Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • kan62

      Ο Ε.Σ.Υ.Π./ΕΛΟΤ ανακοινώνει την υποβολή σε δημόσια κρίση του Σχεδίου της Τροποποίησης του ΕΛΟΤ ΕΝ 1998-1:2005/ΝΑ «Τροποποίηση στο Εθνικό Προσάρτημα του ΕΛΟΤ EN 1998-1:2005 Ευρωκώδικας 8: Αντισεισμικός σχεδιασμός των κατασκευών - Μέρος 1: Γενικοί κανόνες, σεισμικές δράσεις και κανόνες για κτίρια».
       
      Με το παρόν τροποποιητικό κείμενο λαμβάνεται μέριμνα για θέματα σχεδιασμού Ξύλινων κατασκευών στη χώρα μας που άπτονται του Ευρωκώδικα 8, όπως επισημάνθηκαν από την αρμόδια Τεχνική Επιτροπή, ΕΛΟΤ ΤΕ 67 «ΕΥΡΩΚΩΔΙΚΕΣ».
       
      Πηγή και σύνδεση για το κείμενο:
       
      Πηγή: http://www.iekemtee.gr/el/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/12133-y%CF%80%CE%BF%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%83%CE%B5-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CE%BF%CF%85-%C2%AB%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%84-en-1998-1-2005-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CE%BA%CF%8E%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%82-8-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%8E%CE%BD-%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%BF%CF%82-1-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82,-%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B4%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CF%84%CE%AF%CF%81%CE%B9%CE%B1
      Περισσότερα...

      2

    • kan62

      Η δημόσια διαβούλευση του Σχεδίου Κανονισμού Τεχνολογίας Σκυροδέματος 2015 (ΚΤΣ - 15) θα διαρκέσει μέχρι τις 31 - 3 - 2015.
       
      Δείτε το κείμενο:
       
      KTS_2015.pdf
       
      Πηγή: http://e-archimedes.gr/component/k2/item/6019-
      Περισσότερα...

      4

    • kan62

      Από ενημέρωση συναδέλφου από τις παρουσιάσεις του ΤΕΕ έχουμε τα ακόλουθα στοιχεία:
       
      Ημερομηνίες εφαρμογής: Από 1η Φεβρουαρίου προαιρετική εφαρμογή και από τέλος Φεβρουαρίου υποχρεωτική εφαρμογή.
       
      Του 2015 εννοείται... το σύστημα όντως υπάρχει!
       
      Την επόμενη εβδομάδα θα κοινοποιηθεί το λινκ για δοκιμές εκτός διαδικασίας.
       
      Κωδικοί οι ήδη υπάρχοντες.
       
      Τα πάντα ανεβαίνουν σε pdf, εγκρίσεις και έντυπα σκαναρισμένα... αν δεν υπάρχουν δεν συνεχίζει.
       
      Αυτά σαν πρώτη γεύση.
       
      Στις πρώτες συζητήσεις και συμπεράσματα παρευρισκομένων φάνηκε ότι:
       
      Χαλαρώνουν οι προθεσμίες του νόμου σαν θυσία εξευμενισμού στο ΣΥΣΤΗΜΑ,
      ξεχνάμε εκτυπωτές, τις κεφαλές και τα μελάνια τους γιατί και να υπάρχουν θα είναι άχρηστα όταν θα θέλουμε να ξανατυπώσουμε, στο εξής θα πηγαίνουμε πολλές φορές στις ΥΔΟΜ για να μας εξηγήσει ο υπάλληλος γιατί σήκωσε τον διακόπτη-κόφτη από "δεκτό" σε "υπό έλεγχο".
       
      Σε ομάδες μεταξύ μας διατηρούμε σε φόρμα ένα plotter για να τυπώνουμε σχέδια αρχαιολογίας, δασαρχείου κλπ. τα οποία μετά σκανάρουμε για να υποβάλλουμε ...
       
      Λοιπές πληροφορίες:
       
      - το σύστημα τώρα θα λειτουργήσει με το 40% των μελλοντικών δυνατοτήτων του ...
      - δεν είναι γνωστό πόσοι από μας θα το δουν σε σοβαρότερα ποσοστά ...
      - στη σημερινή μορφή του είναι ΥΔΟΜοκεντρικά γραφειοκρατικό και υπάρχει μεγάλη χαλαρότητα στις διαδικασίες ... στην επαρχία σκανάρουν πολύ πιο ακριβά από την Αθήνα ...
       
      Τα υπόλοιπα στις οθόνες σας ...
       
      Και σαν link... υπό κατασκευή... είναι είδηση!
       
      http://portal.tee.gr/portal/page/portal/TEE/MyTEE/adeies
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το σενάριο αποχώρησης της γαλλικής πετρελαϊκής εταιρείας Total επιβεβαίωσε ο υπουργός Ενέργειας της Κύπρου, Γιώργος Λακκοτρύπης καθώς δεν υπήρξε ικανοποίηση από τα αποτελέσματα των σεισμογραφικών ερευνών στα τεμάχια 10 και 11 της κυπριακής ΑΟΖ.
       
      Συγκεκριμένα, τα σεισμικά δεν έδωσαν την παραμικρή ένδειξη για ύπαρξη κοιτασμάτων φυσικού αερίου ή πετρελαίου.
       
      Σχολιάζοντας δημοσίευμα στον κυπριακό Τύπο, ο υπουργός είπε πως «η εταιρεία από τον Σεπτέμβριο του 2014 δεν έβρισκε στόχους για να προχωρήσει σε γεώτρηση». Σημείωσε, επίσης, ότι είναι από τότε που η Total βρίσκεται σε συνεχή διαβούλευση με την κυβέρνηση.
       
      Ο κ. Λακκοτρύπης πρόσθεσε ότι ήταν γνωστό πως η περιοχή ήταν δύσκολη γεωλογικά, ενώ επεσήμανε πως δεν βοηθά και η συγκυρία με τις τιμές του πετρελαίου διεθνώς. Όπως είπε, το θέμα θα ξεκαθαρίσει την ερχόμενη εβδομάδα.
       
      Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Φιλελεύθερος», η απόφαση της εταιρείας φαίνεται να είναι καθαρά οικονομική, καθώς με την αποχώρησή της θα καταβάλει μεν αποζημιώσεις στην Κυπριακή Δημοκρατία, αλλά θα αποφύγει το ρίσκο μίας πολυδάπανης γεώτρησης.
       
      Πάντως, πρόκειται για μια εξέλιξη που οδηγεί σε νέες ανατροπές σχετικά με τους ενεργειακούς σχεδιασμούς της Κυπριακής Δημοκρατίας, μετά και τα πρώτα απογοητευτικά αποτελέσματα των ερευνών της εταιρείας ΕΝΙ στο κοίτασμα «Ονασαγόρας» του τεμαχίου 9 της κυπριακής ΑΟΖ.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/01/21/kypros-total-120098/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Προεδρικό Διάταγμα για τους όρους και τις προϋποθέσεις χορήγησης αδειών άσκησης κάθε είδους υπαίθριου εμπορίου με ψυχαγωγικό, καλλιτεχνικό, εκπαιδευτικό αντικείμενο, έπειτα από επεξεργασία που έγινε από το Συμβούλιο της Επικρατείας, υπέγραψε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Γεράσιμος Γιακουμάτος.
       
      Με το Προεδρικό Διάταγμα εισάγονται για πρώτη φορά ρυθμίσεις σχετικές με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας τόσο των μηχανημάτων (παιχνιδιών) όσο και των χώρων στους οποίους αυτά εγκαθίστανται.
       
      Ο υφυπουργός δήλωσε: «Σήμερα αποκαθιστούμε μια χρόνια εκκρεμότητα και παράλειψη της πολιτείας σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις για την ασφαλή λειτουργία κάθε είδους υπαίθριας δραστηριότητας με ψυχαγωγικό χαρακτήρα όπως λούνα παρκ, πίστες αυτοκινητιδίων, paintball, τσίρκο, μουσικές συναυλίες, επιδείξεις, καλλιτεχνικές και εκπαιδευτικού χαρακτήρα εκδηλώσεις.
       
      Με το νέο σύστημα χορήγησης αδειών λειτουργίας υιοθετούμε αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις, θέτοντας πάνω από όλα την ασφάλεια των χρηστών, καθώς στους χώρους αυτούς συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός ατόμων, ειδικά δε στην περίπτωση των ψυχαγωγικών παιχνιδιών που οι χρήστες είναι παιδιά και ανήλικοι.
       
      Επίσης, η ύπαρξη σαφών κανόνων κρίνεται επιβεβλημένη για την περιφρούρηση της προστασίας της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος και της εθνικής, ιστορικής, πολιτιστικής, οικιστικής και καλλιτεχνικής κληρονομιάς».
       
      Πηγή: http://www.e-typos.com/gr/oikonomia/article/113545/neoi-oroi-horigisis-adeias-upaithriou-eboriou-me-psuhagogiko-haraktira/
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Μια εβδομάδα έχει περάσει αφότου η Τρίπολη κηρύχτηκε εκ νέου σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, λόγω των σκουπιδιών, που για περίπου ένα μήνα βρίσκονται στους δρόμους της πόλης και δεν έχει ξεκινήσει η αποκομιδή.
       
       
      Τα σκουπίδια συνεχίζουν να στοιβάζονται δημιουργώντας μικρές χωματερές και εκείνο που παρατηρείται, είναι να προσπαθεί η δημοτική αρχή να απομακρύνει τα ανακυκλώσιμα για να μειώσει τον όγκο των απορριμμάτων και να "συσκευάζει'' σε μεγάλες σακούλες και πιο σκληρούς σάκους τα απορρίμματα που βρίσκονται στον δρόμο για να μην σκορπίζονται, αφού οι σακούλες σκίζονται και απλώνουν τα σκουπίδια.
       
      Η κατάσταση σε πολλά σημεία από τη συσσώρευση των απορριμμάτων είναι προβληματική και εγκυμονεί πράγματι κινδύνους για τη δημόσια υγεία, αφού σκουπίδια βρίσκονται κοντά σε σχολεία, στον περίβολο του Παναρκαδικού νοσοκομείου και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.
       
      Αυτό υπογραμμίζεται και στην απόφαση του περιφερειάρχη Πελοποννήσου που κηρύσσει την πόλη σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης αναφέροντας ότι, η κατάσταση έχει ξεπεράσει κάθε όριο αντοχής και έχει λάβει διαστάσεις υγειονομικής κρίσης.
       
      Επί της ουσίας τα σκουπίδια δεν μπορούν να απομακρυνθούν από την πόλη, γιατί δεν υπάρχει χώρος προκειμένου να διατεθούν, παρά τις προσπάθειες του δήμου να βρει χώρο εναπόθεσης ακόμα και εκτός Πελοποννήσου.
       
      Σήμερα στην οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας συζητείται ο διεθνής διαγωνισμός της ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων με ΣΔΙΤ, προτεινόμενες αλλαγές στο σχέδιο της σύμβασης σύμπραξης, οριστικοποίηση συμβατικών εγγράφων που απαιτούνται για την υπογραφή της σύμβασης σύμπραξης κι έγκριση αποτελεσμάτων διαγωνισμού, καθώς και εξουσιοδότηση του περιφερειάρχη για να υπογράψει την σύμβαση.
       
      Στο ζήτημα αυτό αντιδρούν οι τρεις παρατάξεις της αντιπολίτευσης που συμμετέχουν εκπρόσωποί τους στην οικονομική επιτροπή και ζητούν να αναβληθεί το θέμα, πρώτον γιατί δεν έχουν στην εισήγηση όλα τα συνημμένα έγγραφα που θα έπρεπε και μάλιστα αναφέρουν ότι η εισήγηση τους δόθηκε δύο μέρες πριν την συνεδρίαση, χωρίς να τηρηθεί το πενθήμερο προετοιμασίας.
       
      Και, δεύτερον επειδή πρόκειται για πολύ σοβαρό έργο για το οποίο έχουν εκφράσει διαφωνίες και ενστάσεις για τον τρόπο χειρισμού από την περιφερειακή αρχή, ζητούν το θέμα να συζητηθεί στο περιφερειακό συμβούλιο και όχι στην οικονομική επιτροπή. Αυτή την ώρα είναι σε εξέλιξη η συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής που διεξάγεται σε πολύ υψηλούς τόνους.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Thumizei_chomateri_i_poli_tis_Tripolis_/#.VMClUvl_tB0
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Δεν προβλέπεται να υπάρξει αναβολή από τις Βρυξέλλες για το πακέτο ρυθμίσεων που θα αφορούν στα νέα ΑΔΙ. Ως τα τέλη Ιανουαρίου η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν θα έχει κοινοποιήσει την απόφαση της, που περιγράφεται και στο κείμενο της νέας, τυπικής, διαβούλευσης που έχει δώσει στη δημοσιότητα η ΡΑΕ και η οποία πήρε παράταση μίας εβδομάδας, ως την ερχόμενη Δευτέρα, μετά από αίτημα της ΔΕΗ. Ανεξάρτητα, δηλαδή, από τις πολιτικές εξελίξεις και την εκλογική διαδικασία, που εισήλθε στην τελική ευθεία, τα νέα ΑΔΙ θα είναι γεγονός σε πολύ λίγο διάστημα, ενώ το αμέσως επόμενο βήμα που αναμένεται είναι η κατάργηση των έκτακτων εκπτώσεων προς τη βιομηχανία.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες του energia. gr, η τρόικα, με την υπογραφή του Carlo Viviani, είχε υποδείξει στο ΥΠΕΚΑ λίγο πριν από την έκτακτη γενική συνέλευση της ΔΕΗ, στις 22/12/2014, να μην ανανεωθούν οι εκπτώσεις προς την υψηλή τάση για ένα έτος ακόμη και η ΔΕΗ να ανακοινώσει σε αυτή τη συνέλευση τη διαδικασία επανεξέτασης των τιμολογίων προς τη βιομηχανία, με βάση τα νέα ΑΔΙ, τη διακοψιμότητα και την αντιστάθμιση, πράγμα που ήδη έχει γίνει. Από το ίδιο email, που έχει στα χέρια του το energia. gr προκύπτουν και τα εξής. Πρώτον, η τρόικα θεωρεί δεδομένο ότι το ζήτημα με τα νέα ΑΔΙ είναι οριστικό και δεύτερον, υποδεικνύει να υπάρξουν νέα τιμολόγια προς τη βιομηχανία, τα οποία θα είναι κοστοβαρή. «Αυτά τα κοστοβαρή τιμολόγια», επισημαίνει, «θα πρέπει να αντικαταστήσουν την ισχύουσα πολιτική των εκπτώσεων προς την υψηλή τάση». Τη σχετική απόφαση για τη μη συνέχιση των εκπτώσεων υποδεικνύει να λάβει γενική συνέλευση της ΔΕΗ. Και γι αυτό το θέμα έχουν δρομολογηθεί οι σχετικές διαδικασίες.
       
      Όπως έχει ήδη μεταδώσει το energia. gr, η ΔΕΗ έχει αναθέσει σε εξωτερικό σύμβουλο μελέτη, προκειμένου να συνεκτιμηθούν οι επιπτώσεις από τις προαναφερόμενες ρυθμιστικές παρεμβάσεις στα τιμολόγια της υψηλής τάσης (νέα ΑΔΙ, διακοψιμότητα, αντιστάθμιση), ώστε στη συνέχεια να συγκαλέσει έκτακτη γενική συνέλευση, μέσα στο πρώτο τρίμηνο, για να ανακοινώσει τις προθέσεις της, ως προς το ζήτημα των εκπτώσεων, που βαίνουν, όπως όλα δείχνουν, προς κατάργηση.
       
      Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η ΕΒΙΚΕΝ έστειλε την προηγούμενη εβδομάδα επιστολή προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ Αρθούρο Ζερβό, με την οποία ζητά να προσέλθει η Δημόσια Επιχείρηση, μετά την ολοκλήρωση της μελέτης, σε διαπραγματεύσεις με κάθε έναν μεγάλο πελάτη της υψηλής και της μέσης τάσης «κατά τις οποίες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη το ιδιαίτερο ατομικό προφίλ κατανάλωσης κάθε πελάτη». Η ΕΒΙΚΕΝ επισημαίνει ότι τα μέλη της υποδέχθηκαν, καταρχήν, θετικά την απόφαση της γενικής συνέλευσης στις 22/12/2014 και καταλήγει με την ανάγκη «η μόνη απόφαση που θα μπορούσε να ληφθεί από τους μετόχους σας θα ήταν η έγκριση των στοιχείων κόστους ηλεκτρικής ενέργειας στη βάση αδιάβλητης, αντικειμενικής και τεκμηριωμένης μελέτης, η οποία και θα αποτελέσει τη βάση για την αναγκαία διαπραγμάτευση που πρέπει να ακολουθήσετε για τους πελάτες σας».
       
      Ανάλογη παρέμβαση έκανε και ο ΣΕΒ.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=89754
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αρχαίοι πάπυροι γραμμένοι στα ελληνικά, που είχαν καεί από την καταστροφική έκρηξη του Βεζούβιου το 79 μ.Χ. και είχαν θαφτεί στις στάχτες της γειτονικής πόλης του Ηρακλείου (Ερκουλάνουμ), για πρώτη φορά θα αποκαλύψουν τα μυστικά τους, καθώς επιστήμονες κατάφεραν, με τη βοήθεια μιας νέας ισχυρής τεχνικής ακτίνων-Χ, να διαβάσουν τις πρώτες λέξεις σε δύο από αυτά τα χειρόγραφα.
       
      Ιταλοί επιστήμονες του Ινστιτούτου Μικροηλεκτρονικής και Μικροσυστημάτων του Εθνικού Συμβουλίου Ερευνών στη Νάπολη, με επικεφαλής τον φυσικό Βίτο Μοτσέλα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature Communications", σε συνεργασία με γάλλους συναδέλφους τους, σύμφωνα με το BBC, το "Science" και το "Nature", κατόρθωσαν να διαβάσουν ένα μέρος από το περιεχόμενο των μισοκατεστραμμένων παπύρων που είναι διπλωμένοι, χωρίς να τους ανοίξουν.
       
      Οι εν λόγω πάπυροι, μαζί με εκατοντάδες άλλους, είχαν ανακαλυφθεί το 1754 και αποτελούσαν μέρος μιας βιβλιοθήκης με 600 έως 700 βιβλία, η οποία βρισκόταν σε ένα μικρό δωμάτιο μιας μικρής ρωμαϊκής βίλας του Ηρακλείου, μιας πόλης που καταστράφηκε μαζί με την Πομπηία, όταν εξερράγη το ηφαίστειο, γι' αυτό ονομάστηκε «η άλλη Πομπηία».
       
      Η βίλα και η βιβλιοθήκη (ουσιαστικά η μόνη που έχει διασωθεί από την κλασική αρχαιότητα), που είναι γεμάτη από επικούρειες φιλοσοφικές πραγματείες, πιστεύεται ότι ανήκε σε κάποιον πλούσιο ρωμαίο πολιτικό, ίσως τον πεθερό του Ιούλιου Καίσαρα, τον Καλπούρνιο Πίζο Καισονίνο.
       
      Μετά την έκρηξη του Βεζούβιου, ένα κύμα καυτού αέρα, που έφθασε τους 320 βαθμούς Κελσίου, έκαψε τους ευαίσθητους πάπυρους και τους άφησε απανθρακωμένους σε μια κατάσταση υπερβολικά ευάλωτη για να δοκιμάσουν οι ερευνητές να τους ανοίξουν και να τους διαβάσουν (συνήθως με υπέρυθρες κάμερες), χωρίς να διακινδυνεύσουν σοβαρά να τους καταστρέψουν. Έτσι, μέχρι σήμερα τα χειρόγραφα αυτά, που μπορεί να φθάνουν σε μήκος τα 15 μέτρα όταν ξετυλιχτούν, κρατούσαν τα μυστικά τους.
       
      Οι Ιταλοί επιστήμονες αξιοποίησαν μια νέα τεχνολογία τομογραφίας ακτίνων-Χ, η οποία διαχωρίζει το καμένο υπόστρωμα του παπύρου από τα γράμματα με μαύρο μελάνι, χάρη στην ανεπαίσθητη, αλλά διακριτή, διαφορά με την οποία τα δύο υλικά (ο πάπυρος και το μελάνι), διαθλούν τις ακτίνες-Χ. Γι' αυτό το σκοπό, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν το Ευρωπαϊκό Σύγχροτρον, που βρίσκεται στη Γκρενόμπλ. Τα γράμματα βρίσκονται μόλις 0,1 χιλιοστά πάνω από την επιφάνεια του παπύρου, όμως είναι δυνατό να διαβαστούν.
       
      Η νέα τεχνική έφερε στο φως μεμονωμένα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου, καθώς και μερικές ολοκληρωμένες ελληνικές λέξεις, σε δύο χειρόγραφα, εκ των οποίων το ένα είχε καταστεί δυνατό να ξετυλιχτεί προηγουμένως. Οι δύο πάπυροι είχαν δοθεί ως δώρο στον Ναπολέοντα Βοναπάρτη το 1802 και σήμερα ανήκουν στο Ινστιτούτο της Γαλλίας. Δεν είναι παράξενο που είναι γραμμένοι στα ελληνικά, καθώς στην περιοχή εκείνη της Ιταλίας υπήρχε μακρόχρονη ελληνική παρουσία.
       
      Συγκρίνοντάς τους με έναν άλλο σωζόμενο πάπυρο από το Ηράκλειο, που είχε γραφεί από τον επικούρειο φιλόσοφο και ποιητή Φιλόδημο του 1ου αιώνα π.Χ., οι ερευνητές δεν αποκλείουν αυτός να είναι ο συγγραφέας και του ενός καμένου παπύρου.
       
      Προς το παρόν, οι ερευνητές δεν έχουν καταφέρει να φωτίσουν το πλήρες περιεχόμενο των παπύρων, αλλά πιστεύουν ότι θα το πετύχουν, αν προσφύγουν σε ένα ακόμη ισχυρότερο μηχάνημα εκπομπής ακτίνων-Χ. Για μία «επανάσταση στην παπυρολογία» έκανε λόγο ο Βίτο Μοτσέλα, ο οποίος ευελπιστεί ότι, χάρη στη νέα τεχνολογία, ανοίγει ο δρόμος για να διαβαστεί πλέον μια σωρεία αδιάβαστων μέχρι σήμερα αρχαίων κειμένων.
       
      Πηγή: http://topontiki.gr/article/93550
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο «μικροσκόπιο» της Περιφέρειας Αττικής βρίσκονται τα τεύχη των δύο διαγωνισμών που ετοίμασε η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού για τη βαριά συντήρηση του στεγάστρου Καλατράβα στο ΟΑΚΑ.
       
      Πρόκειται για μια αναγκαία παρέμβαση στο εμβληματικό αρχιτεκτονικό έργο του Ισπανού Σαντιάγο Καλατράβα, το οποίο στοίχισε 130 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά από το 2004, όταν και παραδόθηκε, ως και σήμερα δεν έχει συντηρηθεί ποτέ, με αποτέλεσμα να βρίσκεται στο «κόκκινο».
       
      Επί μία δεκαετία το υπουργείο Πολιτισμού δεν είχε καταφέρει να βρει τα χρήματα για να χρηματοδοτήσει την εξαιρετικά πολύπλοκη - λόγω της κατασκευής - επιχείρηση συντήρησης, όπως αναφέρει το Βήμα.
       
      Προ μηνών, με πρόταση του υφυπουργού Πολιτισμού, Γιάννη Ανδριανού, ο πρώην περιφερειάρχης Αττικής, Γιάννης Σγουρός, δέχτηκε να χρηματοδοτηθούν οι δύο διαγωνισμοί, προϋπολογισμού 8 εκατ. ευρώ, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) της Περιφέρειας Αττικής. Μάλιστα το ποσόν δεσμεύτηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης στο ΠΔΕ της Περιφέρειας.
       
      Έρευνα στα τεύχη των συμβάσεων
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται σε εξέλιξη σε βάθος έρευνα της Περιφέρειας στα τεύχη των δύο συμβάσεων. Πληροφορίες μιλούν για ξεκάθαρη πρόθεση της διοίκησης της Ρένας Δούρου να γίνει εντατική μελέτη στους φακέλους που παρελήφθησαν από τη διοίκηση του κ. Σγουρού προκειμένου η Περιφέρεια να «θωρακιστεί» από πιθανές εκπλήξεις για τις οποίες ενδεχομένως να κληθεί να απολογηθεί.
       
      Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, σύντομα θα υπάρχουν εξελίξεις στο ζήτημα των διαγωνισμών. Αν τα τεύχη λάβουν το «πράσινο φως», θα διαβιβαστούν στο Περιφερειακό Συμβούλιο για την έγκριση της χρηματοδότησης και ακολούθως η ΓΓ Αθλητισμού θα προκηρύξει τους διαγωνισμούς.
       
      Η χρηματοδότηση των εργολαβιών από την Περιφέρεια, η οποία είχε αποφασιστεί επί του κ. Σγουρού, επιβεβαιώθηκε και από την κ.Δούρου τον Οκτώβριο του 2014. Η προγραμματική σύμβαση έφτασε στην Περιφέρεια στα μέσα Δεκεμβρίου.
       
      Δύο διεθνείς διαγωνισμοί
       
      Τα προηγούμενα χρόνια είχε προγραμματιστεί η διενέργεια δύο διεθνών διαγωνισμών για τα έργα του Καλατράβα στο Ολυμπιακό Στάδιο. Ο πρώτος διαγωνισμός αφορούσε την παρακολούθηση, τον έλεγχο και τη συνεχή καταγραφή της δομοστατικής συμπεριφοράς των μεταλλικών κατασκευών του ΟΑΚΑ, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και το στέγαστρο.
       
      Ο δεύτερος προέβλεπε τη συντήρηση (βάσει των αποτελεσμάτων και ευρημάτων του πρώτου διαγωνισμού) όλων των μεταλλικών κατασκευών του συγκροτήματος ΟΑΚΑ, προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, οι δύο διαγωνισμοί είχαν προϋπολογισμό 9,5 εκατ. ευρώ.
       
      Ωστόσο, επειδή δεν είχαν εξασφαλιστεί οι αναγκαίες πιστώσεις και δεν είχαν εγκριθεί οι μελέτες, η ΓΓ Αθλητισμού δεν προχώρησε στη διενέργεια διαγωνισμών της συντήρησης του ΟΑΚΑ. Και αυτό διότι οι όποιες πιστώσεις υπήρχαν - περί το 1,5 εκατ. ευρώ - κάλυψαν το κόστος για τις υπηρεσίες της Bung που είχε εκτελέσει το αρχικό πρόγραμμα παρακολούθησης της δομοστατικής συμπεριφοράς του στεγάστρου.
       
      Αρμόδια για τη συντήρηση του στεγάστρου είναι η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων και Εγκαταστάσεων Πολιτιστικής και Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΥΔΕ/ΕΠΤΑ) του υπουργείου Πολιτισμού. Η κατασκευή του μεταλλικού θόλου Καλατράβα αποτελούσε τμήμα του έργου «Αισθητική Ενοποίηση Ολυμπιακού Σταδίου - Ειδικές Κατασκευές» και η αποπεράτωσή του ξεπέρασε σε κόστος τα 130 εκατ. ευρώ.
       
      Το προφίλ του στεγάστρου
       
      Το υλικό κατασκευής είναι ο δομικός χάλυβας και ο θόλος διαθέτει σύστημα αντιοξειδωτικής προστασίας, χρήζει όμως συντήρησης βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών και κανονισμών.
       
      Η ΕΥΔΕ/ΕΠΤΑ πριν από την παραλαβή του έργου είχε κάνει επιδιορθώσεις και αποκαταστάσεις σε προβλήματα που εντοπίστηκαν κατά τη φάση της κατασκευής, ενώ εγκατέστησε μέσω του συμβούλου κατασκευής του έργου πιλοτικό σύστημα παρακολούθησης της συμπεριφοράς του στεγάστρου μέσω ηλεκτρονικών οργάνων που κατέγραψαν τις μετακινήσεις.
       
      Το στέγαστρο Καλατράβα διαθέτει συγκολλήσεις ελασμάτων πάχους 100 χιλιοστών και αθροιστικό μήκος συγκολλήσεων που ξεπερνά τα οκτώ χιλιόμετρα. Οι εργασίες συναρμολόγησης και ανέγερσης ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2003 και ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο του 2004.
      Περισσότερα...

      20

    • Engineer

      Χθες ανακοινώθηκε ότι τέσσερα έργα, με χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020, ύψους 6,5 εκατομμυρίων ευρώ, εντάχθηκαν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και πρόκειται να υλοποιήσει ο δήμος Γλυφάδας
       
      Τα έργα εντάσσονται σε ένα συνολικό έργο αναβάθμισης της πόλης, που περιλαμβάνει ανάπλαση του εμπορικού κέντρου της Γλυφάδας, προμήθεια και λειτουργία τεσσάρων ηλεκτρικών λεωφορείων, συλλογή και διαχείριση βιοαποβλήτων και λειτουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
       
      Συγκεκριμένα τα έργα περιλαμβάνουν:
       
      -Ανάπλαση του εμπορικού κέντρου Γλυφάδας: Ενεργειακή, λειτουργική και κυκλοφοριακή αναβάθμιση και αξιοποίηση του εμπορικού και επιχειρηματικού κέντρου του δήμου Γλυφάδας. Το έργο περιλαμβάνει βιοκλιματική αναβάθμιση της οδού Μεταξά και των κάθετων παρόδων, κατασκευή ποδηλατοδρόμου, δενδροφύτευση, κατασκευή διαβάσεων πεζών, δημιουργία παρτεριών, κατασκευή σκιάστρων, ανάπτυξη φωτισμού και άλλες παρεμβάσεις.
       
      -Ηλεκτρικά λεωφορεία: Ο δήμος θα προμηθευθεί τέσσερα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία μικρού μεγέθους, ώστε να κινούνται εύκολα και γρήγορα μέσα στην πόλη. Τα λεωφορεία θα διαθέτουν ράμπα αναπήρων και προδιαγραφές μεταφοράς αναπηρικού αμαξιδίου. Η κίνησή τους θα εξασφαλίζεται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας αποθηκευμένη σε συσσωρευτές υψηλής ενεργειακής απόδοσης, ώστε να παρέχεται ικανοποιητικός χρόνος αυτονομίας και με σύγχρονο τεχνικό εξοπλισμό, που θα εξασφαλίζει την άνετη μετακίνηση των επιβατών, αλλά και την οικολογική αναβάθμιση του χώρου στον οποίο κινούνται.
       
      -Συλλογή και διαχείριση βιοαποβλήτων: Προβλέπεται ο διαχωρισμός των αποβλήτων τροφών και τροφίμων ξεχωριστά από τα απόβλητα κήπου που παράγονται σε κάθε σπίτι από τους ίδιους τους κατοίκους. Η συλλογή θα γίνεται από τους ειδικά τοποθετημένους κάδους στο πεζοδρόμιο. Ξεχωριστά προγράμματα θα εφαρμοστούν για τη συλλογή βιοαποβλήτων από εμπορικές δραστηριότητες και υπηρεσίες, αλλά και για τη συλλογή βιοαποβλήτων από κήπους και πάρκα. Στο πλαίσιο αυτό, θα γίνει προμήθεια ειδικού ηλεκτρικού απορριμματοφόρου και δύο κάδων κομποστοποίησης.
       
      -Δημιουργία πιλοτικών σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: Η βιώσιμη αστική κινητικότητα συνδέεται και με την παροχή δυνατοτήτων δημόσιας φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και με την ενίσχυση των δυνατοτήτων χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα, θα δημιουργηθεί ένα κοινόχρηστο σημείο φόρτισης, στο οποίο οι χρήστες ιδιωτικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούν να ανεφοδιάζουν τα οχήματά τους και ένα σημείο φόρτισης για χρήση του δήμου Γλυφάδας (φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων και του ηλεκτρικού απορριμματοφόρου).
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Allazei_prosopo_i_Glufada_/#.VL-VNSusVnY
      Περισσότερα...

      2

    • Barbatos

      Δυνατότητα υπαγωγής αυθαιρέτων εργασιών και αυθαιρέτων κατασκευών, οι οποίες δεν διαμορφώνουν ολοκληρωμένο φέροντα οργανισμό, στις διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων του άρθρου 8 του ν.4178/13 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.» (ΦΕΚ 174Α΄).
       
      Κατεβάστε την απόφαση από εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%96%CE%A7%CE%A60-%CE%9D3%CE%93
       
      7ΖΧΦ0-Ν3Γ.pdf
      Περισσότερα...

      54

    • Engineer

      Ερωτηματικά προκάλεσε στο υπουργείο Υποδομών και στη μελετητική αγορά η ανάθεση από τον ΟΣΕ της μελέτης «Ολοκλήρωση των μελετών και σύνταξη τευχών δημοπράτησης για την παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Παρανέστι - Σταυρούπολη» σε ομάδα μελετητικών γραφείων, η οποία έδωσε στον διαγωνισμό εξαιρετικά υψηλή έκπτωση.
       
      Ειδικότερα, λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές, σύμφωνα με έγγραφο του ΟΣΕ που αναρτήθηκε στη «Δι@ύγεια», ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων ανέθεσε τη μελέτη σε ομάδα συμπραττόντων γραφείων, που κέρδισε τον διαγωνισμό με οικονομική προσφορά 1,6 εκατ. ευρώ, όταν ο προϋπολογισμός της μελέτης προσέγγιζε τα 5 εκατ. ευρώ.
       
      Πρόκειται για έναν διαγωνισμό ο οποίος από την πρώτη στιγμή που προκηρύχθηκε προκάλεσε άκρως επικριτικά σχόλια στη μελετητική αγορά, καθώς έχει αμφισβητηθεί εντονότατα η σκοπιμότητα και η αρτιότητα της μελέτης.
       
      Μάλιστα, ορισμένα εκ των συμπραττόντων γραφείων είχαν συμμετάσχει το 2013 και στην προμελέτη για την παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Παρανέστι - Σταυρούπολης, την οποία είχαν λάβει από τον ΟΣΕ με απ' ευθείας ανάθεση.
       
      Σύμφωνα με πηγές του σιδηρόδρομου, η προκήρυξη τόσο της συγκεκριμένης όσο και της άλλης «δίδυμης» μελέτης για το Τμήμα Δράμα - Παρανέστι της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης προκαλεί ερωτηματικά. Και αυτό διότι αφ' ενός δεν δημοπρατείται από την αρμόδια για τις μελέτες και κατασκευές ΕΡΓΟΣΕ, αφ' ετέρου αμφισβητείται η σκοπιμότητα για παρεμβάσεις στο συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής.
       
      Όπως αναφέρουν, οι πιστώσεις θα μπορούσαν να διατεθούν σε άλλα αποδοτικότερα έργα, όπως για την ολοκλήρωση των μελετών στο σαφώς πιο ώριμο τμήμα Μέστη - Αλεξανδρούπολη, το οποίο διαθέτει από το 2004 οριστική μελέτη χάραξης και εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, για παραλλαγή της χάραξης. Μάλιστα στο συγκεκριμένο τμήμα καταγράφεται ανάγκη, καθώς συναντάται η μεγαλύτερη κατά μήκος κλίση του δικτύου γραμμών κανονικού πλάτους του ΟΣΕ, η οποία έχει αποτελέσει αιτία ατυχημάτων στο παρελθόν.
       
      Στο μεταξύ, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι δύο «δίδυμες» μελέτες της γραμμής της Δράμας συνολικού προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ χρηματοδοτούνται από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, παρ' όλο που δεν ανήκουν σε αυτά.
       
      Επίσης, όπως παραδέχονται στελέχη του ίδιου του ΟΣΕ, ελλείψει στελεχικού δυναμικού, ο οργανισμός ούτε μπορεί πια να επιβλέψει ούτε να υλοποιήσει σύνθετες μελέτες, κάτι που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης των δύο μελετών ανατέθηκαν σε εξωτερικούς μελετητές.
       
      Μάλιστα, όπως λέγεται, σε ένα από τα δύο γραφεία των αναδόχων συμμετείχε και πρόσφατα συνταξιοδοτηθείς σιδηροδρομικός, που είχε θητεύσει σε υψηλά κλιμάκια του ΟΣΕ.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=668066
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Yπέγραψε, ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας την απόφαση ένταξης της κρατικής ενίσχυσης για τη διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό διασυνδεδεμένο σύστημα υψηλής τάσης από συγκεκριμένα Επιχειρηματικά Προγράμματα.
       
      Συγκεκριμένα, έγινε δεκτό το αποτέλεσμα της θετικής αξιολόγησης της πρότασης και υπογράφηκε η απόφαση Ένταξης Πράξεων Κρατικής Ενίσχυσης «Διασύνδεση των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης (ΥΤ)» στο Ε.Π. "Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα", «Διασύνδεση των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης (ΥΤ)- ΑΤΤΙΚΗ» στο ΠΕΠ Αττικής, «Διασύνδεση των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης (ΥΤ) - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» στο ΠΕΠ Μακεδονίας - Θράκης, «Διασύνδεση των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης (ΥΤ) - ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» στο ΠΕΠ Μακεδονίας - Θράκης, «Διασύνδεση των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης (ΥΤ)- Στερεά Ελλάδα» στο ΠΕΠ Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας - Ηπείρου και «Διασύνδεση των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης (ΥΤ)- ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ» στο ΠΕΠ Κρήτης και Νήσων Αιγαίου.
       
      Το έργο
       
      Το έργο της διασύνδεσης των Κυκλάδων στοχεύει στην αξιόπιστη και επαρκή τροφοδότηση των νησιών Σύρου, Πάρου, Τήνου, Μυκόνου και Νάξου με ηλεκτρική ενέργεια για τα προσεχή 30-40 χρόνια διαμέσου της διασύνδεσής του με το ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης (ΥΤ). O σχεδιασμός διασύνδεσης ολοκληρώνεται στην πλήρη έκτασή του σε τρεις φάσεις.
       
      Α' Φάση περιλαμβάνει τη σύνδεση της Σύρου με το Λαύριο με ένα υποβρύχιο καλώδιο 150 kV ΑC, καθώς και με τις νήσους Πάρο, Μύκονο και Τήνο με αντίστοιχα καλώδια. Τα έργα της Α' Φάσης κατηγοριοποιούνται σε δυο επιμέρους διακριτά και αυτοτελή τμήματα (ΣΤΑΔΙΟ 1 με τέσσερις Ομάδες έργων και ΣΤΑΔΙΟ 2 με δυο Ομάδες Έργων).
       
      Το εν λόγω φυσικό αντικείμενο αφορά στο 1ο στάδιο κατασκευής δηλαδή τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του αναγκαίου εξοπλισμού για τις υποβρύχιες καλωδιακές διασυνδέσεις της Σύρου με το Λαύριο (ηπειρωτικό σύστημα) και τη νήσο Μύκονο και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015.
       
      Ημερομηνία λήξης προθεσμίας επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 31/12/2015.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26523&subid=2&pubid=113433678
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την έντονη αντίδραση 9 δήμων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά προκάλεσε το ρεπορτάζ της «Κ», περί της μεταφοράς των λυμάτων των δήμων Παλλήνης και Σαρωνικού στην Ψυττάλεια. Οι 9 δήμαρχοι κατηγορούν την ΕΥΔΑΠ ότι η περαιτέρω επιβάρυνση της Ψυττάλειας είναι επικίνδυνη, ενώ η επιλογή της μεταφοράς λυμάτων σε μεγάλες αποστάσεις ενεργοβόρος και αντιοικολογική. Από την πλευρά της η ΕΥΔΑΠ απορρίπτει τα επιχειρήματα των δημάρχων για την Ψυττάλεια ως στερούμενα επιστημονικής βάσης, χωρίς ωστόσο να αιτιολογεί επαρκώς γιατί επελέγησαν για μεταφορά μόνο οι συγκεκριμένοι δύο δήμοι.
       
      Την κοινή ανακοίνωση για το θέμα υπογράφουν οι δήμαρχοι Αγίας Βαρβάρας Γιώργος Καπλάνης, Κερατσινίου – Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, Κορυδαλλού Σταύρος Κασιμάτης, Μοσχάτου – Ταύρου Ανδρέας Ευθυμίου, Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης, Πειραιά Γιάννης Μώραλης, Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης, Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάνου, Χαϊδαρίου Μιχάλης Σελέκος, καθώς και ο πρόεδρος του Περιβαλλοντικού Συνδέσμου Δήμων Αθήνας – Πειραιά (ΠΕΣΥΔΑΠ) Γρηγόρης Γουρδομιχάλης. Οπως υποστηρίζουν, ο σχεδιασμός της ΕΥΔΑΠ για τη μεταφορά λυμάτων από Παλλήνη και Σαρωνικό είναι επικίνδυνος, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε υπέρβαση της δυναμικότητας της Ψυττάλειας. Επιπλέον, είναι ενεργοβόρος και αντιοικολογικός, καθώς απαιτεί την κατασκευή 13 αντλιοστασίων μέχρι την Ψυττάλεια. Τέλος, θεωρούν ότι με την απόφαση αυτή «η δυτική Αττική και ο Πειραιάς λειτουργεί ως αποθήκη όλων των ρυπογόνων δραστηριοτήτων με περιθώριο για ακόμα περισσότερους».
       
      «Θεωρούμε ότι είναι ανήθικο να μεταφέρονται όλες οι ανεπιθύμητες δραστηριότητες στον Πειραιά και τη Δυτική Αττική», λέει ο πρόεδρος του ΠΕΣΥΔΑΠ κ. Γουρδομιχάλης. «Σε πιο μικρές πόλεις από την Αθήνα υπάρχουν 5-6 μεγάλοι βιολογικοί καθαρισμοί. Εδώ, το μεγαλύτερο μέρος της Αττικής καταλήγει στην Ψυττάλεια. Η ΕΥΔΑΠ στηρίζει το οικονομικό ή άλλο σχεδιασμό της σε βάρος μας». Να σημειωθεί ότι το θέμα είχε φέρει στη Βουλή προ διετίας και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Δημ. Καρύδης.
       
      «Eξοικονόμηση πόρων»
       
      Από την πλευρά της η ΕΥΔΑΠ απορρίπτει και πάλι ως ανυπόστατα τα επιχειρήματα περί επικινδυνότητας της Ψυττάλειας. «Το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Ψυττάλειας σήμερα λειτουργεί με φορτίο πολύ μικρότερο των δυνατοτήτων της. Η απότομη πληθυσμιακή αύξηση που επικαλούνται οι δήμαρχοι δεν διαφαίνεται πουθενά», υποστηρίζει στην «Κ» ο κ. Κώστας Βουγιουκλάκης, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης και Παραγωγής Εργων της ΕΥΔΑΠ. «Για την επέκταση του δικτύου αποχέτευσης στην Παλλήνη και τον Σαρωνικό θα χρειαστούν 9 αντλιοστάσια. Η πιθανότητα να πάθουν βλάβη είναι η ίδια με τα υπόλοιπα 42 που λειτουργούν στην Αττική - τα περισσότερα κατά μήκος της παραλιακής. Αυτό που συμβαίνει, λοιπόν, είναι ότι η ΕΥΔΑΠ προσπαθεί να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες υποδομές και να συνδέσει δύο δήμους που είναι στα όρια του δικτύου της. Η λειτουργία του δικτύου αποχέτευσης στους δύο δήμους θα είναι ενεργοβόρος, ωστόσο εξοικονομούνται σημαντικοί πόροι από την ακύρωση του βιολογικού καθαρισμού στη Φώκαια (δήμος Σαρωνικού) και τη μείωση του μεγέθους του ΚΕΛ Βορείων Μεσογείων (σ.σ. εκεί όπου θα οδηγούνταν η Παλλήνη, αν ποτέ κατασκευαστεί)». Σύμφωνα με τον κ. Βουγιουκλάκη, το κόστος της σύνδεσης του δήμου Σαρωνικού με την Ψυττάλεια είναι 56 εκατ. ευρώ (έναντι 138 εκατ. ευρώ που θα κόστιζε η κατασκευή βιολογικού καθαρισμού στη Φώκαια) και το ετήσιο κόστος λειτουργίας στα 3,3 εκατ. ευρώ έναντι 6,8 εκατ. ευρώ. Ενώ για την Παλλήνη η σύνδεση με την Ψυττάλεια έχει το ίδιο κόστος -29 εκατ. ευρώ- με τη σύνδεση με τον (μελλοντικό) βιολογικό στα Βόρεια Μεσόγεια.
       
      Τέλος, όσο για την επιλογή της Ψυττάλειας για τη δημιουργία του κύριου βιολογικού καθαρισμού της πρωτεύουσας, η ΕΥΔΑΠ υποστηρίζει ότι πρόκειται για μια επιλογή δύσκολα αναστρέψιμη. «Ο κεντρικός αγωγός αποχέτευσης σχεδιάστηκε το 1928-30 και ολοκληρώθηκε το 1952, με αποδέκτη τη θάλασσα στον Ακροκέραμο, απέναντι από την Ψυττάλεια. Τότε οι περισσότερες περιοχές εκεί ήταν χωριά», λέει ο κ. Βουγιουκλάκης. «Δεν τίθεται ταξικό ζήτημα. Ο σχεδιασμός μας σήμερα γίνεται μόνο με τεχνικοοικονομικά κριτήρια».
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/800189/article/epikairothta/ellada/antidraseis-ennea-dhmwn-gia-ta-lymata
      Περισσότερα...

      0

    • Didonis

      Οι υποψήφιοι στις βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015.
      Διπλωματούχοι Μηχανικοί / Μέλη ΤΕΕ (αλφαβητικά)
       
      ΑΓΕΡΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΠΟΤΑΜΙ)
      ΑΓΚΑΘΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ (ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ)
      ΑΞΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΟΙΒΟΣ (ΝΔ)
      ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ (ΚΚΕ)
      ΓΑΪΤΑΝΟΥ ΕΙΡΗΝΗ (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α.- Μ.ΑΡ.Σ.)
      ΓΕΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗ ΑΓΑΠΟΥΛΑ (ΝΔ)
      ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΚΚΕ)
      ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΟΣ (ΣΥΡΙΖΑ)
      ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ ΝΙΚΟΣ (ΠΑΣΟΚ)
      ΖΩΚΑΣ ΝΙΚΟΣ (ΚΚΕ)
      ΚΑΠΕΤΑΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (ΠΑΣΟΚ)
      ΚΑΡΑΒΟΚΥΡΗΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ (ΛΑ.Ο.Σ.)
      ΚΑΡΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (ΣΥΡΙΖΑ)
      ΚΑΡΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ (ΠΑΣΟΚ)
      ΚΑΣΑΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΣ (ΝΔ)
      ΚΟΙΛΑΚΟΥ ΣΥΛΒΙΑ (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α.- Μ.ΑΡ.Σ.)
      ΚΟΝΤΟΜΑΡΗΣ ΣΠΥΡΟΣ (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α – Μ.Α.Ρ.Σ)
      ΚΟΥΤΣΟΥΓΕΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΔΗΜΑΡ)
      ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΥ ΜΕΡΟΠΗ (ΣΥΡΙΖΑ)
      ΛΙΟΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ (ΚΚΕ)
      ΜΟΣΧΟΛΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ (ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ)
      ΜΠΛΕΤΣΑΣ ΣΩΤΗΡΗΣ (ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ)
      ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α – Μ.Α.Ρ.Σ)
      ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ (ΚΚΕ)
      ΣΑΜΔΑΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α – Μ.Α.Ρ.Σ)
      ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ (ΑΝΕΛ)
      ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ (ΣΥΡΙΖΑ)
      ΤΣΕΛΕΠΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α – Μ.Α.Ρ.Σ)
      TΣΙΚΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ (ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ)
      ΧΑΓΙΟΣ ΦΩΤΙΟΣ (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α.– Μ.ΑΡ.Σ.)
       

      πηγή ΤΕΕ
      τρόπος παρουσίασης υποψηφίων
      Περισσότερα...

      54

    • kan62

      Αναρτήθηκε σήμερα στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ η απόφαση με τίτλο:
       
      Τεχνικές προδιαγραφές και διαδικασία επικαιροποίησης – τήρησης του κεντρικού τοµεακού πληροφοριακού συστήµατος συστήµατος για τα πολεοδοµικά δεδοµένα της χώρας.
       
      Δείτε την απόφαση εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%9E940-%CE%A70%CE%96
       
      ΩΞ940-Χ0Ζ.pdf
       
      Πηγή: ttp://www.iekemtee.gr/el/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/12095-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AD%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%E2%80%93-%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B5%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CF%83%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B4%CE%B5%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B1%CF%82
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το ελληνικό υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής έστρεψε όλο του το ενδιαφέρον στην εκμετάλλευση των ορυκτών καυσίμων που κρύβει το υπέδαφος της χώρας μας: roadshows, μεγαλόσχημες δηλώσεις για δισεκατομμύρια που υποτίθεται ότι θα κληρονομήσουν οι επόμενες γενιές, σχεδιασμός για κατασκευή νέων -υποτίθεται καθαρών- λιγνιτικών μονάδων και δαιμονοποίηση των ΑΠΕ.
       
      Ο προσανατολισμός δεν πρόκειται να αλλάξει με τη νέα ηγεσία του υπουργείου -που πιθανότατα θα φέρει “αριστερό” πρόσημο: η κριτική στην ηγεσία του Γιάννη Μανιάτη δεν αφορά συνολικά στην προτίμηση που έδειξε στους υδρογονάνθρακες ως βασικό συστατικό του μελλοντικού εγχώριου ενεργειακού μείγματος, αλλά στο είδος των συμβάσεων που κατάρτισε με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.
       
      Την ώρα που στην Ελλάδα ασχολούμαστε με ανύπαρκτους υδρογονάνθρακες, βρετανοί επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τα παγκόσμια αποθέματα ορυκτών καυσίμων, καθώς -όπως προειδοποιούν- το μεγαλύτερο μέρος από τα αναξιοποίητα μέχρι σήμερα αποθέματα της Γης πρέπει να μείνουν για πάντα στο υπέδαφος, αν η ανθρωπότητα θέλει να αποφύγει να κλιμακώσει σε επικίνδυνο βαθμό την κλιματική αλλαγή.
       
      Όπως προειδοποιεί η βρετανική επιστημονική μελέτη, το 82% του άνθρακα, το 50% του φυσικού αερίου και το 33% του πετρελαίου των παγκόσμιων αποθεμάτων δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να έλθουν στο φως, εάν δεν θέλει η ανθρωπότητα να έρθει αντιμέτωπη με μια ανεξέλεγκτη άνοδο της θερμοκρασίας. Μάλιστα, τα αντίστοιχα ποσοστά για την Ευρώπη κάνουν λόγο για αποθέματα άνθρακα 78%, αέριο 20% και πετρέλαιο 11%.
       
      Με άλλα λόγια για να μειώσουμε κατά 50% την πιθανότητα η παγκόσμια θερμοκρασία να μην αυξηθεί πάνω από δύο βαθμούς Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή θα πρέπει να αφήσουμε τα δύο τρίτα των μη αξιοποιημένων αποθεμάτων ορυκτών καυσίμων στο υπέδαφος.
       
      Σύμφωνα με τους ερευνητές του Ινστιτούτου Ανανεώσιμων Πόρων του University College στο Λονδίνο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο «Nature», επισημαίνουν πως τα κράτη και οι πετρελαϊκές εταιρείες θα ήταν σκόπιμο να ξεχάσουν τη δελεαστική ιδέα να εξορύξουν τα ορυκτά καύσιμα της Αρκτικής, ενώ παράλληλα θα έπρεπε να επιβάλουν μεγάλους περιορισμούς στην χρήση άνθρακα.
       
      «Όσοι χαράζουν πολιτική, πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως τα ένστικτά τους να χρησιμοποιήσουν πλήρως τα ορυκτά καύσιμα στην επικράτεια των χωρών τους, είναι τελείως ασύμβατα με τις δεσμεύσεις τους για τον στόχο ανόδου της θερμοκρασίας το πολύ κατά δύο βαθμούς Κελσίου», όπως δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας.
       
      —Τι πρέπει να γίνει
       
      Για να εισακουστεί η έκκληση της μελέτης η Κίνα, η Ρωσία και οι ΗΠΑ θα πρέπει να αφήσουν αναξιοποίητα τα τεράστια κοιτάσματα άνθρακα -το πιο ρυπογόνο από τα τρία κύρια ορυκτά καύσιμα- που κατέχουν, ενώ οι πετρελαϊκές χώρες της Μέσης Ανατολής θα πρέπει να ξεχάσουν τα εξαιρετικά κερδοφόρα κοιτάσματα αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου που εξορύσσουν.
       
      Ομοίως, ο Καναδάς θα πρέπει να υπαναχωρήσει από τα φιλόδοξα πλάνα εκμετάλλευσης των πλούσιων κοιτασμάτων άμμου πίσσας ή πετρελαιοφόρου άμμου (tar sands ή oil sands) στην περιοχή της Αλμπέρτα.
       
      Σημαντικότερο όλων, τα κράτη της Αρκτικής -και κυρίως η Ρωσία- θα πρέπει να συμφωνήσουν ότι η εξόρυξη των πλούσιων κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου που κρύβει αυτή η παρθένα περιοχή είναι ασύμβατη με μια παγκόσμια κλιματική συμφωνία.
       
      Κοινώς, ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι.
       
      Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τη γεωγραφική κατανομή των κοιτασμάτων ορυκτών καυσίμων:
       

       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/01/19/orykta-kausima-120016/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε στις 16/01/2015 σε ΦΕΚ (B' 64/16-01-2015) το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης (ΣΟΑΠ) για το κέντρο της Αθήνας.
       
      Ως περιοχή παρέμβασης του ΣΟΑΠ για το κέντρο της Αθήνας ορίζεται η περιοχή που εμφανίζεται στο Χάρτη. Η χρονική διάρκεια του ΣΟΑΠ εκτείνεται στην χρονική περίοδο 2014 έως 2020
       
      Στόχος και Κατευθύνσεις Στρατηγικής Παρέμβασης
       
      1.α. Στόχος του ΣΟΑΠ για το κέντρο της Αθήνας είναι ο επαναπροσδιορισμός του κέντρου της πρωτεύουσας, ως κέντρου μιας διεθνούς και βιώσιμης μητρόπολης, μέσω μιας συστηματικής, συνεχούς, μακροχρόνιας και συντονισμένης ολοκληρωμένης στρατηγικής παρέμβασης.
       
      β. Η στρατηγική παρέμβασης επιδιώκει να καλύψει το σύνολο των διαστάσεων της κρίσης και να συντονίσει και επιτύχει την υλοποίηση μιας σειράς δράσεων με άξονες την ανταγωνιστικότητα, την κοινωνική συνοχή και την προστασία του αστικού περιβάλλοντος, κατάλληλα προσαρμοσμένων στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής.
       
      2. Για την προώθηση του στόχου ορίζονται οι κατευθύνσεις της στρατηγικής παρέμβασης ως εξής:
       
      • ανάκτηση μητροπολιτικού ρόλου του κέντρου της Αθήνας,
      • αποτελεσματική διαχείριση του δημόσιου και ιδιωτικού χώρου και των διατιθέμενων πόρων,
      • ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας,
      • ανάδειξη και ενίσχυση της Αθήνας ως διεθνούς τουριστικού προορισμού,
      • χωρική και κοινωνική συνοχή,
      • υιοθέτηση καινοτόμων και σύγχρονων μορφών διαχείρισης της πληροφορίας έξυπνη πόλη,
      • αναβάθμιση της εικόνας και ταυτότητας του χώρου,
      • χωρική διαφοροποίηση στρατηγικής,
      • διαμόρφωση ειδικών ζωνών έντονης παρέμβασης με ρόλο καταλύτη.
       
      3. Ως αρχές υλοποίησης της στρατηγικής παρέμβασης προσδιορίζονται οι παρακάτω:
       
      • υιοθέτηση προγράμματος δράσης που εστιάζει στο κέντρο της Αθήνας έχοντας ως γνώμονα την αλληλεπίδραση με τη μητροπολιτική περιοχή,
      • μακροπρόθεσμος ορίζοντας εφαρμογής της παρέμβασης, διαχρονική προσπάθεια, συστηματικότητα, χρονική ιεράρχηση δράσεων και διαμόρφωση προτεραιοτήτων,
      • συνέργεια με ευρύτερες πολιτικές και παρεμβάσεις,
      • ολοκληρωμένος χαρακτήρας του προγράμματος με αναγκαία την εμπλοκή πολλών φορέων (δημόσιου και ιδιωτικού τομέα) και κρίσιμο το ρόλο του συντονισμού τους σε κεντρικό επίπεδο.
       
      4. Η επίτευξη του στόχου στο πλαίσιο των αρχών της στρατηγικής προϋποθέτει την ύπαρξη και λειτουργία μόνιμου μηχανισμού παρακολούθησης, διαχείρισης, συντονισμού, αξιολόγησης και ανάδρασης.
       
      Κατεβάστε το ΣΟΑΠ για το κέντρο της Αθήνας
       
      Πηγή: http://www.schediasmos.com/gr/%CF%83%CE%BF%CE%B1%CF%80-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1%CF%82.html
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.