Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Νέες δράσεις από το ΕΣΠΑ αναμένεται να προκηρυχθούν άμεσα με στόχο την ενίσχυση δομών και μηχανισμών στήριξης της μικρομεσαίας νεοφυούς επιχειρηματικότητας, όπως προανήγγειλε σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Χρήμα» ο υφυπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης.
       
      Όπως είπε, οι νέες δράσεις θα αφορούν στην ανάπτυξη clusters, meta-clusters και άλλων δομών εκκόλαψης με σκοπό τη δημιουργία εγχώριων αλυσίδων αξίας, για την εξασφάλιση ποσοτήτων και οικονομιών κλίμακας σε θέματα διανομής και προώθησης προϊόντων.
       
      «Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί μια εμβληματική πρωτοβουλία για την ανάπτυξη clusters διεθνούς εμβέλειας, στηρίζοντας θεματικά ομοειδείς και χωρικά γειτνιάζοντες παραγωγικούς και καινοτομικούς φορείς και meta-clusters, στηρίζοντας διατομεακές συνεργασίες δύο ή περισσοτέρων clusters για τη δημιουργία εγχώριων αλυσίδων προστιθέμενης αξίας σε συγκεκριμένους στρατηγικούς τομείς» τόνισε ο Αλέξης Χαρίτσης.
       
      Σκοπός είναι, όπως εξήγησε, η δημιουργία συνεργατικών σχημάτων επιχειρηματικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων που δημιουργούν νέες νησίδες έντασης γνώσης για την ελληνική οικονομία για την ανάπτυξη και ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογιών, προϊόντων, υπηρεσιών και εφαρμογών στις παραγωγικές διαδικασίες των τομέων αυτών.
       
      Τόνισε ακόμη ότι δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας, ενός τομέα που ακμάζει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες αλλά στην Ελλάδα κάνει τα πρώτα του βήματα. Σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας, θα ενεργοποιηθούν κονδύλια 55 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, μέσω της ενίσχυσης της σύστασης και της λειτουργίας κοινωνικών επιχειρήσεων. Επίσης, θα εκδοθούν προσκλήσεις ενίσχυσης για την ίδρυση νέων τουριστικών επιχειρηματικών σχημάτων και για υφιστάμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεων που απασχολούν πάνω από 50 άτομα.
       
      «Εξετάσαμε προσεκτικά τα προβλήματα του προηγούμενου ΕΣΠΑ και ανασχεδιάζουμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία της νέας προγραμματικής περιόδου στοχεύοντας στην καλύτερη δυνατή αξιοποίησή τους» αναφέρει ο υφυπουργός. «Επικεντρώνουμε στη διεύρυνση των ομάδων των τελικών δικαιούχων, στην αύξηση της χρήσης της επιχειρηματικής συμμετοχής και της συνεπένδυσης, στην ενίσχυση της τομεακής και περιφερειακής διάστασης, στο νέο καθεστώς των μικροπιστώσεων, καθώς και στην ουσιαστική ενίσχυση της κοινωνικής οικονομίας».
       
      Ο κ. Χαρίτσης υπογράμμισε ακόμη ότι έχει διασφαλιστεί η πλήρης χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους των έργων της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου που βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης. «Εργαζόμαστε ώστε να αναστρέψουμε το κλίμα αποεπένδυσης που προκάλεσαν οι πολιτικές διαρκούς λιτότητας τα τελευταία χρόνια. Στόχος για το 2016 είναι να διοχετευθούν στην πραγματική οικονομία συνολικά περί τα 8 δισ. ευρώ» επισημαίνει μεταξύ άλλων.
       
      Επανέλαβε ότι για τη διευκόλυνση της ρευστότητας θα δημιουργηθεί σε συνεργασία με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ειδικός καταπιστευτικός λογαριασμός (escrow account) μέσω του οποίου οι προκαταβολές της επιχορήγησης θα τεθούν στη διάθεση των επενδυτών χωρίς τα προσκόμματα των κλασικών μεθόδων έκδοσης εγγυητικών επιστολών.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/haritsis-prokirixthoun-nees-draseis-espa/
      Περισσότερα...

      0

    • dimitris GM

      Στο Μουσείο Μπενάκη (Κτήριο Οδού Πειραιώς) εγκαινιάζεται τη Δευτέρα 9 Μαΐου η έκθεση «Το καλοκαίρι του κυρίου Le Corbusier, με φωτογραφίες του Lucien Hervé».
       
      Το καλοκαίρι στη θάλασσα της Μεσογείου υπήρξε μέρος της μητροπολιτικής ιδέας του μοντέρνου, σε τέχνη και αρχιτεκτονική, και αποτέλεσε έκφραση της μοντέρνας ζωής. Το 1952 ο αρχιτέκτονας Λε Κορμπιζιέ σχεδίασε ένα ξύλινο καλύβι σε μια παραλία της Κυανής Ακτής, δίπλα σε μια απλή ψαροταβέρνα, πίσω από το διάσημο σπίτι E1027 της Eileen Gray και του Badovici. Το Cabanon, ένα δωμάτιο 3.66x3.66 μέτρα με τραπεζαρία στην ταβέρνα, εφάρμοζε πιστά την ανθρωπομετρική κλίμακα του Modulor και ήταν ιδανικό ορμητήριο των διακοπών.
       
      Σε αυτό συναντήθηκαν διάσημοι μοντέρνοι. Ανάμεσα τους ο φωτογράφος Λουσιέν Ερβέ, που απολάμβανε το καλοκαίρι της προσωπικής φιλίας αποτυπώνοντας ανέμελα έναν τόπο και ένα χρόνο ζωής. Οι φωτογραφίες του Ερβέ, τα σχέδια και τα σκίτσα του Λε Κορμπιζιέ η αλληλογραφία του και το ίδιο το Cabanon, μερικά ανακατασκευασμένο, συνθέτουν μια αντίληψη για τη ζωή και την αρχιτεκτονική που ταυτίζουν το ιδανικό και το απλό.
       
      Η κατασκευή του Cabanon αποτέλεσε μέρος εκπαιδευτικού προγράμματος της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ και υλοποιείται με την ευγενή χορηγία του Πανελληνίου Συνδέσμου Ξυλείας, της εταιρείας Μουρίκης, της εταιρείας Άλφα Ξυλείας και του Workshop-S Διονύσης Σοτοβίκης.
       
      Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί στις 21 Μαΐου 2016 στις 10:00 η ημερίδα «O φωτογράφος, ο αρχιτέκτονας και το καλύβι του».
       
      Τρεις διαδοχικοί κύκλοι θα αναζητήσουν (1) τη σχέση φωτογραφίας και αρχιτεκτονικής, με αφετηρία το έργο του Lucien Hervé για τον Le Corbusier, (2) το αρχιτεκτονικό και ανθρωπολογικό ενδιαφέρον του μικρού Cabanon, ως σχεδιαστικού προτύπου και ως αρχέτυπου κατοικίας, και (3) τη νεωτερική αντίληψη των καλοκαιρινών διακοπών και της φυγής στο θαλάσσιο ορίζοντα.
       
      Η έκθεση και η ημερίδα οργανώνονται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Αναφορά στον Ελ/Le Corbusier».
       
      Διοργάνωση: Σχολή Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ, Μουσείο Μπενάκη, Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου, με τη στήριξη του Ιδρύματος Le Corbusier, του Γαλλικού Ινστιτούτου, του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής, της Ελβετικής Πρεσβείας, του Ελληνικού Docomomo και της Διεθνούς Εταιρείας Φίλων του Ιδρύματος Le Corbusier.
       
      Διάρκεια έκθεσης: 12 Μαϊου- 29 Μαϊου 2016 (Εγκαίνια: 9 Μαϊου στις 20:00)
       
      Πηγή: http://www.in.gr/entertainment/art/exhibitions/article/?aid=1500075025
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το νερό προφύλαξε από το χρόνο και την ανθρώπινη παρέμβαση τα περισσότερα κτίσματα. Ένας αρχαίος οικισμός του 2.800 π.χ βρέθηκε ανέπαφος στην Ελαφόνησο και συγκεκριμένα στο Παυλοπέτρι.
       
      Η υπόγεια πολιτεία βρίσκεται 4 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Ναοί, διώροφα κτίρια, κήποι, νεκροταφείο και λιμάνι. Μέχρι και πολυπλοκο σύστημα διαχείρισης υδάτων έχει διασωθεί.
       
      Πιθανολογείται από τους ειδικούς ότι η πόλη καταποντίστηκε από σεισμό γύρω στο 1.000 π.χ ενώ άλλοι τοποθετούν το σεισμό στο 375 μ.χ
       
      Δείτε το βίντεο του BBC με ελληνικούς υπότιτλους:
       

       

       
      Πηγή: http://www.arttravel.gr/arttravel-best_video/article/16066/anakalupsh-h-upobruxia-politeia-sthn-elafonhso
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Συνάντηση με τον επενδυτή του Γκολφ Αφάντου τον ομογενή επιχειρηματία Μερκούρη Αγγελιάδη, είχε χθες ο δήμαρχος Ρόδου Φώτης Χατζηδιάκος μετά την εμπλοκή που δημιουργήθηκε με την επένδυση.
       
      Τον κ. Αγγελιάδη συνόδευαν συνεργάτες του στη Ρόδο και συζήτησε με τον δήμαρχο τα νέα δεδομένα μετά και τις εξελίξεις οι οποίες το ακίνητο του γκολφ χαρακτηρίζεται αρχαιολογικός χώρος. Ο επενδυτής εξέφρασε τον προβληματισμό και την ανησυχία του για το μέλλον της επένδυσης και αναφέρθηκε στην καθυστέρηση δύο χρόνων που υπάρχει ήδη.
       
      Μετά από διεξοδική συζήτηση ο δήμαρχος Ρόδου ενημέρωσε τον κ. Αγγελιάδη για την συνάντηση των εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων και των Επιμελητηρίων που έγινε την περασμένη εβδομάδα στο δημαρχείο για το θέμα του Γκολφ και για την πρόθεσή του να αποστείλει αίτημα προς το Κεντρικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ακίνητης Περιουσίας του Δημοσίου με το οποίο θα ζητά τη συμμετοχή του ιδίου, αλλά και του αρμόδιου νομικού συμβούλου του δήμου στη συνεδρίασή του της 9ης Μαΐου 2016, προκειμένου να παραθέσουν τις απόψεις της τοπικής κοινωνίας, και τις νομικές διαστάσεις του θέματος.
       
      Ο δήμαρχος τόνισε ότι «θα αγωνιστεί με όποιο μέσο διαθέτει για την απεμπλοκή της επένδυσης η οποία είναι μέγιστης σημασία για την αναπτυξιακή προοπτική του νησιού της Ρόδου», ενώ πρόσφατα και ο Περιφεριάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος είχε εκφράσει δημόσια τον προβληματισμό του για τις εξελίξεις στο Αφάντου τονίζοντας ότι η επένδυση θα παραμείνει "παγωμένη" για το επόμενο διάστημα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Agonas_dromou_gia_na_prochorisei_i_ependusi_sto_Afantou_/#.VysHMoSLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δόθηκε στη δημοσιότητα το 4ο βιβλίο της σειράς που ξεκίνησε το 2008, αναφορικά με την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων στην Ευρώπη. Βασίζεται στην έκδοση "Implementing the Energy Performance of Buildings Directive (EPBD) – Featuring Country Reports 2012", και υπογραμμίζει τη σημαντική επιτευχθείσα πρόοδο σε ολόκληρη την ΕΕ κατά την εφαρμογή της οδηγίας ενεργειακής απόδοσης, από το 2012 έως & το 2015. Πρόκειται για μια αυτοτελή έκδοση, καθώς περιέχει όλες τις τελευταίες σχετικές πληροφορίες για κάθε χώρα. Οι προηγούμενες εκδόσεις όμως, μαζί με αυτό το τελευταίο του βιβλίο, βοηθούν στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την ιστορική εξέλιξη διαφόρων ζητημάτων με την πάροδο των ετών, τόσο σε επίπεδο ΕΕ όσο και σε εθνικό επίπεδο.
      Η έκθεση είναι δομημένη σε δύο μέρη.
       
      Στο το πρώτο μέρος περιγράφονται τα κύρια επιτεύγματα και οι προκλήσεις που παραμένουν σε έναν μεγάλο αριθμό θεμάτων που καλύπτονται από την οδηγία σε όλη την Ευρώπη καθώς και τα συμπεράσματα και οι συστάσεις για την προσεχή αναθεώρηση της οδηγίας.
       
      Στο δεύτερο μέρος συμπεριλαμβάνονται αναφορές από τα 28 κράτη-μέλη συν τη Νορβηγία. Οι επιμέρους εθνικές και περιφερειακές εκθέσεις παρουσιάζουν την κατάσταση της εφαρμογής της οδηγίας στο τέλος του 2014 ή κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του 2015.
       
      Μπορείτε να κατεβάσετε το πλήρες κείμενο της έκθεσης από εδώ (μέγεθος αρχείου: 91 Mb)
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/34505/ekthesi-i-efarmogi-tis-odigias-energeiakis-apodosis-ton-ktirion-%E2%80%93-anafora-ana-chora
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα μη επανδρωμένα πλοία μπορούν να χρησιμοποιούν 10-15% λιγότερα καύσιμα και είναι τεχνολογικά εφικτή η παραγωγή τους πριν από το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με Φινλανδούς ερευνητές, που σε συνεργασία με τη βιομηχανία αισθητήρων και συστημάτων τηλεχειρισμού υπόσχονται να φέρουν επανάσταση στο θαλάσσιο εμπόριο.
      Η απουσία πληρώματος σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει ανάγκη για συστήματα στέγασης, παροχής νερού, θέρμανσης, κλιματισμού και επεξεργασίας λυμάτων.
       
      Η Ρολς Ρόις, η οποία αναπτύσσει την απαιτούμενη τεχνολογία, εκτιμά ότι η χρήση καυσίμου θα μειωθεί κατά 10-15%, και κατά συνέπεια θα μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
       
      «Οι τεχνολογίες που απαιτούνται για να κάνουν τα αυτόνομα πλοία πραγματικότητα υφίστανται ήδη. Η τεχνολογία αισθητήρων που απαιτείται είναι αξιόπιστη και εμπορικά διαθέσιμη, και οι αλγόριθμοι που απαιτούνται για την άρτια λήψη αποφάσεων βρίσκονται πολύ κοντά», δήλωσε ο Γιόνε Πόικονεν του Πανεπιστημίου του Τούρκου, προσθέτοντας ότι απαιτείται επίσης το κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο.
       
      Άλλοι τομείς έρευνας πάνω στην πιο «πράσινη» ναυσιπλοΐα περιλαμβάνουν την επιστροφή στη χρήση του ανέμου, που θα μπορούσε να μειώσει τη χρήση καυσίμων από 10 έως 60%., σύμφωνα με υπολογιστικά μοντέλα του Πανεπιστημίου UCL.
       
      Εξάλλου, έρευνα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τις μελλοντικές εκπομπές της ναυτιλίας προβλέπει ότι αυτές θα αυξηθούν από 50 έως 250% μέχρι το 2050, εάν δε ληφθούν περαιτέρω μέτρα, καθώς η ζήτηση για το εμπόριο αυξάνεται.
       
      Ωστόσο, την περασμένη εβδομάδα οι αντιπρόσωποι των διεθνών κυβερνήσεων στον Οργανισμό δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σε ένα σχέδιο εργασίας για τον καθορισμό ενός στόχου μείωσης των εκπομπών.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1098902/mi-epandromena-kai-tilekateuthunomena-ploia-gia-tin-eksoikonomisi-kausimon-kai-ti-meiosi-ton-ekpompon-anthraka
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Περισσότερα από 4.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως παράγουν πλέον τα κοιτάσματα του Πρίνου και του Βόρειου Πρίνου, στον Κόλπο της Καβάλας, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της γεώτρησης PA-40 και τις παρεμβάσεις σε υφιστάμενες γεωτρήσεις στις οποίες προχώρησε η Energean Oil & Gas που εκμεταλλεύεται τα κοιτάσματα της περιοχής.
       
      Έτσι, όπως γνωστοποίησε σήμερα η εταιρεία, η παραγωγή πετρελαίου στην Ελλάδα βρίσκεται πλέον σε υπερδιπλάσια σε σχέση με την προ της έναρξης τού επενδυτικού προγράμματος επίπεδα.
       
      Στο μεταξύ έχει ξεκινήσει η νέα γεώτρηση PA-36, επίσης από την εξέδρα Alpha του Πρίνου, η οποία είναι και η τρίτη από τις συνολικά δεκαπέντε προγραμματισμένες για την περίοδο 2015-2017 στον Πρίνο, στο κοίτασμα Έψιλον και στον Βόρειο Πρίνο. Στο πλαίσιο του επενδυτικού προγράμματος, ύψους 200 εκατ. ευρώ, έχει προγραμματιστεί και η εγκατάσταση νέας εξέδρας άντλησης πετρελαίου, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη του κοιτάσματος Έψιλον.
       
      Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Energean Oil & Gas κ. Μαθιός Ρήγας επισημαίνει ότι παρά τις αντίξοες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η μεγάλη πτώση των διεθνών τιμών πετρελαίου στη διάρκεια της τελευταίας διετίας, η εταιρεία συνεχίζει τις επενδύσεις της τόσο στην παραγωγή όσο και στην έρευνα υδρογονανθράκων.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/168740/xeperase-ta-4000-varelia-imerisios-i-paragogi-toy-prinoy#.VynzQbvGP24.facebook
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, με το οποίο καθορίζεται ο τρόπος προσδιορισμού της εμπορικής αξίας των ακινήτων που κατάσχονται (σύμφωνα με το Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας).
       
       
      Eπίσης καθορίζεται το αρμόδιο όργανο προσδιορισμού της αξίας του κατασχεμένου ακινήτου που πρόκειται να βγει σε πλειστηριασμό.
       
      Ειδικότερα, οι υπουργοί Οικονομικών και Δικαιοσύνης Ευκλείδης Τσακαλώτος και Νικόλαος Παρασκευόπουλος, αντίστοιχα, κατέθεσαν στο ΣτΕ για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία το επίμαχο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, σύμφωνα με οποίο αρμόδιος για τον προσδιορισμό της εμπορικής αξίας του ακινήτου που κατάσχεται είναι ο δικαστικός επιμελητής, ο οποίος για το σκοπό αυτό υποχρεούται να προσλάβει -κατά την κρίση του- πιστοποιημένο εκτιμητή, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο περιλαμβάνεται στο Μητρώο Πιστοποιημένων Εκτιμητών που τηρείται στην Διεύθυνση Οικονομικής Πολιτικής του υπουργείου Οικονομικών.
       
      Ο πιστοποιημένος εκτιμητής -κατά το σχέδιο ΠΔ πάντα- πρέπει μέσα σε συγκεκριμένη ημερομηνία που του τίθεται να συντάξει και να παραδώσει έγγραφη εκτίμηση στον δικαστικό επιμελητή, «σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά ή διεθνή αναγνωρισμένα εκτιμητικά πρότυπα, δεσμευόμενος παράλληλα για την πιστή τήρηση του Κώδικα Δεοντολογίας».
       
      Ακόμα, σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος η αμοιβή για την διενέργεια της εκτίμησης καθορίζεται «εκ των προτέρων ελεύθερα μετά από έγγραφη συμφωνία για την ανάθεση του έργου».
       
      Υπόχρεος για την καταβολή της αμοιβής αυτής είναι «ο επισπεύδων την αναγκαστική εκτέλεση (τράπεζα, κ.λπ.) και το ποσό αυτό βαρύνει τελικά «εκείνον κατά του οποίου στρέφεται η εκτέλεση», δηλαδή τον ιδιοκτήτη του ακινήτου και παράλληλα οφειλέτη.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Dikastikos_epimelitis_tha_chtupa_to_sfuraki_tou_pleistiriasmou/
      Περισσότερα...

      21

    • Engineer

      Πλήρη επιβεβαίωση του ρεπορτάζ του ypodomes.com στις 18.12.15 για νέα μεγάλη καθυστέρηση στα έργα του Αεροδρομίου Μακεδονία που στέλνει τα έργα ολοκλήρωσης στο τέλος του 2017. Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών το έργο παίρνει παράταση μαμούθ 730 μερών και νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης τις 31.12.2017. Αυτό σημαίνει πως η λειτουργία του νέου διαδρόμου θα ξεκινήσει από το 2018, εφόσον βεβαίως δεν έχουμε και άλλες καθυστερήσεις. Έτσι μπορεί τα χαμόγελα να περισσεύουν από την παραχώρηση του Αεροδρομίου Μακεδονία αλλά τα έργα για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του διαδρόμου προσαπογειώσεων θα καθυστερήσουν πολύ ακόμα.
       
      Οι κύριοι λόγοι αυτής της μεγάλης χρονικής παράτασης σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης της 27ης Απριλίου 2016 και που διαθέτει το ypodomes.com είναι οι παρακάτω:
       
      α. Διακοπή εργασιών από 18.03.2015 έως και 14.05.2015 (58 ημέρες).
       
      β. Πρόσθετος χρόνος λόγω διακοπής των εργασιών του έργου κατά το χρονικό διάστημα από 28.05.2015 έως και 04.12.2015. Στο συγκεκριμένο χρόνο η ανάδοχος ΚΞ διέκοψε τις εργασίες λόγω μη εξόφλησης του 97ου λογαριασμού, ο οποίος περιείχε αποκλειστικά τμήμα της αποζημίωσης
       
      γ. Πρόσθετος χρόνος είκοσι εννέα (29) ημερολογιακών ημερών λόγω της απαίτησης επαναδιαχείρισης με δονητική και δυναμική συμπύκνωση μεγάλου αριθμού ζωνών του επιχώματος από αμμοχάλικο, ώστε να επιτευχθεί ο συμβατικά προβλεπόμενος βαθμός συμπύκνωσης. Η καθυστέρηση που σημειώνεται στη συμπύκνωση των ύφαλων αμμοχαλίκων, δεν μπορεί να απορροφηθεί εντός του χρονοδιαγράμματος αλλά συμπαρασύρει το συνολικό χρόνο αποπεράτωσης του έργου, καθ’ όσον εντάσσεται στην κρίσιμη διαδρομή.
       
      δ. Πρόσθετος χρόνος σαράντα τριών (43) ημερολογιακών ημερών λόγω απολυμένων χρόνων μεταφοράς αμμοχαλίκου από τη Γρίτσα, όπως αναλυτικά περιγράφεται στο σχετικό
      έγγραφο του αναδόχου.
       
      ε. Πρόσθετος χρόνος για την ολοκλήρωση των κατά τη μελέτη προβλεπόμενων καθιζήσεων ίσος με τετρακόσιες πενήντα (450) ημερολογιακές ημέρες.
       
      Στο αίτημα του αναδόχου συμφώνησε και η Προϊστάμενη Αρχή και η Διαχειριστική Αρχή.
       
       
      Να θυμίσουμε πως η αναβάθμιση και επέκταση του διαδρόμου 10-28 αποτελεί απόλυτη προϋπόθεση για να μπορεί το Αεροδρόμιο Μακεδονία να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις (το μήκος του διαδρόμου θα είναι 3,4χλμ) αλλά και να αυξηθεί το πτητικό έργο. Επίσης αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης του τουρισμού τόσο για την πόλη όσο και για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.
       
      Η νέα mega καθυστέρηση αυτή τη φορά έχει να κάνει με τη χρηματοδότηση του έργου που μέσα στο 2015 υπήρξε προβληματική με αποτέλεσμα τη διακοπή των έργων για μεγάλο χρονικό διάστημα.
       
      Όπως αναφέρει η ίδια πηγή στο ypodomes η χρηματοδότηση του έργου έχει επανέλθει και έχουν εξοφληθεί όλα τα τιμολόγια αλλά η ζημιά έχει γίνει. Αν θέλουμε να μιλήσουμε για κάτι παρηγορητικό αυτό είναι το γεγονός πως τα δύο έργα είναι έργα-γέφυρες (phasing) και έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ (Υποδομές Περιβάλλον).
       
      Στο σύνολο τους τα έργα έχουν κόστος άνω των 300εκ.ευρώ και είναι από τα λεγόμενα "αιώνια έργα" μιας και η πρώτη σύμβαση (για την επέκταση κατά 1.000 μέτρα στη θάλασσα) υπεγράφη στις 31 Οκτωβρίου 2005. Ανάδοχος του έργου είναι η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ.
       
      Εκτός από το κύριο έργο γίνεται και επέκταση του παράλληλου τροχιόδρομου. Για την κατασκευή των δύο διαδρόμων επιχωματώνεται θαλάσσιο τμήμα μήκους 1.064 μέτρων και πλάτους 450 μέτρων. Ο προϋπολογισμός αυτού του έργου ήταν 246 εκατ. ευρώ.
       
       
      ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΡΓΟ
       
      Εκτός από την επέκταση του διαδρόμου 10-28 στη θάλασσα υπάρχει και ένα εξίσου σημαντικό συμπληρωματικό έργο αυτό της αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28. Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία ΕΤΕΘ.
       
      Με το έργο αυτό το υφιστάμενο χερσαίο τμήμα του διαδρόμου 10-28 αποκτά τα ίδια λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά με το νέο τμήμα που κατασκευάζεται στη θάλασσα, ώστε να δημιουργηθεί ένας ενιαίος εκτεταμένος διάδρομος, ο οποίος θα μπορεί να δέχεται με ασφάλεια όλα τα αεροσκάφη συμπεριλαμβανομένων και των υπερατλαντικών.
       
      Το έργο υπογράφηκε στις αρχές του 2013 και το έργο αναμενόταν να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2014. Εδώ υπήρξε σοβαρή εμπλοκή λόγω εύρεσης οβίδων από τον β` Παγκόσμιο Πόλεμο πράγμα που οδήγησε την ΕΤΕΘ σε αίτηση διάλυσης της εργολαβίας που όμως τελικά απεφεύχθη. Με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών στις αρχές Μαρτίου 2015, το έργο τελικά παρατάθηκε μέχρι τις 30 Ιουνίου 2016 αλλά αναμένεται και σε αυτό το έργο παράταση για το δεύτερο εξάμηνο του 2017.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/aerodromia/item/34669-aerodromio-makedonia-to-2018-metaferetai-i-leitourgia-tou-neou-yperatlantikoy-diadromou
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Νέα δεδομένα που πιθανόν να οδηγήσουν στη δεύτερη ακύρωση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημιουργεί το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, που ορίζει τον ΟΣΕ διαχειριστή και του μεταβιβάζει την αρμοδιότητα να καθορίζει τη χωρητικότητά του, καθώς και την ευθύνη για τη χορήγηση αδειών χρήσης.
       
      Στις 15 Απριλίου, στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ είχαν ανταποκριθεί η Ferrovie dello Stato Italiane, που ανήκει στο ιταλικό Δημόσιο αλλά βρίσκεται σε πρόγραμμα... ιδιωτικοποίησης, οι επίσης δημόσιοι ρωσικοί σιδηρόδρομοι και η ελληνική ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ του ομίλου Περιστέρη.
       
      Δεν εμφανίστηκε η COSCO, που φέρεται έτοιμη να «πακετάρει» το λιμάνι του Πειραιά με το σιδηροδρομικό δίκτυο του οποίου σήμερα είναι βασικός πελάτης και παρά τα προβλήματα το αξιοποιεί για τη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα ώς τη Βουδαπέστη
       
      Το νομοσχέδιο λαμβάνει μέριμνα για τις παλιότερες κρατικές επιδοτήσεις, ύψους 700 εκατ. ευρώ, προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι το βασικό επιχείρημα του ΤΑΙΠΕΔ και όσων προωθούν την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που η εταιρεία παραμείνει στο Δημόσιο, προβλέπεται η επιστροφή του ποσού στα κοινοτικά ταμεία, αλλά το άρθρο 9 του νομοσχεδίου προτείνει την προώθηση του φακέλου στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. ώστε να βρεθεί λύση.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/peripleketai-i-idiotikopoiisi
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στην επιλογή να αυξήσει το ποσοστό από τα έσοδα των πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου που θα κατευθύνονται στον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ, προκειμένου να ισοσκελιστούν τα προβλεπόμενα ελλείμματα, καταλήγει, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
      Έτσι, αντίο για 60% που προβλεπόταν αρχικά, στην Υπουργική Απόφαση που υπογράφεται εντός των επόμενων ημερών, το ποσοστό θα καθοριστεί στο 70%. Από το υπόλοιπο 30%:
       
      τα μισά θα χρηματοδοτούν το μέτρο της «αντιστάθμισης», δηλαδή της αποζημίωσης των βιομηχανιών για τα κόστη που συνεπάγεται γι΄ αυτές η συμμετοχή τους στο σύστημα των ρύπων. Μέχρι το τέλος του 2015 το μέτρο της αντιστάθμισης καλυπτόταν, στο σύνολο του κόστους του, από τις δημοπρασίες ρύπων.
       
      Το υπόλοιπο 15% θα χρηματοδοτεί την υλοποίηση πολιτικών που επιβάλει η Κοινοτική Οδηγία για την ενεργειακή απόδοση, πολιτικές που είναι πλέον υποχρεωτικές.
       
      Πρέπει βεβαίως να σημειωθεί ότι, ακόμα και μετά την αύξηση του ποσοστού από τα έσοδα των ρύπων που θα κατευθύνονται στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ, και πάλι δεν είναι επαρκή τα ποσά για να ισοσκελιστούν τα ελλείμματα που προβλέπει ο ίδιος ο ΛΑΓΗΕ ότι θα υπάρξουν. Σύμφωνα με το τελευταίο Δελτίο του ΛΑΓΗΕ, εάν δεν υπάρξουν κάποιες παρεμβάσεις, το 2016 θα κλείσει με έλλειμμα 236,72 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα, στο τέλος του 2017 εκτιμάται ότι το έλλειμμα θα είναι 374,91 εκατ. ευρώ.
       
      Σύμφωνα με παράγοντες του χώρου, το «φάντασμα» των ελλειμμάτων επανήλθε λόγω μια σειράς παραγόντων: Της πτώσης της διεθνούς τιμής των ρύπων, της μείωσης της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας, της ραγδαίας πτώσης της Oριακής Tιμής Συστήματος στη χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, της τελευταίας μείωσης του ΕΤΜΕΑΡ, αλλά και της, έστω και περιορισμένης, αύξηση της ισχύος των ΑΠΕ.
       
      Με δεδομένο, όπως προαναφέρθηκε, ότι η θεσμοθέτηση του 70% των εσόδων από τους «ρύπους» θα βελτιώσει κάπως την κατάσταση αλλά δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα, και με δεδομένο επίσης ότι η κυβέρνηση δεν συζητά καν μια αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ που θα επιβάρυνε τους πολίτες, στο ΥΠΕΝ, όπως έχει αποκαλύψει το energypress, δουλεύουν διερευνώντας πως μπορούν να καλύψουν το έλλειμμα οι εμπλεκόμενοι στη σχετική αγορά, ήτοι, κατά σειρά προτεραιότητας, οι προμηθευτές ρεύματος και οι κάποιοι από τους ίδιους τους παραγωγούς ΑΠΕ που εμφανίζονται να έχουν πολύ μεγάλες αποδόσεις.
       
      Ας σημειωθεί τέλος ότι μέχρι και το τέλος του 2015 το σύνολο των εισπράξεων από τις δημοπρασίες δικαιωμάτων εκπομπών CO2 όδευαν στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ. Από την 1η Ιανουαρίου του 2016 αυτό σταμάτησε και με την επικείμενη Υπουργική Απόφαση θα καθοριστεί που θα πηγαίνουν τα χρήματα. Η κοινοτική οδηγία, όπως ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο, προβλέπει ότι το 50% τουλάχιστον θα πρέπει να κατευθύνεται σε «πράσινες δράσεις», ορισμό στον οποίο «χωράει» η ενίσχυση των ΑΠΕ. Το ΥΠΕΝ φέρεται να έχει αποφασίσει, αντί του «υποχρεωτικού» 50% να ορίσει το 70%.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/70-apo-ta-esoda-ton-rypon-tha-pane-ston-lagie-gia-na-kalyfthei-i-trypa-toy-logariasmoy-ton-ape
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Κίνα ενθαρρύνει τα πλοία της να ακολουθούν την αρκτική διαδρομή, ώστε να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό Ωκεανό, γεγονός που γίνεται δυνατό λόγω της τήξης των πάγων από την κλιματική αλλαγή.
       
      Η ασιατική χώρα συγκεκριμένα εξετάζει τη δυνατότητα των πλοίων της να ακολουθούν το Βορειοδυτικό Πέρασμα μέσα από τον Αρκτικό Ωκεανό.
       
      Η απόφαση λήφθηκε ως εμπορική τακτική και ως ένας τρόπος εκμετάλλευσης της τήξης των πάγων στην περιοχή, λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
       
      Τα κινεζικά συμφέροντα στον τομέα της εξόρυξης σημειώνουν σημαντική ανάπτυξη στις πολικές περιοχές, με τη χώρα να έχει γίνει πλέον ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές της Γροιλανδίας και να έχει πραγματοποιήσει μία συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με την Ισλανδία.
       
      Για αυτό το λόγο, η Κίνα αναζητά τρόπους ώστε να καταστήσει πιο γρήγορες και οικονομικές τις ταξιδιωτικές διαδρομές για τις επιχειρήσεις της. Για παράδειγμα η απόσταση ταξιδιού από τη Σαγκάη στο Αμβούργο της Γερμανίας μέσω της διαδρομής στον Αρκτικό Ωκεανό, είναι 2.800 μίλια μικρότερη από τη διαδρομή μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
       
      Αυτό το μήνα, η Υπηρεσία Ναυτικής Ασφάλειας της Κίνας εξέδωσε έναν οδηγό που περιλαμβάνει μια ακριβή περιγραφή της διαδρομής που ξεκινά από τις βόρειες ακτές της Βόρειας Αμερικής στον βόρειο Ειρηνικό.
       
      Η διαδρομή αυτή θα αλλάξει σημαντικά τις θαλάσσιες μεταφορές, με μεγάλες επιπτώσεις στο διεθνές εμπόριο, την παγκόσμια οικονομία, τη ροή κεφαλαίων και τη χρήση των πόρων, αναφέρουν οι εκπρόσωποι της υπηρεσίας.
       
      Η πλειοψηφία των περιοχών στο Βορειοδυτικό Πέρασμα είναι εντός της επικράτειας του Καναδά, οι αξιωματούχοι του οποίου επισημαίνουν ότι δεν υφίσταται άμεσο δικαίωμα διέλευσης στα ύδατα της χώρας και ότι διατηρούν το απόλυτο δικαίωμα ρύθμισης της πλοήγησης όλων των σκαφών.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1097414/i-tiksi-ton-pagon-eunoei-ta-sxedia-tis-kinas-gia-xrisi-tis-arktikis-diadromis-apo-ta-ploia-tis
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στα μέσα του περασμένου μήνα ένα βίντεο έκανε το γύρο του διαδικτύου αφού σ'αυτό εμφανιζόταν μια εντυπωσιακή δοκιμαστική πτήση του Flyboard, από τον Franky Zapata, ιδρυτή της εταιρείας Zapata Racing.
       
      Αν και πολλοί αμφισβήτησαν την αυθεντικότητα του βίντεο, εντούτοις το hoverboard του Zapata είναι πέρα για πέρα αληθινό, και μάλιστα σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, με πιο πρόσφατo την πτήση 2,2 χιλιομέτρων, τη μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί ποτέ από αντίστοιχη κατασκευή. Η πτήση έλαβε χώρα στην ακτή της Sausset-les-Pin που βρίσκεται κοντά στη Μαρσειγ της Γαλλίας, με αρκετούς παρευρισκομένους μεταξύ των οποίων και το Guinness το οποίο κατέγραψε το ρεκορ.
       
      Σύμφωνα με το νέο (πιο αναλυτικό) βίντεο αλλά και τις πληροφορίες που έδωσε ο ίδιος ο Zapata στη συνέντευξη τύπου, η τελευταία γενιά του Flyboard μπορεί να μείνει στον αέρα για 10 λεπτά με τη χρήση μια «Ανεξάρτητης Προωθητικής Μονάδας» όπως την ονομάζει η εταιρεία. Μπορεί να φτάσει σε ύψος έως 10.000 ποδιών ενώ είναι αρκετά γρήγορο με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 150χλμ/ώρα.
       

       
       
      Σε δηλώσεις του ο Zapata ανέφερε ότι η όλη εμπειρία είναι απίστευτη και αρκετά γαλήνια ενώ ο ίδιος κατά την πτήση ανοίγει τα χέρια του προκειμένου να ελέγχει καλύτερα την κίνηση του Flyboard Air. Πάντως για την ώρα επιλέγει όλες οι δοκιμαστικές πτήσεις να γίνονται πάνω από νερό για μεγαλύτερη ασφάλεια ενώ πρόσφατα κατά τη διάρκεια δοκιμών χρειάστηκε να προσγειωθεί στη θάλασσα μετά από δυσλειτουργία του συστήματος μπαταρίας.
       
      Οι δοκιμές θα συνεχιστούν τους επόμενους μήνες, με τον Zapata να θέλει να αγγίξει τα σύννεφα με το Flyboard Air όπως ο ίδιος δήλωσε, ενώ για την ώρα δεν υπάρχουν πληροφορίες για εμπορική κυκλοφορία.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/variousgadgets/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%81%CE%B5%CE%BA%CF%8C%CF%81-%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-flyboard-air-r11649
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Είναι συναρπαστικό: για διάφορες αιτίες κάθε φορά, κάποιες πόλεις που έχουν χαθεί από χρόνια, διατηρήθηκαν σχεδόν ανέπαφες στο πέρασμα των αιώνων, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να κάνουμε ένα ταξίδι στο χρόνο...
       
      Από τη Νότια Αμερική, μέχρι τη Μεσόγειο, διαβάστε ποιες είναι αυτές οι μυστηριώδεις, χαμένες πόλεις.
       
      1. Παυλοπέτρι, Λακωνία
       

       
       
      Το Παυλοπέτρι είναι μία παραθαλάσσια πόλη η οποία αναπτύχθηκε και άκμασε περίπου για δύο χιλιετίες, κατά την εποχή του Χαλκού και μέχρι το 1000 π. Χ. Αποτελεί μια μικρή νησίδα απέναντι από την ομώνυμη παραλία απέναντι από την Ελαφόνησο, στη Λακωνία. Πιθανότατα, μια σειρά σεισμών τη βύθισε κάτω από τη θάλασσα, κρατώντας τη ρυμοτομία και τα θεμέλια των κτηρίων της άθικτα!
       
      Ο οικισμός ανακαλύφθηκε μόλις το 1967 από τον αρχαιολόγο Νίκολας Φλέμινγκ και χαρτογραφήθηκε ένα χρόνο αργότερα. Πρόσφατα μια ερευνητική ομάδα μπόρεσε να αναπαραστήσει ψηφιακά τα κτήρια και τη δομή της πόλης, δίνοντας πλούσιες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο ζωής των κατοίκων της, τόσο σε αρχαιολόγους, όσο και στο ευρύ κοινό.
       
      2. Ακρωτήρι, Σαντορίνη
       
      Ο προϊστορικός οικισμός Ακρωτήρι, στο νοτιοδυτικό άκρο της Σαντορίνης, θεωρείται κομμάτι του μινωικού πολιτισμού, ο οποίος, πιθανόν, δέχτηκε μεγάλο πλήγμα μετά τη μεγάλη ηφαιστειακή έκρηξη που έγινε γύρω στο 1600 π. Χ.
       
      Η μικρή πόλη στο Ακρωτήρι ανακαλύφθηκε το 1967 και μαζί της αποκαλύφθηκαν καταπληκτικές τοιχογραφίες, τριώροφα σπίτια μέχρι και ένα περίπλοκο ρυμοτομικό σύστημα. Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι άνθρωποι είχαν πρόσβαση σε τρεχούμενο νερό και μάλιστα ότι χρησιμοποιούσαν το ηφαίστειο σα… θερμοσίφωνα όποτε χρειάζονταν ζεστό νερό.
       
      3. Τικάλ, Γουατεμάλα
       

       
       
      Η πόλη Τικάλ ήταν η πρωτεύουσα του βασιλείου των Μάγια και κατοικούνταν από το 200 έως το 900 μ. Χ. Φαίνεται ότι οι πολλοί κάτοικοι των γύρω περιοχών ανέκαθεν γνώριζαν την ύπαρξή της, αφού η πόλη δεν καταστράφηκε από κάποιο βίαιο φυσικό ή ανθρωπογενές γεγονός, αλλά εγκαταλείφθηκε λόγω υπερπληθυσμού. Η πρώτη οργανωμένη εξερεύνηση πάντως έγινε το 1848 και κατέγραψε πυραμίδες ύψους 70 μέτρων, παλάτια ακόμα και μία αρένα. Έκτοτε, πολλές πληροφορίες σχετικά με τη ζωή και την κοινωνική οργάνωση των Μάγια έχουν έρθει στο φως.
       
      4. Τροία, Τουρκία
       

       
       
      Για αιώνες ανήκε στη σφαίρα του μύθου, το 1871 όμως ο Ερρίκος Σλήμαν ξεκίνησε τις ανασκαφές στο Hissarlik. Εκεί βρέθηκαν τεράστια οχυρωματικά τείχη, παρόμοια με εκείνα που περιγράφει ο Όμηρος στην Ιλιάδα. Ο Σλήμαν ανακάλυψε ακόμα χρυσά κοσμήματα, τα οποία εμφάνισε ως κοσμήματα της Ωραίας Ελένης. Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα αν όντως πρόκειται για την Τροία ή όχι, με σιγουριά γνωρίζουμε ότι επρόκειτο για μια μεγάλη πόλη, η οποία ιδρύθηκε γύρω στο 3000 π. Χ. και καταστράφηκε περισσότερες από μία φορές, με κάθε νεότερη μορφή της να χτίζεται πάνω στην παλιά. Τα τείχη της πάντως άντεξαν κάθε πολιορκία, γι’ αυτό και οι υποθέσεις περί Δούρειου Ίππου όλο και επανέρχονται.
       
      5. Πομπηία, Ιταλία
       

       
       
      Το 79 μ. Χ. μια φοβερή έκρηξη του Βεζούβιου σκέπασε μέσα σε λίγα λεπτά την πόλη της Πομπηίας με σκόνη και κομμάτια λάβας. Η ζωή της πόλης διακόπηκε απότομα, αλλά ταυτόχρονα όλα τα σημαντικά της κτίσματα, οι ναοί, τα θέατρα, τα σπίτια, τα καταστήματα, οι αψίδες και οι κρήνες, έμειναν ανέπαφα, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να μεταφερθούμε σε μία ακμάζουσα ρωμαϊκή πόλη και να μάθουμε σχεδόν τα πάντα για τον τρόπο ζωής των κατοίκων της, ακόμα και στη λεπτομέρεια του.
       
      Βλέπουμε για παράδειγμα ότι από τότε δημιουργούνταν προεκλογικά γκράφιτι, όπως «Ψηφίστε το Λούκιο Ποπίντιο Σαμπίνους» ή ότι οι κάτοικοί της ήδη έτρωγαν πίτσα! Η Πομπηία ανακαλύφθηκε το 1599 τυχαία κι έκτοτε γοητεύει τη φαντασία των ανθρώπων απ’ άκρη σ’ άκρη του δυτικού κόσμου.
       
      Διαβάστε περισσότερα: Πέντε χαμένες πόλεις του παρελθόντος [photos] - iPaideia.gr - http://www.ipaideia.gr/pente-xamenes-poleis-tou-parelthontos-photos.htm
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ξεχάστε τις παλιές κόντρες, όπως Chevrolet εναντίον Ford ή Honda εναντίον Toyota. Αυτές δεν είναι τίποτα μπροστά στον νέο πόλεμο που ετοιμάζεται να ξεσπάσει μεταξύ General Motors και Tesla Motors. Σύντομα και οι δύο εταιρείες θα ξεχυθούν στο κυνήγι των καταναλωτών που είναι έτοιμοι να δώσουν 30.000 δολ. ή και περισσότερα για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα: η GM λανσάρει στα τέλη του έτους το Chevy Bolt και η Tesla ξεκινά να πουλά το Model 3 το 2017. Η GM παρουσίασε το Bolt τον Ιανουάριο, ενώ τα αποκαλυπτήρια του Model 3 της Tesla έγιναν στις 31 Μαρτίου.
       
      Η GM προορίζει το Bolt για μαζικές πωλήσεις, κάτι που θα βοηθήσει την εταιρεία να πιάσει τους στόχους των ρυθμιστικών Αρχών για τις πωλήσεις οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων και να αναδείξει την τεχνολογία που ανέπτυξε με το πρώτο ηλεκτρονικό αυτοκίνητό της, το EV1, που κυκλοφόρησε το 1996. Όταν η GM σταμάτησε την παραγωγή του EV1, το 2002, η Toyota έγινε η αγαπημένη μάρκα των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων αγοραστών με το υβριδικό της Prius. Στο μεταξύ, η Tesla θέλει να αποδείξει ότι το Model 3 μπορεί να πουλήσει μαζικά αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρία και να αποφέρει κέρδος.
       
      Και τα δύο αυτοκίνητα θα έχουν τιμή εκκίνησης τα 30.000 δολάρια ή και λιγότερα, εάν συνυπολογιστεί η έκπτωση φόρου 7.500 δολαρίων. Και τα δύο μπορούν να διανύσουν τουλάχιστον 320 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Το Bolt διαθέτει πέντε θέσεις επιβατών, ένα ευρύχωρο πορτμπαγκάζ και προσφέρει περισσότερη άνεση στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, αφού η πλάτη των μπροστινών καθισμάτων είναι μία ίντσα πιο λεπτή απ' ό,τι στα περισσότερα αυτοκίνητα. Η Tesla δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες, αλλά το Model 3 αναμένεται να είναι περίπου στο μέγεθος της BMW 3 Series.
       
      Στην Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων του Λας Βέγκας τον Ιανουάριο, η διευθύνουσα σύμβουλος της GM, Mary Barra, περιγράφοντας τα πλεονεκτήματα του Bolt, είπε πως "οι αγοραστές του Bolt δεν θα χρειάζεται να μεταβαίνουν σε άλλη πολιτεία για να αγοράσουν, να επισκευάσουν ή να βρουν υπηρεσίες υποστήριξης για τα οχήματά τους". Οι ιδιοκτήτες οχημάτων Tesla εκτός Καλιφόρνιας πρέπει κάποιες φορές να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις για συντήρηση και επισκευές – η Tesla διαθέτει λιγότερα από 100 καταστήματα σε όλη τη χώρα, ενώ η Chevy έχει 3.000 αντιπροσωπείες.
       
      Τον Φεβρουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Elon Musk καλωσόρισε το Bolt στην αγορά, αλλά διευκρίνισε πως δεν το θεωρεί αντίπαλο. "Το Model 3 θα πρέπει να θεωρηθεί ευθέως ανταγωνιστικό της BMW 3 Series και του A4 της Audi", εξήγησε. Ο Musk στόχευσε με επιτυχία σε πολυτελείς μάρκες όπως η Audi, η ΒΜW ακόμη και η Porsche, όταν λάνσαρε το Model S, το πρώτο τετραθέσιο ηλεκτρονικό αυτοκίνητο της Tesla που κυκλοφόρησε στους αμερικανικούς δρόμους το 2012. Η τιμή του σήμερα ξεκινά από τα 75.000 δολ. και μπορεί να ξεπεράσει τα 100.000 δολάρια.
       
      Περιττή πολυτέλεια;
       
      H Τesla περπατά σε τεντωμένο σκοινί, προσπαθώντας να γίνει μια μαζική παραγωγός αυτοκινήτων.
       
      "Από τη μια πλευρά, εάν η Tesla ακολουθήσει ένα λιγότερο φιλόδοξο και πιο περιπετειώδες μονοπάτι με το Model 3, θα επωφεληθεί από την ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση στην παραγωγή", σχολίασε πρόσφατα σε σημείωμα προς τους πελάτες του αναλυτής της Barclays. "Από την άλλη, όμως, θα δημιουργήσει πιθανότατα ένα λιγότερο διαφοροποιημένο όχημα – ένα εύλογο ρίσκο, δεδομένου του σημαντικού ανταγωνισμού σε αυτά τα επίπεδα τιμών".
       
      Η Chevy θα διαφημίσει τις αξίες και τις πρακτικές ευκολίες του Bolt. "Τα ανούσια gadgets δεν κάνουν τη διαφορά", εξηγεί o Darin Gesse, διευθυντής μάρκετινγκ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της GM. Είναι οι φουτουριστικές πόρτες του Model Χ, που ανοίγουν κάθετα σαν φτερά γερακιού, περιττές; "Τείνουν να είναι", απαντά. Ο Musk υποστηρίζει ότι οι πόρτες δεν είναι απλώς για φιγούρα, καθώς το άνοιγμα προς τα πάνω διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο από το όχημα.
       
      H Tesla αρχικά προώθησε τα αυτοκίνητά της ως σπορ και μοναδικά και μετά ως ηλεκτρικά και "πράσινα", λέει ο Alexander Edwards, πρόεδρος της Strategic Vision, η οποία παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες μάρκετινγκ με έδρα το Σαν Ντιέγκο. Γι' αυτό οι πωλήσεις της κινούνται ανοδικά, παρά το γεγονός ότι τα φθηνά καύσιμα σφυροκοπούν τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Prius.
       
      Παρά τις διαφορετικές προσεγγίσεις μάρκετινγκ των δύο εταιρειών, ο Edwards δηλώνει ότι το 8% των νέων αγοραστών αυτοκινήτου που ενδιαφέρονται για ένα ηλεκτρικό αμάξι θα στραφούν τόσο στο μοντέλο της Tesla όσο και της Chevrolet.
       
      *Αναδημοσίευση από το "Κεφάλαιο" της 21ης Απριλίου
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/story/3122840
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το αεροσκάφος «Ηλιακή ορμή 2» (Solar Impulse 2) πετάει απόψε από την Καλιφόρνια για την Αριζόνα, σε μια πτήση που υπολογίζεται να διαρκέσει 16 ώρες, συνεχίζοντας το ταξίδι του γύρω από τον κόσμο, που ξεκίνησε πριν από περισσότερο από ένα χρόνο.
       
      Σκοπός του ταξιδιού αυτού, να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο υπέρ της εκμετάλλευσης των φυσικών πηγών ενέργειας.
       
      Το ταξίδι της μονοθέσιας «Ηλιακής Ορμής 2» ξεκίνησε από την Ελβετία, με πιλότους τους Ελβετούς Αντρέ Μπόρσμπεργκ και Μπερνάρ Πικάρ, που πιλοτάρουν το αεροσκάφος εναλλάξ.
       
      Η «Ηλιακή ορμή 2» φέρει στα φτερά της - πού είναι πλατύτερα από αυτά ενός Μπόινγκ 747, 17.000 ηλιακούς συλλέκτες, οι οποίοι φορτίζουν μπαταρίες κα δίνουν ώθηση στους κινητήρες του, ώστε να ταξιδεύει νύχτα χρησιμοποιώντας την ηλιακή ενέργεια που έχει συλλέξει στη διάρκεια της ημέρας.
       
      Ξεκίνησε από το Αμπό Ντάμπι στις 15 Μαρτίου του 2015 και έχει κάνει στάσεις στο Ομάν, τη Μιανμάρ, την Κίνα και την Ιαπωνία.
       
      Το δυσκολότερο και πιο επικίνδυνο κομμάτι του ταξιδιού του έως σήμερα ήταν όταν διέσχισε τον Ειρηνικό Ωκεανό, πετώντας από την Ιαπωνία προς τις ΗΠΑ και την Καλιφόρνια.
       
      Στη διάρκεια αυτής της πτήσης, διάρκειας 5 ημερών, δεν υπήρχαν σημεία για προσγείωση σε περιπτώσεις ανάγκης και φτάνοντας στην Καλιφόρνια χρειάστηκε να μείνει για 9 ολόκληρους μήνες, ώστε να επισκευαστεί η μπαταρία του που υπέστη ζημιά λόγω υπερθέρμανσης.
       
      Ωστόσο, ο Μπόρσμπεργκ είναι ικανοποιημένος.
       
      «Κατορθώσαμε να αποδείξουμε ότι έχει μεγάλη εμβέλεια πτήσης, τόσο χρονικά όσο και σε επίπεδο αποστάσεων και, το σημαντικότερο, ότι αυτή η τεχνολογία είναι αποδοτική».
       
      Μετά το Φίνιξ της Αριζόνα, η «Ηλιακή Ορμή 2» θα κάνει ακόμη δύο σταθμούς στις ΗΠΑ, πριν διασχίσει τον Ατλαντικό. Επόμενος προορισμός η Ευρώπη ή η Νότια Αφρική. Οι δημιουργοί του δεν έχουν αποφασίσει ακόμη.
       
      Άλλωστε, ο στόχος είναι να επισκεφθεί πολλά σημεία του πλανήτη, ώστε να ενημερωθούν οι τοπικές κοινωνίες για την αξία της ηλιακής ενέργειας και των υπόλοιπων ανανεώσιμων πηγών.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/me-tin-iliaki-ormi-gyro-apo-ton-kosmo
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένα νέο σχολείο μαθαίνει στα παιδιά μέσω παιχνιδιού ενώ τους καλλιεργεί δεσμούς με τη φύση.
       
      Δεν έχει μαθήματα ή διάβασμα. Ούτε καν θρανία. Μόνο κήπους με φυτά, θερμοκήπια και ζωάκια της φάρμας. To Nursery Fields Forever είναι ένα μέρος όπου μαθαίνει στα παιδιά πως να είναι κοντά στη φύση αλλά και το πώς να την καλλιεργούν. Το σχολείο βρίσκεται στη Ρώμη και πήρε το Α’ βραβείο στον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό AWR.
       
      Εδώ ο σκοπός δεν είναι να μάθουν τα παιδιά εγκυκλοπαιδικά πράγματα αλλά μέσα από την ίδια τους την επαφή με τη φύση, να αποκτήσουν γνώσεις, υπευθυνότητα και εμπειρίες από πρώτο χέρι. Το τι σημαίνει η καλλιέργεια των λαχανικών, πως περιποιείται κανείς ένα ζωάκι φάρμας αλλά και πως λειτουργούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είναι μόνο λίγα από αυτά που μαθαίνουν τα πιτσιρίκια στο οικολογικό αυτό σχολείο, που λειτουργεί αποκλειστικά με φωτοβολταϊκά και ανεμογενήτριες. Εδώ δεν υπάρχει τυπικό ωράριο ούτε πρόγραμμα μαθημάτων. Μόνο καλλιέργεια της ελευθερίας αλλά και της υπευθυνότητας που τη συνοδεύει. Έτσι τα παιδιά διαχειρίζονται μόνα τους, υπό την καθοδήγηση των δασκάλων, το ζήτημα της τροφής και της ανάπτυξης, μέσα από μια νέα, ολιστική προσέγγιση που συνδυάζει τη φύση με την καλλιέργεια τροφίμων.
       

       

       

       

       
      Παιχνίδι, φύση και τεχνική συνδυάζονται μέσα σε φυτώρια γεμάτα λαχανικά. Η ανάπτυξη των παιδιών ενθαρρύνεται και μέσα από την αλληλεπίδρασή τους με τα ζώα. Τα παιδιά αποκτούν δεξιότητες, ενθαρρύνονται και παίρνουν ευθύνες και πρωτοβουλίες, μέσα σε έναν τόπο που κάνει τα πάντα να μοιάζουν με παιχνίδι. Ακόμα και παθητικά, παιδιά και βρέφη μπορούν να ωφεληθούν από περιβάλλον του σχολείου - φάρμας. Η επαφή με τα ζώα ωφελεί την χαλάρωση, ενισχύει την περιέργεια των μικρών αλλά «εκπαιδεύει» και το ανοσοποιητικό σύστημα να αντιστέκεται στα σε πολλά αλλεργιογόνα.
       
      Το Nursery Fields Forever διεκδικεί χώρο ώστε το νηπιαγωγείο να μην είναι απλώς ένα μέρος όπου οι μεγάλοι κρατάνε και απασχολούν τα παιδιά αλλά ένα μέρος όπου τα ίδια τα παιδιά θα μεγαλώνουν και θα βελτιώνουν τους εαυτούς τους. Τα κλασικά συστήματα παιδείας με τα προκατασκευασμένα «one size» προγράμματα για όλους, θα μπορούσαν να μάθουν πολλά από αυτό.
       
      [Πηγή: www.doctv.gr]
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Σε πλήρη και κανονική λειτουργία τίθεται από τις 16 Ιουλίου το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης.
       
      Επίσης ο υπουργός ανακοίνωσε από την Πάρο την αναβάθμιση των αερολιμένων στα νησιά της Μήλου της Νάξου και της Σύρου.
      Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, συνοδευόμενος από τον διοικητή της ΥΠΑ Κωνσταντίνο Λιντζεράκο, συναντήθηκε στο δημαρχείο Πάρου, με βουλευτές Κυκλάδων, τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και φορέων της τοπικής κοινωνίας στους οποίους ανακοίνωσε επίσης ότι: προωθείται από το ΥΠΟΜΕΔΙ και την ΥΠΑ, με χρηματοδότηση μέσω του επενδυτικού σχεδίου για την Ευρώπη -«Πακέτο Γιούνκερ»- νέο ολοκληρωμένο έργο περαιτέρω αναβάθμισης των αερολιμένων Κυκλάδων, στα νησιά Μήλος, Νάξος, Πάρος και Σύρος.

      Δρομολογούνται άμεσα από το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ και την ΥΠΑ, τεχνικά έργα αναβάθμισης της επιχειρησιακής λειτουργίας του αεροδρομίου Σύρου.
      Προωθείται από το ΥΠΟΜΕΔΙ σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους φορείς της Πάρου, νέος ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την υλοποίηση υποδομών (οδικών, λιμενικών έργων, βιολογικών καθαρισμών κ.λπ.) και παράλληλα έργων και παρεμβάσεων προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς, που είναι αναγκαία στο νησί, δεδομένου ότι η λειτουργία του νέου αεροδρομίου τετραπλασιάζει την αεροπορική επιβατική κίνηση της Πάρου.

       
      Ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε επίσης, στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το ΥΠΟΜΕΔΙ και η ΥΠΑ για την αναμόρφωση των συμβάσεων των άγονων γραμμών, καθώς επιτεύχθηκε τη μεταβατική τρέχουσα περίοδο έκπτωση της τάξης του 33% από την Olympic Air και 25% μεσοσταθμικά από όλες τις άλλες εταιρίες.
       
      Ο Χρ. Σπίρτζης αναφέρθηκε ειδικότερα στο γεγονός ότι η αεροπορική εταιρία Olympic Air ανέλαβε με δωρεά της, να κατασκευαστεί το μισό κτίριο αεροσταθμού του νέου αεροδρομίου Πάρου και συνοδά έργα (δρόμους, parking, περιβάλλοντα χώρο κ.λπ.) εκφράζοντας δημόσια τις ευχαριστίες του για αυτή την πρωτοβουλία της OlympicAir. Επίσης, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ευχαρίστησε και τους πολίτες που συνέδραμαν ή πρόκειται να συνδράμουν, προσφέροντας οικονομική βοήθεια στο πλαίσιο σχετικής πρωτοβουλίας που έχει αναλάβει ο δήμος Πάρου, για την ενίσχυση της χρηματοδότησης έργων του νέου αεροδρομίου.
       
      Η ολοκλήρωση των έργων του νέου αεροδρομίου Πάρου, φέρνει παράλληλα, πολύ μεγάλο όφελος στο ελληνικό δημόσιο. Η Πάρος, εντάχθηκε στις άγονες γραμμές εξαιτίας του γεγονότος ότι, μέχρι τώρα, δεν διέθετε επαρκείς υποδομές αεροδρομίου, παρά μόνον έναν μικρό διάδρομο, στον οποίο μπορούσε να επιχειρεί μόνον ένας τύπος μικρού αεροσκάφους.
       
      Ο υπουργός, είπε ακόμη ότι, η επιδότηση της γραμμής Αθήνας - Πάρου ανερχόταν σε ύψους 4,2 εκατ. ευρώ ετησίως.
       
      Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, τόνισε επίσης, την αναγκαιότητα για την αναβάθμιση των δημοσίων αεροδρομίων των Κυκλάδων, Πάρου, Σύρου, Νάξου και Μήλου, όχι μόνον ως αναγκαιότητα των αεροπορικών μεταφορών, αλλά και ως εθνική ανάγκη για την βιωσιμότητα των 25 περιφερειακών δημόσιων αεροδρομίων.
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός:
      Το έργο του νέου διαδρόμου μήκους 2.000 μέτρων του αεροδρομίου Πάρου, ύψους 15,2 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ολοκληρώθηκε και παραδίδεται στις 15 Μαΐου 2016.
      Οι διαδικασίες χωροθέτησης, τεχνικών περιβαλλοντικών μελετών κ.λπ. για την κατασκευή νέου διαδρόμου ξεκίνησαν από το 1996, ενώ η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2011. Το συνολικό μήκος του διαδρόμου είναι 2.000 μέτρα, με επιχειρησιακό μήκος 1.400 μέτρων, δίνοντας τη δυνατότητα προσγειώσεων και απογειώσεων στο νησί αεροσκαφών μεγάλης χωρητικότητας και σύνδεσης της Πάρου, με όλους τους αεροπορικούς προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού. Στο έργο περιλαμβάνονται επίσης και άλλα συνοδευτικά έργα (διάθεση ομβρίων, περιμετρικοί οδοί κ.λπ.).
      Βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη τα έργα κατασκευής του νέου αεροσταθμού επιφάνειας 750 τετραγωνικών μέτρων και συνοδά έργα, τα οποία ολοκληρώνονται έως στις 16 Ιουλίου 2016, για να αρχίσει η κανονική επιχειρησιακή λειτουργία του νέου αεροδρομίου Πάρου.
      Στα εκτελούμενα έργα περιλαμβάνονται επίσης, η οδός πρόσβασης στο αεροδρόμιο, ο περιβάλλοντας χώρος με το parking εκτός του αεροσταθμού και η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου (πίστας) εντός αυτού.
      Σχεδιάζεται να προωθηθεί και 2η φάση εργασιών για τον διπλασιασμό της ωφέλιμης επιφάνειας του αεροσταθμού σε 1500 τετραγωνικά μέτρα για την κάλυψη της επιβατικής κίνησης σε βάθος 4ετίας. Παράλληλα, προετοιμάζεται η ωρίμανση για να κατασκευαστεί ο μεγάλος αεροσταθμός επιφανείας 5.000 τ.μ., οι χώροι αυτοί μπορούν να λειτουργήσουν ως χώροι εκθεσιακοί ή χώροι συνεδριακοί

      Αεροδρόμιο της Σύρου
      Στη Σύρο, δρομολογούνται άμεσα από το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ και την ΥΠΑ τεχνικά έργα αναβάθμισης της επιχειρησιακής λειτουργίας του αεροδρομίου του νησιού στα οποία περιλαμβάνονται:
      - Επέκταση του διαδρόμου, ώστε το συνολικό μήκος του να ανέλθει σε 1.200 μέτρα, βελτιώνοντας θεαματικά την επιχειρησιακή δραστηριότητα του αεροδρομίου και να επιχειρούν μεγαλύτερα αεροπλάνα για την εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης.
      - Απαλλοτρίωση παρακείμενης του αεροδρομίου ιδιωτικής έκτασης σε λόφο, ο οποίος λειτουργεί ως φυσικό εμπόδιο. Μέχρι το τέλος Μαΐου 2016 ολοκληρώνονται οι σχετικές μελέτες. Προβλέπεται έργο το οποίο θα έχει κόστος περίπου 540.000 ευρώ, για χωματουργικές εργασίες περίπου 33.000 κυβικών μέτρων για την καθαίρεση λόφου που αποτελεί εμπόδιο, για την αναβάθμιση της λειτουργίας του αεροδρομίου.
      Περισσότερα...

      5

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.