Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/02/2019 σε όλες τις περιοχές
-
Ναι, πληρώνεις πρόστιμο για την 1η δήλωση, που δεν φαίνεται στην ανάλυση, αλλά μετά κάνεις μεταφορά για να μην πληρώσεις νέες τροποποιητικές. Υπάρχει κόσμος που δεν το ξέρει αυτό και κάνει 5 τροποποιητικές, μια για κάθε χρόνο.4 points
-
Για να μπουν τα πράγματα σε μια σειρά και να μη κλειδώσει (όπως θα έπρεπε) το θέμα. Εσυ καίγεσαι. Για ποιο λόγο να καεί ο Χ Μηχανικός που αναζητάς να σου υπογράψει αέρα κοπανιστο. Δώσε 1.000.000€ και στο υπογράφω και τώρα και στο στέλνω και Χονολουλού αφού εγώ θα πάω Μαλβίνες. Επικουρικά. Γράφεις ότι χρωστάς και θες να το ξεφορτωθείς. Μη κάνεις πράξη παραχώρησης αλλά ασε να το κατασχέσει η Τράπεζα. Δεν θα χρειαστείς καμία Βεβαίωση νομιμότητας. Άσε να χάσεις όλα τα δικαστήρια που θα σου κάνουν. SOS φρόντισε όμως με δικηγόρο σου και με μηχανικό εκτιμητή να εκτιμήσεις τιμή καλή και όχι επίπεδο ραδικιού. Ο λόγος είναι ότι δεν χρωστά το ακίνητο σου, εσυ χρωστάς. Οπότε το απαιτούμενο ποσά από εσένα που έχουν (δάνεια, τόκοι, έξοδα και εμείς εδώ ψυχική οδύνη)αν είναι μεγαλύτερο από την αξία του κατασχεθέντος ακινήτου σου όταν τελειώσει η κατάσχεση θα σου ξεκινήσουν αγωγές και κατασχέσεις σε οτιδήποτε εχεις. Πίστεψε με δεν θέλεις να ξέρεις ποσα θα σου ζητούν μετά. Οπότε από τώρα Δικηγόρο και Μηχανικό. Κι επειδή καίγεσαι πληρώνεις να τους εχεις. Αν όχι θα πληρώσεις πολλαπλάσια. Και υπάρχουν περιπτώσεις που ο έλεγχος διαστάσεων και νομιμότητας μπορούν να εξαχθούν και από αλλα σημεία του ακινήτου. Εξαρτάται από το ακίνητο και τον Μηχανικό σου που όταν κανει αυτοψία θα σου πει αν μπορεί να γίνει ο έλεγχος για την όποια βεβαίωση αν το θέλεις. Φυσικά μη περιμένεις κοστολόγια 80-120€ για αυτό. Και ειλικρινά αν ξαναπροσβάλεις συναδέρφους που προσπαθούν να σε βοηθήσουν σε ένα πρόβλημα που εσύ αφήσες να δημιουργηθεί και δεν ήταν νομοτελειακο φαινόμενο το θέμα θα κλειδώσει οριστικά. Δεν χρειαζόμαστε ευχαριστώ αλλά ούτε να μας ζητούν και τα ρέστα. Ειδικά αν είσαι πράγματι Ναυπηγός όπως δηλώνεις και δεν είναι μούφα θα έπρεπε να το καταλάβεις.2 points
-
Δεν ήθελα να εμπλακώ από την αρχή της ερώτησης αλλά πλέον δεν αντέχω. Την βεβαίωση του μηχανικού την χρειάζεσαι για την όποια μεταβίβαση. Βεβαίωση χωρίς αυτοψία δεν μπορεί να δοθεί._2 points
-
Τη βεβαίωση όρων δόμησης θα την πάρεις, γιατί χωρίς αυτή δεν μπορείς να υποβάλλεις οποιαδήποτε αίτηση. Όμως η βεβαίωση όρων δόμησης ισοδυναμεί με τη θεώρηση των όρων δόμησης που κάναμε στο τοπογραφικό πριν να πάμε στο πρωτόκολλο να καταθέσουμε φάκελο. Όταν λοιπόν την πάρεις και μπορείς να συνεχίσεις την ηλεκτρονική διαδικασία, θα επιλέξεις την κατ.3 και θα επισυνάψεις τις εγκρίσεις σου. Αυτό μόνο επειδή η μάντρα και οι εργασίες που ανέφερες δεν είναι σε μνημείο ή κοντά σε μνημείο. Αν ήταν θα σε είχαν ήδη παραπέμψει αλλού και τα πράγματα θα ήταν αλλιώς ... Σημ. : Ο νόμος υπερισχύει των αποφάσεων, εγκυκλίων και των εντύπων. Όταν όμως υπάρχει άλλος νόμος συνταγματικής προτεραιότητας κατισχύει και του υπό εξέταση νόμου.2 points
-
Εγώ ως πλήρη απελευθέρωση καταλαβαίνω ότι ανεξαρτήτως αντικειμένου (ή και ύπαρξης πτυχίου γενικότερα) μπορεί ο καθένας να ασκήσει το επάγγελμα μέσω κάποιας διαδικασίας ανάληψης ευθύνης. Απελευθέρωση και δικαιώματα είναι έννοιες ασυμβίβαστες. Ωστόσο, το θέμα μας είναι η ενημέρωση για το τι πραγματικά συμβαίνει στο πεδίο των δικαιωμάτων, ή έστω μια πρόβλεψη γι' αυτό, παρά το τι θα ευχόμασταν να συμβεί. Προς το παρόν πάντως δε βλέπω να συμβαίνει τίποτα, γιατί ο υπουργός έχει μεταθέσει την ευθύνη αυτή στους φορείς. Η κυβέρνηση δεν προτίθεται να επιβάλει τίποτα σε κανέναν. Πρέπει λοιπόν οι φορείς (σχολές, σύλλογοι κλπ) να έχουν πράγματα να ανταλλάξουν για να προχωρήσει οποιαδήποτε αλλαγή. Η νέα πάντως είδηση είναι η ιδέα συγχώνευσης των ΤΕΙ Πάτρας με το ΕΑΠ!2 points
-
1 point
-
'Άρα αναγκαστικά περνάς από ΥΔΟΜ να του σβήσεις τα πρόστιμα μετά, αφού πήγαν και τον έγραψαν. Οπότε πας για κλείσιμο άδειας λογικά γι αυτό έμπλεξε και την ΥΔΟΜ. 2. ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΔΙΚΤΥΑ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ: Με την παρ.9, του Αρθ-49 , του Ν-4030/11 συμπληρώνεται η παρ.10 του Αρθ-24 , του Ν-4014/11 και προκύπτουν τα εξής: Για την ηλεκτροδότηση ισχύει αναλογικά και στον παρόντα νόμο η εγκύκλιος Εγκ-6638/1/12 (ΔΟΚΚ) Εγκ-1/12 απόσπασμα της οποίας παραθέτω. Ενδεχομένως να μπορούσες να στηριχθείς στο (α) με τα μπλε γράμματα και να μην χρειάζεται η διαδικασία της παραγράφου β. α) Για τη σύνδεση εξ' ολοκλήρου αυθαιρέτων κτισμάτων ή αυθαιρέτων αυτοτελών λειτουργικά ιδιοκτησιών με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, υποβάλλεται στον αρμόδιο οργανισμό βεβαίωση του TEE, η οποία περιλαμβάνει τα απαραίτητα στοιχεία ταυτοποίησης της ιδιοκτησίας και του κυρίου αυτής και με την οποία βεβαιώνεται η καταβολή τουλάχιστον της α' δόσης του ενιαίου ειδικού προστίμου. Ο ιδιοκτήτης υποβάλλει την παραπάνω βεβαίωση με αίτηση του στην οποία περιγράφεται με σαφήνεια το προς ηλεκτροδότηση κτίσμα ή χώρος (π.χ. διώροφη οικοδομή με πυλωτή και υπόγειο, διαμέρισμα α' ορόφου, διαμέρισμα ή κατάστημα σε υπόγειο κλπ), αναγράφεται η τοπική ή δημοτική κοινότητα και η επιφάνεια του αυθαιρέτου κτίσυατος. n οποία πρέπει να συμπίπτει με την αναφερόμενη στη βεβαίωση του TEE . β) Για τα κτίρια που έχουν ανεγερθεί με βάση οικοδομική άδεια και έχουν αποπερατωθεί, αλλά δεν έχουν συνδεθεί με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας και περιλαμβάνουν αποπερατωμένες αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκαταστήσει αυθαίρετες χρήσεις που έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση του Ν-4014/11, προσκομίζεται αίτηση του ενδιαφερόμενου προς την πολεοδομική υπηρεσία, η βεβαίωση του TEE με συνημμένα σχέδια κάτοψης και τομής της πραγματικής κατάστασης σε κλίμακα 1:100 στα οποία σημειώνονται οι χώροι που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του Ν-4014/11 , υπεύθυνη δήλωση του μηχανικού ότι τα ίδια σχέδια θα υποβληθούν ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα όταν ενεργοποιηθεί και εφαρμόζονται τα οριζόμενα στο Αρθ-9 , του Ν-1512/85 (ΦΕΚ-4/Α/85), την υπουργική Αποφ-39869/7379/85 (ΦΕΚ-375/Β/85), την Εγκ-61/85 , τα Εγγρ-28116/91 και Εγγρ-86808/9504/91 και από 1-3-12 η παρ.3, του Αρθ-45 , του 4030/11 (ΦΕΚ-249/Β/11). Εάν οι αυθαίρετες κατασκευές δεν είναι αποπερατωμένες πρέπει να προηγηθεί η έκδοση έγκρισης εκτέλεσης εργασιών αποπεράτωσης (της παρ.17, του Αρθ-24 , του Ν-4014/11) και μετά ακολουθείται η ανωτέρω διαδικασία.1 point
-
Καλή η ερώτηση σου συνάδελφε.1 point
-
Συνάδελφοι για θέματα που αφορούν e-adeies συζητάμε στο αντίστοιχο νήμα. Για ηλεκτρονική υποβολή τοπογραφικού στο κτηματολόγιο (εγραπτέες πράξεις κλπ) απαιτείται ψηφιακή υπογραφή.1 point
-
Eσύ, extra αμοιβή για τη μεταφορά της δήλωσης έχεις εξασφαλίσει ή δουλεύεις "...υπέρ πίστεως και πατρίδος";;;1 point
-
Επομένως αν από τη σύσταση καθέτου (απλής και όχι σύνθετης) ο φωταγωγός δεν είναι κοινόχρηστος χώρος δεν έχει να ζητήσει συναίνεση. Η διαφορετική πλέον χρήση (φρεάτιο λειτουργίας ανελκυστήρα) θεωρώ ότι με κάποιο τρόπο θα πρέπει να προστιμοποιηθεί οπότε θα συμφωνήσω στην καταχώρηση ως Υ.Δ. Δανάη συμφωνούμε.1 point
-
Αν χρειάζεσαι 250 λίτρα ζεστό νερό στους 60 δεν μπορείς να πάρεις 250άρι boiler γιατί πολύ απλά λόγω διαστρωμάτωσης αλλά και λόγω ότι όσο τα αδειάζεις το boiler τόσο αυτό γεμίζει με κρύο τα λίτρα που θα πάρεις στους 60 είναι πολύ λιγότερα από την ονομαστική του χωρητικότητα.1 point
-
Υποθέτω ότι είναι κάθετη ιδιοκτησία. Σε κάθε περίπτωση καταλαβαίνω ότι εξετάζεις ολόκληρο το κτίριο ως ενιαία ιδιοκτησία και ο φωταγωγός ανήκει σε αυτήν και δεν τίθεται θέμα κοινοχρήστων. Με την προϋπόθεση ότι ισχύουν τα παραπάνω και εφόσον ο χώρος όπως λες δεν έχει προσμετρήσει στη δόμηση θα πρέπει να χρεώσεις υπέρβαση δόμησης για το τμήμα του ανελκυστήρα σε όλες τις στάθμες του κτιρίου.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Καλώς ήλθες στο επάγγελμα αγαπητέ. 1. Κατά την προσωπική μου άποψη ο σοβαρός τοπογράφος σε βάθος ετών κάνει κύκλο και κερδίζει ένα μερίδιο στην αγορά ικανό να τον συντηρήσει. Το επάγγελμα σιγά σιγά τακτοποιείται και δεν είναι εύκολο πλέον να υπογράψει οποιοσδήποτε τοπογραφικά διαγράμματα. Έχει επίσης περιοριστεί και ο αριθμός των εξουσιοδοτημένων ειδικοτήτων να συντάσσουν τοπογραφικές μελέτες. Σε άλλες μελέτες επίσης που ανήκουν στο αντικείμενό μας (οδοποιϊα, υδραυλικά) υπάρχει μία σταθερή και μικρή βέβαια ζήτηση, λόγω του ότι αφορούν υποδομές. Είμαι αισιόδοξος δηλαδή αλλά κάποιοι διαφωνούν μαζί μου. 2. Κατ εμέ είναι συμφέρουσα επιλογή. Δυστυχώς η πλειοψηφία των μηχανικών είναι χείριστης ποιότητας δουλειάς (δουλεύω σε ανάδοχο κτηματογράφησης και επεξεργάζομαι τα τοπογραφικά διαγράμματα) και οι καλοί θα ξεχωρίσουν. Διευκρινίζω ότι οι μηχανικοί του παρόντος forum που απαντούν σε ερωτήσεις και που επίσης ενδιαφέρονται να κάνουν σωστή δουλειά και ρωτούν δεν είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα των μηχανικών πανελλαδικώς αλλά μία μειοψηφία, ΞΕΚΑΘΑΡΑ. Το λέω διότι στο παρελθόν έχουν παρερμηνευτεί τα λεγόμενά μου. 3. Συνάδελφοί μου που πήγαν εξωτερικό βρήκαν καλές δουλειές στο αντικείμενο. Εκεί τα πράγματα συνήθως είναι καλύτερα από εδώ και πιο οργανωμένα αλλά its up to you. 4. Ανεβαίνουν πολύ συχνά αγγελίες στο ΤΕΕ για βοηθός σε γραφείο. Πήγαινε θα μάθεις πάρα πολλά! Συνήθως είναι και part time οπότε θα διευκολυνθείς στην σχολή σου. Εγώ είχα και την τύχη να δουλέψω ως φοιτητής σε σοβαρούς τοπογράφους, δεν θα ήμουν αυτό που είμαι (ότι και να είναι αυτό) αν είχα ξεκινήσει μόνος μου ή αν είχα δουλέψει σε αεριτζήδες.1 point
-
1α) Για την ανάρτηση τοπογραφικών διαγραμμάτων, υποχρεωτική χρήση από 16 Ιουλίου 2018, είναι στην ανάρτηση των τοπογραφικών διαγραμμάτων στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-Κτηματολόγιο. [Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/27623/1752/25.4.2018 (ΦΕΚ 2216 Β/14.6.2018)] 1β) Για το σύστημα e-Άδειες, απαιτείται προηγούμενα η έκδοση ηλεκτρονικού λογαριασμού από το Τ.Ε.Ε. σε πιστοποιημένους χρήστες που διαθέτουν αναγνωρισμένο ψηφιακό πιστοποιητικό για την παραγωγή έγκυρης ψηφιακής υπογραφής με χρονοσήμανση κατά την κείμενη νομοθεσία (η ανάρτηση δηλαδή του ψηφιακού πιστοποιητικού του φυσικού ή νομικού προσώπου στην ειδική σελίδα του Τ.Ε.Ε.). Με τον τρόπο αυτό ταυτοποιείται ο χρήστης για τον οποίο ζητείται η έκδοση λογαριασμού ως Μηχανικού, σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρεί και ενημερώνει το Τεχνικό Επιμελητήριο στα μητρώα του. [Απόφαση ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/23.7.2018 (ΦΕΚ 3136 Β/31.7.2018)]. Αναφορικά με την υπογραφή των εγγράφων που αναρτώνται στο σύστημα e-Άδειες, και μέχρι να γίνει υποχρεωτική η καθολική χρήση της ψηφιακής υπογραφής σε όλα τα έγγραφα (όπου απαιτείται), τα αρχεία μπορούν να υπογράφονται είτε ψηφιακά, είτε με ενσωματωμένη ως εικόνα την σφραγίδα και την υπογραφή των αντίστοιχων μελών της Ομάδας του Έργου. 2) Προσωπικά έκανα μόνος την διαδικασία με προμήθεια του usb-token (SafeNet eToken 5110 FIPS portable two-factor USB authenticator) μέσω ebay με κόστος 25€ (μαζί με τα έξοδα εκτελωνισμού τα οποία δεν υπολογίζονται στην τιμή στο ebay) [Τόσο μου στοίχισε (25€) συνολικά usb+shipping+εκτελωνισμός όταν το αγόρασα τον Ιούνιο του 2018]. Οπότε κρίνεις-συγκρίνεις με το κόστος και τις υπηρεσίες που το συνοδεύουν και που υπάρχουν στην αγορά, τον χρόνο και την διάθεση και γνώσεις που διαθέτεις να αφιερώσεις στην διαδικασία και αποφασίζεις.1 point
-
Ο μηχανικός σου θα κάνει τη διαδικασία τακτοποίησης και, όταν την ολοκληρώσει, θα μπεις στο σύστημα (Ε9), θα βρεις τη δήλωση του 2014, θα επιλέξεις "τροποποίηση", θα αλλάξεις το εμβαδόν με το νέο (και πιθανά κάθε αλλαγή που θα βρει ο μηχανικός), θα οριστικοποιήσεις την τροποποιητική, θα τη μεταφέρεις σε κάθε επόμενη χρονιά (δεν θα κάνεις νέα τροποποιητική αλλά θα επιλέξεις μεταφορά), μέχρι και το 2019 (χρειάζονται 5 χρόνια). Σε 2 μέρες περίπου θα σε ενημερώσει το σύστημα για τα ποσά που πρέπει να πληρώσεις (μπορείς και μέσω e-banking). ΠΡΟΣΟΧΗ, θα τα εξοφλήσεις είτε με μετρητά είτε μέσω κάρτας με δόσεις, για να μπορέσεις να εκδώσεις από το σύστημα τη σχετική βεβαίωση που θέλει ο συμβ/φος.1 point
-
Η περίφραξη τοποθετείται στα όρια και το πρόσωπο του γηπέδου. 9β άρθρο 17 ΝΟΚ: β) Τα περιφράγματα τοποθετούνται είτε κατά μήκος των ορίων των ομόρων οικοπέδων είτε στο πρόσωπο αυτών. Όλα τα περιφράγματα κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου εντός του οικοπέδου.1 point
-
Συνάδελφε αυτό που θέλεις βρίσκεται εδώ: http://www.chem-lab.gr/la-asfaleia/1 point
-
Απευθύνθηκες στο φορουμ, με μια -ελλειπή- αρχικη ερωτηση, που στην συνεχεια την άλλαξες... Πηρες απαντήσεις απο συναδελφους, τις οποιες θεωρω και "λογικες" και "εφαρμοσιμες". Αντ' αυτού, είτε επειδη "βιαζεσαι" είτε επειδη δεν θελεις να πληρωσεις τα όποια εξοδα απαιτουνται για μηνυσεις ή για δικηγόρους προσβαλλεις όλους τους συμμετέχοντες με το -απαράδεκτο- παραπανω σχόλιό σου.1 point
-
Δεν είναι λίγοι από μας που έχουμε δώσει τους κωδικούς μας σε λογιστές και εταιρείες για ψηφιακή υπογραφή. Πάντως ειλικρινά (άποψη μου) η ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων (είτε παλιότερα είτε τώρα) δημιουργεί προβλήματα και προτιμώ επίσκεψη στο γραφείο (για πολλούς κ διάφορους λόγους)1 point
-
Είναι πολλοί εκείνοι που τους δίνουν! Ζητήστε τους... Όσοι "δυσανασχετήσουν" κλείστε ραντεβού στο γραφείο σας, με "όλα" έτοιμα και επιτόπου βάζουν τους κωδικούς τους και ολοκληρώνεται η διαδικασία....1 point
-
άρθρο 2 αλλά και 3 κλπ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/ΦΕΚ 3136/31-7-18 Άρθρο 3 Διαδικασία έκδοσης ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΙΚΡΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ (Ε.Ε.Μ.Κ) 1. Κατά την ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας, ο Διαχειριστής της αίτησης εισάγει στο σύστημα: α) Αίτηση έκδοσης έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας β) υπεύθυνη δήλωση του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα για την ανάθεση της διαχείρισης της αίτησης στον Διαχειριστή αίτησης και στους αρμόδιους μηχανικούς για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών και επιβλέψεων1 point
-
1 point
-
Καλό είναι να υπάρχει το δικαίωμα να φτιάχνει κάθε σχολή το πρόγραμμά της αλλά πρώτον θα πρέπει να υπάρχει κι ένας αλγόριθμος που να αντιστοιχίζει απευθείας τα επαγγελματικά δικαιώματα (για να μην έχουμε αργότερα τις γνωστές παρεξηγήσεις) κι άλλος ένας που να της βγάζει τον επιτρεπόμενο αριθμό εισακτέων. Πρέπει να ορισθεί το ποιό σημείο που θα τελειώνουν τα ίδια δικαιώματα και θα περνάμε στην εξειδίκευση. Γιατί θα σου πει κάποιος πονηρός να είναι το σημερινό σημείο, τα μεγάλα δημόσια έργα. Επίσης το ότι δεν έχει σχέση ο ΧΜ με τον ΠΜ το λες εσύ ως ΠΜ αλλά ο ΧΜ μπορεί να έχει αντίθετη άποψη. Στα υδραυλικά έργα περιλαμβάνονται και οι βιολογικοί καθαρισμοί και ο ΧΜ το θεωρεί δική του αρμοδιότητα αυτό. Υπάρχουν πολλές τέτοιες γκρίζες ζώνες. Πχ πάλι ο ΧΜ λέει γιατί ο μηχανολόγος να υπογράφει χημικό εργοστάσιο; Κι ο μεταλλειολόγος διατείνεται ότι ξέρει καλύτερα να σκάβει σήραγγες. Κι ο ναυπηγός ότι κατανοεί καλύτερα τη συμπεριφορά των λιμενικών έργων. Δυστυχώς το 3+2 δεν αρκεί από μόνο του για να διορθωθεί ο αχταρμάς. Οι ίδιοι άνθρωποι που δε γνωρίζουν από ακαδημαϊκά και θα διακατέχονται από τα συμφέροντα θα το χειριστούν κι αυτό.1 point
-
Ποιός τελικά θα παίρνει την υπογραφή του υδραυλικού όμως; Εγώ στο υπογράφω ότι οι ΜΠ θα πιέζουν να μείνει ένας μοναδικός αρμόδιος επειδή οι ΠΜ δεν έχουν χημικό και βιολογικό υπόβαθρο. Εκτός αν χωρίσεις και την υπογραφή σε κομμάτι ΜΠ και κομμάτι ΠΜ. Αλλά τότε θα θέλει κι ο ΧΜ να μπει στο νέο κομμάτι που θα προκύψει. Και μετά κι ο βιολόγος, ο γεωλόγος, ο δασολόγος κι ο γεωπόνος! Αυτό ακριβώς φοβόμαστε. Ότι κάθε πανεπιστήμιο θα προσφέρει το δικό του μάστερ ανεξέλεγκτα και μετά θα ψαχνόμαστε τι είναι ο καθένας. Γι' αυτό λοιπόν όχι άλλες ενδεικτικότητες. Ξεκάθαρους νόμους χρειαζόμαστε με πανελλαδική ισχύ. Πού αρχίζει και πού τελειώνει κάθε σχολή και τα αντίστοιχα δικαιώματά της.1 point
-
subrosaval Πάντως και τα υλικά κατασκευής και η εικόνα γενικότερα συνάδουν για όλο σαν πριν το 1975 και να μην μπλέξεις καθόλου με αναλυτικούς, κατηγορίες , ΜΣΕ, κ.λ.π.1 point
-
Είσαι φανταστικός. Ευχαριστώ πολύ. Για τα πρακτικά, ενημερώνω τους συναδέλφους ότι ολοκλήρωσα επιτυχώς τη διαδικασία έκδοσης ψηφιακής υπογραφής, αγοράζοντας από Κίνα ένα token το οποίο μου κόστισε ακριβώς 14 ευρώ και 8 σεντς και δουλεύει κανονικότατα χωρίς το παραμικρό πρόβλημα, το έλεγξα σε win 7 και 10. Επομένως όποιος ενδιαφέρεται να γλυτώσει καμιά 45ριά ευρώ, του προτείνω να την ψάξει λίγο στο ebay, γιατί στην Ελλάδα γενικά υπάρχουν εταιρείες που ψάχνουν να βρουν τη χήνα με τα χρυσά αυγά, πουλώντας άχυρο και κουτόχορτο σε τιμή παντεσπάνι. Αυτά1 point
-
Εγώ έβαλα ένα ενημερωτικό σημείωμα "ότι σύμφωνα με το άρθ 29 παρ 4 Ν 4495/17 προβλέπεται μόνο η υποβολή τεχνικής έκθεσης και η δήλωση αρμόδιου μηχανικού ότι αναλαμβάνει την επίβλεψη και δεν προβλέπεται η υποβολή μελέτης διαχείρισης αποβλήτων. Εξάλλου στην προκειμένη περίπτωση κατεδάφισης τα προβλεπόμενα απόβλητα θα είναι σχεδόν μηδαμινά και ως τέτοια θα εναποτεθούν σε καθορισμένο από το Δήμο μου χώρο υποδοχής μπάζων" Εδώ να το τονίσω ότι πράγματι ο Δήμος μου έχει και χώρο υποδοχής ανακυκλώσιμων και χώρο υποδοχής μπάζων (πιθανώς για μελλοντική από τον ίδιο μεταφορά σε μονάδα επεξεργασίας) Κάτι τέτοια δεν ξέρω αν προβλέπεται από Ν αλλά καλό θα ήταν να προβλέπονταν γιατί δεν είναι λογικό να καίω καύσιμα για να μεταφέρω (πάνε-έλα 100+100) χλμ μισό κυβικό μπάζα και συγχρόνως να επικαλούμαι ότι αυτό το κάνω για να προστατέψω το περιβάλλον!1 point
-
Νομίζω ότι μπορείς να συνεχίσεις την Τ.Ε στο παράθυρο "σχόλια" (στα οποία προφανώς και πάλι ισχύει περιορισμός λέξεων)1 point
-
Η Ε.Ε.Μ.Κ υποχρεωτικά από την ΥΔΟΜ κοινοποιείται στο ΙΚΑ οπότε ο προσωπικά ιδιοκτήτης υποχρεούται να προβεί σε καταγραφή του έργου (αν δεν το κάνει "έχουσιν γνώσιν οι φύλακες" του ΙΚΑ -κάποια στιγμή θα κάνουν την αυτοψία τους και θα του χρεώσουν ένσημα και προσαυξήσεις!)1 point
-
Δε βλέπω να δικαιούται έκπτωση λόγω κύριας και μοναδικής κατοικίας αφού έχει ήδη υπερβεί το ανώτατο όριο των 70 τμ κατοικίας που αντιστοιχεί στον άγαμο. Έχω τη γνώμη ότι θα δικαιούταν μειωτικό λόγω κ.κ.μ.κ όταν θα είχε για παράδειγμα νόμιμα 50, αυθαίρετα προς τακτοποίηση 40, οπότε θα έβαζες 20 τμ με μειωτικό 0,40 και τα υπόλοιπα 20 ως άλλη κατοικία, υπό την προυπόθεση ότι δεν είχε άλλη κατοικία ή δικαίωμα δόμησης κλπ.1 point
-
Σε ευχαριστώ. Εγώ θα περάσω 2 ενισχυμένες ζώνες στα δύο άκρα των ελεύθερων παρειών (θα περνάνε πάνω από τα υποστηλώματα όπως στην φωτογραφία που είχα επισυνάψει) Στον δεσμό πιο κάτω εξηγά την ενισχυμένη ζώνη στο φέσπα. http://www.lhlogismiki.gr/tutorial/πώς-εισάγω-κατανεμημένο-φορτίο-σε-πλά/ Πώς εισάγω κατανεμημένο φορτίο σε πλάκα; Αν το φορτίο είναι σχετικά μικρό, π.χ. δρομική τοιχοποιία (Ι.Β. = 2,10 kN/m2), κατανέμεται το φορτίο αυτό σε όλη την επιφάνεια της πλάκας και εισάγεται σαν φορτίο στην πλάκα (Πλάκα > Παράμετροι > Φορτία > Μόνιμα φορτία). Αν το φορτίο είναι σημαντικό π.χ. μπατική τοιχοποιία, τότε κάτω από αυτή και μέσα στο πάχος της πλάκας περιγράφεται δοκός ενισχυμένη ζώνη (Δοκός > Σκυρόδεμα > Ενισχυμένη Ζώνη = ΝΑΙ) και το φορτίο δίνεται στη ζώνη. Όπως φαίνεται και στο παραπάνω σχήμα για την εισαγωγή της ζώνης πρέπει πρώτα να εισαχθούν οι λοιποί κόμβοι Λ5 και Λ6. Η ενισχυμένη ζώνη προσφέρει τοπική ενίσχυση στην πλάκα για τη διανομή του φορτίου, αλλά δεν καθορίζει τις συνθήκες στήριξης της πλάκας. Δεν είναι σωστό να βάλεις δύο πλάκες στο φέσπα. Επίσης υπάρχει στην δοκό επιλογή αποσύνδεση από πλάκα και έτσι μπορεί να υπολογίσει οπλίσμό διέριστης πλάκας. οκ θα κάνω αυτό που πρότεινες. Θα οπλίσω τις 2 κρυφοδοκούς με συνδετήρες Φ10/12, και θα ξεχάσω την πύκνωση συνδετήρων, με κύριο οπλισμό Φ14. Τον κύριο οπλισμό της κρυφοδοκού θα τον περάσω από κάτω του άνω οπλισμού της κύριας δοκού γιατί θα χάσω επικάλυψη λόγο του συνδετήρα της κρυφοδοκού άρα θα προσθέσω και οπλισμό πλάκας κατά μήκος πάνω από την κρυφοδοκό όπως κάνω και στην γενική κοιτόστρωση στην κάτω στρώση σχάρας (όπως έκανα παλιά γιατί έχει χρόνια να κάνω στατική μελέτη). Ερώτηση Να παραλείψω τον κάτω οπλισμό της πλάκας κατά μήκος της κρυφοδοκού για να κερδίσω στατικό ύψος κάτω οπλισμού κρυφοδοκού ή να σιδερώσω πρώτα τον κάτω οπλισμό της πλάκας και να χάσω 2 εκατοστά στατικό ύψος στον κρυφοδοκό άρα θα αποδυναμωθεί????? Ποια είναι η σωστή πρακτική?? Εγώ θεωρώ πως Ναι στο πρώτο.. Τελικά το πρόβλημα στο φέσπα (4.5.0.52) ήταν ο Κυπριακός κανονισμός. Επιλέγοντας τον Ελληνικό Κανονισμό δεν μου βγάζει πύκνωση συνδετήρων στις κρυφοδοκούς. Θεωρώ ότι αυτό το πρόβλημα έχει λυθεί με επιλογή του Ελληνικού κανονισμού. Άρα σωστά είχα σκεφτεί αρχικά ότι δεν χρειάζεται πύκνωση οπλισμού στις ενισχυμένες ζώνες ΧΑΑΠ. Ξέχασα να το ελέγξω με τον Ελληνικό κανονισμό που σωστά το φέσπα το διόρθωσε, ενώ ξέχασε να το κάνει στον Κυπριακό. Θα βάλω 8Φ12 Α&Κ ΣΦ8/10 και πλάτος κρυφοδοκού 80εκ. Τα 80 εκατοστά είναι το ελάχιστο πλάτος για δίτμητους συνδετήρες. Επίσης πρόσεξα ότι στην γενική κοιτόστρωση μου βγάζει επιπρόσθετα πλευρικό οπλισμό που δεν μου έβγαζε ο Κυπριακός. Τελικά θα πρέπει να ελέγχω και με τον Ελληνικό κανονισμό.1 point
-
Λοιπόν, συζητώντας με ένα ειδικό Ινδό αρχιτέκτονα -αποκρυφιστη κατέληξα στα εξής συμπεράσματα. Κρατείστε μόνο αυτά: ΦΕΚ 60/Α/2011 Αρθρο 31 3. Η παρ. 4 του άρθρου 23 του ν. 3212/2003 (ΦΕΚ 308 Α ́) καταργείται. ......................... Ν.3212/2003 Αρθρο 23 4. ...................................................η περ. β' της παρ. 1 του άρθρου 6 του από 24/31.5.1985 Προεδρικού Διατάγματος (290Δ).....................................εφαρμόζονται ως ειδικότερες και σε γήπεδα τα οποία διέπονται από ειδικές πολεοδομικές διατάξεις................................. Όλα τα υπόλοιπα είναι άχρηστα. ΆΡΑ: 1. Η δόμηση εκτός σχεδίου ΄΄γενικά΄΄ καθορίζεται με το 24/31.5.1985 ΦΕΚ270Δ και η μέγιστη δόμηση με την περ. β' της παρ. 1 του άρθρου 6 του από 24/31.5.1985 ΦΕΚ270Δ όπου προβλέπεται το γνωστό Δ=200+0,02*(Ε-4000)+0,01*(Ε-8000). 2. Η δόμηση στην εν λόγω περιοχή όμως καθοριζόταν με ΄΄ειδικές πολεοδομικές διατάξεις΄΄ δηλαδή με τον διάταγμα χαλκιδικής που έδινε μέγιστο στα εκτός σχεδίου = 200,00 τ.μ. Άρα λοιπόν, στην περιοχή δεν ίσχυαν οι ΄΄γενικές΄΄ πολεοδομικές διατάξεις του 31.5.41985 ΦΕΚ270Δ (εκτός σχεδίου) αλλά οι ειδικές του διατάγματος χαλκιδικής (ΦΕΚ290Δ/1977). 3. Με την εφαρμογή του Ν.3212/2003 και συγκεκριμένα Αρθρο 23, παράγραφος 4, καθορίζεται ότι πλέον οι διατάξεις της περ. β' της παρ. 1 του άρθρου 6 του από 24/31.5.1985 ΦΕΚ 270Δ εφαρμόζονται ως ειδικότερες των ειδικών (ΦΕΚ270Δ/77)- εδώ το κλειδί είναι να μην επηρεαστεί κανείς απο τα επόμενα που λέει όπως τροποΠοιούνται κτλ κτλ - ΑΡΑ, πλέον το ''γενικό'' 290Δ/85 εφαρμόζεται ως ''ειδικότερο '' απο το πρώην ''ειδικό'' διάταγμα χαλκιδικής 270Δ/77, ΑΡΑ η δόμηση πάει με τον γενικό τύπο 200+(Ε-4000)*0,02+(Ε-8000)*0,01. 4. Με το ΦΕΚ 60Α/2011 προβλέπεται ότι η ''Η παρ. 4 του άρθρου 23 του ν. 3212/2003 (ΦΕΚ 308Α ́) καταργείται.'' ΑΡΑ πλέον οι ΄΄γενικές'' διατάξεις δεν είναι ''ειδικότερες'' και άρα επανέρχεται το καθεστώς που ισχύαν οι '' ειδικές''' δηλαδή το διάταγμα χαλκιδικής με τα 200 τ.μ Τα νησιά και τα λοιπά είναι άσχετα. Υπάρχει λοιπον εγκριση δόμησης εγκεκριμένη όπως φαίνεται ΛΑΘΟΣ. Πριν βγει η άδεια δόμησης με κάποιο μαγικό τρόπο κάποιοι καταλαβαίνουν αυτό το λάθος. Τί γίνεται απο δω και πέρα?1 point
-
Όπως έχω ξαναπεί έχουμε γίνει εκτός από μηχανικοί, και δικηγόροι και συμβολαιογράφοι και υποθηκοφύλακες και λογιστές και λεφτά δε βλέπουμε.... (και παίρνουμε στο τέλος και όλη την ευθύνη) Είμαστε τα μεγαλύτερα κορόιδα... Όσο για τη νομοθεσία και τη γραφειοκρατία δε χρειάζεται να πούμε τίποτα. Γνωστά πράγματα... Καθημερινά την πατάσσουν...1 point
-
φιλε αν ο σκοπος σου ειναι να παρεις τη δουλεια, εχεις φτυσει αιμα απο τωρα, και ειναι και αμφιβολο αν θα πληρωθεις στην ωρα σου, εφοσον δεν συνεργαζεσαι ηδη με τον κατασκευαστη. το καλυτερο που εχεις να κανεις για το φιλο σου ειναι να του φτιαξεις μια τεχνικη συγγραφη υποχρεωσεων ΜΟΝΟ για τα διαμερισματα που παιρνει αυτος, και φυσικα ΠΡΙΝ συμφωνηθει το τιμημα της αντιπαροχης. αν πας να συνεργαστεις ως επιβλεπων με κατασκευαστη, προετοιμασου να παραιτηθεις απο τωρα στην επιβλεψη. ενδεικτικα σου αναφερω μερικα σημεια που θα εχεις θεματακια ως επιβλεπων: απουσια σοβαρων αντιστηριξεων στην εκσκαφη, μη ληψη δοκιμιων κατα τη σκυροδετηση, μη τηρηση προβλεπομενης θερμομονωσης, μη τηρηση μετρων ασφαλειας και υγιεινης του προσωπικου, αστοχια μονωσεων, κλεισιμο ημιυπαιθριων, μετατροπη κοινοχρηστων χωρων σε ιδιοχρηστους, καταγγελιες απο γειτονες. μην πας να μπλεξεις με ανθρωπους που δεν ξερεις μονο για να παρεις τη δουλεια. μεινε μονο ως τεχνικος συμβουλος του φιλου σου και αποκλειστικα μονο για τα διαμερισματα του.1 point
-
Πιο σωστή διατύπωση, πλήρης απελευθέρωση, κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Υπογράφουν όλοι τα πάντα, ακόμα και χωρίς πτυχίο. Αυτό μάλιστα. Είναι μια σαφής πρόταση. Αντιβαίνει βέβαια με όλα τα άλλα περί ελλιπούς κατάρτισης αν δεν υπάρχει μάστερ 3+2 και υπογραφής του σύμπαντος από τον Πολιτικό Μηχανικό αλλά δεν πειράζει.0 points
-
0 points
-
Πλήρη απελευθέρωση για όλους. Και -1000 να φτάσω ένα να θυμάστε: Πλήρη απελευθέρωση, όλοι τα ίδια επ. δικαιώματα. Καλημέρα σας κύριοι.0 points
-
Είναι δικαίωμα της κάθε σχολής το πρόγραμμα που θα ακολουθήσει. Για αυτό θα γίνεται και η επιλογή για το ίδρυμα, δηλαδή βάση του προγράμματος σπουδών που έχει και όχι με τι χρώμα είναι βαμμένο από έξω. Στο ξαναλέω, όλοι οι Πολ. Μηχανικοί θα έχουν τα ίδια επ. δικαιώματα, με το Master απλά θα έχεις εξειδίκευση. Δεν έχει καμία σχέση ο ΧΜ με τον ΠΜ. Μην κρίνεις όπως είναι σήμερα επειδή σήμερα είναι αχταρμάς αλλά κανείς δεν διατίθεται να τα αλλάξει επειδή ή δεν γνωρίζουν απο ακδημαϊκά ή επειδή υπάρχουν συμφέροντα. 3+2 και τέλος συνάδελφοι, πάμε για Bologna και εμείς εδώ στο Uganda !-1 points
-
Συνάδελφε δεν με ενδιαφέρει τι νομίζει ο καθένας με την λογική της Ελλάδος. Το τι θεωρεί ο ΧΜ ούτε καν με απασχολεί. Μην σκέπτεσαι όπως τώρα και τι ισχύει στην Ελλάδα, που ο πολ. μηχανικός υπογράφει για παράδειγμα για όλο το σύμπαν. Αυτά όλα θα αλλάξουν και θα γίνουν από την αρχή για όλους.-1 points
-
-1 points
-
Eνώ σήμερα να υπογράφει αρχιτέκτονας στατικά ή τοπογραφικά είναι όπως θα έπρεπε να είναι έτσι; Πλήρη απελευθέρωση, ο καθένας επ. δικαιώματα στο αντικείμενό του.-3 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Οι νέοι κανόνες για την χρήση αιγιαλού και παραλίας από καφέ, καντίνες, ξενοδοχεία και beach bar
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Πρόσφατα ψηφίστηκε από την Βουλή το νομοσχέδιο για τους όρους αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας σε παραθαλάσσιες περιοχές, που περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις για την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες, την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας με διαφάνεια, την προστασία του περιβάλλοντος, την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, τον σεβασμό και την ασφάλεια των λουόμενων, την ένταση των ελέγχων και την επιβολή αυστηρών κυρώσεων στους παραβάτες.
Στόχος του νέου νόμου είναι να μπει φραγμός στην αναρχία που επικρατεί κατά τους θερινούς μήνες στις περισσότερες παραλίες, όπου συναντάται η πρακτική των παράνομων καταλήψεων του αιγιαλού και της παραλίας από τους επιχειρηματίες με την ανοχή πολλές φορές των δήμων που τις παραχωρούν, αλλά και την έλλειψη ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές. Το θέμα είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις τον τελευταίο χρόνο, με τις αντιδράσεις πολιτών σε πολλά νησιά και παραλίες της χώρας, γνωστό ως «κίνημα της πετσέτας». Για αυτό το λόγο θα πρέπει οι πολίτες να γνωρίζουν τις νέες διατάξεις που ισχύουν για την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας σε ιδιώτες.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οδηγός της ΠΟΜΙΔΑ για τις νομικές και τεχνικές διαδικασίες εγκατάστασής φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων σε υπάρχοντα και νέα κτίρια
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
H επέκταση της χρήσης ιδιωτικών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων συναρτάται με την πρακτική δυνατότητα φόρτισής τους εντός των κάθε είδους κτιρίων, και ιδιαίτερα εντός των ιδιόχρηστων ή κοινόχρηστων χώρων των πολυκατοικιών της χώρας, κάτι που δεν είναι απαλλαγμένο από διαφορετικές απόψεις και συγκρουόμενα συμφέροντα των ενοίκων τους.
Με αφορμή την από 7.3.2024 ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ περί υποχρεωτικής δήλωσης όλων των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων ιδιοκτητών και διαχειριστών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, η ΠΟΜΙΔΑ παραθέτει τους κανόνες που περιλαμβάνονται στα άρθρα 21,22,24 και 26 του Ν.4710/2020 (ΦΕΚ 4710Α/2020) και διέπουν τις διαδικασίες εγκατάστασης, λειτουργείας αλλά και δήλωσης φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στα υφιστάμενα και νέα κτίρια της χώρας.
A. Ποια είναι η διαδικασία εγκατάστασης φορτιστών στα υπάρχοντα κτίρια
1. Σε υφιστάμενα κτίρια, τα οποία είχαν υποχρέωση πρόβλεψης θέσεων στάθμευσης, δύναται να εγκαθίσταται νέα υποδομή καλωδίωσης σε κοινόχρηστους ή και κοινόκτητους χώρους, για την τοποθέτηση ξεχωριστής κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, η οποία επιτρέπει την τοποθέτηση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο. Σε περιπτώσεις κτιρίων με πολλαπλές ιδιοκτησίες, για την ανωτέρω εγκατάσταση απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της απόλυτης πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών [τουλάχιστον πεντακόσια ένα χιλιοστά (501/1000)]. Η λειτουργία και ο τρόπος χρήσης του συνόλου της εγκατάστασης συμπεριλαμβάνονται σε τεχνική έκθεση ηλεκτρολόγου ή ηλεκτρολόγου μηχανικού, η οποία προσαρτάται στον κανονισμό του κτιρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Ολόκληρο το πρόγραμμα για τη διαχείριση των Δασών- AntiNero για τον προληπτικό καθαρισμό τους
Engineer posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Τη μεταρρύθμιση για τη διαχείριση των δημόσιων δασών ανέλυσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνέντευξη Τύπου, γνωστοποιώντας παράλληλα τα δάση, τα οποία αφορούν οι πρώτες διαχειριστικές μελέτες που ανατίθενται. Ακόμη, παρουσίασε την πορεία υλοποίησης του προγράμματος προληπτικών καθαρισμών δασών (AntiNero), το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη σε πληθώρα περιοχών της χώρας.
Η συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Δασών, κ. Ευστάθιου Σταθόπουλου και του Γενικού Διευθυντή Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος, κ. Ευάγγελου Γκουντούφα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκύκλιος σχετικά με τον προσδιορισμό κοινόχρηστης οδού στο πλαίσιο μελετών Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε η με Α. Π.: ΥΠΕΝ/∆ΠΟΛΣ/20894/465 26/02/2024 Διευκρινιστική εγκύκλιος σχετικά με τον προσδιορισμό κοινόχρηστης οδού στο πλαίσιο μελετών Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων (περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4447/2016)
ΣΧΕΤ. : 1. Η περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4447/2016 (όπως ισχύει)
2. Η υπ. αρ. ΥΠΕΝ/ΔΠΟΛΣ/6015/136/20-1-2022 Υπουργική Απόφαση (Β΄510) «Τεχνικές
Προδιαγραφές μελετών Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΕΠΣ)
Με την παρούσα δίνονται οδηγίες για την εφαρμογή της περ. γ, της παρ. 1, του άρθρου 8 του ν. 4447/2016 (όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 234 του ν. 5037/2023) στην περίπτωση που με το Ε.Π.Σ. προσδιορίζεται κοινόχρηστη οδός, με την οποία επιτυγχάνεται η οργανική-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ιδιοκτησιακό καθεστώς σε παραλία και αιγιαλό
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι παράκτιες περιοχές αποτελούν ζώνες ειδικής σημασίας για τη χώρα, καθώς εντοπίζονται στο μεγαλύτερο μέρος αυτής . Σε αυτές λαμβάνουν χώρα ζητήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και σύγκρουσης των χρήσεων γης. Η τάση αύξησης των περιβαλλοντικών προβλημάτων στις παράκτιες περιοχές, έχει προβληματίσει την διεθνή κοινότητα και η καταγραφή και παρακολούθηση των παράκτιων περιοχών και αιγιαλών είναι μια από τις πρώτες προτεραιότητες της ΕΕ, η οποία στο πλαίσιο του προγράμματος “Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Παράκτιων Περιοχών”, έχει εισάγει μια σειρά από συστάσεις, οδηγίες και πλαίσια μέσω των οποίων παροτρύνει τα κράτη μέλη για μια ενιαία και ορθολογική διαχείριση των παράκτιων περιοχών.
Χρήσιμοι Ορισμοί
Αιγιαλός: είναι η ζώνη της ξηράς, που βρέχεται από τη θάλασσα από τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της.
Παραλία: Η ζώνη ξηράς που προστίθεται στον αιγιαλό, καθορίζεται δε σε πλάτος μέχρι 50μ. από την οριογραμμή του αιγιαλού, προς εξυπηρέτηση της επικοινωνίας της ξηράς με τη θάλασσα και αντίστροφα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-