Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • ΝΙΚΟΣΤΡΙ

      Die Welt: H Eλλάδα κυριαρχεί στη ναυτιλία "Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν και πάλι πλοία, αλλά η ίδια η χώρα τους δεν ωφελείται από αυτό" 18.6.2016 | 10:10 Die Welt: H Eλλάδα κυριαρχεί στη ναυτιλία Tweet Email SHARES 1 ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
       
      Η αξία του ελληνικού εμπορικού στόλου ανέρχεται σε 90 δισ. δολάρια και είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από την αξία των στόλων άλλων κρατών. Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν και πάλι πλοία, αλλά η ίδια η χώρα τους δεν ωφελείται από αυτό, επισημαίνει δημοσίευμα της Die Welt.
       
      Χωρίς τους Έλληνες δεν λειτουργεί τίποτα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα. Έστω και αν ονόματα ναυτιλιακών εταιρειών όπως Thenamaris, Dynacom Tankers, GasLog Ltd., Danaos Shipping ή Maran Tankers δεν είναι γνωστά στο ευρύτερο κοινό αλλά μόνο στους ειδικούς περί τα ναυτιλιακά, οι Έλληνες εφοπλιστές καθορίζουν το παγκόσμιο εμπόριο όσο κανένα άλλο έθνος.
       
      Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 15% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και σύμφωνα με υπολογισμό της λονδρέζικης εταιρείας Vessels Value η αξία των 4.500 συνολικά πλοίων τους ανέρχεται αυτή τη στιγμή σε 90 δισ. ευρώ.
       
      Αυτή την εποχή οι Έλληνες αγοράζουν πλοία συστηματικά, διότι τα χρησιμοποιημένα εμπορικά πλοία είναι τόσο φτηνά όσο ποτέ εδώ και χρόνια και συχνά τα βρίσκουν στη Γερμανία. Από τις αρχές του 2014 έως τον Ιούνιο του 2016 οι Έλληνες αγόρασαν από γερμανικές εφοπλιστικές εταιρείες 52 μεγάλα φορτηγά πλοία αξίας 527 εκατομμυρίων δολαρίων. Αντίστροφα άλλαξαν ιδιοκτήτη μόνον 6 πλοία αξίας 64 εκατομμυρίων δολαρίων από την Ελλάδα στη Γερμανία.
       
      Αν και η Ελλάδα περνά βαθιά οικονομική κρίση, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν έχασαν ποτέ την ηγετική τους θέση στις διεθνείς αγορές τα τελευταία χρόνια. Το αντίθετο, βελτιώνουν ακόμα περισσότερο τη θέση τους, αφού κανείς άλλος δεν κάνει τόσες παραγγελίες σε ναυπηγεία όπως οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ελλάδας. Υπάρχουν παραγγελίες για 172 τάνκερ και 140 για φορτηγά πλοία. Σύμφωνα με τη λονδρέζικη Vessels Value έχουν γίνει συνολικά 404 παραγγελίες ύψους 21 δισ. δολαρίων από το Μάιο του 2016.
       
      Έτσι οι Έλληνες πλοιοκτήτες όχι μόνο διατηρούν τη πρώτη θέση παγκοσμίως, αλλά διευρύνουν και την απόσταση που τους χωρίζει από την Ιαπωνία, τη Κίνα, τη Γερμανία και την Σιγκαπούρη, που ακολουθούν στη δεύτερη, τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα. Ο γερμανικός εμπορικός στόλος ο οποίος διαθέτει τα περισσότερα εμπορευματοκιβωτιοφόρα έχει αυτή τη στιγμή αξία 42 δισ. ευρώ και συνεπώς λιγότερη από τη μισή των Ελλήνων ανταγωνιστών.
       
      Τα ελληνικά λιμάνια βλέπουν εν τούτοις σπάνια τα πλοία τους. Οι περισσότερες μεταφορές γίνονται από χώρες της Μέσης Ανατολής προς την Αμερική, από Λατινική Αμερική προς την Ασία ή από την Ασία προς την Αυστραλία και την Ευρώπη. Και μάλιστα με τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου. Μάλιστα το πλοίο «Maran Gas Agamemnon» που κατασκευάζεται αυτόν καιρό στη Νότια Κορέα έχει αξία 200 εκατομμύρια δολάρια, βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης των φορτηγών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και ανήκει την εταιρεία Maran Tankers με έδρα την Αθήνα.
       
      Εντούτοις οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραδοσιακά δεν υπόκεινται σε υψηλή φορολόγηση. Αλλά για να γίνει και η σύγκριση: ιδιαίτερα χαμηλή είναι και η φορολόγηση των πλοιοκτητών και στη Γερμανία.
       
      Πηγή: http://www.lifo.gr/now/economy/104672?ref=yfp
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Συνεχίζεται και τον μήνα Μάιο η αυξητική τάση των μεριδίων των εναλλακτικών παρόχων στην προμήθεια ηλεκτρισμού, φτάνοντας συνολικά το 9,26% έναντι 8,62% τον Απρίλιο.
       
      Η ΔΕΗ εξακολουθεί να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό από την πίτα της αγοράς, φτάνοντας το 90,74%, ωστόσο το μερίδιό της βαίνει μειούμενο, καθώς τον Απρίλιο ήταν στο 91,38% και τον Μάρτιο στο 92,78%.
       
      Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία του ΛΑΓΗΕ, η ΔΕΗ έχει το 90,74% της συνολικής κατανάλωσης, με το 58,26% να καταναλώνεται στην Χαμηλή Τάση, το 18,31% στη Μέση και το 14,17% στην Υψηλή.
       
      Αντίστοιχα οι επτά ιδιωτικοί ενεργειακοί όμιλοι είχαν τα εξής ποσοστά στο τέλος Μαΐου:
       
      ΗΡΩΝ: 2,62% (με ποσοστό 0,75% στη χαμηλή τάση και υψηλότερο ποσοστό 1,87% στη Μέση)
       
      ELPEDISON: 2,27% (μοιρασμένο, 1,05% στη χαμηλή τάση και 1,21% στη Μέση και μόλις 0,01 στην υψηλή, προφανώς από ιδιοκατανάλωση)
       
      PROTERGIA: 2,22% (με μικρό ποσοστό 0,59% στη χαμηλή τάση και ποσοστό 1,63% στη Μέση)
       
      NRG Trading: 0,65% (με το 0,20% στη χαμηλή τάση και 0,45% στη μέση)
       
      VOLTERRA: 0,52% (όλο το ποσοστό της είναι στη μέση τάση)
       
      WATT + VOLT: 0,48% (με το κύριο ποσοστό της 0,43% στη χαμηλή τάση και μόλις 0,05% στη μέση)
       
      GREEN: 0,44% (με ποσοστό 0,25% χαμηλή τάση και 0,19% στη μέση τάση).
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/sto-926-meridio-ton-enallaktikon-promitheyton-reymatos-ton-maio
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Σκωτία είχε θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων της χώρας κατά 42% το 2020 με έτος βάσης το 1990.
       
      Όμως, χάρη στη ραγδαία ανάπτυξη των ΑΠΕ και ειδικά της αιολικής ενέργειας, η Σκωτία ξεπέρασε αυτό το στόχο έξι χρόνια νωρίτερα με μείωση 45,8% το 2014.
       
      Η γραμματέας Κλιματικής Αλλαγής της τοπικής κυβέρνησης, Ροζάννα Κάνινγκαμ επισήμανε ότι κατά το ίδιο διάστημα, στην υπόλοιπη Βρετανία οι εκπομπές μειώθηκαν κατά μόλις 33%. Μέρος της μείωσης των εκπομπών ρύπων, οφείλεται βέβαια στην ενεργειακή φτώχεια που μαστίζει τη Βρετανία καθώς πολλοί καταναλωτές δεν άνοιγαν τη θέρμανση.
       
      Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της οργάνωσης Stop Climate Chaos Scotland, Τζιμ Ντένσαμ οι εκπομπές από τον κλάδο των μεταφορών παραμένουν στα ίδια επίπεδα με το 1990 και στον κατασκευαστικό κλάδο κατά 1%.
       
      Υποστήριξε ότι η Σκωτία πέτυχε νωρίτερα τον στόχο του 2020 χάρη στον θερμό χειμώνα, την αποβιομηχάνιση, τις αλλαγές στο Σύστημα Εμπορίας Ρύπων και σε συγκεκριμένες πολιτικές.
       
      Ο Μάρκ Ράσκελ, βουλευτής των Πρασίνων στο σκωτικό κοινοβούλιο υποστήριξε ότι η υπέρβαση των στόχων του 2020 απαιτεί μέτρα υπέρ της ενεργειακής αποδοτικότητας των νοικοκυριών και κατά της ενεργειακής φτώχειας.
       
      Όπως δήλωσε στον βρετανικό Guardian «η πραγματική πρόκληση δεν είναι η μείωση των αριθμών από έτος σε έτος, αλλά το αν οι κάτοικοι της Σκωτίας έχουν την επιλογή να ζήσουν σε ζεστά, ενεργειακά αποδοτικά σπίτια και να μετακινηθούν με ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών. Αυτό απαιτεί χρηματοδότηση και δράσεις εκ μέρους της σκωτικής κυβέρνησης.
       
      Η κυβέρνηση της Σκωτίας έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 80% ως το 2050, αλλά πολλοί ζητούν ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους.
       
      —Έκρηξη των ΑΠΕ στη Βρετανία
       
      «Πράσινη» ήταν η μία στις τέσσερις Κιλοβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώθηκαν στη Βρετανία το 2015 σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το υπουργείο Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (Decc).
       
      Αναλυτικότερα, σημειώθηκε επίδοση ρεκόρ στη διείσδυση των ΑΠΕ με 24,7% της συνολικής ηλεκτροπαραγωγής με αύξηση 5,6% σε σύγκριση με το 2014.
       
      Στη Σκωτία μόνο, το ποσοστό έφτασε το εντυπωσιακό 57,7% στις 2,9 Τεραβατώρες.
      Τα αιολικά πάρκα παρήγαγαν 26% περισσότερη ενέργεια ηλεκτροδοτώντας 9,8 εκατ. νοικοκυριά στη Βρετανία. Τα φωτοβολταϊκά αύξησαν τη συνεισφορά τους κατά 86%, ενώ η βιοενέργεια κατά 28%.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/06/16/skotia-ape-rypoi-130818/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την εφαρμογή της μεταφοράς συντελεστή δόμησης, που κρατά εγκλωβισμένους χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων σε όλη την Ελλάδα, προτίθεται να εφαρμόσει η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος με τρόπο τέτοιο ώστε η ρύθμιση να είναι συμβατή με προηγούμενες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
       
      Στόχος είναι το πρόγραμμα να εφαρμοστεί δοκιμαστικά στην Αττική και να ξεκινήσει από τα διατηρητέα κτίρια, όπως επισημαίνει στο «Εθνος» ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Τσιρώνης, ώστε να αποσαφηνιστεί εάν στη συνέχεια μπορεί να τεθεί σε ευρύτερη εφαρμογή.
       
      Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται τις προσεχείς ημέρες, ενώ το ζήτημα θα προχωρήσει είτε με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) ή με Προεδρικό Διάταγμα, στο οποίο θα περιγράφεται με σαφήνεια η διαδικασία που θα ακολουθηθεί.
       
      Ουσιαστικά θα αναζητηθούν σε συνεργασία με τους δήμους της Αττικής ζώνες υποδοχής για τη μεταφορά του συντελεστή δόμησης στον ίδιο δήμο, καθώς στο υπουργείο πιστεύουν ότι μέχρι τώρα το πρόβλημα δεν ήταν τόσο στη δυνατότητα μεταφοράς συντελεστή αλλά στο τι τίτλο παίρνουν οι ενδιαφερόμενοι και πού.
       
      Αν και το εγχείρημα είναι αρκετά δύσκολο, στο υπουργείο εκτιμούν ότι σε συνεργασία με τους δήμους μπορεί να βρεθεί λύση στο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί εδώ και δεκαετίες και αφορούσε κυρίως στη δημιουργία ζωνών μεταφοράς συντελεστή.
       
      Για το ζήτημα έχει συσταθεί εδώ και καιρό ειδική επιτροπή στο υπουργείο, η οποία σύντομα αναμένεται να ορίσει τις προδιαγραφές για τη δημιουργία ζωνών υποδοχής συντελεστή ακολουθώντας τη σχετική νομολογία. Στη συνέχεια σε συνεργασία με την Περιφέρεια θα καθοριστούν οι δήμοι, στους οποίους θα αναζητηθούν πιλοτικά αυτές οι ζώνες ώστε να «αντέχουν» τη μεταφορά συντελεστή.
       
      Πάγωσε
      Σήμερα, ύστερα από αρκετά χρόνια που το θέμα παραμένει «παγωμένο», υπολογίζεται ότι υπάρχουν σε... αναμονή πάνω από 240.000 τίτλοι από διατηρητέα και 184.000 τίτλοι από ρυμοτομούμενα με παλαιά σχέδια ακίνητα.
       
      Η μεταφορά συντελεστή δόμησης ουσιαστικά δίνει το δικαίωμα σε ιδιοκτήτες να μετατρέψουν τον συντελεστή που δεν μπορούσε να αξιοποιηθεί σε τίτλο, τον οποίο θα μπορούσαν να πουλήσουν σε άλλους ώστε να χτίσουν περισσότερο του επιτρεπομένου.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/koinonia/arthro/metafora_syntelesti_gia_420_000_akinita-64393378/
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Διενέργεια αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών με θέμα την αξιοποίηση των 46 στρεμμάτων του πρώην νεκροταφείου Νεάπολης στη Νίκαια, με γνώμονα την ανάπλαση της συγκεκριμένης περιοχής, θα διεξαχθεί από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Νίκαιας - Αγίου Ιωάννη Ρέντη, προϋπολογισμού 50.000 ευρώ με ΦΠΑ, με τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής.
       
      Ειδικότερα, με την υπογραφή της πράξης «Αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών αξιοποίησης 46 στρεμμάτων πρώην νεκροταφείου Νεαπόλεως Νίκαιας», στόχος είναι η διερεύνηση της παρέμβασης, με μία πρόταση / ιδέα που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση και στην ανάπλαση του παλαιού νεκροταφείου, ώστε να μελετηθεί ένα αισθητικά βελτιωμένο περιβάλλον με πολυδύναμο χαρακτήρα. Συγκεκριμένα, με τον εν λόγω διαγωνισμό δίνονται κίνητρα προς τους ενδιαφερόμενους προκειμένου να καταθέσουν προτάσεις για τη μέγιστη αξιοποίηση της συγκεκριμένης περιοχής στη βάση μίας σύγχρονης και πρωτοποριακής λύσης.
       
      Πηγή: https://cogitogr.blogspot.gr/2016/06/46.html?spref=bl&m=1
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Παράταση για την πληρωμή εισφορών απο τους μηχανικούς ασφαλισμένους του ΤΣΜΕΔΕ ανακοίνωσε το ΕΤΑΑ με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου.
       
      Ειδικότερα για τους ασφαλισμένους του ΤΣΜΕΔΕ η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών A΄ εξαμήνου 2016 θα αποπληρώνεται μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2016 άνευ προσαυξήσεων εκπροθέσμου και με παράλληλη διατήρηση των διακανονισμών, της ασφαλιστικής ικανότητας και ενημερότητας των υπόχρεων», σύμφωνα με την απόφαση του ΔΣ του ΕΤΑΑ.
       
      Πηγή: www.dikaiologitika.gr
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      10 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα υπόσχονται να αλλάξουν την χώρα και να την τοποθετήσουν μετά από δεκαετίες και πάλι στον Σιδηροδρομικό Χάρτη της Ευρώπης. Τα έργα είναι στον κύριο διάδρομο της χώρας τον λεγόμενο ΠΑΘΕΠ.
       
      ΠΑΘΕΠ είναι το ακρωνύμιο του διαδρόμου που περιλαμβάνει τον άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας. Αφορά το τμήμα Ψαθόπυργος-Ειδομένη το οποίο αλλάζει γίνεται σύγχρονο και ηλεκτροκίνητο.
       
      Συγκεριμένα στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη έχουμε πλέον τα εξής έργα:
       
      Πειραιάς-Αθήνα: Το έργο ολοκληρώνει την ηλεκτροκίνηση (και κάποια άλλα έργα) στο κεντρικό αστικό τμήμα της πρωτεύουσας. Προβλέπεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους.
       
      Αθήνα-3 Γέφυρες-Τιθορέα: Τα έργα στο τμήμα Αθήνα-3 Γέφυρες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι. Από τις 3 Γέφυρες μέχρι την Τιθορέα είναι ολοκληρωμένα. Περιλαμβάνουν ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση.
       
      Τιθορέα-Δομοκός: Το μεγαλύτερο εν ενεργεία σιδηροδρομικό έργο της χώρας με κόστος 415εκ.ευρώ. Περιλαμβάνει την ολοκλήρωση με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση του τμήματος. Θα ολοκληρώσει τα έργα στο διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2017.
       
      Ανάταξη σηματοδότησης κατά τμήματα στο διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Πρόκειται για έργο συμπληρωματικό που επαναφέρει στην πρότερη κατάσταση τη σηματοδότηση του κεντρικού διαδρόμου της χώρας. Προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016.
       
      Ανισοπεδοποίση Σιδηροδρομικών γραμμών Μενεμένης: Αστικό έργο με σημαντικό αποτέλεσμα καθώς απελευθερώνει τις γραμμές και προσθέτει ασφάλεια στις διαβάσεις της περιοχής. Αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018 αλλά δεν επηρεάζει το διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
       
      Ολοκλήρωση Αναβάθμισης Σιδηροδρομικού τμήματος Πολύκαστρο-Ειδομένη: Εργολαβία σκούπα που ολοκληρώνει το διάδρομο Θεσσαλονίκη-Ειδομένη με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση. Με την παράδοση του για πρώτη φορά ηλεκτροκίνητα τρένα από άλλες χώρες θα μπορούν να ταξιδέψουν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
       
      ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ: Μέχρι τέλος του 2016 ολοκληρώνονται τα έργα στην περιοχή της Αθήνας. Μέχρι τέλος του 2017 πλήρης λειτουργία στο διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.
       
      Στο διάδρομο Αθήνα-Πάτρα έχουμε έργα μέχρι τον Ψαθόπυργο τα οποία είναι τα παρακάτω:
       
      Τα έργα στο σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο-Πάτρα χωρίζονται σε πολλά τμήματα και η Πάτρα δεν αναμένεται σύντομα να δει το σύγχρονο τρένο στην πόλη. Αναλυτικά:
       
      Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο): Έργα-σκούπα που περιλαμβάνουν και τις γραμμές αλλά όχι την ηλεκτροκίνηση και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2017.
       
      Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος: Τα έργα περιλαμβάνουν την υποδομή και όχι τις γραμμές, ούτε την ηλεκτροκίνηση. Αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2017.
       
      ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ
       
      Για να μπορέσει να λειτουργήσει ο σύγχρονος διπλός σιδηρόδρομος στο διάδρομο Αθήνα-Πάτρα υπόλείπονται σημαντικές εργολαβίες που περιλαμβάνουν:
       
      1.Το έργο υποδομής στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο που ενώ έχει δημοπρατηθεί έχει μπλοκάρει στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
       
      2.Τα έργα ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο).
       
      3.Τα έργα επιδομής (η διπλή γραμμή δηλαδή) και ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στο τμήμα Ροδοδαφνη-Ρίο.
       
      4.Ρίο-Λιμένας Πάτρας: Δεν έχει ακόμα αποφασιστεί η χάραξη, δεν υπάρχουν τελικές μελέτες και η δημοπράτηση (εφόσον συμφωνηθεί η τελική χάραξη) δεν είναι πιθανή πριν το 2017.
       
      Με την μέχρι σήμερα εικόνα των έργων δεν περιμένουμε το ηλεκτροκίνητο τρένο στη Δυτική Ελλάδα, μέχρι το Αίγιο τουλάχιστον πριν το 2019.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/35290-se-ekseliksi-10-megala-sidirodromika-erga-yposxontai-na-metamorfosoun-ti-xora
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύντομα θα μπεί και πάλι σε λειτουργία, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το λιγνιτωρυχείο Αχλάδας στη Φλώρινα που είχε περί τους 700 εργαζόμενους και παρέμενε «νεκρό» εδώ και αρκετούς μήνες, κυρίως επειδή η ΔΕΗ ζητούσε συγκεκριμένες προδιαγραφές για το λιγνίτη που απορροφά, προδιαγραφές που το ορυχείο με βάση την τωρινή του κατάσταση δεν μπορεί να προσφέρει.
       
      Η διαφαινόμενη επαναλειτουργία προκύπτει μετά την παρέμβαση και μεσολάβηση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνου Σκουρλέτη προς τις τρείς εμπλεκόμενες πλευρές: Τη ΔΕΗ που φέρεται να έχει δεχθεί να αρχίσει και πάλι να παραλαμβάνει ποσότητες λιγνίτη για τις ανάγκες της μονάδας της Μελίτης, την εταιρία που έχει την εκμετάλλευση του ορυχείου (Λιγνιτωρυχεία Αχλάδας ΑΕ) και τον υπεργολάβο (κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ).
       
      Η παρέμβαση, σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες, έχει οδηγήσει σε φιλικό διακανονισμό των εμπλεκομένων που θα επιτρέψει σε πρώτη τουλάχιστον φάση την επαναλειτουργία του ορυχείου, όπως ζητούσαν επίμονα οι 700 περίπου εργαζόμενοι και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Φλώρινας. Κατά τη μεταβατική περίοδο λειτουργίας θα υπάρξουν διαπραγματεύσεις της ΔΕΗ με την εταιρεία εκμετάλλευσης και την κοινοπραξία των υπεργολάβων ώστε να οδηγηθεί η υπόθεση σε μια νέα συμφωνία.
       
      Σε επικοινωνία με το energypress, την ικανοποίησή τους για την εξέλιξη εκφράζουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων.
       
      Ωστόσο, ανεξάρτητα από την τωρινή επαναλειτουργία, το πρόβλημα του ορυχείου είναι δομικό, καθώς, όπως προαναφέρθηκε, δεν μπορεί να παράξει λιγνίτη με τα χαρακτηριστικά που ζητάει η ΔΕΗ (και πάντως όχι στην τιμή που προέβλεπε η παλιά συμφωνία) εάν δεν γίνει η μετεγκατάσταση των οικισμών που εμποδίζουν την ανάπτυξή του ορυχείου. Οι αδειοδοτήσεις για την υπόθεση αυτή εκκρεμούν και συνεπώς εκτιμάται ότι το πρόβλημα θα επανέλθει εάν δεν επισπευσθεί η διαδικασία ριζικής λύσης.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/xanaleitoyrgei-lignitoryheio-ahladas-sti-florina-ikanopoiisi-apo-toys-700-ergazomenoys
      Περισσότερα...

      2

    • littledragon

      Συλλογή υπογραφών για επιστροφή εισφορών Ειδικής Προσαύξησης.
       
      Προς: Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, ΕΤΑΑ, ΤΣΜΕΔΕ
       
      Οι μετά το 1993 διπλωματούχοι μηχανικοί, ασφαλισμένοι υποχρεωτικά μόνο στο ΤΣΜΕΔΕ, κατ΄ εφαρμογή του Ν. 3518/2006 από την 1-1-2007 έγιναν υπόχρεοι του κλάδου της Ειδικής Προσαύξησης ο οποίος με το Ν.4387/16 καταργήθηκε αναδρομικά από 1/1/2016.
       
      Δεδομένου ότι με το άρθρο 8 του Ν.3518/06 πρέπει να έχουν διανύσει υπερδεκαετή χρόνο ασφάλισης στον κλάδο που με την κατάργηση του δεν έχει συμπληρωθεί, διεκδικούμε να μας επιστραφούν οι εισφορές που έχουμε ήδη καταβάλλει ως “αχρεωστήτως καταβληθείσες”, μια και είναι υπαρκτός ο κίνδυνος απώλειας τους.
       
      Συμπληρωματικά να δοθεί η δυνατότητα συμψηφισμού τους με τυχόν οφειλές ή τυχόν αιτήσεις εξαγοράς πλασματικού χρόνου ασφάλισης.
       
      https://secure.avaaz.org/el/petition/Ypoyrgeio_Ergasias_Koinonikis_Asfalisis_kai_Pronoias_ETAA_TSMEDE_Epistrofi_eisforon_Eidikis_Prosayxisis/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τη δυνατότητα απαλλαγής από την καταβολή ΦΠΑ σε επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα έως 25.000 ευρώ προβλέπει το επικαιροποιημένο μνημόνιο, έναντι τζίρου 10.000 ευρώ που ισχύει έως σήμερα.
       
      Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», η προτεινόμενη ρύθμιση, που αναμένεται να κατατεθεί σύντομα στη Βουλή, μειώνει το διοικητικό κόστος που προκύπτει τόσο για τη φορολογική διοίκηση όσο και για τις μικρές επιχειρήσεις. Παράλληλα, ευνοείται, συγκριτικά με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, η ανταγωνιστικότητα των μικρών επιχειρήσεων.
       
      Οι επιχειρήσεις που θα επιλέξουν την απαλλαγή τους από τον ΦΠΑ δεν θα επιβαρύνουν με φόρο τις παραδόσεις αγαθών και τις παροχές υπηρεσιών που πραγματοποιούν καθ’ όλη τη διάρκεια της διαχειριστικής περιόδου και δεν ασκούν δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ των εισροών τους. Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση που εντός της χρήσης η απαλλασσόμενη επιχείρηση ξεκινήσει και άλλη δραστηριότητα ή επεκτείνει τις δραστηριότητές της κατά τρόπο που εκτιμάται ότι θα της αποφέρει αυξημένα έσοδα. Σημειώνεται πως η υπέρβαση του ορίου εντός της χρήσης καθιστά υποχρεωτική τη μετάταξη της επιχείρησης στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ από την έναρξη της επόμενης διαχειριστικής περιόδου.
       
      Οι νέες επιχειρήσεις θα εντάσσονται με την έναρξή τους στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ και από την επόμενη διαχειριστική περίοδο θα μπορούν να επιλέξουν την υπαγωγή τους στο απαλλασσόμενο καθεστώς, υπό την προϋπόθεση ότι πληρούν το κριτήριο των ακαθάριστων εσόδων
       
      Για τη ρύθμιση θα πρέπει άμεσα να εκπονηθεί από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων μελέτη των επιπτώσεων.
       
      Πηγή: http://www.aftodioikisi.gr/oikonomia/xoris-ipoxreosi-katavolis-fpa-oi-epixeiriseis-me-tziro-os-25-000-evro/
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Την επανέναρξη του προγράμματος «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον», για 35.000 νοικοκυριά που είχαν υποβάλει αίτηση έως τα τέλη του 2015, χωρίς τελικώς να επωφεληθούν, ανακοίνωσε χθες ο πρόεδρος του ΕΤΕΑΝ κ. Κώστας Γαλιάτσος. Για την επανέναρξη του προγράμματος θα διατεθούν περί τα 120 εκατ. ευρώ και η διαδικασία για την οριστική ένταξη των δικαιούχων θα ανακοινωθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος την προσεχή εβδομάδα, που είναι αρμόδιο για την έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης.
       
      Στόχοι του προγράμματος
       
      Το πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον», που αφορούσε την ενεργειακή αναβάθμιση ακινήτων, πάγωσε στα τέλη του προηγούμενου χρόνου, μετά την εξάντληση των χρημάτων που αφορούσαν το σκέλος της επιχορήγησης του δανείου. Αποτέλεσμα ήταν να μείνει σε εκκρεμότητα ένας σημαντικός αριθμός αιτήσεων από νοικοκυριά, που -με δεδομένο την εξάντληση των πόρων- δεν μπορούσαν να ικανοποιηθούν, παρά την ταλαιπωρία στην οποία υποβλήθηκαν οι δικαιούχοι.
       
      Η ενεργοποίηση του προγράμματος γίνεται πλέον δυνατή μετά την εξεύρεση πόρων, που κατά ένα μέρος προέκυψαν από την αποπληρωμή των δανείων που δόθηκαν γι’ αυτό τον σκοπό και τους τόκους που εισπράχθηκαν από αυτά τα δάνεια. Τα χρήματα αυτά σε συνδυασμό με κάποιους πρόσθετους πόρους υπολογίζονται σε 120 εκατ. ευρώ και θα διατεθούν για την ικανοποίηση των εκκρεμών αιτήσεων.
       
      Από το σύνολο των 35.000 νοικοκυριών που είχαν υποβάλει αίτημα, ένας σημαντικός αριθμός εκτιμάται ότι έχει αποθαρρυνθεί και δεν θα προχωρήσει τελικώς στην υλοποίηση της δαπάνης. Οι σχετικές αιτήσεις θα πρέπει άλλωστε να επανεξεταστούν από τις τράπεζες, που έχουν την ευθύνη για την έγκριση του δανείου σε σχέση με την εισοδηματική κατάσταση του αιτούντος. Σε κάθε περίπτωση, ο τελικός αριθμός αυτών που θα ωφεληθεί, αναμένεται ότι θα υπολείπεται των εκκρεμών αιτήσεων και ότι τα χρήματα θα επαρκέσουν για να καλύψουν τη ζήτηση για 25.000 νοικοκυριά.
       

       
      Όροι των δανείων
       
      Οι όροι του Προγράμματος δεν θα αλλάξουν και τα δάνεια που θα δοθούν θα είναι με τα ίδια κριτήρια, δηλαδή από 15% έως 70% επιχορήγηση του δανείου και επιδότηση του επιτοκίου από 30% έως 85%, ανάλογα με το εισόδημα του δικαιούχου. Με την υπαγωγή στο Πρόγραμμα παρέχεται προκαταβολή 40% του προϋπολογισμού της αίτησης, ενώ το δάνειο δίνεται με:
       
      • Δυνατότητα αποπληρωμής σε 4, 5, 6 έτη, με ή χωρίς εγγυητή, χωρίς προσημείωση ακινήτου.
       
      • Δυνατότητα άμεσης αποπληρωμής του δανείου χωρίς επιβαρύνσεις.
       
      • Εξόφληση των προμηθευτών μέσω της τράπεζας χωρίς την εμπλοκή του δικαιούχου.
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο πρόεδρος του ΕΤΕΑΝ, μέσα από το «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον» έχουν μέχρι σήμερα εκταμιευθεί 45.403 δάνεια, συνολικού ύψους 197,5 εκατ. ευρώ, ενώ η συμμετοχή του Ταμείου ανήλθε στα 91,8 εκατ. ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/863623/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/35000-noikokyria-entassontai-sto-e3oikonomw-kat-oikon
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Ο Μάιος του 2016 ήταν ο θερμότερος στη μετεωρολογική ιστορία της Γης, η οποία ξεκινάει από το 1880.
       
      Η μέση παγκόσμια θερμοκρασία εδάφους τον Μάιο του 2016 ήταν κατά 0,93 βαθμούς Κελσίου πάνω από το μέσο όρο του συγκεκριμένου μήνα, ενώ καταρρίφθηκε το ρεκόρ του Μαΐου του 2014.
       
       
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της NASA αυτός ήταν ο 8ος θερμότερος μήνας στη σειρά σύμφωνα με τις βάσεις δεδομένων της NASA.
       
      Εάν και η Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (NOAA) επιβεβαιώσει τον Μάιο ως θερμότερο μήνα στα χρονικά τότε θα πρόκειται για τον 13ο θερμότερο μήνα στη σειρά στα αρχεία του οργανισμού.
       
      Οι δύο υπηρεσίες χρησιμοποιούν τα ίδια δεδομένα αλλά χρησιμοποιούν διαφορετικά μοντέλα υπολογισμού της μέσης παγκόσμιας θερμοκρασίας.
       
      Τόσο η NASA όσο και η NOAA συμφωνούν στην πρόβλεψη ότι το 2016 θα είναι το θερμότερο έτος στα μετεωρολογικά χρονικά καταρρίπτοντας για τρίτη συνεχή χρονιά το συγκεκριμένο αρνητικό ρεκόρ.
       
      Πάντως, υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι το σερί της υπερθέρμανσης φτάνει στο τέλος του, καθώς οι θαλάσσιες θερμοκρασίες στην τροπική ζώνη του Ειρηνικού Ωκεανού δείχνουν να υποχωρούν και σταδιακά εξελίσσεται ένα φαινόμενο Λα Νίνια.
       
      Το φαινόμενο Λα Νίνια χαρακτηρίζεται από θαλάσσιες θερμοκρασίες που είναι πιο ψυχρές από τις συνηθισμένες στην Ισημερινή περιοχή του Ειρηνικού Ωκεανού. Προκαλείται από ισχυρούς αληγείς ανέμους που προκαλούν τη συρρίκνωση της θερμής δεξαμενής και την ψύξη του τροπικού Ειρηνικού Ωκεανού. Το κλίμα είναι πιο ξηρό και ψυχρό στην ακτή της Βόρειας και της Νότιας Αμερικής. Η ανάδυση του ψυχρού νερού είναι ισχυρότερη και η συγκέντρωση φυτοπλαγκτού μεγαλώνει. Το φαινόμενο Λα Νίνα συνήθως λαμβάνει χώρα τους μήνες που ακολουθούν ένα συμβάν Ελ Νίνιο, το οποίο φέτος ήταν ιδιαιτέρως ισχυρό.
       
      Ο Μάιος ήταν ο πρώτος μήνας μετά από τους επτά θερμότερους που η παγκόσμια θερμοκρασία δεν υπερέβη κατά τουλάχιστον ένα βαθμό Κελσίου τη μέση παγκόσμια θερμοκρασία του 20ου αιώνα.
       
      Μέχρι τον Οκτώβριο του 2015 το όριο του ενός βαθμού δεν είχε ποτέ «σπάσει». Έκτοτε και μέχρι τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους όλοι οι μήνες ξεπερνούσαν το όριο τους ενός βαθμού Κελσίου.
       
      Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό «κατώφλι», καθώς η κλιματική συμφωνία του Παρισιού προβλέπει ότι οι παγκόσμιες κυβερνήσεις θα πρέπει να συγκρατήσουν την παγκόσμια υπερθέρμανση στους δύο βαθμούς Κελσίου πάνω από τα επίπεδα της Προβιομηχανικής Εποχής ως το 2100.
       
      Ωστόσο, η παγκόσμια θερμοκρασία έφτασε κοντά στο αρχικό όριο του 1,5 βαθμού Κελσίου που είχε τεθεί στο Παρίσι.
       
      Εάν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι οι πραγματικές θερμοκρασίες κατά την Προβιομηχανική Εποχή ήταν αρκετά χαμηλότερες-η πρώτη περίοδος σύγκρισης είναι από το 1881 ως το 1910 όταν εφευρέθηκαν και τα πρώτα αξιόπιστα θερμόμετρα- τότε ο άνθρωπος μάλλον έχει ήδη υπερβεί τα όρια που ο ίδιος έχει θέσει.
       
      Οι πρωτοφανείς θερμοκρασίες που σημειώνονται το 2015 και το 2016 αποδίδονται στην ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή και το πολύ ισχυρό φέτος φαινόμενο Ελ Νίνιο.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/06/14/nasa-thermokrasies-maios-130768/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πλειστηριασμούς στην εμπορική αξία των ακινήτων ξεκινά η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, σε βάρος κυρίως μεγαλοοφειλετών του Δημοσίου, αλλά και για μικρότερες οφειλές όπως προκύπτει από την αξία των ακινήτων που βγαίνουν στο «σφυρί».
       
      Στη λίστα περιλαμβάνονται από σπίτια και καταστήματα έως οικόπεδα, αγροτεμάχια και αποθήκες, με προφανή στόχο την αύξηση των δημοσίων εσόδων στη βάση των προβλεπόμενων μέτρων αναγκαστικής είσπραξης που περιλαμβάνονται στο οπλοστάσιό της.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι προστασία παρέχεται μόνο μέσω του Νόμου Κατσέλη, κάτι που σημαίνει ότι όποιος δεν έχει ενταχθεί σε αυτόν, κινδυνεύει να πλειστηριαστεί ακόμη και η πρώτη κατοικία του.
       
      Οι κατασχέσεις και οι πλειστηριασμοί ακινήτων θα γίνονται με την εμπορική αξία αντί της αντικειμενικής, που ίσχυε μέχρι σήμερα, καθώς το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα προβλέπει ως ημερομηνία έναρξης της εφαρμογής του την 1η Ιουνίου.
      Από το Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ (ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ)
      Οικοδομή σε Οικόπεδο 204,5τμ στην Βουλιαγμένη Τιμή 1ης προσφοράς €1.600.000
      Αγροτεμάχιο 136 στρ. στο Πόρτο Χέλι Τιμή 1ης προσφοράς €15.732.814
      Αγροτεμάχιο 17 στρ. στην Ερμιόνη Τιμή 1ης προσφοράς €1.329.160
      Αγροτεμάχιο 4 στρ. στο Πόρτο Χέλι Τιμή 1ης προσφοράς €1.329.160
      Οικόπεδο 1030 στον "Αγιο Αιμιλιανό" (Κρανίδι) Τιμή 1ης προσφοράς €1.329.160
      Κατοικία με πισίνα στο Πόρτο Ράφτη Τιμή 1ης προσφοράς €1.090.172,41

      Από τις υπόλοιπες ΔΟΥ μικρότερης αξίας ακίνητα μεταξύ των οποίωνι:

      Διαμέρισμα στο Γουδί 60,4 τετραγωνικών μέτρων με τιμή πρώτης προσφοράς τα 13.480 ευρώ
      Κατάστημα στο Γουδί 84,86 τ.μ. (με αποθήκη 95 τ.μ. ) με τιμή πρώτης προσφοράς τα 308.000 ευρώ
      Διαμέρισμα στη Πεύκη 116,20 τετραγωνικών μέτρων με τιμή πρώτης προσφοράς τα 168.000 ευρώ
      Διαμέρισμα 100,56 τ.μ στο Περιστέρι με τιμή πρώτης προσφοράς 120.000 ευρώ
      Γραφείο 95,41 τ.μ. στην οδό Κωνσταντινουπόλεως στην Αθήνα με τιμή πρώτης προσφοράς 96.800 ευρώ
      Αγροτεμάχιο 1.680 τ.μ. με κατοικία 60 τ.μ. στη Χαλκιδική με τιμή πρώτης προσφοράς 104.000 ευρώ
      Διαμέρισμα 81 τ.μ. στο Μοσχάτο με τιμή πρώτης προσφοράς 160.000 ευρώ
      Διαμέρισμα 122,16 τ.μ. στα Τρίκαλα με τιμή πρώτης προσφοράς 128.000 ευρώ
      Μεζονέτα στο Περιστέρι με τιμή πρώτης προσφοράς 160.000 ευρώ.

      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Sto_sfuri_akinita_gia_ofeiles_stin_eforia/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Τα τελευταία χρόνια πάλευα να συντηρήσω το γραφείο μου. Προσπάθησα να επεκταθώ σε νέα αντικείμενα, σε οποιαδήποτε κατεύθυνση έβλεπα ότι μπορεί να είχε ζήτηση. Οταν όμως δόθηκε η ευκαιρία να εργαστώ στην επέκταση του μετρό της Κοπεγχάγης, το αποφάσισα. Η προσφορά ήταν πολύ καλή, ταυτόχρονα έβλεπα ότι η ελληνική αγορά θα χρειαστεί καιρό να επανέλθει σε μια κανονικότητα και τα γραφεία των 2-3 ανθρώπων να μπορούν να έχουν μέλλον. Ετσι έφυγα».
       
      Ο Γιάννης Βουσβούκης, 37 ετών, πολιτικός μηχανικός, βρίσκεται από το 2013 στη Δανία. Είναι ένας από τους χιλιάδες μηχανικούς που στα χρόνια της κρίσης είδαν τις δουλειές να εξαφανίζονται και πήραν τη «μεγάλη απόφαση». Οπως εξηγεί ο Γιώργος Στασινός, πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, από το 2013 οι νέοι μηχανικοί που εγγράφονται στο ΤΕΕ και το ΤΣΜΕΔΕ (υποχρεωτικά, προκειμένου να ασκήσουν το επάγγελμα του μηχανικού) είναι πλέον λιγότεροι από αυτούς που ζητούν τη διαγραφή τους.
       
      Πιο συγκεκριμένα, το 2010, οι νέες εγγραφές ήταν 4.296 και οι διαγραφές 840. Το 2011, οι νέες εγγραφές 3.479 και οι διαγραφές 1.275. Το 2012, οι νέες εγγραφές έπεσαν στις 2.301 και οι διαγραφές ανέβηκαν στις 2.273. Το 2013 για πρώτη φορά η αναλογία ανετράπη: οι εγγραφές ήταν 2.063 και οι διαγραφές 2.942. Η κατάσταση χειροτέρεψε το 2014, με 2.972 μηχανικούς να ζητούν τη διαγραφή τους και μόλις 1.807 να εγγράφονται για πρώτη φορά. Το 2015, η διαφορά έφθασε σε σημείο-ρεκόρ: περίπου 4.000 μηχανικοί ζήτησαν τη διαγραφή τους από το ΤΕΕ, ενώ οι νέες εγγραφές έπεσαν περίπου στις 500.
       
      Η ανάγκη για εργασία δημιουργεί μικρές κοινότητες Ελλήνων μηχανικών σε κάθε μεγάλο έργο, κυρίως στη Βόρεια Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. «Μόνο στο Κατάρ πιστεύω ότι έχουμε φθάσει τις 5.000, οι περισσότεροι μηχανικοί αλλά τελευταίως και άλλα επαγγέλματα: για παράδειγμα, σεφ και μετρ σε εστιατόρια», λέει ο κ. Χρήστος Τσατσανίφος, εργαζόμενος το τελευταίο ενάμισι έτος ως σύμβουλος στην Qatar Rail. Ο ίδιος αποτελεί εξαίρεση, καθώς πήρε την απόφαση στα 64 χρόνια του. «Στην Αθήνα εξακολουθώ να διατηρώ τη δική μου εταιρεία, την οποία τώρα “κρατά” η σύζυγος, επίσης μηχανικός, μήπως... μας πληρώσουν αυτά που μας χρωστούν! Ζω στην Ντόχα με την κόρη μου, που βρήκε δουλειά ως δικηγόρος σε μια εταιρεία, ενώ ο γιος μου και η γυναίκα μου είναι στην Αθήνα. Στην ηλικία μου δεν είναι εύκολο να βρεις μια ελκυστική θέση· όσο μεγαλώνεις οι ευκαιρίες περιορίζονται. Γι’ αυτό, όταν μου παρουσιάστηκε η ευκαιρία, δεν δίστασα».
       
      Αιτία για τη μαζική διαγραφή μηχανικών από το μητρώο και το ταμείο τους στην Ελλάδα δεν είναι μόνο η μετανάστευση, αλλά και η αδυναμία κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών. «Οταν είσαι άνεργος δεν είναι δυνατόν να πληρώσεις. Ακόμα και μηδενικό εισόδημα να έχεις, πάλι θα κληθείς να πληρώσεις περίπου 250 ευρώ τον μήνα», λέει η 32χρονη Μαρία Παπαδοπούλου, πολιτικός μηχανικός, η οποία την περίοδο αυτή εργάζεται σε σούπερ μάρκετ. «Εγώ ζήτησα τη διαγραφή μου εδώ και ένα έτος. Οταν ετεροαπασχολείσαι, και μάλιστα με τρίμηνες ή εξάμηνες συμβάσεις, δεν μπορείς με κανένα τρόπο να καλύψεις και το ΤΣΜΕΔΕ, με την ελπίδα ότι κάποια στιγμή θα ξαναδουλέψεις ως μηχανικός. Εγώ πλέον έχω συμβιβαστεί με την ιδέα ότι για εμένα αυτό τελείωσε».
       
      «Πολλοί νέοι μηχανικοί δεν έρχονται να εγγραφούν στο ΤΕΕ για να μην πληρώνουν εισφορές, ένα τμήμα τους φεύγει απευθείας στο εξωτερικό αφού δεν ελπίζουν να δουλέψουν στην Ελλάδα», τονίζει ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός. «Πολλοί είναι και οι άνεργοι, που πιστεύουν ότι δεν θα επανέλθουν εύκολα στο επάγγελμα. Αν συνεχίσουμε με αυτούς τους ρυθμούς, σε 6-7 χρόνια δεν θα μείνει κανείς». «Ψάχνουμε να πούμε κάτι αισιόδοξο στους μηχανικούς, για να μη φύγουν», σημειώνει ο Βασίλης Μπαρδάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας (ειδικότητα με τη μεγαλύτερη «διαρροή»). «Πριν από 2-3 χρόνια η κυρίαρχη τάση φυγής προερχόταν από εκείνους που δεν είχαν αρκετό κύκλο εργασιών για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους. Τώρα, βλέπουμε ανθρώπους που έχουν σημαντική πορεία στον χώρο να φεύγουν για το εξωτερικό, 40άρηδες, επιτυχημένοι, με οικογένεια».
       
      «Από το 1985 έως το 2004 είχαμε στην Ελλάδα έναν παράδεισο έργων», λέει ο κ. Τσατσανίφος. «Ολα αυτά δημιούργησαν μεγάλη τεχνογνωσία στους μηχανικούς, την οποία τώρα “πουλάμε”. Αυτή θα χαθεί. Εγώ είχα ένα γραφείο με 35 άτομα, που εκπαιδεύονταν συνεχώς. Τώρα ποιος θα εκπαιδεύσει τους νέους; Τις υπηρεσίες μας απολαμβάνουν άλλες χώρες, που δεν ξόδεψαν ούτε ένα ευρώ για την εκπαίδευσή μας».
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/863669/article/epikairothta/ellada/aimorragia-mhxanikwn-apo-to-tee
      Περισσότερα...

      92

    • Engineer

      Ετεροχρονισμένο «χαράτσι» θα κληθούν να πληρώσουν περίπου 2,5 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων που δήλωσαν την ακίνητη περιουσία τους στα προγράμματα κατάρτισης του Κτηματολογίου (1997-1999) και δεν έχουν πληρώσει το πάγιο τέλος κτηματογράφησης.
       
      Πρόκειται για ποσό 35 και 20 ευρώ για κάθε δικαίωμα σε κύριους και βοηθητικούς χώρους αντίστοιχα για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους τότε δεν υποχρεούνταν στην καταβολή του τέλους όπως ισχύει για μετέπειτα προγράμματα.
       
      Σύμφωνα με την Εταιρεία Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων (ΕΚΧΑ) ΑΕ μέχρι το τέλος του χρόνου θα ανακοινωθούν ηλεκτρονικά, στους εν λόγω ιδιοκτήτες, τα «ραβασάκια» για την πληρωμή των τελών κτηματογράφησης 35 και 20 ευρώ ανά ιδιοκτησία που δήλωσαν στο πρώτο πρόγραμμα.
       
      Οι ιδιοκτήτες, θα μπορούν να παραλάβουν τα ειδοποιητήρια από την ιστοσελίδα του ΕΚΧΑ με τους κωδικούς του Taxisnet που διαθέτουν για τον προσωπικό τους λογαριασμό στην εφορία για να πληρώσουν το τέλος κτηματογράφησης στις τράπεζες που συνεργάζονται με την ΕΚΧΑ.
       
      Πηγή: http://www.enikonomia.gr/my-money/104716,eterochronismeno-charatsi-meso-ktimatologiou-gia-25-ekat-idioktit.html
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Τις δυνατότητες των αισθητήρων των smartphones για αυξημένη οδική ασφάλεια αξιοποιεί η εφαρμογή Nexar, της ομώνυμης ισραηλινής εταιρείας τεχνολογίας- μετατρέποντας τα smartphones από έναν επικίνδυνο αντιπερισπασμό κατά την οδήγηση σε πολύτιμο εργαλείο.
       
      Η εφαρμογή στην ουσία λειτουργεί ως dash cam και προειδοποιεί για επικίνδυνες ζώνες του δρόμου και οδηγούς που φαίνονται να κινούνται επικίνδυνα. Σύμφωνα με τον Εράν Σιρ, CEO της εταιρείας, η μοναδικότητα του Nexar είναι πως λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο και χρησιμοποιεί όλους τους αισθητήρες του τηλεφώνου, ειδικά την κάμερα, αλλά και τους υπολοίπους, για να δημιουργεί real time μοντέλα κίνησης/ τροχιάς για κάθε αυτοκίνητο στον δρόμο – και μετά να προβλέπει πότε θα σημειωθούν ατυχήματα, προειδοποιώντας τον οδηγό. Την ίδια στιγμή, εάν τελικά σημειωθεί ατύχημα, τότε υπάρχουν αρκετά στοιχεία για τη λεπτομερή μελέτη του και εξαγωγή συμπερασμάτων.
       
      Η εφαρμογή είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια απλή συσκευή καταγραφής, καθώς προσπαθεί να «κατανοήσει» τον δρόμο και να αντιλαμβάνεται ασυνήθιστα συμβάντα κατά τη διάρκειά της. «Απότομο φρενάρισμα...βλέπεις ότι το Nexar αντιλήφθηκε πως υπήρξε απότομο φρενάρισμα και ότι το κατέγραψε επίσης αυτόματα».
       
      «Μιλάμε για ζωή και θάνατο...δεν το κάνουμε για να αποτελέσουμε κάποιου είδους “μεγάλο αδελφό”, το θεωρούμε πιο πολύ ως πολλούς “μικρούς αδελφούς” που λαμβάνουν υπ' όψιν τα δεδομένα που παρέχουμε (μέσα από την εφαρμογή) για τις αποφάσεις τους».
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1115243/eksupni-efarmogi-epitrepei-tin-apofugi-kakon-odigon-ston-dromo
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) Γιώργος Στασινός παρουσίασε τον απολογισμό για τον πρώτο χρόνο της θητείας του με σειρά προτάσεων. Υποστηρίζει πως δεν έχουν δημοσιονομικό αντίκτυπο.
      Γ. Στασινός: Απολογισμός για τον πρώτο χρόνο στην προεδρία του ΤΕΕ με 14 προτάσεις
      Τον απολογισμό του με τίτλο «ένας πολύτιμος χρόνος», για το πρώτο έτος στη θέση του Προέδρου αλλά και τις προτάσεις του για την ανάπτυξη του κλάδου των μηχανικών και της οικονομίας γενικότερα παρουσίασε σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός.
       
      Ο Γιώργος Στασινός προχώρησε σε συγκεκριμένες προτάσεις με βάση τις οποίες, όπως ανέφερε, μπορεί να προκληθεί ένα αναπτυξιακό σοκ και να ξανά-ξεκινήσει γρήγορα η ελληνική οικονομία, ώστε να αποκτήσουν εκ νέου δουλειά και οι μηχανικοί. Οι προτάσεις του Προέδρου του ΤΕΕ, οι οποίες όπως υποστηρίζει έχουν μικρή ή καθόλου δημοσιονομική επίπτωση, έχουν ως εξής:
       
      1. Άμεση ενεργοποίηση νέων προγραμμάτων ΕΣΠΑ, ιδίως όπως το «εξοικονομώ» και άλλα εξοικονόμησης ενέργειας.
       
      2. Νέα πρόσκληση για νεοφυείς επιχειρήσεις στην οποία να μπορούν να ενταχθούν οι μηχανικοί, αφού στην πρόσφατη πρόσκληση δεν επιτρέπονταν.
       
      3. Προσκλήσεις εντός του 2016 για ένταξη έργων για το 50% του προϋπολογισμού του Νέου ΕΣΠΑ και ένταξη έργων που αντιστοιχούν στο 30% του προϋπολογισμού.
       
      4. Άμεση λειτουργία της Ηλεκτρονικής Έκδοσης Οικοδομικών Αδειών.
       
      5. Άμεση λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου με όλα τα στοιχεία και σχέδια κάθε οικοδομής στην παρούσα πραγματική τους κατάσταση ώστε κάθε σχέδιο για την ανάπτυξη να βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα.
       
      6. Ηλεκτρονική αδειοδότηση καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος με ευθύνη ελεύθερου επαγγελματία μηχανικού.
       
      7. Ηλεκτρονική αδειοδότηση λειτουργίας τουριστικών, βιοτεχνικών και βιομηχανικών εγκαταστάσεων.
       
      8. Κίνητρα σε πολίτες εκτός ΕΕ για αγορά κατοικίας όπως η χορήγηση visa, με βάση το μοντέλο της Πορτογαλίας.
       
      9. Κίνητρα αγοράς κατοικίας από Έλληνες μετανάστες με μηδενικό ή πολύ χαμηλό φόρο.
       
      10. Εκχώρηση ρόλου ελεγκτή σε ελεύθερους επαγγελματίες μηχανικούς για αδειοδοτήσεις όπως περιβαλλοντικές και άλλες, κατά το πετυχημένο πρότυπο των ελεγκτών δόμησης, καταπολεμώντας έτσι τη γραφειοκρατία και τη διαφθορά.
       
      11. Θεσμοθέτηση της Τράπεζας Γης, ενός θεσμού που μέσω ενός ηλεκτρονικού συστήματος θα μπορούν να γίνονται πράξεις όπως: η αγορά συντελεστή δόμησης για οριστική τακτοποίηση αυθαιρέτων που τώρα προβλέπεται για 30 χρόνια, αγορά συντελεστή δόμησης σε αντικειμενικά καθορισμένες ζώνες υποδοχής, ανταλλαγές εκτάσεων για τον απεγκλωβισμό οικοδομικών συνεταιρισμών, χρηματοδότηση της αποκατάστασης των προσόψεων όλων των διατηρητέων κτιρίων από τους πόρους της αγοράς συντελεστή των ίδιων των διατηρητέων.
       
      12. Κίνητρα χρηματοδότησης από επενδυτές των οικοδομικών συνεταιρισμών που θα πρέπει άμεσα να απεγκλωβιστούν στη βάση της πρόσφατης νομοθεσίας του Ν.4280/2014. Έκδοση κανονιστικών πράξεων για την εφαρμογή του Ν. 4280/2014 και εφαρμογή των διαδικασιών μέσω ηλεκτρονικού συστήματος.
       
      13. Αλλαγή του θεσμικού πλαισίου ανάθεσης μελετών και δημοσίων έργων με περιορισμό του ποσοστού έκπτωσης με βάση δυναμικό αλγόριθμο, ώστε να μην μπορεί να προσδιοριστεί εκ των προτέρων. Παράλληλα ενοποίηση των επιτρεπομένων σταδίων προσφυγών για να μειωθεί ο χρόνος ανάθεσης.
       
      14. Άμεση θεσμοθέτηση του Χωροταξικού Τουρισμού στη βάση αυτού του 2013.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1428121/g-stasinos-apologismos-gia-ton-proto-hrono-sthn.html
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Ριζικές αλλαγές και μεγάλες ανατροπές στον τρόπο έκδοσης οικοδομικών αδειών ετοιμάζεται να υιοθετήσει το υπουργείο Περιβάλλοντος, στην προσπάθειά του να μηδενίσει το χρόνο μεταξύ της υποβολής του φακέλου μέχρι την έγκρισή της οικοδομικής άδειας.
       
      Το σχέδιο που επεξεργάζονται οι αρμόδιες υπηρεσίες και έχει ήδη τεθεί προς συζήτηση με τους επιστημονικούς φορείς θα περιληφθεί στο νέο νόμο για τα αυθαίρετα που ετοιμάζεται να δώσει σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο στις 15 Ιουλίου. Με βάσει τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, οι πολίτες θα υποβάλλουν ηλεκτρονικά τον φάκελο για έγκριση αδείας στις υπηρεσίες δόμησης και θα ξεκινήσουν να χτίζουν πριν ξεκινήσει ο έλεγχος του φακέλου. Όπως αναφέρει ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιάννης Τσιρώνης, «η σκέψη είναι η άδεια να βγαίνει κατευθείαν ηλεκτρονικά και αυτόματα με τον αριθμό πρωτοκόλλου να παίρνει και αριθμό αδείας ώστε να ξεκινήσει να χτίζει». Μέχρι σήμερα οι πολεοδομίες παραλάμβαναν τους φακέλους για τις άδειες και τους άφηναν επί μήνες στα συρτάρια τους είτε από αδιαφορία και υποστελέχωση είτε γιατί απαιτούσαν «μπόνους επιτάχυνσης» για να τρέξουν τις διαδικασίες. Συνήθως μάλιστα τους πρωτοκολλούσαν τρεις μέρες πριν την έγκριση του φακέλου.
       
      Στο στάδιο των εκσκαφών, συζητείται να γίνεται έλεγχος από δύο ελεγκτές δόμησης (από ένας που ήταν μέχρι σήμερα) οι οποίοι θα επιφορτιστούν και με τον έλεγχο της οικοδομικής άδειας (θα τσεκάρουν μελέτες, διάγραμμα κάλυψης κ.α) προκειμένου σε αυτό το στάδιο να εντοπίζονται τυχόν παρεκκλίσεις της πολεοδομικής νομοθεσίας και να επιβάλλονται κυρώσεις ή να διορθώνονται λάθη όπου εντοπίζονται καλόπιστες αποκλίσεις, δρώντας ταυτόχρονα προληπτικά και στην αποφυγή νέας γενιάς αυθαιρέτων.
       
      Σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου, ο μηχανικός θα μπορεί εφόσον το κρίνει απαραίτητο, είτε λόγω ερμηνείας του νόμου ή σε άλλη περίπτωση εάν πρόκειται για ένα ειδικό κτίριο, να ζητά και την έγκριση της πολεοδομίας. Προκειμένου μάλιστα το κράτος να ασκήσει τον ρόλο του ως ελεγκτικός μηχανισμός, οι πολεοδομίες θα ασκούν δειγματοληπτικό έλεγχο στις οικοδομές (τουλάχιστον σε όλα τα δημόσια κτίρια και σε ένα 30% στα ιδιωτικά), που θα είναι βασική προϋπόθεση για να συνδεθεί σε ένα κτίσμα το ρεύμα, στο χρόνο που δόθηκε η άδεια. Στο υπουργείο, επισημαίνουν ότι ο ρόλος αυτός της πολεοδομίας έχει απαξιωθεί πλήρως και ότι οι έλεγχοι είναι ανύπαρκτοι. Μηχανικοί πάντως επισημαίνουν ότι η διάταξη αυτή εγκυμονεί κινδύνους. Στο παρελθόν που υπήρχε υποχρέωση αυτοψίας από την πολεοδομία για να γίνει σύνδεση με το ρεύμα, υπήρχαν ακίνητα που έκαναν χρόνια να πάρουν ηλεκτρικό γιατί οι υπάλληλοι των πολεοδομιών δεν έκαναν την δουλειά τους.
       
      Δημιουργείται Παρατηρητήριο Δομημένου Χώρου
       
      Ο νέος νόμος για τα αυθαίρετα φέρνει μια εξίσου σημαντική αλλαγή για τους ιδιοκτήτες και στο πιστοποιητικό νομιμότητας. Μέχρι σήμερα, η συγκεκριμένη βεβαίωση ήταν απαραίτητη για κάθε δικαιοπραξία εν ζωή (πώληση, γονική παροχή, δωρεά) και δεν μπορούσε να εκδοθεί αν υπήρχαν αυθαιρεσίες στο ακίνητο ή αν αυτό ήταν εξ' ολοκλήρου αυθαίρετο. Πλέον με την ψήφιση του νέου νόμου, η βεντάλια των δικαιούχων ανοίγει, αφού το πιστοποιητικό θα είναι απαραίτητο για το σύνολο των συναλλαγών επί των ακινήτων, περιλαμβάνοντας μισθώσεις και κληρονομιές γεγονός που δημιουργεί ένα επιπρόσθετο κόστος για τους πολίτες.
       
      Η ρύθμιση που σχεδιάζει το υπουργείο, δεν θα είναι μόνο ένας νόμος για τα αυθαίρετα αλλά ένας νόμος- πλαίσιο, ο οποίος θα περιλαμβάνει και ρυθμίσεις πολεοδομικού σχεδιασμού. Στο υπουργείο υποστηρίζουν ότι διαχρονικά μία από τις κυριότερες αιτίες της αυθαίρετης δόμησης είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις στην έγκριση των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων, Πολεοδομικών Μελετών και Πράξεων εφαρμογής που διαρκούν έως και 15 χρόνια. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε θεσπίσει την αποκαλούμενη χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση, ένα νόμο που βελτίωνε τους χρόνους και τα στάδια του πολεοδομικού σχεδιασμού αλλά στην πράξη δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Ωστόσο στο ΥΠΕΝ συνεργάτες του κ. Τσιρώνη υποστηρίζουν ότι απαιτούνται βελτιωτικές ρυθμίσεις, κίνητρα και εργαλεία ώστε αυτός που ξεκινά ένα πολεοδομικό σχεδιασμό αυτός να τον τελειώνει. Μεγάλο βάρος ρίχνει το ΥΠΕΝ στην πρόληψη των αυθαιρέτων.
       
      Για το σκοπό αυτό προβλέπεται η δημιουργία ενός νέου θεσμού, το οποίο ονομάζει ¨Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος" που θα αναλάβει την καταγραφή, την εποπτεία και τον έλεγχο όλο του δομημένου χώρου. Το Παρατηρητήριο θα υπάγεται κατά πάσα πιθανότητα στο υπουργείο Περιβάλλοντος, θα στελεχωθεί από μηχανικούς και θα λειτουργεί ανά περιφερειακή ενότητα, με σκοπό να ελέγχει τι χτίζεται και που. Θα εξοπλιστεί με κατάλληλα εργαλεία (drones,ορθοφωτοχάρτες κ.α) και θα μπορεί να κάνει συγκρίσεις σε κάθε περιοχή ανά εξάμηνο.
       
      Οι τρεις κατηγορίες αυθαιρέτων που "καίνε" το υπουργείο
       
      Το υπουργείο θα διατηρήσει ως κόκκινη γραμμή για την μη νομιμοποίηση αυθαιρέτων όσα χτίστηκαν μετά τις 23 Ιουλίου του 2011. Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο εφόσον πρόκειται για μικρής κλίμακας αυθαιρεσίες να μπορούν να τακτοποιηθούν με τα ανάλογα πρόστιμα, ακόμη και παραβάσεις που χρονικά εντοπίζονται μετά το 2011. Ειδικός βάρος πέφτει από το υπουργείο σε τρεις κυρίους κατηγορίες πολεοδομικών παραβάσεων που αποτελούν και το κυριότερο σημείο προβληματισμού των υπηρεσιών.
       
      Η πρώτη κατηγορία είναι τα αυθαίρετα που θα μπορούσαν να δηλωθούν αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν υπαχθεί σε κάποιο νόμο. Το υπουργείο μολονότι οι δηλώσεις ξεπερνούν πλέον το 1 εκατομμύριο, υποστηρίζει ότι ένα μικρό μόνο ποσοστό (από το σύνολο των 5,5 εκ. κατοικιών της χώρας) έχει δηλωθεί. Ξεκινώντας μάλιστα από την παραδοχή ότι το 90% των κτιρίων έχουν τουλάχιστον μίας μορφής αυθαιρεσία, αντιλαμβάνεται κανείς ότι το πεδίο τακτοποίησης είναι "λαμπρό". Το ερώτημα, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές είναι εάν οι πολίτες αυτοί δεν προσήλθαν γιατί δεν έχουν τα οικονομικά μέσα για να πληρώσουν ή γιατί πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί που θα τους εντοπίσουν. Από το υπουργείο πάντως διαμηνύουν ότι στο νέο νόμο, τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Θα προβλέπονται επίσης και κοινωνικά κριτήρια για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδας π.χ. αν είναι κύρια και μοναδική κατοικία μέχρι 120 τ.μ. και θα υπάρχουν και εισοδηματικά κριτήρια.
       
      Μια δεύτερη κατηγορία για το υπουργείο που χρήζει ειδικής αντιμετώπισης είναι τα ακίνητα με μεγάλες υπερβάσεις στη δόμηση άνω του 40% (κατηγορία 5 του άρθρου 9 του 4178/13). Για την κατηγορία αυτή, ο προηγούμενος νόμος είχε προβλέψει ότι η νομιμοποίηση θα ολοκληρωνόταν με ανταλλαγή ή εξαγορά συντελεστή δόμησης μέσω της "Τράπεζας Γης". Ωστόσο στο υπουργείο σημειώνουν ότι ουδέποτε προχώρησε αυτή η ρύθμιση, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια μεγάλη κατηγορία αυθαιρέτων. Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι να λειτουργήσει η Τράπεζα Γης η οποία συνδέεται με τη μεταφορά συντελεστή δόμησης. Ωστόσο προϋπόθεση είναι να οριστούν οι ζώνες υποδοχής, που μέχρι σήμερα αποτελούν μια εξαγγελία χωρίς αντίκρυσμα.
       
      Μια τρίτη κατηγορία, είναι οι αυθαίρετοι οικισμοί που στον πρόσφατο νόμο για τους δασικούς χάρτες καταγράφονται ως "οικιστικές πυκνώσεις". Πρόκειται για ένα διαχρονικό αγκάθι του υπουργείου που σε αυτή τη φάση σχεδιάζεται να γίνει για πρώτη φορά η καταγραφή τους, μέσα από την διαδικασία κύρωσης των χαρτών. Υπάρχουν σκέψεις που προς το παρόν δεν έχουν οριστικοποιηθεί, στις περιπτώσεις αυτές οι ιδιοκτήτες να καταβάλλουν ένα μικρό αντίτιμο προκειμένου να καταγραφούν, με προοπτική το ποσό που θα συγκεντρωθεί να βοηθήσει αργότερα στην περιβαλλοντική και πολεοδομική τους αντιμετώπιση. Το θέμα όμως αυτό προσκρούει στην πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας και είναι αρκετά περίπλοκο και σύνθετο για να επιλυθεί μέσα από νέο νόμο για την αυθαίρετη δόμηση.
       
      Πηγή: http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/ellada/288132-aithaireta-ti-allazei-stis-oikodomikes-adeies-pos-tha-xtizoume-xoris-tin-egkrisi-tis-poleodomias
      Περισσότερα...

      77

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.