Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/09/2019 in all areas

  1. 1 point
    Δύο νέες ρυθμίσεις του ΥΠΕΝ, που τροποποιούν την τιμολογιακή πολιτική των δήμων και τα δημοτικά τέλη και ενισχύουν την ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία, τέθηκαν χθες σε διαβούλευση. Σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου οι προτεινόμενες ρυθμίσεις ολοκληρώνουν την τιμολογιακή πολιτική απορριμμάτων με βάση το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, στηρίζονται στην αρχή ο ρυπαίνων πληρώνει και δημιουργούν οικονομικά κίνητρα για ΟΤΑ, πολίτες και επιχειρήσεις, με στόχο την κυκλική οικονομία και την οικονομία μηδενικών αποβλήτων. Οι ρυθμίσεις που τέθηκαν σε διαβούλευση στον ιστότοπο του ΥΠΕΝ, και οι οποίες θα αναρτηθούν επίσης στο open.gov.gr την επόμενη εβδομάδα, στάλθηκαν σε ενδιαφερόμενους φορείς προς διάλογο και επεξεργασία (ΚΕΔΕ, ΕΝΠΕ, δίκτυο ΦΟΔΣΑ, ΕΔΣΝΑ, ΕΕΔΣΑ) και θα παραμείνουν σε διαβούλευση έως τις 21 Ιανουαρίου 2019. Οι προτεινόμενες αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των απορριμμάτων, που αποφασίστηκαν σε συνεργασία με τη ΓΓ Συντονισμού και Διαχείρισης Αποβλήτων του ΥΠΕΣ, συνδέονται με τον νέο νόμο για την ανακύκλωση (ν. 4496/2017), τις διατάξεις για τον εκσυγχρονισμό λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ν. 4555/2018), το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων και το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων. Υλοποιούν προβλεπόμενα κίνητρα για την ενθάρρυνση μιας σύγχρονης διαχείρισης των απορριμμάτων των δήμων με περιορισμό της ταφής και συνολικά μειώνουν το κόστος διαχείρισης προς όφελος των δημοτών και της περιβαλλοντικής προστασίας. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις είναι: α) Η ΚΥΑ για τον Κανονισμό Τιμολόγησης ΦΟΔΣΑ, όπως προβλέπεται στο άρθρο 9 του ν. 4496/2017, και β) η Νομοθετική ρύθμιση για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας μέσω της αποτροπής της ταφής, με ταυτόχρονη κατάργηση της διάταξης του αρθ. 43 του ν.4042/2012 περί εφαρμογής του ειδικού τέλους ταφής. Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Κυκλική Οικονομία και το νέο θεσμικό πλαίσιο διαχείρισης αποβλήτων της χώρας μας ορίζουν ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης, με στόχο τη βιώσιμη διαχείριση υλικών και τη σταδιακή μείωση της υγειονομικής ταφής. Στη νέα νομοθεσία προβλέπεται η δημιουργία κινήτρων για τη μείωση των αποβλήτων και την ενδυνάμωση της ανακύκλωσης, σε συνάρτηση με την απόδοση της διαλογής στην πηγή, την εκτροπή οργανικών αποβλήτων από την ταφή, τη συλλογή αποβλήτων συσκευασιών ανά κάτοικο και την πραγματοποιηθείσα ανακύκλωση. Τι περιλαμβάνουν οι ρυθμίσεις Αναλυτικότερα τα χαρακτηριστικά των προτεινόμενων ρυθμίσεων είναι τα εξής: Α) Με τη νέα ΚΥΑ για τον Κανονισμό Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ καθορίζονται διαφορετικά τιμολόγια για τη διαχείριση των αποβλήτων και συγκεκριμένα: Η ταφή των αποβλήτων ή υπολειμμάτων θα έχει την υψηλότερη χρέωση, ακόμη και τριπλάσια από τη διαλογή στην πηγή. Η επεξεργασία των αποβλήτων σε μονάδες μηχανικής, βιολογικής επεξεργασίας αποβλήτων (ΜΕΑ) θα έχει χαμηλότερη χρέωση από την ταφή/διάθεση, αλλά υψηλότερη από την ανάκτηση αποβλήτων που έχουν χωριστεί στην πηγή. Η ανάκτηση χωριστά συλλεγέντων αποβλήτων (βιοαπόβλητα, ανακυκλώσιμα υλικά) θα έχει τη χαμηλότερη χρέωση. Προβλέπονται, επίσης, ειδικά προνομιακά τιμολόγια είτε για λόγους επιτακτικού δημόσιου συμφέροντος είτε σε περιπτώσεις ιδιαιτεροτήτων νησιωτικών ή ορεινών ΟΤΑ. Επιπλέον, η επίδοση κάθε ΟΤΑ στην ανακύκλωση και τη χωριστή συλλογή συσκευασιών και βιοαποβλήτων (υπολείμματα τροφών και πράσινα απόβλητα) οδηγεί σε μείωση της εισφοράς του στον ΦΟΔΣΑ. Το συνολικό ποσό εισφοράς κάθε ΟΤΑ προς τους ΦΟΔΣΑ απομειώνεται έτσι από 5% έως 25%, ανάλογα με τις επιδόσεις κάθε ΟΤΑ στην ανακύκλωση και στη διαλογή στην πηγή ή στον «καφέ» κάδο. Β) Με τη νομοθετική ρύθμιση για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας, δημιουργείται ένα σύγχρονο εργαλείο αποτροπής της ταφής με βάση την ευρωπαϊκή πρακτική. Με τη ρύθμιση αυτή καταργείται το ειδικό τέλος ταφής, (άρθρο 43 του ν. 4042/2012) και δίνεται οικονομικό κίνητρο στους ΟΤΑ και τους ΦΟΔΣΑ να προχωρήσουν τις δράσεις ορθολογικής και ολοκληρωμένης διαχείρισης. Η ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας θα επιτυγχάνεται με την εισαγωγή περιβαλλοντικής εισφοράς στους ΦΟΔΣΑ που καθυστερούν την ολοκληρωμένη διαχείριση των δημοτικών απορριμμάτων, η οποία θα αξιοποιείται μόνο για δράσεις κυκλικής οικονομίας και ανακύκλωσης. Το εργαλείο που προτείνεται για τη χρηματοδότηση δράσεων κυκλικής οικονομίας μέσω της αποτροπής της ταφής έχει εύλογο αναλογικά ύψος, ενθαρρύνει τη συμμόρφωση χωρίς να περιορίζεται σε μια ρύθμιση κυρωτικού χαρακτήρα, διατυπώνει ευκρινή οδικό χάρτη για τους ΦΟΔΣΑ και προβλέπει τα ακόλουθα: Η περιβαλλοντική εισφορά είναι 10 ευρώ (αντί των 35 ευρώ του φόρου ταφής) ανά τόνο μη επεξεργασμένων διατιθέμενων αποβλήτων, εφαρμόζεται από 1.7.2019 και αυξάνεται κάθε έτος κατά 5 ευρώ, αρχίζοντας από την 1.1.2021, έως τα 35 ευρώ ανά τόνο (αντί των 60 ευρώ του φόρου ταφής). Θα διατίθεται αποκλειστικά και πλήρως για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων κυκλικής οικονομίας μεταξύ των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή των ΦΟΔΣΑ. Η εισφορά θα μειώνεται ανάλογα με την πρόοδο των προβλεπόμενων μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων (αδειοδότηση και έναρξη κατασκευής). Οι αρμόδιοι Υπουργοί καλούν όλους τους πολίτες, τους φορείς της Αυτοδιοίκησης και την επιστημονική και επιχειρηματική κοινότητα να συμμετέχουν στη διαβούλευση επί των προτεινόμενων ρυθμίσεων. Οι παρατηρήσεις, οι σχολιασμοί και οι απόψεις όλων θα συμβάλουν στην αναβάθμιση της ανακύκλωσης, στον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων και στην υλοποίηση της μετάβασης σε μια κυκλική οικονομία στην υπηρεσία του περιβάλλοντος και της δίκαιης και βιώσιμης ανάπτυξης.
  2. 1 point
    Κάνε την χάρη στον εαυτό σου και ψάξου για αντλία θερμότητας. Αλλιώς, βάλε 2-3 καλοριφέρ λαδιού, ή 4 πιστολάκια μαλλιών, ίδιο (και καλύτερο) θερμικό και οικονομικό (από πλευράς κατανάλωσης) αποτέλεσμα με έναν "λέβητα ιόντων" 6 kw θα έχεις αλλά πολύ μεγαλύτερη ελάφρυνση στην τσέπη σου (από πλευράς κόστους κτήσης και εγκατάστασης).
  3. 1 point
    Τι εννοείς ασάφεια συνάδελφε; Στον 2ο κύκλο συνάδελφε γίνεται επιλογή με τον βαθμό, όπως ισχύει σήμερα στην πολιτσμένη Ευρώπη. Και όταν δεν φτάνει ο βαθμός, μπαίνεις σε λίστα αναμονής, δηλαδή μπορείς να συνεχίσεις μετά από 2 ή 3 χρόνια για το Master. Kαι πρόσεξε συνάδελφε, αν δεν θέλεις ή δεν μπορείς τότε εργάζεσαι με το Bachelor, γιατί όπως λέω συνέχεια το Bachelor σου δίνει πρόσβαση στο επάγγελμα. Υπάρχουν πολλοί μηχανικοί από το πολυτεχνείο που δεν ήθελαν να συνεχίσουν στο Master. Είτε γιατί ήθελαν να δουλέψουν, είτε για διάφορούς άλλους λόγους. Συνάδελφε προφανώς ή είσαι πολύ νέος ή δεν γνωρίζεις την επιστήμη του Μηχανικού. Δεν σημαίνει συνέδελφε ότι όταν τελειώνεις στα 5 έτη γνωρίζεις την επιστήμη του Μηχανικού. Και θα σου δώσω μερικά παραδείγματα. Ένας τελειώνει 3+2 Πολ. Μηχανικός. Στα 3 έτη συνάδελφε ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ αππκτούν τις βάσεις για την επιστήμη του Μηχανικού. Από εκεί και πέρα το Master είναι η εξιεδίκευση. Αυτός που θα ακολουθήσει για παράδειγμα 2 έτη Master Δομοστατικός Μηχανικός (Structural engineering) είναι ένας ολοκληρωμένος Μηχανικός ΜΟΝΟ για τα δομοστατικά έργα. Δηλαδή δεν έχει κάνει εμβάθυνση στα FEM (Master Computational Mechanics) ή δεν έχει εξειδικευτεί στο Master Wind Engineering ή Master Materials Science and Simulation κ.τ.λ. και πόσα ακόμη παραδείγματα. Γιατί συνέδελφε, σύμφωνα με τα δικά σου λεγόμενα ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ένας που τελειώνει στα 5 έτη, έπαιρνε τα ευκολα μαθήματα, συγκοινωνιακά κ.α. αλλά μετά συνέδελδε το έπαιζε ειδήμονας Δομοστατικός Μηχανικός ! Ενώ συνάδελφε με το Master Structural engineering γνωρίζω ότι έχεις εξειδικευτεί στα δομοστατικά έργα. Δηλαδή αυτό που είπες παραπάνω "μάστερ σε ολόκληρη την επιστήμη του τάδε μηχανικού" και μάλιστα στο ανικείμενο που εξειδικεύτηκες, δηλαδή Δομοστατικός Μηχανικός (Master Structural engineering). Άρα λοιπόν συνάδελφε, το Bachelor σου δίνει την βάση και από εκεί και πέρα ο καθένας διαλέγει εξεικίκευση (Master Computational Mechanics, Master Materials Science and Simulation, Master Wind Engineering, Master Traffic and Transport (oδοποιία). Γιατί συνάδελφε, άλλο να έχεις Master Traffic and Transport γιατί χρειάζομαι κάποιον ειδικό για oδοποιία και άλλο να έχεις τελειώσει νύχτα και μαθήματα της πλάκας, αλλά μετά να το παίζεις ειδήμονας Διπλ. Μηχανικός. Το Master συνέδελφε δείχνει που έχεις εξειδικευτεί. Ένας Μηχανικός συνάδελφε με Master Computational Mechanics, υπολογίστε ένα τυπικο Master έχει στην πολιτισμένη Ευρώπη 17 μαθήματα συν Master-project συν Master-thesis. Kαι ένας που τελειώσε Master Computational Mechanics για παράδειγμα στα FEM εσύ απλά δεν μπορείς καν να τον καταλάβεις, πόσο μάλλον αυτά που έχει μάθει στην εξειδίκευση. Αυτά τα λίγα συνέδελφε για την υλοποίηση του Master. Δηλαδή όπως καταλαβαίνεις το Διπλωμα των 5 ετών πρέπει να τεθεί σε αμφισβήτηση και όχι το 3+2 συνάδελφε. Εγώ συνάδελφε για παράδειγμα, με Μηχανικούς που συνεργάζομαι, για το Wind Engineering για παράδειγμα (αεροελαστική, αεροδυναμική, CFD κ.τ.λ.) συνεργάζομαι ΜΟΝΟ με Master Μηχανικό, γιατί ο απλός διπλωματούχος δεν θα ξέρει ούτε τις λέξεις από το αντικείμενο. Δεν το λέω υποτιμητικά, αλλά συνάδελεφε 2 έτη Wind Engineering με 15 και βάλε μαθήματα καταλαβαίνεις ότι ο απλός διπλωματούχος ΔΕΝ έχει ελπίδα. Για αυτό δυνάδελφε, πρέπει να σκεφτείς τι είναι επικίνδυνο και τι ασάφεια και έλειψη εμπιστοσύνης με το απλό δίπλωμα. Για αυτό συνάδελφοι, Bachelor όλοι ίδια δικαιώματα και όποιος θέλει κάτι παραπάνω, εξειδίκευση, εξετάσεις, εμπειρία.
  4. 1 point
    Συμφωνώ με τον @BAS Στη Βρετανία έχουμε πολλούς μηχανικούς απόφοιτους ΤΕΙ με τη συντριπτική πλειοψηφία να είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού. Ένας από αυτούς είναι και ο υποφαινόμενος. Ας μιλήσω για εμένα (ένεκα κουβέντας στο παρόν νήμα): Λόγω των σπουδών μου στην Ελλάδα ως ΠΜ ΤΕ + του μεταπτυχιακού + της εργασιακής εμπειρίας (10 χρόνια κλείσαμε) έγινα Chartered Engineer στο Engineering Council (ΤΕΕ) και Τακτικό Μέλος του ICE (92000+ μέλη σε μία χώρα 66.000.000, και φέτος συμπληρώσαμε 200 χρόνια παρουσίας). Εδώ, έχω ας πούμε ό,τι ΕΔ έχει ένας ΠΜ ΠΕ στην Ελλάδα. Ας πούμε, διότι πρακτικά, δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να μου λέει τι υπογράφω. Όμως, Chartered γίνεσαι με την προϋπόθεση ότι το ICE είναι σίγουρο πως πληροίς τις προϋποθέσεις να αναλάβεις ευθύνη μόνο από τη στιγμή που γνωρίζεις το αντικείμενο και άρα ξέρεις τι να υπογράψεις. Ακόμα, ο πελάτης διαλέγει τους μηχανικούς του μιας και καταθέτουμε βιογραφικό για να μπούμε στην ομάδα έργου, επομένως φέρει και αυτός ευθύνη (CDM2015 - νομοθεσία). Υπάρχουν αρκετοί ακόμα σαν και εμένα στο εξωτερικό. Σε διάφορες χώρες. Πέρα από τις στατικές μελέτες γεφυρών που εκπονώ και υπογράφω, γράφω τα βρετανικά πρότυπα των στατικών μελετών, εκπαιδεύω επίσημα και άλλους μηχανικούς να γίνουν Τακτικά Μέλη στο ICE, και διάφορα άλλα που με στρεσάρουν κάθε μέρα. Έχω και Διπλωματούχο που στοχεύει για το CEng. Σκέψεις: Για ποιο λόγο κάποιοι σαν και εμάς να επιστρέψουμε στην Ελλάδα και να εργαστούμε ως ΠΜ (Braindrain) ; Για ποιο λόγο να επιστρέψουμε και να φέρουμε τεχνογνωσία ; Για ποιο λόγο να επιστρέψουμε και να επενδύσουμε κάνοντας πχ μία εταιρεία με πολύ συγκεκριμένο αντικείμενο σε ένα νομοθετικό / γραφειοκρατικό χάος (Οικονομική ανάπτυξη) ; Πως είναι δυνατών τα ΕΔ στην Ελλάδα να έχουν να κάνουν με τα χρόνια σπουδών χωρίς να μετράει η πραγματική εργασιακή εμπειρία; Πως είναι δυνατών ένας ΠΜ στην Ελλάδα να είναι ΠΜ+ΑΜ+ΤΜ ή ένας ΑΜ ή ΤΜ να έχει δικαιώματα επί στατικών; Πως γίνεται 5-10 μπαγλαμάδες να σταματούν την εργασία χιλιάδων επαγγελματιών; Πως γίνεται κάποιοι που δεν με ξέρουν, δεν τους ξέρω, (προφανώς δεν τους ξέρει κανείς πέρα από τα κομματόσκυλά τους) να καθορίζουν το μέλλον ανθρώπων; Πόσο μάλλον να κάποιοι σαν αυτούς να μας πούνε πως το επιστημονικό μας υπόβαθρο περιορίζεται σε 2 ορόφους. Το 2019. Πως γίνεται για τους μεν κατόχους μεταπτυχιακού να είναι δίκαιο να αποκτήσουν περισσότερα ΕΔ βάση του κυρίου Γιαβρόγλου, αλλά όμως να μην είναι δυνατόν γιατί.. δεν προβλέπεται; Γιατί δεν το προβλέπεις τότε; Πως γίνεται να αναδημοσιεύσαν τον νόμο του 1930 το 2018 για τους ΠΕ και να θέλουν να βγάλουν τα ΒΔ για τους ΤΕ το 2019; Πως γίνεται να έχουμε ΠΕ και ΤΕ; Είναι δυνατών να υπάρχει η λογική "καλύτερο πρόγραμμα σπουδών - καλύτερα ΕΔ'' ; Δηλαδή ένας μηχανικός (ας πούμε ΤΕ) δεν είναι σε θέση να βρει τη λύση, ή ακόμα να καταλάβει που φτάνει η επιστημονική του γνώση και να ζητήσει βοήθεια; Πως γίνεται να δίδασκα κάποτε σε «ιδιωτικά κολέγια (γελάει ο κόσμος) » και αύριο μεθαύριο οι απόφοιτοί τους να έχουν περισσότερα ΕΔ από εμάς; Τι νόημα έχουν οι βαθμοί του σχολείου (αν είναι δυνατών), μπροστά στην επαγγελματική εμπειρία. Υπάρχουν άλλες χώρες -της ΕΕ τουλάχιστον- που τόσο ευαγγελίζεται η Ελλάδα ότι είναι περήφανο μέλος που να έχουν τέτοιο σύστημα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που να καθορίζει τι θα σπουδάζει ο καθένας (δημόσια και "δωρεάν" παιδεία). Αύριο μπορώ να αγοράσω ένα MEng εδώ και να γραφτώ στο ΤΕΕ με αναγνώριση ακαδημαϊκών προσόντων. Τότε θα είμαι "ικανός" για την Ελλάδα. Πως γίναμε έτσι ως χώρα (και να ήταν μόνο αυτό) ; Γιατί να επιστρέψουμε εφόσον ερχόμαστε τακτικά για διακοπές; Το να προτείνω κάτι έχει σημασία; Θα με ακούσει κανείς; Παρ’ όλα αυτά, η προσωπική μου άποψη είναι ότι ΕΔ δεν θα πρέπει να έχει κανείς χωρίς εργασιακή εμπειρία + κάποιου είδους σοβαρές εξετάσεις + ετήσια αποδεδειγμένη εκπαίδευση για πάντα. Δεν είναι χαζοί εδώ. Απλά, δεν υπάρχουν συντεχνίες. Τώρα, για τα της Ελλάδας; Λυπάμαι για πολλά, κυρίως που από το 2010 – 2100 (τουλάχιστον) άνθρωποι με γνώσεις, όνειρα, και όρεξη για δουλειά, ΠΕΑ και αυθαίρετα θα κάνουνε, είτε ΠΕ είτε ΤΕ και θα μαλώνουνε στα φόρα για το MIT λες και θα το δουν από κοντά ποτέ τους.. ΥΓ: Μέχρι σήμερα, οι πλειοψηφία των ΠΜ ΠΕ που προσωπικά γνωρίζω θεωρεί το δίκαιο μας αυτονόητο. Τώρα, κάποιοι που μιλάνε για βαθμούς του σχολείου στο λατρευτό μας φόρουμ, είναι ασφαλώς <25 ετών που το σιδέρωμα το έχουν δει μόνο στο youtube (σε καλή ανάλυση, διότι κάποιοι από εμάς το youtube αρχικά το βλέπαμε σε ανάλυση < <144p !! ). Καλό Σαββατόβραδο από εμένα.
  5. 1 point
    Αρχικά όσοι βάζουν αρνητικές σε τόσους πολλούς , καλό θα ήταν να μετέχουν του διαλόγου και να μας πουν τις απόψεις τους και τα επιχειρήματα τους . Αν είναι κάποιοι που μετέχουν , καλό θα ήταν να βάζουν μόνο θετικές εκεί που συμφωνούν , τουλάχιστον για λόγους ευγενείας . Επειδή ελέχθησαν πολλά από το πρωί να απαντήσω σε κάποια . Αλέξιε η πρόταση μου ήταν μία ολοκληρωμένη πρόταση . Δεν με αφορά αν ο Πανάρετος ή το ΥΠΕΠΘ παίζουν καθυστέρηση . Ακόμα δεν με αφορά αν το ΤΕΕ τα αποδέχεται . Είπα μία πρόταση ολοκληρωμένη που δεν την θέτω σε λογική αλά κάρτ . Βασικά δικαιώματα και επιπλέον με σπουδές ή και εμπειρία . Ιδιαίτερα τώρα που μιλάμε για ανθρώπους που έχουν δεκαετίες εμπειρία και όχι για φοιτητές μετά την κατάργηση των σχολών . Ατσαλό τα σχόλια περί γραφικότητας αφορούσαν κυρίως το μπλέξιμο που έκαναν με τις πρώην Ανώτατες σχολές που έγιναν πανεπιστήμια . Επειδή ασχολούμαι με το θέμα των ΕΔ από το 1978 ως φοιτητής , έχω πλήρη άποψη για τα θέματα αυτά τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 95 . Εγινε μεγάλη μάχη στο Σύνταγμα του 1975 που το τεε πέτυχε να περάσει ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ότι η Ανωτέρα εκπαίδευση είναι μέχρι 3 χρόνια . Διάταξη που ήταν αντίθετη με Μπολώνιες , με τα μπάτσελορ και διάφορα άλλα , ενώ η πρακτική άσκηση και η πτυχιακή εργασία δεν θεωρείτο μέρος του εκπαιδευτικού χρόνου . Το παζάρι του 1983 με την ίδρυση των τει είχε τα εξής αποτελέσματα : Η πρακτική άσκηση και η πτυχιακή εργασία έγιναν το 7ο εξάμηνο , οπότε ξεπεράστηκε ο συνταγματικός σκόπελος , έπαυσε να είναι ανωτέρα , αλλά παρέμεινε τριτοβάθμια και οι σχολές έχασαν τον τίτλο του Μηχανικού . Δηλαδή ενώ πριν είχαμε τις Ανώτερες Σχολές Τεχνολόγων Μηχανικών , Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών , Κατεύθυνση Δομικών Εργων , μετά είχαμε τις Σχολές Τεχνολογικών Εφαρμογών και τα τμήματα Πολιτικών Δομικών Εργων . Προφανώς ήταν απόλυτα σωστό να υπάρξει ισοτιμία μεταξύ ΑΣΤΕΜ και ΣΤΕΦ , λόγω ετών σπουδών , είδους σπουδών και αριθμού μαθημάτων . Το 2001 όμως είχαμε αλλαγή . Ανώτατες και επιπλέον εξάμηνο και 240 διδακτικές μονάδες . Τώρα οι Ανώτατες έγιναν πανεπιστήμια , αλλά δεν αλλάζουν τα χρόνια και οι διδακτικές μονάδες και το επίπεδο προσόντων . Πάλι και εδώ φαίνεται λογικό να υπάρξει ισοτιμία μεταξύ αυτών των δύο . Αλλά όπως είπα δεν θα τεθεί θέμα , γιατί οι νέες σχολές δεν θα μείνουν 4ετείς . Εκτός αν ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Κύπρου με το πανεπιστήμιο και το τεχνολογικό πανεπιστήμιο . Αλλά εκεί είναι και τα δύο τετραετή νομίζω και δίνουν πτυχία επιπέδου 6 . Προσπαθώ όμως να δείξω κάποια πράγματα που αν δεν τα βάλουμε στην συζήτηση θα μπλέξουμε . Οι πτυχιούχοι των ΑΣΥ λογικά είναι πλέον εκτός επαγγέλματος αφού οι τελευταίοι αποφοίτησαν το 1976 . Οι πτυχιούχοι των ΑΣΤΕΜ είναι μέχρι το 1983 , δηλαδή άνθρωποι με εμπειρία από 35 - 41 χρόνια και οι των τει πριν το 2001 έχουν και αυτοί από 15 χρόνια και πάνω εμπειρία . Κάποιοι από αυτούς έχουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά . Αρα αφού μιλάμε για πτυχιούχους καταργημένων σχολών πλέον και πολύ έμπειρων , θα πρέπει να έχουμε δικαιώματα με βάση τις σπουδές και την εμπειρία . Λάχανε ο θεσμός των Τει όταν φτιάχτηκε ΔΕΝ ήταν πατέντα . Μιλάμε βέβαια για τις ΑΣΥ και τις ΑΣΤΕΜ που ήταν οι πρόγονοι . Υπήρχε ανάγκη τέτοιων στελεχών σύντομου κύκλου στην χώρα , αλλά δεν ήταν μόνο εδώ . Τώρα αυτά που λες για το πόσο έγραφαν αυτοί που έμπαιναν στις σχολές , θα σου πω ότι είσαι άδικος . Γιατί αν πάμε στην δική μου εποχή , με αναλογία εισακτέων σε σχέση με την σχολική γενιά 1 : 10 , τέτοιες βαθμολογίες δεν υπήρχαν . Ακόμα με την βάση του 10 που ίσχυσε για πολλά χρόνια , επίσης δεν υπήρχαν . Αλλά ακόμα και όταν υπήρχαν δεν φταίνε τα παιδιά που έμπαιναν . Γιατί είχαμε 90000 θέσεις εισακτέων σε 110000 υποψήφιους . Είχαμε σχολές που δεν είχαν ΕΔ . Είχαμε σχολές που όταν δεν γέμιζαν λόγω της βάσης του 10 , κόμματα και μμε έσκουζαν και έσκιζαν τα ρούχα τους για την αδικία στα παιδιά . Ωιμέ , Βαβαί , Παπαί και Οτοτοτοί! Ετσι προφανώς όλοι έμπαιναν όσο και να έγραφαν . Γιατί πολλοί ήλπιζαν ότι θα τους βγάλουν ΕΔ , άλλά οι πιο ξύπνοι πήγαιναν στα σούπερ-μάρκετ πτυχίων του εξωτερικού που κοντά σε αυτούς που άξιζαν , βολεύονταν και αυτοί ... Οπότε για μένα που ήμουν σε τμήμα με 20 εισακτέους δομικούς και 20 συγκοινωνιακούς , αυτά που λες μου ακούγονται κάπως άδικα . Μάλιστα λες για το ΔΠΘ που μπαίνουν με 12500 οι ΠΜ , αλλά ξεχνάς ότι οι ΑΜ μπαίνουν με 11000 μαζί με τα σχέδια με άριστα το 24000 και όχι το 20000 . Για αυτούς τι θα πει το τεε ? Οτι είπε και για τους ανατολικούς και για τους δυτικούς και για αυτούς των σούπερ-μάρκετ ? Ακόμα να σου πω και κάτι άλλο . Εχοντας πλέον εμπειρία ως γονέας για το επίπεδο της παιδείας μας σήμερα , θα μπορούσα να είμαι πιο απόλυτος από σένα στο θέμα της ποιότητας σπουδών . Αλλά φταίνε τα παιδιά ? Φταίνε αυτοί που στα σχολεία διδάσκονται όλα στο περίπου ? Επειδή είναι ανοικτό το θέμα σε όλους , που ίσως δεν θα έπρεπε , αλλά να ήταν στο core , δεν θέλω να πω περισσότερα πράγματα , αλλά πραγματικά οι της εποχής μου , είχαμε ένα άλλο επίπεδο γνώσεων από το σημερινό . Και δεν μιλάω για μένα που τελείωσα ένα ιδιαίτερο σχολείο , αλλά για τα συνοικιακά σχολεία της εποχής εκείνης , σε σχέση με τα σημερινά . Δεν ξέρω αν έχεις παιδιά και τι ηλικία έχουν , αλλά όταν φτάσουν στο Λύκειο θα δεις πόσο αποσπασματικά δίνουν τα βασικά μαθήματα . Μετά στις σχολές τους ζητάνε άλλα . Βέβαια το αποτέλεσμα είναι να έχουμε τεράστια ποσοστά εγκατάλειψης των σπουδών , από τα παιδιά που βρέθηκαν τυχαία σε αυτά . Δεν τα λένε όμως γιατί βλέπεις έχουμε και τα κονδύλια που πάνε με τα κεφάλια ... Τέλος είναι προφανές και ταιριάζει απόλυτα με την ποιότητα πολιτικών και συνδικαλιστών και πορισματοθετών θα υπάρξει παζάρι . Ξεκίνησαν από το τίποτε για να δώσουν κάτι παραπάνω και να είναι όλοι βολεμένοι . Διανύοντας το 38ο έτος από την αποφοίτηση μου , τα μόνα συναισθήματα που έχω για αυτούς και τα τερτίπια τους , είναι αηδία και οίκτος .
  6. 1 point
    Μιλούσα χθες με συνάδελφο που εργάζεται στο ΗΒ κι έχει αποκτήσει το chartership από τον IStructE. Έχουν κάνει μια ομάδα κι έχουν ήδη απευθυνθεί σε μεγάλο δικηγορικό γραφείο του Λονδίνου. Το δικηγορικό γραφείο μάλλον μυρίστηκε χρήμα από την υπόθεση κι άρχισε το ίδιο να ψάχνει για αποφοίτους του τεχνολογικού τομέα από τα μητρώα του ICE και του IStructE στέλνοντας e-mails στους δυνητικούς ενδιαφερόμενους. Αυτό επιβεβαιώθηκε από άτομα-αποφοίτους που δεν γνωρίζονται μεταξύ τους. Κρίμα στον ελληνικό λαό, που για χάρη μιας συμμορίας, θα κληθεί να πληρώσει εκατομμύρια αποζημιώσεων στους αποφοίτους. Βέβαια από την στιγμή που υπάρχει ήδη εκδίκαση παρόμοιας υπόθεσης,που υποχρέωνε τους δημόσιους λειτουργούς σε αλλάγες οι οποίες ποτέ δεν έγιναν, οι κατηγορούμενοι θα διωχτούν ποινικά για ζημιές στο δημόσιο ταμείο.
  7. 1 point
    Θα πω διαφορα που εμαθα σημερα. Η αποδοση των ΕΔ ειναι να γινει με νομο οποτε τα δηθεν πορισματα των επιτροπων( Του ΣΠΜΕ δλδ οχι της επιτροπης) που βγηκαν πανε καλαθο. Βιαζονταο να κλεισοθν το θεμα γιατι θα εχουν προβλημα. Κινηση νομικη σε δικηγορο ηδη εχουμε ετοιμασει περιπου στα 258 ατομα ( ο καθενας ξεχωριστα για γραφειοκρατικους λογους) και ξεκιναει ο πολεμος. Οσο και να προσπαθουν να μας πεταξουν στο ΕΠΠ 5 δεν θα κανουν τπτ
  8. 1 point
    Όχι, στο πρόγραμμα αναφέρεται παντού ότι ο έλεγχος γίνεται επί του κτιρίου αναφοράς προ παρεμβάσεων. (όπως σωστά γινόταν και στο ΕΚΟ Ι). Μπορείς πολύ εύκολα να τσεκάρεις πως ελέγχεται το ποσοστό με το να δεις το pdf "Έντυπο αίτησης Προγράμματος ΕΚΟ" από οποιασδήποτε αίτηση σου. Εκεί, στον πίνακα του Α' ΠΕΑ κάπου στην 3η σελίδα, στον ελάχιστο ενεργειακό στόχο αναφέρει το ποσό της εξοικονόμησης που πρέπει να έχεις (40% ή 70% ανάλογα του ΚΑ).
  9. 1 point
    Επιβεβαιώνω το φίλο Βασίλη. Δεν ξέρω, και ποτέ δεν θα μάθω, αν είναι καλό ή κακό αλλά διδάχτηκα και τη μέθοδο των επιτρεπομένων τάσεων ... Τις καλησπέρες μου.
  10. 1 point
    σωστός, ο 470 είναι της τρέχουσας, πιστωτικό πάντως θέλω και ας το προσυμπληρώσουν όπου θέλουν
  11. 1 point
    O 401 θα είναι προσυμπληρωμένος στην επόμενη δήλωση (όχι ο 470). Ο 470 αφορά πιστωτικό της τότε τρέχουσας (του επόμενου δηλ. τριμήνου) δήλωσης που θα κάνεις.
  12. 1 point
    καλώς εχόντων των πραγμάτων περιμένω στην επόμενη περιοδική να είναι προσυμπληρωμένος ο κωδικός 470 (πιστωτικό υπόλοιπο) με το ίδιο ποσό που ήταν τώρα στον κωδικό 502 (ποσό για έκπτωση), ο 503 όπως τα λέει ο George είναι: για επιστροφή χρημάτων στον τραπεζικό λογαριασμό (με πολλή ταλαιπωρία απ'ότι έχω καταλάβει)
  13. 1 point
    O κωδ.503 συμπληρώνεται εφόσον ζητάς διαγραφή ή επιστροφή του πιστωτικού και συμπληρώνεις την αιτία, βάζεις τον λογαριασμό τραπέζης, και υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία για έκδοση ΑΦΕΚ η οποία είναι χρονοβόρα. Πρακτικά επιλέγοντας να συμπληρώσεις τον κωδ.503 δηλώνεις ότι εφόσον η τροποποιητική είναι εμπρόθεσμη ότι δεν θα μεταφέρεις το πιστωτικό προς έκπτωση στην επόμενη περίοδο ή αν είναι εκπρόθεσμη ότι το πιστωτικό δεν το έχεις μεταφέρει προς έκπτωση στην επόμενη περίοδο. Ο Roy δεν επέλεξε αυτή τη διαδικασία, αλλά επέλεξε να μεταφέρει το αιτούμενο ποσό προς έκπτωση στην επόμενη περίοδο. Υπάρχει σχετική ΠΟΛ. 1105/15.
  14. 1 point
    καλησπέρα, έκανα τη διαδικασία της τροποποιητικής και μεταφέρω τα όσα έγιναν μήπως και είναι χρήσιμα σε κάποιον (sorry για το διπλοποστάρισμα). Θυμίζω ότι η περίπτωση μου περιελάμβανε: 1. την υποβολή εμπρόθεσμης αρχικής (χρεωστικής) 2. την πληρωμή του συνόλου του ποσού εμπρόθεσμα 3. την υποβολή εκπρόθεσμης τροποποιητικής (που μείωνε το χρεωστικό υπόλοιπο - είχε ξεχαστεί μια δαπάνη στην αρχική) Η διαδικασία όπως πολύ ωραία είχε περιγράψει ο George παραπάνω φαίνεται (μέχρι στιγμής) να είναι απλή και αυτόματη. Τα βήματα είναι τα εξής: 1. περιμένουμε μια μέρα περίπου να εμφανιστεί η δυνατότητα υποβολής τροποποιητικής στο σύστημα της ΑΑΔΕ 2. προσωπικά περίμενα άλλη μια μέρα να εμφανιστεί και η πληρωμή που έκανα στην προσωποποιημένη πληροφόρηση (αλλά αυτό υποθέτω δεν είναι και απαραίτητο) 3. με το που πατάει κάποιος 'Υποβολή τροποποιητικής εμφανίζεται η δήλωση με προσυμπληρωμένο το πεδίο 403 (το αρχικό χρεωστικό) 4. συμπληρώνουμε όλα τα πεδία σα να κάναμε τη δήλωση από την αρχή (με τις σωστές βέβαια πλέον καταχωρίσεις) 5. στην περίπτωση μου που το νέο χρεωστικό ήταν μικρότερο, συμπληρώθηκε αυτόματα από το σύστημα ο κωδικός 502 (Ποσό για έκπτωση) 6. Υποβάλλουμε την τροποποιητική 7. υποθέτω και ελπίζω το ποσό αυτό να μεταφερθεί αυτόματα στην επόμενη περιοδική ως πιστωτικό υπόλοιπο (θα ενημερώσω)
  15. 1 point
    thanks για όλα George, περιμένω να φανεί η πληρωμή στο σύστημα της ΑΑΔΕ για να δοκιμάσω την τροποποιητική και να δω τι μου ξημερώνει!
  16. 1 point
  17. 1 point
    thanks George, ξέρεις υπάρχει έλεγχος? Η τροποποιητική είναι εκπρόθεσμη και έχω ξεχάσει μια δαπάνη 250 ευρώ το οποίο σημαίνει ότι πλήρωσα 60 ευρώ παραπάνω. Υποθέτω πάμε στο Άρθρο 2 που λέει ότι χωρίς έλεγχο γίνεται ΑΝ α) αρχική και τροποποιητική έχουν υποβληθεί εντός του ίδιου ημερολογιακού μήνα (δεν το έχουμε, έγινε Απρίλη η αρχική και θα γίνει Μάιο η τροποποιητική) Ή β) το οφειλόμενο ποσό δεν έχει καταβληθεί εν όλω ή εν μέρει (δεν το έχουμε και αυτό, το έχω καταβάλει όλο χθες). Επίσης μιλάει για έντυπη αίτηση στη ΔΟΥ?! Κοίτα να δεις μπέρδεμα...
  18. 1 point
    1) Ναι, αλλά στον κωδ. 503 2) Ναι. 3) Οχι. Δες την συνημμένη ΠΟΛ 1104/15. Αν δεν κάνεις το 1ο που αναφέρει η συνημμένη ΠΟΛ στην παράγραφο που έχω σημειώσει στην δεύτερη σελίδα (άγνωστο το πότε θα γίνει η επιστροφή) τότε υποβάλλεις τροποποιητική (και εφόσον η αρχική ήταν εμπρόθεσμη τότε η τροποποιητική δεν έχει πρόστιμο [ν.4174/13, άρθρο 54, παρ.1]) και γράφεις τα σωστά ποσά (σαν να υπέβαλλες από την αρχή). Το σύστημα θα κάνει τα υπόλοιπο, μεταφέρονται αυτόματα για συμψηφισμό στην επόμενη περίοδο. Αναφορικά στο που θα συμπληρωθεί το αρχικο χρεωστικο δες στο άρθρο 1 την παρ.7 Σε κάθε περίπτωση ισχύει η αρχική ταυτότητα πληρωμής, δεν βγαίνει νέα, είτε έχεις πληρώσει είτε όχι. EDIT: Εκανα κάποιες διορθώσεις-διαγραφές διότι αυτό που διέγραψα αφορά σε περίπτωση που ζητηθεί πίσω το ποσό μέσω τραπέζης. Σορρυ αν κάποιοι το είδατε ΠΟΛ. 1104_15_Τροποποιητικη ΦΠΑ - Διαγραφή αχρεώστητης οφειλής ΦΠΑ βάσει δήλωσης και περαιτέρω επιστροφή_.pdf
  19. 1 point
    Χρόνια πολλά και καλή χρονιά και σε 'σένα. Γράφεις όλα τα ποσά από την αρχή (Εισροές, Εκροές), σαν να υποβάλεις αρχική και όχι μόνο τα ποσά που θες να διορθώσεις. Και επειδή δεν αναφέρεις περισσότερα στοιχεία για: α) την χρονική υποβολή της αρχικής δήλωσης (εμπρόθεσμα-εκπρόθεσμα), πιθανόν να υπάρχει πρόστιμο, τόκος κλπ. ΠΡΟΣΟΧΗ: Υπάρχει πιθανότητα να χρειαστεί να συμπληρωθεί και ο κωδικός 403 [διότι αν δεν είναι ορθά συμπληρωμένος τότε θα πρέπει να υποβληθεί νέα τροποποιητική δήλωση]. Επίσης προσοχή και στον κωδικό 483, όπου αν π.χ. το χρεωστικό υπόλοιπο της αρχικής, εκτός από τον κωδ. 403 αναγραφεί και στον κωδ. 412 «Χρεωστικό μέχρι 30€ προηγούμενης φορολογικής περιόδου» τότε θα πρέπει να υποβληθεί νέα τροποποιητική δήλωση. Υ.Γ. Τυχερή [μέσα στην ατυχία σου] είσαι που "παίζεις" με εξάμηνα γιατί το παρακάτω δεν σε αφορά αλλά το θέτω ως επισήμανση αν "έπαιζες" με τρίμηνα. Οπότε θα έθετα ως σημείωση κάτω από το (α) και ο παρακάτω "β) Επειδή δεν γνωρίζουμε το αποτέλεσμα της αρχικής δήλωσης (χρεωστικό-πιστωτικό-μηδενικό), πιθανόν να πρέπει να γίνουν τροποποιητικές και στα τρίμηνα που ακολουθούν."
  20. 1 point
    Μερικές σκέψεις: Η ξύλινη στέγη (όπως και ένα ψευδοδάπεδο, ένα διάφραγμα, μία ψευδοροφή, ένα προστέγασμα, μία πέργκολα, ένα στηθαίο), εφόσον δεν συμμετέχει ουσιωδώς στην στατική λειτουργία και στην σεισμική απόκριση μίας κατασκευής (δηλαδή σχεδόν πάντα), δεν λαμβάνεται υπόψη κατά τον σχεδιασμό του δομικού συστήματος. Δεν το λέει μόνο η κοινή λογική, το λέει και ο ΕΑΚ §3.2.3, ο ΕΚΩΣ §7.2.1 & §Σ7.1 και οι ευρωκώδικες. Ωστόσο, οι κατασκευές αυτές φέρουν φορτία. Πρέπει να γίνει στατικός έλεγχος της επάρκειάς τους; Δεν το διευκρινίζει κανείς κανονισμός, άρα είναι αποκλειστική ευθύνη και επιλογή του μελετητή. Αν όμως πρέπει να μελετηθεί, θα μελετηθεί με μεθόδους της επιλογής του μελετητή, ενδεχομένως απλοποιημένες. Αν πρέπει να μελετηθεί έναντι σεισμικής δράσης, θα μελετηθεί ως προσάρτημα. Είναι υποχρέωση του εκπονούντος την στατική μελέτη η μελέτη των παραπάνω; ΟΧΙ. Διαβάστε προσεκτικά το ΠΔ696/74 άρθρο 240. Πλήρης θεωρείται η μελέτη του φέροντος οργανισμού όταν είναι ολοκληρωμένη η μελέτη μόνο του φέροντος οργανισμού. Όχι των παραρτημάτων, όχι των βοηθητικών κατασκευών. Και είναι σαφές ότι ο φέρων οργανισμός περιλαμβάνει μόνο την βασική στηρικτική δομή του κτιρίου, και όχι κάθε κατασκευή που φέρει κάποιο φορτίο. Δεν κάνουμε στατικά και για τις καρέκλες... Και τότε, τίνος δουλειά είναι να μελετήσει αυτή την ριμάδα την στέγη, ποιος θα επιλέξει είδος ξυλείας, θα σχεδιάσει τον σκελετό, θα συντάξει τις οδηγίες, ώστε να μην κάνει ο μαραγκός ο,τι γουστάρει; Ο ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ! Διαβάστε ΠΔ696/74 άρθρο 231. Βρείτε και την εγκύκλιο του '89 (αν θυμάμαι καλά), και τις τροποποιήσεις. Συνάδελφοι, μην παραδίδετε εργασία που δεν έχετε αναλάβει και με την οποία δεν σας επιφορτίζει ο νόμος. Δεν είναι θέμα συνδικαλιστικό, εξάλλου δεν έχω γράψει ποτέ εδώ μέσα με τέτοιο πνεύμα. Είναι ζήτημα τεχνικής ουσίας, επαγγελματισμού και δεοντολογίας. Αν λοιπόν σε ένα κτίριο υπάρχει ανάγκη δομικού σχεδιασμού προσαρτημάτων, ή γενικότερα κατασκευών που δεν είναι τμήματα του δομικού φορέα, ενημερώστε τον κύριο του έργου ότι πρέπει να κάνει ανάθεση πρόσθετων μελετών. Και όταν τις αναθέσει, τότε τις κάνετε και έχετε ευθύνη. Ενημερώστε τον συνάδελφο αρχιτέκτονα για τις υποχρεώσεις του. Αν δεν μπορεί να ανταποκριθεί, αν πρέπει να κάνετε εσείς κάποιες εργασίες από αυτές που προβλέπει το άρθρο 231, κάντε τες αφού σας ανατεθούν και αφού τις πληρωθείτε. Τέλος, μην κατηγορήσετε ποτέ πολιτικό μηχανικό γιατί έκανε μελέτη μόνο του φορέα από Ω/Σ και δεν μελέτησε την στέγη, την πέργκολα, το κιγκλίδωμα που πρέπει να αντέχει 1kΝ/m στην κουπαστή, την τέντα κλπ. Δεν ήταν υποχρέωση του. Δεν όφειλε. Υ.Γ: Ελπίζω να μην ξανά αναρωτηθεί κανείς γιατί η αρχιτεκτονική αμοιβή βγαίνει Χ για δύο κατόψεις και δύο τομές, ενώ ο μηχανικός τρέχει σαν τον Βέγγο για Χ/3...
  21. -1 points
    Μιλάμε για ηρωϊκές εποχές. Η στατική μελέτη για ένα τριόροφο σου έβγαζε ένα τεύχος υπολογισμών περίπου 40 σελ. και βέβαια όλα στο χέρι, με τη βοήθεια μόνο ενός απλού calculator (για δε τους παλαιότερους τη δεκαετία 1970 οι πράξεις γίνονταν με λογαριθμικό κανόνα). Τι μου θυμίσατε τώρα ! Επίλυση Πλακών κατά Czerny με πίνακες, επίλυση Δοκών με Cross (μέθοδος διαδοχικών προσεγγίσεων), Αντισεισμικός έλεγχος με την ακριβή Ελληνική μέθοδο Ρουσόπουλου, Θεμελίωση με πέδιλα ως επί το πλείστον ή πεδιλοδοκούς. Για να τελειώσει το τεύχος με όλες τις αναποδιές - σύμπτωση Κ.Β. με Κ.Ε.Σ. , επανάληψη αντισεισμικού κλπ – ένας έμπειρος έκανε περίπου 3~4 ημέρες (μη ξεχνάτε βέβαια τη μόρφωση του φορέα πάνω σε ριζόχαρτο, υπολογισμό των συν/νων κ.β. των υποστυλωμάτων) με μαζεμένη δουλειά ίσως και ξενύχτι. Μετά βέβαια ακολουθούσε ο σχεδιασμός των ξυλοτύπων – αρκετός χρόνος βέβαια – αλλά ήταν η χαρά του μελετητή. Οσο για τις τιμές φατούρα απλά εξευτελιστικές, αλλά υπήρχε πάρα πολύ δουλειά που το αντιστάθμιζε.
  22. -1 points
  23. -1 points
    Αυτό που λέω είναι πάρα πολύ απλό. Ενας άρτι αποφοιτήσας 23χρονος δεν είναι μηχανικός, γιατί οι θεωρητικές και μόνο γνώσεις του δεν αρκούν για την άσκηση του επαγγέλματος, αυτό γίνεται σε όλο το πολιτισμένο κόσμο εκτός φυσικά Ελλάδας. Δες για παράδειγμα τις προϋποθέσεις του Η.Β. για την απόκτηση του τίτλου incorporated engineer και chartered engineer και ελπίζω να κατανοήσεις επιτέλους τι εστί μηχανικός και όχι αυτά τα δήθεν Ελληνικά κριτήρια επιπέδου geomaster, με τα οποία γελάει όλη η Ευρώπη. Steelman ..... Δυστυχώς δεν πιστεύω πως θα γίνουμε Ευρώπη, γιατί εδώ κάνει κουμάντο η κλίκα του ΤΕΕ και το καθηγητικό κατεστημένο.
  24. -1 points
    Σιγά μην γνωρίζει "ο δομοστατικός" μητρωϊκή & δυναμική ανάλυση καθώς και δευτέρας τάξης, ή προένταση με ένα έως δύο μαθήματα επιλογής, για να μην αναφέρω σήραγγες, φράγματα, πασσάλους και λοιπά συναμαρτούντα. Και βέβαια αναφέρομαι σε αναλυτική γνώση των ανωτέρω, που θα του επιτρέψουν στην εκπόνηση μιας αξιοπρεπούς μελέτης και όχι απλό πέρασμα μέσω ενός εξαμηνιαίου μαθήματος.
  25. -1 points
    Λες και οι σεισμικές δράσεις είναι κάτι το εξωγήϊνο, σε τελική ανάλυση απο καθαρά στατική άποψη δεν είναι παρά μία οριζόντια δύναμη. Εχει βρεί το ΤΕΕ μια ωραία καραμέλα και την πιπιλίζει χρόνια τώρα, μην τρελαθούμε τελείως.
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Our picks

    • Οι δοκιμές φόρτισης για την παράδοση της Σιδηροδρομικής Γέφυρας Εκκάρας ΣΓ26
      Η Σιδηροδρομική Γέφυρα ΣΓ26 βρίσκεται στην περιοχή της Εκκάρας και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός στη Χ.Θ. 40+631.

      Πρόκειται για χαλύβδινη τοξωτή γέφυρα τριών ανοιγμάτων που κατασκευάζεται με τη μέθοδο της τμηματικής προώθησης. Η οριστική μελέτη του τεχνικού έγινε από την Κ/Ξ “ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΑΛΙΟΥ Α.Ε. και INTECSA-INARSA S.A.” το 2009.

      Η μελέτη εφαρμογής και η μελετητική υποστήριξη κατά την κατασκευή αποτέλεσαν το αντικείμενο της “Ι. ΜΑΥΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Α.Ε.”.

      Λόγω της πολυπλοκότητας του έργου, η μελέτη εφαρμογής περιλαμβάνει πληθώρα αναλύσεων, ελέγχων, σχεδίων κοπής και κατασκευαστικών λύσεων που προέκυψαν κατά την εξέλιξη της κατασκευής.

      Ενδεικτικά αναφέρονται η μελέτη προώθησης του καταστρώματος σε επίπεδο εφαρμογής, ο σχεδιασμός των προσωρινών δικτυωτών μεσοβάθρων, η διαδικασία ανέγερσης των τόξων, η μεθοδολογία τάνυσης των αναρτήρων, η μελέτη σεισμικής μόνωσης και τα σχέδια κοπής όλων των μεταλλικών στοιχείων της γέφυρας.

      Κατασκευάστηκε πάνω από το ενεργό ρήγμα της Εκκάρας. Αποτελείται από τρία αμφιέρειστα τόξα πάνω σε βάθρα οπλισμένου σκυροδέματος και το βάθος της μισγάγγειας που γεφυρώνει ξεπερνά τα 70m. Οι κύριες διαμήκεις δοκοί (ελκυστήρες), τα τόξα και οι αναρτήρες είναι χαλύβινοι, ενώ οι εγκάρσιες διαδοκίδες σύμμικτες με την πλάκα κυκλοφορίας των συρμών.

       
      • 0 replies
    • Ηλεκτρονική πολεοδομία (e-πολεοδομία) Υποχρεωτική λειτουργία από 01-01-2019
      Καθορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες για τη λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) υπό τον τίτλο Ηλεκτρονική Πολεοδομία, το οποίο αφορά στα πολεοδομικά δεδομένα της χώρας.

      Από την 1η Ιανουαρίου 2019 έως και την 31η Αυγούστου 2019:

      α) Δικαιώματα πιστοποιημένου χρήστη του Συστήματος, της περίπτωση (β) της παραγράφου 2 του άρθρου 8 της απόφασης, εκχωρούνται αποκλειστικά στους προϊστάμενους των αρμόδιων υπηρεσιών.
      β) Η ενημέρωση του Συστήματος, του άρθρου 5 της απόφασης, διεκπεραιώνεται με ευθύνη του προϊστάμενου της αρμόδιας για την έγκριση της πράξης υπηρεσίας.
      γ) Οι πράξεις που εκδίδονται έως και την 31η Δεκεμβρίου 2018 και δεν έχουν συμπεριληφθεί στην βάση δεδομένων του Συστήματος, καταχωρούνται με ευθύνη του προϊστάμενου της αρμόδιας για την έγκριση της πράξης υπηρεσίας.

      Από την 1η Ιανουαρίου 2019, πράξεις που δε συνοδεύονται από τη βεβαίωση της παραγράφου 2 του άρθρου 5 της απόφασης δε δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

      Από την 1η Ιανουαρίου 2019 και έως την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, τα στοιχεία των μελετών του ρυθμιστικού χωρικού σχεδιασμού που περιλαμβάνουν γεωχωρικά δεδομένα υποβάλλονται σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή.

      Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, η διεκπεραίωση των διαδικασιών του άρθρου 6 της απόφασης εκτελείται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Συστήματος.

      Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας των εφαρμογών των περιπτώσεων (β) και (γ) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, το στάδιο προόδου των διαδικασιών του άρθρου 6 της απόφασης και ο αρμόδιος χειριστής (φυσικό πρόσωπο) είναι ανά πάσα χρονική στιγμή διαθέσιμες μέσω της διαδικτυακής πύλης του Συστήματος προς κάθε ενδιαφερόμενο.

      Το Σύστημα τίθεται σε υποχρεωτική λειτουργία από 1 Ιανουαρίου 2019.

      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670 – ΦΕΚ Τεύχος Β 5045/13.11.2018
      Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος Ηλεκτρονική Πολεοδομία

      ΥΠΕΝ ΔΕΣΕΔΠ 73705 670 ΦΕΚ 5045-Β-13-11-2018.pdf
        • Like
      • 0 replies
    • Παράταση 6 μηνών προθεσμίας για περαίωση υπαγωγής αυθαιρέτων Ν.4178/13
      Σύμφωνα με σχετικό δελτίο τύπου του ΥΠΕΝ:

      Προς διευκόλυνση των επαγγελματικών φορέων του τεχνικού κόσμου, θα δοθεί παράταση κατά έξι μήνες της προθεσμίας, που εκπνέει στις 3 Νοεμβρίου 2018, για την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την περαίωση της υπαγωγής των αυθαιρέτων του ν.4178/2013.



       



      Η παράταση θα δοθεί με τροπολογία του άρθρου 99 του ν.4495/2017. Μέχρι την ψήφιση της εν λόγω τροπολογίας, η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών.



       



      από το Γραφείο Τύπου



      http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=389&sni[524]=5934&language=el-GR



       
        • Upvote
        • Like
      • 21 replies
    • Εξοικονόμηση ΙΙ: Διευκρινίσεις για θέματα έκδοσης πολεοδομικών αδειών και εγκρίσεων (ασυμβίβαστο επιθεωρητή και μελετητή)
      Ο Οδηγός Εφαρμογής του προγράμματος "Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ", δεν εισάγει κάποια πρόσθετη απαίτηση ή εξαίρεση στην ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία (ενδεικτικά ν. 4495/2017, ν. 4067/2012).

      Ο Οδηγός Εφαρμογής αναφέρει:

      1. "Για την έναρξη των εργασιών υλοποίησης του έργου, ο Ωφελούμενος οφείλει να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες άδειες που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις." (παράγραφος 7.1)

      2. Ο ωφελούμενος του προγράμματος υποχρεούται "Να τηρεί, καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης των παρεμβάσεων, την ισχύουσα εθνική και ενωσιακή νομοθεσία και να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες εγκρίσεις ή/και άδειες που προβλέπονται από αυτή." (παράγραφος 8.1)

      3. Παράρτημα Χ Δήλωση πιστοποίησης για την ολοκλήρωση του έργου, Λίστα δικαιολογητικών (επισυνάπτονται στο Πληροφοριακό Σύστημα):

      -  "Οικοδομική Άδεια παρεμβάσεων ή Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας για τις εργασίες που εκτελέστηκαν (όπου απαιτείται)".

      Επομένως, εάν για την εκτέλεση κάποιας εργασίας στα πλαίσια του προγράμματος "Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ", απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας / έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ), αυτή θα πρέπει να εκδοθεί και να υποβληθεί στο πληροφοριακό σύστημα, μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά μετά την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων.

      Ο Δικαιούχος του προγράμματος, κατά το στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών και πριν την τελική εκταμίευση, θα ελέγξει για το εάν έχουν αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα οι σχετικές άδειες / εγκρίσεις.

      Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις που για την έκδοση οικοδομικής άδειας / έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ), απαιτείται η εκπόνηση μελέτης ή επίβλεψη των αντίστοιχων εργασιών, ισχύει το ασυμβίβαστο μεταξύ των ιδιοτήτων του Ενεργειακού Επιθεωρητή και του μηχανικού που συμμετείχε στην εκπόνηση μελέτης ή την επίβλεψη των αντίστοιχων εργασιών (σχετική ανακοίνωση 11/9/2018).
      • 12 replies
    • e-ΑΔΕΙΕΣ Σύστημα Έκδοσης Οικοδομικών Αδειών.
      Από Δευτέρα 15/10/2018 ξεκινά (άνευ απροόπτου) η πλήρη εφαρμογή της διαδικασίας έκδοσης Οικοδομικών Αδειών διαδικτυακά διαμέσου της πλατφόρμας του Τ.Ε.Ε.

      Αίτημα πολλών ετών των Μηχανικών. Αίτημα απεμπλοκής και μείωσης της γραφειοκρατίας.

      Σίγουρα κάθε αρχή και δύσκολη, ειδικά αυτή η αρχή ενδεχόμενα να είναι ιδιαίτερα δύσκολη διότι από την μία θα είναι οι μελετητές Μηχανικοί όλων των ειδικοτήτων κι από την  άλλη οι ελεγκτές των ΥΔΟΜ.

      Ο Νομοθέτης θα πρέπει να επιλύσει χιλιάδες μικρές ή και μεγάλες επικαλύψεις απαιτήσεων, διατάξεων ίσως και νόμων ώστε να μπορεί να γίνουν οι αναγκαίες ενέργειες στην πλατφόρμα ώστε να τα προβλέπει. Διότι κακά τα ψέματα όσα και να έχει προβλέψει έως τώρα στην αρχή της στην πορεία είμαι σίγουρος ότι θα ανακαλύψει εκατοντάδες ελλείψεις κενά συμπληρώσεις αναβαθμίσεις κ.λπ. που θα πρέπει να γίνουν.

       

      Ας συμβάλουμε με τις απορίες μας τα ερωτηματικά αλλά και τις πιθανές λύσεις ή συμπληρώσεις ή ερμηνείες που θα πρέπει να δοθούν σ αυτά και σε δεκάδες άλλα που θα προκύψουν. .

      Καλό ξεκίνημα σε κάθε περίπτωση και καλό κουράγιο….

      Το χειρότερο το ζήσαμε…

      Επιδιώκουμε το καλύτερο.

       

      Εγχειρίδιο χρήσης Μηχανικών


      Εγχειρίδιο χρήσης Υπηρεσιών Δόμησης
        • Upvote
        • Like
      • 528 replies
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.