Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Μια μονάδα που διχάζει, καθώς υπάρχουν ένθερμοι υποστηρικτές, όσο και επικριτές, είναι αυτή της νέας ΜΟΜΑ, η οποία αν και δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η πλήρης σύστασή της, εντούτοις τις μέρες αυτές ένα τμήμα της εκτελεί εργασίες στο νησί της Ικαρίας ώστε να αποκατασταθεί η οδική σύνδεση δυο χωριών στη νότια πλευρά του, μετά τις καταστροφές που υπέστη ο δρόμος πριν από τέσσερα χρόνια.
       
      Η επανίδρυση της Μικτών Ομάδων Μηχανημάτων Ανασυγκροτήσεως (ΜΟΜΑ) ήταν από τις πρώτες εξαγγελίες του υπουργού Εθνικής Αμυνας Πάνου Καμμένου λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, την οποία έβαλε σε εφαρμογή όταν στις 10 Φεβρουαρίου ανακοίνωσε ότι το ΓΕΣ θα ξεκινούσε τον σχεδιασμό για την επανασύστασή τους.
       
      Οι μονάδες ΜΟΜΑ μαζί με τη ΣΥΚΕΑ (Στρατιωτική Υπηρεσία Κατασκευών Εργων Ανασυγκρότησης) είχαν συγκροτηθεί τον Απρίλιο του 1957 και κατά γενική ομολογία είχαν παίξει καταλυτικό ρόλο στην ανασυγκρότηση της χώρας -και ειδικά της περιφέρειας- μετά την Κατοχή και τον εμφύλιο πόλεμο, κατασκευάζοντας μεγάλα έργα όπως δρόμους, γέφυρες, λιμάνια, ενώ είχαν φτιάξει ακόμη και το αεροδρόμιο της Ελευσίνας.
       
      Σε ολόκληρη τη χώρα υπήρχαν 7 μονάδες, οι οποίες έκλεισαν το 1992, με απόφαση της τότε κυβέρνησης Μητσοτάκη.
       
      Λόγω ειδικής νομοθεσίας της Ε.Ε. διαπιστώθηκε ότι η δυνατότητα να αναλαμβάνουν έργο οι μονάδες περιοριζόταν μόνο εκεί που δεν υπήρχε ανταγωνισμός εταιρειών για την ανάληψή του.
       
      Γι’ αυτό αποφασίστηκε οι νέες ΜΟΜΑ να αναλαμβάνουν τα τεχνικά έργα των οποίων ο διαγωνισμός θα κηρύσσεται άγονος λόγω μη προσέλευσης εργολάβων -όπως σε μικρές δυσπρόσιτες περιοχές ή νησάκια- ενώ παράλληλα θα επεμβαίνουν -όπως και τώρα– για έργα σε έκτακτες καταστάσεις, όπως θεομηνίες και καταστροφές.
       
      Ετσι προέκυψε η «Διακλαδική Διοίκηση Κατασκευής Εργων Ειδικού Σκοπού ΔΕΙΝΟΚΡΑΤΗΣ», με επιχειρησιακό τίτλο «ΔΙΔΕΡΓΩΝ», στην οποία θα υπάγονται δύο μονάδες.
       
      Η μία μονάδα Κατασκευής Εργων Ειδικού Σκοπού ονομάζεται «Η Κυρά της Ρω» (ο επιχειρησιακός τίτλος της είναι 1η ΜΟΚΕ) και η οποία έχει έδρα το 747 Ειδικό Τάγμα Μηχανικού (747 ΕΤΜΧ), στο Λουτράκι Κορινθίας, ενώ η δεύτερη θα ονομάζεται «Η Κυρά των Μαρασίων» και θα έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη.
       
      Η απόβαση
       

       
       
      Σύμφωνα με όσα έχουν αποφασιστεί, ο εξοπλισμός της ΔΙΔΕΡΓΩΝ και των μονάδων της θα προέλθει από την ανακατανομή πλεονάζοντος εξοπλισμού από φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, από τις προμήθειες μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, του προγράμματος Αμυντικού Υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων και μέσω του ΟΔΔΥ, μέσω Διακρατικών Συμφωνιών και τέλος μέσω της αποδοχής δωρεών.
       
      Μέχρι, δε, την πλήρη οργάνωση και λειτουργία των μονάδων της, το έργο της θα αναληφθεί από έναν Λόχο του 747 ΕΤΜΧ και από κλιμάκιο της 206 ΠΑΥ (Πτέρυγα Αεροπορικών Υποδομών).
       
      Η πλήρης οργάνωση της ΔΙΔΕΡΓΩΝ δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, εντούτοις τα εγκαίνιά της έγιναν στις 7 Μαΐου στο Λουτράκι από τον ίδιο τον υπουργό Εθνικής Αμυνας, ο οποίος στην ομιλία του τόνισε ότι η ΔΙΔΕΡΓΩΝ δεν θα ανταγωνιστεί τον ιδιωτικό τομέα, αλλά θα τον συμπληρώνει.
       
      Περίπου δυο μήνες αργότερα, στις 6 Ιουλίου, αρματαγωγό του Πολεμικού Ναυτικού πραγματοποιούσε την πρώτη «αποβίβαση» της νέας μονάδας, η οποία αποτελούνταν από κλιμάκιο εργασίας του 747 ΕΤΜΧ με 11 μηχανήματα, 8 οχήματα και άλλα ειδικά οχήματα στην Ικαρία, προκειμένου να φτιαχτεί το οδικό τμήμα που συνδέει τα χωριά Καρκινάγρι και Μαγγανίτη και το οποίο είχε υποστεί σοβαρές ζημιές από θεομηνία του 2011, με αποτέλεσμα να κοπεί σε τρία σημεία.
       
      Εκτός από τους υποστηρικτές, η νέα ΜΟΜΑ έχει και ένθερμους πολέμιους, με πιο χαρακτηριστικό δείγμα την «Επιτροπή Αλληλεγγύης Στρατευμένων – Δίκτυο Ελεύθερων Φαντάρων “Σπάρτακος”», η οποία σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για «μισθοφόρους» που θα απασχολούνται για δυο χρόνια στη ΜΟΜΑ και οι οποίοι μετά θα βρεθούν στην ανεργία, ενώ υπογραμμίζεται ότι: «Το πελατειακό κράτος εκσυγχρονίζεται και ενσωματώνει νέες μορφές μαύρης εργασίας στον Στρατό, από μια κυβέρνηση που δηλώνει ότι επιθυμεί να την καταπολεμήσει θεσπίζοντας συμβάσεις εργασίας και βασικό μισθό».
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/i-moma-xana-ston-dromo
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      «Ανοίγει» αρχές Σεπτεμβρίου το πρώτο ηλεκτρονικό ΚΕΠ για την on line έκδοση πιστοποιητικών και άλλων απαραίτητων εγγράφων για τις συναλλαγές των πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες. Στα τέλη του ίδιου μήνα αναμένεται να «ενεργοποιηθεί» και η Κάρτα του Πολίτη, η οποία θα παρέχεται προαιρετικά.
       
      Πιο αναλυτικά, ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Χριστόφορος Βερναρδάκης έχει δώσει ρητές εντολές για την ολοκλήρωση του προγράμματος στην ψηφιακή πλατφόρμα «ΕΡΜΗΣ» ώστε άμεσα ηλεκτρονικά να είναι διαθέσιμα στους πολίτες τα πρώτα εννέα έγγραφα που σταδιακά θα αυξηθούν, με στόχο να αναπτυχθούν συνολικά περί τις 120 λειτουργίες. Σε πρώτη φάση, οι πολίτες θα μπορούν διαδικτυακά μέσω του ηλεκτρονικού ΚΕΠ να εκτυπώσουν στον υπολογιστή τους τα απαραίτητα έγγραφα με τον ίδιο κωδικό που διαθέτουν στο TAXIS. Σε δεύτερη φάση, οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά το αίτημα χορήγησης δικαιολογητικών, τα οποία θα... λαμβάνουν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τους. Στο τελικό στάδιο και με την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής διαδύνδεσης των μητρώων δεν θα απαιτείται η φυσική παρουσία του πολίτη αφού η κατάθεση των εγγράφων θα γίνεται ηλεκτρονικά. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, την πρώτη περίοδο λειτουργίας του ηλεκτρονικού ΚΕΠ οι πολίτες θα μπορούν να εκδίδουν εννέα έγγραφα:
       
      - ατομικό λογαριασμό ΙΚΑ,
      - ληξιαρχική πράξη γάμου,
      - ληξιαρχική πράξη γέννησης,
      - ληξιαρχική πράξη θανάτου,
      - χορήγηση ασφαλιστικής ενημερότητας για επιχειρήσεις και ιδιώτες
      - πιστοποιητικό ιθαγένειας,
      - πιστοποιητικό γέννησης
      - βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης ΟΓΑ
      - βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης.
       
      Παράλληλα, ακόμα 50 έγγραφα θα υπάρχει η δυνατότητα να αποστέλλονται στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, μετά από αίτηση στο ΚΕΠ. Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου αναμένεται και η Κάρτα του Πολίτη, την οποία θα αποκτούν οι πολίτες προαιρετικά. Πρόκειται ουσιαστικά για τη διαδικασία σύνδεσης των φακέλων του πολίτη σε όλες τις υπηρεσίες. Όπως έχει τονιστεί από κυβερνητικές πηγές η αστυνομία έχει συνδεθεί με το δημοτολόγιο, το δημοτολόγιο έχει συνδεθεί με το ΑΜΚΑ, το ΑΜΚΑ με το TAXIS.
       
      Η Κάρτα του Πολίτη θα είναι άυλη αφού στην πραγματικότητα πρόκειται για έναν αριθμό - κωδικό που θα είναι ιδιοκτησία του πολίτη. Προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί ποια υπηρεσία θα την εκδίδει, με πιο πιθανό σενάριο να διατίθεται μέσω των ΚΕΠ.
       
      Στο μεταξύ, ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα επισκεφτεί την Παρασκευή το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης στο πλαίσιο του προγράμματος αναβάθμισής του.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=113621280
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Στην ελληνική αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων εισήλθε η ισπανική εταιρεία Goldcar, ανοίγοντας το πρώτο της γραφείο στη Ρόδο ενώ μέχρι το τέλος Ιουλίου θα ενισχύσει την παρουσία της με τη λειτουργία τριών ακόμη γραφείων σε Χανιά, Ηράκλειο και Αθήνα.
       
      Η εταιρεία θα απασχολεί συνολικά 40 εργαζόμενους ενώ σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση το 2016 η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει 19 εκατομμύρια ευρώ για την ενίσχυση της δραστηριότητάς της στην ελληνική αγορά.
       
      "Η στρατηγική απόφαση της Goldcar για είσοδο στην ελληνική αγορά αποδεικνύει τη δέσμευση και την εμπιστοσύνη της στη χώρα και στις προοπτικές ανάπτυξης που διέπουν έναν από τους μεγαλύτερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, τον τουρισμό" σημειώνει στην ανακοίνωσή της η εταιρεία.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/%E2%82%AC19_ekat_ependuei_i_ispaniki_Goldcar_stin_Ellada/#.VbHpNPntlBc
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Εκδόθηκαν σήμερα από το ΑΣΕΠ τα οριστικά αποτελέσματα της Προκήρυξης 3Κ/2014 που αφορούν στην πλήρωση, με σειρά προτεραιότητας, 160 θέσεων προσωπικού Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, στη ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ.
       
      Ο πίνακας διοριστέων-προσληπτέων απεστάλη στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση και θα αναρτηθεί στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» μετά την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ.
       
      Τα οριστικά αποτελέσματα των λοιπών κατηγοριών της εν λόγω διαγωνιστικής διαδικασίας θα εκδοθούν: α) για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Δ.Ε.), μετά την πραγματοποίηση της ειδικής πρακτικής δοκιμασίας των υποψηφίων του κλάδου Δ.Ε. Ηλεκτροτεχνικοί Δικτύων (εναερίων και υπογείων-Τ4/Α) σε ήδη ορισθείσες ημερομηνίες και β) για την Τεχνολογική Εκπαίδευση (Τ.Ε.), μετά την ολοκλήρωση της ελεγκτικής διαδικασίας, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.
       
      Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την υπ' αριθ. 62/2004 απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, οι απορριπτέοι υποψήφιοι εμφανίζονται με το δωδεκαψήφιο μοναδικό κώδικα ο οποίος αναγράφεται στην εκτυπωμένη μορφή της ηλεκτρονικής τους αίτησης σε συνδυασμό με τον αριθμό ταυτότητας.
       
      Πηγή: http://michanikos-online.gr/news.php?aID=15682
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Νέα ευρήματα φέρνει στο φως η φετινή αρχαιολογική έρευνα της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων στο ναυάγιο του «Μέντορα» στα Κύθηρα. Σύμφωνα με αυτά, πέραν των γνωστών γλυπτών που μετέφερε ο «Μέντωρ», υπήρχαν και άλλες αρχαιότητες που ίσως να είχαν περισυλλεγεί από την ομάδα που δραστηριοποιούνταν γύρω από τον λόρδο Έλγιν.
       
      Η υποβρύχια έρευνα διάρκεσε από τις 26 Ιουνίου έως τις 12 Ιουλίου, ενώ η ανασκαφή επικεντρώθηκε στο δυτικό όριο του σωζόμενου τμήματος του σκαριού του πλοίου και προς την πλώρη του, στην περιοχή όπου το 2013 είχαν εντοπισθεί τα δύο θραύσματα αιγυπτιακών γλυπτών, «με στόχο να διαπιστωθεί κατά πόσο συνεχίζουν να υπάρχουν κατάλοιπα του πλοίου και φυσικά να ελεγχθεί η ύπαρξη ευρημάτων στη συγκεκριμένη περιοχή».
       
      Από το χώρο της τομής που ορίστηκε ανελκύσθηκαν αντικείμενα που σχετίζονται με την διαβίωση και τη λειτουργία του πλοίου, όπως ο δίσκος μίας ξύλινης τροχαλίας, και μία ακέραιη γυάλινη κλεψύδρα, αρκετά θραύσματα πιάτων και σκευών καθημερινής χρήσης, αλλά και προσωπικά αντικείμενα όπως μία γυάλινη διακοσμητική σφραγίδα που φέρει το γράμμα «Β», ένα οστέινο πιόνι σκακιού και θραύσματα οστέινου χτενιού.
       
      Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν τρείς αρχαίες λαβές ροδιακών αμφορέων (κατά μία πρώτη εκτίμηση χρονολογούνται στο 3ο αι. π.Χ.) οι δύο από τις οποίες είναι ενσφράγιστες καθώς και ένα μικρό ακέραιο λίθινο αγγείο.
       
      Οι έρευνες υποστηρίχθηκαν αποκλειστικά από το Κυθηραϊκό Ερευνητικό Σύνδεσμο.
       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/137653/ta-mystika-tis-thalassas-kai-nea-entyposiaka-eyrimata-sto-nayagio-toy-mentora#.VbEUJbkRdFo.facebook
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μία νέα υπηρεσία προς τους μηχανικούς μέλη του ξεκινά να παρέχει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Πρόκειται για την υπηρεσία φοροτεχνικής υποστήριξης των μηχανικών από οικονομολόγους-λογιστές, συνεργάτες του ΤΕΕ, με σκοπό την επίλυση θεμάτων, που ανακύπτουν κατά την άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας των μηχανικών, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός. Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η αντιμετώπιση θεμάτων λογιστικής και φοροτεχνικής φύσης, τα οποία ενδέχεται να κωλύουν την αποτελεσματική άσκηση του επαγγέλματός τους. Σύμφωνα με τον κ.Στασινό το ΤΕΕ θέλει να παρέχει χρήσιμες και όσο το δυνατόν περισσότερες υπηρεσίες στα μέλη του.
       
      Ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος τονίζει ότι «το φορολογικό σύστημα της χώρας επιδέχεται συνεχείς αλλαγές που δυσκολεύουν νέες και παλιές επιχειρήσεις και ιδίως τους ελεύθερους επαγγελματίες, όπως οι μηχανικοί. Από όσα μελετήσαμε, μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2015 είχαν ψηφιστεί τους τριάντα τελευταίους μήνες έξι αμιγώς φορολογικοί νόμοι με 177 άρθρα, 17 ακόμη νόμοι στους οποίους συμπεριλήφθηκαν 71 νέες φορολογικές διατάξεις, ενώ για την εφαρμογή τους μόνο εκδόθηκαν 111 υπουργικές αποφάσεις και 138 διευκρινιστικές εγκύκλιοι! Και σε αυτά δεν περιλαμβάνονται ούτε οι ρυθμίσεις για τις παλαιές οφειλές, ούτε οι ειδικές ρυθμίσεις λόγω των κεφαλαιακών ελέγχων, ούτε όσα θεσπίστηκαν τις τελευταίες εβδομάδες με στόχο τη νέα συμφωνία».
       
      Η φοροτεχνική υποστήριξη θα συνίσταται στην παροχή φοροτεχνικών και λογιστικών οδηγιών/συμβουλών προς τους μηχανικούς και δεν θα περιλαμβάνει τις διενέργεια λογιστικών ή άλλων πράξεων, ούτε την εκπροσώπησή τους ενώπιον των διοικητικών αρχών. Η φοροτεχνική υποστήριξη θα παρέχεται κάθε Παρασκευή και ώρες 11.00 – 14.00 στον 8o όροφο, γραφείο Νο 808 στην Κεντρική Υπηρεσία του ΤΕΕ (Νίκης 4, Αθήνα). Η νέα υπηρεσία ξεκινά να παρέχεται δοκιμαστικά την Παρασκευή 31 Ιουλίου και την Παρασκευή 28 Αυγούστου, προκειμένου να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για την καλύτερη λειτουργία της και θα συνεχίσει σε τακτική εβδομαδιαία βάση από τον Σεπτέμβριο.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BE/
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Καφέ, εστιατόρια, βενζινάδικα και άλλα καταστήματα εξυπηρέτησης που υπάρχουν σε διάφορα σημεία των υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομων, θα συνεχίσουν να λειτουργούν ως την κατασκευή των Κέντρων Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) τα οποία προβλέπονται από τις συμβάσεις του 2007.
       
      Η σχετική ρύθμιση προβλέπεται στο άρθρο 21 του νομοσχεδίου για τις ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες, που τέθηκε από χθες σε δημόσια διαβούλευση.
       
      Το κλείσιμό τους είχε επιβληθεί με το άρθρο 83 του νόμου 4313/2013, με τον οποίο κυρώθηκε η νέα συμφωνία του δημοσίου με τους εργολάβους για την επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους.
       
      Το θέμα είχε έρθει στην επικαιρότητα στις αρχές του μηνός όταν οι εργολάβοι της υπό κατασκευή εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας τοποθέτησαν μπάρες για να εμποδίσουν την είσοδο οχημάτων σε βενζινάδικο που λειτουργεί στο 90ό χλμ, κοντά στον κόμβο της Θήβας.
       
      Η απομάκρυνσή τους είχε γίνει από συνεργείο της κοινοπραξίας, υπό την παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Χρ. Σπίρτζη, βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και όλων των δημάρχων της Βοιωτίας.
       
      Επίσης με το άρθρο 20 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου για τις ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των εργοληπτικών οργανώσεων, που αφορά την υποχρέωση των αναδόχων να προκαταβάλουν τον ΦΠΑ για έργα που καθυστερούν να εξοφληθούν, φαινόμενο που εντάθηκε τους τελευταίους μήνες.
       
      Προβλέπονται μέτρα διευκόλυνσης, που αναμένεται να διασαφηνιστούν με υπουργική απόφαση.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/31126-%CF%81%CF%8D%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CE%BC%CE%AE%CE%BA%CE%BF%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%85%CF%80%CF%8C-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AE-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%89%CE%BD
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Την παροχή δωρεάν τελών σύνδεσης σε όσους συνάψουν σύμβαση σύνδεσης και παροχής με το δίκτυο φυσικού αερίου για κεντρική θέρμανση, βιοτεχνική και επαγγελματική χρήση ανακοίνωσε η Εταιρεία Παροχής Αερίου (Ε.Π.Α.) Θεσσαλονίκης.
       
      Η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτή την παροχή για την περίοδο Ιουλίου - Δεκεμβρίου εξαιτίας των δυσμενών οικονομικών συνθηκών.
       
      Ειδικότερα, η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης προσφέρει μηδενικά τέλη σύνδεσης για όλους τους νέους πελάτες που θα υπογράψουν σύμβαση σύνδεσης και παροχής φυσικού αερίου. Το όφελος από την προσφορά των τελών σύνδεσης ανά κατηγορία μετρητή αποτυπώνεται ως εξής:
       
      - Για παροχή με ισχύ από 51.601 έως 86.000 kcal το όφελος από τα τέλη σύνδεσης είναι 1.455,17 ευρώ
       
      - Για παροχή με ισχύ από 86.001 έως 137.600 kcalτο όφελος από τα τέλη σύνδεσης είναι 1.761,36 ευρώ
       
      - Για παροχή με ισχύ από 137.601 έως 215.000 kcalτο όφελος από τα τέλη σύνδεσης είναι 1.761,36 ευρώ
       
      - Για παροχή με ισχύ από 215.001 έως 344.000 kcal το όφελος από τα τέλη σύνδεσης είναι 1.942,67 ευρώ
       
      - Για παροχή με ισχύ από 344.001 έως 559.000 kcal το όφελος από τα τέλη σύνδεσης είναι 2.596,98 ευρώ
       
      Για παροχή με ισχύ από 559.001 έως 834.000 kcalτο όφελος από τα τέλη σύνδεσης ξεκινά από 3.200 ευρώ.
       
      Η προσφορά αφορά τη δωρεάν κατασκευή του σημείου παροχής που αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΠΑ Θεσσαλονίκης (τοποθέτηση έως και του μετρητή φυσικού αερίου). Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης δεν επιβαρύνεται με το ποσό των τελών σύνδεσης, αλλά μόνο με το κόστος της εσωτερικής εγκατάστασης φυσικού αερίου.
       
      Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα www.epathessaloniki.gr, στο τηλεφωνικό κέντρο 11150 και στα Γραφεία Εξυπηρέτησης Πελατών.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=724503
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τη 2η θέση στον Διεθνή Διαγωνισμό Formula Student Class 2 στην κατηγορία της κοστολόγησης (Cost Competition) και την 3η θέση στη γενική κατάταξη κατέκτησε, ανάμεσα σε 24 πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο, η νεοσύστατη Φοιτητική Ομάδα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης «ARISTURTLE». Ο Διεθνής Διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο Silverstone της Αγγλίας, από 9/7/2015 έως 12/7/2015. Ο Διεθνής Διαγωνισμός αφορά το σχεδιασμό, τη μελέτη, την κοστολόγηση και την προώθηση ηλεκτρικού αγωνιστικού αυτοκινήτου και διοργανώθηκε από το «Institute of Mechanical Engineers» του «Kingston University London».
       
      Οι έπαινοι των κριτών και των παρευρισκομένων στον Διεθνή Διαγωνισμό ήταν πολλαπλοί ειδικά όταν διαπιστώθηκε ότι η βαθμολογία στην κοστολόγηση υπολείπονταν μόνο κατά 1 μονάδα από την πρώτη θέση.
       
      Ο Διεθνής Διαγωνισμός, ο οποίος θεωρείται από τους μεγαλύτερους της Ευρώπης, ξεκίνησε πολύ ενθαρρυντικά για την «ARISTURTLE», αφού από το πρώτο κιόλας αγώνισμα (Design), αποκόμισε ιδιαίτερα ενθαρρυντικά σχόλια για το σχεδιαστικό μέρος και την πολύ οργανωμένη σύνθεσή της. Αφού τελείωσε ο εξονυχιστικός έλεγχος των κριτών του πρώτου αγωνίσματος ακολούθησε το «Cost Analysis» που αποτελεί την τεχνοοικονομική μελέτη της ομάδας. Σε αυτό το αγώνισμα, η Ομάδα ήταν μία από τις δύο συνολικά που είχε ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη μελέτη, λαμβάνοντας υπ' όψιν όλες τις διεργασίες και τα στάδια κατασκευής των εξαρτημάτων του μονοθέσιου. Η παρουσία της Ομάδας ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του Επιχειρηματικού Σχεδίου όπου και πάλι εντυπωσίασε τους κριτές ο τρόπος προσέγγισης και η οργάνωση του πλάνου παραγωγής.
       
      Η ομάδα ARISTURTLE ιδρύθηκε το 2013 και είναι η δεύτερη συμμετοχή της στο διαγωνισμό. «Αυτό καταδεικνύει την εξαιρετική δουλειά που έγινε στο προηγούμενο διάστημα ώστε να μπορέσει να επιτύχει τη συγκεκριμένη διάκριση» υποστηρίζει ο Επιστημονικός Υπεύθυνος της Ομάδας, Αν. Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, Χρήστος Μαδεμλής και επισημαίνει «Οι προσπάθειες αυτές είναι αξιέπαινες και χρειάζονται υποστήριξη από όλους γιατί καταδεικνύουν την αστείρευτη δυναμική του Ελληνικού Πανεπιστημίου και την ικανότητα των Ελλήνων φοιτητών να προσπερνούν δυσκολίες και να διαπρέπουν, ακόμη και όταν συναγωνίζονται με φημισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού και ακόμη περισσότερο πανεπιστήμια της Ευρώπης».
       

       
      Η ομάδα απαρτίζεται από τους φοιτητές των Τμημάτων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Φυσικής και Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ και είναι οι Σωτήρης Αντωνιάδης, Αχιλλέας Γεωργιάδης, Ορέστης Γιάνγκας-Μπελτράτης, Κωνσταντίνος Γιοβανόπουλος, Γιώργος Δαρίκας, Λάμπρος Ζυγλάκης, Κατερίνα Ηλιάδου, Δημήτρης Ιακωβάκης, Γιώργος Καλιακούδας, Κωνσταντίνος Κανδύλας, Σταύρος Καρασαββίδης, Σοφία Μπουτσούκη, Ιωάννης Μυρσινιάς, Μιχάλης Στεργίδης, Λάμπρος Τερζόπουλος. Αρχηγός της ομάδας είναι ο φοιτητής Δημήτρης Παπαγιάννης.
       
      Επόμενος στόχος της ομάδας είναι η κατασκευή του μονοθέσιου ηλεκτρικού αγωνιστικού αυτοκινήτου που θα εκπροσωπήσει το ΑΠΘ τα επόμενα χρόνια σε Διεθνείς Διαγωνισμούς στοχεύοντας σε μεγαλύτερες διακρίσεις.
       
      Περισσότερες πληροφορίες για την ομάδα μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.
       
      Πηγή: http://www.thestival.gr/society/paideia/item/183140-akomi-mia-diethnis-diakrisi-gia-foititiki-omada-tou-apth
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Δεν υπογράφουμε τις σχεδιαζόμενες ομαδικές απολύσεις από την Κοινοπραξία του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης γιατί δεν ανταποκρίνονται στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο» δηλώνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Κατρούγκαλος,αναφερόμενος στην πρώτη απόφαση που έλαβε ως υπουργός Εργασίας.Παράλληλα, μιλώντας για το προαπαιτούμενο των "ομαδικών απολύσεων" τονίζει ότι "οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Εργασίας με τους εταίρους μας θα διεξάγονται με βάση την ευρωπαϊκή κανονικότητα,δηλαδή τι ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες".
      Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
       
      Ερώτηση: Κύριε υπουργέ, ευχαριστούμε πολύ που μιλάτε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ξεκινήσατε στο νέο σας πόστο με μία πολύ σημαντική απόφαση, δεν υπογράφετε τις ομαδικές απολύσεις στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.
      Απάντηση: Όχι απλώς δεν υπογράφουμε, αποφασίζουμε να μην εγκρίνουμε τις σχεδιαζόμενες αυτές ομαδικές απολύσεις από την Κοινοπραξία του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης γιατί ακριβώς δεν ανταποκρίνονται στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο. Και γιατί θεωρούμε ότι είναι και μια σαφής ένδειξη του τρόπου με τον οποίο έχουμε σκοπό να ασκήσουμε την πολιτική στο υπουργείο.
       
      Ερώτηση: Μιλάμε κ.υπουργέ για 349 άτομα.
      Απάντηση:Μιλάμε για τόσους ανθρώπους, ναι, ακριβώς.
       
      Ερώτηση: Άρα, κύριε υπουργέ για να γενικεύσουμε για λίγο τη συζήτηση, οι δανειστές μας, ξέρετε ότι ζητούν και επιμένουν στο θέμα των ομαδικών απολύσεων. Ποια είναι η γραμμή άμυνας που έχει το υπουργείο;
      Απάντηση: Θα διαπραγματευτούμε με τους εταίρους μας, με βάση την ευρωπαϊκή κανονικότητα. Τι υπάρχει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό ως γενικός δείκτης. Εγώ θεωρώ ότι το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο, είναι αυτό που εμείς υπερασπιζόμαστε και ο νεοφιλελευθερισμός που τον έχουμε δει σε συμπυκνωμένη του μορφή στα μνημόνια, επιστρατεύεται. Άρα, η αναφορά στις καλές ευρωπαϊκές μορφές, στο δικό μου το μυαλό, νομίζω και στο μυαλό όσων έχουν προοδευτικό τρόπο σκέψης, εξισώνεται με την υπεράσπιση του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου. Τώρα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό που θέλουμε είναι να βρεθεί μια αποδεκτή και βιώσιμη λύση για να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί το έργο του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης.
       
      Ερώτηση: Το οποίο έχει νεκρώσει.
      Απάντηση: Ακριβώς.Επομένως, συνδυάζουμε την ειδική περίπτωση, όπου προφανώς δεν μπορούσαμε να συναινέσουμε ως νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου σε μία κατεύθυνση απόλυσης τόσων πολλών εργαζομένων, με τη διαπραγμάτευση ώστε να έχουμε κάτι που θα είναι αποδεκτό από την άλλη πλευρά στο μέσο ευρωπαϊκό όρο και που θα υπερασπίζεται την εργασία.
       
      Πηγή: http://www.typosthes.gr/gr/topika/article/70856/stop-katrougalou-stis-omadikes-apoluseis-sto-metro-thessalonikis/
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται από σήμερα το σχέδιο νόμου του υπουργού Επικρατείας Ν. Παππά και του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χ. Σπίρτζη, για τις τηλεοπτικές άδειες, η οποία θα ολοκληρωθεί στις 24/8. Η κυβέρνηση υπογραμμίζει ότι «με το νομοσχέδιο αυτό επέρχεται μετά από 25 χρόνια η νομιμότητα στους τηλεοπτικούς σταθμούς, οι οποίοι από το 1990 που ξεκίνησε η λειτουργία τους μέχρι και σήμερα λειτούργησαν υπό το καθεστώς των λεγόμενων 'προσωρινών αδειών'».
       
      «Πρόκειται για ένα εκσυγχρονισμένο και πλήρες νομοθέτημα, που ρυθμίζει όλα τα θέματα που αφορούν την ψηφιακή τηλεόραση, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο αντικείμενο αυτό και αξιοποιώντας οτιδήποτε θετικό προϋπήρξε σε προηγούμενα νομοθετικά κείμενα» αναφέρουν κυβερνητικές πηγές.
       
      Με το σχέδιο νόμου:
       
      - Καθιερώνονται αυστηρότερα κριτήρια ως προς τους όρους αδειοδότησης και λειτουργίας των ψηφιακών καναλιών προκειμένου να αποκατασταθεί η νομιμότητα στο ραδιοτηλεοπτικό χώρο.
      - Διακόπτεται η συνέχεια της διά νομοθετικών παρεμβάσεων «νομιμοφανούς» λειτουργίας των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών και κατά την ψηφιακή μετάβαση.
      - Η αδειοδότηση των ψηφιακών καναλιών θα γίνει μέσω δημοπρασίας που θα διεξαχθεί από το ΕΣΡ.
       
      Τα επόμενα βήματα προβλέπουν ότι:
       
      - Πρώτα θα ψηφιστεί ο νόμος.
       
      - Ακολούθως θα εκδοθεί προκήρυξη από το ΕΣΡ για τη διενέργεια του πλειοδοτικού διαγωνισμού.
       
      - Υπάρχει στο νόμο πρόβλεψη για άδειες εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας, αλλά και ανά κατηγορία προγράμματος (ενημερωτικού ή μη) και περιεχομένου. Πρώτα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τις άδειες εθνικής εμβέλειας και στη συνέχεια οι περιφερειακής εμβέλειας.
       
      - Ο αριθμός των αδειών για την κάθε κατηγορία θα οριστεί με απόφαση του υπουργού Επικρατείας (με γνωμοδότηση από το ΕΣΡ).
       
      - Η χρονική διάρκεια των αδειών θα είναι 10 ετών.
       
      - Η δημοπρασία θα γίνει σε δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο θα γίνει προεπιλογή αυτών που θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη δημοπρασία και στο δεύτερο θα γίνει η δημοπρασία.
       
      - Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία θα έχουν ανώνυμες εταιρίες-κοινοπραξίες και οι ΟΤΑ.
       
      Μεταξύ των άλλων προϋποθέσεων προβλέπονται:
       
      α. Ελάχιστο καταβεβλημένο κεφάλαιο 8.000.000 ευρώ για τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου, 5.000.000 ευρώ για εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος θεματικού περιεχομένου και 2.000.000 για μη ενημερωτικούς. Σε περίπτωση που δεν είναι καταβεβλημένο το μετοχικό κεφάλαιο, θα υπάρχει η πρόβλεψη για υποβολή εγγυητικής επιστολής προς κάλυψη του υπολειπόμενου κεφαλαίου με τύπο εγγυητικής που θα διασφαλίζει την πραγματική καταβολή των ποσών που αυτή αφορά. Το προαπαιτούμενο μετοχικό κεφάλαιο για τις άδειες των περιφερειακών θα οριστεί με ΚΥΑ του υπουργού Επικρατείας και του Υπουργού Οικονομικών.
       
      β. Τα ίδια κεφάλαια της εταιρίας δεν θα πρέπει να υπολείπονται του ανωτέρω ελάχιστου καταβεβλημένου κεφαλαίου. Η προϋπόθεση αυτή θα πρέπει να υφίσταται και καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της άδειας αλλιώς αυτή θα ανακαλείται.
       
      γ. Προκειμένου να διασφαλιστεί ο έλεγχος της οικονομικής διαφάνειας των συμμετεχόντων, θα απαιτείται ονομαστικοποίηση των μετοχών μέχρι φυσικού προσώπου και για τις ημεδαπές και για τις αλλοδαπές εταιρίες και τίθεται έλεγχος «πόθεν έσχες» για τα οικονομικά μέσα που διαθέτουν οι υποψήφιες εταιρίες και οι μέτοχοι αυτών.
       
      δ. Επίσης προβλέπονται ποινικά κωλύματα για ιδιοκτήτες και εκπροσώπους των ανωνύμων εταιριών που υποβάλλουν υποψηφιότητα, καθώς και ασυμβίβαστα με συμμετοχή σε έρευνες μετρήσεων ραδιοτηλεοπτικής αγοράς και διαφημιστικές επιχειρήσεις.
       
      ε. Απαιτείται η τήρηση προϋποθέσεων τεχνικής και προγραμματικής πληρότητας από τους υποψήφιους τηλεοπτικούς σταθμούς.
       
      στ. Διασφαλίζονται θέσεις εργασίας και δημιουργούνται νέες, με καθορισμό ελαχίστων ορίων απασχολούμενου προσωπικού των υποψηφίων ανά κατηγορία και συγκεκριμένα τουλάχιστον 400 άτομα για τους εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού χαρακτήρα, 50 άτομα για εθνικής εμβέλειας μη ενημερωτικού χαρακτήρα, 20 άτομα για τους περιφερειακής εμβέλειας. Όλοι οι εργαζόμενοι θα είναι πλήρους απασχόλησης.
       
      ζ. Θα απαιτείται ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα υποψηφίων, μετόχων και νομίμων εκπροσώπων καθώς και τραπεζική ενημερότητα για την ομαλή εξυπηρέτηση των δανείων τους.
       
      η. Η τιμή εκκίνησης για την κατηγορία κάθε άδειας θα καθορισθεί από τον υπουργό Επικρατείας (με απλή γνωμοδότηση από το ΕΣΡ). Πριν από την ανακήρυξη των υπερθεματιστών για κάθε άδεια θα διενεργείται εκ νέου έλεγχος πόθεν έσχες για την υψηλότερη υποβληθείσα οικονομική προσφορά. Το τίμημα για κάθε χορηγηθείσα άδεια θα καταβάλλεται από τον υπερθεματιστή, μετά την ανακήρυξή του ως αδειούχου, εφάπαξ.
       
      Στο ίδιο νομοσχέδιο ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, ενώ επίσης ιδρύεται θυγατρική της ΕΡΤ ΑΕ η οποία θα είναι πάροχος δικτύου, διασφαλίζοντας την παροχή κατάλληλων υποδομών δικτύου σε όλες τις περιοχές της χώρας και με όρους ισότιμης και δίκαιης πρόσβασης στο δίκτυο, δίνοντας έτσι τέλος στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλές περιοχές της χώρας που δεν έχουν ψηφιακή κάλυψη, καθώς και στο μονοπώλιο της DIGEA.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500014339
      Περισσότερα...

      13

    • nikmmech

      Καταργούνται οι ποινές για οφειλέτες ατομικών εισφορών στον ΟΑΕΕ
      Την εφαρμογή του νόμου 4331/2015 (άρθρα 37 και 38), με τον οποίο καταργούνται οι ποινές για οφειλέτες ατομικών εισφορών στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ), κοινοποιεί με εγκύκλιό του ο Διοικητής του Οργανισμού, Τάσος Πετρόπουλος.
       
      Με τις διατάξεις του νόμου παύει να ισχύει η δυνατότητα αναγκαστικής είσπραξης εισφορών με ενέργειες που προβλέπονται από τον αναγκαστικό νόμο 86/1967 και, παράλληλα, υποθέσεις ή αποφάσεις που εκκρεμούν ή δεν έχουν εκτελεστεί, αντίστοιχα, αρχειοθετούνται ή δεν εκτελούνται.
       
      Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο: "Δεν υποβάλλονται εφεξής μηνυτήριες αναφορές. Μηνύσεις για τις οποίες εκκρεμεί εκδίκαση, τίθενται στο αρχείο με διάταξη του αρμοδίου Εισαγγελέα. Εφέσεις και αιτήσεις αναιρέσεων (εκκρεμή ένδικα μέσα) δεν συζητούνται ή αν έχουν εισαχθεί για συζήτηση αποσύρονται με διάταξη του αρμόδιου Εισαγγελέα και τίθενται στο αρχείο".
       
      Επίσης, "ποινικές αποφάσεις που δεν έχουν εκτελεστεί, κατά τη δημοσίευση του Νόμου, δεν εκτελούνται και αν έχει αρχίσει η εκτέλεσή τους, διακόπτεται".
       
      Με τον ίδιο νόμο, αυξάνεται για τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, το όριο παρακράτησης οφειλής από τη σύνταξη από τις 20.000 στις 25.000 ευρώ.
       
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - http://www.capital.gr/forum/thread/5223913?messageId=5223913
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Ολλανδία βρίσκεται πολύ κοντά στο να γίνει η πρώτη χώρα του κόσμου που θα αντικαταστήσει την άσφαλτο των δρόμων με ανακυκλωμένο πλαστικό.
       
      Το δημοτικό συμβούλιο του Ρόντερνταμ ανακοίνωσε ότι εξετάζει την εφαρμογή ενός πιλοτικού σχεδίου ασφαλτόστρωσης σε συνεργασία με την εταιρεία VolkerWessels.
       
      Οι εκπρόσωποι της εταιρείας υποστηρίζουν ότι η «πράσινη» εναλλακτική του ανακυκλωμένου πλαστικού έχει αρκετά πλεονεκτήματα, όπως τη μικρότερη ανάγκη συντήρησης και τη μεγαλύτερη αντοχή σε ακραίες θερμοκρασίες από -40 έως 80 βαθμούς Κελσίου.
       
      Ένα άλλο μεγάλο πρακτικό πλεονέκτημα είναι ότι η εφαρμογή ανακυκλωμένου πλαστικού στους δρόμους γίνεται σε υποπολλαπλάσιο χρόνο σε σχέση με τη συμβατική άσφαλτο, ενώ ο χρόνος ζωής του πλαστικού είναι τρεις φορές μεγαλύτερος.
      Η νέα αυτή μέθοδος παράλληλα προσφέρει λύσεις για σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως την ανησυχητική συσσώρευση τόνων πλαστικών απορριμμάτων τόσο στην ξηρά όσο και στους ωκεανούς.
       
      Επίσης, βοηθάει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς η συμβατική άσφαλτος είναι υπεύθυνη για 1,6 τόνους εκπομπών ετησίως σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου δύο τοις εκατό όλων εκπομπών που σχετίζονται με τις μεταφορές.
      Εάν το σχέδιο περάσει από το δημοτικό συμβούλιο και ακολουθήσει το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, οι πρώτοι δρόμοι με ανακυκλωμένο πλαστικό θα είναι διαθέσιμοι στο Ρότερνταμ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
       
      «Το πλαστικό προσφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τις σύγχρονες μεθόδους οδοποιίας, τόσο στην τοποθέτηση στους δρόμους όσο και στη συντήρησή τους», δήλωσε ο Ρολφ Μαρς, διευθυντής του αρμοδίου τμήματος της αναδόχου εταιρείας.
      «Το Ρότερνταμ είναι μία ιδιαίτερα καινοτόμος πόλη και έχει υποδεχθεί με ενθουσιασμό την ιδέα μας, καθώς ταιριάζει πολύ στην πολιτική βιωσιμότητας που ακολουθεί το συμβούλιο», πρόσθεσε.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/980720/ollandia-asfaltos-apo-anakuklomeno-plastiko
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Oι πρώτες κινήσεις για ενέργεια, νερά, OTE και οι παλιοί ενδιαφερόμενοι
       
      Eυκαιρίες στα ελληνικά... χαλάσματα αναζητούν ξένοι στρατηγικοί επενδυτές και funds, ρισκάροντας κόντρα στο country risk που τις τελευταίες εβδομάδες έχει χτυπήσει «κόκκινο».
       
      Πρόκειται για παλιούς παίκτες που κατά το παρελθόν έχουν δείξει ενδιαφέρον για greek business αλλά και για νέα επιθετικά χαρτοφυλάκια με σαφή προσανατολισμό σε τομείς που η Aθήνα, υπό την ασφυκτική πίεση των δανειστών, υποχρεώνεται να ανοίξει άμεσα.
       
      H επαναφορά του... «TAIΠEΔ Λουξεμβούργου» σε συνδυασμό με την νέα ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και τη δεινότατη οικονομική θέση της χώρας διαμορφώνουν ένα αφιλόξενο μεν, πλην όμως χαμηλού κόστους και ευάλωτο περιβάλλον που φαίνεται να προσελκύει το ενδιαφέρον αρκετών ξένων παικτών.
       
      O «κουμπαράς» που προβλέπει το νέο μνημόνιο δημιουργεί νέα δεδομένα για την περιουσία του Δημοσίου, για τις κρατικές επιχειρήσεις, πιθανώς και τις ενεργειακές, αλλά και για μελλοντικά έσοδα υδρογονανθράκων. O απογαλακτισμός του Aνεξάρτητου Διαχειριστή Mεταφοράς Hλεκτρικής Eνέργειας (AΔMHE) από την ΔEH μαζί με τη σπουδή για την κατασκευή της νέας λιγνιτικής μονάδας Πτολεμαΐδα V (προυπολογισμού πάνω από 1,4 δισ. ευρώ) καταδεικνύουν το πρώτο από τα πεδία ενδιαφέροντος των ξένων παικτών.
       
      Στην πρώτη φάση της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας για τον AΔMHE είχαν ανταποκριθεί η κινεζική China State Grid, η ιταλική Terna, η βελγική Elia, μία εκ των εταιριών διαχείρισης δικτύων της Iνδίας και το καναδέζικο συνταξιοδοτικό fund PSP που έχει εξαγοράσει το ποσοστό της Xόχτιφ στο ΔAA Eλ. Bενιζέλος.
       
      Yπό προυποθέσεις CSG, Terna και Elia εκτιμάται, πως θα μπορούσαν να επανέλθουν εάν και εφόσον προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία (για έλεγχο των στοιχείων του AΔMHE/due diliggence). Στα projects της ενέργειας έχουν τοποθετηθεί σημαντικά επιχειρηματικά και επενδυτικά συμφέροντα, καθώς το γνωστό Silchester International Investors Limited (του Λονδρέζου Stephen Butt) διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος από το 14% που είχε «χτίσει» στο μ.κ της ΔEH (στα μέσα του ΄12), ενώ στο έργο της Πτολεμαίδας η κοινοπραξία της Tέρνα (με υπεργολάβους τις Hitachi Power, Hitachi Ltd και Hamon Enviromental GmBH) θα κάνει χρήση γερμανικού εξοπλισμού. Σημειωτέον, ότι η ΔEH για να χρηματοδοτήσει την επένδυση έχει εξασφαλίσει (από το 2013) ομολογιακό δάνειο ύψους 739 εκατ. ευρώ από κ/ξ ξένων τραπεζών υπό την αναπτυξιακή KfW Ipex Bank. H τελευταία είναι η γνωστή κρατικών συμφερόντων γερμανική... ETBA στην οποία φέρονται ως πρόεδρος ο W. Scheuble και αντιπρόεδρος ο Sigmar Gabriel.
       
      Tην απόφαση του να μείνει Eλλάδα ενισχύοντας τη θέση του επιβεβαίωσε ο όμιλος York Capital Finance Offshore καθώς αύξησε τη συμμετοχή του στο 17,2% της ΓEK/Tέρνα και στο 9,24% της Tέρνα Eνεργειακής καλύπτοντας πλήρως την εξόφληση των ομολογιών που του αναλογούσαν (και μάλιστα την τελευταία συνεδρίαση πριν την προσωρινή αναστολή λειτουργίας του XA στις 26 Iουνίου). H παρουσία γαλλικών ομίλων στα «νερά» αλλά και η υποστηρικτή στάση του Παρισιού στην καθοριστική τελευταία Σύνοδο Kορυφής πιθανολογούν πλέον την πρόθεση ενεργότερης συμμετοχής των γαλλικών επιχειρηματικών-επενδυτικών συμφερόντων στην EYAΘ (και υπό προυποθέσεις στην EYΔAΠ). H μετοχική συμμετοχή του κολοσσού GDF Suez Environment στο μ.κ της Eταιρίας της Θεσσαλονίκης είναι γνωστή εδώ και χρόνια, ωστόσο είναι ελάχιστα γνωστές οι συχνές επισκέψεις στην Eλλάδα των βασικών μετόχων και fund managers των Γάλλων (CNP Assurances, Sofina, CDC) αλλά και του ίδιου του GDF Suez βασικού μετόχου (με 35,7% του μητρικού ομίλου).
       
      Tα αεροδρόμια
       
      Δεδομένη θεωρείται η εκχώρηση των 14 περιφερεακών αεροδρομίωνστο σχήμα Fraport-Kοπελούζου και πλέον το στοίχημα είναι οι διαδικασίας να τρέξουν πιο γρήγορα. Tο σχήμα έχει αναδειχθεί πλειοδότης για 40+10 χρόνια προσφέροντας τίμημα 1,23 δισ. ευρώ (και ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ, ποσοστό 25% από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων). H Fraport που επί της ουσίας είναι κρατικός όμιλος (κρατίδιο της Έσσης με 31,35%, Stadwerke Frankfurt am Main Holding GmBH με 20,02%, Deutsche Lufthansa με 8,45% κ.α.) και επενδυτικά ακολουθείται από ισχυρά χαρτοφυλάκια της Deutsche Bank, Landesbank Hessen- Thuringen, PSD Hesen Bank.
       
      Στις τράπεζες για συμμετέχοντες στα μετοχικά σχήματα όπως Fairfax, W. Ross (κυρίως στο μ.κ της Eurobank), Qatar (Paramount Services Holdings) στο μ.κ της Alpha Bank, Wellington Management Group στην Πειραιώς (και μάλιστα απορροφώντας το μεγαλύτερο μέρος της Capital Group of Companies, που σχεδόν αποχώρησε), BlackRock, Fidelity κ.α. (Eθνική) το στοίχημα είναι η στάση που θα κρατήσουν στις επερχόμενες AMK.
       
      Tα χαρτοφυλάκια «βλέπουν» OTE
       
      Kινητικότητα, παρά τις τελευταίες δραματικές εξελίξεις, παρατηρείται στο μέτωπο του OTE, όπου η Deutsche Telekom αποτελεί (από το 2011) τον βασικό μέτοχο του Oργανισμού με ποσοστό 40%, ενώ βάσει του νέου μνημονίου το Eλληνικό Δημόσιο θα πρέπει να εκχωρήσει το εναπομείναν 10% (το 6% άμεσα στο Δημόσιο, το 4% στο IKA-ETAM μετά την απορρόφηση του TAΠ-OTE). Eν όψει εξελίξεων στον Oργανισμό επενδυτικά χαρτοφυλάκια (J P Morgan, Lupus Alpha, Millenium Capital Partners και Marathon ) φέρεται να έχουν διερευνήσει προ μηνός το έδαφος προσβλέποντας σε ενδεχόμενη «μόχλευση» και ενίσχυση της αποτίμησης του ομίλου.
       
      «Πονήρεψε» τους managers η S&P
       
      Eπί μέρους κινήσεις έχουν καταγραφεί πρόσφατα και για τα δανειακά χαρτοφυλάκια (επιχειρηματικά, στεγαστικά, κοινοπρακτικά) με την περίπτωση του αυστριακού ZEUS Recovery Fund που φέρεται να αγόρασε (το 2014) «κόκκινα δάνεια» ονομαστικής αξίας 700 εκατ. ευρώ έναντι 32,3 εκατ. ευρώ (δλδ στο 4,5% της αξίας τους) ενδεικτική του κλίματος που θα δημιουργηθεί εάν και εφ΄ όσον επανέλθει στοιχειωδώς στην κανονικότητα το εγχώριο σύστημα.
       
      Πάντως, καλά ενημερωμένη πηγή υποστηρίζει, πως προς ώρας τέτοια funds τηρούν στάση αναμονής περιμένοντας πρώτα να ξεκαθαρίσει ο τραπεζικός κλάδος ώστε να κινηθούν με μικρότερο ρίσκο.
       
      Ωστόσο λίγα επιθετικά χαρτοφυλάκια φέρεται πως τις τελευταίες ημέρες έχουν λάβει θέσεις στα ADR s της ETE (στο NYSE) ποντάροντας, όπως μας εξηγούσαν στο ενδεχόμενο αναβάθμισης της αξιολόγησης της οικονομίας και της μη περιθωριοποίησης του XA (από τον MSCI). Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η κίνηση της S&P να ανακοινώσει (μόλις την περασμένη Δευτέρα) πως εξετάζει το ενδεχόμενο να αναβαθμίσει το αξιόχρεο της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας «πολύ σύντομα» πονήρεψε αρκετούς fund managers που αναζητούν ευκαιρίες στα...συντρίμμια.
       
      Δεδομένου, ότι το αξιόχρεο της Eλλάδας έχει πιάσει... πάτο (CCC- , σύμφωνα με τον αμερικανικό οίκο) το down side risk είναι εκ των πραγμάτων περιορισμένο. Γεγονός που θα μπορούσε να κινητοποιήσει επιθετικές επενδυτικές δυνάμεις στις τράπεζες και τις θυγατρικές τους (ακόμη και σε αυτές που δεν θεωρούνται χρηματοπιστωτικού χαρακτήρα...).
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/147084-O%CE%B9-Greek-bussiness-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BE%CE%AD%CE%BD%CF%89%CE%BD-funds#.Va8-pvntlBc
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει στα αρχαιολογικά μνημεία του Πειραιά από την υπό κατασκευή επέκταση του Τραμ. Σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών που υπογράφεται από τον αν.Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη για την όδευση του τροχιόδρομου του Τραμ στον Πειραιά και ειδικότερα στην Ομηρίδου Σκυλίτση έχει οριστεί ήδη από το 2008 πως το βάθος εκσκαφής μεταξύ των οδών Φίλωνος και Κολοκοτρώνη πρέπει οπωσδήποτε να είναι μηδενικό.
       
      Αυτό γίνεται για λόγους άμεσης προστασίας του αρχαίου τείχους που διέρχεται κάτω από τον ασφαλτοτάπητα. Όπως αναφέρει το έγγραφο που διαθέτει το ypodomes.com ουδεμία επέμβαση θα υπάρξει καθώς ακόμα και για την καλωδίωση του Τραμ στην συγκεκριμένη περιοχή εχει προβλεφθεί στήριξη σε παρακείμενη πολυκατοικία (για να αποφευχθεί η κατασκευή μεταλλική κολώνα στήριξης της ηλεκτροκίνησης).
       
      Σύμφωνα με το έγγραφο δεν απαιτείται γνώμη του ΚΑΣ καθώς δεν γίνεται κάποια επέμβαση στις αρχαιότητες. Αναφορικά με τη γενικότερη προστασία των αρχαιοτήτων από τις εργασίες επέκτασης του Τραμ προβλέπεται αναλυτική ενημέρωση του Υπουργείου Πολιτισμού και επόπτευση των εργασιών.
       
      Πριν από κάθε εκσκαφή διενεργούνται δοκιμαστικές τομές για να εντοπιστούν τυχόν αρχαιότητες. Προς το παρόν δεν έχει προκύψει κάποια σοβαρή εμπλοκή ενώ η εποπτεία γίνεται από την ΚΣΤ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων.
       
      ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΕ ΕΝΑ ΕΤΟΣ Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ
      Αν και το χρονοδιάγραμαμ μιλά για ολοκλήρωση των έργων σε 7 μήνες από σήμερα, τον Φεβρουάριο του 2016, ωστόσο είναι αδύνατο αυτό να τηρηθεί. Οι λόγοι είναι καθαρά κατασκευαστικοί μιας και προς το παρόν δεν έχει στρωθεί καθόλου τροχιόδρομος στα 5,4χλμ μονής γραμμής.
       
      Η πιθανότερη ολοκλήρωση των έργων πιθανολογείται σε 1 χρόνο ενώ θα απαιτηθεί και ένα χρονικό διάστημα τουλάχιστον 2 μηνών για την δοκιμαστική λειτουργία της επέκτασης ούτως ώστε να διασφαλιστεί 100% η ασφάλεια των οχημάτων και των επιβαινόντων σε αυτά.
       
      Η επέκταση της γραμμής του τραμ από το ΣΕΦ προς τον Πειραιά έχει συνολικό μήκος 5,4 χλμ. (3,1 χλμ. προς Πειραιά και 2,3 από Πειραιά). Θα περιλαμβάνει 7 στάσεις στη διαδρομή εισόδου και 5 στάσεις στη διαδρομή εξόδου.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/tram/athinas/item/31108-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%BC-%CE%BC%CE%B1%CE%B6%CE%AF-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC-%CF%83%CE%B5-1-%CE%AD%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B7-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%AD%CE%BA%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7%CF%82
      Περισσότερα...

      0

    • dimitris GM

      Δημόσια Διαβούλευση για την "Διαμόρφωση πρότασης θεσμικού πλαισίου τιμολογιακής πολιτικής των υπηρεσιών ύδατος" που θα υλοποιηθεί στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007-2013.
       
      Η Ειδική Γραμματεία Υδάτων (Ε.Γ.Υ.) του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας θέτει σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο πρότασης για τη διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου τιμολογιακής πολιτικής των υπηρεσιών ύδατος» που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013. Η προθεσμία λήγει την 21/08/2015, ημέρα Παρασκευή. Τα σχόλια και οι παρατηρήσεις σας μπορούν να αποστέλλονται στη διεύθυνση [email protected]
       
      Δελτίο Τύπου
       
      Ερωτηματολόγιο κρίσιμων ζητημάτων
       
      Επανυποβολή Παραδοτέου 1
       
      Επανυποβολή Παραδοτέου 2
       
      Συνοπτική Έκθεση Παραδοτέου 1 και Παραδοτέου 2
       
      Τεχνική Πρόταση
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε κοινοπραξία, στην οποία μετέχουν εταιρείες και φορείς από την Ελλάδα, την Ιταλία και την Κύπρο, συμμετέχει η ΔΕΠΑ, με σκοπό να μελετηθούν οι προϋποθέσεις, τα στάνταρς, οι νομοθετικές πρωτοβουλίες και οι υποδομές που απαιτούνται ώστε να προωθηθεί το LNG ως καύσιμο στη ναυτιλία. Το έργο μάλιστα είναι υποψήφιο για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
       
      Στελέχη της ΔΕΠΑ αναφέρονται στην αναγκαιότητα χρήσης του φυσικού αερίου και στην ναυτιλία για οικονομικούς και περιβαλλοντολογικούς λόγους. Όπως λένε «περνάμε σε μια οικονομία που επιβάλλει χαμηλότερα επίπεδα άνθρακα ενώ οι αγορές απελευθερώνονται και οι συνθήκες γίνονται πιο σύνθετες. Τα έργα πρέπει να δικαιολογούνται και να υλοποιούνται με τους όρους της αγοράς, οι οποίοι μεταφράζονται σε ανταγωνιστικότητα στα καύσιμα, αλλαγές στην τεχνολογία . Οι διεθνείς προβλέψεις μιλούν για κάποιες χιλιάδες πλοία που θα χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο για την κίνησή τους μέχρι το 2020 (ίσως και λίγο αργότερα) και προς αυτή την κατεύθυνση η ΔΕΠΑ πρωτοπορεί και πάλι αναλαμβάνοντας σημαντικό αναπτυξιακό ρόλο και προετοιμάζοντας την επόμενη γενιά επενδύσεων».
       
      Ως καύσιμο πλοίων το υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι φιλικό προς το περιβάλλον, δεν παρουσιάζει την ανάγκη επιπλέον επεξεργασίας και παρουσιάζει χαμηλότερο λειτουργικό κόστος σε σχέση με εναλλακτικές επιλογές (scrubbers, μαζούτ). Σε σύγκριση με το μαζούτ και το diesel, το LNG παρουσιάζει 100% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του θείου, 15-25% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και 90% λιγότερες εκπομπές οξειδίου του αζώτου.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/konsortsioym-elladas-italias-kyproy-gia-tin-proothisi-toy-lng-sti-naytilia
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην απαλλαγή ή τη μείωση των προστίμων για τις γεωτρήσεις προβαίνει ο αναπληρωτής υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Γιάννης Τσιρώνης.
       
      Σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό, «δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στην ολοκληρωμένη διαχείριση των υδατικών πόρων και καλούμε τους πολίτες να υποβάλουν έγκαιρα, μετά τη δημοσίευση της σχετικής τροποποίησης της ΚΥΑ, τις αιτήσεις τους κάνοντας χρήση των ευνοϊκών όρων που τους παρέχονται».
       
      Όπως ανέφερε, προχωρούμε σε απαλλαγές και μειώσεις προστίμων για τις γεωτρήσεις. Η βασική αλλαγή, συνέχισε, που κάνουμε είναι η απαλλαγή από το πρόστιμο, μέχρι τις 30 Σεπτέμβρη και η ελαχιστοποίηση του προστίμου μέχρι τέλος του χρόνου.
       
      Παράλληλα, προχωρούμε σε απλοποίηση της διαδικασίας καταβολής του προστίμου, πρόσθεσε ο Γιάννης Τσιρώνης.
       
      Σύμφωνα με τον ίδιο, το νερό είναι πολύτιμος φυσικός πόρος, αποτελεί τη βάση της ζωής αλλά και κάθε οικονομικής δραστηριότητας, με προεξάρχουσα την αγροτική παραγωγή και η καταγραφή των χρήσεών του αποτελεί θεμελιώδη αρχή για την ορθολογική διαχείρισή του και τη μείωση της σπατάλης του νερού άρδευσης.
       
      Οφείλουμε όμως, τώρα αλλά και στο μέλλον να μην διαταράσσουμε την βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα των καλλιεργητών μας σε μια τόσο κρίσιμη για την πατρίδα μας στιγμή της ιστορίας της, εξήγησε εν συνεχεία ο κ. Τσιρώνης.
       
      Καταλήγοντας, υπερθεμάτισε ότι η πρωτογενής παραγωγή πρέπει να παραμείνει ένας σταθερός πυλώνας της Ελληνικής Οικονομίας και το υπουργείο συμβάλλει με την τροποποίηση της ΚΥΑ προς αυτήν την κατεύθυνση, θεσμοθετώντας παράλληλα αυτά που απαιτούνται για την διασφάλιση του αναγκαίου πόρου του αρδευτικού νερού.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/981181/g-tsironis-apallagi-i-meiosi-ton-prostimon-gia-tis-geotriseis
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.