Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Μια πλήρη εικόνα των δένδρων της Ηπείρου, αλλά και τα πρωτότυπα στοιχεία σχετικά με το είδος τους, και τη συμβολή τους στη διαμόρφωση του μικροκλίματος σε τέσσερις πόλεις , τα Ιωάννινα, την Άρτα, την Πρέβεζα και την Ηγουμενίτσα, αποτύπωσε το ΤΕΙ της περιοχής.
       
      Ερευνητές του Ιδρύματος, χαρτογράφησαν τα δένδρα της Ηπείρου, δημιουργώντας το Δενδρολόγιο, δηλαδή μια βάση δεδομένων και παρακολούθησης των δένδρων στον αστικό ιστό ώστε να καταρτιστούν μητρώα δένδρων για την καλύτερη διαχείρισή τους. Το εν λόγω πρόγραμμα υλοποιήθηκε με εθνική και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, στο πλαίσιο του έργου URBAN.
       
      Οι λόγοι για τη δημιουργία του Δενδρολογίου ή μητρώων καταγραφής, όπως σημειώνεται είναι η ακριβής απογραφή των στοιχείων των δένδρων και η παρακολούθηση της εξέλιξής τους σε τακτά χρονικά διαστήματα με σκοπό τη λήψη των σωστών μέτρων περιποίησης και την εκτίμηση των ωφελειών που προκύπτουν από αυτά.
       
      Το υλικό περιλαμβάνει με ακρίβεια τα δέντρα στον αστικό ιστό των τεσσάρων πόλεων, την τοποθεσία στην οποία βρίσκονται αλλά και πληροφορίες για το είδος του δέντρου, το ύψος, τη ζωτικότητά του, την υγεία του, τη σταθερότητά του, τις ασθένειες που προκύπτουν από μύκητες ή έντομα και το σημείο στο οποίο βρίσκεται.
       
      Σύμφωνα με την καταγραφή, στο Δήμο Ιωαννιτών, υπάρχουν 4.999 δέντρα, στο Δήμο Αρταίων 1427, στο Δήμο Ηγουμενίτσας 651 και στο Δήμο Πρέβεζας 1115.
       
      Πηγή: http://www.localit.gr/archives/87967
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Σας ενημερώνουμε ότι για τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές που έχουν απωλέσει τη δυνατότητα διενέργειας ενεργειακών επιθεωρήσεων κατόπιν εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 10 του Ν.4315/2014 (ΦΕΚ Α 269) «Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα − Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις» από τις 1 Ιουλίου 2015, ο εναπομείνας χρόνος ταμειακής ενημερότητάς τους θα είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί μετά την επιτυχή συμμετοχή τους στις εξετάσεις.
       
      Πηγή: http://www.buildingcert.gr/
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο βάζει «μπουρλότο» στις συμβάσεις παραχώρησης. Υποστηρίζει ότι η πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στους τέσσερις αυτοκινητόδρομους, συνολικού ύψους 1,1 δισ. ευρώ, δεν πρέπει να συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
       
      Αν το ΕΕΣ επιμείνει, αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο θα πρέπει να καλύψει και το κοινοτικό 95%, δηλαδή 1 δισ. ευρώ, σε μια εποχή που δεν μπορεί να καλύψει... ούτε καν το δικό του 5%. Ταυτόχρονα τινάζει στον αέρα το τρέχον ΕΣΠΑ. Κλιμάκιο του υπουργείου Οικονομίας βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες στο Λουξεμβούργο, σε μια προσπάθεια να αποτρέψει μια καταστροφική για τη χώρα απόφαση.
       

       
       
      Πως Ξεκίνησε
       
      Η υπόθεση ξεκίνησε στις αρχές του έτους, ύστερα από έλεγχο οδικών έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Συνοχής. Ανάμεσα σε αυτά και δύο έργα με συμβάσεις παραχώρησης: το τμήμα Μαλιακού - Κλειδιού (κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) και το τμήμα Ξυνιάδας - Τρικάλων του Ε65 (κοινοπραξία Κεντρική Οδός).
      Τα δύο έργα (μαζί με την Ιονία Οδό και τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας - Πάτρας) είχαν σταματήσει λόγω της οικονομικής κρίσης.
       
      Με τη συμφωνία επανεκκίνησης, στα τέλη του 2013, το Δημόσιο δέχθηκε να τους παρέχει μια γενναιόδωρη, επιπρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή, ως εξής: 401 εκατ. ευρώ στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, 279 εκατ. ευρώ στη Νέα Οδό, 250 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό και 231 εκατ. ευρώ στην Κεντρική Οδό. Η πρόσθετη συμβολή, ύψους 1,1 δισ. ευρώ, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ (95% Ε.Ε., 5% Δημόσιο), παίρνοντας τη θέση δεκάδων άλλων έργων υποδομής.
       
      Κατά τον έλεγχο, λοιπόν, των δύο έργων, το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή δεν πρέπει να είναι επιλέξιμη για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΕΕΣ υποστήριξε ότι η πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή δεν αφορά μόνο στο κόστος κατασκευής και επομένως κακώς εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού αντίκειται ευθέως στον κανονισμό του Ταμείου Συνοχής. Η διαπίστωση αφορά, βέβαια, μόνο τα δύο εξεταζόμενα έργα, αλλά είναι προφανές ότι συμπαρασύρει και τις άλλες δύο οδικές παραχωρήσεις που χρηματοδοτήθηκαν με το ίδιο καθεστώς.
       
      Απαντώντας στην Εκθεση Αρχικών Διαπιστώσεων του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, η ελληνική πλευρά καταρχήν υπενθύμισε ότι όλες οι αναθεωρημένες συμβάσεις έχουν πάρει το «πράσινο φως» από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού. Επιπλέον, υποστήριξαν ότι η χρηματοδότηση των παραχωρήσεων δεν προέρχεται μόνο από μια πηγή, όπως στα κλασικά δημόσια έργα και δεν εξυπηρετεί αποκλειστικά το κόστος κατασκευής του έργου, αλλά το σύνολο των υποχρεώσεων του ιδιώτη (λειτουργία, συντήρηση δρόμου κ.ά.).
       
      Την προηγούμενη εβδομάδα, κλιμάκιο του υπουργείου Οικονομίας βρέθηκε στο Λουξεμβούργο, στην έδρα του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, προκειμένου να αναπτύξει τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς. Η απάντηση του ΕΕΣ αναμένεται να δοθεί σε μερικές ημέρες και ουσιαστικά... θα κρίνει την τύχη των τεσσάρων έργων. Κι αυτό γιατί υπό την παρούσα συγκυρία το Δημόσιο είναι αδύνατον να καταβάλει 1,1 δισ. ευρώ από εθνικούς πόρους για την ολοκλήρωση των έργων. Επιπλέον, είναι προφανές ότι το τρέχον ΕΣΠΑ ουσιαστικά τινάζεται στον αέρα. Κι αυτό γιατί λήγει σε μισό χρόνο και προφανώς δεν υπάρχει περίπτωση να βρεθούν στο διάστημα αυτό άλλα έργα που να απορροφήσουν 1 δισ. ευρώ.
       
      Άνω των 5 Δις το Ποσό που θα Δώσει το Δημόσιο έως τα Τέλη ’15
      Πόσα χρήματα έχουν τελικά δοθεί (ή πρόκειται να δοθούν) από το Δημόσιο για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων; Ηταν ο τρόπος επανεκκίνησης των έργων το 2013 επωφελής για το Δημόσιο ή το άφησε απροστάτευτο σε νέα προβλήματα; Ισως τα ερωτήματα αυτά να μην είναι της παρούσης, με δεδομένη τη γενικότερη οικονομική και πολιτική συγκυρία, το σίγουρο όμως είναι ότι μια σαφής, πλήρης απάντηση δεν έχει δοθεί από πλευράς Δημοσίου, που και κατά την υπογραφή των αρχικών συμβάσεων υπέκρυψε πλήθος στοιχείων και όρων από τη Βουλή και κατά την επανεκκίνηση επανέλαβε προφανή λάθη.
       
      Οι Πέντε Συμβάσεις
       
      Εν συντομία: οι πέντε συμβάσεις παραχώρησης για την κατασκευή ισάριθμων οδικών αξόνων υπεγράφησαν το 2007 και τα έργα ξεκίνησαν ένα έτος αργότερα. Το Δημόσιο συμφώνησε να συγχρηματοδοτήσει τα έργα με δύο τρόπους: με άμεσο τρόπο, μέσω της αρχικής χρηματοδοτικής συμβολής του στα έργα και με έμμεσο τρόπο, μέσω της παραχώρησης του δικαιώματος είσπραξης διοδίων.
       
      Τα Προβλήματα
       
      Τα προβλήματα των συμβάσεων παραχώρησης φάνηκαν... από τους πρώτους μήνες. Οι κοινοπραξίες άρχισαν να καταθέτουν θηριώδη αιτήματα αποζημίωσης για την παραμικρή καθυστέρηση του Δημοσίου, δικαίωμα που τους έδιναν οι συμβάσεις. Το τελικό χτύπημα έδωσε η οικονομική κρίση: οι τράπεζες σταμάτησαν να δανειοδοτούν τα έργα και το ένα μετά το άλλο σταμάτησαν (πλην του Μορέα, Κόρινθος - Καλαμάτα - Σπάρτη). Επειτα από διετείς διαπραγματεύσεις, το Δημόσιο κύρωσε με νόμο στα τέλη του 2013 τη συμφωνία επανεκκίνησης. Βάσει αυτής, το Δημόσιο αποδεχόταν όλη την ευθύνη (αν και οι αρχικές συμβάσεις προέβλεπαν ότι το κυκλοφοριακό ρίσκο ανήκε στους ιδιώτες) και ανέλαβε να καλύψει το «χρηματοδοτικό κενό» των έργων, με την καταβολή επιπρόσθετης χρηματοδοτικής συμβολής (η οποία ουσιαστικά καλύφθηκε από το ΕΣΠΑ, με τη «θυσία» δεκάδων έργων υποδομής).
       
      Παράλληλα έκανε μια σειρά από άλλες υποχωρήσεις: παραχώρησε τα μελλοντικά του έσοδα από τα διόδια (στις αρχικές συμβάσεις τα διόδια θα επέστρεφαν σταδιακά στο Δημόσιο) και δέχθηκε να καταβάλει και νέες υπέρογκες αποζημιώσεις. Οι δύο πλευρές δεσμεύθηκαν ότι τα έργα θα ήταν έτοιμα στο τέλος του 2015. Τώρα οι παραχωρησιούχοι ζητούν ένα έτος παράτασης και ετοιμάζονται να καταθέσουν νέα αιτήματα αποζημίωσης (για καθυστερήσεις, απαλλοτριώσεις και λοιπά, για τα οποία η συμφωνία επανεκκίνησης άφησε σε βαθμό απορίας απροστάτευτο το Δημόσιο).
       
      Το Ερώτημα
       
      Ας επιστρέψουμε στο αρχικό μας ερώτημα. Αν υποθέσουμε αυθαίρετα ότι τα έσοδα από τα διόδια το 2014 και 2015 είναι ίδια με εκείνα του 2013 (δυστυχώς, δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα τα ακριβή στοιχεία), τότε το συνολικό ποσό που θα έχει καταβάλει το Δημόσιο μέσω χρηματοδοτήσεων, αποζημιώσεων και διοδίων για τους 4 άξονες στα τέλη του 2015 θα ξεπερνάει τα 5 δισ. ευρώ.
       
      (από την Εφημερίδα: "Η Καθημερινή", 27/06/2015)
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=95601
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σοβαρά προβλήματα στον πολυτελή παραθεριστικό οικισμό της Ελάνης στην Κασσάνδρα της Χαλκιδικής προκαλεί η συνεχιζόμενη κατολίσθηση των εδαφών. Εως τώρα πέντε σπίτια έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνα και πρέπει να κατεδαφιστούν, ενώ περισσότερα από 25 προσωρινώς μη κατοικήσιμα. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το φαινόμενο, που βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, επιδεινώθηκε από ένα συνδυασμό βροχοπτώσεων, κακών εδαφών και υποεκτίμησης των προβλημάτων που μπορεί να δημιουργήσει ο συνδυασμός αυτών των δύο κατά την κατασκευή του οικισμού, που ανεγέρθηκε με ιδιωτική πολεοδόμηση.
       
      Το φαινόμενο ξεκίνησε εδώ και αρκετούς μήνες, αλλά η κατάσταση επιδεινώνεται συνεχώς. Οπως αναφέρει στην «Κ» η κ. Ολια Ζηκοπούλου, διευθύντρια της ΥΑΣΒΕ (Υπηρεσία Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων Βορείου Ελλάδος), μέχρι στιγμής πέντε σπίτια έχουν χαρακτηριστεί «κόκκινα» και πρέπει να κατεδαφιστούν, ενώ συστήθηκε στους ιδιοκτήτες ακόμα 25 σπιτιών να μην τα κατοικήσουν ακόμα. «Το φαινόμενο βρίσκεται σε εξέλιξη. Εχουμε ήδη επισκεφθεί την περιοχή 4 φορές από τις αρχές του έτους και κάθε φορά χειροτερεύει», αναφέρει.
       
      Στις αρχές Ιουνίου κλήθηκε στην περιοχή κλιμάκιο ειδικών του ΙΓΜΕ (Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών) προκειμένου να εκτιμήσουν την κατάσταση των εδαφών και να βοηθήσουν στον καθορισμό της κατολισθαίνουσας περιοχής (ώστε να ενεργοποιηθεί η διαδικασία αποζημιώσεων μέσω του υπουργείου Υποδομών). «Πρόκειται για έναν ακριβό παραθεριστικό οικισμό, που χτίστηκε –απ’ ό,τι πληροφορήθηκα– με ιδιωτική πολεοδόμηση», εξηγεί η κ. Ελευθερία Πογιατζή, επικεφαλής της Διεύθυνσης Τεχνικής Γεωλογίας του ΙΓΜΕ. «Τα κτίρια είναι μεν καλές κατασκευές, αλλά το κατολισθητικό φαινόμενο είναι μεγάλο. Υπάρχει περίπτωση σπιτιού που έχει “μετακινηθεί” 4 μέτρα, ενώ το διπλανό του έχει μείνει στη θέση του. Σίγουρα το έναυσμα είναι οι σημαντικές βροχοπτώσεις της φετινής χρονιάς, άλλωστε φέτος έχουμε ανάλογα προβλήματα σε όλη την Ελλάδα. Ομως για να καταλήξουμε στο τι ακριβώς συνέβη, πρέπει να δούμε πώς ήταν η περιοχή πριν χτιστεί και πώς χτίστηκε. Οταν επεμβαίνουμε στη φύση, δημιουργούμε νέες ροές των υδάτων τις οποίες πρέπει να προβλέψουμε με ειδικά έργα. Απ’ ό,τι φαίνεται, δεν είχαν ληφθεί μέτρα».
       
      Με την άποψη αυτή συμφωνεί και ο δήμαρχος Κασσάνδρας, Βασίλης Κυρίτσης, προσθέτοντας ακόμη έναν παράγοντα: τη χρησιμοποίηση απορροφητικών βόθρων. «Θα ήταν υπερβολή, κατά τη γνώμη μου, να πούμε ότι το φαινόμενο οφείλεται σε κακοτεχνία στα κτίρια. Φέτος είχαμε προβλήματα σε 15 διαφορετικά σημεία στον δήμο. Ωστόσο, η κατάσταση σίγουρα επιδεινώθηκε και από την απουσία αποχέτευσης. Το ζήτημα είναι τώρα πώς θα αποκατασταθούν οι ζημιές. Ο δρόμος του συγκροτήματος της Ελάνης είναι ιδιωτικός και ο δήμος δεν μπορεί να επέμβει. Θα πρέπει όλοι οι κάτοικοί του, πολλοί εκ των οποίων είναι επιφανείς Θεσσαλονικείς, να συμβάλουν οικονομικά στην εκπόνηση μιας μελέτης, αντί να αφήνουν στην τύχη τους τους πέντε ιδιοκτήτες που έχουν πληγεί περισσότερο. Δυστυχώς, όλοι τους γύρισαν την πλάτη».
       
      Στη Θέρμη
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι το κλιμάκιο του ΙΓΜΕ επισκέφθηκε τις προηγούμενες ημέρες εκτός από την Ελάνη και την περιοχή της Θέρμης. Τα σοβαρότερα προβλήματα από κατολισθήσεις παρουσιάζονται στο χωριό Κάτω Σχολάρι. «Η περιοχή είναι πεδινή, αλλά κοντά σε ρέματα, που έχουν δημιουργήσει μεγάλη διάβρωση. Αν μάλιστα μέρος του ρέματος έχει επιχωθεί και χτιστεί, τότε το πρόβλημα επιδεινώνεται», λέει η κ. Πογιατζή.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/821709/article/epikairothta/ellada/voyliazei-mera-me-th-mera-xwrio-ths-xalkidikhs
       

       

      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Η ώρα των ευρω-προστίμων έφθασε και για την υπόθεση των αστικών λυμάτων. Σήμερα συζητήθηκε η δεύτερη παραπομπή της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με την υπόθεση να καταλήγει με απόλυτη βεβαιότητα στην επιβολή προστίμου μερικούς μήνες αργότερα. Μοναδική σοβαρή εκκρεμότητα για την Ελλάδα είναι η έλλειψη αποχετευτικού δικτύου στις περιοχές Ραφήνας, Σπάτων, Λούτσας και Πικερμίου, εξαιτίας των αντιδράσεων των τοπικών κοινωνιών. Η ελληνική πλευρά πάντως παρουσίασε σήμερα στο Ευρωδικαστήριο επιστολή των δημάρχων των περιοχών αυτών, με την οποία εκφράζουν τη βούλησή τους να βρεθεί άμεσα λύση.
       
      Η Ελλάδα καταδικάστηκε τον Οκτώβριο του 2007 (υπόθεση C-440/06) καθώς 21 μεγάλες πόλεις (άνω των 10.000 κατοίκων) εξακολουθούσαν να μην διαθέτουν βασικές υποδομές για τη διαχείριση των αστικών λυμάτων. Επρόκειτο για τις Αρτέμιδα, Χρυσούπολη, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο Κρήτης, Κατερίνη, Koρωπi, Λευκiμμη, Λιτόχωρο Πιερίας, Μάλια, Μαρκόπουλο Μεσογαίας, Μέγαρα, Νέα Κυδωνία Κρήτης, Ναύπακτος, Νέα Μάκρη, Παροικιά Πάρου, Πόρου-Γαλατά, Ραφήνα, της Θεσσαλονίκη (τουριστική ζώνη), Τρίπολη, Ζάκυνθος, Αλεξάνδρειας Ημαθίας, Έδεσσα και Κάλυμνος. Η Επιτροπή ζητά τη νέα καταδίκη της χώρας μας και την επιβολή προστίμου.
       
      Σήμερα η υπόθεση συζητήθηκε στο ακροατήριο του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Η κύρια εκκρεμότητα παραμένει αυτή των δήμων Ραφήνας-Πικερμίου και Σπάτων- Αρτέμιδας. «Η συζήτηση της Πολιτείας με τους δύο δήμους έχει προχωρήσει», λέει ο γενικός γραμματέας Υδάτων (και καθηγητής του ΑΠΘ), Ιάκωβος Γκανούλης. «Νομίζω ότι η καλύτερη λύση, τεχνικά και κοινωνικά, είναι να γίνει στην περιοχή τους μια μονάδα με υψηλό επίπεδο επεξεργασίας των λυμάτων, η οποία δεν θα δημιουργεί όχληση ή προβλήματα και θα παράγει νερό προς άρδευση. Τα θέματα αυτά έχουν λυθεί τεχνολογικά».
       
      Σύμφωνα με τον κ. Γκανούλη, το επόμενο βήμα θα είναι μια εκτεταμένη διαβούλευση με τους κατοίκους των περιοχών, ώστε να πεισθούν ότι δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα από την κατασκευή του βιολογικού καθαρισμού. «Η σημερινή κατάσταση, με τους βόθρους που ξεχειλίζουν όποτε βρέχει, δεν είναι λύση. Νομίζω ότι οι δημοτικές αρχές αντιλαμβάνονται πλέον τι είναι προς το συμφέρον τους. Μάλιστα υπέγραψαν επιστολή όπου εκφράζουν τη βούλησή τους να βρεθεί λύση, την οποία οι ελληνικές αρχές παρουσίασαν σήμερα στο Ευρωδικαστήριο».
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/821810/article/epikairothta/ellada/eftase-h-wra-twn-eyrw-prostimwn-gia-ta-astika-lymata
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Ενημερώνουμε τους ασφαλισμένους μας σχετικά με την Απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής κατά την Συν.378/29/06/2015 ,σύμφωνα με την οποία :
       
      Α. Προς διευκόλυνση των ασφαλισμένων προτείνουμε την δυνατότητα καταβολής των δόσεων διακανονισμού, την δυνατότητα αποστολής άμεσων χρεώσεων καταβολής ΟΑΕΔ και οποιαδήποτε πληρωμής ασφαλιστικών εισφορών η οποία υλοποιείται με έκδοση κωδικού προς τις τράπεζες να διεξάγονται στο χρονικό διάστημα έως 5 max εργασίμων ημερών από την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας των τραπεζών.
       
      Β. Η παράταση στην καταβολή των δόσεων θα συνεπάγεται και την παράταση αντίστοιχων ημερών στην ασφαλιστική ενημερότητα και ικανότητα μόνο για τους εν λόγω μήνες του Ιουνίου και Ιουλίου 2015 όπου υπήρξε τραπεζική αργία από 28 Ιουνίου έως 6 Ιουλίου.
       
      Γ. Όσον αφορά την καταβολή εργοδοτικών εισφορών μηνός Μαΐου 2015, η οποία λόγω των προαναφερομένων προβλημάτων δεν κατέστη εφικτή από τις εταιρείες εμπροθέσμως, κρίνεται αναγκαίο για την ομαλή διεξαγωγή της ανωτέρω διαδικασίας να δοθεί η δυνατότητα υποβολής των ηλεκτρονικών αρχείων μηνός Μαΐου 2015 από 01/07/2015-31/07/2015 μέσω της ιστοσελίδας μας χωρίς πρόσθετα τέλη.
       
      Εκ της Δ/νσης Εισφορών
       
      Πηγή: http://www.tsmede.gr/
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Εκδόθηκε την Τετάρτη η άδεια δόμησης για τη νέα λιγνητική μονάδα 800 MW «Πτολεμαΐδα V». Σύμφωνα με τη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ η εξέλιξη αυτή «αποτελεί δικαίωση των προσπαθειών για την υλοποίηση της μεγάλης αυτής επένδυσης η οποία κινδύνεψε αρκετές φορές να ακυρωθεί».
       
      Η Ομοσπονδία συγχαίρει τις υπηρεσίες του δήμου Εορδαίας, αλλά και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και τους εργαζόμενους στη Διεύθυνση Μελετών Κατασκευών Θερμοηλεκτρικών της ΔΕΗ που εργάστηκαν συστηματικά για την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών.
       
      Όπως υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση, η κατασκευή της νέας μονάδας είναι έργο αποφασιστικής σημασίας για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας αλλά και για την πορεία της ίδιας της ΔΕΗ. «Με την επένδυση για την κατασκευή της μονάδας "Πτολεμαΐδα V", προυπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ, επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά ο ρόλος της ΔΕΗ ως ένας από τους κορυφαίους επενδυτές στη χώρα μας», επισημαίνεται.
       
      Το 2013 η προηγούμενη διοίκηση της ΔΕΗ είχε εξασφαλίσει δάνειο περίπου 700 εκατ. ευρώ από τη γερμανική αναπτυξιακή τράπεζα KfW για την υλοποίηση του έργου.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500009344
      Περισσότερα...

      0

    • Antiermitianos

      Ακριβώς με τη λήξη της εξάμηνης παράτασης ισχύος του μητρώου των προσωρινών ενεργειακών επιθεωρητών, η σχετική πλατφόρμα "κατέβασε ρολά", τόσο για την καταχώρηση νέας ενεργειακής επιθεώρησης, όσο και για την επεξεργασία ή τη συμπλήρωση παλαιότερης.
       
      Πλέον, τη δυνατότητα διενέργειας ενεργειακής επιθεώρησης και έκδοσης πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης έχουν μόλις 162 επιτυχόντες, ενώ σε αυτούς θα προστεθούν άμεσα επιπλέον 43 οι οποίοι προς το παρόν βρίσκονται τυπικά σε προσωρινή και όχι σε οριστική λίστα επιτυχόντων.
       
      Συνολικά λοιπόν, οι ενεργειακοί επιθεωρητές που έχουν από σήμερα 01/07 τη δυνατότητα διενέργειας επιθεωρήσεων, είναι μόλις 205 και όπως είναι λογικό, δεν επαρκούν για να καλύψουν τις υπάρχουσες ανάγκες σε όλη την Ελλάδα. Προφανώς, στη σημερινή κατάσταση της χώρας, η ζήτηση πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης έχει εκμηδενιστεί αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δε σημαίνει πως δε θα πρέπει άμεσα να δοθεί λύση από τους συναρμόδιους φορείς, ΥΠΑΠΕΝ και ΤΕΕ. Και βέβαια, το ιδανικό θα ήταν να δοθεί μια συνολική – οριστική λύση, όπως έχουν απαιτήσει επανειλημμένα οι περισσότερες ενώσεις και οι περισσότεροι σύλλογοι μηχανικών, με κατάργηση ή τουλάχιστον τροποποίηση του συστήματος απονομής της ιδιότητας του ενεργειακού επιθεωρητή και - ίσως το σημαντικότερο - με την υποχρεωτική καταχώρηση ΠΕΑ με κάθε μισθωτήριο, με σύνδεση των δύο συστημάτων (taxis και buildingcert).
       
      Στο B2Green προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε με στελέχη του ΥΠΑΠΕΝ με σκοπό να διερευνήσουμε τις προθέσεις τους αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουμε λάβει κάποια συγκεκριμένη απάντηση, πέρα από την επιβεβαίωση του "παγώματος" της πλατφόρμας για τους μη επιτυχόντες. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια και σε κάθε περίπτωση, θα σας ενημερώσουμε για τις όποιες εξελίξεις.
       
      Πηγή: http://tinyurl.com/qdculrx]
      Περισσότερα...

      19

    • Ghostrider

      Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν ένας μηχανικός και ένας δικηγόρος, τέως σύμβουλος Επικρατείας, και κατέθεσαν προσφυγή με την οποία ζητούν να κριθούν αντισυνταγματικές και παράνομες, τόσο η πράξη του υπουργικού συμβουλίου για την πρόταση διεξαγωγής δημοψηφίσματος, όσο και το Προεδρικό Διάταγμα για την προκήρυξη του δημοψηφίσματος της ερχόμενης Κυριακής.
       
      Ειδικότερα, υποστηρίζουν ότι οι νομοθετικές πράξεις για την διεξαγωγή του δημοψηφίσματος της Κυριακής προσκρούουν στο άρθρο 44 του Συντάγματος και στο νόμο 4023/2011 που αφορά τους κανόνες διεξαγωγής των δημοψηφισμάτων.
       
      Μεταξύ των άλλων αναφέρουν ότι από τις συνταγματικές επιταγές δεν επιτρέπεται να τίθεται σε δημοψήφισμα ερωτήματα τα οποία «ανάγονται στην διαχείριση της δημοσιονομικής πολιτικής και την αντιμετώπιση ζητημάτων που προκύπτει ή επηρεάζουν άμεσα (δυσμενώς ή ευμενώς) την δημοσιονομική κατάσταση του κράτους». Τα έγγραφα των τριών διεθνών οργανισμών (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο) του Eurogroup της 25.6.2015, για τα οποία ο ελληνικός λαός καλείται να αξιολογήσει και να αποφασίσει αν θα τα δεχθεί ή αν θα απορρίψει, έχουν «σαφέστατο και σχεδόν αποκλειστικό οικονομικό αντικείμενο και άμεσο δημοσιονομικό αντικείμενο στη λειτουργία του κράτους και τη χρηματική επάρκεια για αντιμετώπιση των κρατικών δαπανών», σημειώνεται στην προσφυγή. Κατά συνέπεια το δημοψήφισμα είναι παράνομο, καθώς «παραβιάζονται ρητές διατάξεις του Συντάγματος».
       
      Παράλληλα, αύριο οι εν λόγω δύο πολίτες θα καταθέσουν στο ΣτΕ αίτηση με την οποία θα ζητούν να εκδοθεί προσωρινή διαταγή ή απόφαση του Τμήματος Αναστολών που να «παγώνει» το δημοψήφισμα.
       
      Πηγή: http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/dhmosio/66732/katatethike-prosfygi-sto-ste-kata-tou-dimopsifismatos
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Η κατάργηση των τελών περιαγωγής έχει περάσει από χίλια μύρια κύματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο να αναβάλλει τον περασμένο Μάιο όλα τα σχετικά σχέδια παρά το ψήφισμα που είχε προηγηθεί το 2013.
       
      Όμως με μια κίνηση έκπληξη, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε την καταρχήν συμφωνία για πλήρη κατάργηση των τελών περιαγωγής που ισχύουν για κάθε σύνδεση κινητής τηλεφωνίας όταν γίνεται χρήση εκτός της χώρας προέλευσης του συνδρομητή. Σύμφωνα με την απόφαση, από τις 15 Ιουνίου του 2017, καταργείται οποιαδήποτε χρέωση περιαγωγής για κάθε χρήστη που χρησιμοποιήσει το κινητό του σε οποιοδήποτε από τα 28 κράτη μέλη της Ε.Ε
       
      Μέχρι την τελική τους κατάργηση, θα προηγηθεί το επόμενο καλοκαίρι μια πολύ σημαντική μείωση στα τέλη περιαγωγής, με χρέωση 5 cents ανά megabyte, 5 cents ανά λεπτό τηλεφωνικής κλήσης και 2 cents για κάθε SMS.
       
      Στην απόφαση γίνεται επίσης λόγος και για το net neutrality, την "αρχή" δηλαδή της ισότιμης μεταχείρισης της ταχύτητας του Δικτύου με την Ε.Ε να την υποστηρίζει έμπρακτα, καλώντας τους παρόχους να εξασφαλίζουν τη γενική πρόσβαση στο Internet χωρίς προβλήματα αλλά και να παρέχουν συνδρομητικές υπηρεσίες σε όσες ιστοσελίδες και υπηρεσίες επιθυμούν πιο ποιοτικές συνδέσεις.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/internet/%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B9%CF%82-15-%CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AF%CE%BF%CF%85-2017-%CE%B7-%CF%80%CE%BB%CE%AE%CF%81%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-r9628
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Με Δελτίο τύπου, η Γ.Γ.Δ.Ε. διευκρινίζει:
       
      Με σκοπό τη διευκόλυνση των φορολογουμένων και την αποφυγή πρόσθετων επιβαρύνσεων από τη μη έγκαιρη πληρωμή των φορολογικών υποχρεώσεων λόγω της από 28.06.2015 τραπεζικής αργίας, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ανακοινώνει ότι οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στη Φορολογική Διοίκηση οφειλών παρατείνονται μέχρι και την τρίτη εργάσιμη ημέρα από τη λήξη της εν λόγω τραπεζικής αργίας.
       
      Κατά το διάστημα που διαρκεί η τραπεζική αργία δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση με τόκους, πρόστιμα, προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής των κάθε είδους φορολογικών οφειλών, των οποίων οι προθεσμίες καταβολής λήγουν σε ημέρα τραπεζικής αργίας. Η ρύθμιση καταλαμβάνει και τις προθεσμίες καταβολής των παρακρατούμενων και επιρριπτόμενων φόρων.
       
      Έως την ίδια ημερομηνία παρατείνονται και οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση.
       
      Πηγή: http://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=181625&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
      Περισσότερα...

      0

    • Ghostrider

      Επεισοδιακή ήταν η χθεσινοβραδινή έκτακτη συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ, την ώρα που συζητούνταν το θέμα του δημοψηφίσματος.
       
      Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από το ΤΕΕ, η Διοικούσα Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας συνεκλήθη σε έκτακτη συνεδρίαση χθες το απόγευμα με κύριο θέμα τη συμμετοχή του ΤΕΕ σε επιτροπή υποστήριξης του ΝΑΙ ή του ΟΧΙ του δημοψηφίσματος.
       
      Η συνεδρίαση ξεκίνησε με απαρτία και η συζήτηση προχωρούσε κανονικά, όταν στην αίθουσα συνεδριάσεων εισέβαλαν δεκάδες άτομα. Σύμφωνα πάντα με το ΤΕΕ, η συνεδρίαση εμποδίστηκε από ομάδα αγνώστων που έκλεισαν τις δύο εισόδους της Αίθουσας Συνεδριάσεων και δήλωσαν ότι δεν θα την άφηναν να πάρει απόφαση. Μετά τις ενέργειες των αγνώστων και παρά τη θέληση της πλειοψηφίας των παρόντων, μέλη της ΔΕ αποφάσισαν να αποχωρήσουν για να προκαλέσουν τεχνητή έλλειψη απαρτίας. Με τα 8 από τα 15 μέλη της ΔΕ του ΤΕΕ που παρέμειναν στην αίθουσα, η όλη διαδικασία εμποδίστηκε γιατί ήταν ορατή η πλειοψηφία υπέρ του ευρωπαϊκού προσανατολισμού της χώρας και της παραμονής της Ελλάδας στο Ευρώ. «Ζούμε ιστορικές στιγμές και πρέπει να κάνουμε δύσκολες επιλογές. Αυτό όμως που πρέπει πρώτα από όλα να πετύχουμε είναι η ενότητα των πολιτών και της κοινωνίας μπροστά σε όσα δύσκολα έρχονται. Όποτε ο λαός μας έμεινε ενωμένος μεγαλούργησε, όταν όμως διχάστηκε το πληρώσαμε ακριβά», δήλωσε σχετικά ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός.
       
      «Δυστυχώς κάτι τέτοιο συνέβη και χθες στο ΤΕΕ όταν, ως ο πρώτος επιστημονικός φορέας της χώρας, προσπαθήσαμε να συζητήσουμε, να τοποθετηθούμε και να συμμετέχουμε στις διαδικασίες του δημοψηφίσματος. Κάποιοι προσπάθησαν να ματαιώσουν κάθε συζήτηση και να επιβάλλουν τις απόψεις τους», ανέφερε.
       
      «Υποτίθεται ότι το δημοψήφισμα είναι κυρίαρχη δημοκρατική επιλογή του λαού. Πως όμως ενισχύεται η δημοκρατία, όταν άνθρωποι, που προφανώς στηρίζουν την άποψη του ΣΥΡΙΖΑ και τα οποία δεν είναι μέλη της ΔΕ/ΤΕΕ έρχονται κατά τη χθεσινή συνεδρίαση για τη συμμετοχή του ΤΕΕ στις επιτροπές υποστήριξης του δημοψηφίσματος και απειλούν τη Διοικούσα Επιτροπή να μην πάρει απόφαση; Προφανώς γνώριζαν και καταλάβαιναν ότι υπάρχει πλειοψηφία που στηρίζει το «Ναι» στην Ευρώπη, όπως προκύπτει και από ανακοίνωση που υπογράφουν τα οκτώ από τα δώδεκα παρόντα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ. Αυτές οι καθεστωτικές, φασιστικές και αντιδημοκρατικές λογικές πρέπει να τελειώσουν» δήλωσε καταλήγοντας ο κ. Στασινός.
       
      Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΤΕΕ ενημέρωσε γραπτώς για τα γεγονότα και τον υπουργό κύριο Βούτση.
       
      Πηγή: http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/oikonomia/66475/epeisodia-sto-tee-se-syzitisi-gia-to-dimopsifisma
      Περισσότερα...

      30

    • alej

      Σκοτώθηκε εργαζόμενος 28 ετών την ώρα που γίνονταν δοκιμές εκρηκτικών υλών, εταιρείας «EXTRACO SA» εμπορίας και παραγωγής εμπορικών εκρηκτικών υλών με έδρα την Τανάγρα Βοιωτίας.
       
      Ο νεκρός εργάτης, που εργαζόταν ως χημικός μηχανικός, διακομίστηκε διαμελισμένος στο Νοσοκομείο Θήβας, όπου απλά διαπιστώθηκε ο θάνατός του.
       
      Το εργατικό δυστύχημα σημειώθηκε περίπου στις 2 το μεσημέρι και σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, πραγματοποιούνταν δοκιμές και ο νεκρός εργαζόμενος βρισκόταν εκείνη την ώρα κοντά στην έκρηξη.
       
      Πηγή: http://www.902.gr/eidisi/ergatiki-taxi/70677/nekros-ergatis-se-etaireia-paragogis-ekriktikon-ylon
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Το περασμένο Σάββατο και λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση δημοψηφίσματος από τον Έλληνα πρωθυπουργό, εγκαταστάθηκε στο πρώτο ΑΤΜ Bitcoin στην Ελλάδα.
       
      Η εγκατάσταση του έγινε σε βιβλιοπωλείο στο Μενίδι. Η ιδιοκτήτρια του βιβλιοπωλείου, μιλώντας στην κάμερα του ρωσικού δικτύου ανέφερε ότι "πολλές χώρες που είναι σε κρίση θα μπορούσαν να στραφούν στο Bitcoin".
       
      Το Bitcoin είναι ένα εντελώς ψηφιακό νόμισμα. Δεν υπάρχει επισήμως σε καμία φυσική μορφή, κερμάτων ή χαρτονομισμάτων. Ανήκει στην κατηγορία cryptocurrency, καθώς χρησιμοποιεί μεθόδους κρυπτογραφίας για τη δημιουργία και διαχείριση των χρημάτων, και για την επιβεβαίωση της εγκυρότητας των συναλλαγών.
       
      Το Bitcoin έκανε την πρώτη του λειτουργική εμφάνιση το 2009, με την κυκλοφορία του πρώτου client ανοιχτού κώδικα, και την δημιουργία των αντίστοιχων Bitcoins. Ο συγγραφέας της δημοσίευσης και δημιουργός του αντίστοιχου λογισμικού παρέμεινε ανώνυμος, χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο Satoshi Nakamoto. Η πραγματική ταυτότητά του, ή ακόμα και το αν πρόκειται για ένα άτομο ή για μία ομάδα, παραμένει ένα μυστήριο μέχρι και σήμερα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Sto_Menidi_to_proto_ATM_Bitcoin_stin_Ellada/
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Η UNESCO κατήγγειλε σήμερα με απόφασή της τις βάρβαρες επιθέσεις τις οποίες έχουν διαπράξει οι τζιχαντιστές της οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος στη Συρία και στο Ιράκ, λέγοντας ότι συγκρίνονται με «εγκλήματα πολέμου».
       
      Το κείμενο, το οποίο υιοθετήθηκε στην 39η συνεδρίαση της Επιτροπής για την Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά της UNESCO, που άρχισε χθες Κυριακή, καταδικάζει «τις βάρβαρες επιθέσεις, τις βιαιότητες και τα εγκλήματα τα οποία διαπράττονται [...] εναντίον της πολιτιστικής κληρονομιάς του Ιράκ» από την οργάνωση.
       
      Το Ισλαμικό Κράτος έχει θέσει στο στόχαστρο αρχαιολογικούς χώρους, θρησκευτικά και ιστορικά μνημεία εντός της επικράτειας στην οποία έχει ανακηρύξει την εγκαθίδρυση ενός «χαλιφάτου» κι εκτείνεται στα εδάφη του Ιράκ και της Συρίας.
       
      «Οι εσκεμμένες επιθέσεις εναντίον κτιρίων αφιερωμένων στη θρησκεία, στην παιδεία, στην τέχνη, στην επιστήμη ή στη φροντίδα της (ανθρώπινης) υγείας καθώς και εναντίον ιστορικών μνημείων ενδέχεται να συνιστούν εγκλήματα πολέμου» επισημαίνει στην απόφασή της η UNESCO.
       
      Η απόφαση που εξέδωσε η Εκπαιδευτική, Επιστημονική και Επιμορφωτική Οργάνωση των Ηνωμένων Εθνών εκφράζει ακόμη βαθιά ανησυχία για την αρχαία πόλη Παλμύρα, μέρος της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, που καταλήφθηκε από το Ισλαμικό Κράτος κι έχει παγιδευτεί με νάρκες και εκρηκτικά.
       
      Η UNESCO εκφράζει τον φόβο ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ο αρχαιολογικός χώρος να καταστραφεί ολοσχερώς.
       
      Χθες, Κυριακή η Γενική Διευθύντρια της UNESCO Ιρίνα Μπόκοβα είχε καταγγείλει την καταστροφή αρχαιολογικών και πολιτιστικών θησαυρών ανυπολόγιστης αξίας από το Ισλαμικό Κράτος.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/world/article/?aid=718002
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δωρεάν θα είναι οι αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα, από σήμερα έως και τη Δευτέρα 6 Ιουλίου, όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης.
       
      Η σχετικά απόφαση θα εκδοθεί εντός της ημέρας προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες, λόγω των μέτρων περιορισμού, και θα αφορά το ΜΕΤΡΟ, τα αστικά λεωφορεία, τον ΗΣΑΠ και τα τρόλεϊ, αλλά όχι τον προαστιακό.
       
      Η απόφαση δεν θα αφορά τη Θεσσαλονίκη και τις άλλες επαρχιακές πόλεις, όπου οι συγκοινωνίες εκτελούνται από ιδιωτικούς φορείς.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/134679/dorean-oi-sygkoinonies-stin-athina-eos-dimopsifisma#.VZDXBRRbf98.facebook
      Περισσότερα...

      45

    • Engineer

      Τα μικρού μεγέθους αυτοοδηγούμενα οχήματα της Google έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν στους δρόμους της Καλιφόρνια, στις ΗΠΑ.
      Αν και ειδικά οχήματα, με τεχνολογία αυτοοδήγησης έχουν δοκιμαστεί στο παρελθόν από την Google, είναι η πρώτη φορά που δικά της οχήματα ξεκίνησαν να κυκλοφορούν στις δρόμους. Η εταιρεία είχε ανακοινώσει πριν από ένα μήνα, ότι τα πρώτα οχήματα του είδους θα ξεκινούσαν να κυκλοφορούν από το καλοκαίρι και από ότι φαίνεται δεν υπήρξε κάποια παρέκλιση στο χρονοδιάγραμμα.
       
      Κατά την διάρκεια των δοκιμών, η ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά λίγο πάνω από τα 40 km/h, και ένας οδηγός μπορεί να παρέμβει οποιαδήποτε στιγμή και να πάρει τον έλεγχο του οχήματος σε περίπτωση ανάγκης.
       
      Αν και η εταιρεία έχει εργαστεί και σε άλλες εκδόσεις των οχημάτων, που δεν περιλαμβάνουν τιμόνι ή χειριστήρια και πεντάλ για την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση τους, στην συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποιούνται οχήματα που διαθέτουν και συμβατικό τιμόνι ή πεντάλ κ.ά.
       
      Αργότερα, και εφόσον το επιτρέψει η πολιτεία της Καλιφόρνια, θα ξεκινήσουν να κυκλοφορούν οχήματα χωρίς τιμόνι ή άλλα χειριστήρια. Πάντως η Google χρησιμοποιεί το ίδιο ακριβώς λογισμικό που έχει χρησιμοποιήσει και στα τροποποιημένα οχήματα της Lexus στο παρελθόν.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B1-%CE%BF%CF%87%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-google-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC-r9617
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η επόμενη εβδομάδα θα είναι εβδομάδα τελικών αποφάσεων για το Μετρό Θεσσαλονίκης: διαβάστε τμήμα άρθρου του ηλεκτρονικού "Βήματος" που τονίζει τα πιο κρίσιμα σημεία, σύμφωνα και με την τοποθέτηση του αρμόδιου υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.
      Σε διάλυση της σύμβασης κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης και επαναδημοπράτηση του έργου θα προχωρήσει η κυβέρνηση, εάν την επόμενη εβδομάδα οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Αττικό Μετρό και του υπουργείου Οικονομίας και της κατασκευάστριας κοινοπραξίας δεν καταλήξουν σε αμοιβαία συμφωνία για το μέλλον και την συνέχιση του πολύπαθου έργου. Αυτά υπογράμμισε χθες Πέμπτη ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, κ. Χ. Σπίρτζης, μιλώντας κατά την διάρκεια ενημέρωσης της Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, "την άλλη εβδομάδα πιστεύω ότι θα είναι η τελευταία συνάντηση που ζήτησε η κοινοπραξία για να δούμε εάν θα έχουμε συμφωνία ή όχι".
       
      Εάν υπάρξει συμφωνία και βούληση από την πλευρά του εργολάβου-είπε ο κ. Σπίρτζης-είναι εφικτή η ολοκλήρωσή του στο δεύτερο εξάμηνο του 2018. Αποκάλυψε μάλιστα ότι η κοινοπραξία-με επικεφαλής την ΑΕΓΕΚ-του έργου πούλησε τους "μετροπόντικες" (ΤΒΜ) στον ανάδοχο της επέκτασης του Μετρό της Καλαμαριάς (ΑΚΤΩΡ). Η Αττικό Μετρό θα κάνει έλεγχο για τη νομιμότητα ή μη της συγκεκριμένης συναλλαγής. Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, τα ΤΒΜ ανήκουν στην ΑΚΤΩΡ, η οποία τα αγόρασε από τράπεζες. Αυτές διέθεταν τον εξοπλισμό με leasing στην κοινοπραξία της βασικής γραμμής, η οποία τα ελέγχει ακόμη συμβατικά.
       
      "Ευελπιστώ ότι η κοινοπραξία θα συναιτιστεί και να ξεσυνηθίσει αυτά στα οποία είχε εθιστεί" είπε ο κ. Σπίρτζης, μιλώντας μεθοδεύσεις και εκβιασμούς που καταγράφονται σε διάφορα δημόσια έργα της χώρας, όπως στην λεγόμενη "παραϊόνια", στον κάθετο άξονα του Έβρου κτλ. Παρατήρησε πάντως ότι η κατασκευάστρια κοινοπραξία δεν κινείται στη λογική του υπουργείου Οικονομίας. Όπως είπε, η πρώτη διαθέσιμη επιλογή της κυβέρνησης ακυρώνεται από την ανάδοχο με την πρακτική της σύνδεσης της συνέχισης του έργου με την αποζημίωσή από τα διαιτητικά δικαστήρια, αξιώνοντας εκατοντάδες εκατ. ευρώ.
       
      "Η δεύτερη είναι να βρούμε μία συμφωνία που να μην καταστρατηγεί την σύμβαση-όπως επιχειρεί η κοινοπραξία-και να δούμε τι μπορεί να δώσει το ελληνικό δημόσιο" τόνισε ο κ. Σπίρτης, παραδεχόμενος ότι θα υπάρξει πρόσθετο κόστος «με απόλυτη τεκμηρίση και όχι σε λογική παζαριού που επιχειρείται από την κοινοπραξία και διεκδικήσεις που δεν ευσταθούν σε καμία λογική».
       
      "Δεν χρειάζεται να είναι κανείς λογικός" είπε ο κ. Σπίρτζης για να καταλάβει ότι σε μία σύμβαση 900 εκατ. ευρώ, η οποία έχει απορροφήσει ήδη 350 εκατ. ευρώ, δεν μπορεί να διεκδικούνται 680 εκατ. ευρώ. Το τίμημα για την ολοκλήρωση του έργου θα προσδιοριστεί από την κοινή ομάδα που ανέλαβε την διαπραγμάτευση, η οποία θα λάβει υπόψη τις αποφάσεις των διαιτητικών δικαστηρίων, τις αποζημιώσεις για τις θετικές ζημιές και τις μελλοντικές εργασίες, τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών. Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι ο καθορισμός της νόμιμης διαδικασίας αποζημίωσης θα συνοδεύεται από παραίτηση της κοινοπραξίας από κάθε διεκδίκηση-τωρινή και μελλοντική-και απόσυρση από τις αγωγές που έχει καταθέσει στα δικαστήρια.
       
      Μετά από τυχόν συμφωνία, τόνισε, θα ακολουθήσει η έγκριση των αποτελεσμάτων της διαπραγματευτικής διαδικασίας από τα αρμόδια εθνικά και κοινοτικά όργανα και ο καθορισμός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου, συμπλήρωσε. Αυτή η πρόταση, είπε ο κ. Σπίρτζης, έχει αρκετά πλεονεκτήματα διότι θα μπορούσε να συμφωνηθεί ένα τεκμηριωμένο τίμημα, να εξοικονομηθούν κάποιοι μήνες και να υπάρξει επανέναρξη κατασκευαστικών εργασιών να ολοκληρωθεί το έργο και να περιοριστεί κάθε κίνδυνος για την συγχρηματοδότηση του έργου. Ωστόσο, ο κ. Σπίρτζης προκάλεσε αίσθηση, σημειώνοντας ότι "εάν την άλλη εβδομάδα δεν έχουμε καταλήξει, θα εκκινήσουμε διαδικασίες έκπτωσης του αναδόχου του έργου και επαναδημοπράτησης των εργασιών. Διότι πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουν ότι δεν θα κρατάνε όμηρο ούτε το ελληνικό δημόσιο ούτε την κοινωνία με διάφορους τρόπους και μεθοδεύσεις. Αν δεν καταλήξουμε σε συμφωνία, θα έχουμε άλλη διαδικασία που σημαίνει ότι θα σταλεί ειδική πρόσκληση και μετα θα προχωρήσουμε τυπικά σε διαδικασίες έκπτωσης" συμπλήρωσε.
       
      Όπως τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, η κοινοπραξία δεν έχει τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα εργασιών της Αττικό Μετρό. "Εάν συνεχίσουμε με την ίδια κατάσταση, οι καθυστερήσεις θα είναι πολύ περισσότερες και οι συνέπειες πολύ μεγαλύτερες για το ελληνικό δημόσιο" είπε ο κ. Σπίρτζης. Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η επαναδημοπράτηση των υπολοιπόμενων εργασιών του έργου μπορεί να γίνει σε περίπου έξι μήνες.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15903
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.