Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Νέα δεδομένα που πιθανόν να οδηγήσουν στη δεύτερη ακύρωση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημιουργεί το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, που ορίζει τον ΟΣΕ διαχειριστή και του μεταβιβάζει την αρμοδιότητα να καθορίζει τη χωρητικότητά του, καθώς και την ευθύνη για τη χορήγηση αδειών χρήσης.
       
      Στις 15 Απριλίου, στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ είχαν ανταποκριθεί η Ferrovie dello Stato Italiane, που ανήκει στο ιταλικό Δημόσιο αλλά βρίσκεται σε πρόγραμμα... ιδιωτικοποίησης, οι επίσης δημόσιοι ρωσικοί σιδηρόδρομοι και η ελληνική ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ του ομίλου Περιστέρη.
       
      Δεν εμφανίστηκε η COSCO, που φέρεται έτοιμη να «πακετάρει» το λιμάνι του Πειραιά με το σιδηροδρομικό δίκτυο του οποίου σήμερα είναι βασικός πελάτης και παρά τα προβλήματα το αξιοποιεί για τη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα ώς τη Βουδαπέστη
       
      Το νομοσχέδιο λαμβάνει μέριμνα για τις παλιότερες κρατικές επιδοτήσεις, ύψους 700 εκατ. ευρώ, προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι το βασικό επιχείρημα του ΤΑΙΠΕΔ και όσων προωθούν την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που η εταιρεία παραμείνει στο Δημόσιο, προβλέπεται η επιστροφή του ποσού στα κοινοτικά ταμεία, αλλά το άρθρο 9 του νομοσχεδίου προτείνει την προώθηση του φακέλου στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. ώστε να βρεθεί λύση.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/peripleketai-i-idiotikopoiisi
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στην επιλογή να αυξήσει το ποσοστό από τα έσοδα των πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου που θα κατευθύνονται στον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ, προκειμένου να ισοσκελιστούν τα προβλεπόμενα ελλείμματα, καταλήγει, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
      Έτσι, αντίο για 60% που προβλεπόταν αρχικά, στην Υπουργική Απόφαση που υπογράφεται εντός των επόμενων ημερών, το ποσοστό θα καθοριστεί στο 70%. Από το υπόλοιπο 30%:
       
      τα μισά θα χρηματοδοτούν το μέτρο της «αντιστάθμισης», δηλαδή της αποζημίωσης των βιομηχανιών για τα κόστη που συνεπάγεται γι΄ αυτές η συμμετοχή τους στο σύστημα των ρύπων. Μέχρι το τέλος του 2015 το μέτρο της αντιστάθμισης καλυπτόταν, στο σύνολο του κόστους του, από τις δημοπρασίες ρύπων.
       
      Το υπόλοιπο 15% θα χρηματοδοτεί την υλοποίηση πολιτικών που επιβάλει η Κοινοτική Οδηγία για την ενεργειακή απόδοση, πολιτικές που είναι πλέον υποχρεωτικές.
       
      Πρέπει βεβαίως να σημειωθεί ότι, ακόμα και μετά την αύξηση του ποσοστού από τα έσοδα των ρύπων που θα κατευθύνονται στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ, και πάλι δεν είναι επαρκή τα ποσά για να ισοσκελιστούν τα ελλείμματα που προβλέπει ο ίδιος ο ΛΑΓΗΕ ότι θα υπάρξουν. Σύμφωνα με το τελευταίο Δελτίο του ΛΑΓΗΕ, εάν δεν υπάρξουν κάποιες παρεμβάσεις, το 2016 θα κλείσει με έλλειμμα 236,72 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα, στο τέλος του 2017 εκτιμάται ότι το έλλειμμα θα είναι 374,91 εκατ. ευρώ.
       
      Σύμφωνα με παράγοντες του χώρου, το «φάντασμα» των ελλειμμάτων επανήλθε λόγω μια σειράς παραγόντων: Της πτώσης της διεθνούς τιμής των ρύπων, της μείωσης της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας, της ραγδαίας πτώσης της Oριακής Tιμής Συστήματος στη χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, της τελευταίας μείωσης του ΕΤΜΕΑΡ, αλλά και της, έστω και περιορισμένης, αύξηση της ισχύος των ΑΠΕ.
       
      Με δεδομένο, όπως προαναφέρθηκε, ότι η θεσμοθέτηση του 70% των εσόδων από τους «ρύπους» θα βελτιώσει κάπως την κατάσταση αλλά δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα, και με δεδομένο επίσης ότι η κυβέρνηση δεν συζητά καν μια αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ που θα επιβάρυνε τους πολίτες, στο ΥΠΕΝ, όπως έχει αποκαλύψει το energypress, δουλεύουν διερευνώντας πως μπορούν να καλύψουν το έλλειμμα οι εμπλεκόμενοι στη σχετική αγορά, ήτοι, κατά σειρά προτεραιότητας, οι προμηθευτές ρεύματος και οι κάποιοι από τους ίδιους τους παραγωγούς ΑΠΕ που εμφανίζονται να έχουν πολύ μεγάλες αποδόσεις.
       
      Ας σημειωθεί τέλος ότι μέχρι και το τέλος του 2015 το σύνολο των εισπράξεων από τις δημοπρασίες δικαιωμάτων εκπομπών CO2 όδευαν στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ. Από την 1η Ιανουαρίου του 2016 αυτό σταμάτησε και με την επικείμενη Υπουργική Απόφαση θα καθοριστεί που θα πηγαίνουν τα χρήματα. Η κοινοτική οδηγία, όπως ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο, προβλέπει ότι το 50% τουλάχιστον θα πρέπει να κατευθύνεται σε «πράσινες δράσεις», ορισμό στον οποίο «χωράει» η ενίσχυση των ΑΠΕ. Το ΥΠΕΝ φέρεται να έχει αποφασίσει, αντί του «υποχρεωτικού» 50% να ορίσει το 70%.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/70-apo-ta-esoda-ton-rypon-tha-pane-ston-lagie-gia-na-kalyfthei-i-trypa-toy-logariasmoy-ton-ape
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Κίνα ενθαρρύνει τα πλοία της να ακολουθούν την αρκτική διαδρομή, ώστε να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό Ωκεανό, γεγονός που γίνεται δυνατό λόγω της τήξης των πάγων από την κλιματική αλλαγή.
       
      Η ασιατική χώρα συγκεκριμένα εξετάζει τη δυνατότητα των πλοίων της να ακολουθούν το Βορειοδυτικό Πέρασμα μέσα από τον Αρκτικό Ωκεανό.
       
      Η απόφαση λήφθηκε ως εμπορική τακτική και ως ένας τρόπος εκμετάλλευσης της τήξης των πάγων στην περιοχή, λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
       
      Τα κινεζικά συμφέροντα στον τομέα της εξόρυξης σημειώνουν σημαντική ανάπτυξη στις πολικές περιοχές, με τη χώρα να έχει γίνει πλέον ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές της Γροιλανδίας και να έχει πραγματοποιήσει μία συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με την Ισλανδία.
       
      Για αυτό το λόγο, η Κίνα αναζητά τρόπους ώστε να καταστήσει πιο γρήγορες και οικονομικές τις ταξιδιωτικές διαδρομές για τις επιχειρήσεις της. Για παράδειγμα η απόσταση ταξιδιού από τη Σαγκάη στο Αμβούργο της Γερμανίας μέσω της διαδρομής στον Αρκτικό Ωκεανό, είναι 2.800 μίλια μικρότερη από τη διαδρομή μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
       
      Αυτό το μήνα, η Υπηρεσία Ναυτικής Ασφάλειας της Κίνας εξέδωσε έναν οδηγό που περιλαμβάνει μια ακριβή περιγραφή της διαδρομής που ξεκινά από τις βόρειες ακτές της Βόρειας Αμερικής στον βόρειο Ειρηνικό.
       
      Η διαδρομή αυτή θα αλλάξει σημαντικά τις θαλάσσιες μεταφορές, με μεγάλες επιπτώσεις στο διεθνές εμπόριο, την παγκόσμια οικονομία, τη ροή κεφαλαίων και τη χρήση των πόρων, αναφέρουν οι εκπρόσωποι της υπηρεσίας.
       
      Η πλειοψηφία των περιοχών στο Βορειοδυτικό Πέρασμα είναι εντός της επικράτειας του Καναδά, οι αξιωματούχοι του οποίου επισημαίνουν ότι δεν υφίσταται άμεσο δικαίωμα διέλευσης στα ύδατα της χώρας και ότι διατηρούν το απόλυτο δικαίωμα ρύθμισης της πλοήγησης όλων των σκαφών.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1097414/i-tiksi-ton-pagon-eunoei-ta-sxedia-tis-kinas-gia-xrisi-tis-arktikis-diadromis-apo-ta-ploia-tis
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στα μέσα του περασμένου μήνα ένα βίντεο έκανε το γύρο του διαδικτύου αφού σ'αυτό εμφανιζόταν μια εντυπωσιακή δοκιμαστική πτήση του Flyboard, από τον Franky Zapata, ιδρυτή της εταιρείας Zapata Racing.
       
      Αν και πολλοί αμφισβήτησαν την αυθεντικότητα του βίντεο, εντούτοις το hoverboard του Zapata είναι πέρα για πέρα αληθινό, και μάλιστα σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, με πιο πρόσφατo την πτήση 2,2 χιλιομέτρων, τη μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί ποτέ από αντίστοιχη κατασκευή. Η πτήση έλαβε χώρα στην ακτή της Sausset-les-Pin που βρίσκεται κοντά στη Μαρσειγ της Γαλλίας, με αρκετούς παρευρισκομένους μεταξύ των οποίων και το Guinness το οποίο κατέγραψε το ρεκορ.
       
      Σύμφωνα με το νέο (πιο αναλυτικό) βίντεο αλλά και τις πληροφορίες που έδωσε ο ίδιος ο Zapata στη συνέντευξη τύπου, η τελευταία γενιά του Flyboard μπορεί να μείνει στον αέρα για 10 λεπτά με τη χρήση μια «Ανεξάρτητης Προωθητικής Μονάδας» όπως την ονομάζει η εταιρεία. Μπορεί να φτάσει σε ύψος έως 10.000 ποδιών ενώ είναι αρκετά γρήγορο με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 150χλμ/ώρα.
       

       
       
      Σε δηλώσεις του ο Zapata ανέφερε ότι η όλη εμπειρία είναι απίστευτη και αρκετά γαλήνια ενώ ο ίδιος κατά την πτήση ανοίγει τα χέρια του προκειμένου να ελέγχει καλύτερα την κίνηση του Flyboard Air. Πάντως για την ώρα επιλέγει όλες οι δοκιμαστικές πτήσεις να γίνονται πάνω από νερό για μεγαλύτερη ασφάλεια ενώ πρόσφατα κατά τη διάρκεια δοκιμών χρειάστηκε να προσγειωθεί στη θάλασσα μετά από δυσλειτουργία του συστήματος μπαταρίας.
       
      Οι δοκιμές θα συνεχιστούν τους επόμενους μήνες, με τον Zapata να θέλει να αγγίξει τα σύννεφα με το Flyboard Air όπως ο ίδιος δήλωσε, ενώ για την ώρα δεν υπάρχουν πληροφορίες για εμπορική κυκλοφορία.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/variousgadgets/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%81%CE%B5%CE%BA%CF%8C%CF%81-%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-flyboard-air-r11649
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Είναι συναρπαστικό: για διάφορες αιτίες κάθε φορά, κάποιες πόλεις που έχουν χαθεί από χρόνια, διατηρήθηκαν σχεδόν ανέπαφες στο πέρασμα των αιώνων, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να κάνουμε ένα ταξίδι στο χρόνο...
       
      Από τη Νότια Αμερική, μέχρι τη Μεσόγειο, διαβάστε ποιες είναι αυτές οι μυστηριώδεις, χαμένες πόλεις.
       
      1. Παυλοπέτρι, Λακωνία
       

       
       
      Το Παυλοπέτρι είναι μία παραθαλάσσια πόλη η οποία αναπτύχθηκε και άκμασε περίπου για δύο χιλιετίες, κατά την εποχή του Χαλκού και μέχρι το 1000 π. Χ. Αποτελεί μια μικρή νησίδα απέναντι από την ομώνυμη παραλία απέναντι από την Ελαφόνησο, στη Λακωνία. Πιθανότατα, μια σειρά σεισμών τη βύθισε κάτω από τη θάλασσα, κρατώντας τη ρυμοτομία και τα θεμέλια των κτηρίων της άθικτα!
       
      Ο οικισμός ανακαλύφθηκε μόλις το 1967 από τον αρχαιολόγο Νίκολας Φλέμινγκ και χαρτογραφήθηκε ένα χρόνο αργότερα. Πρόσφατα μια ερευνητική ομάδα μπόρεσε να αναπαραστήσει ψηφιακά τα κτήρια και τη δομή της πόλης, δίνοντας πλούσιες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο ζωής των κατοίκων της, τόσο σε αρχαιολόγους, όσο και στο ευρύ κοινό.
       
      2. Ακρωτήρι, Σαντορίνη
       
      Ο προϊστορικός οικισμός Ακρωτήρι, στο νοτιοδυτικό άκρο της Σαντορίνης, θεωρείται κομμάτι του μινωικού πολιτισμού, ο οποίος, πιθανόν, δέχτηκε μεγάλο πλήγμα μετά τη μεγάλη ηφαιστειακή έκρηξη που έγινε γύρω στο 1600 π. Χ.
       
      Η μικρή πόλη στο Ακρωτήρι ανακαλύφθηκε το 1967 και μαζί της αποκαλύφθηκαν καταπληκτικές τοιχογραφίες, τριώροφα σπίτια μέχρι και ένα περίπλοκο ρυμοτομικό σύστημα. Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι άνθρωποι είχαν πρόσβαση σε τρεχούμενο νερό και μάλιστα ότι χρησιμοποιούσαν το ηφαίστειο σα… θερμοσίφωνα όποτε χρειάζονταν ζεστό νερό.
       
      3. Τικάλ, Γουατεμάλα
       

       
       
      Η πόλη Τικάλ ήταν η πρωτεύουσα του βασιλείου των Μάγια και κατοικούνταν από το 200 έως το 900 μ. Χ. Φαίνεται ότι οι πολλοί κάτοικοι των γύρω περιοχών ανέκαθεν γνώριζαν την ύπαρξή της, αφού η πόλη δεν καταστράφηκε από κάποιο βίαιο φυσικό ή ανθρωπογενές γεγονός, αλλά εγκαταλείφθηκε λόγω υπερπληθυσμού. Η πρώτη οργανωμένη εξερεύνηση πάντως έγινε το 1848 και κατέγραψε πυραμίδες ύψους 70 μέτρων, παλάτια ακόμα και μία αρένα. Έκτοτε, πολλές πληροφορίες σχετικά με τη ζωή και την κοινωνική οργάνωση των Μάγια έχουν έρθει στο φως.
       
      4. Τροία, Τουρκία
       

       
       
      Για αιώνες ανήκε στη σφαίρα του μύθου, το 1871 όμως ο Ερρίκος Σλήμαν ξεκίνησε τις ανασκαφές στο Hissarlik. Εκεί βρέθηκαν τεράστια οχυρωματικά τείχη, παρόμοια με εκείνα που περιγράφει ο Όμηρος στην Ιλιάδα. Ο Σλήμαν ανακάλυψε ακόμα χρυσά κοσμήματα, τα οποία εμφάνισε ως κοσμήματα της Ωραίας Ελένης. Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα αν όντως πρόκειται για την Τροία ή όχι, με σιγουριά γνωρίζουμε ότι επρόκειτο για μια μεγάλη πόλη, η οποία ιδρύθηκε γύρω στο 3000 π. Χ. και καταστράφηκε περισσότερες από μία φορές, με κάθε νεότερη μορφή της να χτίζεται πάνω στην παλιά. Τα τείχη της πάντως άντεξαν κάθε πολιορκία, γι’ αυτό και οι υποθέσεις περί Δούρειου Ίππου όλο και επανέρχονται.
       
      5. Πομπηία, Ιταλία
       

       
       
      Το 79 μ. Χ. μια φοβερή έκρηξη του Βεζούβιου σκέπασε μέσα σε λίγα λεπτά την πόλη της Πομπηίας με σκόνη και κομμάτια λάβας. Η ζωή της πόλης διακόπηκε απότομα, αλλά ταυτόχρονα όλα τα σημαντικά της κτίσματα, οι ναοί, τα θέατρα, τα σπίτια, τα καταστήματα, οι αψίδες και οι κρήνες, έμειναν ανέπαφα, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να μεταφερθούμε σε μία ακμάζουσα ρωμαϊκή πόλη και να μάθουμε σχεδόν τα πάντα για τον τρόπο ζωής των κατοίκων της, ακόμα και στη λεπτομέρεια του.
       
      Βλέπουμε για παράδειγμα ότι από τότε δημιουργούνταν προεκλογικά γκράφιτι, όπως «Ψηφίστε το Λούκιο Ποπίντιο Σαμπίνους» ή ότι οι κάτοικοί της ήδη έτρωγαν πίτσα! Η Πομπηία ανακαλύφθηκε το 1599 τυχαία κι έκτοτε γοητεύει τη φαντασία των ανθρώπων απ’ άκρη σ’ άκρη του δυτικού κόσμου.
       
      Διαβάστε περισσότερα: Πέντε χαμένες πόλεις του παρελθόντος [photos] - iPaideia.gr - http://www.ipaideia.gr/pente-xamenes-poleis-tou-parelthontos-photos.htm
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ξεχάστε τις παλιές κόντρες, όπως Chevrolet εναντίον Ford ή Honda εναντίον Toyota. Αυτές δεν είναι τίποτα μπροστά στον νέο πόλεμο που ετοιμάζεται να ξεσπάσει μεταξύ General Motors και Tesla Motors. Σύντομα και οι δύο εταιρείες θα ξεχυθούν στο κυνήγι των καταναλωτών που είναι έτοιμοι να δώσουν 30.000 δολ. ή και περισσότερα για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα: η GM λανσάρει στα τέλη του έτους το Chevy Bolt και η Tesla ξεκινά να πουλά το Model 3 το 2017. Η GM παρουσίασε το Bolt τον Ιανουάριο, ενώ τα αποκαλυπτήρια του Model 3 της Tesla έγιναν στις 31 Μαρτίου.
       
      Η GM προορίζει το Bolt για μαζικές πωλήσεις, κάτι που θα βοηθήσει την εταιρεία να πιάσει τους στόχους των ρυθμιστικών Αρχών για τις πωλήσεις οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων και να αναδείξει την τεχνολογία που ανέπτυξε με το πρώτο ηλεκτρονικό αυτοκίνητό της, το EV1, που κυκλοφόρησε το 1996. Όταν η GM σταμάτησε την παραγωγή του EV1, το 2002, η Toyota έγινε η αγαπημένη μάρκα των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων αγοραστών με το υβριδικό της Prius. Στο μεταξύ, η Tesla θέλει να αποδείξει ότι το Model 3 μπορεί να πουλήσει μαζικά αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρία και να αποφέρει κέρδος.
       
      Και τα δύο αυτοκίνητα θα έχουν τιμή εκκίνησης τα 30.000 δολάρια ή και λιγότερα, εάν συνυπολογιστεί η έκπτωση φόρου 7.500 δολαρίων. Και τα δύο μπορούν να διανύσουν τουλάχιστον 320 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Το Bolt διαθέτει πέντε θέσεις επιβατών, ένα ευρύχωρο πορτμπαγκάζ και προσφέρει περισσότερη άνεση στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, αφού η πλάτη των μπροστινών καθισμάτων είναι μία ίντσα πιο λεπτή απ' ό,τι στα περισσότερα αυτοκίνητα. Η Tesla δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες, αλλά το Model 3 αναμένεται να είναι περίπου στο μέγεθος της BMW 3 Series.
       
      Στην Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων του Λας Βέγκας τον Ιανουάριο, η διευθύνουσα σύμβουλος της GM, Mary Barra, περιγράφοντας τα πλεονεκτήματα του Bolt, είπε πως "οι αγοραστές του Bolt δεν θα χρειάζεται να μεταβαίνουν σε άλλη πολιτεία για να αγοράσουν, να επισκευάσουν ή να βρουν υπηρεσίες υποστήριξης για τα οχήματά τους". Οι ιδιοκτήτες οχημάτων Tesla εκτός Καλιφόρνιας πρέπει κάποιες φορές να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις για συντήρηση και επισκευές – η Tesla διαθέτει λιγότερα από 100 καταστήματα σε όλη τη χώρα, ενώ η Chevy έχει 3.000 αντιπροσωπείες.
       
      Τον Φεβρουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Elon Musk καλωσόρισε το Bolt στην αγορά, αλλά διευκρίνισε πως δεν το θεωρεί αντίπαλο. "Το Model 3 θα πρέπει να θεωρηθεί ευθέως ανταγωνιστικό της BMW 3 Series και του A4 της Audi", εξήγησε. Ο Musk στόχευσε με επιτυχία σε πολυτελείς μάρκες όπως η Audi, η ΒΜW ακόμη και η Porsche, όταν λάνσαρε το Model S, το πρώτο τετραθέσιο ηλεκτρονικό αυτοκίνητο της Tesla που κυκλοφόρησε στους αμερικανικούς δρόμους το 2012. Η τιμή του σήμερα ξεκινά από τα 75.000 δολ. και μπορεί να ξεπεράσει τα 100.000 δολάρια.
       
      Περιττή πολυτέλεια;
       
      H Τesla περπατά σε τεντωμένο σκοινί, προσπαθώντας να γίνει μια μαζική παραγωγός αυτοκινήτων.
       
      "Από τη μια πλευρά, εάν η Tesla ακολουθήσει ένα λιγότερο φιλόδοξο και πιο περιπετειώδες μονοπάτι με το Model 3, θα επωφεληθεί από την ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση στην παραγωγή", σχολίασε πρόσφατα σε σημείωμα προς τους πελάτες του αναλυτής της Barclays. "Από την άλλη, όμως, θα δημιουργήσει πιθανότατα ένα λιγότερο διαφοροποιημένο όχημα – ένα εύλογο ρίσκο, δεδομένου του σημαντικού ανταγωνισμού σε αυτά τα επίπεδα τιμών".
       
      Η Chevy θα διαφημίσει τις αξίες και τις πρακτικές ευκολίες του Bolt. "Τα ανούσια gadgets δεν κάνουν τη διαφορά", εξηγεί o Darin Gesse, διευθυντής μάρκετινγκ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της GM. Είναι οι φουτουριστικές πόρτες του Model Χ, που ανοίγουν κάθετα σαν φτερά γερακιού, περιττές; "Τείνουν να είναι", απαντά. Ο Musk υποστηρίζει ότι οι πόρτες δεν είναι απλώς για φιγούρα, καθώς το άνοιγμα προς τα πάνω διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο από το όχημα.
       
      H Tesla αρχικά προώθησε τα αυτοκίνητά της ως σπορ και μοναδικά και μετά ως ηλεκτρικά και "πράσινα", λέει ο Alexander Edwards, πρόεδρος της Strategic Vision, η οποία παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες μάρκετινγκ με έδρα το Σαν Ντιέγκο. Γι' αυτό οι πωλήσεις της κινούνται ανοδικά, παρά το γεγονός ότι τα φθηνά καύσιμα σφυροκοπούν τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Prius.
       
      Παρά τις διαφορετικές προσεγγίσεις μάρκετινγκ των δύο εταιρειών, ο Edwards δηλώνει ότι το 8% των νέων αγοραστών αυτοκινήτου που ενδιαφέρονται για ένα ηλεκτρικό αμάξι θα στραφούν τόσο στο μοντέλο της Tesla όσο και της Chevrolet.
       
      *Αναδημοσίευση από το "Κεφάλαιο" της 21ης Απριλίου
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/story/3122840
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το αεροσκάφος «Ηλιακή ορμή 2» (Solar Impulse 2) πετάει απόψε από την Καλιφόρνια για την Αριζόνα, σε μια πτήση που υπολογίζεται να διαρκέσει 16 ώρες, συνεχίζοντας το ταξίδι του γύρω από τον κόσμο, που ξεκίνησε πριν από περισσότερο από ένα χρόνο.
       
      Σκοπός του ταξιδιού αυτού, να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο υπέρ της εκμετάλλευσης των φυσικών πηγών ενέργειας.
       
      Το ταξίδι της μονοθέσιας «Ηλιακής Ορμής 2» ξεκίνησε από την Ελβετία, με πιλότους τους Ελβετούς Αντρέ Μπόρσμπεργκ και Μπερνάρ Πικάρ, που πιλοτάρουν το αεροσκάφος εναλλάξ.
       
      Η «Ηλιακή ορμή 2» φέρει στα φτερά της - πού είναι πλατύτερα από αυτά ενός Μπόινγκ 747, 17.000 ηλιακούς συλλέκτες, οι οποίοι φορτίζουν μπαταρίες κα δίνουν ώθηση στους κινητήρες του, ώστε να ταξιδεύει νύχτα χρησιμοποιώντας την ηλιακή ενέργεια που έχει συλλέξει στη διάρκεια της ημέρας.
       
      Ξεκίνησε από το Αμπό Ντάμπι στις 15 Μαρτίου του 2015 και έχει κάνει στάσεις στο Ομάν, τη Μιανμάρ, την Κίνα και την Ιαπωνία.
       
      Το δυσκολότερο και πιο επικίνδυνο κομμάτι του ταξιδιού του έως σήμερα ήταν όταν διέσχισε τον Ειρηνικό Ωκεανό, πετώντας από την Ιαπωνία προς τις ΗΠΑ και την Καλιφόρνια.
       
      Στη διάρκεια αυτής της πτήσης, διάρκειας 5 ημερών, δεν υπήρχαν σημεία για προσγείωση σε περιπτώσεις ανάγκης και φτάνοντας στην Καλιφόρνια χρειάστηκε να μείνει για 9 ολόκληρους μήνες, ώστε να επισκευαστεί η μπαταρία του που υπέστη ζημιά λόγω υπερθέρμανσης.
       
      Ωστόσο, ο Μπόρσμπεργκ είναι ικανοποιημένος.
       
      «Κατορθώσαμε να αποδείξουμε ότι έχει μεγάλη εμβέλεια πτήσης, τόσο χρονικά όσο και σε επίπεδο αποστάσεων και, το σημαντικότερο, ότι αυτή η τεχνολογία είναι αποδοτική».
       
      Μετά το Φίνιξ της Αριζόνα, η «Ηλιακή Ορμή 2» θα κάνει ακόμη δύο σταθμούς στις ΗΠΑ, πριν διασχίσει τον Ατλαντικό. Επόμενος προορισμός η Ευρώπη ή η Νότια Αφρική. Οι δημιουργοί του δεν έχουν αποφασίσει ακόμη.
       
      Άλλωστε, ο στόχος είναι να επισκεφθεί πολλά σημεία του πλανήτη, ώστε να ενημερωθούν οι τοπικές κοινωνίες για την αξία της ηλιακής ενέργειας και των υπόλοιπων ανανεώσιμων πηγών.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/me-tin-iliaki-ormi-gyro-apo-ton-kosmo
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένα νέο σχολείο μαθαίνει στα παιδιά μέσω παιχνιδιού ενώ τους καλλιεργεί δεσμούς με τη φύση.
       
      Δεν έχει μαθήματα ή διάβασμα. Ούτε καν θρανία. Μόνο κήπους με φυτά, θερμοκήπια και ζωάκια της φάρμας. To Nursery Fields Forever είναι ένα μέρος όπου μαθαίνει στα παιδιά πως να είναι κοντά στη φύση αλλά και το πώς να την καλλιεργούν. Το σχολείο βρίσκεται στη Ρώμη και πήρε το Α’ βραβείο στον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό AWR.
       
      Εδώ ο σκοπός δεν είναι να μάθουν τα παιδιά εγκυκλοπαιδικά πράγματα αλλά μέσα από την ίδια τους την επαφή με τη φύση, να αποκτήσουν γνώσεις, υπευθυνότητα και εμπειρίες από πρώτο χέρι. Το τι σημαίνει η καλλιέργεια των λαχανικών, πως περιποιείται κανείς ένα ζωάκι φάρμας αλλά και πως λειτουργούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είναι μόνο λίγα από αυτά που μαθαίνουν τα πιτσιρίκια στο οικολογικό αυτό σχολείο, που λειτουργεί αποκλειστικά με φωτοβολταϊκά και ανεμογενήτριες. Εδώ δεν υπάρχει τυπικό ωράριο ούτε πρόγραμμα μαθημάτων. Μόνο καλλιέργεια της ελευθερίας αλλά και της υπευθυνότητας που τη συνοδεύει. Έτσι τα παιδιά διαχειρίζονται μόνα τους, υπό την καθοδήγηση των δασκάλων, το ζήτημα της τροφής και της ανάπτυξης, μέσα από μια νέα, ολιστική προσέγγιση που συνδυάζει τη φύση με την καλλιέργεια τροφίμων.
       

       

       

       

       
      Παιχνίδι, φύση και τεχνική συνδυάζονται μέσα σε φυτώρια γεμάτα λαχανικά. Η ανάπτυξη των παιδιών ενθαρρύνεται και μέσα από την αλληλεπίδρασή τους με τα ζώα. Τα παιδιά αποκτούν δεξιότητες, ενθαρρύνονται και παίρνουν ευθύνες και πρωτοβουλίες, μέσα σε έναν τόπο που κάνει τα πάντα να μοιάζουν με παιχνίδι. Ακόμα και παθητικά, παιδιά και βρέφη μπορούν να ωφεληθούν από περιβάλλον του σχολείου - φάρμας. Η επαφή με τα ζώα ωφελεί την χαλάρωση, ενισχύει την περιέργεια των μικρών αλλά «εκπαιδεύει» και το ανοσοποιητικό σύστημα να αντιστέκεται στα σε πολλά αλλεργιογόνα.
       
      Το Nursery Fields Forever διεκδικεί χώρο ώστε το νηπιαγωγείο να μην είναι απλώς ένα μέρος όπου οι μεγάλοι κρατάνε και απασχολούν τα παιδιά αλλά ένα μέρος όπου τα ίδια τα παιδιά θα μεγαλώνουν και θα βελτιώνουν τους εαυτούς τους. Τα κλασικά συστήματα παιδείας με τα προκατασκευασμένα «one size» προγράμματα για όλους, θα μπορούσαν να μάθουν πολλά από αυτό.
       
      [Πηγή: www.doctv.gr]
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Σε πλήρη και κανονική λειτουργία τίθεται από τις 16 Ιουλίου το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης.
       
      Επίσης ο υπουργός ανακοίνωσε από την Πάρο την αναβάθμιση των αερολιμένων στα νησιά της Μήλου της Νάξου και της Σύρου.
      Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, συνοδευόμενος από τον διοικητή της ΥΠΑ Κωνσταντίνο Λιντζεράκο, συναντήθηκε στο δημαρχείο Πάρου, με βουλευτές Κυκλάδων, τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και φορέων της τοπικής κοινωνίας στους οποίους ανακοίνωσε επίσης ότι: προωθείται από το ΥΠΟΜΕΔΙ και την ΥΠΑ, με χρηματοδότηση μέσω του επενδυτικού σχεδίου για την Ευρώπη -«Πακέτο Γιούνκερ»- νέο ολοκληρωμένο έργο περαιτέρω αναβάθμισης των αερολιμένων Κυκλάδων, στα νησιά Μήλος, Νάξος, Πάρος και Σύρος.

      Δρομολογούνται άμεσα από το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ και την ΥΠΑ, τεχνικά έργα αναβάθμισης της επιχειρησιακής λειτουργίας του αεροδρομίου Σύρου.
      Προωθείται από το ΥΠΟΜΕΔΙ σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους φορείς της Πάρου, νέος ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την υλοποίηση υποδομών (οδικών, λιμενικών έργων, βιολογικών καθαρισμών κ.λπ.) και παράλληλα έργων και παρεμβάσεων προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς, που είναι αναγκαία στο νησί, δεδομένου ότι η λειτουργία του νέου αεροδρομίου τετραπλασιάζει την αεροπορική επιβατική κίνηση της Πάρου.

       
      Ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε επίσης, στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το ΥΠΟΜΕΔΙ και η ΥΠΑ για την αναμόρφωση των συμβάσεων των άγονων γραμμών, καθώς επιτεύχθηκε τη μεταβατική τρέχουσα περίοδο έκπτωση της τάξης του 33% από την Olympic Air και 25% μεσοσταθμικά από όλες τις άλλες εταιρίες.
       
      Ο Χρ. Σπίρτζης αναφέρθηκε ειδικότερα στο γεγονός ότι η αεροπορική εταιρία Olympic Air ανέλαβε με δωρεά της, να κατασκευαστεί το μισό κτίριο αεροσταθμού του νέου αεροδρομίου Πάρου και συνοδά έργα (δρόμους, parking, περιβάλλοντα χώρο κ.λπ.) εκφράζοντας δημόσια τις ευχαριστίες του για αυτή την πρωτοβουλία της OlympicAir. Επίσης, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ευχαρίστησε και τους πολίτες που συνέδραμαν ή πρόκειται να συνδράμουν, προσφέροντας οικονομική βοήθεια στο πλαίσιο σχετικής πρωτοβουλίας που έχει αναλάβει ο δήμος Πάρου, για την ενίσχυση της χρηματοδότησης έργων του νέου αεροδρομίου.
       
      Η ολοκλήρωση των έργων του νέου αεροδρομίου Πάρου, φέρνει παράλληλα, πολύ μεγάλο όφελος στο ελληνικό δημόσιο. Η Πάρος, εντάχθηκε στις άγονες γραμμές εξαιτίας του γεγονότος ότι, μέχρι τώρα, δεν διέθετε επαρκείς υποδομές αεροδρομίου, παρά μόνον έναν μικρό διάδρομο, στον οποίο μπορούσε να επιχειρεί μόνον ένας τύπος μικρού αεροσκάφους.
       
      Ο υπουργός, είπε ακόμη ότι, η επιδότηση της γραμμής Αθήνας - Πάρου ανερχόταν σε ύψους 4,2 εκατ. ευρώ ετησίως.
       
      Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, τόνισε επίσης, την αναγκαιότητα για την αναβάθμιση των δημοσίων αεροδρομίων των Κυκλάδων, Πάρου, Σύρου, Νάξου και Μήλου, όχι μόνον ως αναγκαιότητα των αεροπορικών μεταφορών, αλλά και ως εθνική ανάγκη για την βιωσιμότητα των 25 περιφερειακών δημόσιων αεροδρομίων.
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός:
      Το έργο του νέου διαδρόμου μήκους 2.000 μέτρων του αεροδρομίου Πάρου, ύψους 15,2 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ολοκληρώθηκε και παραδίδεται στις 15 Μαΐου 2016.
      Οι διαδικασίες χωροθέτησης, τεχνικών περιβαλλοντικών μελετών κ.λπ. για την κατασκευή νέου διαδρόμου ξεκίνησαν από το 1996, ενώ η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2011. Το συνολικό μήκος του διαδρόμου είναι 2.000 μέτρα, με επιχειρησιακό μήκος 1.400 μέτρων, δίνοντας τη δυνατότητα προσγειώσεων και απογειώσεων στο νησί αεροσκαφών μεγάλης χωρητικότητας και σύνδεσης της Πάρου, με όλους τους αεροπορικούς προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού. Στο έργο περιλαμβάνονται επίσης και άλλα συνοδευτικά έργα (διάθεση ομβρίων, περιμετρικοί οδοί κ.λπ.).
      Βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη τα έργα κατασκευής του νέου αεροσταθμού επιφάνειας 750 τετραγωνικών μέτρων και συνοδά έργα, τα οποία ολοκληρώνονται έως στις 16 Ιουλίου 2016, για να αρχίσει η κανονική επιχειρησιακή λειτουργία του νέου αεροδρομίου Πάρου.
      Στα εκτελούμενα έργα περιλαμβάνονται επίσης, η οδός πρόσβασης στο αεροδρόμιο, ο περιβάλλοντας χώρος με το parking εκτός του αεροσταθμού και η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου (πίστας) εντός αυτού.
      Σχεδιάζεται να προωθηθεί και 2η φάση εργασιών για τον διπλασιασμό της ωφέλιμης επιφάνειας του αεροσταθμού σε 1500 τετραγωνικά μέτρα για την κάλυψη της επιβατικής κίνησης σε βάθος 4ετίας. Παράλληλα, προετοιμάζεται η ωρίμανση για να κατασκευαστεί ο μεγάλος αεροσταθμός επιφανείας 5.000 τ.μ., οι χώροι αυτοί μπορούν να λειτουργήσουν ως χώροι εκθεσιακοί ή χώροι συνεδριακοί

      Αεροδρόμιο της Σύρου
      Στη Σύρο, δρομολογούνται άμεσα από το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ και την ΥΠΑ τεχνικά έργα αναβάθμισης της επιχειρησιακής λειτουργίας του αεροδρομίου του νησιού στα οποία περιλαμβάνονται:
      - Επέκταση του διαδρόμου, ώστε το συνολικό μήκος του να ανέλθει σε 1.200 μέτρα, βελτιώνοντας θεαματικά την επιχειρησιακή δραστηριότητα του αεροδρομίου και να επιχειρούν μεγαλύτερα αεροπλάνα για την εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης.
      - Απαλλοτρίωση παρακείμενης του αεροδρομίου ιδιωτικής έκτασης σε λόφο, ο οποίος λειτουργεί ως φυσικό εμπόδιο. Μέχρι το τέλος Μαΐου 2016 ολοκληρώνονται οι σχετικές μελέτες. Προβλέπεται έργο το οποίο θα έχει κόστος περίπου 540.000 ευρώ, για χωματουργικές εργασίες περίπου 33.000 κυβικών μέτρων για την καθαίρεση λόφου που αποτελεί εμπόδιο, για την αναβάθμιση της λειτουργίας του αεροδρομίου.
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Σύμφωνα με το Electrek, ο Elon Musk, CEO της Tesla, υποστηρίζει ότι η λειτουργία Autopilot της εταιρείας, η οποία καθιστά το όχημα ημι-αυτόνομο, μειώνει τις πιθανότητες τροχαίου δυστυχήματος κατά 50%.
       
      Για την ακρίβεια, ο Elon Musk δήλωσε: "Οι πιθανότητες ατυχήματος είναι μειωμένες κατά 50%, εάν έχετε ενεργοποιημένη τη λειτουργία Autopilot, ακόμη και την πρώτη έκδοση". Τις συγκεκριμένες δηλώσεις πραγματοποίησε σε ένα event στη Νορβηγία, χωρίς όμως να προσφέρει περαιτέρω λεπτομέρειες και ποσοστά.
       
      Η λειτουργία Autopilot αναμένεται να βελτιώνεται συνεχώς, καθώς η Tesla την εξελίσσει και αντιμετωπίζει bugs που κάνουν την εμφάνισή τους.
       
      Το Autopilot έκανε αρχικά την εμφάνισή του στο Model S και στη συνέχεια, η Tesla το πρόσθεσε στο Model X και στο Model 3. Η εταιρεία το παρουσιάζει κυρίως ως υποστηρικτική λειτουργία προς τον οδηγό. Τον περασμένο Ιανουάριο, η εταιρεία πραγματοποίησε και μερικές αλλαγές στο σύστημα για να το κάνει ακόμη πιο ασφαλές.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/elon-musk-%CF%84%CE%BF-autopilot-%CF%84%CE%B7%CF%82-tesla-%CE%BC%CE%B5%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%84-r11624
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μπορεί η αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) να ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή, αλλά έχει και μια θετική όψη: έχει σημαντικά πρασινίσει τη Γη, αυξάνοντας την φωτοσύνθεση και την ανάπτυξη των δέντρων και των άλλων φυτών μετά τη βιομηχανική επανάσταση, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα.
       
      Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι αν τα πράσινα φύλλα που προστέθηκαν λόγω των αυξημένων επιπέδων διοξειδίου στην ατμόσφαιρα, απλώνονταν στην επιφάνεια του πλανήτη μας, θα κάλυπταν μια έκταση διπλάσια από τις ΗΠΑ. Επεσήμαναν όμως ότι η θετική αυτή πλευρά του διοξειδίου πιθανότατα μειώνεται με το πέρασμα του χρόνου και αντισταθμίζεται από τις αρνητικές επιπτώσεις στο κλίμα (άνοδος θερμοκρασίας και στάθμης θαλασσών, λίωσιμο πάγων, οξίνισιη ωκεανών, περισσότερα ακραία καιρικά φαινόμενα κ.α.).
       
      Οι 32 ερευνητές από οκτώ χώρες, με επικεφαλής τον καθηγητή Ράνγκα Μινένι του Τμήματος Γεωεπιστημών και Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου της Βοστώνης, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο κορυφαίο περιοδικό για θέματα κλιματικής αλλαγής «Nature Climate Change», σύμφωνα με το BBC.
       
      Η μελέτη, που βασίσθηκε στην ανάλυση στοιχείων 33 ετών από αμερικανικούς δορυφόρους, καθώς και στην μελέτη μοντέλων μέσω υπολογιστών, δείχνει διαχρονική αύξηση της τάξης του 25% έως 50% στο πράσινο της Γης. Η εξέλιξη αυτή επιβραδύνει την κλιματική αλλαγή, καθώς τα περισσότερα φυτά απορροφούν περισσότερο διοξείδιο από την ατμόσφαιρα. Μόνο το 4% του πλανήτη εμφανίζει απώλεια πρασίνου κατά τις τελευταίες δεκαετίες.
       
      Εκτιμάται ότι το διοξείδιο είναι μακράν ο σημαντικότερος παράγων (σε ποσοστό 70%) για την ταχύτερη ανάπτυξη των φυτών στη Γη και ακολουθεί σε σπουδαιότητα (9%) η αύξηση του επιπέδου του αζώτου.
       
      Το επιχείρημα ότι το αυξημένο διοξείδιο πρασινίζει τον πλανήτη έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν από τους σκεπτικιστές της κλιματικής αλλαγής. Η νέα μελέτη, που μάλιστα δείχνει ότι η θετική επίπτωση του διοξειδίου στα φυτά είναι μεγαλύτερη από ό,τι είχε εκτιμηθεί έως τώρα, αναμένεται να δώσει νέα τροφή στα επιχειρήματά τους.
       
      Δείτε την πρωτότυπη επιστημονική εργασία: http://www.nature.com/nclimate/journal/vaop/ncurrent/full/nclimate3004.html
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/%CF%84%CE%BF-co2-%CE%BA%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%AE/
      Περισσότερα...

      41

    • Engineer

      Ο όμιλος China Everbright, μια χρηματοοικονομική εταιρία με κρατική στήριξη, εξαγόρασε το διεθνές αεροδρόμιο της Αλβανίας σε συνεργασία με επενδυτική εταιρία του Χονγκ Κονγκ, σε μια ακόμα συμφωνία που αποτυπώνει τις φιλοδοξίες της Κίνας στο να ανοικοδομήσει τους εμπορικούς δεσμούς του Δρόμου του Μεταξιού με την Ευρώπη και την Ασία.
       
      Το Πεκίνο εκτιμά ότι η πρωτοβουλία «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» θα προσθέσει 2,5 τρισεκ. δολάρια στο κινεζικό εμπόριο σε βάθος 10ετίας και οι κινεζικές εταιρίες ολοένα και περισσότερο επιδεικνύουν τη στήριξή τους με επιθετικές επενδύσεις σε υπερπόντια έργα υποδομών.
       
      Η China Everbright Ltd, μονάδα του ομίλου, ανακοίνωσε ότι θα αποκτήσει την εταιρία ανάπτυξης και λειτουργίας του Διεθνούς Αεροδρομίου των Τιράνων, με την παραχώρηση να διαρκεί έως το 2025.
      Ο αριθμός των επιβατών στο αεροδρόμιο αυξήθηκε στα 2 εκατ. το 2015 από 600.000 πριν από μια δεκαετία, με το αεροδρόμιο των Τιράνων να αποτελεί ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα της Ευρώπης, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
       
      Η παραχώρηση μπορεί να παραταθεί για δύο χρόνια εάν δοθεί η έγκριση της αλβανικής κυβέρνησης. Η συμφωνία, οι όροι της οποίας δεν έγιναν γνωστοί, θα ολοκληρωθεί μέσω συνεργασίας με την Friedmann Pacific Asset Management, η οποία ειδικεύεται σε έργα που σχετίζονται με την αεροπλοΐα και τα αεροδρόμια.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Se_Kinezous_to_diethnes_aerodromio_tis_Albanias/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σημαντικά οφέλη μπορούν να έχουν οι καταναλωτές εφόσον μεταφέρουν τμήμα της κατανάλωσης τη νύχτα, όπου ισχύει μειωμένο τιμολόγιο.
       
      Επιπλέον, το όφελος αυξάνεται εάν αυτή η κίνηση συνοδευθεί και με την αλλαγή παρόχου, λόγω των ανταγωνιστικών προσφορών που υπάρχουν στην αγορά.
       
      Το καλοκαιρινό ωράριο του νυχτερινού τιμολογίου τίθεται σε ισχύ από 1η Μαΐου. Το νυχτερινό τιμολόγιο έχει δύο διαφορετικά ωράρια, για χειμώνα και καλοκαίρι. Από Μάιο μέχρι και Οκτώβρη ισχύει το ωράριο 23:00-7:00, ενώ τους υπόλοιπους μήνες 15:00-17:00 και 02:00-08:00.
       
      Με την ευκαιρία αυτής της προγραμματισμένης αλλαγής, το allazorevma.gr σημειώνει και υπενθυμίζει την ωφέλεια που μπορεί να έχει η απόκτησή του.
       
      Όπως επισημαίνεται, εάν ένας καταναλωτής δεν έχει νυχτερινό τιμολόγιο, πρέπει να γνωρίζει ότι πιθανώς τον συμφέρει να το αποκτήσει, ιδίως εάν μπορεί να μεταφέρει ένα μέρος της κατανάλωσης την περίοδο της νύχτας, (πχ. χρήση συσκευών όπως πλυντήριο ρούχων ή πιάτων, ηλεκτρική κουζίνα, θερμοσίφωνας).
       
      Ειδικότερα, σε ότι αφορά έναν καταναλωτή με οικιακό τιμολόγιο Γ1 της ΔΕΗ:
       
      Έστω μια κατοικία με ετήσια κατανάλωση περί τις 6.300 kWh (2.100 kWh το τετράμηνο ) με τιμολόγιο Γ1 που σήμερα δαπανά για ρεύμα 950 € ετησίως (ανταγωνιστικές και ρυθμιζόμενες χρεώσεις).
       
      Αν ο πελάτης αποφάσιζε να αλλάξει σε νυχτερινό τιμολόγιο Γ1Ν και μετέφερε το 35% της κατανάλωσής του την περίοδο νύχτας, ήτοι 4.095 kWh ημερήσια- 2.205 kWh νυχτερινή, το ετήσιο κόστος θα ήταν 750 €, δηλαδή θα εξοικονομούσε περίπου 200 € ετησίως χωρίς καν να αλλάξει προμηθευτή.
       
      Αλλάζοντας στον φθηνότερο πάροχο θα εξοικονομήσει επιπρόσθετα 115€. Συνολικά, δηλαδή, αλλάζοντας πάροχο και τιμολόγιο σε νυχτερινό, το συνολικό όφελος ανέρχεται σε 315€, μείωση δηλαδή της ετήσιας δαπάνης για ρεύμα κατά 33%.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=104638
      Περισσότερα...

      57

    • Engineer

      17 Αρχιτεκτονικά Γραφεία, 51 Νέοι Αρχιτέκτονες, 3 Ημέρες Παρουσίασης, 5 Αρχιτεκτονικές Ξεναγήσεις, Εκθέσεις, Συζητήσεις 13-15 Μαΐου, ένα τριήμερο διαφυγής.
       
       
      Το Arch Points αποτελεί μια πρωτοβουλία για την προβολή της δραστηριότητας των νέων Ελλήνων αρχιτεκτόνων, με κοινό θεματικό άξονα τη #διαφυγή. Τι είναι η διαφυγή; Πώς την εντοπίζουμε στο χώρο και την αρχιτεκτονική;
       
      Από τις 13 έως τις 15 Μαΐου, 17 αρχιτεκτονικά γραφεία ανοίγουν τις πόρτες τους για πρώτη φορά στο κοινό και 5 αρχιτεκτονικές ξεναγήσεις μας προσκαλούν σε μία εναλλακτική περιήγηση στο κέντρο της Αθήνας!
       
       
      Για τρεις ημέρες, οι χώροι εργασίας των αρχιτεκτόνων γίνονται σημεία συνάντησης της αρχιτεκτονικής με το κοινό. Δεκαεπτά διαφορετικά γραφεία, καθένα με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του, μας υποδέχονται σε διαφορετικές γειτονιές του κέντρου της Αθήνας και παρουσιάζουν το έργο τους στο χώρο δημιουργίας και γέννησης της κάθε ιδέας!
       

       

       
       
      Κτίρια, συγκροτήματα κατοικιών, έργα μικρής και μεγάλης κλίμακας, σχεδιασμός επίπλων και αντικειμένων, πειραματικές εφαρμογές νέας τεχνολογίας, καθώς και προτάσεις που παραμένουν στη σφαίρα της φαντασίας, συνθέτουν τη δυναμική των νέων Ελλήνων αρχιτεκτόνων, που δημιουργούν σήμερα σε πείσμα της κρίσης.
       

       
       
      Οι αρχιτέκτονες προτείνουν μία άλλη διαχείριση της αρχιτεκτονικής και παρουσιάζουν υλοποιημένες ή ουτοπικές προτάσεις ως οάσεις και σχέδια #διαφυγής από το γενικευμένο περιβάλλον της κρίσης, ιδιαίτερα αισθητό στην πόλη της Αθήνας.
       

       
       
      Ταυτόχρονα, 5 νέοι αρχιτέκτονες και θεωρητικοί μας ξεναγούν σε αρχιτεκτονικά προσανατολισμένους περιπάτους, αποκαλύπτοντάς μας μυστικές γωνιές και νέες αστικές αναγνώσεις της πόλης που ζούμε. Μαζί τους, εξερευνούμε το εμπορικό τρίγωνο και γνωρίζουμε τους νέους κατοίκους του, αναζητούμε τον ορίζοντα από τους λόφους της Αθήνας και ανακαλύπτουμε τα υπόγειά της, επαναπροσεγγίζοντας έτσι την πόλη που ζούμε καθημερινά, μέσα από μία σύγχρονη αρχιτεκτονική ματιά.
       

       
       
      ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
       
      Την Παρασκευή 13/5 το Arch Points υποδέχεται το κοινό στον Κήπο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων (Ερμού 134, Θησείο) και παρουσιάζει το πρόγραμμα και τη θεματική του τριημέρου: τη #διαφυγή. Το κοινό θα έρθει σε πρώτη επαφή με τους συμμετέχοντες αρχιτέκτονες και θα πληροφορηθεί αναλυτικά από τους ξεναγούς σχετικά με τις αρχιτεκτονικές διαδρομές που θα πραγματοποιηθούν τις δύο επόμενες ημέρες.
       
       
      Το Σάββατο 14/5 και την Κυριακή 15/5, από τις 11:00 έως τις 19:00 όλα τα γραφεία που συμμετέχουν στο Arch Points 2016 θα έχουν ανοιχτές τις πόρτες τους και θα υποδέχονται το κοινό. Οι επισκέπτες των γραφείων θα έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε προσωπική επαφή με τους δημιουργούς, να συζητήσουν μαζί τους και να γνωρίσουν τη δουλειά τους στον χώρο όπου παράγεται. Παράλληλα, οι αρχιτέκτονες θα παρουσιάζουν το δικό τους πρωτότυπο έργο που δημιουργήθηκε για το Arch Points με θέμα τη #διαφυγή.
       
       
      Τις ίδιες ημέρες θα πραγματοποιηθούν 5 αρχιτεκτονικές διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας. Η κάθε μία έχει το δικό της θέμα, το οποίο βασίζεται στη #διαφυγή. Το κοινό θα ακολουθήσει μαζί με τους αρχιτέκτονες-ξεναγούς τις ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές και θα ξαναγνωρίσει την πόλη που ζούμε, τις κρυφές της γωνιές και τα σημεία αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος που έχει επιλέξει ο κάθε ξεναγός.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Διακόπτεται εκτάκτως η κυκλοφορία όλων των οχημάτων που κινούνται στην ΕΟ Κορίνθου - Πατρών στο ρεύμα προς Πάτρα, λόγω καθίζησης του οδοστρώματος στο ύψος του Ψαθόπυργου.
       
      Για δύο περίπου ώρες η κυκλοφορία θα διεξάγεται αποκλειστικά από το ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα, εκ περιτροπής.
       
      Ο αποκλεισμός μίας λωρίδας στην «πολύπαθη» Κορίνθου - Πατρών αναμένεται να προκαλέσει μεγάλη ταλαιπωρία στους χιλιάδες εκδρομείς του Πάσχα που ταξιδεύουν προς την Πάτρα και την δυτική Ελλάδα.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/168181/kleinei-i-eo-korinthoy-patron-logo-kathizisis-toy-odostromatos
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το καλοκαίρι πλησιάζει και οι συζητήσεις για σχέδια διακοπών σε κάποιο νησί πυκνώνουν.
       
      Σύμφωνα με έρευνα της trivago την πρώτη θέση φαίνεται να καταλαμβάνει το νησί Isle of Arran του Ηνωμένου Βασιλείου, αποτελώντας τον ένα από τους δύο προορισμούς της δεκάδας που δεν είναι ελληνικοί. Στη δεύτερη θέση εμφανίζεται ο πρώτος ελληνικός προορισμός, η Αστυπάλαια, ακολουθούμενη από τη Σίφνο, την Ίο και τη Φολέγανδρο.
       
      Στην έκτη θέση εμφανίζεται ο δεύτερος ξένος προορισμός των πρώτων δέκα θέσεων, το ιταλικό Isola di Capri. Την έβδομη θέση καταλαμβάνει το νησί της Πάρου, ενώ η όγδοη ανήκει στην Κεφαλονιά. Η δεκάδα ολοκληρώνεται με τη Νάξο και την Ύδρα, στην ένατη και δέκατη θέση αντίστοιχα. Η Σαντορίνη και η Μύκονος εμφανίζονται λίγο χαμηλότερα, στην 12η και 14η θέση, ενώ συνολικά στα 50 κορυφαία ευρωπαϊκά νησιά, τα 31 είναι ελληνικά.
       

      Περισσότερα...

      18

    • Engineer

      Σε συμφωνίες ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων προχώρησαν Δαμασκός και Μόσχα και αφορούν την ανασυγκρότηση της Συρίας μετά τον πόλεμο, με κορυφαία αυτή ύψους σχεδόν 1 δισ. για την ανοικοδόμηση των ισοπεδωμένων πόλεων, την οποία ανακοίνωσε ο ίδιος ο Σύρος πρωθυπουργός, Wael al-Halqi
       
       
      Όπως δήλωσε ο al-Halqi «η Ρωσία ανταποκρίθηκε θετικά στην ιδέα της ανοικοδόμησης χώρας, υπογράφοντας μια σειρά συμφωνιών, συμπεριλαμβανομένης μίας ύψους 675 εκατ. δολαρίων καθώς και άλλης 280 εκατομμυρίων».
       
      Την ίδια στιγμή, η Συρία προσφέρει στη Ρωσία τη δυνατότητα να συμμετέχει στην έρευνα αλλά και στην ανάπτυξη που αφορά πετρέλαιο και φυσικό αέριο, τόσο στην ηπειρωτική χώρα όσο και στη θάλασσα και ιδιαίτερα την αναβάθμιση των διυλιστηρίων της Baniyas που θα γίνει από κοινού με το Ιράν και τη Βενεζουέλα.
       
      Ταυτόχρονα η Συρία διαπραγματεύεται μια ζώνη ελεύθερου εμπορίου με Ρωσία, Λευκορωσία και Καζακστάν, και εφόσον κάτι τέτοιο συμφωνηθεί και φθάσει σε ένα ορισμένο επίπεδο, η κυβέρνηση της Δαμασκού θα μπορεί να πληρώσει με το εθνικό της νόμισμα.
      Ο Σύρος πρωθυπουργός προσέθεσε πως επίσης Ρωσία και Συρία σκοπεύουν την ίδρυση νέας κοινής Τράπεζας που θα ελέγχεται 50-50 από τις κεντρικές Τράπεζες των δυο χωρών, προκειμένουν να διευκολύνονται οι διακινήσεις κεφαλαίων μεταξύ των δυο πλευρών.
       
      Αναφερόμενος στο εμπόριο ο al-Halqi δήλωσε πως προσανατολίζεται στην ιδιαίτερη προώθηση των ρωσικών προϊόντων στη Μέση Ανατολή, τονίζοντας πως, λόγω γεωγραφικής θέσης, η χώρα του μπορεί να καταστεί η μητρόπολη της Μέσης Ανατολής για τις εμπορικές και βιομηχανικές εταιρίες της Ρωσίας.
      Όσον αφορά τις εξαγωγές της Συρίας προς τη Ρωσία, είπε πως μόνο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 η Συρία κατάφερε να πουλήσει σε αυτήν αγαθά περισσότερα από εκείνα που πούλησε μέσα σε όλο το προηγούμενο έτος.
       
      Π.Κ.
       
      Πηγή: http://www.thepressproject.gr/article/93681/Sumfonies-disekatommurion-me-tous-Rosous-upegrapse-i-Suria-gia-tin-anoikodomisi-tis-xoras
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Ιδιαίτερα επιτυχημένη διαγράφεται η πορεία της ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα, παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα.
       
      Σύμφωνα με την Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε., οι ποσότητες των συσκευών που παραδόθηκαν για ανακύκλωση μέσα στο 2015 παρουσίασαν για δεύτερη συνεχή χρονιά αύξηση, μετά από τριετή πτωτική πορεία λόγω της οικονομικής ύφεσης.
       
      Είναι αξιοσημείωτο ότι η Ελλάδα έχει επιτύχει να βρίσκεται στην 7η θέση στην Ευρώπη (στα 28 κράτη μέλη) όσον αφορά στην αναλογία συλλογής αποβλήτων ηλεκτρικών συσκευών προς διάθεση νέων ηλεκτρικών συσκευών στην αγορά, αφήνοντας πίσω της χώρες, όπως η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία, ακόμη και η Μ. Βρετανία.
       
      Ειδικότερα, το 2015 η συλλογή ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών αποβλήτων προς ανακύκλωση σημείωσε 8% αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ξεπερνώντας τους 48.000 τόνους και υπερκαλύπτοντας τον εθνικό στόχο των 44.000 τόνων. Τα θετικά αποτελέσματα συλλογής οφείλονται πρωτίστως στην εντατικοποίηση των προσπαθειών της Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε. και των συνεργατών της εταιρείας στον τομέα συλλογής. Σημαντικός είναι ο ρόλος του εκτεταμένου δικτύου κάδων ανακύκλωσης συσκευών και λαμπτήρων που έχουν τοποθετηθεί δωρεάν από την Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε. σε καταστήματα λιανικής, δήμους, επιχειρήσεις και οργανισμούς, που σήμερα ξεπερνούν τους 12.000 πανελλαδικά.
       
      Η συλλογή είναι το πρώτο σημαντικό κομμάτι της δραστηριότητας της Ανακύκλωση Συσκευών ΑΕ, το οποίο δε θα είχε αξία χωρίς την περιβαλλοντικά σωστή επεξεργασία των αποβλήτων συσκευών. Το έργο της απορρύπανσης και επεξεργασίας έχουν αναλάβει 8 αδειοδοτημένες και τεχνολογικά άρτιες μονάδες, οι οποίες είναι όλες ελληνικές πρωτοβουλίες που συνεισφέρουν στην επιχειρηματική καινοτομία και την αειφόρο ανάπτυξη της χώρας μας. Κατά την επεξεργασία των συσκευών στις εξειδικευμένες αυτές μονάδες όπου εφαρμόζονται οι υψηλότερες ποιοτικά τεχνικές προδιαγραφές, αφαιρούνται οι εμπεριεχόμενες βλαβερές ουσίες και στη συνέχεια ανακτώνται με μηχανικό τρόπο τα αξιοποιήσιμα υλικά τους, δηλαδή μέταλλα, πλαστικό και γυαλί. Τα υλικά αυτά προωθούνται στη βιομηχανία και επανεντάσσονται στην παραγωγή νέων προϊόντων, δημιουργώντας ανεκτίμητο περιβαλλοντικό όφελος, αυτό της εξοικονόμησης των μη ανανεώσιμων φυσικών πόρων και ενέργειας. Αξίζει να αναφερθεί ότι, βάσει στοιχείων της Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε., τα ποσοστά αξιοποίησης/ανάκτησης των ηλεκτρικών συσκευών είναι, καθ “όλη τη διάρκεια των ετών λειτουργίας της εταιρείας, υψηλότερα από τους στόχους αξιοποίησης που τίθενται από την ευρωπαϊκή οδηγία. Επίσης, είναι από τα κορυφαία στην Ευρώπη και κυμαίνονται από 75% έως 97% ανάλογα με την κατηγορία συσκευής.
       
      Η Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε. έχει αναπτύξει ένα οργανωμένο σύστημα για τη διαχείριση των παλιών ηλεκτρικών συσκευών, που περιλαμβάνει όλες τις κατάλληλες τεχνικές υποδομές. Αυτό όμως δε μπορεί να αποδώσει το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα χωρίς την ενεργή συμμετοχή όλων των πολιτών. Είναι γεγονός ότι η δύσκολη οικονομική συγκυρία ωθεί τους πολίτες να επικεντρώνονται στην καθημερινή τους επιβίωση και δυστυχώς να αποστασιοποιούνται από σημαντικά περιβαλλοντικά θέματα.
       
      Παρόλα αυτά, η Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε., χάρη στη διαρκή και αμφίδρομη επικοινωνία με τους πολίτες , έχει κατορθώσει να αυξήσει την ευαισθητοποίηση γύρω από την την ανακύκλωση. Εκτός από την ολοκληρωμένη ενημερωτική εκστρατεία που πραγματοποιεί κάθε χρόνο στα ΜΜΕ, διατηρεί ζωντανό διάλογο με το ευρύ κοινό, τόσο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όσο και μέσω δράσεων ενημέρωσης και ανακύκλωσης σε κεντρικά σημεία πόλεων σε όλη την Ελλάδα, έχοντας στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και τη δημιουργία ενός καλύτερου αύριο για τις επόμενες γενιές.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/04/26/anakyklosi-syskeuon-ellada-129916/
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.