Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      H δημιουργία ενός help-desk, δηλαδή ενός Γραφείο Ενημέρωσης Μηχανικών για το ΕΣΠΑ 2014-2020, με τίτλο «Info–thec, by TEE» που προσφέρουν από σήμερα το ΤΕΕ και η Attica Bank, ανακοινώθηκε από το Επιμελητήριο.
      Το ΤΕΕ αναλαμβάνει μια νέα, σημαντική και επίκαιρη πρωτοβουλία, στο πλαίσιο της συνεχούς και άμεσης υποστήριξης των μελών του, ώστε το Επιμελητήριο να παράσχει καθοδήγηση στα μέλη του που επιθυμούν να υποβάλλουν προτάσεις για λήψη χρηματοδότησης μέσω των δημοσιευμένων προσκλήσεων των δράσεων του ΕΣΠΑ 2014-2020:
      Ενίσχυση της Αυτοαπασχόλησης Πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
      Νεοφυής Επιχειρηματικότητα

      Για το σκοπό αυτό το ΤΕΕ θα λειτουργήσει καθόλη τη περίοδο μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης, Γραφείο Εξυπηρέτησης Μηχανικών, το οποίο θα παρέχει στα ενδιαφερόμενα μέλη του ΤΕΕ, υπηρεσίες πληροφόρησης αναφορικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής στις δράσεις και καθοδήγησης για την σύνταξη και υποβολή των επιχειρηματικών τους σχεδίων.
      Η υποστήριξη θα παρέχεται μέσω ηλεκτρονικής και τηλεφωνικής επικοινωνίας. Αναλυτικότερα, οι υπηρεσίες προς τα ενδιαφερόμενα μέλη θα περιλαμβάνουν:
      Ενημέρωση σχετικά με την επιλεξιμότητα για συμμετοχή στις δράσεις
      Παροχή διευκρινήσεων επί των όρων των προσκλήσεων (επιλεξιμότητα δαπανών, κριτήρια αξιολόγησης, κλπ)
      Καθοδήγηση των μελών προκειμένου να συντάξουν με ακρίβεια, πληρότητα και σε συμφωνία με τα προβλεπόμενα από τις προσκλήσεις των δράσεων, την αίτηση χρηματοδότησης

      Με το νέο αυτό Help Desk που υλοποιείται από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας με τη χορηγία και την υποστήριξη της Attica Bank, οι μηχανικοί μέλη του ΤΕΕ μπορούν να επικοινωνούν:
      Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: [email protected]
      Τηλεφωνικά: 2103315861 – 2

      (καθημερινά, τις εργάσιμες ημέρες, από 10:00 ως 17:00)
      Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό, το Επιμελητήριο θέλει να συνεχίσει να προσφέρει νέες υπηρεσίες στα μέλη του. Μέσω του help desk θα παρέχει στους Μηχανικούς όλη την απαραίτητη πληροφόρηση αναφορικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής στις δράσεις, καθώς και καθοδήγηση για τη σύνταξη και υποβολή των επιχειρηματικών τους σχεδίων. Σκοπεύει επίσης να επεκτείνει αυτή τη δράση και σε μελλοντικά προγράμματα του ΕΣΠΑ που θα αφορούν στους μηχανικούς μέλη του ΤΕΕ.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/33494/
      Περισσότερα...

      0

    • george68

      Σε μία καθόλα αγροτική περιοχή, χωρίς το παραμικρό ενδεχόμενο ανάπτυξης οραματίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ τον μαγευτικό Κυπαρισσιακό κόλπο με την έννοια του ανθρώπου να “θεσμοθετείται” ως κάτι υποδεέστερο από την Καρέτα-Καρέτα... Το ακανθώδες ζήτημα της εκμετάλλευσης ή όχι του Κυπαρισσιακού κόλπου έχει προκαλέσει το τελευταίο διάστημα μία μεγάλη διαμάχη ανάμεσα σε εκείνους που επιθυμούν την ανακήρυξη του κόλπου ως περιφερειακού πάρκου (δήμαρχοι, τουριστικοί φορείς κ.λ.π.) και εκείνων που θέλουν τη θεσμοθέτησή του ως εθνικού πάρκου (Κυβέρνηση, ΜΚΟ).
       
      Το ΣΤΕ αποφάνθηκε αρχικά επί του σχεδίου κρίνοντας ότι η περιοχή μπορεί και πρέπει να ονομαστεί εθνικό πάρκο αντί για περιφερειακό, με την εν λόγω γνωμοδότηση να έχει ωστόσο συμβουλευτικό και μόνο χαρακτήρα και συνεπώς να μη δεσμεύει σε καμία περίπτωση τη διοίκηση. Παρόλα αυτά ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιάννης Τσιρώνης εμμένει στην άποψη ότι η εν λόγω περιοχή πρέπει να παραδοθεί αποκλειστικά στην οικολογία ισοπεδώνοντας έτσι την όποια οικονομική προοπτική των κατοίκων της. Μεγάλη απορία προκαλεί πως η ίδια περιβαλλοντική μελέτη είναι δυνατόν να δημιουργήσει δύο προεδρικά διατάγματα, ένα του κ. Μανιάτη το οποίο μιλούσε για τη δημιουργία περιφερειακού πάρκου με ζώνες οικιστικής ανάπτυξης και βεβαίως προστασίας του περιβάλλοντος και όλων των μορφών ζωής με την ίδια περιβαλλοντική μελέτη να καθοδηγεί τον κ. Τσιρώνη προς ένα προεδρικό διάταγμα όπου ουσιαστικά απαγορεύεται κάθε δραστηριότητα.
       
      Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα ο δήμαρχος Τριφυλίας κ. Παναγιώτης Κατσίβελας έμεινε με το στόμα ανοικτό μπροστά στην καθόλα προκλητική δήλωση του υπουργού, ο οποίος δήλωσε: “Η οικολογία πρέπει να κερδίσει μια μάχη πάση θυσία!”. Το ότι μία ενδεχόμενη ήπια ανάπτυξη στην περιοχή του Κυπαρισσιακού κόλπου θα συμβάλλει εκτός των άλλων και στην αναζωογόνηση των περιοχών γύρω από τα καμένα της Ζαχάρως όπου μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 σημειώθηκε μείωση του πληθυσμού σε ποσοστό 20% αφήνει ως φαίνεται τον υπουργό παντελώς αδιάφορο.
       
      Όπως ακριβώς αδιάφορο αφήνει τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος και η δυνατότητα συνδυασμού μιας ήπιας μορφής ανάπτυξης με τον σεβασμό στο περιβάλλον χωρίς το δεύτερο να εμποδίζει την ουσιαστική επιβίωση μιας περιοχής που έχει βαλτώσει οικονομικά. Η ιδιαίτερου φυσικού κάλλους περιοχή του Κυπαρισσιακού κόλπου χρειάζεται επενδύσεις, δηλαδή θέσεις εργασίας μέσα από μία τουριστική προοπτική και με παράλληλο σεβασμό απέναντι στο περιβάλλον.
       
      Την ίδια στιγμή η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ζητά την αναθεώρηση της ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης βάσει της οποίας έχει δημιουργηθεί το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για το ζήτημα του στρατηγικού σχεδιασμού της περιοχής του Κυπαρισσιακού κόλπου. Σύμφωνα με τους αρμόδιους φορείς της εν λόγω περιοχής το σχέδιο που αφορά στον καθορισμό ζωνών προστασίας, χρήσεων, όρων και περιορισμών δόμησης βασίζεται στην Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη στην οποία αποτυπώνονται λανθασμένα οικολογικά και περιβαλλοντικά στοιχεία που στρεβλώνουν την πραγματικότητα και όπως δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας, κ Γιώργος Γεωργιόπουλος: “Είναι επιβεβλημένη η ανάγκη να ανακληθεί άμεσα η Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη ενώ θα πρέπει να επανεξεταστεί η σχετική διαδικασία έκδοσης Προεδρικού Διατάγματος από μηδενική βάση”.
       
      Σήμερα, στην ισοπεδωμένη Ελλάδα του 2016 είναι όσο ποτέ απαραίτητη η εκπόνηση ενός νέου σχεδίου που θα προστατεύει το περιβάλλον και συγχρόνως θα επιτρέπει μία ήπια ανάπτυξη της περιοχής. Διότι αν η οικολογία χρειάζεται μία νίκη, τότε και οι ζωές χιλιάδων ανθρώπων έχουν ανάγκη από μια καλύτερη μέρα...
       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/greece/article/565964/tafoplaka-ston-kuparissiako-me-upografi-tsironi-/
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Σε σταθερά επίπεδα της τάξης των 20.000-25.000 κινούνται πλέον σύμφωνα με τις πληροφορίες του Energypress οι εντολές για αποκοπή ρεύματος που εκδίδει κάθε μήνα η ΔΕΗ.
       
      Εξ αυτών των οφειλετών, και υπό την απειλή του μπλακ άουτ, οι περισσότεροι συμμορφώνονται και διακανονίζουν τα χρέη τους, ωστόσο ένα 20% μένει τελικά στο σκοτάδι.
       
      Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, κάθε μήνα ο ΔΕΔΔΗΕ κόβει το ρεύμα σε 4.000-5.000 παροχές, ανάμεσα στις οποίες κλειστά καταστήματα, υπό πτώχευση επιχειρήσεις, αλλά και νοικοκυριά.
       
      Τα νούμερα απέχουν πολύ από τις 200.000 εντολές που είχε εκδώσει μαζικά η ΔΕΗ το Νοέμβριο, η στρατηγική ωστόσο των αποκοπών που εγκαινίασε πέρυσι η διοίκηση της επιχείρησης συνεχίζεται, και έχει σταθεροποιηθεί στα παραπάνω επίπεδα.
       
      Το κυνήγι άλλωστε των οφειλετών αποτελεί μονόδρομο για την επιχείρηση όπως δείχνουν και τα αρνητικά στοιχεία του ισολογισμού της για το 2015.
       
      Την ίδια στιγμή καμπανάκι χτυπά η ΔΕΗ για τις ρευματοκλοπές όπως και τις παραβιάσεις μετρητών για τις οποίες επικρατεί η αίσθηση πως βρίσκονται σε έξαρση.
       
      Μόνο το 2015, ο ΔΕΔΔΗΕ εντόπισε 8.500 περιπτώσεις καταναλωτών που έκλεβαν ρεύμα, ωστόσο η εκτίμηση είναι πως ο συνολικός αριθμός πρέπει να κυμαίνεται κοντά στις 10.000.
       
      Το 2016 φαίνεται να εξελίσσεται στα ίδια επίπεδα, καθώς μόνο τον Ιανουάριο εντοπίσθηκαν 800 περιπτώσεις. Με αυτό το ρυθμό, η φετινή χρονιά θα κλείσει στα ίδια πάνω-κάτω επίπεδα με τη περυσινή.
       
      Οι πειραγμένοι μετρητές και οι ρευματοκλοπές είναι η άλλη όψη του νομίσματος των ανεξόφλητων χρεών. Οι πρωτοφανείς προβλέψεις που αναγκάστηκε να εγγράψει για το 2015 στον ισολογισμό της η ΔΕΗ έναντι των ανεξόφλητων οφειλών πελατών της που φτάνουν πλέον τα 2,3 δισ. ευρώ ή το 1,5% του ελληνικού ΑΕΠ, είναι ενδεικτικές του προβλήματος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση. Όχι μόνο στο μέτωπο της εισπραξιμότητας των λογαριασμών, αλλά και στην ίδια τη βιωσιμότητά της.
       
      Η εταιρεία εκτιμά, πλέον, ότι υπάρχει κίνδυνος να μην εισπράξει ποτέ οφειλές 871 εκατ. ευρώ, με τη σχετική πρόβλεψη να είναι αυξημένη κατά 126% σε σύγκριση με τα 385 εκατ. ευρώ των επισφαλών απαιτήσεων του 2014.
       
      Το μεγαλύτερο πρόβλημα προέρχεται σύμφωνα με τα στοιχεία της επιχείρησης, από τους απλήρωτους λογαριασμούς των νοικοκυριών και των καταστημάτων (χαμηλή και μέση τάση) όπου οι προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις αυξήθηκαν μέσα σε ένα χρόνο κατά 472 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν στα 781 εκατ. ευρώ.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/se-20000-25000-mina-oi-entoles-apokopis-reymatos-apo-ti-dei-exarsi-stis-reymatoklopes
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τα νέα δεδομένα στην αγορά των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών, κατόπιν αιτημάτων πολλών σωματείων και συναφών ομοσπονδιών, φορέων και επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών, επιχειρεί να καλύψει το σχέδιο υπουργικής απόφασης με τίτλο:
       
      «Υγειονομικοί όροι και προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας επιχειρήσεων Υγειονομικού ενδιαφέροντος (επιχειρήσεις τροφίμων & ποτών και επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών)».
       
      Το νέο σχέδιο υπουργικής απόφασης φέρει την υπογραφή του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υγείας, Γιάννη Μπασκόζου κι ήδη έχει αναρτηθεί στη διαβούλευση, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 4048/2012 (ΦΕΚ Α΄34), ενώ αναμένεται να περάσει από τη Βουλή το Μάιο.
       
      Σε πολλά σημεία επαναλαμβάνει διατάξεις του παρελθόντος , ωστόσο αναφέρεται και στα νέα δεδομένα που φέρνουν π.χ. το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα ΑΤΜ πώλησης τροφίμων και ποτών κ.ά. Αποσκοπεί , κατά τους συντάκτες του, στην απλούστευση διαδικασιών, την άρση εμποδίων και τη μείωση της γραφειοκρατίας με προτεραιότητα την προστασία της υγείας του πληθυσμού.
      «Προσπαθούμε να ενοποιήσουμε τη νομοθεσία και να λύσουμε ζητήματα , που δεν είχαν επιλυθεί μέχρι σήμερα. Έχει γίνει μια τεράστια δουλειά γιατί υπήρχαν διάφορες διατάξεις, οι οποίες ήταν σκόρπιες», δήλωσε στην «ΥΧ» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υγείας, Γιάννης Μπασκόζος.
       
      Το νέο σχέδιο εστιάζει κυρίως στον έλεγχο των επιχειρήσεων που αφορά:
      Στην τήρηση των κανόνων υγιεινής & ασφάλειας των Επιχειρήσεων που παρουσιάζουν υγειονομικό ενδιαφέρον.
      Στην Υγεία και Ασφάλεια των εργαζομένων.
      Στην τήρηση των όρων περιβαλλοντικής υγιεινής.

      Η νέα διάταξη αποτελείται από 24 άρθρα και σε σχέση με την Υ.Δ 96967/12 αφορά:
      Νέα κατηγοριοποίηση επιχειρήσεων σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς
      Υποχρέωση εφαρμογής συστήματος αυτοελέγχου
      Δυνατότητα προελέγχου της επιχείρησης
      Συμπλήρωση με δραστηριότητες αναφορικά με λαϊκές αγορές, εμφιαλωτήρια, παγομηχανές, catering, διευκρινήσεις σε ειδικότερα θέματα που προέκυψαν από την εφαρμογή της Υγειονομικής Διάταξης Υ1γ/Γ.Π οικ 96967 (ΦΕΚ 2718/τ.Β/8-10-2012)
      άρθρο για τις κυρώσεις.

      Οι επιχειρήσεις που ασκούν δραστηριότητες εμπορίου τροφίμων και ποτών πάσης φύσεως, τα οποία προέρχονται είτε από νομίμως λειτουργούσες επιχειρήσεις είτε παρασκευάζονται σε τμήματα αυτών. Το σχέδιο αυτό αφορά σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις παρασκευής , μεταφοράς ή διάθεσης τροφίμων λιανεμπορίου ή χονδρεμπορίου, χώρων αποθήκευσης ή υπαίθριων , μηχανημάτων αυτόματης πώλησης τροφίμων και ποτών αλλά και ηλεκτρονικού εμπορίου.
       
      Βασικός στόχος , όπως λένε, είναι η διευκόλυνση και εξυπηρέτηση των πολιτών & των επιχειρήσεων, ο ουσιαστικός και αποτελεσματικός υγειονομικός έλεγχος, ώστε να παρέχονται υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Το σχέδιο αυτό τίθεται σε διαβούλευση ως τη Δευτέρα 18 Απριλίου και καλούνται επαγγελματίες και πολίτες να εκφράσουν τις απόψεις τους ηλεκτρονικά.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Η κυβέρνηση αναζητά επειγόντως 70 εκ. ευρώ - Ανοικτό το ενδεχόμενο να ενταχθεί στην παρούσα ρύθμιση και η πρόβλεψη για αναστολή κατεδαφίσεων σε δασικές περιοχές πριν την κύρωση των δασικών χαρτών.
       
      Tην προσεχή Πέμπτη θέτει σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος το σχέδιο νόμου για την επιτάχυνση των δασικών χαρτών. Ύστερα από πολλές αναβολές η ρύθμιση μπαίνει στην τελική ευθεία την ώρα που η κυβέρνηση αναζητά επειγόντως 70 εκ. ευρώ, για να καλύψει το κόστος του έργου και ετοιμάζεται να θεσπίσει νέο τέλος στις συναλλαγές ακινήτων και να βάλλει «χέρι» ακόμη και στα τέλη κτηματογράφησης, που η ΕΚΧΑ προορίζει ως «μαξιλάρι» για να καλύψει το κόστος χρηματοδότησης του κτηματολογίου για το υπόλοιπο της χώρας. Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιάννης Τσιρώνης έχει αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο να ενταχθεί στην παρούσα ρύθμιση και η πρόβλεψη για αναστολή κατεδαφίσεων σε δασικές περιοχές πριν την κύρωση των δασικών χαρτών.
       
      Το ΥΠΕΝ επιβεβαίωσε χθες την εμπλοκή στους δασικούς χάρτες των δασικών υπηρεσιών που είχαν βγει εκτός παιχνιδιού το προηγούμενο διάστημα λόγω της μεγάλης υποστελέχωσής τους, με την ανάθεση του έργου στην ΕΚΧΑ, ο ρόλος της οποίας αποδυναμώνεται. "Το υπουργείο Περιβάλλοντος θεωρεί ότι υφίσταται άμεσα η αναγκαιότητα για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου προς την κατεύθυνση της απαραίτητης και απαρέγκλιτης συμμετοχής της δασικής υπηρεσίας τόσο στη διαδικασία της κατάρτισης όσο και στην πιστοποίηση του περιεχομένου του δασικού χάρτη" αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο. Το νομοσχέδιο προβλέπει μια σειρά από ρυθμίσεις με τις οποίες επιδιώκεται η επιτάχυνση των διαδικασιών θεώρησης, ανάρτησης και κύρωσης των χαρτών, ενώ περιγράφει με σαφήνεια και τις πηγές χρηματοδότησης του έργου.
       
      Αναλυτικότερα:
       
      Με τη λήξη υποβολής αντιρρήσεων γίνεται η επεξεργασία των δασικών χαρτών εντός 20 ημερών και αποτυπώνονται στον χάρτη με πράσινη διαγράμμιση οι περιοχές για τις οποίες δεν υπάρχουν αντιρρήσεις. Κατόπιν θεωρείται το «καθαρό» τμήμα του δασικού χάρτη από την οικεία Διεύθυνση Δασών εντός 20 ημερών. Με απόφαση του συντονιστική Αποκεντρωμένης Διοίκησης κυρώνεται ως προς τα «πράσινα» τμήματα μέσα σε 10 μέρες.
       
      Θεσπίζεται ένα επιπλέον τέλος που είναι το πιστοποιητικό των δασικών χαρτών, το οποίο θα χορηγείται από το οικείο κτηματολογικό γραφείο και όπου δεν υπάρχει, από τη Διεύθυνση Δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κάθε περιοχής. Θα εκδίδεται σε κάθε μεταβίβαση ή άλλη μεταβολή εμπράγματων δικαιωμάτων προκειμένου να βεβαιώσει ότι δεν υπάρχουν δικαιώματα του Δημοσίου επί της έκτασης που κυρώνει ο χάρτης. Το ύψος του τέλους θα καθορίζεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος.
       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/environment/article/565618/neo-haratsi-sta-akinita-gia-tous-dasikous-hartes/
      Περισσότερα...

      4

    • nisorvani

      Έγγραφο με α.π 6987/24-3-2016 "Έκδοση αδειών δόμησης αλλαγής χρήσης σε αυθαίρετες κατασκευές που υπάγονται στις περιπτώσεις των παρ. 10 και 11 του άρθρου 25 του ν. 4178/13."
       
      Το έγγραφο αναφέρει:
       
      Σε απάντηση του (α) σχετικού και διευκρινίζοντας το (γ) σχετικό έγγραφό µας, σας γνωρίζουµε τα εξής:
       
      Οι εργασίες που προβλέπονται στη παρ. 5 του άρθρου 25 του ν. 4178/13 αφορούν αποκλειστικά και µόνο στα αυθαίρετα τµήµατα ιδιοκτησιών καθώς και σε εξ’ ολοκλήρου αυθαίρετες αυτοτελείς ιδιοκτησίες που έχουν περαιώσει τη διαδικασία µε βάση τις διατάξεις των ν.3775/2009, ν.3843/2010 καθώς και όσες έχουν ενταχθεί στις ρυθµίσεις του ν.4014/2011 και του ν.4178/13. Η εκτέλεση των παραπάνω εργασιών (οι οποίες µπορεί να γίνονται στο πλαίσιο αλλαγής χρήσης) επιτρέπεται µετά από έγκριση που δίνεται από την
      αρµόδια Υπηρεσία ?όµησης.
       
      Σύµφωνα µε την παρ. 12 του άρθρου 25 του ν. 4178/13 επιτρέπεται, µετά από έκδοση άδειας δόµησης, η αλλαγή χρήσης αυτοτελών ιδιοκτησιών ή κτιρίων που έχουν κατασκευαστεί µε άδεια δόµησης στις οποίες υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις των παρ. 10 και 11 του άρθρου 25 του ν. 4178/13, εφόσον η νέα χρήση δεν απαγορεύεται από ειδικότερες διατάξεις. Στην περίπτωση αυτή, στις αυθαίρετες κατασκευές ή τµήµατα της ιδιοκτησίας (π.χ. πατάρι, κλειστός ηµιυπαίθριος χώρος, κλπ.) για την αλλαγή χρήσης επιτρέπονται µόνο οι εργασίες που προβλέπονται στην παρ. 5 του άρθρου 25 ενώ για το υπόλοιπο νόµιµο τµήµα της αυτοτελούς ιδιοκτησίας ή κτιρίου δεν υφίσταται περιορισµός για το είδος των εργασιών.
       
      Σε κάθε περίπτωση οι απαιτήσεις που προκύπτουν από γενικές και ειδικές πολεοδοµικές διατάξεις και ελέγχονται στο διάγραµµα δόµησης (π.χ. θέσεις στάθµευσης) θα υπολογίζονται επί των νοµίµων επιφανειών (βάσει άδειας δόµησης) των αυτοτελών ιδιοκτησιών ή κτιρίου για την νέα χρήση.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=778&sni[1155]=4189&language=el-GR
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Μόλις 90εκ.ευρώ απομένουν για τον τερματισμό των ..ατελείωτων έργων στο σπουδαιότερο οδικό έργο της χώρας, δηλαδή της Παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα που θα σημάνει την απρόσκοπτη οδική ένωση Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
       
      Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από το Υπουργείο Υποδομών στο ypodomes.com τα έργα είναι μεν πολύ προχωρημένα, όμως πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία υπογραφής του μνημονίου συναντίληψης, όπως έγινε και στους άλλους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται.
       
      Το χρονοδιάγραμμα παρά το μικρό ποσό που απομένει για την παράδοση σε λειτουργία του έργου παραμένει "κολλήμενο" στον Μάρτιο του 2017 οπότε και αναμένεται να λειτουργήσει το νέο τμήμα.
       
      Τό αποτέλεσμα θα είναι η δραστική μείωση της χρονοαπόστασης καθώς με τη λειτουργία του τμήματος από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα θα χρειάζονται 15 λεπτά από 45 λεπτά που είναι σήμερα.
       
      Επίσης θα επηρεαστεί η συνολική χρονοαπόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης που θα περιοριστεί σε περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά, χρόνος ρεκόρ σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.
       
      Το έργο ταλαιπωρήθηκε στο παρελθόν από προβλήματα με σημαντικότερα εκείνα των πολλών και δύσκολων απαλλοτριώσεων αλλά και των 2 εμπλοκών με τον ΟΣΕ που χρειάστηκε επιπλέον παρέμβαση του Υπουργείου για να λυθεί το θέμα με μεγάλη όμως χρονική καθυστέρηση.
       
      Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
      Το τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα, είναι ένα σημείο συνάντησης 2 Περιφερειών, της Κεντρικής Μακεδονίας με τη Θεσσαλία και 2 Νομών: της Πιερίας με τη Λάρισα.
       
      Συνολικά είναι ένα τμήαμ 25 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει 11χλμ σήραγγες διπλού κλάδου και 14χλμ αυτοκινητόδρομου στα ανοιχτά τμήματα.
       
      Από τα 11χλμ σηράγγων τα 8 βρίσκονται στην παράκαμψη της κοιλάδας των Τεμπών. Εκεί κατασκευάζονται οι Σήραγγες Τ1 με μήκος 2χλμ και Τ2. Η Σήραγγα Τ2 έχει μήκος 6χλμ και με τη λειτουργία της θα γίνει η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα, στα Βαλκάνια και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη.
       
      Μία ακομα Σήραγγα η Τ3 κατασκευάζεται στην περιοχή του Πλαταμώνα που θα γλυτώσει τους οδηγούς από τις "φιδίσιες στροφές" που διαθέτει. Θα έχει μήκος 3χλμ διπλού κλάδου.
       
      Το κόστος των έργων ξεπερνά το 1 δις ευρώ και αποτελεί ένα σύγχρονο όραμα για τη χώρα καθώς το συγκεκριμένο τμήμα έχει γίνει αιτία για πολλά θανατηφόρα ατυχήματα με βαριές ανθρώπινες απώλειες.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/34229-parakampsi-tempon-platamona-molis-90ek-evro-apomenoun-gia-tin-oloklirosi-ton-ergon
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      την αυλή του σπιτιού μιας κατοίκου στη Νίκαια έφτασε ο μετροπόντικας! Η ένοικος μονοκατοικίας διαπίστωσε στην αυλή του σπιτιού της μια τρύπα βάθους αρκετών μέτρων στη θέση ενός πηγαδιού, που είχε μπαζωθεί πρόχειρα. Το πηγάδι «κατάπιε» ο μετροπόντικας που σκάβει τη σήραγγα για την επέκταση της γραμμής του μετρό στην περιοχή.
       
      Οι μηχανικοί της Αττικό Μετρό ειδοποιήθηκαν αμέσως για να ελέγξουν τη ζημιά. Διαβεβαίωσαν τους κατοίκους πως δεν υπάρχει κίνδυνος για τα γειτονικά σπίτια, καθώς το περιστατικό οφείλεται στη συνάντηση του μετροπόντικα με τον πάτο του πηγαδιού. Η ζημιά πρόκειται να επισκευαστεί από την εταιρεία, ενώ η κατασκευή της επέκτασης θα συνεχιστεί κανονικά.
       

       

       

       
       
      Πηγή φωτογραφιών και βίντεο: cnn.gr
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/165010/nikaia-o-metropontikas-katapie-pigadi-monokatoikias-photosvideo
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τον Ιούνιο αναμένεται η νομοθεσία για την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης στους κλάδους της βιομηχανίας τροφίμων, των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και των τουριστικών καταλυμάτων ενώ θα ακολουθήσει το Μάρτιο του 2017 ο κλάδος των εξορυκτικών δραστηριοτήτων.
       
      Το υπουργείο Οικονομίας με τη συνδρομή της Παγκόσμιας Τράπεζας έχει προχωρήσει στην καταγραφή και ανάλυση της νομοθεσίας που διέπει τις αδειοδοτήσεις και θα προχωρήσει στην κατάργηση περιττών διαδικασιών που έχουν εντοπιστεί.
       
      Το χρονοδιάγραμμα της απλούστευσης των διαδικασιών αδειοδότησης επιχειρήσεων συζητήθηκε χθες στη συνεδρίαση του ΚΥΣΟΙΠ στην οποία η υφυπουργός Θ. Τζάκρη παρουσίασε το πλαίσιο των αλλαγών. Βασικός μοχλός για την απλοποίηση αποτελεί η εφαρμογή της δυνατότητας που παρέχει ο νόμος 4262/2014 για έναρξη της δραστηριότητας με ευθύνη του επιχειρηματία (δηλαδή με απλή γνωστοποίηση) και εφαρμογή συστήματος εκ των υστέρων ελέγχων.
       
      Ειδικότερα:
       
      -Για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος επιδιώκεται η ένταξη στην διαδικασία της γνωστοποίησης της πλειονότητας των δραστηριοτήτων και επανεξέταση των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Με βάση την ενωσιακή νομοθεσία και πρακτική το 90% των σχετικών δραστηριοτήτων ακολουθεί την διαδικασία της απλής γνωστοποίησης της έναρξης λειτουργίας ενώ στην χώρα μας ισχύει το αντίστροφο, δηλαδή το 90% υποχρεώνονται σε πολύπλοκη διαδικασία αδειοδότησης. Το υπουργείο στοχεύει επίσης σε απάλειψη της διαδικασίας προέγκρισης ως ξεχωριστής πράξης της διοίκησης.
       
      -Για τη βιομηχανία τροφίμων - ποτών διαπιστώθηκε ότι η νομοθεσία προβλέπει περισσότερες απαιτήσεις-προδιαγραφές και ελέγχους σε σχέση με την ΕΕ. Για παράδειγμα ενώ στην ενωσιακή νομοθεσία προβλέπεται έγκριση με επιτόπιο έλεγχο πριν τη λειτουργία της μονάδας μόνο για τα ζωικά προϊόντα, στην ελληνική νομοθεσία προβλέπεται σχετική απαίτηση για το σύνολο των τροφίμων. Συνολικά στη χώρα μας χρειάζονται υπερδιπλάσια έγγραφα σε σχέση με τις άλλες χώρες χωρίς αυτές οι επιπλέον απαιτήσεις να προσθέτουν στη ποιότητα και ασφάλεια των παραγόμενων προϊόντων, ενώ σαφώς επιβαρύνουν τη διοίκηση και αποθαρρύνουν ενδιαφερόμενους επενδυτές.
       
      -Τέλος για τα τουριστικά καταλύματα σχεδιάζονται παρεμβάσεις για απλούστευση της διαδικασίας έκδοσης του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας ενώ σημαντική θα είναι και η ωφέλεια από την απλούστευση της διαδικασίας αδειοδότησης των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος - καφέ, εστιατόρια, μπαρ- που λειτουργούν στις εγκαταστάσεις τους.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113959873
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Ξαναβαφτίστηκαν οι 2 Μετροπόντικες του Μετρό Θεσσαλονίκης, μάλλον για να ..ξορκιστεί η κακοδαιμονία του έργου. Ο Γιωρίκας και ο Κωστίκας του Γιώργου Σουφλιά αποτελούν παρελθόν και πλέον τα ονόματα τους αλλάζουν γεωγραφικό και χρονικό προσδιορισμό και από τον ποντιακό σημερινό χώρο περνάμε στον αρχαϊκό κόσμο της Ελλάδας.
       
      Ιδού ο Ηρακλής και ο Ακτωρ. Ο Ηρακλής εναι ο πρώτος μετροπόντικας στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο οποίος μετά από 4 χρόνια κλήθηκε να ολοκληρώσει το έργο του, να διανοίξει τη μία από τις 2 δίδυμες σήραγγες του Μετρό.
       
      Ο ..αδελφός του Άκτωρ (αγορασμενος και αυτός και ο Ηρακλής από τη εταιρεία Άκτωρ) αναμένεται να ακολουθήσει για λόγους ασφαλείας στα τέλη Απριλίου να διανοίγει τη δεύτερη δίδυμη σήραγγα και με την ελπίδα ότι θα "τρώνε" 10 μέτρα κάθε μέρα, εκτιμάται ότι θα φτάσουν στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ μέχρι το τέλος του έτους, ολοκληρώνοντας τη διάνοιξη των σηράγγων της βασικής γραμμής.
       
      Να θυμίσουμε πως οι δίδυμες σήραγγες από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Ανάληψη έχουν διανοιχθεί την περίοδο 2009-2012. Τότε ξεκίνησε και η περιπέτεια των 2 μηχανημάτων καθώς αντί να τους αφήσουν να ολοκληρώσουν το έργο της διάνοιξης, άρχισε η διαμάχη για το τι πρέπει να γίνει.
       
      Ο μεγάλος στόχος είναι τα έργα πολιτικού μηχανικού να έχουν ολοκληρωθεί σε 2,5 χρόνια δηλαδή μέχρι το τέλος του 2018. Μετά θα χρειαστεί ένα μεγάλο διάστημα 12-18 μηνών για τη δοκιμαστική λειτουργία γραμμών, σταθμών και συρμών.
       
      Όταν όλα ολοκληρωθούν με επιτυχία, θα σημάνει το τέλος της περιπέτειας των έργων και την έναρξη λειτουργίας της βασικής γραμμής Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης που αποτελεί τον διακαή πόθο της πόλης εδώ και 20 χρόνια.
       
       
      Από την πλευρά των κατασκευαστών την παράδοση του έργου εντός του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος επιβεβαίωσε και ο κ.Κούτρας, επισημαίνοντας ότι ¨θα είμαστε έτοιμοι μέχρι το 2020".
       
      Την ίδια περίοδο αναμένεται να λειτουργήσει και η επέκταση προς Καλαμαριά με την διάνοιξη των σηράγγων να υπολογίζεται να ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2017 και να ολοκληρωθεί τέλη του 2018 ή αρχές του 2019.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/thessalonikis/item/34208-metro-thessalonikis-iraklis-kai-aktor-oloklironoun-tis-siragges-se-vasiki-grammi-kai-kalamaria
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά την ανακατάληψη της Παλμύρας από τον στρατό της Συρίας, οι πρώτες εικόνες από την πόλη ήρθαν στην δημοσιότητα.
       
      Κατά τη δεκάμηνη κατάληψη της πόλης από τους τζιχαντιστές του ISIS πολλές διεθνείς εκθέσεις αναφέρονταν στην καταστροφή αρχαιοτήτων από το ISIS, ενώ υπήρξαν αρκετά βίντεο τα οποία παρουσίαζαν την καταστροφή της πόλης. Ωστόσο, σύμφωνα με τον επικεφαλής αρχαιοτήτων της Συρίας, από μία πρώτη εκτήμιση, οι αρχαιότητες της περιοχής είναι σε καλύτερη κατάσταση από ότι πίστευαν οτι θα ήταν.
       

       

       

       

       

       

       

       
      https://www.youtube.com/watch?v=5CIRTC8z4ww
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/164833/oi-protes-eikones-apo-tin-palmyra-meta-tin-anakatalipsi-tis-photos-videos
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Περισσότερες από 150 πτήσεις που επρόκειτο να αναχωρήσουν ή είχαν προορισμό τα λονδρέζικα αεροδρόμια του Γκάτγουικ και του Χίθροου ματαιώθηκαν σήμερα εξαιτίας της καταιγίδας Κέιτι που σαρώνει τη νότια Αγγλία με άνεμους που πνέουν με ταχύτητα άνω των 100 χλμ/ώρα.
       
      «Εξαιτίας των σφοδρών ανέμων που προκαλεί η καταιγίδα Κέιτι, υπάρχουν σήμερα καθυστερήσεις και μερικές ματαιώσεις πτήσεων», ανακοινώθηκε από τον ιστότοπο του αεροδρομίου του Χίθροου, του μεγαλύτερου της χώρας.
       
      Σύμφωνα με τον πίνακα των πτήσεων που ήταν προγραμματισμένες έως τις 16:00 (ώρα Ελλάδας), έχουν ματαιωθεί γύρω στις 50 πτήσεις που επρόκειτο να αφιχθούν και περισσότερες από 80 που ήταν προγραμματισμένες να απογειωθούν αυτό το σαββατοκύριακο του Πάσχα, που ήταν επίσης για τους Βρετανούς σαββατοκύριακο αναχώρησης για διακοπές.
       
      Στο αεροδρόμιο του Γκάτγουικ, που βρίσκεται νότια της βρετανικής πρωτεύουσας, ματαιώθηκαν περίπου 20 πτήσεις που επρόκειτο να προσγειωθούν σήμερα ματαιώθηκαν και τέσσερις άλλες εστάλησαν σε άλλο αεροδρόμιο, σύμφωνα με τον ιστότοπο του αεροδρομίου.
       
      Στον ιστότοπο διευκρινίζεται ότι υπάρχουν επίσης προβλήματα στις οδούς πρόσβασης στο αεροδρόμιο.
       
      Πορτοκαλί συναγερμός για σφοδρούς ανέμους κηρύχθηκε για το Λονδίνο και τη νοτιοανατολική Αγγλία. Ριπές ανέμου που υπερβαίνουν τα 170 χλμ/ώρα καταγράφηκαν στη νότια ακτή της Αγγλίας, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
       
      Μια γέφυρα του Τάμεση, στη νοτιοανατολική Αγγλία, και η Σέβεν Μπριτζ που συνδέει την Αγγλία με την Ουαλία έκλεισαν επίσης, σύμφωνα με την υπηρεσία αυτοκινητοδρόμων της Αγγλίας.
       
      Η καταιγίδα Κέιτι έχει επίσης προκαλέσει μέχρι στιγμής διακοπή της ηλεκτροδότησης τουλάχιστον 2.000 νοικοκυριών στο Σάσεξ, το Σάρεϊ και το Κέντ (νότια Αγγλία).
       
      Πηγή: http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=496396&catID=4
       

       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στις 17 Απριλίου εγκαινιάζεται ως πολυχώρος τέχνης και σκέψης η οικία όπου γεννήθηκε ο Μάνος Χατζιδάκις, που αναστηλώθηκε και παραδίδεται στην τοπική κοινωνία της γενέτειράς του Ξάνθης.
       
      Οι εργασίες αναστύλωσης ολοκληρώθηκαν με επίβλεψη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας –Θράκης και η οικία όπου γεννήθηκε ο μεγάλος Έλληνας δημιουργός, πρόκειται να αποτελέσει ένα πολυχώρο Τέχνης και Σκέψης.
       
      Η αντιπεριφέρεια Ξάνθης τονίζει με ανακοίνωσή της ότι υπήρξε «αμέριστη η συμπαράσταση και βοήθεια, όπου ζητήθηκε από τους επιγόνους και γνώστες της προσωπικότητας του Μάνου Χατζιδάκι. Η συμβολή τους στο να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια με αγάπη και σεβασμό στην ζωή και το έργο του μεγάλου δημιουργού ήταν απεριόριστη.
       
      »Επίσης, με μεγάλη χαρά μας χορήγησαν υλικό από το προσωπικό αρχείο του συνθέτη. Είμαστε βέβαιοι ότι η συνεργασία μας θα συνεχιστεί και στο μέλλον με μοναδικό σκοπό, ο κόσμος να γνωρίσει και να κάνει κτήμα το έργο του Μάνου Χατζίδάκι».
       
      Το κτίριο γνωστό ως φρουραρχείο Ξάνθης, βρίσκεται στην Παλιά Πόλη της Ξάνθης και είναι χαρακτηρισμένο ως έργο τέχνης και ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο.
       
      Στον πολυχώρο «Μάνος Χατζιδάκις» θα ενταχθούν πολυποίκιλοι τομείς δραστηριοτήτων, όπως τομέας πνευματικής και καλλιτεχνικής δημιουργίας, τομέας αγώνων τέχνης, τομέας μουσικών συνόλων, τομέας ραδιοφωνικού σταθμού, τομέας πολύτροπο, τομέας δημιουργικών εργαστηρίων για παιδιά, τομέας παραγωγικών εκδόσεων, τομέας πολιτιστικών ανταλλαγών, τομέας πολίτης Χατζιδάκις (καλλιέργεια και παραγωγή ήθους και συνείδησης του πολίτη που μετέχει στα κοινά και προασπίζεται τις αξίες της δημοκρατίας).
       
      Ημερίδα για το έργο του
       
      Το «Δίκτυο Λόγου και Πράξης» σε συνεργασία με το «Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης» διοργανώνει ημερίδα με τίτλο: «Ο πολίτης Μάνος Χατζιδάκις» υπό την αιγίδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 21 Απριλίου.
       
      Η εκδήλωση περιλαμβάνει εισηγήσεις και παρεμβάσεις, αναγνώσεις και απαγγελίες, «που αναδεικνύουν το πρόσωπο και την πολυεπίπεδη παρουσία του Ξανθιώτη οικουμενικού δημιουργού Μάνου Χατζιδάκι».
       
      Πλαισιώνεται από έκθεση δημοσιευμάτων, φωτογραφιών και άλλων τεκμηρίων από τη ζωή και το έργο του, καθώς και δίσκων βινυλίου του Χατζιδάκι.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/anoigei-spiti-toy-manoy-hatzidaki-stin-xanthi
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Κανόνες για την τιμολόγηση και την κοστολόγηση του νερού για όλες τις χρήσεις (ύδρευση, άρδευση, βιομηχανία κ.ά.), θα πρέπει να έχει θεσπίσει η χώρα μας έως τις αρχές του ερχόμενου φθινοπώρου. Σύμφωνα με την οδηγία πλαίσιο για το νερό (2000/60/ΕΚ) η Ελλάδα θα έπρεπε να έχει συνυπολογίσει στο κόστος του νερού, τις δαπάνες για τις υποδομές μεταφοράς και τη συντήρησή τους, καθώς και το κόστος για το περιβάλλον.
       
      Όπως αναφέρεται σε έγγραφο της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων (17/3/2016), το οποίο κατατέθηκε από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιάννη Τσιρώνη στη Βουλή, η Διεύθυνση Σχεδιασμού και Διαχείρισης Υπηρεσιών Ύδατος έχει υποβάλει στη Γνωμοδοτική Επιτροπή Υδάτων (ΓΕΥ), την εισήγησή της, σχετικά με τους κανόνες για την κοστολόγηση και τιμολόγηση των υπηρεσιών ύδατος, ανάλογα με τη χρήση του.
       
      Στην εισήγηση περιλαμβάνονται και τα μέτρα βελτίωσης των υπηρεσιών ύδατος. Το σχετικό κείμενο, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο έγγραφο της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, βρίσκεται υπό επεξεργασία. Μετά την ενσωμάτωση των όποιων παρατηρήσεων θα υποβληθεί στη συνέχεια για έγκριση στην Εθνική Επιτροπή Υδάτων. Η θεσμοθέτηση ενός νέου πλαισίου τιμολόγησης αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση.
       
      Αιρεσιμότητα για χρηματοδότηση η τιμολόγηση
       
      Αξίζει να επισημανθεί ότι στο πλαίσιο του νέου Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014 - 2020, η διαμόρφωση κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης του νερού άρδευσης αποτελεί «αιρεσιμότητα» προκειμένου να χρηματοδοτηθούν έργα αξιοποίησης υδάτων (π.χ. εγγειοβελτιωτικά). Όπως αναφέρει στην απάντησή του στο ερώτημα του βουλευτή του Ποταμιού κ. Σπύρου Δανέλλη, ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Μάρκος Μπόλαρης, η χώρας μας οφείλει έως και τον Σεπτέμβριο του 2016 να έχει ικανοποιήσει την εν λόγω αιρεσιμότητα για να λάβει την αντίστοιχη χρηματοδότηση.
       
      Όσον αφορά στο αρδευτικό νερό, σήμερα ισχύουν διαφορετικοί (ή καθόλου) κανόνες σε κάθε περιοχή της χώρας. Σύμφωνα με την Οδηγία 2000/60/ΕΚ, στην τιμολόγηση θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, το χρηματοοικονομικό κόστος (κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση υποδομών), το κόστος του υδάτινου πόρου και το περιβαλλοντικό κόστος.
       
      Σήμερα, ελάχιστοι φορείς (Γενικοί Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων, ΔΕΗ) ακολουθούν σύγχρονα συστήματα καταγραφής του χρηματοοικονομικού κόστους του αρδευτικού νερού. Στους Τοπικούς Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων δεν καταγράφεται το πραγματικό κόστος του νερού και δεν ακολουθούνται συγκεκριμένες αρχές για την τιμολόγησή του.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=787294
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      12 μήνες πριν τον Μάρτιο του 2017 και τα έργα στην Ιόνια Οδό είναι σε πλήρη εξέλιξη, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει παραδοθεί κάποιο νέο τμήμα.
       
      Αυτό αναμένεται να γίνει το καλοκαίρι με τη λειτουργία του τμήματος Κουβαράς-Αμφιλοχία και να συνεχιστεί με τη λειτουργία και άλλων τμημάτων μέχρι τον επομένο Μάρτιο.
       
      Στο οικονομικό πεδίο, όπως δηλώθηκε πρόσφατα από τον Γ.Γ.Υποδομών κο Δέδε είναι η πρώτη φορά που το Δημόσιο δεν χρωστά στον παραχωρησιούχο. Σύμφωνα με το πλαίσιο συναντίληψης το Δημόσιο θα πρέπει στην υπόλοιπη περίοδο της κατασκευής να φροντίζει να εξοφλεί εμπρόθεσμα τις οφειλές που θα πιστοποιούνται ενώ θα τακτοποιεί και τις υποχρεώσεις του αναφορικά με τα προβλήματα που παρουσιάζονται.
       
      Στις απαλλοτριώσεις έχει προωθηθεί νομοθετική ρύθμιση, με συνεργασία Υπουργείου Υποδομών και Υπουργείου Δικαιοσύνης σύμφωνα με την οποία γίνονται απαλλοτριώσεις-εξπρές. Oυσιαστικά ακολουθείται η διαδικασία που υπήρχε και στα Ολυμπιακά έργα με διπλό στόχο.
       
      Από τη μία να αποδίδονται τάχιστα οι απαραίτητες εκτάσεις στον παραχωρησιούχο για να μην καθυστερούν τα έργα και από την άλλη για να μην δημιουργείται νέο έδαφος για την απαίτηση καταβολής νέων αποζημιώσεων του Δημοσίου.
       
      Οι εναπομείνασες απαλλοτριώσεις δεν είναι πολλές, είναι όμως οι πιο δύσκολες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση ιδιοκτήτη στην περιοχή Κάμπος Αμπελακίου Αιτωλοακαρνανίας σύμφωνα με το agrinionews.gr όπου ενώ δόθηκε από το Δημόσιο το αρχικό ποσό για τα έξοδα μετεγκατάστασης, ο ιδιοκτήτης αρνήθηκε να αφήσει το ακίνητο καθώς δεν είχε λάβει την πλήρη αποζημίωση.
       
      Αποτέλεσμα ήταν να καθυστερεί η παράδοση της έκτασης. Το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι σύνηθες με το Υπουργείο να κρατά χαμηλό προφίλ και ισορροπίες για να μην υπάρξει ένταση.
       
      ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ
      Στα αρχαιολογικά είχαμε θέματα με το μέτωπο της Αλίκυρνας, όπου βρέθηκε αρχαίος οικισμός υψηλής σπουδαιότητας. Σε αυτή την περίπτωση είχαμε συνεργασία των Υπουργείων Υποδομών-Πολιτισμου.
       
      Η λύση δόθηκε μετά από θετική απόφαση του ΚΑΣ για τη συνέχιση των εργασιών καθώς βρέθηκε τεχνική λύση για να ολοκληρωθί το έργο και στο συγκεκριμένο σημείο.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/ionia-odos/item/34183-ionia-odos-apallotrioseis-ekspres-kai-lysi-sta-arxaiologika-gia-na-teleiosei-to-ergo
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τη χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης συνολικού ύψους €2.800.000 προς την τοπική αυτοδιοίκηση που σηκώνει το βάρος του προσφυγικού ζητήματος προωθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
       
      Το ποσό θα λάβουν περιφέρειες και δήμοι που εντός των διοικητικών ορίων τους λειτουργούν δομές φιλοξενίας και θα κατανεμηθεί αναλογικά με τον αριθμό προσφύγων που διαμένουν σε αυτές. Ενδεικτικά τέτοιοι ΟΤΑ είναι η Αθήνα και ο Πειραιάς, η Λέσβος, οι δήμοι Παιονίας και Δέλτα (λόγω Ειδομένης και Διαβατών αντίστοιχα), η Καβάλα, τα Ιωάννινα κ.λπ.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η οικονομική ενίσχυση αναμένεται να εγκριθεί και να εκταμιευθεί μέσα στην εβδομάδα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Enischusi_%E2%82%AC28_ekat_stous_OTA_pou_filoxenoun_prosfuges/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Άρθρο του Προέδρου του ΤΕΕ Γιώργου Στασινού με τίτλο «είδος προς εξαφάνιση ο μηχανικός ως το 2022» για τη σχέση μεταξύ του φαινομένου “brain drain” και του σχεδίου του νέου Ασφαλιστικού, που προτείνει η Κυβέρνηση, δημοσίευσε ηεφημερίδα Ημερησία, στο πλαίσιο αναλυτικού της ρεπορτάζ για τη μετανάστευση επιστημόνων από τη χώρα με τίτλο «Η Ελλάδα χάνει… τα μυαλά της και υποθηκεύει το μέλλον».
       
      Αναλυτικά το δημοσιευμένο άρθρο του Προέδρου του ΤΕΕ έχει ως εξής:
       
      Το 2015 περίπου 4000 μηχανικοί διαγράφηκαν από το ΤΕΕ και στη συνέχεια από το ΤΣΜΕΔΕ γιατί δεν έχουν δουλειά και δεν μπορούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές με αποτέλεσμα να συσσωρεύουν χρέη. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει τις ασφαλιστικές εισφορές σε όλους τους ελευθερους επαγγελματίες μηχανικούς με εισόδημα πάνω από 12000 ευρώ το χρόνο.
       
      Αναρωτιέται κάθε λογικός άνθρωπος αν η κυβέρνηση επιδιώκει με αυτήν την κίνηση να βγάλει ακόμη περισσότερους μηχανικούς εκτός επαγγέλματος. Αν δεν είναι αυτός ο στόχος της , τότε σίγουρα κάποιο λάθος διαπράττει. Το αποτέλεσμα αυτού του σχεδιασμού θα είναι τον επόμενο χρόνο να διαγράφονται 5000 μηχανικοί , τον μεθεπόμενο 6000 και τελικά μετά από λίγα χρόνια να μείνει η χώρα χωρίς μηχανικούς. Αυτούς που σπούδασαν “δωρεάν” στην Ελλάδα, έγιναν επιστήμονες υψηλού επιπέδου και προφανώς τους αναζητούν άλλες χώρες που χρειάζονται έμπειρο και υψηλού επιπέδου επιστημονικό προσωπικό.
       
      Και τι θα συμβεί ταυτόχρονα; Θα καταρρεύσει το ΤΣΜΕΔΕ , το Ταμείο των μηχανικών, αφού δεν θα έχει ασφαλισμένους αλλά μόνο συνταξιούχους. Το ΤΣΜΕΔΕ που σήμερα είναι ένα από τα ελάχιστα βιώσιμα Ταμεία στη χώρα και που οι αναλογιστικές μελέτες δείχνουν ότι είναι βιώσιμο για τα επόμενα 45 χρόνια χωρίς την ειδική προσαύξηση που καταργείται με τον νέο νόμο, όπως έχει παρουσιαστεί. Συνοπτικά θα λέγαμε ότι με μία κίνηση η κυβέρνηση μπορεί να καταφέρει τουλάχιστον τρία πράγματα.
      Να μείνει η χώρα χωρίς μηχανικούς.
      Να κλείσει ένα υγειές Ταμείο όπως είναι σήμερα το ΤΣΜΕΔΕ και
      Να κλείσει όλες τις τεχνικές εταιρίες που βασίζονται στην εγγυοδοσία του ΤΣΜΕΔΕ.

      Επειδή όλα τα παραπάνω είναι όσα θα επακολουθήσουν αν ψηφιστεί το συγκεκριμένο προσχέδιο νόμου που έχει δημοσιευτεί , μου είναι αδιανόητο να μην αντιληφθεί κάποιος στην κυβέρνηση το τεράστιο πρόβλημα που θα δημιουργηθεί .
       
      Δείτε εδώ το άρθρο του Προέδρου του ΤΕΕ στην ιστοσελίδα imerisia.gr
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/eidisis/eidos-pros-ehsafanisi-o-michanikos-to-2022-arthro-stasinos-imerisia/
      Περισσότερα...

      62

    • Engineer

      Χιλιάδες κυβικά νερού ξεχύθηκαν στον κάμπο της Ελασσόνας, καταστρέφοντας δρόμους και χωράφια με καλλιέργειες όταν το μεσημέρι της Κυριακής έσπασε το φράγμα του ταμιευτήρα Σπαρμού στον Όλυμπο.
       
      Η ορμή του νερού, μάλιστα, ήταν τέτοια που ξήλωσε ακόμη και το οδόστρωμα.
       

       
       
      Ήταν τόση η ορμή του νερού που ξήλωσε και το οδόστρωμα. Στην προσπάθεια να περάσει το νερό Ι.Χ. αυτοκίνητο κόλλησε στο ρέμα και χρειάσθηκε η βοήθεια του δήμου Ελασσόνας με 4χ4 αγροτικό όχημα και κατοίκων της περιοχής για να το επαναφέρουν στο δρόμο.
       
      Όπως ισχυρίζονται οι κάτοικοι που έχουν τα πρόβατά τους στην περιοχή, το φράγμα έγλειφε από μέρες, αλλά κανένας τους δεν ειδοποίησε του αρμόδιους.
       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/164832/megali-katastrofi-ston-olympo-espase-fragma-sparmoy-photos
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.