Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      11.464


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      25.764


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.123


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.036


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/10/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Προχώρησε το άφοβα με κατηγορία 1. Άλλαξε αν χρειάζεται μόνο την επιφάνεια στο Ε9 σύμφωνα με νεότερη καταμέτρηση (αν υπάρχουν διαφορές). Την βεβαίωση χρόνου ρευματοδότησης μην την βάλεις ως αποδεικτικό στη δήλωση. Μόνο το Ε9.
    2 points
  2. Γειά σου και σένα, εντός 600 εκτός 450.
    2 points
  3. Επειδή ασχολήθηκα με έκδοση Ο.Α σε κάθετη και για πολλά θέματα τρόμαξα να συνεννοηθώ με την ΥΔΟΜ, αυτό που έχω να πω, είναι ότι το ΥΠΕΝ πρέπει σύντομα να δώσει πάρα πολλές διευκρινίσεις και για πολλά θέματα τους. Π.Χ εγώ έκανα νέα οικοδομή ισόγεια με σοφίτα, σε επαφή με υπάρχουσα 2/όροφη με πυλωτή κατά την Ο.Α της, ενώ στην πράξη η πυλωτή είχε κλειστή αυθαίρετα. Ισχύει ο έλεγχος του 50% ή όχι?
    2 points
  4. 1.933 downloads

    Πρόκειται για το έντυπο εξουσιοδότησης για το ΙΚΑ το οποίο μετέτρεψα σε αρχείο word.
    1 point
  5. και τι σημαινει οτι το υπογειο "το κανει ..γαργαρα"??? δεν το γραφει πουθενα?.. Συμφωνω με τον παυλο. "Επισκευασε " το Ε9 και προχωρα του [κι ερχεται κι εκεινη η βλαμενη η εγκ 2 και σου λεει να γραψεις το ετος της διορθωσης/επιδιορθωσης ξερωγωτιλεει...για καποια βεβαιωση...] για αυτο εδω λεω "Στις περιπτώσεις που για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών υποβάλλεται φορολογικό έγγραφο Ε9, μαζί με το ηλεκτρονικό έγγραφο θα πρέπει να συνυποβάλλεται και βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής από την οποία θα προκύπτει ο χρόνος υποβολής του και οι τυχόν τροποποιήσεις του στο σύστημα. Σε περίπτωση υποβολής εντύπου που έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, όπως προκύπτει από σχετική θεώρηση, δεν απαιτείται περαιτέρω βεβαίωση."
    1 point
  6. karanus Με βάση αυτό το έγγραφο, τυπικά δεν έχεις την απόδειξη. Όμως μπορεί η οικοδομή να είχε αποπερατωθεί και λίγο πιο πριν από την ημερομηνία ηλεκτροδότησης (προ 9/6/75) .Έχεις μια πολύ ισχυρή ένδειξη. Με τροποποίηση του Ε9 και είσαι εντάξει. (α) Πότε εκδόθηκε η Ο.Α; (β) Στο Ε9 ως τώρα τι έχουν καταχωρήσει; Στο Α 87 αναφέρεται ότι γ) ο χρόνος εγκατάστασης της αλλαγής χρήσης από βοηθητική σε κύρια σε κτίρια με οικοδομική άδεια αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, άλλως λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της αδείας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Σε περίπτωση μη υποβολής εγγράφου της φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής λαμβάνεται ως χρόνος αλλαγής χρήσης η 1.1.2004. Τα κατά περίπτωση αποδεικτικά έγγραφα υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα και μνημονεύονται στην τεχνική έκθεση μηχανικού.
    1 point
  7. η αιτηση πότε υποβληθηκε στην ΔΕΗ? Πότε εκλεισε η οικοδομη? Συνηθως αυτο γινονταν η αιτηση πολυ πιο πριν, ωστε με το περας να εχε ελθει και το ρευμα.
    1 point
  8. Είχα και εγώ το ίδιο πρόβλημα. Από την ART μου είπαν ότι δεν ξέρουν τι γίνεται. Πριν από μερικές μέρες έγινε αναβάθμιση στα windows 10 και το πρόβλημα λύθηκε. Κάτι είχε συμβεί με τα Windows.
    1 point
  9. Νομίζω ναι μπορεί να αποπερατωθεί, απλά αυτή η αποπεράτωση θα ισχύει για 30 χρόνια-μετά .....θα δούμε!
    1 point
  10. 1. Όχι, μετά την παραχώρηση το οικόπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο (ΦΕΚ 181/Δ/1985, άρθρο 6, παρ. 5) 2. Πάντα απαιτείται πρόσωπο για να είναι οικοδομήσιμο το οικόπεδο (ΦΕΚ 181/Δ/1985, άρθρο 6, παρ. 1)
    1 point
  11. Νόμος 4067/12 - Άρθρο 11 παρ. 3. Σε συνιδιόκτητα οικόπεδα με κάθετη ή οριζόντια ιδιοκτησία που έχει συσταθεί κατά τις διατάξεις του νομοθετικού διατάγματος 1024/1971 (ΦΕΚ 232/Α/1971) και έχει εκδοθεί άδεια πριν από τη μεταβολή γενικών ή ειδικών διατάξεων που αφορούν την επιτρεπόμενη δόμηση, προκειμένου για έκδοση άδειας δόμησης ο κάθε συνιδιοκτήτης χρησιμοποιεί το ποσοστό δόμησης που του αναλογεί σύμφωνα με το συντελεστή δόμησης που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας δόμησης.
    1 point
  12. Ένα Φ.Κ. με μία παράβαση Κ3 γιά όλα. Το ίδιο και για εσένα diangelis dadabook Εάν με τις πρόχειρες κατασκευές της Κ3 που γράφεις αναφέρεσαι στην ιζιζ), πρόσεξε ότι αυτή αναφέρεται σε βιομηχανικά-βιοτεχνικά κτήρια με νόμιμη άδεια. Στην κ3 θα μπορούσες να βάλεις αυτές που πληρούν τα κριτήρια της ιβιβ) Τα υπόλοιπα με αναλυτικό προυπολογισμό. Το αν είναι ανοικτα υπόστεγα ,η ημιυπαίθριοι δεν νομίζω ότι έχει κάποια σημασία.
    1 point
  13. συμφωνα με την ΠΟΛ 1237/14, η παλαιοτητα, για το Ε9, αρχιζει απο την εκδοση της αδειας "Αναγράφεται το έτος κατασκευής του κτιρίου, όπως προκύπτει από την έκδοση της οικοδομικής άδειας ή την τελευταία ουσιώδη αναθεώρησή της. Άδεια αλλαγής μόνο της χρήσης του κτιρίου ή άδειες (μη ουσιώδους) ανακαίνισης που δεν θίγουν τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου (π.χ. άδεια ελαιοχρωματισμού, άδεια πέργκολας, άδεια επισκευής πατωμάτων κ.λπ.) δεν λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό της παλαιότητας. Αν δεν υπάρχει οικοδομική άδεια, αναγράφεται το έτος κατασκευής, το οποίο προκύπτει από δημόσιο έγγραφο (π.χ. προγενέστερος τίτλος κτήσης, έναρξη ηλεκτροδότησης κ.λπ.). Σε περιπτώσεις που υπάρχουν τμήματα κτίσματος με διαφορετική παλαιότητα, αναγράφεται το κτίσμα σε μια γραμμή και, ως έτος κατασκευής, το έτος της νεότερης οικοδομικής άδειας . Αν το έτος κατασκευής δεν προκύπτει από δημόσιο έγγραφο ή από τη δήλωση στοιχείων ακινήτων, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται το έτος, κατά το οποίο δηλώθηκε το κτίσμα με την υποβολή της δήλωσης στοιχείων ακινήτων σύμφωνα με το άρθρο 23 του ν.3427/2005. Σε αυθαίρετες κατασκευές ή προσθήκες, οι οποίες νομιμοποιήθηκαν ή τακτοποιήθηκαν, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται το έτος κατασκευής, όπως αυτό αναγράφεται στην έκθεση του μηχανικού, στα έγγραφα της τακτοποίησης. Αν ο μηχανικός αναγράφει εύρος ετών στην έκθεσή του (π.χ. 2008 έως 2011), ως έτος κατασκευής λαμβάνεται η πιο πρόσφατη χρονολογία. Σε περίπτωση που δεν αναγράφεται έτος κατασκευής στην έκθεση του μηχανικού, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται αυτό της τακτοποίησης, το οποίο δεν μπορεί να είναι μεταγενέστερο του 2011, δεδομένου ότι δεν επιτρέπεται τακτοποίηση κτισμάτων μεταγενέστερης κατασκευής." Με βαση το Ε9 θα γραψεις την παλαιοτητα. Αλλως θα εχεις αλλη παλαιοτητα στο Ε9 και αλλη στον υπολογισμο του προστιμου. Αυτα γραφει η εγκ. 2: 1. Στην παρ. 1 ορίζεται ότι η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας ή άλλου δημοσίου εγγράφου. Στις περιπτώσεις που για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών υποβάλλεται φορολογικό έγγραφο Ε9, μαζί με το ηλεκτρονικό έγγραφο θα πρέπει να συνυποβάλλεται και βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής από την οποία θα προκύπτει ο χρόνος υποβολής του και οι τυχόν τροποποιήσεις του στο σύστημα. Σε περίπτωση υποβολής εντύπου που έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, όπως προκύπτει από σχετική θεώρηση, δεν απαιτείται περαιτέρω βεβαίωση. Στις περιπτώσεις β) και γ) της παρ. 1 για τις οποίες η διαπίστωση της αυθαιρεσίας καθίσταται δυσχερής με τη χρήση αεροφωτογραφιών, αυτή αποδεικνύεται είτε με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, είτε από τον τρόπο κατασκευής και σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, είτε λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της άδειας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Ειδικότερα: Παντως, αλλη η αποδειξη κατασκευης και αλλο η αλλαγη χρησης. Αυτα γραφει η εγκ. 2 , η οποια τα διαχωριζει ως εξης: 1. Στην παρ. 1 ορίζεται ότι η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας ή άλλου δημοσίου εγγράφου. [άρα η εκδοση αδειας] Στις περιπτώσεις που για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών υποβάλλεται φορολογικό έγγραφο Ε9, μαζί με το ηλεκτρονικό έγγραφο θα πρέπει να συνυποβάλλεται και βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής από την οποία θα προκύπτει ο χρόνος υποβολής του και οι τυχόν τροποποιήσεις του στο σύστημα. [αυτο ο συντακτης της εγκ 2 το εβγαλε απο το μυαλό του] Σε περίπτωση υποβολής εντύπου που έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, όπως προκύπτει από σχετική θεώρηση, δεν απαιτείται περαιτέρω βεβαίωση. Στις περιπτώσεις β) και γ) της παρ. 1 για τις οποίες η διαπίστωση της αυθαιρεσίας καθίσταται δυσχερής με τη χρήση αεροφωτογραφιών, αυτή αποδεικνύεται είτε με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, είτε από τον τρόπο κατασκευής και σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, είτε λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της άδειας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Ειδικότερα: κλπ
    1 point
  14. Θα τολμήσω μια ερμηνεία της εγκύκλιου σχετικά με τον μειωτικό των υπογείων : α. υπόγειες στάθμες βοηθητικής χρήσης εκτός Ο.Α. ή χωρίς άδεια -> πρέπει να ικανοποιούν τον ορισμό του υπογείου για να κάνουν χρήση μειωτικού β. υπόγειες στάθμες με άδεια που γίνονται χώροι κύριας χρήσης-> παίρνουν μειωτικό 0,3 ή 0,5 ανάλογα με τον τρόπο σύνδεσης και αναλυτικό στο ξεμπάζωμα (και αυτό συμβαίνει γιατί βρίσκονται σε στάθμη που προβλεπόταν από την Ο.Α. και τελικά γιατί με κάποιο τρόπο πρέπει να διαχωρίζονται αυτές οι μεταβολές ΒΧ σε ΚΧ από τον παντελώς αυθαίρετο όροφο-που δεν έχει πληρώσει τίποτα ως τώρα σε μελέτες και εισφορές)
    1 point
  15. σωστος Vasili: "Αποκρυσταλλώνεται και ενισχύεται η εντύπωση πως οι συντάκτες του νόμου δεν είχαν ποτέ μπει στον κόπο να κάνουν ή να συμβουλευτούν μηχανικούς που είχαν κάνει έστω 10-20 πραγματικές ρυθμίσεις. Εκεί θα διαπίστωναν το χάος του αυθαιρέτου και το τεχνικό πρόβλημα της υπερπαραμετροποίησης του υπολογισμού του προστίμου. Όλοι οι νόμοι ήταν και παραμένουν ασαφείς και διφορούμενοι γιατί όλοι έχουν ως αναφορά μια ιδανική κατάσταση αυθαιρέτου που όλα είναι όμορφα, σαφή και σχεδιασμένα. αμ δεν είναι..
    1 point
  16. και συμπληρώνω....ο μηχανικός να είναι υπεύθυνος για την αποτύπωση και τα πολεοδομικά μεγέθη ΜΟΝΟ. Τα πρόστιμα και ο χρόνος κατασκευής να είναι υποχρέωση της ΥΔΟΜ και των ιδιοκτητών αντίστοιχα. Τι δουλειά έχουμε σαν μηχανικοί να υπολογίζουμε πρόστιμα και να κάνουμε τον ντεντέκτιβ για το χρόνο κατασκευής ή αλλαγής χρήση?
    1 point
  17. Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες. Τα έχω αναφέρει κι εγώ σε 2-3 σχετικά ποστ μου απο την Παρασκευή. Θέλω να προσθέσω όμως κάτι σχετικά με τον νέο νόμου που αναφέρει κι ο Ιάσονας. Δυστυχώς προβλέπω μια κακή αντιγραφή του 4495. Όπως και ο 4495 είναι μια κακή αντιγραφή του 4178. Όσο δεν πιέζουμε εμείς οι μηχανικοί που ασχολούμαστε με αυθαίρετα για μια νομοθεσία απλή σαφή, ιδίως όσον αφορά τον καθορισμό του προστίμου, και εφαρμόσιμη χωρίς ερμηνείες συζητήσεις κλπ, θα έχουμε κακέκτυπα του αρχικού εκτρώματος 4014,4178 κλπ. Ας το πάνε εν τέλει τ.ζΧτ.μ και ας τελειώνει το θέμα με συντελεστές κι όλες αυτές τις μ...... Στο κατω κάτω ας βγεί μια καινούρια πλατφόρμα όπου εμείς συμπληρώνουμε τα στοιχεία της άδειας και τις παραβάσεις και το πρόστιμο ας το υπολογίζει το κράτος. Δλδ συντελεστές κλπ.
    1 point
  18. την οποία βέβαια μπορεί να βάλει ο τοπογράφος .... και προσοχή: στο αντίγραφο που θα κατατεθεί στο σύστημα του e-adeies δεν θα έχει ψηφιακή υπογραφή, γιατί αλλιώς θεωρείται κλειδωμένο !!! (τα κλειδωμένα δεν παίρνουν επικύρωση μετά ....) *** για την ακρίβεια το τοπογραφικό που θα υποβληθεί στο e-adeies, είναι το σκαναρισμένο τοπογραφικό που φέρει και την υπογραφή/σφραγίδα του συμβολαιογράφου και αναφέρει ότι συνοδεύει την συγκεκριμένη πράξη γκαράζ....
    1 point
  19. η ιστοσελίδα αναζήτησης ηλεκτρονικών αδειών είναι αυτή https://eadeies.ypen.gr/adeiapublic/faces/main?_afrLoop=5638142980613478&_afrWindowMode=0&_adf.ctrl-state=13fwmxqffk_4 Παύλο καλό είναι την παραπάνω ιστοσελίδα να την προσθέσεις σε εμφανές σημείο του θέματος "e-άδειες"
    1 point
  20. και το ρωτάς! άφοβα χτύπα ένα ενημερωτικό σημείωμα -εξάλλου γιατί τα έχουμε
    1 point
  21. Καλά, και με μια εκτύπωση σε Α4 τους υπολογισμούς δεν χάθηκε και ο κόσμος. Και μολυβάκι με ξύστρα για ανάλυση πράξεων παραδίπλα για τους πιο δύσπιστους. Σε όσους παλιομοδίτες ελεγκτές χρησιμοποιούν ακόμη μεγεθυντικό φακό επί του σχεδίου (ναι υπάρχουν οριασμένοι και πολύ καλά κάνουν), ας τους δείξει κάποιος το zoom in στο acrobat και θα πετάξουν από τη χαρά τους. Φέραμε την καταστροφή χωρίς λόγο νομίζω...Και εν τέλει, όπως προσαρμοστήκαμε εμείς οι ιδιώτες μηχανικοί στο ηλεκτρονικό σύστημα αυθαιρέτων, πεα, αμοιβών, φεμ και περιβάλλον cad, να προσαρμοστούν και όσοι δυσανασχετούν. Δεν έχουμε κάποιο πράσινο λοφίο εμείς για να ξεχωρίζουμε σε κάτι.
    1 point
  22. Διάβασε ..εδώ άρθρο 27 ΝΟΚ 2[s1] . Σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια που δεν διαθέτουν ανελκυστήρα και κατά το χρόνο ανέγερσής τους δεν ήταν υποχρεωτική η κατασκευή του από τις ισχύουσες τότε διατάξεις, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος και των ειδικών όρων δόμησης της περιοχής, κατασκευή ανελκυστήρα ή άλλων μηχανικών μέσων κάλυψης υψομετρικών διαφορών και του χώρου πρόσβασης σε αυτά με απαραίτητη προϋπόθεση τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Για διατηρητέα κτίρια και παραδοσιακούς οικισμούς, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής. Αντίστοιχα σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια κατοικίας που δεν διασφαλίζουν προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα επιτρέπεται κατά παρέκκλιση κάθε ισχύουσας διάταξης, κανονισμού (συμπεριλαμβανομένου του κανονισμού πολυκατοικίας) κ.λπ. η τοποθέτηση διάταξης (ράμπας ή αναβατορίου) που θα διασφαλίζει την πρόσβαση στα άτομα αυτά, από το πεζοδρόμιο στους εσωτερικούς / εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους, εφόσον διαμένουν ως ιδιοκτήτες ή ένοικοι στα παραπάνω κτίρια, με απαραίτητη προϋπόθεση την εξασφάλιση της ασφάλειας των χρηστών, τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και την κάλυψη των εξόδων κατασκευής από τα ενδιαφερόμενα άτομα. Μέχρι την έκδοση της προβλεπόμενης κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 4 Υπ. Απόφασης σχετικά με τον καθορισμό των ειδικών δικαιολογητικών για τη διαδικασία έκδοσης της Έγκρισης Εργασιών Μικρής Κλίμακας, για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου εξακολουθούν να ισχύουν οι προϋποθέσεις της παρ. 5 του άρθρου 21 του Ν.1577/85 καθώς δεν έρχονται σε αντίθεση με αυτήν, ανεξαρτήτως της ισχύος της διαδικασίας ενημέρωσης της ''Ταυτότητας Κτιρίου''. [s1]Δ/νση Αρχιτεκτονικής - Έγγραφο Γ.Γ.Χ.Α.Π. 45102/31-7-2013 "Δυνατότητα εγκατάστασης ανελκυστήρα σε διατηρητέα κτίρια" - Δ/νση Αρχιτεκτονικής - Έγγραφο Γ.Γ.Χ.Α.Π. 45102/31-7-2013 "Δυνατότητα εγκατάστασης ανελκυστήρα σε διατηρητέα κτίρια" και το άρθρο 4 ΝΟΚ (τα πράσινα αναφέρονται σε εργασίες Ε.Ε.Μ.Κ) ζ. Η κατασκευή ανελκυστήρα σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 27 που απαιτείται για τη μετακίνηση των ατόμων με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων σε υφιστάμενα κτίρια ή σε κτίρια που διαθέτουν ανελκυστήρα με εσωτερικές διαστάσεις θαλάμου εκτός προδιαγραφών ΕΛΟΤ – ΕΝ 8170 ή σε κτίρια όπου πρέπει να γίνει επέκταση των στάσεων του ανελκυστήρα προκειμένου να εξυπηρετηθούν άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα. Κατατίθενται τα εξής : 1) δήλωση ανάθεσης και ανάληψης της μελέτης καθώς και της επίβλεψης εγκατάστασης των ικριωμάτων και του έργου μέχρι την αποπεράτωσή του από αρμόδιο μηχανικό, 2) υπεύθυνη δήλωση μηχανικού, στην οποία αναφέρεται ότι οι μελέτες προσθήκης ανελκυστήρα και του χώρου πρόσβασης σ’ αυτόν, συντάχθηκαν σύμφωνα με τις γενικές και ειδικές πολεοδομικές διατάξεις και κανονισμούς, είναι πλήρεις και τα στοιχεία και οι διαστάσεις τους συμφωνούν με τις προδιαγραφές και τους κανονισμούς που ισχύουν. Δηλώνεται επίσης ότι στο υφιστάμενο κτίριο, κατά τον χρόνο ανέγερσής του δεν ήταν υποχρεωτική η κατασκευή ανελκυστήρα από τις ισχύουσες τότε διατάξεις, ή ότι ήταν υποχρεωτική αλλά η σχετική αλλαγή κατά την κατασκευή έχει υπαχθεί στις διατάξεις περί τακτοποίησης ή ρύθμισης αυθαιρέτων ή ότι, ή ότι το κτίριο διαθέτει ανελκυστήρα με εσωτερικές διαστάσεις θαλάμου εκτός προδιαγραφών ΕΛΟΤ - ΕΝ 81−70, ή ότι στο κτίριο πρέπει να γίνει επέκταση των στάσεων του ανελκυστήρα προκειμένου να είναι δυνατή η πρόσβαση, 3) σχέδιο και φάκελος ασφαλείας και υγείας του έργου, με ορισμό του υπεύθυνου συντονιστή κατά τα οριζόμενα στο ΠΔ 305/1996 (Α΄212), 4) αντίγραφο τοπογραφικού διαγράμματος της οικοδομικής αδείας ή της άδειας δόμησης εφόσον υφίσταται ή του προσαρτώμενου σε δικαιοπραξία ή συντασσόμενο κατά τις ισχύουσες προδιαγραφές, με την υπό κλίμακα, σκαριφηματική αποτύπωση του ανελκυστήρα και του απαιτούμενου χώρου πρόσβασης σε αυτόν, 5) σχηματική κάτοψη και τομή σε κλίμακα 1:100. Όταν τοποθετείται εκτός του περιγράμματος του υφιστάμενου κτιρίου κατατίθεται και όψη στην ίδια κλίμακα, 6) στατική μελέτη από αρμόδιο μηχανικό όταν πρόκειται για προσθήκη νέας κατασκευής / εγκατάστασης ανελκυστήρα σε υφιστάμενο κτίριο, ή πιστοποιητικό στατικής επάρκειας στην περίπτωση επέμβασης σε υπάρχον κέλυφος σύμφωνα με τις ισχύουσες ελληνικές (ΕΛΟΤ 81−70) ή ευρωπαϊκές προδιαγραφές, 7) ηλεκτρομηχανολογική μελέτη ή τεχνική έκθεση αρμοδίου Μηχανικού για την ασφάλεια της εγκατάστασης στην περίπτωση επέμβασης σε υπάρχον κέλυφος σύμφωνα με τις ισχύουσες ελληνικές (ΕΛΟΤ 81−70) ή ευρωπαϊκές προδιαγραφές, δήλωση αρμόδιου μηχανικού με την οποία αναλαμβάνει την ευθύνη της στατικής και ηλεκτρομηχανολογικής ασφάλειας της κατασκευής και των εγκαταστάσεων, 9) πρακτικό της Γενικής Συνέλευσης της πολυκατοικίας με πλειοψηφία του 51% του συνόλου των ψήφων, κατά το άρθρο 11 του Ν.3209/2003 για την κατά παρέκκλιση του ΝΟΚ κατασκευή ανελκυστήρα στις περιπτώσεις που η οικοδομή έχει υπαχθεί στις διατάξεις του Ν.3741/1929 «Περί ιδιοκτησίας κατ’ ορόφους».
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Starlink στην Ελλάδα: Ο χάρτης  κάλυψης και οι προσφορές της εταιρίας για internet
      Η Starlink δραστηριοποιείται από το 2022 στην Ελλάδα, προσφέροντας δορυφορικό internet σε όλη την επικράτεια. Σήμερα, οι τιμές έχουν πέσει αρκετά σε σχέση με το 2022 και υπάρχουν μάλιστα διαφορετικά πακέτα τα οποία εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες. Πέρα από την αγορά του εξοπλισμού δηλαδή, μπορείτε επίσης να τον ενοικιάσετε για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, όπως για παράδειγμα αν σχεδιάζετε μία απόδραση σε κάποιο απομονωμένο μέρος και θέλετε να παραμείνετε συνδεδεμένοι με τον κόσμο.

      Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Αυτή τη στιγμή ο εξοπλισμός Starlink προσφέρεται για αγορά στην Ελλάδα έναντι €225. Υπάρχει μάλιστα μία περίοδος δοκιμής 30 ημερών, κατά την οποία αν δε μείνετε ευχαριστημένοι, μπορείτε να επιστρέψετε τον εξοπλισμό και να πάρετε πίσω το σύνολο των χρημάτων που δώσατε. Η υπηρεσία τώρα, προσφέρεται με χρέωση €40 μηνιαίως. Εδώ δεν υπάρχει κάποια δέσμευση συμβολαίου και μπορείτε να διακόψετε την υπηρεσία όποια στιγμή επιθυμείτε και να επιστρέψετε τον εξοπλισμό.

      Να θυμίσουμε πως το 2022, ο εξοπλισμός κόστιζε €654 και η υπηρεσία €99 το μήνα.


      Στην περίπτωση της ενοικίασης τώρα, η υπηρεσία χρεώνεται το ίδιο, δηλαδή €40 το μήνα, αλλά η μηνιαία χρέωση της ενοικίασης του εξοπλισμού είναι μόλις €15. Σε αυτό το σύνολο, προσθέστε και επιπλέον €50 για το τέλος ενεργοποίησης.

      Σε κάθε περίπτωση αγοράς ή ενοικίασης εξοπλισμού, τα μεταφορικά κοστίζουν €24.


      Όπως βλέπετε και στο χάρτη παραπάνω, το Starlink καλύπτει όλη την ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά, ενώ καλύπτεται και αρκετός θαλάσσιος χώρος.

      Οι ταχύτητες download κυμαίνονται ανάλογα την περιοχή από 124Mbps έως 288Mbps και το upload από 20-43Mbps, ενώ ο χρόνος αναμονής από 37-55ms.

      Τέλος, υπάρχουν και ξεχωριστά πακέτα για επιχειρήσεις, για πλωτά σκάφη, για τροχόσπιτα και για άτομα που ταξιδεύουν στο εξωτερικό.
      • 1 απάντηση
    • Ψηφιακός Χάρτης Κτηματολογίου: Online το ψηφιακό κτηματολόγιο σε έναν χάρτη
      Στον αέρα βρίσκεται από χθες o Ψηφιακός Χάρτης του Κτηματολογίου, μέσω του οποίου οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να παρακολουθούν την πλήρη εξέλιξη της κατάστασης των δικαιωμάτων επί της περιουσίας τους.

      Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ψηφιακό εργαλείο που καταγράφει μεταξύ άλλων το εάν υπάρχουν εκκρεμότητες σε ένα γεωτεμάχιο και ποιες είναι αυτές. Παράλληλα, δείχνει σε ποιες περιοχές το Κτηματολόγιο έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί, πού βρίσκεται σε εξέλιξη η ανάρτηση, πού η προανάρτηση, αλλά και σε ποιες περιοχές «τρέχει» ακόμη η συλλογή δηλώσεων.

      Αναλυτικότερα, μέσω του Ψηφιακού Χάρτη θα εμφανίζονται τα όρια των ιδιοκτησιών και ο «αριθμός ταυτότητας» της κάθε ιδιοκτησίας, δηλαδή ο δωδεκαψήφιος αριθμός του (ΚΑΕΚ). Εάν ο πολίτης κάνει κλικ επάνω στην ιδιοκτησία, θα βλέπει κάποια βασικά στοιχεία γι’ αυτήν όπως την έκτασή της, την περίμετρο, ποια είναι η κύρια χρήση που έχει δηλωθεί στο Κτηματολόγιο (π.χ. αγροτική), σε τι ποσοστό κ.τ.λ.

      Ο Χάρτης δίνει ακόμα τη δυνατότητα αναζήτησης με βάση την ταχυδρομική διεύθυνση ή τον δήμο, αλλά και την επιλογή αποθήκευσης και εκτύπωσης του ενδιαφερόμενου τμήματος.


      • 0 απαντήσεις
    • Οι νέοι κανόνες για την χρήση αιγιαλού και παραλίας από καφέ, καντίνες, ξενοδοχεία και beach bar
      Πρόσφατα ψηφίστηκε από την Βουλή το νομοσχέδιο για τους όρους αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας σε παραθαλάσσιες περιοχές, που περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις για την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες, την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας με διαφάνεια, την προστασία του περιβάλλοντος, την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, τον σεβασμό και την ασφάλεια των λουόμενων, την ένταση των ελέγχων και την επιβολή αυστηρών κυρώσεων στους παραβάτες.

      Στόχος του νέου νόμου είναι να μπει φραγμός στην αναρχία που επικρατεί κατά τους θερινούς μήνες στις περισσότερες παραλίες, όπου συναντάται η πρακτική των παράνομων καταλήψεων του αιγιαλού και της παραλίας από τους επιχειρηματίες με την ανοχή πολλές φορές των δήμων που τις παραχωρούν, αλλά και την έλλειψη ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές. Το θέμα είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις τον τελευταίο χρόνο, με τις αντιδράσεις πολιτών σε πολλά νησιά και παραλίες της χώρας, γνωστό ως «κίνημα της πετσέτας». Για αυτό το λόγο θα πρέπει οι πολίτες να γνωρίζουν τις νέες διατάξεις που ισχύουν για την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας σε ιδιώτες.
      • 0 απαντήσεις
    • Οδηγός της ΠΟΜΙΔΑ για τις νομικές και τεχνικές διαδικασίες εγκατάστασής φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων σε υπάρχοντα και νέα κτίρια
      H επέκταση της χρήσης ιδιωτικών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων συναρτάται με την πρακτική δυνατότητα φόρτισής τους εντός των κάθε είδους κτιρίων, και ιδιαίτερα εντός των ιδιόχρηστων ή κοινόχρηστων χώρων των πολυκατοικιών της χώρας, κάτι που δεν είναι απαλλαγμένο από διαφορετικές απόψεις και συγκρουόμενα συμφέροντα των ενοίκων τους.

      Με αφορμή την από 7.3.2024 ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ περί υποχρεωτικής δήλωσης όλων των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων ιδιοκτητών και διαχειριστών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, η ΠΟΜΙΔΑ παραθέτει τους κανόνες που περιλαμβάνονται στα άρθρα 21,22,24 και 26 του Ν.4710/2020 (ΦΕΚ 4710Α/2020) και διέπουν τις διαδικασίες εγκατάστασης, λειτουργείας αλλά και δήλωσης φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στα υφιστάμενα και νέα κτίρια της χώρας.  

      A. Ποια είναι η διαδικασία εγκατάστασης φορτιστών στα υπάρχοντα κτίρια

      1. Σε υφιστάμενα κτίρια, τα οποία είχαν υποχρέωση πρόβλεψης θέσεων στάθμευσης, δύναται να εγκαθίσταται νέα υποδομή καλωδίωσης σε κοινόχρηστους ή και κοινόκτητους χώρους, για την τοποθέτηση ξεχωριστής κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, η οποία επιτρέπει την τοποθέτηση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο. Σε περιπτώσεις κτιρίων με πολλαπλές ιδιοκτησίες, για την ανωτέρω εγκατάσταση απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της απόλυτης πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών [τουλάχιστον πεντακόσια ένα χιλιοστά (501/1000)]. Η λειτουργία και ο τρόπος χρήσης του συνόλου της εγκατάστασης συμπεριλαμβάνονται σε τεχνική έκθεση ηλεκτρολόγου ή ηλεκτρολόγου μηχανικού, η οποία προσαρτάται στον κανονισμό του κτιρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Ολόκληρο το πρόγραμμα για τη διαχείριση των Δασών- AntiNero για τον προληπτικό καθαρισμό τους
      Τη μεταρρύθμιση για τη διαχείριση των δημόσιων δασών ανέλυσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνέντευξη Τύπου, γνωστοποιώντας παράλληλα τα δάση, τα οποία αφορούν οι πρώτες διαχειριστικές μελέτες που ανατίθενται. Ακόμη, παρουσίασε την πορεία υλοποίησης του προγράμματος προληπτικών καθαρισμών δασών (AntiNero), το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη σε πληθώρα περιοχών της χώρας.

      Η συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Δασών, κ. Ευστάθιου Σταθόπουλου και του Γενικού Διευθυντή Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος, κ. Ευάγγελου Γκουντούφα.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.