Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Με απόφαση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνας Σαββαΐδου δίνεται παράταση στην υποβολή των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ όλων των υποκειμένων στο φόρο μέχρι την 27 Φεβρουαρίου 2015. Την ίδια ημέρα θα γίνει και η συνολική καταβολή του οφειλόμενου φόρου.
       
      Η παράταση των δηλώσεων ΦΠΑ υπαγορεύτηκε τόσο από τις καθυστερήσεις στην υποβολή των δηλώσεων λόγω των βουλευτικών εκλογών της 25ης Ιανουαρίου 2015 όσο και από τεχνικά ζητήματα που προέκυψαν κατά την υποβολή των δηλώσεων ΦΠΑ από τους αγρότες του κανονικού καθεστώτος.
       
      Ειδικότερα, για όσους αγρότες του κανονικού καθεστώτος, οι οποίοι υποχρεούνται σε υποβολή ετήσιας δήλωσης ΦΠΑ, δίνονται οι ακόλουθες οδηγίες:
       
      - Μετά την κατάργηση της εκκαθαριστικής δήλωσης, ως ετήσια δήλωση θα λαμβάνεται η δήλωση του τελευταίου τριμήνου του 2014.
       
      - Όμως κατόπιν αιτημάτων των ομοσπονδιών και των σωματείων των λογιστών, οι οποίοι εξέφρασαν προβληματισμό αναφορικά με την εφαρμογή των ανωτέρω και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, με εγκύκλιο που θα εκδοθεί άμεσα θα δίνεται η δυνατότητα να υποβάλλονται κανονικά οι τριμηνιαίες δηλώσεις εντός της ανωτέρω προθεσμίας χωρίς την επιβολή προστίμων και προσαυξήσεις εκπροθέσμου υποβολής.
       
      Με σκοπό την αποφυγή της ταλαιπωρίας των φορολογουμένων, όλες οι επιβαρύνσεις εκπροθέσμου που τυχόν καταλογιστούν από το σύστημα θα διαγραφούν οίκοθεν με ενέργειες της φορολογικής διοίκησης.
       
      Πηγή: http://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=172213&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Επανέρχεται στην επικαιρότητα το ζήτημα των διοδίων στην Αττική. Η μελέτη για τη δημιουργία πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, η οποία είχε κατατεθεί τον περασμένο Σεπτέμβριο, απορρίφθηκε από την Περιφέρεια Αττικής. Η μη δημιουργία, όμως, των διοδίων είναι βέβαιο ότι θα γεννήσει νέα αιτήματα οικονομικής αποζημίωσης από την κοινοπραξία «Νέα Οδός» για διαφυγόντα έσοδα.
       
      Ειδικότερα, η δημιουργία των δύο νέων πλευρικών σταθμών διοδίων, που δεν είχε προχωρήσει λόγω σοβαρών αντιδράσεων, είχε αποφασιστεί να επαναπροωθηθεί με τη συμφωνία επανεκκίνησης των έργων τον Δεκέμβριο του 2013. Τον Σεπτέμβριο του 2014, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατατέθηκε για γνωμοδότηση στην Περιφέρεια Αττικής. Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος γνωμοδότησε αρνητικά. Και ακολούθησε πρόσφατα η αρνητική γνωμοδότηση και του Περιφερειακού Συμβουλίου. «Ζητάμε την απομάκρυνση των ήδη εγκατεστημένων διοδίων εντός του νομού Αττικής, καθώς η μη ύπαρξη ασφαλούς και ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων καθιστά τη χρήση των εθνικών οδών υποχρεωτική για τις αστικές μετακινήσεις των κατοίκων και εργαζομένων της Αττικής», αναφέρει το κείμενο της απόφασης.
       
      Πάντως, η κατάργηση των δύο σταθμών διοδίων δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς είναι δεδομένο ότι η κοινοπραξία «Νέα Οδός» θα εγείρει νέες οικονομικές απαιτήσεις (σε ανάλογη περίπτωση, στα διόδια Αιγινίου Πιερίας, το κράτος υποχρεώθηκε να καταβάλει στον ιδιώτη αρκετά εκατομμύρια ευρώ ως διαφυγόντα έσοδα).
       
      Στην ίδια περιβαλλοντική μελέτη, που κατατέθηκε στην Περιφέρεια περιλαμβανόταν και η ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη. Ο εν λόγω κόμβος, που εξυπηρετεί από τη μια πλευρά Θρακομακεδόνες, Μενίδι και Ολυμπιακό Χωριό και από την άλλη Κηφισιά και Πεύκη, δεν έχει σχεδιαστεί σωστά, καθώς... δεν επιτρέπει τη διαμπερή κίνηση (από τη μια πλευρά στην απέναντι) παρά μόνον τις κινήσεις προς και από την εθνική οδό. Σύμφωνα με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, ο νέος σχεδιασμός προβλέπει την αποκατάσταση της κυκλοφορίας προς όλες τις πλευρές, αλλά και τη μελλοντική επέκταση της λεωφόρου Κύμης ως αυτοκινητόδρομου (αν ποτέ πραγματοποιηθεί). Η Περιφέρεια δεν απέρριψε αυτό το κομμάτι της μελέτης αλλά ζήτησε να επαναπροωθηθεί, ανεξάρτητα με τα διόδια.
       
      Χώροι στάθμευσης
       
      Τέλος, το (τέως) ΥΠΕΚΑ ενέκρινε τις προηγούμενες ημέρες την κατασκευή 10 χώρων στάθμευσης και δύο σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινήτων στο τμήμα Μεταμόρφωσης - Αρκίτσας της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας (παραχωρημένο στην κοινοπραξία «Νέα Οδό»), καθώς και ορισμένες αλλαγές στον σχεδιασμό για τη σύνδεση του κόμβου Ροδίτσας με τον Ε65 (αφορούν το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα που αναβλήθηκε).
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το πάγωμα του διαγωνισμού των περιφερειακών αεροδρομίων προανήγγειλε χθες ο κ. Σταθάκης, ο οποίος, ωστόσο, τόνισε ότι θα προχωρήσουν κανονικά οι συμβάσεις για την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων και κυρίως των οδικών.
       
      «Συνεχίζουμε κανονικά τα μεγάλα έργα, από την άλλη πλευρά είμαστε αντίθετοι στις αποκρατικοποιήσεις», είπε χαρακτηριστικά. Κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου Υποδομών από τον κ. Μ. Χρυσοχοΐδη, ο κ. Σταθάκης ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπογραφούν οι συμβάσεις για τα περιφερειακά αεροδρόμια.
       
      «Αναγνωρίζω ότι ο κύκλος των έργων πρέπει να κλείσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και γρήγορα γιατί προσφέρουν στους πολίτες. Από την άλλη πλευρά δεν θα δώσουμε συνέχεια στις αποκρατικοποιήσεις και το ΣΔΙΤ», είπε χαρακτηριστικά.
       
      Ο νέος υπουργός αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις αστικές συγκοινωνίες. «Υπάρχουν πολλοί τομείς όπου θα υπάρξει πλήρης συνέχεια από τη νέα διοίκηση», όπως οι αστικές συγκοινωνίες και οι τηλεπικοινωνίες. Ο κ. Σταθάκης χαρακτήρισε τεράστιο ανοικτό κεφάλαιο την προοπτική της Ελλάδας να μετατραπεί σε ένα σημαντικό διαμετακομιστικό κόμβο, παρότι -όπως είπε- υπάρχουν διαφωνίες για τον τρόπο που θα γίνει αυτό. Αλλαγή... κατεύθυνσης από αυτή των τελευταίων δεκαετιών στα δημόσια έργα προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Χρήστος Σπίρτζης από την πλευρά του.
       
      «Η νέα διακυβέρνηση θα δώσει έμφαση στον στρατηγικό σχεδιασμό των έργων, ιδιαίτερα στην προφανή αναγκαιότητα για κανόνες, και διαφάνεια προτύπων και διαδικασιών στο σύστημα παραγωγής δημόσιων έργων», είπε χαρακτηριστικά. «Η κατεύθυνση για όλα αυτά πρέπει να είναι άλλη από αυτή των τελευταίων δεκαετιών και να υπηρετείται ο σχεδιασμός της χώρας και όχι αλλότριοι σχεδιασμοί», σημείωσε, ενώ πρόσθεσε: «Δεν γίνεται να έχουμε σύνταξη προτύπων στις Βρυξέλλες, χωρίς συμμετοχή της Ελλάδας, και να υποχρεώνεται η χώρα ακόμη και στα δικά της έργα να χρησιμοποιεί ξένα προϊόντα». Από την πλευρά του ο απερχόμενος υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι είναι υπερήφανος για το έργο που παρήχθη κατά το διάστημα που ήταν στο υπουργείο.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113444590
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Τα συμφωνητικά μεταξύ επιτηδευματιών θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά ανά τρίμηνο.
       
      Δηλαδή, μέχρι το τέλος Απριλίου για το πρώτο τρίμηνο του 2015, μέχρι τέλος Ιουλίου για το δεύτερο τρίμηνο, μέχρι τέλος Οκτωβρίου για το τρίτο τρίμηνο και μέχρι τέλος Ιανουαρίου για το τέταρτο τρίμηνο.
       
      Αυτό προβλέπει απόφαση της γ.γ Δημοσίων Εσόδων Κατερίνας Σαββαΐδου. Η απόφαση, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, αφορά όλα τα συμφωνητικά που συνάπτονται από 01/01/2015 και μετά.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/907988/meso-taxisnet-i-katathesi-sumfonitikon
      Περισσότερα...

      121

    • Engineer

      Ανακοινώθηκε από το ΤΕΕ το σύστημα ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών - ταυτότητας κτιρίων.
       
      Λεπτομέρειες θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:
       
      EIΣΟΔΟΣ
       
      Εγχειρίδιο χρήσης μηχανικών
       
      Εγχειρίδιο χρήσης Υπηρεσιών Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.)
       
      Απόκτηση κωδικών πρόσβασης (για όσους δεν έχουν ήδη κωδικούς MyTEE)
       
      Nομοθεσία - Εγκύκλιοι
       
      Επικοινωνία - Τεχνική Υποστήριξη
       
      Πηγή: http://portal.tee.gr/
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      «Ενεργοποιήθηκε» ο ηλεκτρονικός Φάκελος Ασφάλισης Υγείας για όλους τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ. Πλέον οι περισσότεροι από 9 εκατ. ασφαλισμένοι έχουν την δυνατότητα να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για όλες τις υπηρεσίες που έχουν λάβει και θα συνεχίσουν να λαμβάνουν από τις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ και τους συμβεβλημένους παρόχους.
       
      Ο προσωπικός Φάκελος Ασφάλισης Υγείας περιέχει στοιχεία για το σύνολο των νοσηλειών, των υπηρεσιών υγείας, των υλικών, των νόσων και διαγνώσεων που υπάρχουν καταγεγραμμένες στο μηχανογραφικό σύστημα και αναφέρονται σχεδόν στο σύνολο των ασφαλισμένων της χώρας.
       
      Πρόσβαση στον Φάκελο
       
      Πρόσβαση στον Φάκελο έχει κάθε ασφαλισμένος μέσω του site του ΕΟΠΥΥ: www.eopyy.gov.gr:
       
      Συγκεκριμένα, ο ασφαλισμένος έχει δυνατότητα να πραγματοποιήσει Εγγραφή με τα στοιχεία της Αστυνομικής Ταυτότητας ή του Διαβατηρίου στην υπηρεσία πιστοποίησης στοιχείων ασφάλισης στη διεύθυνση: https://apps.ika.gr/eApplicationInsPerson (Εγγραφή Ασφαλισμένου).
       
      Στη συνέχεια εκτυπώνει ένα αποδεικτικό εγγραφής στο οποίο αναφέρεται ο μοναδικός κωδικός εγγραφής, για τον γιατρό και δεύτερο αποδεικτικό με τα προσωπικά στοιχεία της εγγραφής του, για προσωπική χρήση.
       
      Έτσι, ο ασφαλισμένος, όταν για οποιοδήποτε λόγο πραγματοποιήσει επίσκεψη σε οποιοδήποτε γιατρό εγγεγραμμένο στον ΕΟΠΥΥ, με την Ταυτότητα ή το Διαβατήριο του και το αποδεικτικό εγγραφής του, θα ζητήσει την ενεργοποίηση των κωδικών του.
       
      Επίσκεψη σε γιατρό
       
      Με την πρώτη επίσκεψη σε γιατρό εγγεγραμμένο στις Ιατρικές Υπηρεσίες ΕΟΠΥΥ για Παροχές ΕΚΠΥ, ο ασφαλισμένος, με το αποδεικτικό εγγραφής του και την επίδειξη της Αστυνομικής Ταυτότητας ή του Διαβατηρίου, θα ζητήσει από τον γιατρό την ενεργοποίηση του προσωπικού του Φακέλου.
       
      Ο γιατρός, θα συνδέεται από το site του ΕΟΠΥΥ από επιλογή: Εφαρμογές στη διεύθυνση: https://apps.ika.gr/eVerifyInsPerson (Εφαρμογές/Ιατρικές Υπηρεσίες/Ενεργοποίηση Χρήστη Φακέλου Ασφ. Υγείας) και θα καταχωρεί τον μοναδικό κωδικό του αποδεικτικού εγγραφής, προκειμένου να ενεργοποίηση την υπηρεσία. Ο μοναδικός κωδικός εγγραφής μετά την ενεργοποίηση του, ακυρώνεται.
       
      Διαχείριση Φακέλου:
       
      Μετά την ολοκλήρωση των παραπάνω βημάτων ο ασφαλισμένος αποκτά δυνατότητα διαχείρισης του Φακέλου του με τους προσωπικούς κωδικούς που διαθέτει από την
      Εγγραφή του και συνδέεται από το site του ΕΟΠΥΥ στη διεύθυνση:
       
      https://apps.ika.gr/eHealthInsuranceRecordInsPerson (Εμφάνιση ατομικών δεδομένων υγείας).
       
      Σημειώνεται ότι στον Φάκελο Ασφάλισης Υγείας έχει δυνατότητα πρόσβασης μόνον ο ασφαλισμένος με τους κωδικούς που διαθέτει καθώς αφορά προσωπικά του στοιχεία, τα οποία έχει δυνατότητα να τα γνωστοποιήσει με προσωπική του ευθύνη.
       
      Σύμφωνα με την διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, «στα πλαίσια της αναβάθμισης των υπηρεσιών που προσφέρει προς τους ασφαλισμένους και τους παρόχους υγείας από σήμερα διαθέτει τη δυνατότητα να ενημερώνονται ηλεκτρονικά οι ασφαλισμένοι για όλες τις υπηρεσίες που έχουν λάβει και θα συνεχίσουν να λαμβάνουν από τις Υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ και τους συμβεβλημένους παρόχους.
       
      Η πληροφορία έχει συγκεντρωθεί ιστορικά από τα στοιχεία που καταθέτουν οι πάροχοι και οι ίδιοι οι ασφαλισμένοι, προκειμένου να αποδοθούν αντίστοιχες παροχές σε εφαρμογή του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ)».
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=33039&subid=2&pubid=113444653
      Περισσότερα...

      18

    • Engineer

      Νέα τροπή λαμβάνει η υπόθεση του Μουντιάλ 2022, η διοργάνωση της οποίας ανατέθηκε από την παγκόσμια ποδοσφαιρική συνομοσπονδία στο Κατάρ, μετά την παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.
       
      Σύμφωνα με την απόφαση που ελήφθη από τη συνεδρίαση του Συμβουλίου και η οποία αποτυπώνεται σε έκθεση που ψηφίστηκε από την Επιτροπή Πολιτισμού, που πάντως δεν έχει ακόμη δεσμευτικό χαρακτήρα, η FIFA «πρέπει να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό μια νέα διαδικασία για την ανάθεση του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2022».
       
      Το έγγραφο αναφέρει ότι αυτό είναι απαραίτητο, επειδή η απόφαση για την ανάθεση της διοργάνωσης του Παγκοσμίου Κυπέλλου το 2022 στο Κατάρ «ήταν διαβλητή».
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/28548-%CE%BA%CF%8C%CE%BA%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%BF%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%AC%CE%BB-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81-%CF%84%CE%BF-2022-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CF%80%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%BF
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το δρόµο για την αυτοπαραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά από αγρότες, κτηνοτρόφους και αλιείς οι οποίοι µπορούν µε τον τρόπο αυτό να µειώσουν σηµαντικά το λειτουργικό κόστος της εκµετάλλευσης τους ανοίγει η υπουργική απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής, Μάκης Παπαγεωργίου.
       
      Πρόκειται για το περίφηµο «net metering» (όπως είναι γνωστή διεθνώς η πρακτική) δηλαδή το συµψηφισµό του ρεύµατος που παράγει το φωτοβολταϊκό µε το ρεύµα που καταναλώνεται στην επιχείρηση του ιδιώτη, εν προκειµένω στην αγροτοκτηνοτροφική εκµετάλλευση.
       
      Οι παραγωγοί αποκτούν το δικαίωµα να εγκαταστήσουν µικρά φωτοβολταϊκά συστήµατα στο χωράφι, το στάβλο, το θερµοκήπιο, την πτηνοκτηνοτροφική µονάδα, ακόµα και σε αλιευτικά καταφύγια και να καλύψουν, µέσω αυτών, το µεγαλύτερο µέρος των ενεργειακών αναγκών τους. Όπως είναι φανερό, το µέτρο αφορά άµεσα τις γεωτρήσεις οι οποίες αντιπροσωπεύουν ένα υψηλό ποσοστό του κόστους παραγωγής. Στην πράξη ο παραγωγός θα αποθηκεύει την παραγόµενη από τα φωτοβολταϊκά ενέργεια στο δίκτυο της ∆ΕΗ αντί να το «κρατά» σε συσσωρευτές οι οποίοι κοστίζουν αρκετά αλλά χρειάζονται και συχνά αντικατάσταση. Η εκκαθάριση, θα γίνεται ανά τετράµηνο ενώ ο συµψηφισµός στο τέλος του έτους.
       
      Με την απόφαση δίνεται στους παραγωγούς η δυνατότητα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών µε ισχύ έως 20 κιλοβατώρες στην εκµετάλλευσή τους ή ακόµα και µεγαλύτερης ισχύος, µε την προϋπόθεση όµως να µην ξεπερνά το 50% της συνολικής κατανάλωσης της εκµετάλλευσής. Σε κάθε περίπτωση, µόνο ένα φωτοβολταϊκό σύστηµα αυτοκατανάλωσης µπορεί να εγκατατασταθεί ανά ρολόι της ∆ΕΗ.
       
      Όπως λέει στην Agrenda ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσµου Αγροτικών Φωτοβολταϊκών, Κώστας Σπανούλης, µε το κόστος ενός φωτοβολταϊκού 20 KW, από τη µελέτη και την κατάθεση του φακέλου µέχρι την περίφραξη, να κυµαίνεται σήµερα µεταξύ 15.000 -20.000 ευρώ, η απόσβεση της επένδυσης µπορεί να γίνει µέσα σε 5-6 χρόνια. Βεβαίως, «κλειδί» για την αξιοποίηση του µέτρου βρίσκεται στη χρηµατοδότηση. Σύµφωνα µε πληροφορίες, στην κατεύθυνση της δηµιουργίας ενός προϊόντος που θα µπορούσε να χρηµατοδοτήσει ένα τέτοιο έργο κινείται ήδη η Πειραιώς ενώ ζωηρό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει κι άλλες τράπεζες. «Με ένα χαµηλότοκο δάνειο της τάξης του 5%-6% µια τέτοια επένδυση είναι βιώσιµη ενώ και για τις τράπεζες το ρίσκο είναι περιορισµένο δεδοµένου ότι διασφαλίζονται µέσω της ενιαίας ενίσχυσης που εισπράττουν οι αγρότες», σηµειώνει ο κ. Σπανούλης.
       
      Ο ΠΣΑΦ εκτιµά – και έχει καταθέσει σχετική πρόταση στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης- ότι η αυτοπαραγωγή θα µπορούσε να ενταχθεί και στο ΕΤΕΑΝ.
       
      Με τη ∆ΕΗ θα συνάπτει σύµβαση ο παραγωγός
       
      Στην απόφαση του ΥΠΕΚΑ αποσπάσµατα της οποίας δηµοσιεύει παρακάτω η Agrenda (δείτε τη ολόκληρη στο www.agronews.gr) παρατίθεται και δείγµα της σύµβασης που θα υπογράφει ο αγρότης-αυτοπαραγωγός µε τη ∆ΕΗ. Η τελευταία αναµένεται άµεσα να εκδώσει ανακοίνωση όπου θα περιγράφονται αναλυτικά τα δικαιολογητικά που απαιτούνται από την πλευρά του παραγωγού.
      Να σηµειωθεί ότι η ένταξη του πρωτογενούς τοµέα στο µέτρο πιστώνεται κατά ένα µεγάλο ποσοστό στον ΠΣΑΦ ο οποίος, σε συνεργασία µε τον βουλευτή Λάρισας, Χρ.Κέλλα πίεσαν και πέτυχαν, µέσω της κατάθεσηςς τροπολογίας, να ενταχθούν στην αυτοπαραγωγή και οι γεωτρήσεις, οι πτηνοκτηνοτροφικές µονάδες και, γενικότερα, το σύνολο των αγροκτηνοτροφικών εκµεταλλεύσεων. Το αρχικό σχέδιο του ΥΠΕΚΑ προέβλεπε ανώτερο όριο το ανώτερο πλαφόν στα 10 KW, κάτι που δεν κάλυπτε τις ανάγκες των αγροτών δεδοµένων των πολύ µεγαλύτερων καταναλώσεων για τις αρδεύσεις.
       
      Ένα «20άρι» ανά μετρητή, ανά τετράμηνο η εκκαθάριση
       
      Σύµφωνα µε την απόφαση, «η ισχύς κάθε φωτοβολταϊκού συστήµατος µπορεί να ανέρχεται µέχρι 20 kWp. Ή µέχρι το 50% της συµφωνηµένης ισχύος κατανάλωσης (Ισχύς Φωτοβολταϊκού (kWp) ≤ 0,5xΣυµφωνηµένη Ισχύ Κατανάλωσης (kVA)), εφόσον η τιµή αυτή είναι µεγαλύτερη του ως άνω ορίου των 20 kWp. […]
       
      - Σε κάθε περίπτωση, η ισχύς ενός φ/β συστήµατος [...] δεν µπορεί να υπερβαίνει το ανώτατο όριο των 500 kWp της παρ. 1 του άρθρου 14Α του ν. 3468/2006, όπως εκάστοτε ισχύει.
       
      - Ειδικώς στα Μη ∆ιασυνδεδεµένα Νησιά, η ισχύς των συστηµάτων που εγκαθίστανται στο πλαίσιο της παρούσας µπορεί να ανέρχεται µέχρι 10kWp., και ειδικά για την Κρήτη µέχρι 20 kWp., ή µέχρι το 50% της συµφωνηµένης ισχύος κατανάλωσης (Ισχύς Φωτοβολταϊκού (kWp.) ≤ 0,5xΣυµφωνηµένη Ισχύ Κατανάλωσης (kVA)), εφόσον η τιµή αυτή είναι µεγαλύτερη του ως άνω ορίου των 10kWp ή των 20 kWp.[…]
       
      - Ως ενεργειακός συµψηφισµός νοείται ο συµψηφισµός της παραγόµενης από το φ/β σύστηµα ενέργειας µε την καταναλισκόµενη ενέργεια στις εγκαταστάσεις του αυτοπαραγωγού, ο οποίος διενεργείται σε ετήσια βάση.
       
      - Οι διατάξεις [...]αφορούν σε σταθερά φ/β συστήµατα τα οποία εγκαθίστανται στον ίδιο ή όµορο χώρο µε τις εγκαταστάσεις κατανάλωσης τις οποίες τροφοδοτούν και οι οποίες συνδέονται στο ∆ίκτυο. Τα φ/β συστήµατα µπορεί να εγκαθίστανται επί κτιρίων ή επί εδάφους ή άλλων κατασκευών, περιλαµβανοµένων και αυτών του πρωτογενούς τοµέα, σύµφωνα µε την κείµενη πολεοδοµική νοµοθεσία.
       
      - ∆ικαίωµα ένταξης […] έχουν φυσικά πρόσωπα (επιτηδευµατίες ή µη) ή νοµικά πρόσωπα δηµοσίου ή ιδιωτικού δικαίου τα οποία είτε έχουν στην κυριότητά τους τον χώρο στον οποίο εγκαθίσταται το φ/β σύστηµα είτε έχουν τη νόµιµη χρήση αυτού (π.χ. µέσω µίσθωσης, δωρεάν παραχώρησης κλπ) και έχουν διασφαλίσει την έγγραφη συναίνεση του ιδιοκτήτη του χώρου.
       
      - Σε κοινόχρηστο ή κοινόκτητο χώρο κτιρίου, επιτρέπεται η εγκατάσταση ενός ή περισσοτέρων συστηµάτων. ∆ικαίωµα ένταξης έχουν οι κύριοι οριζόντιων ιδιοκτησιών ή οι έχοντες τη νόµιµη χρήση αυτών µετά από παραχώρηση της χρήσης του κοινόχρηστου ή κοινόκτητου χώρου ή µέρους αυτού από τους λοιπούς συνιδιοκτήτες.
       
      - Κάθε φ/β σύστηµα αντιστοιχίζεται αποκλειστικά µε έναν µετρητή κατανάλωσης.
       
      - Η Σύµβαση Ενεργειακού Συµψηφισµού, εφεξής, συνάπτεται µεταξύ του αυτοπαραγωγού και του Προµηθευτή µε τον οποίο έχει συµβληθεί ο αυτοπαραγωγός για την προµήθεια ηλεκτρικού ρεύµατος στην εγκατάσταση κατανάλωσής του, για είκοσι πέντε (25) έτη, µε έναρξη ισχύος την ηµεροµηνία ενεργοποίησης της σύνδεσης του φ/β συστήµατος. Για την σύναψη Σύµβασης Συµψηφισµού πρέπει να έχει προηγηθεί Σύµβαση Σύνδεσης για το φ/β σύστηµα µε τον ∆ιαχειριστή του ∆ικτύου καθώς και πλήρης εξόφληση των λογαριασµών ηλεκτρικής ενέργειας του οικείου Προµηθευτή ή ένταξη σε καθεστώς ρύθµισης οφειλών προς τον οικείο Προµηθευτή.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=90046
      Περισσότερα...

      31

    • Engineer

      Μετά από το τελεσίγραφο στο υπουργείο Οικονομικών για την προσαρμογή των αντικειμενικών αξιών στα επίπεδα της αγοράς εντός εξαμήνου, ώστε να πάψει η υπερφορολόγηση των πολιτών, το Β' Τμήμα του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου παρέπεμψε στην Ολομέλεια, όπου θα γίνει πιλοτική δίκη, το ερώτημα για το αν οι φορολογούμενοι μπορούν να αμφισβητούν δικαστικά την αντικειμενική αξία των ακινήτων τους, άρα και το ύψος του φόρου τους.
       
      Το Β' Τμήμα δέχθηκε ότι το Σύνταγμα δεν ανέχεται αμάχητα τεκμήρια και συνεπώς ο φορολογούμενος, με δική του πρωτοβουλία, μπορεί να ξεφύγει από το αντικειμενικό σύστημα αμφισβητώντας δικαστικά τον προσδιορισμό της Εφορίας και ζητώντας από το δικαστήριο να προσδιορίσει εκείνο τη φορολογητέα αξία. Επιπλέον, στις αίθουσες των διοικητικών πρωτοδικείων θα κριθεί η αντισυνταγματικότητα του ΕΝΦΙΑ, με βάση τις ενδικοφανείς προσφυγές που έχουν καταθέσει 80.000 ιδιοκτήτες ακινήτων.
       
      Το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται σίγουρα, ευνοεί τις αποφάσεις για μείωση των αντικειμενικών τιμών που έχει εξαγγείλει προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ αν και δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα αν η απόφαση αυτή θα υλοποιηθεί με μία οριζόνια μείωση ή αν θα υπάρξει επεξεργασία των δεδομένων καθώς και ποιές διαδικασίες θα ακολουθηθούν...
       
      Πηγή: http://realestatenews.gr/component/content/article/73-foroi/22826-2015-01-28-07-57-02
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο μη περαιτέρω ωθούνται τα πράγματα στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης με τον ανάδοχο να αποδεικνύει ότι έχει αποφασίσει να επιμείνει στη διάλυση της σύμβασης, αφού προχωράει σε ομαδικές απολύσεις και στα σκάμματα της αρχαιολογίας.
       
      Το απόγευμα της Παρασκευής 23 του μηνός, ο ανάδοχος του έργου της βασικής γραμμής, η ελληνοϊταλική κοινοπραξία ΑΙΑSA, κατέθεσε αίτημα στο υπουργείο Εργασίας για την απόλυση όλων των εργαζομένων στο τομέα της αρχαιολογικής έρευνας, ενώ όπως είναι γνωστό, έχουν ήδη αρχίσει οι απολύσεις στο κατασκευαστικό τομέα.
       
      Οι εργαζόμενοι έχουν ήδη απευθυνθεί στο υπουργείο Εργασίας όπως και στον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και περιμένουν άμεσα συνάντηση τόσο με τον κ. Σκουρλέτη, όσο και με τον κ. Σπίρτζη.
       
      Αυτό που ζητούν από τους αρμόδιους υπουργούς είναι να αντιδράσουν στο αίτημα της κοινοπραξίας για ομαδικές απολύσεις, είτε απορρίπτοντάς το, είτε αντιπροτείνοντας παράταση για συνέχιση της διαδικασίας των διαβουλεύσεων. Εάν δεν υπάρξει αντίδραση, τότε η στάση του υπουργείου θα ισοδυναμεί με σιωπηρή έγκριση των απολύσεων.
       
      Για το θέμα οι εργαζόμενοι στο Μετρό, δίνουν αύριο το πρωί συνέντευξη Τύπου στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
       
      Να σημειωθεί, ότι η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., επεδίωκε να παραμείνει ο ανάδοχος, έστω και τη συνέχιση συγκεκριμένων εργασιών και μία από αυτές ήταν η συνέχιση και ολοκλήρωση της αρχαιολογικής έρευνας.
       
      Η νέα κυβέρνηση, με το που αναλαμβάνει καλείται, χωρίς την ελάχιστη καθυστέρηση, να πάρει στα χέρια της μία πατάτα που έχει πυρώσει πάνω στη φωτιά των καθυστερήσεων και αντιπαραθέσεων που βαραίνουν πάνω στο έργο.
       
      Πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=210366&cat=10005
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Απόφαση για τον διπλασιασμό ή και τριπλασιασμό των ορίων των ρύπων που απορρίπτονται στον Ασωπό ποταμό έλαβε λίγες ημέρες πριν τις εκλογές το υπουργείο Περιβάλλοντος. Παράλληλα μείωσε τις απαιτήσεις ελέγχων των εκροών ρύπων από τις επιχειρήσεις, έδωσε νέα παράταση για την εφαρμογή των ορίων της νομοθεσίας στις βιομηχανίες που χρησιμοποιούν επαναχρησιμοποιημένα απόβλητα. Ενώ εξαίρεσε τις πτηνοτροφικές εγκαταστάσεις από τους κανόνες που ισχύουν για τις υπόλοιπες βιομηχανίες.
       
      Η απόφαση, με ημερομηνία 21 Ιανουαρίου, δρομολογήθηκε από τον απελθόντα υφυπουργό Περιβάλλοντος Νίκο Ταγαρά και υπογράφεται από τους υπουργούς Εσωτερικών, Ανάπτυξης, Υγείας και Αγροτικής Ανάπτυξης. Όπως προβλέπει:
       
      -Τα όρια των ρύπων που καταλήγουν στον Ασωπό από τις βιομηχανίες της περιοχής πολλαπλασιάζονται. Για παράδειγμα, το όριο για τον ολικό φώσφορο πενταπλασιάζεται (από 1 σε 5 mg/l), για τα νιτρικά σχεδόν διπλασιάζεται (από 7 σε 11 mgNO-N/l), για το βιολογικώς απαιτούμενο οξυγόνο (BOD5) υπεδιπλασιάζεται (από 10 σε 25 mg/l), στα θειούχα τετραπλασιάζεται (από 0,5 σε 2 mg/l), στα θειικά υπετριπλασιάζεται (από 200 σε 750 mg/l) κ.ο.κ.
       
      -Καταργείται η υποχρέωση καθημερινού ελέγχου στα φρεάτια εξόδου των υγρών αποβλήτων των βιομηχανιών στον Ασωπό. Αντίθετα προβλέπεται ότι η συχνότητα των ελέγχων θα καθορίζεται από την απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων της κάθε βιομηχανίας.
       
      -ειδικά για τα πτηνοτροφεία που ρίχνουν τα απόβλητά τους μέσα στο έδαφος εξαιρούνται από τους κανόνες που ισχύουν για την εφαρμογή των ρύπων.
       
      -τέλος, δίνεται παράταση ακόμα ενός έτους, έως το τέλος του 2015, στις βιομηχανίες που παράγουν ή/και χρησιμοποιούν επαναχρησιμοποιημένα απόβλητα.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/801160/article/epikairothta/perivallon/apofash-diplasiasmoy-twn-rypwn-ston-aswpo-elave-proeklogika-to-ypoyrgeio-perivallontos
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πεδίο δόξης λαμπρό για τους μηχανικούς, οι οποίοι συμμετέχουν πλέον στο νέο κυβερνητικό σχήμα.
       
      Συγκεκριμένα, σε σύνολο 41 στελεχών που απαρτίζουν τη νέα κυβέρνηση, οι 8 - προεξάρχοντος του ίδιου του νέου πρωθυπουργού - είναι μηχανικοί.
       
      Δείτε παρακάτω όλους τους μηχανικούς της κυβέρνησης:
       
      Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας Πολιτικός Μηχανικός
       
      Αναπλ. Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων - Χρήστος Σπίρτζης Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
       
      Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Παναγιώτης Σγουρίδης Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός
       
      Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων Αριστείδης Μπαλτάς Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
       
      Αναπλ. Υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου Αρχιτέκτων Μηχανικός
       
      Υπουργός Εσωτερικών Νίκος Βούτσης Πολιτικός Μηχανικός
       
      Αναπλ. Υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων Νίκος Χουντής Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
       
      Υπουργός Επικρατείας για το συντονισμό του κυβερνητικού έργου Αλέκος Φλαμπουράρης Πολιτικός Μηχανικός
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=20504&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%9C%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF+%CF%84%CE%BF+1%2F5+%CF%84%CE%B7%CF%82+%CE%BA%CF%85%CE%B2%CE%AD%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82%2C+%27%27%CE%BA%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%AD%CF%82+%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%82%27%27+%CF%83%CF%84%CE%B1+%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1%2C+%CE%AD%CF%81%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9+%CF%84%CE%BF+%27%27%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BC%CF%80%CE%B1+%CF%81%CE%B5%CF%8D%CE%BC%CE%B1%27%27+%26+41+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20150128_m124176536_%CE%9C%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF+%CF%84%CE%BF+1%2F5+%CF%84%CE%B7%CF%82+%CE%BA%CF%85%CE%B2%CE%AD%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82%2C+%27%27%CE%BA%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%AD%CF%82+%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%82%27%27+%CF%83%CF%84%CE%B1+%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1%2C+%CE%AD%CF%81%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9+%CF%84%CE%BF+%27%27%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BC%CF%80%CE%B1+%CF%81%CE%B5%CF%8D%CE%BC%CE%B1%27%27+%26+41+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=____CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1_0A#sthash.ntsXU94R.dpuf
      Περισσότερα...

      41

    • Engineer

      «Σταματούν οι κατασχέσεις κατοικιών και αυξάνονται οι μισθοί. Έτσι θα επιστρέψει η ελπίδα», τιτλοφορείται η σημερινή συνέντευξη της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών Νάντιας Βαλαβάνη, στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica.
       
      «Η πρώτη κίνηση της κυβέρνησής μας θα είναι τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κατάστασης εκτάκτου ανάγκης. Δεν μας χρειάζεται η άδεια της τρόικας. Πρώτον διότι δεν την αναγνωρίζουμε ως νόμιμο όργανο με το οποίο να διαπραγματευθούμε. Και διότι το πρόγραμμά μας εξηγεί καλά, σημείο προς σημείο, πώς θα χρηματοδοτήσουμε τις παρεμβάσεις μας», προσθέτει η κ. Βαλαβάνη.
       
      Η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών τονίζει ότι η κυβέρνηση ζητά από τους πιστωτές την περικοπή του χρέους, «κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει από το 2009, όπως παραδέχθηκαν και οι ιθύνοντες του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου».
       
      Ερωτηθείσα δε σχετικά με το αίτημα των δανειστών για νέες περικοπές, απαντά ότι «η χώρα δεν θα δεχθεί τέτοιου είδους επιβολές, διότι χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις για επανάκτηση της αξιοπρέπειας και για να ξαναδοθεί, στους ανθρώπους, λίγη ελπίδα».
       
      Η Νάντια Βαλαβάνη υπογραμμίζει, επίσης, ότι θα σταματήσουν οι κατασχέσεις και πλειστηριασμοί των κατοικιών, θα αυξηθεί ο κατώτερος μισθός, και θα επανασυνδεθεί το φως στις φτωχές οικογένειες που δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς, διότι «πρόκειται για δέσμευση πολιτισμού».
       
      Σε ερώτηση σχετικά με την εξεύρεση πόρων, η αναπληρώτρια υπουργός αναφέρει ότι «θα καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή, θα χρησιμοποιηθούν τα χρήματα που δεν κατέληξαν στη διάσωση των τραπεζών και αναμένεται, παράλληλα, και η αποδέσμευση ευρωπαϊκών πόρων».
       
      «Δεν αναγνωρίζουμε το μνημόνιο που υπέγραψε ο Σαμαράς, αλλά η Ευρώπη δεν πρέπει να ανησυχεί. Θα παρουσιάσουμε το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεών μας, για τον εκσυγχρονισμό του κράτους. Όχι με οριζόντιες και γενικευμένες περικοπές, αλλά με παρεμβάσεις για να γίνει πιο αποτελεσματικός και λιγότερο δαπανηρός ο κρατικός μηχανισμός», σημειώνει η κ. Βαλαβάνη.
       
      Τέλος, η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών δηλώνει αισιόδοξη, διότι «ο άνεμος άλλαξε, και η ψήφος στον ΣΥΡΙΖΑ και η επιτυχία του Podemos στην Ισπανία δείχνουν ότι ο κόσμος δεν αντέχει άλλο», ενώ εκφράζει τη βεβαιότητα ότι «θα δοθεί στην Ελλάδα περισσότερος χρόνος για να πετύχει μια συμφωνία με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και την Ευρωπαϊκή Ένωση», από τη στιγμή που «και οι ίδιοι έχουν καταλάβει ότι το θέμα, δεδομένης της πραγματικότητας, δεν είναι να βρεθεί μια λύση για την Ελλάδα, αλλά για την Ευρώπη».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Stamatoun_oi_katascheseis_katoikion_/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα «οικόπεδα προς αντιπαροχή» μπορεί να έχουν εκλείψει στην Αθήνα, όμως οι πολυκατοικίες της αντιπαροχής που άρχισαν να χτίζονται σαν μανιτάρια από τη δεκαετία του ’50 κυριαρχούν ακόμη στην πρωτεύουσα. Επηρεάζουν τις κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των κατοίκων τους και το οικονομικό περιβάλλον της πόλης, εγκλωβίζουν τους πολιτικούς σε αδυναμία αποφάσεων, διαμορφώνουν το αστικό τοπίο. Ουσιαστικά, αποτελούν ένα μόνιμο... γκρίζο για τη λειτουργία της Αθήνας, το οποίο είτε ξεχνιέται σε περιόδους οικονομικής ανάπτυξης είτε επιβαρύνει τα προβλήματα σε περιόδους οικονομικής και κοινωνικής κρίσης.
       
      Ειδικότερα, κάθε πόλη διαθέτει έναν ή περισσότερους τύπους κτιρίων κατοικίας, όπως για παράδειγμα οι ομοιόμορφες μονοκατοικίες στις σχεδιασμένες προαστιακές επεκτάσεις πόλεων της Δυτικής Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής. Στην Αθήνα, η πολυκατοικία της αντιπαροχής αποτελεί αναμφισβήτητα έναν από τους κυρίαρχους τύπους κτιρίου κατοικίας, που αναπτύχθηκε μάλιστα μέσα σε μικρή χρονική περίοδο. Η αντιπαροχή έγινε σχεδόν η αποκλειστική συνθήκη κατασκευής κτιρίων, αφού δημιουργήθηκε γι’ αυτήν ένα προνομιακό φορολογικό καθεστώς, με αποτέλεσμα από τις περίπου 1.000 πολυκατοικίες που είχε η Αθήνα το 1950, να φτάσει το 1980 τις 35.000 πολυκατοικίες.
       

       
      Συζήτηση
       
      Το θέμα της «πολυκατοικίας της αντιπαροχής», όπως τιτλοφορείται η εκδήλωση, θα συζητηθεί αύριο στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών στο πλαίσιο του κύκλου «Re-think Athens: Αστικές προκλήσεις 2014-15». Οπως ανέφερε στην «Κ» ο Θωμάς Μαλούτας, καθηγητής Κοινωνικής Γεωγραφίας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και ένας εκ των ομιλητών (μαζί με τους Richard Woditsch - Παν. Georg Simon Ohm Νυρεμβέργης, Πάνο Δραγώνα - Παν. Πατρών, Ιωάννα Θεοχαροπούλου - Parsons-The New School for Design Νέας Υόρκης), «η αντιπαροχή συνέβαλε στη διαμόρφωση του ιδιότυπου αθηναϊκού πολεοδομικού συγκροτήματος, που στερείται σαφών μορφολογικών τομών και ευνοεί την ανάμειξη χρήσεων ιδιωτικού και δημοσίου ενδιαφέροντος. Η μεγάλη ανάπτυξη της πολυκατοικίας εις βάρος όλων των άλλων τύπων κατοικίας στην Αθήνα οδήγησε σε έντονη ομογενοποίηση του αστικού τοπίου».
       
      Η πολυκατοικία της αντιπαροχής συνέβαλε, επίσης, στην αναδιαμόρφωση της κοινωνικής γεωγραφίας της πόλης. Την περίοδο 1950-80 οι καινούργιες πολυκατοικίες φιλοξένησαν νέους κατοίκους στο ευρύτερο κέντρο της πόλης, πολλοί από τους οποίους έρχονταν από την επαρχία, αλλά και παλιούς – συχνά ιδιοκτήτες οικοπέδων που τα έδωσαν αντιπαροχή. Ομως, μετά τη δεκαετία του ’70 η κατάσταση αλλάζει. Η ελκυστικότητα του κέντρου υποχωρεί για τα μεσαία και υψηλά βαλάντια, που κατευθύνονται προς τα προάστια. Το κενό που άφησαν πίσω τους το κάλυψαν ομάδες χαμηλότερου εισοδήματος και οι μετανάστες. Εμφανίζεται, έτσι, μια κοινωνική απόσταση ανάμεσα στους παλαιούς κατοίκους στους πάνω ορόφους πολυκατοικιών –κυρίως ηλικιωμένοι που παρέμειναν στο κέντρο αντί να ακολουθήσουν τα παιδιά τους στα προάστια– και νέους κατοίκους (αλλοδαπούς, φοιτητές και, γενικότερα, άτομα με χαμηλά εισοδήματα). Η απόσταση αυτή αμβλύνθηκε συχνά από την καθημερινή πρακτική, αλλά παραμένει.
       
      «Η Αθήνα είναι ιδιαίτερη περίπτωση καθώς στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις, οι νέοι κάτοικοι κατευθύνονται συνήθως στα προάστια, όπου συγκεντρώνονται τα μεγάλα συγκροτήματα εργατικής κατοικίας», αναφέρει ο κ. Μαλούτας. «Στην Αθήνα δεν προστατεύθηκε το απόθεμα νεοκλασικών ή άλλων κτιρίων αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος. Η οικοδομή χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά ως μοχλός αναθέρμανσης της οικονομίας. Ωστόσο, η πολυκατοικία της αντιπαροχής είναι στοιχείο της πόλης. Εκτός από τα πολλά αρνητικά της, δίνει και δυνατότητες διαχείρισης των προβλημάτων της πόλης που δεν πρέπει να παραγνωρίζονται», παρατηρεί ο ίδιος.
       
      Η εκδήλωση αρχίζει στις 7 μ.μ. Η διανομή των δελτίων εισόδου κατά προτεραιότητα ξεκινά στις 6 μ.μ., ενώ η συζήτηση θα αναμεταδοθεί μέσω του www.sgt.gr.
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      «Η κεντρική τοποθέτηση της κυβέρνησης είναι ότι θα σταματήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις των υποδομών που εξυπηρετούν και μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της χώρας», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, αναφορικά με το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων των περιφερειακών αεροδρομίων.
       
      Ο κ. Σπίρτζης δεν επεκτάθηκε και παρέπεμψε στις προγραμματικές δηλώσεις που θα κάνει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
       
      Για τις αρμοδιότητές τους είπε ότι πρέπει να γίνουν ιεραρχήσεις των προγραμμάτων, των δημοσίων επενδύσεων και των έργων και πρόσθεσε ότι τα έργα πρέπει να υπηρετούν την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/907342/xr-spirtzis-oxi-se-idiotikopoiiseis-upodomon-pou-mporoun-na-boithisoun-stin-anaptuksi
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Η Ελλάδα εμφανίζει το πιο σπάταλο κτιριακό απόθεμα και παράλληλα κάθε χρόνο η κατάσταση επιδεινώνεται. Σύγκριση ανάμεσα στις μεσογειακές χώρες καταδεικνύει ότι τα ελληνικά νοικοκυριά παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη σχετική κατανάλωση. Σχεδόν 30% μεγαλύτερη της Ισπανίας και περίπου διπλάσια της Πορτογαλίας. Ταυτόχρονα, είναι σχεδόν ίση με αυτήν της ψυχρής Ολλανδίας και σημαντικά μεγαλύτερη από χώρες με ψυχρότερο κλίμα όπως το Βέλγιο και η Τσεχία. (55)
       
      Παράλληλα, οι κανονισμοί της χώρας μας δημιουργήθηκαν μεταπολεμικά και ενσωματώθηκαν ορισμένες δεκαετίες μετά τη δημιουργία τους. Επιπλέον, δεν υπάρχει έλεγχος της μελέτης και σωστής εφαρμογής της στο εργοτάξιο. Οι σχετικοί κανονισμοί των ευρωπαϊκών χωρών προδιαγράφουν με σημαντική λεπτομέρεια τι πρέπει να περιλαμβάνει μια ενεργειακή μελέτη, θέτουν σαφή όρια ενεργειακής απόδοσης και ελέγχουν την επιτυχία κατά την εφαρμογή της μελέτης.
       
      Στην Ελλάδα θεωρούμε την εξοικονόμηση ενέργειας ως μείωση ποιότητας ζωής καθώς επίσης έχουμε λανθασμένη εντύπωση για το βιοκλιματικό σχεδιασμό. Δεν υπάρχουν τυποποιημένες λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε κτίριο, ούτε η εξοικονόμηση ενέργειας εξαρτάται μόνο από το ποιο σύστημα θέρμανσης - ψύξης θα χρησιμοποιηθεί. Ένα σωστά σχεδιασμένο κτίριο με ένα μη αποδοτικό σύστημα μπορεί να εμφανίσει χαμηλότερη κατανάλωση από ότι το πιο αποδοτικό σύστημα σε ένα ακατάλληλο κτίριο.
       
      Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να παρουσιάσει και να αναλύσει την παρούσα κατάσταση όσον αφορά το κτιριακό απόθεμα της χώρας και να προτείνει τρόπους αναβάθμισής του. Η μελέτη αποτελείται από τρία μέρη.
       
      Στο πρώτο μέρος, παρουσιάζεται το ενεργειακό ισοζύγιο και οι επιπτώσεις των κτιρίων στο περιβάλλον, καθώς και αναλύονται το κτιριακό απόθεμα της Ελλάδας και η κατανάλωση ενέργειάς του. Αναλύονται τα αίτια κακής ενεργειακής συμπεριφοράς του ελληνικού κτιριακού αποθέματος και η εξέλιξη της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων, καταλήγοντας στην ανάλυση του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου.
       
      Στο δεύτερο μέρος, γίνεται παρουσίαση προτάσεων με παρεμβάσεις σε παλιές πολυκατοικίες που έχουν στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.
       
      Τέλος, στο τρίτο μέρος, αξιοποιώντας τις γνώσεις από τα προηγούμενα μέρη, παρουσιάζεται μια μελέτη περίπτωσης. Σε μια παλιά πολυκατοικία στην Αθήνα εφαρμόζονται όσα προτάθηκαν στο δεύτερο μέρος με στόχο την καλύτερη ενεργειακή λειτουργία της.
       
      Δείτε την εργασία σε pdf (142 σελ.) ΕΔΩ ή στο ακόλουθο flipbook: http://issuu.com/greekarchitects3/docs/142.14.11_42e65d6aa15c86?e=0/11153020
       
      Πηγή: http://www.greekarchitects.gr/gr/%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CF%82/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%AC%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CF%84%CE%B9%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%BA%CE%B5%CE%BB%CF%8D%CF%86%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%B9%CF%8E%CE%BD-id9568
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τέσσερις νέες αποφάσεις επιβολής κυρώσεων σε ισάριθμους ενεργειακούς επιθεωρητές εξέδωσε το ΥΠΕΚΑ.
       
      Αναλυτικά, σύμφνα με τις αποφάσεις, επιβάλλονται τα παρακάτω:
       
      1η περίπτωση:
       
      χρηματικό πρόστιμο ύψους πεντακοσίων (500) Ευρώ και τον αποκλεισμό του από τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων για περίοδο ενός [1] έτους, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ΠΔ.100/2010, καθώς, κατόπιν ελέγχου στο Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) κτιρίου με Α.Π. 151429/2013 διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε στις εξής παραβάσεις:

      ανέγραφε ανακριβή ενεργειακά στοιχεία επί του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίου,
      υπέβαλλε ανακριβή στοιχεία,
      εκπλήρωνε πλημμελώς τα επιστημονικά και επαγγελματικά του καθήκοντα,
      προέβη σε διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης και έκδοση ΠΕΑ σε κτιριακή μονάδα που ανήκει στον ίδιο, παραβιάζοντας τις κείμενες διατάξεις, καθώς συνέτρεχε στο πρόσωπό του το ασυμβίβαστο του άρθρου 8, παρ. 2, εδάφιο στ) του ΠΔ 100/2010 (ΦΕΚ Α΄ 177), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 20 παρ.4 του Ν.4122/2013 (ΦΕΚ Α΄ 42)

       
      2η περίπτωση
       
      χρηματικό πρόστιμο ύψους πεντακοσίων (500) Ευρώ και τον αποκλεισμό του από τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων για περίοδο ενός [1] έτους, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ΠΔ.100/2010, καθώς, κατόπιν ελέγχου στο Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) κτιρίου με Α.Π. 111802/2013 διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε στις εξής παραβάσεις:

      ανέγραφε ανακριβή ενεργειακά στοιχεία επί του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίου,
      υπέβαλλε ανακριβή στοιχεία,
      εκπλήρωνε πλημμελώς τα επιστημονικά και επαγγελματικά του καθήκοντα,
      προέβη σε διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης και έκδοση ΠΕΑ σε κτιριακή μονάδα που ανήκει στον ίδιο, παραβιάζοντας τις κείμενες διατάξεις, καθώς συνέτρεχε στο πρόσωπό του το ασυμβίβαστο του άρθρου 8, παρ. 2, εδάφιο στ) του ΠΔ 100/2010 (ΦΕΚ Α΄ 177), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 20 παρ.4 του Ν.4122/2013 (ΦΕΚ Α΄ 42)

       
      3η περίπτωση
       
      αποκλεισμό από τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων για περίοδο ενός (1) έτους και την επιβολή χρηματικού προστίμου ύψους χιλίων πεντακοσίων ευρώ (1.500 Eυρώ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ΠΔ.100/2010, καθώς, κατόπιν ελέγχου στα Πιστοποιητικά Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) κτιρίων με Α.Π. 14761/2011, 47433/2011, 56379/2011, 4239/2012, 46616/2012, 55584/2012, 62233/2012, 68611/2012, 76212/2012, 76653/2012, 77050/2012, 77065/2012, 77714/2012, 77735/2012, 84867/2012, 98124/2012, 104802/2012, 110095/2012, 113392/2012, 164471/2012, 174171/2012, 174183/2012, 177213/2012, 192813/2012, 196875/2012, 215929/2012, 9932/2013, 9940/2013, 18975/2013, 27944/2013, 32274/2013, 32277/2013, 32867/2013, 53519/2013, 55318/2013, 56373/2013, 56509/2013, 65868/2013, 65945/2013 διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε στις εξής παραβάσεις:

      ανέγραφε ανακριβή ενεργειακά στοιχεία επί των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίων,
      υπέβαλλε ανακριβή στοιχεία,
      εκπλήρωνε πλημμελώς τα επιστημονικά και επαγγελματικά του καθήκοντα,
      προέβη σε διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης και έκδοση ΠΕΑ, ενώ συνέτρεχε στο πρόσωπό του το ασυμβίβαστο του άρθρου 4, παρ. 4, εδάφιο β) του ΠΔ 100/2010,
      προέβη σε έκδοση ΠΕΑ για ένα ημιτελές κτίσμα, για το οποίο δεν ήταν τεχνικά εφικτή η διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης και αποτύπωσης, κατά παράβαση του άρθρου 15 παρ. 2.3 της ΚΥΑ Δ6/Β/οικ. 5825/2010 Κοινής Απόφασης «Έγκριση Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων» (ΚΕΝΑΚ) (ΦΕΚ Β΄ 407)

       
      4η περίπτωση
       
      αποκλεισμό ενός (1) έτους από τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων και την επιβολή χρηματικού προστίμου ύψους δυο χιλιάδων ευρώ (2.000 Eυρώ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ΠΔ.100/2010(ΦΕΚ Α΄ 177), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 20 παρ.4 του Ν.4122/2013 (ΦΕΚ Α΄ 42), καθώς, κατόπιν ελέγχου στα Πιστοποιητικά Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) κτιρίων/κτιριακών μονάδων με Α.Π. 58384/2011, 62116/2011, 7169/2012, 10181/2012, 23349/2012, 24379/2012, 24984/2012, 32518/2012, 35810/2012, 48611/2012, 48624/2012, 51136/2012, 59507/2012, 59958/2012, 66388/2012, 69114/2012, 77284/2012, 77647/2012, 97602/2012, 118424/2012, 119814/2012, 127684/2012, 137385/2012, 168335/2012, 175455/2012, 175970/2012, 189164/2012, 189187/2012, 202138/2012, 225722/2012, 225732/2012, 228361/2012, 5813/2013, 6895/2013, 9902/2013, 9906/2013, 16833/2013, 17846/2013, 17865/2013, 28439/2013, 29074/2013, 36585/2013, 40797/2013, διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε στις εξής παραβάσεις:

      ανέγραφε ανακριβή ενεργειακά στοιχεία επί των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίων,
      υπέβαλλε ανακριβή στοιχεία,
      εκπλήρωνε πλημμελώς τα επιστημονικά και επαγγελματικά του καθήκοντα και
      συντρέχουν στο πρόσωπό του νομικά ή άλλα κωλύματα ή ασυμβίβαστα

       
      Στους 4 ενεργειακούς επιθεωρητές επιτρέπεται να ασκηθεί ενδικοφανής προσφυγή, εντός προθεσμίας σαράντα (40) ημερών από την κοινοποίηση των αποφάσεων. Το B2Green σεβόμενο τη δυνατότητα προσφυγής κατά των αποφάσεων, δε δημοσιεύει τα ονόματά τους.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=20460&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%9D%CE%AD%CE%B5%CF%82+%CE%BA%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CF%83%CE%B5+%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82%2C+%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CE%AC+%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%85+%27%27%CE%A5%CE%A0%CE%95%CE%9A%CE%91%27%27_+%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CE%B9+%CE%BE%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD+%CE%B1%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B1+%26+37+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20150127_m124160672_%CE%9D%CE%AD%CE%B5%CF%82+%CE%BA%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CF%83%CE%B5+%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82%2C+%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CE%AC+%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%85+%27%27%CE%A5%CE%A0%CE%95%CE%9A%CE%91%27%27_+%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CE%B9+%CE%BE%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD+%CE%B1%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B1+%26+37+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=____CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1_0A#sthash.br1qdhHi.dpuf
      Περισσότερα...

      39

    • Engineer

      Κανονιστική πράξη με την οποία ορίζεται ότι από 21 Δεκεμβρίου του 2015 θα γίνεται ηλεκτρονικά η υποβολή στην κεντρική βάση της ΕΚΧΑ Α.Ε. (κτηματολόγιο) όλων των εγγραπτέων στα υποθηκοφυλακεία πράξεων κατά το άρθρο 1 (παρ. 4) του ν. 2308/1995 (Α 114) δημοσιεύτηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
      Σύμφωνα με την απόφαση όλες οι εγγραπτέες στα βιβλία που τηρούν τα Υποθηκοφυλακεία πράξεις διαβιβάζονται υποχρεωτικά μέσα σε ένα μήνα μετά την κατά περίπτωση μεταγραφή ή εγγραφή τους σε αυτά, με ευθύνη του συντάκτη τους, στην κεντρική βάση που τηρείται από την εταιρεία «ΕΘΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ Ανώνυμη Εταιρεία» (διακριτικός τίτλος «ΕΚΧΑ Α.Ε.»).
       
      Για τη διαβίβαση, που διενεργείται μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής της ΕΚΧΑ Α.Ε., απαιτείται:
       
      α) η συμπλήρωση και η ηλεκτρονική διαβίβαση από το συντάκτη της πράξης, όπως αυτός ορίζεται στην κείμενη νομοθεσία για κάθε είδος εγγραπτέας πράξης, μετά τη μεταγραφή ή εγγραφή της στα βιβλία του οικείου Υποθηκοφυλακείου, εντύπου με τον τίτλο: «ΦΥΛΛΟ ΔΙΑΒΙΒΑΣΗΣ ΕΓΓΡΑΠΤΕΑΣ ΠΡΑΞΗΣ» που θα περιλαμβάνει ενδεικτικά:
       
      αα) Στοιχεία της εγγραπτέας πράξης και του εγγράφου στο οποίο περιέχεται (αριθμός, ημερομηνία εγγράφου, είδος πράξης, στοιχεία εκδότη/συντάκτη), ββ) στοιχεία προσώπων που η πράξη αφορά (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΔΤ, ΑΦΜ), γγ) στοιχεία αξίας συναλλαγής και αντικειμενικής αξίας, όταν περιέχονται στην πράξη, δδ) στοιχεία θέσης του ακινήτου, συμπεριλαμβανομένου του Κωδικού Αριθμού Εθνικού Κτηματολογίου, εάν πρόκειται για ακίνητο σε περιοχή που διενεργούνται εργασίες κτηματογράφησης, εε) στοιχεία του αρμοδίου Υποθηκοφυλακείου και στστ) στοιχεία μεταγραφής ή εγγραφής στα οικεία βιβλία κατά περίπτωση του υπό εε) αρμοδίου Υποθηκοφυλακείου και
       
      β) η διαβίβαση από τον ίδιο αντιγράφου της οικείας εγγραπτέας πράξης σε ηλεκτρονική μορφή.
       
      Η ισχύς της παρούσας απόφασης για τις εγγραπτέες πράξεις που περιέχονται σε συμβολαιογραφικά έγγραφα αρχίζει την 21η Δεκεμβρίου 2015 και αφορά σε πράξεις που θα μεταγραφούν ή εγγραφούν μετά από αυτήν την ημερομηνία.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=14365
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.