Στις 15 Απριλίου, στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ είχαν ανταποκριθεί η Ferrovie dello Stato Italiane, που ανήκει στο ιταλικό Δημόσιο αλλά βρίσκεται σε πρόγραμμα... ιδιωτικοποίησης, οι επίσης δημόσιοι ρωσικοί σιδηρόδρομοι και η ελληνική ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ του ομίλου Περιστέρη.
Δεν εμφανίστηκε η COSCO, που φέρεται έτοιμη να «πακετάρει» το λιμάνι του Πειραιά με το σιδηροδρομικό δίκτυο του οποίου σήμερα είναι βασικός πελάτης και παρά τα προβλήματα το αξιοποιεί για τη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα ώς τη Βουδαπέστη
Το νομοσχέδιο λαμβάνει μέριμνα για τις παλιότερες κρατικές επιδοτήσεις, ύψους 700 εκατ. ευρώ, προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι το βασικό επιχείρημα του ΤΑΙΠΕΔ και όσων προωθούν την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που η εταιρεία παραμείνει στο Δημόσιο, προβλέπεται η επιστροφή του ποσού στα κοινοτικά ταμεία, αλλά το άρθρο 9 του νομοσχεδίου προτείνει την προώθηση του φακέλου στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. ώστε να βρεθεί λύση.
Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/peripleketai-i-idiotikopoiisi
1