Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Νέα νομοθετική ρύθμιση για την επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων στα δημόσια έργα και στις οδικές παραχωρήσεις ετοιμάζει η κυβέρνηση. Θα πρόκειται για τη 13η τροποποίηση της νομοθεσίας μέσα σε διάστημα πέντε ετών, η οποία ωστόσο κρίνεται αναγκαία για να ξεπεραστούν τα εναπομείναντα προβλήματα στα υπό κατασκευή έργα. Παρέμβαση για τη μείωση των εκκρεμοτήτων της αρχαιολογικής υπηρεσίας στα έργα θα κάνει το υπουργείο Πολιτισμού.
       
      Η επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών ανασκαφών ήταν το κύριο θέμα της χθεσινής, δεύτερης συνεδρίασης της νεοσύστατης διυπουργικής Επιτροπής Συντονισμού Μεγάλων Εργων Υποδομής. Στη συνάντηση οριστικοποιήθηκε νομοθετική ρύθμιση (θα εγκριθεί άμεσα, με πράξη νομοθετικού περιεχομένου) με την οποία:
       
      • Ολα τα μεγάλα δημόσια έργα (συμπεριλαμβανομένων των πέντε οδικών παραχωρήσεων) θα χαρακτηρίζονται εθνικής σημασίας, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί η «Ολυμπιακή» νομοθεσία για τις απαλλοτριώσεις.
       
      • Η νομοθεσία αυτή, που ανάγεται στο 2001 θα τροποποιηθεί περαιτέρω, ώστε να συντομευθούν κι άλλο οι προθεσμίες που προβλέπει.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι η βασική νομοθεσία για τις απαλλοτριώσεις (Κώδικας Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων -ν. 2882/01) έχει μεταβληθεί σημαντικά την τελευταία πενταετία, με δώδεκα διαδοχικούς νόμους (3894/10, 3986/11, 4024/11, 4030/11, 4061/12, 4067/12, 4072/12, 4122/12, 4146/2013, 4313/14, 4314/14, 4315/14). Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα της σπουδής με την οποία γίνονταν τα προηγούμενα χρόνια οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τις απαλλοτριώσεις ήταν το 2011, όταν το υπουργείο Υποδομών είχε ξαναφέρει στη Βουλή προς ψήφιση ρυθμίσεις για τις απαλλοτριώσεις... που είχαν ψηφιστεί ένα μήνα νωρίτερα.
       
      Οσον αφορά τις εκκρεμότητες της αρχαιολογικής υπηρεσίες στα υπό κατασκευή έργα, το υπουργείο Πολιτισμού παρουσίασε μια συγκεκριμένη λίστα (από 2-3 θέσεις στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Πάτρας, την Ιονία οδό και τον Ε65). Στις θέσεις αυτές η πορεία των αρχαιολογικών ανασκαφών και εργασιών θα επιτηρείται απευθείας και από το ΥΠΠΟ (όχι μόνο από τις τοπικές Εφορείες). Τέλος, αποφασίστηκε να γίνει σειρά τεχνικών συναντήσεων, με τη συμμετοχή γενικών γραμματέων και στελεχών της Διοίκησης αλλά όχι των ίδιων των υπουργών, για την επίλυση διαδικαστικών και τεχνικών ζητημάτων.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/845447/article/epikairothta/ellada/epitaxynontai-oi-apallotriwseis
      Περισσότερα...

      0

    • Giorgos1987

      Πολλοί νομίζαμε οτι η πρώτη κατεδάφιση κτιρίου στην Αθήνα με χρήση εκρηκτικών έγινε το 2010 όταν ο δήμος Αθηνών αποφάσισε να κατεδαφίσει το εγκαταλελειμμένο κτίριο του ΝΑΤ στην οδό Μενάνδρου.
       
      Εντελώς τυχαία όμως εντόπισα ένα video που δείχνει μια κατεδάφιση κτίριου στην Λεωφόρο Μεσογείων στην Αθήνα το 1995. Πρόκειται για ένα ημιτελές κτίσμα με 12 ή 13 ορόφους στο οποίο υπήρχε μόνο ο σκελετός με τον φέροντα οργανισμό. Από τα στοιχεία που αναφέρονται στο ρεπορταζ προκύπτει οτι το κτίριο κατασκευάστηκε στο σημείο από την περίοδο του 1965-70 και οι εργασίες σταμάτησαν χωρίς να προχωρήσουν μελλοντικά.
       
      Στο σημείο εκείνο ανεγέρθη το νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν.
       

       

      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Στην ενιαία είσπραξη ασφαλιστικών εισφορών και φόρων θα προχωρήσει η κυβέρνηση από την 1/1/2017 (ημερομηνία σύνδεσης του ύψους των ασφαλιστικών εισφορών με το φορολογητέο εισόδημα). Τη λειτουργία ενιαίου μηχανισμού είσπραξης των εισφορών και των φορολογικών εσόδων από τη φορολογική διοίκηση ανακοίνωσε την Παρασκευή ο υπουργός Εργασίας Γ. Κατρούγκαλος παραδεχόμενος (σε απάντηση σχετικής ερώτησης της «Ημερησίας») ότι υπάρχει κίνδυνος απώλειας εσόδων για τα ασφαλιστικά ταμεία αν δεν «μπουν»στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης όσοι αδυνατούν η αποφεύγουν να πληρώσουν σήμερα τις δυσανάλογα υψηλές, σε σχέση με την πτώση των εισοδημάτων μετά την κρίση, ασφαλιστικές εισφορές με βάση τις ισχύουσες ασφαλιστικές κατηγορίες.
       
      Ο κίνδυνος είναι ορατός καθώς σήμερα σχεδόν οι 8 στους 10 ελεύθεροι επαγγελματίες (το 74,4%, οι 218.000 σε σύνολο 293.000) δηλώνουν ετήσιο εισόδημα έως...7.500 ευρώ.
      Αν τα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές δεν... αυξηθούν, θα ανοίξει νέα «τρύπα» στο Ενιαίο Ταμείο Κοινωνικής Ασφάλισης και θα τεθεί θέμα μειώσεων σε...όλες τις συντάξεις, προειδοποιούν τα στελέχη των Ταμείων.
       
      ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ
       
      Το στοίχημα για την κυβέρνηση, όπως είπε ο Γ. Κατρούγκαλος, είναι να χτυπηθούν ταυτόχρονα και η φοροδιαφυγή και η εισφοροδιαφυγή. «Επιδιώκουμε όχι μόνο ισονομία, αλλά, και διεύρυνση τόσο της εισφοροδοτικής βάσης για τις ασφαλιστικές εισφορές, για το ασφαλιστικό σύστημα, όσο και της φορολογικής. Γιατί έτσι όπως οργανώνεται το σύστημα, και η εισφοροδιαφυγή και η φοροδιαφυγή, θα υποστούν σημαντικά πλήγματα», δήλωσε.
       
      Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ
       
      Για τη δημιουργία του ενιαίου μηχανισμού (τον οποίο προέβλεπαν τα προηγούμενα Μνημόνια) ο Γ. Κατρούγκαλος ξεκίνησε ήδη από την Παρασκευή συνεργασία με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη στη βάση Πλαισίου Συνεργασίας μεταξύ των υπηρεσιών των δύο υπουργείων που έχει υπογραφεί. Το πλαίσιο συνεργασίας προβλέπει να λειτουργήσει Κεντρικό Μητρώο υπόχρεων για την καταβολή εισφορών κοινωνικής ασφάλισης και φόρου εισοδήματος (φυσικών και νομικών προσώπων) και έως τις 31/12/2016 να έχει πιλοτικά «στηθεί»για να λειτουργήσει η ενιαία βάση για την είσπραξη εισφορών και φόρου εισοδήματος υπό τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.
       

       
      Κεντρικό ρόλο θα διαδραματίσει η ΓΓ Πληροφοριακών Συστημάτων, ως ο κεντρικός υπεύθυνος επεξεργασίας των δεδομένων. Οι δύο υπουργοί συμφώνησαν στην συγκρότηση Επιτροπής για τον ανακαθορισμό των ασφαλίστρων με βάση το εισόδημα. Πρόκειται για μεικτή τεχνική επιτροπή του υπουργείου Εργασίας, του υπουργείου Οικονομικών, εκπροσώπων φορέων των Ανεξάρτητων Απασχολουμένων (γιατρών, μηχανικών, δικηγόρων) και του Οικονομικού Επιμελητηρίου που θα μελετήσει και θα διατυπώσει προτάσεις για τον εξορθολογισμό της εισφοροδοτικής ικανότητας των Ανεξάρτητων Απασχολουμένων στο πλαίσιο της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης.
       
      ΥΠΕΡ ΤΩΝ «ΑΔΥΝΑΜΩΝ»
       
      Ο Γ. Κατρούγκαλος δήλωσε, πάντως, ότι στόχος της μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού είναι «να συγκρατήσουμε την δημοσιονομική δαπάνη με τρόπο, όμως, κοινωνικά και ταξικά μεροληπτικό υπέρ των πιο αδύναμων, υπέρ εκείνων που για χρόνια είναι έξω από την αγορά εργασίας».
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113887810
      Περισσότερα...

      49

    • OLINAPAL

      Σύμφωνα με ενημέρωση από την "Ανοιχτή Συνέλευση Μηχανικών", η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΣΜΕΔΕ της 11-01-2015, αποφάσισε την παράταση της εξόφλησης των ειδοποιητηρίων του Β εξαμήνου του 2015 έως τις 15/02/2016.
       
      Αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση από το ΤΣΜΕΔΕ
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/31319/tsmede-nea-paratasi-eisforon-v-examinou-2015
      Περισσότερα...

      152

    • Engineer

      Σχέδιο για προμήθεια φυσικού αερίου σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν δίκτυα, με τη μεταφορά του δια θαλάσσης ή οδικώς σε υγροποιημένη ή συμπιεσμένη μορφή, εκπονεί η ΔΕΠΑ, όπως ανέφερε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θόδωρος Κιτσάκος.
       
      Μιλώντας σε εκδήλωση, ο κ. Κιτσάκος ανέφερε ότι τα σχέδια εκπονούνται σε συνεργασία με τις Περιφέρειες που θα αναλάβουν και μέρος του κόστους για την κατασκευή των απαιτούμενων δικτύων διανομής του αερίου στους τελικούς καταναλωτές, νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Οι Περιφέρειες στις οποίες αναμένεται να εφαρμοστεί σε πρώτη φάση το σχέδιο, είναι η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη και η Στερεά Ελλάδα, με ορίζοντα υλοποίησης το 2018.
       
      Η ΔΕΠΑ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη ρωσική Gazprom για την οριστικοποίηση του ύψους της ρήτρας που θα καταβληθεί, λόγω των χαμηλών καταναλώσεων του 2014, η οποία θα επηρεάσει και τις τιμές πώλησης του αερίου (που βρίσκονται σε πτωτική τροχιά, λόγω της υποχώρησης των διεθνών τιμών του πετρελαίου). Για το 2015, η πρώτη εικόνα είναι ότι δεν θα υπάρξει αντίστοιχο πρόβλημα, καθώς οι καταναλώσεις ήταν μεγαλύτερες, λόγω αυξημένης ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο. Στη διαιτησία βρίσκεται η διαφορά με την τουρκική BOTAS, από την οποία, επίσης, η ΔΕΠΑ αγοράζει αέριο με προοπτική έκδοσης της απόφασης ως τις 30 Ιουνίου.
       
      Αναφερόμενος στις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις προς την εταιρεία, ο κ. Κιτσάκος ανέφερε ότι διαμορφώνονται στα 190 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος οφείλεται από τη Βιομηχανία Λιπασμάτων (90 εκατ.), την ΟΣΥ (λεωφορεία με 23 εκατ.) και τη Βιομηχανία Ζάχαρης (10 εκατ.). Στόχος της ΔΕΠΑ, όπως τονίστηκε, είναι να διατηρηθούν οι εταιρείες εν ζωή, αλλά και να διαφυλαχθούν τα συμφέροντά της με την άσκηση των νόμιμων δικαιωμάτων.
       
      Τόνισε, εξάλλου ότι το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία της αγοράς επιτρέπει σε πελάτες της ΔΕΠΑ να αγοράζουν φυσικό αέριο από δημοπρασίες και να μεταπωλούν ποσότητες σε άλλες επιχειρήσεις, αποσπώντας έτσι σημαντικό μερίδιο αγοράς.
       
      Αναφερόμενος στις διεθνείς διασυνδέσεις, ο κ. Κιτσάκος επικέντρωσε το ενδιαφέρον στην Ιταλία, λόγω μεγέθους αγοράς, αλλά και του πλεονεκτήματος που αποτελεί για τη ΔΕΠΑ η ύπαρξη κοινής εταιρείας με την ιταλική EDISON. Ειδικά, για τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό για τον οποίο υπεγράφη πρόσφατα στη Σόφια η τελική επενδυτική απόφαση, ανέφερε ότι οι εξελίξεις θα εξαρτηθούν από τα αποτελέσματα της διερεύνησης του ενδιαφέροντος της αγοράς για προμήθεια αερίου από τον αγωγό, που είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί στα τέλη Φεβρουαρίου. Από το συγκεκριμένο "market test" θα εξαρτηθεί και η συμμετοχή της ΔΕΠΑ στο σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου που σχεδιάζεται στην Αλεξανδρούπολη. Και τα δύο έργα έχουν χαρακτηριστεί ως ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος. Ο κ. Κιτσάκος δήλωσε τέλος ανοιχτός στην προοπτική εισαγωγής της εταιρείας στο Χρηματιστήριο.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/155834/erhetai-epektasi-toy-diktyoy-tis-depa-poies-periohes-tha-kalypsei
      Περισσότερα...

      0

    • dimitris GM

      Εγκρίθηκαν, από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη και τον Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννη Τσιρώνη, οι εισηγήσεις του Σώματος Επιθεώρησης Περιβάλλοντος (Επιθεώρηση Βορείου Ελλάδος) για την επιβολή στην εταιρεία «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.Μ.Β.Χ.» προστίμων συνολικού ύψους 1.734.300 ευρώ για 21 παραβάσεις της νομοθεσίας, οι οποίες ελέγχθηκαν και διαπιστώθηκαν την περίοδο από το 2012 έως και τα μέσα του 2014. Οι παραβάσεις χωρίζονται σε αυτές που αφορούν στο Υποέργο Μαύρων Πετρών και εγκαταστάσεων Μαντέμ Λάκκου των Μεταλλείων Κασσάνδρας στο Δήμο Αριστοτέλη Χαλκιδικής και σε αυτές που σχετίζονται με το Υποέργο Ολυμπιάδας Δήμου Αριστοτέλη Χαλκιδικής.
       
      Πρόκειται για τα αποτελέσματα ελέγχων που για χρόνια έμεναν «ξεχασμένα» σε συρτάρια με ευθύνη των πολιτικών ηγεσιών και των κυβερνήσεων οι οποίες είχαν την αρμοδιότητα, αλλά όπως φαίνεται όχι και τη βούληση, να επιβάλλουν την νομιμότητα, να προστατέψουν το περιβάλλον, να ελέγξουν τις συγκεκριμένες δραστηριότητες και να προφυλάξουν τους κατοίκους της περιοχής και τους ίδιους τους εργαζόμενους σε αυτές, όπως επίσης και το ευρύτερο δημόσιο συμφέρον.
       
      Η νέα κυβέρνηση χρειάστηκε να λάβει ειδικότερα μέτρα, ενώ δεν θα έπρεπε, για το αυτονόητο. Έτσι ώστε να διαπιστωθούν οι συγκεκριμένες παραβάσεις και να επιβληθούν τα πρόστιμα που αυτές συνεπάγονται. Γιατί είχε και την ευθύνη, αλλά και τη βούληση να το πράξει, παρ΄ότι έγινε αποδέκτης επικρίσεων για την προσπάθειά της να προστατέψει το δημόσιο συμφέρον και το περιβάλλον, από υποστηρικτές της άποψης ότι σε αυτή τη χώρα η νομιμότητα έρχεται σε κάθε περίπτωση σε αντίθεση με την ανάπτυξη, και ως εκ τούτου η ανομία είναι αυτή που προσελκύει τις επενδύσεις.
       
      Αυτές είναι οι θέσεις και απόψεις που απέρριψε ο ελληνικός λαός με την επιμονή στην επιλογή του για μια άλλη πορεία της χώρας.
       
      Η Απόφαση για το Υποέργο Μαύρων Πετρών και Μαντέμ Λάκκου αφορά συνολικό πρόστιμο 994.500 ευρώ για δώδεκα (12) παραβάσεις. Πρόκειται για τις εξής παραβάσεις και πρόστιμα:
       
      1. Διάθεση μη επαρκώς επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων, πρόστιμο 113.400 ευρώ.
      2. Ελλιπής παρακολούθηση των ποιοτικών παραμέτρων των υγρών αποβλήτων, πρόστιμο 37.800 ευρώ.
      3. Ελλιπής υποβολή στοιχείων για την επικινδυνότητα των προϊόντων, πρόστιμο 113.400 ευρώ.
      4. Μη σύννομη διάθεση ιλύος σε υδαρή μορφή, ανεπεξέργαστων υγρών αποβλήτων και επιβαρυμένων ομβρίων, πρόστιμο 100.800 ευρώ.
      5. Αποθήκευση στερεών αποβλήτων και χημικών σε ακατάλληλους χώρους, πρόστιμο 100.800 ευρώ.
      6. Παραλείψεις στη διαχείριση στερεών αποβλήτων, πρόστιμο 75.600 ευρώ.
      7. Ελλιπής χαρακτηρισμός επικινδυνότητας παραγόμενων αποβλήτων, πρόστιμο 113.400 ευρώ.
      8. Ανεξέλεγκτη διάθεση επικίνδυνων αποβλήτων (φιλτρόπανων), πρόστιμο 43.200 ευρώ.
      9. Παραλείψεις στην κατασκευή του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Επικινδύνων Αποβλήτων (ΧΥΤΕΑ) Κοκκινόλακκα, πρόστιμο 145.800 ευρώ.
      10. Παραλείψεις στη λειτουργία του παλαιού χώρου απόθεσης αποβλήτων, πρόστιμο 115.200 ευρώ.
      11. Μη σύννομη διακίνηση των προϊόντων, πρόστιμο 13.500 ευρώ.
      12. Μη λειτουργία συστήματος πλύσης τροχών, πρόστιμο 21.600 ευρώ.
       
      Η Απόφαση για το Υποέργο Ολυμπιάδας αφορά συνολικό πρόστιμο 739.800 ευρώ για εννέα (9) παραβάσεις. Πρόκειται για τις εξής παραβάσεις και πρόστιμα:
       
      1. Ελλιπής υποβολή στοιχείων σχετικά με την επικινδυνότητα του παραγόμενου προϊόντος (συμπύκνωμα πυριτών), πρόστιμο 113.400 ευρώ.
      2. Μη τήρηση διατάξεων ασφαλούς θαλάσσιας μεταφοράς του προϊόντος Ολυμπιάδας, πρόστιμο 4.500 ευρώ.
      3. Ελλιπής τήρηση όρων και απαιτήσεων για έργα αποκατάστασης στην Ολυμπιάδα, πρόστιμο 133.200 ευρώ.
      4. Διάθεση ανεπαρκώς επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων, πρόστιμο 94.500 ευρώ.
      5. Ελλιπής παρακολούθηση των ποιοτικών παραμέτρων των υγρών αποβλήτων, πρόστιμο 37.800 ευρώ.
      6. Ελλιπής χαρακτηρισμός παραγόμενου αποβλήτου ως προς την ιδιότητά του ως “αποβλήτου” και ελλιπής προσδιορισμός της επικινδυνότητάς του, πρόστιμο 113.400 ευρώ.
      7. Αποθήκευση αποβλήτου (υπόλειμμα κατεργασίας) σε μη προβλεπόμενο χώρο, πρόστιμο 57.600 ευρώ.
      8. Μη σύννομη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων, πρόστιμο 142.200 ευρώ.
      9. Ελλιπή μέτρα χειρισμού προϊόντος συμπυκνώματος σιδηροπυριτών, πρόστιμο 43.200 ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=4086&language=el-GR
      Περισσότερα...

      0

    • FRAGKISKOU SOFIA

      Οι μηχανικοί – δικηγόροι – γιατροί – οδοντίατροι – φαρμακοποιοί που συγκεντρωθήκαμε σήμερα 11 Ιανουαρίου στο ΤΕΕ μετά από πρόσκληση του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ και της Ανοιχτής Συνέλευσης Μηχανικών ομόφωνα δηλώνουμε ότι:
      Εκφράζουμε τη ριζική αντίθεσή μας στο απαράδεκτο και αντισυνταγματικό σχέδιο νόμου που παρουσίασε η κυβέρνηση για το ασφαλιστικό και ζητάμε την άμεση απόσυρσή του

      Καλούμε όλους τους φορείς των εργαζόμενων επιστημόνων και κάθε άλλο πληττόμενο κοινωνικό φορέα σε κοινό μέτωπο αγώνα για να μην περάσει η ασφαλιστική απορρύθμιση και σε δυναμικές κινητοποιήσεις με απεργίες, αποχές, κ.λ.π.

      Συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις:

      της Πέμπτης 14 Ιανουαρίου στις 12 μ.μ. σε κοινή πορεία προς το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και τη Βουλή με σημείο εκκίνησης τα γραφεία του ΔΣΑ (Ακαδημίας 60).
      στο συλλαλητήριο του Σαββάτου 16 Ιανουαρίου στις 12 μ.μ στην Ομόνοια και σε συνάντηση συντονισμού μετά την πορεία
      και σε κάθε άλλη αντίστοιχη που θα καλεστεί

      Καλούμε κάθε συνάδελφο σε ενεργό συμμετοχή για να μην περάσει η καταστροφή. Όλοι στον αγώνα ενάντια στα μνημόνια και στους εγχώριους και διεθνείς εκφραστές τους.

      Πηγή: http://synelefsimixanikon.espivblogs.net/%CF%88%CE%AE%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CE%AE-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%AD%CE%BD%CF%84%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B7%CF%87/
      Περισσότερα...

      3

    • JasonK

      Αντιγράφω από buildingcert:
       
      "Σας ενημερώνουμε ότι, σήμερα ξεκίνησε η παραγωγική λειτουργία της νέας έκδοσης της διαδικτυακής εφαρμογής του www.buildingcert.gr, η οποία περιλαμβάνει και τις επιθεωρήσεις συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού. Παρακαλούμε όπως συμβουλευτείτε προσεκτικά τις Οδηγίες Χρήσης πριν χρησιμοποιήσετε το Αρχείο Ενεργειακών Επιθεωρήσεων.
       
      Eπίσης, σας υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 23 του Ν. 4351/2015 καταργήθηκε η παρ. 4 του άρθρου 16 του Ν. 4122/2013, «Από την 1.1.2014 και εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις υποχρεωτικής διενέργειας επιθεώρησης συστήματος θέρμανσης ή κλιματισμού των άρθρων 14 και 15, για την έκδοση ΠΕΑ απαιτείται η προσκόμιση της Έκθεσης Επιθεώρησης του Συστήματος Θέρμανσης ή Κλιματισμού» και συνεπώς η έκδοση του ΠΕΑ αποδεσμεύτηκε από την Έκθεση Επιθεώρησης του Συστήματος Θέρμανσης ή Κλιματισμού".
       
      Όπως βλέπετε πρόκειται περί κοροϊδίας καθώς δεν απαιτούνται οι εκθέσεις επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού για την έκδοση ΠΕΑ.
       
      Κανείς δεν πρόκειται να κάνει από μόνος του επιθεώρηση εκτός εάν υποχρεωθεί.
       
      Μία ακόμη κωμικοτραγική κατάσταση παρόμοια με τα μισθωτήρια στο TAXIS και τις ΥΔΕ που κανείς δεν ελέγχει τίποτε.
       
      Όσοι έσπευσαν να κάνουν τα σεμινάρια θέρμανσης και κλιματισμού και να πληρώσουν τα παράβολα αποδεικνύονται για ακόμη μία φορά κορόϊδα.
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών (Σ.Α.Τ.Ε.) ανάρτησε στην ιστοσελίδα του Απόφαση της Δ.Ε. του Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. με θέμα: «Ασφαλιστική ενημερότητα με οφειλές».
       
      Η υπ'αριθμ. 711 απόφαση αφορά την κατά περίπτωση, έκδοση βεβαίωσης ενημερότητας με οφειλές, προκειμένου οι ασφαλισμένοι μηχανικοί να έχουν τη δυνατότητα ανάληψης έργων ή μελετών, για τα οποία απαιτείται ασφαλιστική ενημερότητα.
       
      Η βεβαίωση θα εκδίδεται για συγκεκριμένο έργο, με την προσκόμιση του σχετικού εντύπου ανάθεσης και σε περίπτωση που αφορά αμοιβή μελέτης, προβλέπεται κατάθεση ποσού στο ΤΣΜΕΔΕ, σε ποσοστό 10% επί των συμβατικών τιμών του ΤΕΕ.
       
      Σε περίπτωση είσπραξης από εκτελεσθείσα εργασία αποδίδεται στο ΤΣΜΕΔΕ ποσοστό 10% επί του εισπραχθέντος ποσού.
       
      Δείτε εδώ ολόκληρη την απόφαση.
       
      Αναμένουμε και την επίσημη ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του ΤΣΜΕΔΕ.
       
      Πηγή: http://www.sate.gr/
      Περισσότερα...

      82

    • Engineer

      Μειώσεις έως 19% στις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων δρομολογεί το υπουργείο Οικονομικών, όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η εφημερίδα RealNews, επικαλούμενη την τελική εισήγηση των αρμοδίων επιτροπών που έχει στα χέρια του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφωνας Αλεξιάδης.
       
      Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι τέσσερις επιτροπές χώρισαν τις τιμές των ακινήτων σε εννιά ζώνες, προτείνοντας στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου να υπάρξουν μειώσεις αλλά και αυξήσεις στις τιμές εφορίας των ακινήτων. Ωστόσο, μετά από πολιτική απόφαση και προκειμένου να μην υπάρξουν αδικίες, ιδιαίτερα για τις αποκαλούμενες «φθηνές» περιοχές, που έχουν υποστεί και το μεγαλύτερο πλήγμα από την οικονομική κρίση, φαίνεται να αναπροσαρμόζονται προς τα κάτω οι τιμές ή να μένουν αμετάβλητες και να μην γίνεται καμία αύξηση.
       
      Οπως αναφέρεται στις εννιά ζώνες σε όλη τη χώρα οι τιμές της εφορίας για τα ακίνητα ή μειώνονται από 5,5% έως 19% αναδρομικά από το Μάιο του 2015, ή παραμένουν αμετάβλητες στις φθηνότερες και τις ακριβότερες ζώνες.
       
      Πιο αναλυτικά νέος χάρτης ανάλογα με τη σημερινή τιμή ζώνης των ακινήτων έχεις ως εξής:
       
      Έως 600 ευρώ το τ.μ. (0%)
      Από 601 έως 1.000 ευρω/τ.μ. (-7%)
      Από 1001 έως 1.500 ευρώ/τ.μ. (-15,5%)
      Από 1.501 έως 2.000 ευρώ/τ.μ. (-19%)
      Από 2.001 έως 2.500 ευρώ/τ.μ. (-18,5%)
      Από 2.501 έως 3.000 ευρώ/τ.μ. (-16,5%)
      Από 3.001 έως 3.500 ευρώ/τ.μ. (-9%)
      Από 3.501 έως 4.000 ευρώ/τ.μ. (-5,5%)
      Από 4.001 και άνω (0%)
       
      Ωστόσο, τονίζεται στο δημοσίευμα ότι η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών δρομολογείται κατά πάσα πιθανότητα μόνο σε 10.223 περιοχές όπου ισχύουν οι τιμές ζώνης σε όλη την Ελλάδα. Δηλαδή θα γίνουν μόνο για περιοχές που βρίσκονται εντός σχεδίου πόλης και όχι εκτός σχεδίου, όπως τα αγροτεμάχια.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=17533
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ερχεται εντός των επομένων ημερών η δέκατη ρύθμιση για τα αυθαίρετα, αυτή τη φορά με τη βούλα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Το ζήτημα παραμένει «καυτό» εδώ και περίπου 50 χρόνια. Ηταν το 1968 όταν είχε θεσπιστεί ο πρώτος νόμος για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, ενώ από το 1977 και μετά διαιωνίζεται η κατ' εξακολούθηση νομοθέτηση, συνήθως ατελέσφορη, τόσο με την εναλλαγή των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠαΣοΚ όσο και τώρα με την «πρώτη και δεύτερη φορά Αριστερά».
       
      Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναμένεται να καταθέσει τη σχετική ρύθμιση στο επόμενο νομοσχέδιο που θα εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή. Απώτερος στόχος, πέρα από τον εισπρακτικό, είναι να βάλει ένα τέλος στην πολεοδομική παρανομία. Ωστόσο, η ιστορία έχει δείξει ότι μετά από κάθε ρύθμιση νομιμοποίησης εμφανίζεται μια νέα γενιά αυθαιρέτων, με πιο πρόσφατο και τρανταχτό το παράδειγμα της Μυκόνου, όπου αυθαίρετες βίλες άρχισαν να... φύονται στο νησί η μία μετά την άλλη «θεμελιώνοντας» πάνω στον νόμο Παπακωνσταντίνου (4014/11).
       
      Παρά την προεκλογική ρητορική τόσο του ΣΥΡΙΖΑ όσο και των Οικολόγων Πρασίνων ενάντια στη νομιμοποίηση αυθαιρέτων, ο οικολόγος αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιάννης Τσιρώνης εμφανίζεται να επιδιώκει νομοθετική πρόβλεψη η οποία, όπως υποστηρίζει, θα θέτει φραγμούς και αυστηρά κριτήρια για την υπαγωγή σε αυτήν των παράνομων κτισμάτων.
       
      Η «τακτοποίηση» αυθαιρέτων θα εξαρτάται από τη φέρουσα ικανότητα κάθε περιοχής και θα υπαγορεύεται από χωροταξικά και περιβαλλοντικά κριτήρια. «Δεν μπορεί να έχει την ίδια αντιμετώπιση εκείνος που έχει 10% υπέρβαση της επιτρεπόμενης δόμησης με εκείνον που την έχει ξεπεράσει κατά 200% και μάλιστα να πληρώνουν περίπου το ίδιο πρόστιμο. Δεν είναι λογικό η τακτοποίηση ενός αυθαιρέτου να είναι φθηνότερη από την έκδοση άδειας δόμησης» δηλώνει στο «Βήμα» ο κ. Τσιρώνης.
       
      Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, η νέα ρύθμιση θα «κουμπώσει» με την πολεοδομική και χωροταξική μεταρρύθμιση που αποτελεί απαίτηση των δανειστών αλλά και με τα περιφερειακά χωροταξικά σχέδια (προσδιορίζουν τη διάρθρωση του χώρου σε επίπεδο Περιφέρειας), τα οποία ωστόσο δεν έχουν ολοκληρωθεί και βρίσκονται σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια.
       
      «Είναι άλλο μια μικρή υπέρβαση στη δόμηση της τάξεως του 10% σε μια αραιοκατοικημένη περιοχή και άλλο στην πόλη, να έχει κάποιος κολλήσει στη μεσοτοιχία του γείτονα και να του στερεί το δικαίωμα δόμησης» σημειώνει ο κ. Τσιρώνης, τονίζοντας ότι σε κάθε περιοχή θα νομιμοποιείται συγκεκριμένος αριθμός αυθαιρέτων, ανάλογα με τα πόσα «αντέχει» με βάση τη φέρουσα ικανότητα.
       
      Εκπτώσεις για τους μη έχοντες
      Η νέα νομοθεσία για τα αυθαίρετα που ετοιμάζει η κυβέρνηση θα είχε ήδη εισαχθεί προς συζήτηση στη Βουλή αν δεν είχε «κολλήσει» σε μια διάταξη που αφορά την ελάφρυνση των προστίμων για τους μη έχοντες. Οπως αναφέρει ο κ. Τσιρώνης, επιθυμία της κυβέρνησης είναι να δώσει ένα κοινωνικό πρόσημο στη ρύθμιση και να υπάρξει διαφοροποίηση στα πρόστιμα για όσους ιδιοκτήτες δεν έχουν ακόμη υπαχθεί στον 4178/13 (η προθεσμία υπαγωγής λήγει στις 8 Φεβρουαρίου) διότι δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα.
       
      Ωστόσο, από τα επιτελεία των υπουργείων Περιβάλλοντος και Οικονομικών αναζητείται ο τρόπος που θα γίνει η διάκριση ώστε να μη δημιουργείται αθέμιτη εύνοια για μια κατηγορία πολιτών και να μην ακυρωθεί η ρύθμιση από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ως αντισυνταγματική.
       
      Με τον χρόνο να πιέζει, αν δεν βρεθούν εγκαίρως τα κριτήρια για την ασφαλή καταγραφή της περιουσίας και των εισοδημάτων για τους «μη έχοντες», η νέα ρύθμιση θα κατατεθεί χωρίς την ευνοϊκή διάταξη, η οποία, όπως υπογραμμίζει ο κ. Τσιρώνης, θα περιληφθεί σε μια επόμενη τροπολογία.
       
      Υψηλότερα πρόστιμα για τους έχοντες
      Σε αυτή την περίπτωση, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος, στην τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα θα προβλέπεται παράταση της προθεσμίας νομιμοποίησης αυθαιρέτων με αρχικά κλιμακωτή επιβάρυνση στα πρόστιμα για τις νέες υπαγωγές.
       
      Για τους αυθαιρετούχους που δεν αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και οι οποίοι δεν σπεύσουν να τα νομιμοποιήσουν πριν από τις 8 Φεβρουαρίου, όπως σημειώνει ο κ. Τσιρώνης, «τα πρόστιμα θα αυξηθούν». Πάντως διευκρινίζει ότι από τις νέες ρυθμίσεις δεν θα θιγούν όσοι ιδιοκτήτες έχουν ήδη υποβάλει σχετικό φάκελο.
       
      Ως σήμερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), 941.470 αυθαίρετα έχουν υπαχθεί στους δύο τελευταίους νόμους τακτοποίησης. Οι εισπράξεις από παράβολα και πρόστιμα φτάνουν το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ απομένουν να εισπραχθούν άλλα 1,8 δισ.
       
      40 χρόνια νόμοι «τακτοποίησης»
      Ο αναγκαστικός νόμος 410/1968 προέβλεπε την εξαίρεση από την κατεδάφιση όλων των αυθαίρετων κατασκευών εντός σχεδίου πόλεως. Περίπου δέκα χρόνια αργότερα ακολουθεί ο Ν. 720/1977, ο οποίος επίσης έδινε δυνατότητα γενικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση, αλλά αυτή τη φορά όχι μόνο εντός αλλά και εκτός σχεδίου πόλεως (εξαιρούνταν αυθαίρετα σε αιγιαλό και δασικές εκτάσεις). Η ρύθμιση κρίθηκε αντισυνταγματική το 1980.
       
      Ακολούθησε ο νόμος 1337/1983 που έθετε σε νέες βάσεις το πολεοδομικό δίκαιο, ο οποίος συμπληρώθηκε από τον 1521/1985 με τη δυνατότητα εξαίρεσης από την κατεδάφιση και νέων κατασκευών με μικρές παραβάσεις. Ωστόσο το ΣτΕ περιόρισε την ισχύ της ρύθμισης στα αυθαίρετα που είχαν ανεγερθεί πριν από το 1983.
       
      Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο ακύρωσε και τους νόμους που ακολούθησαν τη δεκαετία του 2000 (Ν. 3044/2002 και 3775/2009). Ωστόσο έκρινε ως συνταγματικό τον νόμο Μπιρμπίλη (3840/2010) για τους ημιυπαίθριους, ο οποίος «τακτοποιούσε» παρανομίες εντός του νόμιμου περιγράμματος των κτιρίων. Ακολούθησαν ο Ν. 4014/11, ο οποίος ακυρώθηκε από το ΣτΕ, και ο εν ισχύ 4178/13.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=767362
      Περισσότερα...

      18

    • Engineer

      Αναζητάτε χάρτες του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας; Χάρτες με τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ; Μήπως τους χάρτες των προστατευόμενων περιοχών Natura;
       
      Μια πληθώρα γεωχωρικών δεδομένων, δηλαδή δεδομένων που μπορούν να απεικονιστούν σε χάρτη, είναι διαθέσιμα στο geodata.gov.gr: μια υπηρεσία ανοιχτών δεδομένων για την υποστήριξη της δημόσιας διοίκησης και την ενθάρρυνση ερευνητικών και ιδιωτικών πρωτοβουλιών.
       
       
       
      Το geodata.gov.gr, το οποίο συγκεντρώνει δεδομένα από άλλους φορείς και υπηρεσίες, ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2010 και μέχρι σήμερα έχει προσφέρει ανοικτά γεωχωρικά δεδομένα σε περισσότερους από 500.000 χρήστες.
      Τα δεδομένα και οι διαδραστικοί χάρτες τουαξιοποιούνται από επαγγελματίες, επιστήμονες, φοιτητές και πολίτες, συμβάλλοντας έτσι στη διαφάνεια, στην προστασία του περιβάλλοντος, στην εξοικονόμηση δημοσίων πόρων, στην ενίσχυση της επιστημονικής έρευνας και στην οικονομική ανάπτυξη.
       
      —Νέα εμφάνιση, καλύτερη λειτουργία
       
      Πρόσφατα το geodata.gov.gr άλλαξε εμφάνιση και λειτουργία, προσφέροντας ταχύτερη και απλούστερη διάθεση ανοικτών δεδομένων. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί ελεύθερα να δημοσιεύσει, να επαναχρησιμοποιήσει και να απεικονίσει τα δημοσιευμένα δεδομένα.
       
      Οι αναβαθμισμένοι χάρτες του geodata.gov.gr μπορούν πλέον να ενσωματώνουν δορυφορικές εικόνες και αεροφωτογραφίες.
      Το geodata.gov.gr στηρίζεται σε ανοικτό λογισμικό, που έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο του έργου PublicaMundi. Η παλιά έκδοση θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση old.geodata.gov.gr μέχρι τα μέσα του 2016, χωρίς όμως να ενημερώνεται με νέα γεωχωρικά δεδομένα.
       
      Επίσης, στο labs.geodata.gov.gr φιλοξενείται ένα δοκιμαστικό περιβάλλον για τις νέες υπηρεσίες που αναπτύσσονται, όπως και για την εκπαίδευση στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης στην ανάρτηση δεδομένων.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/01/08/xartes-geodata-127760/
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Μεγάλη πτώση στις μεταβιβάσεις ακινήτων την περίοδο της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, δείχνουν στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών. Κάτι ωστόσο δείχνει να αλλάζει μέσα στο 2015.
       
      Τα στοιχεία που διαβίβασε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, αφορούν σε μεταβιβάσεις ακινήτων των οποίων η αξία είναι φορολογήσιμη. Στους πίνακες του υπουργείου Οικονομικών όμως δεν συμπεριλαμβάνονται μεταβιβάσεις ακινήτων τα οποία απαλλάσσονται από το φόρο μεταβίβασης βάσει νόμου και συνεπώς αυτά δεν μπορεί να προσμετρηθούν.
      Τα στοιχεία είχε ζητήσει ο βουλευτής της ΝΔ Ευάγγελος Μπασιάκος, με ερώτηση που είχε απευθύνει στο υπουργείο Οικονομικών ζητώντας να ενημερωθεί ποια είναι, ανά Δ.Ο.Υ., η μείωση των μεταβιβάσεων ετησίως, την τελευταία πενταετία, και ποιες πρωτοβουλίες θα υπάρξουν για την τόνωση της αγοράς ακινήτων.
       
      Δεδομένου ότι δεν καταχωρούνται σε πληροφοριακό σύστημα οι μεταβιβάσεις ακινήτων, το υπουργείο Οικονομικών διαβιβάζει το πλήθος των Βεβαιώσεων Φόρου Μεταβίβασης ανά Δ.Ο.Υ. για τις περιόδους από 1.1. έως 11.12 των ετών 2011, 2012, 2013, 2014 και 2015. Στα στοιχεία αυτά - όπως επισημαίνεται εκ προοιμίου- δεν έχουν καταμετρηθεί μεταβιβάσεις ακινήτων στις οποίες δεν προκύπτει φόρος.
      Τα στοιχεία δείχνουν ότι η «χειρότερη» χρονιά ήταν το 2013 με το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων να έχει «κατρακυλήσει» σε ποσοστό συνολικά 44,78% σε σχέση με το 2011. Σε αρκετές περιοχές της χώρας ωστόσο οι μειώσεις των μεταβιβάσεων φαίνεται να ξεπέρασαν το 50% και το 60%.
       
      Όπως ειδικότερα προκύπτει από τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή, ενώ το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων το 2011 ανήλθε σε 119.647, το 2012 έπεσε σε 76.859, το 2013 σε 66.071, το 2014 σε 68.851 και το 2015 σε 86.075 βεβαιώσεις φόρου μεταβιβάσεων. Έτσι, σε σχέση με το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων, το 2012 σημείωσε πτώση (-35,76%), το 2013 επίσης μείωση (-44,78%), το 2014 μείωση (- 42,45%) και το 2015 μείωση(- 28,06%). Το 2015 δείχνει πάντως να υποχωρεί σταδιακά το φαινόμενο της μείωσης των μεταβιβάσεων ακινήτων σε σχέση με την τριετία 2012, 2013 και 2014.
       
      Σε σχέση με τα στοιχεία ανά Δ.Ο.Υ., μόνο η Δ.Ο.Υ. Καλαμάτας είναι εκείνη στην οποία το πλήθος βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων δεν έπεσε κάτω από τις 2.000 την περίοδο της κρίσης. Ακολουθούν ενδεικτικά τα στοιχεία από Δ.Ο.Υ. και οι μεταβολές σε σχέση με το έτος 2011.

      Στη Δ.Ο.Υ. Κηφισιάς, το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων ήταν 1.420, το 2012 έπεσε στις 1.000 (-29,58%), το 2013 στις 771 (-45,70%), το 2014 στις 765 (-46,13%) και το 2015 στις 812 (-42,82%).
      Στη Δ.Ο.Υ. Ψυχικού, το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων ήταν 638, το 2012 έπεσε στις 402 (-36,99%), το 2013 στις 319 (-50%), το 2014 στις 425(-33,39%) , και το 2015 ήταν 588 βεβαιώσεις (-27,27%).
      Στη Δ.Ο.Υ. Κορωπίου, 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων ήταν 2.275, το 2012 ήταν 1.317 (-42,11%), το 2013 ήταν 1.120 (-50,77%), το 2014 ήταν 948 (-58,33%) και το 2015 ήταν 1.277 (-43,87).
      Στη Δ.Ο.Υ. Παλλήνης, το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων του φόρου μεταβίβασης ακινήτων ήταν 1.862, το 2012 ήταν 925 (-50,32%), το 2013 ήταν 732 (-60,69%), το 2014 ήταν 638 (-65,74%) και το 2015 ήταν 753 βεβαιώσεις φόρου μεταβιβάσεων (-59,56%).
      Στη Δ.Ο.Υ. Γλυφάδας το 2011 το πλήθος βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ήταν 1.009, το 2012 ήταν 677 (-32,90%), το 2013 ήταν 640 (-36,57%), το 2014 ήταν 801 (-20,61%) και το 2015 ήταν 934 (-7,43%).
      Στη Δ.Ο.Υ. Μυκόνου το 2015 το πλήθος βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων κινείται αυξητικά σε σχέση με το 2011 μετά από τριετή μείωση του ποσοστού. Ειδικότερα, το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ήταν 203, το 2012 ήταν 157 (-22,66%), το 2013 ήταν 180 (-11,33%), το 2014 ήταν 143 (-29,56%) και το 2015 ήταν 229 (12,81%).
      Στη Δ.Ο.Υ. Πάρου καλή χρονιά φαίνεται να είναι το 2015. Το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων ήταν 358, το 2012 ήταν 240 (-32,96%), το 2013 ήταν 223 (-37,71%),το 2014 ήταν 264 (-26,26%) και το 2015 ήταν 397 (10,98%).
      Στη Δ.Ο.Υ. Ρόδου το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ήταν 2.240, το 2012 ήταν 1.729 (-22,81%), το 2013 ήταν 1.084 (-51,61%), το 2014 ήταν 1.072 (-52,14%%) και το 2015 ήταν 1.289 (-42,46%).

      Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία των μεταβιβάσεων ακινήτων
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ti_allaxe_to_2015_stis_metabibaseis_akiniton_-_To_istoriko_tis_krisis/#.VpNWaPmLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εκπρόσωποι 36 χωρών ανακοίνωσαν τη Δευτέρα (7/12/15) την επίσημη έναρξη μιας πρωτοβουλίας για την προώθηση της γεωθερμικής ενέργειας στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, ως μία καθαρότερη εναλλακτική για το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο και τον άνθρακα.
       
      Η Παγκόσμια Γεωθερμική Συμμαχία, η ίδρυση της οποίας ανακοινώθηκε στο περιθώριο των συνομιλιών του ΟΗΕ για το κλίμα στο Παρίσι, έχει ως στόχο τον εξαπλασιασμό της γεωθερμικής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και τον τριπλασιασμό της θέρμανσης από γεωθερμικές πηγές έως το 2030.
       
      Το μερίδιο της γεωθερμικής ενέργειας αυξάνεται σήμερα με ρυθμό τρία έως τέσσερα τοις εκατό ανά έτος, παρέχοντας 12 γιγαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς, ο αριθμός αυτός μπορεί να φτάσει τα 100 γιγαβάτ. Εξάλλου, μόνο 24 από τις 90 χώρες με γεωθερμικό δυναμικό αξιοποιούν πραγματικά τον πόρο.
       
      Γεωθερμική ενέργεια είναι η φυσική θερμική ενέργεια της Γης που διαρρέει από το εσωτερικό προς την επιφάνεια, και η οποία αξιοποιείται πραγματοποιώντας γεώτρηση σε θερμά πετρώματα και χρησιμοποιώντας στη συνέχεια το θερμό νερό για την παραγωγή ηλεκτρισμού ή την παροχή θέρμανσης.
       
      Εκτός από βιώσιμη, η γεωθερμική ενέργεια θεωρείται εξαιρετικά καθαρή, καθώς η διαδικασία απαιτεί πολύ χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα. Τα μειονεκτήματα της μεθόδου είναι το υψηλό κόστος των γεωτρήσεων και οι κίνδυνοι που συνδέονται με την φάση της εξερεύνησης.
       
      Στόχος της συμμαχίας, η ίδρυση της οποίας δρομολογήθηκε για πρώτη φορά το Σεπτέμβριο του 2014 σε διάσκεψη του ΟΗΕ, είναι να ξεπεραστεί η «πολιτική αβεβαιότητα» σχετικά με τη γεωθερμική ενέργεια.
       
      Τα μέλη της συμμαχίας περιλαμβάνουν χώρες από τις περιοχές με το μεγαλύτερο γεωθερμικό δυναμικό στην Αφρική, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Λατινική Αμερική, όπως η Κένυα, η Τανζανία, η Μαλαισία, οι Φιλιππίνες και η Γουατεμάλα.
       
      Πηγή: http://polytexnikanea.gr/WP3/?p=43358
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν οι υπουργοί Οικονομικών της Φιλανδίας και της Εσθονίας, για το σχεδιασμό υποθαλάσσιου σιδηροδρομικού τούνελ το οποίο θα συνδέει τις πρωτεύουσες των δύο χωρών Ελσίνκι και Ταλίν.
       
      Η σιδηροδρομική γραμμή μήκους 92 χλμ. κάτω από την Θάλασσα της Βαλτικής, αναμένεται να μειώσει τη χρονική διάρκεια μεταφοράς των ταξιδιωτών από 1 ώρα και 40 λεπτά που είναι σήμερα σε μόλις 30 λεπτά. Το έργο αναμένεται να κοστίσει περίπου 13-14 δισ. δολάρια.
       
      Αξίζει να αναφερθεί ότι κάθε χρόνο πραγματοποιούνται μεταξύ Φιλανδίας και Εσθονίας, πάνω από 8 εκατ. ταξίδια, μέσω πλοίων και τρένων, συνδέοντας τις δύο χώρες.
       
      Σύμφωνα με το σχεδιασμό των δυο χωρών αλλά και βάσει και του μνημονίου συνεργασίας, το υποθαλάσσιο τούνελ, πρόκειται να χρηματοδοτηθεί μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων, αυξάνοντας τις τουριστικές και εμπορικές συνδιαλλαγές στη Βορειοανατολική Ευρώπη.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=17531
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Έξι τουριστικά mega projects «ξαναβγαίνουν» από τα συρτάρια των υπουργείων και των αρμόδιων υπηρεσιών. Πεντάστερες επενδύσεις «παγωμένες» εδώ και αρκετά χρόνια, με ορισμένες να... σκοντάφτουν πάνω στην ατελείωτη γραφειοκρατία και τη «χαρτούρα», στις καθυστερήσεις για την έκδοση των απαιτούμενων αδειών, σε τυχόν προσφυγές και αντιδράσεις τοπικών φορέων αλλά και στην οικονομική κρίση και την αβεβαιότητα των τελευταίων ετών, «ξαναζεσταίνουν τις μηχανές» τους.
       
      Mε τον τουρισμό να παραμένει η «ατομηχανή» της οικονομίας παρά τις όποιες αντιξοότητες και ακόμη και μέσα στο γεμάτο αναταραχές 2015 να επιτυγχάνει τον στόχο των 26 εκατομμυρίων αφίξεων και τις προβλέψεις να είναι αισιόδοξες και για τη νέα χρονιά, η κυβέρνηση πατά... γκάζι, ώστε να ξεμπλοκάρουν τα μεγαλεπήβολα επενδυτικά σχέδια μεγάλων επιχειρηματικών ονομάτων συνολικού ύψους 2,19 δισ. ευρώ.
       
      Mάλιστα, πολλά εξ αυτών έχουν προγραμματισθεί να ολοκληρωθούν, εκτός απροόπτου, ακόμη και μέχρι το τέλος του 2017. Γιατί όμως, η κυβέρνηση επιταχύνει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή τις διαδικασίες για να... πάρουν μπροστά τα εν λόγω projects; Aφενός ρόλο παίζει η τεράστια δυναμική του τουρισμού. Oι επενδύσεις αυτές με «άρωμα» από δημοφιλή luxurius θέρετρα του εξωτερικού, όπως της Iσπανίας, της Mάλτας κ.α., αποτελούν πόλους έλξης των high income επισκεπτών από όλον τον κόσμο. Έτσι η Eλλάδα μπαίνει στον «χάρτη» του παγκόσμιου τουριστικού γίγνεσθαι και ιδίως ως ένας προορισμός που μπορεί να παράσχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες ακόμη και στους πιο απαιτητικούς πελάτες.
       
      Aφετέρου οι επενδύσεις αυτές δημιουργούν νέες θέσεις απασχόλησης, άμεσης και έμμεσης, και φέρνουν χρήμα στα δημόσια ταμεία. Γεγονός ζωτικό για την ελληνική οικονομία. Yπάρχει όμως, και ένα τελευταίο, εξίσου σημαντικό στοιχείο: το ότι αποτελούν ψήφο εμπιστοσύνης στην Eλλάδα σε μια δύσκολη συγκυρία και αποτελούν «παράδειγμα» και γι άλλους επενδυτές, Έλληνες και ξένους, που πιθανόν διστάζουν να ρίξουν νέα κεφάλαια στην ελληνική αγορά, να την εμπιστευθούν.
       
      KILLADA HILLS
       
      Mετά το success story του Amanzoe και του Nikki Beach Resort στο Πόρτο Xέλι σε τροχιά υλοποίησης, όπως όλα δείχνουν, μπαίνει και το άλλο μεγάλο επενδυτικό σχέδιο της Dolphin Capital του Mίλτου Kαμπουρίδη, το τουριστικό θέρετρο Killada Hills, μια επένδυση ύψους 418 εκ. ευρώ. Tον περασμένο Iούνιο το ΣτE είχε εγκρίνει το Eιδικό Xωροταξικό Σχέδιο, αναφέροντας πως η έκταση των 2.100 στρεμμάτων που θα αναπτυχθεί, βρίσκεται εκτός των ορίων του από το 1980 κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου του σπηλαίου Φράγχθι. Πριν από μερικές ημέρες το Eιδικό Σχέδιο Xωρικής Aνάπτυξης της Στρατηγικής Eπένδυσης (EΣXAΔA) δημοσιεύθηκε στο Φύλλο της Eφημερίδος της Kυβερνήσεως. H επένδυση, η οποία είναι ενταγμένη στο νόμο για την επιτάχυνση στρατηγικών επενδύσεων, περιλαμβάνει τη δημιουργία υπερπολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας, γήπεδο γκολφ, 320 επαύλεις, 100 βίλες και 28 κατοικίες. Συνολικά η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στο σύνολο του παραθεριστικού- τουριστικού χωριού δε μπορεί να υπερβαίνει τα 207.578 τ.μ. Mάλιστα από το καλοκαίρι ο Mίλτος Kαμπουρίδης βρισκόταν σε επαφές με επενδυτές για την εξασφάλιση επιπλέον χρηματοδότησης για το project.
       
      ATALANTI HILLS
       
      Ένα project που μένει μακέτα τουλάχιστον εδώ και επτά χρόνια φαίνεται πως βγαίνει από τη «ναφθαλίνη». Πρόκειται για το Atalanti Hills που θέλει να υλοποιήσει η εταιρία Lokros στη Φθιώτιδα και το οποίο είχε κολλήσει τόσο στη γραφειοκρατία, όσο και στις κατά καιρούς αντιδράσεις τοπικών φορέων. Όμως, φαίνεται πως πλέον ανοίγει ο δρόμος για να πάρει σάρκα και οστά η επένδυση των 1- 1,5 δις ευρώ, καθώς το Eιδικό Σχέδιο Xωρικής Aνάπτυξης της Στρατηγικής Aνάπτυξης δημοσιεύθηκε στο ΦEK. Tο έργο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, την κατασκευή τριών ξενοδοχειακών συγκροτημάτων πέντε αστέρων, γήπεδα γκολφ, 5.000 κατοικίες, βοτανικό λόφο 700 στρεμμάτων, ιππικό κέντρο και θεματικό πάρκο. Συνολικά αναμένεται να δημιουργήσει 8.000 έμμεσες και άμεσες θέσεις εργασίας στην περιοχή.
       
      105 A.E. Ίος
       
      Mια ακόμη επένδυση που ξεμπλοκάρει είναι εκείνη της 105 A.E. του Eλληνοαμερικανού πρώην trader της Wall Street, Άγγελου Mιχαλόπουλου στην Ίο. Tον Aύγουστο του 2014 είχε εγκριθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος η δημιουργία του σύνθετου τουριστικού καταλύματος. Λίγο πριν από τη «δύση» του 2015 ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Tσιρώνης και οι ομόλογοί του στα υπουργεία Nαυτιλίας και Oικονομικών, Θοδωρής Δρίτσας και Tρύφων Aλεξιάδης αντίστοιχα υπέγραψαν KYA για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης αιγιαλού, παραλίας και θαλασσίου χώρου στην εταιρία 105 AE. Aυτό ανοίγει τον δρόμο για την πραγματοποίηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων για το θέρετρο, το συνολικό κόστος του οποίου εκτιμάται στα 50 εκ. ευρώ. Tο μεγαλύτερο τμήμα του project δε, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2017. Aυτό είναι και το μεγαλύτερο στοίχημα του Άγγελου Mιχαλόπουλου που από το 2010 είχε ξεκινήσει να αγοράζει εκτάσεις στο κυκλαδίτικο νησί και σήμερα διαθέτει το 30% του νησιού.
       
      KEPAMEIA XIOY
       
      Mετά από πολλές περιπέτειες και έντονες αντιδράσεις ακόμη και από υπουργούς της τωρινής κυβέρνησης- όπως ο Xρήστος Σπίρτζης- τελικά η επένδυση της «Kεραμεία AE» συμφερόντων του εφοπλιστή Λου Kολλάκη φαίνεται πως ξεπερνά τα «εμπόδια». Πριν από έναν μήνα περίπου το project για τη δημιουργία πεντάστερου ξενοδοχείου και ιδιωτικού λιμανιού, μουσείου και παλαιοντολογικού πάρκου, προϋπολογισμού 100 εκ. ευρώ στη Xίο «πέρασε» από τη Διυπουργική Eπιτροπή, η οποία αποφάσισε η επένδυση να ενταχθεί στο fast track.
       
      ΛAKΩNIA
       
      Mια φιλόδοξη «πεντάστερη» επένδυση 42 εκατ. ευρώ στη Λακωνία που χρειάστηκε να αλλάξουν τέσσερις κυβερνήσεις μέχρι να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες, «ζεσταίνει τις μηχανές» ώστε να μετατρέψει την περιοχή σε «Tοσκάνη της Eλλάδας», όπως έχει υποσχεθεί ο εμπνευστής της, Πήτερ Hλιόπουλος. O Eλληνοκαναδός «βασιλιάς της ψυχαγωγίας» στο Tορόντο κατέχει όλες τις άδειες στα χέρια του, έχουν ξεκινήσει ήδη κάποιες προκαταρκτικές εργασίες στην έκταση όπου θα δημιουργηθεί το resort, ωστόσο αναμένει λίγο τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος ακόμη για να προχωρήσει «δυνατά». Στόχος του είναι να προλάβει τον Δεκέμβριο του 2017 να είναι καθ όλα έτοιμο το project, ένα Costa Navarino μικρότερων διαστάσεων με υπερπολυτελές ξενοδοχείο, 47 βίλες, συνεδριακό κέντρο, κ.α.
       
      DIMERA- ΠAΛIOYPI
       
      Tρία χρόνια έχουν περάσει από τότε που ο Iβάν Σαββίδης κατέθεσε προσφορά στο διαγωνισμό του TAIΠEΔ για την έκταση στο Παλιούρι Xαλκιδικής, όπου σχεδιάζει τη δημιουργία ενός health resort, μια επένδυση ύψους 80 εκ. ευρώ. Aν και οι διαδικασίες προχωρούν με χελωνοειδείς ρυθμούς, η εταιρία Dimera προσδοκά πως εντός του 2017 θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες. Tο σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ξενοδοχειακών υποδομών και ανάπτυξη κατοικιών, ενώ στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα resort αντίστοιχων εκείνων της Aυστρίας και της Γερμανίας.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/162329-%C2%ABZ%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9%C2%BB-5-1-mega-projects-2,2-%CE%B4%CE%B9%CF%83#.VpAUzvmLTDc
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Οι φορολογούμενοι πρέπει να διακρατούν τα δικαιολογητικά και τις αποδείξεις των φορολογικών δηλώσεων των ετών από το 2010 ως και το 2015, καθώς αυτό προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, διευκρινίζει με σχετική ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών. Η νομοθεσία -από το 1994- προβλέπει 5ετή υποχρέωση για τους φορολογούμενους να κρατούν τις αποδείξεις δαπανών και άλλα δικαιολογητικά προκειμένου να τα επιδείξουν σε περίπτωση φορολογικού ελέγχου, σημειώνει το υπουργείο.
       
      Στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών κάνει λόγο για «ορισμένα δημοσιεύματα που δημιουργούν σύγχυση και παραπληροφόρηση σχετικά με το θέμα των αποδείξεων που πρέπει να συγκεντρώνουν οι φορολογούμενοι» και επισημαίνει τα ακόλουθα:
       
      1. Με βάση τις ισχύουσες διατάξεις, οι φορολογούμενοι πρέπει να κρατούν τα δικαιολογητικά των φορολογικών δηλώσεων (αποδείξεις κ.λπ.), γιατί υπάρχει πιθανότητα να κληθούν για έλεγχο, διασταυρώσεις κ.λπ.
       
      2. Η σχετική νομοθεσία για την πενταετή παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου για επιβολή φόρου είναι πολύ παλιά (Ν.2238/1994), ισχύει πλέον με το Ν.4174/2013 και δεν είναι πρόσφατη.
       
      3. Οι φορολογούμενοι πρέπει να κρατούν τα δικαιολογητικά των ετών 2010 – 2015. Τα δικαιολογητικά του 2010 πρέπει να κρατηθούν μέχρι την 31.12.2016. Βάσει της ίδιας λογικής πρέπει να κρατηθούν τα δικαιολογητικά και τα επόμενα έτη.
       
      4. Σε περιπτώσεις τροποποιητικών δηλώσεων, προσφυγών σε διοικητικά δικαστήρια, φορολογικών ελέγχων κ.λπ. (δηλαδή ειδικές περιπτώσεις που δεν αφορούν τη συντριπτική πλειοψηφία) η πενταετής παραγραφή τροποποιείται ανάλογα με την ισχύουσα νομοθεσία.
       
      Το υπουργείο Οικονομικών επισημαίνει ότι «ενημερώνει τακτικά τους πολίτες για τα σχετικά θέματα με δελτία Τύπου, αλλά και με ανακοινώσεις – δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας». Όπως αναφέρει «κάθε άλλη “αναφορά», “διαρροή» κ.λπ. που επιδιώκει να δημιουργήσει κλίμα παραπληροφόρησης και καταστροφολογίας, υπηρετεί μόνο πολιτικές σκοπιμότητες και όχι την αντικειμενική πληροφόρηση του πολίτη».
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%87%CF%81%CE%B5%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%AF-%CF%80%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B5%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CE%B7-%CF%86%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CF%89/
      Περισσότερα...

      17

    • Engineer

      Στην πιλοτική εφαρμογή και εγκατάσταση -για πρώτη φορά στα χρονικά- φωτοβολταϊκής μονάδας σε πλοίο, προχώρησε η εταιρεία Blue Star Ferries.
       
      Η μονάδα εγκαταστάθηκε στο «Blue Star Delos» και σύμφωνα με τεχνικούς της εταιρείας, το σύστημα που είναι μια ειδική κατασκευή και αυτή τη στιγμή η λειτουργία του έχει δοκιμαστικό χαρακτήρα, δεν καλύπτει -προς το παρόν- ηλεκτρικά μέρη του πλοίου.
       
      Η συγκεκριμένη μονάδα δοκιμάστηκε επί 12 μήνες σε ακραίες καιρικές συνθήκες της θάλασσας, όπως ο αέρας και η αλμύρα και έδωσε εξαιρετικά υποσχόμενα αποτελέσματα αντοχής των υλικών του.
       
      Mάλιστα βραβεύθηκε στην Ολλανδία για την εξαιρετική επίδοσή του.
       
      Στόχος των τεχνικών της Blue Star Ferries είναι η συγκεκριμένη μονάδα μετά από αναβάθμιση να μπορεί να δώσει 50 και στη συνέχεια 100 κιλοβάτ καλύπτοντας σημαντικά μέρη στον ηλεκτροφωτισμό του πλοίου.
       
      Ο όμιλος Attica Group στον οποίο ανήκει η Blue Star Ferries έχει ήδη αποφασίσει την περαιτέρω αναβάθμιση του συστήματος, ενώ μελετάται η επέκτασή του και σε άλλα πλοία του Ομίλου, με στόχο να εκμεταλλευτεί τα οφέλη που παρέχει η συγκεκριμένη τεχνολογία, όπως μηδενική ρύπανση, αθόρυβη λειτουργία και μικρό κόστος συντήρησης.
       
      Η παρεχόμενη ενέργεια υπολογίζεται ότι θα είναι σε θέση να καλύπτει μέρος των αναγκών του πλοίου με αποτέλεσμα τη μείωση χρήσης των ηλεκτρογεννητριών του, τη συνεπαγόμενη κατανάλωση καυσίμων καθώς και τις εκπομπές αέριων ρύπων.
       
      Για την εγκατάσταση της φωτοβολταϊκής μονάδας η Blue Star Ferries συνεργάζεται ήδη από τον Οκτώβριο του 2014 με την Eco Marine Power (EMP) και την ιαπωνική Kei System.
       
      Ο στόλος της Attica Group αποτελείται από 13 πλοία.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CF%84%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CE%BD/
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.