Jump to content
  • Our picks

    • Από Δήμους και ΥΠΕΝ η αναγνώριση δημοτικών οδών στις εκτός σχεδίου περιοχές – Ποια η διαδικασία
      Σε συνέχεια προηγούμενου άρθρου των Πολυτεχνικών Νέων, για την αναγνώριση των δμοτικών οδών στις εκτός σχεδίου περιοχές, στο ΦΕΚ δημοσίευσης του Ν. 4819/2021 περί αποβλήτων, υπάρχει αναφορά στη διαδικασία, που θα ακολουθείται για το χαρακτηρισμό των οδών αυτών, προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα της μη οικοδομησιμότητας των γεωτεμαχίων με πρόσωπο σε μη χαρακτηρισμένες οδούς.

      Μάλιστα, παρουσιάζει ενδιαφέρον η αναφορά στο άρθρο 166 -παράγραφος ββ, ότι μέχρι την κύρωση του συνολικού κοινόχρηστου δημοτικού οδικού δικτύου δύναται κατ’ εξαίρεση, κατόπιν ειδικής τεχνικής μελέτης, να πραγματοποιείται αναγνώριση δημοτικής ή κοινόχρηστης οδού.

      Αναλυτικά, στο άρθρο 166 του 129Α’/23-07-2021 αναφέρεται:

      Άρθρο 166
      Συνολικός σχεδιασμός, χαρακτηρισμός και κύρωση οδικού δικτύου – Αντικατάσταση της παρ. 15 του άρθρου 20 του ν. 3937/2011

      Η παρ. 15 του άρθρου 20 του ν. 3937/2011 (Α’ 60) αντικαθίσταται ως εξής:
      «15. α. Για την ολοκλήρωση του χαρακτηρισμού, της κύρωσης του κοινόχρηστου δημοτικού οδικού δικτύου και την ένταξη του οδικού δικτύου στον συνολικό σχεδιασμό:

      αα) Πραγματοποιείται από τον δήμο υπό την εποπτεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ή από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας καταγραφή του υπάρχοντος οδικού δικτύου ανά δημοτική ενότητα, σύμφωνα με τα κριτήρια, τις προϋποθέσεις, τις προδιαγραφές και την ειδικότερη διαδικασία που καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

      ββ) Κατόπιν της ολοκλήρωσης της καταγραφής της υποπερ. αα’ κυρώνεται με απόφαση του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης το κοινόχρηστο δημοτικό οδικό δίκτυο για την εφαρμογή της παρ. 1α του άρθρου 1 του π.δ. 24-31.5.1985 (Δ’ 270). Για την κύρωση λαμβάνονται υπόψη σχετικές αεροφωτογραφίες πριν την 27η.7.1977.

      β. Μέχρι την κύρωση του συνολικού κοινόχρηστου δημοτικού οδικού δικτύου δύναται κατ’ εξαίρεση, κατόπιν ειδικής τεχνικής μελέτης, να πραγματοποιείται αναγνώριση δημοτικής ή κοινόχρηστης οδού.
      • 1 reply
    • 10 σημάδια ότι ζείτε σε μια ανθεκτική πόλη
      Οι πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της ένταξης και συμμετοχής τους στις “100 Ανθεκτικές Πόλεις” του Ιδρύματος Rockefeller αποτελούν παραδείγματα πόλεων που έχουν θέσει ως στόχο την υλοποίηση ενός συνεκτικού και ρεαλιστικού σχεδίου δράσεων για την επίτευξη αυτού του σκοπού.

      Αλλά ποιες είναι οι ενδείξεις του πόσο ανθεκτική είναι μια πόλη;  

      1) Μπορείς να μετακινηθείς στην πόλη και με άλλα μέσα πέραν του αυτοκινήτου:

      Οι υπηρεσίες “bike sharing” δίνουν την δυνατότητα στους κατοίκους των πόλεων να πραγματοποιούν βόλτες σύντομης διάρκειας μέσα στην πόλη, συνδυάζοντας την ευελιξία ενός ιδιωτικού οχήματος με την προσβασιμότητας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. *




      2) Διαθέτει συστήματα ταχείας διέλευσης: 

      Τα συστήματα ταχείας διέλευσης είναι μια μορφή αστικών ΜΜΜ που διανύουν την πόλη υπόγεια, στο επίπεδο του δρόμου ή σε υπερυψωμένο επίπεδο. Διαφέρουν από άλλες μορφές ΜΜΜ καθώς έχουν αποκλειστική πρόσβαση στη λωρίδα που διανύουν χωρίς να τη μοιράζονται με άλλα οχήματα ή πεζούς. Το μετρό της Αθήνας είναι ένα παράδειγμα συστήματος ταχείας διέλευσης που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1992 και τα δύο πρώτα τμήματά του παραδόθηκαν τον Ιανουάριο του 2000. Το 2015 συμπεριλήφθηκε στα 10 καλύτερα του κόσμου!




      • 0 replies
    • ΕΛΕΤΑΕΝ: Η Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το Α’ Εξάμηνο 2021
      Συγκεντρωτικά:

      Η αιολική ισχύς έφθασε τα 4.374MW


      Αιολικές επενδύσεις συνολικού ύψους 260 εκατ. € συνδέθηκαν στο δίκτυο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021


      H μέγιστη ωριαία διείσδυση αιολικής ισχύος ανήλθε σε 66,4%


      Συνολικά για 847 ώρες η διείσδυση αιολικής ισχύος ήταν πάνω από 30%


      Συνολικά για 1752 ώρες η διείσδυση μεταβλητών Α.Π.Ε. ήταν πάνω από 30% και για 350 ώρες ήταν πάνω από 50%




       
       4.374 MW ήταν η συνολική αιολική ισχύς στην Ελλάδα στο τέλος του πρώτου εξαμήνου 2021. Αυτό προκύπτει από την εξαμηνιαία Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα που ανακοίνωσε η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ).

      Με βάση τη Στατιστική, κατά το πρώτο εξάμηνο 2021 συνδέθηκαν στο δίκτυο 97 νέες ανεμογεννήτριες συνολικής αποδιδόμενης ισχύος 260,5 MW που αντιστοιχούν σε επενδύσεις συνολικού ύψος 260 εκατ. ευρώ περίπου. Αυτό αποτελεί αύξηση 6,3% σε σχέση με το τέλος του 2020.

      Κατά το πρώτο εξάμηνο 2021:




      • 0 replies
    • Ερμηνευτική εγκύκλιος για πισίνες και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος σε ειδικές τουριστικές υποδομές
      Διευκρινίσεις σχετικά με το πώς γίνεται η γνωστοποίηση κολυμβητικών δεξαμενών αλλά και των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που λειτουργούν εντός εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής, περιλαμβάνει σχετική ερμηνευτική εγκύκλιος του υπουργείου Τουρισμού.

      Ειδικότερα, προστέθηκε παράγραφος όπου ορίζεται ότι τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που λειτουργούν εντός εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής, υπάγονται εφεξής στο καθεστώς γνωστοποίησης του άρθρου 6. Αρμόδια υπηρεσία για την παρακολούθηση και διαχείριση της γνωστοποίησης ορίζεται η Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων του άρθρου 12
      του ν. 4002/2011 (Α’ 180). 

      Η γνωστοποίηση κολυμβητικών δεξαμενών εντός εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής, υποβάλλεται από τον φορέα της οικονομικής δραστηριότητας στην Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων του Υπουργείου Τουρισμού.

      Δείτε την εγκύκλιο στο συνημμένο αρχείο:

      Εγκύκλιος ΑΠ 11770 Κολυμβητικές δεξαμενές.pdf

       
      • 0 replies
    • Ηλεκτροκίνηση: Στο 5,3% το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το α΄ πεντάμηνο
      Tα επόμενα χρόνια θα δούμε τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να συγκλίνουν με αυτές των συμβατικών, προέβλεψε πρόσφατα ο πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, Ιωάννης Δ. Σαρακάκης, στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021.

      Όπως ανέφερε, το πρώτο 5μηνο του 2021 το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έκλεισε στο 5,3%, όταν το αντίστοιχο διάστημα το 2020 έφθανε μετά βίας το 1%.

      Ωστόσο μελανό σημείο της αγοράς  συνεχίζει να είναι η αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων, με τροποποιημένα στοιχεία, και ιδιαιτέρως φορτηγών και λεωφορείων, από την Ευρώπη.

      Τα νούμερα, όπως υποστήριξε, είναι εντυπωσιακά και αποκαρδιωτικά: 9 στα 10 φορτηγά που εισάγονται είναι παλαιά και άρα ρυπογόνα. Η  υπόλοιπη Ευρώπη, ανέφερε εκσυγχρονίζει τον στόλο της αλλά στην Ελλάδα διατηρείται η μεγάλη ηλικία του στόλου, στα 21,2 χρόνια για τα βαρέα φορτηγά ή στα 19,9 για τα λεωφορεία, τη μεγαλύτερη της Ευρώπης των «27».

      «Με μεγάλη ικανοποίηση βλέπουμε το Υπουργείο Μεταφορών να είναι πρόθυμο να σχεδιάσει μέτρα ανανέωσης του υπέργηρου στόλου αυτού».

      Σχετικά με την επικείμενη προμήθεια των 800 νέων λεωφορείων, ο πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη δήλωσε ότι «η αγορά θα ανταποκριθεί στις ανάγκες του διαγωνισμού», υπογραμμίζοντας ότι για πρώτη φορά επιχειρείται η ανανέωση του στόλου, με μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία  αντιπροσωπεύουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών και θα αλλάξουν την εικόνα και το περιβάλλον Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

      Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στα υβριδικά λεωφορεία που αποτελούν μια αξιόπιστη και φιλική προς το περιβάλλον λύση, η οποία είναι δοκιμασμένη επί 10 χρόνια στην Ε.Ε. και τις ΗΠΑ.

      Συγκρινόμενα με τα συμβατικά diesel, τα υβριδικά λεωφορεία, όπως υποστήριξε, επιτυγχάνουν εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 40% και φυσικά μειωμένη αέρια ρύπανση (-40% CO2 και -50% NOx), χαμηλότερη ηχορύπανση και κόστος συντήρησης.
      • 1 reply
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.