Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dib

    dib

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.904


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.196


  3. Pyrasfaleia

    Pyrasfaleia

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      234


  4. ekechagi

    ekechagi

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      110


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/09/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Συνάδελφε μήπως πρέπει να ασχοληθείς και λίγο με το διάβασμα των ΤΟΤΕΕ γιατί κάνεις ερωτήσεις που ήδη απαντώνται σε αυτές ? Και μην λαμβάνεις το μήνυμα ως προσβλητικό ή υποτιμητικό ...αλλά μόνο ως συμβουλή !
    3 points
  2. Version 1.0.0

    10.292 downloads

    Μια πρώτη απόπειρα γιατί αρκετοί συνάδελφοι, και κυρίως νέοι, ψάχνουν κάτι αντίστοιχο. Όσοι μπορούν ας το αναπτύξουν έτσι ώστε να έχουμε κάτι αξιοπρεπές όλοι.
    1 point
  3. Αυτός που έχτισε τον δεύτερο τοίχο ήξερε πολλά. Η καθαίρεση του τοίχου θα είναι λάθος να γίνει χωρίς να ληφθεί υπόψη το σκεπτικό βάσει του οποίου χτίστηκε.
    1 point
  4. Το gunite (εκτοξευόμενο σκυρόδεμα) είναι μέθοδος ενίσχυσης υφιστάμενης τοιχοποιίας ή/και στοιχείου σκυροδέματος. Επ' ουδενί δεν είναι τρόπος για να λύσεις πρόβλημα εισροής υδάτων σε κτίσμα. Δεν πολυκαταλαβαίνω το ερώτημα σου: λες θα ξηλωθεί δρομικός τοίχος που είναι μπροστά από παλιά λιθοδομή. Αυτός ο τοίχος (που θα ξηλωθεί) από τί υλικό έχει φτιαχτεί? είναι φέρων?
    1 point
  5. Υφίσταται με την κατάθεση και έγκρισή μελέτης. \ Παραθέτω απόσπασμα του Αρθρου 5 Ν. 4258/14 2. Στα υδατορέματα που οι οριογραμμές τους δεν έχουν καθοριστεί, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις μπορεί, κατ’ εξαίρεση, ύστερα από αίτημα ενδιαφερόμενου – επισπεύδοντα, φορέα ή ιδιώτη, για έκδοση οικοδομικής άδειας δόμησης πλησίον αυτών, να γίνει από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης με την επιφύλαξη της προβλεπόμενης στην παρ.4 του Αρθ-3, του παρόντος νόμου διαδικασίας, προσωρινής, οριοθέτησης, υπό τις εξής προϋποθέσεις: 2.1 της υποβολής, με μέριμνα του ενδιαφερόμενου φορέα ή ιδιώτη, υδραυλικής μελέτης για το σύνολο της λεκάνης απορροής του υδατορέματος μέχρι του σημείου της προσωρινής οριοθέτησης, η οποία συντάσσεται από αρμόδιο μελετητή, 2.2 του ορισμού σε τοπογραφικό διάγραμμα, με βάση την ανωτέρω υδραυλική μελέτη και με βάση τη φυσική διαμόρφωση του υδατορέματος, χωρίς έργα διευθέτησης, των γραμμών πλημμύρας για περίοδο επαναφοράς πενήντα ετών και 2.3 του ελέγχου και της θεώρησης τόσο της ανωτέρω υδραυλικής μελέτης όσο και του τοπογραφικού διαγράμματος με τις προτεινόμενες γραμμές πλημμύρας, από την Τεχνική Υπηρεσία της οικείας Περιφέρειας, η οποία και ενημερώνει και τη Διεύθυνση Υδάτων της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
    1 point
  6. Καταρχάς και η δήλωση αυτή δεν είναι απολύτως σωστή καθώς αναφέρει ότι θα καταστεί οικοδομήσιμο μετά την οριοθέτηση του ρέματος (αν αναφέρει και ποταμού κάνει ακόμη ένα λάθος). Κατά την ημερομηνία σύνταξης του τοπογραφικού προφανώς δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει σε ποια θέση θα εγκριθεί μέσω μελέτης η γραμμή πλημμύρας ώστε να έχει μετά την γραμμή δόμησης, 20 μ από αυτή. Επιπλέον, υποθέτουμε ότι είχε απορρίψει εξ αρχής (μέσω μελέτης λεκάνης απορροής;) το ρέμα να ανήκει στα μικρά υδατορέματα, τα οποία κατά κανόνα εξαιρούνται της οριοθέτησης και συνεπώς εμμέσως τεκμαίρεται ότι η γραμμή δόμησης των 20 μ θα ληφθεί από την υφιστάμενη όχθη. Αναφορικά λοιπόν με την πεποίθηση (συναντάται συχνά σε δηλώσεις Ν. 651) ότι υπάρχει οικοδομησιμότητα και μετά την οριοθέτηση ρέματος, ας μην είμαστε τόσο σίγουροι, διότι για παράδειγμα σε ένα πολύ ακανόνιστου σχήματος γεωτεμάχιο το οποίο εφάπτεται σε ένα μεγάλο ρέμα δεν γνωρίζουμε τελικά που θα εγκριθούν οι γραμμές πλημμύρας και αν μετά η οικοδομησιμότητα περιοριστεί δυσμενώς ή και δεν υφίσταται.
    1 point
  7. Μεταβίβαση αυθαιρέτου είναι εκ των πραγμάτων άκυρη. Μεταβίβαση που γίνεται με ψευδή βεβαίωση μηχανικού (με ή χωρίς δόλο) είναι μεταβίβαση αυθαρέτου και, συνεπώς, άκυρη. Ο αγοραστής νομίζει ότι αγόρασε, ο πωλητής ότι πούλησε, αλλά στη "φούσκα" των συμβολαιογράφων αυτό δεν έγινε ποτέ και "θεωρείται" ότι ο πωλητής κατέχει ακόμα το ακίνητο και οφείλει να το τακτοποιήσει για να το μεταβιβάσει. Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ότι οι αμοιβές μηχανικού, συμβολαιογράφου, υποθηκοφυλακείου, φόροι μεταβίβασης, ΕΝΦΙΑ και ένα σωρό άλλες ενέργειες που έγιναν από την ημέρα "πώλησης" και μετά αποτελούν αντικείμενο αντιδικίας, μεταξύ πωλητή και αγοραστή, στην οποία εμπλέκεται ο μηχανικός και ο συμβολαιογράφος. Μεγάλη προσοχή στο τι πιστεύεις και το τι γίνεται επί του πρακτέου, γιατί όταν μιλάμε για λάθη και λεφτά, εκεί είναι που βγαίνουν τα μαχαίρια. Και όποιος έχει ευθύνη, τελικά, πληρώνει. Μεγάλη προσοχή, εφόσον ασχοληθείς, να μην αποκτήσεις ευθύνες σε λάθη.
    1 point
  8. Εφόσον έχετε μπει στη σελίδα του ΕΦΚΑ και έχετε δει τις οφειλές σας (όπως η εικόνα στο post του Geopas ) μέχρι 30/09, τότε έχετε περιθώριο ως το τέλος του έτους για τα υπόλοιπα βήματα (επιλογή επανυπολογισμού - εγγραφή στο ΚΕΑΟ - επιλογή δόσεων - πληρωμή 1ης δόσης) edit: με πρόλαβε ο HQ7
    1 point
  9. 2 ανήλικα παιδιά Άγγλων πεθαίνουν από αναθυμιάσεις σε ξενοδοχείο της Κέρκυρας. 13 άτομα παραπέμφθηκαν σε ποινική δίκη μεταξύ αυτών και ο μηχανικός. Στη συνέχεια η ασφαλιστική που κάλυπτε την ταξιδιωτική ασφάλιση απαίτησε αστική αποζημίωση από τα ατόμων αυτά. Δίκη ξαναέγινε μετά από 8,5 χρόνια και στη Βρεταννία αυτή τη φορά. Κοινώς οι εμπλεκόμενοι ξόδεψαν μια ολόκληρη περιουσία μόνο στις δίκες. Οι γονείς των δύο παιδιών έφτασαν μέχρι τον Πρωθυπουργό. https://www.kathimerini.gr/dekatreis-parapempontai-gia-to-corcyra   https://www.protothema.gr/greece/article/471275/xana-sto-dikastirio-o-thanatos-ton-duo-paidion-apo-monoxeidio-stin-kerkura/ Εγώ δεν θα υπέγραφα ψευδή βεβαίωση για κανένα λόγο.
    1 point
  10. Επειδή εκτυλίσσεται το ιδιο εργο με πέρυσι ακριβώς δε θα πω τα ιδια και τα ίδια αλλά θα σταθω στο οτι η ολη διαδικασια εξ οικονομω ειναι εν τη γένεση προβληματική. Διότι αντι να βασίζεται σε μία εστω τυπική αξιολόγηση των αιτήσεων, οπως γινεται πχ με προτασεις ερευνητικών κλπ κονδύλια ΕΣΠΑ, βασιζεται στη λογική οποιος προλαβει τον κύριο είδε. Ως αποτέλεσμα ειναι λογικο και να κολλάει το σύστημα και να γίνονται αρον αρον δηλώσεις και να εντάσσονται ακινητα για να βαλει η κυρα κουλα ηλιακό σε αυθαίρετο και ετοιμόρροπα να εντασσονται και "μαστοριες" ως προτασεις ενεργειακής βελτιώσης και και και...... Απορώ πως μετα το φιάσκο το προηγούμενο και ολα αυτα που είδαμε πέρυσι, οι "άριστοι" νέοι και οι "σοφοί" των επαγγελματικών επιμελητηρίων επιτροπων κλπ δε διόρθωσαν τα πράγματα.... Ολοι ξέραμε τι θα γινει και πάλι σήμερα. Όλοι ξεραμε και τον Ιούλη. Ολοι ξερουμε και για το Νοέμβρη που ρχεται...
    1 point
  11. Αν έχει κάτω από 51 κλίνες (προσοχή κλίνες όχι Θ.Π.) τότε δεν απαιτείται πιστοποιητικό πυροπροστασίας. Συντάσσεται μελέτη από αρμόδιο επιστήμονα μηχανικό σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, εγκρίνεται η μελέτη (ενεργητική,παθητική, αντίστοιχα σχέδια ενεργητικής ,παθητικής, περιγραφές φορητών μέσων, περιγραφές μόνιμων μέσων αν υπάρχουν, περιγραφή Σ.Τ.Ε αν υπάρχει, Ο.Α. ) από την Π.Υ. και υλοποιούνται τα μέτρα και μέσα πυροπροστασίας. Μπορείς να επιλέξεις με ποιο Π.Δ θα πας. Π.Δ 71/88 ή Π.Δ 41/18, ανάλογα με το ποιό σε συμφέρει. Αν έχει υγραέριο η επιχείρηση οπότε υποβάλλεις κανονικά μελέτη, μαζί με συμπληρωματική μελέτη υγραερίου (το φύλλο για κατηγορία 0) στην Π.Υ. Μην ξεχάσεις να ανεβάσεις την μελέτη στο Σύστημα e-adeies και να πάρεις το απαραίτητο barcode, το οποίο θα φαίνεται εκτυπωμένο σε κάθε φύλλο των μελετών, σχεδίων. Επικοινωνείς με την Π.Υ. για να πάρεις Βιβλίο Ελέγχου θεωρημένο από τον Διοικητή της. Το Βιβλίο Ελέγχου υπογράφεται από τον Πυροσβεστηρά, Ιδιοκτήτη ή Μηχανικό για Φωτισμό Ασφαλείας/Απλό Υδροδοτικό και από μηχανικό για τα Μόνιμα Μέσα Πυροπροστασίας. Υποθέτω όταν αναφέρεις άδεια εννοείς οικοδομική άδεια; Σωστά;
    1 point
  12. Όχι. Σαφώς και δεν είναι υποχρεωτικό για όλες τις επιχειρήσεις. Η τάση βέβαια είναι να επιβάλλεται πλέον για τις περισσότερες. Χαρακτηριστικά, για υπαίθριο parking ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, πληρώθηκε παράβολο από τον ιδιοκτήτη χωρίς να συμβουλευτεί την Π.Υ. Η Π.Υ. του έδωσε το βιβλίο ελέγχου ΧΩΡΙΣ να το θεωρήσει με τη σφραγίδα του Διοικητή.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.