Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς -και ειδικά τα μέσα σταθερής τροχιάς όπως το Μετρό και το Τραμ– αποτελούν μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για τις μετακινήσεις στα αστικά κέντρα σε σύγκριση με τα ρυπογόνα αυτοκίνητα.
       
      Το πρόβλημα είναι, όπως και με όλες τις μορφές ηλεκτροκίνησης, ότι τα μέσα μεταφοράς είναι τόσο καθαρά όσο το καύσιμο που καταναλώνουν. Και αν η ηλεκτρική ενέργεια που κινεί τους συρμούς του Μετρό είναι λιγνιτική τότε το ενεργειακό αποτύπωμα είναι υψηλό.
       
       
       
      Στην πρωτεύουσα της Χιλής, Σαντιάγκο, περίπου 2,2 εκατομμύρια άνθρωποι μετακινούνται κάθε μέρα με το Μετρό.
       
      Πρόσφατα, η πρόεδρος της λατινοαμερικανικής χώρας Μισέλ Μπασελέ, ανακοίνωσε ότι το δίκτυο των μέσων μαζικής μεταφοράς στη χώρα θα «πρασινίσει» καθώς θα τροφοδοτείται σε μεγάλο ποσοστό από αιολική και ηλιακή ενέργεια.
       
      Το Μετρό του Σαντιάγκο είναι το δεύτερο σε μήκος στη Νότιο Αμερική και πλέον θα τροφοδοτείται σε ποσοστό 42% από φωτοβολταϊκά και κατά 18% από ανεμογεννήτριες.
       
      Το φωτοβολταϊκό πάρκο που θα παράγει την ηλιακή ενέργεια κατασκευάζει η καλιφορνέζικη SunPower, ενώ το αιολικό πάρκο κατασκευάζει η βραζιλιάνικη εταιρεία Latin America Power σε συνεργασία με την ισπανική Elecnor.
       
      Η SunPower ανακοίνωσε ότι το φωτοβολταϊκό πάρκο θα ολοκληρωθεί το 2017 και ότι «το Μετρό του Σαντιάγκο θα γίνει το πρώτο σύστημα δημόσιων μεταφορών στον κόσμο που θα λειτουργεί στο μεγαλύτερο βαθμό από ηλιακή ενέργεια.
       
      Η Χιλή θα πραγματοποιήσει την ενεργειακή μετάβαση του Μετρό στις ΑΠΕ το 2018 με τα δύο πάρκα να λειτουργούν για 15 χρόνια.
       
      Σύμφωνα με τη Μπασελέ οι επιβάτες θα μπορούν να μετακινούνται με έναν τρόπο «φιλικό προς το περιβάλλον και χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα που υλοποιεί το όραμα για ένα ενεργειακά βιώσιμο μέλλον».
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/05/30/metro-chile-ape-130419/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η αρχιτεκτονική, στραμμένη προς την κοινωνία ήταν ο βασικός άξονας της φετινής Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας. Στο πιο σημαντικό αρχιτεκτονικό γεγονός, η συζήτηση αφορά τη χειρονομία της επιστήμης και των εφαρμογών της προκειμένου να δημιουργηθούν νέα σχήματα και σχέσεις ανάμεσα σε ένα κάτοικο, μια πόλη, μια χώρα και το κέλυφος, που δεν είναι πια μόνο αυτό.
       
      Ο φετινός επίτροπος Αλεχάνδρο Αραβένα με το Reporting from the front/ Μεταδίδοντας από το μέτωπο, έδωσε το «σήμα» στα φετινά περίπτερα που ασχολήθηκαν ως επί το πλείστον με το ρόλο κυρίως της αρχιτεκτονικής και λιγότερο με τα έργα της. Άλλωστε ο Αραβένα σε κάθε αναφορά του δεν παραλείπει να τονίζει το ρόλο της κοινωνικής κατοικίας, κάτι που επηρεάζει τους αρχιτέκτονες σε όλο τον κόσμο, καθώς τους οδηγεί να αναζητήσουν λύσει και προοπτικές μιας καλύτερης ποιότητας ζωής.
       

       
      Καθόλου παράξενο που τον χρυσό Λέοντα κέρδισε το ισπανικό περίπτερο, με ένα θέμα που έχει απασχολήσει όλες τις χώρες που έχουν βρεθεί σε οικονομική κρίση. Και τη δική μας ανάμεσα σε αυτές. Πρόκειται για τα ημιτελή κτίρια. Τα άδεια τσιμεντένια κελύφη, ημιτελείς κατασκευές που τις πρόλαβε η κρίση και πολλές φορές δεσπόζουν στον αρχιτεκτονικό ορίζοντα.
       

       
      Η Ιβηρική χερσόνησος είναι γεμάτη από αυτά. Στις πόλεις και στην εξοχή. Οι κατασκευές έχουν μείνει έτσι για χρόνια, διαβρώνονται από τον ήλιο, τον αέρα και το νερό και έχουν ελάχιστες προοπτικές να ολοκληρωθούν. Είναι η απόλυτη συνάρτηση της αρχιτεκτονικής με την κοινωνία και την οικονομία. Τα ίχνη της οικονομικής ένδειας αντικατοπτρίζονται στα απομεινάρια της αρχιτεκτονικής. Οι χώρες που βρίσκονται σε κρίση έχουν ένα μεγάλο κτιριακό απόθεμα, ορατό και διαθέσιμο.
       

       
      Η εθνική αντιπροσωπεία του ισπανικού περιπτέρου έστησε μια κατασκευή πάνω στην οποία τοποθέτησαν φωτογραφίες της εγκατάλειψης, μια υπενθύμισή της, αλλά και ένα σήμα, ώστε να αναζητηθεί ένας τρόπος για την αξιοποίησή τους. Το έργο τους εντυπωσιακό και μελαγχολικό, εκπέμπει ένα σήμα σε όλες τις χώρες για την αξιοποίηση, τη διαχείριση μέσω μιας νέας οικονομίας, των υπολειμμάτων της ευμάρειας ή των πρώτων υλικών της έξυπνης αρχιτεκτονικής του μέλλοντος. Τίτλος του: Unfinished/Ημιτελές.
       

       
      Στις απονομές των βραβείων στη Βενετία, οι αξιοσημείωτες συμμετοχές και αυτές που βραβεύτηκαν είχαν να κάνουν κυρίως με τη χρήση των απλών υλικών ή την αναζήτηση λύσεων για την επαναχρησιμοποίηση των υλικών. Το γραφείο από την Παραγουάη Gabinete de Arcquitectura αξιοποιούσε την εφευρετικότητα που συνέδεε την αρχιτεκτονική με ανειδίκευτο εργατικό δυναμικό σε κοινότητες με προβλήματα λειτουργίας ενώ ο Κουνλέ Αντεγιεμί κέρδισε τον Αργυρό Λέοντα για το έργο του «Πλωτό Σχολείο στο Μακόκο». Πρόκειται για μια πλωτή κοινότητα στις όχθες της λίμνης Λάγκος τη Νιγηρία και οι αρχιτέκτονες δούλεψαν το πρότζεκτ με την υποστήριξη των Ηνωμένων Εθνών.
       

       
      Η ξύλινη κατασκευή στεγάζει σχολεία και παιδότοπους και επιπλέει επάνω σε μπιτόνια που και αυτά με τη σειρά τους έχουν χρησιμοποιηθεί ξανά. Το πρόγραμμα αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, μοιάζει χρήσιμο ακόμα και για τη Βενετία που επιπλέει και αντιμετωπίζει τα προβλήματα της ανόδου της στάθμης του νερού. Ο βραζιλιάνος αρχιτεκτόνας Πάουλο Μέντες ντα Ρόκα, απέσπασσε το φετινό Χρυσό Λέοντα για το σύνολο του έργου του.
       

       
      Το συμπέρασμα είναι ότι στον κόσμο των μεγάλων κατασκευών, των σταρς αρχιτεκτόνων, του συναγωνισμού για τα πιο ψηλά κτίρια του κόσμου, η νέα αρχιτεκτονική που έρχεται από την πηγή μιας πρωταρχικής ανάγκης και κινείται σε ένα πνεύμα οικονομίας σε σχέση με τη φύση και το περιβάλλον είναι ό,τι πιο ελκυστικό και προκλητικό και φιλικό υπάρχει στην αρχιτεκτονική σήμερα.
       
      Πηγή: http://www.thetoc.gr/politismos/article/i-arxitektoniki-den-einai-pia-ena-poluteles-ktirio
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοινώνει την έναρξη λειτουργίας ανοικτής διαδικτυακής εφαρμογής, http://renewal.deddie.gr/, μέσω της οποίας οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορούνται σχετικά με τις κατά τόπους δυνατότητες του Διασυνδεδεμένου Δικτύου για την απορρόφηση ισχύος από σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ.
       
      Επιλέγοντας τη γεωγραφική περιοχή ενδιαφέροντός τους, οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να ενημερώνονται αναφορικά με τα διαθέσιμα περιθώρια απορρόφησης ισχύος για κάθε ένα μετασχηματιστή ΥΤ/ΜΤ της επιλεγείσας περιοχής και τη συνακόλουθη δυνατότητα σύνδεσης νέου δυναμικού παραγωγής. Τα αποτελέσματα εμφανίζονται τόσον υπό μορφή πίνακα όσο και εποπτικά σε χάρτη, με χρωματικό κώδικα διαθεσιμότητας.
       
      Τα στοιχεία αντλούνται από τη μηχανογραφική εφαρμογή διαχείρισης αιτημάτων σύνδεσης σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ που έχει αναπτύξει και τηρεί ο ΔΕΔΔΗΕ και ενημερώνονται σε καθημερινή βάση, ώστε να παρέχεται πάντοτε το τρέχον στιγμιότυπο.
       
      Οι παρεχόμενες με την εφαρμογή αυτή πληροφορίες, σε συνδυασμό με τα αναρτημένα αρχεία αιτήσεων στον ιστότοπο του ΔΕΔΔΗΕ, όπου αποτυπώνεται η κατάσταση κάθε αιτήματος καθώς και η ηλεκτρική αντιστοίχισή του, επιτρέπουν στους ενδιαφερόμενους να έχουν διαυγή εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο δεσμεύεται ισχύς στο Δίκτυο και διασφαλίζουν το μέγιστο δυνατό επίπεδο διαφάνειας.
       
      Μέσω της νέας εφαρμογής, οι ενδιαφερόμενοι αποκτούν μια πλήρη εικόνα σε ό,τι αφορά στην ανάπτυξη των ΑΠΕ πανελλαδικά, γεγονός που συνεισφέρει στον προγραμματισμό και στην αποτελεσματικότητα των επενδυτικών τους σχεδίων.
       
      Η δημιουργία της εφαρμογής αυτής, εντάσσεται στη γενικότερη στόχευση του ΔΕΔΔΗΕ για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών στους χρήστες του Δικτύου καθώς και για την υποστήριξη της μεγαλύτερης διείσδυσης της διεσπαρμένης ανανεώσιμης παραγωγής, στα Δίκτυά του.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/35336/nea-diadiktyaki-efarmogi-pliroforisis-apo-ton-deddie
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Κοινό DNA με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, μοιράζεται το eBike της εταιρείας FLUX, καθώς εκτός από τα εξελιγμένα τεχνικά του χαρακτηριστικά, ενσωματώνει και μπαταρίες όμοιες με αυτές των Tesla S.
       
      Προμηθευτής και των δύο εταιρειών είναι φυσικά η Panasonic, το όνομα της οποίας εγγυάται την αξιοπιστία των ενεργειακών στοιχείων του FLUX eBike, η κατασκευή του οποίου τέθηκε υπό χρηματοδότηση στην γνωστή ιστοσελίδα Indiegogo.
       
      Η τελική ταχύτητα του "all-terrain" FLUX αγγίζει τα 40 χλμ/ώρα και η εμβέλεια του τα 75 χιλιόμετρα. Διαθέτει ακόμα υδραυλικά φρένα Tektro, φωτιζόμενη οθόνη LCD, πέντε επίπεδα ενεργειακής διαχείρισης, σύστημα ταχυτήτων από την Shimano και θύρα USB - για να φορτίζετε το κινητό σας.
       
      Είναι εξοπλισμένο με μοτέρ 250W της κινεζικής Suzhou Bofeili Electric Technology Co. και θα διατεθεί σε τρία διαφορετικά μοντέλα : Roadster (36V 13A, 468WH) αξίας 1.499 δολαρίων, Trail (36V 13A, 468WH) αξίας 1599 δολαρίων και Attack (36V 17A, 612WH) αξίας 2199 δολαρίων - τιμές προπαραγγελίας.
       
      Σημειώστε ότι στα δύο φτηνότερα μοντέλα χρησιμοποιούνται ενεργειακά (αναβαθμίσιμα) στοιχεία από την Samsung, ενώ στο τελευταίο αποκλειστικά από την Panasonic. Η διαθεσιμότητα του FLUX θα ξεκινήσει τον Ιούλιο του 2016.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/flux-ebike-to-tesla-s-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD-r11833
      Περισσότερα...

      0

    • kan62

      Δημοσιέυτηκε στο ΦΕΚ 94Α ο ν.4389/2016:
       
      Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις.
       
      που περιλαμβάνει πολλά ενδιαφέροντα θέματα...
       
      Επισυνάπτω το ΦΕΚ και αποσπάσματα των πιό ξεχωριστών από τα θέματα αυτά...
       
      ΦΕΚ 94Α_ν4389_2016.pdf
       
      Δασικοί Χάρτες.pdf
       
      Ελεγκτές Δόμησης.pdf
       
      ΕΝΦΙΑ+ΦΠΑ.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με αιφνιδιαστικό τρόπο, τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους πελάτες έγινε την Τρίτη, 31/5, γνωστή η είδηση για το «λουκέτο» στο γνωστό ξενοδοχείο Athens Ledra (πρώην Ledra Marriot).
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει το «Έθνος» στην ιστοσελίδα του, οι πελάτες του ξενοδοχείου επί της λεωφόρου Συγγρού, ειδοποιήθηκαν να αποχωρήσουν από τα δωμάτιά τους, καθώς η επιχείρηση κλείνει, θυμίζοντας έντονα την ημέρα που έκλεισε του επίσης εμβληματικό ξενοδοχείο «Πεντελικόν».
       
      Την ίδια στιγμή, η συντριπτική πλειοψηφία των περίπου 150 εργαζομένων του ξενοδοχείου, έχουν ακολουθήσει το δρόμο της επίσχεσης.
       
      Ήδη η πιστώτρια τράπεζα (Αlpha Bank) έχει προχωρήσει σε δέσμευση των λογαριασμών της εταιρείας, καθώς οι οφειλές της ανέρχονται στα 35 εκατ. ευρώ.
       
      Να σημειωθεί ότι το εμβληματικό ξενοδοχείο Athens Ledra κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1980 από τον Γεώργιο Παρασκευαΐδη. Ύστερα από τον θάνατό του, τον Δεκέμβριο του 2007, ο έλεγχος του ξενοδοχείου περιήλθε στην οικογένεια Παρασκευαΐδη, ενώ το 2013 ολοκληρώθηκε η τριακονταετής διαχείριση της μονάδας από την αμερικανική αλυσίδα Ledra Marriott.
       
      Ωστόσο τη μετονομασία -το 2014- του ξενοδοχείου σε Athens Ledra τη διαδέχεται λίγους μήνες αργότερα η αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 της ΑΣΤΥ, της ιδιοκτήτριας εταιρείας του ξενοδοχείο, η οποία στη συνέχεια απεσύρθη.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/louketo-athens-ledra-marriot/
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Φορολογικό μπλόκο σε μια νέα και μεγάλη αγορά που έχει αρχίσει να δημιουργείται στον τουριστικό τομέα στην Ελλάδα επιχειρούν τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης. Με στόχο την αύξηση των φορολογικών εσόδων και την καταπολέμηση της φοροαποφυγής, που ενδημεί στον συγκεκριμένο κλάδο, επιχειρούν να "ρυθμίσουν" το τοπίο με μια σειρά παρεμβάσεις που φέρνει στη δημοσιότητα το "K". Πρόκειται για την αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων κατοικιών ιδιωτών μέσω διαδικτυακών πλατφορμών, η οποία, όπως αναφέρθηκε, έχει αρχίσει να κάνει θραύση διεθνώς, αλλά και στην Ελλάδα.
       
      Στην ουσία, αυτό που γίνεται είναι η εγγραφή των ιδιοκτητών μιας κατοικίας στη διαδικτυακή πλατφόρμα, η εμφάνιση στο Διαδίκτυο της προσφερόμενης για βραχυπρόθεσμη μίσθωση κατοικίας και η μίσθωσή της με το ζητούμενο μίσθωμα για όσες ημέρες επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος ενοικιαστής (τουρίστας κ.λπ.).
       
      Τα περισσότερα από αυτά τα καταλύματα που εμφανίζονται στις πλατφόρμες δεν είναι τουριστικά, είναι απλώς αστικές ή εξοχικές κατοικίες, ενώ και οι ιδιοκτήτες τους δεν είναι επιτηδευματίες ασχολούμενοι με τον τουρισμό. Ωστόσο, με αυτόν τον τρόπο αποκτούν εισόδημα από ενοίκια, τα οποία, όμως, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν δηλώνονται, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να χάνει φορολογικά έσοδα.
       
      Όπως αναφέρθηκε, το πρόβλημα έχει απασχολήσει τους τελευταίους μήνες τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης, ενώ είχε προηγηθεί και μια εκτενής αναφορά της Διεύθυνσης Καταπολέμησης του Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στο υπουργείο Οικονομικών, η οποία είχε εντοπίσει το ζήτημα και ανέφερε μια σειρά από προβλήματα που υπάρχουν και οδηγούν σε "παράθυρο" για φοροδιαφυγή. Τα σημαντικότερα από αυτά τα προβλήματα είναι ότι δεν υπάρχει νομική κάλυψη για τις συγκεκριμένες μισθώσεις με βάση το ελληνικό δίκαιο, τα καταλύματα δεν είναι πιστοποιημένα για τουριστική χρήση και, βέβαια, όπως αναφέρθηκε, το εισόδημα που αποκτάται από τους ιδιοκτήτες των κατοικιών δεν δηλώνεται. Οι πληρωμές γίνονται με την αποστολή εμβάσματος στους εγχώριους τραπεζικούς λογαριασμούς των ιδιοκτητών και καταγράφονται από την Τράπεζα της Ελλάδος.
       
      Το σχέδιο
       
      Σύμφωνα με τις πληροφορίες του "K", το σχέδιο που έχουν επεξεργαστεί τα δύο υπουργεία και πρόκειται σύντομα να πάρει τη μορφή προτεινόμενων νομοθετικών διατάξεων για να αντιμετωπιστούν τα παραπάνω προβλήματα, μεταξύ άλλων, προβλέπει:
       
      - Τη διαπραγμάτευση και την υπογραφή συμφωνίας με τις ξένες εταιρείες που διαχειρίζονται τις διαδικτυακές πλατφόρμες προκειμένου για κάθε μίσθωση που πραγματοποιείται να καταβάλλεται στο ελληνικό Δημόσιο ένα κατ' αποκοπήν ποσό, της τάξεως των 2 ή 3 ευρώ.
       
      - Τη δειγματοληπτική παροχή στοιχείων των ιδιοκτητών κατοικιών που μισθώνουν τα ακίνητά τους μέσω της πλατφόρμας. Το δείγμα θα αφορά, για παράδειγμα, το 10% των μισθώσεων που έγιναν στην Ελλάδα τον προηγούμενο χρόνο. Με βάση αυτά τα στοιχεία, θα γίνεται διασταύρωση και έλεγχος για να εντοπιστούν ιδιοκτήτες οι οποίοι, ενώ είχαν εισόδημα από μισθώσεις κατοικιών, δεν τις δήλωσαν, προκειμένου να αποφύγουν τη φορολόγηση. Και για τις δύο παραπάνω παρεμβάσεις έχουν ξεκινήσει ήδη διαπραγματεύσεις με εταιρείες που χειρίζονται τους διαδικτυακούς τόπους των ηλεκτρονικών μισθώσεων και, όπως λένε στελέχη του υπουργείου Οικονομικών που χειρίζονται την υπόθεση, "πηγαίνουν καλά".
       
      - Τη δημιουργία ειδικού κωδικού στη φορολογική δήλωση των φυσικών προσώπων, στον οποίο θα πρέπει να δηλώνονται τα εισοδήματα από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών μέσω του Διαδικτύου. Τα ποσά που θα δηλώνονται στους κωδικούς αυτούς θα προσμετρώνται στο εισόδημα από ενοίκια του ιδιοκτήτη και θα φορολογούνται με βάση την κλίμακα φορολόγησης των ενοικίων, δηλαδή με συντελεστές 15% έως τα 12.000 ευρώ, 35% για το εισόδημα από 12.000 ευρώ έως 35.000 ευρώ και με 45% για το εισόδημα από 35.000 ευρώ και πάνω.
       
      - Μικροδιορθώσεις στο νομικό υπόβαθρο για τις αστικές μισθώσεις κατοικιών βραχύβιας διάρκειας. Να σημειωθεί ότι, με βάση το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, η ελάχιστη διάρκεια των μισθώσεων κύριων κατοικιών είναι τα τρία έτη, που σημαίνει ότι, ακόμα και αν υπογραφεί σύμβαση για μικρότερη διάρκεια, ο μισθωτής καλύπτεται από αυτήν για τουλάχιστον τρία έτη.
       
      Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα δύο υπουργεία έχουν αποφασίσει ότι δεν πρέπει να θεσπιστούν διαδικασίες πιστοποίησης των κατοικιών, οι οποίες ουσιαστικά θα δολοφονούσαν τη συγκεκριμένη αγορά, που φέρνει τουριστικά έσοδα στη χώρα. Παράλληλα, αποφασίστηκε ότι δεν πρέπει όσοι προχωρούν στη μίσθωση των κατοικιών τους να αντιμετωπιστούν ως επιτηδευματίες, καθώς κάτι τέτοιο θα τους έβγαζε εκτός της συγκεκριμένης αγοράς, αφού δεν θα τους συνέφερε η μίσθωση (έξοδα φοροτεχνικών εργασιών κ.λπ.).
       
      * Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 28ης Μαΐου
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/story/3129685
      Περισσότερα...

      27

    • Engineer

      Αυξημένες θα βρουν τις τιμές διοδίων στους αυτοκινητόδρομους της χώρας οι οδηγοί από τα μεσάνυχτα. Η αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24% προκαλεί αλυσιδωτές αυξήσεις στα διόδια της χώρας.
       
      Ήδη σχεδόν όλες οι εταιρείες διαχείρισης των αυτοκινητόδρομων με ανακοινώσεις ενημέρωσαν για τις νέες τιμές ενώ στην Εγνατία Οδό δεν έχουμε κάποια αλλαγή στις τιμές.
       
      Οι αυξήσεις κυμαίνονται από 5 έως 10 λεπτά ανά σταθμό διοδίων ενώ σε μερικούς σταθμούς λόγω της στρογγυλοποίησης δεν έχουμε αυξήσεις. Ας δούμε όμως:
       
      ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΦΙΔΝΕΣ-ΣΚΑΡΦΕΙΑ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
       
      Μετωπικά Διόδια Αφιδνών
      Κατηγορία 1:2,30 €
      Κατηγορία 2:3,25 €
      Κατηγορία 3:8,20 €
      Κατηγορία 4:11,50 €
       
      Πλευρικά Διόδια Καπανδριτίου
      Κατηγορία 1:1,40 €
      Κατηγορία 2:2,00 €
      Κατηγορία 3:5,00 €
      Κατηγορία 4:7,00 €
       
      Πλευρικά Διόδια Μαλακάσας
      Κατηγορία 1:0,95 €
      Κατηγορία 2:1,40 €
      Κατηγορία 3:3,55 €
      Κατηγορία 4:4,95 €
       
      Πλευρικά Διόδια Οινοφύτων
      Κατηγορία 1:0,45 €
      Κατηγορία 2:0,65 €
      Κατηγορία 3:1,65 €
      Κατηγορία 4:2,35 €
       
      Μετωπικά Διόδια Τραγάνας
      Κατηγορία 1:2,65 €
      Κατηγορία 2:3,80 €
      Κατηγορία 3:9,55 €
      Κατηγορία 4:13,40 €
       
      Πλευρικά Διόδια Τραγάνας
      Κατηγορία 1:2,15 €
      Κατηγορία 2:3,05 €
      Κατηγορία 3:7,70 €
      Κατηγορία 4:10,75 €
       
      Πλευρικά Διόδια Θήβας
      Κατηγορία 1:1,05 €
      Κατηγορία 2:1,50 €
      Κατηγορία 3:3,80 €
      Κατηγορία 4:5,35 €
       
      ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Ε65 (ΜΑΛΙΑΚΟΣ ΚΟΛΠΟΣ)
       
      Μετωπικά Διόδια Αγ. Τριάδας
      Κατηγορία 1:1,15 €
      Κατηγορία 2:1,60 €
      Κατηγορία 3:4,10 €
      Κατηγορία 4:5,75 €
       
      Πλευρικά Διόδια Μώλου
      Κατηγορία 1:0,20 €
      Κατηγορία 2:0,30 €
      Κατηγορία 3:0,85 €
      Κατηγορία 4:1,20€
       
      Πλευρικά Διόδια Μπράλου (Θερμοπυλών)
      Κατηγορία 1:0,30 €
      Κατηγορία 2:0,45 €
      Κατηγορία 3:1,20 €
      Κατηγορία 4:1,70 €
       
      Πλευρικά Διόδια Αγ. Μαρίνας
      Κατηγορία 1:0,80 €
      Κατηγορία 2:1,20 €
      Κατηγορία 3:3,00 €
      Κατηγορία 4:4,20 €
       
      Πλευρικά Διόδια Στυλίδας (Καραβόμυλου)
      Κατηγορία 1:0,45 €
      Κατηγορία 2:0,65 €
      Κατηγορία 3:1,65 €
      Κατηγορία 4:2,30 €
       
      Μετωπικά Διόδια Μαυρομαντήλας
      Κατηγορία 1:1,20 €
      Κατηγορία 2:1,75 €
      Κατηγορία 3:4,40 €
      Κατηγορία 4:6,20 €
       
      ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ (ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΠΑΤΡΑ)
       
      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΜΟΡΕΑΣ (ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΕΥΚΤΡΟ-ΣΠΑΡΤΗ)
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/35056-aftes-einai-oi-nees-times-diodion-stous-aftokinitodromous-tis-xoras
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Με μια νέα επιστολή του "ξαναχτυπά" ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων εκφράζοντας την ανησυχία του για ιδιωτικές επενδύσεις μέσω ΤΑΙΠΕΔ σε εκτάσεις με προστατευόμενα μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους.
       
      Στην επιστολή αυτή, μάλιστα, κάνει λόγο για προσπάθεια παράκαμψης της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και των νόμιμων διαδικασιών αδειοδότησης. Οπως αναφέρει «πρόσφατα η αρχαιολογική κοινότητα, με αφορμή την γνωμοδότηση του ΚΑΣ και απόφαση του υπουργού Πολιτισμού για αναοριοθέτηση του αρχαιολογικού χώρου Αφάντου Ρόδου, βρέθηκε στο στόχαστρο σκαιότατων χαρακτηρισμών και απειλών από επιχειρηματικούς κύκλους αλλά και από τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, αναβιώνοντας παλαιότερες απόψεις για την Αρχαιολογική Υπηρεσία ως "τροχοπέδη της ανάπτυξης"».
       
      Προσθέτει δε ότι το περιστατικό αυτό δεν είναι μεμονωμένο, φέρνοντας ως παράδειγμα ότι «με παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας επανεισήχθη στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων το αίτημα του ΤΑΙΠΕΔ για διαμόρφωση της νέας Μαρίνας Πύλου, με αποτέλεσμα να υπάρξουν κι άλλες υποχωρήσεις υπέρ των αιτημάτων του ΤΑΙΠΕΔ».
       
      Στην ίδια ανακοίνωση οι Αρχαιολόγοι εκφράζουν την άποψη ότι «το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν προσπάθειες ιδιωτικοποιήσεων και μεγάλης κλίμακας τουριστικών επενδύσεων σε δημόσιες εκτάσεις εις βάρος των αρχαιοτήτων και του φυσικού περιβάλλοντος, όπως στο Κάβο Σίδερο στην ΠΕ Λασιθίου, στο Ελληνικό Αττικής, στον χώρο του Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο κ.ά.», και καταλήγοντας τονίζουν:
       
      «Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων με συναίσθηση της ευθύνης που του αναλογεί καθώς και της ευθύνης των υπηρεσιών της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, δηλώνει ότι θα συνεχίζει να υπερασπίζεται με κάθε τρόπο την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιά, τηρώντας το Σύνταγμα και την αρχαιολογική νομοθεσία όπως και την απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων των μελών του, απέναντι σε κάθε προσπάθεια εκφοβισμού, στοχοποίησης, απαξίωσης και περιθωριοποίησής τους».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Anisuchoi_me_tis_megales_ependuseis_oi_Archaiologoi_/#.V01oYPmLS70
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Στο ερώτημα εάν η χώρα μας θα μπορούσε να θέσει σε εφαρμογή ένα σύστημα ελέγχου που να καταγράφει με ακρίβεια τις ζημιές των καλλιεργήσιμων εκτάσεων εξαιτίας των καιρικών συνθηκών, η απάντηση μάλλον… δεν τιμά, για άλλη μία φορά, τους μηχανισμούς του κράτους.
       
      «Οι δορυφορικές εικόνες μάς επιτρέπουν πλέον την χαρτογράφηση των πληγέντων εκτάσεων με ακρίβεια και ταχύτητα. Ένα εθνικό σύστημα ελέγχου με βάση δορυφορικά δεδομένα και τεχνολογία, που ήδη υπάρχει και εφαρμόζεται με επιτυχία στο εξωτερικό, και μπορεί να υποστηριχτεί πλήρως από το ελληνικό επιστημονικό δυναμικό, θα μπορούσε να πραγματοποιεί αυτοματοποιημένο έλεγχο και επικύρωση των ζημιών στις καλλιεργήσιμες εκτάσεις», επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του παραρτήματος Κεντρικής Ελλάδας του ΓΕΩΤΕΕ, δρ. Σωτήρης Βαλκανιώτης, και συμπληρώνει πως το σύστημα αυτό θα έδινε στους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς, τον ΕΛΓΑ δηλαδή, «λιγότερο χρόνο, άμεση απόκριση, χωρική ακρίβεια και σημαντικό περιορισμό της ανάγκης επί τόπου ελέγχων».
       
      Ο δρ. Βαλκανιώτης, γεωλόγος, μετά τις πρόσφατες πλημμύρες στην περιοχή της Θεσσαλίας, σε ανακοίνωσή του δημοσίευσε και την πρώτη διαθέσιμη εικόνα ενός δορυφόρου (σ.σ. Landsat 7ETM+) από το πρωινό της Δευτέρας 23 Μαΐου, η οποία αποτυπώνει, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, το μέγεθος και την έκταση των ακραίων καιρικών φαινομένων στις 20-22 Μαΐου.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/katagrafh-zhmiwn-kalliergeiwn-me-doriforo/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Παρέλαση ονομάτων γίνεται τις τελευταίες ημέρες σχετικά με τον επικεφαλής του νέου υπερταμείου που θα έχει διάρκεια ζωής 99 ετών.
       
      Ονόματα – εκπλήξεις που ενδεχομένως να είναι φαβορί, αλλά μπορεί και να έπεσαν στο τραπέζι για να «καούν».
       
      Το πρώτο όνομα που έπεσε για το Εποπτικό Συμβούλιο είναι αυτό του διαχρονικού συμβούλου των υπουργών Οικονομικών, Κιμ Γκλεν. Ο Κορεάτης βρίσκεται στην πλατεία Συντάγματος από την εποχή του Γιάνη Βαρουφάκη.
       
      Επίσης, ακούγεται ότι οι δανειστές θα προτείνουν ως Πρόεδρο τον Μπομπ Τράα, πρώην μόνιμο αντιπρόσωπο του ΔΝΤ στην Αθήνα.
       
      Η ελληνική πλευρά, που “δικαιούται” στο Εποπτικό Συμβούλιο 3 θέσεις, βάζει στο τραπέζι τα ονόματα της Λούκας Κατσέλη (εφόσον επιλεγεί να αλλάξει η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας), του πρώην υπουργού των κυβερνήσεων Σημίτη Ν.Χριστοδουλάκη,του οικονομολόγου Α.Συγγρού (γνωστός από τον Οργανισμό Invest in Greece).
       
      Η μάχη θα είναι σίγουρα σκληρή καθώς δεν αποκλείονται οι εκπλήξεις, όπως να πέσει το όνομα του Στέργιου Πιτσιόρλα ή ενός κορυφαίου υπουργού που θα μεταπηδήσει στο ταμείο για να προσδώσει πολιτικό κύρος στο όλο εγχείρημα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Parelasi_mnistiron_gia_to_neo_aionobio_upertameio/#.V00rYPmLS70
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ρύθμιση στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με το οποίο θα καθίσταται υποχρεωτική και μάλιστα επι ποινή ακυρότητας, η ηλεκτρονική διαχείριση εγγράφων προανήγγειλε μιλώντας στη Θεσσαλονίκη ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Χριστόφορος Βερναρδάκης: «Τις επόμενες μέρες θα κάνουμε μια κίνηση που θα είναι ενταγμένη στο νόμο για την κινητικότητα και αφορά την ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων υποχρεωτικά, σε βαθμό εξουσιοδότησης ώστε, αν δεν γίνεται, να μην έχουν διοικητική ισχύ», είπε μιλώντας σε ημερίδα για την ανοιχτή διακυβέρνηση και τη συνδιαμόρφωση του αντίστοιχου Εθνικού Σχεδίου Δράσης, η οποία διεξήχθη στο κτίριο του ΚΕΔΕΑ στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
       
      Μάλιστα, ο κ. Βερνραδάκης επικαλούμενος σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ, τόνισε ότι «μόνο το χαρτί και το τόνερ που χρησιμοποιείται κάθε χρόνο κοστολογείται σε πεντακόσια εκατομμύρια ευρώ».
       
      Πηγή: http://www.aftodioikisi.gr/dimosio/dimosio-bainei-telos-sti-xartoura-ilektronika-ta-engrafa-allios-einai-akira/
      Περισσότερα...

      16

    • Engineer

      Μια ιδέα που γεννήθηκε πριν από 69 χρόνια, την 1η Ιουνίου παίρνει σάρκα και οστά.
       
       
      Το μακρύτερο και βαθύτερο τούνελ κυκλοφορίας του κόσμου, ξεκινά από τη βόρεια Ιταλία, «τρυπάει» τα ριζά των Άλπεων και φτάνει στην Ελβετία.
       
       
      Το συνολικό του μήκος φτάνει τα 57 χιλιόμετρα βαθιά μέσα στη γη και αφήνει πίσω του, τόσο το τούνελ Σεικάν της Ιαπωνίας (53,9 χλμ) όσο και το πέρασμα της Μάγχης (50,5χλμ).
       
       
      Οραματιστής του έργου, ήταν πριν από 69 χρόνια ο Ελβετός μηχανικός Καρλ Γκρούνερ, ο οποίος σκέφτηκε πως ένα τούνελ ανάμεσα στην Ιταλία και την Ελβετία θα λύσει πολλά προβλήματα και θα εξοικονομήσει χρόνο για τους οδηγούς.
       
       
      Το τούνελ ονομάζεται Γκόθαρντ Μπέιζ και από την 1η Ιουνίου θα είναι έτοιμο.
       

       

       

       

       

       
       
      Σταδιακά θα παραδίδεται στην κυκλοφορία και οι υπεύθυνοι του έργου υπολογίζουν ότι μέχρι τον Δεκέμβριο θα έχει παραδοθεί ολόκληρο.
       
       
      Για την κατασκευή του εργάστηκαν περισσότεροι από 2400 άνθρωποι και το συνολικό του κόστος άγγιξε τα 12 δισεκατομμύρια Ελβετικά φράγκα. Οι άνθρωποι που δούλεψαν βαθιά μέσα στη γη μετακίνησαν περισσότερους από 28.000.000 τόνους βράχων.
       
       
      Με την πλήρη λειτουργία του η διαδρομή Ζυρίχη – Μιλάνο θα πέσει κατά 60 λεπτά της ώρας και θα γίνεται μέσα σε 2 ώρες και 40 λεπτά. Επίσης οι ταξιδιώτες με το τρένο από 9.000 που είναι σήμερα κατά μέσο όρο υπολογίζεται ότι μέχρι το 2020 θα έχουν αυξηθεί στις 15.000. Το τούνελ επίσης θα διακλαδώνεται και θα πηγαίνει και μέχρι τη Λυών της Γαλλίας.
       
       
      Τα εγκαίνια θα γίνουν την Τετάρτη από τον Φρανσουά Ολάντ, την Άγκελα Μέρκελ και τον Ιταλό πρωθυπουργό Ματέο Ρέντζι.
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/171833/trypisan-oi-alpeis-makrytero-kai-vathytero-toynel-toy-kosmoy-einai-gegonos-video
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Ο Dave Hakkens, δημιουργός του αρθρωτού smartphone της Phoneblocks, από το οποίο η Motorola (υπό την ιδιοκτησία της Google) εμπνεύστηκε το Project Ara, δηλώνει πως δεν είναι “ενθουσιασμένος” με τον τρόπο που εξελίσσεται η εν λόγω πλατφόρμα.
       
      Το 2013 ο Hakkens ανέβασε στο YouTube το πρώτο βίντεο της Phoneblocks, λαμβάνοντας μέχρι σήμερα περίπου 22 εκατομμύρια θεάσεις, αναφέροντας ότι στόχος την υλοποίησης του ήταν η μείωση του WEEE (Waste Electrical and Electronic Equipment) μέσω των αρθρωτών smartphones.
       
      Η ιδέα του προσέλκυσε το ενδιαφέρον των χρηστών και αργότερα των στελεχών της Motorola, τα οποία αποφάσισαν να επενδύσουν σε αυτήν και να την αναπτύξουν, για τους δικούς τους εμπορικούς σκοπούς.
       
      Μέσα από την προσωπική του ιστοσελίδα, ο Hakkens καταθέτει ένα κείμενο με τίτλο «Re-think Project Ara» και τονίζει δυο σημεία. Το πρώτο είναι ότι η Google τροποποίησε την αρχιτεκτονική και ενσωμάτωσε την οθόνη στη “ραχοκοκαλιά” της συσκευής, οπότε αν αυτή σπάσει ο χρήστης πρέπει να αλλάξει τηλέφωνο.
       
      Το δεύτερο είναι πως η αμερικανική εταιρεία έχει κυρίαρχο ρόλο στην κατασκευή των “modular” κομματιών, γεγονός το οποίο της επιτρέπει να ορίζει και τις προδιαγραφές τους, αλλάζοντας τη συμβατότητα τους κατά βούληση.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/%CE%B4%CF%85%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CE%BF-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BD%CE%B5%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-project-ara-%CE%B1%CF%80%CF%8C-r11830
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εκδόθηκαν τα ειδοποιητήρια για το Α’ Εξάμηνο του 2016 στα οποία περιλαμβάνεται και το ποσό των 240 ευρώ υπέρ ΟΑΕΔ, ως πρώτη δόση εκ των εννέα, που αντιστοιχούν στην εξόφληση των αναδρομικών 2011-2014, όπως καθορίστηκε με πρόσφατη απόφαση του ΕΤΑΑ.
       
      Πηγή: http://civilenglar.blogspot.gr/2016/05/2016.html
      Περισσότερα...

      87

    • Engineer

      Σε μια κίνηση που αψηφά το κατεστημένο των επιστημονικών εκδόσεων, οι χώρες-μέλη της ΕΕ συμφώνησαν ότι μέχρι το 2020 όλες οι επιστημονικές έρευνες που διενεργούνται με δημόσιο χρήμα θα πρέπει να είναι δωρεάν προσβάσιμες.
       
      Ο επιστημονικός τύπος κυριαρχείται σήμερα από μεγάλους εκδοτικούς οίκους που χρεώνουν συνδρομές, τις οποίες ακόμα και τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια δυσκολεύονται να πληρώνουν. Το μοντέλο αυτό συναντά αντιδράσεις τα τελευταία χρόνια, καθώς πολλοί επιστήμονες θεωρούν παράλογο να πληρώνουν προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε έρευνες που χρηματοδοτήθηκαν από χρήματα των φορολογούμενων.
       
      Διαβάστε επίσης:

      Το Χάρβαρντ κόβει τις συνδρομές σε επιστημονικές εκδόσεις
      Μαίνεται ο πόλεμος των πανεπιστημίων με τους εκδότες

      Η εναλλακτική λύση που έχει αρχίσει να διαμορφώνεται τα τελευταία χρόνια είναι οι επιθεωρήσεις ανοιχτής πρόσβασης, οι οποίες είναι δωρεάν διαθέσιμες στο Διαδίκτυο και καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα χρεώνοντας ένα μικρό ποσό για τη δημοσίευση κάθε μελέτης.
       
      Ήδη από το 2012, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αποφασίσει ότι οι επιστημονικές εργασίες που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ θα πρέπει να είναι δωρεάν διαθέσιμες για όλους.
       
      Η κατάσταση τώρα συγκεκριμενοποιείται από το το Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας, ενός φορέα της ΕΕ στον οποίο συμμετέχουν υπουργοί επιστήμης, καινοτομίας και εμπορίου. Έπειτα από διήμερη συνάντηση στις Βρυξέλλες την προηγούμενη εβδομάδα, το Συμβούλιο ανακοίνωσε το στόχο του 2020 ως «μεταρρύθμιση που αλλάζει την κατάσταση», τουλάχιστον όπως το έθεσε ο επίτροπος Έρευνας και Καινοτομίας Κάρλος Μοέδας.
       
      Το Συμβούλιο, πάντως, δεν προσέφερε οδηγίες για το πώς μπορούν οι χώρες-μέλη να πετύχουν το στόχο εντός τεσσάρων ετών, ενώ ανεξάρτητοι ειδικοί σχολίασαν στο περιοδικό Science ότι ο στόχος είναι υπερφιλόδοξος.
       
      Απαντώντας σε αυτές τις επιφυλάξεις, εκπρόσωπος του Συμβουλίου παραδέχτηκε πως «ο στόχος δεν είναι εύκολος».
       
      «Δεν πρόκειται για νόμο, αλλά για τον πολιτικό προσανατολισμό των 28 κυβερνήσεων. Το σημαντικό είναι ότι πλέον υπάρχει ομοφωνία» πρόσθεσε.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500080607
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Οι 19 αποκρατικοποιήσεις οι οποίες θα γίνουν το επόμενο διάστημα έχουν κλειδώσει. Μεγάλα ακίνητα και δημόσιοι οργανισμοί έχουν κλειδώσει ως αντικείμενο ιδιωτικοποίησης και αξιοποίησης.
       
      Ανάμεσα τους ξεχωρίζουν το Ελληνικό, ο ΟΛΠ, η Εγνατία Οδός, η ΔΕΗ και τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια. Αναλυτικά οι 19 αποκρατικοποιήσεις που πρέπει να ολοκληρωθούν στο επόμενο διάστημα είναι οι παρακάτω:
       
      1) 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια
      2) Ελληνικό
      3) Αστέρας Βουλιαγμένης
      4) Αφάντου Ρόδος
      5) ΔΕΣΦΑ
      6) ΟΛΠ
      7) ΟΛΘ
      ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΤΥ
      9) ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
      10) Ηλεκτρονική Δημοπρασία III, IV, V, VI και άλλα μικρά ακίνητα
      11) Μαρίνες
      12) ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
      13) ΕΛΠΕ
      14) ΟΤΕ
      15) ΔΕΗ
      16) ΕΥΑΘ
      17) ΕΥΔΑΠ
      18) ΔΕΠΑ
      19) ΕΛΤΑ
       
      Τα πιο προχωρημένα θεωρούνται τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια, το Ελληνικό και ο ΟΛΠ ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να προχωρήσουν ο Αστέρας Βουλιαγμένης, η ΔΕΣΦΑ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ΕΕΣΣΤΥ.
       
      Αντίθετα πολύ πιο πίσω βρίσκονται τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΗ και η Εγνατία Οδός.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/oikonomia-xrimatodotisi/item/35041-taiped-i-aktinografia-ton-19-apokratikopoiiseon
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Οσάκα της Ιαπωνίας έκαναν πραγματικότητα την παραγωγή ενέργειας από θαλασσινό νερό. Μέσα από μια σειρά μοναδικών χημικών αντιδράσεων, μπορούν να συλλέγουν υπεροξείδιο του υδρογόνου (Η2Ο2) από το θαλασσινό νερό, το οποίο στη συνέχεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε κυψέλες καυσίμου.
       
      Σύμφωνα με τους ερευνητές, η ηλιακή ενέργεια αποτελεί μια σημαντική εναλλακτική λύση αντί των ορυκτών καυσίμων, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν περιορισμοί όσον αφορά την τεχνολογία, καθώς τα συστήματα ηλιακής ενέργειας δεν είναι τόσο αξιόπιστα τη νύχτα.
       
      Η συγκεκριμένη τεχνολογία αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα με τη χρήση υδρογόνου για την αποθήκευση της ηλιακής ενέργειας, με τη μορφή χημικής ενέργειας. Αυτό επιτρέπει στα κύτταρα καυσίμου να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια όλες τις ώρες της ημέρας. Ωστόσο το υδρογόνο πρέπει να συμπιέζεται ή να ψύχεται σε υγρή κατάσταση ώστε να αποθηκεύεται αποτελεσματικά.
       
      Οι ερευνητές ανακάλυψαν έναν τρόπο για να εξάγουν υπεροξείδιο του υδρογόνου από το θαλασσινό νερό χρησιμοποιώντας το φως του ήλιου. Η ένωση έχει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με το υδρογόνο, καθώς μπορεί να αποθηκεύεται πιο απλά και με ασφάλεια.
      Η επιστημονική ομάδα ανέπτυξε ένα νέο φωτοηλεκτροχημικό κύτταρο, το οποίο ουσιαστικά είναι ένα ηλιακό κύτταρο που παράγει υπεροξείδιο του υδρογόνου. Όταν το ηλιακό φως φωτίζει τον φωτοκαταλύτη, αυτός απορροφά φωτόνια και χρησιμοποιεί την ενέργεια για τις χημικές αντιδράσεις της οξείδωσης του θαλασσινού νερού και της μείωσης του οξυγόνου, που τελικά παράγουν το υπεροξείδιο.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1107356/paragogi-ilektrikis-energeias-apo-thalassino-nero
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.