Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tzitzikas

    tzitzikas

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      349


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      25.849


  3. decadence

    decadence

    Μη μηχανικός


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      30


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.516


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/11/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Εντάξει έχει καταντήσει κουραστική αυτή η ιστορία με τους συμβολαιογράφους που ο καθένας ζητάει να γράφουμε ότι του κατέβει με τον τρόπο που αυτός θέλει στην τεχνική έκθεση. Ακόμα και να θέλεις να βοηθήσεις (εγώ προσωπικά πριν να κάνω οριστική τα στέλνω όλα πακετάκι στο συμβολαιογράφο να τα δει και βγάζω βεβαίωση μόνο όταν μου πουν ότι είναι έτοιμοι για συμβόλαιο για να μην έχουμε πισωγυρίσματα) αυτό δεν μπορεί να γίνει όταν η υπαγωγή πραγματοποιείται ανεξάρτητα και νωρίτερα από το συμβόλαιο. Δηλαδή για μια υπαγωγή που ολοκληρώθηκε σήμερα αν αποφασίσουν να κάνουν συμβόλαιο 15 χρόνια μετά θα ψάχνουν το μηχανικό που την έκανε που ποιος ξέρει που θα είναι για να αλλάζει χαζομάρες στην τεχνική του έκθεση?? Δεν μιλάω για περίπτωση που υπάρχουν λάθη ή ελλείψεις το τονίζω! Αλλά δεν μπορούν οι συμβολαιογράφοι να ορίζουν με το κόμμα το κείμενο που θα γράφουμε εμείς στην τεχνική μας έκθεση. Δεν είναι δική τους δουλειά. Αν είναι έτσι να τους υπαγορεύω κι εγώ τι να γράφουν στα συμβόλαια! Ο μηχανικός ολοκλήρωσε τη δήλωση και βγήκε στη σύνταξη. Τέλος. Δεν μπορεί σήμερα να κάνει καμία αλλάγη. Αν χρειαζόταν να γίνει κάποια αλλαγή για σοβαρό λόγο τότε θα έπρεπε η δήλωση να μεταφερθεί σε άλλον ενεργό μηχανικό και να κάνει αυτός τις αλλαγές. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνει κάτι τέτοιο μόνο και μόνο για να συμπληρώσεις 2 λέξεις στην τεχνική έκθεση επειδή δεν αρέσει στο συμβολαιογράφο. Σήμερα ένας καινούριος μηχανικός ελέγχει την παλιά δήλωση και εφόσον τα βρίσκει όλα καλά εκδίδει βεβαίωση με μνεία ότι οι αυθαιρεσίες τακτοποιήθηκαν σύμφωνα με την τάδε δήλωση. Το πολύ πολύ αν θέλεις και συμφωνείς να δεχτείς να γράψεις κάποιες λεπτομέρειες στη δική σου τεχνκή έκθεση. Από κει και πέρα ευτυχώς έχει και άλλους συμβολαιογράφους (λίγους δυστυχώς) που έχουν λογική και είναι μια χαρά συνεργάσιμοι. p.s. Σχέδια με αναφορά ότι είναι ταυτόσημα με του 4178 έπρεπε να έχει ο πατέρας σου με ημερομηνία πριν να βγει στη σύνταξη και να τα έχει παραδόσει στον πελάτη με την ολοκλήρωση της υπαγωγής.
    3 points
  2. Γενικά, η υλοποίηση μικρότερων μεγεθών από τα εγκεκριμένα δεν αποτελεί παράβαση αν δεν θίγονται πολεοδομικές διατάξεις. Αυτό έλεγε η εγκύκλιος 3 του Ν.4178/13. Μάλιστα τότε κυκλοφορούσε το παράδειγμα της στέγης σε οικισμό που η κατασκευή της ήταν υποχρεωτική από τους όρους δόμησης, οπότε η μη υλοποίησή της έθιγε την εν λόγω διάταξη και έπρεπε να βάλουμε μια λοιπή παράβαση. Οπότε, υπό το πρίσμα αυτό θα συμφωνήσω ότι θίγεται διάταξη του κτιριοδομικού κανονισμού για ύψος χώρου κύριας χρήσης. Όμως για την βεβαίωση μεταβίβασης ελέγχουμε αν δεν έχει αυξηθεί η δόμηση, η κάλυψη, το ύψος και αν δεν έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη χρήση. Άρα με βάση αυτά, η βεβαίωση μπορεί να εκδοθεί ακόμη και με χαμηλότερο ύψος και το ακίνητο να μεταβιβαστεί. Μπορεί να χορηγηθεί είτε βεβαίωση μη αυθαιρεσιών (2β Άρ. 83) ή βεβαίωση περίπτωση 2γ άρθρου 83 "οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89". και αυτό γιατί στην παρ. 2θ του άρθρου 82 αναφέρεται ότι: 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. όπου, η παρ 3 του άρθρου 81 αναφέρει μεταξύ των άλλων ότι: 3. Ως πολεοδομικές παραβάσεις ορίζονται οι εξής : (...) στ) η εκτέλεση εργασιών και εγκαταστάσεων κατά παράβαση διατάξεων του Κτιριοδομικού κανονισμού,
    2 points
  3. Ο μηχανικός έχει εκδώσει βεβαίωση ότι το 2017 στο ακίνητο δεν υπήρχαν άλλες αυθαιρεσίες πλην αυτών που είχε τακτοποιήσει και με αυτήν την δήλωση έγιναν τα συμβόλαια. Άρα προφανώς και εκτίθεται. Αλλά σας ξαναλέω ότι η αλλαγή χρήσης δεν μπορεί ούτως ή άλλως να ρυθμιστεί αφού δεν έχει συντελεστεί ακόμα, ώστε να την κάνετε στο μέλλον. Σε κάθε περίπτωση και επειδή δεν έχουμε όλα τα στοιχεία για να σας απαντήσουμε πιο αναλυτικά, αν θέλετε πείτε μας τι ακριβώς έχετε ρυθμίσει (ολόκληρο κτήριο, μεμονωμένη οριζόντια ιδιοκτησία) και τι συμβόλαιο έχετε κάνει.
    2 points
  4. η ΝΣΚ δεν ειχε γινει αποδεκτη απο τον Υπουργό. Οποιος θελει να την εφαρμοσει "παρανομει" Προς ενημερωσή σου, διαβασε τις σκεψεις του κ. ΠΑΝΤΕΛΗ, του οποιου και μονον ισχυει η γνωμοδοτηση και καμμία "ερμηνεια" κανενος "άλλου"
    2 points
  5. την αγκύρωση στον κορφιά εννοείς? είναι σε cad2010 λεπτομέρεια πλάκας στέγης.dwg
    2 points
  6. Version X5.4

    74.306 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Δεν το οριζει, αλλά είμαι σίγουρος οτι η συγκεκριμένη πολεοδομία με αυτό το άρθρο το δέχτηκε.
    1 point
  8. Υπαρχει παρεκκλιση στα 7,5μ σε περιπτώσεις κατοικιών σε αγροτεμαχια που υφίστανται προ του 81. Θέτει και μέγιστο πλάτο. Αρθρο 1 ΦΕΚ 270Δ/85. Προκειμένου για ανέγερση κατοικίας σε γήπεδα που υφίστανται κατά τη 15-4-81 ημέρα δημοσίευσης του από ΠΔ/27-3-81 (ΦΕΚ-209/Δ) με ελάχιστο εμβαδόν 4000 μ2 οι πλάγιες αποστάσεις του κτιρίου από τα όρια του γηπέδου ορίζονται σε επτά και μισό (7,50) μέτρα εφόσον τηρουμένης της απόστασης των δέκα πέντε (15) μ. δεν είναι δυνατή η οικοδόμηση. Το μέγιστο πλάτος του κτιρίου στην περίπτωση αυτή πρέπει να μην υπερβαίνει τα δέκα (10) μέτρα.
    1 point
  9. Παρατήρηση: Α. Η Τοπογραφική του τέως ΥΓ βασίζεται σε 6 Χ 6 πρώτα και σε διαφορετικό ΣΑ από αυτό της ΓΥΣ (μεγάλο φύλλο) και του ΕΓΣΑ87. Με το που πας από μικρό σε μεγάλο, χάνεις από την "μάνα" 5-10 μέτρα. Η ΤΥΥΓ χρησιμοποιεί προπολεμικο datum -παλιο Μπέσελ- ενώ το μεγάλο φύλλο (30 Χ 30) αναφέρεται στο νεο μπέσελ. Είναι δύο διαφορετικά ντατουμ. Οπότε αυτό που έκανες είναι μία χλιαρή προσέγγιση. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να "λύσεις την διανομή" ή αυτό που λέω εγώ "ανάσταση της διανομης": Αποτυπώνεις σε ΕΓΣΑ87 την υπάρχουσα κατάσταση και ιδίως ιδιοκτησίες, περιφράξεις, τοίχους, δρόμους, αλλαγή καλλιέργειας, καμιά σιδερόβεργα. Μετά με βάση τα ορόσημα της τοπογραφικής και τα στοιχεία της διανομής, "ανασταίνεις" την τότε κατάσταση. Μετά, στρέφεις, κλιμακώνεις και μετακινείς ώστα να την κάτσεις στο ΕΓΣΑ87 κατα΄βέλτιστο τρόπο. Δούλεψε πλάκα-πλάκα, γιατί αλλιώς μπορείς να δεις ΄τερατα. Οι εμπειρότεροι συνάδελφοι θα το επιβεβαιώσουν : πάρε στοιχεία από την Τοπογραφική, κυρίως ορόσημα. Θα σαι δε τυχερός αν βρεις κανα βαθράκι (της ΤΥΥΓ, είναι κοντά - 0.4 μ- με βαθούλωμα). Β. 1 μέτρο διαφορά; α. εφήρμοσες κλίμακα; β. Το κτηματολόγιο έχει αεροφωτογραφίες 1:2000. Ήτοι, χάνεις 0.5 μέτρο "μανίσια" λόγω διακριτικής ικανότητας οφθαλμού.
    1 point
  10. Ίσως πάλι να μη κατάλαβα καλά (τον τελευταίο καιρό μπερδεύομαι). Μετράς οικόπεδο οικισμού της τοπογραφικής υπηρεσία?? Όταν δηλαδή λες.. "μετέφερα το σχέδιο από μικρό σε μεγάλο HATT και έπειτα από μεγάλο ΗΑΤΤ σε ΕΓΣΑ. Κάνοντας έναν έλεγχο στους ορθοφωτοχάρτες του κτηματολογίου μου βγάζει το οικόπεδο 5 μέτρα μέσα στο δρόμο" (ποιους ορθοφωτοχάρτες εννοείς??) ........και λίγα είναι!! Θα μπορούσε να είναι περισσότερο από 5 μ. Παρατήρηση: Ο Faktor της κλίμακας στο ΕΓΣΑ είναι ένας συντελεστής με τον οποίο πολλαπλασιάζεται η κάθε απόσταση που μας δίνει ένα ηλεκτρονικό όργανο μέτρησης αποστάσεων από την στάση βασικά του οργάνου προς τα τοποσταθερά που αποτυπώθηκαν από αυτή την στάση. Το να πάρουμε ένα μπλοκαρισμένο σχέδιο (πρέπει να είναι μπλοκαρισμένο) και αφού επιλέξουμε εμείς ένα σημείο, ίσως μία στάση ή ένα τριγωνομετρικό και το μπλοκαρισμένο αυτό σχέδιο, με την εντολή, "scale" το πολλαπλασιάσουμε με τον συντελεστή κλίμακας, θεωρώ πως δεν είναι σωστό. Η μετακίνηση (σμίκρυνση) γίνεται γύρο από επιλεγμένο αυτό σημείο. Συμβουλή (όχι υποχρεωτικά. Εγώ πάντως ο χωραφάς έτσι έκανα). Αφού λοιπόν δεν είμαστε σαν τον dimamp, όταν μετράμε σε χωράφια - οικόπεδα της Τ.Υ. οριοθετούμε δηλ. τελειώνουμε την μελέτη μας στο σύστημα της μελέτης, δηλαδή στο σύστημα της τοπογραφικής και τα υλοποιημένα σημάδια τα δίνουμε με τα GPS μας συν/νες ΕΓΣΑ87. Η υπόθεση ΕΓΣΑ87, αυτό κατάλαβα εγώ, μπορεί να κάνω λάθος (και εύχομαι να κάνω λάθος) είναι μία δύσκολη υπόθεση όταν πρόκειται να μπούμε σε χωράφια - οικόπεδα της τοπογραφικής.
    1 point
  11. 1 point
  12. και το ρωτάς! άφοβα χτύπα ένα ενημερωτικό σημείωμα -εξάλλου γιατί τα έχουμε
    1 point
  13. υπαρχει και τουτο https://www.everypay.gr που δηλωνει Αδειοδοτημένο Ίδρυμα Πληρωμών από την Τράπεζα της Ελλάδος Δωρεάν POS χωρίς συνδρομή τους έκανα ήδη μια κλήση και περιμένω call back για ειδικότερες πληροφορίες που αφορούν Μηχανικούς ****edited μου είπαν οτι εχω κόστος ανα συναλλαγή 2,4% και αυτο είναι ολο, ουτε συνδρομές ούτε τίποτα. Τους εξήγησα οτι εγω το θέλω κατα βάση για την πρόβλεψη / απαίτηση του νόμου, και οτι δε θα κανω ιδιαίτερη έως καθόλου χρήση, μου είπαν οκ. Δεν εχω καμμία χρέωση αγοράς / συνδρομή. Αν τύχει πελάτης με κάρτα, δίνω Link στον πελάτη, μπαίνει και πληρώνει με κάρτα, και η εκκαθάριση μού αποδίδει στον τραπεζικό μου λογαριασμό το πόσον, αφαιρούμενης της προμήθειας. Και δίνουν και κωδικό για το taxisnet (δήλωση pos) τηλ. επικοινωνιας 2182182800 Δικαιολογητικά που ζητάνε:
    1 point
  14. εγώ θα τα ξύλωνα, αν πράγματι ο αγρότης δεν ξηλώνει ευχάριστα, θα ρώταγα, "ζητείται έκδοση βεβαίωσης άμεσα?" Αν ναι πιστευω θα τον έπειθα όταν δεν θα μπορούσα να την εκδώσω, αν πρόκειται για κατασκευές που επηρεάζουν την δόμηση, την κάλυψη το ύψος, δεν το συζητώ, γκρέμισμα, ρακί με τον 90χρονο, δεν υπάρχει νεότερος ιδιοκτήτης? Δεν λέω ότι να πίνω ρακές με ένα 90χρονο μου είναι ότι πιο ευχάριστο. Αν δεν απαιτείται η έκδοση βεβαίωσης, θα τα άφηνα έτσι να βλέπει τα κομμάτια της παλαί πότε αγαπημένης του δουλειάς, νομίζω όμως στο κομάτι της βεβαίωσης θα είμουν απόλυτος, αν οι κατασκευές με αναγκάζουν να μην μπορώ να την δώσω - δεν είμαι εκει και δεν μπορω να ξερω - βεβαιωση αν υπαρχουν κατασκευες οι οποιες καθιστουν το να εκδωσω βεβαιωση αδυνατο με οδηγουννα μην διδω βεβαιωσεις
    1 point
  15. μπορεί να πληρώσει όσες δόσεις θέλει πριν την ημερομηνία καταβολής. Προσοχή όμως, στο ταμείο θα γίνει η διαδικασία 3 φορές δηλαδή τρεις αποδείξεις των 50€ και ΟΧΙ μια των 150€, έτσι ώστε να το δεχτεί το σύστημα. (να δείτε χαρά μια φορά ο ταμίας που του πήγε ένας δικός μου να πληρώσει καμιά 20αριά δόσεις)
    1 point
  16. ξερω γω ρε συ Largy, αφενος ο νομος ζητα δικαιολογητικο, απο την αλλη το τεε δεν το θελει, αν κατσουμε να ασχολιομαστε με το "εντυπο υπολογισμου ενιαιου ειδικου προστιμου" δουλεια δεν θα κανουμε, ακομα το "προγραμμα το υπολογιζει αυτοματα" δηλαδη τι? Καψονια μας κανουν?
    1 point
  17. Απλά ερμηνεύω το παράδειγμα 4 που αναφέρεις παραπάνω που λέει "Μηχανικός...υπαγόταν στην ασφάλιση του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ ως μισθωτός..." και ως εκ τούτου αξάγω το συμπέρασμα που γράφω παραπάνω. Το πώς θα στο πεί ο λογιστής και ο εφκα. Το ικα λέει στην ιστοσελίδα για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για αλλαγή από άλλο φορέα στο ικα. Επίσης μεταξύ ικα και οαεε υπάρχει νόμος που επιτρέπει επιλογή ικα αντί οαεε. Άλλο βέβαια ο οαεε και άλλο το τσμεδε. edit: στο παρακάτω link φαινεται ότι τελικά το παράδειγμα 4 ισχύει μόνο για παλιούς ασφαλισμένους και δέν είναι τυχαίο που έχει γραφτεί έτσι. https://www.taxheaven.gr/acforum/topic/30600-ικατσμεδε-εργατοτεχνίτης-πρεπει-να-ειναι-ασφαλισμενος-και-στο-τσμεδε/ οπότε, εάν δέν αλλάξουν οι νόμοι μάλλον με διαγραφή από το τεε θα αποφύγεις το τσμεδε.
    1 point
  18. Για όσους έχουν πρόβλημα με το "undefined" δοκιμάστε να σβήσετε όποια addon μπλοκάρει τις διαφημίσεις. Σε μένα το πρόβλημα το δημιουργούσε το ublock origin
    1 point
  19. Ξαναλέω, άλλο "κατάργηση" και άλλο "συγχώνευση", "απορρόφηση" κ.λπ. Άλλο να καταργήσεις ένα Α.Ε.Ι. και να ιδρύσεις ένα άλλο εκ του μηδενός και άλλο να ιδρύσεις ένα Α.Ε.Ι. αντλώντας και χρησιμοποιώντας τα πάντα (καθηγητές, φοιτητές, υλικοτεχνική υποδομή, κτηριακές εγκαταστάσεις κ.λπ.) από το καταργηθέν Α.Ε.Ι.! Από το νόμο ίδρυσης του Π.Δ.Α. και απ' όσα σχέδια νόμου έχουμε δει ως τώρα, προκύπτει σαφώς το "δεύτερο"...επομένως τα νέα Α.Ε.Ι. αποτελούν σαφώς "συνέχεια" των παλιών και οι νέοι πτυχιούχοι "συνέχεια" των παλιών... Οι απόφοιτοι των Τ.Ε.Ι. Αθήνας & Πειραιά αντί να κάνουν καταλήψεις, πορείες κ.λπ. μήπως να πήγαιναν όλοι μαζί σ' ένα καλό δικηγόρο;
    1 point
  20. Κατά την γνώμη μου η Βρετανία είναι υπερβολικά υπερτιμημένη αλλά δεν αξίζει. Σε σύγκριση με άλλες χώρες όπως π.χ. Γερμανία, βάζω την Αγγλία στο ίδιο επίπεδο με την Ελλάδα. Και γενικά όλες τις αγγλόφωνες χώρες εκτός από τις ΗΠΑ. Ο λόγος που υπάρχει αυτή η μανία προς τις αγγλόφωνες εκτός ΗΠΑ χώρες, κατά την γνώμη μου είναι η γλώσσα και γενικά η τάση να θεωρούμε την κάθε αγγλόφωνη χώρα πετυχημένη και καλή για καριέρα χωρίς κάποια ουσιαστική και αντικειμενική αξιολόγηση. Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν ακούν Αγγλία ή Αυστραλία, έχουν στο μυαλό τους παραδείσους χωρίς κατά την γνώμη μου να υπάρχει κάποιος ρεαλισμός. Και δεν αναφέρομαι στους Βρετανούς που δεν είναι Άγγλοι (π.χ. Σκωτσέζοι) που είναι ακριβώς το ίδιο και το αυτό με νοτιοευρωπαίους. Ακόμα και οι ίδιοι οι Άγγλοι είναι το πιο light και χαζό φύλο των ουννογερμανών, πολύ πολύ πιο χαμηλά από Γερμανούς ή Ολλανδούς ή Ελβετούς ή Νορβηγούς. Ίσως μόνο οι Ισλανδοί να είναι χειρότεροι. Ειδικά για τις ΗΠΑ, η μόνη σχέση που έχουν με τους Βρετανούς - Άγγλους είναι η γλώσσα, και τίποτε άλλο. Ουσιαστικά για όποιον ξέρει οι Αμερικανοί είναι κυρίως Γερμανοί που μιλάνε αγγλικά. Σύμφωνα με την wiki: German Americans are the largest of the ancestry groups reported by the US Census Bureau in its American Community Survey. Κάποτε ένας γερμανοαμερικανός στο Σικάγο μου είχε πει: τα αγγλικά όχι μόνο δεν είναι "αγγλική γλώσσα" με την έννοια ότι μιλιούνται καθαρά και μόνο από την εθνότητα των Άγγλων, αλλά πλέον δημιουργούν μια κουλτούρα και νοοτροπία που είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με αυτή της εθνότητας των Άγγλων.
    1 point
  21. γιατί όμως να μην μπορείς να πληρώνεις με κάρτα, ώστε να τελειώνεις άμεσα?
    1 point
  22. τώρα εδώ υπάρχει ένα άλλο θέμα, ότι δεν υπάρχει σχέδιο που να έχει επισυναφτεί σε κάποια από αυτές τις πράξεις, δεν μπόρεσα να βρω κάποιο αντίγραφο, υπάρχει μόνο σαν περιγραφή. Οπότε βάζω τα οικόπεδο της αναθεώρησης και υπολογίζω με σημερινούς όρους δόμησης για συντελεστές και ας βρουν άκρη αργότερα...
    1 point
  23. θα ήθελα και εγω να ρωτησω, Εσυ εχεις μια αδεια και ενα συγκεκριμενο εμβαδον και διαστάσεις. [αντε σου λειπει μια ..γωνία μερικων τμ.] και πώς προκυπτει οτι σήμερα ειναι τόσο "διαφορετικο"??? Σε ποιά πραξη /συμβολαιο εχει εμφανισθει αυτο το "νεο" οικοπεδο και άν εχουν μεγαλωσει τα τμ. του αρχικου [και -απο περιεργεια - είδες πώς και σε βαρος ποιών, εχει προκυψει μεγαλυτερο οικοπεδο.
    1 point
  24. τι εννοειται οταν δεν θα ειναι στο ρευμα?? Οι ετοιμοι μηχανισμοι προσφερουν τετοιες δυνατοτητες και ειναι ασφαλεστεροι.
    1 point
  25. στο ίδιο θέμα, θα ήθελα να ρωτήσω κάτι. Ο Ν.4495/17 γράφει να βάλουμε το έντυπο υπολογισμού ενιαίου προστίμου. Όμως το πρόγραμμα του ΤΕΕ υπολογίζει το πρόστιμο. Υπάρχει λόγος να φτιάξουμε με το χέρι, το έντυπο υπολογισμού να βρούμε το πρόστιμο και να το ξαναβάλουμε σαν δικαιολογητικό?
    1 point
  26. εγώ είχα πάει πριν 2 χρόνια σε μεσαία θα έλεγα κατασκευαστική στην Θεσσαλονίκη για συνέντευξη. Ο υπεύθυνος ανέφερε οτι επειδή δεν έχω την προϋπηρεσία που ήθελαν θα το σκεφτόταν για να μου κάνει πρόταση για δουλειά γραφείου αρχικά (σχέδια κτλ) με 600Ε/μήνα (+ταμείο) 8π.μ-8μ.μ καθημερινά και Σαββατοκύριακα. Παλιότερα σε εταιρεία εγκαταστάσεων φωτοβολταικών που είχε πάει έδιναν 800Ε (με το ταμείο μέσα άρα θα έβγαινε κάπου 560Ε τα είχα υπολογίσει τότε) για επίβλεψη έργων στη Βόρεια Ελλάδα και υπογραφή! Αυτούς τους είχα κράξει άσχημα τότε στη συνέντευξη και είχαν μείνει παγωτό. Ένας κάποια στιγμή ψέλλισε <<δέστο σαν σεμινάριο που θα πληρώνεσαι κι όλας>>. Και εκεί έγινα τούρμπο. Μάλιστα πέτυχα τον επόμενο υποψήφιο στο ασανσέρ και του λέω εκει πας? Λεει ναι και του είπα τζάπα θα ανέβεις. Οτι βρίσκουν βρίσκουν δεν το συζητάμε. Για αυτό μας ξεφτυλίζουν τόσο.
    1 point
  27. Και με την αμέσως προηγούμενη παρέκκλιση αν το δεις πάλι έχεις διαφορά συντελεστή δόμησης. Αν πχ είχες οικόπεδο επιφάνειας 200 τμ, αυτό έχει δόμηση 160 τμ, ενώ αν έχεις 201 τμ έχει παραπάνω. Αν πας στον κανόνα των 2.000 τμ έχεις 400 τμ και όπως παρατηρείς η δόμηση δεν έχει καμία αναλογικότητα.
    1 point
  28. γίνεται να δώσει φυσιολογική ροπή στις χαμηλές στροφές ρυθμίζοντας το drive αλλά δεν θα έχει την σωστή ψύξη οπότε αν κάνει πολλές κινήσεις μπορεί να υπερθερμανθεί
    1 point
  29. Σημείωση 1: Στη στήλη που περιλαμβάνονται οι υποχρεωτικοί έλεγχοι, ο διαχειριστής ανεβάζει τα έγγραφα που αντιστοιχούν στο ακίνητό του. Για τα έγγραφα που εμφανίζονται ως υποχρεωτικά, ενώ δεν απαιτούνται για τη συγκεκριμένη περίπτωση, ο διαχειριστής ανεβάζει ενημερωτικό σημείωμα με την αιτιολόγηση της μη απαίτησής τους. Το ίδιο ισχύει και για την επιλογή «στοιχεία υφισταμένου κτίσματος» των επιμέρους ειδικών περιπτώσεων, όπου εμφανίζεται δεξιά μία λίστα με όλα τα έγγραφα που αφορούν υφιστάμενο κτίσμα και καλύπτουν κάθε δυνατή περίπτωση.
    1 point
  30. Ναι αλλά αν το βάλουμε ότι είχε γίνει πριν το 11 όπως και οι άλλες αυθαιρεσιες που νομιμοποιησουμε απλά δεν το δηλώσαμε και το αλλαξουμε τώρα γίνεται αυτό? Η εκτίθεται ο μηχανικός διότι γιατί δεν το δηλωνατε τότε και το δηλώνετε τώρα...
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.