Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      11.516


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.430


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.193


  4. arcgeo

    arcgeo

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      442


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/10/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Ο Νόμος : «Δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση φωτεινών επιγραφών και διαφημίσεων στα χαρακτηριζόμενα ως διατηρητέα κτίρια. Επιτρέπονται μόνο οι περιορισμένων διαστάσεων επιγραφές που πληροφορούν για τυχόν χρήση των χώρων των κτιρίων. β. Κατ' εξαίρεση επιτρέπεται η τοποθέτηση φωτεινών επιγραφών στο ισόγειο καταστημάτων που αναφέρονται αποκλειστικά στο όνομα και στο αντικείμενο των εργασιών τους. Οι φωτεινές επιγραφές στα ισόγεια των καταστημάτων έστω και αν τοποθετούνται μέσα στις προθήκες έχουν χρώμα λευκό ή κίτρινο, σταθερό και συνεχές και αποτελούνται από μεμονωμένα στοιχεία, γράμματα, αριθμούς.» Το παρακάτω έχει κηρυχθεί διατηρητέο με την απόφαση ΥΑ 7863/1383/30-1-1997, ΦΕΚ 267/Δ/7-4-1997 Τα γεγονότα Τελευταία χρειάστηκε να κάνω μία έρευνα σχετικά με τα διατηρητέα κτίρια και έμεινα! Δεν υπάρχει μία γενική βάση δεδομένων που να περιέχει πληροφορίες για τα χαρακτηρισμένα διατηρητέα. Η ανοργανωσιά και η προχειρότητα που επικρατεί είναι πρωτοφανής. Υπάρχουν τρεις κατάλογοι δημοσίων φορέων. 1. Κατάλογος Υπ. Πολιτισμού http://listedmonuts.culture.gr/ 2. Κατάλογος ΥΠΕΧΩΔΕ http://estia.minenv.gr 3. Κατάλογος ΥΜΑΘ http://www.mathra.gr/?page_id=18431 Κανένας από τους τρεις δεν είναι εύχρηστος και παρόλο που υπάρχει υπηρεσία που ασχολείται με καθέναν από αυτούς, και το σημαντικότερο, κανένας δεν επικαιροποιείται. Υπάρχουν βέβαια και μερικοί μικρότεροι κατάλογοι όπως του Ε.Ι.Ε. (περιέχει περίπου 250 κτίρια της Αθήνας), της Monumenta και φιλότιμες προσπάθειες ιδωτών. Τα εμπόδια που συνάντησα : · Λάθη στις ονομασίες των δρόμων · Λάθη στην αρίθμηση · Αλλαγές στις ονομασίες των δρόμων · Αλλαγές στην αρίθμηση · Λανθασμένη αναγραφή του αριθμού της απόφασης ή του ΦΕΚ · Γενικότητα στον γεωγραφικό προσδιορισμό του ακινήτου. Π.χ. «Χαρακτηρίζουμε ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο και έργο τέχνης που χρειάζεται ειδική κρατική προστασία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 1469/50, το κτίριο ιδιοκτησίας κληρ. Ι. Παπουτσάνη στο δημοτικό διαμέρισμα Πλωμαρίου, δήμου Πλωμαρίου, νομού Λέσβου» · Κτίρια που έχουν κατεδαφιστεί δεν έχουν αφαιρεθεί Το ίδιο κτίριο να χαρακτηρίζεται από δύο ή τρεις διαφορετικές υπηρεσίες με διαφορετικά διατάγματα ή το ίδιο κτίριο να χαρακτηρίζεται από την ίδια υπηρεσία με διαφορετικά διατάγματα) Θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει μία πανελλαδική βάση δεδομένων εύχρηστη προσβάσιμη σε όλους και κατά το δυνατόν πλήρης, που να καταγράφει την Αρχιτεκτονική μας κληρονομιά. Ξεκίνησα λοιπόν την συλλογή στοιχείων και την κωδικοποίησή τους με σκοπό στο άμεσο μέλλον να ανεβάσω έναν ιστότοπο με όλες τις πληροφορίες που θα έχουν συλλεχθεί για τα διατηρητέα της χώρας μας. Ξέρω ότι το έργο είναι δύσκολο, επίπονο και τεράστιο για ένα μόνο άτομο. Μέχρι τώρα έχω συλλέξει πληροφορίες για περίπου 12.000 διατηρητέα και έχω κωδικοποιήσει τα μισά. Σε επόμενη ανάρτηση θα πούμε περισσότερα. Όποιος συνάδελφος θέλει να βοηθήσει ας δημοσιεύσει σ’ αυτή την ανάρτηση φωτογραφίες, πληροφορίες και οτιδήποτε σχετικό με διατηρητέα της περιοχής του. Η όποια συνεισφορά θα είναι πολύτιμη και θα γίνεται αναφορά σε όποιον παρέξει πληροφορίες (που ήδη δεν έχουμε). Αν κάποιος να συμμετέχει στην προσπάθεια μπορεί να μου στείλει ΠΜ. (Εάν το ανήρτησα σε λάθος κατηγορία, παρακαλώ οι διαχειριστές να το διορθώσουν)
    3 points
  2. Σύμφωνα με σχετικό δελτίο τύπου του ΥΠΕΝ: Προς διευκόλυνση των επαγγελματικών φορέων του τεχνικού κόσμου, θα δοθεί παράταση κατά έξι μήνες της προθεσμίας, που εκπνέει στις 3 Νοεμβρίου 2018, για την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την περαίωση της υπαγωγής των αυθαιρέτων του ν.4178/2013. Η παράταση θα δοθεί με τροπολογία του άρθρου 99 του ν.4495/2017. Μέχρι την ψήφιση της εν λόγω τροπολογίας, η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών. από το Γραφείο Τύπου http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=389&sni[524]=5934&language=el-GR
    2 points
  3. Προχωράς μόνο με τον ένα συνιδιοκτήτη και δεν απαιτεί η σύμφωνη γνώμη του άλλου. Η παρ. 4 το Ν. 4546/18 4. Συγκύριοι εξ αδιαιρέτου σε οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, ή σε κτίσμα χωρίς σύσταση οροφοκτησίας εντός σχεδίου πόλεως, ανεξαρτήτως ποσοστού συγκυριότητας, αυθαίρετων κτισμάτων ή νόμιμων κτισμάτων με αυθαίρετες μικρές παραβάσεις ή αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης μπορούν να ζητούν την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99 κ.επ. ανεξαρτήτως της σύμφωνης γνώμης των λοιπών εξ αδιαιρέτου συγκυρίων. Υπόχρεος προς καταβολή του παραβόλου υπαγωγής και των αναλογούντων προστίμων είναι ο δηλών την αυθαιρεσία συγκύριος, ο οποίος διατηρεί τα εκ του νόμου αναγωγικά του δικαιώματα έναντι των λοιπών συγκυρίων. Σε κάθε περίπτωση, οι λοιποί συνιδιοκτήτες μπορούν να αποπληρώνουν τις ορισθείσες δόσεις των αναλογούντων προστίμων αυτοβούλως, σύμφωνα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας τους, ύστερα από σχετική έγγραφη ή ηλεκτρονική δήλωσή τους.
    2 points
  4. Ο μηχανικός δεν έχει σχέση με την εκτέλεση των εργασιών της ΕΕΔΜΚ. Πλήν επίβλεψης ικριωμάτων. Η ευθύνη είναι του ιδιοκτήτη.
    2 points
  5. Δεν τρέχει τίποτα! Προχωράει και παραπροχωράει
    2 points
  6. Version 1.0.0

    2.958 downloads

    Τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού περί στατικής επάρκειας αυθαιρέτου
    1 point
  7. Επαναλαμβάνω ότι για να αναλάβει ο μηχανικός την ευθύνη κάποιας μελέτης ή εργασίας (επίβλεψης), κάποιος πρέπει να του την έχει αναθέσει. Αν όχι, η ευθύνη υπάρχει μόνο στον ιδιοκτήτη του ακινήτου ... Στις ΕΕΔΜΚ η μόνη ευθύνη που αναλαμβάνεται είναι της ορθής εισαγωγής των δικαιολογητικών στο ηλ. σύστημα. Αυτή παύει με την έκδοσή της ...
    1 point
  8. αφού λέει ή το πιστοποιητικό.. .ΕΜΣΥ ή στο τ.δ να ... και να αναγράφεται Επομένως δεν χρειάζεται ενημέρωση τ.δ -αρκεί το πιστ/κό
    1 point
  9. Η τακτοποιηση δεν αφορα το "πηγαδι" [καθε ειδους]...οσο για τον οικισκο, "πάει" κατ. 3 Εάν, όμως, προκειται για "μεταβιβαση", αλλαζουν τα πραγματα... ΦΕΚ B 31/14 Άρθρο 9 Υποχρεώσεις δημόσιων αρχών -Έννομες συνέπειες 1. Δημόσιες αρχές και υπηρεσίες αρμόδιες για τη χορήγηση των αδειών και εγκρίσεων που απαιτούνται από την κείμενη νομοθεσία για την πραγματοποίηση κάθε έργου ή δραστηριότητας στο ακίνητο που πραγματοποιείται ή πρόκειται να πραγματοποιηθεί υδροληψία, υποχρεούνται να ζητούν από τον ενδιαφερόμενο το πιστοποιητικό εγγραφής του σημείου υδροληψίας στο Ε.Μ.Σ.Υ. ως προϋπόθεση για την έκδοση των ανωτέρω πράξεων. 2. Για τη σύνταξη κάθε συμβολαίου μεταβίβασης, δωρεάς, γονικής παροχής, αποδοχής κληρονομιάς ή σύστασης εμπραγμάτου δικαιώματος που αφορά στο ακίνητο που πραγματοποιείται υδροληψία, πρέπει να προσκομίζεται από τον ενδιαφερόμενο το πιστοποιητικό εγγραφής του εν λόγω σημείου υδροληψίας στο Ε.Μ.Σ.Υ. ή να αποτυπώνεται στο τοπογραφικό διάγραμμα που συνοδεύει το συμβόλαιο ο κωδικός εγγραφής στο Ε.Μ.Σ.Υ. 3. Σε κάθε ιδιωτικό συμφωνητικό για μίσθωση ή κατά παραχώρηση χρήση του ακινήτου στο οποίο πραγματοποιείται υδροληψία, πρέπει να αναγράφεται ρητά και ο κωδικός εγγραφής στο Ε.Μ.Σ.Υ.
    1 point
  10. Skifx δες και εδώ που τα έχει γράψει και πιο αναλυτικά ο kan62
    1 point
  11. Οι νομοθετικές διατάξεις πρέπει να διαβάζονται και να ερμηνεύονται με βάση την τελευταία ενημερωμένη έκδοσή τους. Η διάταξη του 2.β του άρθρου 19 του ΝΟΚ που παρέθεσες έχει ήδη αλλάξει από το 2014 με τον ν.4315/14 ως εξής : β) Καπνοδόχοι, αγωγοί αερισμού, εγκαταστάσεις ηλιακών συστημάτων με τοποθέτηση του δοχείου σε άμεση επαφή με την άνω στάθμη του δώματος και τοποθέτηση του συλλέκτη πάνω από αυτό, πύργοι ψύξης και δοχεία διαστολής, φωτοβολταϊκών συστημάτων και συστήματα παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και αντλίες θερμότητας. Στο εξής, δοκίμασε αυτό :
    1 point
  12. The FLIR TG130 is a really affordable real-time thermal imager suitable for a wide range of professional applications. The TG130 doesn't have many features. That said, it’s a fast and accurate spot thermometer and imager, and it couldn't be easier to use. Just don't call it a 'camera' - because it doesn't store images. Όπως φαίνεται από τα χαρακτηριστικά της δεν αποθηκεύει εικόνες.
    1 point
  13. απόσπασμα από τις νέες οδηγίες χρήσης (έκδοσης 15-10-18) Σημείωση 1: Στη στήλη που περιλαμβάνονται οι υποχρεωτικοί έλεγχοι, ο διαχειριστής ανεβάζει τα έγγραφα που αντιστοιχούν στο ακίνητό του. Για τα έγγραφα που εμφανίζονται ως υποχρεωτικά, ενώ δεν απαιτούνται για τη συγκεκριμένη περίπτωση, ο διαχειριστής ανεβάζει ενημερωτικό σημείωμα με την αιτιολόγηση της μη απαίτησής τους. επομένως πρέπει να ετοιμάσουμε καμιά 10-20ρια ενημερωτικά σημειώματα Y.G το νέο αρχείο σε word είναι αυτό ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ e-Άδειες της_15_10_2018.doc
    1 point
  14. Αν συνεχίζει το κτίριο να τηρεί την απόσταση των 15 μ απο τα όρια δεν υπάρχει παράβαση.
    1 point
  15. Όλοι οι λογαριασμοί που έχουν ανοιχθεί σε ΑΦΜ επιχείρησης (είτε ατομική είναι αυτή είτε κάποια άλλη νομική μορφή είναι όψεως). Απλά τυχαίνει ο ΑΦΜ της ατομικής επιχείρησης-ελ. επαγγελματία (όπως είμαστε οι περισσότεροι) και του ιδιώτη να ταυτίζονται. Αν δηλαδή πας ως ιδιώτης με το ΑΦΜ σου δεν μπορείς να ανοίξεις όψεως. Ανοίγεις ταμιευτηρίου. Αν πας ως ελ. επαγγελματίας με το ΑΦΜ σου ανοίγεις όψεως. Δεν μπορείς να ανοίξεις ταμιευτηρίου. Είναι δύο βασικοί τύποι λογαριασμών όψεως και ταμιευτηρίου. Από 'κει και πέρα οι τράπεζες δίνουν διάφορες ονομασίες στους όψεως, και οι επιλογές που δίνουν έχουν να κάνουν κυρίως με με τα επιτόκια που δίνουν. Το ανάλογο και τους ταμιευτηρίου. Στην τελική δεν έχεις παρά να τον δηλώσεις και αν δεν είναι αυτό που θεωρείς (επαγγελματικός..όψεως...πες τον όπως θες) απλά μετά από 2-3 εργάσιμες ημέρες θα στον απορρίψει. Συνέβει σε φίλο που τα στέλναμε μαζί προχθές και κατά λάθος πέρασε το ΙΒΑΝ του ταμιευτηρίου και χθες τον απόρριψε το σύστημα. Αλλά επειδή δεν το είχαμε καταλάβει μιλήσαμε (μετά την απόρριψη) με την τράπεζα και μας είπε τον λόγο και καταλάβαμε την "πατάτα" που κάναμε. Θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος να το ψάχνουμε τόσο πολύ αναφορικά στο αν πρέπει ή όχι να δηλωθεί αν έχουμε αμφιβολία. Και κάτι άλλο που θα βοηθήσει σε αυτό που συζητάγαμε περί προσωπικών συναλλαγών από τον όψεως. Επιβεβαιωμένο από την π.χ. ΕΤΕ με επίσκεψη στην τράπεζα ότι ο λογαριασμός "ΤΡΕΧΟΥΜΕΝΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ PLUS" που έχουμε, είναι και ΟΨΕΩΣ (το "και" θα το εξηγήσω παρακάτω) άσχετα αν δεν τον αναφέρει στους όψεως στην σελίδα της ΕΤΕ. Παλιά, πριν πολλά χρόνια, ο λογαριασμός που ανοίγαμε στην ΕΤΕ ήταν καθαρά όψεως. Εξηγώ το "και" που έγραψα παραπάνω: Απλά είναι μια "υβριδική-πολυμορφική" (κάτι σαν τα πολυμηχανήματα που δεν είναι μόνο εκτυπωτές!!!) κατάσταση λογαριασμού που έφτιαξε κάποια στιγμή η ΕΤΕ για τους ελεύθερους επαγγελματίες μόνο (όχι για τους εμπόρους) και λειτουργεί σαν όψεως για τις επαγγελματικές συναλλαγές (είτε έσοδα, είτε έξοδα) αλλά και ταυτόχρονα σαν ταμιευτηρίου για τις προσωπικές συναλλαγές (είτε έσοδα, είτε έξοδα). Τα παραπάνω περί της υβριδικης-πολυμορφικής χρήσης πέραν που μου τα είπαν στην τράπεζα, αναφέρονται και στην σελίδα της ΕΤΕ. Αυτά ως ενημέρωση.
    1 point
  16. Επανομής εκτός σχεδίου 500 Ε Καλύβια Θορικού εκτός 600 Ε.
    1 point
  17. Νομίζω πως ο μηχανικός δεν έχει ευθύνη στο να ξεψαχνίσει σε όλα τα υποθηκοφυλακια της χώρας για να τεκμηριώσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς ενός ιδιοκτήτη. Και ο νόμος λέει πως τα δικαιολογητικά προσκομίζονται με ευθύνη του ιδιοκτήτη και ο μηχανικός έχει ευθύνη της ανάρτησης τους. επομένως το Ε9 το φέρνει με δική του ευθύνη και εσύ το αναρτάς. Τώρα καλό είναι να γίνεται μια συζήτηση αρχικά, να σου δίνει τα συμβόλαια και το ε9 και αν βλέπεις πως κάτι δεν πάει καλά του συστήνεις να απευθυνθεί σε συμβολαιογράφο ώστε να κάνουν τις απαραίτητες διορθώσεις. και αυτό γιατί πολλές φορές χωρίς δόλο και χωρίς πρόθεση όντως τα ιδιοκτησιακά μπορεί να είναι μπερδεμένα και να χρειάζεται ένα συμάζεμα τουλάχιστον στο Ε9. Αλλά όπως και να έχει δεν είσαι ντετέκτιβ του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, ούτε πληρώνεσαι για αυτό.
    1 point
  18. Νομίζω ότι και στην πρώτη περίπτωση όταν έχει καταργηθεί ο διάδρομος, από την στιγμή που τον πήραν τα γραφεία ενώ πρίν ήταν Κ/Χ, πρέπει να βάλει ΥΔ. Το ότι δείχνεται στην ΣΟΙ απλά τον απαλλάσσει απο συναίνεση. Η εννοείς κάτι άλλο που δεν καταλαβαίνω;
    1 point
  19. Στην άδεια προβλέπονταν 3 γραφεία και διάδρομος πρόσβασης σε αυτά. Στην τελευταία πράξη σύστασης η κάτοψη που τη συνοδεύει δείχνει τα γραφεία συνενωμένα και το διάδρομο να έχει καταργηθεί και να αποτελεί μέρος της ιδιοκτησίας ή το διάδρομο τον δείχνει όπως στα σχέδια της οικοδομικής άδειας και ως κοινόχρηστο χώρο; Αν είναι το δεύτερο, τότε η διαμερισμάτωση δεν αρκεί. Θέλει και ΥΔ ΚΧ για το τμήμα κοινόχρηστου διαδρόμου.
    1 point
  20. Αφού η κάτοψη της σύστασης απεικονίζει την πραγματική κατάσταση σήμερα, τότε έχεις καθαρή περίπτωση διαμερισμάτωσης χωρίς κάτι άλλο. Ίσως είναι και ο ορισμός της διαμερισμάτωσης. Η παράβαση στην πραγματικότητα είναι η ενημέρωση που έπρεπε να είχε γίνει το 1999 στην πολεοδομία και δεν έγινε. edit στο παρακάτω: με συγχωρείς δεν είχα προσέξει και τα Κ/Χ που ανέφερες στο μήνυμα σου. Έχεις και 10,00τμ ΥΔ. Δες και την δικιά μου ερώτηση που είχα κάνει λίγες αναρτήσεις πιο πριν.
    1 point
  21. Καλησπέρα σας, Διάβασα το «θέμα» αλλά δεν μπόρεσα να ξεδιαλύνω το ερώτημα μου, γιατί οι απόψεις διίστανται. Σε οικογενειακή πολυκατοικία όπου υπάρχει σύσταση ΟΙ, το ισόγειο και ο πρώτος όροφος ανήκουν στην κόρη και το υπόγειο, ο δεύτερος όροφος και ο αέρας ανήκουν στην μητέρα, υπάρχον μικροαυθαιρεσίες (υπάρχουν αυθαιρεσίες και στους κοινόχρηστους χώρους). Πως πρέπει να γίνουν οι δηλώσεις για την υπαγωγή; α) Κάθε ιδιοκτησία ξεχωριστά και μια δήλωση για τους κοινόχρηστους χώρους; β) Μια αίτηση για κάθε ιδιοκτήτη και μια για τους κοινόχρηστους γ) Όλη η πολυκατοικία να υπαχθεί με μια μόνο αίτηση. Η πιο συμφέρουσα λύση για τους ιδιοκτήτες είναι η γ) γιατί με ένα παράβολο 250 ευρώ και μερικά ακόμα ευρώ πρόστιμο τακτοποιούνται όλες οι αυθαιρεσίες. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις το ποσό ξεφεύγει λόγο παραβόλων. Αλλά το θέμα είναι να επιλέξω το πιο σωστό. Ευχαριστώ πολύ
    1 point
  22. Βασίλη, καλησπέρα. Ξέχασες προσωρινά ότι το άρθρο 4 του ΝΟΚ μας τέλειωσε. Τώρα έχουμε αυτό του άρθρου 29 ν.4495/17 : 4. Έγκριση εκτέλεσης εργασιών απαιτείται για τις ακόλουθες εργασίες, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και δήλωσης, αρμόδιου μηχανικού ότι αναλαμβάνει την επίβλεψη, σύμφωνα με τους όρους που ορίζει το Τμήμα Ελέγχου Δόμησης - Τοπικό Παρατηρητήριο : α) κατεδάφιση κατασκευών ή κτιρίων, που χαρακτηρίζονται επικινδύνως ετοιμόρροπα, σύμφωνα με τις διατάξεις για επικίνδυνες οικοδομές, β) εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας, που καθορίζονται από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, σε κτίριο ή κατασκευές που έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνες, γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ.1α του άρθρου 23 του ν.4178/2013, όπως ισχύει. Γνώμη μου είναι ότι με μιά αυτοψία της Τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου μπορεί να κινηθεί η διαδικασία του β). Μετά στην ΥΔΟΜ θα καθορίσουν τι άλλο χρειάζεται.
    1 point
  23. κάνε μια προσπάθεια με αυτό του άρθ 4 παρ 4 του ΝΟΚ (που αναφέρεται σε κτίρια ή κατασκευές αλλά δες μήπως προσάπτοντας τη βεβαίωση επικινδύνου του γεωπόνου τα καταφέρεις !!! ???) 4 (καταργούνται μετά την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του άρθρου 33) Για τις ακόλουθες περιπτώσεις οι εργασίες εκτελούνται χωρίς άδεια δόμησης σύμφωνα με τους όρους που ορίζει η αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης και ύστερα από δήλωση ανάληψης επίβλεψης από αρμόδιο μηχανικό, που γνωστοποιείται στο οικείο αστυνομικό τμήμα : α) κατεδάφιση κατασκευών ή κτιρίων, που χαρακτηρίζονται επικινδύνως ετοιμόρροπα σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί επικινδύνων οικοδομών, με την επιφύλαξη της παραγράφου 8 του άρθρου 6 του παρόντος νόμου, β) εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας που καθορίζονται από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, σε κτίριο ή κατασκευές που έχουν χαρακτηρισθεί επικίνδυνες, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες κατά τις ισχύουσες περί αυθαιρέτων διατάξεις. Το εδάφιο αφορά σε κατεδάφιση αυθαίρετης κατασκευής ή αποκατάσταση της νομιμότητας σε οικοδομή σύμφωνα με τις υποδείξεις της Υπηρεσίας Δόμησης. Πέραν των περιπτώσεων α, β & γ της παρ. 4, αναφέρεται συμπληρωματικά ότι για την κατασκευή πρόχειρων καταλυμάτων ζώων του άρθρου 2 παρ. 1α του Ν.4056/2012 (ΦΕΚ 52Α) δεν απαιτείται αδειοδότηση από τις Υπηρεσίες Δόμησης. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων του άρθρου 2 του ανωτέρω νόμου τηρούνται όσα ειδικότερα αναφέρονται σε αυτό. Η ενημέρωση του Αστυνομικού Τμήματος για τις εργασίες που προβλέπονται στην παράγραφο αυτή γίνεται από τον ιδιοκτήτη με υποβολή αίτησης – γνωστοποίησης η οποία συνοδεύεται από την σχετική εντολή της Υπηρεσίας Δόμησης και τη δήλωση ανάληψης επίβλεψης από αρμόδιο μηχανικό. Η ίδια διαδικασία γνωστοποίησης γίνεται και προς την Υπηρεσία Δόμησης, για διαπίστωση της εμπρόθεσμης υλοποίησης των εντολών της υπηρεσίας.
    1 point
  24. δες τώρα και τη συνέχεια της παρ 7 του άρθρου 40 και βγάλε συμπέρασμα για το χάος της νομοθεσίας μας Ν 4546/2018 - ΦΕΚ 101Α/12-6-2018 (Άρθρο 34) «7. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορεί για την εφαρμογή των παραγράφων 5 και 6 να καθορίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν στη διαδικασία, τα δικαιολογητικά και το έντυπο διαβίβασης.».
    1 point
  25. Μια λύση θα ήταν να ξεκινούσες ή ξεκινούσαμε μια καταγραφή τους μέσα στο Google earth και υπάρχουν κάποια χρήσιμα εργαλεία, να βοηθήσουν και όσοι θέλουν και μπορούν από εδώ να το δημιουργήσουμε. Το κάνουμε και δώρο στο Ελληνικό κράτος να μη πληρώσουν μερικά εκατομμύρια σε σοβαροφανείς εταιρείες που στο τέλος θα μας τα ξαναπάρουν πίσω με φόρους.
    1 point
  26. ΤΕΣΕ και όχι ΜΣΕ μιας και η αυθαιρεσία σου είναι κάτω των 25 τμ και εμπίπτει στις απαλλαγές από ΜΣΕ
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.