Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      3.541


  2. Roy_Hobbs

    Roy_Hobbs

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.386


  3. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.350


  4. αγγελικη-κουτρα

    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      0


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/01/2019 in Δημοσιεύσεις

  1. Καλή χρονιά συνάδερφοι. Έχοντας περάσει 21 χρόνια στο κατασκευαστικό τομέα στην Ελλάδα και 5 χρόνια στην Νέα Υόρκη, και μετά από πολλές διενέξεις με τα συνεργεία για κακοτεχνίες, μη παροχή προσφοράς για τα έξτρα, εκβιασμούς σε σχέση με το ΙΚΑ κι έλλειψη παροχής εγγύησης, τιμολογίων, η μειωμένη ικανότητα συνεργασίας με τις διαφορετικές ειδικότητες, αναρωτιέμαι μήπως πρέπει να θεσπιστεί επιτέλους στην Ελλάδα μητρώο για όλες τις ειδικότητες του κατασκευαστικού τομέα. Δεν είναι δυνατόν οι μηχανικοί να βαρύνονται με ευθύνες για τις οποίες δεν αμείβονται αναλόγως και τα συνεργεία να αποζημιώνονται για οποία παράδοξη απαίτηση τους, πατώντας σε εκβιασμούς. Βέβαια θα πρέπει να αλλάξει και η νοοτροπία του πελάτη που βρίσκει πάντα τον πιο φτηνό.
    4 points
  2. 1 ροδελα με ασπροκοκκινη βαζω, αλλα αν ειναι 6' τα ΧΥ ψηνομαι να το εγσαρω
    2 points
  3. Ο όρος τεχνολόγος ήταν μέρος του επίσημου τίτλου των απόφοιτων ΚΑΤΕΕ. Αν τώρα κάποιος δημόσιος φορέας έχει μείνει στο 70 πρόβλημα του. Σε όλους τους ενημερωμένους φορείς πχ ΑΣΕΠ υπάρχει μόνο αναφορά σε πτυχιούχους μηχανικούς. Η πρόταση για γενικά ΕΔ με κλιμακωτή πρόσβαση στα έργα με βάση τον προϋπολογισμό είναι σωστή κατά τη γνώμη μου. Το έχω πει και παλαιότερα. Έτσι μπορεί να δοθεί και προβάδισμα στους κάτοχους διπλώματος ώστε ο επιπλέον χρόνος σπουδών να έχει αντίκρυσμα.
    2 points
  4. Υπάρχουν και .... και δέρνουν.... Και θέλουν και 8-12 χρόνια για την σύνταξη ...
    2 points
  5. Ted78 σημαίνει ότι γεννήθηκες το 78 . Εγώ πέρασα το 77 και οι σχολές ιδρύθηκαν το 73 ... Πότε σε πρόλαβαν ? Θα είναι από τους πρώτους ...
    1 point
  6. Νομίζω το είχα αναφέρει και παλιότερα. Οι γονείς μου έχουν τελειώσει την ίδια σχολή με τον BAS. Μια ζωή τεχνολόγοι και τεχνολόγοι μηχανικοί άκουγα. Είναι σαν κάποιος να έρθει και να μου πει: "εσείς οι πτυχιούχοι μηχανικοί", κι εγώ να πηδήξω στο ταβάνι. Κλάιν μάιν δηλαδή! Χαλαρώστε παιδιά, δεν σας υποτιμά κανείς.
    1 point
  7. Από το 1977 που πρωτοδιάβασα ως φοιτητής το ΕΔ του ΤΕΕ το συζητάνε . Φίλος εκ Συρίας 20 χρόνια στην Ελλάδα ήθελε να πάει Γερμανία για να δουλέψει εκεί ως οικοδόμος . Εχει συγγενή του εκεί και τον ήθελε γιατί είναι καλός μάστορας . Στεγάς , Χτίστης , Πετράς , Σοβατζής και Πλακάς . Δεν πήγε τελικά γιατί εκεί 6 μήνες θα μάθαινε την γλώσσα , άλλους 6 μήνες θα μάθαινε τα βασικά για ΜΙΑ μόνο ειδικότητα για να δουλέψει σαν βοηθός μετά από εξετάσεις και μετά από 1-2 χρόνια δουλειά και 1 χρόνο σχολείο θα μπορούσε να γίνει υπεργολάβος και να αναλαμβάνει αυτόνομα και πιστοποιημένα δουλειές... Ακριβώς όπως εδώ , που ο καθένας μπαίνει στην χώρα και δηλώνει ό,τι θέλει . Το διευκρινίζω αυτό γιατί όταν πριν 60 χρόνια είχαμε την εσωτερική μετανάστευση , στην οικοδομή υπήρχε ιεραρχία και όχι αυτή η ασυδοσία που υπάρχει τα τελευταία 25 χρόνια .
    1 point
  8. Θεωρω οτι εισαι β' βαθμου, λογω γαμου με την εγγονή. Ασυμβίβαστα ενεργειακών επιθεωρητών 1. Απαγορεύεται η διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης από Ενεργειακό Επιθεωρητή σε κτίριο ή τμήματα αυτού εφόσον: α) στη μελέτη ή κατασκευή ή επίβλεψη ή διαχείριση ή λειτουργία ή συντήρηση υπήρξε με οποιονδήποτε τρόπο ο ίδιος ή νομικό πρόσωπο του οποίου είναι μέλος ή εταίρος ή υπάλληλος, β) έχει δικαίωμα κυριότητας, νομής ή κατοχής, ο ίδιος, ή σύζυγος, ή συγγενής του έως β` βαθμού [δεν διαχωριζει μεταξυ εξ αιματος ή εξ αγχιστειας] ήνομικό πρόσωπο του οποίου ο ίδιος είναι μέλος ή εταίρος ή υπάλληλος.» Συγγένεια εξ αγχιστείας προκύπτει ύστερα από γάμο. Οι συγγενείς εξ αγχιστείας του ενός από τους συζύγους είναι συγγενείς εξ αγχιστείας του άλλου στην ίδια γραμμή και στον ίδιο βαθμό. Η συγγένεια εξ αγχιστείας εξακολουθεί να υπάρχει και μετά την λύση ή την ακύρωση του γάμου, από τον οποίο δημιουργήθηκε. (άρθρο 1464 Αστικού Κώδικα – Π.Δ. 456/1984) περισσοτερα εδω http://foroline.gr/archives/20704
    1 point
  9. Επειδή το ψάχνεις πολύ με Χαλκιδική, έχω την εντύπωση ότι σε χωριά σαν του Ζωγράφου, Αγ. Παντελεήμονας και Σήμαντρα, σε βάθρα της ΓΥσ έχουν δώσει τιμές και ως προς ΤΥΥΓ...Αλλά στα λέω με πάσα επιφύλαξη, γιατί δεν μπόρεσα να τα διασταυρώσω...
    1 point
  10. Εφόσον εκδώσεις την ΕΕΜΚ δεν θα μπορέσεις να κάνεις το Β' ΠΕΑ. Ένα απ' τα δύο.
    1 point
  11. Έλα πες αλήθεια εσυ το έβαλες....
    1 point
  12. Το αρχικό ερώτημα αφορούσε την χρήση γραφείου κάποιου επαγγελματία σε βιομηχανική χρήση. Στην περίπτωση αυτή υπάρχει αυθαίρετη εγκατάσταση χρήσης και δεν μπορεί να γίνει ούτε νόμιμα, δηλαδή με άδεια αλλαγής χρήσης όπως προαναφέραμε. Το αν θα λάβει άδεια λειτουργίας για μια άλλη επιτρεπτή βιομηχανική χρήση, είναι ένα άλλο ζήτημα. Ο ΚΑΔ από μόνος του δεν λέει κάτι αναφορικά με την πολεοδομική νομοθεσία.
    1 point
  13. Αν κατάλαβα σωστά ο CAPRICE_ μιλάει για την περίπτωση που προστεθεί ΚΑΔ σχετικώς με βιομηχανία και βγεί άδεια λειτουργίας σαν τέτοιου τύπου χώρος που δεν παρακάμπτει την περίπτωση λοιπών αυθαιρεσιών (αν υπάρχουν πρέπει να ρυθμιστούν) αλλά δεν χρειάζεται η αλλαγή χρήσης και σχετική άδεια που δεν είναι εφικτή για την περίπτωση. Υπάρχει όμως ΚΑΔ συνδεδεμένος με βιομηχανικό κομμάτι που να απαιτεί άδεια λειτουργίας και να καλύπτει την πραγματική δραστηριότητα του πελάτη σου η πάλι θα είναι εκτεθειμένος σε πιθανό φορολογικό έλεγχο;
    1 point
  14. Για την τοποθέτηση ηλιακού σε δώμα σύμφωνα με τις παραγράφους 2β και 2γ του άρθρου 19 του ν. 4067/2012, δεν απαιτείται ΕΕΜΚ (βάση του άρθρου 30 του Ν. 4495/17)
    1 point
  15. Επίσης δεν πειράζουμε τίποτα χωρίς την συναίνεση του ιδιοκτήτη!
    1 point
  16. Δώσε πόνο λέμε! Τις καλημέρες μου BAS
    1 point
  17. Καλη χρονιά και σε σένα, δεν επιτρέπεται από το σύστημα. Η λύση ειναι να γυρίσεις την δήλωση σε υπαγωγή πληρώνοντας 10Ε.
    1 point
  18. Μερικές ιστορικές επανορθώσεις ... Ο νομομηχανικός Δημήτρης Καλλίας ήταν Πολιτικός Μηχανικός του Πολυτεχνείου της Γάνδης. Ήταν διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών του νομού Αττικής την περίοδο 1880-1890. Η σειρά των σχεδίων προτύπων σχολείων που σχεδίασε ο ίδιος στη δεκαετία 1880-1890, αποτέλεσε τη σχεδιαστική βάση του διατάγματος "περί σχολικών κτηρίων" του 1894. Με βάση το διάταγμα αυτό και τα σχέδια Καλλία, ανάμεσα στα έτη 1895-1920, χρηματοδοτηθηκαν από το ελληνικό δημόσιο και μερικώς από το Ίδρυμα του Αντρέα Συγγρού περίπου 500 σχολεία στην τότε Ελλάδα. Και μεταξύ 1920-1930 άλλα 1000 με μερική χρηματοδότηση. Τα σχέδια αυτά αποτέλεσαν την πρώτη οργανωμένη προσπάθεια του ελληνικού κράτους για σχολική στέγη με προδιαγραφές και χρησιμοποιήθηκαν ως βάση σχεδιασμού και από πολλά άλλα διδακτήρια της χώρας που χρηματοδοτήθηκαν από πρωτοβουλίες πολιτών ή κοινοτήτων (στο χωριό μου το 1914-1917). Παραθέτω ένα αντίγραφο του πρωτότυπου τυπικού μονοθέσιου Β τύπου (κάτω δεξιά υπογραφή Καλλία). Αν κάποιος ενδιαφέρεται για κάποιο συγκεκριμένο τύπο ας μου στείλει pm γιατί έχω ψηφιοποιημένο αντίγραφο του μεγαλύτερου μέρους των σχετικών σχεδίων από τα ΓΑΚ ... Αναλυτικότερες πληροφορίες στη σελ.167 του βιβλίου στο link που παρέθεσε παραπάνω ο συνάδελφος nvel ...
    1 point
  19. για το "α", πας με το αρθρο 105, δλδ δεν κανεις τπτ...απλα περιμενεις τον "λογαριασμο" για το "β" ζητας νεα συνδεση βλεπεις αυτη τη συζητηση, με την σχετικη εγκυκλιο https://www.michanikos.gr/forums/topic/50362-αρθρο-105-ν-449517-αναστολή-επιβολής-κυρώσεων-και-είσπραξης-προστίμων/?do=findComment&comment=940377
    1 point
  20. Αναθεώρηση ως προς: - Αλλαγή ιδιοκτήτη και (ενδεχομένως) μελετητή-επιβλέποντα - Νομιμοποίηση των υπερβάσεων (ως τροποποίηση μελετών) - Τροποποίηση μελετών (ως προς τη στέγη) - Αποπεράτωση και καλό θα είναι, πριν από οποιαδήποτε κίνηση, να το συζητήσεις με την Υπηρεσία
    1 point
  21. Μπορω να σου πω για Ηνωμενο Βασίλειο. Γενικα ότι εχει πει και ο Earl, κανεις δεν σου απαγορευει να δουλεψεις με BEng ή MEng πτυχίο αλλά το να εισαι CEng ειναι αυτο που κανει τη διαφορά. Και για να γινεις CEng δεν πας μια ωραια μερα στο ΤΕΕ με τη διπλωματικη και περιμενεις να σε εξετάσουν. Πρεπει να δείξεις καποια χρονια εργασιακής εμπειρίας. https://www.engc.org.uk/ukspec Οι δομοστατικοι δινουν ΚΑΙ εξετάσεις. https://www.istructe.org/membership/examination Επισης πρεπει να δειξεις οτι κρατας τη γνωση σου επίκαιρη. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.engc.org.uk/engcdocuments/internet/website/CPD%20Policy%20Statement.pdf&ved=2ahUKEwjH6_TTy93fAhUBtnEKHVh_CMgQFjABegQIDxAE&usg=AOvVaw2QvW73n9JUeXJsYKpWFlS3 Επισης, οπως εχει αναφερει και ο Earl, οταν μια εταιρεία κανει προσφορα για καποιο έργο δινει και φακελο με το ποια ατομα θα ειναι οι μηχανικοί του έργου και τα βιογραφικά τους. Αν απο τα βιογραφικα τους λοιπον φανει οτι δεν εχουν σχετικη εμπειρία η εταιρεια θα το χασει το εργο. Μια εταιρεια λοιπον θελει να εχει Chartered Engineers στο δυναμικο της. Οι μηχανικοι που δεν ειναι chartered ακομα, δουλευουν πανω στο εργο αναλαμβανοντας ενα κομμάτι αναλογα με την εμπειρία τους ωστε να μπορεσουν να γινουν chartered καποια στιγμη. Μπορεις να εργαστεις σαν Ε.Επ. χωρις να εισαι chartered αλλα: Ισως να μην μπορεσεις να κανεις ασφαλιση για αστικη ευθυνη, πραγμα απαραιτητο για να αναλαβεις εργα. Οι πελατες θα σου ζητησουν οτι μελετη κανεις να την ελέγξει ενας chartered engineer συναφους αντικειμενου.
    1 point
  22. Κάνε την χάρη στον εαυτό σου και ψάξου για αντλία θερμότητας. Αλλιώς, βάλε 2-3 καλοριφέρ λαδιού, ή 4 πιστολάκια μαλλιών, ίδιο (και καλύτερο) θερμικό και οικονομικό (από πλευράς κατανάλωσης) αποτέλεσμα με έναν "λέβητα ιόντων" 6 kw θα έχεις αλλά πολύ μεγαλύτερη ελάφρυνση στην τσέπη σου (από πλευράς κόστους κτήσης και εγκατάστασης).
    1 point
  23. Τι εννοείς ασάφεια συνάδελφε; Στον 2ο κύκλο συνάδελφε γίνεται επιλογή με τον βαθμό, όπως ισχύει σήμερα στην πολιτσμένη Ευρώπη. Και όταν δεν φτάνει ο βαθμός, μπαίνεις σε λίστα αναμονής, δηλαδή μπορείς να συνεχίσεις μετά από 2 ή 3 χρόνια για το Master. Kαι πρόσεξε συνάδελφε, αν δεν θέλεις ή δεν μπορείς τότε εργάζεσαι με το Bachelor, γιατί όπως λέω συνέχεια το Bachelor σου δίνει πρόσβαση στο επάγγελμα. Υπάρχουν πολλοί μηχανικοί από το πολυτεχνείο που δεν ήθελαν να συνεχίσουν στο Master. Είτε γιατί ήθελαν να δουλέψουν, είτε για διάφορούς άλλους λόγους. Συνάδελφε προφανώς ή είσαι πολύ νέος ή δεν γνωρίζεις την επιστήμη του Μηχανικού. Δεν σημαίνει συνέδελφε ότι όταν τελειώνεις στα 5 έτη γνωρίζεις την επιστήμη του Μηχανικού. Και θα σου δώσω μερικά παραδείγματα. Ένας τελειώνει 3+2 Πολ. Μηχανικός. Στα 3 έτη συνάδελφε ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ αππκτούν τις βάσεις για την επιστήμη του Μηχανικού. Από εκεί και πέρα το Master είναι η εξιεδίκευση. Αυτός που θα ακολουθήσει για παράδειγμα 2 έτη Master Δομοστατικός Μηχανικός (Structural engineering) είναι ένας ολοκληρωμένος Μηχανικός ΜΟΝΟ για τα δομοστατικά έργα. Δηλαδή δεν έχει κάνει εμβάθυνση στα FEM (Master Computational Mechanics) ή δεν έχει εξειδικευτεί στο Master Wind Engineering ή Master Materials Science and Simulation κ.τ.λ. και πόσα ακόμη παραδείγματα. Γιατί συνέδελφε, σύμφωνα με τα δικά σου λεγόμενα ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ένας που τελειώνει στα 5 έτη, έπαιρνε τα ευκολα μαθήματα, συγκοινωνιακά κ.α. αλλά μετά συνέδελδε το έπαιζε ειδήμονας Δομοστατικός Μηχανικός ! Ενώ συνάδελφε με το Master Structural engineering γνωρίζω ότι έχεις εξειδικευτεί στα δομοστατικά έργα. Δηλαδή αυτό που είπες παραπάνω "μάστερ σε ολόκληρη την επιστήμη του τάδε μηχανικού" και μάλιστα στο ανικείμενο που εξειδικεύτηκες, δηλαδή Δομοστατικός Μηχανικός (Master Structural engineering). Άρα λοιπόν συνάδελφε, το Bachelor σου δίνει την βάση και από εκεί και πέρα ο καθένας διαλέγει εξεικίκευση (Master Computational Mechanics, Master Materials Science and Simulation, Master Wind Engineering, Master Traffic and Transport (oδοποιία). Γιατί συνάδελφε, άλλο να έχεις Master Traffic and Transport γιατί χρειάζομαι κάποιον ειδικό για oδοποιία και άλλο να έχεις τελειώσει νύχτα και μαθήματα της πλάκας, αλλά μετά να το παίζεις ειδήμονας Διπλ. Μηχανικός. Το Master συνέδελφε δείχνει που έχεις εξειδικευτεί. Ένας Μηχανικός συνάδελφε με Master Computational Mechanics, υπολογίστε ένα τυπικο Master έχει στην πολιτισμένη Ευρώπη 17 μαθήματα συν Master-project συν Master-thesis. Kαι ένας που τελειώσε Master Computational Mechanics για παράδειγμα στα FEM εσύ απλά δεν μπορείς καν να τον καταλάβεις, πόσο μάλλον αυτά που έχει μάθει στην εξειδίκευση. Αυτά τα λίγα συνέδελφε για την υλοποίηση του Master. Δηλαδή όπως καταλαβαίνεις το Διπλωμα των 5 ετών πρέπει να τεθεί σε αμφισβήτηση και όχι το 3+2 συνάδελφε. Εγώ συνάδελφε για παράδειγμα, με Μηχανικούς που συνεργάζομαι, για το Wind Engineering για παράδειγμα (αεροελαστική, αεροδυναμική, CFD κ.τ.λ.) συνεργάζομαι ΜΟΝΟ με Master Μηχανικό, γιατί ο απλός διπλωματούχος δεν θα ξέρει ούτε τις λέξεις από το αντικείμενο. Δεν το λέω υποτιμητικά, αλλά συνάδελεφε 2 έτη Wind Engineering με 15 και βάλε μαθήματα καταλαβαίνεις ότι ο απλός διπλωματούχος ΔΕΝ έχει ελπίδα. Για αυτό δυνάδελφε, πρέπει να σκεφτείς τι είναι επικίνδυνο και τι ασάφεια και έλειψη εμπιστοσύνης με το απλό δίπλωμα. Για αυτό συνάδελφοι, Bachelor όλοι ίδια δικαιώματα και όποιος θέλει κάτι παραπάνω, εξειδίκευση, εξετάσεις, εμπειρία.
    1 point
  24. Συμφωνώ με τον @BAS Στη Βρετανία έχουμε πολλούς μηχανικούς απόφοιτους ΤΕΙ με τη συντριπτική πλειοψηφία να είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού. Ένας από αυτούς είναι και ο υποφαινόμενος. Ας μιλήσω για εμένα (ένεκα κουβέντας στο παρόν νήμα): Λόγω των σπουδών μου στην Ελλάδα ως ΠΜ ΤΕ + του μεταπτυχιακού + της εργασιακής εμπειρίας (10 χρόνια κλείσαμε) έγινα Chartered Engineer στο Engineering Council (ΤΕΕ) και Τακτικό Μέλος του ICE (92000+ μέλη σε μία χώρα 66.000.000, και φέτος συμπληρώσαμε 200 χρόνια παρουσίας). Εδώ, έχω ας πούμε ό,τι ΕΔ έχει ένας ΠΜ ΠΕ στην Ελλάδα. Ας πούμε, διότι πρακτικά, δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να μου λέει τι υπογράφω. Όμως, Chartered γίνεσαι με την προϋπόθεση ότι το ICE είναι σίγουρο πως πληροίς τις προϋποθέσεις να αναλάβεις ευθύνη μόνο από τη στιγμή που γνωρίζεις το αντικείμενο και άρα ξέρεις τι να υπογράψεις. Ακόμα, ο πελάτης διαλέγει τους μηχανικούς του μιας και καταθέτουμε βιογραφικό για να μπούμε στην ομάδα έργου, επομένως φέρει και αυτός ευθύνη (CDM2015 - νομοθεσία). Υπάρχουν αρκετοί ακόμα σαν και εμένα στο εξωτερικό. Σε διάφορες χώρες. Πέρα από τις στατικές μελέτες γεφυρών που εκπονώ και υπογράφω, γράφω τα βρετανικά πρότυπα των στατικών μελετών, εκπαιδεύω επίσημα και άλλους μηχανικούς να γίνουν Τακτικά Μέλη στο ICE, και διάφορα άλλα που με στρεσάρουν κάθε μέρα. Έχω και Διπλωματούχο που στοχεύει για το CEng. Σκέψεις: Για ποιο λόγο κάποιοι σαν και εμάς να επιστρέψουμε στην Ελλάδα και να εργαστούμε ως ΠΜ (Braindrain) ; Για ποιο λόγο να επιστρέψουμε και να φέρουμε τεχνογνωσία ; Για ποιο λόγο να επιστρέψουμε και να επενδύσουμε κάνοντας πχ μία εταιρεία με πολύ συγκεκριμένο αντικείμενο σε ένα νομοθετικό / γραφειοκρατικό χάος (Οικονομική ανάπτυξη) ; Πως είναι δυνατών τα ΕΔ στην Ελλάδα να έχουν να κάνουν με τα χρόνια σπουδών χωρίς να μετράει η πραγματική εργασιακή εμπειρία; Πως είναι δυνατών ένας ΠΜ στην Ελλάδα να είναι ΠΜ+ΑΜ+ΤΜ ή ένας ΑΜ ή ΤΜ να έχει δικαιώματα επί στατικών; Πως γίνεται 5-10 μπαγλαμάδες να σταματούν την εργασία χιλιάδων επαγγελματιών; Πως γίνεται κάποιοι που δεν με ξέρουν, δεν τους ξέρω, (προφανώς δεν τους ξέρει κανείς πέρα από τα κομματόσκυλά τους) να καθορίζουν το μέλλον ανθρώπων; Πόσο μάλλον να κάποιοι σαν αυτούς να μας πούνε πως το επιστημονικό μας υπόβαθρο περιορίζεται σε 2 ορόφους. Το 2019. Πως γίνεται για τους μεν κατόχους μεταπτυχιακού να είναι δίκαιο να αποκτήσουν περισσότερα ΕΔ βάση του κυρίου Γιαβρόγλου, αλλά όμως να μην είναι δυνατόν γιατί.. δεν προβλέπεται; Γιατί δεν το προβλέπεις τότε; Πως γίνεται να αναδημοσιεύσαν τον νόμο του 1930 το 2018 για τους ΠΕ και να θέλουν να βγάλουν τα ΒΔ για τους ΤΕ το 2019; Πως γίνεται να έχουμε ΠΕ και ΤΕ; Είναι δυνατών να υπάρχει η λογική "καλύτερο πρόγραμμα σπουδών - καλύτερα ΕΔ'' ; Δηλαδή ένας μηχανικός (ας πούμε ΤΕ) δεν είναι σε θέση να βρει τη λύση, ή ακόμα να καταλάβει που φτάνει η επιστημονική του γνώση και να ζητήσει βοήθεια; Πως γίνεται να δίδασκα κάποτε σε «ιδιωτικά κολέγια (γελάει ο κόσμος) » και αύριο μεθαύριο οι απόφοιτοί τους να έχουν περισσότερα ΕΔ από εμάς; Τι νόημα έχουν οι βαθμοί του σχολείου (αν είναι δυνατών), μπροστά στην επαγγελματική εμπειρία. Υπάρχουν άλλες χώρες -της ΕΕ τουλάχιστον- που τόσο ευαγγελίζεται η Ελλάδα ότι είναι περήφανο μέλος που να έχουν τέτοιο σύστημα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που να καθορίζει τι θα σπουδάζει ο καθένας (δημόσια και "δωρεάν" παιδεία). Αύριο μπορώ να αγοράσω ένα MEng εδώ και να γραφτώ στο ΤΕΕ με αναγνώριση ακαδημαϊκών προσόντων. Τότε θα είμαι "ικανός" για την Ελλάδα. Πως γίναμε έτσι ως χώρα (και να ήταν μόνο αυτό) ; Γιατί να επιστρέψουμε εφόσον ερχόμαστε τακτικά για διακοπές; Το να προτείνω κάτι έχει σημασία; Θα με ακούσει κανείς; Παρ’ όλα αυτά, η προσωπική μου άποψη είναι ότι ΕΔ δεν θα πρέπει να έχει κανείς χωρίς εργασιακή εμπειρία + κάποιου είδους σοβαρές εξετάσεις + ετήσια αποδεδειγμένη εκπαίδευση για πάντα. Δεν είναι χαζοί εδώ. Απλά, δεν υπάρχουν συντεχνίες. Τώρα, για τα της Ελλάδας; Λυπάμαι για πολλά, κυρίως που από το 2010 – 2100 (τουλάχιστον) άνθρωποι με γνώσεις, όνειρα, και όρεξη για δουλειά, ΠΕΑ και αυθαίρετα θα κάνουνε, είτε ΠΕ είτε ΤΕ και θα μαλώνουνε στα φόρα για το MIT λες και θα το δουν από κοντά ποτέ τους.. ΥΓ: Μέχρι σήμερα, οι πλειοψηφία των ΠΜ ΠΕ που προσωπικά γνωρίζω θεωρεί το δίκαιο μας αυτονόητο. Τώρα, κάποιοι που μιλάνε για βαθμούς του σχολείου στο λατρευτό μας φόρουμ, είναι ασφαλώς <25 ετών που το σιδέρωμα το έχουν δει μόνο στο youtube (σε καλή ανάλυση, διότι κάποιοι από εμάς το youtube αρχικά το βλέπαμε σε ανάλυση < <144p !! ). Καλό Σαββατόβραδο από εμένα.
    1 point
  25. Αρχικά όσοι βάζουν αρνητικές σε τόσους πολλούς , καλό θα ήταν να μετέχουν του διαλόγου και να μας πουν τις απόψεις τους και τα επιχειρήματα τους . Αν είναι κάποιοι που μετέχουν , καλό θα ήταν να βάζουν μόνο θετικές εκεί που συμφωνούν , τουλάχιστον για λόγους ευγενείας . Επειδή ελέχθησαν πολλά από το πρωί να απαντήσω σε κάποια . Αλέξιε η πρόταση μου ήταν μία ολοκληρωμένη πρόταση . Δεν με αφορά αν ο Πανάρετος ή το ΥΠΕΠΘ παίζουν καθυστέρηση . Ακόμα δεν με αφορά αν το ΤΕΕ τα αποδέχεται . Είπα μία πρόταση ολοκληρωμένη που δεν την θέτω σε λογική αλά κάρτ . Βασικά δικαιώματα και επιπλέον με σπουδές ή και εμπειρία . Ιδιαίτερα τώρα που μιλάμε για ανθρώπους που έχουν δεκαετίες εμπειρία και όχι για φοιτητές μετά την κατάργηση των σχολών . Ατσαλό τα σχόλια περί γραφικότητας αφορούσαν κυρίως το μπλέξιμο που έκαναν με τις πρώην Ανώτατες σχολές που έγιναν πανεπιστήμια . Επειδή ασχολούμαι με το θέμα των ΕΔ από το 1978 ως φοιτητής , έχω πλήρη άποψη για τα θέματα αυτά τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 95 . Εγινε μεγάλη μάχη στο Σύνταγμα του 1975 που το τεε πέτυχε να περάσει ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ότι η Ανωτέρα εκπαίδευση είναι μέχρι 3 χρόνια . Διάταξη που ήταν αντίθετη με Μπολώνιες , με τα μπάτσελορ και διάφορα άλλα , ενώ η πρακτική άσκηση και η πτυχιακή εργασία δεν θεωρείτο μέρος του εκπαιδευτικού χρόνου . Το παζάρι του 1983 με την ίδρυση των τει είχε τα εξής αποτελέσματα : Η πρακτική άσκηση και η πτυχιακή εργασία έγιναν το 7ο εξάμηνο , οπότε ξεπεράστηκε ο συνταγματικός σκόπελος , έπαυσε να είναι ανωτέρα , αλλά παρέμεινε τριτοβάθμια και οι σχολές έχασαν τον τίτλο του Μηχανικού . Δηλαδή ενώ πριν είχαμε τις Ανώτερες Σχολές Τεχνολόγων Μηχανικών , Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών , Κατεύθυνση Δομικών Εργων , μετά είχαμε τις Σχολές Τεχνολογικών Εφαρμογών και τα τμήματα Πολιτικών Δομικών Εργων . Προφανώς ήταν απόλυτα σωστό να υπάρξει ισοτιμία μεταξύ ΑΣΤΕΜ και ΣΤΕΦ , λόγω ετών σπουδών , είδους σπουδών και αριθμού μαθημάτων . Το 2001 όμως είχαμε αλλαγή . Ανώτατες και επιπλέον εξάμηνο και 240 διδακτικές μονάδες . Τώρα οι Ανώτατες έγιναν πανεπιστήμια , αλλά δεν αλλάζουν τα χρόνια και οι διδακτικές μονάδες και το επίπεδο προσόντων . Πάλι και εδώ φαίνεται λογικό να υπάρξει ισοτιμία μεταξύ αυτών των δύο . Αλλά όπως είπα δεν θα τεθεί θέμα , γιατί οι νέες σχολές δεν θα μείνουν 4ετείς . Εκτός αν ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Κύπρου με το πανεπιστήμιο και το τεχνολογικό πανεπιστήμιο . Αλλά εκεί είναι και τα δύο τετραετή νομίζω και δίνουν πτυχία επιπέδου 6 . Προσπαθώ όμως να δείξω κάποια πράγματα που αν δεν τα βάλουμε στην συζήτηση θα μπλέξουμε . Οι πτυχιούχοι των ΑΣΥ λογικά είναι πλέον εκτός επαγγέλματος αφού οι τελευταίοι αποφοίτησαν το 1976 . Οι πτυχιούχοι των ΑΣΤΕΜ είναι μέχρι το 1983 , δηλαδή άνθρωποι με εμπειρία από 35 - 41 χρόνια και οι των τει πριν το 2001 έχουν και αυτοί από 15 χρόνια και πάνω εμπειρία . Κάποιοι από αυτούς έχουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά . Αρα αφού μιλάμε για πτυχιούχους καταργημένων σχολών πλέον και πολύ έμπειρων , θα πρέπει να έχουμε δικαιώματα με βάση τις σπουδές και την εμπειρία . Λάχανε ο θεσμός των Τει όταν φτιάχτηκε ΔΕΝ ήταν πατέντα . Μιλάμε βέβαια για τις ΑΣΥ και τις ΑΣΤΕΜ που ήταν οι πρόγονοι . Υπήρχε ανάγκη τέτοιων στελεχών σύντομου κύκλου στην χώρα , αλλά δεν ήταν μόνο εδώ . Τώρα αυτά που λες για το πόσο έγραφαν αυτοί που έμπαιναν στις σχολές , θα σου πω ότι είσαι άδικος . Γιατί αν πάμε στην δική μου εποχή , με αναλογία εισακτέων σε σχέση με την σχολική γενιά 1 : 10 , τέτοιες βαθμολογίες δεν υπήρχαν . Ακόμα με την βάση του 10 που ίσχυσε για πολλά χρόνια , επίσης δεν υπήρχαν . Αλλά ακόμα και όταν υπήρχαν δεν φταίνε τα παιδιά που έμπαιναν . Γιατί είχαμε 90000 θέσεις εισακτέων σε 110000 υποψήφιους . Είχαμε σχολές που δεν είχαν ΕΔ . Είχαμε σχολές που όταν δεν γέμιζαν λόγω της βάσης του 10 , κόμματα και μμε έσκουζαν και έσκιζαν τα ρούχα τους για την αδικία στα παιδιά . Ωιμέ , Βαβαί , Παπαί και Οτοτοτοί! Ετσι προφανώς όλοι έμπαιναν όσο και να έγραφαν . Γιατί πολλοί ήλπιζαν ότι θα τους βγάλουν ΕΔ , άλλά οι πιο ξύπνοι πήγαιναν στα σούπερ-μάρκετ πτυχίων του εξωτερικού που κοντά σε αυτούς που άξιζαν , βολεύονταν και αυτοί ... Οπότε για μένα που ήμουν σε τμήμα με 20 εισακτέους δομικούς και 20 συγκοινωνιακούς , αυτά που λες μου ακούγονται κάπως άδικα . Μάλιστα λες για το ΔΠΘ που μπαίνουν με 12500 οι ΠΜ , αλλά ξεχνάς ότι οι ΑΜ μπαίνουν με 11000 μαζί με τα σχέδια με άριστα το 24000 και όχι το 20000 . Για αυτούς τι θα πει το τεε ? Οτι είπε και για τους ανατολικούς και για τους δυτικούς και για αυτούς των σούπερ-μάρκετ ? Ακόμα να σου πω και κάτι άλλο . Εχοντας πλέον εμπειρία ως γονέας για το επίπεδο της παιδείας μας σήμερα , θα μπορούσα να είμαι πιο απόλυτος από σένα στο θέμα της ποιότητας σπουδών . Αλλά φταίνε τα παιδιά ? Φταίνε αυτοί που στα σχολεία διδάσκονται όλα στο περίπου ? Επειδή είναι ανοικτό το θέμα σε όλους , που ίσως δεν θα έπρεπε , αλλά να ήταν στο core , δεν θέλω να πω περισσότερα πράγματα , αλλά πραγματικά οι της εποχής μου , είχαμε ένα άλλο επίπεδο γνώσεων από το σημερινό . Και δεν μιλάω για μένα που τελείωσα ένα ιδιαίτερο σχολείο , αλλά για τα συνοικιακά σχολεία της εποχής εκείνης , σε σχέση με τα σημερινά . Δεν ξέρω αν έχεις παιδιά και τι ηλικία έχουν , αλλά όταν φτάσουν στο Λύκειο θα δεις πόσο αποσπασματικά δίνουν τα βασικά μαθήματα . Μετά στις σχολές τους ζητάνε άλλα . Βέβαια το αποτέλεσμα είναι να έχουμε τεράστια ποσοστά εγκατάλειψης των σπουδών , από τα παιδιά που βρέθηκαν τυχαία σε αυτά . Δεν τα λένε όμως γιατί βλέπεις έχουμε και τα κονδύλια που πάνε με τα κεφάλια ... Τέλος είναι προφανές και ταιριάζει απόλυτα με την ποιότητα πολιτικών και συνδικαλιστών και πορισματοθετών θα υπάρξει παζάρι . Ξεκίνησαν από το τίποτε για να δώσουν κάτι παραπάνω και να είναι όλοι βολεμένοι . Διανύοντας το 38ο έτος από την αποφοίτηση μου , τα μόνα συναισθήματα που έχω για αυτούς και τα τερτίπια τους , είναι αηδία και οίκτος .
    1 point
  26. Μιλούσα χθες με συνάδελφο που εργάζεται στο ΗΒ κι έχει αποκτήσει το chartership από τον IStructE. Έχουν κάνει μια ομάδα κι έχουν ήδη απευθυνθεί σε μεγάλο δικηγορικό γραφείο του Λονδίνου. Το δικηγορικό γραφείο μάλλον μυρίστηκε χρήμα από την υπόθεση κι άρχισε το ίδιο να ψάχνει για αποφοίτους του τεχνολογικού τομέα από τα μητρώα του ICE και του IStructE στέλνοντας e-mails στους δυνητικούς ενδιαφερόμενους. Αυτό επιβεβαιώθηκε από άτομα-αποφοίτους που δεν γνωρίζονται μεταξύ τους. Κρίμα στον ελληνικό λαό, που για χάρη μιας συμμορίας, θα κληθεί να πληρώσει εκατομμύρια αποζημιώσεων στους αποφοίτους. Βέβαια από την στιγμή που υπάρχει ήδη εκδίκαση παρόμοιας υπόθεσης,που υποχρέωνε τους δημόσιους λειτουργούς σε αλλάγες οι οποίες ποτέ δεν έγιναν, οι κατηγορούμενοι θα διωχτούν ποινικά για ζημιές στο δημόσιο ταμείο.
    1 point
  27. Θα πω διαφορα που εμαθα σημερα. Η αποδοση των ΕΔ ειναι να γινει με νομο οποτε τα δηθεν πορισματα των επιτροπων( Του ΣΠΜΕ δλδ οχι της επιτροπης) που βγηκαν πανε καλαθο. Βιαζονταο να κλεισοθν το θεμα γιατι θα εχουν προβλημα. Κινηση νομικη σε δικηγορο ηδη εχουμε ετοιμασει περιπου στα 258 ατομα ( ο καθενας ξεχωριστα για γραφειοκρατικους λογους) και ξεκιναει ο πολεμος. Οσο και να προσπαθουν να μας πεταξουν στο ΕΠΠ 5 δεν θα κανουν τπτ
    1 point
  28. Όχι, στο πρόγραμμα αναφέρεται παντού ότι ο έλεγχος γίνεται επί του κτιρίου αναφοράς προ παρεμβάσεων. (όπως σωστά γινόταν και στο ΕΚΟ Ι). Μπορείς πολύ εύκολα να τσεκάρεις πως ελέγχεται το ποσοστό με το να δεις το pdf "Έντυπο αίτησης Προγράμματος ΕΚΟ" από οποιασδήποτε αίτηση σου. Εκεί, στον πίνακα του Α' ΠΕΑ κάπου στην 3η σελίδα, στον ελάχιστο ενεργειακό στόχο αναφέρει το ποσό της εξοικονόμησης που πρέπει να έχεις (40% ή 70% ανάλογα του ΚΑ).
    1 point
  29. σωστός, ο 470 είναι της τρέχουσας, πιστωτικό πάντως θέλω και ας το προσυμπληρώσουν όπου θέλουν
    1 point
  30. O 401 θα είναι προσυμπληρωμένος στην επόμενη δήλωση (όχι ο 470). Ο 470 αφορά πιστωτικό της τότε τρέχουσας (του επόμενου δηλ. τριμήνου) δήλωσης που θα κάνεις.
    1 point
  31. καλώς εχόντων των πραγμάτων περιμένω στην επόμενη περιοδική να είναι προσυμπληρωμένος ο κωδικός 470 (πιστωτικό υπόλοιπο) με το ίδιο ποσό που ήταν τώρα στον κωδικό 502 (ποσό για έκπτωση), ο 503 όπως τα λέει ο George είναι: για επιστροφή χρημάτων στον τραπεζικό λογαριασμό (με πολλή ταλαιπωρία απ'ότι έχω καταλάβει)
    1 point
  32. O κωδ.503 συμπληρώνεται εφόσον ζητάς διαγραφή ή επιστροφή του πιστωτικού και συμπληρώνεις την αιτία, βάζεις τον λογαριασμό τραπέζης, και υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία για έκδοση ΑΦΕΚ η οποία είναι χρονοβόρα. Πρακτικά επιλέγοντας να συμπληρώσεις τον κωδ.503 δηλώνεις ότι εφόσον η τροποποιητική είναι εμπρόθεσμη ότι δεν θα μεταφέρεις το πιστωτικό προς έκπτωση στην επόμενη περίοδο ή αν είναι εκπρόθεσμη ότι το πιστωτικό δεν το έχεις μεταφέρει προς έκπτωση στην επόμενη περίοδο. Ο Roy δεν επέλεξε αυτή τη διαδικασία, αλλά επέλεξε να μεταφέρει το αιτούμενο ποσό προς έκπτωση στην επόμενη περίοδο. Υπάρχει σχετική ΠΟΛ. 1105/15.
    1 point
  33. καλησπέρα, έκανα τη διαδικασία της τροποποιητικής και μεταφέρω τα όσα έγιναν μήπως και είναι χρήσιμα σε κάποιον (sorry για το διπλοποστάρισμα). Θυμίζω ότι η περίπτωση μου περιελάμβανε: 1. την υποβολή εμπρόθεσμης αρχικής (χρεωστικής) 2. την πληρωμή του συνόλου του ποσού εμπρόθεσμα 3. την υποβολή εκπρόθεσμης τροποποιητικής (που μείωνε το χρεωστικό υπόλοιπο - είχε ξεχαστεί μια δαπάνη στην αρχική) Η διαδικασία όπως πολύ ωραία είχε περιγράψει ο George παραπάνω φαίνεται (μέχρι στιγμής) να είναι απλή και αυτόματη. Τα βήματα είναι τα εξής: 1. περιμένουμε μια μέρα περίπου να εμφανιστεί η δυνατότητα υποβολής τροποποιητικής στο σύστημα της ΑΑΔΕ 2. προσωπικά περίμενα άλλη μια μέρα να εμφανιστεί και η πληρωμή που έκανα στην προσωποποιημένη πληροφόρηση (αλλά αυτό υποθέτω δεν είναι και απαραίτητο) 3. με το που πατάει κάποιος 'Υποβολή τροποποιητικής εμφανίζεται η δήλωση με προσυμπληρωμένο το πεδίο 403 (το αρχικό χρεωστικό) 4. συμπληρώνουμε όλα τα πεδία σα να κάναμε τη δήλωση από την αρχή (με τις σωστές βέβαια πλέον καταχωρίσεις) 5. στην περίπτωση μου που το νέο χρεωστικό ήταν μικρότερο, συμπληρώθηκε αυτόματα από το σύστημα ο κωδικός 502 (Ποσό για έκπτωση) 6. Υποβάλλουμε την τροποποιητική 7. υποθέτω και ελπίζω το ποσό αυτό να μεταφερθεί αυτόματα στην επόμενη περιοδική ως πιστωτικό υπόλοιπο (θα ενημερώσω)
    1 point
  34. thanks για όλα George, περιμένω να φανεί η πληρωμή στο σύστημα της ΑΑΔΕ για να δοκιμάσω την τροποποιητική και να δω τι μου ξημερώνει!
    1 point
  35. thanks George, ξέρεις υπάρχει έλεγχος? Η τροποποιητική είναι εκπρόθεσμη και έχω ξεχάσει μια δαπάνη 250 ευρώ το οποίο σημαίνει ότι πλήρωσα 60 ευρώ παραπάνω. Υποθέτω πάμε στο Άρθρο 2 που λέει ότι χωρίς έλεγχο γίνεται ΑΝ α) αρχική και τροποποιητική έχουν υποβληθεί εντός του ίδιου ημερολογιακού μήνα (δεν το έχουμε, έγινε Απρίλη η αρχική και θα γίνει Μάιο η τροποποιητική) Ή β) το οφειλόμενο ποσό δεν έχει καταβληθεί εν όλω ή εν μέρει (δεν το έχουμε και αυτό, το έχω καταβάλει όλο χθες). Επίσης μιλάει για έντυπη αίτηση στη ΔΟΥ?! Κοίτα να δεις μπέρδεμα...
    1 point
  36. 1) Ναι, αλλά στον κωδ. 503 2) Ναι. 3) Οχι. Δες την συνημμένη ΠΟΛ 1104/15. Αν δεν κάνεις το 1ο που αναφέρει η συνημμένη ΠΟΛ στην παράγραφο που έχω σημειώσει στην δεύτερη σελίδα (άγνωστο το πότε θα γίνει η επιστροφή) τότε υποβάλλεις τροποποιητική (και εφόσον η αρχική ήταν εμπρόθεσμη τότε η τροποποιητική δεν έχει πρόστιμο [ν.4174/13, άρθρο 54, παρ.1]) και γράφεις τα σωστά ποσά (σαν να υπέβαλλες από την αρχή). Το σύστημα θα κάνει τα υπόλοιπο, μεταφέρονται αυτόματα για συμψηφισμό στην επόμενη περίοδο. Αναφορικά στο που θα συμπληρωθεί το αρχικο χρεωστικο δες στο άρθρο 1 την παρ.7 Σε κάθε περίπτωση ισχύει η αρχική ταυτότητα πληρωμής, δεν βγαίνει νέα, είτε έχεις πληρώσει είτε όχι. EDIT: Εκανα κάποιες διορθώσεις-διαγραφές διότι αυτό που διέγραψα αφορά σε περίπτωση που ζητηθεί πίσω το ποσό μέσω τραπέζης. Σορρυ αν κάποιοι το είδατε ΠΟΛ. 1104_15_Τροποποιητικη ΦΠΑ - Διαγραφή αχρεώστητης οφειλής ΦΠΑ βάσει δήλωσης και περαιτέρω επιστροφή_.pdf
    1 point
  37. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά και σε 'σένα. Γράφεις όλα τα ποσά από την αρχή (Εισροές, Εκροές), σαν να υποβάλεις αρχική και όχι μόνο τα ποσά που θες να διορθώσεις. Και επειδή δεν αναφέρεις περισσότερα στοιχεία για: α) την χρονική υποβολή της αρχικής δήλωσης (εμπρόθεσμα-εκπρόθεσμα), πιθανόν να υπάρχει πρόστιμο, τόκος κλπ. ΠΡΟΣΟΧΗ: Υπάρχει πιθανότητα να χρειαστεί να συμπληρωθεί και ο κωδικός 403 [διότι αν δεν είναι ορθά συμπληρωμένος τότε θα πρέπει να υποβληθεί νέα τροποποιητική δήλωση]. Επίσης προσοχή και στον κωδικό 483, όπου αν π.χ. το χρεωστικό υπόλοιπο της αρχικής, εκτός από τον κωδ. 403 αναγραφεί και στον κωδ. 412 «Χρεωστικό μέχρι 30€ προηγούμενης φορολογικής περιόδου» τότε θα πρέπει να υποβληθεί νέα τροποποιητική δήλωση. Υ.Γ. Τυχερή [μέσα στην ατυχία σου] είσαι που "παίζεις" με εξάμηνα γιατί το παρακάτω δεν σε αφορά αλλά το θέτω ως επισήμανση αν "έπαιζες" με τρίμηνα. Οπότε θα έθετα ως σημείωση κάτω από το (α) και ο παρακάτω "β) Επειδή δεν γνωρίζουμε το αποτέλεσμα της αρχικής δήλωσης (χρεωστικό-πιστωτικό-μηδενικό), πιθανόν να πρέπει να γίνουν τροποποιητικές και στα τρίμηνα που ακολουθούν."
    1 point
  38. Μερικές σκέψεις: Η ξύλινη στέγη (όπως και ένα ψευδοδάπεδο, ένα διάφραγμα, μία ψευδοροφή, ένα προστέγασμα, μία πέργκολα, ένα στηθαίο), εφόσον δεν συμμετέχει ουσιωδώς στην στατική λειτουργία και στην σεισμική απόκριση μίας κατασκευής (δηλαδή σχεδόν πάντα), δεν λαμβάνεται υπόψη κατά τον σχεδιασμό του δομικού συστήματος. Δεν το λέει μόνο η κοινή λογική, το λέει και ο ΕΑΚ §3.2.3, ο ΕΚΩΣ §7.2.1 & §Σ7.1 και οι ευρωκώδικες. Ωστόσο, οι κατασκευές αυτές φέρουν φορτία. Πρέπει να γίνει στατικός έλεγχος της επάρκειάς τους; Δεν το διευκρινίζει κανείς κανονισμός, άρα είναι αποκλειστική ευθύνη και επιλογή του μελετητή. Αν όμως πρέπει να μελετηθεί, θα μελετηθεί με μεθόδους της επιλογής του μελετητή, ενδεχομένως απλοποιημένες. Αν πρέπει να μελετηθεί έναντι σεισμικής δράσης, θα μελετηθεί ως προσάρτημα. Είναι υποχρέωση του εκπονούντος την στατική μελέτη η μελέτη των παραπάνω; ΟΧΙ. Διαβάστε προσεκτικά το ΠΔ696/74 άρθρο 240. Πλήρης θεωρείται η μελέτη του φέροντος οργανισμού όταν είναι ολοκληρωμένη η μελέτη μόνο του φέροντος οργανισμού. Όχι των παραρτημάτων, όχι των βοηθητικών κατασκευών. Και είναι σαφές ότι ο φέρων οργανισμός περιλαμβάνει μόνο την βασική στηρικτική δομή του κτιρίου, και όχι κάθε κατασκευή που φέρει κάποιο φορτίο. Δεν κάνουμε στατικά και για τις καρέκλες... Και τότε, τίνος δουλειά είναι να μελετήσει αυτή την ριμάδα την στέγη, ποιος θα επιλέξει είδος ξυλείας, θα σχεδιάσει τον σκελετό, θα συντάξει τις οδηγίες, ώστε να μην κάνει ο μαραγκός ο,τι γουστάρει; Ο ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ! Διαβάστε ΠΔ696/74 άρθρο 231. Βρείτε και την εγκύκλιο του '89 (αν θυμάμαι καλά), και τις τροποποιήσεις. Συνάδελφοι, μην παραδίδετε εργασία που δεν έχετε αναλάβει και με την οποία δεν σας επιφορτίζει ο νόμος. Δεν είναι θέμα συνδικαλιστικό, εξάλλου δεν έχω γράψει ποτέ εδώ μέσα με τέτοιο πνεύμα. Είναι ζήτημα τεχνικής ουσίας, επαγγελματισμού και δεοντολογίας. Αν λοιπόν σε ένα κτίριο υπάρχει ανάγκη δομικού σχεδιασμού προσαρτημάτων, ή γενικότερα κατασκευών που δεν είναι τμήματα του δομικού φορέα, ενημερώστε τον κύριο του έργου ότι πρέπει να κάνει ανάθεση πρόσθετων μελετών. Και όταν τις αναθέσει, τότε τις κάνετε και έχετε ευθύνη. Ενημερώστε τον συνάδελφο αρχιτέκτονα για τις υποχρεώσεις του. Αν δεν μπορεί να ανταποκριθεί, αν πρέπει να κάνετε εσείς κάποιες εργασίες από αυτές που προβλέπει το άρθρο 231, κάντε τες αφού σας ανατεθούν και αφού τις πληρωθείτε. Τέλος, μην κατηγορήσετε ποτέ πολιτικό μηχανικό γιατί έκανε μελέτη μόνο του φορέα από Ω/Σ και δεν μελέτησε την στέγη, την πέργκολα, το κιγκλίδωμα που πρέπει να αντέχει 1kΝ/m στην κουπαστή, την τέντα κλπ. Δεν ήταν υποχρέωση του. Δεν όφειλε. Υ.Γ: Ελπίζω να μην ξανά αναρωτηθεί κανείς γιατί η αρχιτεκτονική αμοιβή βγαίνει Χ για δύο κατόψεις και δύο τομές, ενώ ο μηχανικός τρέχει σαν τον Βέγγο για Χ/3...
    1 point
  39. Διόρθωση με βάση την πραγματικότητα των τελευταίων 35 ετών... Μην κάνετε άσκοπες παραθέσεις. Διαβάστε τους κανόνες συμμετοχής. AlexisPap
    0 points
  40. Να ξεκαθαρίσουμε ότι το γενικό πλαίσιο για τα επαγγελματικά δικαιώματα, που προτείνω, είναι καθαρά θεωρητικό, αφού δεν έχει υιοθετηθεί ούτε από τους τεχνολόγους, ούτε από το ΤΕΕ, αν και πιστεύω ότι είναι ο μόνος τρόπος, ώστε όλοι μας να έχουμε επαγγελματικά δικαιώματα. Εάν και εφόσον υπάρχει κάποια πιθανότητα να πάμε προς αυτή τη λογική, θα είχε κάποιο νόημα να το συζητήσουμε με περισσότερες λεπτομέρειες. Το θέμα είναι εάν θα ήταν και οι δύο πλευρές πρόθυμες να εξετάσουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
    0 points
  41. Μιλάμε για ηρωϊκές εποχές. Η στατική μελέτη για ένα τριόροφο σου έβγαζε ένα τεύχος υπολογισμών περίπου 40 σελ. και βέβαια όλα στο χέρι, με τη βοήθεια μόνο ενός απλού calculator (για δε τους παλαιότερους τη δεκαετία 1970 οι πράξεις γίνονταν με λογαριθμικό κανόνα). Τι μου θυμίσατε τώρα ! Επίλυση Πλακών κατά Czerny με πίνακες, επίλυση Δοκών με Cross (μέθοδος διαδοχικών προσεγγίσεων), Αντισεισμικός έλεγχος με την ακριβή Ελληνική μέθοδο Ρουσόπουλου, Θεμελίωση με πέδιλα ως επί το πλείστον ή πεδιλοδοκούς. Για να τελειώσει το τεύχος με όλες τις αναποδιές - σύμπτωση Κ.Β. με Κ.Ε.Σ. , επανάληψη αντισεισμικού κλπ – ένας έμπειρος έκανε περίπου 3~4 ημέρες (μη ξεχνάτε βέβαια τη μόρφωση του φορέα πάνω σε ριζόχαρτο, υπολογισμό των συν/νων κ.β. των υποστυλωμάτων) με μαζεμένη δουλειά ίσως και ξενύχτι. Μετά βέβαια ακολουθούσε ο σχεδιασμός των ξυλοτύπων – αρκετός χρόνος βέβαια – αλλά ήταν η χαρά του μελετητή. Οσο για τις τιμές φατούρα απλά εξευτελιστικές, αλλά υπήρχε πάρα πολύ δουλειά που το αντιστάθμιζε.
    -1 points
  42. Αυτό που λέω είναι πάρα πολύ απλό. Ενας άρτι αποφοιτήσας 23χρονος δεν είναι μηχανικός, γιατί οι θεωρητικές και μόνο γνώσεις του δεν αρκούν για την άσκηση του επαγγέλματος, αυτό γίνεται σε όλο το πολιτισμένο κόσμο εκτός φυσικά Ελλάδας. Δες για παράδειγμα τις προϋποθέσεις του Η.Β. για την απόκτηση του τίτλου incorporated engineer και chartered engineer και ελπίζω να κατανοήσεις επιτέλους τι εστί μηχανικός και όχι αυτά τα δήθεν Ελληνικά κριτήρια επιπέδου geomaster, με τα οποία γελάει όλη η Ευρώπη. Steelman ..... Δυστυχώς δεν πιστεύω πως θα γίνουμε Ευρώπη, γιατί εδώ κάνει κουμάντο η κλίκα του ΤΕΕ και το καθηγητικό κατεστημένο.
    -1 points
  43. Σιγά μην γνωρίζει "ο δομοστατικός" μητρωϊκή & δυναμική ανάλυση καθώς και δευτέρας τάξης, ή προένταση με ένα έως δύο μαθήματα επιλογής, για να μην αναφέρω σήραγγες, φράγματα, πασσάλους και λοιπά συναμαρτούντα. Και βέβαια αναφέρομαι σε αναλυτική γνώση των ανωτέρω, που θα του επιτρέψουν στην εκπόνηση μιας αξιοπρεπούς μελέτης και όχι απλό πέρασμα μέσω ενός εξαμηνιαίου μαθήματος.
    -1 points
  44. Λες και οι σεισμικές δράσεις είναι κάτι το εξωγήϊνο, σε τελική ανάλυση απο καθαρά στατική άποψη δεν είναι παρά μία οριζόντια δύναμη. Εχει βρεί το ΤΕΕ μια ωραία καραμέλα και την πιπιλίζει χρόνια τώρα, μην τρελαθούμε τελείως.
    -1 points
  45. Σιγά τα ωά και την επιστημοσύνη να υπολογίσεις την σεισμική φόρτιση και κατανομή μιας κατασκευής. Με τέτοιου είδους αστεία επιχειρήματα το ΤΕΕ πορεύεται 80 χρόνια και συ ως πειθήνιο μέλος ανταποκρίνεσαι. 8. Έχουμε καλή συμπεριφορά, επιδιώκουμε την εύρυθμη λειτουργία της κοινότητας και την ήρεμη ατμόσφαιρα στις συζητήσεις. Διάβασε τους κανόνες συμμετοχής. AlexisPap
    -1 points
  46. Το "τεχνολόγοι" προέρχεται από την ορολογία ΤΕ που χρησιμοποιείται στο δημόσιο για όλες τις παραπάνω κατηγορίες πτυχιούχων.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.