Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.196


  2. jojo

    jojo

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      934


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.430


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      25.849


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/05/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. 1) Εάν οι συντεταγμένες που καταχωρηθούν τώρα στο Κτηματολόγιο είναι "στο περίπου" στο μέλλον θα δημιουργηθεί πρόβλημα. Το Κτηματολόγιο ξεκίνησε για να ξεκαθαρίσουν υποθέσεις δεκαετιών ή και αιώνων. Με το που τελειώσει, ό,τι δηλώθηκε, όπως δηλώθηκε, έτσι και θα είναι. Η διαδικασία για να αλλάξει είναι πολύ χρονοβόρα και δαπανηρή. Θα πρέπει να αποδείξεις την ορθότητα της διόρθωση που θέλεις να κάνεις (μηχανικός+συμβολαιογράφος) και ενδεχομένως να χρειαστεί και δικαστήριο (δικηγόρος). 2) Για το λόγο, αυτό που λέω εγώ στους πελάτες μου είναι: "Η καλύτερη λύση (ιδίως για οικόπεδα) είναι να συντάξετε τοπογραφικό. Καταλαβαίνω ότι αυτό συνεπάγεται ένα σημαντικό κόστος. Εάν δεν το κάνετε μπορεί να προκύψουν αυτά τα προβλήματα. Μπορεί και όχι. Με το τοπογραφικό σίγουρα δεν θα προκύψουν. Αυτό το αποφασίζετε εσείς". Από εκεί και πέρα αποφασίζει και κάνει. 3) Αυτούς που δεν κάθονται να σου εξηγήσουν τι έχουν, πώς το απέκτησαν και να σου υποδείξουν πού βρίσκεται, θα τους εξυπηρετείς στο τέλος. Μου έχει τύχει να μου φέρουν χειρόγραφη διαθήκη, μετά ένορκη βεβαίωση, μετά δικαστική απόφαση και τελικά να βρήκαν την πράξη αποδοχής κληρονομιάς, για να καταλήξουμε ότι δεν ξέρουμε πού βρίσκεται το χωράφι και να μου λένε "Πήγαινε το έτσι στους μ@@ να το εντωπίσουν μόνοι τους στο χάρτη τους". Εάν δεν νοιάζονται αυτοί για την περιουσία τους, γιατί πρέπει να νοιαστείς εσύ;
    3 points
  2. ... Pages from προδιαγραφές κτηματολογίου.pdf
    2 points
  3. Μια παρακληση.....συναδελφοι μην απαντατε σε ιδιωτες...να συμβουλευονται με επισκεψη ιδιωτες μηχανικους και να τους πληρωνουν για τις υπηρεσιες τους.....Αυτοι πληρωνονται καθε 1η του μηνα προκαταβολικα και απαιτουν απο τους ελ. επαγγελματιες μηχανικους να τους απασχολουν 1 χρονο 200 ωρες και στο τελος να πληρωθει ο μηχανικος 248 ευρω (ητοι 150 ευρω καθαρα) επι πιστωση.......Οι τσαμπατζηδες τελειωσαν....στο επομενο εξοικονομω οποιος θελει 1000 ευρω κατ ελαχιστο προκαταβολικα για να του τρεξουμε την αιτηση ως συμβουλοι ...
    2 points
  4. Παύλο (μάλλον) αυτή η παραπομπή είναι παλιά ... μάλλον αυτή ήθελες να γράψεις ... http://ecopress.gr/?p=20016 Έχω ανεβάσει εδώ την σχετική τροπολογία η οποία ψηφίσθηκε σύμφωνα με την από πάνω παραπομπή την Μ.Τρίτη. Επίσης εδώ στις 23/4/2019 το ψηφισθέν νομοσχέδιο, Άρθρο 227 "Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4495/2017 (Α΄ 167)", σελίδα 142, εδάφιο "4. Στο προτελευταίο εδάφιο του άρθρου 99 η φράση «µέχρι τις 3.5.2019» αντικαθίσταται µε τη φράση «µέχρι τις 3.11.2019».)"
    2 points
  5. Το βασικό είναι να δημιουργηθεί σημείο αποστράγγισης (σημαντικό να είναι επισκέψιμο). Το ιδανικό σημείο είναι εκεί που αρχίζει η ανηφορική πορεία μέχρι την ταράτσα. Για να γίνει αυτό πρέπει το οριζόντιο κομμάτι του αεραγωγού να έχει κλίση περίπου 1-1,5% προς αυτό το σημείο. Εκεί πρέπει να δημιουργηθεί σημείο συλλογής συμπυκνωμάτων με σιφώνι τύπου "υ" για να είναι δυνατή η αποστράγγιση (όπως γίνεται στις ΚΚΜ). Πολύ σημαντικό είναι να μην υπάρχουν "κοιλιές - χαμηλά σημεία" στο οριζόντιο κομμάτι, γιατί το νερό που θα παγιδεύεται εκεί θα γίνεται εστία μικροβίων και δυσωδίας και ίσως βρίσκει διέξοδο πάνω στις κατσαρόλες ή κάπου αλλού που δεν θέλουμε .... Αυτά όσο αφορά την αποστράγγιση. Για να δημιουργούνται όσο το δυνατόν λιγότερα συμπυκνώματα, προτείνω : Κατάργηση του απορροφητήρα πάνω από την κουζίνα και εγκατάσταση εκεί ενός "χωνιού" με φίλτρο Εγκατάσταση κατάλληλου φυγοκεντρικού ανεμιστήρα στην ταράτσα στο τέρμα του αεραγωγού Σωλήνα PVC (αποχέτευσης), και όχι εύκαμπτων σπιράλ που έχουν πτυχώσεις. Πρέπει να είναι μικρής διατομής, ώστε να έχουμε μεγάλη ταχύτητα του αέρα, μικρή επιφάνεια εναλλαγής προς το περιβάλλον και όσο το δυνατόν μεγαλύτερη υποπίεση. Καλό είναι να έχει και θερμομόνωση Δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό να κατασκευαστούν όλα αυτά .... (και βέβαια να κρυφτούν από τους φίλους αρχιτέκτονες, που νομίζουν ότι έχουν εύκολο έργο)
    2 points
  6. Version X5.4

    74.302 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. 2.292 downloads

    Τύποι κυκλοφοριακών συνδέσεων για πρατήρια και λοιπές εγκαταστάσεις συμφωνα με το Π.Δ. 118/2006 (ΦΕΚ 119Α' / 16 Ιούν 2006) σε μορφή dwg και pdf.
    1 point
  8. 13.805 downloads

    Το αρχείο περιλαμβάνει τα εξής: - Βεβαίωση στατικής επάρκειας - Έκθεση Αυτοψίας - Δήλωση Στατικής Επάρκειας
    1 point
  9. ποιό ΦΕΚ???? [ναλεγες και την περιοχη/οδό...]
    1 point
  10. Επι τελους...θυμηθηκαν να διορθωσουν εκεινο το ξεχασμενο εδω και 20 χρονια, που ζητουσαν για την ενορκη βεβαιωση να εχει συνταχθει σε ανυποπτο χρονο..... [τελευταια παραγραφο στην ανω αποφαση] και ενω, βέβαια, στην πραξη η διαδικασια ειχε υπερκερασει [άτυπα] αυτη την ρυθμιση.. ΣΤ) Ως προς την λήψη ενόρκων βεβαιώσεων ενώπιον Ειρηνοδίκη ή συμβολαιογράφου, που δίδονται για να χρησιμοποιηθούν από τον αιτούντα-δικαιούχο, κατά την υποβολή της δήλωσης του Ν. 2308/1995, εμπραγμάτου ή άλλου εγγραπτέου στα Κτηματολογικά βιβλία δικαιώματος επί ακινήτου, κειμένου σε υπό κτηματογράφηση περιοχή, με έκτακτη χρησικτησία: Κατά το υπ’ αριθμ. ΠΡ 1631/1845184/31-1-2019 έγγραφο του Ν.Π.Δ.Δ. «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ», το οποίο και συναποστέλλεται, με την υπ’ αριθμ. 556/09/17-10-2012 (ΦΕΚ 3370 Β΄/18-12-2012) απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του τότε Οργανισμού Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδας (Ο.Κ.Χ.Ε.), που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων του Ν. 2308/1995 (άρθρ. 3 παρ. 3, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρ. 1 παρ. 8 του Ν. 3481/2006), προσδιορίζονται ενδεικτικά αποδεικτικά έγγραφα για τη δήλωση κυριότητας επί ακινήτων με αιτία κτήσης την έκτακτη χρησικτησία. Ενδεικτικά μεταξύ των αποδεικτικών εγγράφων έχει συμπεριλάβει και τις ένορκες ενώπιον συμβολαιογράφου ή ειρηνοδίκη βεβαιώσεις, ως στοιχείο επίκλησης της εικοσαετούς νομής του δηλούντος επί του ακινήτου, το οποίο δηλώνεται κατά την διαδικασία κτηματογράφησης. Επομένως, εφ’ όσον η ανωτέρω απόφαση του Ο.Κ.Χ.Ε. έχει εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση νόμου, είναι νόμιμη η λήψη των ως άνω ενόρκων βεβαιώσεων ενώπιον συμβολαιογράφου για την ολοκλήρωση των διαδικασιών κτηματογράφησης της χώρας. Με τιμή Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας Γεώργιος Ρούσκας Θεόδωρος Χαλκίδης εδω http://enotariat.gr/?p=4701
    1 point
  11. Πόσο μάλλον όταν πολλοί απο μας δεν έχουμε καταλάβει ότι ο φορέας ΕΚ είναι καταγραφέας/καταχωρητής των υπάρχοντων τίτλων και τίποτα παραπάνω
    1 point
  12. Ευτυχώς για αυτούς που δεν καταλαβαίνουν, πάντα υπάρχει το "κακό" Κτηματολόγιο που τα έκανε χάλια.... Στην τελική, εσύ κάνεις την δουλειά σου σωστά και μάλιστα χωρίς να έχεις καμία ευθύνη (πέραν της αστικής απεναντι στον πελάτη). Πολύ πιο εύκολη δουλειά από τη σύνταξη ενός Τοπογραφικού Διαγράμματος ή πόσο μάλλον μιας ρύθμιση ν.4495/17
    1 point
  13. Τυχεροί είστε τότε στα Βόρεια!! Η Πελοπόννησος πραγματικά είναι ένα μπάχαλο! Συγκλονιστική περίοδος να είσαι Τοπογράφος Μηχανικός πάντως!!! Ακόμα και αν μπαίνουν απλά οι βάσεις (άτσαλα, βιαστικά και πρόχειρα) είναι πολύ σπουδαίο το έργο και θα αλλάξει πολλά πράγματα για το επάγγελμα μας.
    1 point
  14. Δε θα διαφωνήσω, κάθε περίπτωση όπως γνωρίζεις και γνωρίζω είναι και διαφορετική. Μη ξεχνάμε πως αλλού βρίσκεσαι εσύ, αλλού εγώ. Η νέα Ελλάδα στο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ποσοστό δεν έχει τέτοιους τίτλους που περιγράφεις. Μιλάω για ακίνητα στη Βόρεια Ελλάδα με σαφή όρια και εμβαδά. Εσύ επειδή είσαι νοτιότερα είναι το μπάχαλο που δημιουργήθηκε από πολλούς που δεν έκαναν σωστά τη δουλεία τους, ας την κάνουμε τώρα εμείς λίγο καλύτερα, είναι λίγο αργά αλλά καλύτερα αργά παρά καθόλου ξανα. Δε θα διαφωνήσω καθόλου όταν έχεις τέτοιες περιγραφές και δεν φταις ουτε εσυ ούτε εγώ για αυτή τη κατάσταση και ούτε θα λύσει κατι το κτηματολόγιο ούτε εσύ γιατί πολύ απλά 1. Εσύ είσαι μηχανικός (δεν φτάχνεις τίτλους, εφαρμόζεις κατά το δυνατόν τον τίτλο και εφαρμόζεις και τις πράξεις διοίκησης (πχ Ρυμοτομία κλπ, χωρίς να αγνοείς τίποτα από τα προαναφερόμενα, όσο το δυνατόν καλύτερα. Μην μιλήσω για ακρίβειες, τα γνωριζεις πολύ καλα) 2. Το κτηματολόγιο είναι φορέας ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ. Τίποτε περισσότερο αλλα και τίποτα λιγότερο. Η πορεία που λες (και είμαι της ίδιας άποψης) θα πάρει δεκαετίες/αιώνες. Δεν λύνονται σε 20 χρόνια (αρχή κτηματογράφησης έως σήμερα που οδευουμε στο τέλος) Πρέπει πολύ σωστά να είμαστε σωστοί με τον πελάτη μας και με την υπογραφή μας, εχουμε αυτές τις 2 υποχρεώσεις. Το προφανές λάθος στο συμβόλαιο διορθώνεται με διόρθωση συμβολαίου. Μπορεί να βρίζουμε τους υποθηκοφύλακες (και γω μαζί) αλλά σε ορισμένα έχουν δίκιο: Θα ζητήσουν διόρθωση συμβολαίου (αν προκύπτει όντως ότι υπάρχει λάθος στο συμβόλαιο). Το θέμα είναι ότι θα το ζητήσουν στο λειτουργούν όταν θα έχουν όλη την ιστορικότητα μπροστά τους. Μην ξεχνάμε όμως εκτός από το προφανές λάθος στο συμβόλαιο, το λάθος από δόλο ή από πολλούς άλλους λόγους που ο υποθηκοφύλακας δεν θα επιτρέψει κάτι τέτοιο, αλλά πρώτα θα περάσει σε μας αυτός ο έλεγχος
    1 point
  15. Όσον αφορά τα ακίνητα και το Ε9, εγώ πράττω ως εξής: Αν δεν υπάρχει κάποιο προφανές λάθος ή μεγάλη ανακρίβεια, βάζω τα τετραγωνικά όπως ακριβώς είναι στο Ε9. Αυτό γιατί θεωρώ πως πρόκειται (κάποια στιγμή) να γίνει διασταύρωση Ε9 με Κτηματολόγιο (για αυτό κάνουμε δηλώσεις με κωδικούς Taxisnet). Όποτε κάποιος ιδιοκτήτης κάνει μια νέα μέτρηση του ακινήτου, βρει κάποια διαφορά και αποφασίσει να διορθώσει το Ε9, ας σε ενημερώσει να δεις κατά περίπτωση αν διορθώνεται και στο Κτηματολόγιο.
    1 point
  16. Ακούστηκα λίγο αφοριστικός γιατί και η πλειονότητα των τίτλων μπάχαλο είναι. Όταν στις περιοχές που γίνεται τώρα κτηματογράφηση τα 7 στα 10 ακίνητα περιγράφονται ως αγρος στη θέση "Παπαφίγκου" με έκταση 4 στρέμματα ή όση και αν είναι, τι εφαρμογή να κάνεις;; Δεν υπάρχει εφαρμογή τίτλων ούτε καλούμαστε να διαφυλάξουμε κάτι. Δηλώνεις αυτό που ο ιδιοκτήτης θεωρεί ότι του ανήκει και περιμένεις την ανάρτηση. Δεν διαπράττεις έγκλημα και ούτε θα σε καλέσει κανένας δικαστής γιατί δήλωσες παραπάνω έκταση ή χωράφι του αλλουνού. Επειδή αποφασιστηκε να γίνει Κτηματολόγιο τώρα δεν θα λύσουμε όλα τα προβλήματα μονοκοντυλιά. Ας ψάξει ο κάθε ιδιοκτήτης τι του ανήκει (οι μισοί σχεδόν δεν ξέρουν ακριβώς), και ας τα δηλώσει στο Κτηματολόγιο,. Στην τελική μπορεί να μην ξέρει και σωστά τα όρια του και να ανακαλύψει ότι αυτό που νόμιζε δικό του είναι αλλουνού. Ή το αντίθετο, να δηλώσει από λάθος μια έκταση που δεν του ανήκει και επειδή ο πραγματικός ιδιοκτήτης δεν θα τη δηλώσει, θα την πάρει ο δηλών. Ας γίνει ένα πρώτο ξεκαθάρισμα των ιδιοκτησιών, να δούμε τι "φαίνεται" να ανήκει σε ποιόν και στην πορεία φτιάχνουμε και τα φινιρίσματα. Συμφωνώ πάντως πως πρέπει να είμαστε σωστοί με τον πελάτη μας, να τον ενημερώνουμε σωστά για την διαδικασία και ας αποφασίσει μόνος του (αν και οι περισσότεροι ούτως ή άλλως είτε δεν καταλαβαίνουν γρι είτε δεν τους νοιάζει να ακούσουν).
    1 point
  17. τη λέξη πρέπει δε μπορώ να την πω εγώ προσωπικά, εκφέρω προσωπική άποψη
    1 point
  18. Το Τοπογραφικό Διάγραμμα κατά τη γνώμη μου απλά μειώνει τις πιθανότητες να έχεις πρόβλημα μελλοντικά στο Κτηματολόγιο. Οι ανάδοχοι δεν εφαρμόζουν και το 100% των εξαρτημένων Τοπογραφικών όπως τους προσκομίζονται. Στην τελική, ακόμα και να μην υπάρχει ακρίβεια στο Κτηματολόγιο, δεν προκύπτει κάποιο ουσιώδες ελάττωμα στο ακίνητο. Είχα τώρα περίπτωση στον Πειραιά που το Κτηματολόγιο έχει βάλει την Ρυμοτομική/Οικοδομική 55cm πιο έξω από την πραγματική της θέση. Σωστό σχήμα και εμβαδόν είχε το γεωτεμάχιο, αλλά offset. Έκανα Τοπογραφικό, το υπέβαλλα ηλεκτρονικά, έκαναν συμβόλαιο, καταχωρίστηκε στο Κτηματολόγιο, τέλος. Κανένα πρόβλημα. Για μένα, σημασία έχει το πολύγωνο που δηλώνεις να έχει συμβατότητα στο σχήμα και το εμβαδόν του να προσεγγίζει την πραγματικότητα και ας είναι άσχετο με τίτλους.
    1 point
  19. Στην περίπτωσή σου υπάρχει απλός προληπτικός έλεγχος εκσκαφών ώστε να αποκλειστεί η περίπτωση ανεύρεσης στοιχείων που ενδεχομένως πρέπει να προστατευτούν. Η έγκριση της αρχαιολογίας για αδειοδότηση εργασιών έχει σχέση μόνο με ήδη προστατευόμενους χώρους και τόπους (οριοθετημένους με αποφάσεις ή περιβάλλον γνωστών μνημείων). Εκεί η επιβεβλημένη νομικά προστασία τους ενδέχεται να επηρεάσει την αδειοδότηση με περιορισμούς ή αλλαγές της μελέτης, οπότε γι' αυτό η έγκριση προηγείται. Σε απλές εκσκαφές η μελέτη πρώτα εγκρίνεται και μετά γίνεται η εκσκαφή, οπότε τότε απαιτείται μόνο η επίβλεψη από την αρχαιολογία κατά τη διάρκειά τους. Αν υπάρξουν ευρήματα η άδεια οικοδομής δεν θα έχει και τόση σημασία. Υπάρχουν περιοχές όπου η αρχαιολογικά υπηρεσία διατάσσει πρώτα δοκιμαστικές τομές που μπορεί να εξελιχθούν και σε πλήρη ανασκαφή ή και πλήρη απαγόρευση της δόμησης ή απαλλοτρίωση, οπότε δεν αφήνει να έχουμε καν κάποια εγκριτική διαδικασία οικοδομής. Συμπέρασμα : Η επιλογή κατηγορίας άδειας έχει να κάνει μόνο με τις ήδη προστατευόμενες περιοχές, για απλές εκσκαφές, αν τελικά δοθεί άδεια, αυτή δεν θα κρίνει την κατηγορία της άδειας.
    1 point
  20. Από το Σύνταγμα τιμωρείται η μη εφαρμογή νόμου και δεν επιτρέπεται η άγνοια νόμου πόσο μάλλον από μια δημόσια υπηρεσία. Όμως ας μη βασιζόμαστε σε προφορικές απαντήσεις. Ο φίλος σου ας τη ζητήσει εγγράφως..
    1 point
  21. Γιατί να καλέσει το μηχανικό και όχι τον ιδιοκτήτη; Ο μηχανικός απλώς παρέλαβε και πήγε τη δήλωση. Δεν υπέγραψε κάπου για την ορθότητα των δηλωθέντων στοιχείων επί εδάφους. Ο μηχανικός οπως σωστά είπες θα ήταν υπόλογος στο συνταχθέν τοπογραφικό του. Εξάλλου με νεότερη οδηγία αν έχεις τίτλο πχ για 1000 τμ και παρουσιάσεις τοπογραφικό για 4.000 τμ (τυχαίο το νούμερο) ζητάνε καταχώρηση στο Ε9 και το δέχονται. Αυτό τουλάχιστον μας ενημέρωσαν ότι ισχύει. Εφαρμογή τίτλων όταν έχουμε χιλιάδες αποδοχές που δεν γράφουν ούτε καν προσανατολισμό (πόσο μάλλον μήκη και διευθύνσεις πλευρών) αλλά και παλιά συμβόλαια τα οποία δεν αναφέρουν καν επιφάνεια, η εφαρμογή τίτλου μοιάζει ανέκδοτο. Ηθικά τώρα και δεοντολογικά. Αν έχω ενημερώσει και ο πελάτης αποφασίζει σύμφωνα με τα δικά του κριτήρια είναι υπεύθυνος. Πήρε την ευθύνη του. Την υπογράφει κιόλας. Εδώ και καιρό σε πολλές πτυχές του αντικειμένου μας (πχ τακτοποιήσεις αυθαιρέτων, τοπογραφικά) ο ιδιοκτήτης δεν είναι ούτε αμέτοχος ούτε άμοιρος ευθυνών. Υπογράφει υπεύθυνες δηλώσεις Ν. 1599/86 και ξέρει πολύ καλά οτι υπάρχουν κυρώσεις περί ψευδούς δήλωσης.
    1 point
  22. Συνάδελφοι μην επεκταθούμε περαιτέρω στην απαίτηση ΜΣΕ καθώς αυτό αφορά άλλο θέμα. Ευχαριστώ για τη συνεργασία
    1 point
  23. Άδεια κατεδάφισης εντάσσεται στην κατηγορία 1* *βάσει άρθρο 7 & 8 ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983-«Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής»
    1 point
  24. uptight Χρόνια Πολλά και συμφωνώ με το συνάδελφο jojo. Εμείς έχουμε την επαγγελματική υποχρέωση να δώσουμε στον πελάτη τις επιλογές και να του επισημάνουμε τις συνέπειες. Αν δεν θέλει να κάνει τοπογραφικό θα παει με ότι έχει. Μια επισήμανση δική μου. Να τον βάλεις πάνω στο απόσπασμα της ΕΚΧΑ να υπογράψει ότι τα όρια τα υπέδειξε ο ίδιος. Κράτησε αντίγραφο από αυτό το απόσπασμα στο γραφείο σου.
    1 point
  25. Αν δε θέλει ας μην θέλει. Δικό του είναι όχι δικό σου. Φυσικά και θα κάνεις την δήλωση Η δήλωση καταχωρείται και με ένα ΕΝ (προβολικες συντεταγμένες ΕΓΣΑ87). Μεταγενέστερα ΑΝ ΘΕΛΕΙ μπορεί να κάνει αίτηση συμπληρωματικών στοιχείων με τοπογραφικό
    1 point
  26. Δίνουμε ότι στοιχεία μας έχει προσκομίσει ο ιδιοκτήτης κατ' επιλογήν του ιδιοκτήτη να προσκομίσει και δεν αναλαμβάνουμε ευθύνη προσκόμισης γοογλοπολυγωνου. Ένα ΕΝ αρκει για να περαστεί η δήλωση. Ενημερώνουμε ΑΝ ΘΕΛΕΙ να κάνει Τοπογραφικό. Αν δε θέλει, από δω παν και οι άλλοι
    1 point
  27. Αληθώς, ο Κύριος. Έχεις δίκιο, δεν αναφερόμουν στο "μελλοντικοί" αλλά στο ότι δεν κτίστηκαν και, μάλλον, δεν θα κτιστούν όσο θα ζήσω ακόμη.
    1 point
  28. Δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό θέλει ο νομοθέτης.... Αν για παράδειγμα έχουμε 100μ² κτιρίου Κατηγορίας 1 και μια προσθήκη κατ'επέκταση 2,5μ² (WC) μετά το 2004, θα απαιτηθεί ΜΣΕ ?
    1 point
  29. Χρόνια πολλά φίλε... Χριστός Ανέστη! Επίτρεψέ μου να συνεχίζω να θεωρώ ως απίθανο το γεγονός ότι, συμβολαιογράφος έχει συστήσει ΣΟΙ σε ακίνητο στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και μελλοντικοί όροφοι, χωρίς όμως ν' αναφέρει ότι, αυτοί οι μελλοντικοί όροφοι, είναι "μελλοντικοί".
    1 point
  30. Σωστό αυτό που αναφέρεις....! Η δική μου όμως επισήμανση περί ΜΣΕ είχε άλλη "αφετηρία"..... Προς το παρόν δεν την αναφέρω, δίδοντας με τον τρόπο αυτό "τροφή για σκέψη" σε όσους ενδιαφέρονται....
    1 point
  31. Έχει απασχολήσει πολλούς συναδέλφους η ερμηνεία της περίπτωσης ι άρθρου 2 του ΦΕΚ 1643/2018 περί εξαίρεσης από μσε για αυθαιρεσίες < 25τμ. Απλά το κείμενο λέει "το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 25 τ.μ."., οπότε δεν νομίζω ότι μπορούμε να αφαιρούμε τα εμβαδά άλλων περιπτώσεων εξαιρεσης από μσε και ότι απομένει να είναι < 25 τμ.
    1 point
  32. Όπως γράφει και ο συνάδελφος παραπάνω, συζητήστε και με τον συμβολαιογράφο σας.
    1 point
  33. Γιατί να βρίσκονται εμπόδια από εκεί που δεν υπάρχουν. Ο νόμος Ν-4409/16 (ΦΕΚ-136/Α/28-7-16) παραμένει σε ισχύ. Αν δεν κάνω λάθος η ηλεκτρονική αναγγελία γίνεται μια φορά και πληρώνεται το παράβολο άπαξ. Από κει και πέρα ότι λέει ο νόμος. Σύμφωνα με τις επιθεωρήσεις που έχει κάνει, ο επιθεωρητής μεταβαίνει σε ανώτερη κατηγορία. Αν όμως για κάποιο λόγο απαιτείται εκ νέου αναγγελία δεν το γνωρίζω και δεν είδα κάπου να αναφέρεται.
    1 point
  34. Ο επιβλέπων (και όχι μηχανικός του εργολάβου) έχει την ευθύνη της ορθής κατασκευής, έναντι του εκάστοτε κυρίου του έργου, μόνον εφόσον ειδοποιηθεί εγκαίρως για εργασίες που πρόκειται να γίνουν. Δεν είναι χωροφύλακας της οικοδομής. Ο (εκάστοτε) κύριος του κτιρίου στο οποίοι γίνονται εργασίες, οφείλει να ειδοποιεί τον επιβλέποντα μηχανικό, προκειμένου αυτός να ασκήσει σωστά την επίβλεψη.
    1 point
  35. Συνάδελφε αυτά που λες είναι σωστά αλλά το φύλλο δεν έχει λάθη. Είναι απλή αντιγραφή από το πρότυπο ΕΝ13201 το οποίο φυσικά πρέπει να διαβάσει κάποιος πριν προσπαθήσει να βρει την κατηγορία ενός δρόμου. Όποιος λοιπόν το διαβάσει θα δει ότι αναφέρεται ρητώς πως: "Careful selection of appropriate weighting values in Table 1 will yield class numbers between 1 and 6. If the sum of the weighting values (VWS) is < 0 the value 0 shall be applied. If the result M is ≤ 0 the lighting class M1 shall be applied." (Τα αντίστοιχα αναφέρονται και για τις κατηγορίες C και P) Το φύλλο δεν το ανέβασα για να μάθω σε κάποιον τους κανόνες, ένα απλό βοήθημα είναι
    1 point
  36. ποσο πιο ξεκαθαρη πρεπει να ειναι μια διαταξη απο αυτη την παραπανω, η οποια οριζει οτι : Μετα απο εγκριση απο το ΣΑ δικαιουσαι και ή χτιζεις με το αα με διασπαση ογκων ή με το ββ [πριν απο αυτη την ρυθμιση υπηρχε η προηγουμενη που επετρεπε την διασπαση μεχρι τρια κτιρια και καταργηθηκε [ή και σε περίπτωση που προβλέπονται περισσότερα ανεξάρτητα κτίρια αυτά δεν δύναται να είναι περισσότερα από τρία και δεν δύνανται να απέχουν, ανά δύο, απόσταση μεγαλύτερη του 2Δ, όπως το Δ ορίζεται στο άρθρο 3 του ν. 4067/2012]. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και κάθε άλλου συναρμόδιου Υπουργού δύναται να καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας, καθώς και περιπτώσεις τυχόν εξαιρέσεων όταν αυτές επιβάλλονται από εγκρίσεις άλλων φορέων ή υπηρεσιών σύμφωνα με ειδικότερες διατάξεις.»" Προφανως, μια αποφαση που να καθοριζει τις λεπτομερειες εφαρμογης της διαταξης ειναι απαραιτητη, [ηδη υπαρχουν αυτες οι οδηγιες απο το ΤΕΕ https://www.teetdk.gr/ανακοινωσεισ/ανακοινώσεις-τεε-τδκ/item/353-αλλαγές-στις-αρμοδιότητες-του-σα]
    1 point
  37. Αυτό ήταν το τρίτο (και φαρμακερό) Για το πρώτο μιλάει ο GM
    1 point
  38. Νίκο υπάρχουν όντως γρίφοι, αλλά κάποιος πρέπει να τους λύσει, που είναι επι τόπου και ξέρει τι γίνεται και τι όχι... Πριν πάμε στις καμπύλες, πρέπει κάποιος να υπολογίσει (με την παροχή και την ταχύτητα (προτείνω 15 - 20 m/s) και με βάση όσα λέω πιό πάνω) τη διατομή του σωλήνα και τι είδους θα είναι. Μετά με τις τριβές του σωλήνα που θα επιλεγεί (12μ + 3 καμπύλες) βρίσκουμε και το μανομετρικό. Όπως είπες και συ.... γέρος άνθρωπος είμαι, μακρυά από το γραφείο, χωρίς τα πινακάκια και τα διαγράμματα, μη με βάζετε να ψάχνω και να κάνω υπολογισμούς.... Έλυσα το πρόβλημα ποιοτικά (που πιστεύω είναι και το ζουμί).....ας πιάσει κάποιος άλλος τα κομπιουτεράκια!!!!
    1 point
  39. Έπαθα παρόμοιο. Είναι 99% από αναδρομικά στο ΤΣΜΕΔΕ. Κοίταξε μην σε βγάλανε και ανασφάλιστο κιόλας. Θα βγαίνουν ανά εξάμηνο ειδοποιητήρια οπότε να περιμένεις κι άλλα. Μέχρι σήμερα έχουν βγει μέχρι και του 2013Β. Πρέπει να ελέγχεις στο tsmede.gr για την ανακοίνωση των ειδοποιητηρίων και μετά να πηγαίνεις στο "ειδοποίηση πληρωμής" όπως τον παλιό καλό καιρό μόνο που τώρα έχουμε και ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ... Νομίζω από το 2013Α εξάμηνο υπήρξε προσαύξηση εισφορών στις ασφαλιστικές τάξεις (όχι σε όλους ανάλογα με την ασφαλιστική τότε τάξη τους) τότε (αναδρομική νομίζω;) με τον νόμο Σιούφα. Οι μηχανικοί (το ΤΕΕ νομίζω) πήγαν το θέμα στο ΣτΕ. Το ΣτΕ άργησε μερικά χρονάκια ως δικαστήριο που είναι και έκρινε την αύξηση νόμιμη. Επίσης το ΣτΕ έκρινε ότι συνταξιούχοι ένστολοι πρέπει να πάρουν πίσω αναδρομικά. Τώρα χωρίς έγγραφη ειδοποίηση για μια υπόθεση 6 ετών ή email, όποιος πρόλαβε πρόλαβε. Πχ για την εκκαθάριση για το 2013Β υπήρξε προθεσμία μέχρι 31/12/2018. Μετά πληρωμή μόνο μέσω ΤΣΜΕΔΕ γραφείο με προσαυξήσει υπερημερίας. Επίσης οι ληξιπρόθεσμες που φαίνονται στον ΕΦΚΑ είναι στην πραγματικότητα μεγαλύτερες γιατί δεν μπήκαν μέσα τμήματα της εκκαθάρισης όπως κλάδος Πρόνοιας και Επικουρικό. Κατά πάσα πιθανότητα βέβαια θα έκανες αυτό που σωστά έγραψε ο georgegaleos και δεν ανέφερες την απάντηση και στο forum.
    1 point
  40. Από πολύ παλιά λέγοντας "μπλοκάκι" εννοούσαμε ότι κάποιος ελ. επαγγελματίας εργάζονταν κυρίως σε κάποια εταιρεία και αμείβονταν με παραστατικό παροχής υπηρεσιών αλλά ήταν πρακτικά σαν μισθωτός και με την "σκέτη" έννοια "μισθωτός" εννοούσαμε το κλασικό μισθωτό μηχανικό που δεν είχε κάνει έναρξη στην εφορία. Στην συνέχεια και μετά τον ΚΦΕ (ν.4172/2013) και πριν την εφαρμογή του ασφαλιστικού νόμου (ν.4387/2016) συνεχίσθηκε/υπήρχε πάλι η έννοια "μπλοκάκι" και εννοούσαμε/εννοούμε το ότι ο ελ. επαγγελματίας αντιμετωπίζονταν/ται πλέον ΚΑΙ φορολογικά σαν να ήταν μισθωτός. Με την έναρξη του ασφαλιστικού νόμου (ν.4387/2016) μπήκε και η έννοια του ελ. επαγγελματία που αντιμετωπίζεται ασφαλιστικά ως μισθωτός, και άρα προέκυψε και εκεί η έννοια του "μπλοκάκια". Επομένως κάπως έπρεπε να γίνεται ο διαχωρισμός (στις μεταξύ μας συνομιλίες και γραπτά) και με απλό και κατανοητό τρόπο των δύο αυτών "αντιμετωπίσεων" του "μπλοκάκια" χωρίς κάθε φορά να αναφέρουμε τον αντίστοιχο νόμο και τις αντίστοιχες προϋποθέσεις κλπ κλπ. Επομένως υπάρχει διαφορετικός «ορισμός» του «μπλοκάκια» ανάλογα από ποια νομοθεσία τον προσεγγίζουμε. Το "Φορολογικό μπλοκάκι" είναι ελ. επαγγελματίας αλλά έχει τα φορολογικά χαρακτηριστικά μισθωτού. Είναι φορολογικά υπόχρεος τήρησης βιβλίων, ΦΠΑ, παρακράτησης φόρων, χαρτόσημων κτλ., απλά η φορολόγηση του εισοδήματός του γίνεται με την κλίμακα των μισθωτών, επίσης δικαιούται ετήσιας έκπτωσης φόρου έως 1.900€-2.100€, χωρίς έκπτωση δαπανών παρά μόνο των ταμειακών καταβολών από 1/1-31/12 που αφορούν ασφαλιστικές εισφορές. Ο τρόπος αυτός της φορολογικής αντιμετώπισης του ελ. επαγγελματία σαν να ήταν μισθωτός γίνεται υποχρεωτικά εφόσον συντρέχουν (αθροιστικά) οι προϋποθέσεις του άρθρου 12 § 2 περ. στ' (ΚΦΕ-Φορολογικός Νόμος) ν.4172/2013. Το "Ασφαλιστικό μπλοκάκι" είναι ελ. επαγγελματίας αλλά έχει τα ασφαλιστικά χαρακτηριστικά μισθωτού. Ο τρόπος αυτός της ασφαλιστικής αντιμετώπισης του ελ. επαγγελματία, δηλαδή η ένταξή του στο άρθρο 39 § 9 περ. στ' (Ασφαλιστικός Νόμος) ν.4387/2016 σαν να ήταν μισθωτός είναι δυνητικός (αφού ο ασφαλισμένος "που αιτείται" ξεκινάει τη διαδικασία έτσι ώστε η αντιμετώπισή του ασφαλιστικά να γίνεται σαν να ήταν μισθωτός). Τα δύο αυτά "μπλοκάκια" διέπονται από διαφορετικές νομοθεσίες (αυτή του ασφαλιστικού και αυτή του φορολογικού νόμου) οπότε: -- ένας ελ. επαγγελματίας στον οποίον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του ΚΦΕ (ν.4172/2013), τότε υποχρεωτικά φορολογικά θα αντιμετωπισθεί ως "μισθωτός" ["φορολογικό μπλοκάκι"] αλλά μπορεί ο ίδιος ελ. εππαγελματίας στον οποίον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του Ασφαλιστικού νόμου (ν.4387/2016), τότε ασφαλιστικά δύναται να αντιμετωπισθεί (εφόσον ο ίδιος το αιτηθεί) ή και να μην αντιμετωπισθεί (εφόσον ο ίδιος ΔΕΝ το αιτηθεί) ως "μισθωτός" ["ασφαλιστικό μπλοκάκι"] και το ανάποδο -- ένας ελ. επαγγελματίας που δυνητικά ασφαλιστικά (εφόσον ο ίδιος το αιτηθεί) θα αντιμετωπισθεί ως "μισθωτός" ["ασφαλιστικό μπλοκάκι"] μπορεί φορολογικά υποχρεωτικά (εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις) να αντιμετωπισθεί ή και να μην αντιμετωπισθεί υποχρεωτικά (εφόσον ΔΕΝ συντρέχουν οι προϋποθέσεις) ως "μισθωτός" ["φορολογικό μπλοκάκι"] π.χ. ενδεικτικά "φορολογικό μπλοκάκι" και ταυτόχρονα "ασφαλιστικό μπλοκάκι" ως "φορολογικό μπλοκάκι" θα πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 12, παρ. 2στ΄ του ΚΦΕ-Ν.4172/2013 οπότε υποχρεωτικά αντιμετωπίζεται φορολογικά ως μισθωτός ως "ασφαλιστικό μπλοκάκι" θα πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις της παρ. 9 του άρθρου 39, του νόμου 4387/2016 και να αιτηθεί (δυνητικά) την ένταξή του στην παρ. 9 του άρθρου 39, του νόμου 4387/2016 οπότε και θα αντιμετωπισθεί ασφαλιστικά ως μισθωτός ως "φορολογικό μπλοκάκι" θα πρέπει να μην έχει την εμπορική ιδιότητα ως "ασφαλιστικό μπλοκάκι" δεν ενδιαφέρει ποιο επάγγελμα ασκεί αρκεί «να υπάγεται ή θα υπάγονταν κατά την έναρξη ισχύος του νόμου, στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ και του ΕΤΑΑ, και να αμείβεται με δελτίο παροχής υπηρεσιών» ως "φορολογικό μπλοκάκι" θα πρέπει να μη διατηρεί επαγγελματική εγκατάσταση που διαφέρει από την κατοικία του. ως "ασφαλιστικό μπλοκάκι" είναι αδιάφορο αν διατηρεί ή όχι εγκατάσταση διαφορετική από την κατοικία του ως "φορολογικό μπλοκάκι" θα πρέπει να μην αποκτά εισόδημα από μισθωτή εργασία, ως "ασφαλιστικό μπλοκάκι" δεν μπορεί να είναι παράλληλα και μισθωτός. ως "φορολογικό μπλοκάκι" ο φόρος εισοδήματος και η εισφορά αλληλεγγύης, υπολογίζονται/επιβάλλονται είτε επί του πραγματικού εισοδήματος είτε επί του τεκμαρτού εισοδήματος ανάλογα με το ποιο είναι το μεγαλύτερο. ως "ασφαλιστικό μπλοκάκι" οι ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται/επιβάλλονται στο συνολικό ποσό του παραστατικού παροχής υπηρεσιών. Δηλαδή στο μικτό ποσό χωρίς αφαίρεση τυχόν επαγγελματικών δαπανών και με την υποβολή της ΑΠΔ, ενεργοποιείται αυτομάτως η καταβολή ασφαλιστικών εισφορών.
    1 point
  41. Δεν υπάρχει περιορισμός. Αυτό που μάλλον εννοείς, αφορούσε μόνο την εγγραφή στην Α τάξη (ένα έτος μετά την κτήση του πτυχίου για μηχανικούς ΤΕ). Α Τάξη , όπου εντάσσονται: α. οι διπλωματούχοι μηχανικοί από την κτήση του διπλώματός τους, β. οι πτυχιούχοι μηχανικοί τεχνολογικής εκπαίδευσης ένα (1) έτος μετά την κτήση του πτυχίου τους, Β Τάξη , όπου εντάσσονται: α. οι Ενεργειακοί Επιθεωρητές Α’ Τάξης εφόσον έχουν αποδεδειγμένα διενεργήσει τουλάχιστον τριάντα (30) ενεργειακές επιθεωρήσεις Α’ Τάξης, β. οι Ενεργειακοί Επιθεωρητές, οι οποίοι μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος είναι ήδη εγγεγραμμένοι στο αντίστοιχο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών και οι οποίοι έχουν δικαίωμα υπογραφής της Μελέτης Ενεργειακής Απόδοσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.3, εφόσον έχουν αποδεδειγμένα διενεργήσει τουλάχιστον τριάντα (30) ενεργειακές επιθεωρήσεις Α’ Τάξης ή εναλλακτικά ενεργειακές επιθεωρήσεις σε κτίρια ή και κτιριακές μονάδες συνολικής επιφάνειας δέκα χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων (10.000 τ.μ.) ή επιθεωρήσεις συστημάτων θέρμανσης ή κλιματισμού συνολικής ισχύος χιλίων πεντακοσίων κιλοβάτ (1.500 kW). Τουλάχιστον το είκοσι τοις εκατό (20%) των ανωτέρω επιθεωρήσεων απαιτείται να έχει διενεργηθεί σε κτίρια ή/και κτιριακές μονάδες με χρήση μη κατοικίας που διαθέτουν συστήματα θέρμανσης ή και κλιματισμού ισχύος άνω των δεκαπέντε κιλοβάτ (15 kW).
    1 point
  42. http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wFqnM3eAbJzrXdtvSoClrL8dPiJFyS0CqR5MXD0LzQTLQj_FBr1Ak1c8knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIuVET8MtUDAUojpTF44c3E1rY0vWPWWhDPor5qbMSbbH7 Πόσο λυτρωτικό για μιά πόλη ή πόσο χρήσιμο γι' αυτή μπορεί να είναι ένα ΠΔ που βγαίνει τώρα μετά από την αποτυχία του προηγούμενου το 2002, την ουσιαστική έγκρισή του νέου μέχρι το 2014 και τη δημισίευσή του το 2019 ; Για του λόγου το αληθές οι υπογραφές δείχνουν ότι όλα είχαν τελειώσει το 2014. Γιατί να βγει πέντε χρόνια μετά ; Έτσι δεν πάμε πουθενά. Ως χώρα, όχι μόνο ως πόλη ...
    1 point
  43. να δεις την τελευταια τροποποιηση στο Δ270 πως επιτρεπει την διασπαση σημερα και υπό ορους Αρθρ.6.-1. Προκειμένου για την ανέγερση κατοικιών εφαρμόζονται και οι ακόλουθοι ειδικοί όροι και περιορισμοί δόμησης επιπλέον των όσων αναφέρονται στο άρθρ.1 του παρόντος. «α) Επιτρέπεται η διάσπαση του ενιαίου κτιρίου μετά τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και με τις εξής προϋποθέσεις: αα) Τα επί μέρους, μετά τη διάσπαση, κτίρια σε κάθε περίπτωση αποτελούν ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο, ββ) Στην περίπτωση που προβλέπεται ενιαίο κτίριο το οποίο αποτελεί σύνθεση περισσοτέρων όγκων, η σύνδεση αυτών επιβάλλεται να έχει πλάτος κατ ελάχιστον 1,20 μ. και προσμετράται τουλάχιστον σε έναν από τους συντελεστές δόμησης ή κάλυψης δες τα ΠΜ
    1 point
  44. Μετράς με πάσαλακια το ενα το βάζεις στο τρίγωνο απευθείας κ τα αλλα δυο στο χώμα σε αποσταση 10 - 15 μετρα το καθένα απο το τρίγωνο!!αναλογος το όργανο που εχεις υπάρχουν διάφοροι συνδυασμοί μετρήσεων!απο 2 ωμ και κατο ειναι μια πολυ καλη γείωση αλλα με τρίγωνο ειναι απίθανο να συμβεί αυτο!!εγω αν ποιασω 10 με τρίγωνο ειμαι ευτυχισμένος!
    1 point
  45. Το βασικό πρόβλημα εδώ δεν είναι η διαστασιολόγηση του αεραγωγού και του έξτρα ανεμιστήρα, που λύνεται σχετικά εύκολα. Το δύσκολο πρόβλημα είναι η σωστή αποχέτευση των συμπυκνωμάτων που θα δημιουργούνται αναπόφευκτα.
    1 point
  46. όταν λέμε ζώνη προστασίας τι ακριβώς εννούμε? Στην αρχαιολογία θα πάω γιατί σην περιοχή απαιτείται κατά την εκσκαφή η παρουσία αρχαιολόγου, η μισή Αττική έχει αρχαιολογία αυτο σήμαινει ότι είναι χαρακτηρισμένη ως προστατευόμενη περιοχή?
    1 point
  47. Στο σύστημα δεν έβγαλε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Στις εγκυκλίους αναφέρονται για άλλες περιπτώσεις τα δικαιολογητικά που πρέπει να κατατεθούν αλλά όχι για τη βεβαίωση όρων δόμησης.....
    1 point
  48. σωστα, αυτο με τα 4 στρ. και την δεκαετια το εβγαλαν [αλλοιως ηταν στη διαβουλευση...το εβγαλαν εντελως... τεσπα περυσινα ξινα σταφυλια] σωστο αυτο για τα εξ αδιαιρετου αλλα ζηταει και να εχει γινει συσταση ΟΙ ή καθετης. [προσοχη, μιλαει για εξ αδιαιρετου συνιδιοκτητες στο ιδιο ακινητο] 4. Συγκύριοι εξ αδιαιρέτου σε οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, ανεξαρτήτως ποσοστού συγκυριότητας, αυθαίρετων κτισμάτων ή νόμιμων κτισμάτων με αυ- θαίρετες μικρές παραβάσεις ή αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης μπορούν να ζητούν την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99 κ.επ, ανεξαρτήτως της σύμ- φωνης γνώμης των λοιπών εξ αδιαιρέτου συγκυρίων. Υπόχρεος προς καταβολή του παραβόλου υπαγωγής και των αναλογούντων προστίμων είναι ο δηλών την αυθαιρεσία συγκύριος, ο οποίος διατηρεί τα εκ του νόμου αναγωγικά του δικαιώματα έναντι των λοιπών συγκυρίων. Σε κάθε περίπτωση, οι λοιποί συνιδιοκτήτες μπορούν να αποπληρώνουν τις ορισθείσες δόσεις των αναλογούντων προστίμων αυτοβούλως, σύμφωνα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας τους, ύστερα από σχετική έγγραφη ή ηλεκτρονική δήλωσή τους.
    1 point
  49. Η επιλογή ανάμεσα σε ήλους, βλήτρα και βίδες γίνεται με βάση την διατομή της ξυλείας, τον τύπο της και τα δεδομένα της κατασκευής. Σε μικρές διατομές πχ 60Χ120 χιλ. είναι σπάνιο να χρησιμοποιήσεις βλήτρα, διότι οι απαραίτητες ελάχιστες αποστάσεις των βλήτρων μεταξύ τους και από τις ακμές του ξύλου θα σε οδηγήσουν ή σε πολύ μικρά βλήτρα (>8χιλ) ή στην χρήση μεγαλύτερης διατομής (συνήθως σε καθοδηγεί το πρόγραμμα). Τα βλήτρα γενικά είναι λίγο φασαρία στην εφαρμογή, άρα και πιο ακριβά. Αυτό συμβαίνει γιατί απαιτείται προδιάτρηση (!!!) με σχετικά μεγάλη ακρίβεια, ώστε να πετύχεις την τρύπα και στις μεταλλικές πλάκες αλλά και στο ξύλο. Φαίνεται απλό, αλλά δεν είναι! Γι αυτό προτείνω την χρήση των βλήτρων μόνο όταν μπορείς να χρησιμοποιείς λίγα σε κάθε σύνδεση. Επιπλέον, αν το ξύλο είναι σκληρό πχ. δρυς, καστανιά τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα. Μου έτυχε μελέτη σε δημόσιο έργο με 14 βλήτρα των 4χιλ. (!) Χ 8 κόμβους Χ 21 ζευκτά σε δρυ...Κάθε τρεις τρύπες θα πετάγαμε και από ένα τρυπάνι! Οι ήλοι είναι μια γενικά ασφαλής επιλογή σε μικρές διατομές, αλλά σίγουρα δεν δίνει και το καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα. Εγώ δεν θα το έβαζα σε εμφανή κατασκευή. Το ίδιο ισχύει και για τις ηλόπλακες (Gang Nail κτλ). Οι συνδέσεις τύπου κύριου φορέα και δευτερεύοντα (εικόνες με τα Simpson Strong Tie) είναι πολύ αξιόπιστες, αλλά δεν έχουν εφαρμογές σε ζευκτά. Απαιτούν πείρους και προδιατρήσεις (και να ψάχνεις την τρύπα) όπως και τα βλήτρα. Επίσης δεν είναι και πολύ φτηνά, οπότε χρησιμοποιούνται μόνο σε λίγες "σοβαρές" συνδέσεις.
    1 point
  50. το φύλλο έχει λάθη, στο Μ το VWS είναι κατ'ελάχιστον 0 και το Μ κατ'ελάχιστον 1.Στο C το VWS είναι κατ'ελάχιστον 1 και το C κατ'ελάχιστον 0. Στο P το VWS είναι κατ'ελάχιστον 0 και το P κατ'ελάχιστον 1. Για περισσότερες πληροφορίες εδώ
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.