Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. soundholics

    soundholics

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.687


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      25.841


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.311


  4. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.681


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/08/2016 σε όλες τις περιοχές

  1. Αντιλαμβάνομαι, ότι ίσως δεν είναι το κατάλληλο μέρος για να το συζητήσουμε, αλλά η ύπαρξη εντύπου ΤΣΜΕΔΕ για εισπραξη ΕΜΠ, για κρατήσεις που έχουν δηλαδη οφθαλμοφανώς καταργηθεί, δεν θαπρεπε να ναι χρήσιμο για κανένα - το αντίθετο. Θα έπρεπε όλοι να απαιτήσουμε την απόσυρσή του. Υπενθυμίζω ότι : Με την παρ. 6α του δεύτερου άρθρου του Ν. 4393/06 (ΦΕΚ 106A/6.6.2016) «Κύρωση της Προγραμματικής Συμφωνίας (Programme Arrangement) Αριθ.Α-1424...» καταργήθηκε από την 6η Ιουνίου 2016 η κράτηση του 2% επί των αμοιβών των μελετών και των επιβλέψεων δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων. Συγκεκριμένα, στο 2ο άρθρο του Ν. 4393/16 ορίζεται ότι: "6.α. Στο άρθρο 39 του ν. 4387/2016 (Α' 85)[1] προστίθεται νέα παράγραφος 14 ως εξής: «14. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται οι πόροι που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.1 της περίπτωσης β' του ν. 2326/1940, του άρθρου 27 παρ. 34 του ν. 2166/1993, του άρθρου 7 παρ. 1 της περίπτωσης ε' του ν. 2326/1940[2], των άρθρων 9, 10 και 14 του ν. 915/1979, του άρθρου 7 παρ.1 της περίπτωσης ιγ' του ν. 2326/1940[3], του άρθρου 11 του ν. 915/1979, του άρθρου 7 παρ.1 της περίπτωσης ιη' του ν.2326/1940, του άρθρου 18 παρ. 2 του ν. 3232/2004, καθώς και του άρθρου 150 παρ. 1 του ν. 3655/2008.»". Συνακολουθως, η υπέρ ΕΜΠ κράτηση καταργείται αυτομάτως, δεδομένου ότι καθορίζεται ως το ήμισυ των ως άνω καταργηθεισών κρατήσεων και επιβάλλεται συναρτήσει αυτών (και όχι απ' ευθείας επί των αμοιβών), όπως αυτές καθορίζονται από τις εκάστοτε κείμενες διατάξεις. Συγκεκριμένα στο άρθρο 1, παράγραφος 1 του ν. 546/1943 (ΦΕΚ Α 284) ορίζονται τα εξής: «1. Oι πόροι της περιουσίας του Ε.Μ. Πολυτεχνείου ενισχύονται: α) Δια επιπροσθέτων κρατήσεων και καταβολών ως αύται καθορίζονται δια του άρθρου 7§1 υπό στοιχεία... του Α.Ν. 2326/1940, οριζομένων όμως εις το ήμισυ των υπό των διατάξεων τούτων προβλεπομένων. Oι πρόσθετοι ούτοι πόροι συνεισπράττονται ομού μετά των αρχικών υπό του Ταμείου Συντάξεων Μηχανικών και Εργοληπτών συνωδά ταις διατάξεσι του Α.Ν. 2326/1940 και αποδίδονται εις το ΕΜΠ... Oμοίως ισχύουσιν άπασαι αι διατάξεις αι τροποποιήσασαι μεταγενεστέρως τας διατάξεις του άρθρου 7§1 του Α.Ν. 2326/1940 από της δημοσιεύσεώς του και εφεξής». Συναφώς προς ταύτα, με το άρθρο 4§1 του α.ν. 440/1945 (ΦΕΚ Α 170) ορίσθηκε ότι «Η υπέρ του Μετσοβίου Πολυτεχνείου βάσει του Ν. 546 του έτους 1943 πρόσθετος κράτησις εξ ημίσεος επί των εν αυτώ αναφερόμενων πόρων του Ταμείου Συντάξεων Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων επιβάλλεται επί των πόρων τούτων ως καθορίζονται ούτοι εκάστοτε βάσει των κειμένων διατάξεων» Κατά συνέπεια δεν απαιτείται ειδική διάταξη για την κατάργηση του πόρου υπέρ ΕΜΠ και οι διατάξεις των Ν.546/43 και 440/45 ισχύουν, απλώς το καθοριζόμενο από αυτές μέγεθος κράτησης ισούται με 0.
    4 points
  2. Δεν πρέπει να πληρώνουμε τίποτα πουθενά. Ρωταω το εξής: αν αντί για 0% είχε γίνει το τσμεδε 4%. Θα ζητούσαν οι υδομ 1% εμπ ή 2%;;;;
    1 point
  3. στα αυθαίρετα ανεβάζουμε αυτό http://www.michanikos.gr/files/file/1351-%CE%9D41782013-%CE%A3%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CF%89%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-2-%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81-%CE%A4%CE%A3%CE%9C%CE%95/ αν δεν θέλουμε να ταϊζουμε τη βλακεία της γραφειοκρατίας και να συμμετέχουμε σε αυτήν
    1 point
  4. sounholics .. ευτυχώς δεν με ενδιαφέρει το copyright )) αντί για το αναρτηθέν εδώ στις ΥΔΟΜ μπορούμε να προσκομίζουμε αυτό που έχω βάλει εκεί http://www.michanikos.gr/topic/47131-%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-2-%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81-%CE%A4%CE%A3%CE%9C%CE%95%CE%94%CE%95-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-1-%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81-%CE%95%CE%9C%CE%A0/page-3?do=findComment&comment=866536 συμπληρώνοντας και ότι Το γεγονός ότι οι τράπεζες (ΕΤΕ & ΤΑ) εφηύραν και εισήγαγαν στα σχετικά έντυπα νέους κωδικούς (15) για την είσπραξη ποσοστού 1% επί των αμοιβών (δήθεν υπέρ ΕΜΠ) -και συνωδά του 2,4% επ' αυτού χαρτοσήμου και ΟΓΑ- δεν βασίζεται σε καμία νομοθεσία ή νομολογία, ούτε προκύπτει ούτε συνεπάγεται ότι αυτές (οι τράπεζες) το αποδίδουν σε κάποιον. Ούτε εκπροσωπούν οι τράπεζες το ελληνικό δημόσιο, ούτε είναι νομικοί σύμβουλοι του κράτους, το αντίθετο μάλλον. Είναι δε τούτο (η δημιουργία νέου κωδικού στα έντυπα αυτά) αξιοπερίεργο, δεδομένου ότι έχουν διατηρήσει και τους παλαιούς κωδικούς (2% υπέρ ΤΣΜΕΔΕ και προσαύξηση 50% υπέρ ΕΜΠ, κωδικός 12) ενώ ο κωδικός 15 ήταν (και μάλλον κρυφίως παραμένει) για μεταφορά ποσών προς και από την Τράπεζα της Ελλάδος. Οι κωδικοί και τα προγράμματα υπολογισμού των τραπεζών, ως γνωστόν, ουδέποτε είχαν σχέση με την νομοθεσία. Να αναφέρω, ως παράδειγμα, τις κρατήσεις του κωδικού 14, ως είχε, όπου η τράπεζα χρέωνε 1% επί εξοπλισμού μηχανημάτων αδιακρίτως και απεριορίστως, αντιθέτως προς την κείμενη νομοθεσία η οποία προέβλεπε μέγιστο ποσό. Στην υπό εξέταση περίπτωση καταφανώς οι τράπεζες παρανομούν, δεδομένου ότι προσπαθούν να εισπράξουν κρατήσεις δήθεν υπέρ ΕΜΠ αυτοτελώς και όχι "ομού μετά των αρχικών υπό του Ταμείου Συντάξεων Μηχανικών και Εργοληπτών" ως ο νόμος (ν. 546/1943) ορίζει.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.