Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. sissy_arch

    sissy_arch

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      597


  2. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      10.085


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.430


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.104


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/06/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. "ναι καλημέρα ο κύριος Μηχανικούλης?" Ναι ο ίδιος ποιος είναι? "Γεια σου συνάδελφε είμαι η Μηχανικάρα. Μου ηρθε μια δήλωση σου για έλεγχο. δεν καταλαβαίνω τι έκανες," άκου, είχα κάνει αυτοψία επί 4014, αλλά την υπαγωγή στο 4178, και μετά για να κάνει συμβόλαια το έβαλα στον 4495, αλλά είχα κάνει οριστική πριν την εγκύκλιο, Μετά το ξαναάνοιξα, δν κατάλαβα αν έπρεπε να αλλάξω κάτι ή όχι, διάβαζα ξανδιάβαζα και είπα ας το έτσι βρε αδερφε.ακόμα ψάχνω το πελάτη εν τω μεταξύ να με πληρώσει.... "Α.Τώρα μάλιστα.Κατάλαβα. Αντε καλές δουλειές".
    6 points
  2. Όταν δεν θέλεις να κάνεις ΜΣΕ πρέπει να βρεθεί μιά απαλλαγή για κάθε αυθαιρεσία του τακτοποιούμενου. Αν την απαλλαγή τη δίνει νόμος ή εξουσιοδοτημένος από το νόμο υπουργός είναι αδιάφορο. Αν για μιά αυθαιρεσία υπάρχουν πολλές απαλλαγές, ακόμη καλύτερα. Τις επικαλείσαι όλες αν δεν έχεις κάτι καλύτερο να κάνεις. Αν πάλι θέλεις να κάνεις ΜΣΕ δεν βλέπεις κάποια απαλλαγή παρά μόνο αυτό που τελικά θα θέλει και ο πελάτης. Οι εγκύκλιοι όταν χρειάζεται να ερμηνεύονται σε κάποιο σημείο είναι σαν να μην υπάρχουν για το σημείο αυτό ...
    3 points
  3. 2 points
  4. Προσωπικά δεν κάνω αποτύπωση του ορόφου, παρά μόνο της ιδιοκτησίας που "μελετώ"... Στο σχέδιο που ανεβάζω, διαγραμμίζω τα εκτός ιδιοκτησίας με αναφορά πως δεν έχει γίνει έλεγχος και είναι όπως στην Ο.Α.
    2 points
  5. Τα είπες όλα!!! Ένας λόγος παραπάνω να γίνει αυτό είναι να σταματήσει επιτέλους η ευνοϊκή μεταχείρηση ορισμένων ιδιοκτητών από τους μηχανικούς τους κατά τον υπολογισμό του προστίμου. Το ιδανικό θα ήταν τμ*τζ*συντελεστής + εκπτώσεις για συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού. Ακόμα και η τιμή ζώνης θα έπρεπε να υπολογίζεται αυτόματα μέσω της πλατφόρμας, έπειτα από το γεωγραφικό εντοπισμό του ακινήτου από το μηχανικό, αλλά αυτά μάλλον είναι πυρηνική φυσική!!!
    2 points
  6. Version .5

    11.516 downloads

    Συγκέντρωσα τις Υπεύθυνες δηλώσεις των ιδιοκτήτων που χρειάζονται α) για την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού Αδόμητο Δομημένο με υπαγωγή στο Ν4495 Δομημένο χωρις υπαγωγη στο Ν4495 β) για την υπαγωγή στον νόμο 4495 . Δήλωση ιδιοκτήτη Αλλάζετε κατά κύριο λόγο μόνο τα κόκκινα γράμματα.
    1 point
  7. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος στις 10 με 12 Ιουλίου θα ξεκινήσουν οι αιτήσεις για τον νέο κύκλο του προγράμματος «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον II». Στο πλαίσιο του προγράμματος θα χρηματοδοτηθούν 25.000 νοικοκυριά με ποσοστά επιδότησης έως και 70%. Δυστυχώς, ο τρόπος με τον οποίο έγινε η προκήρυξη και η ροή του πρώτου κύκλου του «Εξοικονομώ ΙΙ», δεν επέτρεψε στους πολίτες και τους μηχανικούς που διαχειρίστηκαν τις αιτήσεις να ενημερωθούν εγκαίρως και να αφομοιώσουν τις απαιτήσεις για τον τρόπο λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα του προγράμματος, ήταν ότι δεν υπήρξε αξιολόγηση των προτάσεων, αλλά ως κριτήριο ήταν ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησης. Ετσι έμειναν εκτός του «Εξοικονομώ» τα φτωχά νοικοκυριά που έχουν κατοικίες 40 και 50 ετών, με τις μεγαλύτερες ανάγκες σε εξοικονόμηση ενέργειας. Αυτό προκάλεσε μεγάλο πρόβλημα και στους μηχανικούς, που δεν μπόρεσαν να ικανοποιήσουν τους πελάτες τους. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου, οι νέες αιτήσεις για το νέο κύκλο του προγράμματος θα γίνονται σταδιακά ανά περιφέρεια μέχρι εξάντληση των πόρων της κάθε περιφέρειας για να περιοριστούν προβλήματα υπερφόρτωσης του πληροφοριακού συστήματος. Το διάστημα που θα δίνεται για κάθε περιφέρεια, θα είναι ΜΟΝΟ 3 ΜΕΡΕΣ. Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει οι πολίτες να συγκεντρώσουν έγκαιρα τα δικαιολογητικά και να απευθυνθούν σε μηχανικό για την ενεργειακή επιθεώρηση της κατοικίας τους. Ποιες είναι οι αλλαγές στο νέο κύκλο του «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον II»; Σύμφωνα με την ανακοίνωση του αρμόδιου Υπουργείου Περιβάλλοντος, υπάρχουν δύο σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα. 1.Υπάρχει διεύρυνση του εισοδηματικού ορίου της τελευταίας κατηγορίας. Συγκεκριμένα, η έβδομη κατηγορία στην οποία είχαν τη δυνατότητα χορήγησης μόνο άτοκου δανείου, χωρίς επιδότησης, φυσικά πρόσωπα και οικογένειες με εισόδημα έως 40.000 ευρώ θα ανέβει στα 80.000 ευρώ. 2.Το εισόδημα, ατομικό ή οικογενειακό, για την επιλογή της κατηγορίας επιδότησης θα καθορίζεται από τις φορολογικές δηλώσεις του 2019 (οικονομικό έτος 2018). Επομένως, θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να έχουν υποβάλλει τη φορολογική τους δήλωση πριν την έναρξη του προγράμματος. Πότε θα ξεκινήσουν οι αιτήσεις; Η ηλεκτρονική πλατφόρμα, για την υποβολή αιτήσεων θα ανήγει ανά περιφέρεια και θα είναι: 10 - 12 Ιουλίου: Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας 15 - 16 Ιουλίου: Δυτικής Μακεδονίας, Ιονίων Νήσων, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Βορείου Αιγαίου, Κρήτης 17 - 19 Ιουλίου: Αττικής, Νοτίου Αιγαίου. Ποια είναι τα βασικά σημεία του προγράμματος; Η επιδότηση που λαμβάνουν οι δικαιούχοι του προγράμματος εξαρτάται από το ετήσιο εισόδημα τους και από τον αριθμό των προστατευόμενων μελών. Το νέο «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον 2019», όπως και το προηγούμενο, προβλέπει εκτός από την απευθείας επιχορήγηση των νοικοκυριών και την επιδότηση δανείου (άτοκο). Ποια είναι τα εισοδηματικά κριτήρια, που ορίζουν το μέγεθος της επιδότησης; Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον», το ατομικό και το οικογενειακό εισόδημα έχουν ταξινομηθεί σε 7 κατηγορίες. Για παράδειγμα εάν το οικογενειακό εισόδημα είναι μέχρι 20.000 ευρώ, που βρίσκεται και η πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών, η επιδότηση είναι 60%. Όσο αυξάνεται το εισόδημα μικραίνει και το ποσοστό της επιδότησης. Παίζει ρόλο η οικογενειακή κατάσταση; Βεβαίως. Για κάθε προστατευόμενο μέλος υπάρχει προσαύξηση επιδότησης κατά 5%. Προσοχή όμως, για στις πρώτες 4 κατηγορίες, δηλαδή για οικογενειακό εισόδημα έως 35.000 ευρώ το τελικό ποσοστό επιδότησης δε μπορεί να ξεπεράσει το 70%, ενώ για τις κατηγορίες 5 και 6, δηλαδή για οικογενειακό εισόδημα έως 45.000 ευρώ το τελικό ποσοστό δε μπορεί να ξεπεράσει το 50%. Δηλαδή πόσα χρήματα θα βάλω εγώ από την τσέπη μου; Για να καταλάβετε τη φιλοσοφία του προγράμματος ας δούμε ένα απλό παράδειγμα. Έστω ότι έχετε ένα οικογενειακό εισόδημα κάτω από τα 20.000 ευρώ και μια κατοικία 100 τετραγωνικών μέτρων. Τότε μπορείτε να κάνετε αίτηση για εργασίες αξίας 25.000 ευρώ (250 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο). Αν στην κατοικία δεν υπάρχουν προστατευόμενα μέλη, τότε δικαιούστε επιδότηση της τάξης του 60%, δηλαδή 15.000 ευρώ. Τα υπόλοιπα 10.000 ευρώ θα πρέπει να καταβληθούν από εσάς, είτε από δικά σας χρήματα, είτε μέσω τραπεζικού δανείου. Σε περίπτωση τώρα που έχετε ένα προστατευόμενο μέλος (τέκνο) η επιδότηση φτάνει στο 65% και με δύο τέκνα και περισσότερα μέχρι και το 70%, δηλαδή 17.500 ευρώ, που είναι και το μέγιστο ποσό επιδότησης. Με ανάλογο τρόπο μπορείτε να υπολογίσετε το ποσό της επιδότησης σας και το ποσό που θα πρέπει εσείς να καταβάλετε, ανάλογα με την κατηγορία όπου ανήκετε. Ποια δικαιολογητικά πρέπει να συγκεντρώσω; Τα δικαιολογητικά έγγραφα θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά κατά φάσεις, από τον ενδιαφερόμενο σε συνεργασία με τον ενεργειακό σύμβουλο (μηχανικό) και είναι τα παρακάτω: Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ), που θα εκδοθεί από τον ενεργειακό επιθεωρητή σε δυο στάδια της αίτησης σας. Δελτίο ταυτότητας του φυσικού προσώπου που κάνει την αίτηση ένταξης στο εξοικονόμηση κατ οίκον. Εναλλακτικά μπορείτε να προσκομίσετε το διαβατήριό σας. Οικοδομική άδεια για το κτήριο που κάνετε αίτηση επιδότησης στο εξοικονόμηση κατ οίκον ή οποιοδήποτε άλλο σχετικό έγγραφο που να το νομιμοποιεί. Ενιαίο Τέλος Ακινήτων (ΕΤΑΚ) ή λογαριασμός της ΔΕΗ (ή άλλου παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας). Έντυπο πρότασης παρεμβάσεων για τις εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης που θα γίνουν μέσα από το εξοικονόμηση κατ οίκον. Οικονομικές προσφορές υποψηφίων αναδόχων προμηθευτών, των εταιρειών δηλαδή με τις οποίες θα συνεργαστείτε για τις παραπάνω εργασίες στα πλαίσια του εξοικονόμηση κατ οίκον. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 του προσώπου που αιτείται την ένταξη στο πρόγραμμα εξοικονόμηση κατ οίκον. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 των συγκύριων του ακινήτου. Το τελευταίο Εκκαθαριστικό Σημείωμα Φορολογίας Εισοδήματος του ατόμου που αιτείται την επιδότηση από το εξοικονόμηση κατ οίκον. Το τελευταίο αντίγραφο της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος (Ε1) για το οικονομικό έτος 2018, του ατόμου που κάνει την αίτηση, εφόσον η συγκεκριμένη κατοικία χρησιμοποιείται από τον ίδιο. Αν όμως η χρήση του ακινήτου έχει αλλάξει πρόσφατα και δεν αποδεικνύεται από το Ε1, χρειάζεται να καταθέσετε στην αίτηση για το εξοικονόμηση κατ οίκον μια υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 για τη χρήση του κτηρίου ως κατοικία. Σε περίπτωση που δεν προσκομίσετε το ΕΤΑΚ που αναφέρεται παραπάνω, οφείλετε να καταθέσετε αντίγραφο της Δήλωσης Στοιχείων Ακινήτων (Ε9). Εφόσον η κατοικία δεν χρησιμοποιείται από εσάς αλλά από κάποιον τρίτο, τότε χρειάζονται κάποια επιπλέον έγγραφα για την αίτηση του εξοικονόμηση κατ οίκον. Για σπίτια που ενοικιάζονται (η παραχωρούνται δωρεάν) απαιτείται αντίγραφο της Αναλυτικής Κατάστασης για Μισθώματα Ακινήτων (Ε2) και Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599/1986 του Ενοίκου, ότι χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο ακίνητο ως σπίτι ή επαγγελματική στέγη. Για σπίτια που χρησιμοποιούνται από συγκύριο τα δυο παραπάνω πιστοποιητικά μπορούν να αντικατασταθούν από αντίγραφο Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος (Ε1) συγκύριου, εφόσον το χρησιμοποιεί αυτός ως κατοικία. Τι εργασίες καλύπτει το πρόγραμμα; Οι εργασίες που καλύπτει το πρόγραμμα είναι: Αντικατάσταση κουφωμάτων Μόνωση στέγης/ταράτσας Θερμομόνωση εξωτερικών τοίχων Συστήματα ψύξης/θέρμανσης Ηλιακός θερμοσίφωνας Συστήματα σκίασης Ποιες είναι οι επιλέξιμες ιδιοκτησίες; Οι επιλέξιμες για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα κατοικίες είναι η μονοκατοικία, η πολυκατοικία καθώς και το μεμονωμένο διαμέρισμα. Θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιείται ως κύρια κατοικία, να υφίσταται νόμιμα, να έχει καταταχθεί βάσει του πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης σε κατηγορία ίση ή χαμηλότερη της «Δ» και να μην έχει κριθεί κατεδαφιστέα η να έχει προηγηθεί διαδικασία τακτοποίησης. Ποιος ο ρόλος του μηχανικού στο «Εξοικονομώ»; Ο μηχανικός που θα κληθεί να διαχειριστεί/διεκπεραιώσει τις απαιτήσεις του νέου προγράμματος, θα πρέπει: να ενημερώσει αρχικά, τον πελάτη για τα δικαιολογητικά που θα προσκομίσει, να αναζητήσει τα σχέδια στις τοπικές πολεοδομίες, να προβεί σε αποτυπώσεις κτιρίων για τα οποία δεν υπάρχουν σχέδια, να ελέγξει την εγκυρότητα των δικαιολογητικών και τη «νομιμότητα» των κατασκευών, να συντάξει το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης για το κτίσμα όπου δεν υπάρχει ή είναι παλαιό, να εξετάσει ποια τα σενάρια που ικανοποιούν τις απαιτήσεις του προγράμματος, να κάνει τις προμετρήσεις και να συντάξει την λίστα με τις προδιαγραφές των υλικών, αφού έρθει σε επαφή με τους προμηθευτές, συντάσσοντας τον τελικό προϋπολογισμό των εργασιών.
    1 point
  8. Θυμίζω ότι, σταδιακώς οι δήμοι ενημερώνονται για τις υπαγωγές στους νόμους ρύθμισης αυθαιρεσιών.....
    1 point
  9. Σωστή ξεσωστή υφίσταται ως πληροφόρηση και δείχνει μια συμπεριφορά καταναλωτική (ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΉ) σε σχέση με το δηλωμένο εισόδημα. Το να αναγράφεις μια άλλη πληροφορία , ένα μικρότερο ποσό στον κωδ 049 (050) δεν αλλάζει αυτή τη διαπίστωση ΜΕ ΟΣΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ και αν έχει η πληροφόρηση που εστειλε η τράπεζα. Είναι σωστό το καύσιμο του επαγγελματικού μου αυτοκινήτου που πληρώθηκε με κάρτα μέσα απο τον όψεως , να υπολογίζεται στο αφορολόγητο; Αυτό το είπαμε δεν είναι. Δαπάνη των βιβλίων δεν πάει στον 049-050. Η τράπεζα δε γίνεται να το ξεχωρίσει , η δε έννοια του επαγγελματικού λογαριασμού στις ατομικές επιχειρήσεις είναι νεφελώδης και επειδή είναι νεφελώδης είναι και χωρίς ουσία και νόημα .
    1 point
  10. Δείτε συνημμένα, το e-mail που έστειλα στην ΕΥΕΠΕΝ Β. Ελλάδος και την απάντηση τους.
    1 point
  11. σε τέτοιες περιπτώσεις που υπάρχουν αμφιβολίες τοποθετείτε μετρητή στον πίνακα και κάνετε συγκρίσεις.
    1 point
  12. Να ενημερώσω τους ΜΗ γνωρίζοντες ότι λανθασμένη συνδεσμολογία μπαταριών μπορεί να οδηγήσει σε έκρηξη. Γι' αυτό θα πρότεινα να ρωτήσετε ηλεκτρολόγο που ασχολείται με αυτόνομα φ/β και μπορεί να δει τα υλικά που έχετε.
    1 point
  13. Βασίλη καλημέρα. Κατά τη γνώμη μου όχι, δεν μας καλύπτει! Πατώντας το "κουμπάκι" ότι, έχεις διαθέσιμες όλες τις μελέτες (συν τη ΜΣΕ) και μεταφέροντας τη δήλωση σε κατάσταση "οριστικής υπαγωγής" κ.λπ. ο φίλτατος ιδιοκτήτης μπορεί, από τη μια μεριά να ζητήσει ό,τι άλλο επιθυμεί για το ακίνητό του κι από την άλλη να μην συμφωνήσει ποτέ μαζί σου π.χ. για την αμοιβή σου για την εκπόνηση της ΜΣΕ, να περάσει άπρακτο το χρονικό περιθώριο που ορίζει ο νόμος και μετά να στραφεί εναντίον σου και να διεκδικεί κ.λπ. Εσύ τότε τί θα πεις;;;; Βιαζόμουν, έκανα τικ στο κουτάκι και κακώς δήλωσα ότι, έχω όλες τις μελέτες κ.λπ. στη διάθεσή μου..... P.S. Έτσι "μαλακωδώς" είναι φτιαγμένο το σύστημα από τους "κολλητούς μας", έτσι για να μας προστατεύει. Άϊ σιχτίρ.....
    1 point
  14. Αν δεν ξεκινούσε με "Προϋπόθεση για τη μη απαίτηση..." ίσως να εννοούσε αυτό που λες.. Όμως με το συγκεκριμένο λεκτικό δεν σημαίνει αυτό που λες αλλά πως αρκεί η ικανοποίηση μίας μόνο περίπτωσης ώστε να μην κάνεις ΜΣΕ.... Εντάξει γνωρίζω πως έχουμε καεί από τον χυλό αλλά ας μην ψάχνουνε φαντάσματα εκεί που δεν υπάρχουν....
    1 point
  15. Η Εγκ.2/19 λέει αυτό: Τι άλλο λες να εννοεί τότε...???...... EDIT1: το " ΜΙΑΣ ΜΟΝΟ" σημαίνει "όχι παραπάνω από μία". το "ΜΟΝΟ" εκφράζει απόλυτο ποσοτικό περιορισμό σε σχέση με το "περισσότερες". Αλλιώς θα έλεγε "μίας κατ΄ελάχιστον". EDIT2 Αν κάποιοι μας έμαθαν στην διαστροφή της αντιστροφής του ΟΧΙ σε ΝΑΙ, ...... δεν θα μας μάθουν και στην διαστροφή της Ελληνικής γλώσσας. Δεν θα μάθουμε να αρμενίζουμε στραβά για να μας φαίνεται ίσιος ο γιαλός τους......
    1 point
  16. Πάντα, σε τοιχοποιίες φέρουσες και μη Ειδικά στις πρώτες, οι διαστάσεις και ο οπλισμός καθορίζονται από τους σχετικούς κανονισμούς
    1 point
  17. off the topic Λιγο παραπανω εκανα μια ερωτηση, μια ερωτηση που θα μπορουσε να κανει ο καθε ενας μας ομως, εισεπραξα ενα ακυρο , δεν με πειράζει το άκυρο , με πειραζει που δεν μπήκε στο κόπο να μου αιτιολόγηση την διαφωνία του . Πιστευω οτι εδω κ 10 χρονια ανταλλάσσω γνωμες , αποψεις , διαφωνιες , συμφωνιες σε ενα site επιστημονων , εκτος κ εαν καποιες ερωτησεις απαγορευονται να γινονται , ισως γιατι θελουμε ακομα αυτο το παλιο καθεστος γιατι ετσι μας βολευει , περασαν 10 χρονια κρισης κ δεν μαθαμε τιποτα .
    1 point
  18. Πάρα πολύ σωστά τα παραπάνω αλλά δεν πιστεύω ότι έχει όρεξη ο συμβολαιογράφος να ελέγξει την απαίτηση ή μη της ΜΣΕ όταν η μοναδική του υποχρέωση είναι να αναγράψει στο συμβόλαιο την ύπαρξη ή μη της ΜΣΕ σύμφωνα με την ΤΕ του μηχανικού....
    1 point
  19. Δυστυχώς δεν αρκεί να τη μελετήσουμε καλά αλλά και να την ερμηνεύσουμε σωστά και η ερμηνεία δεν μπορεί να δίνεται από τον καθένα από εμάς σαν μονάδα αλλά από συλλογικά όργανα
    1 point
  20. Δυστυχώς...αυτη ειναι η "μιση" αληθεια. Οποιαδηποτε διαφωνια και αν εχουμε με τους συμβολαιογραφους ως προς την -σωστη- "ερμηνεια" της εγκ. 2, το θεμα ειναι οτι αυτοι εχουν σαν βοηθημα ενα σεμιναριο και καποιες γραπτες οδηγιες και "επιχειρηματα". Για τους μηχανικους, που εναι οι πλεον αμεσα εμπλεκομενοι και υπευθυνοι... δεν βλεπω κανενα συλλογο -ούτε το ΤΕΕ- να αναλαμβανει την ευθυνη να εξηγησει . Θα έλεγα οτι, ο συλλογος συμβ/φων φροντιζει και προστατευει τα μελη του απο "κακοτοπιές" ενω δεν βλεπω να γινεται το ιδιο απο το ΤΕΕ για τα δικα του μελη.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.