Πολυτεχνικής Σχολής πραγματοποιείται από τα Τμήματα που τη συγκροτούν.
       
      γ) Η συγκρότηση και ανάδειξη των οργάνων διοίκησης της ιδρυόμενης Σχολής ολοκληρώνεται μέχρι την 30.6.2017. Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών συγκρότησης και ανάδειξης των σχετικών οργάνων διοίκησης, εκδίδεται διαπιστωτική πράξη από τον Πρύτανη του Ιδρύματος.
       
      δ) Η ακαδημαϊκή λειτουργία της ιδρυόμενης Σχολής, αρχίζει από το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018.
       
      Η Σχολή Θετικών Επιστημών ανασυγκροτείται και αποτελείται από τα Τμήματα :
       
      α) Μαθηματικών,
       
      β) Φυσικής, και
       
      γ) Χημείας.
       
      Το Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής και το Τμήμα Μηχανικών Επιστήμης Υλικών υπάγονται στην Πολυτεχνική Σχολή.
       
      Η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων καταργείται και το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών υπάγεται στην Πολυτεχνική Σχολή
       
      Πηγή: https://www.esos.gr/arthra/48665/idryetai-polytehniki-sholi-sto-panepistimio-ioanninon
      Περισσότερα...

      30

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.